Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'najbardziej' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 62 wyników

  1. Mercedes-AMG C 63 Coupé Najbardziej sportowa Klasa C wszech czasów Affalterbach. Oto kolejny przełomowy moment w historii marki Mercedes-AMG - najnowsza Klasa C 63 Coupé reprezentuje następny etap technologicznej i wizualnej odrębności. Daleko idące modyfikacje widoczne są tu już na pierwszy rzut oka: poszerzone nadkola, szerszy rozstaw kół i większe koła nadają Coupé muskularną prezencję, a jednocześnie zapewniają warunki dla osiągania wysokich przyspieszeń poprzecznych i wzdłużnych. C 63 Coupé napędza 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM), skonstruowany przez inżynierów Mercedes-AMG. W Affalterbach zaprojektowano również wyrafinowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, specjalnie zestrojony system wyboru profilu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu oraz aktywne poduszki silnika. Jako najczęściej wybierany model Mercedes-AMG, Klasa C stanowi podstawę sukcesu sportowej marki Mercedes-Benz. Udział wersji Coupé systematycznie rósł od chwili jej premiery w 2011 roku - a kulminacyjnym momentem tej kariery był debiut wariantu C 63 AMG Coupé Black Series. „Nowa Klasa C 63 Coupé ucieleśnia naszą koncepcję rozwoju: oferuje imponującą dynamikę jazdy i łączy ją z większą efektywnością paliwową” - mówi Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH. „Zmiany te podkreśla muskularny design Coupé. Nasi klienci mogą więc doświadczyć postępu każdym ze swoich zmysłów: widzieć go, słyszeć, czuć, no i oczywiście poprowadzić!”. Światowa premiera Mercedesa-AMG C 63 Coupé odbędzie się 15 września, w dniu inauguracji targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi w marcu 2016 roku. Fascynujący design wizualizuje niezrównane osiągi Mercedes-AMG C 63 Coupé fascynuje od pierwszego spojrzenia. Ma imponujące proporcje, a wyrazisty design zdecydowanie odróżnia go od modelu Mercedes-Benz - oba samochody dzielą jedynie te same drzwi, dach i pokrywę bagażnika. Mocarny, 8-cylindrowy silnik w połączeniu z szerszym rozstawem przednich i tylnych kół wymagały znacznego przeprojektowania przedniego pasa oraz poszerzenia nadkoli. Coupé w wydaniu AMG jest więc o 64 mm szersze z przodu i o 66 mm z tyłu - wszystko w imię lepszego trzymania się drogi. Większe nadkola mieszczą szersze ogumienie (do 255 mm na przedniej osi i do 285 mm na tylnej), przyczyniające się do poprawy dynamiki poprzecznej, zapewnienia lepszej trakcji oraz większej zwinności. Równocześnie, aby skutecznie przenieść i skompensować ekstremalne siły generowane w układzie napędowym i jezdnym, w kluczowych miejscach wzmocniono strukturę nadwozia. Model otrzymał też specjalną ramę tylnej osi. Dłuższą o 60 mm aluminiową pokrywę silnika zdobią dwa charakterystyczne wybrzuszenia, podkreślające muskularne oblicze nowego Coupé. Ekstremalnie szeroki przedni pas wyróżnia się także imponującymi wlotami powietrza i prowadnicami powietrza, które zapewniają odpowiedni „oddech” elementom układu chłodzenia. Nisko poprowadzona, przedzielona „podwójnym ostrzem” osłona chłodnicy w kształcie strzały optycznie obniża środek ciężkości samochodu. Typowy dla maszyn AMG przedni spojler w kształcie litery „A” pełni też funkcję deflektora powietrza dla trzech wlotów powietrza w zderzaku, a splitter pomaga w ograniczeniu zjawiska unoszenia przedniej osi. Także z profilu Coupé prezentuje się w unikalny sposób - ma duże koła z charakterystycznymi obręczami i specjalnie wyprofilowane progi. Zastosowanie całkiem nowych elementów karoserii zamiast dokładania spojlerów sprawia, że nie ma tu żadnych estetycznych kompromisów - każde połączenie i każdy kontur tworzą harmonijną całość. Widziany z tyłu, C 63 Coupé zwraca uwagę płynnie opadającą linią dachu oraz głębokim przetłoczeniem tylnego błotnika, którego rzeźbę podkreślają zmienne warunki oświetlenia. Nie zabrakło też istotnych detali: typowo dla aut sportowych, boczne lusterka zamontowano nie w rogach przednich szyb, ale na drzwiach. Tylny pas inspiracje czerpie z Klasy S Coupé, uzupełnia je jednak o elementy charakterystyczne dla świata wyścigów - masywny dyfuzor oraz pionowe otwory w zderzaku, poprawiające przepływ powietrza i aerodynamikę karoserii. Z dyfuzorem zintegrowano dwie podwójne, chromowane końcówki sportowego układu wydechowego AMG, a na klapie bagażnika pojawił subtelny spojler, który nie tylko wygląda elegancko, ale i znacznie zwiększa siłę docisku tylnej osi. Sportowe akcenty w parze z najwyższą jakością Starannie dobrane, wysokiej klasy materiały o przyjemnej w dotyku fakturze i precyzyjny montaż sprawiają, że w zakresie postrzegalnej jakości kabina C 63 Coupé reprezentuje standardy niespotykane nawet w pojazdach wyższych klas. Szereg typowych dla AMG elementów podkreśla jej sportowe dziedzictwo. Alternatywą dla standardowych, sportowych foteli obitych mieszanką skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA są siedzenia Performance - zamocowane niżej i z mocniejszym podparciem bocznym. Topowa wydajność C 63 Coupé zajmuje szczególną pozycję także pod względem silnika - to jedyny w klasie model zasilany widlastą „ósemką” biturbo. Mercedes-AMG spełnia w ten sposób życzenia tych, którzy oczekują połączenia emocjonującego, niepowtarzalnego dźwięku jednostki napędowej i niesłabnącej siły ciągu. Model zapewnia niezrównane osiągi: C 63 S Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a C 63 Coupé - w 4,0 s. Coupé jest tym samym ułamek szybsze od limuzyny - dzięki szerszym oponom i skróconym przełożeniom tylnej osi. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h (z dodatkowym pakietem - do 290 km/h). Silnik V8 biturbo blisko spokrewniony z sercem Mercedesa-AMG GT 4-litrowa jednostka V8 biturbo jest już stosowana w limuzynie i kombi C 63. W wersji z suchą miską olejową służy także do napędu modelu GT. Jej elementem charakterystycznym są turbosprężarki umieszczone między głowicami. Takie rozwiązanie ma szereg zalet, m.in. pozwala zachować kompaktowe wymiary konstrukcji, zapewnia optymalną reakcję na obciążenie i sprzyja obniżeniu zużycia paliwa. Układ wydechowy z aktywnymi klapami - zmienne brzmienie silnika Typowe, basowe brzmienie V-ósemki było jednym z głównych kryteriów rozwoju nowej jednostki. Dopasowano je specjalnie do charakteru Coupé. Model standardowo otrzymał specjalny układ wydechowy z automatycznie sterowanymi klapami - ich pozycja zależy od wybranego trybu AMG DYNAMIC SELECT, położenia pedału gazu i prędkości obrotowej silnika. Dźwięk silnika zmienia się od dyskretnego pomruku, dopasowanego do jazdy na długich dystansach, aż do głębokiego, agresywnego ryku. Z opcjonalnym wydechem Performance brzmienie można zmieniać także za naciśnięciem przycisku. Niezależnie od wybranego programu i warunków, układ spełnia wszystkie obowiązujące w Europie normy hałasu. Szybsza zmiana biegów: 7-stopnowa sportowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT Zamontowana w C 63 Coupé 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT imponuje sprawnością i zmiennym charakterem. Niezależnie od tego, czy pracuje w trybie automatycznym, czy też kierowca sam wybiera poszczególne biegi za pomocą manetek przy kierownicy, zmiany przełożeń w górę i w dół następują zauważalnie szybciej niż w poprzedniku. To zasługa jeszcze bardziej sportowego zestrojenia układu napędowego. Specjalnie opracowane zawieszenie - maksymalna dynamika jazdy Fascynującą zwinność i wysokie prędkości w zakrętach zapewnia C 63 Coupé również całkowicie przeprojektowane zawieszenie. Z przodu zastosowano oś czterowahaczową wraz ze spotykanymi w wyścigach hamulcami radialnymi. Z myślą o zwiększeniu przyspieszeń poprzecznych model otrzymał specjalne zwrotnice oraz szerzej rozstawione koła. Także tylna oś została zaprojektowana na nowo - wielowahaczowa konstrukcja o większej sztywności imponuje precyzyjnym prowadzeniem kół. Specjalna, zarezerwowana dla wersji AMG rama umożliwiła poszerzenie ich rozstawu. W porównaniu z sedanem powierzchnie styku łożysk kół zostały przesunięte o 25 mm na zewnątrz. Ponadto, zawieszenie Coupé ma sztywniejsze nastawy, nowe piasty i wyróżnia się większym negatywem. Seryjnie C 63 Coupé przemieszcza się na kołach z 10-ramiennymi obręczami w rozmiarze 9,0 x 18" (przód) i 10,5 x 18" (tył) oraz ogumieniem, odpowiednio, 255/40 R 18 (przód) i 285/35 R 18 (tył). W wersji C 63 S Coupé zastosowano 5-ramienne felgi 9,0 x 19" (przód) i 10,5 x 19" (tył) z oponami 255/35 R 19 (przód) i 285/30 R 19 (tył). Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aktywnym tłumieniem pozwala kierowcy wybrać jeden z trzech trybów pracy - od sztywnego, torowego zestrojenia do komfortowego ustawienia na dalekie trasy. Tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu: optymalna trakcja na torze By jeszcze bardziej wyśrubować poziom przyczepności i dynamiki jazdy, model C 63 Coupé został zaopatrzony w tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. szperę). W wersji „S” ma on dodatkowo elektroniczne sterowanie. Oba dyferencjały ograniczają w zakręcie poślizg wewnętrznego koła bez interwencji układu hamulcowego. To pozwala kierowcy na wcześniejsze przyspieszenie na wyjściu z łuku. Ponadto, samochód sprawniej rusza z miejsca i zachowuje się stabilniej podczas hamowania z wysokich prędkości. Kompletnie przeprojektowana tylna oś została specjalnie zaadaptowana na potrzeby wyższej dynamiki jazdy wersji Coupé. Największą zaletą elektronicznie sterowanej szpery w C 63 S Coupé jest większa czułość i precyzyjniejsza, szybsza kontrola - a w konsekwencji jeszcze wyższa granica przyczepności. Układ ESP ma trzy tryby działania: całkowicie aktywny, sportowy oraz nieaktywny i w pełni współpracuje z tylnym dyferencjałem w celu zapewnienia najwyższej dynamiki. Wybór trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT Kierowca ma bezpośredni wpływ na charakter C 63 Coupé - dzięki AMG DYNAMIC SELECT może wybrać jeden z czterech zróżnicowanych profili, od komfortowego i zorientowanego na ekonomiczną jazdę do wybitnie sportowego. Wystarczy sięgnąć ręką do sterownika po lewej stronie panelu dotykowego. Wariant C 63 S Coupé oferuje dodatkowo piąty, wyczynowy program Race. Tryb Individual pozwala na osobne ustawienia charakterystyki pracy poszczególnych układów. C 63 S Coupé standardowo z aktywnymi poduszkami silnika C 63 S Coupé - podobnie jak limuzyna i kombi - jako jedyny model w segmencie jest wyposażony w aktywne zawieszenie silnika. Rozwiązanie to w dalszym stopniu pomaga rozwiązać konflikt między komfortem a sportowymi osiągami. Dynamiczne poduszki na bieżąco dostosowują swoją sztywność do warunków jazdy i wymagań kierowcy. Ich łagodne zestrojenie poprawia komfort dzięki skuteczniejszej izolacji hałasów i wibracji, z kolei sztywniejsze nastawy zwiększają zwinność prowadzenia. Podczas dynamicznej jazdy poduszki same się usztywniają, gwarantując jeszcze precyzyjniejsze reakcje auta na polecenia kierowcy. Bezpieczeństwo najwyższego kalibru Coupé zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in.: asystenta monitorowania zmęczenia ATTENTION ASSIST oraz układ COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, który zapobiega kolizjom polegającym na uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu. Lista opcji obejmuje wiele innych systemów zwiększających zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo podróżujących oraz pozostałych uczestników ruchu. Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. Jaki model Audi chciałbyś mieć / posiadać ??? Ja najbardziej to jako auto na coś to bym chciał Audi 80 S2, ale takie największe to jest S1
  3. BartekCFC

    Nissan 350z

    Samochód z 2006r, ma przejechane 18 tyś km. Poj: 3,5, posiada 280 KM. Co sądzicie o tym autku?? Oto foty: ( będę dorzucał do chwilę) [ Dodano: 2008-06-24, 11:48 ] [ Dodano: 2008-06-24, 11:49 ]
  4. Snow Party Camp 2015 !!! Orcieres, Korenhov-Prichovice, Livigno, Passo Tonale Organizatorzy największych wyjazdów studenckich w Polsce zapraszają do zapoznania się z tegoroczną ofertą wyjazdów na narty Snow Party Camp 2015! Szczegółowych informacji szukaj na stronie: Studenckie wyjazdy zimowe 2015 – Snow Party Camp ! Terminy Wyjazdów: Orcieres 1850 już od 849zł! (Snow Party Camp Festival 2015 razem z Grubsonem!) 20.03.2015 - 29.03.2015 (10 dni / 9 nocy) Korenhov-Prichovice już od 549zł! 1.02.2015 - 7.02.2015 (7 dni / 6 nocy) Passo Tonale już od 1790zł! 23.01.2015 - 31.01.2015 (9 dni / 8 nocy) Livigno - 1590zł! 10.04.2015 - 18.04.2015 (9 dni / 8 nocy) Studenckie wyjazdy zimowe 2015 – Snow Party Camp PARTY CAMP TO RÓWNIEŻ: > Tysiące młodych ludzi na wyjazdach tylko z Party Camp! > Zniżki studenckie! > Najlepsi polscy i światowi Dj'e! > Całodobowa integracja podczas wyjazdów! > Zapraszamy studentów z całej Polski! UWAGA! Nie musisz być studentem aby uczestniczyć w wyjeździe - warunkiem koniecznym jest ukończone 18 lat. ______________________________________________________ ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY STUDENTÓW Z CAŁEJ POLSKI: Jeżeli masz ciekawe pomysły na współpracę lub jeżeli chciałbyś zostać koordynatorem naszego wyjazdu, uczestniczyć w specjalnym programie partnerskim, promować wydarzenie wśród swoich znajomych i na uczelni, to nie zwlekaj i skontaktuj się z koordynatorem promocji: przemek@partycamp.pl -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nie możesz przegapić tej imprezy, zapisz się na Snow Party Camp już dziś! Jedź ze mną na największy wyjazd narciarsko-imprezowy Snow Party Camp 2015! Studenckie wyjazdy zimowe 2015 – Snow Party Camp
  5. Hyundai w gronie 40 najbardziej wartościowych marek na świecie Wartość marki Hyundai po raz pierwszy przekroczyła 10 miliardów dolarów według zestawienia Interbrand’s Best Global Brands 2014 Hyundai najszybciej rosnącą marką motoryzacyjną od 2005 roku Hyundai Motor Company odnotował kolejny, dwucyfrowy wzrost wartości marki w 2014 roku. Wprowadzenie z sukcesem do sprzedaży przełomowych modeli - całkowicie nowego Genesisa i Sonaty oraz wdrożenie pozycjonowania marki ‘Modern Premium’, wpłynęło na jej jednolite postrzeganie na świecie i stworzenie bliskiej więzi z Klientami. Wartość marki Hyundai, która od 10 lat znajduje się w zestawieniu Interbrand’s Best 100 Global Brands (100 najlepszych marek na świecie), przekroczyła 10 mld $. Oznacza to 16% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy wartość ta wynosiła 9 mld $ i prawie dwukrotny wzrost w odniesieniu do roku 2005, gdy wartość wyceniano na 3,5 mld $. “Hyundai jest jedną z najszybciej rosnących marek motoryzacyjnych na świecie zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości.” - napisano w uzasadnieniu. ”Samochody Hyundaia wyróżniają się elementami wpływającymi na wyjątkowy komfort użytkowania i satysfakcję z jazdy, a zaangażowanie marki w konsekwentne umacnianie wizerunku widoczne jest w wielu aspektach. W rezultacie Klienci stają się lojalni i są świadomi atrybutów produktów, które okazują się nadrzędnym argumentem wyboru modeli marki Hyundai, ponad ich ceną.” Hyundai nie tylko stale udoskonala swoje produkty, ale wprowadza także szereg innowacyjnych, ekologicznych rozwiązań widocznych w takich modelach, jak ix35 - pierwszy produkcyjny samochód napędzany wodorem. Konsekwentne inwestowanie w markę, przejawia się zaangażowaniem w działania związane z marketingiem sportowym, opartym o współpracę z UEFA, FIFA czy starty w rajdach WRC. W Seulu, producent otworzył swój pierwszy salon promocji marki ‘Hyundai Motorstudio’, a drugi powstanie w Moskwie jeszcze w tym roku, dzięki czemu Klienci będą mogli jeszcze lepiej poznać świat Hyundaia. “Prowadzimy wiele aktywności związanych z umacnianiem naszego wizerunku, koncentrując się nie tylko na wzroście sprzedaży, ale także dążeniu do osiągniecia statusu prawdziwie kochanej marki.”– powiedział Won Hong Cho, szef Marketingu Hyundai Motor Company. ”Będziemy nadal inwestować w nasz wizerunek oraz zapewnianie Klientom poczucia wyróżnienia we wszystkich aspektach ich kontaktu z marką.” Ranking Interbrand powstaje w oparciu o rachunek finansowy, w połączeniu z działaniami marketingowymi, a także odzwierciedla potencjalny zysk firmy. Ranking marek motoryzacyjnych [TABLE=width: 665, align: center] <tbody>[TR] [TD]miejsce [/TD] [TD]marka (marki motoryzacyjne) [/TD] [TD=colspan: 2]wartość marki (US$ mld) [/TD] [TD]ranking 2014 (wszystkie marki) [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD]Y-o-Y [/TD] [/TR] [TR] [TD]1 [/TD] [TD]Toyota [/TD] [TD]42.4 [/TD] [TD]19.9% [/TD] [TD]8 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2 [/TD] [TD]Mercedes [/TD] [TD]34.3 [/TD] [TD]7.6% [/TD] [TD]10 [/TD] [/TR] [TR] [TD]3 [/TD] [TD]BMW [/TD] [TD]34.2 [/TD] [TD]7.5% [/TD] [TD]11 [/TD] [/TR] [TR] [TD]4 [/TD] [TD]Honda [/TD] [TD]21.7 [/TD] [TD]17.2% [/TD] [TD]20 [/TD] [/TR] [TR] [TD]5 [/TD] [TD]VW [/TD] [TD]13.7 [/TD] [TD]23.3% [/TD] [TD]31 [/TD] [/TR] [TR] [TD]6 [/TD] [TD]Ford [/TD] [TD]10.9 [/TD] [TD]18.5% [/TD] [TD]39 [/TD] [/TR] [TR] [TD]7 [/TD] [TD]Hyundai [/TD] [TD]10.4 [/TD] [TD]15.6% [/TD] [TD]40 [/TD] [/TR] [TR] [TD]8 [/TD] [TD]Audi [/TD] [TD]9.8 [/TD] [TD]26.6% [/TD] [TD]45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]9 [/TD] [TD]Nissan [/TD] [TD]7.6 [/TD] [TD]22.9% [/TD] [TD]56 [/TD] [/TR] [TR] [TD]10 [/TD] [TD]Porsche [/TD] [TD]7.2 [/TD] [TD]10.8% [/TD] [TD]60 [/TD] [/TR] [TR] [TD]11 [/TD] [TD]Kia [/TD] [TD]5.4 [/TD] [TD]14.6% [/TD] [TD]74 [/TD] [/TR] [TR] [TD]12 [/TD] [TD]Chevrolet [/TD] [TD]5.0 [/TD] [TD]10.0% [/TD] [TD]82 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Wartość marki Hyundai (’05 ~‘14) [TABLE=width: 605] <tbody>[TR] [TD]Rok [/TD] [TD]Wartość marki (US$ mld) [/TD] [TD]Miejsce (w całym zestawieniu) [/TD] [/TR] [TR] [TD]2005 [/TD] [TD]3.5 [/TD] [TD]84 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2006 [/TD] [TD]4.1 [/TD] [TD]75 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2007 [/TD] [TD]4.5 [/TD] [TD]72 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2008 [/TD] [TD]4.8 [/TD] [TD]72 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2009 [/TD] [TD]4.6 [/TD] [TD]69 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2010 [/TD] [TD]5.0 [/TD] [TD]65 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2011 [/TD] [TD]6.0 [/TD] [TD]61 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2012 [/TD] [TD]7.5 [/TD] [TD]53 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2013 [/TD] [TD]9.0 [/TD] [TD]43 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2014 [/TD] [TD]10.4 [/TD] [TD]40 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Hyundai
  6. Kto produkuje najbardziej niezawodne silniki? Sprawdź raport Warranty Direct Wynik japońskich silników nie zaskakuje, ale wyniki niemieckich marek - już tak.
