Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'modelowej' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 5 wyników

  1. Nowości w gamie modelowej Fiata 500L w Polsce. Fiat rozszerza gamę modelu 500L o limitowaną serię specjalną Beats Edition. Zmiany w wyposażeniu i dostępnych kolorach modelu 500L. Nowe, korzystne dla Klientów pakiety wyposażenia opcjonalnego. Fiat rozszerza gamę modelu 500L o limitowaną serię specjalną Beats Edition. Bazuje ona na samochodzie 500L Trekking wzbogaconym o dodatkowe elementy wyposażenia podnoszącego komfort jazdy oraz wrażenia wizualne. Ponadto, Fiat wprowadza zmiany w cieszącym się coraz większą popularnością modelu 500L serii 1. Nowością są także korzystne dla Klientów pakiety wyposażenia opcjonalnego. Nowa seria specjalna 500L Beats Edition jest zbudowana na bazie wszechstronnego crossovera 500L Trekking. To przestronne, rodzinne auto łączy miejską funkcjonalność z emocjami mającymi smak terenowej przygody, przy zachowaniu maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa podróży charakterystycznych dla Fiata 500L. Auto w serii specjalnej Beats Edition dodatkowo zyskało system nagłośnienia Hi-Fi marki Beats Audio o mocy 520 W oraz pakiet „Komfort” obejmujący fotele kierowcy i pasażera z regulacją odcinka lędźwiowego i podłokietnikiem kierowcy. W skład elementów wizualnych zewnętrznych należących do Beats Edition wchodzą lakier bi-color – tu Klient może wybierać między matowym lub metalizowanym szarym nadwoziem z czarnym dachem lub pastelowym czarnym z szarym dachem, z których pierwsze jest dodatkowo płatne 1500 PLN, a pozostałe dwa w cenie auta. Z nowymi kolorami nadwozia komponują się dedykowane serii Beats Edition aluminiowe felgi 17” malowane na czarny mat, kontrastujące z nimi czerwone zaciski hamulcowe, czarne lusterka zewnętrzne z czerwonym pasem oraz czarne, matowe listwy ochronne na nadkolach i progach. Beats Edition uzupełnia długa lista standardowego wyposażenia dostępnego w 500L Trekking, która obejmuje m.in. zewnętrzne elementy wizualne nawiązujące do off-roadowego charakteru auta, podwyższone zawieszenie oraz system Traction +, który odpowiada za poprawę trakcji osi napędzanej na nawierzchniach o niskiej przyczepności, takiej jak szuter, błoto, śnieg i lód. Seria specjalna 500L Beats Edition jest dostępna z dwoma silnikami do wyboru: 1.4 T-Jet 120 KM lub 1.6 Multijet II 120 KM. W pierwszej wersji 500L Beats Edition kosztuje obecnie 78 200 zł brutto, a w drugiej – 87 200 zł brutto. Fiat wprowadził również zmiany w modelu 500L serii 1. Dotyczą one rozszerzenia wersji wyposażenia Pop Star o radio CD/MP3 z ekranem dotykowym, kierownicę skórzaną ze sterowaniem radiem oraz skórzaną dźwignię zmiany biegów. Do gamy dostępnych kolorów dołączył metalizowany lakier niebieski „Venezia” oraz nowa, elegancka tapicerka. Koncern przygotował także trzy nowe, korzystne pakiety wyposażenia do gamy modeli 500L: „Bezpieczeństwo”, „Komfort Plus” oraz „Komfort 2”, na których Klienci mogą oszczędzić przeszło 30% w porównaniu z wcześniejszym zakupem tych elementów oddzielnie. Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy oraz system City Brake Control w pakiecie „Bezpieczeństwo” razem kosztują tylko 1600 zł zamiast 2500 zł płatnych za te opcje osobno. Na pakiecie „Komfort Plus”, łączącym się z wprowadzonym wcześniej pakietem „Komfort”, zawierającym fotel pasażera z regulacją wysokości oraz fotele przednie ze składanymi stolikami i kieszeniami, Klienci oszczędzą 300 zł, płacąc za niego tylko 600 zł. Zaś pakiet „Komfort 2”, obejmujący fotele przednie z regulacją odcinka lędźwiowego, w tym kierowcy z regulacją elektryczną, ze składanymi stolikami i kieszeniami oraz schowek pod siedzeniem pasażera, kosztuje 1300 zł. To o 750 zł taniej od wcześniejszego zakupu tych samych elementów bez pakietu. Marka Fiat może się obecnie pochwalić kompletną gamą modelu 500L, są to samochody: 500L, 500L Trekking oraz 500L Living. Wprowadzone do niej zmiany mają na celu pełniejsze dostosowanie oferty do oczekiwań polskich Klientów. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. więcej -> NOWOŚCI | Przedsmak gamy modelowej Datsun nowej generacji, centrum badań rynku, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  3. Audi RS Q3 - pierwszy RS linii modelowej Q Więcej zdjęć Audi RS Q3 Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, marka z Ingolstadt zaprezentuje Audi RS Q3, pierwszy model RS w cieszącej się ogromnym zainteresowaniem rodzinie Q. Ten wyjątkowy samochód łączy w sobie przemyślaną funkcjonalność z doskonałymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 5,5 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Pięcio cylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l generuje moc 228 kW (310 KM), zużywając średnio tylko 8,8 l paliwa na 100 km. „Audi RS Q3 to wynik implementacji idei wysokiej efektywności do segmentu kompaktowych SUV-ów, a tym samym stworzenie jakby zupełnie nowej klasy“ – powiedział Franciscus van Meel, prezes zarządu quattro GmbH. „RS Q3 to obok RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant i RS 7 Sportback, czwarty model RS jaki w roku 2013 wprowadzamy na rynek. W ten sposób, rodzina RS będzie liczyć ośmiu członków – najwięcej w historii naszej marki.“ Audi RS Q3 łączy w sobie cechy linii RS, wysoką wydajność i przyjemność prowadzenia z niepowtarzalną stylistyką i wartościami użytkowymi. Samochód został stworzony w zakładach quattro GmbH, spółce zależnej koncernu Audi AG. Pod maską znajdziemy wysoko wydajną jednostkę 2.5 TFSI, którą międzynarodowe jury ekspertów z całego świata, w konkursie „International Engine of the Year“, trzy razy z rzędu uznało za silnik roku w swojej klasie. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem ma pojemność skokową 2480 cm3, dzięki której osiąga moc 228 kW (310 KM) w zakresie od 5200 do 6700 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Te wartości sprawiają, że Audi RS Q3 nie ma sobie równych w segmencie. Już sama koncepcja tego pięciocylindrowego silnika jest wyjątkowa. Wcześniej zastosowano go w modelach TT RS i RS 3 Sportback, jednak adaptując jednostkę do modelu RS Q3, firma quattro GmbH dokonała w niej znaczących modyfikacji. Kolejność zapłonu 1-2-4-5-3, wsparta przez geometrię układu ssącego i wydechowego, gwarantuje sportowe brzmienie silnika, z którego Audi znane jest już od lat osiemdziesiątych. Przy pomocy montowanego seryjnie systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, pracującego w trybach auto, comfort i dynamic, kierowca może samodzielnie sterować klapami różnicującymi dźwięk układu wydechowego i kontrolować pracę pedału gazu. W trybie dynamic reakcje pojazdu są bardziej dynamiczne, a dźwięk silnika intensywniejszy. Dzięki bardzo efektywnemu silnikowi 2.5 TFSI, 100 km na godzinę Audi RS Q3 osiąga w 5,5 sekundy. To najlepszy wynik w tej klasie. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. RS Q3 to pierwszy model, w którym pięciocylindrowy silnik współpracuje z montowanym seryjnie systemem Start-Stop. System ten oraz inne rozwiązania podnoszące wydajność pojazdu, m.in. regulowana pompa olejowa dostarczająca olej w optymalnych dawkach sprawiają, że samochód zużywa jedynie 8,8 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 206 g CO2 na km. Za przeniesienie napędu odpowiada montowana seryjnie siedmiostopniowa przekładnia automatyczna S-tronic, której konstrukcję oparto o kompaktową koncepcję trzech wałków. Jej siódmy bieg ma długie przełożenie zmniejszające zużycie paliwa. Kierowca może programować pracę wyposażonej w dwa sprzęgła przekładni, wybierając pomiędzy trybem D i S lub samodzielnie przełączać biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, utrzymanej w charakterystycznej stylistyce RS. Funkcja Launch control zapewnia start z optymalnym poślizgiem kół. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro, jest hydrauliczne sprzęgło wieloplytkowe sterowan elektronicznie, które umieszczono przed tylną osią. Umożliwia ono odpowiedni do warunków rozkład sił napędowych pomiędzy przednią i tylną oś. Audi RS Q3 nie tylko zapewnia doskonały komfort jazdy, ale również charakteryzuje się wysoką dynamiką i stabilnością manewrów. Dzięki sportowemu zawieszeniu RS, karoserię tego kompaktowego SUV-a umieszczono o 25 mm niżej. By zoptymalizować rozkład ciężaru, akumulator umieszczono w bagażniku. W niezależnym tylnym zawieszeniu zamontowano cztery wahacze. Osadzone na kole zębatym elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia sprężystość i precyzję manewrów. Elektromechaniczny hamulec postojowy i asystent podjazdu to elementy wyposażenia seryjnego. Kontury zamontowanych na przednich kołach, wentylowanych od wewnątrz, perforowanych tarczy hamulcowych Wave, mają kształt fali. Pozwoliło to na zmniejszenie ciężaru własnego pojazdu o ok. jeden kilogram. Tarcze mają średnicę 365 mm. Obejmują je szczęki lakierowanych na czarno ośmiotłoczkowych zacisków, ozdobione emblematem RS. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który można całkowicie dezaktywować. Audi RS Q3 jest seryjnie wyposażone w wykonane z lekkich stopów obręcze kół o średnicy 19 cali. Ponadto dostępne są koła 20-calowe, utrzymane w trzech różnych liniach stylistycznych, np. w ekskluzywnej wersji z pięcioma podwójnymi ramionami w kształcie litery V. W takie właśnie felgi wyposażono pojazd studyjny Audi RS Q3, zaprezentowany na targach motoryzacyjnych Auto China 2012. Nie tylko silnik, ale również szereg akcentów stylistycznych podkreśla szczególny status Audi RS Q3 w całej linii modelowej Q3. Charakterystyczne dla RS detale podkreślają niepowtarzalny charakter tego kompaktowego SUV-a. Najbardziej widoczne z nich to: unikalne elementy karoserii oraz relingi dachowe z matowego aluminium, listwy progowe i obramowania drzwi, polakierowana na wysoki połysk czarna osłona chłodnicy, której kratownica przypomina plaster miodu, typowy dla modeli RS przedni zderzak oraz napis „quattro” na dolnym wlocie powietrza. Tył pojazdu zdobi duży spojler dachowy, tylny zderzak z wyraźnie zarysowanym dyfuzorem, eliptyczne końcówki rur wydechowych i emblemat RS na pokrywie bagażnika. Dynamiczny, topowy RS Q3 ma 4410 mm długości i jest o 25 mm dłuższy niż seryjne Audi Q3. Jego ciężar to 1730 kg. Ponadto, dzięki opcjonalnym pakietom stylistycznym nazwanym „matowe aluminium” i „czerń”, użytkownik ma ogromne możliwości indywidualizacji swojego Audi RS Q3, wzbogacając je m. in. o klapki w bocznych wlotach powietrza, obramowanie dyfuzora i specjalne wykończenie dachowego spoilera. Nowe Audi RS Q3 dostępne jest w ośmiu kolorach, w tym również w ekskluzywnym niebieskim kolorze „Sepang” z efektem perłowym. Sportowa stylistyka pojazdu znajduje swą kontynuację w