Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'miev' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 13 wyników

  1. MITSUBISHI MOTORS DOSTARCZY 23 MODELE i-MiEV KORPUSOWI KARABINIERÓW 200 anni di futuro* Firma M.M. Automobili Italia Spa (MMAI), włoski dystrybutor pojazdów Mitsubishi Motors, poinformowała o przekazaniu 23 elektrycznych modeli i-MIEV Korpusowi Karabinierów (Carabinieri). Włoska formacja policji wojskowej - już od 200 lat doceniana przez mieszkańców Włoch - będzie od teraz wykonywała swoje obowiązki w sposób nienaruszający równowagi ekologicznej. Podobnie, jak inne egzemplarze Mitsubishi i-MiEV, które pełnią aktywną służbę w siłach policyjnych w Japonii (prefektura Kanagawa), Hongkongu, Hiszpanii czy Wielkiej Brytanii, auta przekazane do użytku włoskim karabinierom zostały przyozdobione policyjnymi barwami i będą wykorzystywane w zabytkowych centrach dużych miast, na wyspach oraz w zeroemisyjnej strefie wystawy „2015 Expo” w Mediolanie. Od czasu debiutu rynkowego pod koniec roku kalendarzowego 2010, firma Mitsubishi sprzedała w całej Europie 5 590 egzemplarzy modelu i-MiEV (do czerwca 2014). *200 lat przyszłości Źródło: MMC Car Poland
  2. Mitsubishi i-MiEV, pierwszy seryjny pojazd elektryczny w ofercie dużego producenta, zaczyna królować na szczytach władzy po tym jak administracja prezydencka Federacji Rosyjskiej zdecydowała się na zakup 70 sztuk tego modelu. Globalna promocja Małe, elektryczne samochody będą służyły do transportu głów państw oraz delegacji VIP-ów po terenach Wielkiego Pałacu Konstantynowskiego w Strelnej podczas odbywającego się w Petersburgu szczytu G20 (5 i 6 września). Przykuwający uwagę mediów z całego świata szczyt G20 to jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczych, ale także znakomita okazja do promocji globalnych aspiracji firmy Mitsubishi oraz jej pionierskich modeli, od czysto elektrycznego Mitsubishi i-MiEV po nadchodzący, hybrydowy, elektryczny model Outlander PHEV. Zerowa emisja CO2 w Rosji Sukces ten należy przypisać firmie MMC Rus, czyli oficjalnemu dystrybutorowi produktów Mitsubishi Motors w Rosji*, oraz bardzo pozytywnemu nastawieniu rosyjskiego rynku do nowych technologii w przemyśle samochodowym. Ponadto warto podkreślić aktywną działalność promocyjną MMC Rus propagującą zerową emisję CO2 na tamtejszym rynku. W Rosji produkty Mitsubishi Motors w oficjalnej dystrybucji pojawiły się w sierpniu 1991 roku, a w ich sprzedaż w roku podatkowym 2012 wyniosła 80 tys. sztuk. Premiera Mitsubishi i-MiEV odbyła się tam w 2011 roku, czyli dokładnie 20 lat po wejściu firmy na rosyjski rynek. Do września 2013 roku nabywców znalazło tam około 200 sztuk tego modelu. * Od 2009 roku rynek rosyjski obsługiwany jest przez spółkę joint venture (Mitsubishi Corporation oraz Rolf Group), do której w 2012 roku dołączyła firma Mitsubishi Motors Corporation, tym samym tworząc konsorcjum MMC Rus. źródło: MMC Car Poland
  3. MITSUBISHI i-MiEV STUTYSIĘCZNYM SAMOCHODEM ELEKTRYCZNYM SPRZEDANYM W USA Jak donosi Plug In America, niezależna organizacja pożytku publicznego, promująca pojazdy elektryczne na terenie USA, egzemplarz oferowanego przez Mitsubishi Motors North America , rewolucyjnego, elektrycznego Mitsubishi i-MiEV został symbolicznym stutysięcznym pojazdem elektrycznym typu plug-in sprzedanym w USA od chwili wprowadzenia na rynek najnowszej generacji modeli tego typu. Plug In America zorganizowało ostatnio konkurs #PIA100K, w którym główną nagrodą była stacja ładowania ClipperCreek Level 2. Urządzenie miało trafić w ręce szczęśliwca, który kupiłby stutysięczny pojazd z napędem elektrycznym na terenie USA. W oparciu o dane sprzedaży z najnowszych raportów Plug In America ustaliła, że 16 maja tego roku Rich Salmon z Grand Bay w Alabamie okazał się szczęśliwym nabywcą nowego Mitsubishi i-MiEV, które według wyliczeń jest właśnie stutysięcznym sprzedanym pojazdem z napędem elektrycznym. „Chociaż interesowały mnie samochody elektryczne, nie byłem do końca przekonany, ale po jeździe próbnej Mitsubishi i-MiEV tak mi się spodobał, że go kupiłem”, zdradził pan Salmon. Samochód został kupiony w salonie Pete Moore Mitsubishi w Pensacola, na Florydzie. Rich Salmon jest tak zadowolony ze swojego Mitsubishi i-MiEV, że lokalny ośrodek pomocy społecznej, w którym pracuje, chce kupić ten sam model w ramach programu dożywiania „Meals on Wheels”, ze względu na bardzo niskie koszty „tankowania”. „Chcieliśmy serdecznie pogratulować panu Richowi Salmonowi z Grand Bay w Alabamie wygranej w konkursie #PIA100K”, powiedział Yoichi Yokozawa, Prezes i Dyrektor Generalny Mitsubishi Motors North America. „Chcielibyśmy również podziękować za zakup naszego elektrycznego Mitsubishi i-MiEV. Codziennie po drogach południowo-wschodniej Azji, Europy, Japonii i Ameryki Południowej niezliczoną ilość bezawaryjnych kilometrów pokonuje armia 30 tysięcy Mitsubishi i-MiEV w różnych wersjach. Oznacza to, że pan Salmon znalazł się w naprawdę dobrym towarzystwie”. Zwinne Mitsubishi i-MiEV to pięciodrzwiowy pojazd z napędem elektrycznym, który według wyliczeń amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) osiąga znakomity wynik 112 MPGe (odpowiednik mil na galon) w cyklu mieszanym, 126 MPGe w cyklu miejskim oraz 99 MPGe w cyklu pozamiejskim oraz oferuje szacowany przez EPA, rzeczywisty zasięg 100 kilometrów (w cyklu mieszanym: 45% na autostradzie /55% w mieście) oraz 157 kilometrów (zasięg miejski w teście EPA LA4 – tryb jazdy miejskiej z Auto Stop & Go). Źródło: MMC Car Poland
