Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'najszybszy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 39 wyników

  1. Najszybszy ze wszystkich Abarthów - Abarth 695 biposto - debiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie 2014. Abarth 695 Biposto fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Abarth „695 biposto”: „najszybszy ze wszystkich miejskich Abarthów”. Abarth 500 w roku modelowym 2014: cyfrowa technologia i nowy styl. Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione: lepsze osiągi na torze wyścigowym. Udział marki Abarth w sezonie sportowym 2014. Targi Motoryzacyjne Genewa 2014 stanowią dla Abartha okazję, aby zaprezentować światu trzy ważne zapowiedzi, które po raz kolejny podkreślą niepowtarzalny charakter tej marki i zaznaczą początek nowej ery dla Abartha. Abarth „695 biposto”, „najszybszy ze wszystkich miejskich Abarthów”, nowy Abarth 500 w roku modelowym 2014 oraz Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione to trzy nowe produkty wysokiej wagi, za pomocą których marka ta pragnie kontynuować swoją ścieżkę odnowy przy pełnym zachowaniu ciągłości historii i filozofii konstrukcji, w której osiągi – zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym – oraz niestandardowe rozwiązania techniczne i stylistyczne zawsze w idealny sposób współgrały ze sobą. Abarth uważa się za markę o dwóch duszach: jednej bardziej spokojnej, związanej z „jazdą i stylem miejskim”, a drugiej bardziej fundamentalnej, związanej ze światem wyścigów i tuningiem osiągów. Tegoroczne stoisko obrazuje właśnie ten związek między tymi dwoma aspektami świata Abartha: o jego bardziej modnej stronie, „eleganckim zamiłowaniu do sportu”, które nie ma ujemnego wpływu na osiągi, świadczą wersje Abartha 595, unowocześnione i ulepszone w roku 2014. Z drugiej strony jego bardziej czysta, sportowa strona, która w pełni znajduje wyraz w świecie współzawodnictwa i wyścigów, w Genewie prezentowana jest „za pomocą” Abartha 695 „Assetto Corse” Evoluzione - nowy, sportowy supersamochód o niezwykłych osiągach, przeznaczony do wyścigów. Niezwykłą kwintesencją tych dwóch dusz jest Abarth „695 biposto” (wersja dwuosobowa), mający swoją światową premierę właśnie w Genewie, gdzie Abarth 695 został zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1964. Dziś, w 50. rocznicę istnienia tego modelu, nowy „695 biposto” inauguruje nową podróż odsłaniającą nowe horyzonty, nowe zwycięstwa i nowe wyzwania do pokonania. Osiągi i ekskluzywność jedynego w tym rodzaju supersamochodu, w którym Abarthowi udało się przełożyć swoje doświadczenie ze świata wyścigów na samochody drogowe, czego wynikiem jest spokojna, współczesna interpretacja wyścigowego stylu. Jest to zatem niepowtarzalny debiut na skalę międzynarodową, zarówno pod względem rozwiązań technicznych, jak i osiągów. Abarth „695 biposto” – najszybszy ze wszystkich miejskich Abarthów – to pierwszy drogowy samochód na świecie, obecnie w tej kategorii, wyposażony w skrzynię biegów działającą w schemacie litery H z pierścieniami zapadkowymi oraz silnik 1,4 T-Jet o mocy 190 KM, który przy masie 997 kg oferuje najlepszy stosunek masy do mocy w swojej kategorii (5,2 kg/KM), jak również najlepsze przyspieszenie od 0-100 km/h (zaledwie 5,9 sekundy). W pełnej ekspresji podróży z okazji 50-lecia sukcesu, na stoisku w Genewie pojawił się również historyczny Abarth 695, aby pokazać wszystkim, jak marka ta na przestrzeni tych lat potrafiła uczynić niemożliwe możliwym, spełniając marzenie wizjonera. Marzenie, w którym świat wyścigów zawsze odgrywał główną rolę. Na genewskich Targach znalazło się również miejsce dla drugiej innowacji Abartha, nowych wersji Abartha 595 na rok modelowy 2014. Stanowią one dowód wejścia tej marki do świata cyfrowego, o czym świadczy technologia TFT, wyposażenie, które jest coraz bardziej powszechne wśród supersamochodów o sportowym przeznaczeniu. Gama samochodów, które zgodnie z tradycją marki umożliwiły ponowne odkrycie koncepcji „standardowego tuningu” została poszerzona o nowe kolory – dostępne są 4 nowe lakiery monochromatyczne i 3 dwubarwne - dwukrotnie więcej niż w obecnej ofercie – oraz obręcze kół w stylu retro, co zwiększyło liczbę dostępnych opcji do 6. Samochody dostępne z pakietem „Competizione” i „Turismo” są przeznaczone dla tych, którzy codziennie pragną stawiać czoła wyzwaniom, poszukując „codziennych osiągów”<strike> i</strike> nie tracąc stylu. Trzecim nowym produktem prezentowanym w Genewie jest Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione, który dołączy do rodziny 500 Assetto Corse i 695 Assetto Corse na torze, jest najpełniejszym wyrazem doświadczenia wyniesionego ze świata wyścigów: mocniejszy i „twardy” samochód, zwiększający moc z 200 do 215 KM. Oczywiście w nowym modelu niczego nie brakuje, ale do obecnych samochodów 695 Assetto Corse dostępny jest również pakiet tuningowy. Te trzy ważne debiuty podczas genewskich Targów w roku 2014 będą miały wpływ na strategię i rozwój marki: produkty łączące w sobie osiągi i styl są wynikiem formuły Abartha, idealnego wyważenia rzadkości i dostępności, tradycji, tuningu osiągów, włoskiego stylu i zamiłowania do wyścigów. Zgodnie z filozofią Abartha, która uwzględnia „demokratyzację” wyścigów, wyścigowy sezon Abartha w roku 2014 będzie częścią cykli FIA: WTCC (Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych) i ETCC (Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych). Rozszerzenie to zapewni większą niż kiedykolwiek oglądalność Pucharów Abartha: najważniejsze momenty każdego wyścigowego weekendu będą transmitowane w całej Europie przez stację Eurosport. Na koniec, Abarth będzie częścią Mistrzostw Włoch w Formule 4 i dostarczy silnik 1,4 Turbo T-Jet, umożliwiając najmłodszym kierowcom doświadczenie wyścigów w jednoosobowym bolidzie. Udział w targach motoryzacyjnych Genewa 2014 jest również okazją do uczczenia znakomitych wyników sprzedaży w roku 2013. Abarth udowadnia, że jest marką globalną, konsolidując swoją pozycję na pięciu kontynentach dzięki nieustannie rozwijającej się sieci obejmującej prawie 500 salonów na całym świecie. Oficjalna sieć, którą tworzą dealerzy i autoryzowane warsztaty tuningowe, osiągnęła znakomite wyniki sprzedaży w skali międzynarodowej i również w roku 2013 osiągnęła wyznaczone cele: rok zakończył się 9% wzrostem sprzedaży w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Azji. Ważną rolę w osiągnięciu tych wyników odegrało zamiłowanie do Abartha, jakie wykazała Japonia, drugi pod względem wielkości sprzedaży rynek Abartha, przy wzroście o 11,4% w stosunku do roku 2012. Ale rozbudowa sieci trwa nadal: w roku 2014 kolej na Rosję i okolice Bliskiego Wschodu. Nowe rynki, sieci dealerów i salony, które zagwarantują najlepsze wyniki. Abarth 695 biposto: „najszybszy ze wszystkich miejskich Abarthów”. Legendarny Abarth 695 powraca po 50 latach: debiut „najszybszego miejskiego Abartha” podczas szwajcarskich Targów Motoryzacyjnych. Dzięki silnikowi 1,4 T-Jet o mocy 190 KM przy wadze 997 kg, Abarth „695 biposto” oferuje najlepszy w swojej kategorii stosunek mocy do masy (5,2 kg/KM) oraz najlepsze przyspieszenie od 0-100 km/h (tylko 5,9 sekundy). Połączenie samochodu miejskiego i wyścigowego: to nowa interpretacja drogowego Abartha 695 Assetto Corse, konkurencyjnego modelu na najsławniejszych, europejskich torach wyścigowych. W tej kategorii jest to pierwszy na świecie drogowy samochód wyposażony w skrzynię biegów działającą w schemacie litery H z pierścieniami zapadkowymi. Ze świata wyścigów model „695 biposto” dziedziczy następujące elementy: przednią chłodnicę powietrza doładowanego, układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory Extreme Shox, cyfrowy rejestrator danych MXL, siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, układ hamulcowy Brembo, lżejsze, 18-calowe obręcze kół OZ oraz tylny, tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini. Zapierający dech w piersiach styl „kluczowej”, dwuosobowej wersji dedykowanej do wyczynu: przednie szyby z poliwęglanowymi, przesuwnymi panelami i specjalnym zestawem elementów stylizujących – zderzaki, boczne fartuchy, nadkola i spojlery – ze wstawkami z włókna węglowego firmy Zender, wyprodukowanymi zgodnie ze wytycznymi Centrum Stylu Abartha. Osiągi i całkowite bezpieczeństwo: ABS, ESP, TTC, samoblokujący mechanizm różnicowy ze sprzęgłem płytkowym, wyścigowy układ hamulcowy Brembo i amortyzatory Extreme Shox. Specjalne pakiety zapewniające maksymalny poziom niestandardowych rozwiązań. Po raz pierwszy Fiat Abarth 695 został zaprezentowany podczas genewskich Targów Motoryzacyjnych w 1964 r. Dzięki pojemności skokowej wynoszącej 699,5 cc oraz maksymalnej mocy 30 KM, samochód ten osiągał maksymalną prędkość 130 km/h i był doceniany ze względu na elastyczność i wszechstronność, zarówno w mieście, jak i na trasach pozamiejskich. Najbardziej ewidentną cechą Abartha 695 było poprawienie przyspieszenia: z 60 do 80 km/h w 5,2”. Pięćdziesiąt lat później Abarth ponownie wybiera Genewę jako miejsce premiery nowego Abartha 695: 190 KM mocy i 997 kg wagi sprawia, że „695 biposto” (wersja dwuosobowa) oferuje najlepszy w tej kategorii stosunek masy do mocy (5,2 kg/KM) oraz najlepsze przyspieszenie (0-100 km/h w 5,9”). Wynik to najmocniejszy Abarth 500, jaki kiedykolwiek powstał. „Niedziela na torze, a poniedziałek w biurze”. Oto hasło, które stanowi podsumowanie filozofii Carlo Abartha: dawać każdemu możliwość realizacji jego pasji każdego dnia, sprawiać, że zwykłe rzeczy stają się niezwykłe oraz sprawiać, żeby „normalni ludzie” mogli codziennie poczuć się jak wyścigowi kierowcy. Dziś nowy Abarth „695 biposto” stanowi idealne połączenie samochodu drogowego i wyścigowego, reprezentuje tradycję wyścigów w samochodzie stworzonym do codziennego użytku. Z toru do biura i odwrotnie. Od samego początku aż po dziś dzień Abarth nigdy nie cofał się pod naporem wyzwań, które czasami wydają się niemożliwe: najmocniejsza, wysokiej klasy Pięćsetka, jaka kiedykolwiek powstała, to najnowsze zwycięstwo Abartha. Samochód kipiący energią, wyposażony w komponenty typowe dla samochodów wyścigowych, dostosowany do użytku drogowego. Każdy samochód zawsze stanowił wyzwanie, okazję do udoskonalenia: począwszy od najpopularniejszych mini samochodów tej ery, Abarth tworzył samochody o niezwykłych osiągach, przeznaczone do „szybkiej turystyki i sportowego współzawodnictwa”. Samochody produkowane wg oryginalnej „formuły” Abartha, która dzięki odpowiedniej dozie właściwie zdefiniowanych elementów sprawia, że marka ta jest niepowtarzalna i rozpoznawalna poprzez: rzadkość i dostępność, tradycja, osiągi, tuning, włoski styl i zamiłowanie do wyścigów. Modele stworzone na bazie Fiata 600 są przykładem tego, w jaki sposób taki „wizjoner”, jak Carlo Abarth potrafił realizować marzenia: autentyczną fabrykę prędkości, Abarth z powodzeniem osiągnął wysoki poziom udoskonalenia, zarówno w kwestii stylu, jak i osiągów. Historia produktów naznaczonych doskonałym kunsztem, z Fiatem Abarth 1000 Berlina gruppo 2 z roku1970 będącym najbardziej zaawansowaną i niezwykłą interpretacją Fiata 600: 100 KM i maksymalna prędkość wynosząca 190 km/h. „695 biposto”: najbardziej „abarthowy” ze wszystkich Abarthów. Abarth 695 biposto nie należy do limitowanej edycji, ale bez wątpienia jest to „specjalny” samochód dla specjalnych kierowców, tych, którzy będą w stanie pokazać, że potrafią nim jeździć. Istota Abartha zawarta w jednym samochodzie, który trafia prosto do serca, do samego sedna Abartha: „rozmiar”, cecha charakterystyczna dla Abartha, włoski „mały supersamochód” oraz „wyścigi”, zamiłowanie do prędkości i wyzwań, jakie przynosi każdy dzień. Poszukiwanie najlepszych materiałów oraz technologii, fachowa wiedza inżynierów Abartha i „odrobina szaleństwa” od zawsze charakteryzują samochody Abartha i stanowią elementy, które brały udział w tworzeniu tego samochodu: dwa siedzenia i inspirowane wyścigami komponenty dla wysokiej klasy samochodu o naturalnych „predyspozycjach” do jazdy po torze wyścigowym. Model „695 biposto” został z rozmysłem stworzony jako kluczowy: samochód, który w kwestii poprawienia osiągów „nie uznaje” kompromisów typowych dla samochodów drogowych. „Odrobina szaleństwa”, która pozwoliła Abarthowi stworzyć historię sukcesów, jest wyraźnie widoczna w niektórych elementach nowego samochodu, jak np. skrzyni biegów z pierścieniami zapadkowymi – po raz pierwszy w samochodzie drogowym, obecnie w tej kategorii – oraz przednich szybach z poliwęglanowymi, przesuwnymi panelami (wysokiej klasy materiał techniczny, stosowany w produkcji sprzętu sportowego i szyb do samolotów ze względu na elastyczność i wytrzymałość, dostarczany przez Isoclimę, firmę z 20-letnim doświadczeniem, współpracującą z najbardziej prestiżowymi partnerami w świecie wyścigów). Decyzja o zastosowaniu części inspirowanych wyścigami w samochodzie drogowym świadczy o kolejnym zwycięstwie: Abarth „695 biposto” jest najbardziej ekstremalną Pięćsetką, jaka kiedykolwiek powstała. Świadczy o tym przednia chłodnica powietrza doładowanego, układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory Extreme Shox, cyfrowy rejestrator danych MXL, siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, układ hamulcowy Brembo, lżejsze, 18-calowe obręcze kół OZ oraz tylny, tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini. Jednakże podobnie, jak w samochodach wyścigowych, osiągi są wyłącznie efektem wyboru: poświęcenie tego, co zbyteczne, jak tylne siedzenia, ksenonowe, przednie reflektory, światła przeciwmgielne, klimatyzacja, elektryczne szyby i radio z systemem głośników, aby zapewnić możliwie najlepsze osiągi. „Naładowany adrenaliną” samochód, który łączy w sobie wyścigowe osiągi i wszechstronność drogowego samochodu. W rzeczywistości jest to nowa, drogowa interpretacja Abartha 695 Assetto Corse, konkurencyjnego modelu na torach wyścigowych całej Europy, a wyprodukowanego w Officine Abarth Mirafiori w Turynie: kunszt i uwaga zwrócona na szczegóły, typowe cechy najbardziej ekskluzywnych samochodów marki Abarth, odpowiadają najwyższym standardom technologii samochodów wyścigowych. Porywające osiągi prawdziwego supersamochodu. Idealne połączenie doskonale ukazujące sposób wykonania, począwszy od porywających osiągów: dzięki masie wynoszącej zaledwie 997 kg i silnikowi 1,4 T-Jet o mocy 190 KM, po raz pierwszy zamontowanym w samochodzie drogowym, Abarth „695 biposto” jest samochodem o najlepszym w tej kategorii stosunku masy do mocy (5,2 kg/KM) i najlepszym przyspieszeniu (0-100 km/h w 5,2”), osiągającym maksymalną prędkość 230 km/h. Po raz pierwszy w tej kategorii miejski samochód oferowany jest ze skrzynią biegów wyposażoną w pierścienie zapadkowe z kontrolkami oraz z wyścigowym, samoblokującym mechanizmem różnicowym ze sprzęgłem płytkowym, która tak przyspiesza zmianę biegów w górę, że najbardziej doświadczeni kierowcy nie muszą używać sprzęgła. Interfejs kierowcy to prawdziwy majstersztyk: konsola w całości wykonana z aluminium z selektorem biegów działającym w schemacie litery H, warta prawdziwego supersamochodu. Jest to niepowtarzalne, ekskluzywne wyposażenie stworzone z wykorzystaniem fachowej wiedzy Bacci Romano, w dziedzinie przekładni stosowanych w samochodach wyścigowych, dopasowane do potrzeb najbardziej doświadczonych kierowców i oferowane jako alternatywa w zamian za 