Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'modele' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 70 wyników

  1. Na sprzedaż mam kilka unikalnych modeli die-cast w skali 1/24: Mustangi, Corvette, Muscle Cars wyprodukowane przez GMP, Danbury Mint, Franklin Mint. Zapraszam serdecznie. Dla forumowiczów przesyłka GRATIS! Link ---> Przedmioty użytkownika JE1216 - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
  2. więcej -> Najlepsze auta do firm. Wygrywają modele..., sprzedaż nowych samochodów, wiadomości ze świata motoryzacji, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  3. Na sprzedaż mam kilka modeli diecast w skali 1/24 i 1/43 ---> Przedmioty użytkownika JE1216 - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Zapraszam serdecznie!
  4. Mam na sprzedaż modele diecast w skali 1/24. Polecam! FRANKLIN MINT 1/24 CHEVROLET CORVETTE C1 1959 (4746401840) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. FRANKLIN MINT 1/24 CHEVROLET CORVETTE C3 SC 1968 (4746544331) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. DANBURY MINT 1/24 PONTIAC GTO 1965 OD 1 PLN OKAZJA (4746802220) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. FRANKLIN MINT 1/24 SHELBY MUSTANG GT 1968 OKAZJA (4743126478) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. EBBRO PREMIUM COLLECTION 1:24 HONDA S2000 RARYTAS (4753259001) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. http://allegro.pl/gmp-1-24-pontiac-gto-the-judge-71-wysylka-gratis-i4743123387.html Dla forumowiczów wysyłka gratis!
  5. MITSUBISHI MOTORS DOSTARCZY 23 MODELE i-MiEV KORPUSOWI KARABINIERÓW 200 anni di futuro* Firma M.M. Automobili Italia Spa (MMAI), włoski dystrybutor pojazdów Mitsubishi Motors, poinformowała o przekazaniu 23 elektrycznych modeli i-MIEV Korpusowi Karabinierów (Carabinieri). Włoska formacja policji wojskowej - już od 200 lat doceniana przez mieszkańców Włoch - będzie od teraz wykonywała swoje obowiązki w sposób nienaruszający równowagi ekologicznej. Podobnie, jak inne egzemplarze Mitsubishi i-MiEV, które pełnią aktywną służbę w siłach policyjnych w Japonii (prefektura Kanagawa), Hongkongu, Hiszpanii czy Wielkiej Brytanii, auta przekazane do użytku włoskim karabinierom zostały przyozdobione policyjnymi barwami i będą wykorzystywane w zabytkowych centrach dużych miast, na wyspach oraz w zeroemisyjnej strefie wystawy „2015 Expo” w Mediolanie. Od czasu debiutu rynkowego pod koniec roku kalendarzowego 2010, firma Mitsubishi sprzedała w całej Europie 5 590 egzemplarzy modelu i-MiEV (do czerwca 2014). *200 lat przyszłości Źródło: MMC Car Poland
  6. Pierwsze modele SKODY Octavia Scout już gotowe Nowy, rodzinny model ŠKODY dla prowadzących aktywny tryb życia zjeżdża już z taśmy produkcyjnej Mladá Boleslav. Napęd na cztery koła, zdolność ciągnięcia przyczepy o masie dwóch ton, bojowy wygląd i zmniejszone zużycie paliwa: najnowsza odsłona popularnej Octavii zaskakuje swoją imponującą wszechstronnością. Auto zachowuje przy tym wszystkie przymioty prawdziwej ŠKODY: mnóstwo miejsca, niezrównaną funkcjonalność, najnowocześniejsze rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa oraz bogate wyposażenie zapewniające wysoki komfort, a wszystko przy korzystnym stosunku jakości do ceny. To podwyższone kombi wyposażono w nowe silniki, które przy zwiększonej mocy są w stanie także zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin nawet o 20% w stosunku do swoich poprzedników. ŠKODA Octavia Scout czuje się jak w domu zarówno w terenie, jak i na miejskich ulicach. Innowacyjny napęd na cztery koła oparty o nowoczesne sprzęgło Haldex, zwiększony prześwit, zwiększone kąty natarcia i zejścia, potężne możliwości pociągowe i nadwozie przystosowane do jazdy w terenie, czynią z niej jeden z najbardziej solidnych i wszechstronnych samochodów w klasie. ŠKODA Octavia Scout odpowiada na wszystkie wymagania rodzin i osób prowadzących aktywny tryb życia. Ten wyjątkowy model bazuje na Octavii Combi. Jego pierwsze egzemplarze pojawią się w polskich salonach już we wrześniu. Octavia Scout jest częścią gamy modelowej ŠKODY od 2007 roku. Do końca 2013 roku czeska marka dostarczyła do Klientów na całym świecie już 53 600 egzemplarzy tej specjalnej wersji. To 8% wszystkich Octavii sprzedanych przez ten czas. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Dwa unikalne, historyczne modele Audi na MotoClassic Wrocław 2014 Audi bierze udział w prestiżowym, polskim zlocie zabytkowych pojazdów Zamek Topacz w podwrocławskiej Ślęzy gości historyczne samochody z Polski i Europy Wśród uczestników: Audi 14/35 PS, Typ C „Alpensieger” i Audi Front 225 Roadster Poznań, 4 sierpnia 2014 r. W dniach od 15 do 17 sierpnia tego roku, na Zamku Topacz, w Ślęzy niedaleko Wrocławia, odbędzie się kolejna edycja zlotu pojazdów zabytkowych MotoClassic Wrocław 2014. Podczas imprezy pojawią się historyczne pojazdy z całej Europy. Na zlocie nie zabraknie także samochodów z czterema pierścieniami na masce. Specjalnie na tą okazję, Audi Tradition, dział koncernu zajmujący się wyłącznie pojazdami zabytkowymi, przywiezie na Dolny Śląsk dwa unikalne modele - Audi 14/35 PS, Typ C "Alpensieger" oraz Audi Front 225 Roadster. Podczas zlotu, wszyscy pasjonaci dawnej motoryzacji będą mieli okazję zobaczyć samochody wyprodukowane na przestrzeni prawie całego XX wieku. Uczestniczące w imprezie pojazdy podzielono na dwie kategorie wiekowe – wyprodukowane do roku 1945 oraz z lat 1945 – 1980. „Historia Audi to w dużej mierze historia europejskiej motoryzacji. Nie mogło nas zabraknąć na tak ważnej imprezie pojazdów zabytkowych.” – mówi Leszek Kempiński, PR Manager Audi. „Zaprezentujemy tu dwa unikalne samochody: Audi 14/35 PS, Typ C, który pojedzie w paradzie uczestników oraz Audi Front 225 Roadster – jeden z zaledwie dwóch istniejących egzemplarzy.” Audi 14/35 PS, Typ C, pojawi się na Zamku Topacz świętując wyjątkowy jubileusz. Dokładnie 100 lat temu, w 1914 roku, taki właśnie samochód, po raz trzeci z rzędu zwyciężył w Österreichische Alpenfahrt, będącym w tamtych czasach najtrudniejszym na świecie rajdem długodystansowym. Stąd jego przydomek „Alpensieger” – alpejski zwycięzca. Kierowcą, który wtedy prowadził auto i tryumfował w rajdzie był sam August Horch – twórca marki Audi. Samochód produkowano w latach 1911- 1925. Pod jego maską montowano rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 3560 cm3. Pojazd rozwijał maksymalną prędkość 80 km/h, spalając przy tym ok. 16 litrów benzyny na 100 km. Model nazywany Audi 14/35 PS (z powodów podatkowych samochód oficjalnie miał 14 KM, choć faktyczna moc silnika wynosiła 35 KM) był dostępny z różnymi wersjami karoserii. Prezentowany na zlocie egzemplarz, wyprodukowany w roku 1919, ma otwartą karoserię samochodu turystycznego, określaną także mianem Phaeton. Drugim modelem z czterema pierścieniami na masce, który pojawi się na tej prestiżowej imprezie, jest Audi Front 225 Roadster. Pokazany po raz pierwszy na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Berlinie w roku 1935, atrakcyjny, elegancki, sportowy model Roadster, zbudowano na podwoziu limuzyny Audi Front 225. Auto wyróżniało się tym, że miało napęd na przednią oś, centralną ramę typu skrzynkowego i napędzane było sześciocylindrowym silnikiem marki Wanderer o pojemności 2257 cm3 i mocy 50 KM. Ten wyjątkowo elegancki model jest jednocześnie bardzo unikalny. Stosunkowo wysoka cena spowodowała, że auto nie cieszyło się zbyt dużym zainteresowaniem nabywców, dlatego ostatecznie nie wyprodukowano planowanej krótkiej serii tego modelu. Poprzestano jedynie na dwóch prototypach, z których niestety żaden nie dotrwał niestety do czasów współczesnych. Pokazany tu samochód to wierna kopia, zbudowana na oryginalnym podwoziu Audi Front. Organizatorem zlotu jest Muzeum Motoryzacji Topacz, które w zabytkowych pomieszczeniach folwarcznych zlokalizowanych obok zamku, na 600 metrach kwadratowych powierzchni zgromadziło imponującą kolekcję 130 pojazdów muzealnych marek polskich i zagranicznych. Obok tak unikatowych pojazdów polskich jak Fiat 508, Podkowa czy Sokół 1000 znalazły się tam niepowtarzalne pojazdy zagraniczne, m.in. wyjątkowa kolekcja Bentleya. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Dlaczego ŠKODA promuje swoje modele w wersjach z LPG? ŠKODA rozpoczęła kampanię promocyjną swoich modeli z instalacjami LPG zaprojektowanymi specjalnie do danego silnika. Instalacje LPG od wielu lat są chętnie wybierane przez osoby szukające oszczędności w użytkowaniu samochodu. Wychodząc naprzeciw potrzebom kierowców, ŠKODA oferuje rozwiązanie dające największe poczucie pewności: instalacje LPG dopasowane do specyfiki poszczególnych silników i wielokrotnie na nich przetestowane. Instalacje objęte są dwuletnią gwarancją mechaniczną, a ich producentem jest renomowana firma Landi Renzo. ŠKODA włączyła do swojej oferty instalacje LPG już w 2007 roku, jako jeden z pierwszych producentów, i od tego czasu stale je rozwija. Nowoczesna i zgodna ze standardami producenta samochodu konstrukcja to atrakcyjny cenowo i skuteczny sposób na znaczące obniżenie kosztów eksploatacji samochodu. Dopasowane do silników ŠKODY instalacje LPG montowane są u wybranych Autoryzowanych Partnerów Serwisowych ŠKODY na terenie całego kraju. W praktyce oznacza to takie przewagi nad instalacjami nieautoryzowanymi, jak zachowanie gwarancji na cały samochód i niższe koszty obsługi serwisowej. Największym zyskiem pozostaje oszczędność na paliwie. Samochody ŠKODA z instalacją LPG nie tylko korzystają z tańszego paliwa, pozwalając kierowcy na duże oszczędności na każdym przejechanym kilometrze, ale i zużywają tego paliwa mniej. Zachowują również dynamikę jazdy, płynnie i niezauważalnie przechodząc na zasilanie benzyną na najwyższych obrotach np. podczas wyprzedzania. W efekcie kierowca ma zapewniony komfort jazdy, oszczędność i bezproblemową eksploatację z maksymalną żywotnością całej konstrukcji. Promowana oferta dotyczy modeli Citigo, Rapid i Rapid Spaceback, choć nie są to jedyne modele dostępne z instalacjami LPG. Więcej informacji o modelach ŠKODY z LPG dostępnych jest na stronie z ofertą marki oraz w sieci salonów ŠKODA. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Hyundai zaprezentował dwa premierowe modele podczas targów motoryzacyjnych w Poznaniu · Genesis – sedan klasy Premium, już w połowie roku na polskim rynku · Nowa odsłona Hyundaia Elantra Podczas zakończonych w niedzielę największych w Polsce targów motoryzacyjnych Motor Show 2014 Poznaniu firma Huyndai zaprezentowała dwa nowe modele, mające jednocześnie swoja polską premierę. Podczas oficjalnej konferencji prasowej jako pierwszy pokazany został Hyundai Elantra. Samochód zwraca uwagę wyróżniającą się, nowoczesną stylistyką i jest najlepiej sprzedającym się modelem tej marki zarówno w Korei, jak i na świecie. Elantra została wyposażona w ekonomiczny silnik Gamma 1.6 MPI o mocy 132 KM, a na liście wyposażenia znalazły się podgrzewane przednie i tylne siedzenia oraz podgrzewane koło kierownicy, wspomaganie układu kierowniczego z systemem Flex Steer z trzema trybami pracy, a także zestaw wskaźników Supervision z wyświetlaczem 3,5” OLED. Drugą nowością i jednocześnie flagowym modelem na stoisku Hyundaia był Genesis – luksusowy sedan klasy Premium, łączący w sobie technologię, komfort i elegancki design. Stylowy sedan odzwierciedla umiejętności inżynierskie firmy Hyundai. Duży rozstaw osi Genesisa i krótkie zwisy nadają profilowi nadwozia elegancki i zwarty charakter oraz podkreślają dynamikę auta. Samochód został wykonany w ponad 50% ze stali o zwiększonej sztywności, a nad bezpieczeństwem i komfortem pasażerów czuwają takie rozwiązania, jak: system utrzymywania pasa ruchu, aktywny tempomat, wyświetlacz typu ‘head-up’, czy system autonomicznego hamowania awaryjnego. . Genesis został wyposażony w silnik 3.8 V6 GDI o mocy 315 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów i jest pierwszym sedanem Hyundaia, który posiada napęd na wszystkie koła H-TRAC. Rozpoczęcie sprzedaży Genesisa w polskich salonach planowane jest w połowie roku. Źródło: Hyundai Motor Poland
  10. więcej -> AUDI "ULTRA". Nowe modele w palecie | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Nowe, imponujące efektywnością modele Audi ultra: A4, A5 i A6 · Nowe modele Audi ultra o mocy 136 KM, 163 KM i 190 KM · Większa efektywność przy niezmienionej dynamice · Emisja dwutlenku węgla w zakresie od zaledwie 104 do 119 g na km Ingolstadt, 4 lutego 2014 r. Audi poszerza swoją strategię ultra o jedenaście nowych modeli. Szczególnie efektywne wersje silnikowe serii A4, A5 i A6 pojawią się na rynku w początkach tego roku. Napędza je nowy, mocny, dwulitrowy silnik TDI o mocy 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM) lub 140 kW (190 KM). Zależnie od modelu, na kilometr jednostka emituje od 104 do 119 g CO2. Określenie „ultra” oznacza wzorcową, zrównoważoną mobilność z pełnymi możliwościami codziennego użytkowania. Dzięki zużyciu paliwa w jeździe mieszanej od 3,9 do 4,6 l na 100 km, emisji dwutlenku węgla od 104 do 119 g na km, nowe Audi ultra należą do najbardziej efektywnych samochodów w swoich segmentach. Jednocześnie dynamika jazdy i komfort z których są znane, w żaden sposób nie zostały ograniczone. Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego opisuje je w ten sposób: „Najnowsza technika TDI, najbardziej efektywne skrzynie biegów, sportowy układ wydechowy. Kierowca tego prawie nie zauważa, ale odczuwa przy szybkim przyspieszaniu oraz – dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu – przy płaceniu rachunku na stacji benzynowej. Nasze modele ultra mają też wiele zalet w codziennym użytkowaniu – to coś, co zawsze doceniają klienci.“ Rodziny modelowe A4, A5 i A6 wyposażono teraz w nowo zaprojektowany silnik 2.0 TDI – wzorcowe połączenie efektywności i siły. Wysoki moment obrotowy (320 lub 400 Nm), także przy niskiej liczbie obrotów, daje sportową moc przy niewielkim zużyciu. Dr Stefan Knirsch, kierownik ds. rozwoju silników w Audi mówi: „Innowacyjny, wysoce efektywny system SCR oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Dzięki temu oczywistym jest, że nowe modele ultra spełniają wymogi mającej obowiązywać w przyszłości normy emisji spalin Euro 6, zużywając jednocześnie mniej paliwa.“ Modele ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest innowacyjna siedmiostopniowa przekładnia S tronic, która obniża średnie zużycie do 4,4 l na 100 km (4,6 litra w przypadku modelu Avant). Odpowiada to emisji 114 g CO2 na km (119 g w przypadku wersji Avant). Ta na nowo zaprojektowana, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia, wyraźnie daje odczuć jak szybko i komfortowo może przebiegać zmiana biegów. Zastosowano w niej szereg innowacji: zminimalizowane tarcie wewnętrzne, wysoko efektywne zaopatrywanie w olej oraz wahadło odśrodkowe zapobiegające niepożądanym drganiom i umożliwiające jazdę na niskich obrotach, co przekłada się na niewielki hałas dobiegający z silnika. Harmonijnie zestopniowane biegi, w połączeniu z dużą rozpiętością przełożeń, zapewniają komfortową jazdę. Siedmiobiegowa przekładnia S tronic, podobnie jak sześciobiegowa skrzynia manualna, przekazuje siły napędowe na koła przedniej osi. Efektywność nowych modeli ultra to również w dużej mierze zasługa seryjnie montowanego systemu Start-Stop i systemu informacji kierowcy z programem efektywnej jazdy. W modelach A4 i A4 Avant, zużycie obniżają także modyfikacje detali aerodynamiki i niżej zawieszona karoseria. Efektem połączenia różnych zabiegów zwiększających efektywność są niewielkie wartości zużycia paliwa i emisji CO2, od zaledwie 3,9 l/100 km (104 g/km) w Audi A4 Limousine (100 kW), przez 4,2 l/100 km (109 g/km) w Audi A4 Avant (100 kW) i w Audi A5 Coupé (120 kW) po 4,3 l/100 km (111 g/km) w Audi A5 Sportback (120 kW). Nieco później na rynku pojawi się model A5 Sportback 2.0 TDI ultra o mocy 100 kW. Model A6 2.0 TDI ultra, bez jakiegokolwiek uszczuplenia wyposażenia, ma wyjątkowo niską wartość emisji CO2 – 114 g/km (117 g/km ze skrzynią manualną), a na 100 km zużywa średnio 4,4 l paliwa (4,5 l ze skrzynią manualną). Jego siostrzany model Avant, niezależnie od zastosowanej w nim przekładni, zadowala się 4,6 litrami na 100 km (119 g/km). Do palety ultra marki Audi należy także Audi A3 1.6 TDI ultra, które zadebiutowało jesienią 2013 jako pierwszy model ultra. Samochód ten zużywa średnio jedynie 3,2 l paliwa na 100 km (85 g CO2 na km). Wszystkie wersje ultra można rozpoznać po dyskretnym emblemacie umieszczonym z tyłu pojazdu. [TABLE=width: 576] <tbody>[TR] [TD]Model [/TD] [TD]Moc maks. w kW (KM) [/TD] [TD]Maks. moment obrotowy w Nm przy obr./min [/TD] [TD]Przyspieszenie 0-100 km/h w sekundach [/TD] [TD]Prędkość maksymalna w km/h [/TD] [TD]Zużycie (tryb mieszany) w l/100 km [/TD] [TD]Emisja CO2 w g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD]A4 Limousine 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]100 (136) [/TD] [TD]320 / 1500 - 3000 [/TD] [TD]9,3 [/TD] [TD]215 [/TD] [TD]3,9 [/TD] [TD]104 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A4 Limousine 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]120 (163) [/TD] [TD]400 / 1750 - 2750 [/TD] [TD]8,3 [/TD] [TD]225 [/TD] [TD]4,2 [/TD] [TD]109 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A4 Avant 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]100 (136) [/TD] [TD]320 / 1500 - 3000 [/TD] [TD]9,6 [/TD] [TD]208 [/TD] [TD]4,2 [/TD] [TD]109 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A4 Avant 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]120 (163) [/TD] [TD]400 / 1750 - 2750 [/TD] [TD]8,6 [/TD] [TD]216 [/TD] [TD]4,4 [/TD] [TD]114 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A5 Coupé 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]120 (163) [/TD] [TD]400 / 1750 - 2750 [/TD] [TD]8,3 [/TD] [TD]225 [/TD] [TD]4,2 [/TD] [TD]109 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A5 Sportback 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]120 (163) [/TD] [TD]400 / 1750 - 2750 [/TD] [TD]8,6 [/TD] [TD]221 [/TD] [TD]4,3 [/TD] [TD]111 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A6 Limousine 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]140 (190) [/TD] [TD]400 / 1750 - 3000 [/TD] [TD]S tronic: 8,2 Przekładnia manualna: 8,4 [/TD] [TD]232 [/TD] [TD]S tronic: 4,4 Przekładnia manualna: 4,5 [/TD] [TD]S tronic: 114 Przekładnia manualna: 117 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A6 Avant 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]140 (190) [/TD] [TD]400 / 1750 - 3000 [/TD] [TD]S tronic: 8,5 Przekładnia manualna: 8,7 [/TD] [TD]226 [/TD] [TD]4,6 [/TD] [TD]119 g/km [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. MODELE Z homologacją n1 w OFERCIE Citroena Do oferty Citroëna dołączają modele z fabryczną homologacją ciężarową N1 - Berlingo oraz C5 w wersji Tourer. Wyposażenie Citroëna Berlingo 1.6 HDi 90 N1 oraz 1.6 HDi 115 N1 jest podobne jak w wersji Seduction i zawiera m.in.: - pakiet elektryczny (lusterka boczne sterowane elektrycznie, zamek centralny, sekwencyjne sterowanie szyby po stronie kierowcy) - radio CD MP3 - światła LED - reflektory przeciwmgłowe Citroën Berlingo w wersji N1 został dodatkowo wyposażony w relingi dachowe, klimatyzację automatyczną i czujniki parkowania tyłem. Citroën C5 Tourer 2.0 HDi 140 N1 dostępny jest w wyposażeniu odpowiadającym poziomowi Seduction obejmującym m.in.: - zawieszenie hydropneumatyczne Hydractive III+ - klimatyzację automatyczną dwustrefową - reflektory przeciwmgłowe - automatyczne wycieraczki przednie - lusterka boczne składane elektrycznie - fotel kierowcy z regulacją lędźwiową + fotel pasażera regulowany na wysokość - Connecting Box (Bluetooth + USB) - elektryczny hamulec postojowy - automatyczne włączanie świateł przednich Wersja N1 Citroëna C5 Tourer została wzbogacona w porównaniu do poziomu Seduction o alarm, nawigację kolorową eMyWay, lusterko wsteczne elektrochromatyczne oraz przednie czujniki parkowania i kamerę cofania. Źródło: Citroen
