Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'napęd' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 20 wyników

  1. Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum. Na początku roku planuję zmienić samochód. Do tej pory jeździłem golfem 5. Teraz chciałbym jakiegoś SUV-a ale ciężko się zdecydować na konkretny model. Na oku mam: 1. Tiguan - raczej ten nowy, który wejdzie w 2016 roku 2. Mazda cx3 bądź cx5 - obawiam się tu problemów z rdzą 3. Kia Sportage - ta nowa z 2016 średnio mi się podoba na zdjęciach, za to ta obecna wygląda fajnie 4. Hyundai tucson 5. Nissan qashqai Który z tych modeli polecacie. Silnik benzynowy. Robię max do 15tys rocznie. Głównie jeździć będzie nim żona, pewnie do pracy. Samochód do jeżdżenia po normalnych drogach. Stąd też pytanie czy warto kupować taki samochód z napędem 4x4 czy 2x4? Mam świadomość tego, że ciężko coś napisać o nowym Tiguanie i Kia bo tych samochodów nie ma jeszcze na rynku ale może macie jakieś doświadczenie z poprzednimi wersjami. Dzięki za wskazówki.
  2. niems

    Napęd na 4 łapy

    Napęd na 4 łapy W poszukiwaniu idealnego samochodu kierowcy koncentrują uwagę na wyborze rodzaju napędu. Mamy zwolenników samochodów przednionapędowych i zagorzałych miłośników tylnych napędów. Od kilku lat coraz większą popularność zdobywają również samochody z napędem na 4 koła. Ich popularność nie jest przypadkowa - napęd 4x4 nie tylko poprawia prowadzenie pojazdu, szczególnie w trudnych warunkach, ale również umożliwia poruszanie się po bezdrożach. Napęd na cztery koła przestał być już domeną samochodów terenowych: dziś coraz częściej doceniają go zwykli kierowcy, szczególnie podczas zimy. O korzyściach wynikających z napędu na cztery koła przekonuje się już coraz więcej kierowców. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa na drodze. Zalety układu 4x4 są oczywiste: efektywniejsze przekazanie mocy na wszystkie cztery koła zapewnia dużo lepszą przyczepność przy przyspieszaniu oraz pokonywaniu zakrętów, zwiększając bezpieczeństwo i radość z jazdy niezależnie od stanu drogi i pogody. Miejmy świadomość, że dzięki lepszej przyczepności kół auto z napędem 4x4 przyśpiesza w trudnych warunkach lepiej, niż takie z napędem na jedną oś, to jednak oba te samochody hamują tak samo. Pamiętajmy o tym i nie dajmy się ponieść emocjom. Marka ŠKODA może się pochwalić najświeższą i najszerszą ofertą samochodów kompaktowych oraz średniej klasy z napędem na cztery koła w Europie. Marka rozszerza swoją ofertę 4x4 do 7 modeli, wprowadzając do oferty nową Octavię 4x4 w wersji liftback. Połączenie nadwozia auta osobowego z napędem na 4 koła i podwyższonym podwoziem otworzyło kolejny rozdział w historii motoryzacji. Warto mieć świadomość, że to, co określamy napędem 4x4, może się znacznie różnić w zależności od tego, z jakim samochodem mamy do czynienia. - Samochody stworzone do jazdy po bezdrożach posiadają napęd na jedną oś (najczęściej tylną), a w terenie, dzięki dźwigni lub specjalnemu pokrętłu dołączana jest druga oś. Napęd ten doskonale sprawdza się w terenie, natomiast na zwykłych drogach o dobrej przyczepności można używać tylko napędu na jedną oś. - W autach osobowych i terenowych można spotkać stały napęd na 4 koła. W rozwiązaniach tych wykorzystywany jest centralny mechanizm różnicowy. Napęd ten gwarantuje doskonałe właściwości jezdne oraz efektywne przenoszenie napędu, jednak ze względu na koszty produkcji i wyższe zużycie paliwa zarezerwowany jest dla określonej grupy samochodów. - Elektronicznie załączany napęd na 4 koła jest najpopularniejszym rozwiązaniem stosowanym w