Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'modeli' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 80 wyników

  1. Pełna aktualny zestaw do startu sklepu internetowego, serwisu części zamiennych lub reklam. Wszystkie modyfikacje są podzielone według lat wydania, dane techniczne nadwozia, silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego i wskaźników eksploatacyjnych. Możesz pobrać bezpłatną próbkę bazy danych na stronie internetowej: https://samochod.car2db.com/
  2. Nowa generacja modeli plug-in hybrid. Prowadząc wielką operację transferu technologii „i” do konwencjonalnych modeli BMW, BMW Group planuje ogromną kampanię ekspansji plug-in. W planach są inwestycje 8-cyfrowe oraz średnioterminowo stworzenie 200 nowych miejsc pracy w dziale electro-mobility. W przyszłości BMW Group planuje wprowadzenie do swej oferty głównej marki BMW modeli wyposażonych w innowacyjne i rewolucyjne technologie stosowane w modelach serii „i” – technologii plug-in hybrid. Właśnie zaprezentowano prototyp BMW serii 3 wyposażony w technologię plug-in hybrid oraz nowej generacji modele hybrydowe. Hybrydowe prototypy zaprezentowane w Centrum Badawczo-Rozwojowym BMW Group w Miramas we Francji są wyposażone w wysokowydajne silniki spalinowe oraz elektryczne jednostki zasilane z akumulatorów doładowywalnych zewnętrznie. W czasie krótkich przejazdów wykorzystują one wyłącznie napęd elektryczny, zaś w trasie – mieszany. W prototypie BMW serii 3 plug-in hybrid zastosowano 4-cylindrowy, benzynowy silnik 2.0 wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo, oraz elektryczny silnik i elektronikę sterującą bazujące bezpośrednio na technologii BMW eDrive, stosowanej w modelach BMW i3 oraz i8. Na doświadczeniach i rozwiązaniach z BMW i opierają się także litowo-jonowe akumulatory nowego prototypu oraz system zarządzania bateriami i wysokowydajny układ chłodzenia. Technologia plug-in hybrid jest tak elastyczna, że można ją zintegrować w szerokiej palecie samochodów, a więc będzie się szybko rozprzestrzeniać w modelach w ofercie głównej marki BMW. Samochody czysto elektryczne, jak BMW i3, przeznaczone są do użytku miejskiego, podczas gdy hybrydowe – także do dłuższych podróży. Ponadto prace trwają i nad opcją elektrycznych napędów opartych na zasilanych wodorem ogniwach paliwowych. Wszystkie najważniejsze technologie związane z programem eDrive opracowano wewnątrzkoncernowo – a niedługo produkcja wszystkich związanych z nimi komponentów będzie się odbywać w BMW. Program przewiduje rozbudowę fabryki w Dingolfing i stworzenie przeszło 200 nowych miejsc pracy w dziedzinie electro-mobility. W program w ciągu najbliższych 5 lat BMW Group zainwestuje wiele dziesiątek milionów euro. Produkcja będzie zorganizowana w system inteligentnego dzielenia komponentów eDrive – co w praktyce oznacza, że na jednej i tej samej linii produkowane będą komponenty dla różnych systemów i różnych modeli. Przyszłość rozwoju technologii eDrive obejmuje między innymi nową generację „wysoko zelektryfikowanych pojazdów” – samochodów Power eDrive, w których montowane będą o wiele potężniejsze silniki elektryczne i akumulatory o pojemności dwukrotnie wyższej od stosowanych obecnie. Pojazdy takie będą rozwijać moce powyżej 500 kW. Również tego rodzaju pojazd zaprezentowano w Miramas. Źródło: BMW Group
  3. Giełda modeli samochodów w Audi Forum Ingolstadt · Limitowany model specjalny: różowe Audi TT Coupé · Blisko 100 wystawców prezentuje miniatury, literaturę i plakietki · Kupno i wymiana: w pierwszą niedzielę Adwentu od godz. 10.00 do 16.00 Ingolstadt, 24 listopada 2014 r. Audi Tradition, razem z Klubem Modeli Samochodowych w Ingolstadt, zorganizowało w Audi Forum Ingolstadt 21. giełdę modeli samochodów. Impreza, z bogatymi już tradycjami, odbędzie się w pierwszą niedzielę Adwentu, 30 listopada 2014, od godz. 10.00 do 16.00. Atrakcją będzie niewątpliwie prezentacja różowej miniaturki Audi TT Coupé. Wstęp jest wolny. Prawie dokładnie siedem lat temu, organizatorzy giełdy modeli samochodowych zaprezentowali już specjalną edycję miniaturki Audi TT Coupé. W tym roku będzie można zobaczyć model trzeciej generacji Audi TT Coupé. Wyprodukowany w liczbie 666 egzemplarzy, ponownie w skali 1:87, w kolorze różowym. Podczas imprezy nabyć będzie można także plakietkę Klubu Modeli Samochodowych w Ingolstadt. Dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na szczytny cel. Udział blisko 100 wystawców sprawia, że odbywająca się w Ingolstadt giełda jest jedną z największych w Niemczech. Na stoiskach znajdą się nie tylko stare eksponaty kolekcjonerskie czy nowe gadżety ze świata motoryzacji, ale także szeroka oferta plakietek i literackich unikatów. Na stoisku Audi Tradition będzie można kupić kalendarz na nadchodzący rok. Kalendarz ten, zatytułowany „Daily Drivers“, prezentuje stare pojazdy w roli pojazdów używanych współcześnie, na co dzień. Uzupełnieniem asortymentu są książki, płyty DVD i wpinane znaczki związane z historią Audi. Podczas giełdy swe podwoje otworzą także: Audi museum mobile, gdzie można zwiedzać specjalne wystawy „Jahre später“ – „Po wielu latach” i „Daily Drivers“ – „Pojazdy na co dzień”, sklep muzealny, Audi Shop oraz zlokalizowane w Audi Forum w Ingolstadt restauracje. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Witam, planuję zakup swojego pierwszego auta w życiu. Wybrałem już 5 modeli z których wybiorę samochód do siebie. Chciałbym poznać opinie na temat następujących aut: volkswagen passat b5, volkswagen bora, audi a3 b5, audi a4 b5, audi 80. Jednostką napędową jaką będę jedynie rozważał będzie 1.9 TDI-zastanawiam się jednak czy 90km czy 110km ale to już najlepiej w AFN. Środków na zakup posiadam 8 tys, zostawiając sobie trochę w zapasie na naprawy te mniej lub bardziej spodziewane. Proszę o opinie na temat najczęściej występujących awarii i kosztu ich naprawienia