  13. Modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe umożliwiające odliczenie całego podatku VAT Poznań, 02 stycznia 2014 r. – Oferta samochodów użytkowych Volkswagena pozwalających na pełne odliczenie podatku VAT została rozszerzona o kolejne modele: Caddy Mixt, T5 Transporter Kombi w wersji Mixt oraz T5 Caravelle w wersji Mixt. Pierwszego stycznia przestała obowiązywać derogacja dotycząca odliczania podatku VAT od samochodów o masie całkowitej do 3,5 tony. Do czasu uchwalenia nowych przepisów przedsiębiorcy będą mogli odliczyć cały VAT od zakupionych samochodów przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej, które uzyskały homologację typu N1. W związku z tym oferta marki Volkswagen Samochody Użytkowe została poszerzona o kolejne modele, które pozwalają uzyskać pełen odpis podatku VAT. Aktualna oferta przedstawia się następująco: Caddy Furgon Caddy Mixt (Kombi, Trendline, Comfortline, Highline) –pięcioosobowe, bez konieczności montażu kraty T5 Transporter Furgon T5 Transporter Skrzyniowy T5 Transporter Kombi Mixt – pięcioosobowe lub sześcioosobowe, bez konieczności montażu kraty T5 Caravelle Mixt (Trendline, Comfortline) – pięcioosobowe lub sześcioosobowe, bez konieczności montażu kraty Crafter Furgon Crafter Skrzyniowy Amarok (pojedyncza i podwójna kabina) Podkreślić należy, że w modelach Caddy Mixt, Transporter Kombi Mixt oraz Caravelle Mixt nie ma konieczności montażu kraty oddzielającej przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Krata jest oferowana jako element wyposażenia opcjonalnego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Firma Mitsubishi Motors podsumowała 2013 rok a także zaprezentowała swoje plany rozwoju i premiery w najbliższym czasie. Po trudnym okresie, spowodowanym w skali globalnej światowym spowolnieniem gospodarczym a w Polsce bardzo wysokim kursem japońskiego jena, Mitsubishi zaprezentuje supernowoczesną gamę nowych modeli, innowacyjne technologie a także zwiększy sprzedaż i zyski. W 2014 roku polski oddział MMC zaprezentuje 3 nowości i kilka wersji specjalnych obecnych modeli oraz będzie kontynuował ofensywę cenową. Trudny okres, przełomowy rok 2013 Mitsubishi Motors Corporation jest jedną z firm, które w dotkliwy sposób odczuła skutki globalnego kryzysu po 2008 roku a jego najpoważniejszą konsekwencją był ogromny wzrost kursu jena wobec innych walut. Jako, że Mitsubishi produkuje większość swoich modeli w Kraju Kwitnącej Wiśni, mocny jen znacząco redukuje zyski przedsiębiorstwa. W japońskich fabrykach powstają modele Lancer, Lancer Evolution, ASX, Outlander i Pajero. Mitsubishi L200 oraz Pajero Sport zjeżdżają z taśm zakładów produkcyjnych w Tajlandii. W ostatnich latach firma poniosła także straty w wyniku klęsk żywiołowych takich, jak wielkie trzęsienie ziemi w Japonii czy powódź w Tajlandii. Te poważne problemy udaje się jednak przezwyciężyć. Dzięki skrupulatnej realizacji założeń kolejnych dwóch planów restrukturyzacji, pod koniec 2013 roku Mitsubishi Motors jest przynoszącą zyski, niezależną finansowo, globalną firmą średniej wielkości, oferującą zaawansowane technologicznie samochody na ponad 160 rynkach świata. MMC to ważny członek grupy Mitsubishi i przedsiębiorstwo otwarte na obopólnie korzystne partnerstwo z innymi firmami. Przykładem udanego wspólnego przedsięwzięcia jest współpraca z koncernami PSA czy Renault-Nissan. MMC może pochwalić się 100-letnią historią, wieloma znaczącymi osiągnięciami inżynieryjnymi a także sukcesami w motorsporcie. „Rok 2013, czyli 40 rocznica działalności Mitsubishi Motors w Europie jest dla nas przełomowy. Ostatnie tygodnie przyniosły bardzo ważne decyzje i ich następstwa. Znakomite wyniki finansowe w 2013 roku, nowy średniookresowy plan biznesowy, rozszerzona współpraca z innymi koncernami i 3 światowe premiery w Tokio pokazują nowy kierunek rozwoju Mitsubishi Motors Corporation.” - powiedział Daniel Nacass z europejskiego oddziału Mitsubishi Motors, który spotkał się z polskimi dziennikarzami, by przekazać najświeższe informacje na temat firmy tuż po światowej premierze 3 innowacyjnych modeli tej marki podczas salonu Tokyo Motor Show. Dalszy rozwój – Nowy Etap 2016 – 5 światowych premier w Genewie i Tokio Aby utrzymać tak dobre rezultaty i wprowadzić firmę w kolejną fazę rozwoju w stworzono nowy plan biznesowy o nazwie Nowy Etap 2016. Ogłoszona w październiku 2013 roku strategia zakłada koncentrację na kluczowych dla firmy modelach typu SUV, crossover i pickup a także wprowadzenie rynek gamy nowych produktów z tych segmentów do końca roku fiskalnego 2016. Zapowiedzią tych modeli są samochody koncepcyjne, zaprezentowane podczas tegorocznego salonu w Genewie i odbywającej się właśnie wystawy Tokyo Motor Show. To właśnie tam zadebiutowały supernowoczesne i technicznie zaawansowane modele: Mitsubishi Concept GR-HEV – sportowo-użytkowy pickup z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV, zapowiadający nowe Mitsubishi L200. To pierwszy na świecie pickup z hybrydowym systemem napędu, wykorzystującym silnik Diesla. Poza pionierskim wykorzystaniem w pickupie o ładowności 1 tony napędu hybrydowego połączenie silnika elektrycznego z jednostką Diesla zapewnia szybką reakcję silnika elektrycznego i poprawia przyspieszenie oraz maksymalny moment obrotowy jednostki Diesla. Takie połączenie zapewnia także dostęp do energii elektrycznej na żądanie, dzięki gniazdu AC (100V~240V), które może zastąpić generator prądu lub na przykład pozwolić na korzystanie ze 100V wyciągarki oraz pozwala na jazdę w trybie elektrycznym na krótkich dystansach. stworzony z myślą o następnej generacji modelu Pajero Mitsubishi Concept GC-PHEV to duży SUV ze stałym napędem na cztery koła 4WD, z hybrydowym systemem plug-in EV (PHEV), doładowanym, trzylitrowym silnikiem spalinowym V6 MIVEC z ośmiobiegową przekładnią automatyczną i silnikiem elektrycznym wysokiej mocy zasilanym z akumulatorów elektrycznych dużej pojemności. Concept GC-PHEV został wyposażony w szereg nowych rozwiązań, łącznie z nowatorskim systemem interfejsu rozszerzonej rzeczywistości szyby przedniej. Po raz pierwszy w pojazdach MMC w Concept GC-PHEV zastosowano dużych rozmiarów ekran dotykowy przypominający tak zwany stół taktyczny - dużych rozmiarów ekran pozwalający pasażerom na zbieranie informacji i tworzenie własnych map lub planów podróży, a także na dzielenie się najróżniejszymi informacjami z innymi pasażerami. MITSUBISHI Concept GC-PHEV jest wyposażony w zaawansowaną technologię "Connected Car" wykorzystującą systemy informatyczne nowej generacji. Podłączony do sieci informacji o pojeździe, system "Connected Car" dostarcza dane o aktualnym stanie samochodu i łącząc je z danymi o ruchu drogowym w najbliższej okolicy, o światłach na skrzyżowaniach i z innymi dostępnymi danymi podpowiada kierowcy, jak prowadzić samochód w najbardziej bezpieczny i ekonomiczny sposób. W skład systemu wchodzą również podsystemy wczesnego wykrywania awarii i uszkodzeń, które informują kierowcę o konieczności dokonania naprawy lub przeglądu, a także funkcja raportowania przewidywanych obrażeń doznanych w wypadku drogowym, która może nawiązać łączność z japońskim systemem Help Net, służbami ratowniczymi i służbami technicznymi. „Connected car” łączy też kilka nowych, opisanych wyżej interfejsów, takich, jak przednia szyba AR oraz stół taktyczny znajdujący się w centralnej części pojazdu pomiędzy siedzeniami. zapowiadający następny model ASX Mitsubishi Concept XR-PHEV to kompaktowy SUV, zaprojektowany z myślą o Mitsubishi ASX następnej generacji, oferujący niespotykaną wcześniej przyjemność z jazdy za sprawą układu PHEV z umieszczonym z przodu benzynowym silnikiem MIVEC o pojemności 1,1 litra z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz bardzo wydajnym silnikiem elektrycznym i akumulatorem o wysokim napięciu. Nad bezpieczeństwem czuwa opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist, który pomaga kierowcy w unikaniu wypadków i kolizji, służąc także dostępnymi w samochodzie zaawansowanymi rozwiązaniami z pakietu technologii informacyjno-komunikacyjnych. Samochód wykorzystuje technologie łączności „Connected Car”. Concept XR-PHEV jest wyposażony w gniazdo 100V prądu zmiennego (standardowe napięcie w Japonii), co umożliwia mu zasilanie zewnętrznych odbiorników elektrycznych o mocy nawet do 1500W. System może dostarczyć wystarczająco dużo energii do zasilania urządzeń domowych przez cały dzień z użyciem jedynie akumulatora trakcyjnego i może zasilać urządzenia domowe maksymalnie przez 10 dni, gdy silnik spalinowy jest używany do ładowania akumulatora. Concept XR-PHEV wykorzystuje panele słoneczne zamontowane w dachu, które służą do ładowania akumulatora osprzętu, samochód posiada także spojler na tylnej krawędzi dachu, którego położenie może być dostosowywane do różnych warunków jazdy. Mitsubishi Concept AR – minivan nowej generacji łączący zwrotność SUV-a z przestronnością minivana, który wykorzystuje lekki system hybrydowy wspomagający niewielki, turbodoładowany silnik spalinowy MIVEC o pojemności 1,1 litra z wtryskiem bezpośrednim. Zastosowanie funkcji wykorzystujących zaawansowane technologie informatyczne i wprowadzenie unikatowych sposobów rozmieszczenia foteli dla 6 osób pozwala wszystkim użytkownikom razem lub osobno cieszyć się atmosferą wnętrza. Concept AR został wyposażony w opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist oraz system pokładowych układów informacyjno-komunikacyjnych. Współpraca tych systemów pozwala przewidywać i ostrzegać kierowcę o potencjalnych niebezpieczeństwach i szybko oraz precyzyjnie uruchamiać funkcje systemów bezpieczeństwa czynnego. debiutujący w Genewie Mitsubishi Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny o zasięgu 300 km jest wizytówką nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości. Koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV wykorzystuje elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz niezwykle pojemne akumulatory i wyróżnia się niską masą własną oraz znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego i liczne funkcje aktywowane przy pomocy smartfona. Obrana strategia nie pomija także samochodów małych. Plany zakładają dalszy rozwój Projektu Global Small, ale także konstrukcję i sprzedaż nowego, ogólnoświatowego minisamochodu, który będzie stworzony przez NMKV – spółkę joint venture firm Mitsubishi Motors i Nissan. W ramach współpracy z koncernem Renault-Nissan powstaną także modele typu sedan z segmentu C i D. Ważną częścią nowego planu biznesowego na najbliższe 3 lata są zwiększone inwestycje w badania i rozwój – wzrosną one o 30% i wyniosą 80 miliardów jenów, czyli 590 milionów euro lub 2,5 miliarda złotych rocznie. Inwestycje kapitałowe, które zasilą bazę produkcyjną powiększą się aż o 50% i wyniosą 100 milardów jenów – to 730 milionów euro lub 3 miliardy złotych rocznie. Te wydatki pozwolą na realizację w ciągu najbliższych 3 lat pięciu kluczowych projektów: opracowania następnych generacji technologii PHEV i EV, nowej generacji małego, turbodoładowanego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i systemu napędu na 4 koła Super-All Wheel Control oraz technologii „e-Assist” oraz „connected car”. Warto przypomnieć, że do roku 2020 aż 20% samochodów produkowanych przez Mitsubishi Motors będzie napędzanych silnikami elektrycznymi lub hybrydowym systemem PHEV. W ramach realizacji planu zaplanowano dalsze zwiększenie efektywności produkcyjnej z 83% w 2013 roku do ponad 95% w 2016 toku i redukcję kosztów, zmniejszenie liczby modeli przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży każdego z nich a także produkcję globalnych samochodów na wszystkie rynki świata. Ważnym elementem planu jest także dalsza poprawa jakości samochodów Mitsubishi, których znakiem rozpoznawczym jest niezawodność i najwyższa staranność wykonania. Nowy plan w kontekście europejskim Zgodnie z założeniami nowej strategii, Europa jako rynek najbardziej wymagających klientów i najostrzejszej konkurencji, będzie grała ważną rolę rynku odniesienia, który kreuje trendy i wprowadza najostrzejsze normy i standardy. To właśnie dlatego MMC wybrało Europę, jako najważniejszy i największy rynek zbytu elektrycznych samochodów hybrydowych z doładowaniem zewnętrznym – PHEV. Sprzyjające otoczenie ekonomiczne, w tym osłabiony jen a także nowa ofensywa produktowa pozwolą na powrót do wolumenu sprzedaży około 150 000 samochodów rocznie (wyłączając Rosję, Ukrainę i Kazachstan). Już w 2013 roku Stary Kontynent powróci do rentowności. „Nowa gama samochodów Mitsubishi to propozycja spoza głównego nurtu, auta bardziej aspiracyjne, sportowe oraz zaawansowane technicznie. Stawiamy na prawdziwą specjalność Mitsubishi - wysokiej jakości crossovery, SUV-y i pickup-y, czego dowodem były 3 tokijskie premiery. Nie zapominamy też o nabywcach małych, oszczędnych samochodów. W ciągu najbliższych 3 lat w salonach Mitsubishi zadebiutuje gama zupełnie nowych modeli.” – podsumował Daniel Nacass. Polska – podsumowanie ostatnich lat i rok 2013 Pomimo wielu niekorzystnych globalnych czynników ekonomicznych w ostatnich latach sprzedaż samochodów Mitsubishi w Polsce gwałtownie rosła od 2006 do 2010 roku, kiedy to w naszym kraju sprzedano blisko 10 tysięcy samochodów spod znaku Trzech Diamentów. W latach 2011-2013 głównie w następstwie drastycznej, kilkudziesięcioprocentowej zwyżki kursu jen, ale także dzięki innym czynnikom, jak zmiana przepisów dotyczących odliczania podatku VAT przy zakupie aut przez przedsiębiorców, firma notowała spadek sprzedaży w Polsce. Rok 2013 rozpoczął się dwiema ważnymi premierami, które zostały gorąco powitane przez klientów. Było to nowe Mitsubishi ASX i terenowe Mitsubishi Pajero Sport. Jesień 2013 roku przyniosła ożywienie a za sprawą znacząco obniżonego kursu jena do złotówki, ceny niemal wszystkich modeli Mitsubishi zostały mocno zredukowane. „Wrześniowa obniżka cen Mitsubishi Outlandera i późniejsze znakomite oferty związane z zakupem modeli ASX, L200, Pajero i Lancer przyciągnęły do naszych salonów wielu klientów a jazda próbna przekonała większość z nich do zakupu samochodu spod znaku Trzech Diamentów.” – powiedział Adam Męciński, dyrektor działu sprzedaży i marketingu polskiej filii MMC. „Nasza oferta jest teraz pod każdym względem dopasowana do potrzeb polskich, bardzo wymagających nabywców. Wiemy, że polscy klienci w najwyższym stopniu cenią jakość, niezawodność i bezpieczeństwo, ale także dokładnie analizują ceny, cieszymy się z rosnącego grona sympatyków Trzech Diamentów i szykujemy dla nich kolejne ciekawe propozycje.” MMC w Polsce w 2014 roku – 3 nowości, kilka wersji specjalnych i atrakcyjne ceny Wiosna 2014 roku przyniesie ze sobą jedną z najważniejszych premier motoryzacyjnych ostatnich lat. Do polskich salonów wjedzie bowiem Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybryd Electric Vehicle) – pierwszy na świecie SUV 4x4 od podstaw zaprojektowany jako hybrydowy samochód elektryczny z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. Ten obszerny, funkcjonalny SUV oferuje niespotykane dotąd osiągi – zasięg 824 km i spalanie 1,9 l. na 100 km. W połowie roku firma zaprezentuje także dwa modele po znaczącym face liftingu a dokładne informacje na ten temat zostaną opublikowane w późniejszym terminie. Już w pierwszym kwartale przyszłego roku na polskim rynku zadebiutują lubiane i cenione przez klientów wersje specjalne kilku modeli, które będą się wyróżniać bogatszym wyposażeniem i korzystną ceną. Polski oddział Mitsubishi Motors rozwija także sprzedaż samochodów dla firm i szykując propozycje dla przedsiębiorców o szczegółach poinformuje już niebawem. Firma Mitsubishi Motors podsumowała 2013 rok a także zaprezentowała swoje plany rozwoju i premiery w najbliższym czasie. Po trudnym okresie, spowodowanym w skali globalnej światowym spowolnieniem gospodarczym a w Polsce bardzo wysokim kursem japońskiego jena, Mitsubishi zaprezentuje supernowoczesną gamę nowych modeli, innowacyjne technologie a także zwiększy sprzedaż i zyski. W 2014 roku polski oddział MMC zaprezentuje 3 nowości i kilka wersji specjalnych obecnych modeli oraz będzie kontynuował ofensywę cenową. Trudny okres, przełomowy rok 2013 Mitsubishi Motors Corporation jest jedną z firm, które w dotkliwy sposób odczuła skutki globalnego kryzysu po 2008 roku a jego najpoważniejszą konsekwencją był ogromny wzrost kursu jena wobec innych walut. Jako, że Mitsubishi produkuje większość swoich modeli w Kraju Kwitnącej Wiśni, mocny jen znacząco redukuje zyski przedsiębiorstwa. W japońskich fabrykach powstają modele Lancer, Lancer Evolution, ASX, Outlander i Pajero. Mitsubishi L200 oraz Pajero Sport zjeżdżają z taśm zakładów produkcyjnych w Tajlandii. W ostatnich latach firma poniosła także straty w wyniku klęsk żywiołowych takich, jak wielkie trzęsienie ziemi w Japonii czy powódź w Tajlandii. Te poważne problemy udaje się jednak przezwyciężyć. Dzięki skrupulatnej realizacji założeń kolejnych dwóch planów restrukturyzacji, pod koniec 2013 roku Mitsubishi Motors jest przynoszącą zyski, niezależną finansowo, globalną firmą średniej wielkości, oferującą zaawansowane technologicznie samochody na ponad 160 rynkach świata. MMC to ważny członek grupy Mitsubishi i przedsiębiorstwo otwarte na obopólnie korzystne partnerstwo z innymi firmami. Przykładem udanego wspólnego przedsięwzięcia jest współpraca z koncernami PSA czy Renault-Nissan. MMC może pochwalić się 100-letnią historią, wieloma znaczącymi osiągnięciami inżynieryjnymi a także sukcesami w motorsporcie. „Rok 2013, czyli 40 rocznica działalności Mitsubishi Motors w Europie jest dla nas przełomowy. Ostatnie tygodnie przyniosły bardzo ważne decyzje i ich następstwa. Znakomite wyniki finansowe w 2013 roku, nowy średniookresowy plan biznesowy, rozszerzona współpraca z innymi koncernami i 3 światowe premiery w Tokio pokazują nowy kierunek rozwoju Mitsubishi Motors Corporation.” - powiedział Daniel Nacass z europejskiego oddziału Mitsubishi Motors, który spotkał się z polskimi dziennikarzami, by przekazać najświeższe informacje na temat firmy tuż po światowej premierze 3 innowacyjnych modeli tej marki podczas salonu Tokyo Motor Show. Dalszy rozwój – Nowy Etap 2016 – 5 światowych premier w Genewie i Tokio Aby utrzymać tak dobre rezultaty i wprowadzić firmę w kolejną fazę rozwoju w stworzono nowy plan biznesowy o nazwie Nowy Etap 2016. Ogłoszona w październiku 2013 roku strategia zakłada koncentrację na kluczowych dla firmy modelach typu SUV, crossover i pickup a także wprowadzenie rynek gamy nowych produktów z tych segmentów do końca roku fiskalnego 2016. Zapowiedzią tych modeli są samochody koncepcyjne, zaprezentowane podczas tegorocznego salonu w Genewie i odbywającej się właśnie wystawy Tokyo Motor Show. To właśnie tam zadebiutowały supernowoczesne i technicznie zaawansowane modele: Mitsubishi Concept GR-HEV – sportowo-użytkowy pickup z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV, zapowiadający nowe Mitsubishi L200. To pierwszy na świecie pickup z hybrydowym systemem napędu, wykorzystującym silnik Diesla. Poza pionierskim wykorzystaniem w pickupie o ładowności 1 tony napędu hybrydowego połączenie silnika elektrycznego z jednostką Diesla zapewnia szybką reakcję silnika elektrycznego i poprawia przyspieszenie oraz maksymalny moment obrotowy jednostki Diesla. Takie połączenie zapewnia także dostęp do energii elektrycznej na żądanie, dzięki gniazdu AC (100V~240V), które może zastąpić generator prądu lub na przykład pozwolić na korzystanie ze 100V wyciągarki oraz pozwala na jazdę w trybie elektrycznym na krótkich dystansach. stworzony z myślą o następnej generacji modelu Pajero Mitsubishi Concept GC-PHEV to duży SUV ze stałym napędem na cztery koła 4WD, z hybrydowym systemem plug-in