Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'nagrody' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 31 wyników

  1. Nagrody dla Audi w styczniu i w lutym 2015 Deszcz nagród dla Audi w „iF Design Award“ Audi otrzymało aż szesnaście nagród w konkursie „iF Design Award“. Wyróżnione zostały m. in. samochód koncepcyjny Audi prologue, Audi TT, sprawozdanie Audi za rok 2013, broszura Audi ArtExperience i dziennik pokładowy App Audi eKurzinfo. Dodatkowo, stworzony przez Audi Design aparat fotograficzny Leica T, dzięki jedynej w swoim rodzaju stylistyce charakteryzującej się klarownymi liniami, gładkimi powierzchniami i minimalistyczną formą, zdobył złotą nagrodę konkursu. Międzynarodowe, złożone z ekspertów jury, w imieniu firmy iF International Forum Design GmbH, wybrało swoich faworytów spośród ponad 4500 zgłoszonych rozwiązań. Raport na temat używanych samochodów stowarzyszenia rzeczoznawców DEKRA: Zwycięstwo Audi A1 Audi A1, po raz drugi z rzędu, zdobyło miano najlepszego mini/małego samochodu w raporcie na temat używanych samochodów stowarzyszenia rzeczoznawców DEKRA . Ocena bazowała na danych uzyskanych z piętnastu milionów przeglądów tego samochodu. Plebiscyt czytelników magazynu Auto Zeitung: Audi to „Top Marka 2015“ Niemiecki magazyn Auto Zeitung przyznał Audi tytuł „Top Marki 2015“ w kategorii „Multimedia i Connectivity“. Redakcja zorganizowała plebiscyt, w którym czytelnicy mogli wybrać swoją „Top Markę" w 20 kategoriach. Po raz pierwszy w tym roku wyodrębniono kategorie „Carsharing“ oraz „Connectivity & Multimedia“. W głosowaniu wzięło udział ponad 9400 czytelników magazynu. Audi TT: „Sports Car of the Year” w Portugalii Dwudziestojednoosobowe, eksperckie jury uznało, że Audi TT to „Sports Car of the Year 2015" – sportowy samochód roku w Portugalii. W konkursie Car of the Year nagradzana jest wyjątkowa jakość, wydajność i komfort prowadzenia samochodu. Audi A6 na pierwszym miejscu w „Consumer Report“ Audi A6, już trzeci rok z rzędu, zostało ogłoszone „luksusowym samochodem numer jeden” w badaniach konsumenckich amerykańskiego magazynu Consumer Reports. W badaniach tych, co roku, ponad cztery miliony amerykańskich kierowców wypowiada się na temat swoich samochodów. Audi A3 Sportback etron zdobyło nagrodę „Marcus Award“ w Austrii Czysta moc: Austriacki Klub Samochodowy, Motocyklowy i Turystyczny, przyznał Audi A3 Sportback etron nagrodę „Marcus Award 2015“ w kategorii „Trendsetter“. Model A3 etron to pierwsza hybryda typu plug-in marki Audi. Łączy w sobie sportową moc, zadziwiającą wydajność, olbrzymią radość z jazdy i doskonałe wartości użytkowe. Zwycięstwo Audi A3 w konkursie „U.S. News Best Cars Award” Audi A3 wygrało amerykański plebiscyt „U.S. News Best Cars Award” w kategorii małych samochodów ekskluzywnych „Upscale Small Cars”. U podstaw decyzji jury leżała sportowa zwrotność i bogate wyposażenie Audi A3. Audi A5 zdobywcą nagrody „Kelley Blue Book Award” Audi A5 tryumfowało w konkursie „Kelley Blue Book Award“ w kategorii „Luxury Car“ – samochód luksusowy. Kelley Blue Book to amerykański oferent informacji o nowych i używanych samochodach. Nagradza pojazdy o najniższych kosztach utrzymania. Zwycięstwo Audi A6 i A1 w konkursie „Blogger Auto Award“ Audi wygrało w dwóch kategoriach konkursu „Blogger Auto Award”. Audi A6 to ulubieniec bloggerów samochodowych w kategorii klasa średnia wyższa. Audi A1 zwyciężyło natomiast w kategorii samochodów małych. Co roku, dwudziestu pięciu niemieckojęzycznych blogerów motoryzacyjnych wybiera najlepsze wg nich samochody z różnych segmentów. Audi A3 Sportback e-tron: „Mistrz wartości 2015” Audi A3 Sportback e-tron to samochód o najbardziej stabilnej wartości rezydualnej w swojej kategorii. Do takiego wniosku doszły magazyn Auto Bild i instytut badania opinii publicznej Schwacke. A3 e-tron, dzięki najlepszej prognozie dotyczącej zachowania wartości rezydualnej, zajęło pierwsze miejsce w segmencie samochodów kompaktowych i otrzymało tytuł „Mistrza wartości 2015”. Dwa zwycięstwa Audi w „Best Cars 2015” W tegorocznej edycji plebiscytu „Best Cars“, Audi zwyciężyło w dwóch kategoriach. Audi A1 to najlepszy „mały samochód“, a Audi Q3 najlepszy „kompaktowy SUV”. W plebiscycie zorganizowanym przez niemiecki magazyn „auto motor und sport“, do walki stanęło 386 modeli w 11 kategoriach. Nagroda „Product of the Future” za Audi virtual cockpit i MMI Wirtualny kokpit Audi virtual cockpit i system MMI, otrzymały nagrodę „Product of the Future” – „Produkt przyszłości”. Nagrodę przyznaje amerykański magazyn „Popular Science“. Trzy nagrody dla Audi w Indiach W indyjskim konkursie komercyjnej stacji telewizyjnej NDTV - „NDTV Car and Bike Award”, Audi zajęło trzy pierwsze miejsca: Audi A3 otrzymało tytuł samochodu roku „NDTV Car of the Year“ oraz tytuł „Entry Premium Car of the Year”, przyznawany za debiut roku samochodu segmentu premium. Ponadto Dział Komunikacji Audi India otrzymał tytuł najlepszego w tym roku zespołu PR – „Best PR & Communication Team of the Year”. „What Car? Award”: potrójne zwycięstwo Audi Podczas uroczystości wręczenia tegorocznej nagrody „What Car? Award“, Audi zgarnęło kilka tytułów. Brytyjski magazyn „What Car?“ tytułem coupé roku –„Coupé of the Year” nagrodził Audi TT, Audi A3 Sportback etron wygrało w kategorii samochód elektryczny – „Electric Car”, a Audi A3 Cabriolet zapewniło sobie pierwszą lokatę w kategorii kabrioletów – „Cabriolets“. „Auto Lider 2014“ dla Audi A7 Sportback W trakcie trzynastej edycji plebiscytu Auto Lider zwycięzcą w kategorii „samochody klasy wyższej” zostało Audi A7. Auto Lider to największy w Polsce plebiscyt, w którym czytelnicy tygodnika Motor, miesięcznika Auto Moto i serwisu internetowego Magazynauto.pl głosują na najciekawszy ich zdaniem produkt motoryzacyjny. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Tomasz Jakubek laureatem nagrody BMW Group Polska w konkursie FameLab 2014! BMW Group Polska już po raz trzeci wspierała ten prestiżowy konkurs dla młodych naukowców. Jego finał odbył się 10 maja w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Warszawa. Tomasz Jakubek otrzymał specjalną nagrodę BMW dla najbardziej elektryzującego i innowacyjnego famelabera. Laureat odwiedzi w nagrodę fabrykę samochodów BMW w Lipsku, gdzie produkowane jest BMW i3, pierwszy elektryczny samochód w segmencie premium. „Tomasz Jakubek zachwycił nas swoją prezentacją dotyczącą katalizatorów obniżających temperaturę spalania i eliminujących szkodliwą substancję powstającą przy spalaniu węgla, zwaną sadzikiem, która odzwierciedla priorytety BMW - marki stawiającej na innowacyjność“ powiedziała Katarzyna Gospodarek, Corporate Communications Manager BMW Group Polska. „BMW od wielu lat inwestuje w badania, których wynikiem są dziesiątki innowacyjnych wynalazków prowadzących do udoskonalania pojazdów mających istotny wpływ na środowisko naturalne oraz komfort życia zarówno kierowców, jak i pieszych.” Zwyciężczynią tegorocznej edycji konkursu FameLab 2014 została dr Joanna Bagniewska, który zaprezentowała wyniki badań przeprowadzonych na chomikach. Jak się okazało, pod wpływem dużej ilości melatoniny, czyli hormonu snu, wydzielającego się w okresach ciemności, chomikom zaczęły kurczyć się jądra. Jednak – jak przekonywała zwyciężczyni – pomimo faktu, że melatonina jest odpowiedzialna za czuwanie i sen również u człowieka, to ta przypadłość nie grozi jednak mężczyznom. Tym samym, badaczka zwróciła uwagę na konieczność ostrożnej analizy wyników badań przeprowadzanych na zwierzętach. Laureat konkursu otrzymał 30 000 zł na cele naukowe oraz 5 000 zł na wybrany przez siebie cel. Dr Joanna Bagniewska będzie reprezentowała Polskę podczas międzynarodowego finału projektu w Cheltenham w Wielkiej Brytanii. FameLab to międzynarodowy konkurs adresowany do młodych fizyków, inżynierów, biotechnologów oraz innych eksploratorów nauk ścisłych. Każdy z nich ma zaledwie trzy minuty, by w jasny, zrozumiały i atrakcyjny sposób przedstawić wybrane zagadnienie ze swojej dziedziny oraz przekonać do siebie jury i publiczność. W prezentacji można użyć dowolnych rekwizytów, które nie są multimedialne i badacz jest w stanie sam wnieść je na scenę. Organizatorem polskiej edycji FameLabu jest Centrum Nauki Kopernik. Tegoroczne jury konkursowe tworzyli: profesor Marek Abramowicz, światowej sławy astrofizyk, dr hab. Jacek Wiśniewski, badacz zajmujący się konstruowaniem przekazów społecznych oraz kreacją znaczeń, dziennikarka i popularyzatorka nauki oraz zastępczyni dyrektora Centrum Nauki Kopernik - Irena Cieślińska, a także dziennikarz Piotr Najsztub. Galę poprowadził znany historyk i publicysta, Jan Wróbel. Źródło: BMW Group
