Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'milionów' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 30 wyników

  1. Należąca do Mitsubishi Motors Corporation (MMC) fabryka Okazaki położona nieopodal miasta Nagoja (Japonia) świętuje wyprodukowanie pięciu milionów samochodów od roku 1977. Pięciomilionowy egzemplarz to Outlander PHEV - model ten odniósł duży sukces w Europie, sprzedając się w liczbie 18 644 egzemplarzy w okresie od stycznia do listopada 2014 roku, co czyni go najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem hybrydowym typu plug-in w tym regionie. Podczas oficjalnej ceremonii, Pan Tetsuro Aikawa, prezes i dyrektor ds. operacyjnych MMC, przekazał pięciomilionowy egzemplarz Outlandera PHEV Panu Yasuhiro Uchida, burmistrzowi Okazaki. Samochód będzie wykorzystywany w przypadku klęski żywiołowej, jako samowystarczalny, elektryczny pojazd z napędem na cztery koła. Fabryka Okazaki, zlokalizowana w pobliżu światowego centrum badawczo-rozwojowego MMC, zajmuje powierzchnię 425 000 metrów kwadratowych i jest jednym z trzech zakładów produkujących samochody firmy Mitsubishi Motors w Japonii. Blisko 1 600 pracowników produkuje tu modele Outlander, Outlander PHEV oraz RVR/ASX. W roku podatkowym 2013 w Okazaki powstało 174 000 pojazdów. źródło: MMC Car Poland
  2. Koncern Volkswagen świętuje wyprodukowanie 200 milionów samochodów - Najlepszy wynik wśród europejskich producentów - Jubileuszowy samochód to XL Sport, który jest prezentowany po raz pierwszy podczas Paryskiego Salonu Samochodowego - Catherine Deneuve, francuska gwiazda filmowa, odebrała czek na 200.000 euro w imieniu fundacji Cinema for Peace Poznań, 3 października 2014 r. – Nowy rekord koncernu Volkswagen: wiodący europejski producent samochodów wyprodukował 200 milionów pojazdów. Volkswagen jest zatem jednym z niewielu producentów samochodów na świecie, który przekroczył tę imponującą granicę. Podczas wieczornej uroczystości Group Evening miała miejsce światowa premiera studyjnego Volkswagena XL Sport jako dwustumilionowego samochodu koncernu. Z okazji jubileuszu założycielka i prezes fundacji Cinema for Peace, aktorka Catherine Deneuve odebrała z rąk Prezesa Zarządu koncernu Volkswagen prof. dr. Martina Winterkorna czek na 200.000 euro. Koncern Volkswagen w ciągu kilkunastu lat podwoił liczbę wyprodukowanych pojazdów. W 1999 roku jubileuszowym New Beetle koncern świętował przekroczenie granicy 100 milionów. Obecnie klienci mogą wybierać pojazdy z bardzo szerokiej oferty, od jednośladu po supersportowy samochód, od małego up! po ciągnik siodłowy. Produkcja odbywa się w 106 fabrykach zlokalizowanych w 27 krajach. Swój najnowszy model Volkswagen prezentuje podczas Paryskiego Salonu Samochodowego. Jest nim XL Sport. Ten niezwykle efektywny, studyjny samochód sportowy napędzany jest najmocniejszym silnikiem dwucylindrowym na świecie. 200 KM generowanych przez silnik V2 z Ducati 1199 Superleggera rozpędza wykonany z karbonu i magnezu pojazd do 270 km/h. Volkswagen XL Sport jest wyrazem innowacyjności i pasji marki, a także kompetencji i sukcesów całego koncernu. Znana z filmów „Piękność dnia”, „Indochiny” i „Tańcząc w ciemnościach” gwiazda Catherine Deneuve pogratulowała Prezesowi Zarządu Volkswagen AG, prof. dr. Martinowi Winterkornowi światowej premiery i jubileuszu: „Jestem pod ogromnym wrażeniem, że tym niezwykłym pojazdem uczcili Państwo wyprodukowanie 200 milionów samochodów. Très magnifique!" „Jesteśmy dumni z wielkości naszej produkcji. Ta robiąca wrażenie liczba jest dowodem zaufania klientów do naszego koncernu. Dla Volkswagena sukces i odpowiedzialność są ze sobą nierozerwalnie połączone. Dlatego chętnie wspieramy Catherine Deneuve i jej fundację Cinema for Peace” – powiedział Winterkorn. Volkswagen wsparł działalność Cinema for Peace Foundation darowizną w wysokości 200.000 euro. Fundacja działa na rzecz pokoju na świecie i obrony praw człowieka poprzez wspieranie i propagowanie filmów poruszających te zagadnienia oraz angażuje się w liczne akcje humanitarne. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. 