Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'naias' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 51 wyników

  1. Audi Q7 bis Ford GT - Die Highlights der NAIAS Detroit 2015
  2. MINI na salonie samochodowym NAIAS Detroit 2015. MINI na salonie samochodowym NAIAS Detroit 2015 fot. BMW Group - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody W rok po premierze nowego modelu MINI, brytyjski producent samochodów premium zaprezentuje spektakularne uzupełnienie swej oferty – właśnie w światowej stolicy samochodów, legendarnym „Motor City”, Detroit, po raz pierwszy światła rampy ujrzy wyczynowa wersja nowego MINI. To istne wcielenie ducha sportowego marki, które i tak już wyśrubowany poziom frajdy z jazdy, zapewniany przez seryjne warianty MINI, wynosi na niesłychane wyżyny. Światowa premiera: MINI John Cooper Works Ten samochód to ekstremalny temperament przy pełnej i precyzyjnej kontroli, fascynujące auto wyczynowe i znakomity pojazd na co dzień. Jego potężny silnik benzynowy wyposażony w technologię MINI TwinPower Turbo zapewnia wspaniałe osiągi, a wyrafinowana konstrukcja i inteligentne zarządzanie energią i kontrolą pozwalają się tym cieszyć przy niesłychanie wysokiej wydajności i minimalnym spalaniu oraz emisji CO2. Źródło: BMW Group
  3. MINI na salonie samochodowym w Detroit NAIAS 2014. Z punktu widzenia marki MINI, najważniejszym wydarzeniem na salonie samochodowym North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit 2014 będzie prezentacja nowej generacji modelu MINI – auta o wyjątkowej stylistyce, stanowiącej starannie zaprogramowaną ewolucję poprzednika i oryginału; auta zapewniającego jeszcze więcej radości z jazdy; auta cechującego się wyposażeniem absolutnie unikatowym w segmencie samochodów subkompaktowych. Ale w światłach rampy obok nowego członka rodziny staną i inne odmiany MINI – aż sześć! Tym samym rodzina MINI jest większa i różnorodniejsza niż kiedykolwiek w historii marki. Publiczność salonu będzie miała możliwość w dniach 18-26 stycznia 2014 zerknąć w przyszłość, jaka czeka fanów ekstremalnej radości z jazdy. Premierę w Detroit świętować będzie także MINI John Cooper Works Concept – wcielenie namiętności do wyścigów samochodowych. Na 26. już salonie NAIAS Detroit 2014 w Cobo Center wystawiać swe nowości będzie przeszło 200 producentów z całego świata. Organizatorzy spodziewają się 800 000 gości. NAIAS należy do najważniejszych imprez motoryzacyjnych świata i odbywając się na początku roku, stanowi tradycyjnie swego rodzaju zapowiedź trendów w branży na cały rok. Nowy MINI: więcej innowacji, więcej miejsca, więcej radości z jazdy. Najnowsza generacja MINI to ponownie uosobienie indywidualnego stylu, jakości premium i najlepszej techniki. Ewolucyjnie rozwinięta stylistyka, zupełnie nowe silniki i innowacyjne systemy wsparcia kierowcy czynią z nowego MINI auto bardziej sportowe, bardziej ekonomiczne, bardziej imponujące i awangardowe niż kiedykolwiek. Do charakterystycznego dla tego modelu wrażenia jazdy gokartem dochodzi bowiem wysoki komfort podróżowania, bo po raz pierwszy w ofercie znajdą się adaptacyjne amortyzatory. O nieustannym procesie ewoluowania i dojrzewania koncepcji auta świadczą też wyraźny wzrost przestronności, optymalizacja funkcjonalności, a także dopracowanie detali pod względem jakościowym. Zarówno dla pasażerów, jak i ich bagaży przewidziano zdecydowanie więcej miejsca – przestrzeń transportowa rozrosła się aż o 30%. Kierowca będzie mógł jeszcze intensywniej jednoczyć się ze swym samochodem dzięki nowym koncepcjom kokpitu, obsługi, innowacyjnym systemom wsparcia i najnowszym ofertom z palety MINI Connected. Ponadto MINI jest pierwszym autem swojej klasy, które można doposażyć w lampy główne LED oraz wyświetlacz przezierny Head-Up-Display. Gdy wiosną 2014 r. nowy MINI wejdzie na rynek, klienci będą mogli wybierać między modelami MINI Cooper i MINI Cooper S. Oba mogą być wyposażone w (seryjną) 6-stopniową skrzynię manualną lub (opcjonalnie) w 6-stopniowy automat. Skrzynie biegów – podobnie jak silniki – to zupełnie nowe konstrukcje. Wszystkie warianty zespołów napędowych, jak i układy jezdne, stanowią idealną bazę dla najwyższej Frajdy z jazdy w segmencie subkompaktowym. Jednocześnie dzięki oparciu konstrukcji na lekkich technologiach, a także optymalizacji aerodynamicznej i szerokiemu zastosowaniu zwiększającej wydajność napędu technologii MINIMALISM, nowy MINI jest samochodem niezwykle ekonomicznym. Źródło: BMW Group
  4. [h=1]Chrysler 300 Turbine | Concept Car for NAIAS[/h]
  5. [h=1]2013 Audi RS 5 Cabriolet Walkaround at NAIAS[/h] http://www.youtube.com/watch?v=9HyihZYcFG8&feature=em-subs_digest
  6. BMW na targach NAIAS Detroit 2013 Ekspresyjny design oraz wielość innowacyjnych rozwiązań - to najkrótszy opis modeli, dzięki którym sukces BMW przenosi się w przyszłość. Na targach NAIAS 2013 w Detroit zwiedzający będą mogli zobaczyć nowe, wchodzące właśnie do produkcji modele BMW, a także nowatorskie samochody koncepcyjne, w których udało się połączyć w spójną całość postęp technologiczny, innowacyjną formę i wzorową troskę o środowisko naturalne. BMW Concept 4 Coupe: więcej elegancji, dynamiki i indywidualizmu BMW Concept 4 Coupe, który będzie miał swoją światową premierę właśnie w Detroit, pozwoli na wczesne spojrzenie w przyszłość średniej wielkości samochodu sportowego z nadwoziem coupe. Jego elegancja opisana płynnie poprowadzonymi liniami nadwozia i wzmocniona atletyczną formą stanowi uosobienie estetyki i dynamiki, jakich szukają nabywcy samochodów z segmentu premium. Dla BMW taki styl to także wyraz aspiracji wytyczania trendów na globalnym rynku. Nowy BMW Concept 4 Coupe jest zauważalnie większy od BMW 3 Coupe pod względem długości, szerokości i rozstawu osi, ale przy tym ma wyraźnie niżej poprowadzoną linię dachu. Warto jednak pamiętać, że „czwórka” będzie czymś znacznie ważniejszym, niż tylko kolejnym modelem. Samochód ten osiąga nowy poziom sportowej dynamiki, a przez swoją ekskluzywność odróżnia się od całej rodziny samochodów BMW 3. Atrakcyjnie zaprojektowane wnętrze pociąga luksusem, z wyszukanymi detalami i wykwintnymi materiałami zajmującymi centralne miejsce w kabinie. Tutaj znów BMW Concept 4 Coupe pokazuje paletę cech, które podkreślają determinację marki BMW w wytrwałym dążeniu do samochodowej doskonałości. BMW