Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'mistrzowski' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 6 wyników

  1. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii Volkswagen przed Rajdem Australii z ambicjami na tytuł mistrzowski Poznań, 8 września 2014 r. – Tylko mały krok dzieli Volkswagena od wielkiego celu: w Australii producent z Wolfsburga ma szansę sięgnąć po tytuł rajdowego mistrza świata FIA (WRC) w kategorii producentów. W dniach 11-14 września również duety Volkswagena Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) na antypodach rozstrzygną między sobą rywalizację o mistrzowski tytuł w kategorii kierowców i pilotów. Bo jedno jest już pewne: tylko kierowca jednego z Polo R WRC ma szansę, by zostać mistrzem świata. Zgodnie w powiedzeniem „niech wygra lepszy”, w Volkswagenie nikt nie układa żadnej strategii przed tym wyjątkowym i jednocześnie jednym z najtrudniejszych rajdów w roku. W harmonogramie: 20 odcinków specjalnych o łącznej długości 315,30 km. „Rajd Australii jest jedną z największych atrakcji sezonu” – stwierdził Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Biorąc pod uwagę aktualną sytuację w MŚ, tegoroczny rajd może być szczególnie interesujący. W pojedynku Ogiera z Latvalą obaj mają zielone światło do walki o tytuł mistrzowski. Dodatkowo mamy duże szanse, aby z wyprzedzeniem świętować zdobycie mistrzostwa świata w kategorii producentów. W ubiegłym roku wygraliśmy tutaj 21 z 22 odcinków specjalnych i rozpoczęliśmy najdłuższą serię zwycięstw w historii Rajdowych MŚ. Jesteśmy z tego bardzo dumni. Ale ponowne osiągnięcie takich sukcesów nie będzie łatwe. Rajd Australii to liczne, zróżnicowane wyzwania i wiele trudnych odcinków, na których bardzo łatwo popełnić błąd. Jak szybko może skończyć się rajd, widzieliśmy ostatnio w Niemczech. Ale właśnie wtedy, gdy wyzwania są duże, zwycięstwo smakuje najlepiej. Tym razem chcielibyśmy po raz kolejny poczuć jego smak.” Pięć punktów brakuje Volkswagenowi do zwycięstwa w kategorii producentów Volkswagen ma już w Australii możliwość zdobycia tytułu mistrza świata w kategorii producentów. W przypadku podwójnego zwycięstwa Citroëna, Sébastian Ogier i Jari-Matti Latvala musieliby zebrać wspólnie pięć punktów, aby marzenie się ziściło. W każdym razie wystarczy, aby obronić 129 punktów ze 167-punktowej przewagi nad konkurencją. Jeżeli to się uda, byłby to historyczny triumf, gdyż udana obrona tytułu w Australii byłaby najwcześniejszym rozstrzygnięciem walki o mistrzostwo od 25 lat – po trochę więcej, niż trzech czwartych sezonu. Ogier kontra Latvala – spektakularny pojedynek, wydanie australijskie Pojedynek Ogiera z Latvalą od początku sezonu trzyma kibiców w napięciu. Przed Rajdem Australii, w kategorii kierowców Sébastien Ogier ma 44 punkty przewagi nad swoim kolegą z zespołu Jari-Matti Latvalą. Osiem z dziewięciu rajdów w sezonie wygrał jeden z nich – pięć razy Ogier, trzy razy Latvala. Długotrwała rywalizacja obu kierowców zapisała się już także w historii Rajdowych Mistrzostw Świata: aż trzy razy różnica czasowa na mecie należała do dziesięciu najmniejszych różnic w MŚ. W 2011 roku w Jordanii Ogier wyprzedził Latvalę o 0,2 sekundy. W 2010 roku w Nowej Zelandii Latvala był szybszy od Ogiera o 2,4 sekundy. Najmniejsza różnica, jaką zaliczyli w barwach Volkswagena, to różnica z tegorocznego Rajdu Finlandii, gdy Latvala miał czas lepszy od Ogiera o 3,6 sekundy. Mikkelsen – młody kierowca w doskonałej formie W dziewięciu rajdach siedem razy w pierwszej piątce, z tego trzy razy na podium – sezon 2014 jest najlepszym sezonem w karierze Mikkelsena. Mistrz Interncontinental Rally Challenge (IRC) z 2011 i 2012 roku z 77 punktami straty znajduje się na trzecim miejscu w tabeli po Sébastienie Ogierze i Jari-Matti Latvali. W Rajdzie Australii 25-letni kierowca będzie walczył na swoim ulubionym terenie – na szutrze. Mikkelsen ma dobre wspomnienia z rajdu na antypodach, gdzie w 2013 roku podczas swojego debiutu zajął szóste miejsce. Typowy Rajd Australii: szybkie drogi krajowe, trudne drogi leśne 20 odcinków specjalnych o długości 315,30 kilometrów – Rajd Australii wokół Coffs Harbour w Nowej Południowej Walii nie jest może najdłuższy, ale za to bardzo trudny. Odcinki specjalne mają wyjątkowo zróżnicowany charakter: superszybkie drogi krajowe na przemian z wąskimi, krętymi odcinkami przez gęste lasy. Liczne zakręty z ograniczoną widocznością utrudniają życie kierowcom i pilotom. Chyba najbardziej charakterystyczny odcinek specjalny Rajdu Australii czeka na zawodników w niedzielę, gdy rajd przeniesie się na północ od Coffs Harbour. „Wedding Bells” w pagórkowatym Wedding Bells State Forest to wymagający, liczący 9,39 km odcinek, który przy drugim przejeździe będzie jednocześnie Power Stage, nagradzanym dodatkowymi punktami dla trzech najszybszych