Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'monte' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 36 wyników

  1. Nowa SKODA Fabia Monte Carlo: świetny wygląd ze sportowym polotem Trzecia generacja modelu Fabia potwierdziła swoją wartość. Bezprecedensowe połączenie funkcjonalności i atrakcyjnej stylistyki już dało jej pozycję jednego z najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Teraz nowa Fabia staje się jeszcze atrakcyjniejsza dzięki specjalnej wersji Monte Carlo. Debiutujący w czerwcu wyjątkowy samochód dostępny w wariantach hatchback i Combi startuje już od 52 330 zł. „Po udanym starcie rynkowym nasz nowy mały samochód stawia teraz emocjonalny wykrzyknik. Nowa ŠKODA Fabia Monte Carlo o atrakcyjnej stylistyce, zindywidualizowanym i bogatym wyposażeniu jest jednym z najciekawszych samochodów w swojej klasie” - mówi dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. Tradycyjnie, rozpoznawalnymi elementami wersji Monte Carlo są czarne dodatki stylistyczne – m.in. atrapa chłodnicy, obudowy lusterek, listwy progowe oraz nakładki przedniego i tylnego zderzaka. Sportowy charakter tej wersji wzmacnia też specjalny spoiler tylny, a idealnym zwieńczeniem całości jest standardowy w tej wersji dach panoramiczny, który zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy i doskonale doświetla atrakcyjne wnętrze. Nieprzeciętność Fabii Monte Carlo jest również budowana przez dopracowane detale w środku. Kontrastowa gra uderzającego połączenia czerni i czerwieni „Cherry-Red” pojawia się na kokpicie, obszytej perforowaną skórą kierownicy, dźwigni zmiany biegów, dywanikach i tapicerce. O wyjątkowości tej wersji przypominają listwy dekoracyjne na progach wejściowych i desce rozdzielczej oraz ozdobne nakładki na pedały. Co ważne, także w przypadku tej wersji polski importer zadbał o bardzo atrakcyjną ofertę. Dla wersji Monte Carlo przewidziano promocyjny pakiet wyposażenia w cenie 2 200 zł. W skład Pakietu KOMFORT wchodzi: radio Swing z Bluetooth, czujniki parkowania z tyłu, czujnik zmierzchu oraz klimatyzacja automatyczna Climatronic. Poza bogatym wyposażeniem możemy też liczyć na niskie koszty eksploatacji. Podobnie jak w przypadku pozostałych wersji nowej Fabii, Klienci mogą otrzymać: - za 1 zł - pakiet przeglądów na 4 lata (lub do 60 000 km) lub alternatywnie - za 1750 zł - instalację LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI. Bogate wyposażenie i korzystne warunki zakupu wersji Monte Carlo czynią z niej ciekawą, niebanalną alternatywę dla wersji wyposażenia Style, zachowując niepobity stosunek ceny do korzyści. Oznaczenie Monte Carlo zarezerwowane jest dla wyjątkowych modeli ŠKODY hołdujących 114-letniemu związkowi czeskiego producenta z motorsportem na najwyższym światowym poziomie. Obecnie na rynku ta wyjątkowa, sportowa linia dostępna jest dla aż czterech modeli: Citigo, nowej Fabii, Rapida oraz Yeti. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Sportowe emocje: SKODA Rapid Spaceback Monte Carlo ŠKODA Rapid jest aktualnie jednym z najbardziej atrakcyjnych samochodów kompaktowych na rynku. Produkcja wersji liftback ruszyła w 2012 roku, a w 2013 roku dołączył do niego Rapid Spaceback. Obie wersje zostały wyjątkowo dobrze przyjęte przez Klientów. W 2014 roku sprzedaż ŠKODY Rapid i Rapid Spaceback wzrosła o 113,3% i wyniosła 221 400 egzemplarzy, co czyni ten model jednym z bestsellerów ŠKODY. Dynamiczny, świeży i pełen emocji design ŠKODY Rapid Spaceback, wprowadzonej do sprzedaży jesienią 2013 roku, wyróżnia się z tłumu i staje się coraz bardziej popularny, także wśród młodszej grupy odbiorców. Dla jeszcze bardziej wymagających Klientów powstała ŠKODA Rapid Spaceback w wersji Monte Carlo, którą wyróżnia czarna ramka grilla, z wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, reflektory ksenonowe, podgrzewane i sterowane elektrycznie lusterka zewnętrzne z osłonami polakierowanymi na czarno, a także przyciemnione szyby boczne i tylna SunSet. Pakiet stylistyczny nadaje wyrazisty wygląd autu i nawiązuje do historii motosportu. W połączeniu z pakietem wyposażenia STYLE, Rapid Spaceback Monte Carlo zadaje szyku panoramicznym szklanym dachem przedzielonym od długiej tylnej szyby czarnym spoilerem, a także tylnymi lekko przydymionymi światłami. Czarny tylny dyfuzor uzupełnia dynamiczny wygląd auta. Model Rapid Spaceback Monte Carlo wyposażono standardowo w 16-calowe felgi aluminiowe „Italia” lub 17-calowe „Savio” za dodatkową opłatą. Do specjalnie wyselekcjonowanych kolorów nadwozia dołącza nowy zupełnie nowy lakier Szary Steel. Sportowa atmosfera utrzymuje się także we wnętrzu ŠKODY Rapid Spaceback Monte Carlo. Trójramienna kierownica przeszyta czerwonymi nićmi oraz mieszki dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego pokryte zostały skórą. Panele deski rozdzielczej i drzwi utrzymane są w czarnej tonacji, dodatkowo na desce rozdzielczej pojawiły się elementy przypominające włókno węglowe. Sportowe fotele obito czarno-czerwono-szarym materiałem w szare pionowe paski. Pedały wykonano z wysokiej jakości stali nierdzewnej, a pod nogami kierowcy i pasażerów umieszczono czarne dywaniki podłogowe obszyte czerwoną nicią. Na progach drzwiowych z przodu i z tyłu znalazły się listwy ozdobne z logo Monte Carlo. ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo oparta została na wersji wyposażeniowej Ambition, a jej szeroki wybór silników benzynowych obejmuje: 1.2 MPI/55 kW (75 KM), 1.2 TSI/63 kW (86 KM), 1.2 TSI/77 kW (105 KM) i 1.4 TSI/90 kW (122 KM). Jeżeli chodzi o diesle, to oba wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa common-rail i są to: 1.6 TDI/66 kW (90 KM) oraz 1.6 TDI/77 kW (105 KM). Kolejną nowością w ŠKODZIE Rapid/Rapid Spaceback jest innowacyjny system SmartGate, dzięki któremu można, za pośrednictwem aplikacji mobilnej, otrzymywać na smartfona szczegółowe raporty dotyczące samochodu. System informuje m.in. o zużyciu paliwa, średnich prędkościach przejazdów czy kosztach przejazdów. SmartGate przesyła zawsze aktualne dane na temat wydajności auta. Mogą być one również przesyłane przez sieć WiFi. ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo jest dostępna w ŠKODA Kredyt Niskich Rat już od 630 zł miesięcznie (przy 30% wkładu własnego, okresie kredytowania 48 m-cy i limicie 20 000 km rocznie). Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Škoda Popular Sport "Monte Carlo" Škoda Popular Sport "Monte Carlo" (typ 909) to sportowy samochód z napędem na tylne koła wytwarzany przez czechosłowackie zakłady Škoda w latach 1936-1938 dla uczczenia drugiego miejsca Škoda 420 Popular w swojej klasie w Rajdzie Monte Carlo w roku 1936. Wyprodukowano 70 egzemplarzy tej ekskluzywnej serii pojazdów. Wcześniej w roku 1935 wytworzono 2 egzemplarze tego typu pojazdu, oznaczone pierwotnie Škoda 418/421. Łącznie powstało więc 72 sztuki tego rodzaju samochodów.
