Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'najlepszy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 79 wyników

  1. Rekord: Audi RS 5 TDI competition concept osiąga najlepszy czas na torze Sachsenring Audi ustanawia nowy rekord okrążenia dla aut z silnikiem wysokoprężnym Górujący nad innymi model o mocy 435 KM i o momencie obrotowym 800 Nm Elektryczna sprężarka: zapobiega „turbodziurze”, podnosi wydajność sprintu Ingolstadt/Hohenstein-Ernstthal, 16 czerwca 2015 r. Audi odnotowało na torze Sachsenring nowy rekord dla aut z silnikiem wysokoprężnym. 3,6 kilometrowe okrążenie toru, Audi RS 5 TDI competition concept pokonało w zaledwie 1 min. 35,35 s. Auto czerpie moc z silnika 3.0 V6 biturbo TDI z 320 kW (435 KM), osiągającego moment obrotowy 800 Nm. Ciekawostką w tym modelu koncepcyjnym jest elektrycznie napędzana sprężarka. Rekord został ustanowiony przez duńskiego kierowcę wyścigowego, Nickiego Thiima, w ramach Dnia Rekordów na torze Sachsenring zorganizowanego przez czasopismo Auto Bild i producenta opon Michelin. Audi RS 5 TDI competition concept „wykręciło” najlepszy czas dla aut z silnikami wysokoprężnymi: 1 min. 35,35 sekundy, o 1,87 sekundy lepszy od rekordu obowiązującego od lutego 2015 r. Już wiosną 2015 r. czasopismo „sport auto” testowało to rozwiązanie na torze Hockenheim, ustanawiając przy tym najlepszy w historii redakcji czas okrążenia dla samochodu z jednostką diesla. „Jestem dumny z tak świetnych osiągów na torze. Podkreślają one wiodącą rolę Audi na polu rozwoju wysoce wydajnych, sportowych silników wysokoprężnych” - mówi Ulrich Weiß, kierownik działu rozwoju silników TDI w Audi AG. „Przy budowaniu Audi RS 5 TDI competition concept uwzględniliśmy wszystkie zalety lekkiej konstrukcji, koncepcji podwozia i oczywiście napędu. Wykorzystaliśmy cały potencjał TDI i wzmocniliśmy go dodatkową mocą pochodzącą z elektrycznej sprężarki, która już wkrótce będzie montowana w modelach seryjnych.” Audi RS 5 TDI competition concept bazuje na koncepcyjnym projekcie technicznym, zaprezentowanym przez Audi latem 2014 roku z okazji jubileuszu 25-lecia silnika TDI. Od tego momentu, auto poddane było dalszym pracom rozwojowym przystosowującym je do wykorzystania na torach wyścigowych. Montowany w nim silnik 3.0 TDI biturbo ma moc podniesioną do 320 kW (435 KM). Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 800 Nm. Dzięki temu, sportowa jednostka napędowa TDI do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4 sekundy, a do 200 km/h w mniej niż 16 sekund. Główną innowacją wprowadzoną do silnika biturbo V6 TDI, oprócz dwóch konwencjonalnych turbosprężarek, jest sprężarka napędzana elektrycznie (EAV). W wyniku jej pracy, szybciej wzrasta ciśnienia ładowania przy niskich obrotach, reakcja silnika jest bardziej dynamiczna, a przyspieszenie szybsze i bardziej efektywne. Choć sprężarka napędzana jest niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 7 kW, w czasie 250 milisekund przyspiesza wirnik turbiny do 72 000 obrotów na minutę, wytwarzając w ten sposób ciśnienie doładowania niezależnie od energii spalin. Konwencjonalna turbosprężarka potrzebuje około dwa, trzy razy więcej czasu do osiągnięcia porównywalnej liczby obrotów wirnika turbiny. Dzięki technice EAV, w każdej sytuacji drogowej, RS 5 TDI competition concept ma do dyspozycji wysokie ciśnienie doładowania, istotne dla doskonałej, sportowej reakcji silnika. By zaopatrzyć elektryczną sprężarkę w niezbędną do jej pracy energię, wykorzystywany jest częściowy system pokładowej instalacji elektrycznej 48V. Dodatkowa instalacja elektryczna to ważny element strategii elektryfikacji Audi. Umożliwia ona szybkie przenoszenie większych ilości energii elektrycznej i dlatego idealnie nadaje się do napędzania elektrycznej sprężarki EAV. Oba rozwiązania już wkrótce znajdą się w produkcji seryjnej. Audi RS 5 TDI competition concept jest 241 kilogramów lżejsze niż model podstawowy. Wiele rozwiązań z dziedziny lekkiej konstrukcji znacząco wpłynęło na redukcję jego masy. Maska silnika zrobiona jest z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK), drzwi z aluminium, układ wydechowy w znacznej mierze z tytanu. W środku zamontowano fotele sportowe z CFK, a tylny rząd siedzeń został usunięty, tak by też wnętrze pojazdu spełniało wymagania lekkiej konstrukcji. Poza tym, zastosowano tu szyby z cienkiego szkła i z tworzywa sztucznego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Witam mam pytanie dotyczące wyboru samochodu. Za półroku będe planował zakup pierszej maszyny lecz mam duży mętlik w głowie,ponieważ nie jestem jeszcze zbyt obeznany w tym temacie. Miałem na oku samochód do 3000 zł , więc zabardzo zaszaleć nie można ale moją uwagę przyciągły takie samochody: -Seat Ibiza II -Honda Civic V -VW Golf 3 -Citroen Ksara I Wszystkie propozycie z silnikami 1.4,jedynie z wyjątkiem golfa 1.6 . Najchętniej bym brał Honde ,lecz problem w tym,że wiele małolatów teraz to auto zakupuje,a chyba większość wolałaby być unikatowa (chociaż w lekkim stopniu) dlatego większą uwage zwróciłem na Ibize. Dodam też, iż uczęszczam do Technikum Samochodowego więc dropne poprawki będe robić na własną ręke i nie trzeba brać pod uwage kosztów za mechanika.
  3. Nowy Caddy Maxi – zawsze najlepszy wybór - Światowa premiera najnowszej generacji Caddy Maxi w Genewie - Niższa emisja CO2 i zużycie paliwa dzięki nowym silnikom spełniającym normę emisji spalin Euro 6 - Nowe systemy wspomagające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo - Bardziej wyrazista stylistyka Poznań/Genewa, 04 marca 2015 r. – Krótko po światowej premierze Caddy w Poznaniu, podczas genewskiego salonu samochodowego marka Volkswagen Samochody Użytkowe po raz pierwszy prezentuje najnowszą wersję tego bestsellera w wydłużonym wariancie – Maxi. W ciągu jedenastu lat na całym świecie sprzedanych zostało ponad 1,5 mln samochodów poprzedniej, wielokrotnie nagradzanej generacji. Prawie jedna trzecia sprzedanych Caddy to wersja Maxi. Następca tego modelu, z rozstawem osi dłuższym o 32 centymetry w porównaniu z rozstawem osi standardowej wersji, ma nawiązać do sukcesów swojego poprzednika. Caddy Maxi z dwoma rzędami siedzeń w przestrzeni pasażerskiej dysponuje bagażnikiem o pojemności 530 litrów. Oparcie kanapy w trzecim rzędzie można składać, podobnie jak oparcia foteli w drugim rzędzie. Po ich złożeniu znacznie zwiększa się pojemność przestrzeni ładunkowej. W razie potrzeby, oba tylne rzędy siedzeń mogą zostać z łatwością zdemontowane. Powstaje wtedy dodatkowa przestrzeń na ładunek. Przy zdemontowanym tylko trzecim rzędzie siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1.350 litrów, dodatkowe wyjęcie drugiego rzędu foteli z Caddy Maxi zwiększa pojemność przestrzeni ładunkowej do 3.700 litrów, jest to o 848 litrów więcej niż w krótszym Caddy, w którym pojemność przestrzeni ładunkowej bez foteli w przestrzeni pasażerskiej wynosi 2.852 litry. Oznacza to, że Caddy Maxi z objętością przestrzeni ładunkowej, wynoszącą do 4,7 m3 (w połączeniu z opcjonalnym pakietem Flexsitz Plus), może przewozić znacznie więcej ładunku niż Caddy (3,2 m3). Ładowność Caddy Maxi Furgon z kierowcą to 1.005 kilogramów. Zespoły napędowe Caddy prezentują najnowszy poziom techniki. Nowe silniki, spełniające wymagania normy Euro 6, montowane także w Caddy Maxi, są niezwykle wydajne. Bazę trzech odmian silników wysokoprężnych TDI w Caddy Maxi stanowi czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności dwóch litrów. Spektrum mocy wynosi od 75 kW/102 KM do 110 kW/150 KM. Jeżeli chodzi o silniki benzynowe, do Caddy Maxi będą oferowane dwa: trzycylindrowy TSI o pojemności 1,0 litra i mocy 75 kW/102 KM oraz czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 92 kW/125 KM. Liczne nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo i komfort, oferowane do nowych Caddy i Caddy Maxi, chronią pasażerów i wspierają kierowcę. Należy do