Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'miejsce' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 44 wyników

  1. Kamil Kocimski zajął 7. Miejsce w Mistrzostwach Świata „Think Blue. World Championship.” Poznań, 16 września 2013 r. – Kamil Kocimski z Radomska, który reprezentował Polskę podczas Mistrzostw Świata w ekonomicznej jeździe „Think Blue. World Championship.” zajął siódme miejsce. Zwycięzcą został Volker Müller-Tönnissen z Düsseldorfu, który nowym Golfem TDI BlueMotion na 592-kilometrowej trasie z Berlina przez Wolfsburg i Weimar do Frankfurtu nad Menem uzyskał średnie zużycie paliwa wynoszące zaledwie 3,48 litra na 100 kilometrów. We wszystkich samochodach podróżowały trzy osoby plus dodatkowy balast. Łączne obciążenie wynosiło aż 294,4 kg. Volker Müller-Tönnissen pracuje w dziale ochrony środowiska w Ministerstwie Ochrony Klimatu, Środowiska, Rolnictwa, Przyrody i Konsumentów Nadrenii Północnej – Westfalii. Tegoroczni zwycięzcy niemieckich eliminacji pokonali 16. innych krajowych finalistów. Miejsce drugie zajął zespół z Wysp Kanaryjskich (3,63 litra), a trzecie – z Rosji (3,67 litra). Polska drużyna zużyła 3,75 litra na 100 km. Wszyscy uczestnicy skorzystali na koniec rywalizacji z możliwości zwiedzenia 65. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie nad Menem, w szczególności stoiska Volkswagena z wieloma wysoce efektywnymi modelami. „Think Blue. World Championship.” jest jedynym w swoim rodzaju rajdem, w którym nie chodzi tylko o to, aby możliwie jak najoszczędniej pokonać trasę. Trzeba także wykazać się wiedzą na temat proekologicznej inicjatywy Volkswagena „Think Blue.” Uczestnicy musieli wykonać różne zadania związane z oszczędną jazdą i alternatywnymi technologiami napędu, na przykład rozwiązać quiz, przygotować regionalne potrawy z lokalnych składników lub zbudować miniaturowe elektrownie produkujące energię odnawialną. Na torze testowym Volkswagena w Ehra-Lessien uczestnicy sprawdzili różnice między wysokoprężnym Golfem TDI BlueMotion, samochodem na gaz ziemny eco-up! i pełną hybrydą Touaregiem Hybrid. Wyjątkową atrakcją była możliwość prowadzenia Volkswagena XL1, najbardziej efektywnego samochodu seryjnego na świecie, oraz pierwszego w pełni elektrycznego wielkoseryjnego Volkswagena – e-up! Simon Thomas, szef marketingu marki Volkswagen Samochody Osobowe i koncernu Volkswagen powiedział: „W trzecim roku międzynarodowych mistrzostw w oszczędnej jeździe liczba uczestniczących krajów prawie podwoiła się i udało nam się zainteresować oszczędną jazdą wiele tysięcy ludzi z całego świata. Impreza jest doskonałym ucieleśnieniem idei „Think Blue”. Chcemy inspirować ludzi i poprzez rozsądną jazdę przyczyniać się do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa, a tym samym emisji substancji szkodliwych.” Volkswagen Group Polska
  2. [h=1]Zrób miejsce motocykliście - będziesz nagrodzony[/h] http://www.youtube.com/watch?v=Fz9yg2U3-SI&list=TLl4Yc_tqT_cc
  3. REWOLUCYJNE MiEV EVOLUTION II FIRMY MITSUBISHI MOTORS ZAJĘŁY 2 I 3 MIEJSCE WŚRÓD POJAZDÓW Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM W WYŚCIGU 2013 PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB Podczas 91. edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II zajęły drugie i trzecie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Pojazdy poprowadzili utalentowany zwycięzca dwóch edycji Rajdu Dakar Hiroshi Masuoka oraz sześciokrotny motocyklowy triumfator PPIHC Greg Tracy. Wyścig, który rozegrano 30 czerwca, rozpoczął się rano przy pięknym, bezchmurnym niebie. Jednak tuż przed startem obu Mitsubishi MiEV Evolution II pogoda się załamała i nad legendarnym torem przeszła gwałtowna ulewa.Tuż przed startem Grega Tracy zmiana aury zmusiła zespół do zmiany ogumienia na mniej sportowe, ale zapewniające lepszą przyczepność. Obaj kierowcy Mitsubishi musieli zmagać