Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'mln' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 24 wyników

  1. Ponad 13 mln Mercedesów Klasy E w wersjach limuzyna i kombi sprzedanych na całym świecie Chiny, USA i Niemcy najważniejszymi rynkami zbytu modelu Klasa E pierwszym Mercedesem produkowanym w Chinach Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów: "Klasa E to najbardziej wolumenowy model w historii Mercedes-Benz" Stuttgart. Na całym świecie Mercedes-Benz dostarczył już ponad 13 mln egzemplarzy Klasy E w wersjach limuyzna i kombi. "Klasa E to najbardziej wolumenowy model w historii naszej firmy" - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów. "Z takim wynikiem Klasa E jest kluczowym elementem strategii wzrostu Mercedes-Benz 2020". W ubiegłym roku limuzyny i kombi Klasy E znalazły na świecie 257 571 nabywców (+6,2%) - wybierał je średnio co szósty nabywca nowego Mercedesa. Niesłabnącą popularnością cieszy się zwłaszcza limuzyna. Tylko w maju br. na jej zakup zdecydowało się 80% klientów. Niemal połowa egzemplarzy modelu trafiła do Państwa Środka lub USA. Klienci z Chin chętnie zamawiają oferowaną wyłącznie tam wersję przedłużaną, z dodatkową ilością miejsca w drugim rzędzie siedzeń (35% dostaw w 2014 r.). W Europie, dla odmiany, istotną rolę odgrywa wariant kombi - w Niemczech sprzedaje się go niemal tyle samo, co limuzyn. Najpopularniejsze wersje silnikowe i elementy wyposażenia Limuzyny Klasy E są najchętniej kupowane w wersjach E 350 oraz E 220 BlueTEC - to zasługa, odpowiednio, klientów z USA i Europy. W przypadku kombi królują modele E 200 BlueTEC i E 220 BlueTEC. Nabywcy z Państwa Środka preferują przedłużane limuzyny E 260. Na liście wyposażenia najczęściej przewijają się podgrzewane przednie fotele, wspomaganie parkowania Active Park Assist, a także inteligentne reflektory LED-owe oraz zbiornik paliwa o zwiększonej pojemności. Produkcja w Sindelfingen i Pekinie Produkcja przodka Klasy E rozpoczęła się w 1947 roku w fabryce w Sindelfingen, największych zakładach Daimler AG na świecie. To centrum kompetencji w dziedzinie wytwarzania osobowych Mercedesów. W 2006 roku montaż Klasy E rozpoczął się w Pekinie - był to pierwszy model Mercedes-Benz "made in China". Od 2010 roku jest tam produkowana również odmiana przedłużana, zaprojektowana specjalnie z myślą o potrzebach lokalnego rynku. Laureatka wielu nagród Klasa E charakteryzuje się szczególnie niską utratą wartością. W rankingu "Giganci wartości rezydualnej 2019" opublikowanym przez magazyn "Focus Online" i instytut badań rynkowych "Bähr & Fess Forecast" model E 350 BlueTEC został uznany za najlepszy w segmencie pod względem wartości rezydualnej. W najnowszym badaniu jakości samochodów i zadowolenia klientów J.D. Power przeprowadzonym po 3 latach użytkowania Klasa E zajęła pierwsze miejsce w swoim segmencie. W tegorocznym raporcie awaryjności niemieckiej organizacji rzeczoznawców DEKRA model zdobył tytuł "Najlepszego ze wszystkich klas". Blisko 70 lat sukcesów W 1947 roku Mercedes-Benz uruchomił produkcję pierwszego powojennego modelu - 170 V - i zapoczątkował trwającą do dziś historię Klasy E. W 1993 roku, przy okazji liftingu typoszeregu 124, model oficjalnie zyskał swoją obecną nazwę. Kolejna generacja, wprowadzona na rynek w 1995 roku seria 210, wyróżniała się przełomowym designem z charakterystycznymi, podwójnymi przednimi lampami. Następca - typoszereg 211 z 2002 roku - otrzymał szereg innowacyjnych rozwiązań w zakresie ekonomiki i bezpieczeństwa. Obecne wydanie Klasy E (seria 212) trafiło do sprzedaży w 2009 roku. Cztery lata później model otrzymał zaktualizowany design i przeszedł kompleksową modernizację - wzbogacił się m.in. o nowe, wydajne silniki oraz innowacyjne systemy wspomagające. Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. Kolejny rekordowy dla Audi AG rok - ponad 1,74 mln sprzedanych w 2014 samochodów Globalna sprzedaż wzrosła o 10,5 procent Szef Audi Rupert Stadler mówi: „Doskonały rok 2014 to dowód świetnej kondycji naszej marki“ Luca de Meo, szef sprzedaży Audi podkreśla: „Wzrost sprzedaży Audi w USA prawie trzykrotnie szybszy niż wzrost całego tamtejszego rynku“ Doskonały rok w Polsce: niemal 26 % większa sprzedaż niż w roku poprzednim Ingolstadt/Poznań, 9 stycznia 2014 r. W roku 2014, koncern z Ingolstadt wyraźnie przekroczył zakładany cel - sprzedaż ponad 1,7 mln aut. Pod koniec roku, Audi miało na koncie już blisko 1 741 100 sprzedanych samochodów, czyli o 10,5 procent więcej niż w 2013. W ten sposób, producent ponownie zwiększył swe tempo wzrostu i dzięki blisko 165 600 dodatkowym klientom, zanotował drugi co do wielkości w swej historii wzrost sprzedaży. Ten sukces to przede wszystkim zasługa cieszących się ogromnym zainteresowaniem modeli typu SUV (+15,8%) oraz rodziny A3 (+53,2%), w roku 2014 po raz pierwszy dostępnej w sprzedaży na całym świecie. W grudniu Audi kontynuowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży wszystkich swoich modeli, zamykając rok z wynikiem lepszym o 14,7 procent i oddając w tym miesiącu do rąk klientów blisko 150 tys. samochodów. „Wyniki roku 2014 to ewidentny dowód siły przyciągania naszej marki“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Jeszcze przed wejściem w życie drugiego etapu naszej ofensywy modelowej zanotowaliśmy doskonały, rekordowy pod względem sprzedaży rok, pomimo tego, że na wielu rynkach wciąż obserwujemy skutki kryzysu.