  4. REWOLUCYJNE MiEV EVOLUTION II FIRMY MITSUBISHI MOTORS ZAJĘŁY 2 I 3 MIEJSCE WŚRÓD POJAZDÓW Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM W WYŚCIGU 2013 PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB Podczas 91. edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II zajęły drugie i trzecie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Pojazdy poprowadzili utalentowany zwycięzca dwóch edycji Rajdu Dakar Hiroshi Masuoka oraz sześciokrotny motocyklowy triumfator PPIHC Greg Tracy. Wyścig, który rozegrano 30 czerwca, rozpoczął się rano przy pięknym, bezchmurnym niebie. Jednak tuż przed startem obu Mitsubishi MiEV Evolution II pogoda się załamała i nad legendarnym torem przeszła gwałtowna ulewa.Tuż przed startem Grega Tracy zmiana aury zmusiła zespół do zmiany ogumienia na mniej sportowe, ale zapewniające lepszą przyczepność. Obaj kierowcy Mitsubishi musieli zmagać się z mokrym torem oraz, w wyższych partiach trasy, również z pogorszoną widocznością, co przełożyło się na wyniki. Masuoka zanotował czas 10.21,866, a Tracy 10.23,649. Jednak nawet tak trudne warunki atmosferyczne nie przeszkodziły zawodnikom w pobiciu zeszłorocznego rekordu w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym (10.30,850), który Masuoka uzyskał jadąc Mitsubishi i-MiEV Evolution po suchym torze i w optymalnych warunkach. Po wywalczeniu drugi rok z rzędu drugiego miejsca w kategorii pojazdów elektrycznych kapitan zespołu Hiroshi Masuoka powiedział: „Tuż przed startem musieliśmy zmienić ogumienie, bo tor był mokry. Jednak nawet na zmienionych oponach samochód mocno ślizgał się na drodze. Sukcesem jest to, że mimo naprawdę zdradliwych warunków, oba pojazdy bezpiecznie zameldowały się na mecie. Nie będę jednak ukrywał, że w tym roku przyjechaliśmy tu wygrać i uzyskane lokaty są sporym rozczarowaniem. Mimo trudnych warunków, nie można całej winy zrzucać na pogodę. Musimy przeanalizować nasz występ, wyeliminować niedociągnięcia i w przyszłości postarać się o lepszy wynik.” Dla motocyklisty Grega Tracy był to pierwszy występ na Pikes Peak za kierownicą samochodu. Mimo iż Tracy nie krył rozczarowania wynikiem, podkreślał przed jak trudnym zadaniem stanął na starcie: „Przyjechałem tu po zwycięstwo i jestem bardzo rozczarowany moją końcową lokatą. Ponieważ tuż przed naszym startem nad torem przeszła ulewa, warunki jazdy były skrajnie trudne, co oznacza, że powinniśmy się cieszyć, iż w ogóle udało nam się bezpiecznie dotrzeć do mety. Podczas treningów poprzedzających właściwy start pogoda była idealna i ani razu nie mieliśmy szansy zmierzyć się z mokrym torem na Pikes Peak. A ponieważ Mitsubishi MiEV Evolution II tak świetnie spisywało się na suchym torze, chciałbym móc wrócić tu za rok i powalczyć o zwycięstwo.” Mitsubishi MiEV Evolution II to zupełnie nowa konstrukcja, która posiada niezwykle nowoczesny napęd czterosilnikowy (po dwa z przodu i z tyłu), akumulatory litowo-jonowe najnowszej generacji wyprodukowane przez firmę Lithium Energy Japan, zoptymalizowaną elektryczną wersję systemu aktywnej kontroli napędu na cztery koła (S-AWC) oraz nadwozie opracowane w tunelach aerodynamicznych i wykonane z włókien węglowych. Źródło: MMC Car Poland
  5. MITSUBISHI Concept CA-MiEV Podmiejski samochód elektryczny Od początku prac badawczo-rozwojowych nad elektrycznymi rozwiązaniami transportowymi w 1966 roku działania firmy Mitsubishi Motors Corporation wynikały z przekonania, że pojazdy z napędem elektrycznym powinny z czasem stanowić trzon oferty, co dziś potwierdzają ogólnoświatowe obawy związane ze zjawiskiem globalnego ocieplenia. Wprowadzając rewolucyjny model i-MiEV (2009) oraz narzucając sobie ambitne plany zakładające, iż w 2020 roku 20% oferty modelowej firmy stanowić będą pojazdy elektryczne, Mitsubishi poczyniło bardzo ważne kroki w celu urzeczywistnienia swojej wizji. Dowodem na to jest nowy Outlander PHEV z napędem hybrydowym i architekturą Dual Design. Idąc za ciosem, firma Mitsubishi Motors opracowuje teraz pełną gamę pojazdów z napędem elektrycznym – modele wyłącznie z napędem elektrycznym (EV), elektryczne pojazdy hybrydowe (HEV) oraz elektryczne pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV). Potwierdzeniem tego są dwa samochody koncepcyjne, których premierę zaplanowano podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2013 roku. Jednym z modeli, które towarzyszyć będą nowemu Mitsubishi Outlander PHEV, będzie prototyp nowoczesnego, podmiejskiego samochodu elektrycznego - Mitsubishi Concept CA-MiEV. Wizytówka Po analizie wyników trzyletnich badań zadowolenia użytkowników modelu i-MiEV (2009) oraz za sprawą rozwoju technologii akumulatorów i elektrycznych układów napędowych, firma MMC rozważa obecnie wyprowadzenie pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną z miast, w czym pomóc miałby pojazd EV nowej generacji taki, jak koncepcyjne Mitsubishi CA-MiEV. Ten koncepcyjny model, który na razie nie jest przeznaczony do produkcji, stanowi wizytówkę nowych technologii, jakie firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości. W szczególności pojazd ten wyróżnia się nowymi rozwiązaniami z zakresu napędu elektrycznego i akumulatorów o dużej pojemności, a także obniżoną masą własną i imponującymi właściwościami aerodynamicznymi. Samochód oferuje zasięg 300 kilometrów (co odpowiada tygodniowemu przebiegowi samochodu statystycznego europejskiego kierowcy**), dzięki czemu idealnie nadaje się do jazdy podmiejskiej. *Compact & Advanced technology-MiEV ** Średni, roczny przebieg w Europie: 14 tyś. kilometrów (źródło: ACEA) Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, funkcje aktywowane przy pomocy smartfona itd. Smukły na 0,26 Pierwszy prawdziwie koncepcyjny pojazd Mitsubishi Motors od lat należy postrzegać jako deklarację zamiarów firmy, z naciskiem na powrót do hierarchii, w której to inżynieria wiedzie korporacyjny prym dla dobra (globalnego) nabywcy i jego potrzeb. Dowodem przyjęcia takiej strategii są ostatnie produkty firmy – pionierski model Outlander PHEV (emisja CO2: 44g/km*), lekki Global Small (emisja CO2: 92 g/km*) itd., oraz szereg nowych technologii, które w najbliższych latach pojawią się w różnych modelach MMC. Design pozostanie kluczowym elementem rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem właściwości aerodynamicznych. Po rekordowo niskim współczynniku oporu powietrza, jakim może się w swoim segmencie pochwalić model Global Small (0,27*), pięciodrzwiowy, koncepcyjny, kompaktowy hatchback CA-MiEV przejmuje pałeczkę z docelowym wynikiem 0,26. Opływowe, smukłe nadwozie nowego koncepcyjnego pojazdu wprowadza powiew świeżości i nowoczesności do świata stylistyki małych samochodów. Niezwykle wydajne i praktyczne (płaska podłoga, kamery cofania, małe wloty powietrza, tylny dyfuzor…) Mitsubishi Concept CA-MiEV wyróżnia również szereg ciekawych detali – od wyrazistych przednich i tylnych świateł w kształcie bumerangu po wznoszącą się linię boczną, która stapia się z tylnymi łukami kół tworząc wrażenie nieustannego ruchu. * Specyfikacja na kraje UE. Zasilanie i akumulatory o dużej pojemności Aby zapewnić prototypowi Mitsubishi Concept CA-MiEV odpowiednie źródło napędu, firma MMC wprowadza niezwykle wydajny układ napędowy nowej generacji, który obejmuje: - Wielofunkcyjny, zintegrowany zespół napędowy (silnik o mocy 80 kW + przetwornik + ładowarka), który pozwala na lepsze zarządzanie energią, zajmuje mniej miejsca i przyczynia się do obniżenia masy własnej pojazdu. - Płaski, kompaktowy zespół akumulatorów, który zajmuje mniej miejsca (co istotne w kontekście przyszłego zwiększenia zasięgu) oraz gwarantuje dłuższą pracę i żywotność akumulatorów. - System bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, który ma być niezwykle przyjazny w obsłudze, jak zgodnie oświadczyły we wrześniu 2011 roku* firmy WiTricity Corporation, IHI Corporation oraz Mitsubishi Motors Corporation, a nad którym trwają obecnie badania i testy. *Press Release | Mitsubishi Motors Corporation - Niezwykle wydajne (28 Kwh) akumulatory litowo-jonowe, które zapewniają oszczędny wydatek energii i imponują kompaktowymi rozmiarami. Komunikacja Przestronny, elegancki, lekki i wydajny elektryczny samochód przyszłości jakim jest Mitsubishi CA-MiEV oraz wszelkie inne przyszłe modele z napędem ICE, HEV lub PHEV muszą być – zależnie od dostępnej infrastruktury – dobrze skomunikowane ze światem zewnętrznym i oferować między innymi takie funkcje telematyczne, jak: - Automatyczne powiadomienie drogą e-mailową w razie kradzieży - Automatyczne powiadomienie drogą e-mailową w razie wypadku - Zdalne sterowanie (uruchamianie/blokada silnika, alarm anty-napadowy, blokada drzwi…) - Transfer danych (map itd.) ze smartfona do systemu pokładowego - Zdalne zarządzanie energią oraz wstępne nagrzewanie w modelach z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in (funkcja już dostępna w Mitsubishi Outlander PHEV) Dane techniczne (dane MMC) [TABLE=width: 543] [TR] [TD=colspan: 2]Wymiary (dł. x szer. x wys.) Rozstaw osi [/TD] [TD]4050 x 1775 x 1550 mm 2550 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Współczynnik Cd [/TD] [TD]0,26 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Liczba miejsc [/TD] [TD]5 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Przewidywany zasięg [/TD] [TD]300 km [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Moc maksymalna [/TD] [TD]80 kW [/TD] [/TR] [TR] [TD]Akumulator [/TD] [TD]Typ [/TD] [TD]Lithium-ion [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność [/TD] [TD]28 kWh [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Sterowanie [/TD] [TD]Przemiennik [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Napęd kół [/TD] [TD]Na przednią oś [/TD] [/TR] [/TABLE] *** Źródło: MMC Car Poland