jego wnętrzu. Zegary na tablicy rozdzielczej mają szare tarcze z białymi podziałkami i czerwonymi wskazówkami. Kontrastowe, szare szwy zdobią wielofunkcyjną, trójramienną, sportową kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem oraz dźwignię zmiany biegów. Logo RS wita kierowcę pojawiając się na wyświetlaczach systemu MMI i systemu informacji kierowcy FIS. Wybierając menu RS w systemie informacji kierowcy FIS, można odczytać ciśnienie sprężania, temperaturę oleju oraz włączyć laptimer mierzący średnią prędkość przejazdu. Pedały i podparcie lewej nogi utrzymano w stylistyce i kolorze aluminium, a dekoracyjne listwy mają barwę czarnego lakieru fortepianowego. Alternatywnie, quattro GmbH oferuje pakiet Aluminium Race lub Carbon. Elementem seryjnym każdego Audi RS Q3 jest czarna podsufitka, która na życzenie może mieć kolor srebrny Mond. Nowy model z Ingolstadt jest seryjnie wyposażony w sportowe fotele ozdobione emblematem RS Q3. Siedziska i oparcia obite są kombinacją tkaniny Alcantara i skóry. Na życzenie dostępne są obicia ze skóry Feinnappa w kolorze czarnym lub srebrnym Mond, ozdobione kontrastowymi szwami w kolorze szarym lub pakiet stylistyczny z ozdobną stebnówką stylizowaną w romby. Bagażnik samochodu ma pojemność 356 l. Po złożeniu dzielonego oparcia tylnej kanapy, powiększa się do 1261 l. W skład seryjnego wyposażenia modelu wchodzi praktyczna dwustronna podłoga bagażnika. Kierowcy chcący przewozić większe ładunki, mogą wyposażyć swoje Audi RS Q3 w montowany fabrycznie hak holowniczy. Inne elementy seryjnego oprzyrządowania Audi RS Q3 to obok standardowego dla modeli RS systemu informacji kierowcy, asystent parkowania plus, system nagłaśniający Audi sound system z dziesięcioma głośnikami, reflektory ksenonowe Xenon plus oraz diodowe światła tylne, które kiedy są wyłączone, mają kolor ciemnej czerwieni. Producent oferuje dodatkowo szereg systemów infotainment, z MMI Navigation plus na czele. Sprzęt muzyczny Surround Sound System marki Bose składa się z 14 głośników o łącznej mocy 465 W. Telefon pokładowy online z Bluetooth i punktem dostępu Hotspot (WLAN), umożliwia połączenie z Internetem i korzystanie z usług Audi connect podczas jazdy. Najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy zwieńczają paletę elementów dostępnych opcjonalnie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Aktualizacja gamy modelowej BMW na wiosnę 2013 roku. Więcej zdjęć: Samochody - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Nowe bazowe i topowe jednostki napędowe, napęd BMW xDrive w BMW serii 3 Touring. Inteligentny napęd na cztery koła dostępny również w innych modelach BMW serii 3 oraz BMW serii 6. BMW serii 1, BMW serii 3, BMW X3 oraz BMW Z4 zgodne z normą EU6. Premiera nowego BMW Z4 oraz BMW serii 1 Coupe i Cabrio z pakietem Limited Edition Lifestyle. Nowa generacja systemu nawigacji Professional dostępna w BMW serii 1, BMW serii 6 oraz BMW X3. Monachium. Wiosną 2013 roku firma BMW sprawi swym klientom jeszcze więcej radości z jazdy przedstawiając gamę modelową rozbudowaną o nowe silniki, opcje wyposażenia i funkcje BMW ConnectedDrive. Ofertę modelu BMW serii 3 Touring otwiera bazowa wersja BMW 316i Touring o mocy 100 kW/136 KM, a zamykać będzie nowa, flagowa odmiana BMW 335i Touring (225 kW/306 KM). Gama silników wzbogaci się o dwa warianty wysokoprężne, między innymi o wydajną wersję BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring. Wiosną 2013 roku w ofercie znajdzie się również nowe BMW serii 3 Touring z inteligentnym napędem na wszystkie koła – początkowo dostępne