5-stopniową, manualną skrzynię biegów, po raz pierwszy w połączeniu z mocą 190 KM. Wyzwaniem dla Abartha było idealne wyważenie formuły koniecznej do produkcji samochodu, który gwarantuje osiągi i uczucie jazdy po torze na drodze, zgodnie ze swoimi zasadami: zawrzeć istotę Abartha poprzez staranny dobór wysokiej klasy materiałów, zaawansowanej technologii i znakomitych partnerów. Wszystko w Abarthcie „695 biposto” świadczy o jego wyścigowym charakterze. Począwszy od chłodnicy powietrza doładowanego, umieszczonej z przodu z charakterystycznymi przewodami inspirowanymi samochodami wyścigowymi, poprzez obudowę dynamicznego filtra aspiracyjnego z wykończeniem z włókna węglowego firmy BMC, światowego lidera w dziedzinie filtrów i urządzeń do doprowadzania powietrza przeznaczonych do zastosowania w samochodach wyścigowych, aż po dwustopniowy układ wydechowy z tytanowymi rurami wydechowymi firmy Akrapovic, która produkuje konkurencyjne układy wydechowe dla Moto GP, Superbike, Supersport, Supermotard, Motocross, Enduro i na potrzeby rajdów. Naciśnięcie klawisza SPORT na desce rozdzielczej powoduje całkowite otwarcie zaworu wydechowego, co wpływa na poprawę osiągów i nadaje samochodowi mocny, niemożliwy do pomylenia dźwięk. Osiągi supersamochodu a niezawodność i bezpieczeństwo: ABS, ESP i TTC, samoblokujący mechanizm różnicowy ze sprzęgłem płytkowym oraz wyścigowy układ hamulcowy Brembo z przednimi pływającymi, wentylowanymi i perforowanymi tarczami (305×28 mm) i czterotłoczkowymi, jednoczęściowymi zaciskami (4×38 mm). Samochód jest również wyposażony w amortyzatory hydrauliczne z możliwością regulacji wysokości firmy Extreme Shox, czołowego, europejskiego dostawcy dynamicznych rozwiązań do samochodów używanych od F1 do Rally, jak również w „Le Mans Series” i WTCC. Dopełnieniem wyścigowego charakteru są przednie szyby z przesuwnymi, poliwęglanowymi panelami oraz lżejsze, 18-calowe obręcze kół firmy OZ wraz z oponami o rozmiarze 215/35 R18. Firma ta jest symbolem jakości włoskiej produkcji, tworząc znakomite produkty do tuningu samochodów i rowerów, może pochwalić się licznymi sukcesami w F1, Rally, DTM i Indy Car. Z Abarthem łączy ją włoski smak, tradycja wyścigów i gwarantowana jakość. Dla prawdziwych maniaków wyścigów, którzy zawsze chcą mieć swoje wyniki pod kontrolą, mamy tutaj rejestrator danych od firmy MLX, światowego lidera w dziedzinie zbierania danych i technologii wyświetlaczy dla sportów motorowych i wyścigów. Wszystkie te niepowtarzalne cechy sprawiają, że 695 biposto jest „najbardziej abarthowy ze wszystkich Abarthów”. Styl: wysokiej klasy materiały i zastosowania techniczne oparte na doświadczeniu wyniesionym z wyścigów. Zrównoważona „formuła” wymaga również zadbania o kwestię estetyki. Świadczą o tym niektóre elementy nadwozia – takie, jak przedni i tylny zderzak, boczne fartuchy, nadkola i spojler – których solidny wygląd podkreślają wstawki z włókna węglowego. Te szczególne rozwiązania estetyczne, wyprodukowane przez firmę Zender, znaną z tworzenia wysokiej jakości komponentów estetycznych, zgodnie z wytycznymi Centrum Stylu Abartha, sprawiają, że „695 biposto” wyróżnia się już na pierwszy rzut oka. Nadwozie charakteryzuje najnowszy kolor szary Matt z efektem tekstury, jak gdyby samochód został stworzony z takiego samego materiału, co nawierzchnia drogi, a ponadto wygląd przedniej części maski, klamek oraz tylnej klapy i tylnej klamki podkreślają tytanowe wykończenia. Metal znany ze swojej wytrzymałości wyróżnia również kołpaki, śruby kół oraz pokrywkę wlewu wody, oleju i paliwa. Maska posiada specyficzny design z dwiema wypukłościami inspirowanymi klasycznym modelem 124 Abarth i została wykonana z aluminium, w hołdzie starym samochodom oraz jako rozwiązanie techniczne, w celu zmniejszenia masy samochodu. Osłony lusterek i słupków wykonano z włókna węglowego, jak w najbardziej prestiżowych supersamochodach: jest to szczególny element wyposażenia stworzony we współpracy z wieloletnim partnerem, firmą Adler, światowym liderem w dziedzinie designu, obróbki, produkcji i handlowego wykorzystania wysokiej jakości tworzyw sztucznych przeznaczonych dla sektora motoryzacyjnego. Włókno węglowe stanowi estetyczne połączenie pomiędzy zewnętrzną częścią nadwozia i wnętrzem, czego przykładem są wstawki na desce rozdzielczej, przednie i tylne panele płaskie, jak w wyścigowych samochodach, osłona tunelu centralnego i ręcznego hamulca wykonana z tego wysokiej klasy materiału. Wybór wysokiej klasy materiałów oraz zastosowania techniczne oparte na doświadczeniu wyniesionym z wyścigów obejmują sposób wykończenia przodu, gdzie typowa dla samochodów drogowych mata ustępuje miejsca aluminiowemu wyłożeniu, które sprawia, że model „695 biposto” kojarzony jest zarówno z samochodami wyścigowymi, jak i supersamochodami z najwyższej półki. Ten sam metal wyróżnia pedał hamulca, sprzęgła i przyspieszenia oraz boczne podnóżki po stronie kierowcy i pasażera. W środku wyścigowego ducha „695 biposto” odnajdziemy również w tylnym, tytanowym pałąku bezpieczeństwa firmy Poggipolini słynącej z obróbki o niezwykle wysokiej precyzji oraz rozwiązań konstrukcyjnych i redukujących masę, w efekcie stosowania specjalnych stopów, przez co firma ta stała się punktem odniesienia w sektorze motoryzacyjnym, F1 i lotniczym. Tylną kabinę – bez siedzeń – charakteryzuje wyłożenie materiałem technicznym, który, podobnie jak nadwozie, przypomina kolor i fakturę asfaltu. Siatka ochronna do zabezpieczenia bagażu oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa są również przymocowane do pałąka bezpieczeństwa, w obydwóch przypadkach z nutką wyścigowego smaku, wyprodukowane przez firmę Sabelt, głównego producenta pasów bezpieczeństwa i siedzeń do samochodów wyścigowych we Włoszech i na świecie oraz marki odniesienia w sektorze odzieży technicznej i strojów sportowych używanych do wyścigów. Znaczek Sabelt można odnaleźć również na standardowych siedzeniach, są to: „Abarth Corsa by Sabelt” o konstrukcji z włókna węglowego, z tapicerką powstałą w wyniku połączenia elektrycznie zgrzewanej Alcantary i skóry w kolorze tytanu w nowatorskich kolorach i wersjach wykończenia dla Abartha. Takie same kolory charakteryzują kierownicę. Na koniec, wygląd paneli przednich drzwi wzbogacają klamki i siatka na przybory, ostatecznie podkreślając wyścigowy charakter wnętrza. Pakiety indywidulanych rozwiązań. Abarth stworzył samochód, który wydawał się niemożliwy do wykonania. Dążąc do tego, co najważniejsze, firma odnalazła znakomite osiągi i styl. Podobnie, jak w roku 1964, kiedy wypuszczając na rynek model 695 Abarth umieścił w cenniku serię akcesoriów mających poprawić estetyczne i dynamiczne właściwości oraz bezpieczeństwo, dziś Abarth poszerza ofertę o trzy pakiety indywidualnych rozwiązań. Pakiet „124 Speciale” łączy w sobie wszystkie „wytrzymałe i lekkie” materiały, jakie wyróżniają nadwozie tego samochodu: aluminiowa maska o specyficznym designie, tytanowe kołpaki, śruby kół i pokrywki wlewu wody, oleju i paliwa. Dzięki pakietowi „Carbon” można nadać „695 biposto” wygląd supersamochodu w wyższej kategorii: dodatek włókna węglowego na osłonach lusterek i słupków na zewnątrz oraz na desce rozdzielczej, panelach drzwi i lusterku wstecznym wewnątrz. Dla tych, którzy wyścigi mają we krwi Abarth przygotował pakiet „Pista”, który zawiera akcesoria wywodzące się bezpośrednio ze świata wyścigów, jak cyfrowy rejestrator danych i czteropunktowe pasy bezpieczeństwa dołączone do siedzeń o konstrukcji z włókna węglowego. Marzenie, aby każdego dnia móc czuć się, jak kierowca wyścigowy spełnia się również dzięki technicznemu wyposażeniu: kombinezon, buty, rękawice i kask prawdziwego kierowcy