M6 Gran Coupe: siła i estetyka w najczystszej formie Na salonie NAIAS 2013 w Detroit BMW M przedstawi premierowy trzeci wariant nadwoziowy BMW M6, wysokiej klasy samochodu sportowego. Nowy BMW M6 Gran Coupe łączy charakterystyczne dla aut spod znaku M osiągi z wyjątkowymi walorami estetycznymi. Dodatkowe miejsce we wnętrzu czterodrzwiowego coupe pozwala dwóm pasażerom podróżującym z tyłu cieszyć się przestrzenią rzadko dostępną w tak rasowych samochodach. Imponujący potencjał BMW M6 Gran Coupe jest oczywisty już od pierwszego spojrzenia na samochód. Dobrze znany design modeli M podkreślono szczególną stylizacją na zewnątrz i we wnętrzu samochodu. Przykładowo skórzana tapicerka oraz sportowe siedzenia M ze zintegrowanymi prowadnicami pasów bezpieczeństwa nadają ton luksusowemu wnętrzu tego samochodu. Pod maską znajduje się silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwijający 412 kW / 560 KM i maksymalny moment obrotowy 680 Nm. Ta imponująca moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej dwusprzęgłowej przekładni M z funkcją Drivelogic. Inne podnoszące puls rozwiązania zastosowane w tym samochodzie, to aktywny mechanizm różnicowy M dla tylnej osi, podwozie dostosowane do specyfiki i wymogów samochodu M, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego o zmiennym przełożeniu i wysoko wydajny system hamulcowy z kompozytowymi tarczami. BMW Z4: roadster przyszłości, jeszcze atrakcyjniejszy i bardziej wyjątkowy Nowe elementy zewnętrzne, staranne modyfikacje we wnętrzu, nowy pakiet wyposażenia i nowy podstawowy wariant silnikowy BMW Z4 powodują, że w Detroit samochód będzie wyglądał jeszcze bardziej atrakcyjnie i nowatorsko. Trzy nowe kolory nadwozia dostępne są wyłącznie z nowym pakietem wyposażenia Design Pure Traction. We wnętrzu czarne i pomarańczowe tony tworzą szczególnie ciekawy kontrast kolorów w kabinie. Na dodatkowe możliwości indywidualizacji pozwalają nowe 17- i 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz opcjonalny pakiet M Sport. Pojawia się też ważny nowy wariantu modelowy: BMW Z4 sDrive18i napędzany dwulitrowym silnikiem z technologią BMW TwinPower Turbo, rozwijającym moc 115 kW / 156 KM. Ten nowy podstawowy wariant modelu Z4 można zamówić również z ośmiobiegową skrzynią automatyczną. Wybór systemów wspomagania kierowcy i usług mobilnych BMW ConnectedDrive dostępnych na pokładzie BMW Z4 także został rozszerzony. Jeśli klient zdecyduje się na system nawigacyjny Professional, opcja ConnectedDrive Services umożliwi korzystanie z Internetu na potrzeby informacji i rozrywki w samochodzie. BMW 1 Coupe oraz BMW 1 Convertible Limited Edition Lifestyle Nowy pakiet wyposażeniowy Limited Edition Lifestyle świeci jeszcze jaśniejszym światłem dzięki walorom estetycznym BMW 1 Coupe i BMW 1 Convertible. Wchodzące w skład pakietu ekskluzywne dodatki wysokiej jakości zostały szczególnie starannie dobrane i skoordynowane, by nadać zewnętrznej, jak i wewnętrznej stronie samochodu wyjątkowego nastroju. Oprócz ekskluzywnej metalizowanej barwy nadwozia Mineral White, klienci mogą wybrać jeden z dwóch innych kolorów lakieru, a 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich podkreślają klasowy wygląd samochodów. Kontrasty zawarte w pakiecie Lifestyle Edition są szczególnie widoczne w BMW serii 1 Convertible: już sam brązowy soft-top ze srebrną pigmentacją tworzy fascynujące efekty świetlne. Brązowa skórzana tapicerka z białymi kontrastowymi szwami odgrywa kluczową rolę w tworzeniu atmosfery we wnętrzu samochodów z pakietem Lifestyle Edition. Dobrane do niej brązowe skórzane sportowe koło kierownicy, specjalnie oznaczone listwy progów drzwi oraz akcenty z drewna Fineline Stream stanowią perfekcyjne dopełnienie tej atmosfery. BMW EfficientDynamics: jazda w przyszłość z BMW ActiveHybrid i BMW eDrive W ramach swojej strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics, BMW Group pracuje nad wieloma koncepcjami systemów napędowych o niskim oddziaływaniu na środowisko naturalne. Stale doskonalone silniki spalinowe, modele BMW ActiveHybrid, wykorzystanie wodoru jako paliwa, a także optymalne wykorzystanie w pełni elektrycznych układów napędowych i systemów hybrydowych z ładowaniem akumulatorów z zewnętrznego źródła stanowią centralne filary prowadzonych prac. Wszystkie obecne i przyszłe samochody koncepcyjne BMW wykorzystujące do napędu wyłącznie energię elektryczną - a więc wolne od spalin - są oznaczone terminem BMW eDrive. Nowa submarka BMW i przejęła status lidera innowacji w tej dziedzinie. Pod marką BMW wzbogaconą literą „i” pierwszy czystej krwi samochód elektryczny - BMW i3 - trafi na rynek w 2013 roku, a kolejny rok przyniesie wprowadzenie do sprzedaży BMW i8, który będzie samochodem sportowym z hybrydowym układem napędowym i ładowaniem akumulatorów z zewnętrznego źródła. Te innowacyjne modele będą również prezentowane na stoisku BMW Group w Detroit. BMW prezentuje: BMW Concept 4 Coupe! Najnowsza generacja BMW serii 3 Coupé i Convertible jest światowym liderem wśród samochodów segmentu premium coupe i cabrio średniej wielkości. Nieliczni - jeśli w ogóle jacykolwiek rywale - złożyli klientom podobnie atrakcyjną ofertę w tym segmencie pod względem wzornictwa, dynamiki i efektywności. Teraz, wraz z premierą BMW Concept 4 Coupe, firma BMW szykuje się do wprowadzenia na rynek czwartej generacji swojego sportowego coupe klasy średniej i umocnienia swojej wiodącej pozycji w tym segmencie na globalnym rynku samochodowym. “4” – oznaczenie większej ekskluzywności i wyrazistości BMW Concept 4 Coupe nadaje nowy wymiar zaletom, z jakich znany jest BMW 3 Coupé, a dotyczy to zarówno estetyki, jak i dynamiki oraz elegancji."4" to nie tylko początek nowego cyklu, ale też szczytowy punkt na krzywej rozwoju takich samochodów. BMW nadał nowemu modelowi indywidualny charakter, czyniąc go osobnym projektem i zmieniając cyfrę "4" we wzór estetyki i dynamiki, jaki można uzyskać w tym segmencie pojazdów. Model "4" będzie najnowszym dodatkiem do tradycyjnej i klarownej nomenklatury BMW wyróżniającej duże modele coupe BMW 6 i BMW 8, charakteryzujący się większym sportowym zacięciem, ekskluzywnością, a także bardziej zdecydowanym odróżnieniem od rodziny BMW serii 3. Projekt: prace rozwojowe w zenicie BMW Concept 4 Coupe pozwala kierowcy poczuć istotę koncepcji