Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'liderem' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 32 wyników

  1. Mercedes-Benz liderem segmentu aut premium w Polsce W maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe osobowe Mercedesy (+24,3%), od stycznia - 3652 (+27,2%), co daje producentowi tytuł najsilniejszej marki samochodów premium na rynku Na świecie Mercedes-Benz dostarczył w maju 151 135 aut (+12,8%) Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Mercedes-Benz, zapowiada premierę kolejnego nowego modelu - GLC Silne wzrosty w regionie NAFTA (USA: +11,1%) i w Azji (Chiny: +19,8%), rekordowa sprzedaż w Europie (+10,5%) Rekordowe wyniki modeli kompaktowych (+22,3%) i SUV-ów (+18,7%), imponujący wzrost sprzedaży Klasy C (+59,5%) Po pierwszych 5 miesiącach br. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną marką samochodów premium w Polsce. Nie inaczej było w samym maju - Polacy zarejestrowali wówczas 772 nowe osobowe Mercedesy, o ponad 24% więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r. W ujęciu globalnym auta spod znaku trójramiennej gwiazdy po raz kolejny zanotowały dwucyfrowy wzrost popularności. W maju dostarczono łącznie 151 135 sztuk (+12,8%), a od stycznia - 728 809 (+13,6%). Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi rezultaty na całym świecie, również w Polsce. W okresie od stycznia do maja producent ze Stuttgartu był najchętniej wybieraną marką samochodów premium w naszym kraju, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Od początku roku dostarczył polskim klientom 3652 aut osobowych, o 27,2% więcej niż przed rokiem, i jako jedyna wiodąca marka premium odnotował wzrost liczby rejestracji. Tylko w maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe Mercedesy, o 24,1% więcej niż w analogicznym miesiącu 2014 roku. Samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostają liderami sprzedaży w kluczowych segmentach rynku - dotyczy to między innymi Klasy B, Klasy C, CLA, CLS-a oraz Klasy S. Podobnie jak na całym świecie, najpopularniejszym modelem Mercedesa w Polsce jest Klasa C, która od początku roku znalazła 449 nabywców (120 w maju). Niezmiennie doskonałe wyniki notuje Klasa S: od stycznia wybrało ją 310 klientów (79 w maju), ponad pięciokrotnie więcej niż dwóch jej głównych rywali razem wziętych. Dynamicznie rośnie sprzedaż kompaktowego SUV-a GLA. Od stycznia na polskie drogie wyjechało 417 egzemplarzy modelu, z czego 90 przypada na maj - to rekordowy wynik w segmencie. Na uznanie zasługuje również wysoka popularność Klasy V (189 aut od początku roku, 42 w maju). W Europie Mercedes-Benz od stycznia do maja sprzedał więcej samochodów niż kiedykolwiek w porównywalnym okresie (316 324 szt., +10,%). Także wyniki majowe przekroczyły zeszłoroczne wyniki (65 056 egz.). Producent zanotował wzrosty liczby dostaw m.in. w Wielkiej Brytanii (+11,6%), Szwecji (+15,7%) i Portugalii (+30,9%), a także w Niemczech, gdzie wydano 65 056 samochodów (+2,1%). Tradycyjnie, Mercedes-Benz uzyskał na rodzimym rynku tytuł najchętniej wybieranej marki premium. W USA sprzedaż aut spod znaku trójramiennej gwiazdy zwiększyła się w maju o 11,1%, do 34 488 szt. Jeszcze większy wzrost liczby dostaw zaobserwowano w Chinach (+19,8%, 27 562 egz.) oraz w Japonii (+40,6%, 4300 pojazdów). Nieprzerwanie rośnie popyt na kompaktowe Mercedesy - w ubiegłym miesiącu dostarczono je w rekordowej liczbie 46 363 szt.(+22,3%). Zarówno modele CLA, jak i GLE osiągnęły najwyższe wyniki w historii. Światowa sprzedaż Klasy C w wersjach sedan i kombi wzrosła w maju o 59,5%, do 33 016 aut. W ciągu minionych 5 miesięcy klienci nabyli już 178 875 egzemplarzy modelu (+57,3%). Tym samym, licząc od 1982 roku, przekroczono już poziom 8 mln dostarczonych samochodów z rodziny 190 oraz Klasy C sedan i kombi (typoszereg W 201-205). Klasa S jest niezmiennie najbardziej cenioną luksusową limuzyną na świecie. W maju na jej zakup zdecydowało się 8550 nabywców - najwięcej z Chin oraz USA. Wzrasta także sprzedaż SUV-ów z gwiazdą - w maju o 18,7%, do 41 210 szt. W czerwcu zadebiutuje następca modelu GLK, zgodnie z nową nomenklaturą nazwany GLC. Mimo to GLK nadal cieszy się dużym wzięciem - w okresie od stycznia do maja br. zanotował rekordową popularność na rynkach niemieckim i chińskim. "Chcemy, aby model GLC - który zaprezentujemy w Niemczech już za kilka dni - kontynuował historię naszego sukcesu" - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów. "Jego poprzednik, GLK, to dziś nasz najpopularniejszy SUV". Zdecydowanie przybywa nabywców nowych smartów: fortwo i forfour. W maju sprzedaż obu modeli zwiększyła się o 45,5%, a na kluczowych rynkach - w Niemczech i we Włoszech - o ponad 50%. Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. SKODA nieprzerwanie liderem na polskim rynku ŠKODA cieszy się stale rosnącą popularnością w Polsce. Również we wrześniu czeska marka zostawiła konkurencję daleko w tyle. We wrześniu 2014 roku w Polsce zarejestrowano w sumie 3 050 nowych samochodów producenta z Czech. Równie imponujący wynik ŠKODA uzyskała w przedziale czasowym styczeń-wrzesień – to już 33 284 zarejestrowane samochody marki i o ponad 10 tys. egzemplarzy więcej niż druga marka w zestawieniu. W stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku, producent osiągnął w naszym kraju wzrost na poziomie aż 28,64%. ŠKODA jest bezkonkurencyjna nie tylko na rynku samochodów flotowych. Czeska marka zajmuje pierwsze miejsce również wśród Klientów indywidualnych – 810 samochodów zarejestrowanych we wrześniu. Od początku roku to już łącznie 10 785 rejestracji, co stanowi ponad 1,5 tys. aut przewagi nad kolejną marką w rankingu. Tak duży sukces sprzedażowy poparty jest mocną i atrakcyjną ofertą produktową ŠKODY. Niekwestionowanym bestsellerem na polskim rynku jest Octavia – 964 rejestracje we wrześniu, 10 531 od początku roku. Liderem w swojej klasie od początku roku jest również Fabia (717 rejestracji we wrześniu, 7 533 od stycznia do września). Dużym zainteresowaniem cieszy się także model Rapid, którego we wrześniu zarejestrowano 562 egzemplarze (6 001 od początku roku). Bardzo dobrze na rynku radzi sobie flagowa ŠKODA Superb. We wrześniu model ten uplasował się na pierwszym miejscu pod względem liczby rejestracji – 290. W okresie styczeń-wrzesień 2014 roku Superb utrzymał bardzo dobre, drugie miejsce w swoim segmencie, uzyskując największy wzrost w segmencie – 1 876 szt., co przekłada się na 91% w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku. ŠKODA odnotowuje świetne wyniki także w skali globalnej. Wrzesień okazał się najlepszym w historii marki. W tym czasie dostarczono do Klientów aż 96 000 pojazdów (wzrost o 10,4% w porównaniu do września 2013 roku). To także drugi z kolei, najlepszy miesiąc firmy pod względem sprzedaży na niezwykle ważnym rynku chińskim – we wrześniu sprzedano tu aż 24 900 samochodów (wzrost aż o 16,3%). W Europie Zachodniej, we wrześniu czeska marka wzrosła o 8,2%, dostarczając 40 900 samochodów. Na największym w tym regionie rynku niemieckim ŠKODA utrzymuje pozycję najlepszego importera, we wrześniu zarejestrowano tu 14 200 aut (wzrost o 4,5%). Jeszcze większy wzrost w porównaniu z wrześniem 2013 (12,4%) osiągnięto w Wielkiej Brytanii, gdzie dostarczono do Klientów 11 400 pojazdów. W Europie Środkowej we wrześniu sprzedano 12 000 samochodów, co stanowi wzrost o 7,8% w porównaniu z wynikiem sprzed roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Po trzech miesiącach zakończył się okres przejściowy, w którym można było sprzedawać samochody z homologacją ciężarową. Najwięcej takich aut w segmencie premium sprzedało Volvo – 1405 sztuk. Cały pierwszy kwartał bieżącego roku zakończył się dla Volvo wzrostem sprzedaży o ponad 68% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Okres przejściowy, w którym można było sprzedawać samochody z tzw. kratką był pozytywnym bodźcem dla całej branży motoryzacyjnej w Polsce. Nasza firma jako pierwsza ruszyła z kampanią zachęcającą do zakupu takich aut, kilka tygodni przed konkurencją. To posunięcie bardzo się opłaciło. Sprzedaliśmy najwięcej aut z homologacją ciężarową w całym segmencie premium. Porównując sprzedaż w pierwszym kwartale 2014 roku do tego samego okresu ubiegłego roku, nasz wzrost sprzedaży wyniósł ponad 68%. Cały rynek samochodowy w Polsce wzrósł o 29%, co oznacza, że nasza dynamika wzrostu była znacznie większa – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska. Od 1 stycznia do 30 marca bieżącego roku zarejestrowano w Polsce łącznie 2166 aut Volvo. Tym samym Volvo wskoczyło na 14. lokatę najpopularniejszych marek samochodów w Polsce. Wśród samochodów z homologacją ciężarową Volvo jest liderem w segmencie premium. Tylko czterech producentów w Polsce zarejestrowało więcej pojazdów z homologacja ciężarową i są to marki masowe. Największym bestsellerem Volvo wśród modeli z homologacją ciężarową był SUV XC60 – 987 sztuk. Na drugim miejscu znalazł się crossover XC70 – 114 sztuk. Kompaktowych V40 z kratką wyjechało na polskie drogi 109 sztuk i kolejnych 76 – V40 Cross Country. Powrót homologacji spowodował też wzrost zainteresowania najstarszym modelem w ofercie – czyli XC90 (69 rejestracji). Sprzedano też 45 ciężarowych V60 i 12 aut V70. Dobre otwarcie roku było dla nas bardzo ważnym elementem strategii biznesowej. Patrzymy z optymizmem na pozostałe trzy kwartały. Przepisy podatkowe będą dla firm kupujących samochody korzystniejsze niż te, które obowiązywały do końca 2013 roku. Obserwujemy też pozytywne nastroje konsumenckie, co powinno przełożyć się na decyzje zakupowe. Naszym zdaniem bieżący rok będzie dobrym okresem dla nas, ale także dla całej branży motoryzacyjnej w Polsce – podsumowuje Arkadiusz Nowiński. Źródło: Volvo