  5. Niepowstrzymane na drodze do sukcesu: 15 lat modeli BMW X. Zdjęcia BMW X: BMW serii X fot. BMW Group - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Wszystko się zaczęło od X. Ta litera została po raz pierwszy użyta jako określenie modelowe dla samochodu BMW już w połowie lat 1980. – a oznaczała, że samochód taki wyposażony był w technologię napędu na cztery koła. Podwójna symetria litery i samochodu – to idealna alegoria dla przenoszenia momentu obrotowego na wszystkie koła. 15 lat temu litera X stała się symbolem zupełnie nowej kategorii pojazdów, a zarazem i wyjątkowej formy radości z jazdy. BMW X5 zadebiutowało jako pierwszy na świecie pojazd sportowo-aktywny Sports Activity Vehicle, który wkrótce rywalizował o pozycję lidera nie tylko na drogach, ale i poza nimi, w off-roadzie, przyciągając zupełnie nowe grupy klientów do marki BMW. Po raz kolejny ten niemiecki producent samochodów klasy premium zademonstrował swe niesamowite wyczucie w dziedzinie tworzenia innowacyjnych i zorientowanych na przyszłość koncepcji pojazdów. Wprowadzenie do sprzedaży w roku 1999 modelu BMW X5 było kamieniem węgielnym całej unikatowej historii sukcesów modeli BMW X na rynkach samochodowych całego świata. Dziś, w 15 lat później, z pioniera zupełnie nowej kategorii rozwinęła się cała rodzina BMW X, na którą dziś składa się 5 modeli BMW X. Ich dopełnieniem są dwa wyczynowe samochody klasy 4x4 produkcji BMW M GmbH, modele BMW X5 M oraz BMW X6 M. BMW X5 jest na rynku już w 3. swej generacji, zaś sportowo-aktywne coupe Sports Activity Coupe BMW X6 oraz BMW X3 – w drugiej. BMW X1 natomiast zapewnia wielowymiarową radość z jazdy w segmencie aut kompaktowych. Kolejne sportowo-aktywne coupe, nowe BMW X4, łączy w sobie wspaniała dynamikę i sportową elegancję w segmencie klasy średniej. Każdy z tych modeli był pierwszym samochodem klasy premium w swoim polu rywalizacji. Rodzina BMW X będzie się w przyszłości rozwijać i rozrastać – w końcowej fazie projektowania jest BMW X7, wyjątkowo duży i luksusowy model. A popularność modeli BMW X, która w decydujący sposób przyczyniła się do uzyskania przez BMW pozycji najlepiej sprzedającego producenta samochodów czteronapędowych, wciąż rośnie. Do dziś na świecie nabywców znalazło ponad 3,3 mln samochodów rodziny BMW X, a niemal co trzeci samochód marki BMW to dziś model z rodziny BMW X. Źródło: BMW Group Polska
  6. Najsilniejsza oferta modeli 4x4 w historii ŠKODY Obecna oferta ŠKODY 4x4 jest silna, jak nigdy dotąd. Dzięki technologii napędu na wszystkie koła, samochody marki oferują lepsze osiągi i wyższy poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach drogowych. „Nasza oferta pojazdów z napędem wszystkich kół jest najsilniejsza w historii firmy” – mówi Prezes Zarządu ŠKODY, prof. Winfried Vahland. „ŠKODA potwierdza zatem swoje kompetencje wśród samochodów 4x4 w klasie kompaktowej i klasie średniej. Od 2008 roku potroiliśmy liczbę aut sprzedanych w wersjach z napędem na cztery koła, zwiększając udział modeli 4x4 do 20 proc. całkowitego poziomu sprzedaży. Nowoczesna gama modeli 4x4 przyczynia się do dalszego rozwoju naszej firmy” – dodaje prof. Winfried Vahland. Obecnie oferta ŠKODY z napędem 4x4 składa się z następujących modeli: ŠKODY Octavia Combi 4x4 (wkrótce także w limuzynie), Yeti 4x4, Yeti Outdoor 4x4 oraz Superb 4x4, Superb Combi 4x4 i Superb Combi Outdoor 4x4. To oznacza, że w segmentach C i D ŠKODA dysponuje najmłodszą i najszerszą gamą pojazdów z napędem 4x4 w Europie. Pod koniec sierpnia tego roku do sprzedaży trafi nowa Octavia Scout, zaprezentowana po raz pierwszy w marcu na targach Geneva Motor Show, która poszerzy ofertę 4x4 marki do siedmiu modeli. Wszystkie modele 4x4 ŠKODY zostały po raz pierwszy zaprezentowane razem na jednej stronie internetowej, by ułatwić wybór Klientom zainteresowanym tym właśnie napędem: ŠKODA Modele 4x4 - ŠKODA. Do tej pory najpopularniejszym modelem 4x4 ŠKODY jest Octavia (od 1999 roku do kwietnia 2014 roku sprzedano 219 900 sztuk). Dalej znajdują się Yeti (od 2009 do kwietnia 2014 – 144 400 sztuk) oraz Superb (od 2008 do kwietnia 2014 – 46 500 sztuk). Trzecia generacja ŠKODY Octavia, wprowadzona na rynek w połowie 2013 roku, oferowana jest z napędem 4x4 w odmianie Combi z trzema silnikami: 1.8 TSI/180 KM, 1.6 TDI/105 KM i 2.0 TDI o mocy 150 KM. W ŠKODZIE Octavia Scout dodatkowym silnikiem będzie 2.0 TDI/184 KM. Flagowe ŠKODY, modele Superb i Superb Combi, są dostępne w wersji 4x4 odpowiednio od 2008 i 2009 roku. W połowie 2013 roku oba samochody zostały kompletnie zmodernizowane, a w gamie pojawiła się pożądana odmiana Superb 4x4 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 170 KM i skrzynią biegów DSG. Ofertę modeli z napędem 4x4 zamyka ŠKODA Yeti. Napęd czterech kół oferowany jest w przypadku czterech silników, benzynowego 1.8 TSI/160 KM oraz jednostek wysokoprężnych 2.0 TDI w trzech wariantach mocy: 110, 140 i 170 KM. Od końca 2013 roku model Yeti po raz pierwszy występuje w dwóch wariantach: eleganckim Yeti do użytku miejskiego oraz terenowym Yeti Outdoor. ŠKODY 4x4 są wyposażone w najnowsze generacje układu Haldex: sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe, które umożliwia proporcjonalny podział napędu pomiędzy przednią a tylną osią. To inteligentny, dokładny i szybki system napędu czterech kół. Warunki drogowe są nieustannie kontrolowane, dzięki czemu jednostka sterująca oblicza idealny moment napędowy dla tylnej osi. Utraty trakcji są praktycznie całkowicie wyeliminowane. Napęd przenoszony jest na tylne koła tylko wtedy, gdy zachodzi taka potrzeba, co pozwala zaoszczędzić paliwo. Czeski producent z sukcesami rywalizuje w segmencie 4x4 od 1999 roku. Do końca 2013 roku ŠKODA dostarczyła swoim Klientom na całym świecie w sumie około 386 400 czteronapędowych samochodów. Od 2008 roku producent potroił swoją roczną sprzedaż aut 4x4 do około 60 000 egzemplarzy w 2013 roku. Pomiędzy styczniem a kwietniem 2014 roku czeska marka dostarczyła na wszystkich rynkach łącznie 24 400 aut z napędem wszystkich kół. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Audi rozpoczyna sprzedaż modeli S1 i S1 Sportback Więcej zdjęć: · Mały, sportowy kompakt już w polskich salonach Audi · Model wyposażony w nowy silnik 2.0 TFSI o mocy 170 kW (231 KM) i momencie obrotowym 370 Nm, zużywa zaledwie 7 l. benzyny na 100 km · Maksymalne osiągi i wysoki komfort przy ograniczonym zużyciu paliwa Poznań, 28 maja 2014 r. Do salonów sprzedaży Audi powraca model, którego nazwa przywodzi na myśl rajdowe zwycięstwa czterech pierścieni. Najnowsze S1 nie jest jednak samochodem wyczynowym, a sportowym wcieleniem najmniejszego kompaktu Audi – modelu A1. To doskonałe dopełnienie palety modeli Audi typu S. Audi S1 oferowane jest w wersji trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej – Sportback. Zamontowano w nim zupełnie nowe ksenonowe reflektory Xenon plus. Diodowe światła tylne otrzymały nową, poziomą stylizację. Wiele detali, przede wszystkim przedniego i tylnego zderzaka, progów i układu wydechowego, nabrało wyrazistości. Cztery nowe kolory lakieru uzupełniły dotychczasową ofertę. Dzięki opcjonalnemu, zewnętrznemu pakietowi stylistycznemu quattro, obejmującemu np. spojler dachowy, samochód zyskał jeszcze „ostrzejszy” wygląd. Jednostka napędowa tego małego kompaktowego auta to wysokiej mocy czterocylindrowy, benzynowy silnik 2.0 TFSI. Wyposażony w turbosprężarkę, generuje 170 kW (231 KM) i moment obrotowy 370 Nm. Ta dwulitrowa jednostka rozpędza Audi S1 i S1 Sportback od 0 do 100 km/h w odpowiednio 5,8 lub 5,9 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Motor TFSI o sportowym, głębokim brzmieniu spala, również odpowiednio, zaledwie 7 lub 7,1 l paliwa na 100 km (162 lub 166 g CO2 na km). Jak każdy model Audi typu S, także S1 i S1 Sportback posiadają stały napęd na cztery koła quattro. Wnętrza obu wersji utrzymane są w ciemnych odcieniach. Dominuje w nich czerń. Czarne są także wewnętrzne wyloty wentylacji. Zegary mają typową dla modeli S ciemnoszarą kolorystykę. Nakładki na pedałach wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Alternatywnie do montowanych seryjnie sportowych foteli, zamówić można siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami. Na życzenie, pojazd wyposażony w pakiet stylistyczny „wnętrze quattro”, zyskuje wyraźne kolorowe akcenty. Pięciodrzwiowa odmiana Audi S1 kosztuje 132 670 PLN, a wersja trzydrzwiowa 130 670 PLN. Pierwsze egzemplarze nowego modelu trafią do polskich salonów sprzedaży jeszcze w czerwcu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Kapitän, Admiral i Diplomat z 1964 r. dla „podróżników z klasą” Opel prezentuje modele Premium na 26. wystawie Techno Classica Klub miłośników samochodów zabytkowych Alt Opel kontynuuje tradycje stoiska marki Opel Rüsselsheim/Essen. KAD – ten skrót znają nie tylko entuzjaści marki Opel. W latach 60. i 70. XX wieku „Wielka Trójka”, czyli modele Kapitän, Admiral i Diplomat, stanowiła ofertę Opla w klasie wyższej. Marka z bogatą tradycją świętuje obecnie na 26. wystawie Techno Classica w Essen (26–30 marca) rocznicę wprowadzenia na rynek prestiżowej trójki. Kapitän, Admiral i Diplomat mają już 50 lat. Modele KAD pojawiły się na rynku w marcu 1964 r. Miały identyczne nowoczesne nadwozia zdominowane przez proste linie, ale różniły się wyposażeniem i silnikami. Pięć lat później zastąpiono je modelami serii B, które wyznaczały standardy w swoich klasach dzięki nowoczesnym rozwiązaniom w konstrukcji zawieszenia i jeszcze smuklejszej sylwetce. Pomostem łączącym zabytkowe egzemplarze pokazywane na wystawie Techno Classica z dniem dzisiejszym jest Insignia Sports Tourer OPC – flagowy model marki z Rüsselsheim, który również można będzie obejrzeć w Essen. Podobnie jak w przeszłości ekspozycja Opel Classic została przygotowana we współpracy z Alt Opel IG – największym na świecie klubem miłośników zabytkowych Opli. Opel Classic prezentuje 10 modeli z dwóch generacji Dziesięć samochodów z rodziny KAD na wystawie w Essen to cała paleta modeli z serii A i B. Ekspozycję aut klasy Premium z 1964 r. otwiera Kapitän A z sześciocylindrowym silnikiem 2.6. Wyprodukowano jedynie 113 wyjątkowych egzemplarzy tego najmniej powszechnego modelu w ofercie z opcjonalnym silnikiem V8 4.6 pochodzącym z Diplomata. W Essen nie zabraknie też rzadkiego Admirala V8 z kolekcji Opel Classic zgromadzonej w Rüsselsheim. Kolejny eksponat to Diplomat A V8 Coupé, który w 1965 r. był jednym z najszybszych produkowanych seryjnie samochodów w Niemczech. Sprzedawany w cenie 25 500 marek niemieckich i wyposażony w nadwozie produkowane przez firmę Karmann, dwudrzwiowy samochód był przeznaczony dla „podróżników z klasą”. Silnik V8 o pojemności 5,4 litra rozwijał moc 230 KM i rozpędzał auto do 205 km/h. Serię B na wystawie będą reprezentowały modele Kapitän i Admiral z silnikami 2.8 oraz Diplomat 2800 E – jeden z pierwszych niemieckich samochodów z sześciocylindrowym silnikiem wyposażonym w elektroniczny wtrysk paliwa. Ekspozycję KAD uzupełnia Diplomat V8 z silnikiem 5.4 oraz dwie bardzo szczególne wersje flagowego modelu: Diplomat V8 z przedłużonym rozstawem osi z kolekcji Opel Classic, używany podczas wizyty państwowej prezydenta USA Geralda Forda w lipcu 1975 r., oraz czterodrzwiowy kabriolet Diplomat 2.8 E z prywatnej kolekcji, który jest jednym z czterech samochodów zmodyfikowanych przez firmę Karmann dla celów reprezentacyjnych w 1970 r. Wielka Trójka z Rüsselsheim Wiosną 1964 r. firma Opel przeprowadziła restrukturyzację swojej oferty w segmencie Premium i po ponad 20-letniej przerwie postanowiła zainteresować nią klientów poszukujących luksusowych sedanów. Kapitän, Admiral