będzie pięć wariantów napędu xDrive. Jest to kolejny etap modelowej ofensywy w sektorze samochodów z napędem na obie osie. Łącznie oferta BMW serii 3 wzbogaci się o sześć wariantów xDrive, a BMW serii 6 o cztery. Jednocześnie wzrośnie liczba modeli spełniających wymogi normy EU6, która zacznie obowiązywać we wrześniu 2014 roku. Dodatkowo na rynku pojawią się modele w niezwykle bogato wyposażonej wersji Limited Edition Lifestyle, które wiosną 2013 roku poszerzą ofertę BMW serii 1 Coupe oraz Cabrio. Poza tym wszystkie odmiany BMW serii 6, BMW X3 oraz BMW serii 1 w wersji pięcio- i trzydrzwiowej doposażyć będzie można w nową generację systemu nawigacji Professional.. Nowe BMW serii 3 Touring: cztery nowe jednostki napędowe, między innymi wersja BMW 320d EfficientDynamics Edition. Wiosną 2013 roku oferta nowego modelu BMW serii 3 Touring wzbogaci się o dwie jednostki benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Dla przykładu, nowe BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring, które stanowić ma imponujący kompromis między radością z jazdy a niskim zużyciem paliwa, napędzane będzie czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 120 kW/163 KM. Wynikająca z konstrukcji silnika oszczędność oraz rozwiązania technologiczne z zakresu EfficientDynamics, które we wszystkich modelach serii 3 stanowią element wyposażenia standardowego uzupełniono znakomitymi właściwościami aerodynamicznym. BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring można zamówić z sześciostopniową przekładnią manualną lub ośmiostopniową automatyczną. W obu konfiguracjach pojazd zadowala się średnio 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu testowym EU, emitując przy tym 112 gramów CO2 na kilometr. Niezwykła oszczędność idzie w parze z dynamiką jakiej oczekują nabywcy samochodów marki BMW. BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring potrzebuje zaledwie 8,3 sekundy (8,2 sekundy z przekładnią automatyczną) aby rozpędzić się do 100 km/h. Drugim nowym wysokoprężnym wariantem jest BMW 325d Touring z czterocylindrowym silnikiem korzystającym z dobrodziejstw technologii BMW TwinPower Turbo. Jednostka ta generuje moc 160 kW/218 KM oraz moment obrotowy o wartości 450 niutonometrów. BMW 325d Touring rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i wykazuje średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU na poziomie 5,1 litra na 100 kilometrów (emisja CO2: 134 g/km). Nowy silnik dostępny będzie jednocześnie w wersji BMW 325d Limuzyna. Bazowe BMW 316i Touring napędza czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra i mocy 100 kW/136 KM, która wykorzystuje technologię BMW TwinPower Turbo. W wersji podstawowej silnik ten współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną, ale można również zamówić ośmiostopniową przekładnią automatyczną. BMW 316i przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 sekundy (z przekładnią automatyczną: 9,3 sekundy), a średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU wynosi odpowiednio 5,9 i 6,2 litra na 100 kilometrów. Zależnie od ogumienia pojazd emituje od 138 do 143 gramów CO2 na kilometr. Najbardziej dynamiczną odmianą BMW serii 3 Touring jest BMW 335i Touring, które napędza najmocniejsza rzędowa szóstka z układem turbodoładowania BMW TwinPowerTurbo rozwijająca moc 225 kW/306 KM. Sprint do setki zajmuje jej 5,5 sekundy, a w wersji z ośmiostopniową przekładnią automatyczną 5,2 sekundy. Wyniki te przemawiają same za siebie. Imponująca dynamika robi jeszcze większe wrażenie, gdy przyjrzeć się zużyciu paliwa. Średnio