40 MILIONÓW ZŁOTYCH I KILKA TYSIĘCY OSÓBNA WROCŁAWSKIM STADIONIE! OD FIATA 125P PO LAMBORGINI! MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL MOTORYZACYJNY RACE15M 2014 UWIEŃCZONY KONCERTEM ARTYSTY ŚWIATOWEGO FORMATU KRS-ONE ODBYŁ SIĘ W MINIONY WEEKEND NA STADIONIE MIEJSKIM WE WROCŁAWIU. Niesamowite połączenie motoryzacji z kulturą hip hop, przyciągnęło na Stadion Miejski podczas ostatniego weekendu kilka tysięcy widzów oraz ponad 400 zmodyfikowanych samochodów z całego świata: USA, Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemiec, Czech czy państw Skandynawskich. Na gości czekało mnóstwo atrakcji przewidzianych przez organizatorów. Były to między innymi zawody TimeAttack, w których zmodyfikowane samochody ścigały się na czas na specjalnie przygotowanej trasie po parkingu stadionu. Zawody „You Can Stance”, w których brały udział auta z zawieszeniem nawet do 5 mm nad ziemią, niektóre z nich przejechały tysiące kilometrów, żeby wziąć udział w evencie. W wydarzeniu uczestniczyło międzynarodowe jury, w którego skład wchodziły znane i cenione postaci w świecie modyfikacji samochodów, między innymi Rodolfo Lamestra z Californii, który jest założycielem najmłodszej i najbardziej rozwijającej się grupy w tej branży- Dapper. Wybrano także kilka najciekawiej zmodyfikowanych aut. Zwyciężyło BMW E91 serii 3 w combi, które nigdy wcześniej nie wychodziło w wersji M. Dodatkową atrakcją były pokazy driftu modeli RC, zawody breakdancowe, w których udział wzięli znani bboys reprezentujący światowy poziom oraz pokazy ulicznej sztuki graffiti na ścianach specjalnie do tego przygotowanych. Na stadionie swoje stanowiska firmowe reprezentowały światowe marki związane z motoryzacją. Dodatkowo była dostępna także darmowa myjnia dla wszystkich, którzy chcieli aby ich pojazdy prezentowały się w nienaganny sposób. Nie lada atrakcją była obecność różnorodnych marek samochodów, od Trabanta, 300 konnego Fiata 125p po wyścigowe Mitsubishi, Toyoty, Subaru, BMW Porsche oraz Lamborghini. W każdy z tych samochodów zostały zainwestowane dziesiątki tysięcy złotych, aby nadać im wyjątkowy i niepowtarzalny charakter. Dobrym przykładem jest Golf, który stał się żywą reklamą komiksów wydawnictwa Marvel. Właściciel nadał samochodowi klimat rodem ze świata Iron Mana. Kabina, szyby, kolory, gadżety- wszystko nawiązywało do pasji posiadacza auta. „RACE15M jest jedyną imprezą skupiającą tyle modeli i marek samochodów w jednym miejscu. W tym roku został utrzymany jej wysoki poziom właśnie dzięki taki licznej międzynarodowej reprezentacji. Cieszymy się, że możemy zgromadzić na naszym wydarzeniu tylu pasjonatów motoryzacji, którzy są w stanie przyjechać tysiące kilometrów, aby spotkać się razem, spędzić miło czas i zaprezentować swoje auta.”- mówi Adrian Kapica, współorganizator eventu. Sobotni wieczór był wyjątkowym wydarzeniem także dla miłośników, muzyki hip hop. Koncert rozpoczęły perspektywiczne zespoły związane z lokalną sceną rapową, m.in. TFK czy GDW. Zestawienie gwiazd wieczoru było hołdem dla miłośników klasycznego brzmienia w hip hopie. Wystąpili: Vienio członek legendarnego składu Molesta/Ewenement, Waldemar Kasta założyciel doskonale znanej w całym kraju formacji K.A.S.T.A. SQUAD oraz uznawany za ojca hip hopu, członek legendarnej formacji Boogie Down Productions, czyli nikt inny jak sam KRS- ONE. Występ Amerykańskiego rapera długo zapadnie w pamięci wszystkich gości i samego artysty, który w samych superlatywach wypowiadał się na temat tego przedsięwzięcia, naszego kraju i publiki. „To właśnie był prawdziwy Hip Hop! „- powiedział KRS-ONE o występie na RACE15M 2014, w wywiadzie dla Acapulco.pl. Sprawdzicie sami: …................................................. . „Frekwencja na evencie pokazała nam, że warto organizować tego typu wydarzenia, w szczególności z wykorzystaniem obiektów miejskich, które nie muszą świecić pustkami jak przez większość czasu. Zadowolenie widzów, kierowców i artystów było dla nas najważniejsze i mam nadzieje, że spełniliśmy ich oczekiwania” - mówi Kajetan Maćkowiak, współorganizator i właściciel agencji eventowej Acapulco.pl.
  4. niems

    15 milionów gości

    15 milionów gości. BMW Welt i nowa ambasador marki BMW Karolina Kurkova zaskakują jubileuszowego gościa. Monachium. BMW Welt w Monachium powitało w czwartek 15-milionowego gościa! Jubileuszowi goście to rodzina Maritz z Hohenkammer w Bawarii. Zostali przywitani przez dyrektora BMW Welt Thomasa Muderlaka oraz supermodelkę i ambasadorkę marki BMW Karolinę Kurkovą. Ale to nie koniec niespodzianek dla rodziny Maritz. Bo w otoczeniu celebrytów i w huku otwieranego szampana dowiedzieli się, że będą pierwszymi na świecie „cywilnymi” użytkownikami nowego BMW serii 2 Active Tourer, które zostanie im dostarczone na 4 tygodnie. BMW serii 2 Active Tourer, które wejdzie do sprzedaży jesienią, to idealny samochód dla aktywnych, sportowych kierowców i młodych rodzin o dużych wymaganiach praktycznych wobec pojazdu. BMW Welt otwarto w październiku 2007 r. Choć planowano ok. 850 000 gości rocznie, już w pierwszym pełnym roku działania – 2008 – liczba gości przekroczyła 2 miliony, a