Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'niezawodne' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 9 wyników

  1. Oszczędne, niezawodne i z charakterem: ewolucja silników benzynowych SKODY Od siedmiokonnego silnika z początku XX wieku, po 220-konne TSI w roku 2014: za silnikami z czeskiego miasta Mladá Boleslav stoi 119 lat doświadczenia i pracy wielu pokoleń ekspertów. Historia silników benzynowych ŠKODY i poprzedzającej jej marki Laurin & Klement jest nawet dłuższa, niż historia produkowanych przez nie samochodów. Założona przez dwóch wizjonerów firma była jednym ze światowych pionierów motoryzacji i silników spalinowych. Jeszcze na etapie produkcji rowerów zainteresowanie silnikami spalinowymi popchnęło Václava Laurina i Václava Klementa do połączenia swojego wyrobu z tym rodzajem napędu. Tak powstał jeden z pierwszych na świecie motocykli współczesnego typu, który dał początek wielu popularnym i notującym niesłychane sukcesy sportowe jednośladów marki. W pionierskich dla motoryzacji czasach, na przełomie wieków marka Laurin & Klement badała różne rozwiązania konstrukcyjne: eksperymentowała z miejscem montażu podzespołów samochodu i konfiguracją. Miała na swoim koncie silniki jedno- i wielocylindrowe, widlaste i rzędowe. Połączenie technicznego kunsztu Laurina i odważnej strategii Klementa zaowocowało powstaniem w 1905 roku pierwszego ich samochodu. Model „Voiturette A” napędzany był już dojrzałym, nowoczesnym, czterosuwowym motorem z dwoma dolnozaworowymi cylindrami ustawionymi rzędowo, o pojemności skokowej jednego litra. Moc 7 KM przekazywana na tylną oś za pośrednictwem łańcucha lub wału Kardana pozwalała osiągać prędkości rzędu 40 km/h. Już w 1908 marka potwierdza swój nieprzeciętny kunszt inżynieryjny, z dwóch silników modelu F tworząc jeden z pierwszych w historii motorów V8. Uzyskanie patentu na produkcję i samodzielny rozwój rozrządu suwakowego dało samochodom z logo L&K przepustkę do powożenia światowej elity: arystokracji i przedsiębiorców całej Europy, a nawet z dalekiej Australii. Luksusowymi samochodami tej marki jeżdżono na dworach Japonii i Chin. Po drugiej wojnie światowej ŠKODA odnalazła się w nowej rzeczywistości, jako jedna z najsilniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie firm Bloku Wschodniego. Modele takie jak Octavia z silnikiem 1089 cm³ lub 1221 cm³ z powodzeniem sprzedawano na rynkach eksportowych np. w Wielkiej Brytanii i Nowej Zelandii, a zaprezentowany w 1964 roku 1000 MB po obydwu stronach Żelaznej Kurtyny, zgodnie uznawany był za jeden z najlepszych samochodów z silnikiem o pojemności do jednego litra. Model zdobył ogromną popularność dzięki osiągnięciu tych samych wartości, z których czeskie samochody są nieprzerwanie znane i cenione po dziś: połączeniu dynamicznych osiągów z niskimi kosztami eksploatacji. To z tej konstrukcji wyprowadzono legendarny model 130 RS, który z silnikiem o pojemności 1228 cm³ i mocy 140 KM przy 8500 obr./min rozpoczął pasmo sukcesów ŠKODY w sporcie motoryzacyjnym. W 2012 roku zakończono wartą 34 miliony euro rozbudowę Centrum Technologii i Rozwoju Česana, dając ŠKODZIE cenne narzędzie do rozwijania kolejnych nowoczesnych jednostek. Wiele z silników montowanych w ŠKODACH zostało opracowanych przez Grupę Volkswagen, niemniej czeska marka zachowuje w ofercie autorskie jednostki, z których korzystają teraz także pozostałe marki koncernu. W roku dwutysięcznym ŠKODA powróciła do Rajdowych Mistrzostw Świata z modelem ŠKODA Octavia WRC. Wyczynowy model z silnikiem o określonej regulaminem mocy 300 KM zajął w 2001 roku trzecie miejsce w morderczym Rajdzie Safari. Przez ostatnie 23 lata współpracy z Grupą Volkswagen, ŠKODA doczekała się aż pięciu typów jednostek benzynowych: 16V, HTP, MPI, FSI i TSI.Pierwszym