się z mokrym torem oraz, w wyższych partiach trasy, również z pogorszoną widocznością, co przełożyło się na wyniki. Masuoka zanotował czas 10.21,866, a Tracy 10.23,649. Jednak nawet tak trudne warunki atmosferyczne nie przeszkodziły zawodnikom w pobiciu zeszłorocznego rekordu w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym (10.30,850), który Masuoka uzyskał jadąc Mitsubishi i-MiEV Evolution po suchym torze i w optymalnych warunkach. Po wywalczeniu drugi rok z rzędu drugiego miejsca w kategorii pojazdów elektrycznych kapitan zespołu Hiroshi Masuoka powiedział: „Tuż przed startem musieliśmy zmienić ogumienie, bo tor był mokry. Jednak nawet na zmienionych oponach samochód mocno ślizgał się na drodze. Sukcesem jest to, że mimo naprawdę zdradliwych warunków, oba pojazdy bezpiecznie zameldowały się na mecie. Nie będę jednak ukrywał, że w tym roku przyjechaliśmy tu wygrać i uzyskane lokaty są sporym rozczarowaniem. Mimo trudnych warunków, nie można całej winy zrzucać na pogodę. Musimy przeanalizować nasz występ, wyeliminować niedociągnięcia i w przyszłości postarać się o lepszy wynik.” Dla motocyklisty Grega Tracy był to pierwszy występ na Pikes Peak za kierownicą samochodu. Mimo iż Tracy nie krył rozczarowania wynikiem, podkreślał przed jak trudnym zadaniem stanął na starcie: „Przyjechałem tu po zwycięstwo i jestem bardzo rozczarowany moją końcową lokatą. Ponieważ tuż przed naszym startem nad torem przeszła ulewa, warunki jazdy były skrajnie trudne, co oznacza, że powinniśmy się cieszyć, iż w ogóle udało nam się bezpiecznie dotrzeć do mety. Podczas treningów poprzedzających właściwy start pogoda była idealna i ani razu nie mieliśmy szansy zmierzyć się z mokrym torem na Pikes Peak. A ponieważ Mitsubishi MiEV Evolution II tak świetnie spisywało się na suchym torze, chciałbym móc wrócić tu za rok i powalczyć o zwycięstwo.” Mitsubishi MiEV Evolution II to zupełnie nowa konstrukcja, która posiada niezwykle nowoczesny napęd czterosilnikowy (po dwa z przodu i z tyłu), akumulatory litowo-jonowe najnowszej generacji wyprodukowane przez firmę Lithium Energy Japan, zoptymalizowaną elektryczną wersję systemu aktywnej kontroli napędu na cztery koła (S-AWC) oraz nadwozie opracowane w tunelach aerodynamicznych i wykonane z włókien węglowych. Źródło: MMC Car Poland
  4. Aston Martin Heritage Showroom - miejsce dla fanw klasykw Szykuje się piękny obiekt
  5. Brązowy medal dla Warszawy III miejsce w rankingu najbardziej zakorkowanych miast Europy Warszawa, 04 kwietnia 2013 – Firma TomTom opublikowała dziś wyniki rocznego raportu Congestion Index 2012, który precyzyjnie mierzy poziom zatłoczenia dróg w 161 miastach na pięciu kontynentach i porównuje te wyniki z 2011 rokiem. Z raportu wynika, że Warszawa jest trzecim najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. W raporcie zostały uwzględnione najważniejsze europejskie metropolie powyżej 800 000 mieszkańców. Z europejskiej części globalnego raportu wynika, że średni poziom zatłoczenia w Warszawie w 2012 roku wyniósł 42 proc. Oznacza to, że średni czas podróży w stolicy Polski był dłuższy o 42 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływał swobodnie. W szczytach porannym i wieczornym poziom zakorkowania wynosił 84 proc. i 88 proc odpowiednio. Takie wyniki uplasowały Warszawę na trzecim miejscu spośród 59 europejskich miast, objętych raportem. Największe spowolnienie ruchu przypadało na poniedziałkowe poranne godziny szczytu oraz wieczorne godziny szczytu w piątki. Najbardziej zakorkowanym dniem w Warszawie był 18 grudnia 2012r., było to związane ze znacznymi opadami śniegu (w nocy z poniedziałku na wtorek), które znacznie spowolniły ruch w mieście. Co pocieszające ogólny poziom zakorkowania w 2012 roku w Warszawie spadł o 5 proc. w porównaniu do 2011 roku. Oznacza to, że jeśli w 2012 codziennie podróżowaliśmy pół godziny to w