kierowców. Jednak z największym wyzwaniem kierowcy będą musieli zmierzyć się w sobotę, na wysuniętym najbardziej na południe odcinku specjalnym w Rajdzie Australii – OS „Nambucca”. Z długością 48,92 kilometra jest to najdłuższy oes w rajdzie. Dużą zaletą Rajdu Australii są krótkie drogi dojazdu: punkty obserwacyjne dla kibiców oddalone są od 30 do 60 minut jazdy od centrum Coffs Harbour. World Rally Cars przejadą w ciągu trzech rajdowych dni tylko 632,80 km odcinków dojazdowych. Wypowiedzi przed Rajdem Australii Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Rajd Australii to dokładnie to, co lubię. Lubię ten układ odcinków specjalnych i zawsze czuję się na antypodach dobrze. Rajd w 2013 roku udał się Julienowi i mnie prawie perfekcyjnie: 19 najlepszych czasów na 22 odcinkach specjalnych, do tego trzy dodatkowe punkty za wygranie Power Stage. Naturalnie chcielibyśmy to powtórzyć w tym roku. Ale to nie będzie łatwe: pierwszego dnia pokonujemy oesy jako pierwsi, poza tym konkurencja jest bardzo blisko i czuwa, co udowodnił Hyundai zwycięstwem i drugim miejscem w Niemczech. Za błędy spotyka kara, doświadczyliśmy tego na własnej skórze – ale taki jest sport rajdowy. Rajd Niemiec już za nami i musimy patrzeć do przodu. Na szczęście Julien i ja po wypadku czujemy się dobrze. Dla bezpieczeństwa zrobiliśmy kilka testów, które wypadły pozytywnie. W Niemczech zapewniliśmy wprawdzie Volkswagenowi tytuł w kategorii kierowców, ale nie w kategorii producentów. I to jest teraz naszym głównym celem w Australii.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Rajd Australii zawsze jest wyjątkowy. Lubię luz australijskiego życia, krajobrazy i bliskość oceanu. Jeżeli chodzi o sam rajd, to wracamy z asfaltu na szuter, a przejście w tę stronę jest zawsze trudniejsze, niż z szutru na asfalt. Ale przedtem w Finlandii zaliczymy jeszcze krótki test, aby przyzwyczaić się do tego rodzaju nawierzchni, a przede wszystkim do innych punktów hamowania. Finlandia jest dobrym wyborem, bo tu na antypodach wskazane jest dostrojenie auta między Rajdem Meksyku a Rajdem Finlandii. Pierwszy dzień, w którym trzeba pokonać wiele wąskich, technicznych przejazdów w lesie, przypomina raczej Rajd Meksyku. Drugi dzień, z szerokimi, szybkimi odcinkami z wieloma łukami jest podobny, do odcinków w Finlandii. Potrzebne są nam zatem dwa różne setupy: bardziej miękki i bardziej twardy. Dobrze, że shakedown rozegrany będzie na jednym z odcinków specjalnych, tylko w odwrotnym kierunku. Pozwoli nam to dobrze wyczuć właściwy OS. Niestety ostatnio w Niemczech nie udało nam się dogonić naszego kolegi z zespołu Sébastiena Ogiera w tabeli kierowców. Zaczynamy więc od takiej samej różnicy. Mam nadzieję, że będę mógł walczyć o zwycięstwo. Nie możemy również zapominać o konkurentach spoza zespołu, bo Citroën i Hyundaj też mają szanse, by wygrać.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Z powrotem na szutrze, to lubię. Rajd Australii to jeden z tych rajdów, które już zaliczyłem za kierownicą Polo R WRC. I dobrze go wspominam. Wtedy cieszyłem się każdym odcinkiem specjalnym. Wiele z nich będziemy w tym roku pokonywać ponownie. Tam w lesie jest wiele trudnych zakrętów z ograniczoną widocznością. Można bardzo łatwo popełnić błąd i zrujnować sobie rajd. Szczególnie musimy skupić się na „Nambucca”, bo jest to nie tylko najdłuższy, ale chyba także najtrudniejszy OS Rajdu Australii. Na niecałych 50 kilometrach mamy wszystko, co może utrudnić życie kierowcy rajdowemu. Oprócz wielu trudnych zakrętów, także przejście na asfalt. W tym roku jednak możemy liczyć na opis trasy z 2013 roku, więc dokładnie go przestudiujemy. Zbytnio się nie denerwuję, bo mamy dobrą sytuację w kategorii kierowców, a zawsze, gdy podchodziłem do startu bez nerwów, udawało mi się uzyskać całkiem dobry wynik. Chętnie stanąłbym znów na podium. Naturalnie pięknie byłoby wygrać któregoś dnia rajd, ale nie spieszy mi się. Jednak Rajd Australii z pewnością jest jednym z tych rajdów, w których moje szanse na zwycięstwo są duże.” Trzy pytania do szefa logistyki Lutza Meyera Teraz rajd odbywa się w Australii – o ile więcej pracy wymagają rajdy na innym kontynencie w porównaniu z imprezami w Europie? Lutz Meyer: „Krótko i zwięźle: musieliśmy uporać się ze wszystkim w ciągu trzech dni. W niedzielę rozmontowaliśmy wszystko w Trewirze i w nocy z niedzieli na poniedziałek wysłaliśmy samochody i najważniejsze części do Hanoweru, aby były tam w poniedziałek rano. Mechanicy i ja w poniedziałek rano po Rajdzie Niemiec byliśmy z powrotem w firmie. Wszystkie części poszły do specjalistycznych działów do przeglądu, w poniedziałek i wtorek były sprawdzane, w środę załadowaliśmy je do kontenerów, sporządziliśmy listy i załatwiliśmy odprawę celną i skierowaliśmy wszystko do transportu lotniczego. W Europie mamy na to co najmniej półtora