Abartha, z możliwością umieszczenia na nich swoich inicjałów. Wszystkie informacje na temat modelu 695 biposto będą dostępne począwszy od dnia światowej premiery w Genewie w dedykowanej sekcji na oficjalnej stronie www.abarth.com. Jest to zaledwie zapowiedź informacyjnej kampanii marketingowej, którą charakteryzuje element o wysokim stopniu cyfryzacji i autentyczne doświadczenie w zakresie prób przeprowadzanych w warunkach rzeczywistych, związane zarówno z wyścigową platformą <strike>działań</strike> Abartha, jak i głównymi imprezami dla miłośników supersamochodów. Jak zawsze, Akademia Kierowców Abartha będzie częścią „Strategii Skorpiona”, oferując zajęcia i dedykowane szkolenia. Na nieustannie rozwijanej stronie zawsze będzie można odnaleźć aktualne informacje na temat samochodu i planowanych imprez. Abarth 500 w roku modelowym 2014. Odnowiona gama z nowymi cechami produktów i szerszym wyborem wersji. Nowa tablica przyrządów z 7-calowym, cyfrowym wyświetlaczem i technologią TFT. Nowe kolory nadwozia: pastelowo szary Pista i beżowy Rally, szary metallic Trofeo i czerwony Cordolo; również najnowszy, dwubarwny szary Pista/jasnoniebieski Leggenda i beżowy Rally z czerwonym Officina lub szarym Trofeo. W wersji cabrio połączenie nadwozia w nowym, beżowym kolorze Rally z beżowym dachem. Nowe, 16-calowe obręcze kół w stylu retro. Gama Abartha 500 oferuje szerszy wybór wersji, co jest wynikiem trzech wariantów wykończenia – „Custom”, „Turismo” i „Competizione” – i dwóch różnych technologii zastosowanych w skrzyni biegów – ręcznej i sterowanej elektrycznie z kontrolkami na kole kierownicy. Wśród nowych funkcji na charakterystycznej desce rozdzielczej Abartha w roku modelowym 2014 znajdziemy tablicę przyrządów z 7-calowym, cyfrowym wyświetlaczem i technologią TFT (Thin-Film-Transitor). Ta nowa technologia, dostępna w całej gamie jako standard, umożliwia Klientom śledzenie różnych informacji takich, jak przyspieszenie boczne oraz siłę nacisku pedału przyspieszenia. Ponadto podświetlenie tablicy sprawia, że wszystkie przyrządy są bardziej czytelne, czego efektem jest większe bezpieczeństwo. Wybór, który odpowiada gustom i zaspokaja wymagania Klientów lubiących sportowy styl jazdy, oferując bardziej szczegółowe informacje dotyczące parametrów jazdy. Mówiąc dokładniej, wielofunkcyjny, kolorowy wyświetlacz wyposażony jest w dwa tryby, zapewniając kierowcy informacje potrzebne do bezpiecznej jazdy na wysokich obrotach: tryb „NORMAL” ze wskaźnikiem poziomu paliwa i danymi dotyczącymi zużycia paliwa, w zależności od stylu jazdy, oraz tryb „SPORT” wyświetlający informacje bliżej związane z osiągami, jak np. miernik przyspieszenia wzdłużnego/bocznego (informacje z miernika siły odśrodkowej), który za jednostkę pomiarową przyjmuje przyspieszenie grawitacyjne. Na standardowym ekranie mogą być wyświetlane dane dotyczące przejechanego dystansu (licznik kilometrów), trybie jazdy („NORMAL” lub „SPORT”), pozycja parametry ustawienia przednich lamp, data, czas i temperatura na zewnątrz, obecnie włączony bieg i podpowiedzi wskaźnika zmiany biegów (Gear Shift Indicator) oraz aktualna prędkość. Cyfrowy wskaźnik po prawej stronie informuje o poziomie paliwa w zbiorniku, zaś po lewej stronie widoczna jest temperatura czynnika chłodzącego silnik. Wskazania pojawiają się, gdy temperatura przekroczy ok. 50°C. Kiedy uruchomiony jest tryb SPORT wyświetlacz pokazuje wskaźnik przyspieszenia wzdłużnego/bocznego (informacje z miernika siły odśrodkowej), który za jednostkę pomiarową przyjmuje przyspieszenie grawitacyjne (g). Kolory nadwozia również stanowią nową opcję w gamie z roku modelowego 2014: cztery lakiery monochromatyczne, w tym czerwony Cordolo o niezwykle sportowym charakterze, prezentowany na stoisku w Genewie na Abarthcie 595 Competizione, oraz trzy wersje w dwóch odcieniach, z których połączenie szarego lakieru Pista i jasnoniebieskiego Leggenda ozdabia na targach Abartha 595C Turismo. Dokładniej rzecz biorąc, do wieloletniej klasyki kolorów szarego Campovolo, czerwonego Officina, białego Gara i jasnoniebieskiego Leggenda dołącza szary Pista, do tej pory dostępny tylko w wersjach dwukolorowych, a do kolorów pastelowych beżowy Rally. Jeśli chodzi o lakiery metalizowane, nową opcją, po szarym Record i czarnym Scorpione, jest szary Trofeo. Gamę zamyka czerwony lakier Kordolo. W obecnej gamie mamy dwa razy więcej opcji o dwóch odcieniach: szary Pista w połączeniu z jasnoniebieskim Leggenda, beżowy Rally z czerwonym Officina lub szarym Trofeo. Dodatkowo dostępna będzie również opcja nowego beżowego koloru Rally w połączeniu z beżowym dachem dla wersji cabrio. Na koniec, 16-calowe obręcze kół w stylu retro dają w sumie liczbę 6 dostępnych opcji. Dwa samochody prezentowane na stoisku, 595 „Turismo” i 595 „Competizione”, przeznaczone są dla dwóch różnych grup odbiorców: pierwszy dla tych, którzy poszukują odmienności, drugi zaś dla „wyścigowych purystów”. W pierwszym samochodzie tuning dotyczy silnika i geometrii, poza wysokim poziomem wykończenia detali we wnętrzu i na nadwoziu z myślą o tych Klientach, którzy identyfikują się z takimi wartościami, jak bardziej ekskluzywna elegancja, wytworność, komfort i zamiłowanie do sportu, rodem ze świata „Gran Turismo”. Oprócz silnika i geometrii, tuning w Abarthcie 595 „Competizione” obejmuje również układ wydechowy, czego dowodem jest wydech „Record Monza” dostępny jako standard oraz sportowe siedzenia „Abarth Corse by Sabelt” dla tych, którzy uważają się za prawdziwych miłośników sportu, inspirowane pełnym emocji światem wyścigów. Samochód standardowo wyposażony jest w indywidualne rozwiązania: silnik 1,4 Turbo T-Jet, którego moc zwiększono do 160 KM (118 kW), co jest zasługą zestawu tuningującego do silnika. Ta turbodoładowana jednostka o pojemności 1368 cm3, z 4 cylindrami i 16 zaworami (z turbosprężarką „HI” o stałej geometrii łopatek) zapewnia znakomite osiągi. Moment obrotowy wynosi 230 Nm przy 3000 obr./min. w trybie Sport. Maksymalna prędkość to 211 km/h, zaś przyspieszenie od 0-100 km zajmuje zaledwie 7,4 sekundy. Osiągi Abartha przy ograniczonym zużyciu paliwa: 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym. W kwestii bezpieczeństwa Abarth 595 spełnia bardziej restrykcyjne normy niż ma to miejsce w przypadku gamy Abartha 500. W standardzie oferuje on system TTC (Torque Transfer Control), który poprawia przeniesienie momentu obrotowego silnika na koła, zwiększa przyczepność samochodu do nawierzchni bez uszczerbku dla znakomitych osiągów. Samochód jest standardowo wyposażony w ksenonowe przednie lampy z funkcją świateł mijania i drogowych, które dostarczają trzykrotnie mocniejsze światło i są trzy razy trwalsze niż standardowe lampy z żarówkami halogenowymi, zapewniając lepszą emisję światła i znakomitą wydajność we wszystkich warunkach atmosferycznych. Nadwozie „Turismo” ozdabia nowa wersja logo modelu 595, wykonanego z aluminium i umieszczonego z boku i na tylnej klapie. Logo na tylnej klapie zostało w jeszcze większym stopniu zindywidualizowane za pomocą znaków graficznych Turismo, również wykonanych z aluminium. Oprócz standardowej, 5-stopniowej, manualnej skrzyni biegów Abarth 500 „Turismo” dostępny jest z elektrycznie sterowaną, manualną skrzynią biegów Abarth Competizione w standardzie z przyciskami umieszczonymi na kole kierownicy. Skrzynia ta poprawia osiągi silnika skracając czas zmiany biegu. Przełączniki zmiany biegów umieszczone są na sportowej kierownicy pokrytej czarną skórą z perforowanymi uchwytami w tym samym kolorze, co siedzenia, dostępne tylko w czterech odcieniach skóry – naturalnym, czarnym, czerwonym i szarym. Dostępne są również wersje Abarth Corse by Sabelt. Wyposażenie uzupełnia