  6. MITSUBISHI Concept CA-MiEV Podmiejski samochód elektryczny Od początku prac badawczo-rozwojowych nad elektrycznymi rozwiązaniami transportowymi w 1966 roku działania firmy Mitsubishi Motors Corporation wynikały z przekonania, że pojazdy z napędem elektrycznym powinny z czasem stanowić trzon oferty, co dziś potwierdzają ogólnoświatowe obawy związane ze zjawiskiem globalnego ocieplenia. Wprowadzając rewolucyjny model i-MiEV (2009) oraz narzucając sobie ambitne plany zakładające, iż w 2020 roku 20% oferty modelowej firmy stanowić będą pojazdy elektryczne, Mitsubishi poczyniło bardzo ważne kroki w celu urzeczywistnienia swojej wizji. Dowodem na to jest nowy Outlander PHEV z napędem hybrydowym i architekturą Dual Design. Idąc za ciosem, firma Mitsubishi Motors opracowuje teraz pełną gamę pojazdów z napędem elektrycznym – modele wyłącznie z napędem elektrycznym (EV), elektryczne pojazdy hybrydowe (HEV) oraz elektryczne pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV). Potwierdzeniem tego są dwa samochody koncepcyjne, których premierę zaplanowano podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2013 roku. Jednym z modeli, które towarzyszyć będą nowemu Mitsubishi Outlander PHEV, będzie prototyp nowoczesnego, podmiejskiego samochodu elektrycznego - Mitsubishi Concept CA-MiEV. Wizytówka Po analizie wyników trzyletnich badań zadowolenia użytkowników modelu i-MiEV (2009) oraz za sprawą rozwoju technologii akumulatorów i elektrycznych układów napędowych, firma MMC rozważa obecnie wyprowadzenie pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną z miast, w czym pomóc miałby pojazd EV nowej generacji taki, jak koncepcyjne Mitsubishi CA-MiEV. Ten koncepcyjny model, który na razie nie jest przeznaczony do produkcji, stanowi wizytówkę nowych technologii, jakie firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości. W szczególności pojazd ten wyróżnia się nowymi rozwiązaniami z zakresu napędu elektrycznego i akumulatorów o dużej pojemności, a także obniżoną masą własną i imponującymi właściwościami aerodynamicznymi. Samochód oferuje zasięg 300 kilometrów (co odpowiada tygodniowemu przebiegowi samochodu statystycznego europejskiego kierowcy**), dzięki czemu idealnie nadaje się do jazdy podmiejskiej. *Compact & Advanced technology-MiEV ** Średni, roczny przebieg w Europie: 14 tyś. kilometrów (źródło: ACEA) Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, funkcje aktywowane przy pomocy smartfona itd. Smukły na 0,26 Pierwszy prawdziwie koncepcyjny pojazd Mitsubishi Motors od lat należy postrzegać jako deklarację zamiarów firmy, z naciskiem na powrót do hierarchii, w której to inżynieria wiedzie korporacyjny prym dla dobra (globalnego) nabywcy i jego potrzeb. Dowodem przyjęcia takiej strategii są ostatnie produkty firmy – pionierski model Outlander PHEV (emisja CO2: 44g/km*), lekki Global Small (emisja CO2: 92 g/km*) itd., oraz szereg nowych technologii, które w najbliższych latach pojawią się w różnych modelach MMC. Design pozostanie kluczowym elementem rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem właściwości aerodynamicznych. Po rekordowo niskim współczynniku oporu powietrza, jakim może się w swoim segmencie pochwalić model Global Small (0,27*), pięciodrzwiowy, koncepcyjny, kompaktowy hatchback CA-MiEV przejmuje pałeczkę z docelowym wynikiem 0,26. Opływowe, smukłe nadwozie nowego koncepcyjnego pojazdu wprowadza powiew świeżości i nowoczesności do świata stylistyki małych samochodów. Niezwykle wydajne i praktyczne (płaska podłoga, kamery cofania, małe wloty powietrza, tylny dyfuzor…) Mitsubishi Concept CA-MiEV wyróżnia również szereg ciekawych detali – od wyrazistych przednich i tylnych świateł w kształcie bumerangu po wznoszącą się linię boczną, która stapia się z tylnymi łukami kół tworząc wrażenie nieustannego ruchu. * Specyfikacja na kraje UE. Zasilanie i akumulatory o dużej pojemności Aby zapewnić prototypowi Mitsubishi Concept CA-MiEV odpowiednie źródło napędu, firma MMC wprowadza niezwykle wydajny układ napędowy nowej generacji, który obejmuje: - Wielofunkcyjny, zintegrowany zespół napędowy (silnik o mocy 80 kW + przetwornik + ładowarka), który pozwala na lepsze zarządzanie energią, zajmuje mniej miejsca i przyczynia się do obniżenia masy własnej pojazdu. - Płaski, kompaktowy zespół akumulatorów, który zajmuje mniej miejsca (co istotne w kontekście przyszłego zwiększenia zasięgu) oraz gwarantuje dłuższą pracę i żywotność akumulatorów. - System bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, który ma być niezwykle przyjazny w obsłudze, jak zgodnie oświadczyły we wrześniu 2011 roku* firmy WiTricity Corporation, IHI Corporation oraz Mitsubishi Motors Corporation, a nad którym trwają obecnie badania i testy. *Press Release | Mitsubishi Motors Corporation - Niezwykle wydajne (28 Kwh) akumulatory litowo-jonowe, które zapewniają oszczędny wydatek energii i imponują kompaktowymi rozmiarami. Komunikacja Przestronny, elegancki, lekki i wydajny elektryczny samochód przyszłości jakim jest Mitsubishi CA-MiEV oraz wszelkie inne przyszłe modele z napędem ICE, HEV lub PHEV muszą być – zależnie od dostępnej infrastruktury – dobrze skomunikowane ze światem zewnętrznym i oferować między innymi takie funkcje telematyczne, jak: - Automatyczne powiadomienie drogą