nich, między innymi, system monitorowania otoczenia Front Assist, obejmujący funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Jeżeli przy prędkości poniżej 30 km/h kierowca nie zauważy przeszkody, system automatycznie zahamuje, co w idealnym przypadku pozwala uniknąć najechania na przeszkodę. Inne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo to, na przykład, boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne, dostępne dla wariantów osobowych Caddy Maxi. Około 22 procent wypadków, w których uczestnicy doznają obrażeń ciała, to wypadki z wielokrotnym zderzeniem. Aby zminimalizować ryzyko takich kolizji, w nowych Caddy i Caddy Maxi seryjnie montowany jest system automatycznego hamowania po kolizji. Po zderzeniu, jeżeli kierowca nie jest w stanie sam zahamować, system automatycznie przyhamowuje samochód. Jako opcja dostępny jest także asystent świateł drogowych Light Assist oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Ten ostatni rozpoznaje odstępstwa od normalnego zachowania się kierowcy za kierownicą i zaleca mu przerwanie jazdy w celu odpoczynku. O zawsze dobrą widoczność dba natomiast opcjonalne ogrzewanie przedniej szyby. Automatyczny tempomat z systemem regulacji odległości ACC, dostępny za dopłatą – działa w zakresie prędkości 0-160 km/h (w wersjach wyposażonych w przekładnię DSG) lub 30-160 km/h (w odmianach z mechaniczną skrzynią biegów) – za pomocą czujnika radarowego mierzy i monitoruje odległość i prędkość zbliżania się do jadących z przodu pojazdów. W wersjach Caddy Maxi wyposażonych w przekładnię DSG system ACC przyhamowuje samochód, nawet do całkowitego zatrzymania (na przykład, w czasie jazdy w korku). W połączeniu z systemami radiowymi Composition Colour i Composition Media oraz z systemem radiowo-nawigacyjnym Discover Media można zamówić kamerę cofania. Opcjonalny asystent parkowania Park Assist umożliwia natomiast automatyczny wjazd w równoległe i prostopadłe do osi drogi miejsca parkingowe, co z pewnością ułatwi pracę kurierom, rozwożącym przesyłki po mieście. Stylistyczna ewolucja bestsellera: stylistyka nowych Caddy i Caddy Maxi zwraca uwagę przede wszystkim wyostrzonymi liniami i wyraźnie zdefiniowanymi, czystymi płaszczyznami. Zwłaszcza nowy przód nadwozia i charakterystyczny tył nadają nowemu, kompaktowemu autu dostawczemu niepowtarzalny charakter, między innymi także dzięki nowemu designowi przednich i tylnych świateł. Miejski samochód dostawczy, zachowując swoją wysoką funkcjonalność, prezentuje się teraz bardziej dynamicznie. Podobnie jak wyraziste nadwozie, także wnętrze ze swoimi zaakcentowanymi liniami i kształtami prezentuje się wyjątkowo. Atrakcyjne listwy dekoracyjne z wbudowanymi wlotami wentylacji oraz nowa generacja systemów Infotainment podkreślają nowoczesny wygląd nowych Caddy i Caddy Maxi. Ceny nowego Caddy Maxi w Niemczech rozpoczynają się od 18.590 euro (cena katalogowa netto dla Caddy Maxi Furgon z silnikiem TSI o mocy 92 kW/125 KM) lub od 18.960 euro za osobowego Caddy w wersji Conceptline (zastępuje dotychczasową Startline) z takim samym silnikiem. Caddy Maxi pojawi się na rynku niemieckim, podobnie jak Caddy, pod koniec czerwca. Wkrótce potem samochód będzie dostępny także w innych krajach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Alfa Romeo 4C: „Najlepszy Europejski Samochód Sportowy 2015 Roku”. Prestiżowa kolekcja tytułów dla Alfy Romeo 4C została wzbogacona o nowe, międzynarodowe wyróżnienie: „Samochód Europa 2015 - Samochód Sportowy”, które zostało jej przyznane przez UIGA, Włoskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych, obchodzące w tym roku sześćdziesiąt lat istnienia. Ceremonia wręczenia nagród 29. edycji odbyła się 23 października b.r. na torze wyścigowym Monza, gdzie większością głosów dziennikarzy, Alfa Romeo 4C została okrzyknięta „Najlepszym Europejskim Samochodem 2015" w kategorii samochodów sportowych, wyprzedzając w rankingu Lamborghini Huracan, Jaguara F-Type Coupé, Ferrari California T oraz Porsche 911 Targa. Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, Alfa Romeo 4C jest nowoczesną ikoną marki, stanowiąc kwintesencję sportowego ducha, ukrytego w samym sercu „DNA Alfa Romeo”: to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy w połączeniu z zapierającym dech w piersiach stylem. Dzięki odważnemu projektowi, wykorzystaniu ultra lekkich materiałów oraz niesamowitemu poziomowi technologii zastosowanemu w silniku, Alfa Romeo 4C to kwintesencja bezprecedensowej efektywności i osiągów: 240 KM w niecałych 900 kg, czyli stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/KM. W ciągu minionych dwóch lat ten supersamochód Alfa Romeo zdobył wiele innych prestiżowych nagród, otrzymując m.in.: tytuł „Najlepszego Sportowego Samochodu” w hiszpańskim programie telewizyjnym MQC, został wybrany „Samochodem Roku 2013" przez brytyjski magazyn FHM, otrzymał nagrodę „Coup de cœur 2013" od francuskiego magazynu samochodowego, „Auto Trophy 2013" przyznaną przez Czytelników niemieckiego magazynu Auto Zeitung oraz tytuł „The most beautiful car of the year 2013" we Francji, podczas XXIX Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego. I dalej: „Best Cars 2014" od niemieckiego magazynu „Auto, Motor und Sport", „Le auto che preferisco 2014"' w kategorii samochodów sportowych wybieranych przez Czytelników włoskiego miesięcznika „Quattroruote”, „Auto Lider 2013", w kategorii „Samochody sportowe i coupé", przyznany przez Czytelników polskiego tygodnika „Motor" i miesięcznika „Auto Moto". Również w Polsce, dziennikarze magazynu „Top Gear” przyznali mu tytuł „Samochód Roku" w kategorii "Coupé Roku". Dopełnieniem tej nadzwyczajnej kolekcji tytułów Alfy Romeo 4C są nagrody „Najlepszego Sportowego Samochodu 2014 Roku", według Czytelników portugalskiego magazynu „Autohoje" oraz ta prestiżowa nagroda „Najlepszego Europejskiego Samochodu Sportowego 2015 Roku " przyznana przez UIGA. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. MITSUBISHI OUTLANDER PHEV - NAJLEPSZY SUV 2014 i INNOWACJA ROKU! ​ Mitsubishi Outlander PHEV otrzymał tytuł Najlepszego Dużego SUV-a Roku 2014 oraz wyróżnienie w kategorii Innowacje w plebiscycie na najlepszy samochód 2014 roku, organizowany przez irlandzkie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych ASPMP - Association of Professional Motoring Press. Nagrody przyznawane są przez gremium najbardziej poczytnych dziennikarzy motoryzacyjnych z Irlandii. Michael Sheridan, przewodniczący APMP powiedział: „O tym, który model otrzyma nagrodę APMP decyduje grono kilkudziesięciu najbardziej znanych dziennikarzy motoryzacyjnych z Irlandii, współpracujących z gazetami o zasięgu krajowym, radiem i telewizją, a także najlepsi komentatorzy internetowi. Takie gremium gwarantuje wiarogodność przyznawanych nagród, które cieszą się wielką estymą wśród producentów samochodów osobowych i dostawczych”. Nagrodę w kategorii Innowacje przyznano firmie Mitsubishi za jej zaangażowanie w rozwój hybrydowej technologii typu plug-in, m.in. podczas pracy nad modelem Outlander PHEV. Pięcioosobowa elektryczna hybryda PHEV (ang. Plug-in Hybrid Electric Vehicle) to ekonomiczny, funkcjonalny i wszechstronny pojazd, którego obsługa nie nastręcza najmniejszych trudności. Outlander PHEV otrzymał również tytuł Najlepszego Dużego SUV-a Roku 2014. Komentując wybór jury w kategorii Innowacje Michael Sheridan dodał: „Technologia napędowa PHEV to ogromny krok naprzód, a model Outlander PHEV, pomimo swych pokaźnych gabarytów, gwarantuje niskie koszty utrzymania. Mitsubishi Outlander PHEV jest niezwykle prosty i tani w obsłudze. Podczas jazdy miejskiej można praktycznie korzystać jedynie z silników elektrycznych, a na dłuższych trasach znakomicie sprawdza się oszczędna jednostka spalinowa. Muszę przyznać, że jury było pod ogromnym wrażeniem nowego modelu Mitsubishi”. Źródło: MMC Car Poland