w zeszłym roku padł rekord: 2,93 mln w ciągu 12 miesięcy! Na ten sukces złożyła się kombinacja działalności związanej z wydawaniem zakupionych samochodów, wystawienniczej, kulturalnej, organizacją imprez oraz nagradzanej za wspaniałą jakość kuchni. Karolina Kurkova jest najnowszym ambasadorem marki BMW i specjalnym przedstawicielem modelu BMW serii 2 Active Tourer. Jako jedna z najbardziej rozchwytywanych supermodelek świata, czuje się u siebie na wybiegach od Paryża po Nowy Jork. Jej twarz zdobi okładki najsłynniejszych, najbardziej prestiżowych magazynów lifestyle'owych i modowych. Jako młoda matka prowadząca nowoczesny tryb życia, wie, czego chce od samochodu. „BMW serii 2 Active Tourer doskonale do mnie pasuje – bo łączy w sobie oba moje światy. Z jednej strony styl, który jako modelka uważam za bardzo ważny, z drugiej zaś wszechstronność i bezpieczeństwo, których potrzebuję na co dzień w swoim rodzinnym życiu, jako młoda matka. No i w dodatku daje mnóstwo radości z jazdy” – mówi Kurkova. Źródło: BMW Group
  5. SKODA wyprodukowała 11 milionów samochodów w Mladá Boleslav ŠKODA wyprodukowała 11 milionów pojazdów w swojej głównej fabryce w Mladá Boleslav. Obecnie powstaje tu sześć modeli marki: Octavia, Octavia Combi, Fabia, Fabia Combi, Rapid i Rapid Spaceback. Jako część najintensywniej rozwijanej kampanii modelowej w historii firmy, producent gruntownie zmodernizował i poszerzył swoje zdolności produkcyjne w ciągu ostatnich trzech lat. „Mladá Boleslav jest sercem globalnej sieci produkcyjnej ŠKODY” – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję i logistykę. „11 milionów wyprodukowanych egzemplarzy pokazuje siłę i znaczenie zarówno fabryki, jak i całej naszej firmy. Ponad 50 procent wszystkich samochodów ŠKODY wyprodukowanych do chwili obecnej opuściło linie produkcyjne w Mladá Boleslav, z czego milion egzemplarzy został wyprodukowany tylko w ostatnich dwóch latach. Serce ŠKODY bije w tym mieście i w tej fabryce. Cały zespół jest bardzo dumny z osiągnięcia 11-milionowego poziomu produkcji. W nadchodzącym roku ŠKODA będzie kontynuować swój wzrost w ramach najintensywniej rozwijanej kampanii modelowej w historii firmy i nasza główna fabryka odegra tu kluczową rolę.” Fabryka w Mladá Boleslav stanowi podstawę produkcji w kampanii modelowej, którą czeski producent zapoczątkował około trzy lata temu. Prawie 10 000 pracowników bierze udział w produkcji obecnej ŠKODY Fabia, Octavia, Rapid i Rapid Spaceback. By sprostać wyzwaniu produkcji nowych modeli, ŠKODA wdrożyła jeden z największych projektów modernizacji i rozwoju w historii zakładu. Skupiono się na zwiększeniu możliwości produkcyjnych linii nr I z 800 do 1 200 pojazdów na dzień. Powstały między innymi: nowa nadwoziownia i w pełni zautomatyzowana lakiernia wnętrz pojazdów. Ponadto, ŠKODA wybudowała nową, przyjazną środowisku tłocznię. Fabryka w Mladá Boleslav przy ulicy Vaclava Klementa uważana jest za najważniejszy element w 118-letniej historii sukcesu ŠKODY. W 1895 roku w bliskim sąsiedztwie obecnych hal produkcyjnych, dwóch motoryzacyjnych pionierów, Václav Laurin i Václav Klement, rozpoczęli budowę motocykli, a od 1905 produkcję samochodów. Poza główną fabryką w Czechach, ŠKODA ma jeszcze dwa inne zakłady produkcyjne, w Kvasinach i Vrchlabi. Linie produkcyjne w Kvasinach powstały wraz z rozpoczęciem produkcji modeli Yeti, Superb i Roomster. W Vrchlabi produkowane są obecnie dwusprzęgłowe skrzynie DQ200 dla Grupy Volkswagena. Czeski producent i Grupa Volkswagen zainwestowali w ich produkcję około 170 mln euro. Oprócz krajowej produkcji, ŠKODA, będąca częścią międzynarodowej strategii wzrostu, skupia się na podwyższeniu lokalnych zdolności produkcyjnych na kluczowych, światowych rynkach wschodzących, w szczególności w Chinach i Rosji. W ramach wprowadzonej trzy lata temu strategii wzrostu, ŠKODA planuje w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększyć swoją sprzedaż samochodów w skali światowej do co najmniej 1,5 mln pojazdów rocznie. W 2013 roku, który stał się czeskiego producenta drugim najlepszym okresem pod względem sprzedaży, ŠKODA dostarczyła do klientów 920 800 pojazdów w skali globalnej. Tworząc osiem nowych lub zmodernizowanych modeli, marka wprowadziła do sprzedaży więcej modeli w jednym roku niż kiedykolwiek wcześniej. ŠKODA również w 2014 roku będzie kroczyć ścieżką wzrostu. Do końca lutego sprzedaż wzrosła o 10,6 procent w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Tor Nurburgring kupiony za ponad 100 milionw euro Ja słyszałem, że tor miał kupić ADAC. Czyżby afera z plebiscytem na auto roku wpłynęła na zmianę kupca toru?
