Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'nowoczesne' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 10 wyników

  1. Zaprezentowane na targach motoryzacyjnych w Algierze, nowe modele PEUGEOT Partner i Partner Tepee zmieniły się pod względem stylistycznym, jak i technologicznym. Nowy bardziej wyrazisty przód, z nową osłoną chłodnicy, jest spójny stylistycznie z innymi modelami marki. Solidna konstrukcja i nowoczesne wyposażenie, w tym systemy korzystające z połączenia z siecią, a także nowa gama silników spełniających wymogi normy Euro 6, to cechy, które podnoszą atrakcyjność nowych modeli PEUGEOT Partner i Partner Tepee. W wersji z silnikiem 1.6 BlueHDi 100 S&S oba modele emitują odpowiednio jedynie 106 i 109 g C2/km, i zapowiadają się na absolutnie rekordowe pod tym względem w swoich segmentach. Nowy model jest wzorcowy pod względem ładowności i komfortu w codziennej eksploatacji, i wartości, które zadecydowały o jego sukcesie, takie jak niezawodność, elastyczność i liczne możliwości dostosowania wnętrza do indywidualnych potrzeb. Nowe modele PEUGEOT Partner i Partner Tepee stanowią czytelny sygnał, że naszym celem jest ugruntowanie pozycji Grupy PSA Peugeot Citroën jako lidera w europejskim segmencie furgonetek i kombivanów, a także rozwój sprzedaży w tych segmentach na rynku międzynarodowym. Maxime Picat, Dyrektor Generalny PEUGEOT W tym roku pojawi się nowa edycja modeli PEUGEOT Partner i Partner Tepee. Nowy styl, najnowszej generacji silniki i wyposażenie znacząco podnoszą ich atrakcyjność, która już dziś jest wyznacznikiem standardów w tych segmentach. Zmiany te zapewniają wyższą efektywność i nowoczesność, zgodnie z oczekiwaniami klientów. Richard Meyer, Dyrektor Gamy Samochodów Dostawczych Zdecydowana stylistyka i sprawdzona solidność Solidną konstrukcję pojazdu podkreśla wyrazista stylistyka Mocna i pełna ekspresji stylistyka przodu nowych modeli PEUGEOT Partner i Partner Tepee wpisuje się w proces odnowy lekkich samochodów dostawczych zapoczątkowany w 2014 roku, którego wynikiem było między innymi wprowadzenie nowego modelu PEUGEOT Boxer. Nowa osłona chłodnicy z centralnie umieszczonym logo marki PEUGEOT rozciąga się pomiędzy przednimi reflektorami o zmienionym kształcie. Wraz z nowym, masywnym zderzakiem o napiętej linii nadaje nowym modelom PEUGEOT Partner i Partner Tepee bardziej pionowy kształt i sprawia, że wydają się jeszcze solidniejsze. Dodatkowe nakładki na zderzak wzmacniają optycznie wrażenie solidności przedniej części samochodu i mają tę zaletę że można je łatwo wymienić w przypadku przytarcia lub drobnej stłuczki. Zostały w nich umieszczone światła przeciwmgielne, a także światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED (dostępne w zależności od poziomu wykończenia). Umieszczone niżej na krańcach zderzaka składają się na oryginalny i łatwo rozpoznawalny układ świateł nowych modeli. Nowy PEUGEOT Partner oferuje również w opcji dwa pakiety do personalizacji nadwozia dostępne dla wszystkich poziomów wykończenia - Look i Look Intégral. Nowy PEUGEOT Partner Tepee już od drugiego poziomu wyposażenia może być wyposażony w zderzak przedni lakierowany lub z barwionej masy, odporniejszy na uszkodzenia, dostępny w wersji wykończenia Outdoor. Zalety i niezawodność potwierdzone przez klientów Solidny wygląd nowego pasa przedniego odzwierciedla zalety konstrukcyjne nowych modeli PEUGEOT Partner i Partner Tepee, będące owocem doświadczeń zebranych podczas prawie 20 lat eksploatacji przez klientów wykorzystujących samochody w pracy i życiu rodzinnym od momentu wprowadzenie do sprzedaży pierwszej generacji tego modelu. Podczas naszych badań, posiadacze modelu Peugeot Partner Tepee chwalą jego przestronność, praktyczność i komfort, a także wyrażają zadowolenie z jakości, solidności i wykończenia nadwozia i kabiny, a także z niezawodności ich pojazdów. Z jednej strony klienci biznesowi doceniają wymiary dostępnej przestrzeni ładunkowej i modularne wnętrze modelu Peugeot Partner, z drugiej wyrażają także zadowolenie z braku usterek, niskich kosztów eksploatacji oraz optymalnego stosunku ceny do wyposażenia tego narzędzia pracy. Testy solidności Solidność i niezawodność modeli PEUGEOT Partner i Partner Tepee były także przedmiotem testów na różnych etapach procesu projektowego. Samochody przejechały ponad 6 milionów kilometrów, co odpowiada bardzo intensywnej eksploatacji przez klientów, w najbardziej wymagających warunkach, które obejmowały: jazdę pod dużym obciążeniem z dużą prędkością; jazdę po torze testowym, naśladującym najbardziej zniszczone drogi: brukowane, z wyrwami w nawierzchni itp., gdzie poddawano próbom układ jezdny i nadwozie; testy odporności na nagrzanie na słońcu (do 85°C) i zmienne warunki klimatyczne, na przemian na niskie i wysokie temperatury w tzw. komorze klimatycznej symulującej temperatury od -18°C do +45°C, w której testowana była wytrzymałość części i materiałów; testy odporności na korozję i szczelności, obejmujące pokonywanie brodów i przejazdy przez zraszacze rozpylające słoną wodę. W połączeniu z uwagami zebranymi odużytkowników prywatnych i biznesowych w ciągu 18 lat, testy te gwarantują wysoki poziom jakości nowych modeli PEUGEOT Partner i Partner Tepee. Nowy Partner Tepee: jeszcze więcej swobody w działaniu! Segment kombivanów jest coraz bardziej konkurencyjny. W 1996 roku PEUGEOT stworzył nową kategorię samochodów osobowych, określanych dziś mianem kombivanów. Przestronne i praktyczne wnętrze wielofunkcyjnego pojazdu, jakim jest Peugeot Partner Tepee, do dziś wyznaczają standard w tym segmencie. Partner Tepee jest ciągle atrakcyjny dla klientów, o czym świadczy jego wynoszący 15,3% udział w sprzedaży kombivanów w Europie. Model utrzymał swoje miejsce na podium od momentu wprowadzenia na rynek w 2008 roku, w segmencie, który ciągle się rozwija. Sprzedaż na rynki pozaeuropejskie stanowi prawie 27% globalnej sprzedaży modelu Partner Tepee (wzrost o 8% w porównaniu z pierwszym pełnym rokiem sprzedaży). W segmencie kombivanów, który został zbudowany w oparciu o wartości takie jak przydatność dla rodziny i walory praktyczne, nowy PEUGEOT Partner Tepee pozycjonuje się jako model zorientowany na aktywne życie, choć nie zapomina o swoich korzeniach. Poza zmienionym przodem, nowy Partner Tepee otrzymał 2 nowe kolory lakieru: Gris Moka i Gris Artense, oprócz dostępnych dotychczas kolorów Blanc Banquise, Rouge Ardent, Bleu Kyanos, Gris Aluminium, Gris Shark i Nocciola. Nowe 16-calowe, 8-ramienne felgi Managua, dostępne jako opcja, podkreślają dynamiczny charakter nowego PEUGEOT Partnera Tepee. Lepsze materiały i atrakcyjna kolorystyka potęgują wrażenie nowoczesności kabiny. Nowe wykończenie Gris Onega pojawia się na desce rozdzielczej i