Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'mazda' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 486 wyników

  1. Od czego może byc taki kolor? Wiem ze jak wymienialem plyny to do konca nie wypłukalem ukladu chlodniczego, ale ten kolor jest straszny. Pomocy macie jakies podejrzenia, czyżby uszczelka?
  2. Witam forumowiczów Nastał u mnie czas zmiany samochodu i po wielu godzinach poszukiwań i czytania różnych for i opinii zdecydowałem, że Mazda 6 GH z motorem 2.0 będzie idealna. Interesuje mnie model jak w tytule, niestety DISI odpada, ponieważ celuję w LPG. Mam jednak nie lada problem, ogłoszeń jest niewiele, do dealerów nie mam zaufania, szukam wśród prywatnych sprzedawców. Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. Unikać handlarzy, czy może nie taki wilk straszny? A może znaleźć coś za granicą? Mam też dwa pytania: 1)Muzyka jest dla mnie nieodłącznym elementem prowadzenia auta, stąd zaciekawiła mnie wersja z nagłośnieniem Bose. Jest ono warte uwagi i poszukiwań? 2)Sporo się naczytałem, że autko lubi trochę pordzewieć. Jak duża jest skala problemu i w razie czego, jak z nim walczyć? Jakie alternatywy dla tego samochodu rozważyć? Zależy mi przede wszystkim na bezawaryjności i silniku lubiącego się z gazem. Rozważałem też Volvo V70 2.5T ale odstraszają mnie większe koszty utrzymania + dwumasa i turbina, których w Maździe nie ma. Z góry dziękuję za odpowiedzi 😄
  3. Witam wszystkich!! Bardzo proszę Was o pomoc. Mam na oku te 3 modele aut i muszę wyrać coś konkretnego. budżet ok50tys zł. Mazdy są znacznie tańsze od S czy G ale czy to znaczy że odstają od tych modeli ? Poza tym szukam benzyny a znalezienie Sharana w benzynie jest bardzo cięzkie. Jakie śa Wasze opinie o tych autach ? czy warto wyłożyć wiecej na Sharana czy Mazda daje rade ? Z góry dzięki
  4. Mazda RX-7 Samochód Mazda RX-7 oficjalnie zaprezentowano w marcu 1978 roku. Było to auto sportowe, które charakteryzowało się bardzo niskim jak na tamte czasy współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,36. We wszystkich modelach tego auta montowany był oryginalny silnik z tłokiem obrotowym skonstruowany przez niemieckiego wynalazcę Feliksa Wankla nazwany od jego nazwiska silnikiem Wankla. Pierwszy model RX-7 był wyposażony w silnik o pojemności 1146 cm³ (2x573cm³) porównywalnśz pojemnościś2292 cm³ silnika konwencjonalnego. Początkowo był on produkowany w dwóch wersjach silinkowych o mocy 95 KM i 105 KM. Od roku 1983 pojazd otrzymał nowy turbodoładowany silnik i elektroniczny system wtrysku paliwa. W roku 1985 pojawiła się druga generacja modelu RX-7 o pojemności 2x654 cm³ z turbodoładowaniem. Trzecia generacja tego modelu produkowana była od roku 1992. Zasadniczśwadśtego modelu było wysokie spalanie. Obecnie na jego miejsce w Europie zajmuje nowy model sportowe coupe Mazda RX-8. Dane techniczne samochodu Mazda RX-7 (trzecia generacja): Nadwozie 2-drzwiowe, 2-miejscowe Silnik 2-wirnikowy silnik Wankla z dwiema turbosprężarkami Pojemność skokowa - 2 x 654 cm³ Moc maksymalna - 180 kW(250 KM) przy 6500 obr/min Stopień sprężania - 9,0:1 Skrzynia przekładniowa 5-biegowa manualna Hamulce przednie tarczowe wentylowane i tylne tarczowe Ogumienie o wymiarach 225/50 ZR16 Długość/szerokość/wysokość - 429,5/175/123 cm Masa własna pojazdu - 1320 kg Prędkość maksymalna - 250 km/h Zużycie paliwa - 16 l/100 km (dane testowe)
  5. Mazda 626 Mazda 626 po raz pierwszy została zaprezentowana w 1978 jako samochód klasy średniej, z napędem na tylne koła. W 1983 wprowadzono do aut nowe, posiadające większśmoc silniki, a napęd przeniesiono na koła przednie. Samochód niemal natychmiast stał się bestsellerem. Silniki typu Diesel wprowadzono do Mazdy 626 po raz pierwszy w 1984. Miały one moc 60 KM. W roku 1988 pojawiła się kolejna generacja samochodów. Posiadały one silniki o pojemności 1.6 lub 2.0, 4 cylindry, 12 lub 16 zaworów. Samochody te wciąż sśdość popularne w Polsce. Ostatnia szósta generacja 626 o oznaczeniu seryjnym GF pojawiła się w sezonie letnim 1997 roku w dwóch wersjach nadwoziowych sedan i hatchback. Wersja kombi dołączyła do sprzedaży w styczniu 1998 roku. GF-ka zerwała z dotychczasowśstylizacjśpoprzednika (model GE 1992-1997) odtąd 626-ka charakteryzowała się kanciastymi liniami. 626 były oferowane w następujących wersjach wyposażenia: Comfort, Exclusive i Sport wraz z następującymi silnikami 1.8 (90 KM), 2.0 (115KM i 136 KM) oraz silnikiem diesla 2.0 DITD (TDVI) o mocy 100KM. Pod koniec 1999 roku 626 GF przeszła gruntowny lifting nadwozia i wnętrz. Mazda zyskała nowe reflektory przednie i tylne, zderzaki, wyraźniejsze przetłoczenia maski, zderzaków. We wnętrzu zastosowano nowe tworzywa i obicia tapicerskie, które poprawiły jakość i ergonomię tego modelu. Również silniki zostały objęte modernizacjśm.in 2.0 DITD,który odtąd miał 110KM. W 2000 roku zaprezentowano Mazdę 626 MPS w topowej wersji z silnikiem o ponad 200 KM. Kolejne generacje aut pojawiały się w latach 1992, 1997 i 2000. W roku 2002 zakończono produkcję modelu - zastąpiła go Mazda 6.