  6. Najlepszy wrzesień w historii Audi AG – 159 950 sprzedanych samochodów · Od stycznia sprzedaż wzrosła o 10 procent, osiągając wysokość prawie 1 298 650 egzemplarzy · Luca de Meo, szef sprzedaży Audi potwierdza: „Do końca 2014 roku po raz pierwszy mamy zamiar sprzedać w Ameryce Północnej ponad 200 000 pojazdów” · Start Audi Q3 w USA wzmacnia globalny wzrost sprzedaży tego kompaktowego SUV-a Ingolstadt, 9 października 2014 r. Audi po raz kolejny zanotowało wzrost sprzedaży. Oddając do rąk klientów 159 950 pojazdów (więcej o 6,4 procent), koncern z Ingolstadt ma na swym koncie pięćdziesiąty siódmy z rzędu rekordowy sprzedażowo miesiąc i równocześnie najlepszy wrzesień w całej swej historii. Wyniki podskoczyły szczególnie w Ameryce Północnej – o 17,6 procent. Ogólnie, globalna sprzedaż Audi na całym świecie zwiększyła się w czasie pierwszych trzech kwartałów roku 2014 o 10 procent, osiągając wielkość blisko 1 298 650 egzemplarzy. „Prawie 1,3 mln sprzedanych pojazdów w dziewięć miesięcy, to nasz nowy rekord. Filarem wzrostu jest przede wszystkim dynamika rynków północnoamerykańskich” – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Do końca roku chcemy po raz pierwszy oddać do rąk klientów w USA, Kanadzie i Meksyku ponad 200 000 samochodów marki Audi.“ Doskonale sprzedające się SUV-y marki Audi, to główne motory wzrostu w USA (+14,2%), Kanadzie (+42,3%) i Meksyku (+24,9%). We wrześniu, ponad jedna trzecia wprowadzonych na rynek aut z czterema pierścieniami na masce to modele serii Q. Najlepiej spośród nich sprzedaje się Audi Q3, od września dostępne także w USA oraz Audi Q5 – bestseller w USA i Kanadzie. Globalnie, we wrześniu, sprzedaż Audi Q3, Q5 i Q7 wzrosła o 19,3 procent, do 45 900 egzemplarzy. Wśród dużych rynków Europejskich, największą dynamiką wzrostu we wrześniu wykazała się Hiszpania. W kraju tym sprzedaż zwiększyła się o 9,4 procent i wyniosła 2476 aut. W Niemczech w ubiegłym miesiącu wzrosła natomiast o 2,2 procent, przede wszystkim dzięki dużemu popytowi na luksusowe limuzyny (+20,6%), których sprzedano 21 703 sztuki. Sprzedaż Audi A6, cieszącego się największą popularnością modelu swej klasy w Niemczech, zwiększyła się w stosunku do roku ubiegłego o ponad 700 egzemplarzy. Najbardziej przyczyniły się do tego wydajne modele rodziny A6. Prawie co trzecie sprzedane Audi A6 to „ultra“. Wśród klientów biznesowych, modelu ultra dotyczy aż co drugie zamówienie na Audi A6. Od września można już zamawiać samochody kolejnej generacji A6, które w salonach sprzedaży pojawią się w listopadzie. Wśród średnich rynków, dynamiczny wzrost zanotowano we wrześniu ponownie w Turcji (+72,7%) i Brazylii (+60,0%). Dzięki 11 439 sprzedanym od początku roku nad Bosforem samochodom, na przestrzeni ostatnich pięciu lat, Audi w Turcji potroiło wielkość swej sprzedaży. Także na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, cztery pierścienie poprawiły swój bilans. W Japonii (+11,7%), Korei Południowej (+35,0%) i Australii (+30,7%), sprzedaż we wrześniu zanotowała dwucyfrowy wzrost. W Chinach kluczyki do nowego Audi odebrało 51 614 klientów (+13,4%), dzięki czemu wrzesień był w Państwie Środka kolejnym rekordowym miesiącem. Rok temu, Audi A3 Limousine pojawiło się na pierwszych rynkach. Od stycznia tego roku, kolejne egzemplarze tego modelu trafiły już 61 450 klientów. Oznacza to, że na całym świecie, ponad jedna czwarta nabywców Audi A3 kupiła wersję Limousine. W Chinach i w USA, na dwóch najważniejszych dla tego modelu rynkach, limuzyna ta dostępna jest od wiosny. Natomiast od września A3 Limousine produkowane jest w chińskiej miejscowości Foshan. [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]wrzesień [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]łącznie [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Różnica w stosunku do września 2013 r. [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Różnica w stosunku do 2013 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]159 950 [/TD] [TD]150 288 [/TD] [TD]+6,4% [/TD] [TD]1 298 650 [/TD] [TD]1 180 748 [/TD] [TD]+10,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]73 150 [/TD] [TD]74 341 [/TD] [TD]-1,6% [/TD] [TD]590 000 [/TD] [TD]564 804 [/TD] [TD]+4,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]21 703 [/TD] [TD]21 227 [/TD] [TD]+2,2% [/TD] [TD]198 043 [/TD] [TD]190 607 [/TD] [TD]+3,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]26 226 [/TD] [TD]26 070 [/TD] [TD]+0,6% [/TD] [TD]126 840 [/TD] [TD]115 137 [/TD] [TD]+10,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]4 308 [/TD] [TD]4 653 [/TD] [TD]-7,4% [/TD] [TD]43 367 [/TD] [TD]43 323 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]3 662 [/TD] [TD]4 240 [/TD] [TD]-13,6% [/TD] [TD]37 628 [/TD] [TD]35 556 [/TD] [TD]+5,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]2 476 [/TD] [TD]2 263 [/TD] [TD]+9,4% [/TD] [TD]30 891 [/TD] [TD]28 560 [/TD] [TD]+8,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]2 557 [/TD] [TD]3 080 [/TD] [TD]-17,0% [/TD] [TD]25 724 [/TD] [TD]26 982 [/TD] [TD]-4,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]14 917 [/TD] [TD]13 065 [/TD] [TD]+14,2% [/TD] [TD]130 983 [/TD] [TD]114 411 [/TD] [TD]+14,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 187 [/TD] [TD]950 [/TD] [TD]+24,9% [/TD] [TD]9 507 [/TD] [TD]8 483 [/TD] [TD]+12,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Brazylia [/TD] [TD]1 216 [/TD] [TD]760 [/TD] [TD]+60,0% [/TD] [TD]9 665 [/TD] [TD]4 779 [/TD] [TD]+102,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]51 614 [/TD] [TD]45 530 [/TD] [TD]+13,4% [/TD] [TD]415 704 [/TD] [TD]358 213 [/TD] [TD]+16,0% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Najlepszy kwiecień w historii SKODY! Światowa sprzedaż ŠKODY wzrosła w kwietniu o 15,5% do poziomu 89 600 samochodów. To rekordowy kwiecień w historii marki. W Europie wzrost ŠKODY wyniósł 20,7%, w Chinach 7,6%, a w Rosji 3%. Nowa ŠKODA Octavia okazała się wielkim hitem, odnotowując wzrost sprzedaży o około jedną trzecią. Dostawy tego modelu w Europie Zachodniej zwiększyły się o blisko 60%. „Jesteśmy zadowoleni, że utrzymujemy pozytywny trend z ostatnich miesięcy” – mówi Werner Eichhorn, szef działu sprzedaży i marketingu ŠKODY. „Nasza młoda gama modelowa przypada do gustu coraz większej liczbie Klientów. Po najlepszym kwietniu w historii, kontynuujemy rekordową sprzedaż zapoczątkowaną w pierwszym kwartale”. Przez pierwsze trzy miesiące 2014 roku czeska marka sprzedała więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej w pierwszym kwartale. W ciągu najbliższych miesięcy producent z Mladá Boleslav w dalszym ciągu planuje prowadzić największa kampanię modelową w swojej historii. Pod koniec maja swoją premierę będzie mieć ŠKODA Octavia G-TEC – pierwsza Octavia napędzana gazem ziemnym. Latem rozpocznie się sprzedaż nowej ŠKODY Octavia Scout. Ponadto wkrótce do oferty dołączą trzy nowe sportowe wersje Monte Carlo dla modeli Yeti, Rapid Spaceback i Citigo. Do połowy roku firma wprowadzi także nową ŠKODĘ Octavia i ŠKODĘ Rapid Spaceback do sprzedaży Chinach, będących największym rynkiem dla ŠKODY. W kwietniu model Rapid uzupełnił gamę modelową marki w Rosji. W kwietniu czeski producent po raz kolejny odnotował znaczący wzrost w Europie Zachodniej. Liczba dostaw do Klientów zwiększyła się o 22,1% do 36 600 pojazdów (kwiecień 2013: 29 900), co oznacza, że ŠKODA poprawiła swoje udziały na wszystkich rynkach. W Niemczech, największym europejskim rynku dla marki, sprzedaż ŠKODY wzrosła o 16,2% do 12 900 samochodów. Ze wzrostem 26,2% i sprzedażą na poziomie 6 200 pojazdów marka znakomicie sobie radzi także w Wielkiej Brytanii. W Europie Wschodniej kwietniowa sprzedaż ŠKODY wzrosła o 1,6% do 10 700 pojazdów (kwiecień 2013: 10 500). W Rosji, trzecim największym dla marki rynku na świecie, dostarczono do Klientów 7 700 samochodów, co daje wzrost na poziomie 3,2% w porównaniu z kwietniem 2013, w którym sprzedano 7 500 pojazdów. W kwietniu sprzedaż ŠKODY wzrosła o ponad jedną trzecią również w Europie Centralnej. Dostawy do Klientów zwiększyły się o 35,8% do 14 600 pojazdów (kwiecień 2013: 10 800). Marka osiągnęła znakomity wynik na rodzimym czeskim rynku, osiągając wzrost na poziomie 38,9% do 7 100 pojazdów dostarczonych w kwietniu (kwiecień 2013: 5 100). Także w Polsce ŠKODA pozostaje liderem rynku. W kwietniu zarejestrowano 3 350 samochodów osobowych marki, co stanowi wzrost o prawie 15% w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku. W kwietniu najsilniejszym rynkiem dla ŠKODY ponownie okazały się Chiny, gdzie liczba dostaw do Klientów wzrosła o 7,6% do 21 900 pojazdów (kwiecień 2013: 20 400). W Indiach ŠKODA sprzedała w kwietniu 1 200 samochodów (kwiecień 2013: 2 000 aut). Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Najlepszy styczeń w historii Mercedes-Benz: ponad 15-proc. wzrost sprzedaży · Po rekordowych wynikach w 2013 roku Mercedes-Benz nie zwalnia tempa. W styczniu firma sprzedała na całym świecie 109 477 samochodów (+15,4 proc.). · Największym motorem wzrostu był rynek chiński - sprzedaż wzrosła tam o 45 proc. Stuttgart. Mercedes-Benz rozpoczął nowy rok z 15,4-proc. wzrostem sprzedaży. W ubiegłym miesiącu firma dostarczyła klientom na całym świecie 109 477 aut, więcej niż w którymkolwiek styczniu w historii. - Po zeszłorocznych rekordach notujemy kolejny duży wzrost. To między innymi zasługa dobrze przyjętych przez klientów Klas E i S - mówi Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars ds. sprzedaży i marketingu. - Wiosną na rynek trafi następna odsłona Klasy C. Nowych nabywców przyciągnie również GLA, pierwszy kompaktowy SUV Mercedes-Benz. W Europie sprzedaż aut spod znaku trójramiennej gwiazdy wzrosła o 5,9 proc., do 40 830 sztuk. Szczególnie imponujące wyniki odnotowano w Wielkiej Brytanii (+15,1 proc.) i Rosji (+42,5 proc.). W rodzimych Niemczech dostarczono w styczniu 13 595 samochodów (+8,4 proc.), a Mercedes-Benz niezmiennie był tam najpopularniejszą marką premium. Także w Polsce firma ma za sobą udany początek roku. W styczniu br. zarejestrowano nad Wisłą 602 osobowe i dostawcze Mercedesy, co daje ponad 2-proc. udział w rynku (dane PZPM). Kontynuację pozytywnych trendów z ubiegłego roku zaobserwowano w Azji. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną importowaną marką premium w Japonii, gdzie odnotowano 73,4-proc. wzrost sprzedaży. W Chinach popyt na nowe auta spod znaku trójramiennej gwiazdy zwiększył się o 44,9 proc., w Indiach o 54,0 proc., a w Korei Południowej o 89,5 proc. W USA, na największym rynku zbytu Mercedes-Benz, firma sprzedała w styczniu br. rekordową liczbę 22 604 aut (+0,5 proc.) i po raz kolejny zyskała status lidera w segmencie premium. Nieprzerwane wzrosty sprzedaży notują kompaktowe modele niemieckiej marki – Klasy A, B i CLA. W styczniu br. znalazły one łącznie 27 198 nabywców (+32,1 proc.). Już wiosną dołączy do nich kompaktowy SUV GLA. Rośnie również popyt na Klasę E - w ubiegłym miesiącu dostarczono ponad 20 tys. egzemplarzy wersji sedan i kombi, o 32,0 proc. więcej niż przed rokiem. Szczególnie popularny jest oferowany w Chinach i tam produkowany wariant z przedłużanym rozstawem osi. Flagowa limuzyna ze Stuttgartu, Klasa S, sprzedała się w styczniu br. w rekordowej liczbie 7431 sztuk (+69,2 proc.) i po raz kolejny zdobyła tytuł najczęściej wybieranej luksusowej limuzyny świata. W tym samym czasie do klientów trafiło 9506 egzemplarzy "samochodów marzeń" - coupe, kabrioletów i roadsterów Mercedes-Benz. Tradycyjnie już, SLK, Klasa E Kabriolet i CLS zajmują czołowe pozycje w rankingach rejestracji nowych aut w swoich segmentach. Po udanym 2013 roku, gdy dostarczono ponad 100 tys. smartów, marka zakończyła pierwszy miesiąc br. wynikiem 6511 sprzedanych egzemplarzy (styczeń 2013 r.: 7285 sztuk). W czwartym kwartale br. na rynek trafi nowa generacja miejskiego smarta - w wersji 2- oraz 4-miejscowej. Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars [TABLE=width: 448] [TR] [TD] [/TD] [TD]Styczeń 2014 [/TD] [TD]Styczeń 2013 [/TD] [TD]Zmiana % [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mercedes-Benz [/TD] [TD]109 477 [/TD] [TD]94 895 [/TD] [TD]+15,4 [/TD] [/TR] [TR] [TD]smart [/TD] [TD]6 511 [/TD] [TD]7 285 [/TD] [TD]-10,6 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mercedes-Benz Cars [/TD] [TD]115 988 [/TD] [TD]102 180 [/TD] [TD]+13,5 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Sprzedaż Mercedes-Benz wg rynków [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]40 830 [/TD] [TD]38 539 [/TD] [TD]+5,9 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]13 595 [/TD] [TD] 12 541 [/TD] [TD]+8,4 [/TD] [/TR] [TR] [TD]NAFTA [/TD] [TD]25 198 [/TD] [TD]24 783 [/TD] [TD]+1,7 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- USA [/TD] [TD]22 604 [/TD] [TD]22 501 [/TD] [TD]+0,5 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Azja [/TD] [TD]39 324 [/TD] [TD]27 254 [/TD] [TD]+44,3 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Japonia [/TD] [TD]4 015 [/TD] [TD]2 315 [/TD] [TD]+73,4 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Chiny [/TD] [TD]24 199 [/TD] [TD]16 695 [/TD] [TD]+44,9 [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Mercedes-Benz Polska
  9. Dawno tyle razy nie oglądałem filmiku z z eventów.
  10. Najlepszy rok w historii Mercedes-Benz - W ubiegłym roku Mercedes-Benz dostarczył więcej aut niż kiedykolwiek w swojej historii - 1 461 680 sztuk. - Nowa Klasa E i model CLA zostały świetnie przyjęte przez klientów, Klasa S jest najchętniej wybieraną limuzyną na świecie, i to w roku zmiany generacyjnej, a Klasa C niezmiennie pozostaje najpopularniejszym modelem Mercedes-Benz. - Mercedes-Benz zwiększył sprzedaż we wszystkich regionach świata. Na kluczowych rynkach, takich jak Niemcy, USA, Japonia i Australia, zdobył tytuł najpopularniejszej marki premium. Stuttgart. Mercedes-Benz świętuje czas pełen rekordów. Grudniowy wynik był najlepszym w historii firmy (139 180 aut, +11,2 proc.), podobnie jak cały ubiegły rok. W ciągu minionych 12 miesięcy klienci na całym świecie kupili 1 461 680 samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 10,7 proc. więcej niż w roku 2012. - Sprzedaż marki Mercedes-Benz wzrosła w 2013 roku o ponad 10 procent. Nasza strategia wzrostu działa, zwłaszcza w Europie oraz USA, gdzie zwiększyliśmy udziały w rynku. Dwucyfrowy wzrost odnotowany w Chinach pokazuje, że i tu jesteśmy na właściwej drodze - powiedział dr Dieter Zetsche, prezes Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.- Ubiegły rok minął dla nas zwłaszcza pod znakiem limuzyn. Na drogi wyjechała nowa Klasa E, ustanawiając nowe wzorce w swoim segmencie, a wraz z premierą nowej Klasy S spełniliśmy obietnicę zbudowania najlepszego samochodu na świecie. Kontynuowaliśmy też podbój klasy aut kompaktowych. Dwie trzecie nabywców modelu CLA przesiadło się do niego z samochodu innej marki. W 2014 roku Mercedes-Benz spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży. Klasy CLA, E i S zadebiutują na wszystkich rynkach, nastąpi również dalszy ciąg inicjatywy produktowej. Wiosną ruszy sprzedaż nowej Klasy C oraz SUV-a GLA, a w czwartym kwartale br. u dealerów pojawią się następcy smarta. Do 2020 roku Mercedes-Benz planuje zaprezentować ponad 30 nowych modeli. - Dalsze wzrosty zapewnią nam nie tylko nowe modele. Nasza strategia sprzedażowo-marketingowa „Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience” jeszcze silniej koncentruje się na tym, czego oczekują klienci. W ostatnich latach wiele zresztą osiągnęliśmy - nowoczesne, miejskie formaty i nacisk na obecność w sieci jeszcze bardziej zbliżyły nas do nabywców. W tym roku mamy zamiar konsekwentnie podążać tym szlakiem - dodał Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars ds. sprzedaży i marketingu. Wzrost sprzedaży na wszystkich kontynentach W ubiegłym roku Mercedes-Benz