Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'nadal' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 18 wyników

  1. Aglomeracja warszawska nadal na podium najbardziej zakorkowanych miast w Europie III miejsce w rankingu najbardziej zakorkowanych miast Europy Warszawa, 6 listopada 2013 – Firma TomTom opublikowała dziś wyniki raportu TomTom Traffic Index za drugi kwartał 2013, który precyzyjnie mierzy poziom zatłoczenia dróg w 59 największych miastach europejskich i porównuje te wyniki z drugim kwartałem 2012 roku. Z raportu wynika, że aglomeracja warszawska jest trzecim – po Moskwie i Stambule – najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. W raporcie zostały uwzględnione najważniejsze europejskie metropolie powyżej 800 000 mieszkańców. Z globalnego raportu TomTom Traffic Index wynika, że kierowcy na całym świecie średnio tracą w korkach 8 dni roboczych w ciągu roku. Aglomeracja warszawska na 3. miejscu Z europejskiej części globalnego raportu wynika, że średni poziom zatłoczenia w aglomeracji warszawskiej w drugim kwartale 2013 wyniósł 44 proc. Oznacza to, że średni czas podróży w stolicy Polski był dłuższy o 44 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływał swobodnie. W szczytach porannym i wieczornym poziom zakorkowania wynosił 89 proc. i 95 proc odpowiednio. Takie wyniki uplasowały aglomerację warszawską na trzecim miejscu spośród 59 największych europejskich miast, objętych raportem. Największe spowolnienie ruchu przypadało na poniedziałkowe poranne godziny szczytu oraz wieczorne godziny szczytu w piątki. Najbardziej zakorkowanym dniem w aglomeracji warszawskiej był 25 maja 2013r., było to związane ze znacznymi opadami deszczu od samego rana i zalanymi ulicami. Co pocieszające poziom zakorkowania w analizowanym kwartale był nieco niższy niż w analogicznym okresie w 2012 roku: ogólny był o 1 punkt procentowy niższy, a poranny o 4. Przy czym wskaźnik ten wzrósł w przypadku wieczornych korków: z 91 do 95 proc. W praktyce oznacza to, że jeśli w drugim kwartale 2013 codziennie podróżowaliśmy pół godziny, to w korkach spędziliśmy 110 godzin (średnia na cały rok). Przy czym w odniesieniu do szczytów porannych i wieczornych czas podróży był niemal dwa razy dłuższy niż w przypadku swobodnego ruchu. „Analizując dane z 2011 i 2012 roku warto zauważyć, że sytuacja praktycznie nie ulega zmianie, nawet pomimo otwarcia autostrady A2 i drogi ekspresowej S8 Konotopa-Powązkowska. Niestety podobna sytuacja mogła nastąpić także po otwarciu drogi ekspresowej S2 Konotopa - Puławska, co będzie można sprawdzić po opublikowaniu wyników Tom Tom Traffic Index za cały 2013 rok” – powiedział Jan Jakiel, prezes SISKOM. – „Spadek zatłoczenia po otwarciu nowej inwestycji jest chwilowy, a w dłuższej perspektywie na skutek wzbudzenia ruchu następuje powrót zatłoczenia do pierwotnego poziomu. Pewną poprawę może tutaj przynieść dopiero uruchomienie II linii metra, planowane na koniec 2014 r.”. Co ciekawe takie zakorkowanie miasta jest jedną z głównych przyczyn tzw. efektu „zatrzymania – ruszania” opisanego w badaniu firm Castrol i TomTom (1). Duża ilość takiego zatrzymywania – ruszania przyczynia się do szybszego zużywania silnika. Dla Warszawy wskaźnik ten wynosi 16200 postojów/ rocznie/ pojazd. W Polsce króluje aglomeracja łódzka Równolegle do raportu dotyczącego największych miast w Europie firma TomTom zbadała również zakorkowanie miast poniżej 800 tysięcy mieszkańców. W zestawieniu znalazły się dwie polskie aglomeracje: łódzka oraz krakowska. Okazało się, że zakorkowanie w tej pierwszej było wyższe niż nawet w aglomeracji warszawskiej: ogólny współczynnik wyniósł aż 53 proc., w porannym szczycie – 76,8 proc., a w wieczornym – 103 proc.. Kraków w tym zestawieniu wypadł zdecydowanie lepiej niż stolica: ogólny współczynnik wyniósł 29,8 proc., w porannym szczycie – 54,9 proc., a w wieczornym – 66,8 proc. Korki w Europie Najbardziej zakorkowaną aglomeracją w Europie w drugim kwartale 2013 była Moskwa. Średni czas podróży w stolicy Rosji był dłuższy o 65 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, i o 114 proc. dłuższy podczas porannych godzin szczytu. Wieczorem czas podróży wydłużał się o 133 proc. Na drugim miejscu uplasowała się aglomeracja stambulska. Średni czas podróży w tureckiej stolicy był dłuższy o 57 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie oraz o 81 proc. podczas porannych godzin szczytu. W szczycie wieczornym czas spędzony za kierownicą wydłużał się o 127 proc. Kolejne miejsca zajęły Palermo, Marsylia, Rzym, Paryż, Sztokholm, Bruksela oraz Lyon. TomTom Traffic Index to najdokładniejszy na świecie barometr zatorów drogowych w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży, gromadzonych przez pojazdy z nawigacjami, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza danych ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad sześć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. TomTom Traffic Index — informacje W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS. Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatorów w ponad 161 miastach na całym świecie, ale również analizuje poziom zatorów w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800000 mieszkańców. Ponadto uwzględniono wybrane mniejsze miasta ze względu na ich znaczenie dla regionalnej sieci transportowej. Dodano je po to, aby uzyskać pełniejszy obraz poziomu zatorów drogowych w poszczególnych krajach. Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych. 1) W badaniach przeprowadzonych przez firmę TomTom na zlecenie Castrol przeanalizowano informacje z satelitarnych systemów nawigacyjnych używanych przez kierowców z 50 miast na całym świecie. Celem było podkreślenie obciążeń, jakim poddawane są samochody przy zmiennych warunkach na drodze. Źródło: TomTom
  2. Volkswagen nadal rozważa debiut w segmencie aut budżetowych A pomyśleć, że kiedyś to Skoda była budżetową marką VW
  3. więcej -> CENY | Suzuki SX4 Classic nadal w ofercie, nowości na rynku samochodowym, rynek nowych samochodów, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  4. Range Rover nadal rozważa produkcję Evoque Cabrio Według mnie ten samochód jest równie bezsensowny, jak Nissan Murano Cabrio...
  5. Dzięki zwycięstwu w Spa, Audi nadal niekwestionowanym liderem wyścigów WEC -Potrójny tryumf Audi R18 e-tron quattro w drugim w tym sezonie wyścigu serii WEC - Fässler, Lotterer i Tréluyer nowymi liderami tabeli - Test nowego wariantu karoserii przygotowanego na Le Mans Ingolstadt/Spa, 6 maja 2013. Audi świętuje kolejny zwycięski weekend w serii Mistrzostw Świata na Długich Dystansach FIA WEC. W Spa, trzy R18 e-tron quattro wystartowały z trzech pole position, a już po sześciu godzinach trzy teamy kierowców stanęły na podium. W ubiegłym sezonie Audi również wygrało ten wyścig. Trzy sportowe hybrydy Audi, zajmując pierwsze, drugie i trzecie miejsce zarówno na treningu, jak i w głównym wyścigu, osiągnęły najlepsze wyniki. Po raz drugi z rzędu, marka z Ingolstadt zwyciężyła konkurencję –hybrydowe bolidy Toyoty. Cztery ringi odniosły podwójne zwycięstwo także przed trzema tygodniami, podczas inauguracji sezonu w Silverstone. Szczególnie dobrze wypadli mistrzowie świata Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Treluyer. Prowadzony przez nich bolid miał na mecie 1,05 minuty przewagi nad konkurencją, mimo że od początku wyścigu szczęście niezbyt im dopisywało. W drugiej godzinie wyścigu odłamek uszkodził jedną z opon, co zmusiło André Lotterera do wcześniejszego pit stopu. Jego zmiennik, Benoît Tréluyer podjął walkę startując z siódmego miejsca. Już po 74 minutach bolid z numerem jeden objął prowadzenie. Zwycięzcy z Silverstone, Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, zajęli