  4. SKODA Citigo liderem segmentu samochodów miejskich w 2013 roku! Mały samochód – wielkie liczby! W pierwszym pełnym roku obecności na rynku, najtańszy model ŠKODY zdominował swój segment, wyraźnie przyczyniając się do ogólnego sukcesu marki w Polsce. Miejski Citigo to kolejny wielki sukces ŠKODY na polskim rynku. Mimo że segment samochodów miejskich był dla czeskiej marki czymś nowym, jej pierwszy model tej wielkości został rewelacyjnie przyjęty na polskim rynku. Zaledwie osiem miesięcy obecności Citigo w salonach w roku 2012 wystarczyło, by zajął on trzecie miejsce w rankingu sprzedaży samochodów tej wielkości. Już na początku roku 2013 model objął pewne prowadzenie w statystykach rejestracji nowych samochodów – w styczniu udział najmniejszej ŠKODY w swoim segmencie wyniósł blisko 28%! W kolejnych miesiącach Citigo utrzymywało swoją przewagę nad konkurentami, kończąc rok wynikiem 3 167 rejestracji – to ponad dwa razy więcej, niż w 2012 roku. ŠKODA może celebrować kolejne rekordy rejestracji samochodów dzięki przenoszeniu sprawdzonej strategii na nowe segmenty samochodów. To ta taktyka przyniosła czeskiej marce ten wielki rynkowy sukces, którym może cieszyć się na całym świecie. Citigo – podobnie jak wszystkie pozostałe ŠKODY – wyróżnia się na tle rywali ponadprzeciętną pojemnością (komfortowe wnętrze i duży bagażnik o pojemności 251 l z możliwością powiększenia aż do 959 l), która jest efektywnie wykorzystywana przez charakterystyczne dla marki przemyślane rozwiązania. W swoich poręcznych wymiarach model łączy modną stylistykę z miejską funkcjonalnością, priorytetowo traktując potrzeby właściciela – niskie koszty eksploatacji i bezpieczeństwo. Optymalne połączenie dynamiki jazdy z atrakcyjną ceną zapewnia nowoczesny silnik 1.0 MPI o mocy 60 lub 75 KM, odznaczający się zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 4,5 l/100 km. ŠKODA Citigo z atrakcyjnym wyposażeniem dostępna jest w ofercie wyprzedażowej już od kwoty 30 590 zł. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. SKODA liderem rynku piąty rok z rzędu! Rok 2013 zakończył się kolejnym wielkim triumfem ŠKODY – już piąty raz z rzędu zdobyła tytuł numeru 1 polskiego rynku samochodowego. Jest to najchętniej wybierana marka wśród Polaków! Już od przeszło dekady samochody ŠKODY okupują czołowe lokaty w rankingach rejestracji samochodów nowych w naszym kraju. Marka po raz pierwszy osiągnęła pozycję lidera w Polsce w 2005 roku. Od 2009 roku ŠKODA zajmuje nieprzerwanie pozycję lidera, systematycznie zwiększając swoją przewagę nad konkurencją. W 2013 roku udział czeskiego producenta w polskim rynku samochodów wyniósł 12,63%. Przez cały rok zarejestrowano w naszym kraju 36 410 samochodów marki ŠKODA – to imponujący wzrost w stosunku do roku 2012, o ponad 13%. Nieprzerwane pasmo sukcesów i stale umacniająca się pozycja ŠKODY na polskim rynku to zasługa atrakcyjnych modeli, które odpowiadają oczekiwaniom Klientów i są oferowane na korzystnych warunkach zakupu. Fakt ten popierają wyniki sprzedaży poszczególnych modeli marki: nowa generacja Octavii szturmem wdarła się na rynek, stając się najczęściej rejestrowanym nowym samochodem w Polsce w tym roku. W 2013 roku zarejestrowano łącznie 11 463 szt Octavii, z czego większość stanowią samochody najnowszej, trzeciej generacji modelu. Nie słabnie także popularność Fabii, która w statystykach rejestracji zajmuje drugie miejsce za Octavią (10 812 szt.), pewnie utrzymując pozycję lidera swojego segmentu. Także najmniejszy model z gamy, ŠKODA Citigo zajmuje zaszczytne pierwsze miejsce w segmencie (3 167 szt). Odświeżenie ŠKODY Superb przyniosło flagowemu modelowi marki najlepsze wyniki w swojej historii: po raz pierwszy w zestawieniu rocznym zajął on drugie miejsce w swoim segmencie. Na sukces marki złożyła się również sprzedaż nowego modelu Rapid. 3 688 rejestracji powoduje, że jest trzecim najpopularniejszym modelem w gamie ŠKODY. ŠKODA nie ustaje w ofensywie, zaczynając rok od wyprzedaży rocznika 2013 przeprowadzanej pod hasłem „Na wszystkich drogach prowadzi ŠKODA”. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. SKODA Superb liderem segmentu Wprowadzone niedawno udoskonalenia i zaufanie Klientów sprawiły, że Nowa ŠKODA Superb jest liderem swojego segmentu wśród nabywców indywidualnych. We wrześniu tego roku do Klientów indywidualnych trafiło aż 120 sztuk Nowej ŠKODY Superb i Superb Combi, co stawia ten model na pierwszym miejscu wśród przedstawicieli klasy średniej. W porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, oznacza to wzrost aż o 328,57%. Tak zdumiewający wynik przekłada się też na zwiększenie udziału ŠKODY w całym rynku. O ile we wrześniu 2012 roku udział ŠKODY Superb i Superb Combi w segmencie wynosił 5,1%, o tyle w tym roku wzrósł prawie czterokrotnie i wynosi 18,63%, co daje Nowemu Superbowi pozycję lidera w klasie średniej wśród klientów indywidualnych. Warto dodać, że jest to jeden z najwyższych wzrostów sprzedaży, w porównaniu z zeszłym rokiem. Co więcej, biorąc pod uwagę dane sprzedaży z okresu od stycznia do września tego roku, dominacja Nowej ŠKODY Superb i Superb Combi również jest doskonale widoczna. W tym okresie do Klientów indywidualnych trafiły łącznie 654 egzemplarze, co w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku (324 sztuki) oznacza wzrost o 101,85%. To natomiast przekłada się na wyraźne zwiększenie udziału w całym segmencie rynku w tym okresie (z 4,59% w 2012 roku do 10,3% w 2013 roku). Jednym z głównych czynników tak zdumiewających wyników, jest zaufanie Klientów do Nowej ŠKODY Superb i Superb Combi oraz wprowadzone ostatnio zmiany w tym modelu. Oprócz bardziej eleganckiego i nowoczesnego wyglądu, inżynierowie ŠKODY zadbali również o niższe zużycie paliwa w Nowym Superbie i Superbie Combi (nawet o 19%) oraz wzbogacili wyposażenie, na przykład o system ułatwiający parkowanie, który pomaga nie tylko zaparkować równolegle, ale także prostopadle tyłem. Zarówno Superb limuzyna, jak i Superb Combi wciąż oferują największy bagażnik i najwięcej miejsca na nogi na tylnej kanapie wśród samochodów klasy średniej. Pasażerowie jadący z tyłu Superba, mają więcej miejsca niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy - 157 milimetrów przestrzeni na nogi z tyłu w limuzynie oraz w Combi oznacza, że Superb wciąż wyznacza standard w klasie średniej i jak widać po wynikach sprzedaży, cieszy się rekordowym zaufaniem i sympatią Klientów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Powrót królowej - SKODA Octavia liderem sprzedaży We wrześniu tego roku Nowa ŠKODA Octavia była najpopularniejszym modelem na rynku w Polsce. Do Klientów trafiły aż 924 egzemplarze Octavii i Octavii Combi (z czego blisko 90% stanowi nowa, trzecia generacja), co sprawia, że ten model ŠKODY po raz kolejny jest najpopularniejszym nowym samochodem w Polsce. W porównaniu z sierpniem bieżącego roku, jest to wzrost aż o 46,43% (631 zarejestrowanych samochodów). Nowa ŠKODA Octavia zadebiutowała w marcu tego roku i od razu trafiła do serc Klientów. Dlaczego? Jej nowoczesne, ponadczasowo eleganckie nadwozie skrywa przestronne, doskonale wykończone wnętrze oraz bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Zaletami Nowej Octavii są również dynamiczne, oszczędne silniki, niskie koszty użytkowania oraz wiele przemyślanych rozwiązań przydatnych na co dzień. Nowa ŠKODA Octavia uosabia wszystko to, co w samochodach marki najlepsze i najatrakcyjniejsze dla Klientów. Warto również zauważyć, że drugim najpopularniejszym modelem we wrześniu na rynku polskim była ŠKODA Fabia, która trafiła do 756 Klientów. W porównaniu z sierpniem bieżącego roku oznacza to wzrost rejestracji samochodów o 50,9% (501 sztuk) oraz, co bardzo interesujące, równo 100-procentowy wzrost w porównaniu z wrześniem 2012 roku, gdy sprzedaż wyniosła 378 sztuk. Na podstawie danych obejmujących okres od stycznia do września, Fabia i Octavia zajmują dwie pierwsze pozycje w rankingu modeli z rejestracjami na poziomie odpowiednio 8077 oraz 7929 sztuk. Oba modele są liderami rynku w swoich segmentach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. więcej -> Do 2018 VW chce zostać liderem producentów aut elektrycznych, nowości na rynku samochodowym, nowe modele samochodów, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. więcej -> Grupa Renault europejskim liderem w zakresie emisji CO2, CEPIK, CEP, rynek motoryzacyjny | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Volkswagen liderem rejestracji nowych samochodów wsierpniu Poznań, 4września 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Osobowe zanotowaław sierpniu najlepszy wynik rejestracji nowych samochodów na polskimrynku. W miesiącu tym zarejestrowano 1.928 osobowych Volkswagenów,o 17,20 procent więcej niż w sierpniu minionego roku. Udział wrynku wyniósł 10,11 procent. Wedługdanych Centralnej Ewidencji Pojazdów, w sierpniu 2013 rokuzarejestrowano w Polsce 19 068 samochodów osobowych (VIII 2012:18.008; +5,91%). Wzrost zanotowano także w zestawieniu kumulatywnym.Od początku roku zarejestrowano w Polsce 191.393 samochody osobowe,jest to o 2,06% więcej w stosunku do analogicznego okresu w rokuminionym. Zdecydowaniewiększy wzrost niż rynek notuje marka Volkswagen, która zajęła wsierpniu pierwsze miejsce w rankingu rejestracji nowych samochodówna naszym rynku. W sierpniu zarejestrowano w Polsce 1.928 osobowychVolkswagenów, jest to o 17,20 procent więcej niż w tym samymmiesiącu rok wcześniej. W zestawieniu kumulatywnym w pierwszychośmiu miesiącach tego roku Volkswagen utrzymuje