pojazd zadowala się zaledwie 8,1 litra paliwa na 100 kilometrów (automat: 7,6 l/100 km) w cyklu testowym EU, emitując 189 gramów CO2 na kilometr (automat: 177 g/km). Ofensywa BMW xDrive: pięć wariantów nowego BMW serii 3 Touring z inteligentnym napędem na wszystkie koła. Od dnia premiery nowe BMW 335i Touring zamawiać można z układem napędowym BMW xDrive, który standardowo dostępny jest w wersjach z ośmiostopniową przekładnią automatyczną i zadebiutuje w czterech innych odmianach nowego BMW serii 3 Touring wyposażonych w ten inteligentny układ napędowy. Czterocylindrowe, benzynowe modele BMW320i xDrive Touring (135 kW/184 KM) i BMW 328i xDrive Touring (180 kW/245 KM) oraz czterocylindrowy diesel BMW 320d xDrive Touring (135 kW/184 KM) zadebiutują na wiosnę 2013 roku. Wszystkie trzy warianty wyposażone będą standardowo w sześciostopniową przekładnię manualną, ale można je będzie również zamówić z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. Rozszerzenie oferty w segmencie samochodów z napędem na wszystkie koła obejmie również wprowadzenie BMW 330d xDrive w wersji kombi i sedan, gdzie napęd xDrive współpracuje z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 190 kW/258 KM oraz ośmiostopniową przekładnią automatyczną. Cztery nowe wersje BMW serii 6 z napędem xDrive zwiększają liczbę odmian z napędem na wszystkie koła w gamie BMW do 74 modeli. Wiosną 2013 roku wzbogaci się również oferta BMW serii 6 w wersji z napędem xDrive. Na rynku pojawią się BMW 640i xDrive Convertible, BMW 640i xDrive Coupe oraz BMW 640i xDrive Gran Coupe. Wszystkie nowe odmiany zasilane będą przez sześciocylindrową rzędową jednostkę benzynową o mocy 235 kW/320 KM, a BMW 640d xDrive Gran Coupe przez sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny generujący 230 kW/313 KM mocy. BMW serii 6 z napędem na wszystkie koła wyposażane będą standardowo w ośmiostopniową przekładnię automatyczną. Układ napędowy BMW xDrive poprawia trakcję, stateczność kierunkową oraz kontrolę mocy i momentu w zakrętach. Sterowanie rozdziałem mocy między koła przedniej i tylnej osi odbywa się elektronicznie, a wiosną 2013 roku liczba modeli BMW, które korzystają z dobrodziejstw układu wzrośnie do 74. Układ xDrive dostępny jest w całej gamie modelowej, od kompaktowego BMW serii 1, przez modele serii BMW X, aż po luksusową limuzynę BMW serii 7. Niższy poziom emisji: 35 modeli marki BMW spełnia już standardowo wymogi normy EU6. Wiosną 2013 roku zwiększy się również liczba modeli BMW, które standardowo spełniać będą wymagania normy EU6. Zarówno pięcio- jak i trzydrzwiowe wersje BMW114i, BMW 116i oraz BMW 118i zgodne będą z wymogami normy, która ma zacząć obowiązywać w 2014 roku. W gamie modeli BMW serii 3 wersje Touring BMW 316i, BMW 320i xDrive oraz BMW 328i xDrive już spełniają wymagania EU6, a BMW X3 xDrive20i, BMW X3 xDrive28i, BMW Z4 sDrive18i, BMW Z4 sDrive20i oraz BMW Z4 sDrive28i dostępne będą z układami napędowymi odpowiadającymi jej wymogom od wiosny 2013 roku. Tym samym łączna liczba modeli BMW spełniających przepisy normy EU6 wzrośnie do 35. Nowe BMW Z4 w blokach startowych: Dynamiczny roadster imponuje teraz jeszcze atrakcyjniejszą stylistyką i oryginalnym charakterem. Dzięki nowym elementom stylistycznym nadwozia, udoskonalonemu projektowi wnętrza, nowym pakietom wyposażenia i nowej bazowej jednostce napędowej, debiutujące wiosną 2013 nowe BMW Z4 stanowić będzie jeszcze atrakcyjniejszą ofertę. Oprócz trzech nowych kolorów karoserii, pojazd zamówić będzie można z nowym, specjalnym pakietem wyposażenia Design Pure Traction. Pełna