drugie miejsce. W tabeli, francusko-duńsko-szkockie trio ma tylko jeden punkt straty do kolegów z „jedynki”, którzy dodatkowo zdobyli w Belgii punkt za najlepszy czas podczas jazdy treningowej. Świetny wynik na swoim koncie zapisali też Marc Gené, Lucas di Grassi i Oliver Jarvis. Oni zasiadali za sterami sportowej hybrydy z numerem 3, która pod względem aerodynamiki została już dostosowana do zbliżającego się wyścigu w Le Mans. Z tego powodu, pojazd nie był optymalnie dostosowany do zmagań na pętli o długości 7,004 km, jakie przyszło mu pokonać w Ardenach. Niemniej jednak dane o obu typach pojazdów zebrane w Spa, stanowią dla Audi skarbnicę cennej wiedzy. Mniejsza siła docisku nie ułatwiała prowadzenia samochodu podczas szybkiego pokonywania wielu zakrętów na belgijskiej trasie. Mimo to, zespołowi Audi udało się wyprzedzić najlepszy pojazd Toyoty oznaczony numerem osiem. Triumf w Belgii to już czwarte w tym roku zwycięstwo Audi w wyścigach długodystansowych. Po zwycięstwie Audi R8 GRAND-AM w klasie GT podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona i po triumfie Audi R18 e-tron quattro w 12-godzinnym maratonie w Sebring, przyszedł czas na dwa zwycięstwa w wyścigach WEC. Kolejny punkt w terminarzu imprez to Le Mans, gdzie już 9 czerwca Audi Sport Team Joest będzie się przygotowywać do startu w wyścigu 24-godzinnym. Właśnie w Le Mans, 22 i 23 czerwca, Audi ma zamiar już po raz dwunasty zdobyć najwyższe laury. Volkswagen Group Polska
  6. Wskaźniki finansowe Audi AG w pierwszym kwartale tego roku nadal na wysokim poziomie -W pierwszym kwartale br., koncern Audi osiągnął obroty w wysokości 11 734 mln euro i wypracował zysk operacyjny 1 307 mln euro -Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów mówi: „Mimo trudnych warunków gospodarczych i dużych nakładów na inwestycje, odnotowaliśmy 11,1 procent rentowności sprzedaży“ -Audi nadal notuje wzrost. Jesienią w salonach sprzedaży pojawi się nowe Audi A3 Limousine Pomimo niekorzystnej koniunktury gospodarczej w niektórych krajach europejskich, Audi, sprzedając blisko 369 500 pojazdów, doskonale zakończyło pierwszy kwartał roku 2013. Przy tym przychody ze sprzedaży – 11 734 mln euro w pierwszych trzech miesiącach, prawie osiągnęły rekordowy poziom sprzed roku. Dzięki zyskowi operacyjnemu w wysokości 1 307 mln euro, operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży wyniósł 11,1 procent. Ponownie przewyższył wskaźnik planowany, którego wielkość – jak zakładano – miała wynieść od ośmiu do dziesięciu procent. Oznacza to, że Audi również w czasach zawirowań w europejskiej gospodarce, kontynuuje strategię wzrostu i intensywnie inwestuje w przyszłość. Producent konsekwentnie dąży do realizacji planów rentowności sprzedaży. „Choć ramowe warunki gospodarcze są bardzo trudne, a dodatkowo nasze nakłady na inwestycje były rekordowo wysokie, zanotowaliśmy zysk operacyjny o wartości 11,1 procent“ – powiedział Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansowych i organizacyjnych, podczas prezentacji sprawozdania finansowego za pierwszy kwartał 2013. Na cały rok 2013, Audi zakłada zwiększone nakłady na nowe produkty i technologie. Równocześnie marka rozbudowuje zakłady produkcyjne na całym świecie, by w ten sposób stworzyć podstawy do dalszego rozwoju. Sprzedając od stycznia do marca 2013, 369 494 samochodów na całym świecie (2012: 346 105 aut), marka z czterema ringami pobiła o 6,8 procent swój własny rekord z roku poprzedniego. Przy tym sprzedaż Audi rośnie nieprzerwanie w trzech najważniejszych regionach – Europie, Azji i Ameryce Północnej. Obok nowego Audi A3, motorami sprzedaży są A1 Sportback, cała rodzina A4 oraz SUV-y Q3 i Q5. Przychody ze sprzedaży koncernu z Ingolstadt osiągnęły w pierwszych trzech miesiącach tego roku 11 734 mln euro (2012: 12 389 mln). To poziom bardzo zbliżony do ubiegłorocznego. Mimo dużych nakładów