  3. Nagrody dla Audi w styczniu 2014 Ingolstadt, 4 lutego 2014 r. Audi „Najlepszym pracodawcą“ 2014 roku 19 tysięcy pracowników oddało swoje głosy i wybrało Audi „najlepszym pracodawcą“ w Niemczech. Koncern zwyciężył w badaniu ankietowym przeprowadzonym przez magazyn FOCUS. Cztery pierścieni odniosły sukces zarówno w łącznym rankingu, jak i w kategorii „duże przedsiębiorstwo motoryzacyjne“. Tygodnik, wspólnie z portalem społecznościowym Xing, wybrał najlepszych pracodawców spośród dwóch tysięcy firm z 22 branż. Największe znaczenie przy ich wyborze miała gotowość pracowników do polecenia innym danego pracodawcę. „YouGov BrandIndex“: Audi ulubioną marką samochodową w Niemczech Audi jest ulubioną marką samochodową Niemców. Dowodzie tego ranking marek „YouGov BrandIndex Top Performer 2013“. W klasyfikacji łącznej wszystkich branż, Audi zajęło ósme miejsce. Wyniki opierają się na ok. 320 wywiadach, które YouGov przeprowadziło online w okresie od czerwca do grudnia 2013. Nagroda magazynu „What Car? Award” dla Audi A3 Limousine i Audi A3 Cabriolet Brytyjski magazyn „What Car?” przyznał Audi A3 Limousine tytuł „Executive Car of the Year“. Jury nagrody pochwaliło przede wszystkim dobrą w stosunku do jakości produktu cenę, doskonałe osiągi i przestronność tej komfortowej limuzyny. Dodatkowo, Audi A3 Cabriolet nagrodzono tytułem „Open-Top of the Year Award“. Tutaj szczególnie podkreślano radość z jazdy i komfortowe wnętrze. Ponadto Audi A1, A3 Sportback, TT Coupé oraz Audi Q3 zwyciężyły w kilku innych subkategoriach. „Best Cars“ i „Best Brands“: Pięć nagród dla Audi w Szwajcarii Czytelnicy szwajcarskiego magazynu motoryzacyjnego „auto-illustrierte”, już po raz dwudziesty wybrali w 2014 roku swoich faworytów w plebiscycie „Best Cars“. Łącznie w konkursie, w dziesięciu kategoriach, oceniono 384 modele. Audi A1 wygrało w klasie „samochód kompaktowy“, zdobywając 16 procent głosów. W głosowaniu na „Best Brands“, pierwszą lokatę Audi zapewniło sobie w kategoriach „dobre wykończenie“, „duża niezawodność“, „wysoka wartość samochodu używanego“ i „dobra reklama“. Nagrody dla Audi na targach CES 2014 Na tegorocznych targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas, na Audi spadł deszcz nagród: Audi virtual cockpit zdobył następujące nagrody: „CES Editors’ Choice“ od reviewed.com, „Best of CES“ od Wrights Media i „Best of CES“ od pocket-lint.com. Laserowe reflektory Audi Sport quattro laserlight concept otrzymały tytuł „CES hot stuff Award“ od stuff.tv, „Most Buzzed About at CES Award“ od Variety i „Breakthrough Technology Award CES 2014“ od Popular Science. Platforma The Verge uznała Service Ampel Info Online – element łączący samochód z centralnym procesorem świetlnej sygnalizacji drogowej za „Best Auto Tech“ – największą nowinkę techniczną. Z kolei Tech Rada za taką nowinkę uznała wyświetlacz Audi smart display, przyznając mu tytuł „Best Car Tech“. Audi A7 Sportback, które podczas konferencji prasowej samo wjechało na scenę, zostało nagrodzone przez czasopismo PC Mag, zyskując w plebiscycie „The Best of CES 2014“ tytuł „Best Car“ . Za współpracę z Google w ramach Open Automotive Alliance, Audi otrzymało kolejną nagrodę „CES Editors‘ Choice Award“ od reviewed.com oraz nagrodę „Best of CES 2014: Car Tech” od Expert Reviews. Studyjny model Audi allroad shooting brake zdobył uznanie w Detroit Model studyjny Audi allroad shooting brake, który zadebiutował na wystawie North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit, otrzymał kilka wyróżnień. Cars.com przyznało mu tytuł „Concept Car Winner” – najlepszego pojazdu koncepcyjnego. W plebiscycie „Editors’ Choice“ portalu Autoblog.com, pojazd zdobył piąte miejsce w kategorii debiutów – „2014 Detroit Auto Show Debuts“. Ponadto magazyn Popular Mechanics zaklasyfikowało Audi allroad shooting brake do grupy dziesięciu najlepszych nowinek wystawy - „Top 10 Favorites from the 2014 Detroit Auto Show“. Audi Q5 to „Most Earth Aware SUV of the Year” Amerykańskie wydawnictwo Earth, Wind & Power Media nagrodziło Audi Q5 tytułem „Most Earth Aware SUV of the Year”. Nagrodę wręczono również podczas targów w Detroit. „Najlepszy silnik roku“: Zwycięstwo 4.0 TFSI V8 Amerykański magazyn internetowy Digital Trends przyznał jednostce 4.0 TFSI V8 tytuł „Engine of the Year”. Silnik zdobył uznanie dzięki wyjątkowej efektywności i dużej mocy. W modelu RS 7 Sportback, jednostka 4.0 TFSI V8 generuje moc 412 kW (560 KM) i zadowala się jedynie 9,8 litrami benzyny na 100 km. Pochwalono także innowacyjny system odłączania cylindrów cylinder on demand (COD), który redukuje zużycie paliwa w Audi RS 7 Sportback o około pięć procent. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Na Politechnice Warszawskiej wręczono nagrody w XVI edycji Konkursu Fiata na najlepsze prace o tematyce związanej z dziedziną motoryzacji. Konkurs o nagrodę Grupy Fiat jest ogłaszany corocznie już od szesnastu lat i realizowany na podstawie porozumienia o współpracy naukowo-technicznej pomiędzy Centrum Badawczym Fiata (CRF), Spółką Fiat Polska oraz trzema polskimi uczelniami: Politechniką Warszawską, Politechniką Śląską w Gliwicach i Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej. Zgodnie z umową, za najlepsze, wyłonione w drodze konkursu, rozprawy doktorskie i habilitacyjne oraz prace inżynierskie i magisterskie o szeroko rozumianej tematyce motoryzacyjnej, przyznawane są specjalne nagrody finansowane przez Fiat Auto Poland i spółki z Grupy Fiat: Magneti Marelli, Teksid Iron Poland, Fiat Powertrain Technologies Poland. W dniu 9 grudnia b.r. uroczystości wręczenia nagród w Sali Senatu Politechniki Warszawskiej przewodniczył Rektor Politechniki Warszawskiej prof. dr hab. inż. Jan Szmidt. Wzięli w niej udział nagrodzeni autorzy prac, przedstawiciele spółek Grupy Fiat w Polsce: Fiat Auto Poland S.A., Fiat Powertrain Technologies Poland Sp. z o.o., Magneti Marelli Poland Sp. z o.o., dziekani wydziałów, członkowie jury Konkursu Fiata pod przewodnictwem prof. dr hab. inż. Władysława Włosińskiego, wykładowcy i pracownicy Uczelni. Na Politechnice Warszawskiej w tym roku laureatami zostało pięć osób. Nagrodzone zostały: 4 rozprawy doktorskie i 1 praca magisterska. Przypomnijmy, że pięć miesięcy wcześniej, 2 lipca 2013 r. w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej wręczone już zostały tegoroczne nagrody laureatom konkursu z Politechniki Śląskiej (2 doktorskie i 4 magisterskie) i Akademii Techniczno-Humanistycznej (1 doktorska i 5 inżynierskich). Zatem na ww. trzech uczelniach w tej edycji konkursu za rok 2012 nagrodzono razem 17 prac (7 doktorskich, 5 magisterskich i 5 inżynierskich). Wszyscy nagrodzeni tegoroczni autorzy prac otrzymali nagrodę w wysokości 4.000 złotych. Od początku trwania konkursu, tj. w latach 1997-2012, łącznie zostało nagrodzonych 300 prac, w tym: 4 rozprawy habilitacyjne i 110 doktorskich oraz 175 prac magisterskich i 11 inżynierskich. Grupa Fiat w ten m.in. sposób wspiera młodych naukowców, których pasją jest tematyka motoryzacyjna /nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne i metody badawcze/. Nagrodzone opracowania mogą mieć zastosowanie w praktyce bezpośrednio w fabrykach lub w Centrum Badawczym Fiata. Przypomnijmy, że Grupa Fiat corocznie nagradza również dzieci swoich pracowników, które osiągają bardzo dobre wyniki w nauce na poziomie świadectw dojrzałości, dyplomów magisterskich, inżynierskich, lekarskich oraz licencjackich. Konkurs jest przeprowadzany w krajach, w których Fiat ma swoje zakłady produkcyjne. W Polsce w dotychczasowych siedemnastu edycjach tego konkursu, przyznano łącznie 2.806 nagród o łącznej wartości ponad 10,3 mln złotych. Wykaz osób, które uzyskały nagrodę Konkursu Fiata za najlepszą pracę dyplomową w roku akademickim 2011/2012 na Politechnice Warszawskiej zgłoszoną do XVI Konkursu. Za pracę magisterską: Pan Artur Kopczyński z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych za pracę pt.„Analiza sterowania elektrycznego układu napędowego pojazdu podczas hamowania na łuku drogi”. Promotor prof.dr hab.inż. Antoni Szumanowski. Za pracę doktorską: 1. Pani Ewelina Ciecierska z Wydziału Inżynierii Materiałowej za pracę pt. „Wytwarzanie, struktura i właściwości kompozytów na bazie polimerów epoksydowych modyfikowanych dodatkiem nanorurek węglowych”. Promotor prof.dr hab.inż.Krzysztof J.Kurzydłowski 2. Pan Tomasz Karol Pietrzak z Wydziału Fizyki za pracę pt. „Nowe nanomateriały oparte na szkłach wanadanowo-fosforanowych i żelazowo-fosforanowych”. Promotor prof.dr hab.Jerzy Garbarczyk. 3. Pan Grzegorz Dobrzyński z Wydziału Transportu za pracę pt. „ Synteza własności machatronicznego wózka inwalidzkiego jako elementu systemu transportu osób niepełnosprawnych”. Promotor prof.nzw.dr hab. inż.Włodzimierz Choromański. 4. Pan Grzegorz Skrabalak z Wydziału Inżynierii Produkcji za pracę pt. „Obróbka elektroerozyjna wirującą elektrodą w dielektryku gazowym”. Promotor prof. dr hab.inż. Jerzy Kozak. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Ponad 4 tys. uczestników wzięło udział w debatach Szczytu. Podczas trzydniowego szczytu 50 samochodów Mazdy przejechało w sumie około 36 tys. km. Mazda ogłosiła konkurs „Make Things Better” w ramach warsztatu Akademii Obywatelskiej. 13. Światowy Szczyt Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla, który odbył się w Warszawie, zgromadził ponad 4 tys. uczestników. Przez trzy dni laureaci Pokojowej Nagrody Nobla i przedstawiciele organizacji promujących pokój dyskutowali o sposobach uczynienia świata bardziej pokojowym. Jako jedyny motoryzacyjny partner wiodący 13. Szczytu, Mazda Motor Europe zapewniła transport uczestnikom w postaci floty złożonej z nowych modeli Mazda6 i CX-5. 