i Diplomat były reklamowane właśnie jako „Wielka Trójka”. Inspiracją dla nakreślonych prostymi liniami konturów nadwozia były modele produkowane przez amerykańską spółkę macierzystą Opla, czyli koncern General Motors. Projektanci i krytycy zgodnie określili ten styl mianem „nowego obiektywizmu”, zrywającego z dotychczasową ozdobną i niemal barokową estetyką. Wydłużone i nowoczesne nadwozia trójki z Rüsselsheim były identyczne i mierzyły 4,95 m długości oraz 1,9 m szerokości. Proporcje nowych Opli klasy Premium uległy zatem wyraźnej zmianie w stosunku do poprzedników. Kapitän był więc kolejną edycją najlepiej sprzedającego się wówczas samochodu z silnikiem sześciocylindrowym, zaś luksusowy Admiral kontynuował tradycje słynnego przedwojennego modelu o tej samej nazwie. Diplomat miał natomiast pełnić rolę nowego flagowego Opla. Po rozszerzeniu oferty w kierunku wyższych segmentów firma Opel stała się jedynym niemieckim producentem oferującym klientom pełne portfolio: od Kadetta poprzez Rekorda, Kapitäna i Admirala aż po Diplomata. Każdy nabywca mógł znaleźć dla siebie odpowiedni model. Hierarchię w klasie Premium wyznaczały wyposażenie i pojemność silnika. Kapitän jako jedyny w całej serii miał z przodu pełną kanapę, dzięki czemu mogło nim podróżować nawet 6 osób. W dwóch pozostałych modelach montowano z przodu osobne fotele. Kapitän i Admiral były oferowane ze znanym już sześciocylindrowym silnikiem 2.6 o mocy 100 KM, który po raz pierwszy wyposażono w bezobsługowe popychacze zaworów. Kolejną nowością była w pełni zsynchronizowana czterobiegowa manualna przekładnia z dźwignią przy kierownicy. Sportową dźwignię położoną centralnie lub dwubiegową przekładnię automatyczną oferowano za dopłatą. Standardem był natomiast nowoczesny dwuobwodowy układ hamulcowy z przednimi hamulcami tarczowymi. Silnik flagowego Diplomata pochodził z USA. Była to jednostka V8 o pojemności 4,6 litra, rozwijająca moc 190 KM. Kapitän i Admiral osiągały prędkość maksymalną 155 km/h, natomiast Diplomat rozpędzał się do 200 km/h i przyspieszał od 0 do 100 km/h w 11 sekund. Diplomat wyróżniał się też luksusem, elegancją i charakterem. We wnętrzu dominowały miękkie wykładziny z długim włosiem i welurowa tapicerka. Prędkościomierz w wykończonej naturalnym fornirem desce rozdzielczej wyskalowano do 250 km/h. W zakres ekskluzywnego wyposażenia wchodziły również takie elementy jak winylowe pokrycie dachu, rozkładane fotele, cztery elektrycznie sterowane szyby, lusterka boczne regulowane od wewnątrz i oświetlenie przypodłogowe w tylnej części przedziału pasażerskiego. Standardowo montowano także hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i hamulców oraz światła przeciwmgielne. Rozszerzenie i modernizacja gamy modelowej Zaledwie rok po premierze firma Opel zdecydowała się na dalsze uatrakcyjnienie serii KAD. Od wiosny 1965 r. Kapitän i Admiral były dostępne opcjonalnie z silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra oraz automatyczną skrzynią biegów z Diplomata. Ceny za Kapitäna i Admirala V8 – odpowiednio 14 740 i 15 950 marek niemieckich – obejmowały zmodernizowane zawieszenie ze wzmocnionymi wałami Cardana, osiami, obręczami kół, oponami i hamulcami. Obydwie wersje są dziś unikatami: wyprodukowano tylko 113 takich Kapitänów i 622 Admirale. Wkrótce zmodernizowano także standardowe wersje. Otrzymały one nowo opracowany sześciocylindrowy silnik 2.8 z wałkiem rozrządu w głowicy. Ten cichy rzędowy silnik o krótkim skoku cylindra miał podobne założenia konstrukcyjne jak czterocylindrowa jednostka wprowadzona w 1965 r. w Rekordzie B. W wersji S nowy silnik rozwijał moc 125 KM i pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 170 km/h. Od roku 1968 modele oferowano również z opcjonalną odmianą tego silnika, wzmocnioną do 140 KM. W 1965 r. firma Opel podarowała Muzeum Niemieckiemu w Monachium bardzo szczególny egzemplarz Admirala 2.8 S. Był to w zasadzie przekrój tego modelu wykonany nakładem 5000 godzin pracy, umożliwiający zapoznanie się z konstrukcją i rozwiązaniami technicznymi stosowanymi w samochodach. Nowy eksponat zastąpił Kapitäna, którego muzeum miało w swoich zbiorach od 1952 r. Ciekawostkami wystawy są też Diplomat kabriolet zbudowany przez Karmanna na bazie coupé oraz wersja z przedłużonym siedmiomiejscowym nadwoziem skonstruowanym przez firmę Vogt. Dla „podróżników z klasą” W lipcu 1965 r. do rodziny prestiżowych Opli dołączył jej najbardziej elegancki przedstawiciel. Diplomat V8 Coupé powstawał na linii montażowej zakładów Karmanna w Osnabrück. Najbardziej ekskluzywną wersję Diplomata reklamowano jako samochód dla „podróżników z klasą”. Stosunek ceny do osiągów sprawił, że był to jeden z najbardziej pożądanych modeli w Niemczech. Silnik V8 o pojemności 5,4 litra, który montowano także w Chevrolecie Corvette, był zarezerwowany dla Coupé aż do września 1966 r. W połączeniu z dwustopniowym automatem „Powerglide” silnik V8, rozwijający 427 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 230 KM mocy, rozpędzał Coupé od 0 do 100 km/h w niespełna 10 sekund i umożliwiał osiągnięcie prędkości maksymalnej 206 km/h. Był to wówczas najszybszy samochód produkowany w Niemczech i najdroższy Opel. Diplomat Coupé kosztował 25 500 marek niemieckich. Sedana można było kupić za 17 500, a najtańszą pozycją w cenniku marki był Opel Rekord za 6 980 marek niemieckich. Nic dziwnego, że grono kupujących nie było zbyt duże. Do 1967 r. halę montażową Karmanna w Osnabrück opuściły zaledwie 304 egzemplarze Diplomata V8 Coupé. Od 1966 r. silnik V8 5.4 oferowano także w sedanie. Aż do zmiany modelu w 1969 r. wyprodukowano 24 249 Kapitänów A, w tym wersje z silnikiem V8. Spore sukcesy odnotowały Admiral i Admiral A V8, których powstało 55 876 egzemplarzy. Całkowita produkcja ekskluzywnego czterodrzwiowego Diplomata wyniosła 8 508 