“ Szef sprzedaży Audi AG Luca de Meo podkreśla fakt zaawansowanej globalizacji, stanowiącej ważny czynnik sukcesu: „W ubiegłym roku we wszystkich regionach świata zwiększyliśmy sprzedaż i zyskaliśmy nowe udziały w rynkach. W Chinach powiększyliśmy przewagę w segmencie premium, a w Europie wypracowaliśmy poziom sprzed kryzysu. Na rynku amerykańskim sprzedaż Audi rośnie prawie trzy razy szybciej niż całkowita sprzedaż na całym tamtejszym rynku motoryzacyjnym.“ W roku 2014 Audi odnotowało nowe rekordy sprzedaży w aż 50 krajach. W ten sposób, sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami w logo na całym świecie, po raz piąty z rzędu wzrosła o ponad 100 tysięcy egzemplarzy. W porównaniu z 949 729 sprzedanymi w roku 2009 samochodami, w ubiegłym roku na zakup pojazdu marki Audi zdecydowało się prawie 800 tys. klientów więcej. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż w tym samym okresie więcej niż podwoiła się, z 82 716 egzemplarzy w roku 2009, do 182 011 w roku 2014. Popyt na samochody marki Audi wzrósł tu w roku 2014 o 15,2 procent. Dzięki 19 238 wprowadzonym na rynek samochodom, grudzień był dla Audi of America najlepszym miesiącem sprzedażowym w całej historii i czterdziestym ósmym z rzędu rekordowym miesiącem. Podobnie jak w latach 2011, 2012 i 2013, również w 2014 sprzedaż Audi w USA rosła z miesiąca na miesiąc. Znaczną zasługę miało w tym Audi Q5, które dzięki 42 420 sprzedanym egzemplarzom (+5,1%), stało się po raz pierwszy najpopularniejszym modelem Audi w USA. W dziewiątym roku obecności na rynku, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż luksusowego SUV-a Audi Q7 – o 15,9 procent. W segmencie samochodów kompaktowych, Audi Q3 uzupełnia od jesieni portfolio SUV-ów marki Audi na amerykańskim rynku. Udany debiut w amerykańskich salonach, jeszcze wiosną ubiegłego roku, miało także Audi A3 Limousine. Do doskonałych wyników Audi w Ameryce Północnej w roku 2014, przyczyniły się także: Kanada (+19,5%) i Meksyk(+10,5%), w których wzrost był również dwucyfrowy. Mimo trudnej sytuacji na wielu rynkach, Audi AG wyraźnie zwiększyło sprzedaż także w Ameryce Południowej, przede wszystkim w Brazylii (+89,9%, 12 350 aut). Popyt na tamtejszym rynku rósł szybciej niż zakładano i pod koniec roku w salonach sprzedaży niestety brakowało samochodów. W Europie, sprzedaż Audi w 2014 roku wzrosła o 4,2 procent i wyniosła blisko 762 900 egzemplarzy. To nowy, najlepszy wynik najlepiej na naszym kontynencie sprzedającej się marki premium. Podczas gdy wyniki całej branży motoryzacyjnej w samej tylko Europie Zachodniej nadal pozostają o około jedną piąta niższe w porównaniu do wyników sprzed kryzysu, Audi w roku 2014 sprzedało o blisko osiem procent więcej pojazdów. W ubiegłym roku duży wzrost zanotowało zwłaszcza Audi w Wielkiej Brytanii, o 11,8 procent czyli 158 829 samochodów, przekraczając w ten sposób po raz pierwszy liczbę 150 tys. wprowadzonych na rynek aut. Wyraźny wzrost Audi zanotowało także w Hiszpanii (+9,4%, 38 277 egzemplarzy), w Niemczech (+2,2%, 255 582 auta) i we Włoszech (+4,3%, 49 022 samochody). W Polsce zarejestrowano 7 015 nowy samochodów Audi, co przełożyło się na 25,85 % wzrostu w stosunku do całego roku 2013. Dzięki temu Audi w Polsce po raz pierwszy przekroczyło poziomo 7 000 sprzedanych aut w ciągu jednego roku. W niestabilnej nadal gospodarczo Francji, sprzedaż utrzymała się na ubiegłorocznym poziomie (+0,4%, tj. 57 214 aut). Na każdym z pięciu największych europejskich rynków motoryzacyjnych, Audi zakończyło rok 2014 jako najlepiej sprzedająca się marka premium w segmencie samochodów osobowych. Niestety, nie zdołało utrzymać równie dobrego jak w roku 2013 poziomu sprzedaży w Rosji. W obliczu trudnych warunków ramowych, sprzedaż spadła tu w porównaniu z rekordowym rokiem 2013 o 5,9 procent i wyniosła 34 014 egzemplarzy. Mimo to, sytuacja Audi była tu bardziej stabilna niż sytuacja całego rynku. Na wszystkich rynkach europejskich, sprzedaż Audi w roku 2014 nakręcała przede wszystkim rodzina A3 (+19%). Również sprzedaż Audi A3 Limousine, które zadebiutowało jesienią 2013, na naszym kontynencie przekroczyła oczekiwania. Ważną rolę odegrały także wyjątkowo wydajne modele ultra. Wprowadzana stopniowo w ostatnich miesiącach gama tych aut, zdobyła już prawie 10 procent rynku Audi w