  7. więcej -> Toyota: 150 milionów samochodów z Japonii | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. Volkswagen sprzedał w 2013 roku prawie sześć milionów samochodów -Wzrost o 3,4 procent do 5,93 mln egzemplarzy -Członek Zarządu ds. Sprzedaży Christian Klingler: „Marka Volkswagen Samochody Osobowe ponownie zwiększyła sprzedaż. Golf doskonale wszedł na rynek.” Poznań, 13 stycznia 2014 r. – Marka Volkswagen Samochody Osobowe zamknęła rok 2013 rekordem sprzedaży, po raz pierwszy przekazała klientom w ciągu dwunastu miesięcy 5,93 mln samochodów (2012: 5,74 mln; +3,4 procent). W miesiącu grudniu sprzedaż wyniosła 535.200 sztuk (grudzień 2012: 517.900; +3,3 procent). W Polsce w 2013 roku zostało zarejestrowanych 25.869 nowych samochodów osobowych marki Volkswagen, to o 14,26 procent więcej niż rok wcześniej (2012: 22.640 szt.). „Mimo trudnej sytuacji na rynku, marka Volkswagen Samochody Osobowe po raz kolejny zwiększyła sprzedaż. Przede wszystkim nowy Golf w pierwszym pełnym roku sprzedaży umocnił pozycję Volkswagena względem konkurencji” – wyjaśnił Christian Klingler, Członek Zarządu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. Sprzedaży i Marketingu. „W 2014 roku czekają na nas nowe i trudne wyzwania, na które jesteśmy bardzo dobrze przygotowani z nową paletą przyjaznych dla środowiska pojazdów.” Na trudnych rynkach europejskich do końca grudnia sprzedanych zostało 1,64 mln osobowych Volkswagenów (2012: 1,7 mln; -3,7 procent). Z tego 263.300 sztuk (2012: 267.100; -1,4 procent) przypadło na region Europy Środkowej i Wschodniej. W Rosji, największym pojedynczym rynku w regionie, nabywców znalazło 156.300 aut (2012: 164.700; -5,1 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż spadła o 3,9 procent do 811.800 sztuk (2012: 844.500). W Niemczech Volkswagen sprzedał w ubiegłym roku wyniosła 560.100 osobowych aut (2012: 586.100; -4,4 procent). W regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w 2013 roku wyraźny wzrost popytu (+15,0 procent) i przekazała klientom 2,73 mln samochodów (2012: 2,37 mln). Na Chiny (z Hongkongiem) jako największy rynek w regionie przypadło z tego 2,51 mln egzemplarzy (2012: 2,15 mln; +16,6 procent). W regionie Ameryki Północnej sprzedano 616.800 sztuk (2012: 623.300), z tego 407.700 w USA (2012: 438.100; -6,9 procent). W Ameryce Południowej w tym samym okresie sprzedanych zostało 720.400 samochodów (2012: 836.600; -13,9 procent), w tym 550.800 zakupili klienci z Brazylii (2012: 661.000; -16,7 procent). W Polsce w 2013 roku zostało zarejestrowanych 25.869 nowych samochodów osobowych marki Volkswagen, to o 14,26 procent więcej niż rok wcześniej (2012: 22.640 szt.). Udział w rynku wzrósł w 2013 roku do 8,97 procent (2012: 8,37 procent). W grudniu 2013 roku zarejestrowano 2.272 osobowe Volkswageny (grudzień 2012: 1.789, +27,00 procent). Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Audi Hungaria wyprodukowało już 25 milionów silników - Zakłady w Győr produkują silniki Audi od 20 lat - Bogata paleta efektywnych jednostek napędowych o wysokich osiągach - Dr Frank Dreves, szef produkcji koncernu Audi AG potwierdza: „Audi Hungaria to jeden z filarów naszej strategii rozwoju“ Ingolstadt / Győr, 8 listopada 2013 r. Zakłady AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. wyprodukowały dwudziestopięciomilionowy silnik. To dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka benzynowa TFSI, o mocy 200 kW (272 KM). Zamontowano ją w Audi TTS Coupé competition w kolorze żółtym Imola. Ta specjalna, limitowana seria sportowego samochodu powstała z okazji zjechania z taśmy produkcyjnej 500-tysięcznego Audi TT. „25 milionów złożonych tu silników pokazuje, że długoletnią historię produkcji fabryki Audi Hungaria można określić mianem sukcesu. Prawie wszystkie jednostki napędowe w samochodach marki Audi wytwarzane są w Győr“ – podkreśla dr Frank Dreves, szef produkcji Audi AG. „Audi Hungaria ma szczególne, strategiczne znaczenie dla całego koncernu Audi. Węgierskie zakłady w ogromnym stopniu wpływają na realizację naszej strategii wzrostu“ - dodaje Frank Dreves. Od 20 już lat, Audi Hungaria, na potrzeby koncernu Volkswagen/Audi, produkuje najnowocześniejsze jednostki napędowe. Obecnie są one oferowane w 235 różnych wariantach. Od czterocylindrowych do dwunastocylindrowych, o mocy od 63 kW/86 KM do 419 kW/570 KM. Prawie 5400 pracowników codziennie wytwarza ponad 8100 silników. „Nasz sukces opiera się na wysokiej jakości produktu, zaangażowanych pracownikach i na nieustannym technicznym postępie“ – podsumowuje Achim Heinfling, dyrektor ds. produkcji silników w Audi Hungaria. „W ciągu minionych 20 lat udowodniliśmy swoją wartość nie tylko dla koncernu Volkswagen/Audi, ale zyskaliśmy także pozycję największego producenta jednostek napędowych na świecie.