e-mailową w razie kradzieży - Automatyczne powiadomienie drogą e-mailową w razie wypadku - Zdalne sterowanie (uruchamianie/blokada silnika, alarm anty-napadowy, blokada drzwi…) - Transfer danych (map itd.) ze smartfona do systemu pokładowego - Zdalne zarządzanie energią oraz wstępne nagrzewanie w modelach z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in (funkcja już dostępna w Mitsubishi Outlander PHEV) Dane techniczne (dane MMC) [TABLE=width: 543] [TR] [TD=colspan: 2]Wymiary (dł. x szer. x wys.) Rozstaw osi [/TD] [TD]4050 x 1775 x 1550 mm 2550 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Współczynnik Cd [/TD] [TD]0,26 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Liczba miejsc [/TD] [TD]5 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Przewidywany zasięg [/TD] [TD]300 km [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Moc maksymalna [/TD] [TD]80 kW [/TD] [/TR] [TR] [TD]Akumulator [/TD] [TD]Typ [/TD] [TD]Lithium-ion [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność [/TD] [TD]28 kWh [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Sterowanie [/TD] [TD]Przemiennik [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Napęd kół [/TD] [TD]Na przednią oś [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: MMC Car Poland
  7. Mitsubishi CA-MiEV Concept (2013)
  8. MITSUBISHIi-MiEV– SUKCESY RYNKOWE I SPORTOWE ORAZ KROK W PRZYSZŁOŚĆ Drugiez rzędu zwycięstwo Mitsubishi i-MiEV w organizowanym przez FIApucharze „AlternativeEnergies Cup – kat. IIIA” to kolejne ważne wydarzenie w karierzetego modelu, która rozpoczęła się w Europie zaledwie dwa latatemu. Nadszedł więc czas na dokonanie podsumowania osiągnięćMitsubishi i-MiEV. 40latpraktyki Mitsubishi w tworzeniu samochodów elektrycznych… Woparciu o doświadczenie Mitsubishi w zakresie pracbadawczo-rozwojowych nad pojazdami elektrycznymi (EV), którerozpoczęły się już w 1966 roku, powstała produkcyjna wersjamodelu i-MiEV. Pojazd początkowo pojawił się na rynku w Japonii(lipiec 2009), a następnie wszedł do sprzedaży w Europie (początek2011 roku), Stanach Zjednoczonych (grudzień 2011 roku) oraz w innychpaństwach. Zdobywcawielu nagród i pionier w dziedzinie elektrycznej mobilności, modeli-MiEV cieszy się niesłabnącą popularnością w ekologicznierozwiniętych krajach, jak Norwegia (najlepiej sprzedający sięsamochód segmentu A w 2011 roku i numer 2 pod koniec trzeciegokwartału 2012 roku, pomimo pojawienia się na rynku nowych modeli;przy uwzględnieniu wszystkich wersji silnikowych) czy Szwajcaria(lider rynku w segmencie aut elektrycznych w 2011 roku i ponownie w2012 roku; 20-procentowy udział w rynku pod koniec października2012). Norweskiedoświadczenia Badaniarynku przeprowadzone na przykładzie Norwegii, gdzie model i-MiEVzostał bardzo dobrze przyjęty, ujawniły bardzo interesującefakty, a także potwierdziły, że i-MiEV może być wykorzystywany wtaki sam sposób, jak inne małe samochody: statystyczny kierowca ma 40 lat i wyższe wykształcenie, samochód jest eksploatowany w czteroosobowej rodzinie, w rodzinie jest więcej, niż jeden samochód, samochód jest wykorzystywany codziennie, samochód jest w głównej mierze wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy, Zdecydowana większość klientów jest zadowolona z zasięgu pojazdu (150 kilometrów, cykl pomiarowy „New European Driving Cycle”). MistrzFIA FirmaMitsubishi Motors postanowiła również zaprezentować potencjałsamochodów elektrycznych w wyścigach i rajdach.Pierwszy projekt badawczo-rozwojowy z tego zakresu zrealizowano w2009 roku podczas Rajdu Monte Carlo „des Energies Nouvelles atElectriques” i od tego czasu zaangażowanie firmy w sporty motorowenie słabnie. Mitsubishi opracowało nawet specjalną, wyścigowąwersję o nazwie i-MiEV Evolution, która została wyposażona w tesame podzespoły (silnik, akumulator i inne), co produkcyjna odmianai-MiEV. Samochód zajął drugie miejsce w klasie pojazdówelektrycznych w górskim wyścigu 2012 Pikes Peak International HillClimb organizowanym w Kolorado w Stanach Zjednoczonych. Czterodrzwiowa,produkcyjna wersja Mitsubishi i-MiEV o opływowym nadwoziu mierzącym3 475 mm długości kontynuuje karierę wyścigową w pucharzeFIA „AlternativeEnergies Cup”.Po zdobyciu tytułu mistrzowskiego w kategorii konstruktorów (kat.IIIA) w 2011 roku, Mitsubishi Motors ponownie wywalczyło puchar FIAw 2012 roku, zdobywając 48 punktów i potwierdzając użytecznośći niezawodność modelu i-MiEV, a także jego doskonałe właściwościjezdne. Przyszłośćaut typu plug-in Po40 latach prac badawczo-rozwojowych nad pojazdami elektrycznymi, 3latach poświęconych stworzeniu modelu i-MiEV oraz 3 latachobecności pojazdów elektrycznych na rynkach całego świata(i-MiEV), łącznie z Japonią (i-MiEV, Minicab MiEV), firmaMitsubishi Motors Corporation nadal realizuje główne założeniastrategii EV. Kolejnymkrokiem będzie prezentacja Mitsubishi Outlander PHEV (“Plug-inHybrid Electric Vehicle”) – pełnowymiarowego modelu odużym zasięgu, łączącego w sobie cechy auta typu SUV, napęd nacztery koła oraz elektryczny układ napędowy. Źródło: MMC Car Poland