50 samochodów pokonało w sumie trasę liczącą ponad 36 tys. km. „Szczyt przeszedł nasze oczekiwania. Jesteśmy bardzo dumni ze wsparcia tak wyjątkowego wydarzenia, podkreślającego znaczenie ducha pozytywnej rywalizacji i wspólnego pragnienia budowania lepszego świata” – powiedział Jeffrey H. Guyton, prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe. „Dziękujemy wszystkim uczestnikom, a w szczególności organizatorom tegorocznego szczytu. Kontakt z tak wieloma wybitnymi osobami, które przełamują konwencje, by uczynić świat lepszym, i przez to mają istotny wpływ na nasze życie, był cennym, uczącym pokory doświadczeniem”. W trakcie warsztatu prowadzonego przez Mazdę w ramach Akademii Obywatelskiej, organizowanej przez Instytut Lecha Wałęsy, Jeffrey H. Guyton zaprosił ponad 130 młodych przyszłych liderów z całego świata do uczestnictwa w konkursie „Make Things Better”. Częścią nagrody jest kwota 10 tys. euro, która ma zostać wykorzystana do poparcia słusznej sprawy. Podczas warsztatu Jeff H. Guyton, Wojciech Halarewicz, wiceprezydent ds. komunikacji Mazda Motor Europe, i artysta multimedialny Phil Hansen dyskutowali o sposobach radzenia sobie z wyzwaniami oraz wykorzystywania nowoczesnych środków promocji. Młodzi liderzy wysłuchali także przemówienia Laureatki Nagrody Nobla Betty Williams, która opowiedziała o swojej roli w procesie pokojowym w Irlandii Północnej. Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce ul. Iłżecka 24, 02-135 Warszawa Wśród uczestników szczytu znalazło się wielu zdobywców Pokojowej Nagrody Nobla, m.in.: były prezydent RPA Frederik Willem de Klerk; irański prawnik Shirin Ebadi; Leyman Gbowee z Liberii; były prezydent Polski Lech Wałęsa; Betty Williams, Mairead Maguire i Muhammad Yunus. W Światowym Szczycie wzięły również udział znane międzynarodowe organizacje, m.in. Amnesty International (AI), Międzynarodowe Biuro Pokoju (IPB) oraz Wysoki Komisarz Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR). Światowy Szczyt Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla został zorganizowany przez Instytut Lecha Wałęsy, Stały Sekretariat Światowego Szczytu Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla w Rzymie i miasto stołeczne Warszawa. W tym roku po raz pierwszy Akademia Obywatelska, będąca formą letniej szkoły dla młodych wykształconych ludzi, która stwarza możliwość wymiany informacji i edukacji dla przyszłych przywódców, zbiegła się w czasie ze Światowym Szczytem Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla. źródło: Mazda Motor Poland
  6. Współpraca rozpocznie się wraz z XIII Dorocznym Szczytem w Warszawie, który odbędzie się w dniach 21-23 października 2013 r. 2 500 uczestników uczci dokonania tych, którzy przełamali konwencje, aby uczynić świat lepszym. Mazda poprowadzi również sesję dla przyszłych liderów w ramach globalnej Akademii Obywatelskiej. Mazda Motor Europe została wyłącznym motoryzacyjnym partnerem wiodącym XIII Światowego Szczytu Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla. Począwszy od 2013 r., Mazda będzie sponsorem szczytu i zapewni flotę złożoną z nowych modeli Mazda6 i CX‑5, stanowiących oficjalne środki transportu XIII Dorocznego Szczytu, który odbędzie się w Warszawie w dniach 21-23 października. Przedstawiciele firmy poprowadzą także sesję dla kandydatów na przyszłych liderów w trakcie tegorocznej Akademii Obywatelskiej Instytutu Lecha Wałęsy, organizowanej w ramach programu Szczytu Młodzieży 2013. To coroczne wydarzenie skupia młodych ludzi wokół koncepcji „dawania przykładu do działania”. Akademia Obywatelska jest dla przyszłych liderów okazją do stworzenia sieci współpracy oraz zdobywania wiedzy. „Szczyt gromadzi liderów wywodzących się z różnych środowisk i wyznających różne religie. Osoby te łączy jednak wspólna pasja przełamywania konwencji z myślą o większym dobru” — powiedział Lech Wałęsa, laureat Pokojowej Nagrody Nobla i były prezydent Polski. „Taką samą pasję zauważamy u Mazdy, dlatego uznaliśmy za stosowne powitać tę firmę jako naszego nowego partnera”. Ekaterina Zagladina, przewodnicząca Stałego Sekretariatu Światowego Szczytu Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla, z zadowoleniem skomentowała nawiązanie współpracy z nowym partnerem: „Z entuzjazmem podchodzimy do partnerstwa, które pomoże nam promować odpowiedzialność społeczną i uniwersalne ideały humanitarne, niezależne idee polityczne, przekonania lub tradycje kulturowe i w ten sposób budować pokój na świecie z pożytkiem dla wszystkich ludzi”. „Historia Mazdy, jak również jej teraźniejszość, pełne są przykładów kontestowania stereotypów i znajdowania lepszych rozwiązań. Dlatego czujemy silną więź z ludźmi z całego świata, którzy wyznają te same wartości” - powiedział Jeff Guyton, prezes Mazda Motor Europe. „Szczyt nie jest przedsięwzięciem politycznym służącym konkretnej sprawie, ale raczej okazją do uczczenia ducha przełamywania konwencji oraz wspólnego pragnienia budowania lepszego świata. Dlatego właśnie Mazda Motor Europe jest bardzo dumna, mogąc wesprzeć to ważne wydarzenie”. Co roku Światowy Szczyt Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla gromadzi uhonorowane nią osoby, liderów oraz organizacje starające się budować pokój na świecie. Organizatorem prestiżowej konferencji jest Stały Sekretariat Światowego Szczytu Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla, będący organizacją typu non profit utworzoną w 2006 r. Pierwszy szczyt odbył się w 1999 r. W tym roku Akademia Obywatelska Instytutu Lecha Wałęsy po raz pierwszy odbędzie się w tym samym czasie co sam szczyt. Pierwsza letnia szkoła dla młodych profesjonalistów została zorganizowana przez instytut w 2010 r. źródło: Mazda Motor Poland
  7. więcej -> Mazda i Światowy Szczyt Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla, statystyki sprzedaży, nowe samochody osobowe, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. więcej -> Kandydaci do nagrody Car of the Year 2014, rynek nowych samochodów, ranking sprzedaży motocykli, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. Nagrody dla Audi w kwietniu i maju 2013 Audi marką najbardziej godną zaufania w sondażu European Trusted Brands 2013 Marka Audi zdobyła Złote Godło Marki Godnej Zaufania 2013 w kategorii „samochód” polskiej edycji badania European Trusted Brands 2013, przygotowanej przez wydawnictwo Reader’s Digest. Audi było najczęściej wskazywaną przez respondentów marką (ponad 13 procent), a dodatkowo 70 procent ankietowanych było skłonnych polecić samochody z Ingolstadt innym. Cztery ringi otrzymały również wysokie noty badawcze za poszczególne atrybuty marki: jakość oraz wizerunek. European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzanych w Europie. Oprócz tematyki marketingowej, coroczne badanie European Trusted Brands przedstawia wyniki zaufania do instytucji. Pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie. Audi A4 zdobywa nagrodę Fleet Award 2013 Audi A4 Avant zostało przez jurorów Magazynu Flota, wybrane najlepszym samochodem dla managera w klasie małe i średnie premium i otrzymało nagrodę Fleet Award 2013. Najlepsze samochody flotowe roku 2013, jurorzy i audytorzy Magazynu Flota, wybrali po zliczeniu rezultatów głosowania internetowego i wyników specjalistycznego testu, któremu poddano wszystkie nominowane auta. Test odbył się na specjalnie przygotowanym torze, pod okiem specjalistów. Każdy juror otrzymał kartę oceny, gdzie w skali 1-10 oceniał pojazdy wg sześciu kryteriów. Po podliczeniu punktów w kategorii „samochód dla managera – małe i średnie premium”, zwycięzcą ogłoszono Audi A4 Avant. Statuetka FleetDerby 2013 dla Audi Q7 Audi Q7 zajęło pierwsze miejsce w kategorii „Duży SUV i crossover” konkursu FleetDerby 2013. Celem plebiscytu i testu jest przyznanie wyróżnień FleetDerby – Najlepszy Samochód Flotowy, w 16 kategoriach. Zgłoszone samochody oceniało sześćdziesięcioosobowe jury - managerowie, decydenci branży flotowej i dziennikarze. Test składał się z szeregu jazd, przeprowadzonych na wyznaczonej trasie, gdzie jurorzy z pomocą specjalnie do tego celu stworzonych ankiet, ale na podstawie własnych odczuć i parametrów podanych przez producenta, oceniali poszczególne atrybuty auta. Po podsumowaniu wyników, w kategorii „Duży SUV i crossover” wyłoniono zwycięzcę – Audi Q7. Potrójne zwycięstwo Audi w konkursie „Samochód firmowy roku 2013“ Również w Niemczech Audi to trzykrotny zwycięzca plebiscytu na „Samochód firmowy roku“. Czytelnicy magazynu „Firmenauto“ ocenili pod względem właściwości jezdnych, komfortu i ekonomiki jazdy 62 modele w dziewięciu klasach. W kategoriach „Samochód mały“, „Klasa średnia“ oraz „Mały i kompaktowy SUV“, 270 ekspertów w dziedzinie samochodów flotowych zgodnie zadecydowało, że* modele A1 Sportback, A4 Avant i Q5 zwyciężyły w klasyfikacji łącznej, a tym samym w całym plebiscycie. Plebiscyt organizują magazyn „Firmenauto“ oraz „Dekra“. Najlepsze samochody roku 2013 w opinii niemieckich klientów – Deutschlands Kundenchampions 2013. Klienci zadowoleni z marki Audi „Audi potrafi zaspokoić potrzeby klientów w kwestii priorytetowego traktowania ich potrzeb i zdobyć uznanie dzięki nadzwyczajnej jakości i doskonałemu wizerunkowi“ – tak stwierdziło jury konkursowe. Magazyn „forum! Marktforschung“ oraz Niemieckie Stowarzyszenie Jakości (Deutsche Gesellschaft für Qualität, DGQ) uznały markę Audi za zwycięzcę w kategorii „Duże przedsiębiorstwo“ (powyżej 500 pracowników) i za prymusa branży motoryzacyjnej. Ponad 100 firm wzięło udział w ankietach „Deutschlands Kundenchampions 2013“ i „Deutschlands Mitarbeiterchampions 2013“. Pierwszą przeprowadzono wśród konsumentów, a drugą wśród pracowników. Nagroda AUTO BILD-Design-Award 2013. Audi A3 Sportback najpiękniejszym samochodem kompaktowym w Europie 200 tysięcy czytelników z 15 europejskich krajów wybrało najpiękniejszy samochód. Na Audi A3 Sportback oddano ponad jedną czwarta głosów. A3 zwyciężyło w klasie samochodów małych i kompaktowych i zostało najpiękniejszą nowością na rynku motoryzacyjnym roku 2013. Plebiscyt czytelników magazynu Auto Zeitung - Audi po raz dziewiąty z rzędu marką, która odniosła największy sukces Czytelnicy niemieckiego magazynu Auto Zeitung ocenili wizerunek 45 marek motoryzacyjnych. Audi już po raz dziewiąty z rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu. Marka z Ingolstadt zwyciężyła w dziewięciu kategoriach, m.in. „najlepsze wykończenie“, „najsympatyczniejsza marka“, „jakość“, „sukcesy w sporcie motorowym“ oraz „najlepsze reklamy“.