tygodnia czasu.” Ile dni w roku nie myśli Pan o rajdach i logistyce? Lutz Meyer: „W zasadzie to się nie zdarza. Może w Wigilię i pierwsze i drugie święto. Ale nawet wtedy nie mam całkowicie spokojnej głowy, bo przecież w połowie stycznia jest już Rajd Monte Carlo. Właściwie codziennie myślę o tym co najmniej jeden raz – wtedy to lub owo wpadnie mi do głowy i sobie to zapisuję. Jeżeli chodzi o dni wolne od pracy, to uzgodniłem z moją partnerką, że pół godziny dziennie poświęcam firmie. Robię to, by sprawdzić, czy najważniejsze rzeczy są załatwione i czy wszystko przebiega bez problemów.” Przy takiej ilości logistyki w pracy – kto planuje u Pana w domu wyjazd urlopowy? Lutz Meyer: „To robi moja partnerka, pozwoliłem sobie na ten komfort. Ona przejmuje na siebie planowanie urlopu, porównuje i wszystko sprawdza. A ja chętnie zgadzam się z jej decyzjami.” Liczba na Rajd Australii: 1,8 Duet Volkswagena Sébastien Ogier/Julien Ingrassia zaliczyli w ubiegłym roku w Australii prawie perfekcyjny rajd. Wygranych 19 z 22 odcinków specjalnych, łączny czas 3:19.55,0 godzin. Różnica między ich czasem, a idealnym czasem rajdu (3:19.53,2 godz.), wynikającym z sumy wszystkich najlepszych czasów na oesach, wyniosła zaledwie 1,8 sekundy. Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – punktacja Kategoria kierowców: 01. Sébastien Ogier, 187 punktów; 02. Jari-Matti Latvala, 143; 03. Andreas Mikkelsen, 110; 04. Mads Østberg, 74; 05. Thierry Neuville, 73; 06. Mikko Hirvonen, 73; 07. Elfyn Evans, 57; 08. Kris Meeke, 54; 09. Martin Prokop, 37; 10. Henning Solberg, 26; 11. Juho Hänninen, 20; 12. Bryan Bouffier, 18; 13. Dani Sordo, 18; 14. Robert Kubica, 12; 15. Ott Tänak, 11; 16. Benito Guerra, 8; 17. Hayden Paddon, 8; 18. Chris Atkinson, 6; 19. Pontus Tidemand, 6; 20. Jaroslav Melichárek, 4; 21. Dennis Kuipers, 4; 22. Nasser Al-Attiyah, 3; 23. Lorenzo Bertelli, 2; 24. Matteo Gamba, 2; 25. Craig Breen, 2; 26. Yuriy Protasov, 2; 27. Jari Ketomaa, 1; 28. Karl Kruuda, 1; 29. Khalid Al-Qassimi, 1; 30. Julien Maurin, 0 Kategoria konstruktorów: 1. Volkswagen Motorsport; 305 punktów; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 138; 3. Hyundai Motorsport, 131; 4. M-Sport, 128; 5. Volkswagen Motorsport II, 109; 6. Jipocar Czech National Team, 40; 7. RK M-Sport WRT, 21; 8. Hyundai Motorsport N, 12 Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii – harmonogram Czwartek, 11 września 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Shakedown (Hydes Creek), 210 min [/TD] [TD]04,98 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Ceremonia startu (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 16:00 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Piątek, 12 września 2014 [TABLE=width: 619] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Start (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01 [/TD] [TD]Hydes Creek I [/TD] [TD]22,08 km [/TD] [TD]10,73 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:18 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Bellingen I [/TD] [TD]30,14 km [/TD] [TD]10,72 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:11 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Newry I [/TD] [TD]01,87 km [/TD] [TD]24,91 km [/TD] [TD]31,29 km [/TD] [TD]godz. 10:39 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service A (Coffs Harbour) 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:09 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Hydes Creek II [/TD] [TD]22,08 km [/TD] [TD]10,73 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:27 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Bellingen II [/TD] [TD]30,14 km [/TD] [TD]10,72 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Newry II [/TD] [TD]01,87 km [/TD] [TD]24,91 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:48 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]SSS I [/TD] [TD]31,52 km [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]SSS II [/TD] [TD] [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD]00,54 km [/TD] [TD]godz. 18:38 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service B (Coffs Harbour), 45 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Parc fermé (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]171,53 km [/TD] [TD]95,84 km [/TD] [TD]Σ 267,37 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Sobota, 13 września 2014 [TABLE=width: 619] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service C (Coffs Harbour), 15 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 06:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Nambucca I [/TD] [TD]61,81 km [/TD] [TD]48,92 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:18 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Valla I [/TD] [TD]18,05 km [/TD] [TD]08,96 km [/TD] [TD]45,70 km [/TD] [TD]godz. 10:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service D (Coffs Harbour), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 12:36 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Nambucca II [/TD] [TD]61,81 km [/TD] [TD]48,92 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:24 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Valla II [/TD] [TD]18,05 km [/TD] [TD]08,96 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:52 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]SSS III [/TD] [TD]45,93 km [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]SSS IV [/TD] [TD] [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD]00,54 km [/TD] [TD]godz. 18:38 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service E (Coffs Harbour), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Parc fermé (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]251,89 km [/TD] [TD]118,88 km [/TD] [TD]Σ 370,77 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Niedziela, 14 września 2014 [TABLE=width: 619] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service F (Coffs Harbour), 15 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 06:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]Shipmans I [/TD] [TD]42,30 km [/TD] [TD]30,20 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:08 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16 [/TD] [TD]Bucca I [/TD] [TD]15,54 km [/TD] [TD]10,86 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:16 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 17 [/TD] [TD]Wedding Bells I [/TD] [TD]14,06 km [/TD] [TD]09,23 km [/TD] [TD]32,79 km [/TD] [TD]godz. 10:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service G (Coffs Harbour), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 11:19 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 18 [/TD] [TD]Shipmans II [/TD] [TD]42,30 km [/TD] [TD]30,20 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 12:52 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 19 [/TD] [TD]Bucca II [/TD] [TD]15,54 km [/TD] [TD]10,86 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 20P [/TD] [TD]Wedding Bells II [/TD] [TD]14,06 km [/TD] [TD]09,23 km [/TD] [TD]32,79 km [/TD] [TD]godz. 15:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service H (Coffs Harbour), 10 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 16:02 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Dekoracja zwycięzców (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 17:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]209,38 km [/TD] [TD]100,58 km [/TD] [TD]Σ 309,96 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]632,80 km [/TD] [TD]315,30 km [/TD] [TD]Σ 948,10 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Mistrzowski team Audi drugi w Bahrajnie - W ośmiu wyścigach, Audi piętnaście razy stawało na podium - Fässler, Lotterer i Tréluyer drudzy w finale - Załoga Duval, Kristensen i McNish odpadła Ingolstadt/Bahrajn, 2 grudnia 2013 r. Zajmując drugą pozycję podczas zmagań w Bahrajnie, Audi zakończyło tegoroczną serię wyścigów Mistrzostw Świata na długich dystansach (FIA-WEC). Mistrzowski team musiał ustąpić pierwszego miejsca zaledwie po raz drugi, na osiem tegorocznych rund. To był sezon pełen sukcesów. Aż do połowy ostatniego w tym sezonie wyścigu, zespół Audi Sport Team Joest miał bardzo komfortową pozycję. Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, jadący Audi R18 e-tron quattro, mieli tylko niespełna piętnaście sekund straty do prowadzącej Toyoty. Niestety, na dziewięćdziesiątym piątym okrążeniu, Loïc Duval zameldował przez radio o problemie z układem przeniesienia napędu. Po raz pierwszy na dwadzieścia trzy wyścigi w których od roku 2011 brały udział różne serie Audi R18, defekt techniczny zadecydował o odpadnięciu zespołu Audi z dalszych zmagań. Zatem drugie miejsce, które pierwotnie miało przypaść ich kolegom, zajęli Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer. W 3 godzinie i 33 minucie wyścigu, z kolei Marcel Fässler z powodu wyprzedzania przy żółtej fladze, decyzją sędziów zmuszony został do karnego przejazdu przez aleję serwisową. W ten sposób R18 e-tron quattro z numerem „1“ straciło ponad minutę i nie miało już szans na przeskoczenie rywali. Zdobycie w Bahrajnie po raz piętnasty miejsca na podium, oznacza dla Audi dobre zakończenie tegorocznej serii wyścigów na długich dystansach WEC. Audi Sport Team Joest wygrało sześć z ośmiu rund, czyli o jedną więcej niż w ubiegłym sezonie. W klasyfikacji marek, Audi reprezentowane przez sportową hybrydę mogło cieszyć się drugim tytułem mistrzowskim wcześniej niż się spodziewano*, już przed zakończeniem sezonu. Także kierowcy: Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish jeszcze przed końcem całorocznych zmagań zdobyli