zespół pedałów, nakładka ochronna na progi drzwiowe i wykończenie skrzyni biegów wykonane z Alutexu, drogiego materiału, w którego skład wchodzi aluminium i włókno szklane. Pakiet „Competizione”, przeznaczony dla miłośników bardziej ekstremalnej sportowej jazdy, obejmuje elementy, które w maksymalnym stopniu poprawiają osiągi i sportowe właściwości samochodu. Sportowy charakter samochodu podkreśla 5-stopniowa, manualna skrzynia biegów, która dopasowuje się do indywidualnego stylu jazdy poprzez bardziej bezpośredni kontakt z pojazdem, oraz czterowylotowy układ wydechowy „Record Monza”, który dzięki technologii „dual mode” optymalizuje krzywą momentu obrotowego i mocy, czego efektem jest szybsza reakcja silnika począwszy od średnich prędkości silnika (1,5 kg/m od 2000 obr./min.). Siedzenia „Abarth Corse by Sabelt” w ramach standardu pokryte materiałem, dostępne również ze skórzanymi obiciami w kolorze naturalnym, czerwonym, czarnym lub szarym oraz w wersji z Alcantary, na zintegrowanych zagłówkach posiadają wyhaftowane logo Abartha 595. Nadają one wnętrzu samochodu agresywny i charakterystyczny wygląd. Specjalne materiały zastosowano również na desce rozdzielczej. Wyglądem przypominają one metal, co w jeszcze większym stopniu podkreśla techniczny i sportowy charakter tego pakietu. Taki sam materiał zastosowano na oparciach siedzeń. Wariant wykończenia uzupełnia gałka dźwigni zmiany biegów wykonana ze specjalnego stopu aluminium Ergal, nakładka ochronna na progi drzwiowe, zespół pedałów i aluminiowy stopień nadwozia – wszystko opatrzone znaczkami Abartha, przypominają wyglądem wystrój samochodu wyścigowego. Wygląd nadwozia wyróżniają matowe listwy boczne z tytanu, który został również zastosowany na osłonach lusterek bocznych. Dla obydwóch opcji dostępne są zestawy tuningujące silnik, układ jezdny i hamulcowy, które w jeszcze większym stopniu poprawiają osiągi nowej gamy Abartha 500. Gwarantują one niepowtarzalne doświadczenie podczas jazdy, biorąc pod uwagę osiągi, przyczepność do nawierzchni i bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo zawsze stanowi kluczowy element tuningu Abartha. Oprócz zestawów tuningowych zwiększających moc silnika, dostępne są również zestawy tuningujące układ hamulcowy i jezdny. Pierwszy z nich obejmuje samowentylujące, perforowane, przednie hamulce tarczowe (średnica 284 mm × 22 mm), perforowane, tylne hamulce tarczowe (średnica 240 mm × 11mm) oraz wysokiej klasy klocki przednich hamulców, podczas gdy drugi zestaw oferuje przednie i tylne amortyzatory Koniz zaworami FSD i specjalnymi, czerwonymi sprężynami, obniżonymi w stosunku do tych stosowanych w pierwotnej wersji samochodu. Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione. Debiut wyścigowego samochodu, który dołączy do innych Abarthów konkurujących w mistrzostwach. Zmodyfikowane podwozie, jednostka napędowa i instalacja elektryczna. Niespotykane dotąd osiągi dzięki silnikowi 1,4 T-Jet o większej mocy 215 KM i masie 920 kg. Wizytówką nowego Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione, który dołączy do modeli Abartha 695 Assetto Corse i Abartha 500 Assetto Corse biorących udział w mistrzostwach Włoch i Europy, są lepsze osiągi, będące wynikiem udoskonalenia jednostki mocy oraz zmniejszenia masy. Assetto Corse, klucz do sukcesu w tych monomarkowych Pucharach o pięcioletniej tradycji, udowodnił, że stać go na zmiany, poprawiając osiągi przy zachowaniu niezwykle wysokich standardów bezpieczeństwa. Ten nowy samochód stanowi najnowsze z niekończącej się serii wyzwań, jakim podołali inżynierowie Abartha oraz przykład idealnego wyważenia abarthowskiej formuły: większa moc plus mniejsza masa równa się lepsze osiągi. Ulepszony silnik, którego moc wzrosła z 200 do 215 KM, i mniejsza masa wynosząca 920 kg, o 20 kg mniej w stosunku do poprzedniej wersji, zapewniają znakomite, niespotykane dotąd osiągi. Wprowadzone modyfikacje dotyczą podwozia, jednostki napędowej i instalacji elektrycznej. Dokładniej rzecz biorąc, model 695 Assetto Corse Evoluzione będzie wyposażony w stalowe wahacze przedniego zawieszenia, które można zdemontować, silnik 1,4 T-Jet o różnych konfiguracjach (specjalityczne oprogramowanie zarządzające i fazy rozrządu) oraz układ chłodzenia i chłodnicy powietrza doładowanego, nowa instalacja elektryczna z modułami sterującymi przeniesionymi do wnętrza kabiny pasażerów oraz przednia szyba z odmrażaczem. Wnętrze Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione wyposażone jest we wszystkie urządzenia z zakresu bezpieczeństwa, wymagane przepisami FIA. Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione to nie tylko samochód, lecz również autentyczny pakiet uzupełniający do obecnych modeli 695 Assetto Corse. Udział marki Abarth w sezonie sportowym 2014. Dzięki udziałowi w Pucharze Abartha, nowemu modelowi Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione oraz silnikowi 1,4 T-Jet o mocy 160 KM z suchą miską olejową dla Formuły 4, umacnia się pozycja marki spod znaku Skorpiona w świecie wyścigów samochodowych. Europejski Puchar Abartha wchodzi w skład WTCC (Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych). Najważniejsze momenty weekendowych wyścigów emitowane będą przez Eurosport 1 i Eurosport 2. 20 kwietnia rozpoczyna się sezon Europejskiego Pucharu Abartha na torze wyścigowym Paul Ricard we Francji, a 4 maja na torze Vallelunga odbędzie się włoski Puchar Abartha. W krajach Beneluksu i w Skandynawii również zostały potwierdzone Puchary Abartha. Debiut nowego Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione, który dołącza do Abartha 695 Assetto Corse i Abartha 500 Assetto Corse. Mistrzostwa Formuły 4: mistrzostwa przeznaczone dla młodych talentów, osób wywodzących się z torów kartingowych. Wszechstronność silnika Abarth 1,4 T-Jet, w który wyposażone są wszystkie samochody wyścigowe marki Abarth. Abarth potwierdza i umacnia swoją pozycję w świecie wyścigów samochodowych, angażując się również w tym roku w mistrzostwa, które są idealnym wyzwaniem dla młodych kierowców. Marka zachowuje wierność filozofii swojego założyciela - Carlo Abartha, który pozwolił wielu kierowcom zadebiutować w wyścigach samochodowych i zaprezentować swoje umiejętności na arenie międzynarodowej, na prestiżowych torach, w samochodach wyścigowych w przystępnych cenach. Wśród głównych nowości nadchodzącego sezonu jest silnik 1,4 T-Jet "Carter Secco" (sucha miska olejowa) o mocy 160 KM, przeznaczony do jednoosobowych bolidów Formuły 4 oraz nowa wersja Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione. Dzięki lepszym osiągom uzyskanym poprzez udoskonalenie silnika i zmniejszenie masy, wersja ta dołączy do Abartha 695 Assetto Corse i Abartha 500 Assetto Corse podczas europejskich i włoskich mistrzostw. Europejski Puchar Abartha dokonuje w tym roku wielkiego przeskoku zarówno pod kątem jakości, dzieląc 4 duże wydarzenia z cyklem WTCC (Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych) i ETCC (Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych) - Le Castellet we Francji, Salzburgring w Austrii, Spa Francorchamps w Belgii i Pergusa we Włoszech - jak i względem oglądalności, ponieważ najciekawsze momenty weekendowych wyścigów będą transmitowane przez stacje Eurosport 1 i Eurosport 2. Będzie to więc idealna scena, która pozwoli Abarthowi pokazać szerokiej publiczności to, co dzieje się w wyścigach w całej Europie: fani ze świata wyścigów będą mogli śledzić w 59. krajach najlepsze momenty z sześciu spotkań Europejskiego Pucharu Abartha, słuchając komentarza w ojczystym języku. Po 5 sezonach Abarth nadal jest gwiazdą na torach, dzięki niskim kosztom obsługi i doskonałym osiągom