korkach spędziliśmy 105 godzin zamiast 110, które staliśmy w 2011 roku. Najbardziej zakorkowanym miastem w Europie w 2012 była Moskwa. Średni czas podróży w stolicy Rosji był dłuższy o 66 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, i o 106 proc. dłuższy podczas porannych godzin szczytu. Wieczorem czas podróży wydłużał się o 138 proc. Na drugim miejscu uplasował się Stambuł. Średni czas podróży w tureckiej stolicy był dłuższy o 55 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, oraz o 80 proc. podczas porannych godzin szczytu. W szczycie wieczornym czas spędzony za kierownicą wydłużał się o 125 proc. Kolejne miejsca zajęły Marsylia, Palermo, Stuttgart, Paryż, Rzym, Hamburg oraz Bruksela. TomTom Congestion Index to najdokładniejszy na świecie barometr zatorów drogowych w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży, gromadzonych przez pojazdy z nawigacjami, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza danych ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad sześć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. „Roczny raport Congestion Index przygotowany przez firmę TomTom dostarcza dokładne dane o najbardziej zakorkowanych miastach na świecie” — powiedział Andrzej Kasprzyk, Senior Vice President CEE & Russia w firmie TomTom. - „Ta szczegółowa wiedza o sieci drogowej może pomóc firmom, przedstawicielom sektora przemysłowego i administracji państwowej w rozładowaniu korków i uniknięciu ich w przyszłości. Informacja dostarczana za pośrednictwem TomTom HD Traffic pomaga kierowcom szybciej dotrzeć do celu.” „Poruszając się po stolicy w czasie godziny szczytu tracimy prawie dwa razy więcej czasu, niż normalnie” – mówi Jan Jakiel, prezes SISKOM. – „Warto zauważyć, iż po otwarciu autostrady A2 i drogi ekspresowej S8 Konotopa-Powązkowska nastąpił w 3. kwartale 2012 r. widoczny spadek zatłoczenia, a następnie na skutek wzbudzenia ruchu zatłoczenie powróciło do pierwotnego poziomu. Po odsunięciu w czasie budowy systemów ITS w polskich miastach, m.in. zaniechaniu przez władze Warszawy rozbudowy Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, kierowcy biorą sprawy w swoje ręce”. „W badanym okresie nie pojawiły się nowe znaczące utrudnienia, dojeżdżający do pracy nabrali nawyków ułatwiających szybsze przemieszczanie się” – komentuje wyniki raportu dr hab. Adam Tarnowski, psycholog transportu, Uniwersytet Warszawski. – „Można spodziewać się, że dalsze ułatwienia ruchu (włączanie zamkniętych obecnie odcinków ulic, budowa kolejnych fragmentów obwodnicy, polepszenie komunikacji miejskiej) nie tylko bezpośrednio rozładują korki, ale poprawią także społeczny klimat wśród warszawskich użytkowników dróg. Tak więc najbliższych kilka lat może zmienić Warszawę w miasto przyjazne kierowcom, o ile nie wystąpią kolejne utrudnienia lub znaczące spowolnienie inwestycji”. TomTom Congestion Index — informacje W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS. Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatorów w ponad 161 miastach na całym świecie, ale również analizuje poziom zatorów w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800000 mieszkańców. Ponadto uwzględniono wybrane mniejsze miasta ze względu na ich znaczenie dla regionalnej sieci transportowej. Dodano je po to, aby uzyskać pełniejszy obraz poziomu zatorów drogowych w poszczególnych krajach. Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych. Źródło: TomTom