kontrastów, czarno-pomarańczowa kolorystyka wyraźnie ożywia wnętrze. Pojazd można indywidualnie doposażyć w nowe 17 i 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz pakiet M Sport. Bazową wersję BMW Z4 sDrive18i napędza dwulitrowy silnik z BMW TwinPower Turbo, który generuje do 115 kW/156 KM mocy. Pojazd można wyposażyć w ośmiostopniową przekładnię automatyczną. Ekskluzywna estetyka: BMW serii 1 Coupe i Cabrio z pakietem Limited Edition Lifestyle. Wyjątkowa radość z jazdy i niepowtarzalna stylistyka pozwoliły BMW serii 1 Coupe oraz Cabrio zdobyć unikalny status w segmencie kompaktów klasy premium. Wzbogacenie oferty o wersję Limited Edition Lifestyle wiosną 2013 roku w jeszcze większym stopniu podniesie prestiż i indywidualny charakter tych modeli. Harmonijnie dobrany zestaw elementów nadwozia i wnętrza czyni ich estetykę jeszcze bardziej wykwintną. Zamiast lakieru Mineral White nabywca może wybrać metalizowane odcienie Sapphire Black i Space Grey. Jednak niezależnie od wybranej opcji, zmianie nie ulegnie charakterystyczna dla pojazdów marki BMW atrapa chłodnicy, której elementy od frontu wykończono chromem, a po bokach białym lakierem. Inne wyróżniające tą wersję cechy nadwozia to oblamówki okien Chrome Line, dwukolorowe (Ferric Grey), 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz chromowane matowe lub czarne matowe końcówki rury wydechowej (BMW 135i oraz BMW 123d). Kolejnym elementem pakietu Limited Edition Lifestyle w BMW serii 1 Cabrio jest miękki składany dach w srebrnym kolorze. Elementy pakietu Limited Edition Lifestyle w kabinie pojazdu obejmują brązową, skórzaną tapicerkę foteli Tobacco z kontrastującym białym przeszyciem. Podobnie potraktowano kierownicę, a przednie fotele posiadają system ogrzewania. Ekskluzywny klimat wnętrza uzupełniają eleganckie listwy progowe z logo BMW Limited Edition, drewniane wstawki Fineline Stream, antracytowa podsufitka (BMW 1 coupe) oraz dobrane pod kolor dywaniki podłogowe. Wersję Limited Edition Lifestyle modelu BMW 1 coupe i kabriolet można zamówić ze sportowym pakietem M Sport. Wówczas wewnątrz pojawia się kierownica M obszyta czarną skórą. Nowa generacja systemu nawigacji Professional dostępna będzie w BMW 6, BMW X3 oraz nowym BMW 1. Za sprawą niezwykle szybkiego procesora najnowsza wersja systemu nawigacji Professional działa jeszcze sprawniej, posiada funkcję wyświetlania tras alternatywnych i atrakcyjny system animacji trójwymiarowej w wysokiej rozdzielczości dla wszystkich menu. System dostępny będzie wiosną 2013 roku we wszystkich wariantach BMW serii 6, w nowym BMW serii 1 oraz BMW X3. Aby umożliwić kierowcy odtwarzanie ulubionej muzyki dysk twardy powiększono do 20 GB. Nowa generacja nawigacji Professional wyróżnia się również wyjątkową prostotą użytkowania. Intuicyjny system obsługi umożliwia szybkie przełączanie między mapami. Dzięki funkcji podziału ekranu kierowca ma teraz jednocześnie dostęp do asystenta pasa ruchu. Rozbudowano również funkcję widoku 3D w trybie jazdy miejskiej, który obejmuje teraz szczegółowy, realistyczny opis ulic i budynków wyświetlany na ekranie pokładowym. Od wiosny 2013 roku BMW serii 6 dostępne będzie również z wielofunkcyjnym wyświetlaczem zegarów kokpitu, który dostosowuje się do wybranego trybu systemu Driving Experience Control. Czytelny układ graficzny i kolorystyczny pozwala w prosty sposób rozróżniać wyświetlane dane. W trybie COMFORT zobaczymy cztery, klasyczne zegary na czarnym tle, a w trybie ECO PRO obrotomierz zostaje zastąpiony wyświetlaczem pakietu EfficientDynamics, który wskazuje w