** Zdaniem czytelników, marka Audi oferuje najlepiej wyposażone, najlepiej wykończone oraz najbezpieczniejsze i najbardziej zaawansowane technicznie pojazdy.* Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Nagrody dla Audi w marcu 2013 Audi zwycięzcą pięciu kategorii plebiscytu „Flotten-Award“ Czytelnicy niemieckiego magazynu „Autoflotte“ przyznali marce z Ingolstadt nagrody „Flotten-Award“ 2013 w każdej z pięciu ocenianych kategorii. A1 wygrało w kategorii „samochód mały“, A3 zwyciężyło w klasyfikacji łącznej „samochodów kompaktowych“. W segmencie „wyższa klasa średnia“ zwycięzcą zostało A6, natomiast A8 wygrało w klasie „samochód luksusowy“. Wśród SUV-ów tryumfowało Q5. W głosowaniu wzięło udział ok. 6400 czytelników magazynu. Audi A4 i Audi A8: „Samochody roku 2013 z napędem na cztery koła“ W rankingu magazynu „Auto Bild Allrad“, czytelnicy wybrali Audi A4 z napędem quattro najlepszym autem w kategorii „samochody osobowe z napędem na cztery koła w cenie do 40 tys. euro“. W klasie „samochody osobowe z napędem na cztery koła w cenie powyżej 40 tys. euro“ pierwszą lokatę zajęło Audi A8, również z napędem quattro. W dziesięciu kategoriach plebiscytu, oceniono 151 pick-upów, SUV-ów, vanów i innych samochodów z napędem na cztery koła. Nagrody odebrał Markus Siebrecht, szef Działu Marketingu Audi AG w Niemczech. Korzystając z okazji przypomniał, że 25 lutego 2013, z taśmy zakładów w Neckarsulm zjechał pięciomilionowy egzemplarz quattro. W głosowaniu wzięło udział ok. 105 200 czytelników magazynu. Badania rynkowe w sieci: Audi ma najlepszy wizerunek wśród wszystkich marek Raz w roku, niemiecki instytut internetowych badań rynkowych „mafo.de“, przeprowadza wśród internautów ankietę na temat postrzegania przez nich najlepszych marek. Ankieta dotyczy wartości marki i pozycji rynkowej dwunastu producentów z branży motoryzacyjnej. Wyniki ostatniego badania, podobnie jak przed rokiem pokazały, że wg badanych, Audi jest najbardziej innowacyjną i najsympatyczniejszą marką na rynku. Wyniki w swoim wydaniu internetowym opublikowało poświęcone reklamie czasopismo „Werben und Verkaufen“. Audi A1 Sportback i A6 allroad otrzymują nagrodę „Marcus“, przyznaną przez Austriacki automobilklub ÖAMTC Na cześć mechanika i wynalazcy Siegfrieda Marcusa, Austriacki Klub Samochodowy, Rowerowy i Rajdowy (ÖAMTC) ustanowił w tym roku nagrodę „Marcus“. Audi zdobyło ją od razu w dwóch kategoriach. Audi A1 Sportback tryumfowało w kategorii małych pojazdów „Klein & Fein“, a Audi A6 allroad wygrało w kategorii samochodów kombi „Stock & Stein“. Audi R8 nagrodzone za najlepszą jakość stylistyki Aż trzy modele Audi znalazły się w gronie nagrodzonych konkursu red dot award: product design 2013. Audi R8 otrzymało trofeum „red dot: best of the best“ za najlepszą jakość stylistyki, a Audi A3 Sportback i Audi S3 nagrodzono za „wysoką jakość stylistyki“. Jury przyznające te prestiżowe nagrody składało się z 37 ekspertów z 24 krajów. Audi A1 i Q5 samochodami roku w Meksyku Meksykański magazyn „Automovil Panamericano“, członek grupy Motorpress, podobnie jak w roku 2012, ogłosił Audi A1, tym razem w wersji Sportback, samochodem roku w kategorii „mały samochód“. Audi Q5 wygrało w kategorii „SUV średniej wielkości“. Zwycięzców w poszczególnych kategoriach wybrali sami czytelnicy. Audi laureatem dwóch nagród „Motor Klassik Award“ dla samochodów zabytkowych Czytelnicy magazynu „Motor Klassik“ zadecydowali w tym roku, że najlepszym zabytkowym samochodem wyścigowym jest Auto Union Typ D Doppelkompressor. Audi Tradition, dział Audi AG odpowiedzialny za pielęgnowanie tradycji, odkupił z rąk kolekcjonerskich unikatowy egzemplarz tego pojazdu dopiero w 2012 roku. Pokazał go po raz pierwszy na angielskim zlocie zabytkowych pojazdów wyścigowych Goodwood-Festival. Czytelnicy uhonorowali nagrodą „Motor Klassik Award“ także Audi A5 Sportback, uznając go za najlepszy samochód klasy średniej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Co sądzicie o wprowadzeniu na forum systemu punktów za aktywność i dalszej wymianie jego na nagrody? Myślałem o takiej opcji dla osób które piszą więcej niż np. 20 tematów miesięcznie. Czekam na Wasze zdania. Punkty wymieniane byłyby na nagrody - gadżety ForumSamochodowe.com.
  12. więcej -> Szanowni Państwo! Zdobywcą nagrody Car of the Year 2013 jest źródło: IBRM Samar
  13. więcej -> Najlepszy samochód dla geja, nagrody przyznane, nowości na rynku samochodowym, park samochodowy w Polsce, nowe samochody osobowe | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. więcej -> Renault Clio zdobywa kolejne cenne nagrody, nowości na rynku samochodowym, testy samochodów osobowych, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Zainteresowanie Mazdą CX-5 nie słabnie, mimo iż jest obecna na rynku już prawie od roku. Długa i stale rosnąca lista wyróżnień dla tego modelu potwierdza jego możliwości - podobnie jak wyniki sprzedaży, które przerosły najśmielsze oczekiwania. W Polsce od kwietnia do końca 2012 r. nabywców znalazły 773 Mazdy CX-5, a zainteresowanie tym modelem w salonach sprzedaży jest wciąż bardzo duże. Od czasu wejścia na rynek na początku 2012 r., Mazda CX-5 na stałe zagościła również na uroczystościach wręczania nagród motoryzacyjnych w Europie i na świecie. Model został uhonorowany wyróżnieniami za swoje znakomite osiągi, innowacyjne technologie, stylizację, bezpieczeństwo, niskie zużycie paliwa itp. Najnowszą nagrodą zdobytą przez CX-5 jest przyznane mu w Paryżu (w grudniu 2012 r.) przez francuski tygodnik l’Argus de l’Automobile „trofeum SUV”, które CX-5 zdobył, wyprzedzając Opla Mokkę i Range Rovera. Niewiele wcześniej, 29 listopada, CX-5 ogłoszono japońskim samochodem roku 2012–2013. Publikując nadspodziewanie zgodny werdykt jury - składające się z 60 ekspertów motoryzacyjnych - doceniło CX-5 przede wszystkim za „rewolucyjną” TECHNOLOGIĘ SKYACTIV, w tym za ekonomiczny, czysty silnik diesla SKYACTIV-D, oraz za wyjątkowe właściwości jezdne. Model CX-5 zajął też pierwsze miejsce w rankingu Auto + Verkehr niemieckiej stacji telewizyjnej SWR obejmującym 23 nowe modele, wyprzedzając Volvo V40 i Hyundaia i30, które uplasowały się odpowiednio na drugiej i trzeciej pozycji. Z kolei w Austrii CX-5 zdeklasował samochody takie jak Audi A3, BMW serii 3 i Mercedes klasy A, zdobywając nagrodę ARBÖ (Automobilklubu Austrii) w kategorii obejmującej samochody osobowe w cenie od 20 tys. do 40 tys. euro. Pozostałe wyróżnienia to m.in.: „Najlepszy crossover w Wielkiej Brytanii” (Auto Express), „Najlepszy SUV” na rozdaniu nagród Green Awards 2012 (WhatCar?) przed Nissanem Qashqai i BMW X3 oraz „SUV roku 2012” (hiszpański magazyn Motor Mundial). Poza Europą, gdzie CX-5 zdobył jeszcze nagrodę 2012 European Design Award magazynu Auto Bild w kategorii „SUV, Van i AWD”, model ten został ogłoszony najlepszym samochodem typu SUV przez kilka wydawnictw i organizacji w Ameryce Północnej i Azji. Europejscy konsumenci są podobnego zdania, ponieważ do końca listopada zamówili 40 tys. egzemplarzy CX-5. Model ten jest szczególnie popularny na rynkach północnoeuropejskich, np. w Holandii, gdzie od początku roku wypracował 11,6% udziału w rynku kompaktowych SUV-ów, w Danii (7,6 %) i Norwegii (6,7 %), mimo iż do sprzedaży trafił dopiero w lutym 2012 r. Mazda musiała już dwukrotnie zwiększyć prognozowaną roczną wielkość produkcji: ze 160 tys. egzemplarzy do 200 tys., a następnie do 240 tys. Fakty mówią same za siebie: dzięki wyróżniającej się stylizacji „KODO - Dusza Ruchu” oraz bogatej gamie rozwiązań technologicznych SKYACTIV, bezkompromisowy CX-5 przełamuje konwencje, gwarantując najlepsze w swoim segmencie osiągi, bezpieczeństwo i skuteczność w połączeniu z atrakcyjną sylwetką. Najistotniejsze parametry tego modelu to najniższe w klasie zużycie paliwa i emisja CO2 na poziomie odpowiednio 4,6 l/100 km i 119g/km**. Wszystkie silniki SKYACTIV - dwa diesle i jedną jednostkę benzynową - wyposażono w funkcję i-stop, czyli unikatowy system Mazdy pozwalający zaoszczędzić paliwo poprzez wyłączenie silnika podczas postoju i zapewniający niezwykle szybkie ponowne uruchomienie. Jednostki dieslowskie SKYACTIV są już zgodne ze standardem Euro 6 - bez konieczności instalowania kosztownych układów oczyszczania spalin. Te niekonwencjonalne silniki osiągają najniższy na świecie stopień sprężania. Najbardziej optymalny w tym segmencie rozstaw osi umożliwił stworzenie niezwykle przestronnej kabiny - co odczują szczególnie pasażerowie siedzący z tyłu - a także jednego z największych i najbardziej wszechstronnych bagażników dostępnych na rynku. Mazda CX-5 jest także jednym z najbezpieczniejszych współczesnych samochodów - wyposażono ją w imponujące rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa aktywnego oraz nowatorskie systemy bezpieczeństwa pasywnego, zapewniające zaawansowaną ochronę pasażerów i pieszych. Organizacja Euro NCAP (podobnie jak ANCAP w Australii), pomimo zastosowania najsurowszych w swojej historii kryteriów oceny bezpieczeństwa, przyznała modelowi CX-5 maksymalną ocenę: pięć gwiazdek. Samochód otrzymał również tytuł „Top Safety Pick 2012” przyznany mu przez IIHS*** w Stanach Zjednoczonych. „CX-5 ma kluczowe znaczenie dla wyników sprzedaży Mazdy i dla pozycji naszej marki w Europie” - mówi szef Europejskiego Działu ds. Badań i Rozwoju Mazdy, Ichiro Hirose. „Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z rozgłosu, jakim cieszy się ten model, jednocześnie wierząc, że zasługuje on na taką uwagę”. *Dane za okres od stycznia do listopada 2012 r. **Dane dotyczące cyklu mieszanego dla wersji z napędem na przednie koła i standardowym silnikiem diesla SKYACTIV-D 2.2 oraz sześciobiegową ręczną skrzynią zmiany biegów SKYACTIV-MT ***Insurance Institute for Highway Safety [instytut Ubezpieczeń i Bezpieczeństwa Drogowego] źródło: Mazda Motor Poland