  6. Pierwsze i drugie miejsce dla Audi na torze w Daytona - Team Alex Job Racing zwycięża w klasie GT - Zespół APR Motorsport, jadąc Audi R8 GRAND-AM, zajmuje dwa najwyższe miejsca na podium - Wszystkie trzy zespoły z szansami na wygraną do samego końca W 24-godzinnym wyścigu w Daytona, Audi R8 GRAND-AM zaprezentowało się z najlepszej strony. Zespół kierowców Filipe Albuquerque, Oliver Jarvis, Edoardo Mortara i Dion von Moltke, po dramatycznym finale wygrał w klasie GT. Na drugim miejscu, ze stratą 1,4 sekundy, uplasowali się Ian Baas, Marc Basseng, René Rast i Frank Stippler. Pomimo jazdy „z gazem do dechy”, Audi R8 GRAND-AM napędzane 5,2-litrową jednostką V10-FSI, spisywało się doskonale przez cały dzień i całą noc. Odnosząc sukces w klasie GT na torze Daytona, Audi wpisało na swoje konto kolejne zwycięstwo w stawce najważniejszych 24-godzinnych wyścigów na świecie. Najnowsza wersja Audi R8 GRAND-AM przeszła udany chrzest bojowy w najtrudniejszej z tegorocznych imprez GRAND-AM. Cztery specjalnie ulepszone pojazdy, podczas całego 24-godzinnego wyścigu spisywały się doskonale. Każdy z trzech zespołów znajdował się co najmniej raz na pozycji lidera, mając do samego końca szanse na zwycięstwo. „Podczas naszego drugiego startu w Daytona, osiągnęliśmy wymarzony rezultat”, cieszył się Romolo Liebchen, szef działu Audi Sport customer racing. „Audi R8 GRAND-AM kontynuuje w USA zwycięską passę swojego starszego brata GT3, który w klasie GT pięciokrotnie na przestrzeni ostatnich dwóch lat zwyciężał w europejskich wyścigach 24-godzinnych.” Po podsumowaniu wyników okazało się, że Alex Job Racing był najlepszym spośród jadących samochodami Audi zespołów. Już na początku wyścigu, Edoardo Mortara jako pierwszy z drużyny, objął prowadzenie w klasie GT. Dion von Moltke, Filipe Albuquerque i Oliver Jarvis w białym R8 GRAND-AM również nadawali tempa wyścigowi. Niestety obroty wokół własnej osi i kary czasowe wielokrotnie przesuwały bolid z numerem „24” na tył stawki. Szczególnie kontrowersyjna okazała się 30-sekundowa kara po manewrze Edoardo Mortary, który miała rzekomo utrudnić przejazd konkurentowi. W rzeczywistości jednak było tak, że podczas manewru tego zawodnika, Mortara stracił pozycję w czołówce. W dramatycznej końcówce wyścigu, Filipe Albuquerque czuł na sobie presję kolegów z zespołów Audi, lecz poradził z nią sobie doskonale. Warto wspomnieć, że zarówno dla niego, jak i dla Mortary oraz Jarvisa, był to debiut na torze Daytona. Od razu zwycięski. Na uznanie zasługuje również występ teamu, który uplasował się na miejscu drugim. Dzięki nadzwyczajnemu duchowi walki, APR Motorsport i jego kierowcy Ian Baas, Marc Basseng, René Rast i Frank Stippler pięli się pozycja po pozycji, coraz wyżej, choć jeszcze w niedzielny poranek bolid numer „52” znajdował się daleko z tyłu. Mimo kary przejazdu przez aleję serwisową w ósmej godzinie wyścigu, René Rast przejął prowadzenie od Filipe Albuquerque’a. Krótko przed północą, na pozycji lidera znajdował się Marc Basseng. Niestety stracił ją chwilę później, otrzymując karę czasową z powodu nieprawidłowego wyprzedzania w fazie safety car. Nieco później, Ian Baas został uderzony przez prototyp Daytona. Taki splot nieszczęśliwych wydarzeń sprawił, że o wschodzie słońca czarno-biało-czerwone R8 było trzy okrążenia za liderem. Dzięki zręcznej taktyce wizyt w pit-stopie, zespół nadrobił tę stratę w ciągu kilku godzin. René Rast prowadził pełen napięcia pościg. W ciągu ostatnich 60 minut wyścigu walczył o zwycięstwo jadąc dosłownie metr za samochodem rywala. Niestety Rast i jego koledzy nie zdołali „dopaść” zwycięzców, choć niewiele brakowało. W początkowej fazie team Rum Bum Racing był najszybszy spośród zespołów jadących Audi. Jednak mniej więcej w połowie wyścigu Frank Biela, Christopher Haase, Matt Plumb i Markus Winkelhock jadący samochodem z numerem „13”, musieli ustąpić z pozycji lidera za sprawą kary stop&go. W niedzielny poranek Markus Winkelhock objął prowadzenie w klasie GT. Niestety, z powodu błędnego manewru wyprzedzania podczas fazy safety car, otrzymał karę czasową, tracąc dwie rundy. Zespołowi udało się nadrobić jedno okrążenie i do ostatniej chwili walczyć o powrót na pozycję lidera. Czarno biała flaga z szachownicą już niemal łopotała Winkelhockowi przed oczami, gdy odważna strategia nie sprawdziła się. Podczas ostatniego okrążenia w samochodzie zabrakło paliwa. Na starcie w klasie GT stanął także czwarty pojazd Audi R8 GRAND-AM. Załoga Matt Bell, David Empringham, John Farano, Alex Figge i David Lacey z zespołu APR Motorsport zajęła ostatecznie miejsce dwunaste. Pierwszy tryumf w Stanach Zjednoczonych wpisuje się w imponujący bilans Audi. Po jedenastu zwycięstwach w Le Mans, sukcesach samochodu R8 LMS w Spa, Zolder i na Nürburgringu, przyszedł czas na wygraną w Daytona. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. MITSUBISHI i-MiEV EVOLUTION ZAJMUJE WYSOKIE, DRUGIE MIEJSCE W SWOIM DEBIUCIE NA 2012 PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB Debiutujący w tegorocznym górskim wyścigu 2012 Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) elektryczny pojazd Mitsubishi i-MiEV Evolution i zespół Mitsubishi Motors North America odniósł ogromny sukces pokonując 20-kilometrową trasę złożoną z 156 zakrętów z drugim czasem w kategorii pojazdów elektrycznych. Uzyskany czas okrążenia (10 minut i 30,850 sekundy) był tak dobry, że wystarczył do zajęcia 8 miejsca wśród 170 zgłoszonych w tym roku pojazdów (132 ukończyły wyścig). Za kierownicą Mitsubishi i-MiEV Evolution zasiadł Hiroshi Masuoka - fabryczny kierowca testowy Mitsubishi i dwukrotny triumfator rajdu Dakar. Mitsubishi i-MiEV Evolution to prototypowy pojazd wyścigowy zbudowany specjalnie z myślą o niezwykle wymagającym Pikes Peak. Samochód posiada charakterystyczne nadwozie z włókien węglowych, podwozie oparte na ramie rurowej, zaawansowany układ kontroli wszystkich kół (AWC) oraz unikalną konfigurację układu napędowego z trzema silnikami. Mitsubishi i-MiEV Evolution wykorzystuje również szereg kluczowych komponentów pochodzących bezpośrednio z elektrycznego modelu produkcyjnego Mitsubishi i-MiEV (2012). Są to m.in. elektryczne jednostki napędowe, akumulatory litowo-jonowe oraz główna jednostka sterująca. Już na początku przygody z Pikes Peak cały zespół został poddany próbie, gdy uszkodzeniu uległa przednia część pojazdu. Podczas pierwszego przejazdu testowego kierowca i kierownik zespołu, Hiroshi Masuoka, nieco zbyt późno rozpoczął manewr hamowania i na jednym z ciasnych, ostrych zakrętów Mitsubishi i-MiEV Evolution znalazło się poza drogą. Ponieważ naprawy wymagało zarówno nadwozie, jak i przekładnia kierownicza, debiutujący w Pikes Peak kierowca stracił dwa dni jazd testowych i na starcie pojawił się dopiero w dzień wyścigu. „Choć nie udało się zająć pierwszego miejsca w klasyfikacji pojazdów elektrycznych, jestem bardzo zadowolony, że mogliśmy sprostać wyzwaniom wymagającej trasy Pikes Peak, wykorzystując przy tym elektryczne jednostki napędowe i akumulatory z seryjnej wersji modelu i-MiEV” – po udanym starcie zdradził Masuoka, który chwalił również zespół. „Choć pierwszego dnia jazd testowych w wyniku mojego błędu pojazd został poważnie uszkodzony, zespół stanął na wysokości zadania przywracając go do pełnej sprawności. Dziękuję naszym partnerom, współpracownikom i członkom zespołu, bez których rywalizacja na Pikes Peak nie byłaby możliwa. Jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem im się odpłacić tak dobrym wynikiem końcowym.” Drugim pojazdem marki Mitsubishi w wyścigu była produkcyjna wersja Mitsubishi i-MiEV (2012), którą poprowadziła Beccy Gordon - zawodowy, terenowy kierowca wyścigowy SCORE International. Z czasem 15 minut i 10,557 sekundy zajęła ona w klasyfikacji pojazdów elektrycznych szóste miejsce. Mitsubishi i-MiEV 2012 (z dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa oraz zmodyfikowanym przednim i tylnym zderzakiem) było jedynym dopuszczonym do ruchu, całkowicie elektrycznym pojazdem seryjnym, które w tym roku zgłoszono do udziału w zawodach w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. „Mitsubishi i-MiEV spisało