krokiem ŠKODY w zwiększaniu wydajności swoich silników był niezwykle udany motor HTP. Skrót ten oznacza High Torque Performance i wskazuje na wysokie osiągi płynące z dużego momentu obrotowego. Ten oszczędny i dynamiczny silnik jest prawdziwym hitem ŠKODY: w tym roku bramy jej fabryki opuścił trzymilionowy egzemplarz motoru 1.2 HTP. Wśród silników wolnossących niesłabnącą popularnością cieszą się także silniki typu MPI. Ich nazwa wskazuje na wielopunktowy wtrysk paliwa, który pozwala na bardzo wydajne dawkowanie benzyny. To niezawodne i przystępne cenowo, a przy tym zaawansowane i bardzo wydajne jednostki. W modelu Superb pojawia się także wolnossący motor typu FSI, wykorzystujący nowoczesne i oszczędne rozwiązanie w postaci bezpośredniego wtrysku paliwa. Ostatnim słowem w zakresie wydajności silników benzynowych jest technologia TSI. To najnowocześniejsze obecnie stosowane rozwiązanie, występujące w samochodach ŠKODA od sześciu lat. Są to silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Rozwiązanie to umożliwia osiąganie bardzo dużej mocy jednostkowej i korzystnego przebiegu charakterystyki mocy i momentu obrotowego, gdzie samochód jest w stanie dynamicznie rozpędzać się nawet pod dużym obciążeniem od najniższych obrotów silnika. Latem 2011 roku specjalnie przygotowana Octavia RS z silnikiem 2.0 TSI o mocy 600 KM rozpędziła się na wyschniętym jeziorze Boneville do prędkości 365 km/h, stając się najszybszym samochodem z silnikiem tej wielkości na świecie. Dowiedz się więcej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Kto produkuje najbardziej niezawodne silniki? Sprawdź raport Warranty Direct Wynik japońskich silników nie zaskakuje, ale wyniki niemieckich marek - już tak.
  3. Niezawodne czerwone strzały Cały samochód, cała zabudowa musi być tak przygotowana, by nie było miejsca na jakiekolwiek reklamacje. Pojazdy, które ratują ludzkie życie i mienie, muszą być niezawodne, wszystko powinno perfekcyjnie działać - to filozofia podczęstochowskiej firmy Bocar. To ona zabudowywuje pojazdy marki Mercedes-Benz, które stają się autami strażackimi i ratowniczymi. Korwinów – W opisie dojazdu na stronie internetowej firmy z Korwinowa pod Częstochową można przeczytać wskazówkę, by kierować się na wysoki fabryczny komin dawnej kotłowni. To się przydaje, bo wcale nie jest łatwo trafić, choć trasa katowicka blisko. Potem jednak wzrok od komina odciągają stojące na placu podwozia Atego 1329, 1429 i 1529 z czerwonymi kabinami brygadowymi, które czekają na swoją kolej, by zamienić się w średnie lub ciężkie pojazdy ratowniczo-gaśnicze. Atego to dziś najpopularniejszy model Mercedesa wybierany przez strażaków (na jego podwoziu można zbudować średni lub ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy ze zbiornikiem na wodę o pojemności 2-5 tys. litrów). - Najpopularniejszy to 1429, czternastotonowy, z silnikiem o mocy 290 koni. Sprzedajemy ich dziesiątki sztuk. Czasem zamawiamy nadwozia 1329, z technicznego punktu widzenia to nieomal bez znaczenia, ale wolimy czternastki od trzynastek, bo jednak lepiej się kojarzą klientom – śmieje się Maciej Radaszewski, dyrektor ds. produkcji. Ale w Bocarze zabudowują też Actrosy do cięższych zadań, a także – z czego firma jest bardzo dumna - nawet Zetrosa, który jeszcze przed końcem 2012 r. trafi do OSP Pławin. Jak mówi Radaszewski, w swoich podstawowych funkcjach samochody strażackie niewiele się różnią. Muszą sprawnie i bezpiecznie podjechać do pożaru, podać wodę i inne środki gaśnicze, przewieźć sprzęt niezbędny do akcji ratowniczej. – Diabeł jednak tkwi w szczegółach – przekonuje dyrektor ds. produkcji z Bocaru. – Im mniej samochód angażuje strażaka, im łatwiej jest się nim posługiwać, tym jest bardziej innowacyjny. W tę stronę zmierzamy, do tego mamy własne