  7. Aglomeracja warszawska nadal na podium najbardziej zakorkowanych miast w Europie III miejsce w rankingu najbardziej zakorkowanych miast Europy Warszawa, 6 listopada 2013 – Firma TomTom opublikowała dziś wyniki raportu TomTom Traffic Index za drugi kwartał 2013, który precyzyjnie mierzy poziom zatłoczenia dróg w 59 największych miastach europejskich i porównuje te wyniki z drugim kwartałem 2012 roku. Z raportu wynika, że aglomeracja warszawska jest trzecim – po Moskwie i Stambule – najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. W raporcie zostały uwzględnione najważniejsze europejskie metropolie powyżej 800 000 mieszkańców. Z globalnego raportu TomTom Traffic Index wynika, że kierowcy na całym świecie średnio tracą w korkach 8 dni roboczych w ciągu roku. Aglomeracja warszawska na 3. miejscu Z europejskiej części globalnego raportu wynika, że średni poziom zatłoczenia w aglomeracji warszawskiej w drugim kwartale 2013 wyniósł 44 proc. Oznacza to, że średni czas podróży w stolicy Polski był dłuższy o 44 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływał swobodnie. W szczytach porannym i wieczornym poziom zakorkowania wynosił 89 proc. i 95 proc odpowiednio. Takie wyniki uplasowały aglomerację warszawską na trzecim miejscu spośród 59 największych europejskich miast, objętych raportem. Największe spowolnienie ruchu przypadało na poniedziałkowe poranne godziny szczytu oraz wieczorne godziny szczytu w piątki. Najbardziej zakorkowanym dniem w aglomeracji warszawskiej był 25 maja 2013r., było to związane ze znacznymi opadami deszczu od samego rana i zalanymi ulicami. Co pocieszające poziom zakorkowania w analizowanym kwartale był nieco niższy niż w analogicznym okresie w 2012 roku: ogólny był o 1 punkt procentowy niższy, a poranny o 4. Przy czym wskaźnik ten wzrósł w przypadku wieczornych korków: z 91 do 95 proc. W praktyce oznacza to, że jeśli w drugim kwartale 2013 codziennie podróżowaliśmy pół godziny, to w korkach spędziliśmy 110 godzin (średnia na cały rok). Przy czym w odniesieniu do szczytów porannych i wieczornych czas podróży był niemal dwa razy dłuższy niż w przypadku swobodnego ruchu. „Analizując dane z 2011 i 2012 roku warto zauważyć, że sytuacja praktycznie nie ulega zmianie, nawet pomimo otwarcia autostrady A2 i drogi ekspresowej S8 Konotopa-Powązkowska. Niestety podobna sytuacja mogła nastąpić także po otwarciu drogi ekspresowej S2 Konotopa - Puławska, co będzie można sprawdzić po opublikowaniu wyników Tom Tom Traffic Index za cały 2013 rok” – powiedział Jan Jakiel, prezes SISKOM. – „Spadek zatłoczenia po otwarciu nowej inwestycji jest chwilowy, a w dłuższej perspektywie na skutek wzbudzenia ruchu następuje powrót zatłoczenia do pierwotnego poziomu. Pewną poprawę może tutaj przynieść dopiero uruchomienie II linii metra, planowane na koniec 2014 r.”. Co ciekawe takie zakorkowanie miasta jest jedną z głównych przyczyn tzw. efektu „zatrzymania – ruszania” opisanego w badaniu firm Castrol i TomTom (1). Duża ilość takiego zatrzymywania – ruszania przyczynia się do szybszego zużywania silnika. Dla Warszawy wskaźnik ten wynosi 16200 postojów/ rocznie/ pojazd. W Polsce króluje aglomeracja łódzka Równolegle do raportu dotyczącego największych miast w Europie firma TomTom zbadała również zakorkowanie miast poniżej 800 tysięcy mieszkańców. W zestawieniu znalazły się dwie polskie aglomeracje: łódzka oraz krakowska. Okazało się, że zakorkowanie w tej pierwszej było wyższe niż nawet w aglomeracji warszawskiej: ogólny współczynnik wyniósł aż 53 proc., w porannym szczycie – 76,8 proc., a w wieczornym – 103 proc.. Kraków w tym zestawieniu wypadł zdecydowanie lepiej niż stolica: ogólny współczynnik wyniósł 29,8 proc., w porannym szczycie – 54,9 proc., a w wieczornym – 66,8 proc. Korki w Europie Najbardziej zakorkowaną aglomeracją w Europie w drugim kwartale 2013 była Moskwa. Średni czas podróży w stolicy Rosji był dłuższy o 65 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, i o 114 proc. dłuższy podczas porannych godzin szczytu. Wieczorem czas podróży wydłużał się o 133 proc. Na drugim miejscu uplasowała się aglomeracja stambulska. Średni czas podróży w tureckiej stolicy był dłuższy o 57 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie oraz o 81 proc. podczas porannych godzin szczytu. W szczycie wieczornym czas spędzony za kierownicą wydłużał się o 127 proc. Kolejne miejsca zajęły Palermo, Marsylia, Rzym, Paryż, Sztokholm, Bruksela oraz Lyon. TomTom Traffic Index to najdokładniejszy na świecie barometr zatorów drogowych w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży, gromadzonych przez pojazdy z nawigacjami, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza danych ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad sześć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. TomTom Traffic Index — informacje W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS. Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatorów w ponad 161 miastach na całym świecie, ale również analizuje poziom zatorów w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800000 mieszkańców. Ponadto uwzględniono wybrane mniejsze miasta ze względu na ich znaczenie dla regionalnej sieci transportowej. Dodano je po to, aby uzyskać pełniejszy obraz poziomu zatorów drogowych w poszczególnych krajach. Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych. 1) W badaniach przeprowadzonych przez firmę TomTom na zlecenie Castrol przeanalizowano informacje z satelitarnych systemów nawigacyjnych używanych przez kierowców z 50 miast na całym świecie. Celem było podkreślenie obciążeń, jakim poddawane są samochody przy zmiennych warunkach na drodze. Źródło: TomTom
  8. Firma Volvo Auto Polska została uznana za najbardziej pożądanego pracodawcę 2013 roku w kategorii Motoryzacja i Lotnictwo. Badanie powstało na podstawie odpowiedzi 3 tys. specjalistów i menadżerów z całej Polski. Nasza firma wywodzi się ze Szwecji, a więc z kraju, w którym firmy traktują pracowników w sposób partnerski. Przywiązujemy dużą wagę do wysokich standardów zarządzania oraz do stworzenia pracownikowi optymalnej atmosfery pracy. Zdobycie przez Volvo Auto Polska tytułu najbardziej pożądanego pracodawcy w kategorii Motoryzacja i Lotnictwo jest dla nas czytelnym potwierdzeniem, że udało nam się przenieść dobre, skandynawskie standardy na nasz rynek lokalny – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska. To już czwarta edycja badania przeprowadzonego przez firmę rekrutacyjną Antal International pod patronatem Business Centre Club. W ramach rankingu zbadano, jakie kryteria są obecnie dla pracowników kluczowe. Wśród najbardziej pożądanych elementów jest wielkość i prestiż firmy, satysfakcjonujące płace, stabilność zatrudnienia, a także styl zarządzania oraz innowacyjność. Najbardziej pożądanych pracodawców wybierano w 12 kategoriach. źródło: Volvo Polska
  9. Niemieccy kierowcy najbardziej ufają Audi -Pozycja lidera w rankingu zaufania w branży motoryzacyjnej -Szef Audi Rupert Stadler cieszy się z wyróżnienia: „Ważny dowód uznania dla pracy całej drużyny Audi“ -Branża motoryzacyjna według badania firmy Emnid cieszy się największą estymą spośród wszystkich zbadanych gałęzi gospodarki Ingolstadt, 12 listopada 2013 r. Audi to ulubiona i ciesząca się największym zaufaniem marka wśród niemieckich kierowców. To wniosek wypływający z reprezentatywnego badania ankietowego firmy demoskopowej TNS Emnid przeprowadzonego dla stowarzyszenia czołowych niemieckich agencji marketingowych (GPRA). Wskaźnik ten odzwierciedla nastawienie konsumentów do przedsiębiorstw ośmiu wiodących gałęzi gospodarki Niemiec. W branży motoryzacyjnej, 85 procent ankietowanych wyraziło swoje nieograniczone zaufanie do Audi. „Zaufanie jest dla marki najtwardszą walutą i podstawą sukcesu“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Dlatego taki dowód zaufania konsumentów postrzegamy jako potwierdzenie słuszności kierunku naszej strategii i uznanie dla codziennego trudu całej drużyny Audi.“ Badania dotyczące wskaźnika zaufania GPRA przeprowadzane są przez TNS Emnid dwa razy w roku, już od 2009. W ostatnim badaniu, instytut badał zaufanie klientów do marek i produktów w pięciu różnych kategoriach – począwszy od jakości produktu, przez podejście do klienta aż po świadomość odpowiedzialności społecznej danego przedsiębiorstwa. Z różnych gałęzi gospodarki, branża motoryzacyjna tradycyjnie cieszy się największym zaufaniem Niemców. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. [h=2]·Wszechstronny i nowoczesny Outlander: drugie miejsce w kategorii „wyższa klasa średnia”[/h][h=2]·Kompaktowy crossover ASX: czwarta lokata w kategorii „klasa średnia”[/h][h=2]·Legendarne, terenowe Pajero: dziewiąta pozycja w kategorii „wyższa klasa średnia”[/h][h=2]·Nowe Mitsubishi Space Star: zwycięzca wśród małych samochodów[/h] Firma Mitsubishi Motors, która słynie z pojazdów terenowych, najnowocześniejszych technologii oraz ogromnego doświadczenia w budowie aut z napędem elektrycznym, okazuje się również producentem samochodów, które nie pustoszą portfeli użytkowników. Dowodzą tego najnowsze wyniki porównania dokonanego przez niemiecki automobilklub ADAC, które pokazują, iż – pod względem niskich kosztów użytkowania – cztery modele japońskiego producenta plasują się w pierwszej dziesiątce swoich segmentów. Prymat w kategorii małych samochodów wiedzie Mitusbishi Space Star 1.0, którego konstrukcja zapewnia optymalną funkcjonalność kabiny i wykorzystanie dostępnej przestrzeni. Ogólne wyliczenia ADAC dotyczące kosztów stałych (podatek drogowy, składki na ubezpieczenie), warsztatowych (obsługa, opony) oraz eksploatacyjnych (paliwo, olej, obsługa serwisowa i przeglądy), a także utraty wartości dają wydatek 28,7 centów za każdy przejechany kilometr, co stanowi najlepszy wynik w segmencie. W klasie średniej pod lupę wzięto dynamiczny crossover ASX w wersji przednionapędowej z silnikiem 1.6 ClearTec Inform 2WD. Model ten zajął wysokie czwarte miejsce z wynikiem zaledwie 45,7 centa na kilometr. Natomiast w pierwszej dziesiątce klasy wyższej średniej znalazły się dwa modele Mitsubishi. Drugą lokatę wywalczył nowoczesny, funkcjonalny Outlander 2.0 2WD ClearTec Inform (52,4 centa na kilometr), a dziewiątą legendarne, terenowe Pajero 3.2 DI-D Inform z napędem na cztery koła w pięciodrzwiowej wersji z silnikiem diesla (67,9 centa na kilometr). „Te wyniki napawają nas dumą”, wyjaśnia Harald Schallberg, dyrektor ds. sprzedaży Mitsubishi Motors Germany GmbH. „Widać wyraźnie, że samochody firmy Mitsubishi Motors stanowią bogatą ofertę pod względem oszczędnej eksploatacji, technologicznego zaawansowania oraz jakości, dzięki czemu możemy z optymizmem spoglądać w przyszłość”. źródło: MMC Car Poland