EV (PHEV), doładowanym, trzylitrowym silnikiem spalinowym V6 MIVEC z ośmiobiegową przekładnią automatyczną i silnikiem elektrycznym wysokiej mocy zasilanym z akumulatorów elektrycznych dużej pojemności. Concept GC-PHEV został wyposażony w szereg nowych rozwiązań, łącznie z nowatorskim systemem interfejsu rozszerzonej rzeczywistości szyby przedniej. Po raz pierwszy w pojazdach MMC w Concept GC-PHEV zastosowano dużych rozmiarów ekran dotykowy przypominający tak zwany stół taktyczny - dużych rozmiarów ekran pozwalający pasażerom na zbieranie informacji i tworzenie własnych map lub planów podróży, a także na dzielenie się najróżniejszymi informacjami z innymi pasażerami. MITSUBISHI Concept GC-PHEV jest wyposażony w zaawansowaną technologię "Connected Car" wykorzystującą systemy informatyczne nowej generacji. Podłączony do sieci informacji o pojeździe, system "Connected Car" dostarcza dane o aktualnym stanie samochodu i łącząc je z danymi o ruchu drogowym w najbliższej okolicy, o światłach na skrzyżowaniach i z innymi dostępnymi danymi podpowiada kierowcy, jak prowadzić samochód w najbardziej bezpieczny i ekonomiczny sposób. W skład systemu wchodzą również podsystemy wczesnego wykrywania awarii i uszkodzeń, które informują kierowcę o konieczności dokonania naprawy lub przeglądu, a także funkcja raportowania przewidywanych obrażeń doznanych w wypadku drogowym, która może nawiązać łączność z japońskim systemem Help Net, służbami ratowniczymi i służbami technicznymi. „Connected car” łączy też kilka nowych, opisanych wyżej interfejsów, takich, jak przednia szyba AR oraz stół taktyczny znajdujący się w centralnej części pojazdu pomiędzy siedzeniami. zapowiadający następny model ASX Mitsubishi Concept XR-PHEV to kompaktowy SUV, zaprojektowany z myślą o Mitsubishi ASX następnej generacji, oferujący niespotykaną wcześniej przyjemność z jazdy za sprawą układu PHEV z umieszczonym z przodu benzynowym silnikiem MIVEC o pojemności 1,1 litra z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz bardzo wydajnym silnikiem elektrycznym i akumulatorem o wysokim napięciu. Nad bezpieczeństwem czuwa opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist, który pomaga kierowcy w unikaniu wypadków i kolizji, służąc także dostępnymi w samochodzie zaawansowanymi rozwiązaniami z pakietu technologii informacyjno-komunikacyjnych. Samochód wykorzystuje technologie łączności „Connected Car”. Concept XR-PHEV jest wyposażony w gniazdo 100V prądu zmiennego (standardowe napięcie w Japonii), co umożliwia mu zasilanie zewnętrznych odbiorników elektrycznych o mocy nawet do 1500W. System może dostarczyć wystarczająco dużo energii do zasilania urządzeń domowych przez cały dzień z użyciem jedynie akumulatora trakcyjnego i może zasilać urządzenia domowe maksymalnie przez 10 dni, gdy silnik spalinowy jest używany do ładowania akumulatora. Concept XR-PHEV wykorzystuje panele słoneczne zamontowane w dachu, które służą do ładowania akumulatora osprzętu, samochód posiada także spojler na tylnej krawędzi dachu, którego położenie może być dostosowywane do różnych warunków jazdy. Mitsubishi Concept AR – minivan nowej generacji łączący zwrotność SUV-a z przestronnością minivana, który wykorzystuje lekki system hybrydowy wspomagający niewielki, turbodoładowany silnik spalinowy MIVEC o pojemności 1,1 litra z wtryskiem bezpośrednim. Zastosowanie funkcji wykorzystujących zaawansowane technologie informatyczne i wprowadzenie unikatowych sposobów rozmieszczenia foteli dla 6 osób pozwala wszystkim użytkownikom razem lub osobno cieszyć się atmosferą wnętrza. Concept AR został wyposażony w opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist oraz system pokładowych układów informacyjno-komunikacyjnych. Współpraca tych systemów pozwala przewidywać i ostrzegać kierowcę o potencjalnych niebezpieczeństwach i szybko oraz precyzyjnie uruchamiać funkcje systemów bezpieczeństwa czynnego. debiutujący w Genewie Mitsubishi Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny o zasięgu 300 km jest wizytówką nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości. Koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV wykorzystuje elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz niezwykle pojemne akumulatory i wyróżnia się niską masą własną oraz znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego i liczne funkcje aktywowane przy pomocy smartfona. Obrana strategia nie pomija także samochodów małych. Plany zakładają dalszy rozwój Projektu Global Small, ale także konstrukcję i sprzedaż nowego, ogólnoświatowego minisamochodu, który będzie stworzony przez NMKV – spółkę joint venture firm Mitsubishi Motors i Nissan. W ramach współpracy z koncernem Renault-Nissan powstaną także modele typu sedan z segmentu C i D. Ważną częścią nowego planu biznesowego na najbliższe 3 lata są zwiększone inwestycje w badania i rozwój – wzrosną one o 30% i wyniosą 80 miliardów jenów, czyli 590 milionów euro lub 2,5 miliarda złotych rocznie. Inwestycje kapitałowe, które zasilą bazę produkcyjną powiększą się aż o 50% i wyniosą 100 milardów jenów – to 730 milionów euro lub 3 miliardy złotych rocznie. Te wydatki pozwolą na realizację w ciągu najbliższych 3 lat pięciu kluczowych projektów: opracowania następnych generacji technologii PHEV i EV, nowej generacji małego, turbodoładowanego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i systemu napędu na 4 koła Super-All Wheel Control oraz technologii „e-Assist” oraz „connected car”. Warto przypomnieć, że do roku 2020 aż 20% samochodów produkowanych przez Mitsubishi Motors będzie napędzanych silnikami elektrycznymi lub hybrydowym systemem PHEV. W ramach realizacji planu zaplanowano dalsze zwiększenie efektywności produkcyjnej z 83% w 2013 roku do ponad 95% w 2016 toku i redukcję kosztów, zmniejszenie liczby modeli przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży każdego z nich a także produkcję globalnych samochodów na wszystkie rynki świata. Ważnym elementem planu jest także dalsza poprawa jakości samochodów Mitsubishi, których znakiem rozpoznawczym jest niezawodność i najwyższa staranność wykonania. Nowy plan w kontekście europejskim Zgodnie z założeniami nowej strategii, Europa jako rynek najbardziej wymagających klientów i najostrzejszej konkurencji, będzie grała ważną rolę rynku odniesienia, który kreuje trendy i wprowadza najostrzejsze normy i standardy. To właśnie dlatego MMC wybrało Europę, jako najważniejszy i największy rynek zbytu elektrycznych samochodów hybrydowych z doładowaniem zewnętrznym – PHEV. Sprzyjające otoczenie ekonomiczne, w tym osłabiony jen a także nowa ofensywa produktowa pozwolą na powrót do wolumenu sprzedaży około 150 000 samochodów rocznie (wyłączając Rosję, Ukrainę i Kazachstan). Już w 2013 roku Stary Kontynent powróci do rentowności. „Nowa gama samochodów Mitsubishi to propozycja spoza głównego nurtu, auta bardziej aspiracyjne, sportowe oraz zaawansowane technicznie. Stawiamy na prawdziwą specjalność Mitsubishi - wysokiej jakości crossovery, SUV-y i pickup-y, czego dowodem były 3 tokijskie premiery. Nie zapominamy też o nabywcach małych, oszczędnych samochodów. W ciągu najbliższych 3 lat w salonach Mitsubishi zadebiutuje gama zupełnie nowych modeli.” – podsumował Daniel Nacass. Polska – podsumowanie ostatnich lat i rok 2013 Pomimo wielu niekorzystnych globalnych czynników ekonomicznych w ostatnich latach sprzedaż samochodów Mitsubishi w Polsce gwałtownie rosła od 2006 do 2010 roku, kiedy to w naszym kraju sprzedano blisko 10 tysięcy samochodów spod znaku Trzech Diamentów. W latach 2011-2013 głównie w następstwie drastycznej, kilkudziesięcioprocentowej zwyżki kursu jen, ale także dzięki innym czynnikom, jak zmiana przepisów dotyczących odliczania podatku VAT przy zakupie aut przez przedsiębiorców, firma notowała spadek sprzedaży w Polsce. Rok 2013 rozpoczął się dwiema ważnymi premierami, które zostały gorąco powitane przez klientów. Było to nowe Mitsubishi ASX i terenowe Mitsubishi Pajero Sport. Jesień 2013 roku przyniosła ożywienie a za sprawą znacząco obniżonego kursu jena do złotówki, ceny niemal wszystkich modeli Mitsubishi zostały mocno zredukowane. „Wrześniowa obniżka cen Mitsubishi Outlandera i późniejsze znakomite oferty związane z zakupem modeli ASX, L200, Pajero i Lancer przyciągnęły do naszych salonów wielu klientów a jazda próbna przekonała większość z nich do zakupu samochodu spod znaku Trzech Diamentów.” – powiedział Adam Męciński, dyrektor działu sprzedaży i marketingu polskiej filii MMC. „Nasza oferta jest teraz pod każdym względem dopasowana do potrzeb polskich, bardzo wymagających nabywców. Wiemy, że polscy klienci w najwyższym stopniu cenią jakość, niezawodność i bezpieczeństwo, ale także dokładnie analizują ceny, cieszymy się z rosnącego grona sympatyków Trzech Diamentów i szykujemy dla nich kolejne ciekawe propozycje.” MMC w Polsce w 2014 roku – 3 nowości, kilka wersji specjalnych i atrakcyjne ceny Wiosna 2014 roku przyniesie ze sobą jedną z najważniejszych premier motoryzacyjnych ostatnich lat. Do polskich salonów wjedzie bowiem Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybryd Electric Vehicle) – pierwszy na świecie SUV 4x4 od podstaw zaprojektowany jako hybrydowy samochód elektryczny z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. Ten obszerny, funkcjonalny SUV oferuje niespotykane dotąd osiągi – zasięg 824 km i spalanie 1,9 l. na 100 km. W połowie roku firma zaprezentuje także dwa modele po znaczącym face liftingu a dokładne informacje na ten temat zostaną opublikowane w późniejszym terminie. Już w pierwszym kwartale przyszłego roku na polskim rynku zadebiutują lubiane i cenione przez klientów wersje specjalne kilku modeli, które będą się wyróżniać bogatszym wyposażeniem i korzystną ceną. Polski oddział Mitsubishi Motors rozwija także sprzedaż samochodów dla firm i szykując propozycje dla przedsiębiorców o szczegółach poinformuje już niebawem. źródło: Mitsubishi Motors