się rewelacyjnie. Miałam do dyspozycji o wiele lepsze osiągi niż początkowo przypuszczałam. Szczególnie zaskoczył mnie moment obrotowy i znakomita charakterystyka prowadzenia, która jest wynikiem obniżenia środka ciężkości pojazdu przez niskie osadzenie silnika elektrycznego i akumulatorów litowo-jonowych w ramie podwozia. Dzięki temu mogłam bardziej dynamicznie pokonywać zakręty, a wysoki moment obrotowy pomagał mi przy wychodzeniu z nich. To bardzo dynamiczny pojazd” – powiedziała Beccy. „A skoro to model seryjny, jestem przekonana, że wszystkie elektryczne pojazdy mogą z powodzeniem startować w sportach motorowych.” Mitsubishi i-MiEV 2012 to pierwszy z grona paru nowoczesnych modeli seryjnych z napędem alternatywnym, które japoński producent planuje wprowadzić na światowe rynki w ciągu kilku nadchodzących lat. Relację filmową ze zmagań zespołu Mitsubishi Motors podczas 2012 Pikes Peak International Hill Climb obejrzeć można na stronie YouTube.com/MitsubishiCars. Szczegóły imprezy Pikes Peak znajdą Państwo pod adresem Facebook.com/Mitsubishi, a więcej informacji na temat zespołu wyścigowego oraz Mitsubishi i-MiEV 2012 na stronie media.mitsubishicars.com. Źródło: MMC Car Poland
  8. Drugiemiejsce GładyszawPucharze Scirocco R na Norisring Więcej zdjęć na: Drugie miejsce Gładysza w Pucharze Scirocco R na Norisring fot. Volkswagen - Album - FORUM samochodowe - opinie o samochodach 30czerwca rozegrany został szósty wyścigPucharu Scirocco R. Zawodnicy tego najbardziej ekologicznegomarkowego pucharu na świecie, tym razem ścigali się na ulicznymtorze w Norymberdze. Mimo, że wyścig był pełen niespodziewanychwydarzeń, kilkukrotnie pokazywano żółte flagi, na torze pojawiłsię safety car i z powodu wypadku przerwano zmagania kierowców natrzy okrążenia przed planowanym zakończeniem, Adam Gładysz możezaliczyć tę rundę do bardzo udanych. Linię mety minął jakodrugi, tuż przed gościnnie startującym kierowcą Formuły 1 -Nicolą Larinim, z którym na początku wyścigu stoczył wygranąwalkę. Norisringjest jedynym torem ulicznym w Niemczech, nazywany jest "niemieckimMonaco”. Wyścigi rozgrywane są od 1947 roku, najpierw były towyścigi motocyklowe,a od 1948 roku również samochodowe. Podczasporannych kwalifikacji Adam Gładysz w siódmej minucie zanotowałswój najlepszy czas i znalazłsię na pierwszym miejscu. Dopiero dziesięć minut później jegorezultat został pobity przez lidera pucharu Olę Nilssona. Kilkaminut przed zakończeniem czasówki, Tarnowianina zdołał pokonaćjeszcze gościnnie startujący Nicola Larini. Ostatecznie Gładyszwywalczył trzecią lokatę startową, drugi z Polaków, liderklasyfikacji juniorów, Jakub Litwin, zanotował jedenasty czas. Otym jak zacięta była walka i jak wyrównany jest poziom zawodników,świadczy fakt, iż czasy pierwszego i dwudziestego pierwszegokierowcy dzieliła niespełna sekunda. Wyścigrozpoczął się w dużym upale i pełnym słońcu. Temperaturapowietrza wynosiła 32 stopnie Celsjusza.Nie przeszkodziło to jednak w stworzeniu trzymającego w napięciuspektaklu. OlaNilsson utrzymał prowadzenie od startu do mety, a za jego plecamidziało siębardzo dużo. Zaraz po starcie, jeszcze przed ciasnym, pierwszymzakrętem, Adam Gładysz wyprzedził gościnnie startującego byłegokierowcę Formuły 1 Nicola Lariniego i przebił się na drugąpozycję. Pierwsza trójka – Nilsson, Gładysz i Larini –walczyła nieprzerwanie do samej mety. Za nimi, pozostali kierowcytoczyli równie zaciętą walkę, między innymi dziękiinnowacyjnemu systemowi push-to-pass, zwiększającemu moc silnikówo 50 KM. Naulicznych torach często dochodzi do kontaktów miedzy zawodnikami,tak było i tym razem. Kilkukrotnie pokazywano żółtą flagę, naczternastym okrążeniu wyjechał także samochód bezpieczeństwa,gdyż po jednej z kolizji na torze pozostało dużo elementówuszkodzonego samochodu. Porestarcie Ola Nilsson obronił prowadzenie.Adam Gładysz atakował, zanotował