  9. MITSUBISHIi-MiEVZWYCIĘŻYŁO W KATEGORII NEW CAR PODCZAS ROZDANIA NAGRÓD GREENLIFESTYLE AWARDS Modeli-MiEV, oferowany przez Mitsubishi Motors Australia Limited (MMAL),został ogłoszony przez magazyn Green Lifestyle najlepszymekologicznym pojazdem na rynku w Australii. Ten w pełni elektrycznymodel wywalczył najwyższe miejsce w kategorii New Car 2012.Zwycięski model Mitsubishi i-MiEV pokonał Nissana Leaf i ToyotęPrius. Mitsubishii-MiEV zwyciężyło w kategorii New Car (nowy model) podczasceremonii rozdania nagród Green Lifestyle Awards. Jurorzy docenilistylowe nadwozie auta, bogate wyposażenie i wysoką funkcjonalność. EmmaBowen, redaktor naczelna magazynu Green Lifestyle, pozytywnie oceniłainnowacyjny design elektrycznego modelu i-MiEV oraz jego wysokąwydajność ekologiczną. „Polatach badań i testów nowych rozwiązań technologicznych, firmaMitsubishi z powodzeniem stworzyła w pełni elektryczny pojazd,który w bezkompromisowy sposób radzi sobie z problememzanieczyszczenia środowiska,”powiedziała Bowen. Pojazdykonkurujące w kategorii New Car były oceniane pod kątemstylistyki, zastosowanych rozwiązań, wpływu na środowisko orazfunkcjonalności. Zwycięski model Mitsubishi i-MiEV pokonał w tymkonkursie Nissana Leaf i Toyotę Prius. MutsuhiroOshikiri, prezes i dyrektor generalny MMAL, zwrócił uwagę na fakt,iż nagrody Green Lifestyle Award uwypuklają potencjał autelektrycznych, jako pojazdów mogących zmienić motoryzacyjnykrajobraz Australii. „FirmaMitsubishi Motors wierzy w świetlaną przyszłość samochodówelektrycznych, dlatego będziemy kontynuowali prace nad gamąpojazdów elektrycznych i hybryd typu plug-in, aby wyjść naprzeciwzróżnicowanym wymaganiom klientów,”powiedział Oshikiri. ModelMitsubishi i-MiEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle) byłpierwszym seryjnym pojazdem elektrycznym oferowanym w sprzedaży narynku australijskim. Źródło: MMC Car Poland
  10. Mitsubishii-MiEV Evolution (Europejska premiera) Duch rywalizacji Dzięki wieloletniej tradycji rozwojupionierskich rozwiązań technologicznych oraz obecności na ponad160 rynkach, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) jest dobrzeprzygotowana do strukturalnej przemiany, jaką przechodzi obecnieprzemysł samochodowy, zarówno w kontekście geograficznym, jak iśrodowiskowym. Wychodzącna przeciw specyficznym potrzebom rynków wschodzących (popyt naniedrogie, solidne acz nowoczesne pojazdy) oraz nowym trendom narynkach rozwiniętych (mniejsze, lżejsze i bardziej wydajne paliwowomodele) firma MMC sukcesywnie realizuje postanowienia planubiznesowego „Jump 2013” (do 2020 roku 20% oferty mają stanowićpojazd elektryczne lub hybrydytypu plug-in). Przygotowując szerokie spectrum nowychrozwiązań i technologii, dział rozwojowo-badawczy firmy MMCzaangażowany jest w szereg projektów takich jak: Globalne płyty podłogowe: Global Small w segmencie B (Mirage,...) Project Global w segmencie C i D* (ASX**, nowy Outlander,...) [*] Downsizing: Przeniesienie koncepcji pokazowego crossovera Outlander o jednej segment niżej – stąd model ASX w segmencie C* Powrót do korzeni segmentu B przy pomocy inteligentnego, mierzącego 3710 mm modelu Mirage. [*]Redukcja wagi: Wymierne efekty na wszystkich płaszczyznach, czego przykładem jest lepiej wyciszony, bezpieczniejszy i lepiej wyposażony Nowy Outlander (redukcja wagi o maksymalnie 100 kilogramów) *NowyOutlander, Lancer i Lancer Evolution, Delica D:5, ASX** **„RVR”na niektórych rynkach lub „Outlander Sport” w StanachZjednoczonych. Oszczędność paliwa / Niższy poziom emisji Udostępnienie systemu Auto Stop & Go w większej liczbie modeli i konfiguracji napędowych Kolejne modyfikacje i udoskonalenia niezwykle wydajnych i bardziej przyjaznych środowisku, firmowych jednostek wysokoprężnych 4N13/4N14 Dalszy rozwój technologii silników benzynowych (Nowy Outlander, Mirage,...) Alternatywne jednostki napędowe: Rozszerzenie gamy pojazdów z napędem elektrycznym marki Mitsubishi Wdrożenie pochodzącej z pojazdów elektrycznych, opracowanej przez Mitsubishi technologii hybrydowego napędu Plug-in EV (nowy Outlander,...) „Wyścig trwa...” Jakpokazuje rozpoczęta w 1962 roku, bogata i pełna sukcesów historiasportów motorowych firmy Mitsubishi, dział rozwojowo-badawczy odzawsze dokładał wszelkich starań, by tworzyć nowe sportowetechnologie, które następnie znajdowały zastosowanie w modelachosobowych. Idącszlakiem przetartym przez legendarne modele Pajero* i LancerEvolution (napęd na obie osie, turbodoładowanie...), firma stosujepodobną strategię w przypadku swoich pojazdów elektrycznych,tworząc eksperymentalny w swojej formie pojazd i-MiEV Evolution. Mitsubishii-MiEV Evolution, które w dniach od 7 do 12 sierpnia wzięło udziałw rozgrywanym w Kolorado wyścigu 2012Pikes PeakInternational Hill Climb (w kategorii pojazdów elektrycznych),posiada silnik, akumulatory oraz inne kluczowe podzespoły seryjnegomodelu i-MiEV**. Pojazdzostał przygotowany we współpracy z kilkoma firmami partnerskimi,m.in. z MeidenshaCorporation oraz GS Yuasa Corporation, aby zademonstrowaćzaawansowane technologicznie systemy kontroli pojazdów elektrycznychoraz nowoczesne komponenty ich napędu. Firma Mitsubishi Motorsplanuje wykorzystać zdobyte w ten sposób doświadczenie do dalszegorozwoju swoich