  15. Fiat inwestuje. 9 mld euro na nowe modele Punto bez następcy?! Czy Fiat na pewno wie, co robi?!
  16. Prezentujemy szereg nowych modeli Audi S i RS z silnikiem V8 4.0 TFSI zmodyfikowanym przez firmę Pachura Moto Center. Ta jednostka napędowa jest instalowana pod maską Audi S6/RS6, Audi S7/RS7 oraz Audi S8. Jako wyłączny importer marki Abt Sportsline na polskim rynku podnosimy moc tych silników za pośrednictwem nowoczesnego komputera sterującego – Abt Engine Control. Dla Audi S6/S7 możliwe są dwa stopnie tuningu silnika: -Abt Power – w oparciu o komputer sterujący Abt Engine Control (AEC), który podnosi moc do 540 KM i moment obrotowy do 680 Nm. -Abt Power S - w oparciu o bardziej wydajne turbosprężarki Abt oraz komputer sterujący AEC. Uzyskujemy moc 600 KM i moment obrotowy 750 Nm Audi S7 4.0 TFSI Abt Sportsline / Sportowe / Projekty / Moto Center - Pachura Moto Center Dla Audi S8 możliwy jest jeden stopień tuningu silnika: -Abt Power - w oparciu o komputer sterujący AEC, który podnosi moc do 640 KM i moment obrotowy do 780 Nm Audi S8 4.0 TFSI Abt AEC / Limuzyny / Projekty / Moto Center - Pachura Moto Center Dla Audi RS6/RS7 możliwe są dwa stopnie tuningu silnika: -Abt Power - w oparciu o komputer sterujący AEC, który podnosi moc do 666 KM i moment obrotowy do 830 Nm -Abt Power S w oparciu o sportowy układ wydechowy Abt oraz komputer sterujący AEC. Uzyskujemy moc 700 KM i moment obrotowy 880 Nm NOWE AUDI RS6 4.0TFSI ABT AEC / Sportowe / Projekty / Moto Center - Pachura Moto Center
  17. więcej -> Aż 3 modele elektryczne Forda na rok 2014, statystyki sprzedaży, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. więcej -> Poczta Czeska wybiera modele Hyundai, statystyki sprzedaży, testy samochodów osobowych, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. więcej -> CENY | Miejskie modele Suzuki w promocyjnej cenie, CEP, rynek nowych samochodów, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. Witam . Mam pewien problem, mianowicie nie mogę nigdzie znaleźć spisu/katalogu wszystkich wyprodukowanych modeli danych marek (SCANIA,MAN,DAF) aut ciężarowych. Przeszukałem już chyba wszystko, ale nigdzie nie ma nic konkretnego nawet na stronach producentów . Konkretnie chodzi mi o modele i kiedy były produkowane włącznie z nanjnowszymi rocznikami 2012/13 .
  21. Spark w specjalnej wersji Bubble dostępny na wybranych rynkach Wśród elementów z zakresu bezpieczeństwa znalazły się systemy Blind Zone Alert i Advanced Parking Aid Chevrolet rozszerza ofertę systemów MyLink FRANKFURT – Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie Chevrolet zaprezentuje gamę modeli wyposażonych w szereg nowych funkcji z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Pokazane zostaną także samochody o nowym designie, jak Spark w wersji Bubble, który przyciągnie kolejnych klientów do zakupu tego najpopularniejszego modelu Chevroleta w Europie. „Nieustannie dążymy do oferowania naszym klientom produktów o wysokiej jakości w przystępnej cenie”, powiedział dr Thomas Sedran, prezes i dyrektor zarządzający, Chevrolet Europe. „W tym roku Chevrolet wprowadza nowe systemy Chevrolet MyLink, elementy z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, a także nowe silniki o niższej emisji, jak najnowszy silnik wysokoprężny 1,7 l w modelu Cruze, który charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie 99 g na km”, dodał Sedran. Spark w wersji Bubble oferuje więcej udogodnień i wyjątkowy wygląd Na wybranych europejskich rynkach klienci będą mogli zamówić popularnego, miejskiego Sparka w nowej wersji Bubble. Samochód otrzymał sportowy zderzak, wyprofilowane boczne progi, 15-calowe, białe obręcze aluminiowe oraz rzucające się w oczy białe lub różowe naklejki Bubble na przednich nadkolach. Optymistyczny motyw kolorystyczny nadwozia został odzwierciedlony wewnątrz za sprawą konsoli centralnej i wstawek wykończonych odpowiednimi barwami. Siedzenia zostały natomiast pokryte skórą ekologiczną. Ponadto, najbardziej popularny model Chevroleta w Europie odznacza się wyższym poziomem bezpieczeństwa, dzięki zastosowaniu standardowo elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESC). Auto spełnia też normy emisji spalin Euro5+. Wewnątrz styliści Chevroleta umieścili przeprojektowaną tablicę przyrządów i odświeżone wstawki dekoracyjne. Standardem w większości wersji jest nowe radio z systemem Bluetooth. Na pokładzie znajdują się również wejścia USB i AUX oraz odtwarzacz CD. W celu obsługi systemu audio oraz aktywowania telefonicznych połączeń z wykorzystaniem zestawu głośnomówiącego, kierowca może teraz skorzystać z przycisków umieszczonych na kierownicy. Chevrolet Aveo z kamerą cofania Klienci, którzy zamierzają kupić model Aveo z radiem Chevrolet MyLink mogą być pewni, że w standardowym wyposażeniu ich nowego samochodu znajdzie się kamera cofania. Element ten został podłączony do siedmiocalowego ekranu dotykowego o wysokiej rozdzielczości, a jego zastosowanie w znaczący sposób ułatwia manewrowanie w ciasnych miejscach parkingowych. Bogatsze wersje wyposażeniowe Chevroleta Aveo otrzymają dodatkowo kierunkowskazy LED zintegrowane z zewnętrznymi lusterkami. Cruze oferuje dwa rodzaje radia MyLink, więcej wersji silnikowych oraz nowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa Chevrolet Cruze w nowej wersji modelowej będzie oferowany z dwoma różnymi wersjami radia MyLink, z których każde będzie umożliwiało bezprzewodową integrację smartfonów z pokładowym systemem. Oprócz obecnie instalowanego radia Chevrolet MyLink, w bogatszych wersjach wyposażeniowych dostępny będzie system MyLink wyświetlający menu w formie ikon. Obejmuje on zintegrowaną nawigację satelitarną, odtwarzacz CD, system rozpoznawania mowy oraz opcję syntezy mowy. Oba systemy radiowe będzie też można zaktualizować wraz z pojawieniem się nowszej wersji oprogramowania i nowych aplikacji. Od jesieni tego roku na wybranych rynkach we wszystkich wersjach nadwoziowych modelu Cruze oferowane będą cztery silniki benzynowe – wolnossący 1,4 l (100 KM/75 kW), turbodoładowany 1,4 l (140 KM/103 kW), 1,6 l (124 KM/91 kW) oraz 1,8 l (141 KM/104 kW). Gamę jednostek wysokoprężnych, obejmującą konstrukcje 1,7 l (130 KM/ 96kW) i 2,0 l (163 KM/120 kW), uzupełni silnik 1,7 l o mocy 110 KM (81 kW). Odznacza się on najmniejszą emisją CO2 spośród wszystkich jednostek dostępnych w modelu Cruze – zaledwie 99g na km. W bogatszych wersjach wyposażeniowych modelu Cruze, Chevrolet wprowadza system bezpieczeństwa Side Blind Zone Alert. Układ wykrywa samochody znajdujące się w tzw. martwym polu widzenia kierowcy za pomocą specjalnego radaru. System ostrzega kierowcę o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach poprzez zapalenie pomarańczowego światła w prawym lub lewym lusterku zewnętrznym. Światło zacznie migać w momencie, gdy kierowca włączy kierunkowskaz, a w martwym polu będzie znajdował się inny samochód. Zewnętrzne lusterka zostały również wyposażone w zintegrowane kierunkowskazy LED. Chevrolet Orlando z systemem wspomagającym parkowanie Advanced Parking Aid Chevrolet Orlando w nowej wersji modelowej będzie oferowany z systemem Side Blind Spot Alert. Układ wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe, które wykrywają auta znajdujące się w martwym polu widzenia kierowcy i ostrzega prowadzącego poprzez podświetlenie ikony umieszczonej w zewnętrznych lusterkach. Oprócz tego model Orlando ułatwi kierowcy parkowanie w mieście dzięki systemowi wspomagania parkowania Advanced Parking Aid, oferowanemu w bogatszych wersjach wyposażeniowych. Podczas jazdy z niewielką prędkością system identyfikuje odpowiednie miejsce do zaparkowania równoległego i daje kierowcy wskazówki dotyczące sterowania autem, aby ułatwić wykonywanie manewru. Z kolei płynną integrację ze smartfonem umożliwi nowe radio Chevrolet MyLink działające w oparciu o ikony i dostępne z siedmiocalowym, kolorowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Nowe radio będzie standardem, a w zależności od wersji wyposażeniowej na pokładzie Orlando może znaleźć się kamera cofania oraz zintegrowana nawigacja satelitarna. Pasażerowie siedzący z tyłu docenią ogrzewanie foteli dostępne dla drugiego rzędu siedzeń w wybranych wersjach wyposażeniowych. Zmiany w nadwoziu obejmują zastosowanie kierunkowskazów LED w lusterkach zewnętrznych, jak również nowych 16-calowych kołpaków i 17- lub 18-calowych obręczy aluminiowych. Sprawdzony w Orlando silnik benzynowy 1,4 l turbo może teraz zostać połączony z sześciobiegową przekładnią automatyczną. Malibu z silnikiem Diesla jest bardziej wydajne Salony dilerskie Chevroleta w całej Europie rozpoczęły sprzedaż modelu Malibu ze zmodyfikowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów. Odmiana z manualną skrzynią wyposażona standardowo w układ Start/Stop odznacza się średnim zużyciem paliwa obniżonym do 4,7 l/100 km oraz emisją CO2 na poziomie 125 g/km. Model ten otrzymał również kamerę cofania oferowaną w bogatszych wersjach wyposażeniowych oraz system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu, który znajduje się w wyposażeniu wszystkich wariantów. Turbodoładowany Trax 1,4 l teraz dostępny z napędem na przednią oś Chevrolet Trax z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra będzie dostępny od jesieni tego roku w wersji z napędem na przednie koła. Samochód wyposażony w sześciobiegową przekładnię manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy, a za sprawą systemu Start/Stop zużywa średnio 6,0 l paliwa na każde 100 km. Emisja CO2 wynosi 139 g/km. Wariant ten będzie również oferowany z automatyczną skrzynią biegów. źródło: General Motors
  22. więcej -> Najlepsze modele roku 2013 według Diesel Car, centrum badań rynku, park samochodów, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. Aston Martin i Zagato szykują kolejne dwa modele Czuć ducha klasycznych modeli, ale dzisiaj taka stylistyka raczej by się nie przyjęła.