SUV-ach. Stosowany w modelach ŠKODY układ 4x4 rozdziela napęd pomiędzy osie za pomocą jednej z najbardziej nowoczesnych metod – sprzęgła Haldex najnowszej, piątej generacji. Sterowanie tym systemem odbywa się precyzyjnie i szybko dzięki zastosowaniu elektroniki. Domyślnie napęd skupia się na przedniej osi, minimalizując zużycie paliwa. W sytuacji tego wymagającej moment obrotowy jest płynnie kierowany na tylną oś w sposób niezauważalny dla kierowcy i nienaruszający bezpieczeństwa jazdy. „Dzieje się tak, ponieważ system ten wykorzystuje dane z czujników z innych mechanizmów sterujących, takich jak: czujnik prędkości kół, czujnik prędkości kołowej kół, czy też czujnik przyśpieszenia” - tłumaczy Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. „Dzięki analizie tych parametrów Haldex wzmacnia kontrolę trakcji, zwiększa dynamikę samochodu, wzmacnia bezpieczeństwo pojazdu i pasażerów. Co ciekawe większość kierowców nie będzie nawet czuła, kiedy nastąpi załączenie tylnej osi. Pamiętajmy, że napęd 4x4 ułatwi nam ruszanie, jednak droga hamowania będzie taka sama jak w przypadku auta napędzanego na jedną oś” - dodaje Jaskulski. Rozważając zakup samochodu z napędem na 4 koła warto zastanowić się, w jakich warunkach będziemy go użytkować. Argumentami „za” będą częste wyjazdy na bezdroża, poruszanie się po nierównych drogach i częste starcia z wysokimi krawężnikami. Na pewno będziemy czuli się bezpieczniej w zimowych warunkach, łatwiej pokonamy zaspy i piaszczyste przeszkody, z większym bezpieczeństwem będziemy pokonywać zakręty i ruszać na śliskich nawierzchniach. Argumentów „za” nie brakuje, a przeciw? Nieco wyższa cena i koszty eksploatacji. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Napęd na obie osie: 4x4 nie tylko w teren Napęd na cztery koła przestał być już domeną samochodów terenowych: dziś coraz częściej doceniają go zwykli kierowcy, szczególnie podczas zimy. ŠKODA ma szeroką paletę modeli 4x4, które odpowiedzą na potrzeby podróżujących. Standardowo wszystkie modele ŠKODY wyposażone są w napęd na przednią oś, gwarantujący satysfakcjonującą jakość prowadzenia przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa oraz kompaktowych wymiarów podzespołów, które nie zajmują cennego miejsca użytkownikom samochodu. Niemniej jednak, jeszcze niedawno kojarzone przede wszystkim z samochodami terenowymi układy napędu 4x4 dzisiaj coraz chętniej są wybierane także przez kierowców samochodów o miejskim przeznaczeniu. Okazują się dla nich zbawienne na przykład podczas prób wyjechania z zaśnieżonego parkingu bądź jazdy na mokrej nawierzchni. Pod hasłem „Kiedy musisz, wtedy możesz”, trwa kampania reklamowa modeli 4x4 marki ŠKODA. Aby poznać tajniki wspomagania ruszania, skutecznego hamowania, czy trybu off-road. ŠKODA ma bogate doświadczenie w stosowaniu układów 4x4 – oferuje je już od 1999 roku, odkąd wzbogaciły ofertę modeli Octavia, a później także Superb i Yeti. Dzięki popularności tych modeli czeska marka dziś należy do grona największych producentów samochodów z napędem na obie osie w Europie. Układy 4x4 cieszą się na świecie bardzo dużą popularnością wśród Klientów ŠKODY. Obecnie prawie co piąta sprzedawana na świecie Octavia Combi wyposażona jest w taki napęd, a na niektórych rynkach, jak Szwajcaria czy Norwegia, stanowi ona nawet ponad połowę całkowitej sprzedaży. Od 2008 do 2013 roku ŠKODA potroiła liczbę sprzedanych samochodów z napędem 4x4. Tylko w minionym roku sprzedała około 60 000 sztuk tej wersji napędowej. W sumie po świecie jeździ już ponad czterysta tysięcy samochodów marki ŠKODA z napędem na cztery koła. Więcej