na różnych elementach wnętrza. Obicia siedzeń Cadaska Roux uzupełniają dostępne w dotychczasowej ofercie tapicerki Cadaska Bleu (na drugim poziomie wykończenia), a atrakcyjna tapicerka NeoSpa w stylu „high tech” jest proponowana na trzecim poziomie wykończenia i w wersji Outdoor. Technologia najnowszej generacji Zawsze na czasie Model Partner Tepee już wcześniej posiadał bogate wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo i ułatwiające prowadzenie, a teraz został wzbogacony o kolejne nowoczesne i efektywne technologie. Wygodna, ergonomiczna kabina nowego Partnera Tepee została wyposażona w nowe systemy pokładowe, obsługiwane za pomocą doskonale zintegrowanego z deską rozdzielczą dużego kolorowego ekranu dotykowego o przekątnej 7”, zainstalowanego w jej centralnym punkcie, gdzie jest zawsze pod ręką i w zasięgu wzroku. Ekran, dostępny w standardzie od trzeciego poziomu wykończenia i w opcji na drugim poziomie, zapewnia łatwy dostęp do różnych funkcji pojazdu: komputera pokładowego, radia analogowego (AM/FM) lub w opcji cyfrowego (DAB - Digital Audio Broadcasting w opcji), umożliwia także odtwarzanie plików muzycznych z dysku Juke Box (zintegrowany dysk twardy) lub z urządzeń mobilnych, korzystanie z telefonu w trybie głośnomówiącym i z nawigacji. Dostępna w opcji nawigacja z zainstalowanymi mapami Europy, posiada możliwość wyświetlania ograniczeń prędkości i informacji o ruchu drogowym. Nowy PEUGEOT Partner Tepee oferuje nowoczesne mobilne technologie: łącze Bluetooth, port USB, gniazdo jack i funkcję MirrorScreen. W połączeniu ze smartfonem kompatybilnym z technologią Mirrorlink®,[1] lub Carplay®[2] , funkcja MirrorScreen pozwala zduplikować najprzydatniejsze mobilne aplikacje na dużym ekranie dotykowym samochodu, aby łatwiej i bezpieczniej z nich korzystać. Dostęp do aplikacji jest uzależniony od sytuacji, w jakiej znajduje się samochód. Podczas jazdy kierowca może korzystać wyłącznie z aplikacji przydatnych podczas prowadzenia, na przykład z nawigacji, lub z aplikacji typu infotainment (informacyjno-rozrywkowych), takich jak radio internetowe. Na dzień dzisiejszy dostępne są następujące aplikacje kompatybilne z systemem: iCoyote, Parkopédia, Glympse, nawigacja Sygic... Przycisk pilota przy kierownicy pozwala aktywować funkcję rozpoznawania głosu w smartfonie (np. Siri w iPhonie) podłączonym za pośrednictwem łącza Bluetooth. Odpowiedzi są przekazywane za pośrednictwem głośników samochodowych. Coraz więcej systemów, które mają za zadanie pomagać w prowadzeniu pojazdu i zapewniać bezpieczeństwo Technologia Active City Brake (system automatycznego hamowania w mieście w razie ryzyka zderzenia) jest nowym systemem (który będzie dostępny w opcji od drugiego poziomu wykończenia jeszcze pod koniec tego roku) pozwalającym uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego skutki w przypadku braku reakcji ze strony kierowcy podczas jazdy po mieście z prędkością poniżej 30 km/h. Umieszczony przy górnej krawędzi przedniej szyby czujnik laserowy krótkiego zasięgu (Lidar - Light Detection and Ranging) umożliwia wykrywanie przeszkód, takich jaki inne pojazdy stojące lub poruszające się w tym samym kierunku. W razie konieczności układ automatycznie uruchamia awaryjne hamowanie. W niektórych przypadkach system może nawet spowodować automatyczne zatrzymanie samochodu, aby uniknąć zderzenia z pojazdem jadącym z przodu. Kamera cofania, dostępna w opcji poczynając od drugiego poziomu wyposażenia, jest połączona z kolorowym ekranem samochodu i ułatwia manewry parkowania podczas codziennej eksploatacji. Kamera wyświetla obrys pojazdu i tor jazdy wyznaczoną przez kolorowe linie, ułatwiając w ten sposób wykonywanie manewrów i zwiększając ich bezpieczeństwo. Poza dostępnym już wcześniej w standardzie (od trzeciego poziomu wykończenia) systemem czujników cofania z tyłu, nowy PEUGEOT Partner Tepee jest wyposażony w system wspomagania parkowania przodem, dzięki któremu manewry z niską prędkością stają się jeszcze łatwiejsze. Grip Control to system wspomagający właściwości trakcyjne samochodu, który ciągle jest wyznacznikiem standardu dla całego segmentu. System, opatentowany przez Grupę PSA Peugeot Citroën, pozwala poszerzyć zakres wykorzystania modelu PEUGEOT Partner Tepee o drogi o słabej przyczepności i zachować napęd w miejscach, w których samochód z napędem na dwa koła zostałby zablokowany. Samochody wyposażone w system Grip Control mają duży 15-centymetrowy prześwit i opony Mud & Snow. Ten uniwersalny i elastycznie działający układ, dostosowuje się do warunków w terenie sterując pracą przednich kół, przy czym kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem. Może w każdej chwili przełączyć system na tryb standardowy lub wybrać za pomocą pokrętła znajdującego się na desce rozdzielczej, tryb, z którego chce skorzystać: Śnieg, Off-Road, Piasek, ESP Off. W nowym modelu PEUGEOT Partner Tepee zwiększa się także ilość elementów wyposażenia dostępnych w standardzie: ogranicznik i regulator prędkości oraz klimatyzacja są teraz dostępne już od drugiego poziomu wykończenia. W wersji Outdoor dostępne są ponadto 3 niezależne i wyjmowane fotele w drugim rzędzie i boczne poduszki powietrzne z przodu. Nowa gama jeszcze wydajniejszych silników Nowy PEUGEOT Partner Tepee oferuje całkowicie odnowioną szeroką gamę silników najnowszej generacji, spełniających wymogi normy Euro 6. Od momentu wprowadzenia nowego modelu na rynek dostępnych jest siedem silników benzynowych VTi i wysokoprężnych BlueHDi, rozwijających moc od 75 do 120 KM. Silniki te odpowiadają na potrzeby związane z każdym możliwym zastosowaniem samochodu, przy średnio o 15% niższym spalaniu i poziomie emisji CO2 w stosunku do jednostek poprzedniej generacji: 1.6 VTi 98 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 148 g/km, o 7 g mniej; 1.6 VTi 120 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 148 g/km, o 16 g mniej; 1.6 BlueHDi 75 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 113 g/km, o 22 g mniej; 1.6 BlueHDi 100 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 113 g/km, o 22 g mniej; 1.6 BlueHDi 100 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 109 g/km, o 14 g mniej; 1.6 BlueHDi 100 KM S&S ETG6, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: emisja CO2 od 109 g/km, o 6 g mniej; 1.6 BlueHDi 120 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, emisja CO2 od 113 g/km, o 16 g mniej; Silniki BlueHDi gwarantują optymalną przyjemność z prowadzenia dzięki większemu momentowi obrotowemu i większej mocy, a także dzięki zastosowaniu manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach w wersji BlueHDi 120. Ponadto silnik 1.6 BlueHDi 100 S&S zapowiada się na rekordzistę w segmencie pod względem obniżonej