Europie. W przypadku Audi A6, udział modeli ultra wyniósł blisko jedną trzecią. Wśród dużych, azjatyckich rynków zbytu Audi, w ubiegłym roku prym wiodła Korea Południowa, gdzie do rąk klientów oddano aż o 38 procent (22 647 egzemplarzy) więcej aut spod znaku czterech pierścieni. Dzięki dużemu popytowi zwłaszcza na modele luksusowe, wyniki sprzedaży Audi na tym rynku w okresie pięciu minionych lat wzrosły ponad czterokrotnie. Pozytywnym bilansem rocznym Audi może pochwalić się w Japonii (+9,1%, 31 356 samochodów) i w Indiach (+8,5%,10 851 aut). Także w Chinach Audi kontynuowało kurs wzrostowy. W 2014 sprzedaż w Państwie Środka wzrosła o 17,7 procent (578 932 egzemplarzy). W ten sposób, Audi AG jako pierwszy producent samochodów segmentu premium, sprzedało w Chinach ponad pół miliona aut. W samym tylko grudniu, kluczyki do swojego nowego Audi odebrało 62 576 chińskich klientów, zapewniając Audi najlepszy pod względem sprzedaży miesiąc w historii przedsiębiorstwa. W całym roku 2014, obok nadal rosnącej liczby sprzedanych modeli luksusowych, znaczący wpływ na wyniki Audi w Chinach miał także dostępny na tutejszym rynku od jesieni ubiegłego roku model A3 Limousine lokalnej produkcji i cała rodzina SUV-ów. Audi sprzedało dwa razy więcej egzemplarzy modelu Q3 (+103%) niż rok temu. To właśnie SUV-y były motorem wzrostu sprzedaży koncernu na całym świecie, zapewniając jej zwiększenie o 15,8 procent (507 500 sprzedanych egzemplarzy). W roku 2014 prawie co trzeci klient Audi zakupił SUV-a; dwa razy tyle co w roku 2011. Bestsellery: Q3 i Q5, to najlepiej sprzedające się modele klasy premium w całym tym segmencie rynkowym. Biorąc natomiast pod uwagę klasę samochodów luksusowych, przypomnieć należy, że w nadchodzącym tygodniu na targach North American International Auto Show w Detroit zadebiutuje nowe Audi Q7. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Marka Volkswagen sprzedała w ciągu 3 kwartałów 2014 roku 4,56 mln pojazdów - Wzrost sprzedaży marki na globalnym rynku od stycznia do końca września o 3,0 procent - Doskonałe wyniki całego koncernu, sprzedaż od stycznia do końca września wyniosła 7,4 miliona i wzrosła o 5,3 procent - W Polsce zarejestrowano od stycznia do końca września 23.089 samochodów osobowych Volkswagena (+ 17,22 procent) Poznań, 20 października 2014 r. – Marka Volkswagen przekazała klientom w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku ponad 4,56 mln samochodów osobowych (styczeń-wrzesień 2013: 4,43 mln; +3,0 procent). W Polsce marka zanotowała wyraźny wzrost rejestracji nowych samochodów osobowych, który w pierwszych dziewięciu miesiącach roku wyniósł 23.089 szt., tj. o 17,22 procent więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Świetne wyniki zanotowała cała grupa – koncern Volkswagen sprzedał od stycznia do końca września 7,4 mln* samochodów (styczeń-wrzesień 2013: 7,03 mln; +5,3 procent). W pojedynczym miesiącu wrześniu koncern odnotował sprzedaż 881.300 pojazdów (wrzesień 2013: 856.000; +3,0 procent)*. „Koncern Volkswagen w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku zwiększył sprzedaż do ponad siedmiu milionów sztuk. To zadowalający wynik, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę zróżnicowaną sytuację na światowych rynkach” – wyjaśnił Członek Zarządu koncernu ds. sprzedaży Christian Klingler. „Mimo nadal wysokich wymagań stawianych przez rynki, mamy szansę na przekroczenie już w tym roku granicy dziesięciu milionów – cztery lata wcześniej, niż pierwotnie planowaliśmy” – dodał Klingler. Marka Volkswagen Samochody Osobowe W Europie od stycznia do końca września Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał 1,26 mln aut (I-IX 2013: 1,23 mln; +2,8 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło z tego 648.300 sztuk (I-IX 2013: 616.400; +5,2 procent). Także na niemieckim rynku sprzedaż wzrosła: klienci odebrali 430.100 samochodów (I-IX 2013: 410.300; +4,8 procent). Spadek sprzedaży odnotowany został w Europie Środkowej i Wschodniej, na co wpływ miała niepewna sytuacja w tamtym regionie. Nabywców znalazło 181.400 osobowych Volkswagenów (I-IX 2013: 198.900; -8,8 procent). W Rosji marka przekazała 93.800 pojazdów (I-IX 2013: 117.200; -20,0 procent). W Polsce od stycznia do końca września zarejestrowano 23.089 osobowych Volkswagenów. Jest to o 17,22 procent więcej niż przed rokiem (I-IX 2013: 19.697). Udział w rynku wzrósł do 9,48 procent (I-IX 2013: 9,31 procent). Największą popularnością wśród klientów cieszy się Golf (6.568 szt.), na kolejnych miejscach znajdują się Passat (4.569) i Tiguan (2.870 szt.). Wszystkie 3 modele zanotowały znaczne wzrosty sprzedaży, w przypadku Passata było to aż 41,63 procent w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku. W regionie Ameryki Północnej marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w ciągu trzech kwartałów 432.700 aut (I-IX 