  16. Miguel Vieira Baptista laureatem nagrody „Audi Mentorpreis by A&W“ -Audi wspiera utalentowanych projektantów -Nagrodzone koncepcje wyróżniają się niezwykłym połączeniem funkcjonalności i estetyki Portugalski projektant Miguel Vieira Baptista, otrzymał nagrodę „Audi Mentorpreis by A&W“. Wyróżnienie odebrał w minioną niedzielę z rąk André Georgi’ego, odpowiedzialnego za wzornictwo produktów w studiu koncepcyjnym Konzept Design Studio w Monachium. Nagroda przyznawana przez Audi wspólnie z czasopismem Architektur & Wohnen, w tym roku wręczana była już po raz piąty. André Georgi tak uzasadnił decyzję o przyznaniu nagrody Portugalczykowi: „Miguel Vieira Baptista cechuje się odwagą w podejmowaniu eksperymentów.“ Nadzwyczajne połączenia materiałów i czysta forma, to wspólny mianownik języka stylistyki Baptisty i marki Audi. „Zaprojektowane przez niego obiekty spontanicznie wzbudzają u obserwatora sympatię i są zrozumiałe w intuicyjny sposób“ – dodał Georgi. Projektant łączy sens i estetykę, koncentrując się na detalach. To podejście, któremu Audi jest wierne już od dawna, zarówno w stosunku do stylistyki pojazdów, jak i innych produktów. Audi nagradzając początkującego projektanta z Lizbony kierowało się rekomendacją braci Ronana i Erwana Bouroullec’ów, którzy w tym roku otrzymali prestiżowy tytuł projektant roku, „A&W Designer des Jahres 2013“. Prace zwycięzców można podziwiać od 14 do 20 stycznia w pomieszczeniach Stowarzyszenia Miłośników Sztuki w Kolonii. Audi już od pięciu lat wspiera młodych, utalentowanych projektantów nagrodą „Audi Mentorpreis by A&W“. Ostatnimi jej laureatami byli Benjamin Hubert oraz Polak, Oskar Zięta, których nazwiska od tego czasu zdobyły znaczącą pozycję w środowisku projektantów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. więcej -> Audi A3 zdobywa cztery nagrody Euro NCAP Advanced | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. EuroNCAP: Pięć gwiazdek i cztery nagrody Poznań,30 listopada 2012 r. – Nowy Golf otrzymał od europejskiejorganizacji ochrony konsumentów – Euro NCAP – najwyższą notępięciu gwiazdek. Ponadto został wyróżniony prestiżową „EuroNCAP Advanced Awards” za innowacje w dziedzinie integralnegobezpieczeństwa. Obok Lane Assist i Front Assist, jako najwyższejklasy innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, docenione zostałytakie systemy jak proaktywna ochrona pasażerów i seryjny hamulecmultikolizyjny. Golf potwierdza zatem, że także pod względembezpieczeństwa zajmuje czołową pozycję wśród konkurencji wswojej klasie. Całypakiet systemów bezpieczeństwa nowego Golfa, składający się zochrony pasażerów, dzieci, pieszych i systemów wspierającychkierowcę, został wyróżniony przez Euro NCAP za doskonałe wyniki.Tak więc,również siódma generacja Golfa udowadnia, że model ten w pełnizasłużenie od dziesięcioleci zajmuje czołowe miejsce na rynku. DrUlrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju markiVolkswagen powiedział: „Cieszy nas, że także Golf siódmejgeneracji spełnił wysokie wymagania Euro NCAP i otrzymał najwyższenoty. Szczególnie dumni jesteśmy z czterech wyróżnień zainnowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, które Euro NCAP przyznałonowemu Golfowi. Zgodnie z filozofią naszego przedsiębiorstwa, żebezpieczeństwo powinno być dostępne dla wszystkich, nasiinżynierowie od samego początku intensywnie pracowali nad pakietemsystemów bezpieczeństwa, który w takim zakresie jeszcze nigdy niebył dostępny w klasie samochodów kompaktowych.” I dodał: „Tewyniki po raz kolejny potwierdzają, że jesteśmy na właściwejdrodze. Będziemy konsekwentnie podążać tą drogą także wprzyszłości, dla dobra naszych klientów.” NowyGolf uzyskał najwyższe noty w kategorii ochrony pasażerów.Oceniane były wyniki tekstów zderzeń czołowych i bocznych, testubocznego zderzenia ze słupem i tak zwanego testu Whiplash, w którymokreślane jest obciążenie szyjnego odcinka kręgosłupa wprzypadku uderzenia od tyłu. Nie tylko dorośli, lecz także malipasażerowie mogą czuć się bezpiecznie w nowym Golfie. Wykazałyto między innymi testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy itrzech lat. Ponadto Golf uzyskał doskonałe wyniki w testachbezpieczeństwa pieszych. Opróczznakomitej ochrony pasażerów nowy Golf oferuje także szeroki wybórsystemów wspierających kierowcę. Obok seryjnego hamulcamultikolizyjnego i opcjonalnego proaktywnego systemu ochronypasażerów, można indywidualnie rozszerzyć wyposażenie o systemautomatycznej regulacji odległości, Front Assist z funkcjąawaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający zmęczeniekierowców oraz system Lane Assist ułatwiający utrzymanie pasaruchu. W sumie w nowym Golfie oferowanych jest siedem systemówwspierających kierowcę, które znacznie podwyższają poziombezpieczeństwa. Hamulecmultikolizyjny, nagrodzony już przez ADAC „Żółtym Aniołem”za innowacje, po poważnej kolizji przyhamowuje samochódminimalizując pozostałą energię kinetyczną. Pozwala to nauniknięcie kolejnego uderzenia lub co najmniej na zmniejszenieprędkości, z jaką to uderzenie nastąpi. Statystyki wypadkówpokazują, że przy około jednej czwartej wszystkich wypadkówdochodzi do kolejnych zderzeń. Są one wyjątkowo niebezpieczne,ponieważ pasażerowie nie są już chronieni poduszkami powietrznymiani ogranicznikami siły napięcia pasów. Tak jak przy wszystkichsystemach wspierających kierowcę, oferowanych przez Volkswagena,kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad hamulcemmultikolizyjnym. Proaktywnaochrona pasażerów została przeniesiona przez Volkswagena z wyższejklasy samochodów, podobnie jak system rozpoznający zmęczeniekierowcy. W ten sposób Volkswagen realizuje swoją myśl przewodnią,iż zaawansowana technologia poprawiająca bezpieczeństwo powinnabyć dostępna dla szerokiego grona nabywców. Pierwszy z tychsystemów rozpoznaje na podstawie ingerencji ESC lub gwałtownegohamowania w połączeniu z innymi parametrami, czy pojawiła sięsytuacja krytyczna. Aby w razie wypadku zagwarantować optymalnąochronę pasażerów przez system poduszek powietrznych i pasów,przednie pasy bezpieczeństwa zostają automatycznie wstępnienaprężone. W przypadku zagrożenia dachowaniem dodatkowo zamykanesą prawie całkowicie boczne szyby i rozsuwany dach, aby poduszkichroniące głowę i poduszki boczne miały dostateczne oparcie. Gdysytuacja stanie się jeszcze poważniejsza, nastąpi kolejnenaprężenie pasów. Oddebiutu w marcu 1974 roku na świecie sprzedanych zostało ponad 29milionów Golfów. Ponadczasowy i niepowtarzalny design tego modelumiał ogromny wpływ na historię motoryzacji. Pojawiła się nawetoddzielna klasa samochodów – klasa Golfa. Razem z równiepopularnymi wariantami tego modelu, jak Cabrio i Variant, Golf jestjednym z najczęściej kupowanych samochodów na świecie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. Audi A3 zdobywa cztery nagrody Euro NCAP advanced - Konsorcjum Euro NCAP wręczyło nagrody dla najbardziej innowacyjnych systemów aktywnego bezpieczeństwa - Wyróżniono również układy wspomagania nagłego hamowania i funkcje ostrzegania Konsorcjum Euro NCAP uhonorowało Audi A3 czterema tytułami “Euro NCAP advanced”. Wyróżnienia te przyznawane są za innowacyjne systemy zapobiegające wypadkom, których skuteczność wykracza poza standardy bezpieczeństwa określone przepisami prawa. Nowe Audi A3 to jeden z pierwszych samochodów klasy compact, który oferuje co najmniej cztery systemy bezpieczeństwa nagrodzone przez konsorcjum Euro-NCAP: System ochrony bezpieczeństwa pasażerów Pre sense basic, to niezależny system identyfikujący potencjalnie niebezpieczne sytuacje na drodze i inicjujący odpowiednie działania w celu lepszej ochrony pasażerów podczas ewentualnej kolizji. W krytycznym momencie, system napina pasy bezpieczeństwa i automatycznie zamyka okna oraz otwierany dach samochodu. Funkcja ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front informuje kierowcę, czy zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu jadącego przed nim. Ponadto system ostrzega o krytycznych sytuacjach, a jeśli to konieczne, automatycznie inicjuje awaryjne hamowanie. Dzięki temu, prędkość pojazdu podczas kolizji jest mniejsza, a w niektórych przypadkach funkcja ta pomaga całkowicie uniknąć zderzenia. Jeśli jest to niemożliwe, drugi asystent hamowania awaryjnego wspiera kierowcę inicjując