  24. CAŁKOWICIE NOWE MODELE MINISAMOCHODÓW MITSUBISHI EK WAGON ORAZ EK CUSTOM W JAPONII Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wprowadziła do sprzedaży na terenie Japonii całkowicie nowe modele niewielkich, wysokich samochodów eK Wagon oraz eK Custom. Nowe samochody eK Wagon oraz eK Custom są pierwszymi minisamochodami opracowanymi od etapu założeń koncepcyjnych przez firmę NMKV Co., Ltd., która jest spółką joint-venture założoną przez firmy MMC oraz Nissan. Łącząc ponad pięćdziesięcioletnie doświadczenie MMC w produkcji minisamochodów z nowatorskim podejściem firmy NMKV, nowa seria eK została opracowana pod hasłem "doskonały K-car". Dzięki temu nowe modele oferują rozwiązania najwyżej cenione przez klientów kupujących takie pojazdy. Nowe samochody wnoszą niezrównany poziom jakości do klasy minisamochodów, nie rezygnując z ich uniwersalnych zalet, jak niskie zużycie paliwa i łatwość manewrowania. Wyróżniają się wyrafinowanym wyglądem, który znacznie przekracza standardy tej w klasie, a także wygodnym wnętrzem, łatwością prowadzenia i znakomitą ekonomią zużycia paliwa. [h=2]EK Wagon pierwszej generacji zadebiutował w październiku 2001 roku jako "podwyższone kombi" ze stylizacją, która umieściła go między sedanem i wysokim nadwoziem kombi. Z wersjami eK Sport, eK Classy, eK Active, seria eK stała się wiodącą serią wśród minisamochodów. Druga generacja eK Wagon oraz eK Sport pojawiła się we wrześniu 2006 roku, a do końca roku finansowego 2012, łączna sprzedaż samochodów serii eK osiągnęła 750 tysięcy sztuk. Zupełnie nowe, właśnie zaprezentowane publicznie modele eK Wagon i eK Custom rozpoczynają trzecią generację serii i będą rywalizować o klientów w segmencie wysokich minisamochodów kombi, które obecnie stanowią ponad 40 procent rynku minisamochodów w Japonii. Wykorzystanie systemu Auto Stop & Go i innych najnowszych technologii obniżania zużycia paliwa, pozwoliło nowym modelom osiągnąć najniższe w swojej klasie *1 zużycie paliwa wynoszące 3,4 l/100km*2. W ro[/h][h=2]ku finansowym 2013 planuje sie sprzedaż na poziomie 5000 samochodów miesięcznie.[/h] *1 W klasie samochodów kombi o wysokości 1500mm lub więcej (na dzień 6 czerwca 2013 roku według danych w posiadaniu firmy Mitsubishi) *2 W cyklu pomiaru zużycia paliwa JC08 ustalonym przez japońskie Ministerstwo Infrastruktury, Transportu i Turystyki I Najważniejsze cechy samochodów. 1. Dopracowany wygląd wykraczający poza standardy obowiązujące w klasie minisamochodów. 1) Projekt zewnętrzny nadwozia. Projekt zewnętrzny całkowicie nowej serii eK proponuje żywy i dynamiczny wygląd wyróżniający się trzema parami stożkowo zbiegających się linii, współgrających z liniami dachu. Linie te zaczynają swój bieg na symbolu firmy - 3 diamentach umieszczonych w centralnej części wlotu powietrza, przechodzą dalej przez reflektory, skąd trafiają na błotniki samochodu. Linie te, nazwane przez projektantów „Triple Arrows Line” sprawiają, że nowe modele serii eK są optycznie szersze. Linia biegnąca od przedniego zderzaka do lampy tylnej ma charakterystyczny kształ przypominający literę „L”, natomiast dolna linia akcentuje stabilność samochodu. Linie charakterystyczne wkomponowano w bryłę o wyraźnie trójwymiarowych kształtach paneli nadwoziowych, nadających samochodowi rzadkiego w tej klasie, eleganckiego wyglądu. Same reflektory zaprojektowano tak, by wyglądały jak iskrzące się źrenice wyrazistych oczu, co nadaje charakterystycznego i przyjaznego wyrazu całemu samochodowi. Model eK Custom również został zaprojektowany z bardzo starannie wystylizowanymi reflektorami, które wkomponowano w pas przedni łącząc imponujący chromowany wlot powietrza z błotnikami samochodu i nadając zdecydowanego wyglądu przedniej części samochodu. Zastosowanie zderzaków większych, niż zwykle stosowane w tej klasie samochodów, użycie aerodynamicznych owiewek na progach drzwi oraz dodanie tylnego spoilera dodaje charakteru sylwetce samochodu. 2) Projekt wnętrza. Nowa seria eK otrzymała przestronne wnętrze, które dzięki dużej powierzchni okien sprawia wrażenie otwartego na to, co na zewnątrz, a jednocześnie dzięki miękkim kształtom pozwala czuć się, jak w bezpiecznym kokonie. Na desce rozdzielczej pojawił się centralny panel wykończony w znanej z samochodów klasy premium czerni fortepianowej, Umieszczono na nim zaawansowane i łatwe w obsłudze dotykowe sterowanie automatyczną klimatyzacją (rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy w japońskim segmencie mini samochodów). Przednie fotele zapewniają optymalną wygodę, zmniejszając zmęczenie podczas dłuższych podróży, a tylne siedzenia oferują komfort kanapy, zapewniając jednocześnie solidne podparcie dla ud pasażerów. Wnętrze oferuje pojemne i wygodne schowki na mniejsze przedmioty, w tym szufladę pod siedzeniem kierowcy, dwupoziomowy schowek pod deską rozdzielczą po stronie pasażera, otwierany do góry schowek w desce rozdzielczej oraz szufladę pod siedzeniem pasażera. Wnętrze eK Wagon oferuje do wyboru dwie eleganckie i wyrafinowane kolorystyki: czarną i beżową. Fotele są obite miękką tkaniną z akcentami w kolorze przewodnim wnętrza, dodającymi ciepłego wyrazu całości projektu. Czarna kolorystyka wnętrza eK Custom akcentuje sportowy charakter samochodu pełniącego rolę pojazdu premium w swojej klasie. Fotele są tapicerowane tkaniną przypominającą zamsz i posiadającą strukturę pionową, zapewniającą odpowiednio elegancki wygląd. 2. Komfortowa przestrzeń, łatwe prowadzenie. 1) Komfortowa przestrzeń. Nowy eK Wagon jest o 70 mm wyższy i ma rozstaw osi o 90 mm większy od swojego poprzednika, co przekłada się na bardziej komfortową przestrzeń we wnętrzu. Pasażerowie podróżujący z tyłu szczególnie wyraźnie odczują większy komfort, otrzymując dodatkowo 107 mm przestrzeni pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami. Po raz pierwszy w samochodach MMC, nowa seria eK wykorzystuje w szybach przednich drzwi szkło redukujące przenikanie promieniowania ultrafioletowego o około 99%*. Przednią szybę wykonano z laminowanego szkła zapewniającego niemal 100%* redukcji natężenia promieniowania ultrafioletowego. Barwione, przyciemniane szyby drzwi tylnych i drzwi bagażnika pozwalają na redukcję tego promieniowania o około 94%*. Zastosowanie wszystkich szyb, łącznie z trójkątnymi szybami w przednich słupkach, zapewniających redukcję przenikania promieni UV, podwyższa komfort podróżowania i przebywania we wnętrzu samochodu. * Pomiary własne MMC. Szkło zgodne z normą ISO 9050 dotyczącą przepuszczalności światła i promieniowania UV. 2) Łatwość prowadzenia Pole widzenia do przodu zostało poprawione w nowej serii eK poprzez zwiększenie powierzchni szyb i podniesienie pozycji kierowcy. Zastosowanie cieńszych słupków przednich redukuje „martwe pole”, poprawiając widoczność i sprawiając, że łatwiej będzie upewnić się, czy wykonanie skrętu na skrzyżowaniu lub włączenie się do ruchu będzie całkowicie bezpieczne. Nowa generacja eK zachowuje swój bardzo mały promień skrętu wynoszący 4, 4 metra, pomimo większego rozstawu osi i zastosowania większych opon, niż używane w poprzednim modelu. Wspomaganie kierownicy jest intensywniejsze przy bardzo małych prędkościach, ułatwiając manewry na parkingach, a jednocześnie umożliwia bardziej bezpośrednie wyczucie samochodu przy wyższych prędkościach, przy których siłę wspomagania obniżono. Wynikiem tych zmian jest pewniejsze i budzące większe zaufanie zachowanie się samochodu przy wszystkich prędkościach. EK Wagon oferuje lusterko wewnętrzne, w którym znajduje się monitor połączony z tylną kamerą. Po włączeniu biegu wstecznego na monitorze wyświetlany jest obszar znajdujący się za pojazdem. Nowa generacja eK otrzymała asystenta ruszania na wzniesieniu, który automatycznie utrzymuje załączone hamulce przez maksymalnie dwie sekundy, kiedy kierowca przenosi stopę z pedału hamulca i naciska pedał przyspieszenia, aby zapobiec staczaniu się pojazdu do tyłu podczas ruszania na wzniesieniu (rozwiązanie zastosowane pierwszy raz w minisamochodzie MMC). Od sierpnia 2013 roku, eK Custom będzie dostępny z systemem aktywnej kontroli stabilności (ASC), który pomaga uniknąć poślizgu kół i utrzymuje stabilność pojazdu na śliskiej nawierzchni lub po nagłym manewrze wykonanym kierownicą. Wraz z tym systemem jako opcja fabryczna będzie dostępny system wspomagania hamowania, który zwiększa siłę hamowania w krytycznych sytuacjach drogowych. 