sportowego, eleganckiego samochodu wnoszącego atmosferę nowoczesnego luksusu. Cała gama wysokiej jakości komponentów czyni z niego wzór samochodu coupe o idealnie wyważonych proporcjach. Wewnątrz panuje duch BMW Individual, perfekcja technicznego rzemiosła i staranność w doborze materiałów, podkreślające wyjątkowość samochodu. Rola BMW Individual w stworzeniu BMW Concept 4 Coupe pokazuje determinację marki w wyznaczaniu sobie coraz ambitniejszych celów i poszukiwaniu samochodowej doskonałości. Mniejsza wysokość i większa szerokość podnoszą dynamikę – jeszcze zanim koła zaczną się obracać Wymiary czynią z BMW Concept 4 Coupe samochód o tak intensywnej dawce dynamiki, że widać ją nawet wtedy, gdy stoi z wyłączonym silnikiem. Rozstaw osi (2810 mm) jest o 50 mm większy od rozstawu osi BMW 3 Coupe, jednocześnie nowy model dostał o 45 mm większy rozstaw kół z przodu (1545 mm) i o 80 mm większy rozstaw kół tylnych (1593 mm). Przy szerokości wynoszącej 1826 mm, BMW Concept 4 Coupe jest o 44 mm szerszy od swojego poprzednika, jego linia dachu przebiega o 16 mm niżej (na wysokości 1362 mm), a do tego pojazd jest też nieco dłuższy (4641 mm) – wszystko to razem składa się na wyjątkowo dynamiczne proporcje. Perfekcja proporcji BMW Coupe jest otoczony aureolą fascynacji, a już pierwsze spojrzenie mówi wszystko, co trzeba wiedzieć na temat wrażeń z jazdy, jakie ten samochód oferuje. Eleganckie linie i muskularne powierzchnie nadwozia BMW Concept 4 Coupe obrazują zdolności i wiedzę projektową firmy BMW, czego rezultatem jest wyjątkowo sportowa sylwetka samochodu. Jego proporcje pasują także do szablonu, jaki noszą w głowach zwolennicy marki BMW: duży rozstaw osi, długa i wyrazista maska, cofnięta kabina i krótkie zwisy rozpędzają BMW Concept 4 Coupe, zanim jeszcze kierowca obudzi silnik do życia. Jednocześnie proporcje wpisane w nadwozie emanują sportową elegancją - tylne nadkola wyznaczają najszersze miejsce samochodu, jednocześnie uwydatniając to miejsce. Powierzchnie i linie nadwozia mają w sobie sportową twardość i napięcie, stanowiąc zapis emocji i precyzji, jakich można oczekiwać od samochodu. Przy dokładniejszej analizie detali nadwozia, wyraźne staje się ich wyrafinowanie, które dodatkowo pobudza wyobraźnię. Elementy funkcjonalne, takie jak wloty i wyloty powietrza, klamki drzwi i lusterka zewnętrzne otrzymały stylistyczne wsparcie poprzez eleganckie satynowe wykończenie aluminiowymi akcentami. Wyjątkowe zaangażowanie projektantów elementów pełniących praktyczne funkcje jest widoczne w każdym z tych detali. Patrząc z przodu: precyzja i sport Ostre kontury i wielowymiarowe powierzchnie stanowią istotę niezwykle charakterystycznej przedniej części samochodu BMW Concept 4 Coupe. Nie zabrakło tu niczego, co pozwala rozpoznać przód każdego samochodu BMW, zwłaszcza nerkowych wlotów powietrza i podwójnych okrągłych reflektorów, które ze swoim smukłym, sportowym designem dają gwarancję natychmiastowego rozpoznania marki. Projekt przedniej części samochodu podkreśla jego wyraźny związek z rodziną BMW serii 3, ale bardziej sportowe rysy akcentują dynamiczne talenty samochodu BMW Concept 4 Coupe. Nowy samochód koncepcyjny został zrealizowany w typowym dla BMW wzornictwie przedniej części nadwozia z drobiazgową precyzją detalu i trójwymiarową głębią. Nerkowa kratka wlotu powietrza jest zamknięta celem optymalizacji aerodynamiki i utrzymania niskiego zużycia paliwa, a obszary pomiędzy misternie zaprojektowanymi, satynowymi listwami kratek wlotowych zostały zaciemnione. Diodowe reflektory o bardzo technicznym wyglądzie, mimo że mają formę sześciokątów, pozostają w zgodzie z tradycyjnym dla BMW układem podwójnych okrągłych reflektorów przednich. Dynamicznie wyrzeźbione, będące wyszczuploną interpretacją tradycyjnego motywu firmy, świetnie integrują się z nowym przodem. Konstrukcja reflektorów wiąże je również stylistycznie z nerkowymi wlotami powietrza, co zapożyczono z projektu BMW serii 3, ale w tej wersji powiązanie zyskuje nowy poziom, jako że widoczne jest również w nocy przy włączonych reflektorach. Obwódka świecąca wewnętrznego reflektora przechodzi wprost w poziomy odcinek prowadzący do samego wlotu powietrza. W ten sposób otrzymano także optyczne poszerzenie samochodu w widoku z przodu. Najbardziej efektowną cechą przedniej partii samochodu, poza typowymi dla BMW nerkowymi wlotami powietrza i podwójnymi okrągłymi reflektorami, są duże wloty powietrza pod przednim zderzakiem. Ich rozmiary sugerują, że samochód potrzebuje więcej powietrza dla swojego potężnego silnika, a przy okazji zwracają uwagę na muskularne kształty poszerzonych nadkoli przednich. Wloty powietrza po obu stronach otrzymały kształt nawiązujący do sześciokątnych konturów grafiki reflektorów, co w rezultacie wzmacnia sportowy charakter przedniej partii samochodu i ponownie podkreśla jego znaczną szerokość. Trzy wyraziście ukształtowane, wykończone satynowo aluminiowe elementy ozdobne we wlotach powietrza stanowią ciekawe dopełnienie stylistyczne przodu nadwozia. Efektowne graficznie elementy poprzez swój układ akcentują szerokość samochodu, a podział wlotu powietrza na trzy strefy wzmacnia sportowy wyraz tej partii nadwozia. Boczne części wlotów powietrza są wyższe od części środkowej, co nadaje samochodowi jeszcze większej drapieżności. Jednocześnie wloty te pomagają w chłodzeniu hamulców, dostarczają powietrza do chłodnicy oleju i służą uzyskaniu odpowiednich efektów aerodynamicznych, w tym tak zwanej kurtyny powietrznej. Ta ostatnia funkcja zaliczana do rozwiązań EfficientDynamics polega na takim ukierunkowaniu powietrza, by poprowadzić je po zewnętrznej stronie kół i wyeliminować zaburzenia przepływu w nadkolach, co znacząco wpływa na redukcję zużycia paliwa. Z boku: porządek, siła, elegancja Utrzymana w typowych dla BMW proporcjach, rozciągnięta sylwetka samochodu prezentuje się atletycznie i elegancko. Nadwozie BMW Concept 4 Coupe z długimi liniami charakterystycznymi i wyraźnie wyprofilowanymi powierzchniami zapewnia żywą grę światła i cienia. Łagodnie opadająca ku dołowi linia dachu - klasyczna cecha nadwozi coupe - płynnie przechodzi w powierzchnię bagażnika, rozciągając optycznie sylwetkę samochodu i nadając jej sportowej elegancji. Okna boczne również otrzymały smukły i wydłużony kształt. Lusterka boczne o niezwykle oryginalnej formie