na nowe produkty i technologie oraz dużych kosztów ponoszonych na rozbudowę międzynarodowej sieci produkcyjnej, Audi wypracowało zysk operacyjny w wysokości 1 307 mln euro (2012: 1 410 mln), tylko o 7,3 procent mniejszy niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 11,1 procent (2012: 11,4 procent) i znacznie przewyższył planowany wskaźnik, którego wielkość – jak zakładano – miała osiągnąć wartość od ośmiu do dziesięciu procent. Przychody ze sprzedaży osiągnęły w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wysokość 1 432 mln euro (2012: 1 511 mln), czyli prawie taki sam poziom jak przed rokiem. Dzięki temu, producent może pochwalić się wskaźnikiem wzrostu przychodu ze sprzedaży w wysokości 12,2 procent (2012: 12,2 procent). W roku 2013, Audi chce jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż, w stosunku do rekordowego roku 2012. Obok nowego Audi A3 i A3 Sportback, ma w tym pomóc model A3 Limousine, który przed kilkoma dniami zaprezentowano w Szanghaju. Zwiększona sprzedaż ma się bezpośrednio przełożyć na wzrost obrotów. Dzięki powiększonym nakładom na nowe produkty i dzięki rozbudowie sieci produkcyjnej na całym świecie, producent liczy, że w bieżącym roku rozrachunkowym osiągnie zysk operacyjny w górnych granicach zakładanego przedziału,tj. w wysokości od ośmiu do dziesięciu procent. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Irmscher Inspiro - styl retro nadal w modzie Wygląda trochę pokracznie...
  8. [h=3]Sprzedaż SKODY w październiku nadal w górę[/h] Dostawy samochodów marki ŠKODA wzrosły w październiku 2012 roku o 1,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, osiągając poziom 78 000 szt. Od początku 2012 roku producent samochodów ŠKODA ustanowił bardzo dobry wynik sprzedaży. Przez pierwsze 10 miesięcy tego roku marka dostarczyła 795 100 samochodów na całym świecie, co daje wzrost o 7,2 proc. (styczeń – październik 2011: 741 800 szt.). „Pomimo skomplikowanych warunków rynkowych ŠKODA pozostaje na ścieżce wzrostu” - powiedział Werner Eichhorn, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Mamy zamiar kontynuować nasz rozwój, rozpoczynając ofensywę modelową. Niedawno wprowadziliśmy do sprzedaży ŠKODĘ Rapid, natomiast już niedługo zadebiutuje kolejna odsłona Octavii. Nowe modele marki mają decydujący wkład w przyjętą przez nas strategię wzrostu” - dodaje Eichhorn. W Europie Zachodniej Producent dostarczył w październiku 2012 roku 27 600 samochodów (październik 2011: 29 200 szt.). Udział w rynku ŠKODY wzrósł w tym regionie w przeciągu pierwszych 10 miesięcy tego roku do ponad 3 proc. (styczeń - październik 2011: 2,8 proc.). Pomimo słabej sytuacji gospodarczej, w Wielkiej Brytanii sprzedaż marki wzrosła o 69 proc. (październik 2012: 4 600 szt.; październik 2011: 2 700 szt.). ŠKODA zanotowała wzrost sprzedaży na rynkach Europy Wschodniej. Producent dostarczył w październiku 2012 roku w tym regionie 11 600 samochodów, co przekłada się na 11,5 proc. wzrost do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na rynek rosyjski marka dostarczyła aż 8 300 pojazdów, co daje 17 proc. wzrost (październik 2011: 7 100 szt.). W Europie Środkowo-Wschodniej, w październiku 2012 roku samochody marki ŠKODA trafiły do 9 800 nabywców. Rok wcześniej, w tym samym okresie Producent sprzedał ich 10 800 szt. Na czeski rynek, w październiku 2012 roku trafiło 5 300 aut, co oznacza wzrost o 3,2 proc. (październik 2011: 5 100 szt.). W ciągu pierwszych 10 miesięcy 2012 roku, ŠKODA sprzedała w Europie Środkowej łącznie 103 800 samochodów (+1,8 proc.). W Polsce ŠKODA wciąż utrzymuje pozycję lidera na rynku. W październiku tego roku zarejestrowanych zostało aż 2 147 samochodów osobowych tej marki. Udział rynkowy Producenta w Polsce w 2012 roku wynosi 12,15 proc. ŠKODA stale rozwija swoją sprzedaż na rynkach azjatyckich. W Chinach, w październiku 2012 roku Producent dostarczył 