emisji CO2 (na poziomie 109 g/km). W pierwszym półroczu 2016 roku powinien być dostępny nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem - 1.2 PureTech 110 KM, współpracujący z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów, który zapowiada się na rekordzistę wśród silników benzynowych w tym segmencie. Zawsze gotowy dostosować się do Twoich potrzeb lub chęci Niezależnie od tego, czy jesteś sam, z rodziną, czy z przyjaciółmi, nowy PEUGEOT Partner Tepee, dzięki swojej możlliwościom zmiany konfiguracji wnętrza i niezwykłej elastyczności, potrafi dostosować się nie tylko do codziennych zastosowań, lecz także do potrzeb związanych z aktywnym spędzaniem wolnego czasu i pragnieniem wyrwania się z codziennej rutyny. Dostępny w wersji z 5 lub 7 niezależnymi fotelami, 3 wyjmowanymi fotelami w drugim rzędzie, a także z 2 fotelami (także wyjmowanymi) w trzecim rzędzie (w wersji 7-miejscowej), Partner Tepee ma płaską podłogę i przestrzeń ładunkową o pojemności od 675 do 3000 l, co stanowi jeden z najlepszych wyników w tej kategorii. Załadunek bagażnika jest łatwy w każdych warunkach, dzięki dużej tylnej klapie z niespotykaną w tym segmencie otwieraną szybą. Partner Tepee oferuje wiele konfiguracji pozwalających z łatwością przewieźć zarówno ludzi jak towary czy przedmioty. Oznacza to, że możemy równie łatwo zawieźć dzieci z kolegami do szkoły lub przewieźć rowery na rodzinną wycieczkę, narty lub deskę surfingową na weekend z przyjaciółmi. Dzięki dachowi Zenith, który stanowi rozwiązanie niespotykane w segmencie kombivanów, pasażerowie podróżujący samochodem czują się jakby byli już jedną nogą na zewnątrz. To pomysłowe rozwiązanie zapewnia: Doskonałe doświetlenie wnętrza kabiny, dzięki czterem przyciemnianym szklanym panelom; Lepszy komfort termiczny pasażerów na tylnych siedzeniach, dzięki trzem dodatkowym nawiewom powietrza; Dodatkowe schowki o pojemności 94 litrów pod sufitem. Z przodu znajduje się półka nad przednią szybą, a wzdłuż boków samochodu ciągnie się szereg schowków po obu stronach centralnego tunelu na suficie. W tylnej części umieszczono schowek dostępny zarówno od strony kabiny jak i bagażnika. Pozwala to uzyskać dodatkową przestrzeń bagażową oprócz 90 litrów schowków (zamykanych lub otwartych) standardowo rozmieszczonych w kabinie. Do tego należy dodać konfigurowalną przestrzeń ładunkową którą można podzielić za pomocą relingów dachowych, które można zamocować wzdłuż lub poprzecznie w zależności od potrzeb. Nowy Partner dla użytkowników biznesowych. Bardzo konkurencyjny segment furgonetek W 1996 roku Peugeot zrewolucjonizował segment furgonetek wprowadzając na rynek model Partner z niespotykanym jednobryłowym nadwoziem, którego głównym celem było sprostanie rosnącym wymaganiom firm w zakresie wydajności. Druga i trzecia generacja modelu PEUGEOT Partner były wyposażane w nowe elementy, a oferowana przestrzeń w kabinie, komfort i możliwości konfiguracji do dziś są wyznacznikiem standardów w tym segmencie. Pomimo mocnej konkurencji, PEUGEOT Partner trzeciej generacji z roku na rok odnotowuje wzrost sprzedaży na całym świecie. W roku 2014 sprzedaż tego modelu uległa praktycznie podwojeniu w stosunku do wyniku z pierwszego pełnego roku jego sprzedaży (2009). W tym samym okresie, jego sprzedaż poza Europą wzrosła o 15% (do 20%). Głównymi kryteriami wyboru modelu PEUGEOT Partnera przez użytkowników biznesowych są po pierwsze doświadczenia z marką i jej siecią, a następnie wielkość dostępnej przestrzeni ładunkowej, niezawodność i cena. Aby sprostać potrzebom tych użytkowników i zwiększyć ich potencjał działania, nowy PEUGEOT Partner dodaje swych przydatnych i modelowych cech, jak praktyczność i dynamika, jeszcze większą nowoczesność, niezawodność i skuteczność, a także niższe koszty użytkowania. Jeżeli chodzi o styl, oprócz nowego przodu, zmienione przednie reflektory nadają masce Partnera nowoczesny wygląd odróżniający go od modelu Partner Tepee, dzięki specyficznemu rozwiązaniu wnętrza reflektora. Nowoczesne technologie zapewniające funkcjonalność i wydajność Nowy PEUGEOT Partner oferuje całkowicie odnowioną szeroką gamę silników najnowszej generacji, spełniających wymogi normy Euro 6. Od momentu wprowadzenia nowego modelu na rynek dostępnych jest łącznie sześć nowych silników benzynowych VTi i wysokoprężnych BlueHDi, rozwijających moc od 75 do 120 KM. Silniki te odpowiadają na potrzeby związane z każdym możliwym zastosowaniem samochodu, przy średnio o 15% niższym spalaniu i poziomie emisji CO2 w stosunku do jednostek poprzedniej generacji: 1.6 VTi 98 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 147 g/km*, o 17 g mniej; 1.6 VTi 75 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 110 g/km*, o 21 g mniej; 1.6 VTi 100 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 110 g/km*, o 22 g mniej; 1.6 BlueHDi 100 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 108 g/km*, o 12 g mniej; 1.6 BlueHDi 100 KM S&S ETG6, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: emisja CO2 od 106 g/km*, o 12 g mniej; 1.6 BlueHDi 120 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, emisja CO2 od 112 g/km*, o 22 g mniej; * wartości oczekujące na homologację Ponadto silnik 1.6 BlueHDi 100 S&S zapowiada się na rekordzistę w segmencie pod względem obniżonej emisji CO2 (na poziomie 106 g/km), zarówno w wersji z manualną jak i zautomatyzowaną skrzynią biegów. Silniki BlueHDi gwarantują optymalną przyjemność z prowadzenia dzięki większemu momentowi obrotowemu i większej mocy, a także dzięki zastosowaniu manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach w wersji BlueHDi 120. Płyn AdBlue jest uzupełniany z częstotliwością odpowiadającą okresowym przeglądom pojazdu. Wlew płynu znajduje się bezpośrednio pod klapką wlewu paliwa. Takie rozwiązanie ułatwia uzupełnianie płynu, co jest szczególnie ważne dla użytkowników biznesowych, którzy przejeżdżają więcej niż 20.000 km rocznie. Gamę uzupełnia wersja Partner Electric emitująca 0g CO2 /km i rozwijająca moc 67 KM przy zasięgu 170 km. Układ napędowy wersji elektrycznej i jej akumulator, są objęte 8-letnim okresem gwarancyjnym (lub 100 000 km). Silniki 1.6 HDi 75 i 1.6 HDi 90 spełniające wymogi normy Euro 5 są nadal dostępne w ofercie i będą montowane do czerwca 2016 r. Systemy bezpieczeństwa i wspomagające prowadzenie W celu zapewnienia bezpieczeństwa, ułatwienia prowadzenia i utrzymania samochodu w dobrym stanie, nowy Peugeot Partner oferuje szeroką gamę nowoczesnego i wykorzystującego najnowsze technologie wyposażenia wspomagającego kierowcę i zapewniającego bezpieczeństwo. Poza standardowymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak ABS, system wspomagania nagłego hamowania, system kontroli trakcji ESP z ASR i