tytuły mistrzów świata*. W ten sposób poszli w ślady swoich kolegów. Trio Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer jako pierwsze zdobyło bowiem w ubiegłym roku mistrzowski tytuł w nowej serii wyścigów długodystansowych. Dwunaste zwycięstwo Audi w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, jedenasty tryumf w 12-godzinnym wyścigu Sebring zaliczanym do serii American Le Mans, zdobycie prestiżowego tytułu „Tourist Trophy“ w Silverstone oraz pięć najlepszych czasów na treningach, to kolejne sukcesy, jakie w tym sezonie zapisało na swoim koncie Audi. Ponadto reprezentujący koncern Mike Rockenfeller, zdobył w tym roku tytuł mistrza świata w serii DTM, a zespół Audi Sport Team Phoenix wygrał klasyfikację zespołową. Sezon 2013 właśnie się zakończył, a drużyna Audi już zaczyna intensywne przygotowania do sezonu 2014, w którym w wyścigach długodystansowych WEC zaczną obowiązywać zupełnie nowe reguły, sprzyjające najbardziej efektywnym pojazdom. By spełnić nowe wymogi, Audi pracuje nad całkowicie nowym samochodem wyścigowym, który pierwszy raz stanie w szranki 20 kwietnia 2014 roku, w będącym preludium do całego sezonu WEC wyścigu w Silverstone. * Z zastrzeżeniem oficjalnych wyników podanych przez FIA Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Dominując rywalizację na asfalcie i umiejętnie zarządzając tempem na szutrze, Robert Kubica i Maciek Baran triumfowali po raz piąty w tym roku, zwyciężając w Rajdzie Hiszpanii. Polacy zostali mistrzami klasyfikacji WRC2 FIA w swoim debiutanckim sezonie, który zakończą za kierownicą DS3 WRC, podczas następnego Rajdu Wielkiej Brytanii. Siódma i ostatnia runda WRC2 z programu Roberta Kubicy - Rajd Hiszpanii, miała być dla Polaka dużym wyzwaniem, ponieważ miał on szansę zdobyć tutaj tytuł, finiszując na podium. Mając na koncie cztery zwycięstwa w sezonie 2013 (w Grecji, Sardynii, Niemczech i Francji), kierowca Citroëna DS3 RRC był zdeterminowany, aby walczyć do końca, jednocześnie gromadząc jak najwięcej doświadczenia, podczas jedynego rajdu o mieszanej nawierzchni w tegorocznych mistrzostwach. Po wyruszeniu z placu przed katedrą w Barcelonie, zawodnicy udali się na trzy nocne odcinki specjalne, zaplanowane na piątkowy wieczór. Na pierwszym, 21-kilometrowym oesie, Robert Kubica pokonał kolejnego zawodnika o ponad 26 sekund! Na kolejnych dwóch utrzymał swoje imponujące tempo, kończąc pierwszy etap z 50. sekundową przewagą nad drugim Elfinem Evansem. Następnego dnia jeszcze poprawił swoje tempo, jadąc około pół sekundy szybciej na kilometrze niż rywal, dzięki czemu umocnił się na prowadzeniu. Na serwisie po pierwszej pętli jego przewaga wynosiła 1 minutę i 31 sekund! Po wygraniu ośmiu pierwszych odcinków, Robert zwolnił nieco na ostatnim tego dnia, superoesie Salou. Tamtej próby nie ukończył Evans i przewaga Kubicy nad drugim zawodnikiem przekroczyła cztery minuty! Mając tak dużą przewagę, podstawowym zadaniem podczas trzeciego dnia było przejechanie go bez zagrożenia dla wyniku. Robert pozostawał skoncentrowany, mimo że stracił kilka sekund na pierwszych próbach. Ostatecznie finiszował w imponującym stylu, wygrywając dwa ostatnie odcinki specjalne i pokonując drugiego Al-Rajhi o ponad pięć minut. Po zdobyciu 144, ze 150-ciu możliwych do zdobycia punktów, Robert Kubica został pierwszym w historii Polakiem z tytułem Mistrza Świata w kategorii WRC2. Tytuł ten wieńczy sezon, obfitujący w nowe dla Kubicy doświadczenia: „Być może pomyślicie, że wynik ten było łatwo uzyskać, ale mogę was zapewnić, że trudno było od początku do końca! Kiedy zacząłem sezon w Portugalii, to był mój pierwszy rajd na szutrze i musiałem znaleźć odpowiedzi na setki pytań jakie sobie zadawałem. Później każdy rajd był całkowicie odmienny od tych, które były wcześniej, włączając również te na asfalcie. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu - Citroën Racing, PH Sport i firmie Lotos, bez których nie byłoby mnie tu dzisiaj. " Robert przyznał, że nie będzie długo spoczywał na laurach, ponieważ woli skoncentrować się na kolejnych wyzwaniach: „Tak naprawdę, nigdy nie świętowałem mojego zwycięstwa w Grand Prix Kanady w 2008 roku, więc nie spodziewajcie się żadnych wielkich uroczystości z mojej strony! Jeżeli ludzie są szczęśliwi kiedy osiągam dobre rezultaty, to ja też jestem zadowolony! Najważniejsze dla mnie jest to, że wciąż robię postępy. Nabyłem doświadczenia na luźniej nawierzchni, pomimo ograniczeń mojego ramienia… Mam jeszcze wiele do zrobienia, zanim będę mógł być w pełni zadowolony, ponieważ jestem bardzo wymagający.” Robert Kubica i Maciek Baran, wystartują w Rajdzie Wielkiej Brytanii (13-17 listopada) w DS3 WRC zespołu Abu Dhabi Citroën Total World Rally Team. źródło: Citroen