się na pozycjiwice lidera za Skodą. Liczba zarejestrowanych osobowych Volkswagenówwyniosła 17.988 sztuk, o 18,37 procent więcej niż w analogicznymokresie 2012 roku. Udział w rynku wyniósł 9,40 procent. Najchętniejkupowanym modelem Volkswagena jest Golf, zdobywca tytułów Car ofthe Year 2013 oraz World Car of the Year2013. W sierpniu zarejestrowano w naszymkraju 579 szt. (+35,28%), w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku5.461 szt., to aż o 43,75 procent więcej niż w analogicznymokresie w minionym roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Lisowski liderem Volkswagen Castrol Cup po zaciętej walce na torze w Poznaniu Poznań, 22 czerwca 2013 r. – W dniach 21 i 22 czerwca na torze Poznań rozegrana została 4 runda pucharu Volkswagen Castrol Cup. W zawodach ścigało się 25 kierowców z ośmiu krajów, w tym gościnnie kierowcy VIP – Jerzy Dudek, Przemysław Saleta i Jacek Jurecki. Pierwszy wyścig wygrał szwedzki kierowca Marcus Fluch. Wygrana w drugim wyścigu padła łupem Mateusza Lisowskiego, który startował z pole position. Zawodnik z Wieliczki objął również prowadzenie w klasyfikacji generalnej pucharu Volkswagen Castrol Cup. W obu wyścigach zawodnicy toczyli zaciętą walkę, która możliwa była m.in. dzięki stosowaniu Push – to – Pass, systemu który zwiększał moc wyścigowych Golfów o dodatkowe 50 KM. Zawodnicy startujący w pucharze Volkswagen Castrol Cup po zmaganiach na zagranicznych torach ponownie zawitali do Polski. Zawody odbyły się na torze Poznań. Był to już drugi występ pucharowych Golfów na tym obiekcie. Pierwszy miał miejsce podczas inauguracyjnych zawodów Volkswagen Castrol Cup w kwietniu tego roku. Tor wybudowany w Poznaniu w 1977 roku ma długość 4.083m, posiada 5 zakrętów lewych i 9 prawych, a jego najdłuższa prosta wynosi 560 m. Rekord, należy do czeskiego kierowcy Thomasa Kostki i został pobity w 2011 roku. Czech osiągnął wtedy Mercedesem C-Klasse DTM czas jednego okrążenia równy 1:24:01 min. Sytuacja w klasyfikacji generalnej po 3 rundach przedstawiała się następująco - liderem cyklu był Jan Kisiel (213 pkt), który o 29 punktów wyprzedzał Jakuba Litwina (184 pkt). Trzeci, z dorobkiem 180 punktów był Mateusz Lisowski. Z walki o podium nie chcieli także rezygnować znajdujący się tuż za Lisowskim Szwed Rasmus Marthen i rewelacja poprzedniej, czeskiej rundy Krystian Korzeniowski. Na starcie w Poznaniu stanęło 25 kierowców. Wśród nich znaleźli się trzej kierowcy VIP: Jerzy Dudek, Przemysław Saleta i Jacek Jurecki. Pierwszy z nich, jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy liczył na poprawę wyniku z inauguracyjnej rundy w kwietniu tego roku, podczas której w drugim wyścigu dojechał do mety na 13 pozycji. Dla Przemysława Salety, mistrza Świata i Europy w kickboxingu, a także mistrza interkontynentalnego w boksie był to pierwszy kontakt z wyścigowym Golfem, ale nie pierwszy z torem wyścigowym. Miał on już za sobą starty w motocyklowych Mistrzostwach Polski. Trzeci z VIP kierowców to dyrektor serwisu motoryzacja.interia.pl, który posiada duże doświadczenie w motosporcie, potwierdzone licznymi startami zarówno w seriach wyścigowych jak i rajdowych. Kwalifikacje Trwająca pół godziny sesja kwalifikacyjna rozpoczęła się w piątek 21 czerwca o godzinie. 17.00. Jako jeden z pierwszych kierowców na tor wyjechał najlepszy zawodnik drugiego treningu – Szwed Marcus Fluch. Już na samym początku uzyskał on czas 1:45.444, co jak się później okazało wystarczyło, by sięgnąć po pole postion. Emocje i walka o czołowe lokaty na starcie do pierwszego wyścigu trwały jednak do samego końca sesji, bowiem dopiero 5 minut przed jej zakończeniem na torze pojawił się zwycięzca kwalifikacji podczas pierwszej rundy Volkswagen Castrol Cup w Poznaniu, Mateusz Lisowski. 22-latek z Wieliczki nie zdołał jednak poprawić wyniku Flucha i ostatecznie zanotował drugi wynik. Na skutek nałożonej kary Lisowski wystartował do pierwszego wyścigu z siódmej pozycji. Oprócz zawodnika ze Sztokholmu na pierwszej linii ustawił się po tych zmianach Litwin Robertas Kupcikas, a na następnych polach Maciej Steinhof i Jan Kisiel. Z trójki kierowców startujących jako VIP najszybszy okazał się Jerzy Dudek (22. miejsce), a wśród kobiet najlepszym czasem popisała się Klaudia Podkalicka (19. pozycja). Pierwszy wyścig Pierwszy wyścig czwartej rundy Volkswagen Castrol Cup rozpoczął się o godzinie 12:15. Temperatura powietrza wynosiła 28 stopni Celsjusza, było słonecznie. Na pierwszej linii ustawił się zwycięzca kwalifikacji Marcus Fluch. Tuż za nim startowali Robertas Kupcikas i Maciej Steinhof. Zaraz po rozpoczęciu wyścigu, na drugim zakręcie doszło do groźnie wyglądającego wypadku – meksykański kierowca Fernando Mendez wypadł z toru i uderzył w barierę. Na tor wyjechał Safety Car. W tym momencie na czele wyścigu jechał Marcus Fluch, tuż za