zwiększył sprzedaż we wszystkich kluczowych regionach. W USA odnotowano dwucyfrowy wzrost (+14,0 proc.) - nabywców znalazło tam 312 534 auta spod znaku trójramiennej gwiazdy. W Chinach producent ze Stuttgartu osiągnął trwały wzrost sprzedaży, prowadząc działania marketingowe oraz sprzedażowe pod szyldem Beijing Mercedes-Benz Sales Service Co. Ltd. (BMBS). W 2013 roku dostarczono tam 218 045 samochodów Mercedes-Benz, o 11,1 proc. więcej niż przed rokiem. W grudniu wzrost sprzedaży sięgnął rekordowych 24,4 proc. Znakomity wynik uzyskano również w Japonii - 53 037 aut to o jedną trzecią więcej niż w roku 2012. Zwiększanie udziału rynkowego w Europie Także na wymagającym rynku europejskim Mercedes-Benz zdobył dodatkowych klientów. W ciągu minionych 12 miesięcy firma sprzedała na Starym Kontynencie 660 566 samochodów, o 5,9 proc. więcej niż przed rokiem. Rekordowe wzrosty osiągnięto w Wielkiej Brytanii (+19,6 proc.), Belgii (+17,3 proc.) oraz Turcji (+57,3 proc.). W rodzimych Niemczech dostarczono 255 238 pojazdów (2012 rok: 261 083 sztuki). Mimo kurczącego się rynku Mercedes-Benz zyskał tam dodatkowe udziały i po raz kolejny okazał się najpopularniejszą marką aut premium. Nowe modele kompaktowe podążają drogą sukcesu Pomyślnie kontynuowano również ofensywę modelową w segmencie aut kompaktowych, które skutecznie przyciągają odbiorców z zupełnie nowych grup. Łącznie, Klasę A, B i CLA wybrało 371 399 klientów, o 64 proc. więcej niż w roku 2012. Na początku 2014 roku gama kompaktowych modeli wzbogaci się o nowego kompaktowego SUV-a - GLA. Klasa C nadal najlepiej sprzedającym się modelem Mercedes-Benz Od lat najpopularniejszym modelem Mercedes-Benz pozostaje Klasa C. Dotyczy to także poprzedniej generacji modelu, która w siódmym i ostatnim roku dostępności trafiła do 303 416 nabywców (wersje sedan i kombi; sprzedaż w 2012 roku: 333 126 sztuk), a łącznie znalazła ponad 2,2 mln odbiorców. Odmiana sedan cieszy się szczególnym wzięciem w USA, RPA oraz krajach BRIC, zaś kombi jest chętnie wybierane przez klientów europejskich. Produkcja następcy rusza w tym miesiącu i po raz pierwszy będzie odbywała się na czterech kontynentach: w Bremen (Niemcy), East London (RPA), Tuscaloosa (USA) oraz Pekinie (Chiny). Inicjatywa w segmencie limuzyn: światowy sukces nowych Klas E i S Mijający rok zakończył się znakomitymi grudniowymi wynikami sprzedaży Klasy E - klienci na świecie kupili 27 833 egzemplarze sedana i kombi (+33,7 proc.). W całym 2013 roku model znalazł 242 562 nabywców (+7,6 proc.). Warto przypomnieć, że wiosną ruszyła sprzedaż odnowionej Klasy E w wersji sedan i kombi, a latem - coupe oraz kabrioletu. W Chinach od czterech miesięcy jest też dostępny 4-drzwiowy wariant z przedłużonym rozstawem osi. W ciągu zaledwie kilku tygodni od wymiany generacyjnej Klasa S znów stała się najchętniej kupowaną luksusową limuzyną na świecie. Poprzednia odsłona modelu była rynkowym liderem przez cały okres cyklu produkcyjnego - dziewięć lat. W połowie br. do gamy produktowej dołączy najmocniejsza odmiana S 65 AMG oraz Klasa S Coupe. SUV-y i sportowe wozy ze Stuttgartu Mercedes-Benz dostarczył w ubiegłym roku 324 694 SUV-y - więcej niż kiedykolwiek wcześniej (+12,1 proc.). Niesłabnącą popularnością cieszy się kultowa Klasa G, której sprzedaż od 2009 roku wzrosła aż trzykrotnie. GLK (+14,3 proc.), GL (+29,4 proc.) oraz klasa M (+4,4 proc.) także ustanowiły kolejne rekordy popularności. Coupe, kabriolety i roadstery Mercedes-Benz to auta, które pozwalają spełniać marzenia kierowców na całym świecie. W ubiegłym roku trafiły do 162 610 nabywców, co daje rynkowy udział na poziomie około 50 proc. Modele SLK, Klasa E w wersjach coupe i kabriolet oraz CLS regularnie zajmują czołowe miejsca w rankingach rejestracji nowych aut w swoich segmentach. Mercedes-AMG na fali Rok 2013 był szczególnie udany dla sportowej marki Mercedes-Benz. Po raz kolejny sprzedaż Mercedes-AMG osiągnęła rekordowy pułap. Wzmocniły ją modele z nowych segmentów: A 45 AMG oraz CLA 45 AMG, zasilane najmocniejszym na świecie produkowanym seryjnie silnikiem 4-cylindrowym. Dodatkowo, wybrane modele dostępne są teraz w mocniejszych odmianach S lub z napędem na obie osie 4Matic. W międzyczasie z Affalterbach wyjechał 10-tysięczny egzemplarz supersportowego modelu SLS AMG. Jego sprzedaż ruszyła wiosną 2010 roku. Dzisiaj to samochód uważany za klasyka przyszłości - nie tylko ze względu na porywający design i dynamikę jazdy. Ponad 100 tys. smartów fortwo Popyt na dwumiejscowego smarta fortwo nie słabnie nawet pod koniec cyklu produkcyjnego - z wynikiem 100 792 sprzedanych w minionych 12 miesiącach egzemplarzy model niemal osiągnął poziom zapotrzebowania z 2012 roku (103 722 sztuki). Bardzo dobrze sprzedaje się elektryczny smart fortwo electric drive, który w Niemczech zdobyłtytuł rynkowego lidera roku 2013. Premiera handlowa następców smarta odbędzie się w czwartym kwartale br. Sprzedaż Mercedes-Benz Cars [TABLE=width: 493] [TR] [TD][/TD] [TD]Grudzień 2013[/TD] [TD]Zmiana (%)[/TD] [TD]Styczeń-grudzień 2013[/TD] [TD]Zmiana (%)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Mercedes-Benz[/TD] [TD]139 180[/TD] [TD]+11,2[/TD] [TD]1 461 680[/TD] [TD]+10,7[/TD] [/TR] [TR] [TD]smart[/TD] [TD]8 805[/TD] [TD]+20,0[/TD] [TD]100 792[/TD] [TD]-2,8[/TD] [/TR] [TR] [TD]Mercedes-Benz Cars[/TD] [TD]147 985[/TD] [TD]+11,7[/TD] [TD]1 562 472[/TD] [TD]+9,7[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Sprzedaż na poszczególnych rynkach[/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa[/TD] [TD]54 904[/TD] [TD]-0,8[/TD] [TD]660 566[/TD] [TD]+5,9[/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy[/TD] [TD]19 977[/TD] [TD]-12,0[/TD] [TD]255 238[/TD] [TD]-2,2[/TD] [/TR] [TR] [TD]Kraje NAFTA[/TD] [TD]36 560 [/TD] [TD]+14,9[/TD] [TD]352 778[/TD] [TD]+13,3[/TD] [/TR] [TR] [TD]- USA[/TD] [TD]33 007[/TD] [TD]+17,3[/TD] [TD]312 534[/TD] [TD]+14,0[/TD] [/TR] [TR] [TD]Azja/kraje Pacyfiku[/TD] [TD]41 727[/TD] [TD]+23,5[/TD] [TD]390 835[/TD] [TD]+15,9[/TD] [/TR] [TR] [TD]- Japonia[/TD] [TD]6 125[/TD] [TD]+17,0[/TD] [TD]53 037[/TD] [TD]+31,0[/TD] [/TR] [TR] [TD]- Chiny[/TD] [TD]23 514[/TD] [TD]+24,4[/TD] [TD]218 045[/TD] [TD]+11,1[/TD] [/TR] [/TABLE] Sprzedaż Mercedes-Benz w Polsce: ponad 13-proc. wzrost W 2013 roku zarejestrowano w Polsce 6107 nowych Mercedesów, o 12,8 proc. więcej niż w 2012. Jednocześnie Mercedes-Benz był najchętniej wybieraną marką aut premium wśród nabywców indywidualnych (1250 pojazdów; dane PZPM). Źródło: Mercedes-Benz Polska
  11. więcej -> Najlepszy dla rodziny według TopGear | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. Wrześniowa sprzedaż Mercedes-Benz: najlepszy wynik w historii Najwyższa sprzedaż w historii Mercedes-Benz We wrześniu br. Mercedes-Benz sprzedał rekordową liczbę 142 994 nowych aut (+15,9 proc.) - więcej niż w którymkolwiek poprzednim miesiącu w swojej historii. Od stycznia do września br. klienci kupili 1 062 638 samochodów koncernu (+10,1 proc.). Modele kompaktowe i odnowiona Klasa E cieszą się wyjątkową popularnością, a nowa Klasa S jest już liderem w segmencie limuzyn na rynku niemieckim. Jej globalną pozycję dodatkowo wzmocni wrześniowa premiera w Chinach. Znakomite wyniki uzyskane w trzecim kwartale (368 201 sztuk, +18,0 proc.) to przede wszystkim zasługa sukcesu trójramiennej gwiazdy w Stanach Zjednoczonych i w Chinach. Mercedes-Benz konsekwentnie zwiększa też swoje udziały na rynkach europejskich i pozostaje najchętniej wybieraną marką premium w Niemczech, Japonii oraz USA. - Nigdy wcześniej Mercedes-Benz nie sprzedał w ciągu jednego miesiąca tylu aut. Nowa Klasa S jest już zdecydowanym liderem wśród limuzyn w Europie, a nasze auta kompaktowe i nowa Klasa E również są niezwykle popularne - mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. - Analizując wyniki z minionych miesięcy możemy śmiało powiedzieć, że Mercedes-Benz pobije w tym roku kolejny rekord