  6. Mazda 323 W 1977 roku pojawiła się I generacja Mazdy 323 o oznaczeniu FA. Zastąpiła kompaktowe modele 1100 i 1300, które na rynku znajdowały się od 10 lat. Idąc zgodnie nowymi trendami Mazda 323 otrzymała dwubryłowe nadwozie typu hatchback dostępne w wersji 3- i 5-drzwiowej. Długość auta wynosiła 3,82m. Mazda 323 oferowała 2 sprawdzone silniki benzynowe o poj. 1100 i 1300 cm³ przejęte z poprzedniego modelu. Dostępne były 3 skrzynie biegów: 2 manualne 4- i 5-biegowe oraz automatyczna 3-biegowa. Moc przekazywana była na oś tylną. W 1979 roku przeprowadzono modernizację. Zmieniono przedniśczęść nadwozia i wprowadzono wersję kombi 3- i 5-drzwiową. Pojawił się także nowy silnik o poj. 1400 cm³. Produkcję modelu zakończono w 1980 roku. 323 BD (1980-1985) II generacja Mazdy 323 pojawiła się w maju 1980 roku i miała niewiele wspólnego z poprzedniczką. Zastosowano napęd na koła przednie. Silnik umieszczono poprzecznie przed osiśprzednią. Wprowadzono nadwozie hatchback 3- i 5-drzwiowe oraz 4-drzwiowy sedan. Wprowadzono nowśserię silników (ozn. E) o pojemnościach: 1071 cm³ (o mocy: 55 KM), 1296 cm³ (68 KM) i 1490 cm³ (o dwóch zakresach mocy: 75 KM i w wersji GT 88 KM). 323 BF (1985-1989) Mazda 323 BF sedan po liftingu (wersja amerykańska) III generacja Mazdy 323 ukazała się w roku 1985. Od swojej poprzedniczki różniła się gabarytami (była nieco większa), zwiększono także rozstaw osi i tylnych kół. 323 BF produkowana była w trzech wersjach nadwoziowych, tj. 3- i 5-drzwiowy hatchback, sedan i (od 1986 roku) kombi. Unowocześniono wnętrze samochodu, natomiast podwozie pozostało bez większych zmian. Gamę silników uzupełnił wolnossący diesel o pojemności 1720 cm³, a także silnik benzynowy (ozn. B6)o pojemności 1597 cm³ i mocy 85 KM, gdzie jako nowość wprowadzono elektroniczny wtrysk paliwa, zastępując tym samym gaźnik. Do produkcji weszły także mocniejsze wersje silnika B6 z turbodoładowaniem oraz z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) i 16 zaworami (po 4 na każdy cylinder). Dzięki tym modyfikacjom moc silnika wzrosła do 140 KM. Nowościśokazało się również wprowadzenie wersji 4x4. Największśmodernizację 323 BF przeszła w 1987 roku, gdzie przeprowadzono tzw. facelifting. Znieniono wówczas kształt reflektorów, pokrywy silnika oraz lamp tylnych, a także elementy tapicerki. Wprowadzono nowśgamę silników, gdzie oprócz wspomnianych silników B6 i diesla pojawiły sie 1300cm³ (B3) i 1500cm³ (B5). W wielu krajach samochód ten sprzedawany jest pod nazwśFord Laser. Mazdę 323 BF zastąpiono w 1989 roku generacjśBG, natomiast wersję kombi produkowano aż do 1995 roku. 323 BG (1989-1994) Mazda 323 BG GTX IV generacja Mazdy 323 pojawiła się w roku 1989. Podobnie jak w poprzednich wersjach produkowano dwie wersje hatchback: 3- i 5-drzwiowy oraz 4-drzwiowy sedan. Pierwszy raz zdecydowano się na produkcję dwóch płyt podłogowych o rozstawach osi dla wersji 3-drzwiowej: 2450 mm, a dla nadwozia pięciodrzwiowego płyta miała zwiększony rozstaw osi do 2500 mm. Auto na większej płycie o nazwie 323F miało innśformę zewnętrzną, która swoim kształtem przypominała sportowe coupé. Charakterystycznymi szczegółami była nisko opadająca linia pokrywy silnika, chowane reflektory oraz integralny spoiler tylny. Silniki modelu BG to: 