nim plasowali się odpowiednio Jan Kisiel, Robertas Kupcikas oraz Mateusz Lisowski, który po starcie z siódmego miejsca szybko awansował o trzy lokaty. Po wznowieniu wyścigu, rozpoczęła się walka o czołowe pozycje, która trwała aż do samego końca. Na metę pierwszego sobotniego wyścigu Volkswagen Castrol Cup jako pierwszy wjechał Marcus Fluch. Najciekawsze wydarzenia miały miejsce za jego plecami. Na ostatnim okrążeniu doszło do kolizji między walczącymi o drugą pozycję Janem Kisielem i Mateuszem Lisowskim. Obaj stracili swoje dobre lokaty. Dzięki temu na podium znaleźli się Robertas Kupcikas oraz Jakub Litwin, który po dwóch miesiącach powrócił na pozycję lidera klasyfikacji Volkswagen Castrol Cup. Wśród kierowców VIP zdecydowanie najszybszy był Jerzy Dudek (15. miejsce), a wśród kobiet triumfowała jedenasta na mecie Klaudia Podkalicka. Wypowiedzi po wyścigu 1: Marcus Fluch: kwalifikacje poz. 1, wyścig poz. 1 „Jestem bardzo zadowolony z tego, jak do tej pory układa się dla mnie ten weekend. Wygrałem drugi wolny trening oraz kwalifikacje, a dzisiaj do tego wszystkiego dołożyłem zwycięstwo w pierwszym wyścigu. Czuję się wspaniale.” Jakub Litwin: kwalifikacje poz. 7, wyścig poz. 3 „Wyścig był dla mnie bardzo spokojny. Usadowiłem się już na samym początku na 5. miejscu i czekałem na rozwój sytuacji. Po cichu liczyłem, że jadący przede mną rywale popełnią jakiś błąd i to wykorzystam. Tak też się stało.” Drugi wyścig Rywalizacja w drugim wyścigu rozpoczęła się dokładnie o godzinie 18:00 przy bardzo słonecznej pogodzie. Wyniki pierwszego sobotniego wyścigu ustaliły kolejność, w jakiej ustawili się na starcie zawodnicy. Z pole position startował Mateusz Lisowski. Tuż za nim ustawili się Michał Słomian, Rasmus Marthen i Maciej Steinhof. Już na pierwszym okrążaniu kierowca z Krakowa przeskoczył z czwartej, na trzecią pozycję. Pozostali kierowcy toczyli walkę o miejsca 4 – 8. Przez kolejne okrążenia przewagę w wyścigu budował startujący z pole position Lisowski. Za jego plecami toczyła się walka o kolejne miejsca. Warto w tym miejscu wspomnieć o znakomitej postawie Jana Kisiela, który startował do wyścigu z końca stawki, a w połowie znajdował się już na 8 pozycji. Przetasowania na pozycjach od drugiej do ósmej nie miały końca i tak na metę drugiego wyścigu czwartej rundy Volkswagen Castrol Cup jako pierwszy wpadł niezagrożony Lisowski, drugi dojechał Szwed Rasmus Marthen, a trzeci Maciej Steinhof. Tuż za pierwszą trójką linię mety minęli kolejno Michał Słomian, Jakub Litwin, Robertas Kupcikas i Jan Kisiel. Najlepszą wśród kobiet ponownie okazała się Klaudia Podkalicka, która do mety dojechała na czternastym miejscu. Tym razem wśród VIPów najlepszym wynikiem pochwalić się mógł Jacek Jurecki, który dojechał na szesnastym miejscu. Jerzy Dudek ukończył wyścig dwie pozycje dalej. Najszybszym czasem okrążenia podczas weekendu pochwalić się mógł Mateusz Lisowski, który na pokonanie jednego „kółka” poznańskiego toru potrzebował 1:45:422 min – w jego ręce trafiła nagroda OtoMoto.pl dla najszybszego kierowcy. Wyniki obu wyścigów w Poznaniu sprawiły, że w klasyfikacji generalnej pucharu Volkswagen Castrol Cup zaszły duże zmiany. Nowym liderem został Mateusz Lisowski, który w swoim dorobku zgromadził 266 pkt. Na drugim miejscu znajduje się Jakub Litwin (256 pkt), a na trzecie miejsce awansował Szwed Rasmus Marthen (251 pkt). Dotychczasowy lider Jan Kisiel spadł na czwarte miejsce i posiada w swoim dorobku 247 punktów. Wypowiedzi po drugim wyścigu: Mateusz Lisowski: pozycja startowa 1, wyścig poz. 1 „Jestem niesamowicie szczęśliwy nie tylko z wygranej w wyścigu, ale przede wszystkim z odzyskania prowadzenia w klasyfikacji generalnej Pucharu. Gdy minąłem linię mety nie mogłem uwierzyć, że zwyciężyłem.” Rasmus Marthen: pozycja startowa 3, wyścig poz. 2 „Popełniłem błąd podczas startu i przez to straciłem trochę czasu. Nie do końca jestem zadowolony ze swojej pozycji, bowiem jak wiadomo ten, kto zajął drugie miejsce, jest pierwszym przegranym.” Maciej Steinhof: pozycja startowa 4, wyścig poz. 3 „Wreszcie jestem zadowolony ze swojej jazdy. Przede wszystkim dlatego, że po raz pierwszy stanąłem na podium. Walka z konkurentami była bardzo ostra i cieszę się, że udało mi się obronić swoją pozycję.” Jerzy Dudek: pozycja startowa 15, wyścig poz. 18 „Co prawda nabrałem trochę wprawy w jeździe wyścigowej, ale zdaję sobie sprawę, że już nigdy nie osiągnę poziomu czołówki. Jazda w Volkswagen Castrol Cup daje mi jednak bardzo dużo frajdy i jeżeli jeszcze kiedyś nadarzy się taka okazja, to chętnie jeszcze zasiądę za kierownicą Golfa GTI.” Relacje w telewizji Relację z poznańskiej rundy Volkswagen Castrol Cup będzie można oglądać na antenach kanałów TVP Sport, TVP Info oraz TVN Turbo. TVP Sport wtorek, 25 czerwca – 22:10 środa, 25 czerwca – 19:10 czwartek, 27 