specjalne manewry hamowania podczas wypadku. Zapobiegają one dalszemu niekontrolowanemu poruszaniu się samochodu, co z kolei pozwala uniknąć kolejnych zderzeń. Wykorzystując obrazy przesyłane przez kamerę zintegrowaną z lusterkiem na przedniej szybie, asystent toru jazdy Audi active lane assist rozpoznaje oznaczenia oddzielające poszczególne pasy ruchu na drodze. Jeśli pojazd zjeżdża z obranego toru jazdy, system koryguje ruchy kierownicy. Rozwiązanie to stworzono z myślą o poruszaniu się po autostradzie i drogach poza obszarem zabudowanym, gdzie dopuszczona jest prędkość powyżej 65 km/h. Najnowsze wyniki testów zostaną podane dziś do publicznej wiadomości. Można się z nimi zapoznać na stronie internetowej: http://www.euroncap.com/home.aspx Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. [h=2]Nagrody zdobyte przez Audi w październiku 2012[/h] Złota Kierownica dla Audi A3 Audi A3 zdobyło Złotą Kierownicę w klasie samochodów kompaktowych. Podczas uroczystej gali w Berlinie, przed widownią obejmującą około trzystu gości reprezentujących biznes, politykę i media, Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, odebrał najważniejszą europejską nagrodę motoryzacyjną. W tym roku, jury dodatkowo poddało dwudziestu finalistów próbie na zamkniętym torze. Kompaktowy model z Ingolstadt, który konsekwentnie budowany jest zgodnie z zasadami lekkiej konstrukcji, przekonał jurorów uzyskując najwyższą notę w tej kategorii. Jest to już dwudziesta druga Złota Kierownica zdobyta przez Audi. Szczególnym wydarzeniem tego wieczoru, było przyznanie już po raz drugi, profesorowi dr Ferdinandowi K. Piëchowi, Prezesowi Rady Nadzorczej Volkswagen AG, Złotej Kierownicy za osiągniecia życiowe w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym. (7 listopada. 2012r.) Osiem nagród Red Dot Award dla czterech ringów Składające się z ekspertów jury, w imieniu Centrum Wzorniczego Nadrenia Północna Westfalia, przyznało Audi AG najwyższe wyróżnienia w aż ośmiu kategoriach. Poza kampanią prasową, w nowo utworzonej kategorii „Mobile & Apps” (telefonia komórkowa i aplikacje) najwyższe uznanie zyskał konfigurator Audi. Dodatkowo, do koncernu z Ingolstadt powędrowała wyczekiwana nagroda „red dot: best of the best” (najlepszy z najlepszych). Stoisko Audi na wystawie Motor Show we Frankfurcie w 2011 roku otrzymało pierwszą nagrodę za innowacyjną stylistykę powierzchni wystawowej. Wszystkie wyróżnione prace Audi można obejrzeć w „międzynarodowym roczniku projektowania komunikacji 2012/2013” (international yearbook of communication design 2012/2013). (24 października 2012r.) Niemiecka nagroda Design Award 2013 dla Audi A3 Model Audi A3 otrzymał najbardziej prestiżową niemiecką nagrodę związaną z wzornictwem, w kategorii „Transport i przestrzeń publiczna”. Na jurorach konkursu szczególne wrażenie wywarł bezpretensjonalny język stylistyki, wykorzystujący zaledwie kilka precyzyjnie poprowadzonych linii. Audi pragnie jeszcze intensywniej stosować tę filozofię w przyszłości. Szef stylistów Audi Wolfgang Egger mówi: „Skoncentrowany język stylistyki jest najlepszym rozwiązaniem. Polega na wykorzystywaniu mniejszej liczby linii i detali oraz dokładniejszym ich konstruowaniu w celu uzyskania maksimum emocji”. (31 października, 2012r.) Audi zdobywa meksykańską nagrodę JD Power Już po raz drugi, Audi zdobyło nagrodę JD Power de Mexico w kategorii samochodów luksusowych. Marka otrzymała dwa, z trzech przyznawanych trofeów. Modele A1 i A5 uzyskały najwyższe notowania w swoich kategoriach. Nagroda przyznawana jest na podstawie Meksykańskiego Badania Satysfakcji Posiadaczy Samochodów (Vehicle Ownership Satisfaction Study (MVOSS)) koncentrującego się na jakości produktu i serwisie. W badaniu wzięło udział ponad 5 000 klientów, którzy kupili nowe samochody w latach 2010-2012. Audi okazało się jedynym europejskim producentem samochodów, który wywarł takie duże wrażenie na meksykańskich kierowcach. (31 października 2012r.) "Klasyczna Złota Kierownica” dla Audi A1 i Q3 24 906 czytelników czasopisma „Autobild Klassik” wzięło udział w tegorocznym głosowaniu na zdobywcę nagrody „Klasyczna Złota Kierownica". Za najlepsze samochody w kategorii „Klasyki przyszłości”, uznano dwa modele Audi. Model Audi A1, uzyskawszy 6 452 głosów, wygrał w kategorii samochodów małych i kompaktowych. Audi Q3 wywarło najlepsze wrażenie w kategorii SUV, uzyskując 7 440 głosów. Inną nagrodę - za „Odkrycie roku” - otrzymali Thomas Frank, Dyrektor Audi Tradition oraz Bernhard Kandow, Prezes Volkswagen Classic Parts. Pracownicy tych dwóch działów odkryli w Paragwaju magazyn, w którym znajdowało się około 3 000 części zamiennych do historycznych modeli Audi i VW. (16 października 2012r.) Audi A4 allroad zyskuje miano Samochodu Roku dla aktywnych Audi A4 allroad uzyskało miano „Samochodu Roku 2013 dla aktywnych” (Active Lifestyle Vehicle Award 2013) w kategorii „Luxury On-Road”. Jury składało się z kluczowych amerykańskich dziennikarzy motoryzacyjnych i siedemdziesięciu najlepszych sportowców tego kraju. Poza osiągnięciami samochodu w terenie i jego stylistyką, oceniający koncentrowali się na funkcjach ułatwiających na co dzień aktywny tryb życia sportowców. Kryteria obejmowały łatwość umieszczenia w samochodzie roweru lub czyszczenia siedzeń. (20 października 2012r.) Organizacja Thatcham wyróżnia sześć modeli Audi za wzorowe systemy zabezpieczające przed kradzieżą Sześć nowych modeli Audi uzyskało najwyższe notowania w konkursie „2012 British Insurance Vehicle Security Awards” (nagrody brytyjskich firm ubezpieczeniowych za zabezpieczenie samochodów), a tym samym potwierdziło swą wiodącą rolę w tym segmencie. Po raz pierwszy nagrodę w kategorii „Compact SUV” uzyskał system zapobiegający kradzieży w Audi Q3. Najwyższe notowania uzyskały również model A1, nowa generacja Audi A4, A5, Q5 oraz A8 W12 L. (11 października 2012r.) Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. Odebranieprestiżowej nagrodyAutomotive Lean Production Award 2012 dla zakładu produkcyjnegoFiata Pomigliano d’Arco. Zakładprodukcyjny Fiata w Pomigliano d’Arco k.Neapolu wyróżniony zostałprestiżową, międzynarodową nagrodą „Automotive Lean ProductionAward 2012” (Ekonomikii ekologii w produkcji za rok 2012) kategoriaOEM (Original Equipment for Manufacture). Taważna i ceniona nagroda wręczona została dyrektorowi fabrykiw Pomigliano d’Arco, panu Sebastiano Garofalo, podczasuroczystości odbywającej się 7 listopada 2012 roku w niemieckimLeipzig Convention Center z okazji VII Międzynarodowego Kongresu„AutomobilProduktion”,współorganizowanego przez specjalistyczną firmę doradczą AgamusConsult. Odroku 2006 ponad 700 zakładów produkcyjnych różnych branż z 15krajów Europy − Niemiec, Francji, Hiszpanii, Beneluksu oraz Włoch,przystąpiło do konkursu o zdobycie jednego z najważniejszych wskali przemysłowej trofeum w całej Europie. Procesocenyobejmuje analizę wdrożenia przyjętych systemów produkcji w danymzakładzie, weryfikację spójności i systematyki stosowania zasadLean Production, zwłaszcza pod względem jakości, utrzymania ruchu,logistyki oraz troski o zasoby ludzkie i ich rozwój oraz pod kątemkreowania środowiska pracy w sposób uporządkowany i skuteczny,sprzyjający systematycznej eliminacji strat i marnotrawstwa. Ito właśnie na podstawie skrupulatnej analizy tego rodzaju kryteriówzapadają ostateczne decyzje jury, złożonego z najlepszychspecjalistów firmy Agamus Consult. Wczasie lipskiej konwencji wiceprezes Fiat Group Automobiles GlobalManufacturing Engineering,Michelle Melchiorre, przedstawił historię, aktualne problemy iuwarunkowania oraz metodologię (World Class Manufacturing) zakładuPomigliano d’Arco, podkreślając jednocześnie osiągniętesukcesy. Zaliczyć do nich należy wyjątkowy stopień zaangażowaniacałej kadry pracowniczej, wiarę w powodzenie oraz niezwykłąelastyczność i wydajność produkcji. Uzyskanaprzez Pamigliano d’Arco nagroda „AutomotiveLean Production Award 2012” stanowi punkt odniesienia nie tylko dlaGrupy Fiat, ale także w wymiarze makro − dla całego współczesnegoprzemysłu motoryzacyjnego. Źródło: FiatAuto Poland