2013: 470.000; -8.0 procent). Z tego 270.900 samochodów (I-IX 2013: 314.800; - 14,0 procent) poruszać się będzie po drogach USA. W regionie Ameryki Południowej sprzedaż na koniec września spadła o 19,3 procent do 488.000 sztuk (I-IX 2013: 604.600), przy czym 396.600 samochodów (I-IX 2013: 461.200; -14,0 procent) odebrali klienci z Brazylii. Wzrost sprzedaży o 13,8 procent w pierwszych dziewięciu miesiącach roku marka odnotowała w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie nabywców znalazło 2,22 mln pojazdów (I-IX 2013: 1,95 mln). Na Chiny (z Hongkongiem) przypadło z tego 2,07 mln sztuk (I-IX 2013: 1,79 mln; +15,3 procent) i tym samym po raz pierwszy dziewięciomiesięczna sprzedaż na tym największym pojedynczym rynku przekroczyła granicę dwóch milionów samochodów. Volkswagen Samochody Użytkowe Volkswagen sprzedał od stycznia do końca września 325.100 pojazdów użytkowych (I– IX 2013: 338.400; -3,9 procent). Z tego 127.300 (I– IX 2013: 119.600; +6,5 procent) sztuk przypadło na region Europy Zachodniej (bez Niemiec). W Niemczech sprzedanych zostało w tym okresie 85.800 (I– IX 2013: 80.700; +6,4 procent) użytkowych Volkswagenów. W Polsce od stycznia do końca września zarejestrowano 4.252 użytkowych Volkswagenów. Jest to o 21,5% więcej niż przed rokiem (I-IX 2013: 3.500). Największą popularnością wśród klientów cieszy się model Caddy (2.138 szt.), na kolejnych miejscach znajdują się Transporter (1.236 szt.), Crafter (599 szt.) i Amarok (279 szt.). * bez marek MAN i Scania Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Ponad 1,57 mln egzemplarzy samochodów Audi sprzedanych w roku 2013 -Globalny wzrost sprzedaży Audi o 8,3 procent dzięki dużemu popytowi na nową rodzinę A3 i modele serii Q -Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler, podkreśla znaczenie sukcesu: „Ponad 600 tysięcy nowych klientów w cztery lata“ -Luca de Meo, szef sprzedaży Audi zaznacza: „Audi w 2013 miało rekordowe wyniki sprzedaży na ponad 40 rynkach i po raz pierwszy osiągnęło pozycję czołowej marki premium w Wielkiej Brytanii“ -Wzrost sprzedaży w Polsce o ponad 9 % Ingolstadt, 9 stycznia 2014 r. Audi AG pobiło kolejny rekord sprzedaży rocznej. W roku 2013, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie prawie 1 575 500 pojazdów, o 8,3 procent więcej w porównaniu z całym rokiem 2012. W ten sposób, roczna sprzedaż czterech ringów po raz czwarty z rzędu wzrosła o ponad 100 tys. egzemplarzy. Najważniejszymi czynnikami zwiększenia sprzedaży były w minionym roku trzy największe rynki eksportowe Audi, na których zanotowano dwucyfrowe wskaźniki wzrostu: Chiny – plus 21,2 procent, USA – plus 13,5 procent i Wielka Brytania – plus 14,9 procent. W Europie i w Chinach, Audi dominowało w 2013 roku jako najlepiej sprzedająca się marka w segmencie premium. Na koniec roku, w grudniu, globalna sprzedaż Audi wzrosła o 18,4 procent w stosunku do roku 2012 i wyniosła blisko 130 700 sprzedanych samochodów. „W ubiegłym roku położyliśmy kolejny, ważny kamień milowy. Nasz strategiczny cel w postaci 1,5 mln sprzedanych samochodów osiągnęliśmy dwa lata wcześniej niż zakładaliśmy, a nawet go przekroczyliśmy“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. – „W ten sposób, tylko w minionych czterech latach, zyskaliśmy ponad 600 tysięcy nowych klientów“. Szef marketingu i sprzedaży Audi, Luca de Meo, podkreśla rozmiary sukcesu: „W 2013 roku, na ponad 14 rynkach całego świata, Audi zanotowało rekordowe poziomy sprzedaży. W Wielkiej Brytanii po raz pierwszy w historii zajęliśmy pierwsze miejsce w segmencie premium.“ W zakończonym właśnie roku, wzrost sprzedaży koncernu Audi napędzał sukces nowej generacji całej rodziny modeli A3. Wskaźniki dotyczące A3 wzrosły na całym świecie, w porównaniu z rokiem ubiegłym, o 18,6 procent (202 300 sprzedanych samochodów). Najmłodszym członkiem rodziny A3, dostępnym na pierwszych rynkach od września 2013, jest Audi A3 Limousine. W Chinach i w USA, nowa generacja Audi A3 pojawi się wiosną 2014. Wyraźnie większym popytem w 2013 roku cieszyły się też SUV-y: Q3, Q5 i Q7. Audi Q5 ponownie sprzedawało się najlepiej, porównując z podobnymi modelami konkurencji. Łącznie, globalna sprzedaż SUV-ów marki Audi wzrosła ponad proporcjonalnie aż o 23,8 procent i wyniosła 438 400 samochodów oddanych do rąk klientów. W nadchodzących latach, Audi poszerzy paletę serii Q o kolejne modele. W USA, sprzedaż wszystkich modeli Audi wzrosła łącznie o 13,5 procent, osiągając wielkość 158 061 sprzedanych aut. Największy wzrost dotyczył modelu Q5 (40,8 procent) i luksusowego SUV-a Q7, którego sprzedaż wzrosła aż o 45,1 procent. W tym roku, paletę modeli Q oferowanych przez Audi of America powiększy Audi Q3. Podobnie jak w latach 2011 i 2012, w 2013 sprzedaż Audi co miesiąc biła kolejne rekordy i na koniec roku po raz pierwszy przekroczyła pułap 150 tysięcy sprzedanych samochodów. Od roku 