czerwca – 13:20 niedziela, 30 czerwca – 10:4 TVN Turbo (Auto Sport) sobota, 29 czerwca – 8:30 poniedziałek, 1 lipca – 13:25 poniedziałek, 1 lipca - 19:55 TVP Info (pasma regionalne) TVP Łódź, piątek, 28 czerwca - 17:30 TVP Wrocław, sobota, 29 czerwca - 18:50 TVP Poznań, sobota, 29 czerwca - 19:10 TVP Szczecin, niedziela, 30 czerwca - 18:00 TVP Kraków, niedziela, 30 czerwca – 18:00 TVP Kielce, niedziela, 30 czerwca – 19:00 TVP Katowice, czwartek, 4 lipca – 17:45 TVP Lublin, sobota, 6 lipca – 19:30 Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Dzięki zwycięstwu w Spa, Audi nadal niekwestionowanym liderem wyścigów WEC -Potrójny tryumf Audi R18 e-tron quattro w drugim w tym sezonie wyścigu serii WEC - Fässler, Lotterer i Tréluyer nowymi liderami tabeli - Test nowego wariantu karoserii przygotowanego na Le Mans Ingolstadt/Spa, 6 maja 2013. Audi świętuje kolejny zwycięski weekend w serii Mistrzostw Świata na Długich Dystansach FIA WEC. W Spa, trzy R18 e-tron quattro wystartowały z trzech pole position, a już po sześciu godzinach trzy teamy kierowców stanęły na podium. W ubiegłym sezonie Audi również wygrało ten wyścig. Trzy sportowe hybrydy Audi, zajmując pierwsze, drugie i trzecie miejsce zarówno na treningu, jak i w głównym wyścigu, osiągnęły najlepsze wyniki. Po raz drugi z rzędu, marka z Ingolstadt zwyciężyła konkurencję –hybrydowe bolidy Toyoty. Cztery ringi odniosły podwójne zwycięstwo także przed trzema tygodniami, podczas inauguracji sezonu w Silverstone. Szczególnie dobrze wypadli mistrzowie świata Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Treluyer. Prowadzony przez nich bolid miał na mecie 1,05 minuty przewagi nad konkurencją, mimo że od początku wyścigu szczęście niezbyt im dopisywało. W drugiej godzinie wyścigu odłamek uszkodził jedną z opon, co zmusiło André Lotterera do wcześniejszego pit stopu. Jego zmiennik, Benoît Tréluyer podjął walkę startując z siódmego miejsca. Już po 74 minutach bolid z numerem jeden objął prowadzenie. Zwycięzcy z Silverstone, Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, zajęli drugie miejsce. W tabeli, francusko-duńsko-szkockie trio ma tylko jeden punkt straty do kolegów z „jedynki”, którzy dodatkowo zdobyli w Belgii punkt za najlepszy czas podczas jazdy treningowej. Świetny wynik na swoim koncie zapisali też Marc Gené, Lucas di Grassi i Oliver Jarvis. Oni zasiadali za sterami sportowej hybrydy z numerem 3, która pod względem aerodynamiki została już dostosowana do zbliżającego się wyścigu w Le Mans. Z tego powodu, pojazd nie był optymalnie dostosowany do zmagań na pętli o długości 7,004 km, jakie przyszło mu pokonać w Ardenach. Niemniej jednak dane o obu typach pojazdów zebrane w Spa, stanowią dla Audi skarbnicę cennej wiedzy. Mniejsza siła docisku nie ułatwiała prowadzenia samochodu podczas szybkiego pokonywania wielu zakrętów na belgijskiej trasie. Mimo to, zespołowi Audi udało się wyprzedzić najlepszy pojazd Toyoty oznaczony numerem osiem. Triumf w Belgii to już czwarte w tym roku zwycięstwo Audi w wyścigach długodystansowych. Po zwycięstwie Audi R8 GRAND-AM w klasie GT podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona i po triumfie Audi R18 e-tron quattro w 12-godzinnym maratonie w Sebring, przyszedł czas na dwa zwycięstwa w wyścigach WEC. Kolejny punkt w terminarzu imprez to Le Mans, gdzie już 9 czerwca Audi Sport Team Joest będzie się przygotowywać do startu w wyścigu 24-godzinnym. Właśnie w Le Mans, 22 i 23 czerwca, Audi ma zamiar już po raz dwunasty zdobyć najwyższe laury. Volkswagen Group Polska
  13. Fiat Auto Poland liderem rankingu przedsiębiorstw, które najwięcej zainwestowały w badania i rozwój w Polsce. Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk (INE PAN) opublikował Raport o Największych Inwestorach w Badania i Rozwój w Polsce w 2012 roku. W tym prestiżowym rankingu Fiat Auto Poland zdecydowanie zajął pierwsze miejsce przed Grupą Bumar i Asseco Poland: 1. Fiat Auto Poland - 291 890 000 zł 2. Grupa BUMAR - 133 818 000 zł 3. ASSECO Poland - 114 041 000 zł. Raport opracowany przez Sieć Naukową MSN INE PAN obejmuje 795 przedsiębiorstw i jest to jedyne takie zestawienie/opracowanie w Polsce. Fiat Auto Poland przewodzi w tym Rankingu przez ostatnie cztery lata. Inwestycje w badania i rozwój stanowią w Fiat Auto Poland bardzo ważny czynnik wzrostu konkurencyjności i jakości produkowanych w tyskiej fabryce Fiata samochodów, obniżeniu kosztów produkcji i świadczonych usług w obszarze handlu. Zakład w Tychach to największa fabryka w Grupie Fiata w Europie. W ostatnich pięciu latach w tyskim zakładzie Fiata została uruchomiona produkcja czterech nowych modeli samochodów: Fiat 500; Abarth 500; Ford KA i Lancia Ypsilon. Zakład w Tychach zalicza się do najlepszych w światowym przemyśle samochodowym (szczyci się certyfikatem SILVER LEVEL i posiada prawo do prestiżowego tytułu przedsiębiorstw „World Class Manufacturing", tj. posiadających i stosujących najlepsze i najskuteczniejsze metody zarządzania systemem produkcyjnym w skali światowej - otrzymanym od zagranicznych audytorów). Fiat Auto Poland stale współpracuje z najlepszymi uczelniami technicznymi w kraju: Politechniką Warszawską; Politechniką Śląską i Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej. Źródło: Fiat Auto Poland