1300 cm³ (73 KM), 1600 cm³ (88 KM) oraz nowy silnik o poj. 1840 cm³ występujący w dwóch wersjach mocy: 103 KM i 128 KM, a także wolnossący diesel o pojemności 1700 cm³ i mocy 56 KM. W 1990 wprowadzono model GT-X, który wyposażono w turbodoładowany o poj. 1840 cm³ i mocy 168 KM. Jego wersja homologacyjna o nazwie GT-R miała zmieniony i wzmocniony do mocy 185KM silnik BPT, wyposażony w większśod GTX turbosprężarkę, cały samochód przeszedł liczne zmiany mechaniczne. W 1992 przeprowadzono facelifting obejmujący głównie reflektory i lampy tylne. Produkcję zakończono w 1994 roku. 323 BA (1994-1998) V generacja Mazdy pojawiła się we wrześniu 1994 roku. Dostępny był w 3 wersjach nadwoziowych: 323C (compact) 3-drzwiowy hatchback, 323S 4-drzwiowy sedan, 323F 5-drzwiowy hatchback. Początkowo dostępne były silniki: niezmieniona konstrukcja z modelu BG 1300 cm³ SOHC z 16 zaworami i o mocy 73 KM (tylko w 323S i 323C), nowa konstrukcja 1500 cm³ DOHC 16-zaworowy o mocy 88 KM, lekko zmodyfikowany 1800 cm³ DOHC o mocy 114 KM, 2000 cm³ V6 o mocy 144 KM, w Japonii 170 KM (tylko w 323F). W 1995 roku pojawił się turbodiesel o poj. 1700 cm³ i mocy 82 KM (tylko w 323S). W styczniu 1997 Mazda 323 BA przeszła modernizację, a z powodu niskiej sprzedaży modelu 323C wprowadzono nowy model 323P (3-drzwiowy hatchback). Model ten powstał na bazie 323S, zmodyfikowano jednak konstrukcję samochodu i zmieniono wystrój wnętrza. Model 323C dostępny był już tylko z wersji z silnikiem 1500 cm³, a 323S i 323P z silnikami: 1400 cm³ i 1500 cm³. Silnik diesla 1700 cm³ zastąpiono silnikiem o poj. 2000 cm³ i mocy 71 KM (tylko w wersjach 323S i 323P). Z końcem 1998 roku zakończono produkcję modeli Mazdy 323 BA; 323C, 323S, 323F. Model 323P produkowano do 2000 roku, gdzie dostał zastąpiony kolejnśgeneracją. 323 BJ (1998-2003) Mazda 323 BJ sedan VI i ostatnia generacja Mazdy 323 o oznaczeniu BJ pojawiła się w sierpniu 1998 roku w dwóch wersjach nadwoziowych: 5 drzwiowy hatchback i 4 drzwiowy sedan. 323F zerwała stylistycznie ze swoimi poprzednikami, które swoim wyglądem przypominały sportowe coupe. Generacja BJ charakteryzuje się stonowanśsylwetkśjak na kompaktowe auto. Auto otrzymało trzy silniki benzynowe: 1.3 73 KM, 1.5 88KM i 1.8 GT 114KM oraz silnik Diesla 2.0 DITD o mocy 90KM. Auto było dość bogato wyposażone m.in poduszka powietrzna kierowcy w standardzie, ABS, elektryczne szyby czy lusterka. W 2001 roku po 2,5 latach produkcji zdecydowano się na gruntowny lifting nadwozia i wnętrza 323 w wersji 4 i 5 drzwiowej. Facelifting upodobnił 323 do większych modeli tej marki (626 czy Premacy). Zmodernizowano jednostki napędowe (podwyższono moce silników i zminimalizowano spalanie): 1.3 75 KM, 1.6 zamiast 1.5 o mocy 98KM , 2.0 zamiast 1.8 o mocy 131 KM oraz silnik Diesla 2.0 DITD o mocy 101 KM. W 2001 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie zaprezentowano topowśwersję 323 MPS z sinikiem 2,0-litrowym o mocy ponad 150 KM. Pod koniec 2002 roku 323 przeszła kolejny mały zabieg stylistyczny polegający na zmianie kształtu tylnych i przednich lamp, dodano do palety barw nowe kolory, zmieniły się materiały tapicerskie we wnętrzu. W 2003 roku zakończono produkcję modelu 323, wprowadzając w jego miejsce Mazdę 3 zwanśna innych rynkach Axela.