samochodów Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione, Abarth 695 Assetto Corse i Abarth 500 Assetto Corse. Uwaga marki spod znaku Skorpiona skupiona jest na młodych talentach, mających szansę rozpocząć sportową karierę we małym samochodzie o dużych osiągach i dostępnym w przystępnych cenach. Po pierwszych 4 cyklach na kilku z najbardziej prestiżowych europejskich torach, następne odbędą się 20 kwietnia na francuskim torze Paul Ricard, później 25 maja w Austrii w Salzburgu, 22 czerwca w Belgii w Spa-Francorchamps, 13 lipca w Mugello oraz 28 września w Pergusa. Sezon Europejskiego Pucharu Abartha zakończy się 26 października wyścigami na torze w Monza. Włoski Puchar Abartha rozpocznie się natomiast 4 maja w Vallelunga, a następne jego etapy odbędą się 22 czerwca w Spa-Francorchamps, 13 lipca w Mugello, 28 września w Pergusa, 7 września w Varano i 26 października w Monza. Cztery wyścigi odbywające się równocześnie w ramach europejskich i włoskich mistrzostw pozwolą kierowcom uczestniczyć w obydwóch mistrzostwach bez uszczerbku dla ich budżetu. Innymi międzynarodowymi mistrzostwami są Puchar Abartha 500 Beneluksu i Puchar Abartha 500 Skandynawii, podczas którego, w tym roku zaplanowane są, oprócz wyścigów na szwedzkich torach, dwa wyścigi w Norwegii, gdzie Puchar Abartha dociera po raz pierwszy. Puchary sezonu 2013, w którym uczestniczyło ponad 150 kierowców, charakteryzowały się bardzo niską średnią wieku: pierwszych 4 kierowców sklasyfikowanych w Europejskim i Włoskim Pucharze Abartha nie przekroczyło 22 lat. Ta sprawdzona formuła, która pozwala wielu młodym kierowcom zadebiutować w wyścigach, została w tym roku jeszcze bardziej rozwinięta, dzięki uczestnictwu we włoskich mistrzostwach Formuły 4, kategorii, która dopuszcza kierowców wywodzących się z torów kartingowych, którzy ukończyli 15 lat. Gwiazdą mistrzostw będzie jednoosobowy bolid wyposażony w silnik Abarth 1,4 T-Jet „Dry Sump” o mocy 160 KM, zapewniający pierwszorzędne osiągi przy zachowaniu określonych norm FIA. Mówiąc dokładniej, silnik Fire został sprzężony z turbosprężarką o niskiej bezwładności, która zapewnia znakomite osiągi nawet przy niskich obrotach. Naturalnie jednostka napędowa została „podrasowana” pod kątem osiągów dla jednoosobowych bolidów, czego wynikiem są imponujące wartości: maksymalna moc 160 KM przy 5500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Nm przy 3500 obr./min. Silniki 1,4 T-Jet, które są na wyposażeniu sześciu edycji Abartha 500 Assetto Corse, biorących udział w Pucharach mogą pochwalić się wszechstronnością, dużą mocą i niezawodnością. Poza tym, w 2014 roku silnik ten będzie „sercem” nowego Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione, zapewniając moc 215 KM i doskonałe osiągi. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Abarth 695 biposto - najszybszy miejski Abarth. Zdjęcia Abarth 695 biposto Legendarny Abarth 695 powraca po 50 latach: debiut najszybszego miejskiego Abartha podczas szwajcarskiego Salonu Samochodowego 2014. Dzięki silnikowi 1,4 T-Jet o mocy 190 KM przy wadze 997 kg, Abarth „695 biposto” oferuje najlepszy w swojej kategorii stosunek mocy do masy (5,2 kg/KM) oraz najlepsze przyspieszenie od 0-100 km/h (tylko 5,9 sekundy). Połączenie samochodu miejskiego i wyścigowego: to nowa drogowa interpretacja Abartha 695 Assetto Corse, konkurencyjnego modelu na najsławniejszych, europejskich torach wyścigowych. W tej kategorii jest to pierwszy na świecie drogowy samochód wyposażony w skrzynię biegów działającą w schemacie litery H z pierścieniami zapadkowymi. Ze świata wyścigów model „695 biposto” dziedziczy następujące elementy: przednią chłodnicę powietrza doładowanego, układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory Extreme Shox, cyfrowy rejestrator danych MXL, siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, układ hamulcowy Brembo, lżejsze 18-calowe obręcze kół OZ oraz tylny, tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini, Zapierający dech w piersiach styl wyczynowej, dwuosobowej wersji: przednie szyby z poliwęglanowymi, przesuwnymi panelami i specjalnym zestawem elementów stylizujących – zderzaki, boczne fartuchy, nadkola i spojlery – ze wstawkami z włókna węglowego firmy Zender, wyprodukowanymi zgodnie z wytycznymi Centrum Stylu Abartha. Osiągi i całkowite bezpieczeństwo: ABS, ESP, TTC, samoblokujący mechanizm różnicowy ze sprzęgłem płytkowym, wyścigowy układ hamulcowy Brembo i amortyzatory Extreme Shox. Specjalne pakiety zapewniające maksymalny poziom niestandardowych rozwiązań. Po raz pierwszy Fiat Abarth 695 został zaprezentowany podczas genewskiego Salonu Samochodowego w 1964 r. Dzięki pojemności skokowej wynoszącej 699,5 cc oraz maksymalnej mocy 30 KM, samochód ten osiągał maksymalną prędkość 130 km/h i był doceniany ze względu na elastyczność i wszechstronność, zarówno w mieście, jak i na trasach mieszanych. Najbardziej ewidentną cechą Abartha 695 było poprawienie przyspieszenia w zakresie 60 do 80 km/h w 5,2”. Pięćdziesiąt lat później Abarth ponownie wybiera Salon w Genewie, jako miejsce premiery nowego Abartha 695: 190 KM mocy i 997 kg wagi sprawia, że „695 biposto” (wersja dwuosobowa) oferuje najlepszy w tej kategorii stosunek masy do mocy (5,2 kg/KM) oraz najlepsze przyspieszenie (0-100 km/h w 5,9”). Efekt końcowy - to najmocniejszy Abarth 500, jaki kiedykolwiek powstał. „Niedziela na torze, a poniedziałek w biurze”. Oto hasło, które stanowi podsumowanie filozofii Carlo Abartha: dawać każdemu możliwość realizacji jego pasji każdego dnia, sprawiać, że zwykłe rzeczy stają się niezwykłe oraz sprawiać, żeby normalni ludzie mogli codziennie poczuć się jak wyścigowi kierowcy. Dziś nowy Abarth „695 biposto” stanowi idealne połączenie samochodu drogowego i wyścigowego, reprezentuje tradycję wyścigów w samochodzie stworzonym do codziennego użytku. Z toru do biura i odwrotnie. Od samego początku aż po dziś dzień Abarth nigdy nie cofał się pod naporem wyzwań, które czasami wydają się niemożliwe: najmocniejsza, wysokiej klasy 500-ka, jaka kiedykolwiek powstała, to najnowsze zwycięstwo Abartha. Samochód kipiący energią, wyposażony w komponenty typowe dla samochodów wyścigowych, dostosowany do użytku drogowego. Każdy samochód zawsze stanowił wyzwanie, okazję do udoskonalenia: począwszy od najpopularniejszych mini samochodów tej ery, Abarth tworzył samochody o niezwykłych osiągach, przeznaczone do „szybkiej turystyki i sportowego współzawodnictwa”. Samochody produkowane wg oryginalnej „formuły” Abartha, która, dzięki odpowiedniej dozie właściwie zdefiniowanych elementów sprawia, że marka ta jest niepowtarzalna i rozpoznawalna poprzez: wyjątkowość i dostępność, tradycję, osiągi, tuning, włoski styl i zamiłowanie do wyścigów. Modele stworzone na bazie Fiata 600 są przykładem tego, w jaki sposób taki „wizjoner”, jak Carlo Abarth potrafił realizować marzenia: autentyczną fabrykę prędkości, Abarth z powodzeniem osiągnął wysoki poziom udoskonalenia, zarówno w kwestii stylu, jak i osiągów. Historia produktów naznaczonych doskonałym kunsztem, z Fiatem Abarth 1000 Berlina gruppo 2 z roku 1970, będącym najbardziej zaawansowaną i niezwykłą interpretacją Fiata 600: 100 KM i maksymalna prędkość wynosząca 190 km/h. „695 biposto”: najbardziej „abarthowy” ze wszystkich Abarthów. Abarth 695 biposto nie należy do „Limitowanej edycji”, ale z pewnością jest to „specjalny” samochód, stworzony wyłącznie dla „specjalnych” kierowców, dla tych, którzy będą w stanie pokazać, że potrafią nim jeździć. Istota Abartha zawarta w jednym samochodzie, który trafia prosto do serca, do samego sedna Abartha: „rozmiar” - cecha charakterystyczna dla Abartha, włoski „mały supersamochód” oraz „wyścigi” - zamiłowanie