  4. Zespół fabryczny ŠKODA Motorsport dodał do swoich osiągnięć kolejny sukces rajdowy. Andreas Mikkelsen i Ola Floene, załoga Fabii Super 2000, zwyciężyli w tegorocznych zawodach IRC. ŠKODA trzeci raz z rzędu zdobyła mistrzowski tytuł IRC zarówno w kategorii Producentów, jak i Kierowców. „Tegoroczne sukcesy niewątpliwie należą do wyników, które umacniają naszą pozycję w świecie motorsportu. Trzecie z rzędu zwycięstwo w kategorii Producentów i Kierowców sprawia, że ŠKODA to najbardziej utytułowana marka w historii IRC” – mówi Michal Hrabánek, szef ŠKODA Motorsport.„Jesteśmy również zadowoleni z wygrania Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku, ponieważ tamtejszy rynek jest bardzo istotny dla naszego rozwoju. Mistrzostwo Europy oraz sześć krajowych tytułów mistrzowskich to także niezwykłe osiągnięcie. Pragniemy podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do naszych sukcesów” – dodał Hrabánek.Andreas Mikkelsen okazał się także pierwszym kierowcą w historii, który zdobył mistrzowski tytuł IRC drugi raz z rzędu. Przypieczętował on swój sukces podczas Rajdu Cypru, gdzie dojechał do mety na drugiej pozycji. Prowadząc Fabię Super 2000 pojawił się na 11 wydarzeniach z tej serii, wygrywając 2 z nich (Rajdy Azorów i Rumunii). Jan Kopecký, kolejny kierowca ŠKODY, wziął natomiast udział w 6 rajdach, wygrywając na Wyspach Kanaryjskich i na Sycylii. Sukcesy marki potwierdził dodatkowo Juho Hänninen, który mimo pojawienia się tylko w 4 rajdach, wygrał aż 3 z nich (Irlandia, Belgia, Czechy). ŠKODA dzięki trzeciemu z rzędu zwycięstwu w kategorii Producentów i Kierowców, stała się najbardziej utytułowaną marką w historii zawodów IRC. Ponadto, Hänninen i Markkula wygrali tegoroczne Mistrzostwa Europy, a Jan Kopecký i Pavel Dresler triumfowali w mistrzostwach Czech. Kierowcy Fabii Super 2000 zdobyli także mistrzowskie tytuły w Austrii, Niemczech, Słowenii, Turcji i Bułgarii. źródło: Skoda
  5. W walce o mistrzowski tytuł Audi stawia na całkowite zrównanie szans swoich zespołów -Od następnej rundy FIA WEC w Bahrajnie w wyścigach wezmą udział dwa egzemplarze Audi R18 e-tron quattro -Pierwszy start prototypowego pojazdu marki Audi na piaskach pustyni -Jazda nocą i wysokie temperatury to ogromne wyzwanie Rywalizacja obu zespołów Audi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), rozgrywanych pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), dostarcza fanom sportu motorowego sporo emocji. Całkowitą równość szans zapewni obu ekipom nowa strategia, która wejdzie w życie od szóstego z ośmiu wyścigów tego sezonu. Tym razem odbędzie się on 29 września, na torze w Bahrajnie. Zgodnie z przyjętą przez Audi koncepcją, od tego wyścigu markę reprezentować będą dwa pojazdy hybrydowe. Audi rozpoczęło tegoroczny sezon wyścigów długodystansowych wystawiając do walki dwa, różne typy pojazdów. Audi R18 ultra to konwencjonalnie napędzany prototyp wyścigowy z silnikiem wysokoprężnym TDI, natomiast model R18 e-tron quattro - to pierwszy samochód wyścigowy marki Audi o napędzie hybrydowym, stanowiący zapowiedź nowej epoki. Oba typy pojazdów mają swoje mocne strony, co wielokrotnie potwierdzały w trakcie wzajemnej rywalizacji. Model R18 e-tron quattro zapisał się w historii jako pierwsza jednostka hybrydowa, która wygrała dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans, a zaraz potem także sześciogodzinny maraton w Silverstone. Audi R18 ultra zanotowało na swoim koncie zwycięski debiut w Spa. To wyścigowe auto, napędzane konwencjonalnym silnikiem diesla, pokazało również niedawno swój potencjał w Brazylii. Zasiadający za jego kierownicą Lucas di Grassi ustanowił rekord okrążenia w piątej rundzie WEC. Mimo to, szereg argumentów przemawia za zmianą strategii startów Audi. Podczas gdy Audi R18 ultra jest bezkonkurencyjne w pojedynczych okrążeniach, model R18 e-tron quattro ujawnia swoje atuty na torach o określonych uwarunkowaniach topograficznych i w trakcie wyprzedzania innych samochodów. Koncern Audi jest przekonany o tym, że przyszłość motoryzacji należy do napędu hybrydowego i wobec powyższego jego inżynierowie skoncentrują się teraz w pełni na pracach nad autami wyścigowymi z napędem elektrycznym. Oprócz zebranych na tym polu doświadczeń w drugiej połowie sezonu, decyzja ta pozwoli także na wyrównanie szans obu ekip. Zespół z numerem startowym „1“, w składzie Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer, po dwóch zwycięstwach odniesionych w tym sezonie na Audi R18 e-tron quattro, znajdują się w czołówce klasyfikacji zespołów WEC. Szkocko – duński duet Tom Kristensen/Allan McNish jest sklasyfikowany z wynikiem gorszym jedynie o 7,5 punktu i również ma szanse na pozostałe jeszcze do zdobycia 78 punktów. Zawodnicy ci, występujący z numerem startowym „2“, w Bahrajnie będą ponownie ścigać się pojazdem z napędem hybrydowym. Dotychczas już dwukrotnie korzystali z hybrydy R18 e-tron quattro – podczas wyścigów w Spa i w Le Mans. Audi