  7. Mazda 121 Mazda 121 - nietypowe nadwozie sedan, produkowany od 1991 do 96 roku. Następnie wykorzystano Forda Fiesta i wypuszczono Forda Fiesty. Należące do segmentu B auto japońskiego koncernu Mazda. Jednak samochody oparte na bazie Forda nie były już tak niezawodne i jak Mazdy zaprojektowane przez Mazdę. Do dnia dzisiejszego nadwozie Mazdy 91-96 rzuca się w oczy. Jej nad wyraz wszechstronne wnętrze pozwala swobodnie przemieszczać się 4 osobom. Silniki Samochód dostępny jest z trzema silnikami do wyboru, z których najmniejszy to 1.2 16V wielopunktowy wtrysk paliwa; moc 75 KM przy 5200 obr/min; Maks. moment 110 Nm przy 4000; prędkość maks.190 km/h; ograniczona elektronicznie przyspieszenie 0 - 100 km/h: 12,7 sekundy. 1.3 starsza konstrukcja od wersji 1.2 16V 95 KM Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 sekund prędkość maks.: 160 km/h. zużycie paliwa ok 5,5 lit/100 km 1.8 DIESEL moc 60 KM przy 4800 obr/min Maks. moment 110 Nm przy 2500 obr/min prędkość maks.: 155 km/h Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 17,4 sekundy. około 5l/100km Nadwozie Karoseria Mazdy 121 jest taka sama jak Fiesty, różni się od niej tylko atrapśchłodnicy i znaczkiem firmowym. pojemność bagażnika 250 litrów.
  8. miszmaszmazd

    Skup Samochodów!

    Skup samochodów z całej Polski! SKUP AUT WROCŁAW, POZNAŃ ORAZ CAŁA POLSKA. SKUPUJEMY AUTA MARKI MAZDA I INNE SAMOCHODY W BARDZO KORZYSTNYCH CENACH Zainteresowanych zapraszam do kontaktu: 533 74 74 74 albo przez stronę: http://mazdamarket.pl/
  9. Witam Posiadam różne boczki z demontażu pojazdów. Zainteresowanych danymi boczkami prosze pod nr 737673958 lub email:germanizer20@gmail.com Wykaz boczków jak i zdjecia: https://picasaweb.google.com/100579785730327956865/BOCZKITAPICERKI 1)Alfa Romeo 156 LT, PT 2)Audi LT 3)Citroen Xara Piccaso LP, LT x2, PT x2 4)Ford LP 5)Ford Focus LT, PT 6)Ford Focus drewniana listwa PP, PT 7)Ford Focus srebna listwa PP, PT 8)Ford Mondeo MK1 PT 9)Ford Mondeo MK2 LP, LT. PP, PT 10)Honda 6 LP, LT, PT 11)Hyundai Accent LP, LT, PP, PT 12)Mazda 323F LT, PT 13)Mazda 323F BA LP, LT, PP, PT 14)Nissan PP 15)Nissan P11 LP, LT, PP, PT 16)Opel Astra II jasne LP, LT, PT 17)Opel Astra II ciemne LP, PT 18)Opel Vectra LP, PT 19)Peugeot LP 20)Peugeot 206 (3D/5D) LP x2, LT x5, PP, PT x5 21)Renault LT 22)Renault LP, LT, PP, PT 23)Renault Laguna PT 24)Renault Laguna I LP 25)Renault Megane Classic LP, LT, PP, PT 26)Renault Megane '97 LP, LT, PP, PT 27)Renault Megane LT x2, PP, PT 28)Renault Scenic LT, PP x3, PT 29)Rover 214 3D PP 30)Skoda Fabia LP, LT, PT 31)Toyota Avensis LT, PP, PT 32)Volvo S40 LP, LT, PT 33)Volvo S40 ciemne LP, LT, PP, PT 34)Volvo s40 jasne LP, LT, PP, PT 35)Volvo V40 LT, PP, PT 36)Volkswagen III jasne LP, LT, PT 37)Volkswagen III ciemne LT, PT 38)Volkswagen Passat B5 LT, PT 39)Volkswagen Polo LT, PT
  10. co uważacie na temat systemu wyboru trybu jazdy? na stronie Mazdy jest następująca informacja: "Zaawansowany silnik SKYACTIV-G o pojemności 2,0 l lub 2,5 l jest dostępny z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz nowym systemem wyboru trybu jazdy. To innowacyjne rozwiązanie pozwala wybrać jeden z dwóch trybów jazdy, poprawiając dynamikę samochodu na drodze." ciekawi mnie jaki ma to realny wpływ na prowadzenie samochodu oraz eksploatację silnika. Mazda6 Sedan z technologią SKYACTIV