  4. Citigo Monte Carlo i Yeti Monte Carlo – usportowione wersje już na polskim rynku! Oferta ŠKODY została poszerzona o dwie wyjątkowe wersje modeli Citigo i Yeti: inspirowane sukcesami marki w rajdach, usportowione edycje Monte Carlo. Kariera ŠKODY w sportach motorowych jest prawie tak samo długa i bogata, co cała 119-letnia historia czeskiej firmy. Od lat 60. rajdowe modele 1000 MB oraz następujące kolejno wyczynowe wersje modeli 110, 120 i 130 przez wiele lat wygrywały i zdobywały mistrzostwa swoich klas na zawodach w całej Europie. ŠKODA przenosi tę cenną wiedzę i doświadczenie zebrane w ekstremalnych warunkach rajdów na rozwój swoich samochodów, czego najlepszym dowodem jest zaprezentowana w 2011 roku, na 110-rocznicę obecności marki w motorsporcie, Fabia Monte Carlo. Po wielkim sukcesie tej specjalnej wersji – tym razem komercyjnym – dołączają do niej na polskim rynku obiecujące podobne emocje i indywidualny charakter wersje modeli Citigo i Yeti. Citigo Monte Carlo: małe rozmiary, wielki charakter Dodatki wersji Monte Carlo podkreślają zadziorną osobowość i zwinność tego kompaktowego miejskiego samochodu. Atrakcyjny pakiet stylistyczny i wyjątkowe elementy wnętrza wprowadzają indywidualny, śmiały charakter, który nawet pomimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych samochodu wyróżnia się na ulicach miast. Z zewnątrz obniżoną za sprawą sportowego zawieszenia sylwetkę charakteryzuje szereg sportowych atrybutów, pokrytych kontrastującą z kolorem nadwozia czernią: w tym kolorze są spojlery na przednim zderzaku oraz na pokrywie bagażnika z tyłu, dyfuzor, ramka grilla i osłony lusterek bocznych. W ten sam gustowny sposób wykończono przednie reflektory główne i przeciwmgielne oraz piętnastocalowe obręcze kół ze stopów metali lekkich AURIGA. Opcjonalnie do tej wersji modelu można również zamówić 16-calowe obręcze kół SERPENS widoczne na zdjęciach. Uderzający efekt uzupełniają przyciemnione szyby Sunset, oznaczenie wersji specjalnej Monte Carlo na słupkach B oraz sportowe okleiny na drzwiach i pokrywie bagażnika. Czarne elementy można zestawić z jednym z czterech dostępnych lakierów nadwozia: Czerwienią Tornado, Bielą Candy, Srebrnym Brilliant i Czernią Deep. Szczególny charakter tej wersji równie dobrze oddany jest we wnętrzu: tapicerka SPORT z kontrastowymi, czerwonymi elementami i białymi pasami jest uzupełniona przez elementy skórzane, dywaniki z przeszyciami w kolorze czerwonym, oraz błyszczącą czerń środkowej części deski rozdzielczej, przyozdobionej logo Monte Carlo. Citigo Monte Carlo bazuje na wersji wyposażenia Ambition i dostępna jest zarówno w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej z pełną gamą silników z podstawowej wersji modelu. Cena modelu Monte Carlo zaczyna się od 41 590 zł. Yeti Monte Carlo: elegancki wygląd i zwiększona funkcjonalność Wybierając specjalną edycję Monte Carlo dla modelu Yeti można liczyć nie tylko na wyróżniające wygląd elementy, ale i dodatkowe wyposażenie, zwiększające funkcjonalność i komfort tego praktycznego SUVa. Yeti Monte Carlo obejmuje wszystkie elementy wyposażenia wersji Ambition, dodatkowo wzbogacając ją o radioodtwarzacz Bolero ze zmieniarką płyt CD, dwustrefową klimatyzację Climatronic, przygotowanie pod telefon z zestawem Bluetooth, trójramienną kierownicę wielofunkcyjną i dodatkowe cztery głośniki z tyłu. Odświeżony w listopadzie zeszłego roku model Yeti nabrał bardziej wyrazistych, zdecydowanych linii, które doskonale współgrają z eleganckim, wyróżniającym się pakietem optycznym. Nadwozie Yeti Monte Carlo także stawia na grę z gustowną czernią: pokryto nią cały dach, siedemnastocalowe koła o przykuwającym uwagę wzorze ORIGAMI, osłony lusterek, spojler na przednim zderzaku, ramkę grilla, progi drzwi, dyfuzor oraz obudowy przednich reflektorów i świateł przeciwmgielnych. Wystrój wyjątkowego nadwozia kompletuje oznaczenie wersji Monte Carlo na przednich błotnikach, przyciemnione szyby Sunset i ozdobna końcówka układu wydechowego. Ta wyjątkowa konfiguracja dostępna jest z kolorami nadwozia Czerwień Corrida, Biel Candy, Srebrny Brilliant i Szary Metal. Podobnie jak w modelu Citigo, także kabinę Yeti pokrywa odważna tapicerka SPORT z czerwonymi akcentami i białymi pasami, kontrastująca z czernią deski rozdzielczej. Szczególny klimat tego miejsca budują szczegóły: czerwone przeszycia kierownicy i dywaników, sportowo wyprofilowane fotele, dedykowane, ozdobne listwy na progi drzwi, dekor imitujący stosowane w sporcie wyczynowym włókno węglowe i stalowe nakładki na pedały. Cena tej wersji została równie przystępnie skalkulowana i zaczyna się od 82 850 zł. Wersje Monte Carlo modeli Citigo i Yeti to rewelacyjna okazja do stworzenia ze swojej ŠKODY wyjątkowego i niepowtarzalnego samochodu charakteryzującego się sportowym duchem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. ROBERT KUBICA - CRASH - SS9 - MONTE CARLO @2014 http://www.youtube.com/watch?v=8PWdiLC3840&list=TL9NrDyuWZrOeiO_y5bSY4De9XmJo3Fmgq
  6. Zwycięstwo w Monte Carlo. Wymarzony początek sezonu WRC dla Ogiera i Volkswagena - Volkswagen triumfuje w pierwszym rajdzie Rajdowych Mistrzostw Świata - Obrońcy tytułu Ogier i Ingrassia świętują drugie zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w swojej karierze - Wszystkie trzy Polo R WRC ukończyły rajd na punktowanych miejscach Poznań, 20 stycznia 2014 r. – Volkswagen rozpoczął nowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) fantastycznym wynikiem. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (F/F) pokazali klasę i zapewnili sobie zwycięstwo po zaciętym pościgu. Pierwsze miejsce w „Monte Carlo” to ich siedemnaste zwycięstwo w Rajdowych MŚ, dziesiąte z Volkswagenem. Dla tego duetu był to drugi triumf w tym klasyku. Kolejne miejsca na podium uzupełnili kierowca Forda Bryan Bouffier z pilotem Xavierem Panseri oraz załoga Kris Meeke i Paul Nagle w Citroënie. Legendarny „Monte Carlo”, zwany też „nieprzewidywalnym”, przyniósł uczestnikom ekstremalnie trudne warunki pogodowe i na trasie. Deszcz w dolinach, padający śnieg na wyższych wysokościach – wybór opon często był czynnikiem decydującym o wynikach. Volkswagen ukończył rajd ze wszystkimi trzema Polo R WRC na punktowanych pozycjach. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (FIN/FIN) zajęli piąte miejsce, Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (N/FIN) – siódme. Typowe dla „Monte Carlo” – pogoda wprowadziła chaos. Nagły atak zimy we francuskich Alpach Nadmorskich, obfity deszcz w dolinach – Rajd Monte Carlo zgotował uczestnikom zimne powitanie w dosłownym tego słowa znaczeniu. Na pierwsze trzy odcinki specjalne kierowcy Volkswagena wybrali na podstawie danych pogodowych prawie bezprofilowe slicki, co wobec nagłego i zaskakującego opadu śniegu było prawdziwym wyzwaniem. Sébastian Ogier i Julien Ingrassia oraz ich koledzy z zespołu stracili w tych warunkach cenne minuty. Duet mistrzów świata znalazł się na dziewiątej pozycji. Od piątego odcinka specjalnego pokazali jednak swoją klasę i aż do końca rajdu zawsze byli w pierwszej trójce, ukończyli siedem odcinków specjalnych z najlepszymi czasami i już w połowie „Monte Carlo” objęli prowadzenie, które sukcesywnie powiększali aż do mety. Czternasty odcinek specjalny rajdu musiał zostać odwołany z powodu ekstremalnych warunków pogodowych. Na osławionym Col de Turini spadło między pierwszym a drugim przejazdem w sobotę tyle śniegu, że drugi przejazd nie mógł zostać zaliczony, między innymi z powodu stojących na trasie samochodów rajdowych. Pościg: Jari-Matti Latvala i podwójny comeback Koledzy z zespołu Sébastiena Ogiera – Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila pokazali fanom Rajdu Monte Carlo dwukrotnie doskonały pościg. W piątek „JML” przesunął się z 18-tej na siódmą pozycję w klasyfikacji generalnej. W sobotę zespół wspiął się o pozycję wyżej, lecz z powodu uszkodzonej opony znów spadł w klasyfikacji. Ale jeszcze tego samego dnia przedarł się z ósmego na piąte miejsce. Latvala i Anttila uzyskali w „Monte Carlo” ośmiokrotnie jeden z trzech najlepszych czasów na odcinkach specjalnych, w tym trzy razy byli najlepsi. Punkty jako nagroda dla debiutanta na „Monte Carlo” Mikkelsena Pierwszy udział Andreasa Mikkelsena w Rajdzie Monte Carlo w samochodzie WRC zakończył się zdobyciem sześciu punktów. Razem ze swoim pilotem Mikko Markkulą młody Norweg przejechał 14 punktowanych odcinków specjalnych zachowując wskazaną ostrożność. Na dziesiątym oesie to jednak nie wystarczyło – drugiego dnia między Sisteron a Thoard, na wolnym zakręcie z niewielką prędkością, Mikkelsen i Markkula na oponach slick wypadli z drogi. Przy pomocy fanów udało im się wrócić na trasę, stracili jednak dużo czasu. W sobotę zaliczyli kilka bardzo dobrych czasów. Dodatkowe punkty na Power Stage dla Latvali/Anttili i Ogiera/Ingrassi Trzy dodatkowe punkty dla Jari-Matti Latvali i Miikka Antilli, dwa bonusowe punkty dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassi – na tak zwanym Power Stage Volkswagen odniósł podwójny sukces. Pięć z sześciu dodatkowych punktów z ostatniego odcinka specjalnego rajdu zdobyły samochody w Wolfsburga. Fantastyczna inauguracja: prowadzenie w MŚ dla Ogiera/Ingrassi i Volkswagena Dzięki zwycięstwu w rajdzie i dodatkowym punktom na Power Stage, mistrzowie świata ukończyli pierwszy rajd w sezonie na pierwszym miejscu tabeli. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia wracają z rajdu w swoim rodzinnym kraju z 27 punktami, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, dzięki zwycięstwu w Power Stage mają 13 punktów i zajmują czwarte miejsce. Także Volkswagen wysunął się na prowadzenie w mistrzostwach świata producentów: zgromadził 37 punktów, za nim jest Citroën z 33 punktami. Wypowiedzi po zakończeniu Rajdu Monte Carlo Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Doskonała inauguracja sezonu! Zespół wykonał fantastyczną pracę. Jestem niezmiernie szczęśliwy. Wygrać Rajd Monte Carlo w tych trudnych warunkach to wspaniałe uczucie. Szczególnie teraz, gdy rajd wrócił do programu mistrzostw świata. Dlatego to zwycięstwo jest naturalnie ważniejsze, niż wywalczone przez Juliena i mnie w 2009 roku w IRC. A szczególnie, gdy przeanalizuje się trzy ostatnie dni: pościg przy ulewnym deszczu i śnieżny chaos na Col de Turini. Chciałem koniecznie wygrać w rajdzie w mojej ojczyźnie. Hucznie uczczę zwycięstwo – z moją rodziną, moją dziewczyną Andreą i z całą załogą Volkswagena.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Jestem naprawdę zadowolony z piątego miejsca. Taki cel postawiliśmy sobie od początku. I w końcu przerwałem moją czarną serię w Rajdzie Monte Carlo. Warunki na trasie były miejscami bardzo, bardzo trudne, tak samo trudny był wybór opon, który na początku nie był dla nas zbyt udany. Odcinki specjalne w górach to był kawał ciężkiej roboty, ale opłaciło się. Zdobyliśmy ważne punkty. Cieszę się szczególnie z dodatkowych punktów za Power Stage. Teraz z dużą nadzieją czekamy na Rajd Szwecji.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Niesamowicie wyczerpujący dla nas rajd. Pojawiło się wiele sytuacji, które były dla nas nowością. Jak wielu innych, jechaliśmy na slickach po śniegu i na kolcach w deszczu. Zdecydowanie wybór opon był niezwykle trudną sprawą. Ale dużo nauczyłem się w Rajdzie Monte Carlo. Jestem bardzo zadowolony, że ukończyliśmy go na punktowanym miejscu. Taki był nasz cel od początku i ciągle jeszcze nie mogę otrząsnąć się ze zdziwienia, jak trudno było to osiągnąć.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Jestem bardzo dumny z całego zespołu. Kierowcy, piloci, inżynierowie, mechanicy wykonali wspaniałą robotę. Sébastien Ogier pokazał mistrzowską klasę, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen również byli doskonali. Na podstawie dostępnych informacji od „lodowych szpiegów” i zespołu meteo, razem ze swoimi inżynierami zawsze rozważnie dobierali opony, nawet jeżeli potem okazywało się to nie być optymalnym wyborem. Ale to właśnie jest typowe dla Rajdu Monte Carlo, który zawsze jest nieobliczalny i kapryśny. To wielki sukces, że wszystkie trzy Polo R WRC znalazły się na punktowanych pozycjach i jako zespół po raz pierwszy wygraliśmy legendarny „Monte Carlo”. Co się jeszcze zdarzyło … … Nicolas Vouilloz, „lodowy szpieg” Sébastiena Ogiera, uznawany jest za „odkrywcę opon na krzyż”. Przy niepewnych lub zmiennych warunkach pogodowych kierowcy rajdowi coraz częściej decydują się na mieszane ogumienie, zakładane „na krzyż”, na przykład jednocześnie opony slick i deszczowe, przy czym slicki zakładane są na przednie lewe i tylne prawe koło, a deszczowe na dwa pozostałe. „Przy testach opon z Michelinem przed laty wypróbowaliśmy taki układ i to działało lepiej, niż różne opony na przedniej i tylnej osi. Byliśmy pierwszymi, którzy zastosowali „opony na krzyż” w rajdzie” – powiedział 37-latek z Nicei. Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki: czwartek, 16 stycznia 2014 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 01 Orpierre 1 25.49 km P03 (+ 19.1s) P19 (+1m13.8s) P15 (+ 1m 08.8s) SS 02 Rosans–Ste Marie 1 17.98 km P05 (+ 17.7s) P02 (+ 4.6s) P09 (+ 33.8s) SS 03 Montauban-sur-l’Ouvèze 1 19.34 km P22 (+1m24.4s) P40 (+2m 27.6s) P35 (+ 1m 56.9s) SS 04 Orpierre 2 25.49 km P06 (+ 21.8s) P01 P10 (+ 1m 00.6s) SS 05 Rosans–Ste Marie 2 17.98 km P01 P02 (+ 6.5s) P09 (+ 33.7s) SS 06 Montauban-sur-l’Ouvèze 2 19.34 km P01 P02 (+ 4.0s) P08 (+ 28.1s) Klasyfikacja 125.62 km P04 (+ 47.3s) P07 (+2m20.8s) P09 (+ 4m 06.2s) Piątek, 17 stycznia 2014 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 07 Vitrolles–Faye 1 49.03 km P01 P06 (+ 34.2s) P05 (+ 30.7s) SS 08 Selonnet–Bréziers 22.68 km P02 (+ 0.2s) P05 (+ 13.8s) P07 (+ 41.0s) SS 09 Vitrolles–Faye 2 49.03 km P01 P10 (+3m03.2s) P03 (+ 31.3s) SS 10 Sisteron–Thoard 36.85 km P01 P05 (+ 43.8s) P18 (+ 4m 45.2s) SS 11 Clumanc–Lambruisse 20.77 km P02 (+ 3.9 s) P01 P08 (+ 33.9s) Klasyfikacja 178.36 km P01 P05 (+6m04.4s) P08 (+ 10m 16.9s) Sobota, 18 stycznia 2014 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 12 La Bollène Vésubie 1 23.40 km P01 P02 (+ 0.3s) P08 (+ 57.5s) SS 13 Sospel–Breil-sur-Roya 1 16.55 km P01 P03 (+ 3.8s) P04 (+ 8.4s) SS 14 La Bollène Vésubie 2 23.40 km anulowany SS 15P Sospel–Breil-sur-Roya 2 16.55 km P02 (+ 0.2s) P01 P05 (+ 19.7s) Klasyfikacja końcowa 79.90 km P01 P05 (+6m08.3s) P07 (+ 11m 42.3s) Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki końcowe: 1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3h 55m 14.4s 2. Bryan Bouffier/Xavier Panseri (F/F), Ford + 1m 18.9s 3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 1m 54.3s 4. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 3m 53.9s 5. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 6m 08.3s 6. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 8m 37.4s 7. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 11m 42.3s 8. Jaroslav Melichárek/Erik Melichárek (SK/SK), Ford + 21m 56.2s 9. Matteo Gamba/Nicola Arena (I/I), Peugeot + 23m 50.7s 10. Yuriy Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Ford + 25m 43.1s Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki Power Stage: 1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 10m 41.5s 2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 0.2s 3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 4.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), klasyfikacja generalna kierowców 1. Sébastien Ogier 27 punkty 2. Bryan Bouffier 18 3. Kris Meeke 16 4. Jari-Matti Latvala 13 5. Mads Østberg 12 6. Elfyn Evans 8 7. Andreas Mikkelsen 6 8. Jaroslav Melichárek 4 9. Matteo Gamba 2 10. Yuriy Protasov 1 Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), klasyfikacja generalna producentów 1. Volkswagen Motorsport 37 punkty 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 33 3. M-Sport Ltd. 10 4. Volkswagen Motorsport II 8 Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Rallye Monte Carlo 2014 Hyundai i20 Volkswagen Polo R
  8. WRC Rallye Monte Carlo 2013 (HD)
  9. [h=1]Got the Monte Carlo Unstuck...Broke the Exhaust[/h]
  10. Rajdowe Mistrzostwa ŚwiataFIA (WRC), Rajd Monte Carlo Dobrypoczątek: Volkswagen na drugim miejscu w rajdzie Monte Carlo Więcej zdjęć: Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Monte Carlo fot. Volkswagen Grou - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Monte Carlo, 20stycznia 2013: Volkswagen doskonale zadebiutował w RajdowychMistrzostwach Świata FIA. W najtrudniejszym od kilku lat RajdzieMonte Carlo Sébastien Ogier/JulienIngrassia (F/F), prowadząc Polo R WRC, zajęli drugie miejsce. Wbardzo trudnych, stale zmieniających się warunkach: na śniegu,lodzie i mokrym asfalcie, w słońcu, gęstej mgle i ulewnym deszczuOgier/Ingrassia wygrali we francuskich Alpach Nadmorskich dwa odcinkispecjalne. Tegoroczny RajdMonte Carlo wygrali dziewięciokrotnimistrzowie świata Sébastien Loeb/Daniel Elena (Citroën). ZałogaVolkswagena Ogier/Ingrassia zapisywała na swoim koncie doskonałeczasy i stanęła na drugim stopniu podium. Ich koledzy z zespołuJari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) mieli szansę naznalezienie się w pierwszej piątce rajdu, jednak w ekstremalnietrudnych warunkach, mieli pecha i po wypadnięciu z trasy nalegendarnym odcinku przez Col de Turini musieli zrezygnować zdalszej jazdy. Najlepsze czasy OS-ówdla załogi Ogier/Ingrassia Pierwszy odcinekspecjalny, pierwszy najlepszy czas przejazdu – dla Volkswagena RajdMonte Carlo rozpoczął się spektakularnym sukcesem. Na najdłuższymw całym rajdzie, 37,1 -kilometrowym odcinku specjalnym „LeMoulion”, Sébastien Ogier/Julien Ingrassia zanotowali najlepszyczas. Także drugiego dnia francuski duet mógł cieszyć się znajlepszego czasu na piątym OS-ie „La Batie D’Andaure”.Kolejnymi doskonałymi wynikami Ogier/Ingrassia umacniali swojądrugą pozycję w klasyfikacji generalnej. Łącznie na 16rozegranych odcinków specjalnych Volkswagen zaliczył 14 czasówprzejazdu mieszczących się w pierwszej trójce najlepszych wyników. Ekstremalna pogoda: dwaodwołane odcinki „Monte Carlo” ze względów bezpieczeństwa Ekstremalne warunkipogodowe i wysokie zagrożenie dla bezpieczeństwa spowodowały, żeRajd Monte Carlo zakończony został wcześniej, niż planowano.Organizatorzy Rajdu poinformowali w sobotę wieczorem o odwołaniudwóch pozostałych odcinków specjalnych – między innymifinałowego przejazdu przez Col de Turini. Intensywne opady izwiązane z nimi nieprzewidywalne warunki pogodowe w nocy z soboty naniedzielę oraz chaos komunikacyjny w okolicach legendarnych OS-ówstanowiły zagrożenie dla bezpieczeństwa. Krótko przed odwołaniem17. i 18. OS-u Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila wypadli swoim Polo RWRC z trasy. Śnieg i lód sprawiły, że pierwszy odcinek ostatniegodnia rajdu stał się nieprzewidywalny. Oprócz Latvali/Anttili etapunie ukończyli także inni kierowcy z czołówki. Decydował odpowiedniwybór opon i umiejętności kierowców Zmieniający sięstan nawierzchni i nieprzewidywalna pogoda: w żadnym innym rajdzie wkalendarzu MŚ warunki nie są tak trudne, jak w Rajdzie Monte Carlo.I w żadnym innym rajdzie o wynikach aż w takim stopniu nie decydująumiejętności kierowców. Dodatkowy czynnik decydujący o sukcesie:wybór opon. Skarbem okazały się w tegorocznym klasyku opony zkolcami. Regulamin dopuszczał tylko 20 sztuk na samochód. Jakichopon użyć, zespoły decydowały na podstawie informacji o pogodziena poszczególnych odcinkach specjalnych przesyłanych przezobserwatorów i na podstawie oficjalnych prognoz. Kolejny rajd w ramachRajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) odbędzie się w dniach 7 –10 lutego 2013 w Szwecji. Wypowiedzipo zakończeniu rajdu Jost Capito, DyrektorVolkswagen Motorsport „Drugie miejsce Polo RWRC w pierwszym rajdzie to więcej niż się spodziewaliśmy. Zespółwspaniale spisał się podczas czterech dni rajdu, wykonał doskonałąrobotę i perfekcyjnie przygotował samochody. Rajd Monte Carlo jestnajbardziej urozmaiconym rajdem w całym kalendarzu i team pokazałtutaj, że jest znakomicie przygotowany na zadania stawiane przezRajdowe Mistrzostwa Świata. Nie było żadnych niedociągnięć,żadnych najmniejszych problemów. A to, czego dokonał SébastienOgier, zasługuje na najwyższy podziw. Sébastien Ogier,Volkswagen Polo R WRC #8 „Jeszcze nigdy niecieszyłem się tak bardzo z drugiego miejsca, jak dzisiaj. Zakończyćdebiut w Polo R WRC miejscem na podium topo prostu wspaniała rzecz. To chyba były najtrudniejsze warunki wRajdzie Monte Carlo, jakie kiedykolwiek przeżyłem. Szczególnieostatniego dnia rajdu, na pierwszym przejeździe na Col de Turinibyło tak ekstremalnie ślisko, że czasem nie można było jechaćwięcej, niż 20 km/h. Chodziło tylko o to, aby utrzymać samochódna drodze. Cały zespół tak ciężko pracował przez ostatni rok,że jestem szczęśliwy, że mogę im to dzisiaj jakoś wynagrodzić.Bardzo mi żal Jari-Mattiego, ale jestem pewien, że w przyszłościrazem wywalczymy kolejne sukcesy dla Volkswagena.” Jari-Matti Latvala,Volkswagen Polo R WRC #7 „Jestem bardzozawiedziony. Na pierwszym przejeździe na OS-ie Col de Turini leżałowięcej mokrego śniegu, niż się spodziewałem. Zaraz na początkujechałem za szybko, samochód nie wszedł w zakręt tak, jak tegochciałem, i wypadłem z trasy. Jeden z rywali przede mną ześlizgnąłsię w tym miejscu i wpadłem w jego koleiny. Nic nie można byłozrobić. Moim celem było zebranie możliwie jak najwięcejdoświadczeń z Polo R WRC. Przedwczesne ukończenie rajdu w takisposób to przykra sprawa. Szkoda chłopaków, bo bardzo dobrzeprzygotowali samochód. Chciałbym podarować im punktowane miejsce.” Wynikirajdu Monte Carlo: 1.Sébastien Loeb/Daniel Elena (F/MC), Citroën;5h 18m 57.2s 2.Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen; + 1m 38.9s 3.Dani Sordo/Carlos del Barrio (E/E), Citroën; + 3m 49.1s 4.Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Citroën; + 5m 26.3s 5.Bryan Bouffier/Xavier Panseri (F/F), Citroën; + 8m 13.1s 6.Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Ford; + 12m 03.7s 7.Martin Prokop/Michal Ernst (CZ/CZ), Ford; + 23m 27.3s 8. SeppWiegand/Frank Christian (D/D), Škoda; + 29m 34.5s Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Za kilka dni rajd Monte Carlo zainauguruje rywalizację w nowym, obfitującym w nowości sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata 2013. Z czterech Citroënów DS3 WRC, które wezmą w nim udział, trzy prowadzone będą przez byłych zwycięzców tego legendarnego rajdu (Loeb, Hirvonen, Bouffier). Sébastien Loeb i Daniel Elena samochodem z numerem startowym 1. ruszą do walki o siódmą wygraną w Monte Carlo. Drugą załogę zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT obok dziewięciokrotnych Mistrzów Świata tworzyć będą Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, których zadaniem w tym sezonie będzie gromadzenie punktów z myślą o zdobyciu tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców na koniec sezonu. Kolejnym DS3 WRC w barwach Abu Dhabi Citroën Total WRT wystartuje załoga Dani Sordo – Carlos del Barrio, wracająca na rok 2013 do rodziny Citroën Racing. Nowy sezon 2013 Rajdowych Mistrzostw Świata FIA rozpoczyna się w niecałe sześć tygodni od ostatniej rundy ubiegłorocznej serii. Podobnie jak przed rokiem, pierwszym starciem całej kampanii, w której z pewnością nie zabraknie wielkich sportowych emocji, będzie Rajd Monte Carlo. Już w najbliższą środę zawodnicy ruszą ze startu w Valence na odcinki specjalne wytyczone w departamentach Ardèche, Haute-Loire i Drôme. Jest jeszcze za wcześnie, by móc przewidzieć dokładne warunki pogodowe na trasie, ale lód i śnieg z pewnością utrudnią zespołom kwestię doboru ogumienia. W piątek ci, którzy pozostaną w stawce, skierują się na południe, by wieczorem dotrzeć do Monako. Ostatni etap rajdu odbędzie się w górach na północ od Nicei i obejmie m.in. trzy przejazdy słynnego odcinka Col du Turini. W ciągu tych czterech dni rywalizacji kierowców czeka łącznie 468 km jazdy na czas, mającej wyłonić zwycięzcę spośród sporej grupy pretendentów. W dokładnie dziesięć lat po swojej pierwszej wygranej w Księstwie Monako, Sébastien Loeb i Daniel Elena uczczą ten jubileusz jeszcze jednym startem w najbardziej legendarnym rajdzie świata. „Zakończenia poprzedniego sezonu nie traktowałem jako wielkiego pożegnania, bo wiedziałem, że staniemy na starcie dwóch pierwszych rajdów w kalendarzu na rok 2013” – mówi Sébastien Loeb. – „Przeszliśmy normalny proces przygotowań wraz z sesjami testowymi, dzięki którym mogliśmy wypróbować nową gamę opon Michelin. Biorąc pod uwagę, że w Monte Carlo wygraliśmy sześć razy na siedem ostatnich startów, trudno nam stawiać sobie inny cel niż jeszcze jedno zwycięstwo!” Drugim DS3 WRC w barwach fabrycznego zespołu Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team pojadą Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, rozpoczynający nowy sezon z równie wysokimi ambicjami. Fińska załoga wygrała tę rundę w 2010 r. i marzy o powtórzeniu swojego sukcesu w ramach rywalizacji WRC. „Nasz zespół pragnie obronić tytuły Mistrzów Świata w obydwu klasyfikacjach, liczy więc na moje punkty w tabeli kierowców. Czuję się gotowy na podjęcie tego wyzwania. Chyba jeszcze nigdy nie rozpoczynałem sezonu z tak silną motywacją jak w tej chwili” – zapewnia Mikko. – „Nie zmieniam natomiast mojego podejścia do walki, do wyważenia pomiędzy szybkością a regularnością. Poziom mojego zaufania do samochodu DS3 WRC jest bardzo wysoki, ale samo to nie wystarczy, by wygrać Monte Carlo. Tu liczy się także trafny lub chybiony wybór opon, zaatakowanie w odpowiednio wybranym momencie, a nawet prawidłowa decyzja o tym, na których fragmentach trasy lepiej odpuścić i pojechać defensywnie. Nasz zespół ma kolosalne doświadczenie na tych drogach. Myślę, że mamy w ręku wszystkie karty niezbędne do tego, by rozpocząć nowy sezon od dobrego wyniku”. Dani Sordo i Carlos del Barrio, powołani do zespołu w związku z planowanym udziałem Sébastiena Loeba i Daniela Eleny tylko w wybranych rundach sezonu 2013, rozpoczną rywalizację Citroënem DS3 WRC reprezentującym Abu Dhabi Citroën Total World Rally Team. Dani, drugi na mecie Monte Carlo w latach 2007 i 2012, wystartuje do pierwszej rundy nowego sezonu z motywacją nie mniejszą niż jego koledzy z zespołu. „Nie mogłem wymarzyć sobie lepszej sytuacji: wracam za kierownicę samochodu, którym da się wygrywać. W czasie testów poczułem wielką przyjemność powrotu do DS3, a teraz nie mogę się już doczekać chwili startu. Do nowego sezonu podchodzę bez kompleksów, stawiając sobie wyraźny cel wygrania pierwszej rundy WRC w mojej karierze. Jeśli chodzi o Monte Carlo, trudno jest cokolwiek przepowiadać, ale jest to rajd, na którego trasach czuję się pewnie. Mam prawo wiązać z nim duże nadzieje!” – komentuje Hiszpan. Bryan Bouffier i Xavier Panseri, zaangażowani jako zawodnicy prywatni i startujący czwartym DS3 WRC, w Monte Carlo pełnić będą role dżokerów zespołu Citroën Racing. Bouffier, pochodzący z departamentu Drôme, wygrał Monte Carlo w sezonie 2011, a tegoroczna edycja tego rajdu będzie jego pierwszym startem za kierownicą samochodu o specyfikacji WRC. TRZY PYTANIA – ODPOWIADA YVES MATTON Tradycyjne pytanie na początku każdego sezonu: jakie cele stawia sobie zespół na rok 2013? „Tak samo, jak w latach poprzednich, mierzymy w tytuły Mistrza Świata w klasyfikacjach kierowców i producentów. Po wygraniu pierwszej z tych klasyfikacji przez dziewięć lat z rzędu, Sébastien Loeb i Daniel Elena tym razem wezmą udział tylko w czterech rundach, można więc mówić o otwarciu nowej epoki w WRC. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen zostali ich następcami. Dotychczasowe osiągnięcia tej załogi to czterokrotne wicemistrzostwo, zdobyte w ciągu pięciu ostatnich sezonów, mamy więc powody uważać, że nasi Finowie są gotowi do sięgnięcia po najwyższe rajdowe trofeum. Dzięki wzmocnieniu zespołu o duet Dani Sordo – Carlos del Barrio oceniam, że mamy obecnie trzy bardzo konkurencyjne i regularnie jeżdżące 3 załogi, zdolne wzbogacać nasz dorobek w każdej rundzie o wiele punktów. A to zgromadzone punkty będą kluczem do zdobycia po raz dziewiąty tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji producentów.” Zamierza Pan więc żonglować trzema załogami, zmieniając skład zespołu fabrycznego z rajdu na rajd. Czy nie idzie za tym ryzyko jego destabilizacji? „Nasz zespół zawsze organizowaliśmy w taki sposób, aby nikt nie był niezastąpiony. Sądzę, że nadal możemy liczyć na Sébastiena i Daniela w tych paru rundach. Oprócz wymiernych korzyści punktowych, jakich można oczekiwać po tak znakomitej załodze, jej udział pozwoli nam zamortyzować przejście do nowego etapu. Mikko będzie mógł stopniowo i spokojnie wejść w rolę kierowcy nr 1, a Dani już od pierwszych rund wdroży się w rywalizację, na razie poza zespołem fabrycznym. Jako oficjalny kierowca jednej z dwóch głównych załóg wystartuje w trzeciej rundzie sezonu, czyli w Rajdzie Meksyku”. Zespół rozpocznie sezon bez załogi Khalid Al Qassimi – Scott Martin, która pojawi się na nowo dopiero w Rajdzie Szwecji. Dlaczego? „Kalendarze startowe naszych poszczególnych załóg planowaliśmy, biorąc pod uwagę różne czynniki i nasze zasoby, zarówno ludzkie, jak i sprzętowe. Khalid i tak ma przed sobą intensywny sezon. Zrealizował już kilka sesji testowych za kierownicą Citroëna DS3 RRC, a jego dalszy program testowo-treningowy ciągnie się aż do początku Rajdowych Mistrzostw Bliskiego Wschodu (MERC), które otworzy w dniach 25-26 stycznia rajd w Katarze. MERC jest programem ważnym zarówno dla Khalida, jak i dla Citroën Racing. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że zawodnik ten powinien się skupić właśnie na tym celu”. Informacje szczegółowe RAJD MONTE CARLO Runda: 1/13 Baza rajdu i park serwisowy: Valence (park wystaw Le Polygone) i Monako (Quai Antoine 1er). Nawierzchnia: asfalt, śnieg i lód. Prognoza meteo: Warunki zimowe, temperatury w granicach 0-10°C. Możliwe opady śniegu i oblodzenie tras. Wschód i zachód słońca w pierwszym dniu rajdu: 8:14 / 17:21 Czas miejscowy: UTC+1 (czas środkowoeuropejski) Miejscowa waluta: Euro. Strona internetowa rajdu: www.acm.mc 4 Sprawy techniczne: Rajd Monte Carlo nie jest powiązany z żadną inną rundą pod względem wykorzystania podzespołów technicznych i części zamiennych (skrzyń biegów, kołysek, przekładni kierowniczych, turbosprężarek). Opony: Każda załoga ma prawo wykorzystać 45 opon Michelin, wybranych z puli 30 opon Pilot Sport S o miękkiej mieszance, 20 opon Pilot Sport SS o mieszance super-miękkiej, 10 opon 10 NA00 Clouté (kolcowanych) oraz 20 opon 20 NA00 (śniegowych niekolcowanych). Zapoznanie: w sobotę 12 stycznia w godz. 8:00-20:00, niedzielę 13 stycznia w godz. 8:00-19:00 i w poniedziałek 14 stycznia w godz. 8:00-19:00. Odcinek testowy: we wtorek 15 stycznia, w godz. 8:00-10:00, na trasie odcinka specjalnego o długości 3,6 km, wytyczonej na płaskowyżu Lautagne, o 8 km na południe od parku serwisowego w Valence. Trasa: 18 odcinków specjalnych (10 różnych) o łącznej długości 468,42 km. Łączna trasa całego rajdu: 1820,72 km. PLAN SZCZEGÓŁOWY RAJDU MONTE CARLO: WTOREK 15 STYCZNIA 8:00: odcinek testowy 13:30: konferencja prasowa FIA (Park wystaw w Valence) ŚRODA 16 STYCZNIA 8:00: Start (Valence) 9:03: OS1 – Le Moulinon – Antraigues (37,10 km) 10:21: OS2 – Burzet – St Martial (30,60 km) 12:46: Serwis A (Valence – 30 min.) 14:21: OS3 – Le Moulinon – Antraigues (37,10 km) 15:39: OS4 – Burzet – St Martial (30,60 km) 17:59: Serwis B (Valence – elast. 45 min.) CZWARTEK 17 STYCZNIA 07:55: Serwis C (Valence – 15 min.) 09:33: OS5 – Labatie d’Andaure – Lalouvesc (19,08 km) 10:11: OS6 – St Bonnet (25,45 km) 11:37: OS7 – Lamastre – Gilhoc – Alboussière (21,72 km) 12:57: Serwis D (Valence 30 min.) 14:50: OS8 – Labatie d’Andaure – Lalouvesc (19,08 km) 15:28: OS9 – St Bonnet (25,45 km) 16:54: OS10 – Lamastre – Gilhoc – Alboussière (21,72 km) 18:19: Serwis E (Valence – elast. 45 min.) 5 PIĄTEK 18 STYCZNIA 07:50: Serwis F (Valence – 15 min.) 09:08: OS11 – St Jean en Royans (33,19 km) 11:23: Serwis G (Valence – 30 min.) 13:31: OS12 – St Nazaire le Désert (22,11 km) 15:26: OS13 – Sisteron – Thoard (36,70 km) 19:32: Wjazd do parc fermé (Monako) SOBOTA 19 STYCZNIA 13:15: Serwis H (Monako – 48 min.) 15:08: OS14 – Moulinet – La Bollène Vésubie (23,54 km) 15:51: OS15 – Lantosque – Lucéram (18,95 km) 17:12: OS16 – Moulinet – La Bollène Vésubie (23,54 km) 19:17: Serwis I (Monako – 33 min.) 20:58: OS17 – Moulinet – La Bollène Vésubie (23,54 km) 21:38: OS18 – Lantosque – Lucéram (18,95 km) 22:56: Serwis J (Monako – 13 min.) 23:09: Wjazd do parc fermé (Monako) NIEDZIELA 20 STYCZNIA 11:00: Rozdanie nagród (Plac przed Pałacem Książęcym w Monako) 12:30: konferencja prasowa FIA (Centrum Prasowe – Monako) źródło: Citroen Polska
  12. VolkswagenPolo R WRC - debiut w Rajdzie Monte Carlo Więcej zdjęć: Volkswagen Polo R WRC - debiut w Rajdzie Monte Carlo fot. Volkswagen Group - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Poznań,15 stycznia 2013 r. – Gdy jutro rano samochody ruszą na odcinek nr1 Rajdu Monte Carlo z Moulion do Antraigues, rozpocznie się pierwszysezon Volkswagena Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA.Zespół bardzo intensywnie przygotowywał się przez 17 miesięcy,samochody rajdowe pokonały w tym czasie 20.000 testowych kilometrów.Dla Volkswagena start Polo R WRC w rajdowych Mistrzostwach ŚwiataFIA, w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, oznacza początek nowegorozdziału w sporcie motorowym. Zespół fabryczny z Wolfsburgawystawia dwa młode, ale już bardzo doświadczone zespoły:Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/ FIN) oraz SébastienOgier/Julien Ingrassia (F/F). W dniach od 16 do 20 styczniaVolkswagen stawi czoła mocnym rywalom i nowemu, technologicznemuwyzwaniu. World Rally Championship uznawane są za najbardziejwszechstronną serię rajdów w światowym sporcie motorowym oraz zaposiadające najdłuższą tradycję samochodowe mistrzostwa świataFIA obok Formuły 1. „Cieszę się, żeto się w końcu zaczyna. Cały team Volkswagena z niecierpliwościąoczekuje debiutu rajdowego Polo R WRC” – powiedział DyrektorVolkswagen Motorsport Jost Capito. „Dla zespołu rajdowe MŚ sąnowym wyzwaniem, poza tym Polo R WRC jest całkowicie nowymsamochodem z wieloma innowacyjnymi pomysłami. W Monte Carlozobaczymy po raz pierwszy, jak prezentujemy się na tle konkurencji.Nasi rywale mają już dwa lata doświadczenia z nowym regulaminem,który wszedł w życie w 2011 roku i od wielu lat startują w WRC.Założyliśmy sobie, że w Rajdzie Monte Carlo zbierzemy możliwiedużo doświadczeń i że oba samochody dojadą do mety.” Czas na premiery:Volkswagen, Rajdowe Mistrzostwa Świata i Rajd Monte Carlo Rajd Monte Carlostanowi dla Volkswagena pod wieloma względami premierę: po razpierwszy załoga wystartuje w najwyższej kategorii World Rally Cars.Po raz pierwszy na starcie stanie Polo R WRC, po raz pierwszy zespółpracuje z nowymi duetami kierowców. Jari-Matti Latvala oraz jegopilot Miikka Anttila oficjalnie należą od początku roku do kadryVolkswagena. Przed Monte Carlo siedmiokrotni zwycięzcy rajdów MŚbrali udział w jazdach testowych Polo R WRC. Latvala/Anttilastartują w sezonie 2013 w Polo R WRC z numerem startowym 7. W drugimaucie z numerem 8 zasiądą Sébastien Ogier/Julien Ingrassia zFrancji. Są oni zaangażowani przez Volkswagena już od końca 2011roku i czynnie uczestniczyli w pracach rozwojowych i testach Polo RWRC. Urodzony w Gap (F) Ogier, razem ze swoim pilotem Ingrassia,zapisali już na swoim koncie jedno zwycięstwo w tym rozgrywanym wich ojczyźnie rajdzie. W 2009 roku francuski duet, startującgościnnie, wygrał tego klasyka w ramach Intercontinental RallyChallenge (IRC). Podobnie jak Latvala/Anttila, para Ogier/Ingrassiawygrała łącznie siedem rajdów WRC. Monte Carlo - poprostu legenda: zmagania na lodzie i śniegu w górach Dla zespołuVolkswagen Motorsport wyzwanie nie mogłoby być większe, w końcuzorganizowany po raz pierwszy w 1911 roku Rajd Monte Carlo jestnajstarszym rajdem na świecie, a tym samym„ojcem wszystkich rajdów”. Trasa rajdu prowadzi głównie powąskich asfaltowych drogach francuskich Alp Nadmorskich na północod Księstwa Monako. Podczas gdy położone niżej drogi w pobliżuMorza Śródziemnego często są suche, na górskich przełęczach nakierowców czeka lód i śnieg. Wybór odpowiednich opon to prawdziwaruletka, a