sprzedaży. We wrześniu Mercedes-Benz dostarczył nabywcom w Europie 71 085 pojazdów, osiągając 14,2-proc. wzrost, i to mimo niesprzyjających warunków rynkowych. Imponujące rezultaty zanotowano zwłaszcza w Wielkiej Brytanii (+28,0 proc.), Turcji (+31,5 proc.) i w Rosji (+20,1 proc.). W rodzimych Niemczech trójramienna gwiazda uzyskała we wrześniu 9-proc. udział w rynku i od początku roku pozostaje liderem wśród marek premium. W trzecim kwartale br. do Chin (włącznie z Hong Kongiem) dostarczono 56 992 samochody, osiągając 26,3-proc. wzrost. Obecnie trafia tam jeden na sześć nowych Mercedesów. W Japonii, gdzie Mercedes-Benz jest najchętniej wybieraną marką premium, od lipca do września br. sprzedano 14 558 pojazdów (+32,8 proc.). Wrzesień okazał się kolejnym rekordowym miesiącem również w USA. Wynik 24 697 sztuk (+6,7 proc.) raz jeszcze zapewnił Mercedes-Benz pozycję numer jeden wśród marek premium. Od stycznia do września br. do Stanów Zjednoczonych trafiło 215 056 samochodów niemieckiej marki (+12,2 proc.). Od początku sprzedaż na rynkach Ameryki Łacińskiej wzrosła aż o 47,5 proc. Na coraz bardziej istotnym rynku brazylijskim Daimler niedługo otworzy własną fabrykę. Od 2016 roku zakłady w Iracemápolis nieopodal Sao Paulo będą wytwarzały kolejne generacje Klasy C oraz GLA na rynek lokalny. Po pierwszych dziewięciu miesiącach br. Mercedes-Benz jest najpopularniejszą marką samochodów premium także w Polsce (dane PZPM). W tym czasie zarejestrowano nad Wisłą 4584 auta spod znaku trójramiennej gwiazdy (+17,4 proc.). Wrzesień zamknięto wynikiem 505 sztuk (+12,2 proc.). Nieustającą popularnością cieszą się kompaktowe modele Mercedes-Benz. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. Klasa A, Klasa B i Klasa CLA znalazły łącznie 267 467 nabywców, osiągając 68,3-proc. wzrost. Zmysłowy design CLA docenili nie tylko klienci, ale i Czytelnicy magazynu "auto, motor und sport" - czterodrzwiowe coupe zostało niedawno wyróżnione nagrodą "Autonis", zarezerwowaną dla najlepiej stylizowanych aut na rynku. Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Mercedes-Benz zaprezentował czwarty kompaktowy samochód - GLA, który już od wiosny 2014 roku rozpocznie podbój segmentu niewielkich SUV-ów. We wrześniu br. kolejny znaczący przyrost sprzedaży odnotowała nowa Klasa E (34 340 aut, +26,3 proc.). Od początku ubiegłego miesiąca model ten wzmacnia pozycję Mercedes-Benz także w Chinach. SUV-y z gwiazdą mają już ugruntowaną pozycję rynkową. Od początku roku znalazły rekordową liczbę 236 129 nabywców, o 17,3 proc. wyższą niż w analogicznym okresie 2012. Trzy na pięć aut sportowo-użytkowych Mercedesów powstaje obecnie w zakładach w Tuscaloosa w stanie Alabama (USA). Decyzję o otwarciu fabryki podjęto dokładnie 20 lat temu, a pierwszym produkowanym tam modelem była Klasa M - dziś najpopularniejsze auto w swojej klasie (89 342 sprzedane egzemplarze od początku roku, +10,5 proc.). W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. smart fortwo znalazł na całym świecie 73 782 nabywców (od stycznia do września 2012 r.: 78 984). Dwuosobowe auto cieszy się rosnącą popularnością na rynku chińskim, gdzie we wrześniu sprzedano 1640 egzemplarzy modelu (+22,5 proc.). Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD]Wrzesień 2013 [/TD] [TD]Zmiana (%) [/TD] [TD]Styczeń-wrzesień 2013 [/TD] [TD]Zmiana (%) [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mercedes-Benz [/TD] [TD]142 994 [/TD] [TD]+15,9 [/TD] [TD]1 062 638 [/TD] [TD]+10,1 [/TD] [/TR] [TR] [TD]smart [/TD] [TD]8 526 [/TD] [TD]-7,8 [/TD] [TD]73 782 [/TD] [TD]-6,6 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mercedes-Benz Cars [/TD] [TD]151 520 [/TD] [TD]+14,3 [/TD] [TD]1 136 420 [/TD] [TD]+8,9 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Sprzedaż Mercedes-Benz na świecie [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]71 085 [/TD] [TD]+14,2 [/TD] [TD]496 696 [/TD] [TD]+7,3 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]22 897 [/TD] [TD]+1,5 [/TD] [TD]191 102 [/TD] [TD]+0,2 [/TD] [/TR] [TR] [TD]NAFTA [/TD] [TD]28 187 [/TD] [TD]+7,8 [/TD] [TD]244 619 [/TD] [TD]+11,5 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- USA [/TD] [TD]24 697 [/TD] [TD]+6,7 [/TD] [TD]215 056 [/TD] [TD]+12,2 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Azja [/TD] [TD]39 013 [/TD] [TD]+26,2 [/TD] [TD]280 560 [/TD] [TD]+13,4 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Japonia [/TD] [TD]7 106 [/TD] [TD]+31,4 [/TD] [TD]38 712 [/TD] [TD]+28,8 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Chiny [/TD] [TD]20 375 [/TD] [TD]+21,2 [/TD] [TD]155 906 [/TD] [TD]+7,9 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Mercedes-Benz Polska
  13. więcej -> Panie i Panowie! Nagroda za najlepszy projekt wnętrza otrzymuje..., ranking sprzedaży aut, baza rejestracji pojazdów, statystyki sprzedaży | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. więcej -> Panie i Panowie! Najlepszy zakład produkcyjny w Europie to..., sprzedaż nowych samochodów, najnowsze modele samochodów, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Dzięki 369 500 dostarczonym samochodom, początek bieżącego roku to najlepszy pierwszy kwartał w historii Audi - W marcu Audi AG sprzedało na całym świecie ok. 147 700 pojazdów. To wzrost o trzy procent - Rekordowa wartość sprzedaży w pierwszym kwartale w USA i w Chinach - Luca de Meo, szef sprzedaży Audi potwierdza: „Doskonały debiut Audi A3 Sportback“ Ingolstadt, 9 kwietnia 2013. Audi AG zanotowało najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii. Dzięki 369 500 sprzedanym od stycznia do marca samochodom, koncern o 6,8 procent poprawił wyniki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sprzedaż Audi rośnie nieprzerwanie w najważniejszych regionach – w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Tak dobre wyniki to w dużej mierze zasługa sprzedaży w marcu. W tym miesiącu kluczyki do Audi odebrało blisko 147 700 klientów, o trzy procent więcej niż przed rokiem. Dzięki temu, ubiegły miesiąc był dla producenta z Ingolstadt najlepszym sprzedażowo marcem w historii firmy. „Rekord sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 to dobra podstawa do kontynuacji wzrostu w nadchodzących miesiącach“ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „Planujemy, że Audi A3 Sportback znacznie przyczyni się do osiągnięcia założonego celu. Mimo, że ten samochód na pierwszych rynkach pojawił się zaledwie w lutym, już odniósł duży sukces. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ilości zamówień składanych przez dealerów.“ Według sprzedażowych statystyk, do wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 przyczyniły się szczególnie Audi A1 Sportback, modele z rodziny A4 oraz SUV-y. Globalna sprzedaż kompaktowego SUV-a Q3 w stosunku do roku ubiegłego wzrosła o 58,2 procent i wyniosła 28 550 egzemplarzy. W przypadku modelu Q5, sprzedaż wzrosła o 15,6 procent i osiągnęła liczbę 56 350 dostarczonych klientom samochodów. Te właśnie modele wpłynęły na dobre wyniki Audi na rynku europejskim. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku, marka z czterema ringami zwiększyła sprzedaż w Europie. Na starym kontynencie sprzedała 187 600 pojazdów, co dało wzrost o 0,7 procenta. W Niemczech wskaźnik marcowej sprzedaży wyniósł minus 1,7 procent (24 701 egzemplarzy) i był nieco niższy niż w ubiegłym roku. Łącznie, Audi w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku sprzedało na niemieckim rynku 59 116 pojazdów, notując tym samym wzrost o 2 procent. Najpopularniejszym modelem było nadal Audi A4 Avant. Kluczyki do tego samochodu klasy średniej, w okresie pomiędzy styczniem i marcem, odebrało 11 077 klientów. W Wielkiej Brytanii, na drugim co do wielkości europejskim rynku, koncern ostatecznie zamknął kwartał również z wynikiem lepszym niż rok wcześniej. Wskaźnik wzrostu sprzedaży wspiął się do wartości 9,7 procent (39 242 sprzedanych aut). Marcowy wynik na tym rynku był także bardzo pozytywny. Audi zwiększyło sprzedaż w stosunku do marca 2012 o 8 procent (24 913 samochodów). Stałą tendencję wzrostową zanotowano w pierwszym kwartale na rynkach Europy Wschodniej (blisko 14 000 egzemplarzy, wzrost o 9,1 procent). Dotyczy to przede wszystkim Rosji – 8 278 sprzedanych aut dało tu skok o 15,4 procent. Największym wzięciem wśród rosyjskich klientów cieszyły się modele Q3 i Q5. Sprzedaż obu SUV-ów stanowiła 48 procent ogólnej sprzedaży Audi w Rosji w pierwszym kwartale. W Polsce na koniec marca zanotowano o 18,55 % większą sprzedaż w pierwszym kwartale (1393 zarejestrowane samochody) niż w analogicznym okresie, i tak bardzo pomyślnego, ubiegłego roku. Dzięki temu Audi utrwaliło w Polsce pozycję marki nr jeden w segmencie premium. Trudna sytuacja panuje nadal w Europie Południowej. We Włoszech Audi zanotowało w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku spadek o 6,4 procent. Klientom przekazano tu 12 096 nowych Audi. We Francji spadek wyniósł 8,4 procent (14 542 sprzedanych aut). W Hiszpanii sprzedaż w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego nieznacznie – o 0,6 procenta – wzrosła i wyniosła 10 897 egzemplarzy. Po raz kolejny Audi AG zanotowało rekordową sprzedaż w USA. W marcu nadal utrzymywała się zwyżkowa tendencja z poprzednich miesięcy. Popyt na samochody marki Audi na amerykańskim rynku wzrósł o 14,4 procent. Tylko w tym miesiącu sprzedano 13 253 egzemplarze. Audi w Stanach Zjednoczonych dostarczyło w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku 34 186 samochodów, co zaowocowało wzrostem o 16 procent. Do świetnego wyniku przyłożyła się sprzedaż SUV-ów Q5 i Q7, która wzrosła odpowiednio o 37,3 procent i 48,4 procent. Wyraźnie wzrosła też sprzedaż flagowego modelu Audi, A8, aż o 37,3 w pierwszych trzech miesiącach roku. W kwietniu na amerykańskim rynku pojawi się kolejny wariant tego modelu, wyposażony w silnik diesla. To kolejny etap „wysokoprężnej ofensywy” marki Audi za Oceanem. Obok Audi A8 TDI, w 2013 roku w USA zadebiutują A6, A7 i Q5, wszystkie z silnikami diesla. Dwucyfrowymi wskaźnikami wzrostu Audi może pochwalić się również w innych państwach kontynentu amerykańskiego, na przykład w Meksyku, gdzie sprzedano 2 609 egzemplarzy, o 48,6 procent więcej niż rok wcześniej i w Brazylii o 11,1 procent (1 157 sprzedanych aut) więcej. Na swoim największym rynku zbytu, w Chinach, marka Audi po raz pierwszy od czasu wejścia na ten rynek przed 25 laty, przekroczyła liczbę 100 tys. sprzedanych egzemplarzy już po pierwszych trzech miesiącach roku. W pierwszym kwartale sprzedano tu 102 810 samochodów z czterema ringami w logo, co oznacza wzrost o 14,2 procent. W marcu wskaźnik sprzedaży wzrósł o 10,7 procent (34 864 egzemplarzy). Audi A6 L potwierdziło swoją wiodącą pozycję najlepiej sprzedającej się na chińskim rynku limuzyny biznesowej premium. Kluczyki do tego luksusowego samochodu w okresie pomiędzy styczniem i marcem odebrało 36 489 klientów, o 36,7 procent więcej niż w analogicznym okresie 2012. Przewiduje się, że wprowadzenie na chiński rynek dwóch nowych modeli jeszcze bardziej wzmocni pozytywny trend sprzedażowy. Produkowane w tutejszych zakładach Audi Q3 pojawi się w salonach sprzedaży już w najbliższych dniach, a wkrótce potem zadebiutuje nowa generacja Audi Q5. Znaczny wzrost w pierwszym kwartale marka Audi zanotowała w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej. Do rąk tutejszych kierowców oddano blisko 124 200 pojazdów, o 14,9 procent niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. W dużej mierze to zasługa rynku w Korei Południowej, gdzie wzrost wyniósł 31,1 procent. W Japonii sprzedaż w okresie od stycznia do marca wzrosła o 17,4 procent, a w Indiach o 15,3 procent. Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach w marcu łącznie 2013 2012 Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r. 2013 2012 Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r. Świat 147 700 143 442 +3,0% 369 500 346 105 +6,8% Europa 82 800 85 532 -3,2% 187 600 186 314 +0,7% - Niemcy 24 701 25 140 -1,7% 59 116 57 976 +2,0% - Wielka Brytania 24 913 23 062 +8,0% 39 242 35 777 +9,7% - Francja 5 163 6 219 -17,0% 14 542 15 882 -8,4% - Włochy 4 707 5 290 -11,0% 12 096 12 918 -6,4% - Hiszpania 4 061 4 341 -6,5% 10 897 10 828 +0,6% - Rosja 3 753 3 404 +10,3% 8 278 7 174 +15,4% - Polska 537 564 -4,79% 1393 1175 +18,55% USA 13 253 11 585 +14,4% 34 186 29 470 +16,0% Meksyk 867 696 +24,6% 2 609 1 756 +48,6% Daleki Wschód 42 800 38 382 +11,6% 124 200 108 075 +14,9% - Chiny (łącznie z Hongkongiem) 34 864 31 505 +10,7% 102 810 90 063 +14,2% - Indie 1 104 1 002 +10,2% 2 616 2 269 +15,3% Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. Genewa 2013: McLaren P1 - "najlepszy supersamochd na wiecie" Czekam na porównanie P1 z następcą Enzo na torze
  17. więcej -> Najlepszy samochód dla geja, nagrody przyznane, nowości na rynku samochodowym, park samochodowy w Polsce, nowe samochody osobowe | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. więcej -> Auto Lider 2012: Najlepszy mały crossover na rynku to..., CEPIK, ranking sprzedaży motocykli, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. więcej -> Panie i Panowie! Najlepszy kabriolet na rynku to..., baza rejestracji pojazdów, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, ranking sprzedaży motocykli | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. MINIodnotowuje najlepszy rok w historii marki. Monachium/Oksford.Nowyrekord sprzedaży, sukces nowo wprowadzanych modeli, ekspansja nakolejne rynki na całym świecie – MINI, brytyjski producent małychsamochodów klasy premium, odnotowuje tego roku wiele sukcesów. Rok2012 przyniósł miłośnikom MINI wiele wydarzeń i byłjednocześnie najlepszym rokiem w historii marki. Oferta obejmującajuż aż siedem modelijestwiększa niż kiedykolwiek dotąd, a marka MINI po raz pierwszyreprezentowana jest na ponad 100 rynkach na całym świecie. Wubiegłym roku sprzedano łącznie 301 526 samochodów marki MINI –więcej niż kiedykolwiek indziej w ciągu 12 miesięcy. Kronika MINIroku 2012 opisuje najważniejsze, najbardziej niezwykłe izaskakujące wydarzenia tamtego roku. Styczeń:MINI rozpoczyna rok premierą. Brytyjska marka po raz pierwszyprezentuje swoją gamę modelową na targach Auto Expo w stolicyIndii New Delhi. W tym samym czasie w New Delhi i Bombaju otwieranesą pierwsze salony MINI na tym subkontynencie. Tym samym Indieto setny rynek,na którym oferowane są samochody MINI. Zainteresowanie małymisamochodami klasy premium jest tam ogromne. W ciągu kilku tygodni nastronie MINI India na portalu Facebook rejestruje się ponad 50 tys.fanów. Z kolei w Europie na początku roku zaprezentowane zostałymodele edycyjne MINIBaker Street iMINI Bayswater.Poprzez ekskluzywną stylistykę i wyposażenie oddają one styl icharakter brytyjskiej metropolii – Londynu. Luty:Wraz z wprowadzeniem na rynek MINIRoadsteraportfolio marki rozszerzone zostaje do sześciu modeli. Pierwszydwuosobowy kabriolet tej marki jest purystycznym wyrazem sportowegocharakteru. Obsługiwany manualnie dach tekstylny, płasko pochylonaprzednia szyba, niski, przesunięty do przodu środek ciężkościauta i automatycznie wysuwany spojler tylny gwarantują radość zjazdy w wyjątkowo intensywnym wydaniu. MINI Roadster oferowane jestz czterema wyjątkowo mocnymi silnikami; topowym modelem jest MINIJohn Cooper Works Roadster o mocy 155 kW/211 KM – jeszcze nigdyjazda MINI nie była tak porywająca. Wraz z wejściem marki na rynekKrólestwa JordaniiMINI umacnia swoją obecność na Bliskim Wschodzie. Salon MINI wcentrum stolicy Ammanie od samego początku oferuje swoim klientompełną paletę produktów MINI. Marzec:Na MiędzynarodowymSalonie w Genewieświatową premierę ma MINIJohn Cooper Works Countryman.To pierwszy model John Cooper Works z napędem na cztery koła.Najmocniejsza wersja (160 kW/218 KM) z