  11. zdarzyło mi się wybrać dziś na jazdę próbną Mazdą CX-5 i powiem Wam, że jestem zachwycony, trafiłem na mega sympatycznego i wygadanego Pana z salonu, który zaczął mi trochę opowiadać na temat samochodu i chciałbym się z Wami tym podzielić: 1. na pewno wspaniałą rzeczą jest przestrzenny system nagłośnienia BOSE, dostępny w pewnej wersji wyposażenia, ale nie pamiętam której, najważniejsze jest to, że składa się z 9 głosników, wzmacniacza oraz mikrofonu systemu Audiopilot, wrażenie jest takie, że wpycha człowieka w fotel, ale można usłyszeć, kto z ulubionego zespołu podczas nagrywania miał nawet katar/alergie 2. cudowna tapicerka skórzana z perforowanej skóry naturalnej dodaje charakteru 3. design stworzony poprzez studiowanie różnych etapów od ruchu dzikich zwierząt, aż po fale rozbijające się o skaliste wybrzeża no i tak stworzyli ten samochód i filozofie projektowania, czyli „Kodo – Dusza Ruchu“ wspaniała sprawa, każdemu polecam! a tu macie link, jakbyście chcieli coś więcej na temat
  12. Mazda RX-500 Mazda RX-500 to samochód koncepcyjny pokazany po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Tokio w 1970 roku. Mazda RX-500 jest dwudrzwiowym samochodem sportowym z umieszczonym centralnie silnikiem Wankla. Silnik ten miał pojemność 491 ccm. Osiągał jednak aż 247 KM (184 kW). Samochód podczas testów osiągnął prędkość 241 km/h. Nadwozie samochodu zostało wykonane z tworzywa sztucznego, dzięki czemu samochód waży tylko 850 kg. Mazda RX-500 została wyposażona w drzwi otwierane do góry. RX-500 w tylnej części samochodu posiadał światła, która pokazywały czy samochód przyspiesza, hamuje czy jedzie ze stałą prędkością. Mazda RX-500 jest teraz na wystawie w Muzeum Transportu w Hiroszimie.
  13. Zacznę może od tego, że jestem tu 1 raz od około 5 lat. Konto założyłem mając chyba 11 lat i przypomniało mi się o forum a że mam już samochód chciałem go tu przedstawić i zobaczyć co o nim sądzicie Przejdźmy do rzeczy. Jest to mój drugi samochód poprzednim był golf 3 totalny złom. Miesiąc po sprzedaży się zatarł wogule żaluję, że go kupiłem i dokładałem do niego pieniądze. Mazdę kupiłem za 1600zł jakoś przed wakacjami tego roku. Pseudo handlarz od któego ją kupiłem przyjechał nią z lublina bez ładowania i wogule w stanie prawie nie nadającym sie do jazdy mówił, że kupił ją za 1450zł nie wiem ile w tym prawdy ale wiem, że miał ją doprowadzić do lepszego stanu ale tego nie zrobił widać było, że samochód od przynajmniej 2 lat nie był prawie wcale używany wszędzie były mrówki i jakiś syf. Znalazłem w niej nawet jakieś stare buty 2 dni po zakupie zmieniłem alternator dokręciłem filtr oleju ponieważ nie był dokręcony i w silniku było 2 l oleju zamiast 4,5 ogólnie wszystko przejrzałem i przejechałem nią 1tyś km ze strasznie rozwalonym zawieszeniem (1 kolumna mcpersona wylana i wogule jakaś krzywa a druga ze sprężyną do wymiany, na wachaczach wszędzie gdzie możliwe luzy jeden drążek stabilizacyjny wogule odpadł z tyłu 1 kolumna mcpersona wylana i drążki stabilizacyjne do wymiany) stacyjka była rozwalona i samochód był odpalany "na śrubokręt" kompresor w słabym stanie huczał i łożyska były tak rozwalone, że zrobił się luz na rolce paska. Pewnego dnia kupiłem stacyjkę, kompresor i kolumny mc persona na przód ze złomowiska i zacząłem wymianę z kompresorem zeszło 12godzin (ciężki dostęp do niektórych śrubek i ogólnie też z tym schodzi) następne 4 dni spędziłem na wymianie tulej i sworzni w wachaczach. To była masakra 1 śruba nie chciała się wykręcić po prostu spiekła sie z tuleją przez rdzę. Jakoś to wyciąłem i wyszarpałem bez uszkadzania wachacza. Z drugiej strony urwała się śruba i ponad pół dnia kombinowałem co z tym zrobić. Trzeba było wycinać kwardrat w nadwoziu we wnętrzu samochodu i dopiero wtedy mogłem wyciągnać starą urwaną nakrętkę z przerdzewiałą i urwaną śrubą i wkręcić nowe Gdy już zrobiłem wszystko co miałem do zrobienia jeździłem. Ale nie za długo to potrwało. Wybrałem się w 4 osoby i z przyczepką na której był skuter do warszawy na scooter weekend gdy wróciłem i chciałem po godzinie postoju odpalić silnik zaczął piszczeć pasek kompresora a silnik nie odpalał po 2 godzinach silnik