2009, roczna sprzedaż Audi na amerykańskim rynku wzrosła prawie o 90 procent. Dużą dynamikę Audi w Ameryce Północnej potwierdza także bilans sprzedaży za 2013 rok w Meksyku. Dzięki wzrostowi o 23,5 procent (11 712 egzemplarzy), cztery ringi już trzeci rok z rzędu zdobywają pozycję numer jeden na meksykańskim rynku samochodów premium. W Europie Audi sprzedało w 2013 roku blisko 732 300 aut ( minus 0,9 procent w stosunku do 2012), ale po raz kolejny więcej niż każdy inny producent segmentu premium. Wynik ten pokazuje, że sprzedaż Audi na europejskim rynku kształtowała się gorzej niż w skali globalnej i była nieznacznie niższa niż w 2012 roku, który dla Audi był sprzedażowo najlepszym rokiem w całej historii aktywności przedsiębiorstwa na rynku europejskim. Na skutek wciąż kryzysowej sytuacji na rynku w Niemczech, wskaźniki sprzedaży w roku 2013 spadły tu w porównaniu z rekordem roku 2012. Audi AG sprzedało na swoim rodzimym rynku 250 025 samochodów, o 5 procent mniej niż w roku 2012. Wyraźny wzrost nastąpił natomiast w Rosji. Rynek ten, na którym w 2013 roku sprzedano 36 150 egzemplarzy (plus 7,9 procent), wspiął się na siódmą pozycję wśród największych rynków zbytu Audi. W Wielkiej Brytanii, 142 039 sprzedanych samochodów zapewniło przyrost o 14,9 procent i szczególnego rodzaju premierę. W roku 2013, Audi po raz pierwszy w Zjednoczonym Królestwie zajęło pierwsze miejsce, jako najlepiej sprzedająca się marka premium. Sprzedaż samochodów marki Audi na tutejszym rynku podwoiła się w ciągu dziesięciu lat. W 2003 roku Audi UK sprzedało tylko 70 107 samochodów. Swą czołową pozycję w segmencie premium, Audi AG potwierdziło także na tych rynkach, które są szczególnie dotknięte przez kryzys: we Włoszech, gdzie sprzedaż spadła o 6,1 procent (47 007 sprzedanych aut), we Francji, gdzie spadek wyniósł 8,3 procent (57 012 sprzedanych aut) i w Hiszpanii (-3,2 procent, 34 977 sprzedanych aut). W Polsce, po bardzo udanym czwartym kwartale, Audi zakończyło 2013 rok z 5574 samochodami zarejestrowanymi przez klientów. Oznacza to wzrost o 9,1 procent w porównaniu do roku poprzedniego. Największym powodzeniem cieszyły się tutaj modele Audi Q5, Audi A6 i cała rodzina Audi A3. W Chinach, Audi wzmocniło swą obecność na rynku i przekroczyło zakładany cel roczny: 450 tysięcy dostarczonych klientom samochodów. Do końca grudnia, 491 989 chińskich klientów zdecydowało się na zakup auta marki Audi. To o 21,2 procent więcej w porównaniu z rokiem 2012. Do zwiększenia sprzedaży przyczyniło się zwłaszcza produkowane w Państwie Środka Audi Q3. W ubiegłym roku sprzedano tam 42 501 egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Obok jego większego brata, Audi Q5, dwucyfrowymi wskaźnikami wzrostu sprzedaży w Chinach mogą pochwalić się także najpopularniejsze limuzyny marki Audi. Sprzedaż modelu A4 L wzrosła w tym czasie o 20 procent i wyniosła 120 450 egzemplarzy, a w przypadku Audi 6 L, o 15,3 procent (153 163 samochodów). Dodatkowo, Audi AG w minionym roku rozszerzyło w Chinach także ofertę cieszących się tu dużym popytem modeli sportowych, wprowadzając na rynek S6, S7 Sportback i RS 5 Cabriolet. Zdecydowanie pozytywnymi wynikami sprzedaży, Audi zakończyło ubiegły rok także na innych rynkach regionu Azji Południowo-Wschodniej. W Japonii sprzedano 28 735 samochodów Audi, czyli o 20,1 procent więcej niż w roku 2012. W Korei Południowej przyrost wyniósł aż 32,7 procent, co odpowiada liczbie 20 031 egzemplarzy. Dzięki 10 002 sprzedanym samochodom (+11,1 procent), mimo trudnych warunków panujących na rynku, Audi jako pierwszy producent segmentu premium przekroczyło w Indiach pułap 10 tys. aut oddanych do rąk klientów. Japonia, Korea Południowa i Indie to tym samym trzy z ponad 40 rynków, na których Audi zanotowało w 2013 roku nowe rekordy sprzedaży. [TABLE] [TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD=colspan: 3]W miesiącu grudniu [/TD] [TD=colspan: 3]łącznie [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do grudnia 2012 r. [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do całego roku 2012 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]130 700 [/TD] [TD]110 383 [/TD] [TD]+18,4% [/TD] [TD]1 575 500 [/TD] [TD]1 455 123 [/TD] [TD]+8,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]47 900 [/TD] [TD]45 226 [/TD] [TD]+6,0% [/TD] [TD]732 300 [/TD] [TD]739 030 [/TD] [TD]-0,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]15 813 [/TD] [TD]16 913 [/TD] [TD]-6,5% [/TD] [TD]250 025 [/TD] [TD]263 163 [/TD] [TD]-5,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Wielka Brytania [/TD] [TD]7 193 [/TD] [TD]4 760 [/TD] [TD]+51,1% [/TD] [TD]142 039 [/TD] [TD]123 640 [/TD] [TD]+14,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Francja [/TD] [TD]4 118 [/TD] [TD]5 193 [/TD] [TD]-20,7% [/TD] [TD]57 012 [/TD] [TD]62 202 [/TD] [TD]-8,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Włochy [/TD] [TD]3 526 [/TD] [TD]3 791 [/TD] [TD]-7,0% [/TD] [TD]47 007 [/TD] [TD]50 085 [/TD] [TD]-6,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Hiszpania [/TD] [TD]1 555 [/TD] [TD]1 763 [/TD] [TD]-11,8% [/TD] [TD]34 977 [/TD] [TD]36 139 [/TD] [TD]-3,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Rosja [/TD] [TD]2 585 [/TD] [TD]2 194 [/TD] [TD]+17,8% [/TD] [TD]36 150 [/TD] [TD]33 512 [/TD] [TD]+7,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]564 [/TD] [TD]420 [/TD] [TD]+34,29% [/TD] [TD]5 574 [/TD] [TD]5 111 [/TD] [TD]+9,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]17 013 [/TD] [TD]14 841 [/TD] [TD]+14,6% [/TD] [TD]158 061 [/TD] [TD]139 310 [/TD] [TD]+13,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 336 [/TD] [TD]1 240 [/TD] [TD]+7,7% [/TD] [TD]11 712 [/TD] [TD]9 482 [/TD] [TD]+23,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Daleki Wschód [/TD] [TD]56 700 [/TD] [TD]41 380 [/TD] [TD]+37,0% [/TD] [TD]579 100 [/TD] [TD]478 879 [/TD] [TD]+20,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]48 325 [/TD] [TD]35 279 [/TD] [TD]+37,0% [/TD] [TD]491 989 [/TD] [TD]405 838 [/TD] [TD]+21,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Indie [/TD] [TD]856 [/TD] [TD]931 [/TD] [TD]-8,1% [/TD] [TD]10 002 [/TD] [TD]9 003 [/TD] [TD]+11,1% [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Hyundai i Kia ukarani za zaniżanie spalania. Zapłacą 395 mln dolarów Niezła nauczka, ale wydaje mi się, że tak naprawdę co drugi producent powinien zapłacić karę za robienie nas w balona...
  6. Volkswagen wzywa do serwisu 2,6 mln aut z całego świata Najbardziej zdziwiła mnie usterka przekładni DSG - żeby zmieniać jej oprogramowanie, ok, ale zmieniać także typ oleju?
  7. więcej -> Audi Hungaria ma 25 mln silników na koncie | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. Marka Volkswagen sprzedała w pierwszym kwartale 1,43 mln samochodów -Wzrost sprzedaży w okresie styczeń – marzec o 5,2 procent -Sprzedaż w marcu: 532.400 sztuk / -0,8 procent Poznań, 11 kwietnia 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała na świecie w pierwszych trzech miesiącach roku 1,43 mln pojazdów (styczeń – marzec 2012: 1,36 mln, +5,2 procent). W samym marcu odnotowany został niewielki spadek sprzedaży: nabywcom przekazano 532.400 samochodów (marzec 2012: 536.700, -0,8 procent). W Polsce od stycznia do marca 2013 roku zarejestrowano 7.137 samochodów (I-III 2013: 5.583 szt, +27,83 procent). W marcu także liczba rejestracji wzrosła w porównaniu z minionym rokiem do 2.348 szt. (marzec 2012: 2.233; +5,15%). „Marka Volkswagen Samochody Osobowe różnie rozwijała się na poszczególnych rynkach. Podczas gdy w Azji i Ameryce Północnej sprzedaż nadal rosła, w innych regionach, jak Europa Zachodnia i Ameryka Południowa można było zauważyć tendencję spadkową” – wyjaśnił we wtorek w Wolfsburgu Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. W Europie marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w pierwszym kwartale 396.300 aut (I-III 2012: 441.800; -10,3 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło 208.800 sztuk (I-III 2012: 232.600; -10,2 procent). Spadek obserwowany był także na niemieckim rynku, gdzie klienci odebrali 126.500 nowych samochodów (I-III 2012: 149.000; -15,1 procent). Wzrosła natomiast sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej: sprzedanych zostało 61.000 pojazdów (I-III 2012: 60.200; + 1,4 procent). W Rosji marka odnotowała spadek sprzedaży do 35.300 sztuk (I-III 2012: 35.800; - 1,4 procent). W Polsce od stycznia do marca 2013 roku zarejestrowano 7.137 samochodów (I-III 2012: 5.583 szt.; +27,83 procent). Udział w rynku marki Volkswagen w naszym kraju w pierwszym kwartale wyniósł 9,47 procent (I-III 2012: 7,23%). Najwięcej w tym okresie zarejestrowano Golfów (1.803; +16,62 procent), na drugim miejscu znajduje się Passat (1.333; +24,58 procent), na trzecim Polo (1.218; + 15,89 procent). W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż w marcu wzrosła o 20,9 procent i wyniosła 653.500 samochodów (I-III 2012: 540.600). W Chinach (z Hongkongiem) sprzedano w tym okresie 598.100 aut (I-III 2012: 483.400; +23,7 procent). Natomiast w Indiach sprzedaż spadła do 16.600 sztuk (I-III 2012: 20.400; -18,5 procent). W regionie Ameryki Północnej nabywców znalazło o 7,3 procent więcej osobowych Volkswagenów, niż w ubiegłym roku, tzn. 145.700 sztuk (I-III 2012: 135.000); z tego 98.200 aut odebrali nowi właściciele z USA. W regionie Ameryki Południowej wielkość sprzedaży spadła o 7,3 procent do 176.600 pojazdów (I-III 2012: 190.500), z tego 131.200 (I-III 2012: 128.600; -5,3 procent) osobowych Volkswagenów sprzedanych zostało w Brazylii. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Kia i Hyundai wzywają do serwisu 1,9 mln aut O akcji serwisowej aut koreańskich chyba pierwszy raz słyszę...