modeli z napędem elektrycznym, szczególnie wobszarach związanych z wytrzymałością i trwałością. Opracowanez myślą o wyścigu Pikes Peak, Mitsubishi i-MiEVEvolution zostałowyposażone między innymi w dedykowane sportowe nadwozie z włókienwęglowych wsparte na podwoziu z ramy rurowej, co pozwala zmniejszyćmasę własną pojazdu i poprawić właściwości aerodynamiczne.Przednią oś napędza tu pojedynczy motor elektryczny, a tylną dwakolejne, dzięki czemu układ napędu na cztery koła zapewniaznakomitą moc, osiągi i jakość prowadzenia. Ponadtofirma Mitsubishi Motors zgłosiła również do wyścigu cywilnąwersję produkcyjną modelu i-MiEV** (wersja na rynek USA). Zostałaona poddana nieznacznym modyfikacjom, które zaowocowały poprawąwłasności aerodynamicznych przedniego zderzaka. Dodano równieżpałąki zabezpieczające oraz inne rozwiązania z zakresubezpieczeństwa. * Montero wHiszpanii/Shogun w Wielkiej Brytanii *Mitsubishi iw USA W pełni profesjonalny zespół Zakierownicą i-MiEVEvolution naPikes Peak zasiadł kierownik zespołu Hiroshi Masuoka, który w 1987roku po raz pierwszy wystartował w Rajdzie Dakar,a w latach 2002-2003 jako pierwszy kierowca z Japonii dwukrotnie zrzędu triumfował w tym morderczym rajdzie. Obecniepan Masuoka pracuje dla Mitsubishi Motors (w biurze strategiiproduktowych), gdzie zajmuje się między innymi tworzeniem iudoskonalaniem pojazdów, szkoleniem kierowców testowych orazorganizacją jazd testowych i innych imprez na terenie Japonii i zagranicą. Mitsubishiipoprowadziła BeccyGordon, triumfatorka Score International Off-Road Racing Series. Srebrny medal Poniezwykle zaciętych zmaganiach* zespół wyścigowy Mitsubishizaliczył imponujący debiut. Elektryczny pojazd pokonał20-kilometrową trasę złożoną z 156 zakrętów z drugim czasem wkategorii samochodów elektrycznych i uzyskując bardzo dobry czasokrążenia (10minut, 30,85 sekundy). Choć nie udało sięstanąć na najwyższym stopniu podium, firma zrealizowała głównycel swego uczestnictwa, zdobywając bardzo cenną wiedzę idoświadczenie, które w przyszłości przyda się w procesietworzenia pojazdów elektrycznych. „Choćnie udało się zająć pierwszego miejsca w klasyfikacji pojazdówelektrycznych, jestem bardzo zadowolony, że mogliśmysprostać wyzwaniom wymagającej trasy Pikes Peak wykorzystując przytym elektryczne jednostki napędowe i akumulatory z seryjnej wersjimodelu i-MiEV”, po udanym starcie powiedział HiroshiMasuoka. PanMasuoka pochwaliłrównież zespół: „Choć już na początku* pojazd zostałpoważnie uszkodzony, zespół stanął na wysokości zadaniaprzywracając go do pełnej sprawności. Dziękuję naszym partnerom, współpracownikom i członkom zespołu, bez których rywalizacja naPikes Peak nie byłaby możliwa. Jestem bardzo szczęśliwy, żemogłem im się odpłacić tak dobrym wynikiem końcowym.” Beccy Gordon zakończyłazmagania na szóstym miejscu, udowadniając, że w tak skrajnietrudnych warunkach seryjny pojazd elektryczny osiągami iwytrzymałością dorównuje modelom napędzanym przez benzynowesilniki spalinowe. *Już na początku przygody z Pikes Peak cały zespół zostałpoddany próbie, gdy uszkodzeniu uległa przednia część pojazdu.Podczas pierwszego przejazdu testowego Hiroshi Masuoka nieco zbytpóźno rozpoczął manewr hamowania i na jednym z ciasnych, ostrychzakrętów Mitsubishi i-MiEV Evolution znalazło się poza drogą.Ponieważ naprawy wymagało zarówno nadwozie jak i przekładniakierownicza, debiutujący w Pikes Peak kierowca stracił dwa dni jazdtestowych i na starcie pojawił się dopiero w dzień wyścigu. Podstawowedane techniczne [TABLE=width: 9] [TR] [TD=width: 2] [/TD] [TD=width: 2] [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE=width: 674] [TR] [TD=width: 304, bgcolor: #ffffff, colspan: 2] Dł. x Szer. x Wys. (mm) [/TD] [TD=width: 365, bgcolor: #ffffff] 4341 x 1900 x 1339 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 304, bgcolor: #ffffff, colspan: 2] Liczba miejsc [/TD] [TD=width: 365, bgcolor: #ffffff] 1 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 304, bgcolor: #ffffff, colspan: 2] Układ napędowy [/TD] [TD=width: 365, bgcolor: #ffffff] Napęd na cztery koła [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 93, bgcolor: #ffffff] Silniki [/TD] [TD=width: 210, bgcolor: #ffffff] Liczba [/TD] [TD=width: 365, bgcolor: #ffffff] 3 (1 z przodu, 2 z tyłu) [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 210, bgcolor: #ffffff] Moc maksymalna (kW) [/TD] [TD=width: 365, bgcolor: #ffffff] 240 (80 kW x 3) [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 93, bgcolor: #ffffff] Akumulatory [/TD] [TD=width: 210, bgcolor: #ffffff] Nominalna pojemność (kWh) [/TD] [TD=width: 365, bgcolor: #ffffff] 35 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 304, bgcolor: #ffffff, colspan: 2] Podwozie [/TD] [TD=width: 365, bgcolor: #ffffff] Dedykowana konstrukcja z ramy rurowej [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 304, bgcolor: #ffffff, colspan: 2] Nadwozie [/TD] [TD=width: 365, bgcolor: #ffffff] Włókno węglowe [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 304, bgcolor: #ffffff, colspan: 2] Ogumienie [/TD] [TD=width: 365, bgcolor: #ffffff] 245/40R18 [/TD] [/TR] [/TABLE] Firmypartnerskie Advics Co., Ltd. Akebono Brake Industry Co., Ltd. Dunlop Goodyear Tires Ltd. Endless Advance Co., Ltd. Enkei Corporation GKN Driveline Japan Ltd. GS Yuasa Corporation Hitachi Automotive Systems, Ltd. HKS Co., Ltd. Meidensha Corporation Mikuni Corp. Mitsubishi Corporation Mitsubishi Electric Corporation Mitsubishi Motor Dealers Association NHK Spring Co., Ltd. Nippon Yusen Kabushiki Kaisha NTN Corporation Showa Corporation Toray Industries, Inc. Tsuchiya Co., Ltd. Źródło: MMC Car Poland