odpalił lecz od razu po dźwięku pracy wiedziałem co jest grane. Drugi kompresor był do wyrzucenia ponieważ nie regenerują takich wcale w polsce. Jest to "comprex" miałem do wyboru zakup trzeciego kompresora (nowy 6tyś a używany to loteria ponieważ te samochody są stare i w każdym jest rozwalony kompresor) lub przeróbka na zwykłe turbo. Padło na turbo od fiata bravo 1.9, ponieważ parametry tego silnika są prawie takie same jak ma mazda kupiłem takową turbinę ze złomowiska wiedziałem, że jest do regeneracji po uspawaniu adapterów, zrobieniu układu smarowania (od czujnika ciśnienia oleju trójnik) dopasowaniu przewodów od doprowadzania powietrza i złożeniu tego wszystkiego w całość zaczęło się wielkie zadymianie okolicy. Silnik pracował mniejwięcej jak na kompresorze, miał moc i wogule. Myślałem, że chociarz trochę pojeżdżę ale turbina była w takim stanie, że po 10km zjadła mi 2.5l oleju wysłałem ją do regeneracji gdy już przyszła spowrotem złożyłem i znów jeżdżę Prawie wypaliło mi cały olej z wydechu i samochód dymi tylko lekko na czarno i jak na razie nie ubyło oleju. Do wymiany mam jeszcze opony i kolumny mcpersona oraz drążki stabilizacyjne z tyłu. Przywróciłem "złom" do życia i twierdzę, że te mazdy to samochody z duszą widać, że dużo przeżyła ale nie ma praktycznie wcale rdzy i ogólnie nie wygląda jak samochód za tą cene bardzo dobrze mi się nim jeździ idzie wyprzedzić pomimo, że ten silnik ma niby tylko 75km (każdy kto miał styczność z tym samochodem mówi, że jeździ jak około 100km) normalnie można wyprzedzić płynnie nawet przy 100km/h (golf przy tej prędkości wypluwał z siebie życie, zostawiał za sobą litry oleju xD) Samochód jest z 1994r i myślę, że jak go sprzedam za parę lat trafi na dobrego człowieka pojeździ jeszcze drugie tyle. Silnik w nim odpala jakby samochod dopiero wyjechał z fabryki nieważne ile stoi jak jest dobrze naładowany akumulator silnik odpala za 1 przekręceniem silnika, nawet jak stał 2 mies u handlarza odpalił od razu. Zamieszczam zdjęcia i czekam na komentarze Za jakiś czas może wstawię jakiś filmik jak to jeździ (przy przyśpieszaniu na nowej turbinie zasysa tyle powietrza, że dźwięk jest jakbym jechał jakieś 200km/h z lekko uchyloną szybą )
  14. Przedstawiam Wam kolejnego Japońca w naszej rodzinie. Tym razem padło na kultową MX-5 NA. Dominika ( moja kobieta ) bo lekkim uszkodzeniu Audi stwierdziła, że chce coś w końcu czym będzie mogła się do mnie doklejać bokiem. Myślała oczywiście chwile o BMW ( nienawidząc tej marki ) ale na szczęście uświadomiłem, że albo JDM albo będzie foch. Do tego jej marzeniem były otwierane lampy i zdejmowany dach więc dla mnie wybór był prosty - MIATA !! Od tyodnia w sumie Zetka stoi w garażu bo Ziaba daje nam tyle frajdy, że sam jestem w szoku. Klei się na trasie 10 x lepiej do Zetki, przyśpiesza na prawdę fajnie no i wygląda mistrzowsko. Fajną sprawą jest to, że to rarytas ze względu na unikatowy kolor Laguna Blue Mica a po dodaniu seryjnie przedliftowej deski do poliftowych foteli czyni to okazem kolekcjonerskim. Wiem, że teraz będzie zostaw ją i że szkoda ale to japoniec więc miejsce jej jest na torze. Teraz trochę klasycznych danych o aucie. Marka: Mazda Model: MX-5 NA Rok prod. 1994 Silnik 1.8 BP-ZE Moc: 133 ( nie ma katów więc mogło dojść z 3 rumaków ) Felgi Japan Racing JR12 Zawias: Amory Bilstein, sprężyny Eibach Pro Kit Jak Wam podoba się nasza Miata?
  15. 1017hp? Czemu nie! Szkoda, że LS3, ale takim sleeperem bym nie pogardził More: Faster Than A Superbike: A Real 1,017hp Street Fighter - Speedhunters
  16. Napisze krótko, Fiat Bravo II czy Mazda 3. Szukam czegoś w rcznikach 2006-2008 i te dwa zostały na mojej liście. Jeżdże nie za dużo coś koło 15tys km rocznie. SIlnik raczej benzyna lecz nie wykluczam diesla.