  14. więcej -> Polska: BMW liderem rynku modeli 4x4 w roku 2012, sprzedaż nowych samochodów, nowości na rynku samochodowym, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. więcej -> Continental liderem rankingów ADAC 2013, baza rejestracji pojazdów, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> Już od 5 miesięcy z rzędu Łada Granta liderem sprzedaży, rynek motoryzacyjny, nowe samochody osobowe, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Na Ukrainie Fiat Doblo liderem wśród samochodów dostawczych. Fiat Doblo zdobył prestiżową nagrodę „UKRAINE AUTOTRADING AWARDS2012”, przyznaną przez Czytelników ukraińskich pism branżowych.Uroczystość wręczenia odbyła się wczoraj w obecności dyrektorów wszystkich uczestniczących w przedsięwzięciu mediów oraz oficjalnego importera,firmy Martorelli S.p.A., która nagrodę tę odebrała. Będąc liderem w segmencie już od 2010 roku, Fiat Doblo zamknął 2012 rok kolejnym wzrostem: w stosunku do 2011, ilość zarejestrowanych samochodów dostawczych Fiat Professional wzrosła o31,9%, a udział w segmencie zwiększył się z 24,6% do 33,7% -czyli jeden na trzech ukraińskich klientów wybiera Fiat Doblo. To właśnie wyjątkowe wyniki sprzedaży zdecydowanie przyczyniły się do objęcia przez Fiat Professional niepodważalnej pozycji lidera w branży samochodów dostawczych sprzedanych na Ukrainie, przy udziale w rynku wynoszącym 18,7%. U podstaw sukcesu handlowego i uznania prasy branżowej leży fakt,który zaważył na zwycięstwie modelu Doblo Cargo: jest to pierwszy i jedyny samochód w swojej kategorii, który zdecydowanie„porzucił” koncepcję „carderived". W zasadzie już od samej fazy projektowej, został obmyślony jako samochód dostawczy pod każdym względem, nie jako zwyczajna furgonetka, ale prawdziwy LCV z możliwością zastosowania różnego rodzaju wyposażenia i dostosowania się do różnego rodzaju pracy. Spośród ostatnich nowości modelu wyróżniają się wersje „XL" i„Work Up", które wzbogacają największą gamę segmentu o ponad 500 dostępnych rozwiązań, łącząc ze sobą nadwozia, drzwi wersje silnikowe. Na przykład Doblò Cargo „XL" umożliwia wygodniejszy dostęp do części bagażowej, dzięki wysokim na 1455mm drzwiom tylnym i wysokiej na 1550 mm wnęce bagażowej. Ponadto,dzięki (2-wahaczowemu) tylnemu zawieszeniu tylnemu bi-link, samochód jest w stanie zapewnić ładowność do 1000 kg (z kierowcą).Pomimo, że wykazuje zalety typowe dla segmentów samochodów wyższej klasy, w tym objętość 5 m3(5,4 m3przy złożonym fotelu pasażera), nowy Doblo Cargo XL okazuje się samochodem ukierunkowanym na redukcję spalania paliwa i poszanowanie dla środowiska. Doblo Work Up to pierwszy „lighttruck” w segmencie w całości zbudowany przez Producenta, zyskując tym samym gwarancję jakości i niezawodności. Dzięki powierzchni ładunkowej 4 m2,ładowności do 1.000 kg, ruchomym stopniom oraz wielu rozwiązaniom praktycznym (schowek na narzędzia, uchwyty mocujące, słupki do mocowania długich przedmiotów, podest, itp.), Doblo Work Up jest idealną propozycją dla branży rolniczej, budowlanej, firm zajmujących się usługami remontowymi i utrzymaniem zieleni miejskiej, jak również transportem stolarki okiennej i szyb. Źródło: Fiat Auto Poland
  18. więcej -> Renault Clio 4 liderem segmentu według Euro NCAP, statystyki sprzedaży, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. więcej -> Rok 2012: Bawaria Motors liderem sprzedaży samochodów BMW i MINI, baza rejestracji pojazdów, ranking sprzedaży motocykli, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. więcej -> Rok 2012: Auto Plaza liderem sprzedaży w sieci Forda, centrum badań rynku, rynek motoryzacyjny, park samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. więcej -> Skoda znów liderem polskiego rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. Mercedes chce by mocnym liderem segmentu aut premium Nowa klasa A pokazała, że Mercedes ma potencjał, a wprowadzenie na rynek CLS-a Shooting Brake czy zbliżający się debiut CLA pokazują, że Merc chce mieć jak najszerszą ofertę, więc myślę, że ma szanse na pozycję lidera
  23. więcej -> Renault liderem innowacyjności | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. Trudny lipiec dla europejskiego rynku motoryzacyjnego Ja nie wiem gdzie tkwi sekret takiego sukcesu Golfa
  25. więcej -> Niemcy: Volkswagen liderem na rynku flotowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×