silnikiem turbozaprojektowanym na bazie doświadczeń w sportach motorowych istandardowym napędem na cztery koła ALL4 gwarantują ekstremalnąprzyjemność jazdy w każdym terenie. Wyposażenie standardoweobejmuje także sportowy układ jezdny, 18-calowe obręcze kół zestopów lekkich, sportowy układ wydechowy i pakiet aerodynamiczny.Na życzenie MINI John Cooper Works Countryman oferowane jest równieżz sześciostopniową skrzynią automatyczną. Z kolei nowy model MINICabrio Highgateto wyjątkowo stylowy wariant kabrioletu. Nowa edycja specjalnaucieleśnia ekskluzywny charakter, indywidualność i wyluzowany,brytyjski styl życia. Kwiecień:Pod hasłem indywidualności stoi również występ marki MINI natargach Auto Chinaw Pekinie. Światową premierę ma tam model MINI Clubman Hyde Park.Swoją premierę ma również klasyczne Mini: po raz pierwszy pięćegzemplarzy pierwowzoru MINI startuje w RajdzieAllgäu-Orient.Alternatywne wyścigi dla oldtimerów i youngtimerów prowadzą trasąo długości 5000 km z miejscowości Oberstaufen w Bawarii do stolicyAzerbejdżanu Baku. Oprócz tego MINI składa gratulacje z okazjijubileuszu sztucznego języka esperanto.Język ten powstał przed 125 laty i jest dzisiaj skarbem kultury –podobnie jak MINI – w ponad 100 krajach na całym świecie. Maj:Na byłym torze wyścigowym Formuły 1 w miejscowości Le Castelletwe Francji ma miejsce najważniejsze wydarzenie roku dla społecznościMINI na całym świecie: MINIUnited 2012.Ponad 30 tys. fanów MINI bawi się przez trzy dni na koncertachrenomowanych artystów z różnych krajów, na wyścigach i innychatrakcjach związanych z MINI. Gwoździem programu są występytakich zespołów jak Iggy and the Stooges oraz Gossip. Już po razdwunasty MINI wspiera Life Ball w Wiedniu, największą imprezęcharytatywną w Europie. LifeBall topołączenie pokazu mody i zaangażowania w sprawy społeczne.Również tym razem MINI przekazuje na aukcję samochód specjalnieprzygotowany na tę okazję; dochód z aukcji przeznaczony będzie naprojekty związane z walką z wirusem HIV i AIDS. Na InternationalMini Meeting nadBalatonem na Węgrzech, największym na świecie zlocie środowiskamiłośników klasycznych MINI, spotyka się ponad 4000 miłośnikówtych aut. Czerwiec:MINI prezentuje kolejny nowy model, tym razem do transportowych zadańspecjalnych. MINIClubvan łączyzalety kompaktowego samochodu dostawczego z typową dla markiradością z jazdy i niepowtarzalnym wyglądem. Oferuje miejsce dladwóch osób oraz przestrzeń bagażową o pojemności 860 l. Drzwisplitdoor zapewniają łatwy załadunek bagażu. Pierwszy tegorodzaju samochód w klasie premium jest nie tylko naderwszechstronnym autem, lecz również idealną wizytówką dla firm,które podczas dostaw towarów chcą zrobić na swoich klientachwrażenie stylową prezencją. Niemieckie czasopismo „Automobilwoche”przyznaje handlowcom MINI w Niemczech najwyższą ocenę „TripleA”. „TripleA” jest wyróżnieniem przyznawanym branży handlu samochodowegoprzez czasopismo Automobilwoche. W badaniach kompetencji personelu wsalonach samochodowych handlowcy MINI uznani zostali za najlepszeosoby kontaktowe dla potencjalnych klientów marek premium. Lipiec:London calling – wraz z MINIHyde Park i MINIGreen Park narynek wchodzą kolejne atrakcyjne edycje specjalne, w którychinspirację brytyjskim stylem wyraża nie tylko sama nazwa.Ekskluzywna kolorystyka i wysokiej jakości wyposażenie w doskonałysposób łączy w sobie zarówno ekstrawagancję, jak i zabawę. WUSA MINI zaprasza do udziału w rajdzie od wybrzeża do wybrzeża: 4lipca, w dniu narodowego święta niepodległości, pod hasłem MINITAKES THE STATESspołeczność MINI rusza z Nowego Jorku do Los Angeles. Sierpień:Podczas MiędzynarodowegoSalonu Samochodowego w MoskwieMINI prezentuje się od swojej sportowej strony. Najważniejszymelementem stoiska firmy są nowe modele John Cooper Works. Wrzesień:Światowa premiera MINIPaceman, siódmegomodelu marki na targach Mondialde l’Automobilew Paryżu. Dwoje drzwi, duża pokrywa bagażnika, muskularnasylwetka, opływowe linie w stylu coupé i „salonowe” wnętrze zdwoma indywidualnymi fotelami z tyłu – tak wygląda pierwszeSports Activity Coupé w segmencie kompaktowych samochodów premium.MINI Paceman oferowane jest opcjonalnie z napędem na cztery kołaALL4. Druga atrakcja na paryskich targach samochodowych: pojawia sięnajszybsze MINI w historii – i niebawem zniknie. MINIJohn Cooper Works GPprzygotowano dla entuzjastów sportów motorowych na całym świeciew liczbie tylko 2000 egzemplarzy. Jest to więc nie tylkofascynujący, ale i ekskluzywny samochód sportowy wyposażony wczterocylindrowy silnik turbo o mocy 160 kW/218 KM, regulowanegwintowane zawieszenie, wyjątkowo wydajny sportowy układ hamulcowy,układ stabilizacji jazdy z trybem wyścigowym GP, precyzyjniedopasowane elementy aerodynamiczne oraz specyficzne dla tego modeluobręcze kół ze stopów lekkich i sportowe opony. MINI John CooperWorks GP skonfigurowane zostało na Pętli Północnej toruNürburgring i uzyskało tam czas 8:23 min. Wielkihołd dla małego klasyka: 53 lata po rozpoczęciu produkcji głosamiczytelników magazynu Autocar Mini zdobywa w swojej ojczyźnie tytuł„GreatestBritish car ever made”.Fascynację brytyjskim klasykiem i jego gokartowymi właściwościamijezdnymi widać też na terenach testowych BMW Group w Aschheimniedaleko Monachium. Odbywa się tam treningdla kierowców klasycznych Mini. Październik:W Monachium i okolicach MINI wybiera 25 kierowców, którzy majątestować pierwszy samochód tej marki wyposażony wyłącznie wnapęd elektryczny. Przez pięć miesięcy uczestnicy tego badaniatestują MINI Ew warunkach codziennej eksploatacji, a wyniki ich obserwacji mająbyć podstawą dla analizy warunków eksploatacji i wymogów odnośniedo infrastruktury koniecznej do obsługi samochodów elektrycznych. Listopad:Ekstremalne wyścigowe wrażenia, mniej postojów na tankowanie –modele John CooperWorks czekazmiana generacji pod maską. Nowa wersja ich silnika turboopracowanego na bazie doświadczeń w sportach motorowych będzieteraz jeszcze bardziej oszczędna. Układ turbodoładowania TwinScroll i bezpośredni wtrysk benzyny w czterocylindrowym silniku omocy 155 kW/211 KM uzupełniony zostaje o adaptacyjny rozrządzaworów, który poprawia również parametry zużycia paliwa. Natargach LosAngeles Auto Showswoją amerykańską premierę ma MINIPaceman.Jednocześnie prezentuje nowe kolory lakieru i zmodyfikowane detalewnętrza MINICountryman.Modele MINI One Countryman i MINI Cooper Countryman spełniają terazstandardowo wymogi normy emisji spalin Euro6. W Londyniekreatywne wykorzystanie wnętrza pojazdu przynosi MINI dwa wpisy doKsięgi RekordówGuinnessa. DoMINI wciska się 28 zawodniczek gimnastyki. Tego samego dnia drużynagimnastyczek z East Sussex ustanawia jeszcze jeden rekord świata: 23zawodniczek mieści się w jednym klasycznymi Mini. Grudzień:Kolejny rekord na koncie MINI: po raz pierwszy w ciągu jednego rokusprzedano ponad 300 tys. aut. Łącznie do końca roku z salonów nacałym świecie wyjechało 301526 MINI. Tymsamym marka uzyskuje swój kolejny rekordowy wynik. W porównaniu zrokiem 2011 odnotowano wzrost sprzedaży o 5,9 procent. Największymirynkami zbytu są po raz kolejny USA, potem ojczyzna MINI WielkaBrytania i Niemcy. Pozytywnie wyglądają również prognozy na rok2013. W marcu na rynek wchodzi MINI Paceman i planowane jest wejściena kolejne rynki. Ostatnim przykładem udanej ekspansji jest AmerykaŚrodkowa. Na kilka dni przed świętami Bożego Narodzenia wedługstarożytnego kalendarza Majów rozpoczyna się nowa era – obywasię bez końca świata, w zamian za to zaczynają się doskonałeczasy dla marki MINI. Źródło: BMW Group
  21. więcej -> http://www.samar.pl/__/3/3.a/70720/Oto-finaliści-w-konkursie-Car-of-the-Year-2013--Kto-będzie-najlepszy-.html?locale=pl_PL źródło: IBRM Samar
  22. więcej -> Event Ford Bemo Motors najlepszy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. więcej -> Najlepszy obiekt dealersko-serwisowy w Polsce to... | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×