  17. Witam. Chcę kupić swoje pierwsze auto na firmę - głównie dojazd do klientów + potrzeby prywatne. Testowałem (jazda testowa) już citroena c5, mazdę 6, forda mondeo, opla insignie. Bez jazdy testowej odrzucłlem peugeota 508 (mało miejsca) i VW passata (drogi, brzydki i czasami awaryjny). Na placu boju pozostały już tylko mazda 6 i mondeo. Który z tych samochodów radzilibyście mi kupić? Finansowanie (jeśli ma to znaczenie z uwagi na amortyzację utraty wartości poprzed odliczenia podatkowe) - leasing Miasto/Trasa - pół na pół. Około 20 tys km rocznie Zależy mi na komforcie, elastycznym silniku, małym spalaniu i dobrym prowadzeniu. Czyli w sumie wszystkim co dotyczy kierowcy. Mniejsze znaczenie ma ilość miejsca z tyłu chociaż fajnie jeśli 4 - 5 osób może swobwodnie jeździć samochodem - nawet za mną (około 195 cm wzrostu). To na czym mi praktycznie wcale nie zależy to pojemność bagażnika Paliwo - benzyna Silnik - Mondeo 1.5 160 KM, Mazda 2.0 165 KM Wyposażenie - raczej dobrze wyposażony ale bez zbędnych rzeczy. Nie lubię skóry Budżet - wyjdzie podobnie - zapewne około 100tys. Przy leasingu to i tak wyjdzie mała różnica w racie nawet jeśli to będzie 10tys w tę czy we wtą. Skłania mnie raczej ku Mondeo, z niewiadomych mi przyczyn. Z chęcią wysłucham waszych opinii na temat tych dwóch samochodów. Myślę także o załozeniu gazu - idiotyzm czy dobry pomysł?
  18. Mazda 3 2.0 MZR Sport Moc maksymalna: 150 KM Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10,4 s <acronym title="Google Page Ranking">Pr</acronym>ędkość maksymalna: 206 km/h Cena wersji podstawowej: 64 900 zł (1.6 MZR Comfort) Cena wersji testowej: 90 400 zł Cena modelu testowego: 90 400 zł Zapraszamy do lektury i czekamy na wszelakie komentarze oraz opinie. www.auto-strefa.pl
  19. Witam, od kilku dni mocno dymi mi z webasto, czyli ogrzewania silnikowego. Miał ktoś podobny problem? Ile to moze kosztowac, tzn naprawa?
  20. Chciałbym się Was doradzić na temat w/w samochodów. Przymierzam się do kupna jednego z tych modeli prosto z salonu (rocznik 2014). Czy możecie polecić jeden z nich i uzasadnić swój wybór. Jestem bardziej przekonany do Tiguan-a, gdyż aktualnie posiadam 3-letniego i jak najbardziej jestem zadowolony. Poprosiłem salony o wstępne symulacje i wygląda to dosyć ciekawie. Z drugiej strony parę osób doradziło mi Mazdę. Przyznam szczerze, że wizualnie bardzo mi się podoba i w niektórych rankingach widziałem, że stoi troszkę lepiej od VW. Niektórzy jednak twierdzą, że części do Mazdy są dosyć drogie i ogólnie serwisowanie, ale czy muszę się tym martwić kupując nowe auto ? Wiele osób twierdz również, że jednak VW to solidna firma i lepiej brać od nich. Chciałbym poznać Wasze zdanie na temat tych aut.
  21. Witam, Jakiś czas temu zatarłem silnik – Magda 2.0 benzyna + LPG, 2002 rok, 141KM. Z racji tego, że silnika – według czterech mechaników u których byłem – nie opłaca się remontować, chcę kupić motor używany. Obecny zatarty silnik ma oznaczenie LF17. Pytanie brzmi – czy mogę kupić silnik z innym oznaczeniem – LF24 – o takiej samej mocy z Mazdy z 2003 roku i czy będzie on pasował? Chodzi mi o goły słupek bez osprzętu. Pokrywy zaworów i w tym zatartym i w FL24 są aluminiowe. Tyle wiem. Czy mimo wszystko lepiej szukać silnika z takim samym oznaczeniem jak obecny? I jeszcze kwestia głowicy bo przecież gaz zamontowany i czy do silnika LF24 będzie pasować głowica z obecnego motoru? Pytałem handlarza sprzedającego silniki do m.in. Mazdy i stwierdził, że różnić może się tylko filtrem oleju co jest najmniejszym problemem.