sztuk. Druga generacja wyznacza standardy techniczne W lutym 1969 r. Opel wyznaczył nowe standardy techniczne w segmencie Premium, prezentując nową generację rodziny KAD: fundamentalnym zmianom stylistycznym i technologicznym towarzyszył nowy poziom komfortu, bezpieczeństwa i kosztów eksploatacji. Kapitän, Admiral i Diplomat miały nowoczesne, nowo opracowane zawieszenie. Nadwozie i wnętrze zaprojektowano natomiast pod kątem bezpieczeństwa biernego. W porównaniu z modelami poprzedniej generacji samochody z rodziny KAD serii B były nieco mniejsze, a sześcio- i ośmiocylindrowe silniki stały się bardziej oszczędne. Kapitän nadal pełnił rolę podstawowego modelu w ofercie KAD. Jego sześciocylindrowy rzędowy silnik 2.8 z wałkiem rozrządu w głowicy rozwijał moc 132 KM. O stopień wyżej plasował się komfortowo wyposażony Admiral 2800 S ze 145-konnym silnikiem oraz jego najmocniejsza, 165-konna wersja 2800 E. Innowacyjnym rozwiązaniem opracowanym specjalnie dla silników sześciocylindrowych był elektroniczny wtrysk paliwa firmy Bosch. Nowoczesny 165-konny silnik o wysokiej kulturze pracy był montowany także we flagowym modelu Diplomat. Współpracujący z trzybiegową przekładnią automatyczną 230-konny silnik V8 o pojemności 5,4 litra zaadaptowany z Chevroleta był zarezerwowany dla Diplomata, który z taką jednostką pod maską rozpędzał się do 205 km/h. Model ten wyróżniał się także pionowo ustawionymi przednimi reflektorami. Tylne światła miały układ poziomy – tak samo jak w Kapitänie i Admiralu. Nadwozia „Wielkiej Trójki” – wciąż imponujące, choć pozbawione ekstrawagancji, za to z dominującymi dużymi płaskimi powierzchniami – stały się krótsze i smuklejsze w porównaniu z poprzednią generacją zaprojektowaną w dużej mierze pod wpływem amerykańskich gustów. Nowe motto brzmiało: „Europejski samochód o funkcjonalnej stylistyce i nowoczesnych rozwiązaniach technicznych”. Z wyjątkiem silników nowa seria KAD reprezentowała zupełnie nowy styl. Konstrukcję nadwozia i wnętrza podporządkowano wymaganiom bezpieczeństwa biernego. Jedną z ważniejszych innowacji była zaawansowana technicznie tylna oś De Dion ze sprężynami śrubowymi. Po jazdach testowych legendarny kierowca Fritz B. Busch tak charakteryzował nowe modele Premium: „Opel przeszedł w nich samego siebie. Silnik, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce należą do najlepszych, z jakimi miałem do czynienia”. Już po roku od debiutu KAD drugiej generacji firma Opel uprościła ofertę modeli. W kwietniu 1970 r. Kapitäna zastąpił Admiral N. Nadal rozwijano za to model Diplomat: w sierpniu 1973 r. wprowadzono flagowego Opla w wersji przedłużonej przeznaczonej dla szefów firm, ministrów i głów państw. Rozstaw osi zwiększono w niej o 150 mm, dzięki czemu pasażerowie tylnej kanapy zyskali więcej miejsca. Jeden model, wiele twarzy Firmy nadwoziowe, takie jak Karmann czy Vogt, przygotowywały inne specjalne wersje oparte na modelach KAD. Włoska firma Fissore z Turynu, działająca na zlecenie Karmanna, w 1970 r. przebudowała cztery egzemplarze Diplomata 2.8 E, zmieniając je w sedany z otwieranym dachem i szybami ze stałymi ramkami. Do lata 1979 r. kabriolety Diplomat były wykorzystywane jako prestiżowe samochody udostępniane wybitnym sportowcom, aktorom, politykom i innym osobistościom podczas ważnych imprez. Inne podejście przyjęła firma Vogt z Bad Neuenahr. Na zlecenie drugiej pod względem wielkości niemieckiej telewizji publicznej ZDF ta specjalistyczna manufaktura przebudowywała różne wersje Admirala i Diplomata na szybkie i przestronne samochody dla ekip zdjęciowych. W ogromnym bagażniku mieścił się nawet najbardziej nieporęczny sprzęt. Najatrakcyjniejszą wersją Opla Diplomata było jednak prawdopodobnie sportowe coupé. W 1973 r. były kierowca wyścigowy Erich Bitter zaprezentował Diplomata CD opartego na wersji studyjnej CD (Coupé Diplomat), przygotowanej przez firmę Opel na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne we Frankfurcie (IAA) w 1969 r. Nadwozie z układem foteli 2 + 2 zaprojektował sam Bitter we współpracy z Centrum Projektowym Opla. Luksusowe coupé produkowane przez firmę Baur ze Stuttgartu bazowało na Diplomacie B. W lipcu 1977 r. firma Opel postanowiła zakończyć udaną karierę „Wielkiej Trójki” na rynku motoryzacyjnym. Wyniki sprzedaży były następujące: 11 017 Kapitänów, 31 827 Admirali i 18 725 Diplomatów drugiej generacji. W 1978 r. miejsce prestiżowych Opli dla „podróżników z klasą” zajęły nowo zaprojektowane modele Senator i Monza. źródło: General Motors
  9. Polski oddział Mitsubishi Motors zaprezentuje dwa nowe modele – Mitsubishi Space Star i Mitsubishi Outlander PHEV - podczas wystawy Poznań Motor Show (www.motorshow.pl), która potrwa od 27 do 30 marca bieżącego roku. Mitsubishi Space Star to sukcesor znanego miejskiego modelu Mitsubishi Colt. Nowy Space Star, jak sugeruje jego nazwa, wyróżnia się przestronnym wnętrzem dla 5 osób, nowoczesnym nadwoziem w wielu niespotykanych kolorach, bardzo niskim spalaniem na poziomie 4 litrów i bogatym wyposażeniem w połączeniu z atrakcyjnym cennikiem, który zaczyna się od 38 990 zł. Druga poznańska prapremiera - Mitsubishi Outlander PHEV jest wielkim przełomem w historii motoryzacji - to pierwszy na świecie hybrydowy SUV z generatorem prądu i stałym, elektrycznym napędem 4WD a jego wyrafinowana konstrukcja umożliwia naładowanie akumulatora podczas jazdy. Samochód oferuje zasięg 824 kilometrów i pali 1,9 litra benzyny na 100 km. Polskie autoryzowane placówki dealerskie Mitsubishi Motors rozpoczęły już przymowanie zamówień na te auta a pierwsze dostawy pojawią się w salonach w czerwcu i lipcu bieżącego roku. Mitsubishi Space Star – mały, wielki pojazd Mitsubishi Space Star – nowa propozycja marki znaną z niezawodności, pomimo zmniejszonych wymiarów zewnętrznych, oferuje dużą przestrzeń dla 5 pasażerów. Bardzo niskie