22 900 samochodów, co oznacza wzrost na poziomie 9,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W Indiach, w zeszłym miesiącu marka sprzedała ponad 2 tys. pojazdów. Przez pierwsze 10 miesięcy 2012 roku, sprzedaż ŠKODY wzrosła zarówno w Chinach (+7,3 proc.), jak i w Indiach (+28,3 proc.). Dostawy samochodów ŠKODA do klientów na całym świecie w październiku 2012 roku (model; liczba; zmiana procentowa w porównaniu do roku poprzedniego): ŠKODA Octavia (33 900; -2,3%) ŠKODA Fabia (18 800; -18,4%) ŠKODA Superb (9 400; -5,4%) ŠKODA Yeti (7 050; +11,9%) ŠKODA Roomster (2 800; -9,4%) ŠKODA Rapid (tylko w Indiach: 1 300; nowy model) ŠKODA Citigo (tylko w Europie: 3 800; nowy model) Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Warszawa nadal w czołówce najbardziej zakorkowanych miast ~ TomTom publikuje kwartalny raport Congestion Index, który identyfikuje korki na europejskich drogach ~ Warszawa, 11 października 2012 r. – Firma TomTom opublikowała dziś raport Congestion Index, który precyzyjnie identyfikuje i analizuje korki w dużych europejskich miastach. Z raportu, obejmującego 58 miast, wynika, że w drugim kwartale 2012 Warszawa zajęła 2. miejsce, jeśli chodzi o poziom zakorkowania. Średni czas podróży w Warszawie jest dłuższy o 45 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz dłuższy o 93 proc. podczas porannych godzin szczytu. Raport TomTom Congestion Index, łącznie z charakterystyką poszczególnych miast, można znaleźć pod adresem: www.tomtom.com/congestionindex. Pierwsze miejsce zajął Stambuł, gdzie średni czas podróży jest dłuższy o 57 proc. niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz o 89 proc. podczas porannych godzin szczytu. Jest to debiut Stambułu w raporcie Congestion Index. TomTom Congestion Index to najdokładniejszy na świecie barometr zatorów drogowych w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży, gromadzonych przez pojazdy, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza danych ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad sześć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. Od czerwca do lipca ogólny poziom zatorów dla wszystkich przeanalizowanych miast w Europie wynosił 23 proc., co oznacza, że podróż zajmuje o 23 proc. więcej czasu niż w sytuacji, gdy ruch przepływa swobodnie. Jest to spadek zaledwie o 1 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2012. „Raport Congestion Index oferuje obywatelom, firmom, przedstawicielom sektora przemysłowego i administracji państwowej precyzyjne, obiektywne informacje o poziomie zatorów drogowych w obszarach miejskich” — powiedział Andrzej Kasprzyk, Senior Vice President CEE & Russia w firmie TomTom. — „Ponieważ informacje TomTom o ruchu drogowym są tak dokładne, możemy skutecznie identyfikować zakorkowane obszary. Korzystając z aktualizowanych na bieżąco informacji o ruchu oraz technologii wyznaczania tras, możemy skierować ruch na inne drogi, łagodząc problem zatorów w miastach i obszarach miejskich”. Warszawa w porównaniu do pierwszego kwartału okazała się być jeszcze bardziej zakorkowana. Średnia wzrosła o 3 punkty proc. z 42 do 45 proc., w porannym korku o 4 punkty proc. Z 89 do 93 proc., natomiast w wieczornym z 86 do 91 proc. „Komentując wyniki od strony psychologicznej należy zwrócić uwagę przede wszystkim na ogromną ilość zmarnowanego w korkach czasu, i niepotrzebnie zużytego paliwa. Sytuację pogarsza brak dobrej informacji i czytelnych oznakowań” – tłumaczy dr hab. Adam Tarnawski, psycholog transportu, Uniwersytet Warszawski. – „W analizach zwraca uwagę nieduża różnica między drogami szybkiego ruchu i zwykłymi. Sugeruje to małą drożność nawet na stosunkowo niedawno modernizowanych arteriach. Subiektywnie jednak dla mieszkańca kolejne inwestycje polepszają komfort komunikacji, i można mieć nadzieję że za pewien czas przełożą się na obiektywne wskaźniki”. Oto dziesięć