  22. Nowa Mazda 2 zdobywa tytuł Samochodu Roku w Japonii. · Nowy model Mazdy zmienia sposób postrzegania samochodów tej klasy, · Mazda zdobywa nagrodę dla najlepszego samochodu w Japonii po raz drugi w ciągu trzech lat. Zupełnie nowa Mazda2 (Mazda Demio w Japonii) zdobyła dziś tytuł Samochodu Roku w Japonii za lata 2014–2015 i została drugim modelem marki, który uzyskał tę prestiżową nagrodę w ciągu trzech lat od zwycięstwa Mazdy CX-5 w 2012 roku. Nowa Mazda2, niedawno wprowadzona na rynek w Japonii, jest czwartym modelem nowej generacji Mazdy wyposażonym w pełny zakres Technologii SKYACTIV, która idzie w parze z emocjonującym motywem stylizacji KODO: Dusza Ruchu. Samochód ten dołączył w ten sposób do modeli CX-5, Mazda6 i Mazda3. Nowa Mazda2 zostanie wprowadzona na rynek europejski w 2015 r. Celem Mazdy była budowa małego samochodu, który zmieni postrzeganie samochodów z segmentu B. Dlatego też całkowicie nowy model Mazda2 został wyposażony w szereg nowych udogodnień technologicznych oraz innowacyjne elementy wzornictwa. Obejmują one SKYACTIV-D 1,5, najnowszy czysty silnik Diesla, zapewniający wysoki moment obrotowy oraz emisję CO2 poniżej 90g/km, a także nadzwyczaj ergonomiczną kabinę, wyposażoną w pierwszy w tej klasie wyświetlacz przezierny oraz MZD Connect — niezwykle bezpieczny i łatwy w obsłudze system łączności. Całkowicie nowa Mazda2 wyposażona jest także w najnowocześniejsze aktywne systemy bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE. Do ubiegania się o tegoroczną nagrodę uprawnione były wszystkie samochody osobowe, których oczekiwana roczna sprzedaż wynosi co najmniej 500 egzemplarzy, oraz te, które zostały wprowadzone na rynek w Japonii (lub których wprowadzenie na rynek zostało ogłoszone) pomiędzy 1 listopada 2013 r. a 30 września 2014 r. Całkowicie nowa Mazda2 jest piątym modelem marki Mazda, który zdobył tę nagrodę. „Jesteśmy zaszczyceni i wdzięczni za to, że Mazda2 otrzymała tak prestiżową nagrodę” — powiedział Prezes i Dyrektor Generalny Mazda Motor Corporation, Masamichi Kogai. „Jest to wynik entuzjastycznego wsparcia wszystkich osób, które kochają samochody. Nagroda ta zainspiruje nas do dalszego tworzenia samochodów, które dodają radości w życiu ich właścicieli, a także do tego, aby stać się marką, do której klienci ciągle wracają”. Źródło: Mazda Motor
  23. Mazda marką o najniższym zużyciu paliwa w Stanach Zjednoczonych. · Mazda drugi rok z rzędu trafia na szczyt listy oszczędności zużycia paliwa EPA, · Najniższe rzeczywiste spalanie dzięki technologiom SKYACTIV. Zgodnie z corocznym raportem przygotowywanym przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) samochody Mazdy po raz kolejny są najbardziej ekonomicznymi samochodami w Stanach Zjednoczonych. W raporcie na temat trendów zużycia paliwa Mazda znalazła się na pierwszym miejscu listy producentów dla roku modelowego 2013 – już drugi raz z rzędu. Niekonwencjonalna marka prowadzi również na wstępnej liście dla roku modelowego 2014. Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta* (cykl mieszany) dla wszystkich pojazdów Mazdy z roku 2013 sprzedanych w Stanach Zjednoczonych wyniosło 28,1 m/gal (8,4 l/100 km), co stanowi poprawę o 3,4% w stosunku do roku 2012, natomiast emisja CO2 wyniosła 316 g/m (196 g/km) i jest to spadek o 3,7%. Zgodnie ze wstępnymi danymi liczbowymi przedstawionymi dla roku 2014, Mazda osiągnęła dalszą poprawę do 28,8 m/gal (8,2 l/100 km) i 309 g/m (192 g/km). Dla porównania łączne wartości średnie na rynku amerykańskim wynoszą 24,1 m/gal (9,8 l/100 km) w 2013 r. i 24,2 m/gal (9,7 l/100 km) w 2014 r. Wartości liczbowe zweryfikowane przez EPA uznaje się za odzwierciedlające rzeczywiste zużycie paliwa w dużo większym stopniu niż dane liczbowe NEDC** dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 stosowane w Europie. Osiągnięcie to w znacznym stopniu wynika z zastosowania opracowanych przez Mazdę technologii SKYACTIV w zakresie silników, układów napędowych, podwozi i karoserii. Wszystkie zaprojektowano od podstaw dla samochodów o obniżonej masie własnej, zapewniających doskonałe osiągi, wydajność, bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy. Wyniki są również zgodne ze strategią optymalizacji silników spalinowych, ponieważ Mazda osiągnęła pierwszą lokatę w rankingu EPA pokonując innych producentów, którzy w swojej ofercie mają modele hybrydowe. Jest to zatem ukłon w stronę niekonwencjonalnych, wolnossących silników benzynowych SKYACTIV-G***. W przeciwieństwie do Mazdy inne marki starają się zmniejszyć rozmiary silników i stosować turbodoładowanie. Jednostki napędowe Mazdy cechuje unikalna kombinacja doskonałych osiągów i ekonomii zużycia paliwa w codziennych warunkach jazdy. Poziom zużycia paliwa w gamie Mazdy będzie nadal maleć wraz z wprowadzeniem kolejnych modeli nowej generacji z technologiami SKYACTIV. Pierwszy z nich to nowa Mazda2, która pojawi się na rynku w 2015 r. Zużycie paliwa będzie o 20% niższe niż w przypadku aktualnego modelu. Mazda planuje dalej poprawiać osiągi silnika i zapewniać coraz lżejszą konstrukcję. Są to bowiem dwa podstawowe obszary działań badawczo-rozwojowych marki. Źródło: Mazda Motor
×