  11. MITSUBISHI i-MiEV EVOLUTION ZAJMUJE WYSOKIE, DRUGIE MIEJSCE W SWOIM DEBIUCIE NA 2012 PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB Debiutujący w tegorocznym górskim wyścigu 2012 Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) elektryczny pojazd Mitsubishi i-MiEV Evolution i zespół Mitsubishi Motors North America odniósł ogromny sukces pokonując 20-kilometrową trasę złożoną z 156 zakrętów z drugim czasem w kategorii pojazdów elektrycznych. Uzyskany czas okrążenia (10 minut i 30,850 sekundy) był tak dobry, że wystarczył do zajęcia 8 miejsca wśród 170 zgłoszonych w tym roku pojazdów (132 ukończyły wyścig). Za kierownicą Mitsubishi i-MiEV Evolution zasiadł Hiroshi Masuoka - fabryczny kierowca testowy Mitsubishi i dwukrotny triumfator rajdu Dakar. Mitsubishi i-MiEV Evolution to prototypowy pojazd wyścigowy zbudowany specjalnie z myślą o niezwykle wymagającym Pikes Peak. Samochód posiada charakterystyczne nadwozie z włókien węglowych, podwozie oparte na ramie rurowej, zaawansowany układ kontroli wszystkich kół (AWC) oraz unikalną konfigurację układu napędowego z trzema silnikami. Mitsubishi i-MiEV Evolution wykorzystuje również szereg kluczowych komponentów pochodzących bezpośrednio z elektrycznego modelu produkcyjnego Mitsubishi i-MiEV (2012). Są to m.in. elektryczne jednostki napędowe, akumulatory litowo-jonowe oraz główna jednostka sterująca. Już na początku przygody z Pikes Peak cały zespół został poddany próbie, gdy uszkodzeniu uległa przednia część pojazdu. Podczas pierwszego przejazdu testowego kierowca i kierownik zespołu, Hiroshi Masuoka, nieco zbyt późno rozpoczął manewr hamowania i na jednym z ciasnych, ostrych zakrętów Mitsubishi i-MiEV Evolution znalazło się poza drogą. Ponieważ naprawy wymagało zarówno nadwozie, jak i przekładnia kierownicza, debiutujący w Pikes Peak kierowca stracił dwa dni jazd testowych i na starcie pojawił się dopiero w dzień wyścigu. „Choć nie udało się zająć pierwszego miejsca w klasyfikacji pojazdów elektrycznych, jestem bardzo zadowolony, że mogliśmy sprostać wyzwaniom wymagającej trasy Pikes Peak, wykorzystując przy tym elektryczne jednostki napędowe i akumulatory z seryjnej wersji modelu i-MiEV” – po udanym starcie zdradził Masuoka, który chwalił również zespół. „Choć pierwszego dnia jazd testowych w wyniku mojego błędu pojazd został poważnie uszkodzony, zespół stanął na wysokości zadania przywracając go do pełnej sprawności. Dziękuję naszym partnerom, współpracownikom i członkom zespołu, bez których rywalizacja na Pikes Peak nie byłaby możliwa. Jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem im się odpłacić tak dobrym wynikiem końcowym.” Drugim pojazdem marki Mitsubishi w wyścigu była produkcyjna wersja Mitsubishi i-MiEV (2012), którą poprowadziła Beccy Gordon - zawodowy, terenowy kierowca wyścigowy SCORE International. Z czasem 15 minut i 10,557 sekundy zajęła ona w klasyfikacji pojazdów elektrycznych szóste miejsce. Mitsubishi i-MiEV 2012 (z dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa oraz zmodyfikowanym przednim i tylnym zderzakiem) było jedynym dopuszczonym do ruchu, całkowicie elektrycznym pojazdem seryjnym, które w tym roku zgłoszono do udziału w zawodach w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. „Mitsubishi i-MiEV spisało się rewelacyjnie. Miałam do dyspozycji o wiele lepsze osiągi niż początkowo przypuszczałam. Szczególnie zaskoczył mnie moment obrotowy i znakomita charakterystyka prowadzenia, która jest wynikiem obniżenia środka ciężkości pojazdu przez niskie osadzenie silnika elektrycznego i akumulatorów litowo-jonowych w ramie podwozia. Dzięki temu mogłam bardziej dynamicznie pokonywać zakręty, a wysoki moment obrotowy pomagał mi przy wychodzeniu z nich. To bardzo dynamiczny pojazd” – powiedziała Beccy. „A skoro to model seryjny, jestem przekonana, że wszystkie elektryczne pojazdy mogą z powodzeniem startować w sportach motorowych.” Mitsubishi i-MiEV 2012 to pierwszy z grona paru nowoczesnych modeli seryjnych z napędem alternatywnym, które japoński producent planuje wprowadzić na światowe rynki w ciągu kilku nadchodzących lat. Relację filmową ze zmagań zespołu Mitsubishi Motors podczas 2012 Pikes Peak International Hill Climb obejrzeć można na stronie YouTube.com/MitsubishiCars. Szczegóły imprezy Pikes Peak znajdą Państwo pod adresem Facebook.com/Mitsubishi, a więcej informacji na temat zespołu wyścigowego oraz Mitsubishi i-MiEV 2012 na stronie media.mitsubishicars.com. Źródło: MMC Car Poland
  12. [h=1]Mitsubishi i-MIEV Pikes Peak 2012: Interview with Beccy Gordon[/h]
  13. [h=1]Mitsubishi i-MIEV Pikes Peak 2012: Interview with Hiroshi Masuoka[/h]
×