  10. Dzięki racjonalizatorskim pomysłom pracowników, Audi zaoszczędziło ponad 71 mln euro - Nowy rekord programu racjonalizatorskiego 2012 - Udział w programie bierze blisko połowa pracowników Audi - Thomas Sigi, szef kadr Audi mówi: „Pracownicy wiedzą najlepiej jak zoptymalizować procesy w naszych zakładach“ Program racjonalizatorski Audi, prowadzony po raz kolejny w roku 2012, dał impuls do wprowadzenia licznych rozwiązań usprawniających pracę w fabrykach Audi. W ubiegłym roku, w obu niemieckich zakładach, Ingolstadt i Neckarsulm, koncern wdrożył 16 011 pomysłów zaproponowanych przez pracowników. Dzięki temu, zaoszczędzono 71,1 mln euro. „Tylko zaangażowani pracownicy, gotowi do codziennej, wydajnej pracy i wdrażania swoich pomysłów w praktyce, są gwarancją sukcesu Audi“ powiedział Thomas Sigi, szef kadr i zatrudnienia Audi. „Każdy członek załogi Audi jest ekspertem w swojej dziedzinie i wie najlepiej, jak możemy jeszcze wydajniej optymalizować procesy w naszych zakładach.“ W ubiegłym roku, kreatywne pomysły i propozycje zmian racjonalizatorskich przedstawiło 21 424 pracowników, czyli ponad 45 procent zatrudnionych w fabrykach Audi w Niemczech. Bilans tych propozycji, to 28 271 kreatywnych pomysłów, z których 16 011 zastosowano w praktyce. „Decydujące znaczenie ma nie ilość, ale możliwość realizacji idei“ – podkreśla Wolfgang Andreä, kierownik Działu Zmian i Racjonalizacji. „Nawet pomysły o pozornie niewielkim znaczeniu, mogą stać się impulsem do dużych zmian w całej firmie.“ Sukces racjonalizatorskiego programu Audi znalazł uznanie w całej branży. W roku 2012, Niemiecki Instytut Mikroekonomii, już po raz ósmy, nagrodził go jako najlepszy program racjonalizatorski w niemieckiej branży motoryzacyjnej. Korzyści z przedstawionych pomysłów są bardzo różne. Począwszy od optymalizacji procesów połączonej z redukcją kosztów, poprzez poprawę jakości, aż po udoskonalenie ergonomii pojazdów. Dla przykładu, pomysł Mahmuta Yildiz z Neckarsulm, dotyczący termoizolatorów stosowanych w tunelu wału napędowego Audi A4.* Dotychczas, w pojazdach napędzanych benzyną, producent stosował inne termoizolatory niż w pojazdach napędzanych olejem napędowym.** Yildiz wpadł na pomysł, by termoizolator używany w samochodach z silnikiem Diesla stosować we wszystkich wariantach modelu A4. Jest to nie tylko tańsze, ale też zapewnia lepszą termoizolację.* Redukuje koszty produkcji, a także upraszcza magazynowanie i logistykę. A co najważniejsze, korzysta na tym klient, ponieważ w samochodach benzynowych montuje się teraz lepszy termoizolator. Fakt, że drobne zmiany mogą mieć ogromne znaczenie, potwierdza też pomysł dwójki uczniów z Ingolstadt.* W procesie produkcji generatorów, łożyska pierścieni ślizgowych dopasowywano dotychczas przy pomocy obcinaka bocznego. Z tego powodu, czasami występowały minimalne różnice w wymiarach, co utrudniało końcowy montaż łożyska. Bianca Gressel i Patrick Ferch zaproponowali, by elementy te wycinać przy pomocy praski dźwigniowej. Jest to nie tylko bardziej ergonomiczne, ale też poprawia jakość tak obrabianych elementów. Pomysłowość swoich pracowników Audi nagradza premiami, których wysokość zależy od uzyskanych oszczędności. W roku 2012, na premie wydano łącznie 6,7 mln euro. Najlepsi i najbardziej pomysłowi uczestnicy programu racjonalizatorskiego, 15 kwietnia tego roku, odbiorą w Ingolstadt specjalne odznaczenia. By z sukcesem stosować jakiś pomysł w praktyce, konieczne jest wsparcie przełożonych i ekspertów, którzy są w stanie ocenić proponowane ulepszenia.** Dlatego Audi nagrodzi w tym roku także „Najlepszych rzeczoznawców“, „Najlepszych przełożonych“ i „Najlepszych koordynatorów pomysłów“. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. więcej -> 987 mln zł pomocy publicznej dla firm motoryzacyjnych, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, rynek nowych samochodów, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. więcej -> Koncern Volkswagen sprzedał po raz pierwszy ponad 9 mln samochodów, park samochodów, testy samochodów osobowych, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. KoncernVolkswagen sprzedał po raz pierwszy ponad 9 mln samochodów Poznań,23 stycznia 2013 r. – Koncern Volkswagen w 2012 roku po raz kolejnyzwiększył światową sprzedaż – jej poziom przekroczyłrekordową wartość z poprzedniego roku. Po raz pierwszy w ciągudwunastu miesięcy koncern sprzedał 9,07 mln samochodów (2011:8,16; +11,2 procent)*. Grudzień koncern zamknął wzrostem liczbysprzedanych aut o 20,7 procent (784.300 