układem Hill Assist oraz system bezpośrednio wykrywający spadek ciśnienia w oponach za pomocą czujników ciśnienia w każdej z opon, nowy PEUGEOT Partner oferuje system aktywnego hamowania Active City Brake (umożliwiający automatyczne hamowanie w przypadku zagrożenia kolizją, dostępny od pierwszego poziomu wykończenia od listopada 2015 roku). Nowe wyposażenie pomaga zapobiegać wypadkom lub ograniczać ich następstwa, ma też pozytywny wpływ na wysokość składki ubezpieczeniowej, a co za tym idzie na koszt eksploatacji, który jest ma kluczowe znaczenie dla klientów biznesowych. Regulator i ogranicznik prędkości są teraz dostępne w standardzie począwszy od drugiego poziomu wykończenia. Funkcja stałego ogranicznika prędkości pozwala zaprogramować 4 określone przez klienta limity prędkości. Poza dostępnym już wcześniej w standardzie (od trzeciego poziomu wykończenia) systemem czujników cofania z tyłu, nowy PEUGEOT Partner jest wyposażony w system wspomagania parkowania przodem i w kamerę cofania, oferowaną w opcji. Dzieki tym systemom manewry stają się jeszcze łatwiejsze, a pojazd jest lepiej chroniony przed uszkodzeniami. Grip Control (dostępny opcjonalnie) to system wspomagający właściwości trakcyjne samochodu, który ciągle jest wyznacznikiem standardu dla całego segmentu i pozwala zachować napęd na drogach o słabej przyczepności. (patrz opis na stronie 5) Mobilne biuro: funkcjonalne i połączone z siecią PEUGEOT Partner oferuje stanowisko kierowcy doskonale przystosowane do potrzeb użytkowników biznesowych.. Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia doskonałą widoczność i ergonomiczną pozycję w czasie jazdy w połączeniu z kolumną kierownicy, posiadającą możliwość regulacji w pionie i w osi wzdłużnej - co jest rzadkością w tym segmencie - i dźwignią zmiany biegów na desce rozdzielczej. Ponadto trzeci pasażer zajmujący środkowe miejsce w pierwszym rzędzie ma do dyspozycji pełnowymiarowe miejsce na nogi. To unikalne w tym segmencie rozwiązanie jest możliwe dzięki zastąpieniu dźwigni zmiany biegów skrzyni ETG6 przez pokrętło na desce rozdzielczej. W kabinie zostały rozmieszczone schowki o łącznej pojemności blisko 60 litrów, które są do dyspozycji pasażerów i kierowcy. Zamykany schowek w górnej części deski rozdzielczej i stolik do pisania w składanym oparciu środkowego fotela ułatwiają pracę użytkowników. Aby sprostać nowym potrzebom teleinformatycznym, pojazd oferuje najbardziej przydatne mobilne rozwiązania, takie jak: 7-calowy ekran dotykowy, doskonale zintegrowany z deską rozdzielczą i dostępny w standardzie w trzecim poziomie wykończenia i w opcji w drugim poziomie, łącze Bluetooth, gniazda USB i jack, funkcje rozpoznawania głosu i funkcję MirrorScreen działającą z kompatybilnymi smartfonami. (patrz szczegółowy opis na stronie 4); Dostępna w opcji nawigacja z zainstalowanymi mapami Europy, posiada możliwość wyświetlania ograniczeń prędkości i informacji o ruchu drogowym. Wraz z nowym modelem Partnera PEUGEOT proponuje rozwiązanie pozwalające zoptymalizować zarządzanie flotą pojazdów firmowych: PEUGEOT Connect Fleet Management. Oferta ta ma na celu rozwiązanie pięciu głównych problemów jakie stoją przed osobami zarządzającymi flotami pojazdów: potrzeby zwiększenia wydajności, podniesienia jakości usług, poprawy warunków pracy, docenienia pracy zespołów działających w terenie, a także obniżenia ogólnych kosztów eksploatacji pojazdów. Oferta składa się z trzech pakietów usług: Pakiet 1 - Zarządzanie parkiem pojazdów: przebiegi, zużycie paliwa, zasięg na pozostałym paliwie, poziom emisji CO2, komunikaty o usterkach mechanicznych i automatyczne monitorowanie czynności obsługowych, rejestr godzin w jakich są użytkowane pojazdy i przebiegów kilometrowych; Pakiet 2 - Zarządzanie parkiem pokazdów + Eco driving: Pakiet 1 + punkty za eko-jazdę i spersonalizowane porady dla kierowców mające na celu obniżenie spalania; Pakiet 3 - Zarządzanie parkiem pojazdów + Eco driving + Geolokalizacja: Pack 2 + optymalizacja tras, lokalizacja pojazdów w czasie rzeczywistym, wyszukiwanie pojazdu w pobliżu wybranego punktu, rejestracja czasów i tras przejazdów z wizualizacją tras Użyteczne usługi i wzorcowa elastyczność Aby zaspokoić różne potrzeby klientów biznesowych, Peugeot Partner oferuje szeroki wybór wersji nadwozia: 2 długości L1 - 4,38 m i L2 - 4,63 m, wersja z wydłużoną kabiną, składaną kanapą w drugim rzędzie, a także wersja z podwozie z kabiną pod zabudowę. PEUGEOT Partner odznacza się dużymi możliwościami zmiany konfiguracji i przestrzenią ładunkową, która wyznacza standardy w swojej kategorii. Dwie długości nadwozia oferują największą pojemność ładunkową w segmencie. Pojemność ładunkowa - 3,3 m3 dla wersji L1 przy długości użytkowej 1,80 m i 3,7 m3 dla wersji L2 przy długości użytkowej 2,05 m. Dzięki zastosowaniu kanapy Multiflex (opis poniżej) pojemność ładunkowa została powiększona do 3,7 m3 w wersji L1 przy długości użytkowej 3 m i do 4,1 m3 w wersji L2 przy długości użytkowej 3,25 m. Dzięki wzorcowej szerokości użytkowej (między nadkolami) wynoszącej odpowiednio 1,62 i 1,23 m, PEUGEOT Partner jest w stanie pomieścić w wersji krótkiej L1 2 Europalety (o wymiarach 1,2 m x 0,80 m). Dodatkowo asymetryczne tylne drzwi z możliwością odchylenia o 180° ułatwiają załadunek. Ładowność waha się między 625 a 890 kg w wersji L1, a w wersji L2 sięga 750 kg, co jest jednym z najlepszych wyników w segmencie. Dzięki zastosowaniu kanapy Multiflex, nowy PEUGEOT Partner zachowuje swoje unikalne możliwości zmiany konfiguracji, które charakteryzują ten model od momentu jego wprowadzenia na rynek. Ten unikalny w segmencie furgonetek element wyposażenia, wielokrotnie kopiowany, choć bez pełnego powodzenia, umożliwia: przewożenie 3 osób w pierwszym rzędzie foteli, Ta praktyczna możliwość jest bardzo doceniana przez firmy, które mogą przewozić np. pracowników z jednej budowy na drugą i optymalizować przejazdy; uzyskanie całkowicie płaskiej podłogi, dzięki czemu przestrzeń ładunkowa zwiększa się o 400 litrów, a długość użytkowa przekracza 1,20 m, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości przewożenia dwóch pasażerów, dzięki wykorzystaniu składanego środkowego fotela; siedzenie bocznego fotela można całkowicie unieść , aby umożliwić przewożenie wysokich przedmiotów; funkcja mobilnego biura - składane oparcie środkowego fotela kryje stolik do pisania. dodatkowy schowek, który można zabezpieczyć kłódką. [1] Mirrorlink® to protokół komunikacyjny opracowany przez grupę Car Connectivity Consortium, do której należą główni producenci samochodów, telefonów komórkowych i twórcy aplikacji. [2] Carplay® to protokół komunikacyjny firmy Apple, który będzie dostępny w modelach Peugeot Partner i Partner Tepee pod koniec 2015 r.