  11. Goodyear wśród 100 najbardziej innowacyjnych firm na świecie Przedsiębiorstwo po raz trzeci z rzędu wyróżnione przez Thomson Reuters Warszawa, 23 października 2013 r. – Firma Goodyear Tire & Rubber Company znalazła się na liście 100 Najbardziej Innowacyjnych Firm na Świecie Thomson Reuters 2013. To już trzeci z kolei rok, w którym Goodyear otrzymuje to wyróżnienie. „Obecność na liście stworzonej przez Thomson Reuters świadczy o zdolności Goodyeara do tworzenia innowacji. Rynkowe podejście do wprowadzania nowych produktów jest naszym zdaniem najważniejszym wyróżnikiem w konkurencyjnej branży oponiarskiej i pomaga synchronizować prace badawczo-rozwojowe z globalną strategią Goodyeara. Dzięki temu możemy stale dostarczać wartościowe produkty na rynek” – powiedział Richard J. Kramer, Prezes zarządu i Dyrektor generalny. Od pierwszej całorocznej opony radialnej aż po przyjazne środowisku koncepcje, takie jak wykorzystanie do produkcji opon oleju sojowego i BioIzoprenu, Goodyear zapracował na trwałą reputację lidera innowacji w branży oponiarskiej. O historycznych innowacjach i osiągnięciach Goodyeara można dowiedzieć się więcej odwiedzając www.goodyear.eu/pl_pl/about-goodyear/milestones/ „Lista 100 Najbardziej Innowacyjnych Firm Thomson Reuters potwierdza, że przedsiębiorstwa, które się na niej znalazły, są liderami wzrostu, tworzenia miejsc pracy i pionierskich działań w obszarze produktów i usług” – powiedział David Brown, Dyrektor zarządzający Thomson Reuters IP Solutions. Program, który powstał z inicjatywy Thomson Reuters IP Solutions, co roku wyróżnia 100 przedsiębiorstw na całym świecie, które wykazują się największą innowacyjnością, mierzoną szeregiem specjalnie opracowanych wskaźników związanych z patentami. Pełny raport jest dostępny pod adresem www.top100innovators.com. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  12. Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie A ja zauważyłem, że Mercedes i BMW sporo wyprzedzają Audi...
  13. więcej -> Hyundai wśród 50 najbardziej wartościowych marek na świecie, badania rynku motoryzacyjnego, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Fiat 500 to we Włoszech najbardziej ekologiczny samochód z silnikiem benzynowym. -Modele Fiat 500 i Fiat 500C 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM - pierwsze w klasyfikacji modeli o najniższym poziomie emisji dwutlenku węgla wśród samochodów z silnikiem benzynowym. -W 2012 roku Fiat szósty raz z rzędu zanotował najniższy poziom emisji CO2 w Europie wśród najlepiej sprzedawanych marek, przyczyniając się do redukcji emisji spalin. -Włochy liderem z punktu widzenia najniższej emisji CO2. Fiat 500 i Fiat 500C wyposażone w jednostkę napędową TwinAir o mocy 85KM, Start&Stop oraz skrzynię biegów Dualogic, zajmują ex aequo pierwsze miejsce w klasyfikacji modeli benzynowych o najniższym poziomie emisji dwutlenku węgla, którą można znaleźć w „Guida al Risparmio di carburante” (przewodnik dotyczący oszczędności paliwa), przygotowany przez Ministerstwa Środowiska, Infrastruktury i Transportu oraz Rozwoju Ekonomicznego Włoch. Z poziomem emisji CO2 wynoszącym 90 g/km, model-ikona marki Fiat konkuruje w zakresie poziomu emisji i zużycia paliwa z samochodami hybrydowymi, które znajdują się na czele klasyfikacji, potwierdzając skuteczność konkretnych i dostępnych rozwiązań technologicznych oferowanych przez firmę Fiat szerokiej Klienteli, która może czerpać z nich korzyści ekologiczne i ekonomiczne. Wśród tych rozwiązań wyróżnia się jednostka napędowa TwinAir: konkretny przykład tego, jak technologia przy zachowaniu przystępnej ceny, może zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji. Charakterystyki te zostały docenione nie tylko przez szeroką Klientelę, ale również przez najważniejsze jury międzynarodowe. Już w chwili swojego debiutu, silnik TwinAir odniósł ogromy sukces w konkursie „International Engine of the Year Awards 2011”, zdobywając 4 nagrody: nagrodę w kategorii pojemności (poniżej 1.000 cm3), tytuł „Best New Engine 2011” i „Best Green Engine 2011” oraz sam prestiżowy tytuł „Międzynarodowego Silnika Roku 2011” („International Engine of the Year 2011”), najwyższe uznanie przewidziane w konkursie. Wyróżnienia te wzbogaciły się ostatnio o nowy tytuł „Best Green Engine of the Year 2013” - przyznany zasilanemu metanem silnikowi 0.9 TwinAir Turbo bi-fuel . Również dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, szósty rok z rzędu marka Fiat zanotowała najniższy poziom emisji CO2 w Europie wśród najlepiej sprzedawanych marek. W roku 2012 samochody Fiata uzyskały średnią wynoszącą 119,8 g/km. Te znakomite wyniki potwierdzone zostały oficjalnie przez JATO Dynamics, czołową firmę badawczo-konsultingową w skali światowej motoryzacji. Jest to ważne osiągnięcie, ilustrujące stałe zaangażowanie marki Fiat na rzecz zrównoważonej mobilności: w ciągu ostatnich 6 lat Fiat obniżył średni poziom emisji CO2 o 13%, z 137,3 do 119,8 g/km, a więc znacznie poniżej przewidzianego poziomu 130 g/km, przyjętego przez Unię Europejską na rok 2015. W ten sposób Fiat wnosi znaczący wkład w poprawę poziomu emisji gazów cieplarnianych na terytorium Włoch, które – jak wykazano w „Guida al Risparmio di carburante” (przewodniku dotyczącym oszczędności paliwa) – są emitowane w 24,1% właśnie przez transport. Ponadto, 62,1% z tych zanieczyszczeń powietrza emitowane jest przez transport drogowy. Zasadniczą rolę odgrywa zatem rozwój technologiczny pojazdów, mający na celu ochronę środowiska. To właśnie dzięki rozpowszechnieniu na rynku coraz bardziej ekologicznych samochodów, średnia ważona emisji CO2 pojazdów zarejestrowanych we Włoszech, zgodnie z danymi pochodzącymi z Europejskiej Agencji ds. Ochrony Środowiska, zmniejszyła się w ostatnich trzech latach, dochodząc do 126,2 g/km w roku 2012, poniżej średniego limitu Unii Europejskiej. Źródło: Fiat Auto Poland
  15. Brązowy medal dla Warszawy III miejsce w rankingu najbardziej zakorkowanych miast Europy Warszawa, 04 kwietnia 2013 – Firma TomTom opublikowała dziś wyniki rocznego raportu Congestion Index 2012, który precyzyjnie mierzy poziom zatłoczenia dróg w 161 miastach na pięciu kontynentach i porównuje te wyniki z 2011 rokiem. Z raportu wynika, że Warszawa jest trzecim najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. W raporcie zostały uwzględnione najważniejsze europejskie metropolie powyżej 800 000 mieszkańców. Z europejskiej części globalnego raportu wynika, że średni poziom zatłoczenia w Warszawie w 2012 roku wyniósł 42 proc. Oznacza to, że średni czas podróży w stolicy Polski był dłuższy o 42 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływał swobodnie. W szczytach porannym i wieczornym poziom zakorkowania wynosił 84 proc. i 88 proc odpowiednio. Takie wyniki uplasowały Warszawę na trzecim miejscu spośród 59 europejskich miast, objętych raportem. Największe spowolnienie ruchu przypadało na poniedziałkowe poranne godziny szczytu oraz wieczorne godziny szczytu w piątki. Najbardziej zakorkowanym dniem w Warszawie był 18 grudnia 2012r., było to związane ze znacznymi opadami śniegu (w nocy z poniedziałku na wtorek), które znacznie spowolniły ruch w mieście. Co pocieszające ogólny poziom zakorkowania w 2012 roku w Warszawie spadł o 5 proc. w porównaniu do 2011 roku. Oznacza to, że jeśli w 2012 codziennie podróżowaliśmy pół godziny to w korkach spędziliśmy 105 godzin zamiast 110, które staliśmy w 2011 roku. Najbardziej zakorkowanym miastem w Europie w 2012 była Moskwa. Średni czas podróży w stolicy Rosji był dłuższy o 66 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, i o 106 proc. dłuższy podczas porannych godzin szczytu. Wieczorem czas podróży wydłużał się o 138 proc. Na drugim miejscu uplasował się Stambuł. Średni czas podróży w tureckiej stolicy był dłuższy o 55 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, oraz o 80 proc. podczas porannych godzin szczytu. W szczycie wieczornym czas spędzony za kierownicą