najlepszy czas okrążenia wcałym wyścigu, nie zdołał jednak wyprzedzić Szweda, gdyż nakolejnym okrążeniu wyścig został przerwany po poważnym zderzeniudwóch samochodów. AdamGładysz ukończył wyścigjako drugi, umocnił swoją drugą pozycję w klasyfikacjigeneralnej. Jakub Litwin został sklasyfikowany na dziesiątymmiejscu, stracił niestety pozycję lidera w klasyfikacji juniorów –zajmuje teraz trzecią lokatę. Wszystkiewyścigi Pucharu Volkswagen Scirocco R można oglądać na żywo winternecie, z angielskim lub niemieckim komentarzem, na stroniewww.volkswagen-motorsport.com/livestream. Wyścigi są takżeemitowane na antenie TVP Sport, relację z Norisring zaplanowano naśrodę 4 lipca na godz. 22.30. Powtórki na czwartek 5 lipca (godz.16.50) oraz niedzielę 8 lipca (godz. 9.00). Kolejnaeliminacja odbędzie się na torze Nurburgring 18 sierpnia. DrUlrich Hackenberg CzłonekZarządu marki Volkswagen ds. rozwoju: „To był pełen emocjiwyścig, jak to się często zdarza na Norisring. Bariery na ulicznymtorze nie wybaczają żadnych błędów – nawet byłym kierowcomFormuły 1, jak Christian Danner. Myślę, że przy wspaniałejpogodzie zaoferowaliśmy widzom pasjonujące widowisko w ramachPucharu Scirocco R. Silniki i hamulce przy tych ekstremalnychtemperaturach doskonale udowodniły swoją wytrzymałość.” #22Adam Gładysz kwalifikacje:3; wyścig: 2 „Prawdopodobnieto był najlepszy występ w historii moich startów Scirocco R-Cup.Co prawda miesiąc temu w Austrii również byłem drugi, ale tutaj wNorymberdze miałem znacznie lepsze tempo. Przez cały czas jechałemtuż za Olą Nilssonem i chyba tylko przez dwa okrążenia jegoprzewaga nade mną wyniosła więcej niż sekundę. Szkoda, że niepokonaliśmy pełnego dystansu, bowiem po zjechaniu do boksu safetycara ponownie ruszyłem do ataku i była szansa na wyprzedzenieSzweda. Cóż, tak się nie stało, ale mimo to jestem niezmiernieszczęśliwy. Wykonałem swój plan w 100 procentach. Najważniejsze,że umocniłem się na pozycji wicelidera Scirocco R-Cup i mamnadzieję podtrzymać tę passę również w dalszej częścisezonu.” #11Jakub Litwin kwalifikacje:11; wyścig:10 "Stałosię coś nieoczekiwanego, ponieważ w momencie wznowienia wyścigumój samochód nie zareagował na przycisk push-to-pass (dodatkowe 50KM), co spowodowało utratę pozycji. W zanadrzu miałem ich jeszczeosiem na walkę z Kasperem Jensenem, który był bezpośrednio przedemną, a z którym walczę w Junior-Cup. Niestety za kolejne dwaokrążenia wyścig został definitywnie przerwany z powodu wypadkuna torze. Niepotrzebnie zatem dowiozłem do mety aż pięćniewykorzystanych push-to-passów." #23Ola Nilsson Kwalifikacje:1; wyścig: 1 „Tobyło ciężko wywalczone zwycięstwo, bo Adam Gładysz nieźlenaciskał przez cały dystans wyścigu. Nie mogłem sobie pozwolićna żaden błąd. Przed restartem po safety car ważne było, abyutrzymać go za sobą. Mimo moich pięciu zwycięstw, sezon jestjeszcze długi. Będę nadal próbował wygrywać wyścigi lubprzynajmniej znaleźć się na podium. Wielkie uznanie dla zespołuAbt, który perfekcyjnie ustawił samochody na te ekstremalnetemperatury. Przede wszystkim możliwości hamulców zrobiły na mniewielkie wrażenie.” #46Nicola Larini Kwalifikacje:2; wyścig:3 „Mójdrugi wyścig i moje drugie zwycięstwo w klasyfikacji legend. Czegowięcej mógłbym się spodziewać? I naturalnie bardzo się cieszęz trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej wyścigu. Gdy zapaliłysię światła, nie miałem żadnych szans z Adamem Gładyszem, którymiał fenomenalny start. Starałem się, aby odległość międzynami nie zwiększyła się za bardzo i zostawiłem sobie moje próbypush-to-pasna końcowe okrążenia. Po przerwaniu wyścigu przed planowanymczasem, miałem jeszcze trzy możliwości skorzystania zpush-to-pass. Kto wie, może dałbym radę przesunąć się o jednąpozycję do przodu…” Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Świetny zawodnik mimo małej mocy dawał ładne pokazy
  10. Gość