Monte Carlo należy do najtrudniejszych i najbardziejkompleksowych rajdów w kalendarzu MŚ. Wypowiedzi przed RajdemMonte Carlo Jari-MattiLatvala, Polo R WRC #7 „Nie mogę siędoczekać początku sezonu. Wprawdzie już od pięciu lat startujęjako kierowca fabryczny w Rajdowych Mistrzostwach Świata, ale zespółVolkswagen Motorsport jest dla mnie tak nowy, jak Polo R WRC. Zatemjest to moja podwójna premiera. Przy dotychczasowych testachsprawdziliśmy, że Polo R WRC jest bardzo niezawodne.To jest na razie najważniejsze doświadczenie, które stanowi dobrąpodstawę dla dalszego rozwoju technicznego podczas trwania sezonu.Wyrobiłem już sobie dobre wyczucie tego samochodu na asfalcie iśniegu, co jest ważne przed Rajdem Monte Carlo. Jazda Polo R WRCsprawia mi wielką przyjemność. Samochód jest bardzo stabilny isilnik też doskonale pracuje. Chciałbym zaliczyć w Monte Carlodobry początek sezonu. Na razie wynik nie jest najważniejszy, alenaturalnie cieszyłbym się z punktów w MŚ.” Sébastien Ogier, Polo R WRC #8 „Monte Carlojest dla mnie wyjątkowym rajdem, w końcu rozgrywany jest w mojejojczyźnie. Pierwszy rajd sezonu w pobliżu mojego miejsca urodzeniabędzie szczególnym doświadczeniem także dla całego zespołu,bądź co bądź jest to pierwszy rajd z nowym Polo R WRC. Ponad rokpracowaliśmy z Volkswagenem czekając na ten moment. Nie możemy siędoczekać, kiedy on wreszcie nastąpi. Ogólnie trudno jest ocenić,jak wyglądamy względem konkurencji, zanim nie staniemy do walki zinnymi zespołami. Debiut zupełnie nowym samochodem w mistrzostwachświata to wielkie wyzwanie, inni producenci mają o wiele większedoświadczenie niż my. Dlatego musimy być cierpliwi i najpierwskupić się na tym, aby bez problemu dojechać do mety. Wiem, żeukończenie Rajdu Monte Carlo nie jest łatwą sprawą, bo tutajwszystko może się zdarzyć.” Volkswagen w RajdowychMistrzostwach Świata FIA (WRC) Udziałem wRajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) Volkswagen dopisuje nowyrozdział do swojej historii współzawodnictwa w sportachmotorowych. Race Touareg Volkswagena zwyciężył w klasyfikacjigeneralnej w Rajdzie Dakar w 2009, 2010 i 2011 roku i zaliczyłmistrzowski hattrick w najtrudniejszym rajdzie długodystansowym naświecie. Polo R WRC jest pierwszym World Rally Car producenta zWolfsburga, który teraz po raz pierwszy wystartuje z własnymzespołem fabrycznym w królewskiej klasie sportu rajdowego. Trzy pytania do JostaCapito Jeżeli mógłby Panwybrać, w którym rajdzie ma zadebiutować Polo R WRC, czy wybrałbyPan Rajd Monte Carlo? Jost Capito: „RajdMonte Carlo jest nie tylko najsłynniejszym, lecz z pewnością takżenajtrudniejszym rajdem w kalendarzu MŚ. Lód i śnieg przechodzą wdeszcz i suchy asfalt, co utrudnia strategię, a wybór opon stajesię prawdziwą loterią. Naturalnie bardzo nas cieszy, że Polo RWRC będzie debiutowało właśnie w tak szczególnej imprezie.” Sébastien Ogier iJari-Matti Latvala to dwaj wybitnie szybcy kierowcy. Kto, Panazdaniem, jest lepszy? Jost Capito: „Zasadniczoobu uważam za równie dobrych. Pochodzący ze Skandynawii Latvalawyrósł na szutrze, ale w ostatnich latach doskonale sprawdził siętakże na asfalcie. To samo dotyczy Ogiera, który jest kandydatem dozwycięstwa na wszystkich rodzajach nawierzchni. Obaj mają na swoimkoncie po siedem zwycięstw w MŚ. Ostatecznie o tym, kto jestszybszy, zdecyduje forma, w jakiej będą podczas rajdu.” Jaki jest celVolkswagena na sezon 2013? Jost Capito: „Jesteśmyświadomi, że będziemy rywalizować z mocnymi konkurentami,posiadającymi wieloletnie doświadczenie w rajdowych MŚ. Polo R WRCdebiutuje dopiero w tym roku, zespół w tym składzie też jestnowy, dlatego musimy stawiać sobie realistyczne cele. Chcielibyśmyw drugiej połowie roku walczyć o miejsca na podium.” Rajdowe MistrzostwaŚwiata FIA (WRC), Rajd Monte Carlo – Harmonogram Wtorek, 15 stycznia2013 [TABLE=width: 640] [TR] [TD=width: 352] Shakedown P1 i P2 (Plateau de Lautagne) [/TD] [TD=width: 71] 120 min [/TD] [TD=width: 80] 3,58 km [/TD] [TD=width: 81] Godz. 08:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 352] Shakedown P3 i Private (Plateau de Lautagne) [/TD] [TD=width: 71] 120 min [/TD] [TD=width: 80] 3,58 km [/TD] [TD=width: 81] Godz. 10:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 352] Konferencja prasowa (Parc des Expositions, Valence) [/TD] [TD=width: 71] [/TD] [TD=width: 80] [/TD] [TD=width: 81] Godz. 13:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 352] Zdjęcie grupowe ze wszystkimi kierowcami MŚ (Parc des Expositions, Valence) [/TD] [TD=width: 71] [/TD] [TD=width: 80] [/TD] [TD=width: 81] Godz. 14:30 [/TD] [/TR] [/TABLE] Środa, 16 stycznia2013 [TABLE=width: 643] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] Dojazd [/TD] [TD=width: 70] OS [/TD] [TD=width: 82] Dojazd [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 01 [/TD] [TD=width: 202] Le Moulinon [/TD] [TD=width: 70] 45,27 km [/TD] [TD=width: 70] 37,10 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 09:03 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 02 [/TD] [TD=width: 202] Burzet [/TD] [TD=width: 70] 30,15 km [/TD] [TD=width: 70] 30,60 km [/TD] [TD=width: 82] 92,10 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 10:21 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis A (Valence), 30 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 12:46 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 03 [/TD] [TD=width: 202] Le Moulinon [/TD] [TD=width: 70] 45,27 km [/TD] [TD=width: 70] 37,10 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 14:21 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 04 [/TD] [TD=width: 202] Burzet [/TD] [TD=width: 70] 30,15 km [/TD] [TD=width: 70] 30,60 km [/TD] [TD=width: 82] 92,10 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 15:39 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 286, colspan: 2] Flexi-Service B (Valence), 45 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 17:59 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Park zamknięty (Valence) [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 21:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] 334,78 km [/TD] [TD=width: 70] 135,40 km [/TD] [TD=width: 178, colspan: 2] ( 471,18 km) [/TD] [/TR] [/TABLE] Czwartek, 17 stycznia 2013 [TABLE=width: 643] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] Dojazd [/TD] [TD=width: 70] OS [/TD] [TD=width: 82] Dojazd [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 286, colspan: 2] Serwis C (Valence), 15 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 07:55 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 05 [/TD] [TD=width: 202] La Batie D’Andaure [/TD] [TD=width: 70] 64,60 km [/TD] [TD=width: 70] 19,08 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 09:33 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 06 [/TD] [TD=width: 202] St Bonnet le Froid [/TD] [TD=width: 70] 12,63 km [/TD] [TD=width: 70] 25,45 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 10:14 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 07 [/TD] [TD=width: 202] Lamastre [/TD] [TD=width: 70] 42,80 km [/TD] [TD=width: 70] 21,72 km [/TD] [TD=width: 82] 33,71 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 11:37 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 