wkomponowano w bryłę tak, że wyrastają w naturalny sposób z linii samochodu i stanowią doskonały przykład dbałości o estetykę szczegółów, z jednoczesnym zachowaniem pełnej funkcjonalności i dobrej aerodynamiki. BMW Concept 4 Coupe otrzymał elegancko uformowane powierzchnie boków i górną linię okien harmonijne opadającą ku tyłowi. W rezultacie otrzymano sportowy słupek „C”, który niemal niezauważalnie wtapia się w sylwetkę nadwozia. Poniżej okien bocznych, biegnie podwójne przetłoczenie podobne do znanego z nadwozi BMW serii 3. Nadaje ono bryle samochodu dodatkowej dynamiki w czasie jazdy. Wysokość podwójnego przetłoczenia zmniejsza się wyraźnie powyżej tylnego koła, co akcentuje muskularne kontury okolicy tylnych kół, podkreślając charakter samochodu i przypominając o tradycyjnym dla BMW przeniesieniu napędu przez tylne koła. Wyloty powietrza umieszczone na błotnikach za przednimi kołami są dobrym przypomnieniem, jak wyrafinowana jest aerodynamika BMW Concept 4 Coupe. Wyloty powietrza zostały wkomponowane pomiędzy dwie jasne powierzchnie boczne nadwozia i stanowią nawiązanie do wlotów powietrza znajdujących się pod zderzakiem. Wyloty boczne skutecznie łączą praktyczne funkcje BMW EfficientDynamics z tradycyjnym dla BMW projektowaniem, pełnym dbałości o estetykę. Wyloty pracują razem z kurtynami powietrznymi, przyczyniając się do skutecznej redukcji oporu przepływu powietrza wokół przednich kół. Ekskluzywne 20-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich stanowią finalne dopełnienie dynamicznej i eleganckiej sylwetki samochodu. Wyrafinowana, wyraźnie trójwymiarowa forma ramion obręczy świetnie podkreśla klimat sportowej elegancji. Z tyłu: szeroko i sportowo Sportowy charakter BMW Concept 4 Coupe zaznaczono także projektując nisko osadzony nad jezdnią tył samochodu. Wyraźne poziome linie i szerokie tylne światła umieszczone na zewnętrznych krawędziach nadwozia kierują uwagę na muskularnie uwypuklone nadkola i szeroko rozstawione koła. Tylną szybę zaprojektowano w ten sposób, by optycznie obniżała tył samochodu i dodawała sportowego wyrazu całemu nadwoziu – tak ukształtowana, pozwoliła uwydatnić szerokość samochodu. Poziomym liniom tylnego pasa nadwozia nadano subtelną trójwymiarowość, natomiast wyraźnie wklęsła część pokrywy bagażnika tworzy zacienione powierzchnie i dodaje samochodowi ostrości i dynamiki wyglądu. Kontrastująca gra światła i cienia ożywia tylną partię samochodu. Tylne światła w kształcie litery L wpisane są harmonijnie w sylwetkę BMW Concept 4 Coupe. Linia podwójnego przetłoczenia bocznego została doprowadzona aż do świateł tylnych i jest kontynuowana na ich kloszach, które zwężają się ku środkowi samochodu. Tam, gdzie zbliżają się do zewnętrznych krawędzi nadwozia, nabierają mocy i kształtu, podkreślając szerokość i pewność osadzenia samochodu na drodze. Wewnętrzne elementy tylnych świateł przypominają przestrzenną rzeźbę o ostrych krawędziach. Element świetlny powtarza kształt podwójnego „L" w formie trójwymiarowej, z wyraźnie zaznaczoną głębokością. Chociaż powierzchnie wysyłające światło są bardzo jasne, z tyłu są wyglądają na nieco ciemniejsze, dając silne wrażenie trójwymiarowości, widoczne zarówno przy zapalonym, jak i zgaszonym oświetleniu samochodu. Najbardziej zaskakującym elementem tylnej części jest zderzak, w którym osadzono przestrzenny aluminiowy element z satynowym wykończeniem, stanowiący wyraźną i elegancką dolną krawędź samochodu poruszającego się po drodze. Element ten optycznie dzieli się na trzy części, analogicznie do przedniego wlotu powietrza znajdującego się pod zderzakiem, ale jego forma ma jeszcze wyraźniej zwrócić uwagę na szerokość dolnej części nadwozia. Element ten obejmuje końcówki rur wydechowych na zewnętrznej krawędzi zderzaka, kierując dalej wzrok na szeroko rozstawione koła. Zmiana kształtu krawędzi zderzaka nad końcówkami rur wydechowych dodatkowo podkreśla optycznie dynamikę i uwydatnia finezję kształtów nadwozia. Wnętrze: w atmosferze subtelnego piękna Wnętrze BMW Concept 4 Coupe zaprojektowano stosując tradycyjną recepturę firmy BMW, czyli łącząc sport i ekskluzywną elegancję w stylowo spójną całość. Wnętrze otacza kierowcę w typowym dla BMW stylu z maksymalną atencją dla jego potrzeb. Najważniejsze elementy obsługowe, istotne dla jazdy samochodem, są zgrupowane ergonomicznie wokół kierowcy, aby zapewnić absolutną dostępność wszystkich funkcji. Zastosowano "warstwowy" układ elementów sterowania, w którym poszczególne pola ułożone na różnych poziomach oddzielone są wyraźnymi liniami i powierzchniami – co dodatkowo potęguje dynamikę wnętrza BMW Concept 4 Coupe.Pełne rozmachu linie kokpitu wykorzystano także przy projektowaniu drzwi, z deski rozdzielczej linie poprowadzono ku tyłowi, tym samym kierując uwagę obserwatora w stronę przodu. Jednocześnie wyraźne powierzchnie otaczające okna i drzwi kierują się do tyłu poprzez słupek „B” w sposób zapewniający płynne połączenie przedniej i tylnej części kabiny. Układ elementów wokół drzwi, powierzchnie boczne i kształty detali wokół okien tworzą rodzaj kokonu otaczającego pasażerów. Mają oni poczucie przebywania w przestrzeni sportowego wnętrza, które jednocześnie gwarantuje odpowiednie bezpieczeństwo. Tylne siedzenie ukształtowano tak, by przypominało dwa indywidualne fotele złączone w całość, co w sposób oczywisty nawiązuje do sportowego instynktu samochodu BMW Concept 4 Coupe. Kunszt, środowisko i techniczne wyrafinowanie Przygotowane w ramach programu BMW Individual kolory i materiały użyte w BMW Concept 4 Coupe wkomponowano w geometrię kabiny. Dwubarwne wnętrze wykonano w czerni i w brązie Schiaparelli, atrakcyjnie łącząc formy w przedniej części kabiny, a kontrastowe jasne szwy dodają świeżości powierzchniom pokrytym skórą. Ekskluzywna skóra wykorzystana we wnętrzu jest przygotowywana w ekologicznym procesie garbowania, który nadaje jej naturalną i miękką w dotyku strukturę. Precyzja i estetyka detali gości także we wnętrzu BMW Concept 4 Coupe. Dyskretne oznaczenia „BMW Individual” umieszczono na siedzeniach oraz na listwach progów drzwiowych, a fotele wzbogacono także o wyjątkowe ręcznie plecione skórzane linie, biegnące wzdłuż siedzisk i oparć foteli. Nawet uchwyty na napoje obszyto skórą, wykorzystując do tego skórzaną plecionkę. Listwy ozdobne wykonane z drewna kasztanowego