wydłużał się o 125 proc. Kolejne miejsca zajęły Marsylia, Palermo, Stuttgart, Paryż, Rzym, Hamburg oraz Bruksela. TomTom Congestion Index to najdokładniejszy na świecie barometr zatorów drogowych w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży, gromadzonych przez pojazdy z nawigacjami, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza danych ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad sześć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. „Roczny raport Congestion Index przygotowany przez firmę TomTom dostarcza dokładne dane o najbardziej zakorkowanych miastach na świecie” — powiedział Andrzej Kasprzyk, Senior Vice President CEE & Russia w firmie TomTom. - „Ta szczegółowa wiedza o sieci drogowej może pomóc firmom, przedstawicielom sektora przemysłowego i administracji państwowej w rozładowaniu korków i uniknięciu ich w przyszłości. Informacja dostarczana za pośrednictwem TomTom HD Traffic pomaga kierowcom szybciej dotrzeć do celu.” „Poruszając się po stolicy w czasie godziny szczytu tracimy prawie dwa razy więcej czasu, niż normalnie” – mówi Jan Jakiel, prezes SISKOM. – „Warto zauważyć, iż po otwarciu autostrady A2 i drogi ekspresowej S8 Konotopa-Powązkowska nastąpił w 3. kwartale 2012 r. widoczny spadek zatłoczenia, a następnie na skutek wzbudzenia ruchu zatłoczenie powróciło do pierwotnego poziomu. Po odsunięciu w czasie budowy systemów ITS w polskich miastach, m.in. zaniechaniu przez władze Warszawy rozbudowy Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, kierowcy biorą sprawy w swoje ręce”. „W badanym okresie nie pojawiły się nowe znaczące utrudnienia, dojeżdżający do pracy nabrali nawyków ułatwiających szybsze przemieszczanie się” – komentuje wyniki raportu dr hab. Adam Tarnowski, psycholog transportu, Uniwersytet Warszawski. – „Można spodziewać się, że dalsze ułatwienia ruchu (włączanie zamkniętych obecnie odcinków ulic, budowa kolejnych fragmentów obwodnicy, polepszenie komunikacji miejskiej) nie tylko bezpośrednio rozładują korki, ale poprawią także społeczny klimat wśród warszawskich użytkowników dróg. Tak więc najbliższych kilka lat może zmienić Warszawę w miasto przyjazne kierowcom, o ile nie wystąpią kolejne utrudnienia lub znaczące spowolnienie inwestycji”. TomTom Congestion Index — informacje W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS. Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatorów w ponad 161 miastach na całym świecie, ale również analizuje poziom zatorów w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800000 mieszkańców. Ponadto uwzględniono wybrane mniejsze miasta ze względu na ich znaczenie dla regionalnej sieci transportowej. Dodano je po to, aby uzyskać pełniejszy obraz poziomu zatorów drogowych w poszczególnych krajach. Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych. Źródło: TomTom
  16. Klienci w USA są najbardziej lojalni wobec Forda Przecież od Forda T się wszystko zaczęło
  17. MIT Technology Review: Audi w gronie 50 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie - Jury magazynu „MIT Technology Review“ uznało Audi za pioniera we wdrażaniu zdalnego prowadzenia pojazdów - Szef Audi Rupert Stadler mówi: „Fakt, że znaleźliśmy się wśród najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie pokazuje, że jesteśmy dobrze przygotowani do wyzwań przyszłości.“ Redaktorzy magazynu „MIT Technology Review“ co roku opisują przedsiębiorstwa z całego świata, które rozwijają i wdrażają nowoczesne techniki. W tym roku, w dowód uznania rozwiązań z zakresu zdalnego prowadzenia samochodu, jury umieściło Audi na liście pięćdziesięciu najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw „50 Disruptive Companies“. W opinii magazynu są to firmy, które będąc autorami innowacyjnych rozwiązań, w sposób trwały mogą zmienić życie ludzi na całym świecie. Technika zdalnego prowadzenia pojazdu opiera się na systemie Audi adaptive cruise, z dodatkową funkcją Stop & Go. Na potrzeby wdrożenia rozwiązań z zakresu zdalnego prowadzenia, system poszerzono o funkcję stabilności kierunkowej. Dwa czujniki radarowe o zakresie ok. 35 stopni i zasięgu do 250 m, monitorują pole przed pojazdem. Kamera wideo o szerokim kącie obserwuje linie na jezdni, rozpoznaje obiekty takie jak piesi, inne pojazdy i bariery ochronne. Osiem czujników ultradźwiękowych monitoruje strefę bezpośrednio przed autem i przy jego narożnikach. Dodatkowo, skaner o zakresie ok. 140 stopni i zasięgu do 80 m, dostarcza niezmiernie precyzyjnych danych dotyczących przestrzeni przed pojazdem. „Fakt, że Audi znalazło się wśród najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw z całego świata, to dla nas ogromne uznanie i potwierdzenie, że Audi jest dobrze przygotowane do podejmowania wyzwań przyszłości.“ – powiedział prezes zarządu Audi, Rupert Stadler. „Audi jest pionierem w integracji systemów elektronicznych i elektromechanicznych w pojazdach“ – dodał Wolfgang Dürheimer, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju. „Zdalne prowadzenie to dla nas konsekwentny krok naprzód, w stosunku do już stosowanych systemów wsparcia kierowcy.“ Audi, będąc technicznym prekursorem w segmencie premium, wyposaża samochody w systemy zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz zindywidualizowane usługi online. W ramach kompleksowego systemu Audi connect, producent oferuje swoim klientom ogólnodostępne usługi, do których należą informacje drogowe online, mapy Google Earth i Street View, informacje o pogodzie, połączeniach lotniczych i kolejowych oraz dostęp do portali społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Magazyn „MIT Technology Review“ powstał w 1899 roku, na renomowanej amerykańskiej uczelni Massachusetts Institute of Technology (MIT). Pismo jest jedną z czołowych publikacji o randze światowej, poświęconych technice. Co roku, redaktorzy magazynu tworzą listę pięćdziesięciu najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w swojej branży – „50 Disruptive Companies“. Na liście pojawiają się firmy, których innowacyjne rozwiązania w opinii jury posiadają potencjał, by na trwałe zmienić życie ludzi. Na liście znalazły się już takie światowe koncerny jak Apple, Samsung czy GE. Umieszczenie Audi w tym prestiżowym gronie, to trzecie z kolei wyróżnienie za opracowanie techniki zdalnego prowadzenia. Jeszcze w styczniu, amerykańskie czasopismo „Popular Science“ uhonorowało producenta z Ingolstadt, przyznając systemowi zdalnego parkowania na parkingach wielopoziomowych miano „Produktu przyszłości“ – „Product Of The Future“. Również sieć mediów specjalistycznych „The Verge“, uznała nowy system Audi za „najlepszą technikę z zakresu motoryzacji“ zaprezentowaną na tegorocznych targach CES. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. Nowa koncepcja ROCKS wynosi model ADAM na wyższy poziom personalizacji Pierwszy miejski mini crossover o śmiałej stylistyce i wyrazistych proporcjach Przyjemność z jazdy pod gołym niebem – fabryczny, miękki dach Światowa premiera podczas Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca 2013) Genewa/Rüsselsheim. Opel ADAM, który oferuje 61 000 wariantów wyposażenia nadwozia i prawie 82 000 opcji wyposażenia wnętrza oraz supernowoczesny system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, jest nie tylko prawdziwym mistrzem personalizacji, lecz także samochodem najlepiej komunikującym się ze światem. Ale to dla Opla wciąż za mało. Podczas Międzynarodowego Salonu w Genewie marka przedstawi swój sposób na dalszą indywidualizację modelu ADAM: koncepcję samochodu miejskiego typu mini crossover o nazwie ADAM ROCKS. Ten trzydrzwiowy model o długości 3,70 m, zdecydowanych proporcjach, śmiałej stylistyce i otwieranym dachu ma szansę zapoczątkować powstanie nowego segmentu rynkowego. Aby przedstawić jedyny w swoim rodzaju program personalizacji modelu ADAM z jeszcze innej perspektywy, stworzono koncepcję ROCKS. Jest ona przeznaczona dla osób poszukujących wolności z dala od „utartych szlaków”, poza miejskim krajobrazem. Model ten, zainspirowany entuzjastami dyscypliny „parkour”, posiada wyższe i szersze koła oraz bardziej muskularny i kompaktowy wygląd. Atmosferę wolności osobistej modelu ADAM ROCKS dodatkowo podkreśla jego stylizacja na kabriolet. Dach w Oplu ADAMie w wersji ROCKS, który pozwala cieszyć się widokiem nieba — zbudowany jest na całej szerokości i długości (aż do tylnych słupków) z materiału,. „ROCKS, posiadający najśmielszą stylistykę ze wszystkich modeli ADAM, jest zdumiewającym dowodem na niewyczerpany potencjał indywidualizacji, który nasz mały lifestylowy samochód ma do zaoferowania. Łączy on solidność crossovera z lekkością jazdy pod gołym niebem” — mówi Malcolm Ward, dyrektor Opla ds. stylistyki nadwozia. Ponadto wyjaśnia on, co się kryje za najnowszą koncepcją samochodu Opla: „Jako symbol aktywnych kierowców, którzy kierują się najnowszymi trendami mody i jednocześnie lubią wyróżniać się z tłumu, ADAM ROCKS jest jedną z możliwych odpowiedzi na pytanie o sposób wyznaczania nowych ścieżek rozwoju”. źródło: General Motors
  19. Raport: Kto produkuje najbardziej niezawodne silniki? Zaskoczenia brak