spalanie na poziomie 4 l. benzyny na 100 km i emisja CO2 już od 92 g/km są zasługą niskiej masy pojazdu (od 845 kg), zaawansowanej aerodynamiki (Cx 0.27) a także oszczędnych i dynamicznych 3-cylindrowych, 12-zaworowych aluminiowych silników benzynowych z opracowanym przez Mitsubishi Motors systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control) o pojemności 1.0 l. i mocy 71 KM oraz 1.2 l. o mocy 80 KM. Zwinność i łatwość manewrowania uzyskano dzięki zredukowanym rozmiarom auta i najmniejszemu w klasie promieniowi skrętu, wynoszącemu zaledwie 4,6 metra. Pojemność (od 235 litrów VDA) i długość bagażnika modelu Mitsubishi Space Star jest większa odpowiednio o 21 litrów i 77 mm niż w 5-drzwiowym modelu Mitsubishi Colt. Konstrukcja RISE, 7 systemów bezpieczeństwa i 6 poduszek powietrznych w standardzie Nowe Mitsubishi Space Star oferuje w standardowym wyposażeniu systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji ASC i TCL, system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, układ wspomagania nagłego hamowania BA i ostrzegania o nagłym hamowaniu ESS oraz (w połączeniu z przekładnią CVT) system wspomagania ruszania pod górę HSA. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa także 6 poduszek powietrznych a w tym poduszki boczne i kurtyny powietrzne. Wysoki poziom bezpieczeństwa nowego modelu Mitsubishi Space Star zapewnia opatentowana przez MMC struktura nadwozia RISE („Reinforced Impact Safety Evolution”). Ta zaawansowana konstrukcja zapewnia też bardzo dobrą ochronę pieszych podczas zderzenia. Bogate wyposażenie w atrakcyjnej i konkurencyjnej cenie W Polsce oferowane są 4 wersje nowego modelu Space Star z roku modelowego 2015. Bazowa wersja Inform z silnikiem 1.0 l. i manualną, 5-biegową skrzynią biegów oraz systemem Auto Stop & Go w cenie 38 990 zł oferuje opisane powyżej systemy bezpieczeństwa i 6 poduszek powietrznych, klimatyzację, zdalnie sterowany zamek, radio z CD/MP3 z 4 głośnikami i złączami AUX i USB oraz elekrycznie regulowane przednie szyby i lusterka boczne, regulację wysokości fotela kierowcy a także elektryczne wspomaganie kierownicy wraz z regulacją wysokości. W cenie 40 990 zł klienci mogą kupić wersję 1.2 l. MIVEC MT, która oferuje regulowane elektrycznie szyby przednie i tylne (przyciemniane), światła z czujnikiem zmierzchu i wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia oraz regulację wysokości foteli kierowcy i pasażera. W cenie 43 990 zł dostępna jest wersja Intense oferująca tempomat z zestawem głośnomówiącym Bluetooth, automatyczną klimatyzację, system dostępu bezkluczykowego, aluminiowe, 15-calowe obręcze kół, przednie światła przeciwmgielne, kierunkowskazy w lusterkach bocznych oraz skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów. Warto podkreślić, że za 45 000 zł klienci mogą zakupić nowy model Mitsubishi Space Star ze zmodernizowaną automatyczną przekładnią INVECS-II CVT i benzynową jednostką 1.2 l. MIVEC w wersji Invite. Mitsubishi Space Star jest dostępne w 8 inspirujących kolorach nadwozia a dopłata za lakier metalizowany wynosi 1500 zł. Polskie placówki Mitsubishi Motors już rozpoczęły sprzedaż tego modelu a pierwsze dostawy zaplanowano na początek lipca. Outlander PHEV – rewolucja w motoryzacji i pokaz inżynieryjnej finezji Mitsubishi Mitsubishi Outlander PHEV jeszcze przed swym debiutem w polskich salonach Mitsubishi Outlander PHEV zyskał znakomite opinie wśród dziennikarzy i ekspertów. Jak zauważyli fachowcy, to pierwszy na świecie tak zaawansowany hybrydowy SUV-em 4x4 a jednocześnie oferuje pełną funkcjonalność i ponadprzeciętny komfort podróżowania. Dzięki spektakularnym osiągom (zasięg 824 k, spalanie 1,9 l./100 km), taniej eksploatacji i przeglądom, wysokiemu komfortowi i pełnej funkcjonalności SUV-a jest pojazdem adresowanym do większości europejskich i polskich kierowców. Mitsubishi Outlander PHEV jest też pozbawiony największych wad dotychczasowych pojazdów hybrydowych, takich, jak wysokie spalanie oraz mały zasięg. Przed swą europejską premierą Mitsubishi Outlander PHEV otrzymał w Japonii 2 spektakularne tytuły - Technologii Roku 2014 i Innowacji Roku w konkursie na Najlepszy Samochód Roku 2013/2014. Wyjątkowa przyjemność z jazdy Wysoki moment obrotowy dostarczany już od startu przez 2 silniki elektryczne o mocy 82 KM sprawia, że jazda Mitsubishi Outlanderem PHEV jest przyjemnie emocjonująca. Do napędu pojazdu służy także 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 121 KM. Innowacyjny system napędu oferuje 3 tryby jazdy – elektryczny, szeregowy hybrydowy i równoległy hybrydowy. Są one automatycznie wybierane i elektronicznie sterowane, po to, by samochód przejeżdżał jak najdłuższy dystans w trybie elektrycznym. Ładowanie akumulatora – wiele sposobów Innowacyjna konstrukcja Outlandera PHEV daje możliwość ładowania akumulatora tego pojazdu na wiele sposobów - w trakcie jazdy, poprzez generator prądu, podczas hamowania oraz ze standardowego gniazdka elektrycznego i stacji szybkiego ładowania. Ciche, pojemne, bogato wyposażone i komfortowe wnętrze Mitsubishi Outlander PHEV wyróżnia się znakomicie wyciszonym, obszernym i starannie wykonanym wnętrzem, intuicyjną obsługą i bogatą listą wyposażenia. 5 gwiazdek Euro NCAP Za najwyższy poziom bezpieczeństwa Mitsubishi Outlandera PHEV odpowiada innowacyjny system napędu na 4 koła Super All Wheel Control oraz wiele zaawansowanych systemów bepieczeństwa. Supernowoczesny system operacyjny PHEV OS odpowiada za kontrolę całego układu napędowego. Mitsubishi Outlander PHEV brał udział w testach zderzeniowych organizowanych przez niezależną organizację Euro NCAP otrzymując maksymalną notę 5 gwiazdek. Już w polskiej ofercie! Mitsubishi Outlander PHEV jest dostępny w Polsce w trzech wersjach wyposażenia: Intense Plus, Instyle Navi i Instyle Navi Plus. Najtańszy Mitsubishi Outlander PHEV kosztuje 176 990 zł a kolejne wersje są wycenione na odpowiednio 190 990 zł i 198 990 zł. Pierwsze dostawy są spodziewane w polskich salonach na początku czerwca bieżącego roku. źródło: MMC Car Poland