  2. Wszechstronność: bogata oferta wersji, spełniająca wymagania użytkowników reprezentujących różne branże, zawody i grupy społeczne. Combo: najlepszy samochód dostawczy w swojej klasie, dostępny w 108 fabrycznych wersjach. Vivaro: popularny i uniwersalny; ponad 500 000 egzemplarzy w 42 wersjach sprzedanych w Europie. Movano: mistrz wszechstronności; 188 wariantów dopasowanych do niemal wszystkich możliwych potrzeb. Gwarancja jakości: konwersje z certyfikatem Opla wykonywane przez wyspecjalizowanych partnerów. Rüsselsheim. Obecne generacje modeli Combo, Vivaro i Movano stanowią najbardziej urozmaiconą i wszechstronną ofertę lekkich pojazdów użytkowych w dotychczasowej historii marki Opel. Dzięki ponad 330 wariantom fabrycznym i szerokiemu asortymentowi konwersji wykonywanych przez specjalistyczne firmy rekomendowane przez Opla produkty te mogą spełnić praktycznie wszelkie możliwe wymagania stawiane pojazdom o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 tony. Lekkie pojazdy użytkowe Opel/Vauxhall są sprzedawane w całej Europie Zachodniej i Środkowej. W ubiegłym roku sprzedano ich ponad 88 000 egzemplarzy, co odpowiada udziałowi w rynku wynoszącemu 3,21 procent. W ciągu ostatnich 10 lat (2003–2012) klienci kupili łącznie prawie 1,4 miliona tych pojazdów. Największymi rynkami zbytu dla Opla i Vauxhalla są Niemcy i Wielka Brytania, gdzie łącznie sprzedawanych jest 45 procent tych pojazdów. Kolejne miejsca zajmują Francja, Hiszpania, Holandia, Włochy i Belgia. Najlepiej sprzedającym się modelem jest Vivaro (42 749 sztuk w ubiegłym roku; 9,33% rynku w segmencie D lekkich pojazdów użytkowych), za którym plasują się Combo (21 869; 2,92% segmentu i Movano (13 579; 2,33% segmentu E). Łączna sprzedaż Corsy i Astry w wersji Van wyniosła nieco ponad 9000 egzemplarzy. Vivaro jest produkowany w licznych wersjach w brytyjskich zakładach Vauxhall w Luton w ramach wspólnego przedsięwzięcia z Renault. Ponad 70% produkcji trafia na eksport. W tych samych supernowoczesnych zakładach będzie produkowana także następna generacja Vivaro, której premierę rynkową zaplanowano na 2014 rok. Movano — również w ramach współpracy z Renault — jest produkowany w Batilly (Francja), Combo zaś powstaje w Bursie (Turcja) w kooperacji z Fiatem. Najnowsza oferta lekkich pojazdów użytkowych wyposażonych w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne Wszystkie modele zostały zaprojektowane pod kątem obniżenia kosztów eksploatacji i są wyposażone w najnowocześniejsze zespoły napędowe spełniające normę Euro 5 dla silników Diesla. W modelach Combo i Movano wprowadzono także funkcję Start/Stop zapewniającą oszczędności paliwa. Komfort prowadzenia poprawia dostępna we wszystkich trzech modelach zautomatyzowana przekładnia manualna Easytronic. Systemy audio-informacyjne w modelach Vivaro i Movano są wyposażone w moduły łączności Bluetooth. Można także zamówić do nich system nawigacji najwyższej klasy z mapami na kartach SD. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa wszystkich modeli zawiera poduszkę powietrzną kierowcy, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami z przodu oraz hamulce z ABS i elektronicznym rozkładem siły hamowania. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) jest montowany standardowo w osobowych wersjach Combo, a także w Vivaro Life i Movano z napędem na tylną oś. Combo: najwyższa ładowność w tej klasie pojazdów Dzięki wielu wersjom, nowoczesnej ofercie silników oraz najlepszej w swojej klasie funkcjonalności i użyteczności trzecia generacja Opla Combo wyznacza nowe standardy w europejskim segmencie B lekkich pojazdów użytkowych. Szeroka gama modeli liczy aż 108 wersji zaspokajających najrozmaitsze potrzeby biznesu i rzemiosła. Samochody te sprawdzają się także jako wielofunkcyjne pojazdy rodzinne i rekreacyjne. Combo jest oferowany w dwóch wersjach rozstawu osi, z nadwoziem typu furgon oraz pięcio- lub siedmiomiejscowym nadwoziem osobowym. Wersja o mniejszym rozstawie osi jest dostępna także z wysokim dachem. Combo charakteryzuje się imponującymi parametrami pod względem ładowności (1000 kg wraz z kierowcą), objętości ładunku (maks. 4,6 m3 ), niskiego progu załadunku (545 mm), długości przedziału towarowego (3400 mm przy złożonym przednim fotelu), szerokości między tylnymi nadkolami (1230 mm) oraz wymiarów otworu tylnych drzwi (1455 mm wysokości i 1231 mm szerokości). Innowacyjne tylne zawieszenie Bi‑Link zapewnia optymalny komfort i poprawia właściwości jezdne Combo. Zwarta konstrukcja zawieszenia i jego właściwości kinematyczne zapewniają także dostateczną przestrzeń ładunkową do przewożenia europalet. Różnorodna i konkurencyjna oferta zespołów napędowych montowanych w Oplu Combo obejmuje cztery jednostki wysokoprężne, jedną benzynową i wersję napędzaną gazem CNG. Silniki 1.3 CDTI, 1.6 CDTI (105 KM) i 1.6 CDTI (90 KM) wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic są również dostępne z przyjazną dla środowiska technologią ecoFLEX zapewniającą duże oszczędności paliwa oraz funkcją Start/Stop. W silnikach wysokoprężnych — 1.3 (66 kW/90 KM), 1.6 (66 kW/90 KM lub 77 kW/105 KM) oraz 2.0 (99 kW/135 KM) — zastosowano najnowszą technologię common rail. Podstawowa jednostka 1.3 CDTI ecoFLEX należy do najbardziej ekonomicznych silników w swojej klasie. Wyposażony w nią samochód zużywa średnio od 4,8 litra do 4,9 litra paliwa na 100 km (w zależności od wersji nadwozia), a jego emisje CO2 kształtują się na poziomie 126–129 g/km. Wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra ma moc 70 kW/95 KM, a jego turbodoładowana wersja CNG — przystosowana do spalania zarówno benzyny, jak i gazu ziemnego — uzyskuje moc 88 kW/120 KM przy imponującym zasięgu 750 km na jednym tankowaniu CNG (z opcjonalnym dodatkowym zbiornikiem). Samochód jest oferowany w trzech wariantach wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Wyposażenie podstawowej wersji Essentia obejmuje między innymi kolumnę kierownicy o regulowanej wysokości, elektrycznie otwierane szyby boczne z przodu oraz elektroniczny program stabilizacji (ESP) z systemem Hill Holder wspomagającym ruszanie na pochyłościach. Vivaro: popularny i uniwersalny model, dostępny także w wersji Combi Life z możliwością elastycznej aranżacji układu foteli Na rynku oferowana jest obecnie druga generacja Vivaro. To jeden z najpopularniejszych vanów o dopuszczalnej masie całkowitej 3 tony w Europie, o czym świadczy liczba ponad 500 000 sprzedanych egzemplarzy. Podobnie jak jego większy brat Movano, model ten występuje w szerokiej gamie wariantów fabrycznych (łącznie 42), dzięki czemu skutecznie zaspakaja zróżnicowane potrzeby transportowe. Vivaro jest produkowany w dwóch wersjach rozstawu osi i dwóch wersjach wysokości nadwozia. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 8,4 m3 przy maksymalnej ładowności 1207 kg. W ofercie znajdują się furgony z pojedynczą lub podwójną kabiną, platformy umożliwiające dostosowanie do szczególnych potrzeb transportowych oraz wersje osobowe takie jak Kombi,Tour i Life z przeszklonym nadwoziem. Vivaro Kombi to 9-osobowy mikrobus, bardziej komfortowy jest Vivaro Tour, zaś wielofunkcyjny Vivaro Life może być wyposażony w zależności od potrzeb w ławkę z funkcją kuszetki, a także przesuwane niezależne fotele lotnicze. Charakterystycznie wyprofilowany dach „jumbo” nie tylko zwiększa przestronność wnętrza Vivaro, lecz także poprawia widoczność oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W innowacyjnie zaprojektowanej kabinie i konsoli centralnej znajduje się aż 12 schowków na niezbędne przedmioty. Wszystkie wersje są napędzane silnikami 2.0 CDTI o mocy 66 kW/90 KM lub 84 kW/114 KM. Oba typy silnika są wyposażone w przyjazną dla środowiska technologię ecoFLEX, a 114-konna jednostka współpracuje ze zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnią manualną Easytronic. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) jest standardem w wersji Life, w pozostałych wersjach należy zaś do wyposażenia opcjonalnego. Najnowszym uzupełnieniem oferty są furgony i kombi w eleganckiej edycji Color Line, wyróżniającej się nadwoziem w kolorze srebrnym lub szarym (lakier metalizowany) oraz czarnym lub szarozielonym (lakier perłowy). Pozostałe cechy to przyciemniane szyby boczne i przyciemniane klosze reflektorów oraz czarne i błyszczące 16-calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Movano: rynkowy lider elastyczności Movano drugiej generacji to prawdziwy mistrz wszechstronności wśród pojazdów Opla. W przypadku żadnego innego modelu lekkiego pojazdu użytkowego nie oferuje się tak wielu (łącznie 188) wersji fabrycznych, wśród których znajdują się trzy wersje rozstawu osi, pojazdy z napędem na tylną oś z pojedynczymi lub podwójnymi kołami, a także pojazdy z przednim napędem. Kompleksowa oferta Opla w segmencie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 tony obejmuje furgony (w czterech wersjach długości i trzech wersjach wysokości dachu), kombi, wersje z podwoziem do zabudowy i kabiną załogową (w trzech różnych długościach) oraz platformy z kabiną (w trzech wersjach długości i dwóch wersjach wysokości dachu). Furgon Movano oferuje najlepszy w swojej klasie dostęp do wnętrza oraz największą łatwość załadunku, wysokość wnętrza oraz kubaturę przestrzeni ładunkowej (do 17 m3). We wszystkich wersjach przez standardowe przesuwane drzwi boczne można załadować i wyładować towar na europalecie. Do napędu Movano służą silniki 2.3 CDTI w trzech wersjach różniących się mocą: 74 kW/100 KM, 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM.Standardowo w pojeździe jest montowana sześciobiegowa skrzynia manualna, ale wersje z mocniejszymi silnikami mogą być opcjonalnie wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię Easytronic. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne w furgonach z przednim napędem zwiększa komfort jazdy i łatwość załadunku. Umożliwia ono obniżenie pojazdu o 20 cm lub uniesienie o 7 cm. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) to standard we wszystkich modelach z napędem na tylną oś, a w przypadku napędu na przednią oś można go dodatkowo zamówić. Ponadto wersje z napędem na tylną oś opcjonalnie mogą być wyposażone w układ różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Certyfikowane przez Opla konwersje innych producentów: zaspokajanie szczególnych wymagań Konfiguracje lekkich pojazdów użytkowych marki Opel są projektowane pod kątem potrzeb użytkowników reprezentujących różne branże, zawody i grupy społeczne, dla których opracowano liczne warianty konwersji i specjalistycznych adaptacji. Najpopularniejsze z nich są montowane fabrycznie, ale klienci mogą także skorzystać z oferty wyspecjalizowanych firm zewnętrznych, które przygotowują konwersje z certyfikatem Opla dostosowane do indywidualnych potrzeb i wymagań. Obecny program certyfikacji został zainicjowany na początku zeszłego roku, a jego celem jest zapewnienie wysokich standardów jakości Opla. Do chwili obecnej zespół technologiczny ds. konwersji Opla certyfikował około 100 różnych konwersji, które są obecnie oferowane przez około 50 partnerów ds. konwersji w całej Europie. Do końca 2013 r. Opel planuje certyfikować co najmniej 100 kolejnych konwersji. W przypadku wszystkich pojazdów certyfikowane konwersje obejmują montaż stelaży i półek, nadwozi chłodniczych lub izotermicznych do higienicznego transportu artykułów żywnościowych zgodnie z prawodawstwem europejskim oraz konfiguracje specjalistyczne. Istnieją także specjalistyczne adaptacje na potrzeby służb ratunkowych (policja, pogotowie ratunkowe i straż pożarna) oraz do przewozu pasażerów na wózkach inwalidzkich: z rampami, podnośnikami i burtami. Vivaro i Movano w różnych wariantach można również zaadaptować na mobilne sklepy bądź specjalistyczne pojazdy pasażerskie lub wyposażyć w stelaże do przewozu szkła i dużych paneli. Inne dostosowane do potrzeb modyfikacje Movano obejmują specjalistyczne kontenery o wymiarach i specyfikacjach niedostępnych fabrycznie, a także nadwozia podnośnikowe, skrzynie ładunkowe i wywrotki z lekkimi dźwigami oraz rozwiązania do przechowywania specjalistycznych narzędzi i materiałów. Movano można ponadto przekształcić w lawetę do przewozu pojazdów, kontener dla koni, autobus szkolny lub wyposażyć w podnoszoną platformę hydrauliczną. Dostępne jest także zawieszenie hydrauliczne, a jeśli potrzeba dodatkowej przyczepności, można nawet zamontować napęd na cztery koła. Poza wieloma formatami fabrycznymi niestandardowe modyfikacje w przypadku Combo obejmują specjalne niskopodłogowe konwersje do przewozu osób na wózkach inwalidzkich przeznaczone do transportu pasażerów niepełnosprawnych. Podstawowa gwarancja Opla obejmuje także certyfikowane konwersje, a firma, która je montuje, musi oferować również analogiczną gwarancję na przeprowadzone modyfikacje. W procesie certyfikacji inżynierowie Opla zatwierdzają prace adaptacyjne, co zostaje odnotowane w odpowiedniej umowie i certyfikacie potwierdzającym zgodność z wytycznymi Opla w zakresie konwersji i standardami jakości. Pojazdy oraz konwersje wykonywane przez firmy zewnętrzne posiadające certyfikaty Opla można zamawiać i odbierać w placówkach sieci dealerskiej Opel/Vauxhall. źródło: General Motors Poland