danych sprzedażowych znajduje się tutaj. Stosowany w modelach ŠKODY układ 4x4 rozdziela napęd pomiędzy osie za pomocą jednej z najbardziej nowoczesnych metod – sprzęgła Haldex najnowszej, piątej generacji. Najważniejszą cechą tego rozwiązania jest prostsza i efektywniejsza konstrukcja, która z jednej strony jeszcze bardziej zwiększa jej niezawodność, a z drugiej pozwoliła zmniejszyć masę. Sterowanie tym systemem odbywa się precyzyjnie i szybko dzięki zastosowaniu elektroniki. Domyślnie napęd skupia się na przedniej osi, minimalizując zużycie paliwa. W sytuacji tego wymagającej moment obrotowy jest płynnie kierowany na tylną oś w sposób niezauważalny dla kierowcy i nienaruszający bezpieczeństwa jazdy. Sprzęgło Haldex zostało opracowane i jest budowane przez szwedzką firmę o tej samej nazwie, która należy do grona zaledwie kilku światowych pionierów i ekspertów napędu 4x4. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1887 roku od budowy zegarów, maszyn do pisania i liczników do taksówek. Niezależnie od układu 4x4 każdy model ŠKODY wyposażony jest w mechanizm różnicowy. Zadaniem mechanizmu różnicowego jest reagowanie na różnicę w prędkości obrotowej napędzanych kół, wynikającą z jazdy po łuku bądź nierównościach. Podstawowy typ mechanizmu różnicowego składa się z czterech stożkowych kół zębatych obracających się w dwóch płaszczyznach prostopadle względem siebie. To efektywne rozwiązanie, ale ma jedną wadę – gdy jedno koło jezdne straci zupełnie przyczepność, drugie obraca się wtedy w miejscu. By zapobiec takiej sytuacji, ŠKODA stosuje nowoczesną, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS oraz XDS+, pracującą na podstawie danych zbieranych przez czujniki ABS. To kolejne bardzo efektywne i bezawaryjne rozwiązanie, które gwarantuje doskonałe właściwości jezdne i pewność prowadzenia nawet w trudnych warunkach. Dzięki nim żadnej ŠKODZIE niestraszne nadchodzące zimowe poranki! Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Audi S1 i S1 Sportback - napęd i silnik Poznań, 3 czerwca 2014 r. Nowe Audi S1 pierwsze sto kilometrów na godzinę osiąga w czasie poniżej sześciu sekund, a jego prędkość maksymalna to nawet 250 km/h. Tak doskonałe wyniki są rezultatem zamontowania w tym kompaktowym modelu mocnego silnika 2.0 TFSI. To turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Gwarantuje moc 231 KM i dzięki temu trzydrzwiowa wersja S1 przyśpiesza do setki w 5,8 sekundy, a pięciodrzwiowy Sportback w 5,9 sekundy. Zużycie paliwa tego dynamicznego, sportowego auta, to tylko średnio 7 litrów na 100 kilometrów. By jak najlepiej wykorzystać potencjał silnika, w samochodzie zastosowano stały napęd na cztery koła quattro, realizowany za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. To piąta generacja tego rozwiązania, gwarantująca doskonałe przeniesienie napędu w bardzo krótkim czasie. Napęd może być przekazany w 50 procentach na tylną oś, w sposób błyskawiczny i nieodczuwalny dla kierowcy i pasażerów. Wiele uwagi poświęcono także zawieszeniu, które musiało sprostać dużemu momentowi obrotowemu, przekazywanemu na wszystkie koła. Auto wyposażono również w szereg rozwiązań technicznych wspomagających prowadzenie pojazdu i uwydatniających jego sportową charakterystykę. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Nowa Mazda 3 MPS otrzyma napd na cztery koa Niegłupi pomysł. Łatwiej wykorzystać parametry silnika przy napędzie na 4 koła
  6. BMW z serii M bd wyposaone w napd na cztery koa? Jeśli będą oferować taki napęd w opcji, jestem za, ale jeśli nie będzie można zamówić wersji z napędem tylnym, jestem przeciwko!