“ Produkcję w Győr podjęto w 1993 roku. Wypuszczono wtedy serię próbną, a w 1994 rozpoczęto produkcję seryjną czterocylindrowego silnika pięciozaworowego. Od roku 1997 Audi Hungaria wytwarza sześciocylindrowe i ośmiocylindrowe silniki V, a od 2000 roku także czterocylindrowe, rzędowe jednostki diesla. Jubileuszowy silnik to dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka TFSI. Już w roku 2002 rozpoczęto produkcję motorów benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (FSI), a dwa lata później do użytku oddano linię do produkcji korbowodów montowanych w silnikach diesla. Dziesięciocylindrowy silnik benzynowy FSI o pojemności 5,2 litra to wyjątkowo mocna jednostka, wprowadzona przez Audi Hungaria na rynek w kwietniu 2006 roku. W tym samym roku, firma po raz pierwszy zastosowała w swoich silnikach przełomowe rozwiązanie: system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift – bardzo efektywny, a jednocześnie zadziwiająco prosty układ techniczny pozwalający na sterowanie zaworami. W roku 2007 podjęto produkcję seryjną nowych silników diesla z systemem wtrysku Common Rail. Common Rail dał Audi i Volkswagenowi możliwość wprowadzenia do oferty mocnych i oszczędnych jednostek napędowych emitujących niewielką ilość dwutlenku węgla. Od 2007 roku Audi Hungaria wytwarza również dziesięciocylindrowe motory biturbo, a od 2008 roku, także silniki dwunastocylindrowe. Od 2001 roku produkcję seryjną wspiera stworzone tu Centrum Rozwoju Silników, które pracuje nad nowymi jednostkami napędowymi. Od roku 2010, obok silników seryjnych, Audi Hungaria w specjalnym dziale produkuje także silniki testowe. Przed kilkoma miesiącami Audi Hungaria otworzyło nowy zakład zajmujący się całkowitą produkcją Audi A3 Limousine. W przyszłości, w węgierskiej filii koncernu powstawać będzie Audi A3 Cabriolet oraz kolejna generacja Audi TT Coupé i Roadster. Łącznie, z taśmy produkcyjnej w Győr zjeżdżać będzie 125 tys. samochodów rocznie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. więcej -> Po raz pierwszy jest 7 milionów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Źródło: pcworld.pl Więcej: Play z 8 mln zł kary. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów - PC World - Testy i Ceny sprzętu PC, RTV, Foto, Porady IT, Download, Aktualności
  12. więcej -> 10 milionów aut z japońskiej fabryki Mazdy w Hofu, wiadomości ze świata motoryzacji, ranking sprzedaży motocykli, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. więcej -> 10 milionów Volkswagenów z Meksyku, nowe samochody osobowe, ranking samochodów osobowych, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. więcej -> 10 milionów rozruszników Start-Stop firmy Bosch, rynek motoryzacyjny, nowości na rynku samochodowym, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. więcej -> To już 30 milionów sztuk VW Golfa, sprzedaż nowych samochodów, nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> 50 milionów sprzedanych samochodów Suzuki, ranking samochodów osobowych, nowości na rynku samochodowym, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. więcej -> Bielsko-Biała: Wyprodukowano już 5 milionów silników 1.3 MultiJet, badania rynku motoryzacyjnego, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. więcej -> Pięć milionów modeli Audi z napędem quattro, baza rejestracji pojazdów, badania rynku motoryzacyjnego, nowe samochody osobowe | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Pięć milionów Audi z napędem quattro – zwycięstwo zaawansowanej techniki - Z taśmy produkcyjnej zjechało już pięć milionów samochodów Audi ze stałym napędem na cztery koła - 33 lata sukcesów napędu quattro na drogach i w sportach motorowych Audi AG świętuje szczególny jubileusz – wyprodukowanie pięciu milionów samochodów z napędem quattro. Pięciomilionowy egzemplarz, to białe Audi A6 allroad 3.0 TDI, które zjechało z taśmy w Neckarsulm. Rekord potwierdza wiodącą rolę Audi jako pioniera w dziedzinie napędu na cztery koła. Żaden inny producent samochodów segmentu premium nie sprzedał podobnej ilości pojazdów z takim rozwiązaniem i nie ma w palecie modelowej ponad 140 różnych konfiguracji z napędem quattro. Technika quattro zadebiutowała w 1984 roku w legendarnym samochodzie Audi quattro. Jeśli obecnie uwzględnić dostępne typy karoserii, silniki i skrzynie biegów, to otrzymamy ofertę ponad 140 różnych konfiguracji wyposażonych w taki napęd. Audi oferuje zdecydowanie najszerszą w segmencie premium paletę modeli z napędem na cztery koła. Audi Q7, R8, A4 allroad, A6 allroad oraz wszystkie modele S i RS, dostępne są wyłącznie z napędem quattro. W innych, Audi oferuje go opcjonalnie. „Quattro to jeden z najważniejszych filarów marki i decydujący czynnik naszego sukcesu“ mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Stały napęd na cztery koła quattro, pozwala w pełni odczuć przewagę dzięki technice. Rola pioniera nas zobowiązuje i będziemy nadal zwiększać przewagę, proponując coraz nowsze rozwiązania.