  22. Pierwsze miejsca w trzech kategoriach nagrody „Autonis”, plebiscytu na najpiękniejsze auto W konkursie „Najlepsza nowość stylistyczna 2012“ niemieckiego magazynu „auto motor und sport“, Audi zdobyło pierwsze miejsca w trzech z ośmiu kategorii. Prawie połowa z blisko 15 tys. uczestników głosowania, przyznała Audi A1 Sportback pierwsze miejsce w kategorii małych samochodów osobowych. Audi A3 zwyciężyło natomiast w klasie samochodów kompaktowych, zdobywając 42,7 procent głosów. Bardzo duże uznanie wśród czytelników zdobyło terenowe Audi Q5. Ponad dziesięć punktów procentowych zapewniło temu modelowi nie budzącą żadnych wątpliwości przewagę nad konkurencyjnymi samochodami. Łącznie do konkursu stanęły 102 nowości jakie pojawiły się na rynku motoryzacyjnym w ciągu minionych dwunastu miesięcy. (18 września 2012 r.) EURO NCAP: Pięć gwiazdek dla nowego Audi A3 Zdobywając pięć gwiazdek, Audi A3 osiągnęło najlepsze wyniki w teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP. We wszystkich kategoriach łącznie, model zdobył 88 na 100 możliwych punktów. Organizacja ds. oceny bezpieczeństwa nowych pojazdów European New Car Assessment Program, ocenia w testach nie tylko bezpieczeństwo dorosłych pasażerów i dzieci, ale również ochronę pieszych. Ponadto ocena uwzględnia również systemy montowane w pojazdach, pozwalające na uniknięcie wypadków. (29 sierpnia 2012 r.) Kierownik projektu Q3 dr Ulrich Widmann, otrzymał nagrodę „Eurostars“ Award Magazyn „Automotive News Europe“ uhonorował dr Ulricha Widmanna za wybitny wkład w proces projektowania i wprowadzenia do produkcji modelu Audi Q3. Przedstawiciel Audi odebrał nagrodę w kategorii „Project Leader“ w wieczór poprzedzający otwarcie Paryskiego Salonu Motoryzacyjnego. Europejski magazyn motoryzacyjny wręcza doroczne, przyznawane w 14 kategoriach nagrody „Eurostars“, osobistościom ze świata przemysłu motoryzacyjnego. W 2011 r. wyróżnienie „Chief Financial Officer“ (CFO) dla najlepszego szefa ds. finansów otrzymał Axel Strotbek, członek Zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. (26 września 2012 r.) AUTO BILD-Design-Award: Audi A3 numerem jeden w klasie samochodów kompaktowych W tegorocznej edycji plebiscytu AUTO BILD-Design-Award, czytelnicy tego popularnego magazynu motoryzacyjnego uznali nowe Audi A3 za najatrakcyjniejsze auto w klasie małych i kompaktowych samochodów. W plebiscycie o europejskim zasięgu, głos na najpiękniejsze samochody roku 2012 oddało blisko 100 tys. uczestników. Łącznie w konkursie oceniono 136 modeli w pięciu kategoriach. (10 sierpnia 2012 r.) Total Quality Index™: Audi top marką roku 2012 W amerykańskim rankingu „Total Quality Index™“ (TQI), Audi zdobyło 918 na 1000 możliwych punktów, dzięki czemu zyskało miano top marki przemysłu motoryzacyjnego. Ponadto, Audi A8 otrzymało tytuł najlepszego modelu i luksusowego samochodu: „Best Model and Luxury Car“. Limuzynę doceniono przede wszystkim za przyjazność dla środowiska, wysoki standard wykończenia i wyposażenia wnętrza. W kategorii samochodów „Near-Luxury Car“, pierwsze miejsce zdobyło Audi A4, m. in. za nowoczesną stylistykę i niezawodność. Nagroda wręczana jest co roku przez amerykański instytut badawczy „Strategic Vision“ z San Diego. Podstawą do przyznania wyróżnienia jest badanie satysfakcji klientów, w ramach którego przeprowadza się wśród 45 tys. kierowców ankietę dotyczącą ich doświadczeń z nowymi samochodami. (29 sierpnia 2012 r.) Pięć gwiazdek dla Audi Q3 w australijskim rankingu wyników uzyskanych w testach zderzeniowych ANCAP W testach przeprowadzonych przez australijską organizację badawczą Australian New Car Assessment Program (ANCAP), Audi Q3 zdobyło najlepszą notę w postaci pięciu gwiazdek. Badanie obejmuje zderzenie z barierą, uderzenie boczne oraz zderzenie z pieszym. Organizacja ta wspierana jest m. in. przez australijskie i nowozelandzkie automobilkluby i rządy obu krajów. Otrzymując pięć gwiazdek, Audi Q3 zdobyło w ubiegłym roku najlepszą ocenę europejskiej organizacji ds. oceny bezpieczeństwa nowych pojazdów EURO NCAP. (30 sierpnia 2012 r.) Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. [h=1]BMW Group zdobywa liczne nagrody w konkursie Automotive Brand Contest 2012.[/h][h=1]BMW Group otrzymało łącznie 48 nagród, z czego 14 zostało przyznanych projektom przygotowanym przez BMW Group Design.[/h][h=3][/h]Monachium. Jury prestiżowego, międzynarodowego konkursu wzornictwa Automotive Brand Contest doceniło projekty autorstwa BMW Group. Firma zdobyła łącznie 48 nagród. W kategorii „Wygląd zewnętrzny” nagrody otrzymało BMW i8 Concept Spyder, BMW serii 6 Gran Coupé, MINI Roadster oraz motocykle BMW S 1000 RR i Husqvarna Nuda 900 R. Dodatkowo BMW i8 Concept Spyder, BMW serii 6 Gran Coupé, MINI Roadster oraz BMW serii 3 Limuzyna znalazły się wśród zwycięzców w kategorii „Wnętrze”. BMW Design Studio Live okazało się najciekawszym wydarzeniem spośród paneli eksperckich, a instalacja COLOUR ONE dla MINI autorstwa Scholten & Baijings zdobyła specjalne wyróżnienie dla „Najlepszego z najlepszych”. Ponadto zespół BMW Group Design otrzymał nagrodę dla „Zespołu roku”, natomiast materiał o BMW Zagato Coupe został wyróżniony jako najlepszy „Film dotyczący wizerunku”. BMW i8 Concept zostało z kolei nagrodzone tytułem „Innowacja roku”. Z dużym uznaniem spotkały się również liczne kampanie marki BMW. Swoim werdyktem Niemiecka Rada Wzornictwa potwierdziła wyjątkowy standard designu BMW Group. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie 27 września się podczas Nocy Projektantów Motoryzacyjnych (Automotive Designers’ Night), odbywającej się w ramach targów motoryzacyjnych „Mondial de l’Automobile” 2012 w Paryżu. Automotive Brand Contest jest jedynym niezależnym międzynarodowym konkursem designu marek samochodowych. Już od pierwszej edycji, która miała miejsce w 2011 roku, impreza jest uznawana za ważne wydarzenie w branży motoryzacyjnej. Tegoroczna edycja w dużej mierze skoncentrowała się na wszechstronnym „reżyserowaniu” marki w ramach wszystkich mediów oraz produktów. Panel ekspertów złożony z przedstawicieli mediów, specjalistów od komunikacji wizualnej oraz marki, a także władz placówek oświatowych, nagrodził nadesłane prace w łącznie 12 kategoriach. Przy dokonywaniu oceny pod uwagę brano m.in. wygląd auta, design marki oraz kampanie reklamowe promujące dany model. Zwycięzcy poszczególnych kategorii zostali automatycznie nominowani do nagrody Design Award przyznawanej przez Niemiecką Radę Wzornictwa (German Design Council). Stylistyka BMW i8 Concept to wzajemna zależność technologii i estetyki. Jego kształty i niska sylwetka emanują wrażeniem dynamicznego męstwa, podczas gdy duże okna i uwypuklone cechy aerodynamiczne zapewniają nieograniczony pogląd na lekką, innowacyjną stylistykę tego studyjnego modelu, podkreślając jego zobowiązanie do zapewniania maksymalnej wydajności. Sportowy charakter pojazdu przejawia się również poprzez stylistykę wnętrza wyróżniającą się bezkompromisową orientacją na kierowcę oraz wykorzystaniem zasobów odnawialnych. Sportowy, pełen emocji design BMW i8 Concept Spyder prezentuje atrybuty dwuosobowego kabrioletu, a także zestawienia jasnego oświetlenia, dynamiki i efektywności z niezwykłą estetyką. Połączenie inteligentnej, lekkiej stylistyki z oszałamiającą technologią hybrydową pomaga BMW i8 Concept Spyder zyskać autentyczne osiągi sportowego samochodu w momencie, gdy auto spala dokładnie tyle samo paliwa ile tradycyjny kompakt. Sportowe, dynamiczne wrażenie podkreślają duże panele nadwozia, obniżona postawa i liczne elementy aerodynamiczne, takie jak powierzchnie styku, listwy, wloty powietrza oraz klapy. BMW serii 6 Gran Coupé łączy w sobie wyjątkową estetykę i dynamikę klasycznego BMW Coupé z luksusową atmosferą, potęgując indywidualną osobowość pojazdu. Jego proporcje – bardzo niski jak na model czterodrzwiowy profil – odzwierciedlają sportową klasę i luksus. Dzięki niewielkiej wysokości rozciągającej się do tyłu linii dachowej, BMW serii 6 Gran Coupé jest ucieleśnieniem czystej estetyki marki. Stylistyka wnętrza harmonicznie łączy przednie i tylne fotele stwarzając doskonałe połączenie elegancji i dynamiki. Elementy dekoracyjne i płynne oraz nakładające się na siebie powierzchnie sygnalizują wyjątkową naturę BMW serii 6 Gran Coupé. BMW serii 3 Limuzyna jest najlepiej sprzedającym się na świecie pojazdem w klasie premium. Obecnie jego szósta generacja ustanawia nowe wzorce w zakresie sportowych osiągów, elegancji i komfortu. Pionierska historia modelu stanowi inspirację dla nowych sportowych limuzyn, których potężna stylistyka jest ucieleśnieniem charakterystycznego dla marki designu. Nowe oblicze BMW z płaskimi reflektorami sięgającymi aż do grilla oraz atrapy chłodnicy BMW w kształcie nerek akcentuje dynamiczny i elegancki design nowej gamy BMW serii 3. BMW Zagato Coupé jest efektem współpracy pomiędzy entuzjastami motoryzacji – to BMW widziane oczami włoskiego projektanta karoserii Zagato. Jest to również wyraźnie odzwierciedlone w stylistyce. Wskazówki stylistyczne pracowni umożliwiły stworzenie budzącego emocje coupé zgodnie z najlepszą tradycją Zagato. Przyciągające oko rozmieszczenie masy jest cechą charakterystyczną tej włoskiej pracowni i nadaje BMW Zagato Coupé osobowość wyróżniającą się już od pierwszego spojrzenia. Obróbka powierzchni z kolei jest inspirowana głównie przez BMW. MINI Roadster jest eleganckim i sportowym samochodem kompaktowym dla wymagających kierowców, którzy cenią wysokiej jakości stylistykę, mocne silniki i precyzyjnie dopasowane zawieszenie. Typowa dla MINI interpretacja kompaktowego roadstera łączy w sobie czysty sportowy charakter ze spontaniczną radością jazdy po mieście z opuszczonym dachem. Pokryte stalą nierdzewną pałąki antykapotażowe oraz rama przedniej szyby podkreślają jego elegancki design, zapewniając jednocześnie optymalne bezpieczeństwo dla kierowcy i pasażera. Aby uświetnić Salone del Mobile 2012, MINI zaprezentowało instalację COLOUR ONE dla MINI autorstwa Scholten & Baijings. Dzieło, cieszącego się poważaniem na całym świecie, holenderskiego duetu jest próbą poznania budowy MINI One poprzez zbadanie jego struktury aż do najmniejszego komponentu, co czyni go swoistą dekonstrukcją procesu projektowania. Rezultatem jest również nowa, skłaniająca do myślenia i inspirująca interpretacja, która wykorzystując typowe dla Scholten & Baijings narzędzia stylistyczne koloru i materiału, a także stawia pytanie o rolę stylistyki motoryzacyjnej oraz przedstawia ją w nowym świetle. Zwiedzający Munich Creative Business Week 2012 mogli zapoznać się z genezą charakterystycznego wyglądu BMW dzięki BMW Design Studio Live mieszczącego się w BMW Lenbachplatz. Jako część prezentacji