Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'lekkie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 8 wyników

  1. Wszechstronność: bogata oferta wersji, spełniająca wymagania użytkowników reprezentujących różne branże, zawody i grupy społeczne. Combo: najlepszy samochód dostawczy w swojej klasie, dostępny w 108 fabrycznych wersjach. Vivaro: popularny i uniwersalny; ponad 500 000 egzemplarzy w 42 wersjach sprzedanych w Europie. Movano: mistrz wszechstronności; 188 wariantów dopasowanych do niemal wszystkich możliwych potrzeb. Gwarancja jakości: konwersje z certyfikatem Opla wykonywane przez wyspecjalizowanych partnerów. Rüsselsheim. Obecne generacje modeli Combo, Vivaro i Movano stanowią najbardziej urozmaiconą i wszechstronną ofertę lekkich pojazdów użytkowych w dotychczasowej historii marki Opel. Dzięki ponad 330 wariantom fabrycznym i szerokiemu asortymentowi konwersji wykonywanych przez specjalistyczne firmy rekomendowane przez Opla produkty te mogą spełnić praktycznie wszelkie możliwe wymagania stawiane pojazdom o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 tony. Lekkie pojazdy użytkowe Opel/Vauxhall są sprzedawane w całej Europie Zachodniej i Środkowej. W ubiegłym roku sprzedano ich ponad 88 000 egzemplarzy, co odpowiada udziałowi w rynku wynoszącemu 3,21 procent. W ciągu ostatnich 10 lat (2003–2012) klienci kupili łącznie prawie 1,4 miliona tych pojazdów. Największymi rynkami zbytu dla Opla i Vauxhalla są Niemcy i Wielka Brytania, gdzie łącznie sprzedawanych jest 45 procent tych pojazdów. Kolejne miejsca zajmują Francja, Hiszpania, Holandia, Włochy i Belgia. Najlepiej sprzedającym się modelem jest Vivaro (42 749 sztuk w ubiegłym roku; 9,33% rynku w segmencie D lekkich pojazdów użytkowych), za którym plasują się Combo (21 869; 2,92% segmentu i Movano (13 579; 2,33% segmentu E). Łączna sprzedaż Corsy i Astry w wersji Van wyniosła nieco ponad 9000 egzemplarzy. Vivaro jest produkowany w licznych wersjach w brytyjskich zakładach Vauxhall w Luton w ramach wspólnego przedsięwzięcia z Renault. Ponad 70% produkcji trafia na eksport. W tych samych supernowoczesnych zakładach będzie produkowana także następna generacja Vivaro, której premierę rynkową zaplanowano na 2014 rok. Movano — również w ramach współpracy z Renault — jest produkowany w Batilly (Francja), Combo zaś powstaje w Bursie (Turcja) w kooperacji z Fiatem. Najnowsza oferta lekkich pojazdów użytkowych wyposażonych w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne Wszystkie modele zostały zaprojektowane pod kątem obniżenia kosztów eksploatacji i są wyposażone w najnowocześniejsze zespoły napędowe spełniające normę Euro 5 dla silników Diesla. W modelach Combo i Movano wprowadzono także funkcję Start/Stop zapewniającą oszczędności paliwa. Komfort prowadzenia poprawia dostępna we wszystkich trzech modelach zautomatyzowana przekładnia manualna Easytronic. Systemy audio-informacyjne w modelach Vivaro i Movano są wyposażone w moduły łączności Bluetooth. Można także zamówić do nich system nawigacji najwyższej klasy z mapami na kartach SD. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa wszystkich modeli zawiera poduszkę powietrzną kierowcy, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami z przodu oraz hamulce z ABS i elektronicznym rozkładem siły hamowania. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) jest montowany standardowo w osobowych wersjach Combo, a także w Vivaro Life i Movano z napędem na tylną oś. Combo: najwyższa ładowność w tej klasie pojazdów Dzięki wielu wersjom, nowoczesnej ofercie silników oraz najlepszej w swojej klasie funkcjonalności i użyteczności trzecia generacja Opla Combo wyznacza nowe standardy w europejskim segmencie B lekkich pojazdów użytkowych. Szeroka gama modeli liczy aż 108 wersji zaspokajających najrozmaitsze potrzeby biznesu i rzemiosła. Samochody te sprawdzają się także jako wielofunkcyjne pojazdy rodzinne i rekreacyjne. Combo jest oferowany w dwóch wersjach rozstawu osi, z nadwoziem typu furgon oraz pięcio- lub siedmiomiejscowym nadwoziem osobowym. Wersja o mniejszym rozstawie osi jest dostępna także z wysokim dachem. Combo charakteryzuje się imponującymi parametrami pod względem ładowności (1000 kg wraz z kierowcą), objętości ładunku (maks. 4,6 m3 ), niskiego progu załadunku (545 mm), długości przedziału towarowego (3400 mm przy złożonym przednim fotelu), szerokości między tylnymi nadkolami (1230 mm) oraz wymiarów otworu tylnych drzwi (1455 mm wysokości i 1231 mm szerokości). Innowacyjne tylne zawieszenie Bi‑Link zapewnia optymalny komfort i poprawia właściwości jezdne Combo. Zwarta konstrukcja zawieszenia i jego właściwości kinematyczne zapewniają także dostateczną przestrzeń ładunkową do przewożenia europalet. Różnorodna i konkurencyjna oferta zespołów napędowych montowanych w Oplu Combo obejmuje cztery jednostki wysokoprężne, jedną benzynową i wersję napędzaną gazem CNG. Silniki 1.3 CDTI, 1.6 CDTI (105 KM) i 1.6 CDTI (90 KM) wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic są również dostępne z przyjazną dla środowiska technologią ecoFLEX zapewniającą duże oszczędności paliwa oraz funkcją Start/Stop. W silnikach wysokoprężnych — 1.3 (66 kW/90 KM), 1.6 (66 kW/90 KM lub 77 kW/105 KM) oraz 2.0 (99 kW/135 KM) — zastosowano najnowszą technologię common rail. Podstawowa jednostka 1.3 CDTI ecoFLEX należy do najbardziej ekonomicznych silników w swojej klasie. Wyposażony w nią samochód zużywa średnio od 4,8 litra do 4,9 litra paliwa na 100 km (w zależności od wersji nadwozia), a jego emisje CO2 kształtują się na poziomie 126–129 g/km. Wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra ma moc 70 kW/95 KM, a jego turbodoładowana wersja CNG — przystosowana do spalania zarówno benzyny, jak i gazu ziemnego — uzyskuje moc 88 kW/120 KM przy imponującym zasięgu 750 km na jednym tankowaniu CNG (z opcjonalnym dodatkowym zbiornikiem). Samochód jest oferowany w trzech wariantach wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Wyposażenie podstawowej wersji Essentia obejmuje między innymi kolumnę kierownicy o regulowanej wysokości, elektrycznie otwierane szyby boczne z przodu oraz elektroniczny program stabilizacji (ESP) z systemem Hill Holder wspomagającym ruszanie na pochyłościach. Vivaro: popularny i uniwersalny model, dostępny także w wersji Combi Life z możliwością elastycznej aranżacji układu foteli Na rynku oferowana jest obecnie druga generacja Vivaro. To jeden z najpopularniejszych vanów o dopuszczalnej masie całkowitej 3 tony w Europie, o czym świadczy liczba ponad 500 000 sprzedanych egzemplarzy. Podobnie jak jego większy brat Movano, model ten występuje w szerokiej gamie wariantów fabrycznych (łącznie 42), dzięki czemu skutecznie zaspakaja zróżnicowane potrzeby transportowe. Vivaro jest produkowany w dwóch wersjach rozstawu osi i dwóch wersjach wysokości nadwozia. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 8,4 m3 przy maksymalnej ładowności 1207 kg. W ofercie znajdują się furgony z pojedynczą lub podwójną kabiną, platformy umożliwiające dostosowanie do szczególnych potrzeb transportowych oraz wersje osobowe takie jak Kombi,Tour i Life z przeszklonym nadwoziem. Vivaro Kombi to 9-osobowy mikrobus, bardziej komfortowy jest Vivaro Tour, zaś wielofunkcyjny Vivaro Life może być wyposażony w zależności od potrzeb w ławkę z funkcją kuszetki, a także przesuwane niezależne fotele lotnicze. Charakterystycznie wyprofilowany dach „jumbo” nie tylko zwiększa przestronność wnętrza Vivaro, lecz także poprawia widoczność oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W innowacyjnie zaprojektowanej kabinie i konsoli centralnej znajduje się aż 12 schowków na niezbędne przedmioty. Wszystkie wersje są napędzane silnikami 2.0 CDTI o mocy 66 kW/90 KM lub 84 kW/114 KM. Oba typy silnika są wyposażone w przyjazną dla środowiska technologię ecoFLEX, a 114-konna jednostka współpracuje ze zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnią manualną Easytronic. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) jest standardem w wersji Life, w pozostałych wersjach należy zaś do wyposażenia opcjonalnego. Najnowszym uzupełnieniem oferty są furgony i kombi w eleganckiej edycji Color Line, wyróżniającej się nadwoziem w kolorze srebrnym lub szarym (lakier metalizowany) oraz czarnym lub szarozielonym (lakier perłowy). Pozostałe cechy to przyciemniane szyby boczne i przyciemniane klosze reflektorów oraz czarne i błyszczące 16-calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Movano: rynkowy lider elastyczności Movano drugiej generacji to prawdziwy mistrz wszechstronności wśród pojazdów Opla. W przypadku żadnego innego modelu lekkiego pojazdu użytkowego nie oferuje się tak wielu (łącznie 188) wersji fabrycznych, wśród których znajdują się trzy wersje rozstawu osi, pojazdy z napędem na tylną oś z pojedynczymi lub podwójnymi kołami, a także pojazdy z przednim napędem. Kompleksowa oferta Opla w segmencie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 tony obejmuje furgony (w czterech wersjach długości i trzech wersjach wysokości dachu), kombi, wersje z podwoziem do zabudowy i kabiną załogową (w trzech różnych długościach) oraz platformy z kabiną (w trzech wersjach długości i dwóch wersjach wysokości dachu). Furgon Movano oferuje najlepszy w swojej klasie dostęp do wnętrza oraz największą łatwość załadunku, wysokość wnętrza oraz kubaturę przestrzeni ładunkowej (do 17 m3). We wszystkich wersjach przez standardowe przesuwane drzwi boczne można załadować i wyładować towar na europalecie. Do napędu Movano służą silniki 2.3 CDTI w trzech wersjach różniących się mocą: 74 kW/100 KM, 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM.Standardowo w pojeździe jest montowana sześciobiegowa skrzynia manualna, ale wersje z mocniejszymi silnikami mogą być opcjonalnie wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię Easytronic. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne w furgonach z przednim napędem zwiększa komfort jazdy i łatwość załadunku. Umożliwia ono obniżenie pojazdu o 20 cm lub uniesienie o 7 cm. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) to standard we wszystkich modelach z napędem na tylną oś, a w przypadku napędu na przednią oś można go dodatkowo zamówić. Ponadto wersje z napędem na tylną oś opcjonalnie mogą być wyposażone w układ różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Certyfikowane przez Opla konwersje innych producentów: zaspokajanie szczególnych wymagań Konfiguracje lekkich pojazdów użytkowych marki Opel są projektowane pod kątem potrzeb użytkowników reprezentujących różne branże, zawody i grupy społeczne, dla których opracowano liczne warianty konwersji i specjalistycznych adaptacji. Najpopularniejsze z nich są montowane fabrycznie, ale klienci mogą także skorzystać z oferty wyspecjalizowanych firm zewnętrznych, które przygotowują konwersje z certyfikatem Opla dostosowane do indywidualnych potrzeb i wymagań. Obecny program certyfikacji został zainicjowany na początku zeszłego roku, a jego celem jest zapewnienie wysokich standardów jakości Opla. Do chwili obecnej zespół technologiczny ds. konwersji Opla certyfikował około 100 różnych konwersji, które są obecnie oferowane przez około 50 partnerów ds. konwersji w całej Europie. Do końca 2013 r. Opel planuje certyfikować co najmniej 100 kolejnych konwersji. W przypadku wszystkich pojazdów certyfikowane konwersje obejmują montaż stelaży i półek, nadwozi chłodniczych lub izotermicznych do higienicznego transportu artykułów żywnościowych zgodnie z prawodawstwem europejskim oraz konfiguracje specjalistyczne. Istnieją także specjalistyczne adaptacje na potrzeby służb ratunkowych (policja, pogotowie ratunkowe i straż pożarna) oraz do przewozu pasażerów na wózkach inwalidzkich: z rampami, podnośnikami i burtami. Vivaro i Movano w różnych wariantach można również zaadaptować na mobilne sklepy bądź specjalistyczne pojazdy pasażerskie lub wyposażyć w stelaże do przewozu szkła i dużych paneli. Inne dostosowane do potrzeb modyfikacje Movano obejmują specjalistyczne kontenery o wymiarach i specyfikacjach niedostępnych fabrycznie, a także nadwozia podnośnikowe, skrzynie ładunkowe i wywrotki z lekkimi dźwigami oraz rozwiązania do przechowywania specjalistycznych narzędzi i materiałów. Movano można ponadto przekształcić w lawetę do przewozu pojazdów, kontener dla koni, autobus szkolny lub wyposażyć w podnoszoną platformę hydrauliczną. Dostępne jest także zawieszenie hydrauliczne, a jeśli potrzeba dodatkowej przyczepności, można nawet zamontować napęd na cztery koła. Poza wieloma formatami fabrycznymi niestandardowe modyfikacje w przypadku Combo obejmują specjalne niskopodłogowe konwersje do przewozu osób na wózkach inwalidzkich przeznaczone do transportu pasażerów niepełnosprawnych. Podstawowa gwarancja Opla obejmuje także certyfikowane konwersje, a firma, która je montuje, musi oferować również analogiczną gwarancję na przeprowadzone modyfikacje. W procesie certyfikacji inżynierowie Opla zatwierdzają prace adaptacyjne, co zostaje odnotowane w odpowiedniej umowie i certyfikacie potwierdzającym zgodność z wytycznymi Opla w zakresie konwersji i standardami jakości. Pojazdy oraz konwersje wykonywane przez firmy zewnętrzne posiadające certyfikaty Opla można zamawiać i odbierać w placówkach sieci dealerskiej Opel/Vauxhall. źródło: General Motors Poland
  2. Zurych. W ciągu 60 lat historii w modelu Corvette zadebiutowało wiele lekkich, nowatorskich materiałów, które miały za zadanie poprawić osiągi – od włókien szklanych nadwozia w 1953 roku po aluminiowe podwozie w wersji z 2014 roku, która jest lżejsza od poprzedniczki o 44,9 kg. Najnowsza, siódma generacja sportowego modelu to jednocześnie pierwszy samochód w ofercie General Motors, który wykorzystuje lekki element wykonany ze stopów metali z pamięcią kształtu w miejsce cięższego siłownika sterującego pracą klapy wentylacyjnej. Odprowadza on powietrze z bagażnika podczas jego zamykania, co w poprzednich wersjach mogło być utrudnione. Ponieważ w typowym samochodzie znajduje się przeciętnie około 200 