w jego naturalnym kolorze dopełniają obrazu wyjątkowo ekskluzywnego wnętrza. Łączenie starannie dobranych, najlepszych materiałów, precyzyjnie przemyślanych detali i szerokie wykorzystanie ręcznej pracy mistrzów rzemiosła czyni wnętrze BMW Concept 4 Coupe nowoczesnym i luksusowym. Srebrna barwa lakieru nadwozia nazwana Liquid Metal Silver została opracowana specjalnie dla tego samochodu koncepcyjnego, by jak najlepiej oddać ekspresję jego nadwozia i uwydatnić estetykę konturów i powierzchni samochodu. Wyjątkowe połączenie niezwykłych osiągów ze szczególnym luksusem: BMW M6 Gran Coupe Trzeci wariant nadwoziowy rasowego samochodu sportowego BMW M6 zostanie zaprezentowany światu jako BMW M6 Gran Coupe, dołączając do znanych już modeli Coupe i Convertible. Nowy członek rodziny M6 nie wyrzekł się ani wyjątkowych, precyzyjnie zestrojonych parametrów technicznych typowych dla samochodów BMW M, ani ekskluzywnego, przyciągającego spojrzenia, atrakcyjnego wyglądu. Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo i mocą 412 kW / 560 KM umożliwia BMW M6 Gran Coupe przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy. Eleganckie linie czterodrzwiowego nadwozia coupe uzupełniono niezwykłymi detalami, jak płat dachu wykonany z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP). Większa ilość miejsca we wnętrzu BMW M6 Gran Coupe pozwala pasażerom zajmującym miejsca z tyłu na korzystanie z prawdziwie komfortowych warunków jazdy, a na krótszych trasach umożliwia także używanie trzeciego, środkowego miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Projekt: majestatyczne piękno mocy Charakterystyczne cechy konstrukcyjne samochodów M wynikają bezpośrednio ze względów technicznych – są to wymagania dotyczące powietrza chłodzącego, geometrii podwozia, rozkładu mas i aerodynamiki. Sprostanie takim wymogom pozwala na uzyskanie osiągów, jakimi może się poszczycić BMW M6 Gran Coupe. Przód samochodu zdominowany jest przez duże wloty powietrza, instalowane standardowo reflektory adaptacyjne LED i nerkową kratkę przedniego wlotu powietrza, którą w sposób charakterystyczny dla samochodów M zaprojektowano specjalnie dla tego modelu. Z boku pierwszy czterodrzwiowy samochód coupe od BMW M GmbH wyraźnie różni się od BMW M6 Coupe, dzięki tylnym drzwiom i rozstawowi osi powiększonemu o 113 milimetrów. Nisko przebiegająca linia dachu przechodzi płynnie aż do powierzchni bagażnika, a wraz z górną linią okien i zarysami drzwi oraz szybami bocznymi sięgającymi daleko w słupki C przydaje całej bryle nadwozia dynamiki i sportowych proporcji. Mocno zaznaczone kształty nadkoli zwracają uwagę na duży rozstaw kół samochodu BMW M6 Gran Coupe. Charakterystyczne dla modeli M żeberka wlotu powietrza, aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne, standardowy pakiet BMW Individual High-gloss Shadow Line i ekskluzywne 20-calowe obręcze kół M z podwójnymi ramionami, wykonane ze stopu metali lekkich, podkreślają charakterystyczny wygląd samochodu, podobnie jak inny charakterystyczny detal modeli M - podwójne końcówki wydechu umieszczone na zewnętrznych krawędziach tylnego zderzaka. Ze zderzakiem tylnym zintegrowano również dyfuzor, który otrzymał zadanie optymalizacji przepływu powietrza wzdłuż podwozia samochodu i został wykonany z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP). Ten bardzo lekki i zadziwiająco wytrzymały, zaawansowany technicznie materiał został także zastosowany w konstrukcji płata dachu. Wyraźna struktura włókna węglowego zapewnia dodatkowe efekty wizualne, tak jak dynamicznie zaprojektowane wgłębienie, biegnące wzdłuż dachu. Do tego wgłębienia odwołano się stylistycznie także we wnętrzu samochodu, gdzie wykonana z Alcantary w kolorze antracytu podsufitka otrzymała centralny skórzany pas. We wnętrzu samochodu wyczuwa się kontynuację harmonijnego połączenia sportowej pasji i naturalnej elegancji, dominującego w projekcie nadwozia. Kokpit o charakterze typowym dla modeli M łączy styl samochodu sportowego z przestrzenią i luksusową atmosferą wnętrza. Kierowca i przedni pasażer otrzymali sportowe siedzenia M ze zintegrowanymi prowadnicami pasów bezpieczeństwa. Standardowa specyfikacja BMW M6 Gran Coupe obejmuje także bogate stosowanie skórzanej tapicerki Merino. Dla osób podróżujących za kierowcą dostępne są dwa lub trzy miejsca, a oparcie tylne jest składane w proporcji 40: 60, pozwalając na zwiększenie pojemności bagażnika z 460 do nawet 1265 litrów. Silnik V8 z M TwinPower Turbo, siedmiobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia M z systemem Drivelogic i aktywny mechanizm różnicowy M Technologia napędu kryjąca się pod nadwoziem BMW M6 Gran Coupe gwarantuje właściwości i charakterystyki, z jakich słyną samochody BMW oznaczone słynnym logo z literą M. Silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo dysponuje mocą 412 kW / 560 KM. Na jego techniczną magię składa się para turbosprężarek twin-scroll, krzyżowy kolektor wydechowy obsługujący oba rzędy cylindrów (cross-bank), układ bezpośredniego precyzyjnego wtrysku benzyny, zmienne fazy rozrządu Valvetronic i bezstopniowe sterowanie wałkiem rozrządu Double VANOS. Jednostka napędowa o pojemności skokowej 4395 cm3 uzyskuje maksymalny moment obrotowy 680 Nm w zakresie pomiędzy 1500 i 5750 obrotów na minutę, podczas gdy maksymalna moc rozwijana jest w zakresie od 6000 do 7000 obrotów na minutę. Maksymalne obroty silnika to 7200 obr/min. BMW M6 Gran Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h (305 km/h jeśli samochód wyposażono w opcjonalny pakiet M Driver). Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 9,9 litra na 100 km a emisję CO2 ograniczono do 232 gramów na kilometr. Zadanie przekazywania mocy powierzono siedmiobiegowej dwusprzęgłowej przekładni M z systemem Drivelogic. Elektroniczny system zarządzania pracą przekładni gwarantuje wybór biegu zapewniającego optymalną przyczepność do nawierzchni. Samochód wyposażono także w funkcję wyścigowego startu (Launch Control) zapewniającą maksymalne przyspieszenia, a także we wspomaganie jazdy z małą prędkością, co poprawia komfort w zwykłych warunkach drogowych oraz w system Auto Start-Stop w celu zwiększenia efektywności wykorzystania paliwa. W czasie szczególnie dynamicznego przyspieszania przy wychodzeniu z zakrętów, a także w trudnych warunkach pogodowych i drogowych, aktywny mechanizm różnicowy M tylnej osi rozdziela moc silnika pomiędzy koła z maksymalnym wykorzystaniem dostępnej przyczepność obu kół. Elektronicznie sterowane wielotarczowe sprzęgło mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu współpracuje z systemem DSC (dynamiczna kontrola stabilności), co pozwala błyskawicznie i precyzyjnie rozdzielać moment napędowy pomiędzy lewe i prawe koło w zależności od dynamicznie zmieniającej się sytuacji na drodze. Technologia podwozia opracowana dla specyfikacji M Technologia podwozia BMW M6 Gran Coupe jest również ukierunkowana na wykorzystanie pełnego sportowego potencjału samochodu i uzyskania jak najwyższych osiągów. Podobnie jak zintegrowana oś tylna, podwójne wahacze przedniej osi otrzymały specyficzną kinematykę i komponenty wykonane z kutego aluminium. Mocowania elementów podwozia wykonano na dużych powierzchniach, zapewniających równomierne i łagodne przenoszenie obciążeń dynamicznych na nadwozie. BMW M6 Gran Coupe standardowo wyposażono w dostosowany do wersji M system dynamicznej kontroli tłumienia amortyzatorów oraz w hydraulicznie wspomaganą zębatkową przekładnię kierowniczą o zmiennym przełożeniu z funkcją M Servotronic. Jako alternatywę dla standardowego wysokowydajnego układu hamulcowego z kompozytowymi tarczami, BMW M6 Gran Coupe można zamówić również z hamulcami M wyposażonymi w tarcze węglowo-ceramiczne. Tarcze te wykonano z nowego kompozytu ceramicznego, na bazie włókien węglowych, dzięki czemu są one jeszcze odporniejsze na obciążenia cieplne, mają mniejszą masę i wyjątkową odporność na zużycie. Wokół dźwigni zmiany biegów na konsoli centralnej BMW M6 Gran Coupe znajdują się przyciski służące do konfigurowania wszystkich regulowanych przez kierowcę parametrów układu napędowego i podwozia. Tryb pracy DSC, charakterystyki pracy silnika, mapy dynamicznej kontroli tłumienia amortyzatorów, charakterystyki systemu M Servotronic i charakterystyki zmiany przełożeń w przekładni M DCT (Drivelogic) można wybierać niezależnie od siebie. Wszystko to oznacza, że kierowca może stworzyć szczegółową konfigurację samochodu i zapisać ustawienia pod jednym z dwóch przycisków M Drive umieszczonych na wielofunkcyjnej kierownicy. Ekskluzywny i indywidualny: bogata oferta, wyposażenie wysokiej jakości Standardowe wyposażenie BMW M6 Gran Coupe obejmuje 20-calowe obręcze kół M z lekkiego stopu, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, automatycznie przyciemnianie lusterka zewnętrzne i wewnętrzne lusterko wsteczne, system alarmowy i system audio BMW Professional z głośnikami klasy hi-fi. Alternatywą dla standardowej dwustrefowej klimatyzacji automatycznej jest klimatyzacja czterostrefowa z osobnym panelem sterowania dla pasażerów podróżujących z tyłu. Na liście wyposażenia opcjonalnego zwracają uwagę wielofunkcyjne fotele M, podgrzewane siedzenia tylne, system bezkluczykowego otwierania zamków i rozruchu silnika (Comfort Access), podgrzewana kierownica, funkcja automatycznego domykania drzwi, elektrycznie sterowane rolety przeciwsłoneczne, nowa generacja systemu nawigacji Professional oraz system audio Bang&Olufsen High End Surround. BMW M6 Gran Coupe został również wyposażony w wiele funkcji i usług dostępnych w systemach BMW ConnectedDrive, takich jak wyświetlacz przezierny BMW w wersji dla samochodów M, układ wspomagania przy parkowaniu, kamera tylna, asystent świateł drogowych, informowanie o ograniczeniach prędkości, ostrzeganie o zmianie pasa ruchu, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu, system kamer Surround View oraz system wspomagania widzenia nocnego BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych. Klienci mogą również zintegrować swojego iPhona lub inny smartfon z systemami pojazdu i korzystać z usług internetowych podczas przebywania w samochodzie. Roadster z charakterem i sportowym zacięciem:Nowy BMW Z4 Połączenie klasycznych proporcji z najnowszymi zdobyczami technologii, to dobra definicja niepowtarzalnego charakteru BMW Z4 – szczególnie teraz, gdy zaktualizowana wersja roadstera jest gotowa do działania, uzbrojona w nowe elementy zewnętrzne, wzbogacona o precyzyjne udoskonalenia wnętrza, nowy pakiet wyposażenia Design Pure Traction, nowy podstawowy model sDrive18i oraz najnowsze dodatki do pakietu BMW ConnectedDrive. Wszystko to razem tchnie świeżością i dodaje roadsterowi BMW jeszcze więcej atrakcyjności i indywidualizmu. Projekt: klasyczne proporcje w parze z nowoczesnym charakterem Sukces współczesnych roadsterów BMW wynika z rygorystycznego realizowania koncepcji, która odcisnęła piętno zarówno na wyglądzie, jak i na właściwościach jezdnych każdego z tych samochodów i jest widoczna również w nowym BMW Z4. Charakterystyczne podwójne okrągłe przednie reflektory współgrają z szerokim nerkowym wlotem powietrza, tworząc specyficzną dla nadwozia roadstera interpretację charakterystycznego przodu samochodu BMW. Standardowe reflektory biksenonowe nowego BMW Z4 mają niezwykle smukłe kształty i zachodzą daleko na przednie nadkola. Reflektory wyposażono w diody LED, które w sposób typowy dla nowszych modeli BMW tworzą pierścienie świetlne i pełnią rolę świateł do jazdy dziennej. Reflektory mają bardzo wyraźny trójwymiarowy kształt, który akcentuje skomplikowaną technologię zastosowaną przy ich budowie. Wewnątrz reflektora znajdziemy światła pozycyjne w technice LED, których metalowe wkładki noszą oznaczenie BMW. Zintegrowane kierunkowskazy mają chromowaną otoczkę, która zwraca uwagę na wyrafinowany charakter oświetlenia. Do tego dochodzą nowo zaprojektowane, stożkowe obudowy kierunkowskazów, dodające dynamiki na krawędziach bocznych samochodu. Opcjonalny twardy dach BMW Individual dostępny będzie w dwóch kontrastowych kolorach - czarnym niemetalizowanym lub w Titanium Silver Metallic, co zapewnia ucztę dla oczu, nawet gdy dach jest zamknięty. Twardy dach można otworzyć za naciśnięciem jednego przycisku, gdy samochód porusza się z prędkością do 40 km/h. Otwieranie ma przebieg całkowicie automatyczny i trwa 19 sekund. Miłe akcenty: nowe lakiery, pakiet wyposażeniowy Design Pure Traction, dodatkowe obręcze z lekkich stopów i pakiet M Sport Łącznie oferowanych jest 11 kolorów nadwozia nowego BMW Z4, w tym nowe metalizowane kolory Mineral Grey, Glacier Silver i Valencia Orange, które mogą być zamówione