  20. MITSUBISHILANCER NAJBARDZIEJ NIEZAWODNYM MODELEM WRANKINGUWARRANTY DIRECT MitsubishiLancer zostało uznane przez specjalistów z firmyWarranty Direct za najbardziej niezawodny model ostatnich 15 lat.Obchodząca 15 urodziny firma poddała analizie ponad 200 tyś.aktualnych i wygasłych polis przy pomocy narzędzia, jakim jestindeks niezawodności. Mitsubishi Lancer wyprzedził między innymiwszystkich japońskich konkurentów produkowanych przez firmy Honda,Mazda, Toyota, Nissan czy Suzuki. Indeksniezawodności Warranty Direct(www.reliabilityindex.com),którystał się wyznacznikiem poziomu awaryjności używanych samochodów,do oceny ponad 450 modeli wykorzystuje skomplikowany wzóruwzględniający takie czynniki, jak częstotliwość awarii, kosztynapraw oraz średni wiek i przebieg pojazdu. Baza ta jest przydatnymi praktycznym narzędziem szczególnie dla osób, które poszukująsamochodu na rynku wtórnym. Ostatnimi laty indeks zdominowałymodele z Japonii i innych krajów Dalekiego Wschodu. Na czele stawki,za Mitsubishi Lancerem, znalazło się tylko jedno auto europejskie. Wbadaniu zwyciężył model Mitsubishi Lancera, produkowany w latach2005-2008. Wdwunastomiesięcznych cyklach przeglądowych zanotowano usterkijedynie w jednym na dziesięć egzemplarzy. Dwie trzecie awariidotyczyło osi kół i pozostałych elementów układu zawieszenia. Pierwszadziesiątka najbardziej niezawodnych modeli z lat 1997-2012 wedługWarranty Direct [TABLE=width: 553] [TR] [TD=width: 30] [/TD] [TD=width: 137] Marka i model [/TD] [TD=width: 156] Lata produkcji [/TD] [TD=width: 172] Wynik w indeksie niezawodności* [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 30] 1 [/TD] [TD=width: 137] Mitsubishi Lancer [/TD] [TD=width: 156] (05-08) [/TD] [TD=width: 172] 6 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 30] 2 [/TD] [TD=width: 137] Opel Agila [/TD] [TD=width: 156] (00-08) [/TD] [TD=width: 172] 8 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 30] 3 [/TD] [TD=width: 137] Suzuki Alto [/TD] [TD=width: 156] (97-06) [/TD] [TD=width: 172] 9 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 30] 4 [/TD] [TD=width: 137] Toyota Aygo [/TD] [TD=width: 156] (05-) [/TD] [TD=width: 172] 10 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 30] 5= [/TD] [TD=width: 137] Honda HR-V [/TD] [TD=width: 156] (98-06) [/TD] [TD=width: 172] 16 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 30] 5= [/TD] [TD=width: 137] Volvo S40 [/TD] [TD=width: 156] (96-04) [/TD] [TD=width: 172] 16 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 30] 7 [/TD] [TD=width: 137] Mazda MX-5 [/TD] [TD=width: 156] (05-) [/TD] [TD=width: 172] 19 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 30] 8= [/TD] [TD=width: 137] Mercedes E Class [/TD] [TD=width: 156] (06-) [/TD] [TD=width: 172] 20 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 30] 8= [/TD] [TD=width: 137] Toyota Yaris [/TD] [TD=width: 156] (99-03) [/TD] [TD=width: 172] 20 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 30] 10 [/TD] [TD=width: 137] Honda Jazz [/TD] [TD=width: 156] (01-08) [/TD] [TD=width: 172] 21 [/TD] [/TR] [/TABLE] *Wynikuzyskany nie tylko na podstawie danych o awaryjności; im niższywynik, tym wyższy stopień niezawodności danego modelu. Źródło: MMC Car Poland
  21. Pierwszy tak stylowy Opel w segmencie A kontynuuje ofensywę produktową marki. ADAM oferuje niemal nieograniczone możliwości w zakresie personalizacji Najlepsze możliwości komunikacyjne wśród małych samochodów dzięki systemowi informacyjno-rozrywkowemu IntelliLink Najwyższej jakości technologie sprawiają, że jazda po mieście staje się przyjemniejsza i prostsza Jedyny samochód w segmencie zaprojektowany i zbudowany wyłącznie w Niemczech Rüsselsheim/Lizbona. Odliczanie rozpoczęte! Na początku 2013 r. zupełnie nowy model Opla — ADAM — będzie dostępny w salonach i zacznie wzbudzać zainteresowanie na drogach. Ten niewielki szykowny samochód, okrzyknięty mistrzem zaspokajania zróżnicowanych gustów, zacznie przyciągać pożądliwe spojrzenia, kiedy będzie przemieszczał się ulicami miast, tak samo jak wcześniej podczas swojej światowej premiery, która odbyła się w ramach Salonu Samochodowego w Paryżu na początku września. Klientów przyciągnie z pewnością jego nowoczesny, wyrazisty i barwny wygląd oraz nieograniczone możliwości w zakresie personalizacji, które sprawiają, że każdy egzemplarz Opla ADAMa jest zupełnie wyjątkowy. Wraz modelem ADAM Opel wkracza do wciąż rozwijającego się modnego segmentu A. Opel ADAM — o długości prawie 3,7 m i szerokości (bez lusterek zewnętrznych) 1,72 m — to zwinny i przyjazny trzydrzwiowy pojazd, doskonale sprawdzający się w miejskiej przestrzeni i zapewniający dobrą dynamikę jazdy poza miastem dzięki podwoziu i układowi kierowniczemu zaprojektowanemu z myślą o maksymalnej zwinności pojazdu i przyjemności z jazdy. We wnętrzu znajdują się siedzenia dla maksymalnie 4 pasażerów, którzy mogą cieszyć się wyjątkową luksusową atmosferą pojazdu — zarezerwowaną dotychczas dla pojazdów klasy premium — oraz korzystać z niezwykłej przestronności, niespotykanej dotąd w tak małych samochodach. Wnętrze ADAMa można dostosować do indywidualnych upodobań, wybierając spośród bogatej gamy kolorów, dekoracji, stylowych podsufitek i efektów świetlnych. ADAM został także wyposażony w najlepsze technologie, spotykane w pojazdach z wyższych segmentów. Nowy pokładowy system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, integrujący pojazd ze smartfonem (z systemem operacyjnym Android lub Apple iOS) sprawia, że ADAM zapewnia najlepsze możliwości komunikacyjne wśród innych małych samochodów. Inne funkcje doskonale sprawdzające się w miejskim — naturalnym dla Opla ADAMa — środowisku to: nowej generacji system Park Assist, który automatycznie parkuje samochód, system ostrzegający o przeszkodach w martwym polu Side Blind Spot Alert oraz system wspomagający układ kierowniczy ze specjalnym trybem CITY. ADAM nie tylko zapewnia więcej indywidualności niż konkurencyjne auta. Dzięki najwyższemu standardowi wyposażenia klienci Opla dostają więcej w takiej samej cenie. Cena wyjściowa modelu ADAM wyposażonego w 1,2 l silnik benzynowy o mocy 51 kW/70 KM wynosi 11,500 Euro (cena sugerowana, zawierająca niemiecki podatek VAT). Nawet cena, jaką trzeba zapłacić za najwyższej klasy technologie i różnorodne opcje umożliwiające personalizację, jest niezwykle korzystna, np. system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink jest dostępny za dodatkowe 300 euro, a podsufitki z mapą nocnego rozgwieżdżonego nieba, podświetlane przez 64 diody LED — za jedyne 380 euro. – Opel ADAM oddaje ducha nowoczesnych młodych ludzi mieszkających w miastach i zapewnia ogromne poczucie wolności na drogach. Jazda nim to czysta przyjemność — daje nieporównywalnie większe możliwości personalizacji niż inne samochody, a do tego łączy w sobie niezwykłą solidność i zwinność. ADAM jest zdecydowanie idealnym samochodem dla młodszych kierowców, jak i tych, którzy są młodzi duchem – mówi wiceprezes zarządu Opla dr Thomas Sedran. – Pojazd ten łączy w sobie pełen emocji urok oraz atrakcyjność z najlepszą niemiecką techniką i jakością dlatego z pewnością istotnie przyczyni się do naszego wzrostu na europejskim rynku. Energia w kołach: ADAM — nowicjusz w segmencie małych stylowych samochodów ADAM pojawia się w kluczowym momencie ofensywy produktowej firmy Opel. Od 2008 r. firma Opel całkowicie zmodyfikowała swoje najpopularniejsze linie: od flagowego modelu Insignia przez inne modele aż do najnowszych pojazdów, z którymi wchodzi do nowych segmentów czy wręcz te segmenty otwiera. Opel Ampera (samochód elektryczny o zwiększonym zasięgu), Mokka (mały SUV), ADAM (modny mały samochód) i planowany Opel Cascada (kabriolet średniej wielkości) to modele będące częścią trzeciej fali dynamicznego programu wzrostu, które przyczyniają się do rozszerzenia oferty Opla. Obecnie firma Opel koncentruje się przede wszystkim na wzmocnieniu marki w segmencie A i B, do którego należą mierzący 3,70 metra model ADAM, 3,74-metrowy Opel Agila, 4,00-metrowy popularny model Corsa, 4,28-metrowy nowy SUV Opla Mokka oraz 4,29-metrowy Opel Meriva. Elegancki ADAM efektywnie dopełnia ofertę Opla w segmencie A, dołączając do 5-drzwiowego modelu Agila. O ile Agila zachwycała swoją funkcjonalnością i praktycznością, ADAM wyróżnia się nieporównywalnym potencjałem indywidualizacji, muskularną sylwetką oraz zaawansowanymi technologiami. ADAM nie naśladuje żadnych sprawdzonych wzorów. Podczas gdy główni konkurenci w segmencie podążają ścieżką wyznaczoną przez projekty nawiązujące do przeszłości, ADAM jest świeży i wyrazisty. –udowadnia, że styl retro nie jest regułą w tej grze. Wręcz przeciwnie, kluczowe wartości związane z tym nowym modelem to: innowacyjność, wyobraźnia, indywidualne podejście i wysoka jakość – mówi dr Thomas Sedran. Tym, co przede wszystkim odróżnia Opla ADAMa` od konkurencyjnych samochodów, jest jego futurystyczny, zgodny z trendami wygląd harmonijnie powiązany z nieograniczonymi możliwościami w zakresie personalizacji. Ponadto ADAM wprowadza do segmentu elementy, które dotychczas były dostępne jedynie w modelach premium lub pojazdach najwyższej klasy, takie jak wysokiej jakości kokpit oraz technologie zwiększające bezpieczeństwo, komfort i przyjemność z jazdy. Jednocześnie firma Opel utrzymuje cenę modelu ADAM na korzystnym poziomie, zapewniając wysokiej jakości standardowe wyposażenia we wszystkich wersjach. Opel przewiduje, że ponad 80% klientów decydujących się na zakup Opla ADAM będą stanowić klienci prywatni, z czego ponad połowa kupi pojazd marki Opel po raz