“ Quattro to więcej niż samochodowa technika – to już ikona. Oznacza bezpieczeństwo i sportową jazdę, wysokie kompetencje techniczne i dynamiczny styl życia, którego nie są w stanie spowolnić nieprzyjazne warunki drogowe. Szereg pamiętnych reklam telewizyjnych, począwszy od zrealizowanej na skoczni narciarskiej w fińskiej miejscowości Kaipola, pod którą bez jakiejkolwiek pomocy Audi 100 CS quattro wjechało w 1986, przyczyniło się do sukcesu tego rozwiązania w równym stopniu co tryumfy w sportach motorowych i zadowolenie kierowców. Mówiąc quattro, mamy na myśli Audi, a mówiąc Audi, myślimy quattro. W roku 2012, rekordowa ilość ponad 43 procent wszystkich klientów Audi wybrało model quattro. Na czele stawki znalazło się Q5, z blisko 205 600 sprzedanymi egzemplarzami. Miłośnikami napędu na cztery koła są nie tylko użytkownicy SUV-ów. Przyglądając się innym seriom zauważyć można, że w roku 2012 na zakup modelu z napędem quattro zdecydował się prawie co czwarty klient. Quattro szczególnie dobrze sprzedają się w USA, Kanadzie, Rosji i na rynkach Bliskiego Wschodu. Także w Niemczech, wg danych statystycznych z 2012 roku, blisko 99 800 nowo zarejestrowanych samochodów marki Audi posiadało napęd na cztery koła. Znacznie więcej niż w przypadku marek konkurencyjnych. Dla zakładów w Neckarsulm, gdzie z taśmy zjechało jubileuszowe Audi, quattro odgrywa szczególnie ważną rolę. Co drugie produkowane tam auto wyposażane jest w napęd na cztery koła. Wyjątkowej ekskluzywności samochody marki Audi nabierają w ofercie quattro GmbH, spółki córki Audi AG, która odpowiada za konstrukcję i wdrożenia modeli Audi RS i R8.* Quattro GmbH oferuje swoim klientom wysoce zindywidualizowane pojazdy, wyposażone w unikalne dodatki i akcesoria. Popyt rośnie: 800 pracowników quattro GmbH, w trzydziestym roku istnienia firmy symbolizuje jej dynamiczny rozwój. Audi quattro – technika Niezależnie od oferowanych w sprzedaży modeli, Audi pracuje nad wieloma nowatorskimi samochodami koncepcyjnymi. Każda koncepcja pociąga za sobą odpowiednio dopasowane rozwiązanie napędu quattro. W modelach kompaktowych A3, Q3 i TT z poprzecznie montowanym silnikiem, sercem napędu quattro jest sterowane elektronicznie hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe. By zoptymalizować rozkładu ciężaru w pojeździe, montuje się je przy tylnej osi. W warunkach normalnej jazdy, sprzęgło przekazuje siłę napędową prawie wyłącznie na koła przedniej osi. Jeśli jednak któreś z przednich kół wpada w poślizg, sprzęgło może przekierować moment obrotowy na oś tylną. Najnowsza wersja sprzęgła wielopłytkowego montowana jest w Audi A3. Samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy, stosowany w większości modeli Audi z silnikiem montowanym wzdłużnie, to czysto mechaniczna, pozbawiona jakichkolwiek opóźnień w działaniu przekładnia planetarna. W normalnej sytuacji rozdziela moc momentu obrotowego silnika na oś tylną i przednią w stosunku 40:60. Jeśli to konieczne, kieruje większość sił na oś z lepszą trakcją. Selektywny rozkład napędu między kołami, optymalizuje pracę mechanizmu różnicowego w obszarach granicznych podczas pokonywania zakrętów, przy pomocy delikatnego, pulsacyjnego przyhamowywania. Audi Q7 zostało wyposażone w specjalną wersję klasycznego napędu quattro. Międzyosiowy mechanizm różnicowy zamontowano tu w skrzynce rozdzielczej. Dynamiczne modele RS 4 Avant, RS 5 Coupé i RS 5 Cabriolet, wyposażone są w najnowszą wersję międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Zastosowany w nich lekki, kompaktowy, niezmiernie szybko i równo pracujący układ z koronowym kołem zębatym, zawdzięcza nazwę dwóm zazębionym kołom umieszczonym w jego wnętrzu. W zależności od warunków drogowych, mechanizm może skierować do 85 procent momentu obrotowego na tylną oś i maksymalnie 70 procent na oś przednią. Podobnie jak klasyczny międzyosiowy mechanizm różnicowy, można połączyć go z innym autorskim rozwiązaniem Audi – sportowym mechanizmem różnicowym, który w aktywny sposób przekazuje moc na koła osi tylnej. W sportowym modelu R8 z jednostką napędową zamontowaną centralnie, napęd quattro został skonstruowany inaczej. Sprzęgło wiskotyczne, które zależnie od warunków jazdy może kierować od 15 do 30 procent momentu obrotowego na przednie koła, umieszczono przy przedniej osi. Napęd przekazywany jest przy pomocy wału Kardana biegnącego ze skrzyni biegów, do przodu, przez skrzynię korbową silnika. Audi quattro – historia Dzięki quattro, Audi stało się pionierem stosowania napędu na cztery koła w samochodach osobowych. Początki projektu sięgają zimy 1976/77. Wówczas grupa inżynierów Audi odbywała jazdy testowe w zasypanej śniegiem Szwecji. W celach porównawczych, w jazdach brał też udział wojskowy pojazd Iltis. To terenowe auto z wysokim zawieszeniem, mimo że miało moc zaledwie 55 kW (75 KM), było nie do pobicia dla o wiele silniejszych prototypów Audi z napędem na oś przednią. Po kilku tygodniach, niewielki zespół inżynierów pod kierownictwem ówczesnego członka zarządu ds. rozwoju, dr. Ferdinanda Piëcha, rozpoczął prace nad napędem na cztery koła. Genialnym posunięciem Audi, które umożliwiło rozwój techniki quattro, było wprowadzenie wałka drążonego – przewierconego wtórnego wałka w skrzyni biegów, za pomocą którego siły mogą być przekazywane w dwóch kierunkach. Od strony osi tylnej, wał napędza międzyosiowy mechanizm różnicowy. Druga połowa sił napędowych przekazywana jest na oś przednią, przy pomocy wałka zdawczego*. Wał drążony umożliwił skonstruowanie napędu na cztery koła, który jest pozbawiony ograniczeń, lekki, ma kompaktową formę, jest bardzo efektywny pod względem sprawności i działa bez ciężkiej skrzyni rozdzielczej lub drugiego wału Kardana. Ta zasada