269, colspan: 2] Service D (Valence), 30 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 12.57 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 08 [/TD] [TD=width: 202] La Batie D’Andaure [/TD] [TD=width: 70] 64,60 km [/TD] [TD=width: 70] 19,08 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 14:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 09 [/TD] [TD=width: 202] St Bonnet le Froid [/TD] [TD=width: 70] 12,63 km [/TD] [TD=width: 70] 25,45 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 15:31 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 10 [/TD] [TD=width: 202] Lamastre [/TD] [TD=width: 70] 42,80 km [/TD] [TD=width: 70] 21,72 km [/TD] [TD=width: 82] 33,71 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 16:54 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 286, colspan: 2] Flexi-Service E (Valence), 45 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 18:19 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Park zamknięty (Valence) [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 22:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] 308,42 km [/TD] [TD=width: 70] 132,50 km [/TD] [TD=width: 178, colspan: 2] (Σ 440,92 km) [/TD] [/TR] [/TABLE] Piątek, 18 stycznia 2013 [TABLE=width: 643] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] Dojazd [/TD] [TD=width: 70] OS [/TD] [TD=width: 82] Dojazd [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis F (Valence), 15 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 07:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 11 [/TD] [TD=width: 202] St Jean en Royans [/TD] [TD=width: 70] 46,29 km [/TD] [TD=width: 70] 33,19 km [/TD] [TD=width: 82] 65,59 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 09:08 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis G (Valence), 30 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 11:23 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 12 [/TD] [TD=width: 202] St Nazaire le Desert [/TD] [TD=width: 70] 74,90 km [/TD] [TD=width: 70] 22,11 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 13:31 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 13 [/TD] [TD=width: 202] Sisteron [/TD] [TD=width: 70] 74,34 km [/TD] [TD=width: 70] 36,70 km [/TD] [TD=width: 82] 187,50 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 15:29 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Park zamknięty (Monako) [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 19:32 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] 449,24 km [/TD] [TD=width: 70] 92,00 km [/TD] [TD=width: 178, colspan: 2] (Σ 541,24 km) [/TD] [/TR] [/TABLE] Sobota, 19 stycznia 2013 [TABLE=width: 643] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] Dojazd [/TD] [TD=width: 70] OS [/TD] [TD=width: 82] Dojazd [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis H (Monako), 45+3 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 13:15 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 14 [/TD] [TD=width: 202] Moulinet [/TD] [TD=width: 70] 44,14 km [/TD] [TD=width: 70] 23,54 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 15:11 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 15 [/TD] [TD=width: 202] Lantosque [/TD] [TD=width: 70] 6,72 km [/TD] [TD=width: 70] 18,95 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 15:54 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 16 [/TD] [TD=width: 202] Moulinet [/TD] [TD=width: 70] 41,83 km [/TD] [TD=width: 70] 23,54 km [/TD] [TD=width: 82] 70,99 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 17:12 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis I (Monako), 30+3 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 19:17 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 17 [/TD] [TD=width: 202] Moulinet [/TD] [TD=width: 70] 44,14 km [/TD] [TD=width: 70] 23,54 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 20:58 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 18 [/TD] [TD=width: 202] Lantosque [/TD] [TD=width: 70] 6,72 km [/TD] [TD=width: 70] 18,95 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 21:41 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis J (Monaco), 10+3 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 22:56 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Park zamknięty (Monaco) [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 23:09 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] 258,59 km [/TD] [TD=width: 70] 108,52 km [/TD] [TD=width: 178, colspan: 2] (Σ 367,11 km) [/TD] [/TR] [/TABLE] Niedziela, 20 stycznia2013 [TABLE=width: 640] [TR] [TD=width: 352] Wręczenie nagród zwycięzcom (Place du Palais Princier, Monako) [/TD] [TD=width: 71] [/TD] [TD=width: 80] [/TD] [TD=width: 81] Godz. 11:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 352] Konferencja prasowa (Quai Antoine 1er, Monako) [/TD] [TD=width: 71] [/TD] [TD=width: 80] [/TD] [TD=width: 81] Godz. 12:30 [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. [h=1]VIDEO! Drag Week 2012 Day 3: 79 Monte 8.76 Pass at...[/h]
  14. [h=1]Club Dacia on The Road @ Monte Vettore -- Ottobre 2011[/h] http://www.youtube.com/watch?v=yILGIB3aUe0&feature=em-subs_digest
  15. Koenigsegg CCX cruising Monte Carlo
  16. Crash Vouilloz - Monte Carlo 2009
  17. Monte Carlo, rocznik 1971 w wersji lowrider. Nice... Galeria zdjęć ---> http://www.lowridermagazine.com/features/1108_lrmp_1971_chevrolet_monte_carlo/photo_04.html Więcej ---> http://www.lowridermagazine.com/features/1108_lrmp_1971_chevrolet_monte_carlo/index.html
  18. http://www.youtube.com/watch?v=5IW_eZYjgSc&feature=relmfu
  19. Piekny low Chevy Monte Carlo z Teksasu... Zdjecia ---> http://www.lowridermagazine.com/features/1104_lrmp_1978_chevrolet_monte_carlo/photo_01.html Wiecej ---> http://www.lowridermagazine.com/features/1104_lrmp_1978_chevrolet_monte_carlo/index.html
  20. Inne fotografie auta ---> http://www.lowridermagazine.com/features/1007_lrmp_1972_chevrolet_monte_carlo/photo_02.html Wiecej ---> http://www.lowridermagazine.com/features/1007_lrmp_1972_chevrolet_monte_carlo/index.html
  21. Zdjecia ---> http://www.lowridermagazine.com/features/1010_lrmp_1979_chevrolet_monte_carlo/photo_22.html Wiecej ---> http://www.lowridermagazine.com/features/1010_lrmp_1979_chevrolet_monte_carlo/index.html
  22. Zdjecia ---> http://www.lowridermagazine.com/features/1011_lrmp_1978_chevrolet_monte_carlo/photo_03.html Wiecej ---> http://www.lowridermagazine.com/features/1011_lrmp_1978_chevrolet_monte_carlo/index.html
  23. Pure Rallye Monte Carlo - tribute with pure engine sounds <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=FOVDqWr1Zyo&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=FOVDqWr1Zyo&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  24. Shorter Gemballa Mirage GT testride in Monte Carlo, Monaco <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=rzDa9eW_dpg&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=rzDa9eW_dpg&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  25. Monte Garbo - Garbiarnia <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=DFT_i7yTCRg&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=DFT_i7yTCRg&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
×