pierwszy. ADAM doskonale sprawdzi się jednak również jako pojazd dla firm i biznesu. Zgodnie z przewidywaniami firmy około 20% samochodów zostanie sprzedanych dla flot i do sektora komercyjnego. Ogólnie mówiąc, ADAM powinien przyciągnąć młodych wiekiem i duchem klientów obu płci, mających swój własny styl, poszukujących samochodu, który odzwierciedlałby ich wyjątkową osobowość. ADAM to idealna propozycja dla klientów przywiązujących dużą wagę do mody i indywidualności, którzy nie chcą po prostu naśladować trendów, ale są gotowi aktywnie uczestniczyć w ich tworzeniu. – Wraz z modelem ADAM firma Opel nie tylko zyskuje uwagę lojalnych klientów marki, którzy podekscytowani czekają na ten wyjątkowy mały samochód, ale również zdobywa nową grupę nabywców, którzy wcześniej nie identyfikowali się z marką. Opel ADAM wzbudza ich zainteresowanie, ponieważ jest autentyczny i zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. – Klienci nie muszą już przyzwyczajać się do swojego samochodu, ponieważ ADAM odzwierciedla charakter i styl życia swojego właściciela – mówi dr Thomas Sedran. Eksperci przewidują że ten modny pod-segment pojazdów dostosowanych do profilu klienta, w którym ADAM jest nowym graczem, będzie systematycznie wzrastał w następnych latach. Od 2000 r. sprzedaż stylowych samochodów w segmencie A (około 3,7 metra długości) wzrosła o blisko 30%, natomiast w bardziej luksusowym segmencie B (około 4 metrów długości) — o ponad 110%. W 2011 r. w całej Europie zarejestrowano blisko 630 000 modnych, małych samochodów w porównaniu z 450 000 w roku 2008. Teraz Opel zamierza podbić ten rosnący rynek modelem ADAM. Szczególnie wysokie zapotrzebowanie na małe samochody występuje obecnie we Włoszech i możliwe, że właśnie ten kraj stanie się największym rynkiem dla modnego niewielkiego modelu ADAM. Inne główne rynki dla nowego samochodu Opla to: Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Holandia. Made in Germany: z Eisenach na europejskie drogi Zamówienia na Opla ADAMa będzie można składać w Polsce od lutego 2013 roku, a do salonów pojazd trafi w kwietniu roku 2013. Co ważne, ADAM został nie tylko zaprojektowany w Niemczech ( w Międzynarodowym Centrum Technologiczno-Rozwojowym w Rüsselsheim), ale będzie również produkowany w tym kraju. Opel jest jedynym producentem samochodów, który zdecydował się wyprodukować mały samochód w Niemczech. Produkcja stała się możliwa dzięki wysokiej wydajności fabryki w Eisenach, której wyposażenie jest nieustannie udoskonalane, tak aby cały czas spełniała najwyższe standardy. Opel zainwestował ponad 190 milionów euro w rozpoczęcie produkcji modelu ADAM, z czego ponad 120 milionów przeznaczono na modernizację samej fabryki. W ramach tego projektu zostały stworzone nowe budynki oraz zakupiono najnowocześniejsze maszyny i sprzęt. Już niedługo obok Opla Corsa z linii montażowej niemieckiej fabryki w Eisenach zaczną zjeżdżać również nowe modele ADAM. źródło: General Motors
  22. Goodyearjedną z najbardziej „zielonych” amerykańskich firm w rankingu‘Newsweeka’ Warszawa,9 listopada 2012 r.– Firma Goodyear Tire & Rubber Company zajęła wysokie, 74.miejsce w rankingu 500 „Najbardziej Zielonych PrzedsiębiorstwAmeryki” magazynu ‘Newsweek’. Oznacza to awans aż o 178pozycji w stosunku do ubiegłorocznego zestawienia (252. miejscew 2011 r.) Goodyear jest w tegorocznym rankingu jedynymproducentem opon i firmą numer dwa w branży motoryzacyjnej. Goodyearkoncentruje swoje działania na zrównoważonym rozwoju i ochronieśrodowiska naturalnego. Od 2008 r. żadna z 53 fabryk Goodyeara naświecie nie wytwarza odpadów przemysłowych, które trafiałyby nawysypiska. Prowadzone w całej firmie działania, zmierzające doeliminacji stosowania rozpuszczalników i emisji związanych znimi zanieczyszczeń przyniosły efekt w postaci ograniczenia od2007 r. wykorzystania rozpuszczalników o 56 procent. „Jednąz najwyższych wartości Goodyeara jest troska o środowiskonaturalne i lokalne społeczności. Dowodem tego jest naszezobowiązanie do realizacji programów ochrony środowiska orazzrównoważonego rozwoju. Działania te przynoszą rezultaty, dlategocoraz szerzej informujemy o naszych celach, programach iosiągnięciach w zakresie zrównoważonego rozwoju” –powiedział Don Stanley, wiceprezes ds. jakości produktów itechnologii produkcji Goodyeara. ZdaniemCarbon Disclosure Project (CDP), organizacji non-profit, któraśledzi poziom emisji gazów cieplarnianych przez duże firmy nacałym świecie, Goodyear poprawił również swoje wyniki - o 17procent, uzyskując 81 punktów (wobec 69 punktów rok wcześniej)na 100 możliwych - w zakresie jawności informacji ekologicznych. Magazyn‘Newsweek’ publikuje cyklicznie ranking 500 największychamerykańskich firm pod względem ich wpływu na środowiskonaturalne, proekologicznego zarządzania i jawności raportowania wtym zakresie. Zestawienie uznawane za jedne z najbardziejwiarygodnych w swojej kategorii, a opublikowane zostało w internecieoraz w wersji papierowej czasopisma z 22 października br. Źródło: Goodyear
  23. Najbardziej niezwykłe biuro na świecie Dzień z życia testera opon Goodyear Podróże po świecie, prowadzenie najróżniejszych pojazdów: od najszybszych sportowych samochodów po auta klasy super mini, na wszelkich możliwych nawierzchniach: od śniegu i lodu po idealny asfalt na nowym torze wyścigowym – to marzenia wielu miłośników motoryzacji. Jeżeli zapach benzyny przyprawia ciebie o szybsze bicie serca, praca kierowcy testowego może wydawać się idealna. Vincent Lopes, kierowca testowy Goodyeara, zdradza jednak, że kariera w tej branży wymaga niemal obsesyjnej dyscypliny. Od stycznia 2005 r. pochodzący z Belgii 32-letni Lopes pracuje w Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu. „Myślałem, że wszyscy kierowcy testowi Goodyeara pracują w USA. Odkryłem jednak, iż firma ma ośrodek innowacji w Luksemburgu, w którym ponad 900 inżynierów, techników i testerów pracuje nad rozwojem opon. Branża motoryzacyjna była mi bliska od dziecka – zawsze podobały mi się sporty samochodowe, szczególnie rajdy. Fascynował mnie również aspekt techniczny, dlatego kształciłem się w kierunku inżynierskim w szkole i na uczelni wyższej. Zacząłem karierę jako inżynier rozwoju produktu u producenta przemysłowego, a potem przeniosłem się do Goodyeara” – opowiada Vincent Lopes. Tysiące kilometrów W tym roku Lopes podczas testów przejechał ponad 20 tys. kilometrów kilkoma różnymi pojazdami, a niektórzy jego koledzy z działu badania zużycia bieżnika pokonali nawet ponad 130 tys. kilometrów. W tym roku zespół ma szczególnie dużo pracy z powodu dodatkowych testów wymaganych w związku z wchodzącym w życie 1 listopada br. nowych obowiązkiem etykietowania opon w krajach Unii Europejskiej. Vincent jest jednym z ponad 270 kierowców, inżynierów i techników zatrudnionych w dziale badania opon Centrum Innowacji Goodyeara. Pracują non stop, badając opony w każdych warunkach, jakie można napotkać na naszej planecie. „Niektórym może się wydawać, że kierowcy testowi jeżdżą szybkimi samochodami po legendarnych torach wyścigowych. Owszem, czasami się to zdarza, ale to bardzo niewielki fragment naszej pracy. To dyscyplina wymagająca ekstremalnej precyzji, której nauczenie się wymaga wiele czasu. Zaczynamy od testów obiektywnych, których rezultaty są rejestrowane przez komputer, a następnie analizowane. Przestrzegamy ścisłych procedur, których latami uczymy się od bardziej doświadczonych kolegów – niektórzy z nich pracują w firmie od ponad 20 lat. Dopiero gdy wypracujemy odpowiednie doświadczenie techniczne w testach obiektywnych, wolno nam przejść do testów subiektywnych, w których wykorzystujemy doświadczenie i wiedzę do oceny sprawności opony w różnych warunkach. Aby być świetnym kierowcą testowym, potrzeba kilku lat, nawet jeżeli świetnie prowadzisz. Trzeba nauczyć się dyscypliny. Aby poszczególne testy dawały właściwe wyniki, wszystko musi przebiegać w dokładnie ten sam sposób. Człowiek wypracowuje sobie prawdziwą obsesję na punkcie dokładności, precyzji w działaniu” – tłumaczy Vincent. Goniąc zimę po całym świecie Lopes spędza znaczną część roku… goniąc zimę. „Jeździmy po całym świecie za śniegiem i lodem. W tym roku byliśmy w Nowej Zelandii, dokąd zawsze jeździmy latem, by znaleźć zimowe warunki. W Europie zimowy sezon testów kończy się w połowie marca i zaczyna znowu w listopadzie. W Nowej Zelandii startuje w sierpniu, co pozwala skrócić cykl rozwojowy nowych opon. W Europie prowadzimy wiele testów w Finlandii i Szwecji, a także w Szwajcarii. Testy zimowe są ekstremalnie złożone – stara opowieść o tym, ilu słów na określenie śniegu znają Eskimosi, wydaje się tutaj prawdziwa, ponieważ śnieg przyjmuje różne formy, w zależności od lokalizacji i warunków meteorologicznych. Trzeba być bardzo doświadczonym kierowcą, aby rozpoznać różnice w zachowaniu poszczególnych opon. Tę część pracy lubię najbardziej, choć często wymaga największego wysiłku. Trzy tygodnie w środku zimy spędzamy w Skandynawii w ciemności, nie widząc słońca. Ekstremalne zimno wymaga przyzwyczajenia. W Nowej Zelandii często pracujemy na nocną zmianę, aby znaleźć lepsze warunki lub synchronizować pracę z kolegami z Europy. To niekiedy bywa obciążeniem dla życia prywatnego. Przez większość roku nie widzę się z dziewczyną, co jest trudne. Wyobrażam sobie, że jest to jeszcze trudniejsze dla tych kolegów, którzy mają dzieci” – mówi