sztuk; grudzień 2011:649.700 sztuk)*. W Polsce zarejestrowano 64.171 aut, co oznacza, żewięcej niż co piąty rejestrowany samochód należał do koncernuVolkswagen, a pierwsze dwa miejsca na polskim rynku należą do Skodyi Volkswagena. PrezesZarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn powiedział:„Koncern Volkswagen doskonale rozwinął się w trudnych warunkach.Rok 2012 był najlepszym rokiem w historii pod względem sprzedaży.Z naszą Strategią 2018 po raz kolejny zrobiliśmy wyraźny krok naprzód. Przed nami duże wyzwania. Koncern Volkswagen spełniłwszystkie warunki, aby stawić im czoła i odgrywać wiodącą rolęna światowych rynkach.” CzłonekZarządu koncernu ds. sprzedaży Christian Klingler dodał:„Wszystkie marki naszego koncernu wniosły swój wkład w bardzodobre wyniki sprzedaży w 2012 roku. To doskonałe osiągnięciezespołowe. Jednak nadal patrzymy uważnie w przyszłość, ponieważutrzymująca się niepewna sytuacja, przede wszystkim w EuropieZachodniej, będzie nam nadal towarzyszyć w bieżącym roku. Rynkipozostaną wymagające, konkurencja nasili się.” Sprzedażw ciągu roku kształtowała się zadowalająco przede wszystkim nakontynencie amerykańskim i wzrosła na koniec roku o 26,2 procent do841.500 aut (2011: 666.800). Z tego 596.100 sztuk (2011: 444.200,+34,2 procent) przypadło na rynek USA. „Dlakoncernu Volkswagen, USA są jednym z głównych rynków na drodze dorealizacji naszej Strategii 2018. Volkswagen Group of America chcesię rozwijać i razem z Porsche Cars North America przekazać w tymroku klientom znacznie ponad 600.000 samochodów” – powiedziałWinterkorn przed tegorocznym Motor Show w Detroit. W tymsamym okresie koncern Volkswagen sprzedał w regionie AmerykiPołudniowej 1,01 mln pojazdów (2011: 0,93; + 8,2 procent), z czego780.200 (2011: 704.700; + 10,7 procent) odebrali klienci z Brazylii. Także wregionie Azji i Pacyfiku znacznie wzrosła wielkość sprzedażypojazdów koncernu. Po raz pierwszy nabywców znalazło ponad trzymiliony samochodów (3,17 mln) w ciągu jednego roku (2011: 2,57 mln;+ 23,3 procent) . Na Chiny – największy pojedynczy rynek wregionie – przypadło 2,81 mln sztuk (2011: 2,26; +24,5 procent). WIndiach sprzedaż wzrosła o 2,1 procent do 114.100 samochodów(2011: 111.700). Mimoutrzymującej się trudnej sytuacji na południowoeuropejskichrynkach, koncernowi Volkswagen udało się utrzymać sprzedaż wcałej Europie na stabilnym poziomie. Klienci nabyli 3,67 mlnpojazdów (2011: 3,68 mln; - 0,3 procent). W Europie Zachodniej (bezNiemiec) największy europejski producent samochodów sprzedał 1,85mln aut (2011: 1,98; -6,5 procent). Na niemieckim rynku sprzedażwzrosła do 1,18 mln pojazdów (2011: 1,15 mln; +1,9 procent).Znaczny wzrost obserwowany jest nadal w Europie Środkowej iWschodniej, gdzie klienci odebrali 644.300 samochodów (2011:547.800; +17,6 procent). Na największy rynek w regionie – Rosję –przypadło 317.700 sztuk (2011: 229.000; +38,8 procent). W Polscenowych właścicieli znalazło 64.171 aut Volkswagen, Audi, Skoda,Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe, czyli marek należącychdziś do Volkswagen Group Polska (oznacza to wzrost o 6,5 procent wporównaniu z rokiem 2011 - 60.255 aut). Więcej niż co piąte autowyjeżdżające z salonu w naszym kraju należało do koncernuVolkswagen, a dwa pierwsze miejsca pod względem rejestracji należądo Skody i Volkswagena. *) zmarką Porsche od 1.08.2012, bez marek MAN i Scania Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Pagani Huayra nr 01 wystawione sprzedaż za 2 mln euro Ponad dwa razy drożej niż za Koenigsegga, o którym niedawno pisałem
  15. więcej -> Bosch: 50 mln wtryskiwaczy oraz 10 mln pomp wysokociśnieniowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> Prawie 5 mln sprzedanych samochodów hybrydowych przez Toyotę | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Akcja serwisowa Toyoty - ponad 7 milionw samochodw pojedzie do warsztatu!
  18. Agnieszka Radwańska zarobiła w tym sezonie już prawie 3,5 mln dolarów
  19. 2 mln Polaków przebywa za granicą w celach zarobkowych Dużo mało? Jakie macie zdanie w tej kwestii?
  20. McLaren F1 GTR w barwach Davidoff/Gulf został sprzedany za 13 mln dolarów
  21. Ferrari 250 GT SWB California Spyder wystawione na aukcji za 9 mln dolarw
  22. Chelsea Londyn zaoferowała 21 mln euro za Roberta Lewandowskiego!
  23. UEFA: Chelsea zarobiła prawie 60 mln euro za triumf w Lidze Mistrzów Ja tak się zawsze zastanawiam, skąd oni biorą akurat te kwoty które im wypłacają
  24. Ferrari 250 GTO za 31 mln dol. rozbite we Francji Ť AUTOKULT.pl Nie mam pytań...
×