biuro konstrukcyjne, które pracuje na takimi rozwiązaniami. Pojazdy, z których korzysta straż, można podzielić ze względu na trzy kategorie. Pierwszą jest waga: lekkie (do 7,5 t), średnie (do 16 t) i ciężkie (powyżej 16 t). Druga klasyfikacja to możliwości trakcyjne – tu mamy auta miejskie, uterenowione i samochody terenowe. Kolejny podział to przeznaczenie – są to albo samochody ratowniczo-gaśnicze, albo specjalistyczne: wysokościowe, wężowe, ratownictwa wodnego, chemicznego, technicznego itp. Jak powstaje samochód strażacki? Częściowo z gotowych klocków, choć tak naprawdę każdy pojazd jest nieco inny. Tu nie ma taśmy, a o pewnego rodzaju seryjności można mówić w przypadku podstawowych elementów, wykorzystywanych do budowy – rodzaju karoserii i wynikającego z niej np. rozmieszczenia schowków, zbiornika na wodę czy na płyn pianotwórczy, autopompy. Z tych gotowych elementów powstają najpopularniejsze zabudowy. - Różnice zaczynają się w przypadku wyposażenia, w niektórych przypadkach przygotowywanego ściśle według wskazówek klienta – mówi dyrektor Radaszewski. - Montujemy taki osprzęt, którego potrzebuje, i w takich miejscach, do których przyzwyczaił się już zastęp ratowniczo-gaśniczy i zostały one wpisane w taktykę jego działania. Oczywiście każdą z takich koncepcji weryfikujemy i tam, gdzie trzeba, sugerujemy zmiany. Nie możemy zrobić samochodu, który jest źle obciążony. Nie wolno np. wszystkich ciężkich elementów umieścić na jednej stronie, bo jest to po prostu niebezpieczne. Przygotowanie takiego pojazdu zajmuje od dwóch tygodni do miesiąca. Całe wyposażenie jest tak dobrane, by nie było żadnych reklamacji, wszystko musi być z najwyższej półki i od sprawdzonych dostawców, a urządzenia i elektronika tylko z grupy automotive - to są pojazdy, które ratują ludzkie życie, mienie, dlatego muszą być zawsze skuteczne i zawsze ma w nich wszystko działać. - Podstawą przetargu jest specyfikacja – tłumaczy Radaszewski. – Ona określa, jakiego pojazdu oczekuje klient. Natomiast o tym, czy zaoferujemy podwozie Mercedesa, czy inne, decydujemy my. Jeśli specyfikacja przetargowa jest zbieżna z parametrami samochodów Mercedesa, wtedy zawsze proponujemy Mercedesa, bo to sprawdzone podwozia. Bardziej skomplikowana sprawa jest z zabudowami wysokospecjalistycznymi. Firmy zabudowujące nie robią samochodów „na magazyn”, bo to są zbyt kosztowne produkty. Ale czasem jest to konieczne, tu decydujące jest rozeznanie, czy na bardziej specjalistyczną maszynę może znaleźć się klient. Wtedy – jak przekonują w Bocarze - warto zaryzykować, bo właśnie takimi pojazdami można się potem chwalić, to wizytówki możliwości firmy. - Tak było właśnie z terenowym Zetrosem. W zeszłym roku jedna z jednostek straży pożarnej, zdecydowała, że to rozwiązanie, którego potrzebują, a samorząd przy udziale dofinansowań zorganizował przetarg na dostawę ciężkiego, specjalistycznego samochodu gaśniczego, który pod koniec zeszłego roku trafił do służby. Takim Zetrosem możemy się teraz chwalić, bo nikt takiego jeszcze nie zrobił – mówi Radaszewski. – Takie doświadczenie też jest ważne, bo z każdym samochodem czegoś nowego się uczymy – podkreśla szef produkcji. Źródło: Daimler
  4. Raport: Kto produkuje najbardziej niezawodne silniki? Zaskoczenia brak
  5. tabela: Najbardziej niezawodne auta według niemieckiego rankingu GTU 2013
  6. http://autokult.pl/2011/12/12/najbardziej-niezawodne-auta-wedlug-tuv-2012 Prius mnie zaszokował coraz badziej przekonuje to autko do siebie
  7. http://www.autokrata.pl/artykul/najbardziej-niezawodne-marki-2008-r-7388
  8. http://www.autokrata.pl/artykul/najbardziej-niezawodne-marki-2007-r-7472
  9. Tak jak w temacie zukam auta do 3,5tys zł najlepiej pojemność do 2,0 nie koniecznie musi mieć gaz i najlepiej żeb było niezawodne
×