Vincent. Podkreśla jednak wspaniałe chwile, jakie towarzyszą jego pracy. Dobrze wspomina np. wprowadzenie na rynek opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 w Sewilli na najlepszych samochodach świata, w obecności dziennikarzy motoryzacyjnych i sprzedawców opon z całej Europy. „Prowadzenie takich samochodów na oponach wysokiej klasy i fantastycznym torze było naprawdę wspaniałym przeżyciem” – dodaje Vincent. Kluczowe kryteria Codzienna jazda nie odbywa się oczywiście wyłącznie na lodzie i śniegu, dlatego jeden z przyjemniejszych torów testowych Goodyeara mieści się w Mireval we francuskim Languedoc-Roussillon, słynącym z wina muszkatowego. Goodyear przekształcił zaprojektowany przez byłego francuskiego kierowcę F1 Jean-Pierre’a Beltoise’a tor wyścigowy w najnowocześniejszy obiekt testowy. Przyjazny śródziemnomorski klimat umożliwia całoroczne testy na szybkim torze o długości 3,3 km i torze mokrym o długości 1,7 km. Na terenie obiektu znajdują się instalacje testowe do badania hamowania, aquaplaningu, poziomu hałasu i wielu innych parametrów niezbędnych do dogłębnego poznania osiągów opony. Goodyear prowadzi również wybrane testy na innych słynnych torach wyścigowych na całym świecie. Praca wykonywana przez zespół testowy Goodyeara staje się coraz bardziej widoczna, zwłaszcza teraz, kiedy wprowadzenie unijnych etykiet na opony oznacza, że trzy parametry zaczną być widoczne dla konsumentów w punkcie sprzedaży. „Znajomi czy rodzina często pytają mnie, co konkretnie robię w pracy. Czasami bywa to frustrujące, że ludzie nie doceniają znaczenia opony – na przykład gdy testuję oponę, która na mokrej nawierzchni potrafi zatrzymać samochód o całe 18 metrów wcześniej niż inna opona. Wykonujemy wiele pracy za kulisami, czego ludzie spoza branży po prostu nie widzą. Moim zdaniem dzięki etykiecie praca, którą wykonuję z kolegami, znajdzie się nieco bardziej w centrum uwagi. Należy jednak pamiętać, że testuję znacznie więcej niż trzy parametry, które wpływają na sprawność opony” – wyjaśnia Lopes. Dział testów produktów testuje opony, uwzględniając ponad 50 kryteriów. Są wśród nich badania wymagane przepisami, a także wiele innych, specyficznych testów, które stanowią wyzwanie dla kierowcy testowego: na przykład aquaplaning w jeździe na wprost i w zakrętach na okrągłym torze, zachowanie na mokrej nawierzchni przy dużej prędkości czy testy ostrych manewrów. Nie tylko za kierownicą Ze względu na ogromną różnorodność zadań Lopesowi trudno opisać typowy dzień pracy. „Zwykle zaczynamy od sprawdzenia warunków pogodowych i drogowych. Czy pada? Czy tor jest suchy, czy mokry? Jaka jest temperatura? Te wszystkie czynniki wpływają na rodzaje testów, jakie możemy danego dnia przeprowadzić. Warto również zauważyć, że na sprawność opony może w dużym stopniu wpływać nieprawidłowe ciśnienie powietrza w ogumieniu. Opony powinny być zawsze prawidłowo napompowane, aby uzyskać najlepsze parametry prowadzenia” – tłumaczy. Jak te wszystkie analizy wpływają na Lopesa, gdy po pracy wraca samochodem do domu? „Kiedy prowadzę po godzinach, lubię się zrelaksować. Wyłączam myślenie i nie skupiam się na każdym szczególe jazdy. Mogę też włączyć muzykę, czego oczywiście nie mogę zrobić w pracy” – dodajeVincent. Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. Źródło: Goodyear
  24. Warszawskie korki znowu triumfują. Bardziej zatłoczony jest tylko Stambuł...
  25. Warszawa nadal w czołówce najbardziej zakorkowanych miast ~ TomTom publikuje kwartalny raport Congestion Index, który identyfikuje korki na europejskich drogach ~ Warszawa, 11 października 2012 r. – Firma TomTom opublikowała dziś raport Congestion Index, który precyzyjnie identyfikuje i analizuje korki w dużych europejskich miastach. Z raportu, obejmującego 58 miast, wynika, że w drugim kwartale 2012 Warszawa zajęła 2. miejsce, jeśli chodzi o poziom zakorkowania. Średni czas podróży w Warszawie jest dłuższy o 45 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz dłuższy o 93 proc. podczas porannych godzin szczytu. Raport TomTom Congestion Index, łącznie z charakterystyką poszczególnych miast, można znaleźć pod adresem: www.tomtom.com/congestionindex. Pierwsze miejsce zajął Stambuł, gdzie średni czas podróży jest dłuższy o 57 proc. niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz o 89 proc. podczas porannych godzin szczytu. Jest to debiut Stambułu w raporcie Congestion Index. TomTom Congestion Index to najdokładniejszy na świecie barometr zatorów drogowych w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży, gromadzonych przez pojazdy, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza danych ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad sześć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. Od czerwca do lipca ogólny poziom zatorów dla wszystkich przeanalizowanych miast w Europie wynosił 23 proc., co oznacza, że podróż zajmuje o 23 proc. więcej czasu niż w sytuacji, gdy ruch przepływa swobodnie. Jest to spadek zaledwie o 1 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2012. „Raport Congestion Index oferuje obywatelom, firmom, przedstawicielom sektora przemysłowego i administracji państwowej precyzyjne, obiektywne informacje o poziomie zatorów drogowych w obszarach miejskich” — powiedział Andrzej Kasprzyk, Senior Vice President CEE & Russia w firmie TomTom. — „Ponieważ informacje TomTom o ruchu drogowym są tak dokładne, możemy skutecznie identyfikować zakorkowane obszary. Korzystając z aktualizowanych na bieżąco informacji o ruchu oraz technologii wyznaczania tras, możemy skierować ruch na inne drogi, łagodząc problem zatorów w miastach i obszarach miejskich”. Warszawa w porównaniu do pierwszego kwartału okazała się być jeszcze bardziej zakorkowana. Średnia wzrosła o 3 punkty proc. z 42 do 45 proc., w porannym korku o 4 punkty proc. Z 89 do 93 proc., natomiast w wieczornym z 86 do 91 proc. „Komentując wyniki od strony psychologicznej należy zwrócić uwagę przede wszystkim na ogromną ilość zmarnowanego w korkach czasu, i niepotrzebnie zużytego paliwa. Sytuację pogarsza brak dobrej informacji i czytelnych oznakowań” – tłumaczy dr hab. Adam Tarnawski, psycholog transportu, Uniwersytet Warszawski. – „W analizach zwraca uwagę nieduża różnica między drogami szybkiego ruchu i zwykłymi. Sugeruje to małą drożność nawet na stosunkowo niedawno modernizowanych arteriach. Subiektywnie jednak dla mieszkańca kolejne inwestycje polepszają komfort komunikacji, i można mieć nadzieję że za pewien czas przełożą się na obiektywne wskaźniki”. Oto dziesięć najbardziej zakorkowanych miast, według ogólnego poziomów zatorów, między kwietniem a czerwcem 2012 roku: [TABLE] [TR] [TD]1. Stambuł 57% [/TD] [TD]6. Paryż 34% [/TD] [/TR] [TR] [TD]2. Warszawa 45% [/TD] [TD]7. Stuttgart 33% [/TD] [/TR] [TR] [TD]3. Marsylia 42% [/TD] [TD]8. Bruksela 33% [/TD] [/TR] [TR] [TD]4. Palermo 40% [/TD] [TD]9. Hamburg 32% [/TD] [/TR] [TR] [TD]5. Rzym 34% [/TD] [TD]10. Sztokholm 30% [/TD] [/TR] [/TABLE] „Warszawa ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej zatłoczonych miast Europy, tym razem na drugim miejscu. Poruszając się po stolicy w czasie godzin szczytu tracimy prawie dwa razy więcej czasu, niż normalnie. Kierowca podróżujący każdego dnia przeciętnie 2 godziny, ponosi dodatkowe koszty w wysokości ok. 17 zł dziennie, a rocznie prawie 4300 zł” – mówi Jan Jakiej, prezes SISKOM. – „Pomimo rosnących cen paliwa i rezygnacji z użytkowania samochodu przez część kierowców sytuacja pogorszyła się w porównaniu z poprzednim badaniem Tom Tom Congestion Index. Z pewnością na ten stan miała wpływ postępująca budowa II linii metra, która będzie powodować utrudnienia jeszcze przez najbliższe 1,5 roku”. „Ważne jest żeby planując przejazd w Warszawie brać poprawkę na czas przejazdu- gdyż pośpiech jest głównym powodem stresu. Napięcie i frustracja powodują zachowania agresywne i nieżyczliwość wśród użytkowników dróg. Zjawiska te są dla wielu bardziej uciążliwe od korków na drogach” – radzi Adam Tarnawski. – „Z pewnością należy zastanowić się czy istotnie używanie samochodu jest dla nas niezbędne. Czas przejazdu komunikacją miejską (działającą w Warszawie coraz lepiej) jest obecnie porównywalny z samochodem, znika ponadto uciążliwe parkowanie. Należy ponadto więcej mówić o technice jazdy w korkach, np. zasadzie suwaka. Również zaawansowane funkcje nawigacji GPS mogą pozwolić na lepsze planowanie trasy. Ograniczając podróże samochodem, planując rozsądnie czas i trasę oraz stosując właściwą technikę jazdy możemy mimo fatalnych wskaźników poprawić komfort podróżowania”. TomTom Congestion Index — informacje W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS. Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatorów w ponad 58 europejskich miastach, ale również analizuje poziom zatorów w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800000 mieszkańców. Ponadto uwzględniono wybrane mniejsze miasta ze względu na ich znaczenie dla regionalnej sieci transportowej. Dodano je po to, aby uzyskać pełniejszy obraz poziomu zatorów drogowych w poszczególnych krajach. Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych. Dostępny jest również oddzielny raport Congestion Index dla Ameryki Północnej. Europejski lub północnoamerykański raport Congestion Index można pobrać pod adresem www.tomtom.com/congestionindex. Źródło: TomTom
×