  10. Nowe, wyjątkowe wersje modeli SKODY na targach samochodowych w Genewie Na zbliżające się targi samochodowe w Genewie ŠKODA przygotowała aż siedem wyjątkowych nowości. Wśród nich znajdują się topowa odmiana Octavii, Laurin & Klement oraz rodzina Monte Carlo: modele Citigo, Yeti i Rapid Spaceback. ŠKODA Octavia Laurin & Klement: Ekskluzywna elegancja Uznana już wśród Klientów ceniących największy komfort i najwyższy poziom wykończenia wersja Laurin & Klement dołącza teraz także do oferty nowej generacji modelu Octavia. Wariant, którego nazwa pochodzi od nazwisk założycieli ŠKODY, już od wielu lat jest uosobieniem elegancji w najlepszym wydaniu. Teraz dostępny będzie dla Octavii zarówno w wersji liftback, jak i kombi. Wersja L&K z zewnątrz wyróżnia się osiemnastocalowymi obręczami kół ze stopów lekkich. Z przodu wyposażona jest w reflektory bi-ksenonowe z diodami LED do jazdy dziennej, tylne światła także wykonane są w technologii LED. O wyjątkową atmosferę w kabinie dbają nowe elementy dekoracyjne i siedzenia pokryte brązową skórą. Nieodłączone dla tej wersji bogate wyposażenie obejmuje system audio CANTON i czteroramienną, wielofunkcyjną kierownicę. Octavia Laurin & Klement napędzana jest jednym z trzech bardzo mocnych i oszczędnych silników: benzynowym 1.8 TSI 180 KM lub wysokoprężnym 2.0 TDI o dwóch poziomach mocy: 150 KM lub 184 KM. ŠKODA Monte Carlo: teraz specjalne edycje dla aż pięciu modeli Na targach w Genewie stoisko ŠKODY nabierze zdecydowanie sportowego charakteru przez jednoczesną premierę aż trzech modeli w wersjach Monte Carlo: Citigo, Yeti i Rapid Spaceback. Dołączą one do już istniejącej Fabii Monte Carlo i Fabii Combi Monte Carlo, tworząc rodzinę aż pięciu modeli o sportowym charakterze. Premierowe wersje robią duże wrażenie czarnymi obręczami kół ze stopów lekkich w rozmiarach od 15 do 17 cali, przyciemnionymi tylnymi i bocznymi szybami (element wyposażenia SunSet) i wyjątkowymi wyróżnikami nadwozia, pokrytymi czarnym lakierem. We wszystkich trzech modelach dostępne są sportowe fotele, z tapicerką w kolorze czarnym z czerwonymi przeszyciami. Te modele specjalne powstały na fali zainteresowania sukcesami czeskiej marki w motorsporcie. ŠKODA ma jedną z najdłuższych i najbogatszych karier w historii sportów motorowych: przez przeszło sto lat zebrała niezliczoną ilość zwycięstw na międzynarodowej arenie, wliczając w to także tryumf w jednym z najbardziej prestiżowych rajdów: Monte Carlo. Miniony rok przyniósł jeden z najbardziej udanych sezonów w historii marki: ŠKODA zdobyła tytuł rajdowego Mistrza Europy, Mistrza Azji i Pacyfiku, Mistrza Ameryki Południowej i pięć kolejnych tytułów w rajdowych mistrzostwach krajowych. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. haczyk

    FOTO VolksWagen

    W tym temacie wklejamy zdjęcia ciekawych modeli VW To ja zacznę [ Dodano: 2010-01-17, 18:26 ] [ Dodano: 2010-02-10, 13:14 ]
  12. więcej -> BMW rozszerza gamę modeli z kratką | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Audi planuje 11 zupełnie nowych modeli Najbardziej ciekawi mnie A9 - może będzie to coś na kształt Panamery?
  14. KTO PIERWSZY, TEN LEPSZY! WIELKA WYPRZEDAŻ MODELI CITROENA Z ROCZNIKA 2013! W ramach wyprzedaży rocznika 2013 w salonach CITROENA dostępna jest cała gama modeli osobowych w różnych konfiguracjach. Rabaty sięgają nawet 24 500 złotych. Dodatkowo CITROEN proponuje promocyjne ubezpieczenie w cenie 1,99% wartości pojazdu. Od czerwca do końca listopada CITROËN prowadził akcję, w ramach klienci pozostawiający w rozliczeniu lub do złomowania swój dotychczasowy samochód mogli liczyć na dodatkową premię wynoszącą aż do 8.000 PLN. Na koniec roku wszyscy klienci mogą skorzystać z wyjątkowo atrakcyjnych rabatów na dostępne modele CITROËNA z rocznika 2013. Zarówno gama C, w tym również tegoroczna nowość w postaci Nowego Citroëna C4 Picasso i Grand C4 Picasso, jak i prestiżowa linia DS są objęte promocją. Rabaty sięgają nawet 24 500 PLN! Oprócz promocji cenowych, klienci mogą liczyć na ubezpieczenie Allianz lub PZU w cenie 1,99% oraz skorzystać z pełnej oferty promocyjnych kredytów i leasingów. Na stronie Citroën e-promocja znajduje się pełna lista dostępnych u dilerów samochodów, istnieje także możliwość rezerwacji wybranego egzemplarza. Źródło: CITROEN
  15. Mazda planuje 5 nowych modeli na najbliższe 3 lata Szóstka coupe?! To może być bardzo ciekawe gran turismo
  16. Sukces nowych, kompaktowych modeli Mercedes-Benz Fabryka Mercedes-Benz w Kecskemét pracuje na pełnych obrotach Stuttgart, Niemcy/Kecskemét, Węgry – Sprzedaż kompaktowych modeli Mercedes-Benz - Klasy A, B i CLA - w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. wzrosła o blisko 70 proc. względem analogicznego okresu roku 2012. Ich produkcja w zakładach w Rastatt i Kecskemét idzie pełną parą. Fabryka w węgierskim mieście Kecskemét, otwarta w marcu 2012 roku, ma istotny udział w wydajności produkcji nowych kompaktów Mercedes-Benz. Obok Klasy B, która montowana jest również w niemieckim Rastatt, zakład jako jedyny zajmuje się wytwarzaniem czterodrzwiowego coupé CLA. Andreas Renschler, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za produkcję samochodów oraz aut dostawczych Mercedes-Benz, odwiedził zakłady w Kecskemét i dokonał pierwszego bilansu po 18 miesiącach od uruchomienia tam produkcji: - Fabryka w Kecskemét to nasz pierwszy europejski zakład zlokalizowany poza granicami Niemiec. Warta 800 mln euro inwestycja ma decydujący wkład w naszą strategię wzrostu Mercedes-Benz 2020, zwłaszcza w kontekście globalnej odpowiedzialności za produkcję modelu CLA. Renschler zwrócił się również do zespołu