    Nissan 240Z

    No to zapraszam do oceniania mojego konkursowego VT. 2 miejsce, w sumie nie jest źle
  11. Wariatów/szaleńców/idiotów ( niepotrzebne skreślic) nie brakuje http://www.zajawkowo.pl/film/6661/idiota-na-parkingu-czyli-sposob-na-miejsce-parkingowe/
  12. Kasia Wilk - Wyśpiewała 3 miejsce w SuperPremierach i spadła ze sceny - Opole 2011
  13. Całe zajście miało miejsce w Chinach... <iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/VQRXGthJnQY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  14. grubyrst

    Auto do 65 tys.

    Witam poszukuje jakiegoś porządnego autka do driftingu miejsce nie gra roli. Pisać
  15. Swiatowa premiera auta miala wlasnie miejsce w Australii... Wiecej tutaj ---> http://carscoop.blogspot.com/2010/10/new-lexus-ct-200-f-sport-receives-world.html
  16. Ciekawe miejsce parkingowe <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=14y9A4CJwn5&login=mega.kot&width=450&height=387&bg=ffffff"></script>
  17. hera04

    herowy lancer

    udało się nim zająć 1st miejsce w gt xd i jestem zadowolony z niego oceniajta z gory dzieki xd baza: http://gt-online.pl/wp-content/uploads/2010/02/8R8VTC2010.jpg vt:
  18. zlot EVO -próba czasowa - ADAM - pierwsze miejsce <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=_06do3Fx58I&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=_06do3Fx58I&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  19. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube-nocookie.com/v/5ao4384Cwos&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube-nocookie.com/v/5ao4384Cwos&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Koleś, który swoimi czasy gościł miejsce w moim avku
  20. Kubol24

    Bmw Z4

    Witam Jest to moja praca na konkurs. Zajeła 3 miejsce Może nie jest za piękna ale to jest moja the best. Skan: http://foto.forumsamochodowe.com/image/FcvenVcwt60xs4DGpYljZ912CgUr1OsT37XNz4p5.jpg Baza: http://www.netcarshow.com/bmw/2010-z4/1024x768/wallpaper_3d.htm Pozdrawiam.
  21. maciu

    1961 FSO Syrena Sport

    http://foto.forumsamochodowe.com/image/pnSjCh7YY6yJ00Zg0lZbaYtc5H579fhTK6UAApGY.jpg praca zajęła 3 miejsce. proszę o oceny ;p
  22. Ashu17.

    VW Ghia

    No niech to, 2 miejsce i przegrana jednym punktem... O to pracka Oceniac i komentowac 1-10 P.S. Gratulacje Cozal
  23. maciu

    1954 Lancia D50

    http://foto.forumsamochodowe.com/image/tITs6NorP2FSFNfXeyP1ZiB73h0bcMboRWQd5IPh.jpg praca konkursowa. zająłem 5 miejsce z czego się ciesze. Proszę o oceny
  24. Gdzie jest miejsce we frotce na lewarek
  25. 1 miejsce - 9pkt - Cozalinho 2 miejsce - 2pkt - matevtr Obie prace były bezwątpienia piękne... Gratulacje
×