do prędkości i wyzwań, jakie przynosi każdy dzień. Poszukiwanie najlepszych materiałów oraz technologii, fachowa wiedza inżynierów Abartha i „odrobina szaleństwa” od zawsze charakteryzują samochody Abartha i stanowią elementy, które brały udział w tworzeniu tego samochodu: dwa siedzenia i inspirowane wyścigami komponenty dla wysokiej klasy samochodu o naturalnych predyspozycjach do jazdy po torze wyścigowym. Model „695 biposto” został z rozmysłem stworzony jako kluczowy: samochód, który w kwestii poprawienia osiągów nie uznaje kompromisów typowych dla samochodów drogowych. „Odrobina szaleństwa”, która pozwoliła Abarthowi stworzyć historię sukcesów, jest wyraźnie widoczna w niektórych elementach nowego samochodu, jak np. skrzyni biegów z pierścieniami zapadkowymi – po raz pierwszy w samochodzie drogowym obecnie w tej kategorii – oraz przednich szybach z poliwęglanowymi, przesuwnymi panelami (wysokiej klasy materiał techniczny, stosowany w produkcji sprzętu sportowego i szyb do samolotów ze względu na elastyczność i wytrzymałość, dostarczany przez Isoclimę, firmę z 20-letnim doświadczeniem, współpracującą z najbardziej prestiżowymi partnerami w świecie wyścigów). Decyzja o zastosowaniu części inspirowanych wyścigami w samochodzie drogowym świadczy o kolejnym zwycięstwie: Abarth „695 biposto” jest najbardziej ekstremalną 500-ką, jaka kiedykolwiek powstała. Świadczy o tym przednia chłodnica powietrza doładowanego, układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory Extreme Shox, cyfrowy rejestrator danych MXL, siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, układ hamulcowy Brembo, lżejsze, 18-calowe obręcze kół OZ oraz tylny, tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini. Jednakże podobnie, jak w samochodach wyścigowych, osiągi są wyłącznie efektem wyboru: poświęcenie tego, co zbyteczne, jak tylne siedzenia, ksenonowe, przednie reflektory, światła przeciwmgielne, klimatyzacja, elektryczne szyby i radio z systemem głośników, aby zapewnić możliwie najlepsze osiągi. „Naładowany adrenaliną” samochód, który łączy w sobie wyścigowe osiągi i wszechstronność drogowego samochodu. W rzeczywistości jest to nowa, drogowa interpretacja Abartha 695 Assetto Corse, konkurencyjnego modelu na torach wyścigowych całej Europy, a wyprodukowanego w Officine Abarth Mirafiori w Turynie: kunszt i uwaga zwrócona na szczegóły, typowe cechy najbardziej ekskluzywnych samochodów marki Abarth, odpowiadają najwyższym standardom technologii samochodów wyścigowych. Porywające osiągi prawdziwego supersamochodu. Idealne połączenie doskonale ukazujące sposób wykonania, począwszy od porywających osiągów: dzięki masie wynoszącej zaledwie 997 kg i silnikowi 1,4 T-Jet o mocy 190 KM, po raz pierwszy zamontowanym w samochodzie drogowym, Abarth „695 biposto” jest samochodem o najlepszym w tej kategorii stosunku masy do mocy (5,2 kg/KM) i najlepszym przyspieszeniu (0-100 km/h w 5,2”), osiągającym maksymalną prędkość 230 km/h. Po raz pierwszy w tej kategorii miejski samochód oferowany jest ze skrzynią biegów wyposażoną w pierścienie zapadkowe oraz wyścigowy, samoblokujący mechanizm różnicowy ze sprzęgłem płytkowym. Nowa skrzynia biegów skraca czas potrzebny na zmianę biegów w górę, umożliwiając najbardziej doświadczonym kierowcom „wbijanie” kolejnych przełożeń bez użycia sprzęgła. Interfejs kierowcy to prawdziwy majstersztyk: konsola w całości wykonana z aluminium z selektorem biegów działającym w schemacie litery H, warta prawdziwego supersamochodu. Jest to niepowtarzalne, ekskluzywne wyposażenie stworzone z wykorzystaniem fachowej wiedzy Bacci Romano w dziedzinie przekładni stosowanych w samochodach wyścigowych, dopasowane do potrzeb najbardziej doświadczonych kierowców i oferowane jako alternatywa do 5-stopniowej, manualnej skrzyni biegów, po raz pierwszy w połączeniu z mocą 190 KM. Wyzwaniem dla Abartha było idealne wyważenie formuły koniecznej do produkcji samochodu, który gwarantuje osiągi i uczucie jazdy po torze na drodze, zgodnie ze swoimi zasadami: zawrzeć istotę Abartha poprzez staranny dobór wysokiej klasy materiałów, zaawansowanej technologii i znakomitych partnerów. Wszystko w Abarth „695 biposto” świadczy o jego wyścigowym charakterze. Począwszy od chłodnicy powietrza doładowanego, umieszczonej z przodu z charakterystycznymi przewodami inspirowanymi samochodami wyścigowymi, poprzez obudowę filtra powietrza z wykończeniem z włókna węglowego firmy BMC, światowego lidera w dziedzinie filtrów i urządzeń do doprowadzania powietrza przeznaczonych do zastosowania w samochodach wyścigowych, aż po dwustopniowy układ wydechowy z tytanowymi rurami wydechowymi firmy Akrapovic, która produkuje konkurencyjne układy wydechowe dla serii Moto GP, Superbike, Supersport, Supermotard, Motocross, Enduro i na potrzeby rajdów. Naciśnięcie klawisza SPORT na desce rozdzielczej powoduje pełne otwarcie dodatkowego zaworu wydechowego, co wpływa na poprawę osiągów i nadaje samochodowi mocny, niemożliwy do pomylenia dźwięk. Osiągi supersamochodu , niezawodność i bezpieczeństwo: ABS, ESP i TTC, samoblokujący mechanizm różnicowy ze sprzęgłem płytkowym oraz wyścigowy układ hamulcowy Brembo z przednimi pływającymi, wentylowanymi i perforowanymi tarczami (305×28mm) i czterotłoczkowymi, jednoczęściowymi zaciskami (4×38 mm). Samochód jest również wyposażony w amortyzatory hydrauliczne z możliwością regulacji wysokości firmy Extreme Shox, czołowego, europejskiego dostawcy dynamicznych rozwiązań do samochodów używanych od F1 do rajdów, jak również w „Le Mans Series” i WTCC. Dopełnieniem wyścigowego charakteru są na stałe zamontowane boczne szyby z przesuwnymi, poliwęglanowymi panelami oraz lżejsze, 18-calowe obręcze kół firmy OZ wraz z oponami o rozmiarze 215/35 R18. Firma ta jest symbolem jakości włoskiej produkcji, tworząc znakomite produkty do tuningu samochodów i jednośladów, może pochwalić się licznymi sukcesami w F1, rajdach, DTM i Indy Car. Z Abarthem łączy ją włoski smak, tradycja wyścigów i gwarantowana jakość. Dla prawdziwych maniaków wyścigów, którzy zawsze chcą mieć swoje wyniki pod kontrolą, mamy tutaj rejestrator danych telemetrycznych od firmy MLX, światowego lidera w dziedzinie zbierania danych i technologii wyświetlaczy dla sportów motorowych i wyścigów. Wszystkie te niepowtarzalne cechy sprawiają, że 695 biposto jest „najbardziej abarthowy ze wszystkich Abarthów”. Styl: wysokiej klasy materiały i zastosowania techniczne oparte na doświadczeniu wyniesionym z wyścigów. Zrównoważona „formuła” wymaga również zadbania o kwestię estetyki. Świadczą o tym niektóre elementy nadwozia – takie, jak przedni i tylny zderzak, boczne fartuchy, nadkola i spojler – których solidny wygląd podkreślają wstawki z włókna węglowego. Te szczególne rozwiązania estetyczne, wyprodukowane przez firmę Zender znaną z tworzenia wysokiej jakości komponentów estetycznych, zgodnie z wytycznymi Centrum Stylu Abartha, sprawiają, że „695 biposto” wyróżnia się już na pierwszy rzut oka. Nadwozie charakteryzuje najnowszy kolor Szary Matt z efektem tekstury, jak gdyby samochód został stworzony z takiego samego materiału, co nawierzchnia drogi, a ponadto wygląd przedniej części maski, klamek oraz tylnej klapy i tylnej klamki podkreślają tytanowe wykończenia. Metal znany ze swojej wytrzymałości wyróżnia również kołpaki, śruby kół oraz pokrywkę wlewu wody, oleju i paliwa. Maska posiada specyficzny design z dwiema wypukłościami inspirowanymi klasycznym modelem 124 Abarth i została wykonana z aluminium, w hołdzie starym samochodom oraz jako rozwiązanie techniczne w celu zmniejszenia masy samochodu. Osłony lusterek i słupków wykonano z włókna węglowego, jak w najbardziej prestiżowych