wyłącznie z pakietem wyposażenia Design Pure Traction. Ten nowy pakiet wyposażenia ożywia bardzo styl nowego roadstera, na przykład wnętrze może nabrać nasyconego energią kontrastu czerni i koloru pomarańczy. Wykończone Alcantarą boczki drzwi w swojej środkowej części, a także dolna partii deski rozdzielczej, są wykonane w kolorze pomarańczowym. Czarne skórzane fotele mają kontrastowe szwy w kolorze Valencia Orange oraz ozdobny pasek biegnący w dół przez środkową część oparcia i poduszki siedzenia. Pasek ten jest również pomarańczowy i został otoczony dwoma cienkimi białymi liniami. Panel wewnętrzny drzwi i dolną część deski rozdzielczej można opcjonalnie również otrzymać w kolorze czarnym. Kolejny ekskluzywny element projektu pakietu Design Pure Traction to pasek ozdobny o strukturze metalowej plecionki, który można łączyć z kolejnymi elementami dekoracyjnymi w kolorze czerni fortepianowej przy klamkach drzwi i dźwigni zmiany biegów. Ten nowy pakiet wyposażenia zastępuje wcześniej oferowany pakiet Design Pure Impulse i jest również dostępny w połączeniu z innymi kolorami zewnętrznymi jako opcja. Nowe elementy dodane do standardowej specyfikacji wnętrza obejmują ramki centralnych nawiewów powietrza wykonane na wysoki połysk w kolorze czerni fortepianowej i system obsługi iDrive ze składanym wyświetlaczem, który z kolei jest elementem opcjonalnego systemu nawigacji Professional. Pojawił się też wykwintny kolor drewna Fineline Anthracite, w którym można otrzymać wewnętrzne listwy ozdobne dostępne są jako opcja w nowym BMW Z4. Dodano nowe opcjonalne warianty obręczy kół ze stopów lekkich, w tym także nowo zaprojektowane 17-calowe i 18-calowe obręcze z ramionami w kształcie litery V, które będą dostarczane z ogumieniem o zróżnicowanej szerokości dla przedniej i tylnej osi. Szczególny charakter roadstera, stworzonego z myślą o kierowcy, wart jest mocnego podkreślenia przez opcjonalny pakiet M Sport, który obejmuje sportowe zawieszenie M, 18-calowe aluminiowe obręcze kół M oraz pakiet aerodynamiczny M z dużymi wlotami powietrza w przednim spoilerze i tylny zderzak z fartuchem malowanym na kolor metalizowanego antracytu. Dodatkową dawkę sportowego stylu do wnętrza, wnoszą takie elementy, jak sportowe fotele, skórzana kierownica M, podstawka lewej stopy kierowcy M, nakładki M na progi drzwi i podsufitka w kolorze antracytowym. Listwa ozdobna Aluminium Carbon, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów M i szare pokrętła na desce rozdzielczej uzupełniają sportową atmosferę wnętrza. Nowy BMW Z4 w wersji sDrive35is jest standardowo wyposażony w przewidzianą dla tej wersji odmianę pakietu M Sport. Silniki: technologia BMW TwinPower Turbo i pięć poziomów mocy do wyboru BMW Z4 będzie dostępny z większą paletą pięciu mocnych silników benzynowych już od swojej rynkowej premiery, a klienci będą mogli wybierać spośród trzech czterocylindrowy i dwóch sześciocylindrowych jednostek napędowych. Ich wspólną cechą jest technologia BMW TwinPower Turbo, która zapewnia wyjątkowo skuteczną równowagę między przyjemnością jazdy i umiarkowanym zużyciem paliwa w całym zakresie rozwijanych mocy. Wszystkie wersje nowego BMW Z4 już obecnie spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6, która zacznie obowiązywać w 2014 roku. BMW Z4 sDrive18i wchodzi na scenę jako nowa podstawowa wersja samochodu. Jest on napędzany przez dwulitrowy silnik z technologią BMW TwinPower Turbo, który rozwija moc maksymalną 115 kW / 156 KM przy 5000 obr/min. Nowy wariant czterocylindrowej jednostki napędowej osiąga maksymalny moment obrotowy 240 Nm pomiędzy 1250 a 4400 obr/min. BMW Z4 sDrive18i oferowany jest standardowo z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, ale opcjonalnie można zamówić ten samochód z ośmiobiegową sportową przekładnią automatyczną. Nowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy (z przekładnią automatyczną 8,1 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną 221 km/h (z przekładnią automatyczną 220 km/h). Średnie zużycie paliwa BMW Z4 sDrive18i w cyklu pomiarowym UE wynosi 6,8 litra na 100 km zarówno z manualną, jak i z automatyczną przekładnią. Emisja CO2 wynosi w obu przypadkach 159 gramów na kilometr. Pakiet technologiczny BMW TwinPower Turbo dla nowego BMW Z4 sDrive18i obejmuje turbodoładowanie ze sprężarką twin-scroll, bezpośredni precyzyjny wtrysk benzyny, bezstopniowo zmienne fazy rozrządu Valvetronic i bezstopniowe sterowanie wałkiem rozrządu Double VANOS. Istniejące wcześniej wersje silnikowe - sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i oraz sDrive35is - zachowują swoje miejsce w ofercie. Bogate wyposażenie podwyższające komfort Nowy BMW Z4 zapewnia przyjemność z jazdy, jakiej od marki BMW oczekują klienci, spełniając zarówno ich wymagania co do sportowych możliwości, jak i komfortu. Kierowcy mogą korzystać ze standardowego przełącznika Driving Experience Control, dopasowując konfigurację do aktualnych warunków i własnych upodobań. Tryby pracy COMFORT, SPORT oraz SPORT+ mogą być włączane za pomocą przełącznika umieszczonego na konsoli środkowej. Oprócz dostosowania reakcji silnika i systemu kontroli stabilności DSC, w różnych trybach działania zmienia się czułość systemu wspomagania kierownicy Servotronic, a przy automatycznej przekładni również charakterystyka zmiany biegów. Jeśli samochód posiada elektronicznie sterowaną zmianę sztywności zawieszenia, to zmieniane będą też mapy tłumienia wykorzystywane przez ten system. Dostępne tryby pracy umożliwiają kierowcy wybór jednej spośród wyraźnie zróżnicowanych charakterystyk samochodu. Inne elementy standardowego wyposażenia samochodu, to reflektory ksenonowe, klimatyzacja, podgrzewana tylna szyba, funkcja automatycznego miękkiego domykania bagażnika oraz opony runflat ze wskaźnikiem utraty ciśnienia. Wprowadzenie na rynek nowego BMW Z4 jest planowane na marzec 2013 roku. Funkcjonalność i estetyka w najlepszym wydaniu: Limited Edition Lifestyle w BMW 1 Coupe i BMW 1 Convertible Świetne własności drogowe, ekskluzywne elementy wyposażenia i elegancko sportowy design zapewniły BMW 1 Coupe i BMW 1 Convertible paszporty do świata wyższych przyjemności z jazdy w grupie kompaktowych samochodów z segmentu premium. Nowy pakiet wyposażeniowy Limited Lifestyle Edition kieruje uwagę jeszcze wyraźniej na walory