3. Niskie zużycie paliwa. 1) Silnik. Cała nowa seria samochodów eK jest napędzana przez lekki i kompaktowy silnik MIVEC* nowej generacji, który gwarantuje dużą oszczędność paliwa i zapewnia wyższą moc, dzięki redukcji strat tarcia i poprawie sprawności procesu spalania. * System zmiennych faz rozrządu Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control. Samochody eK Wagon z napędem na jedną oś oraz eK Custom M i G z napędem na jedną oś są wyposażone w nową wersję systemu Auto Stop & Go (ASG), który otrzymał funkcję "stop w jeździe wybiegiem" wyłączającą silnik, gdy prędkość pojazdu spadnie poniżej 13 kilometrów na godzinę podczas zwalniania, celem dalszego ograniczenia zużycia paliwa (rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy w samochodzie MMC). Dzięki temu rozwiązaniu możliwe było uzyskanie zużycia paliwa wynoszącego 3,4 l/100km, co jest najlepszym wynikiem w klasie wysokich minisamochodów kombi (w cyklu pomiaru zużycia paliwa JC08 ustalonym przez japońskie Ministerstwo Infrastruktury, Transportu i Turystyki). Wersje samochodu z napędem obu osi korzystają z systemu ASG, który wyłącza silnik tylko podczas postoju pojazdu, co pozwala na uzyskanie zużycia paliwa wynoszącego 3,8 l/100km. Samochód eK Wagon w wersji wyposażenia E nie posiada systemu wyłączania silnika ASG i osiąga zużycie paliwa wynoszące 3,9 l/100km. Wszystkie modele eK napędzane przez wolnossący silnik benzynowy spełniają japońskie standardy efektywności zużycia paliwa przewidziane do wprowadzenia w roku 2015 z nadwyżką przekraczającą 20%, co kwalifikuje je do statusu eko-samochodów obciążonych zredukowanymi podatkami. Zwalnia to nabywców z opłaty podatku od zakupu samochodu oraz z podatku wyznaczanego w zależności od masy samochodu płaconego również w momencie zakupu samochodu. Samochód eK Custom w wersji wyposażeniowej T otrzymał napęd na jedną oś i turbodoładowany silnik, który zapewnia zużycie paliwa wynoszące i spełnia standardy zużycia paliwa roku 2015 z nadwyżką przekraczającą 10%. Wersja 4WD uzyskuje zużycie paliwa wynoszące 4,4 l/100km, co wystarczy do spełnienia standardu zużycia paliwa w roku 2015. Obie wersje 2WD i 4WD kwalifikują się do uzyskania ulg podatkowych w Japonii, przysługujących nabywcom samochodów ekologicznych, przy czym modelowi z napędem 2WD przysługuje obniżenie podatku zakupowego i podatku od masy samochodu o 75%, natomiast model z napędem 4WD pozwala na uzyskanie obniżki tych podatków o 50%. 2) Przekładnia. Wszystkie wersje eK Wagon i eK Custom korzystają z bezstopniowej przekładni MMC INVECS III* CVT z automatycznym wyborem optymalnego przełożenia przy danych obrotach silnika (rozwiązanie po raz pierwszy zastosowane w minisamochodzie MMC). Przekładnia o szerokim zakresie przełożeń i o rozszerzonym zakresie blokady przełożenia przy małych otwarciach przepustnicy pozwala pogodzić dobre przyspieszenia z niskim zużyciem paliwa. * Inteligentny innowacyjny elektroniczny system kontroli pojazdu - Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System (z funkcją uczenia się stylu zmiany biegów stosowanego przez kierowcę). 3) Nadwozie Istotna redukcja masy, współczynnika czołowego oporu powietrza i oporów toczenia przyczyniły się do niskiego zużycia paliwa w samochodach serii eK. Zastosowanie w strukturze nadwozia stali o wysokiej wytrzymałości, której udział zwiększono z 8% do 56%, a wraz z optymalizacją struktury, w tym stosowaniem mniejszych i cieńszych wzmocnień otworów, osiągnięto około 10% redukcji masy w porównaniu do poprzedniego modelu. Inne działania w kierunku obniżenia masy z naddatkiem zrównoważyły zwiększenie masy towarzyszące zmianie wysokości nadwozia wynikającej z przyjęcia koncepcji wysokiego kombi. Przedni i tylny zderzak zaprojektowano dążąc do zmniejszenia oporów powietrza, a linię dachu poprowadzono tak, by opadała ku tyłowi, bez ograniczania miejsca we wnętrzu, dzięki czemu nowa seria eK uzyskała współczynnik czołowego oporu powietrza Cx wynoszący 0,32 (według pomiarów MMC), co jest jedną z najlepszych wartości osiągniętych w tej klasie pojazdów. Oznacza to około 10% redukcję współczynnika oporu powietrza w porównaniu do poprzedniej generacji samochodu eK Wagon. 4. Inne cechy 1) Wygoda obsługi Samochody eK Wagon są wyposażone w rozruch silnika przyciskiem i system niewymagający użycia kluczyka (rozwiązanie zastosowane pierwszy raz w minisamochodzie MMC). Tak długo, jak kierowca ma przy sobie pilota (w kieszeni lub w torebce), sterowanie zamkami drzwi i bagażnika odbywa się za pomocą umieszczonych na nich przycisków. Przycisk rozruchu silnika umożliwia uruchomienia lub zgaszenie silnika za jednym jego naciśnięciem. Wszystkie modele nowej serii eK wykorzystują elektroniczny układ sterowania MMC ETACS*, który podwyższa komfort korzystania z samochodu, automatycznie kontrolując liczne systemy pojazdu. Wśród funkcji podwyższających wygodę należy wymienić funkcję automatycznego wyłączania świateł, która automatycznie wyłącza reflektory, gdy kierowca otwiera swoje drzwi przy wyłączonym zapłonie, komfortowe działanie kierunkowskazów, które podczas zmiany pasa ruchu porozwala wysłać trzy impulsy świateł kierunkowskazów, gdy kierowca dotknie dźwigni kierunkowskazów, a także zmienny przerywany tryb pracy wycieraczek, (powiązany z prędkością jazdy), który automatycznie zmienia czas przerwy w pracy wycieraczek, dostosowując ją do prędkości jazdy, jeśli dźwignia wycieraczek znajduje się w trybie pracy przerywanej. * Elektroniczny system nadzoru czasu i alarmów - Electronics Time and Alarm Control System Przesuwanie tylnego siedzenia z zakresem regulacji wynoszącym 170 mm jest możliwe od strony bagażnika, jak i z przestrzeni pasażerskiej, co umożliwia wygodne zwiększanie przestrzeni dostępnej na bagaż lub dla pasażerów. Nowa seria eK pozwala na podział tylnego siedzenia przy składaniu w proporcji 50/50, dzięki czemu wielkość bagażnika może być dostosowana do aktualnych potrzeb, a mechanizm składania siedzenia jednym ruchem ręki pozwala na złożenie siedziska, gdy tylko rozpocznie się składanie oparcia, prowadząc do uzyskania płaskiej podłogi przedziału ładunkowego. 2) Bezpieczeństwo Samochody nowej serii eK wykorzystują rozwiązania systemu MMC* RISE, które podwyższają wytrzymałość nadwozia w czasie zderzeń poprzez odpowiednie połączenie przedniej struktury przeznaczonej do pochłaniania energii zderzenia z bardzo sztywną kabiną pasażerską. Struktura kabiny chroniąca osoby przebywające w samochodzie wraz z właściwym wykorzystaniem paneli ze stali o wysokiej wytrzymałości zapewnia doskonały poziom bezpieczeństwa biernego w czasie zderzenia. * Wzmocniona rozwinięta struktura bezpieczeństwa - Reinforced Impact Safety Evolution Pokrywa silnika posiada strukturę mogącą pochłaniać energię, a przedni zderzak wykorzystuje swoją wewnętrzną strukturę absorbującą uderzenia w celu złagodzenia obrażeń odpowiednio głowy i nóg pieszego. Wszystkie modele nowej serii eK są wyposażone standardowo w poduszki bezpieczeństwa SRS*1 dla kierowcy i przedniego pasażera. Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażono napinacze*2, które w razie potrzeby kasują luz pasa zarówno na odcinku biodrowym, jak i ramieniowym. Pasy otrzymały także ograniczniki siły napięcia, co zapobiega nadmiernym obciążeniom klatki piersiowej w czasie kolizji. Pasażerów siedzących z tyłu chronią trzypunktowe pasy bezpieczeństwa*3. *1 Dodatkowy system bezpieczeństwa SRS- Supplemental Restraint System. *2 Napinacz biodrowej części pasa tylko po stronie kierowcy. *3 Pasy bezwładnościowe. Wszystkie modele nowej serii eK są wyposażone standardowo w system ABS*1 zapobiegający blokowaniu kół w czasie gwałtownego hamowania, co z kolei pozwala zapobiegać niekontrolowanym poślizgom. Funkcja wspomagania hamowania awaryjnego zwiększa siłę hamowania, podczas gdy regulator rozdziału siły hamowania EBD*2 dostosowuje siłę hamowania tylnej osi do liczby pasażerów i masy bagażu w samochodzie. Od sierpnia 2013 roku pakiet składający się z systemu wspomagania hamowania awaryjnego oraz z systemu aktywnej kontroli stabilności (ASC) będzie dostępny jako opcja fabryczna dla modelu eK Custom 2WD. Źródło: MMC Car Poland
  25. więcej -> CENY | Letnia promocja na modele Suzuki, statystyki sprzedaży, rynek motoryzacyjny, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×