Sport Team Joest czeka spore wyzwanie, które – dzięki konsekwentnie wprowadzanym ulepszeniom i zaangażowaniu Audi – będzie z pewnością łatwiejsze do podjęcia. Po przetransportowaniu aut wyścigowych z Ameryki Południowej, napęd Audi R18 z numerem „2” zostanie w Bahrajnie przerobiony z konwencjonalnego na hybrydowy, a nadwozie – zyska całkowicie nowe oznakowanie. W Bahrajnie zespoły stawią czoła ekstremalnym warunkom. Wyścig rozegrany zostanie w sercu pustyni, na torze Sakhi wybudowanym w 2004 r, położonym na południe od stolicy Manama. Wysokie temperatury, duża wilgotność powietrza i drobinki piasku stanowią nie lada utrudnienie, i dla ludzi, i dla pojazdów. Etap w Bahrajnie to dla pięciu kierowców testowych Audi Sport Team Joest spora niewiadoma. Czas trwania szóstego w tym sezonie etapu wyścigów wyznaczono na godziny od 16.00 do 22.00 czasu lokalnego, co oznacza, że większa jego część odbędzie się po zmierzchu. Kibicom pozostającym w domu Audi zapewni (podobnie jak w przypadku wszystkich innych wyścigów WEC) szczegółowe relacje: w Internecie, na stronie www.audi-liveracing.com dostępna będzie sześciogodzinna relacja z wyścigu, ujęcia z perspektywy kokpitu kierowcy i raporty podsumowujące zmagania. Aplikacje dla iPhone'a i Androida umożliwią dostęp do relacji z mistrzostw WEC – z pomocą live tickerów (pasków informacyjnych), aktualnych wiadomości, zdjęć i zestawień wyników. Aktualne informacje dla fanów wyścigów motorowych będą również dostępne na Facebooku i Twitterze. Wypowiedzi ekspertów Audi: Dr Wolfgang Ullrich (szef Audi Motorsport): „Zadecydowaliśmy, że do startu w Bahrajnie wystawimy dwa pojazdy hybrydowe. Nasze analizy pokazały, że model R18 e-tron quattro ma sporą, techniczną przewagę. Powinna ona ułatwić naszym kierowcom wyprzedzanie innych pojazdów. Dysponując dwoma samochodami hybrydowymi jesteśmy również lepiej przygotowani do rywalizacji z Toyotą. Ponadto, do walki o mistrzowski tytuł obie ekipy zostają identycznie wyposażone. Wyścig w Bahrajnie będzie miał zupełnie inny charakter niż wszystkie dotychczasowe. Liczymy się z bardzo wysokimi temperaturami. W przeciwieństwie do ostatniej rundy, rozegranej w Brazylii, wyścig w Bahrajnie stawia wysokie wymagania hamulcom, które muszą być dobrze chłodzone. Spore znaczenie będzie miała również taktyka związana z wykorzystaniem opon.“ Ralf Jüttner (Dyrektor techniczny Audi Sport Team Joest): „Mam nadzieję, że w Bahrajnie uda nam się rewanż za wyścig w Brazylii. Dołożymy wszelkich starań, by znów znaleźć się na najwyższym miejscu na podium. Wyścig na pustyni to dla nas nowe doświadczenie. Ponadto na miejscu musimy przerobić samochód z numerem ‘2’ na pojazd e-tron quattro. Jest to olbrzymie wyzwanie dla zespołu. Ostra walka o pozycję w klasyfikacji kierowców będzie jeszcze bardziej interesująca, ponieważ szanse zostaną wyrównane. Już się na to cieszymy.“ Fakty i opinie kierowców Audi: Marcel Fässler (Szwajcar, 36 lat), Audi R18 e-tron quattro nr 1 - nadal startuje ze swoimi dwoma kolegami z teamu - Andrém Lottererem i Benoîtem Tréluyer. „Nigdy jeszcze nie byłem w Bahrajnie. Tor Sakhir widziałem jedynie w telewizji i odniosłem bardzo pozytywne wrażenie. Jedno jest już dziś pewne: Na pewno będzie tam gorąco. Dla nas, kierowców oznacza to jeszcze wyższą temperaturę w kokpicie. Na pewno szczególnie przyda się tam wytrzymałość fizyczna.“ André Lotterer (30 lat, Niemiec), Audi R18 e-tron quattro nr 1 - razem z kolegą z zespołu chcę zwiększyć prowadzenie w tabeli. „Nie wiem jeszcze co nas czeka podczas następnego wyścigu. Potrenuję trasę na symulatorze i dokładnie zapamiętam sobie jego ukształtowanie topograficzne. Nieznany tor oznacza zawsze coś interesującego i stanowi dla nas wszystkich kolejne wyzwanie. Cieszę się, że będę mógł wziąć udział w wyścigu również w tym zakątku świata. Po jego zakończeniu chcielibyśmy oczywiście móc stanąć na najwyższym miejscu na podium.“ Benoît Tréluyer (35 lat, Francuz), Audi R18 e-tron quattro nr 1 - podobnie jak jego koledzy z zespołu Audi, po raz pierwszy odwiedzi Bahrajn. „W Brazylii wiele się nauczyliśmy, dlatego mogliśmy podjąć właściwe decyzje odnośnie następnego wyścigu. Bardzo optymistycznie patrzę na sześciogodzinny wyścig w Bahrajnie. Nam, kierowcom, bardziej chodzi o to, by wygrywać również wyścigi o innym charakterze niż zwykle. Jak zawsze, do startu przygotuję się na symulatorze. Podczas tego wyścigu będziemy musieli stawić czoła niezwykle wymagającym warunkom.“ Tom Kristensen (45 lat, Duńczyk), Audi R18 e-tron quattro nr 2 - ponownie zasiądzie w kokpicie Audi R18 e-tron quattro. Po gościnnym występie Lucasa di Grassi w Brazylii, wystąpi ponownie z Allanem McNishem. „W Bahrajnie czeka nas wiele emocji, na które wszyscy się już cieszymy. Przyczyni się do nich gorący klimat, piasek pustyni i jazda po zmierzchu. Allan i ja wiele obiecujemy sobie po Audi R18 e-tron quattro, tym bardziej, że w Le Mans doskonale wykorzystaliśmy zalety tego auta. Pomoże nam to – miejmy nadzieję – w walce o tytuł.