estetyczne tych dynamicznych dwudrzwiowych samochodów i podkreśla ich szczególną pozycję rynkową. Pakiet zawiera starannie skomponowany wybór ekskluzywnych detali wysokiej jakości, które czynią BMW 1 Coupé oraz BMW 1 Convertible jeszcze ciekawszymi na zewnątrz i wewnątrz, a także zwiększają ich atrakcyjności i wzmacniają charakterystyczny urok. Nowy pakiet wyposażenia może być również łączony z pakietem BMW M Sport. BMW 1 Coupe i BMW 1 Convertible szczególnie dobrze prezentują się w ekskluzywnym metalizowanym białym kolorze Mineral White, a jako alternatywę przewidziano także kolory: metalizowany czarny Sapphire Black i metalizowany szary Space Grey. Niezależnie od wybranej barwy nadwozia, samochód będzie witał swojego właściciela charakterystycznymi dla BMW nerkowymi wlotami powietrza z żeberkami kratki w kolorze białym i z chromowanymi przednimi krawędziami. Ten elegancki wygląd podkreślają chromowane wykończenia linii okien. Wysokiej klasy 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich z podwójnymi szprychami w kolorze Ferric Grey również zaprojektowano tak, by trudno było od nich oderwać wzrok. Wydech spalin pokryto matową lub czarną powłoką chromu (BMW 135i oraz BMW 123d). Wersja Edition Lifestyle BMW 1 Convertible uzyskała szczególnie kontrastowy i udany efekt, dzięki wzbogaceniu brązowej barwy miękkiego dachu dodatkową srebrną pigmentacją, czego rezultatem są fascynujące efekty świetlne. Skórzana tapicerka w brązowym kolorze Tobacco ozdobiona białymi kontrastowymi szwami dominuje we wnętrzach samochodów Lifestyle Edition, a brązowe skórzane sportowe koło kierownicy dobrze z nią współgra. Jeśli klient wybierze pakiet M Sport, jego Coupe lub Convertible będzie wyposażony w skórzaną kierownicę M w kolorze czarnym. Kropkę nad „i” w projekcie wnętrza stawiają nakładki progowe z oznaczeniami "BMW Limited Edition", wyjątkowo eleganckie drewniane listwy Fineline Stream, podsufitka w kolorze antracytu oraz dywaniki podłogowe z obszyciami w kolorze tapicerki. Źródło: BMW Group
  7. Dodge Shocker!...Circuit Concept @ 2009 NAIAS <iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/3JdiUdq5Xsg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  8. BMW at NAIAS 2010 Presentation of the BMW Concept Active E <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=JDV0wqLs5X0?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=JDV0wqLs5X0?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  9. Acura Advanced Sports Car Concept from NAIAS <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=cH-p_fDw6o0?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=cH-p_fDw6o0?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  10. 2010 Ford Shelby GT500 @ 2009 NAIAS <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=aY8OpyY6Bdc?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=aY8OpyY6Bdc?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  11. Volvo S60 @ 2009 NAIAS <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=V64iNQFvOXQ?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=V64iNQFvOXQ?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  12. Good Karma? Fisker Karma @ 2009 NAIAS <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=vu0MwgvnK-U&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=vu0MwgvnK-U&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  13. 2011 Mercedes E Class Cabriolet @ 2010 NAIAS Detroit Auto Show <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=PhITQmzaDi0&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=PhITQmzaDi0&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  14. Z-licious: BMW Z4 @ 2009 NAIAS <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=xR2n5cqShRQ&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=xR2n5cqShRQ&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  15. BMW @ NAIAS 2010. Highlights. <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=K0uFX00GMic&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=K0uFX00GMic&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  16. Dodge Cars at the 2010 NAIAS Detroit Auto Show <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=FpFZYKtEIco&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=FpFZYKtEIco&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  17. Editor Favorite: Buick Regal GS @ 2010 Detroit Auto Show - NAIAS Video <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Pt0vGuw5LZI&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Pt0vGuw5LZI&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  18. Cadillac CTS-V Coupe @ 2010 NAIAS Detroit Auto Show <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=SqtIWWK55JY&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=SqtIWWK55JY&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  19. 2011 Mercedes E Class Cabriolet @ 2010 NAIAS Detroit Auto <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=PhITQmzaDi0&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=PhITQmzaDi0&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  20. Ford Fusion Hybrid @ 2010 Detroit Auto Show - NAIAS Video <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=EjfyKkCW1AA&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=EjfyKkCW1AA&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  21. Detroit Auto Show Guide: Your Inside Line to 2010 NAIAS <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=1TeLgD7bU-s&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=1TeLgD7bU-s&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  22. BMW Z4 Spices Up 2010 Detroit Auto Show - NAIAS Video <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=8xIHW_8x5bU&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=8xIHW_8x5bU&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  23. Volvo C30 Battery Electric Charges 2010 Detroit Auto Show - NAIAS Video <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=UBYZA_SJNsE&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=UBYZA_SJNsE&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  24. BMW Active E Concept Electrifies 2010 Detroit Auto Show - NAIAS Video <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=O5mlkmtVWRc&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=O5mlkmtVWRc&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
×