pracowników fabryki: - Wielu z was należy do młodszego pokolenia zespołu produkcyjnego Mercedes-Benz. Tym bardziej jestem pod wrażeniem, gdy widzę, jakie zaangażowanie towarzyszy poszczególnym etapom montażu w fabryce. Każde wyprodukowane tu auto świadczy o tym, co mamy na myśli, gdy mowa o jakości Mercedes-Benz. Zakłady w Kecskemét i Rastatt wspólnie odpowiadają za produkcję nowej generacji kompaktowych modeli Mercedes-Benz, co pozwala na elastyczne i optymalne wykorzystanie ich mocy produkcyjnych. Fabryka w Kecskemét została otwarta w marcu 2012 roku, w ciągu niespełna czterech lat od podjęcia decyzji o lokalizacji zakładu. Od tej pory powstaje tam Klasa B, która montowana jest również w Rastatt, a od stycznia 2013 roku - również czterodrzwiowe coupé CLA. Obiekt zatrudnia ponad 3000 osób i należy do najbardziej atrakcyjnych pracodawców w regionie, także ze względu na system szkoleń oparty na modelu niemieckim. Historia sukcesu: nowa generacja kompaktowych modeli Mercedes-Benz Mercedes-Benz kontynuuje swoją ofensywę w segmencie kompaktowych aut premium: podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie zaprezentował nowego SUV-a o nazwie GLA. Dostawy pierwszych egzemplarzy modelu rozpoczną się wiosną 2014 roku. GLA to czwarta z pięciu nowości w portfolio kompaktowych aut Mercedes-Benz, adresowanych do nowych grup klientów. Dla przykładu, mniej więcej co druga Klasa A pada wyborem posiadacza samochodu innej marki, a średnia wieku nabywców modelu jest o 10 lat niższa niż w przypadku poprzednika. Wprowadzone już do oferty kompakty - Klasa A, Klasa B oraz CLA - spotkały się ze znakomitym przyjęciem rynkowym. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. znalazły na całym świecie 267 467 klientów, o 68,3 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wraz z wprowadzaniem modeli do oferty w kolejnych krajach przewiduje się dalsze wzrosty ich sprzedaży. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  17. Fiat odsłoni pięć nowych modeli w ciągu najbliższych dwóch lat Następne generacje 500 i Pandy... A następca Punto, Bravo?!
  18. więcej -> Rozszerzony program personalizacji modeli Nissana, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Jaguar si rozkrca - sze nowych modeli w cigu najbliszych 4 lat Marki premium mają się dobrze, więc mają co inwestować I miło, że niemieckie modele tej klasy zyskają nowych rywali od Jaguara, będzie ciekawie
  20. PREMIERA NOWYCH MODELI PODCZAS VOLVO GDYNIA SAILING DAYS Finał regat Volvo Gdynia Sailing Days będzie okazją do przetestowania sześciu nowych modeli samochodów szwedzkiego producenta. 27 lipca 2013 r. w miasteczku Volvo, w gdyńskiej marinie, zaprezentowane zostaną nowe XC60, S60, V60, S80, XC70 i V70. W spotkaniu uczestniczyć będą ambasadorzy marki: aktor Piotr Adamczyk i żeglarz Zbigniew Gutkowski. Tradycje żeglarskie Volvo Tradycje żeglarskie i motorowodne Volvo sięgają 1927 roku kiedy to pionierskie auta Volvo miały montowane silniki produkowane przez jedną z siostrzanych spółek marki wyspecjalizowaną w produkcji napędów do łodzi motorowych. Pozostając wierna tradycjom żeglarskim szwedzka marka od wielu lat organizuje cykl regat oceanicznych Volvo Ocean Race. Od dwóch lat dealer Volvo – firma Drywa – wspierana przez Volvo Auto Polska włączyło się w Volvo Gdynia Sailing Days. To jedne z największych regat w basenie Morza Bałtyckiego i największa taka impreza w Polsce. W sobotę 27 lipca będą miały miejsce finały wielu najważniejszych klas. Tego samego dnia przedstawione zostaną nowe modele Volvo. XC60, V60 i S60- cztery tysiące nowych części Gama popularnych modeli serii 60 została mocno zmodyfikowana. Zmienił się przód nadwozia, kształt lamp, maski, zderzaków. Do tego pojawiły się nowe palety kolorów, wzory felg, nakładki na wydechy, fotele kubełkowe i zegary z wyświetlaczami TFT. Obecnie można dowolnie konfigurować zawieszenie wybierając miękkie, dynamiczne lub sportowe albo adaptacyjne. Jako opcja pojawi się Sensus Connected Touch – pierwszy na świecie multimedialny system samochodowy oparty na systemie Android. Nowością są także reflektory ksenonowe Active High Beam, aktywnie sterujące wiązką świateł długich. Kolejnymi nowinkami będą elektrycznie podgrzewane kierownice i szyby przednie.Oczywiście nie zabrakło też systemów bezpieczeństwa, w tym automatycznego wykrywania rowerzystów. Wszystkie te rozwiązania trafią także do modeli S80, V70 i XC70. Zbigniew Gutkowski odbierze kluczki od Volvo XC70 Podczas regat Volvo Gdynia Sailing Days nie mogło zabraknąć Zbigniewa Gutkowskiego ambasadora marki, pierwszego w historii Polski żeglarza, który wziął udział w oceanicznych regatach samotników dookoła ziemi. W miasteczku Volvo, podczas spotkania prasowego odbierze kluczyki do nowego crossovera – XC70. Wręczy mu je Krzysztof Drywa, właściciel autoryzowanego salonu marki Volvo w Gdyni. Zbigniew Gutkowski wcześniej był użytkownikiem modelu XC60. Źródło: Volvo Auto Polska
  21. Wyjątkowy silnik Jaguara C-X75 trafi do seryjnych modeli 1,6 litra w superaucie brzmi zabawnie... Co do brzmienia, będą musieli się nieźle postarać, żeby nie wydawał dźwięków jak przeciętny silnik tej pojemności
  22. Kia zamierza poszerzy gam modeli ze znaczkiem GT Miło, że jest coraz więcej modeli w klasie usportowionych aut. Pojawi się ich trochę na ulicach
  23. więcej -> 30 modeli Adidasa... na gumach Continental, najnowsze modele samochodów, centrum badań rynku, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. więcej -> Gama modeli Nismo zawita do Warszawy, badania rynku motoryzacyjnego, sprzedaż nowych samochodów, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. Mam do sprzedania kolekcje 41 modeli samochodów (burago, maisto, schuco, welly). Więcej informacji: KOLEKCJA MODELI SAMOCHODÓW SKALA 1:24 (3277767871) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
×