  3. [h=1]Nowoczesne systemy oświetleniowe - Audi na Consumer Electronics Show 2013[/h] Oświetlenie samochodowe to dziedzina w której Audi od lat zajmuje wiodącą pozycję na rynku. Jako jeden z niewielu producentów, już dziś w kilku swoich modelach oferuje reflektory diodowe. Oświetleniowe technologie przyszłości rozwijane przez Audi cechują się wysoką inteligencją i są sterowane całkowicie elektronicznie. Nowoczesne technologie oświetlenia Audi konsekwentnie wprowadza kolejne innowacje w zakresie technologii oświetlenia. Diodowe światła do jazdy dziennej czy reflektory całkowicie diodowe są dostępne w wielu modelach. Reflektory to jeden z bardziej wyrazistych elementów stylistyki marki Audi. Są nie tylko charakterystyczne i rozpoznawalne, ale również dzięki swemu technicznemu zaawansowaniu, w dużym stopniu przyczyniają się do zapewnienia aktywnego bezpieczeństwa. Rozwiązania takie jak funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów Audi adaptive light, już dziś reagują na warunki zewnętrzne oraz na innych uczestników ruchu drogowego. Audi adaptive light Funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów Audi adaptive light, jest zintegrowana z reflektorami ksenonowymi Xenon plus. Jej sterownik reguluje ustawienie modułów reflektorów ksenonowych w taki sposób, że światło samoczynnie dostosowuje się do jazdy w terenie zabudowanym, poza nim oraz na autostradzie. Kąt ustawienia reflektorów kierowca może zaprogramować również sam. Światła do jazdy przy każdej pogodzie – zintegrowane z głównymi reflektorami – zastępują światła przeciwmgielne. Charakteryzują się dalszym zasięgiem, szerszym promieniem wiązki i zredukowaną siłą świecenia. Szczególnie wartą podkreślenia funkcją Audi adaptive light jest płynna regulacja zasięgu wiązki. Kamera wideo rozpoznaje światła pojazdów jadących przed naszym pojazdem* lub zbliżających się z przeciwka, a sterownik odpowiednio dopasowuje zasięg reflektorów naszego samochodu, cały czas maksymalnie oświetlając drogę. Przełomem technicznym wdrożonym przez Audi, jest zintegrowanie sterownika reflektorów z systemem nawigacji MMI Navigation plus. System nawigacji z wyprzedzeniem odczytuje dane o drodze i przekazuje je do sterownika reflektorów. Dzięki temu, światła do jazdy po autostradzie uaktywniają się już podczas wjeżdżania na nią, oferując zwiększony zasięg. Przed skrzyżowaniami system samodzielnie włącza kierunkowskazy, a w krajach takich jak np. Anglia dostosowuje reflektory do jazdy lewostronnej. Diodowe światła do jazdy dziennej i diodowe światła tylne Światła do jazdy dziennej wykonane z białych diod pojawiły się po raz pierwszy w modelu Audi A8 W12. Dziś, w najróżniejszej formie dostępne są w każdym modelu. W reflektorach Audi A1 użyto po dwie diody przesyłające światło do światłowodu, przezroczystego przewodu wykonanego z tworzywa sztucznego, dzięki czemu pasmo świetlne ma jednolite kontury. Również w Audi A7 Sportback, w przypadku opcjonalnych reflektorów diodowych, światło do jazdy dziennej ma układ linearny, wytwarzane jest jednak przez 18 pojedynczych diod i moduł wykonany z tworzywa sztucznego. W przypadku wszystkich modeli, albo seryjnie albo opcjonalnie, Audi montuje diodowe światła tylne. Wytwarzają one wyraziste światło, dające często trójwymiarowy efekt. Diody świateł błyskawicznie osiągają pełną moc świecenia. Jeśli musimy gwałtownie zahamować, kierowca pojazdu poruszającego się za naszym Audi zyskuje dzięki temu cenne ułamki sekundy. Kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania Przy okazji liftingu sportowego modelu R8, Audi wprowadziło niedawno do produkcji seryjnej kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych kierunkowskazów, sygnalizują one manewry w inny, lecz bardzo czytelny sposób. Diody dynamicznie pulsującego kierunkowskazu zapalają się sekwencyjnie i blokowo, od wewnątrz do zewnątrz, w kierunku skręcania.* Taki sposób sygnalizacji to jasna informacja dla innych uczestników ruchu drogowego. Kierunkowskazy zbudowane są z 30 połączonych szeregowo diod świetlnych, ułożonych w siedmiu segmentach, włączanych sekwencyjnie w odstępach 150 milisekund.* Zalety takiego kierunkowskazu to dodatkowa informacja o kierunku skręcania, bardziej intuicyjny sposób sygnalizacji oraz większe bezpieczeństwo ruchu drogowego. Reflektory diodowe Budowa i zastosowanie reflektorów diodowych to obszar, w którym Audi nieprzerwanie wdraża kolejne ulepszenia. Od czasu ich wprowadzenia w sportowym modelu Audi R8, producent coraz bardziej zwiększa swoją przewagę dzięki technice. Reflektory diodowe stosuje dziś nawet w nowej serii A3. Dzięki temperaturze barwowej 5,5 tysiąca kelwinów światło diodowe przypomina światło dzienne, dlatego nie męczy oczu kierowcy. Diody prawie w ogóle nie wymagają konserwacji, a ich żywotność jest równa żywotności pojazdu. Charakteryzują się dodatkowo niewielkim poborem energii. Światła mijania czerpią zaledwie ok. 40 W na jednostkę, pięć procent mniej niż najefektywniejsze dotąd reflektory ksenonowe Xenon plus. Efektem zastosowania innowacyjnej technologii diodowej, jest zupełnie nowa stylistyka reflektorów. Światła mijania Audi A8 zbudowane są z dziesięciu pojedynczych modułów rozmieszczonych pod „skrzydłem“ – wąskim, chromowanym konturem o płynnej linii, przebiegającym łukiem przez cały reflektor. Bezpośrednio pod nim przebiega drugi łuk, składający się z 22 białych i żółtych diod pełniących jednocześnie funkcję świateł do jazdy dziennej i kierunkowskazów. Wykonane w tzw. technologii grubościankowej, mają formę homogenicznych, tworzących jednolitą całość pasów świetlnych. Jednostka światła drogowego znajduje się powyżej „skrzydła“. Składają się na nią dwa dużej mocy czterodiodowe moduły oraz system powierzchni odbijających. Za przełączanie świateł drogowych i mijania odpowiada jedna z funkcji wsparcia kierowcy. Światła do jazdy na autostradzie i światła doświetlające zakręty zbudowane są również z diod wysokiej mocy. Diody nie nagrzewają się zbyt mocno. Czerwone diody wytwarzają temperaturę 120 stopni Celsjusza, a białe – 150 stopni, co oznacza o wiele niższą temperaturę niż w przypadku świateł halogenowych, które mogą nagrzewać się nawet do 400 stopni. Konstruktorzy Audi zastosowali tu dodatkowo otwory wentylacyjne sprawiające, że diody oddają wytwarzane przez siebie ciepło szybie obudowy reflektorów, aby zimą nie zalegał na niej śnieg czy warstwa lodu. Technologie oświetlenia – przyszłość Audi już dziś prowadzi prace nad technologiami które będą wdrażane za kilka a nawet kilkanaście lat. Badania i doświadczenia koncentrują się na trzech zasadniczych kwestiach. Po pierwsze: światła, które w przyszłości Audi zastosuje w pojazdach, będą jeszcze lepiej reagować na warunki otoczenia. Po drugie: będą się integralnie i wszechstronnie komunikować z samochodem, a tym samym zwiększać aktywne bezpieczeństwo. Po trzecie: światła będą w pełni sterowane elektronicznie, a dzięki nowym funkcjom dynamicznym staną się jeszcze bardziej praktyczne. Reflektory diodowe Audi Matrix Audi Matrix to projekt diodowych reflektorów wykonanych z użyciem najnowszych rozwiązań technicznych. W latach ubiegłych koncern Audi prezentował je na różnych