działania napędu quattro mogła z powodzeniem zostać zastosowana w samochodach sportowych, które Audi produkowało w dużych ilościach. Rewolucyjne rozwiązanie zadebiutowało na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, w 1980 roku. Zamontowano je w nowym Audi quattro coupé o mocy 147 kW (200 KM). Początkowo planowano produkcję limitowanej serii, ale z uwagi na ogromne zainteresowanie, to ciągle udoskonalane, przebojowe quattro dostępne było w gamie modelowej Audi aż do roku 1991. W 1984, marka z Ingolstadt uzupełniła ofertę o kompaktowy model Sport quattro o mocy 225 kW (306 KM) i o krótkim rozstawie osi. W roku 1986, producent wymienił ręcznie blokowany międzyosiowy mechanizm różnicowy pierwszej generacji na mechanizm różnicowy TorSen (Torsen: torque sensing - „wyczuwający moment”). Ta przekładnia ślimakowa była w stanie zmiennie rozdzielać moment obrotowy silnika. Kolejny ważny krok – zastosowanie przekładni planetarnej umożliwiającej z zasady asymetryczno-dynamiczny rozkład sił, nastąpił w 2005 roku. Równolegle Audi poszerzało ofertę modeli quattro. Jeszcze w latach osiemdziesiątych XX w. producent zadecydował, by napęd quattro oferować w każdej serii modelowej. Nowe modele były jak kamienie milowe na drodze Audi ku pozycji wiodącego producenta samochodów segmentu premium. W roku 1995 pojawiło się pierwsze Audi z silnikiem TDI i stałym napędem na obie osie, a już po czterech latach technika ta znalazła zastosowanie w klasie samochodów kompaktowych. Audi quattro – sporty motorowe Na początku roku 1981, Audi z napędem quattro pojawiło się na scenie Rajdowych Mistrzostw Świata. Fin Hannu Mikkola, prowadząc auto z czterema ringami podczas Rajdu Monte Carlo, wygrał pierwszych sześć śnieżnych odcinków specjalnych. Mimo sześciu minut przewagi, w wyniku uderzenia w niewielki murek, niestety utracił zwycięstwo. W 1982, napęd quattro był praktycznie nie do pobicia. Dzięki zwycięstwom w siedmiu różnych rajdach, marka z Ingolstadt wprowadziła zupełnie nową jakość na trasy rajdowe i zdobyła niezaprzeczalną pozycję lidera. Rok później Hannu Mikkola zdobył tytuł najlepszego kierowcy. Również sezon 1984 zaczął się mocnym uderzeniem. Pozyskany przez Audi dwukrotny mistrz świata Walter Röhrl, wygrał Rajd Monte Carlo wyprzedzając swoich kolegów z teamu Audi – Szweda Stiga Blomqvista i Hannu Mikkolę. Jeszcze przed końcem sezonu Audi zdobyło po raz pierwszy tytuł Mistrza Świata w rajdach, a Stig Blomqvist wygrał w klasyfikacji kierowców. Zwycięskim samochodem było wtedy Sport quattro S1, które swój największy tryumf odniosło w 1987 roku. Za kierownicą tego auta o mocy 440 kW (ok. 600 KM), Walter Röhrl pokonał wówczas 156 zakrętów Pikes Peak w amerykańskim stanie Colorado, w absolutnie rekordowym czasie. W kolejnych latach Audi zaczęło się ścigać w klasie samochodów turystycznych. Od 1988 roku marka startowała w amerykańskiej serii TransAm i niespodziewanie już w pierwszym sezonie zdobyła tytuł mistrzowski. W roku 1990, Audi przeszło do serii DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft). Hans Stuck za kierownicą V8 quattro zwyciężył tam również w pierwszym sezonie. W 1996, do gry wkroczyło A4 quattro Supertouring wyposażone w czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Samochód wystartował w siedmiu narodowych mistrzostwach na trzech kontynentach i wygrał wszystkie. W 1998 roku, europejscy organizatorzy wyścigów, mocą nowych uregulowań, w dużym stopniu wyeliminowali napęd na cztery koła z wyścigów samochodów turystycznych. Bilans Audi wyglądał wówczas następująco: cztery tytuły w Rajdowych Mistrzostwach Świata, trzy zwycięstwa w Pikes Peak, jedno mistrzostwo w TransAm, dwa tytułu w DTM, jedenaście zwycięstw w mistrzostwach narodowych samochodów superturystycznych i jeden puchar świata w wyścigach samochodów turystycznych. Po raz pierwszy od tego czasu, samochód wyścigowy z napędem na cztery koła pojawił się ponownie na torze wyścigowym w 2012 roku. Audi R18 e-tron quattro z napędem hybrydowym, dzięki zastosowanemu w nim pakietowi zupełnie nowych, stworzonych od podstaw rozwiązań technicznych, od razu zapisało na swym koncie świetne, podwójne zwycięstwo. Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. NISSAN URUCHOMI PRODUKCJĘ NOWEGO SAMOCHODU OSOBOWEGO I ZAINWESTUJE PONAD 130 MILIONÓW EURO W BARCELONIE Nissan zdecydował, gdzie będzie produkował nowy samochód osobowy. W tym samym miejscu firma zlokalizuje także dodatkową linię produkcyjną pickupa o ładowności 1 tony oraz montownię przekładni do pojazdów elektrycznych. Nissan ogłosił, że produkcję nowego samochodu osobowego tej marki uruchomi w swoich zakładach w Barcelonie. Produkcja rozpocznie się w lipcu 2014 roku. Oferta Barcelony została zaakceptowana wkrótce po zawarciu nowego porozumienia z radą zakładową zwiększającego konkurencyjność fabryki. Wartość inwestycji związanych z uruchomieniem produkcji nowego samochodu osobowego wyniesie 110 milionów euro. Moce produkcyjne fabryki zwiększą się o 80 000 pojazdów rocznie. Powstanie 1000 nowych miejsc pracy w samym zakładzie oraz kolejne 3000 u kooperantów. Podjęta decyzja spowoduje większą dywersyfikację produkcji w Barcelonie, gdzie dotychczas produkowano głównie lekkie pojazdy dostawcze i samochody terenowe, a więc modele, których sprzedaż spadła najbardziej wskutek kryzysu gospodarczego. Nakładem 14 milionów euro Nissan umieści w Barcelonie linię produkcyjną pickupa o ładowności 1 tony i wydajności 24 000 pojazdów rocznie. Kolejne 6 milionów euro firma przeznaczy na uruchomienie montażu skrzyń biegów do Nissana LEAF i Nissana e‑NV200. Inwestycje, których łączna wartość w najbliższych latach przekroczy 130 milionów euro zostaną przeznaczone na modernizację linii produkcyjnych na potrzeby nowego modelu samochodu osobowego, wdrożenie nowych technologii niezbędnych do obsługi produkcji pojazdów elektrycznych oraz dostosowanie bazy dostawców pod kątem nowych wymagań produkcyjnych. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Nissan zainwestuje także ponad 200 milionów euro w produkcję nowego pojazdu ciężarowego w Avili oraz w produkcję modelu e‑NV200 w Barcelonie, który jest już drugim stuprocentowo elektrycznym pojazdem w ofercie Nissana. Powyższe inwestycje wyraźnie potwierdzają wagę, jaką Nissana przywiązuje do swojej aktywności w sektorze przemysłowym w Hiszpanii oraz zaangażowanie na rzecz podnoszenia konkurencyjności w porozumieniu ze związkami zawodowymi, administracją państwową i pracownikami. Zakłady w Barcelonie mają szansę znaleźć się w grupie najbardziej konkurencyjnych i uniwersalnych obiektów tego typu, w których można będzie produkować samochody osobowe, terenowe, dostawcze i elektryczne - a więc szeroką gamę modeli zaspakajających zróżnicowane potrzeby klientów. Dyrektor Zarządzający Nissan Motor Ibérica Frank Torres powiedział: „Mam przyjemność poinformować Państwa o owocach umowy w sprawie zwiększenia konkurencyjności zawartej w ubiegłym tygodniu, która otworzyła drogę do nowych możliwości w zakresie produkcji. Najważniejszą sprawą będzie teraz skuteczne wprowadzenie nowych produktów na rynek oraz przestrzeganie postanowień umowy zapewniających konkurencyjność. Jestem pewien, że wtedy pojawią się kolejne możliwości". „W najbliższych latach zakłady w Barcelonie będą pracować pełną parą, produkując ponad 200 000 pojazdów rocznie i utrzymując swoją atrakcyjność dzięki nowym modelom. Zważywszy na trwający kryzys jest to nie tylko wielkie osiągnięcie Nissana, ale także całej branży w tym kraju" - dodał Torres. źródło: NISSAN
  21. ŠKODA - 15 milionów samochodów! Od 1905 roku wyprodukowano już 15 milionów samochodów marki ŠKODA. ŠKODA wyprodukowała już 15 milionów samochodów. Jubileuszowy model, srebrna Octavia III generacji, zjechał właśnie z linii produkcyjnej w Mladá Boleslav. Samochód będzie wykorzystywany jako limuzyna VIP w Centrum Technologicznym ŠKODY w Česanie. „Cały zespół ŠKODY jest bardzo dumny z tego jubileuszu” – powiedział prezes ŠKODY, Winfried Vahland. „Te 15 milionów wyprodukowanych aut jest symbolem wielkiego rozwoju marki. Budujemy pojazdy od 118 lat, a samochody od roku 1905. To stawia nas wśród marek motoryzacyjnych o najbogatszych tradycjach na świecie” – dodaje Winfried Vahland. ŠKODA zamierza rozwijać swoje możliwości produkcyjne, by do 2018 roku osiągnąć poziom sprzedaży do 1,5 miliona aut rocznie. W samym 2012 roku marka sprzedała 939 200 swoich samochodów – to najlepsze roczne osiągnięcie w całej historii koncernu. Wprowadzenie modeli Citigo, Rapid i nowej Octavia stanowi dopiero początek ofensywy ŠKODY. W najbliższych dniach w Czechach i Niemczech zadebiutuje nowa Octavia. W ciągu kilku następnych tygodni auto wjedzie także na kolejne rynki. Jak żaden inny samochód, Octavia to prawdziwy symbol szybkiego sukcesu ŠKODY w ciągu ostatnich dwóch dekad. Od 1996 roku do Klientów dostarczono już około 3,75 miliona egzemplarzy tego modelu. Aby rozpocząć produkcję nowej generacji modelu Octavia, w głównej fabryce w Mladá Boleslav ŠKODA uruchomiła jeden z najbardziej kompleksowych projektów modernizacji i rozbudowy. Najważniejszą zmianą było zwiększenie przepustowości linii montażowej – z produkcji 800 do 1200 pojazdów na dobę. Żeby osiągnąć planowany wzrost sprzedaży w następnych latach, ŠKODA rozwija również swoje możliwości na rynkach azjatyckich. W Chinach, od końca 2012 roku model Yeti budowany jest w kooperacji z Shanghai Volkswagen. W tym roku, w Państwie Środka zaprezentowana zostanie chińska wersja ŠKODY Rapid i nowa Octavia. W Rosji z fabryki GAZ w Niżnym Nowogrodzie kilka tygodni temu zjechały pierwsze modele Yeti. Od połowy 2013 roku będzie tam produkowana nowa Octavia na rynek rosyjski, a od wiosny 2014 roku - ŠKODA Rapid. W Indiach, w zakładzie w Pune, już od 2011 roku produkowane są lokalne modele ŠKODY, wśród nich m.in. kompaktowy sedan Rapid. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. Skoda wyprodukowała już 15 milionów pojazdów Gratulacje sukcesu, szkoda tylko, że ostatnio drożeją te Skody : /
  23. [h=1]Porsche Cayenne Turbo S, Tesla dostaje 10 milionów dolarów, Honda, VW & F1, & Kierowca idiota![/h]
  24. [h=1]Porsche Cayenne Turbo S, Tesla dostaje 10 milionów dolarów, Honda, VW & F1, & Kierowca idiota![/h]
  25. więcej -> Toyota wyprodukowała już ponad 200 milionów aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×