  7. więcej -> Napęd ALL4 w kolejnych modelach MINI, ranking sprzedaży motocykli, wiadomości ze świata motoryzacji, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. [h=1]2013 Jeep Wrangler Napęd Śnieg Freedom weryfikacja Top: Video Tydzień Jeep[/h]
  9. [h=1]2012 Volkswagen Beetle Turbo Pierwsza weryfikacja Napęd[/h]
  10. więcej -> Napęd AWD w nowym Suzuki SX4, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, centrum badań rynku, rynek nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. [h=1]McLaren MP4-12C Napęd Pająk First - Chris Harris na samochodach[/h]
  12. Volkswagen Caddynagrodzony w konkursie „Napęd Nowej Ery” Więcej zdjęć: Volkswagen Caddy fot. Volkswagen Group Polska - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Poznań, 23 października 2012 r. –Model Volkswagen Caddy LPG został nagrodzony w konkursie „NapędNowej Ery”, w kategorii „Samochód Nowej Ery”. Grono ekspertów,organizowanego wspólnie przez Orlen Gaz oraz portal e-petrol.pl.konkursu, doceniło tym samym technologię zastosowaną w modeluVolkswagena, a także wkład marki w rozwój rynku LPG w Polsce. Konkurs„Napęd Nowej Ery” to pierwszy ogólnopolski konkurs branży LPG,którego celem jest popularyzacja oraz rozwój rynku gazu płynnego wnaszym kraju. Dzięki niemu,wyznaczane są nowe standardy wykorzystywania napędów zasilanychpaliwem alternatywnym, a także promowane i popularyzowane dobrepraktyki związane z rynkiem LPG. Doudziału w konkursie zaproszono ponad 90 firm, które walczyły otytuły w kategoriach: Samochód Nowej Ery, Instalacja Nowej Ery,Rozwiązanie Nowej Ery oraz Stacja Nowej Ery. Jury pod przewodnictwemdr. inż. Krzysztofa Bajdora, Zastępcy Dyrektora ds. Paliw i EnergiiOdnawialnej w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji przyznało nagrodęgłówną w kategorii „Samochód Nowej Ery” modelowi VolkswagenCaddy LPG. Uroczysta gala podsumowująca wyniki konkursu odbyła się17 października w Hotelu Ossa koło Rawy Mazowieckiej. Wimieniu Volkswagena nagrodę odbierał Michał Jaremczuk,kierownikmarketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. VolkswagenCaddy w wersji BiFuel z instalacją LPG napędzany jest silnikiembenzynowym o pojemności 1.6 l i mocy 75 kW (102 KM), średniezużycie paliwa wynosi 8 l/100 km w cyklu mieszanym. ModelCaddydostępny jest na naszym rynku w cenie od 62.317 zł netto (furgon).Warto też wspomnieć, że w salonach można także zamówić wersjęzasilaną gazem ziemnym CNG, a także nowoczesnymi silnikami TSI orazTDI. Źródło: Volkswagen GroupPolska
  13. Co nam daje napęd 4x4? <iframe title="YouTube video player" class="youtube-player" type="text/html" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/CyyjwM1Pme8" frameborder="0" allowFullScreen></iframe>
  14. <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=OQJ1IQCJPHE&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=OQJ1IQCJPHE&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  15. Ma napęd na wszystkie cztery koła. Ceny samochodu zaczynają się od 95 690 zł.
  16. Nieziemskie odejście... ale co sie dziwić 2x C20LET i napęd na 4 koła... <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=KyZ0Ss7ehYE&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=KyZ0Ss7ehYE&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  17. VW POLO rok 1999 napęd na przód silnik 1.4.Felgi 13 cali lampy przednie Angles Eyes
  18. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=nHJgLm0Qgfw&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=nHJgLm0Qgfw&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  19. Nowa galeria zdjęć ---> http://carscoop.blogspot.com/2009/05/maserati-quattroporte-sport-gt-s.html Napęd tego auta marzeń = 4,7-litra V8 (433 KM)...
  20. http://www.technikajazdy.info/techniczne/awd-rwd-fwd/ jaki masz napęd dlaczego
×