supersamochodach: jest to szczególny element wyposażenia stworzony we współpracy z wieloletnim partnerem, firmą Adler, światowym liderem w dziedzinie designu, obróbki, produkcji i handlowego wykorzystania wysokiej jakości tworzyw sztucznych przeznaczonych dla sektora motoryzacyjnego. Włókno węglowe stanowi estetyczne połączenie pomiędzy zewnętrzną częścią nadwozia i wnętrzem, czego przykładem są wstawki na desce rozdzielczej, przednie i tylne panele płaskie, jak w wyścigowych samochodach, osłona tunelu centralnego i ręcznego hamulca wykonana z tego wysokiej klasy materiału. Wybór wysokiej klasy materiałów oraz zastosowania techniczne oparte na doświadczeniu wyniesionym z wyścigów, obejmują sposób wykończenia przodu, gdzie mat typowy dla samochodów drogowych ustępuje miejsca aluminiowemu wykończeniu, które sprawia, że model „695 biposto” kojarzony jest zarówno z samochodami wyścigowymi, jak i supersamochodami z najwyższej półki. Ten sam metał wyróżnia pedał hamulca, sprzęgła i przyspieszenia oraz boczne podnóżki po stronie kierowcy i pasażera. W środku wyścigowego ducha „695 biposto” odnajdziemy również w tylnym, tytanowym pałąku bezpieczeństwa firmy Poggipolini , słynącej z obróbki o niezwykle wysokiej precyzji oraz rozwiązań konstrukcyjnych i redukujących masę, w efekcie stosowania specjalnych stopów, przez co firma ta stała się punktem odniesienia w sektorze motoryzacyjnym, F1 i lotniczym. Tylną kabinę – bez siedzeń - charakteryzuje wyłożenie materiałem technicznym, który, podobnie jak nadwozie, przypomina kolor i fakturę asfaltu. Siatka ochronna do zabezpieczenia bagażu oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa są również przymocowane do pałąka bezpieczeństwa, w obydwóch przypadkach z nutką wyścigowego smaku, wyprodukowane przez firmę Sabelt, głównego producenta pasów bezpieczeństwa i siedzeń do samochodów wyścigowych we Włoszech i na świecie oraz marki odniesienia w sektorze odzieży technicznej i strojów sportowych używanych do wyścigów. Znaczek Sabelt można znaleźć również na standardowych siedzeniach, są to: Abarth Corsa firmy Sabelt o konstrukcji z włókna węglowego, z tapicerką powstałą w wyniku połączenia elektrycznie zgrzewanej Alcantary i skóry w kolorze tytanu, w nowatorskich kolorach i wersjach wykończenia dla Abartha. Takie same kolory charakteryzują kierownicę. Na koniec, wygląd paneli przednich drzwi wzbogacają klamki i siatka na przybory , ostatecznie podkreślając wyścigowy charakter wnętrza. Pakiety indywidualnych rozwiązań. Abarth stworzył samochód, który wydawał się niemożliwy do wykonania. Dążąc do tego, co najważniejsze, firma odnalazła znakomite osiągi i styl. Podobnie, jak w roku 1964, kiedy wypuszczając na rynek model 695 Abarth umieścił w cenniku serię akcesoriów mających poprawić estetyczne i dynamiczne właściwości oraz bezpieczeństwo, dziś Abarth poszerza ofertę o trzy pakiety do indywidualizacji. Pakiet „124 Speciale” łączy w sobie wszystkie „wytrzymałe i lekkie” materiały, jakie wyróżniają nadwozie tego samochodu: aluminiowa maska o specyficznym designie, tytanowe kołpaki, śruby kół i pokrywki wlewu wody, oleju i paliwa. Dzięki pakietowi „Carbon” można nadać „695 biposto” wygląd supersamochodu w wyższej kategorii: dodatek włókna węglowego na osłonach lusterek i słupków na zewnątrz oraz na desce rozdzielczej, panelach drzwi i lusterku wstecznym wewnątrz. Dla tych, którzy wyścigi mają we krwi , Abarth przygotował pakiet „Pista”, który zawiera akcesoria wywodzące się bezpośrednio ze świata wyścigów, jak cyfrowy rejestrator danych i czteropunktowe pasy bezpieczeństwa dołączone do siedzeń o konstrukcji z włókna węglowego. Marzenie, aby każdego dnia móc czuć się, jak kierowca wyścigowy spełnia się również dzięki technicznemu wyposażeniu: kombinezon, buty, rękawice i kask prawdziwego kierowcy Abartha, z możliwością umieszczenia na nich swoich inicjałów. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. więcej -> Najszybszy na Nurburgringu | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  4. To już chyba było, ale co tam...
  5. [h=1]2013 Tesla Model S - Najszybszy Sedan zbudowany w Ameryce[/h]
  6. [h=1]2013 Tesla Model S - Najszybszy Sedan zbudowany w Ameryce[/h]
  7. Mercedes Vito w roli najszybszego kampera świata - pojedzie nawet 222 km/h
  8. Usain Bolt - ile zarabia najszybszy człowiek świata? Trzeba przyznać że zarabia całkiem nieźle. Ciekawe czy będą miały szybkie oprogramowanie
  9. Bentley Continental GT Speed, czyli najszybszy model w historii marki
  10. JE1216

    VW Golf Mk. I '600KM' (UK)

    Podobno najszybszy Golf w Wlk. Brytanii... Więcej ---> http://euromedian.net/2011/02/03/sit-down-shut-up-and-hang-on/
  11. Najszybszy quad <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=sHKt2xSluoQ?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=sHKt2xSluoQ?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  12. Najszybszy sposób na wyrwanie zęba <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=956Jl93U3cb&login=mega.kot&width=450&height=387&bg=ffffff"></script> Nie próbujcie tego sami !
  13. <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=6yfssh95fDs&login=makus&width=450&height=387&bg=ffffff"></script> Iiii poszli!! Na początku jakby trochę...
  14. <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=1TQcM7BN1FU&login=makus&width=450&height=387&bg=ffffff"></script>
  15. Najszybszy SUV świata http://www.autokrata.pl/artykul/najszybszy-suv-wiata-7633
  16. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=VHNOqpf6XzI&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=VHNOqpf6XzI&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Taki slideshow jeżdżących wraków
  17. Dodge Tomahawk - najszybszy motor na świecie/świata <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Fo387qSANfg&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Fo387qSANfg&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  18. http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Nadchodzi-najszybszy-cywilny-Lexus,wid,11172282,wiadomosc.html
  19. Najszybszy sedan na świecie = BMW M5 G-Power Hurricane - rekordowa V max = 367,4 km/h.. Tu więcej ---> http://globalmotors.net/g-power-m5-hurricane-rs-is-the-fastest-sedan-in-the-world/
  20. http://www.wykop.pl/link/138500/najszybszy-elektryczny-samochod-swiata-ssc-ultimate-aero-ev Co o tym myślicie?
  21. Najszybszy radwiowóz na świecie. <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf?video=4c4fc379-a545-4ddf-8050-9b81007d6b98" width="428" height="352" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed> Fastest Pоlice car in the world jak dopuszczaliby go do ruchu to każdego złapałby heh
  22. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=cGzM1YgyN6c&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=cGzM1YgyN6c&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> 500KM SUZUKI HAYABUSA TURBO TOP SPEED: 248MPH/396KMH
  23. Najszybszy traktor na świecie <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf?video=51e1848e-7eaf-44db-81b5-9b6f006ab811" width="428" height="352" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed> Fast Garden Tractor
  24. Najszybszy pojazd na świecie <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=krNRnQVMd7&wrzuta_flv=http://makus.wrzuta.pl/vid/file/krNRnQVMd7/najszybszy&wrzuta_mini=http://c8.wrzuta.pl/wm2971/7d658a4c0014e18448d3569e/najszybszy&wrzuta_name=najszybszy&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script> 1149 km/h i 500000 KM
  25. niewiem czy to dobry dział ale warte uwagi Najszybszy Mini Cooper S na świecie Link do strony: http://autofoto.pl/blogs/ash/archive/2008/08/19/najszybszy-mini-cooper-s-na-wiecie-wytw-r-abf.aspx
×