jakim stopniu styl jazdy kierowcy przekłada się na wydajność. W trybie SPORT na prędkościomierzu wyświetlana jest cyfrowo prędkość jazdy, a po środku obrotomierza pojawia się wskaźnik wybranego przełożenia. Wiosną 2013 w BMW X3 pojawi się również najnowszy wyświetlacz przezierny BMW Head-Up, który na przedniej szybie w polu widzenia kierowcy pokazywał będzie najważniejsze informacje dotyczące pojazdu. Zaawansowana technologia umożliwia projekcję kolorowych symboli, dzięki czemu na wyświetlaczu mogą pojawiać się między innymi wiernie odwzorowane znaki drogowe. Nowy wyświetlacz BMW Head-Up w BMW X3 dostępny będzie wraz z kolejną nowością – zespołem zegarów wzbogaconym o nowe funkcje. Na zewnątrz wszystkie modele BMW X3 standardowo posiadać będą ozdobną, chromowaną końcówkę rury wydechowej. Przegląd: nowe modele BMW na wiosnę 2013 roku BMW serii 3 Touring Moc (kW/KM) Zużycie paliwa w cyklu EU (l/100 km) Emisja CO2 (g/km) BMW 335i Touring 225/306 8,1 189 BMW 316i Touring 100/136 5,9 138 BMW 325d Touring 160/218 5,1 134 BMW 320d Efficient Dynamics Edition Touring 120/163 4,3 112 BMW 335i xDrive Touring 225/306 7,9 184 BMW 328i xDrive Touring 180/245 7,1 166 BMW 320i xDrive Touring 135/184 6,8-6,9 159-160 BMW 330d xDrive Touring 190/258 5,4 142 BMW 320d xDrive Touring 135/184 4,9-5,1 129-133 BMW serii 3 Limuzyna Moc (kW/KM) Zużycie paliwa w cyklu EU (l/100 km) Emisja CO2 (g/km) BMW 325d Sedan 160/218 4,9 129 BMW 330d xDrive Sedan 190/258 5,2 137 BMW serii 6 Moc (kW/KM) Zużycie paliwa w cyklu EU (l/100 km) Emisja CO2 (g/km) BMW 640i xDrive Coupe 235/320 8,1 - 8,2 188 -191 BMW 640i xDrive Convertible 235/320 8,2 - 8,4 192 -195 BMW 640i xDrive Gran Coupe 235/320 8,1 - 8,3 189 -193 BMW 640d xDrive GranCoupe 230/313 5,8 - 6,0 152 -158 BMW Z4 Moc (kW/KM) Zużycie paliwa w cyklu EU (l/100 km) Emisja CO2 (g/km) BMW Z4 sDrive18i 115/156 6,8 159 Przegląd: Modele BMW spełniające wymogi normy EU6 BMW serii 1 (wersja trzydrzwiowa) BMW 114i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 116i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 118i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 125i BMW serii 1 (wersja pięciodrzwiowa) BMW 114i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 116i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 118i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 125i BMW serii 3 Limuzyna BMW 316i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 320i BMW 320i EfficientDynamics Edition BMW 320i xDrive (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 328i BMW 328i xDrive BMW serii 3 Touring BMW 316i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 320i BMW 320i xDrive (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 328i BMW 328i xDrive (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW serii 5 Limuzyna BMW M550d xDrive BMW serii 5 Touring BMW M550d xDrive BMW serii 7 BMW 750d xDrive BMW 750Ld xDrive BMW 760i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW 760Li (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW X1 BMW X1 sDrive18i BMW X1 sDrive20i BMW X1 xDrive20i BMW X1 xDrive28i BMW X3 BMW X3 xDrive20i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW X3 xDrive28i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW Z4 BMW Z4 sDrive18i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW Z4 sDrive20i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) BMW Z4 sDrive28i (nowa wersja na wiosnę 2013 roku) Źródło: BMW Group
  5. więcej -> Nowości w gamie modelowej Chevroleta | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×