wystawach i targach motoryzacyjnych. Stosowana tu zasada „Matrix Beam“, polega na podziale diodowych świateł drogowych na wiele pojedynczych segmentów. Małe, pojedyncze diody, współpracujące z połączonymi* szeregowo soczewkami lub reflektorami, zapewniają niezwykle precyzyjne oświetlenie drogi, bez konieczności zastosowania mechanizmu regulującego ich położenie. Zależnie od sytuacji są one pojedynczo włączane i wyłączane lub przyciemniane. Potrzebnych do takiego działania informacji dostarcza im kamera, system nawigacji i zespół czujników. Jeśli w polu kamery znajdą się inne pojazdy, reflektory diodowe Audi Matrix zareagują włączeniem odpowiednich segmentów. W trudnych sytuacjach reflektory mogą nawet oświetlić przestrzeń między kilkoma pojazdami. Przed zakrętami światła drogowe reagują na dane nawigacji jeszcze zanim kierowca wykona ruch kierownicą. Technologia „Matrix Beam“, przy odpowiednich rozmiarach i kształcie reflektorów, dzięki zastosowanej w nich dużej liczbie pojedynczych diod i ich właściwemu rozłożeniu, oferuje fascynujące możliwości.* Dowodem wysokiej funkcjonalności jest także ich szczególna forma. Praca poszczególnych segmentów widoczna jest również z zewnątrz. Prawdziwe wyzwanie w przypadku reflektorów „Matrix Beam“ stanowi konieczność zachowania najwyższej precyzji podczas produkcji i montażu poszczególnych elementów składowych i sterowników oraz przy łączeniu komponentów. Niezmiernie ważna jest także łączna efektywność całej jednostki oraz zapewnienie homogeniczności wiązki światła i odpowiedniej wentylacji w reflektorach. Audi potrafi sprostać wszystkim tym wyzwaniom – już w niedalekiej przyszłości to nowatorskie rozwiązanie techniczne będzie stosowane w seryjnej produkcji. Laserowe światła tylne W laserowych światłach tylnych źródłem światła są diody laserowe, dające jadącemu za nami pojazdowi jasny i zrozumiały sygnał. Przy dobrej widoczności, światło diod laserowych przyjmuje formę opadającego lekko na nawierzchnię drogi wachlarza, tworzącego na niej czerwony zarys, pokazujący nadjeżdżającym z tyłu kierowcom, że muszą zachować konieczny odstęp. Pełni więc funkcję podobną do linii stop. We mgle lub podczas ulewnego deszczu, półokrągła forma zamienia się w trójkąt. Promienie lasera widoczne są bowiem w napotykanych w powietrzu cząsteczkach wody. Laserowe światła tylne działają tutaj jak duży trójkąt ostrzegawczy. Technologia OLED Technologia OLED to kolejny obszar badań i osiągnięć Audi w zakresie oświetlenia pojazdów. Skrót OLED pochodzi od angielskich słów „organic light emitting diode”, w tłumaczeniu na język polski „dioda elektroluminescencyjna“. W przeciwieństwie do obecnie stosowanych diod, zbudowanych z kryształów półprzewodnikowych, wykonane są one z materiału organicznego. Cienką warstwę takiego materiału, o grubości zaledwie kilku mikronów, nanosi się na ekstremalnie gładką powierzchnię, np. wypolerowaną szybę wyświetlacza. Po podłączeniu napięcia elektrycznego, cząsteczki oddają protony i powierzchnia się rozświetla. Emitowane światło jest rozdzielane w bardzo homogeniczny i energooszczędny sposób.* Diody elektroluminescencyjne doskonale nadają się do użytku we wnętrzu samochodów oraz w światłach tylnych. Wykonane z nich światła zewnętrzne, nad którymi pracuje obecnie Audi, będą zarówno inteligentne, jak i atrakcyjne wizualnie. Zareagują na przykład na podchodzącego do własnego samochodu kierowcę, będą się wraz z nim poruszać i pokażą mu istotne kontury lub klamkę drzwi. Gdy kierowca wsiądzie do samochodu, dyskretne diody elektroluminescencyjne zabłysną we wnętrzu pojazdu. The Swarm Jedną z najbardziej zaawansowanych koncepcji wykorzystujących technologię diod elektroluminescencyjnych jest projekt nazwany „The Swarm“. Zgodnie z nim, inżynierowie Audi zamienili tył pojazdu w jedną, dużą powierzchnię świetlną. Na niej, niczym ryby w sieci, migoczą małe punkty świetlne. Ruchy czerwonych punktów odpowiadają ruchowi pojazdu. Gdy auto skręca w prawo, punkty również płyną na prawo. Podczas hamowania, w szybkim tempie płyną wprzód. Im szybciej jedzie samochód, tym prędzej poruszają się diody. Dzięki temu, jadący za naszym Audi kierowca, natychmiast wie jaki manewr wykonujemy. Technologia AMOLED / Cyfrowe lusterko wewnętrzne Przedmiotem zainteresowania Audi jest również inny wariant technologii OLED tzw. AMOLED (active matrix organic light emitting diode), czyli ulepszona wersja technologii OLED, zaczerpnięta z elektroniki użytkowej. Audi wykorzystuje ją np. w Audi R18 e-tron quattro. W kokpicie napędzanego elektrycznie wyścigowego samochodu, system składający się z kamery i monitora zastępuje lusterko wsteczne. Rozwiązane to miało swój debiut w sportowych bolidach Audi, które wystartowały w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans. W Audi R18 e-tron quattro, które nie posiada tylnego okna, w podsufitce zamontowano wykonany w technologii AMOLED wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Jego ekran ma przekątną 6,8 cala, a każdym z jego ponad 600 tys. pikseli można sterować osobno. Wyświetlacz oferuje dziesięciokrotne lepszy kontrast i zużywa ok. 30 procent mniej energii niż porównywalny monitor LCD, a włącza się niezależnie od temperatury otoczenia zaledwie w przeciągu kilku mikrosekund. Razem z elementami mechanicznymi wyświetlacz ma grubość tylko siedmiu milimetrów. Małą i lekką kamerę umieszczono z tyłu Audi R18 e-tron quattro, poniżej krawędzi dachu. Jej osłona posiada ogrzewanie zapobiegające oszronieniu i oblodzeniu. Dzięki wysokiemu zakresowi ok. 130 dB, kamera rejestruje zmiany kontrastu w zakresie takim jak ludzkie oko. Jej obiektyw o średnicy kilku milimetrów, ma znacznie szersze pole zasięgu niż zwykłe lusterko wsteczne. Sterownik systemu, odpowiedzialny za zasilanie w energię elektryczną, tak oblicza kolory i wartości kontrastu danych dostarczanych przez kamerę, że powstały na wyświetlaczu obraz posiada doskonałą jakość i jest bogaty w detale. W ciemności sterownik zapobiega oślepianiu przez inne samochody. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. więcej -> http://www.samar.pl/__/3/3.a/70463/PSA-wprowadza-nowoczesne-silniki-3-cylindrowe-.html?locale=pl_PL źródło: IBRM Samar
  5. więcej -> Nowe Renault Clio. Praktyczne i nowoczesne | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=28115
  7. http://pl.youtube.com/watch?v=AAtkoje4-eM&feature=related <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=AAtkoje4-eM&hl=pl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=AAtkoje4-eM&hl=pl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
  8. http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=743
  9. http://www.roadlook.pl/aktualnosci/autosan-nowoczesne-wiezniarki-juz-woza-zatrzymanych.html
  10. http://www.autokrata.pl/ogien/3075/pierwszy_golf_gti_kontra_nowoczesne_auta/
×