nowego BMW serii 3 zademonstrowano interesujące informacje dotyczące procesu tworzenia stylistyki. Główną atrakcją była możliwość obserwowania projektantów BMW Group podczas pracy nad glinianym modelem w skali 1:1, co stanowiło dodatkowy, fascynujący wgląd w świat designu produktów BMW. Nowy motocykl BMW S 1000 RR nie tylko zyskuje na technicznych zaletach silnika, zawieszenia i kokpitu, lecz również w kwestii stylistyki wysuwa się na prowadzenie. Tylna część jest odczuwalnie węższa, podczas gdy asymetryczne panele boczne zostały dyskretnie zmodyfikowane, dzięki czemu środkowy wlot powietrza ma teraz kratki boczne. Nowe, wyraziste i rozpoznawalne cechy przyjęły formę dwóch skrzydełek w górnej części paneli. Mają one na celu poprawę aerodynamiki pojazdu. Dzięki swojemu świeżemu i niepokornemu wyglądowi, Husqvarna Nuda 900 R promieniuje zwinnym poczuciem sportowej dynamiki. Nuda 900 to pierwszy motocykl łączący w sobie moc techniczną BMW Group z elegancką włoską klasą. Dzięki swojej minimalistycznej stylistyce każdy element podkreśla atletyczny wygląd, który zapewnia motocyklowi unikalne, dynamiczne napięcie. Ten charakterystyczny język kształtów rozciąga się aż do aerodynamicznie stylizowanego końca, który czerpie inspirację z motocykla wyścigowego. W zeszłorocznej edycji konkursu Automotive Brand Contest, BMW Group Design zdobyła nagrodę za instalację świetlną SESTOSENSO, BMW 328 Hommage oraz BMW serii 6 Coupé. Źródło: BMW Group
  24. Monachium. Jury prestiżowego, międzynarodowego konkursu wzornictwa Automotive Brand Contest doceniło projekty autorstwa BMW Group. Firma zdobyła łącznie 48 nagród. W kategorii „Wygląd zewnętrzny” nagrody otrzymało BMW i8 Concept Spyder, BMW serii 6 Gran Coupé, MINI Roadster oraz motocykle BMW S 1000 RR i Husqvarna Nuda 900 R. Dodatkowo BMW i8 Concept Spyder, BMW serii 6 Gran Coupé, MINI Roadster oraz BMW serii 3 Limuzyna znalazły się wśród zwycięzców w kategorii „Wnętrze”. BMW Design Studio Live okazało się najciekawszym wydarzeniem spośród paneli eksperckich, a instalacja COLOUR ONE dla MINI autorstwa Scholten & Baijings zdobyła specjalne wyróżnienie dla „Najlepszego z najlepszych”. Ponadto zespół BMW Group Design otrzymał nagrodę dla „Zespołu roku”, natomiast materiał o BMW Zagato Coupe został wyróżniony jako najlepszy „Film dotyczący wizerunku”. BMW i8 Concept zostało z kolei nagrodzone tytułem „Innowacja roku”. Z dużym uznaniem spotkały się również liczne kampanie marki BMW. Swoim werdyktem Niemiecka Rada Wzornictwa potwierdziła wyjątkowy standard designu BMW Group. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie 27 września się podczas Nocy Projektantów Motoryzacyjnych (Automotive Designers’ Night), odbywającej się w ramach targów motoryzacyjnych „Mondial de l’Automobile” 2012 w Paryżu. Automotive Brand Contest jest jedynym niezależnym międzynarodowym konkursem designu marek samochodowych. Już od pierwszej edycji, która miała miejsce w 2011 roku, impreza jest uznawana za ważne wydarzenie w branży motoryzacyjnej. Tegoroczna edycja w dużej mierze skoncentrowała się na wszechstronnym „reżyserowaniu” marki w ramach wszystkich mediów oraz produktów. Panel ekspertów złożony z przedstawicieli mediów, specjalistów od komunikacji wizualnej oraz marki, a także władz placówek oświatowych, nagrodził nadesłane prace w łącznie 12 kategoriach. Przy dokonywaniu oceny pod uwagę brano m.in. wygląd auta, design marki oraz kampanie reklamowe promujące dany model. Zwycięzcy poszczególnych kategorii zostali automatycznie nominowani do nagrody Design Award przyznawanej przez Niemiecką Radę Wzornictwa (German Design Council). Stylistyka BMW i8 Concept to wzajemna zależność technologii i estetyki. Jego kształty i niska sylwetka emanują wrażeniem dynamicznego męstwa, podczas gdy duże okna i uwypuklone cechy aerodynamiczne zapewniają nieograniczony pogląd na lekką, innowacyjną stylistykę tego studyjnego modelu, podkreślając jego zobowiązanie do zapewniania maksymalnej wydajności. Sportowy charakter pojazdu przejawia się również poprzez stylistykę wnętrza wyróżniającą się bezkompromisową orientacją na kierowcę oraz wykorzystaniem zasobów odnawialnych. Sportowy, pełen emocji design BMW i8 Concept Spyder prezentuje atrybuty dwuosobowego kabrioletu, a także zestawienia jasnego oświetlenia, dynamiki i efektywności z niezwykłą estetyką. Połączenie inteligentnej, lekkiej stylistyki z oszałamiającą technologią hybrydową pomaga BMW i8 Concept Spyder zyskać autentyczne osiągi sportowego samochodu w momencie, gdy auto spala dokładnie tyle samo paliwa ile tradycyjny kompakt. Sportowe, dynamiczne wrażenie podkreślają duże panele nadwozia, obniżona postawa i liczne elementy aerodynamiczne, takie jak powierzchnie styku, listwy, wloty powietrza oraz klapy. BMW serii 6 Gran Coupé łączy w sobie wyjątkową estetykę i dynamikę klasycznego BMW Coupé z luksusową atmosferą, potęgując indywidualną osobowość pojazdu. Jego proporcje – bardzo niski jak na model czterodrzwiowy profil – odzwierciedlają sportową klasę i luksus. Dzięki niewielkiej wysokości rozciągającej się do tyłu linii dachowej, BMW serii 6 Gran Coupé jest ucieleśnieniem czystej estetyki marki. Stylistyka wnętrza harmonicznie łączy przednie i tylne fotele stwarzając doskonałe połączenie elegancji i dynamiki. Elementy dekoracyjne i płynne oraz nakładające się na siebie powierzchnie sygnalizują wyjątkową naturę BMW serii 6 Gran Coupé. BMW serii 3 Limuzyna jest najlepiej sprzedającym się na świecie pojazdem w klasie premium. Obecnie jego szósta generacja ustanawia nowe wzorce w zakresie sportowych osiągów, elegancji i komfortu. Pionierska historia modelu stanowi inspirację dla nowych sportowych limuzyn, których potężna stylistyka jest ucieleśnieniem charakterystycznego dla marki designu. Nowe oblicze BMW z płaskimi reflektorami sięgającymi aż do grilla oraz atrapy chłodnicy BMW w kształcie nerek akcentuje dynamiczny i elegancki design nowej gamy BMW serii 3. BMW Zagato Coupé jest efektem współpracy pomiędzy entuzjastami motoryzacji – to BMW widziane oczami włoskiego projektanta karoserii Zagato. Jest to również wyraźnie odzwierciedlone w stylistyce. Wskazówki stylistyczne pracowni umożliwiły stworzenie budzącego emocje coupé zgodnie z najlepszą tradycją Zagato. Przyciągające oko rozmieszczenie masy jest cechą charakterystyczną tej włoskiej pracowni i nadaje BMW Zagato Coupé osobowość wyróżniającą się już od pierwszego spojrzenia. Obróbka powierzchni z kolei jest inspirowana głównie przez BMW. MINI Roadster jest eleganckim i sportowym samochodem kompaktowym dla wymagających kierowców, którzy cenią wysokiej jakości stylistykę, mocne silniki i precyzyjnie dopasowane zawieszenie. Typowa dla MINI interpretacja kompaktowego roadstera łączy w sobie czysty sportowy charakter ze spontaniczną radością jazdy po mieście z opuszczonym dachem. Pokryte stalą nierdzewną pałąki antykapotażowe oraz rama przedniej szyby podkreślają jego elegancki design, zapewniając jednocześnie optymalne bezpieczeństwo dla kierowcy i pasażera. Aby uświetnić Salone del Mobile 2012, MINI zaprezentowało instalację COLOUR ONE dla MINI autorstwa Scholten & Baijings. Dzieło, cieszącego się poważaniem na całym świecie, holenderskiego duetu jest próbą poznania budowy MINI One poprzez zbadanie jego struktury aż do najmniejszego komponentu, co czyni go swoistą dekonstrukcją procesu projektowania. Rezultatem jest również nowa, skłaniająca do myślenia i inspirująca interpretacja, która wykorzystując typowe dla Scholten & Baijings narzędzia stylistyczne koloru i materiału, a także stawia pytanie o rolę stylistyki motoryzacyjnej oraz przedstawia ją w nowym świetle. Zwiedzający Munich Creative Business Week 2012 mogli zapoznać się z genezą charakterystycznego wyglądu BMW dzięki BMW Design Studio Live mieszczącego się w BMW Lenbachplatz. Jako część prezentacji nowego BMW serii 3 zademonstrowano interesujące informacje dotyczące procesu tworzenia stylistyki. Główną atrakcją była możliwość obserwowania projektantów BMW Group podczas pracy nad glinianym modelem w skali 1:1, co stanowiło dodatkowy, fascynujący wgląd w świat designu produktów BMW. Nowy motocykl BMW S 1000 RR nie tylko zyskuje na technicznych zaletach silnika, zawieszenia i kokpitu, lecz również w kwestii stylistyki wysuwa się na prowadzenie. Tylna część jest odczuwalnie węższa, podczas gdy asymetryczne panele boczne zostały dyskretnie zmodyfikowane, dzięki czemu środkowy wlot powietrza ma teraz kratki boczne. Nowe, wyraziste i rozpoznawalne cechy przyjęły formę dwóch skrzydełek w górnej części paneli. Mają one na celu poprawę aerodynamiki pojazdu. Dzięki swojemu świeżemu i niepokornemu wyglądowi, Husqvarna Nuda 900 R promieniuje zwinnym poczuciem sportowej dynamiki. Nuda 900 to pierwszy motocykl łączący w sobie moc techniczną BMW Group z elegancką włoską klasą. Dzięki swojej minimalistycznej stylistyce każdy element podkreśla atletyczny wygląd, który zapewnia motocyklowi unikalne, dynamiczne napięcie. Ten charakterystyczny język kształtów rozciąga się aż do aerodynamicznie stylizowanego końca, który czerpie inspirację z motocykla wyścigowego. W zeszłorocznej edycji konkursu Automotive Brand Contest, BMW Group Design zdobyła nagrodę za instalację świetlną SESTOSENSO, BMW 328 Hommage oraz BMW serii 6 Coupé. źródło: BMW Group
  25. więcej -> Kia zdobywa nagrody za design | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×