najbardziej zakorkowanych miast, według ogólnego poziomów zatorów, między kwietniem a czerwcem 2012 roku: [TABLE] [TR] [TD]1. Stambuł 57% [/TD] [TD]6. Paryż 34% [/TD] [/TR] [TR] [TD]2. Warszawa 45% [/TD] [TD]7. Stuttgart 33% [/TD] [/TR] [TR] [TD]3. Marsylia 42% [/TD] [TD]8. Bruksela 33% [/TD] [/TR] [TR] [TD]4. Palermo 40% [/TD] [TD]9. Hamburg 32% [/TD] [/TR] [TR] [TD]5. Rzym 34% [/TD] [TD]10. Sztokholm 30% [/TD] [/TR] [/TABLE] „Warszawa ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej zatłoczonych miast Europy, tym razem na drugim miejscu. Poruszając się po stolicy w czasie godzin szczytu tracimy prawie dwa razy więcej czasu, niż normalnie. Kierowca podróżujący każdego dnia przeciętnie 2 godziny, ponosi dodatkowe koszty w wysokości ok. 17 zł dziennie, a rocznie prawie 4300 zł” – mówi Jan Jakiej, prezes SISKOM. – „Pomimo rosnących cen paliwa i rezygnacji z użytkowania samochodu przez część kierowców sytuacja pogorszyła się w porównaniu z poprzednim badaniem Tom Tom Congestion Index. Z pewnością na ten stan miała wpływ postępująca budowa II linii metra, która będzie powodować utrudnienia jeszcze przez najbliższe 1,5 roku”. „Ważne jest żeby planując przejazd w Warszawie brać poprawkę na czas przejazdu- gdyż pośpiech jest głównym powodem stresu. Napięcie i frustracja powodują zachowania agresywne i nieżyczliwość wśród użytkowników dróg. Zjawiska te są dla wielu bardziej uciążliwe od korków na drogach” – radzi Adam Tarnawski. – „Z pewnością należy zastanowić się czy istotnie używanie samochodu jest dla nas niezbędne. Czas przejazdu komunikacją miejską (działającą w Warszawie coraz lepiej) jest obecnie porównywalny z samochodem, znika ponadto uciążliwe parkowanie. Należy ponadto więcej mówić o technice jazdy w korkach, np. zasadzie suwaka. Również zaawansowane funkcje nawigacji GPS mogą pozwolić na lepsze planowanie trasy. Ograniczając podróże samochodem, planując rozsądnie czas i trasę oraz stosując właściwą technikę jazdy możemy mimo fatalnych wskaźników poprawić komfort podróżowania”. TomTom Congestion Index — informacje W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS. Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatorów w ponad 58 europejskich miastach, ale również analizuje poziom zatorów w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800000 mieszkańców. Ponadto uwzględniono wybrane mniejsze miasta ze względu na ich znaczenie dla regionalnej sieci transportowej. Dodano je po to, aby uzyskać pełniejszy obraz poziomu zatorów drogowych w poszczególnych krajach. Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych. Dostępny jest również oddzielny raport Congestion Index dla Ameryki Północnej. Europejski lub północnoamerykański raport Congestion Index można pobrać pod adresem www.tomtom.com/congestionindex. Źródło: TomTom
  10. więcej -> Ford Ka będzie nadal wytwarzany w Tychach | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. http://www.v10.pl/Nowe,BMW,serii,3,Cabrio,na,zdjeciach,szpiegowskich,nadal,w,kamuflazu,80008.html
  12. Diesle nadal rządzą! http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/diesle-nadal-rzadza,1322826,415
  13. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=jY6tmChQltw&hl=en&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=jY6tmChQltw&hl=en&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  14. http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=882
  15. zagrali http://www.kmtychy.pl/content/view/179/30/
  16. wiem że jest to jeszcze niedokładne ale to maja pierwsza praca i na niej sie uczyłem i nadal sie uczę
  17. Gość

    Bukmacherka.

    Bawił się tym kiedyś ktoś albo nadal ? Jakieś sts'y albo totomixy ? Jak tak to piszczie : )
  18. Formuła 1:Robert Kubica i Nick Heidfeld nadal kierowcami BMW Sauber http://www.roadlook.pl/formula1/formula-1-robert-kubica-i-nick-heidfeld-nadal-kierowcami-bmw-sauber.html
×