“ Allan McNish (42 lata, Brytyjczyk), Audi R18 e-tron quattro nr 2 - wraz z kolegą z ekipy, Tomem Kristensenem, znajduje się w tabeli na drugim miejscu. Kilkakrotnie był już w Bahrajnie, nigdy jednak nie jechał na torze Sakhir. „Sądzę, że wyścig w Bahrajnie będzie bardzo różnił się od startu w Brazylii. Od czerwca, w Le Mans, na torze w Silverstone i Interlagos, mieliśmy okazję do skonfrontowania naszych umiejętności z bardzo różnymi warunkami. Teraz będą one całkowicie inne od tego, co było nam dane poznać. Na Bliskim Wschodzie o tej porze roku normalne są temperatury od plus 35 do 40 stopni. W świetle dziennym przejedziemy tylko półtorej, maksymalnie dwie godziny. Po zapadnięciu zmroku temperatury prawie w ogóle nie obniżają się. Wiele obiecuję sobie po modelu R18 e-tron quattro, w którym od startu w Le Mans dokonano kilku poprawek.“ Kierowcy Audi startujący w Bahrajnie: Marcel Fässler (CH): ur. 27.5.1976 w Einsiedeln (CH); miejsce zamieszkania: Gross (CH); żonaty z Isabel, cztery córki (Shana, Elin, Yael, Delia); wzrost: 1,78 m; waga ciała: 78 kg; kierowca Audi od 2008; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 2; pole position w mistrzostwach WEC: 0; najszybsze okrążenia: 1; najlepszy wynik w Bahrajnie: – Tom Kristensen (DK): ur. 07.07.1967 w Hobro (DK); miejsce zamieszkania: Monaco (MC); kawaler (partnerka: Hanne), dwaj synowie (Oliver i Oswald) i córka (Carla Malou); wzrost: 1,74 m; waga ciała: 72 kg; kierowca Audi od 2000; zwycięstwa w Le Mans: 8; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 1; pole position w mistrzostwach WEC: 0; najszybsze okrążenia w WEC: 0; najlepszy wynik w Bahrajnie: – André Lotterer (D): ur. 19.11.1981 w Duisburgu (D); miejsce zamieszkania: Tokio (J); kawaler; wzrost: 1,84 m; waga ciała: 74 kg; kierowca Audi od 2010; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 2; pole position w mistrzostwach WEC: 2; najszybsze okrążenia w WEC: 1; najlepszy rezultat w Bahrajnie: – Allan McNish (GB): ur. 29.12.1969 w Dumfries (GB); miejsce zamieszkania: Monaco (MC); żonaty z Kelly, syn (Finlay), córka (Charlotte); wzrost: 1,65 m; waga ciała: 60 kg; kierowca Audi od 2000; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 1; pole position w mistrzostwach WEC: 1; najszybsze okrążenia w WEC: 0; najlepszy wynik w Bahrajnie: – Benoît Tréluyer (F): ur. 07.12.1976 w Alençon (F); miejsce zamieszkania: Monaco (MC); żonaty z Melanie, syn (Jules); wzrost: 1,78 m; waga ciała: 68 kg; kierowca Audi od 2010; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 2; pole position w mistrzostwach WEC: 1; najszybsze okrążenia w WEC: 0; najlepszy wynik w Bahrajnie: – Zwycięzcy w Bahrajnie Dotąd nie odbywał się tu jeszcze żaden wyścig z serii Le Mans. Informacje o torze Długość toru: 5,412 km Czas trwania wyścigu: 6 godzin Rekord toru w kwalifikacjach: – Rekord wyścigu: - Pole Position 2011: – Najszybszy przejazd 2011: – Marcel Fässler o Bahrajnie: „Jeszcze nigdy nie startowałem w Bahrajnie, ale z przekazów w mediach widzę, że tor ma wiele cech szczególnych. Prosta po starcie i na finiszu ma długość powyżej jednego kilometra, potem trzeba wykonać manewr ostrego hamowania przed pierwszym ostrym zakrętem w prawo. Po lekkim zakręcie w lewo wjeżdżamy na następną, długą prostą. Potem znów mamy zakręt w prawo, za nim zjazd w dół, z szybkim, podwójnym zakrętem w kształcie litery S. Następna, krótka prosta kończy się ostrym zakrętem w prawo. Potem czeka nas podjazd i na końcu duży łuk w lewo, na który składa się jeden szybszy zakręt i jeden bardzo wąski. Na przeciwko boksów musimy wykonać serię sekwencji lewo - prawo, które kończą się ostrym zakrętem w prawo. Następnie mamy ostatnią, długą prostą, na końcu której ostry zakręt w prawo doprowadza nas do linii mety/startu.“ Klasyfikacja kierowców WEC po piątej z 8 rund: 1. Fässler/Lotterer/Tréluyer, 114,5 punktu; 2. Kristensen/McNish, 107; 3. Capello, 77; 4. Dumas/Duval, 67; 5. Jani/Prost, 62,5; 6. Gené, 49; 7. Wurz/Lapierre, 44; 8. Heidfeld, 42,5; 9. Dalziel/Potolicchio, 41,5; 10. Primat/Belicchi, 34,5. Klasyfikacja marek WEC po 5 z 8 rund 1. Audi, 147 punktów; 2. Toyota, 44 punkty. Harmonogram (czas lokalny, CET + 1 godzina) Czwartek, 27 września godz. 16:00–17:30 Wolny trening 1 godz. 20:30–22:00 Wolny trening 2 Piątek, 28 września godz. 10:50–11:50 Wolny trening 3 godz. 16:30–16:50 Kwalifikacje LMP1 & LMP2 Sobota, 29 września godz. 12:25–12:45 Rozgrzewka godz. 16:00–22:00 Wyścig godz. 22:15 Konferencja prasowa FIA-WEC Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Mistrzowski rzut za 3 <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=2HmgenCCDrp&login=mega.kot&width=450&height=387&bg=ffffff"></script>
×