ruchomych elementów, które można zastąpić lekkimi, inteligentnymi materiałami, firma GM widzi potencjał na znaczne ograniczenie masy swoich modeli. Stopy z pamięcią kształtu – zwykle wykonane z połączenia miedzi, aluminium i niklu lub niklu z tytanem – należą do grupy inteligentnych materiałów, które pod wpływem ciepła, nacisku, pola magnetycznego lub energii elektrycznej mogą zmieniać kształt, wytrzymałość i/lub sztywność. Stopy te „zapamiętują” swój oryginalny kształt, do którego powracają po ustaniu działania wymienionych powyżej czynników. W nowym Chevrolecie Corvette stopy metali z pamięcią kształtu – wykorzystując ciepło energii elektrycznej – uchylają klapę otworu wentylacyjnego po otwarciu pokrywy bagażnika, aktywując się automatycznie, podobnie jak oświetlenie przedziału bagażowego. Linka wykonana z inteligentnego materiału kurczy się i przesuwa ramię dźwigni, co uchyla klapę otworu wentylacyjnego i tym samym umożliwia swobodne zamknięcie pokrywy bagażnika. Po jej zatrzaśnięciu dopływ prądu zostaje odcięty, linka stygnie i powraca do swojego wyjściowego kształtu, co powoduje zamknięcie klapy wentylacyjnej i zapobiega wychłodzeniu wnętrza. „Inteligentne stopy metali z pamięcią kształtu oferują nowe możliwości modyfikacji ruchomych części pojazdu” wyjaśnia Jon Lauckner, dyrektor ds. technicznych GM. „Nowe materiały umożliwiają tworzenie innowacyjnych projektów i rozwiązań, które będą tańsze niż systemy wyposażone w tradycyjne silniki i siłowniki”. Stopy metali z pamięcią kształtu pozwalają również obniżyć masę własną pojazdu, co ma korzystny wpływa na osiągi i oszczędność paliwa. Mechanizm użyty w najnowszej generacji modelu Corvette jest o około 0,5 kg lżejszy od konwencjonalnych rozwiązań. „Stop metalu z pamięcią kształtu, który wykorzystano przy budowie modelu Corvette, to efekt niemal 5 lat prac rozwojowo-badawczych GM nad inteligentnymi materiałami. Firma opatentowała przez ten czas 247 rozwiązań dotyczących takich materiałów”, wyjaśnia Paul Alexander, specjalista ds. inteligentnych materiałów GM. „A to dopiero początek. W przygotowaniu mamy wiele inteligentnych materiałów, które w przyszłości mogą w jeszcze większym stopniu pomóc nam udoskonalić nasze samochody”. źródło: General Motors
  3. LEKKIE POJAZDY DOSTAWCZE NISSANA NA SALONIEMOTORYZACYJNYM HANOWER 2012 Znakomita passa DziałuPojazdów Dostawczych Nissana: jedna z najbogatszych ofert na rynku,innowacyjne zastosowania technologii pojazdów elektrycznych i śmiałeplany sprzedaży Światowa premiera zeroemisyjnego koncepcyjnego furgonu e-NV200 Dwa kolejne koncepcyjne pojazdy elektryczne potwierdzające pozycję Nissana jako lidera w tej dziedzinie Nowe specjalistyczne zabudowy HANOWER(17 września 2012 r.) - Na 64. Salonie Motoryzacyjnymw Hanowerze Nissan zaprezentuje kolejne dowody konsekwentnejrealizacji planów zajęcia pozycji światowego lidera na rynkulekkich pojazdów dostawczych do 2016 roku. Na firmowym stoisku możnabędzie obejrzeć nie tylko szeroką gamę lekkich pojazdówdostawczych przeznaczonych na rynek europejski, ale takżekompleksowe innowacje w zakresie zerowej emisji i technologiipojazdów elektrycznych opracowane przez japońskiego producenta. Na szczególną uwagęzasługuje między innymi światowa premiera stuprocentowoelektrycznego pojazdu Nissana, czyli drugiego z czterech pojazdówelektrycznych, które firma obiecała zaprezentować do 2014 roku. Model e NV200, którybędzie produkowany na rynek światowy tylko przez zakłady Nissana wBarcelonie (Hiszpania), to połączenie rozwiązań znanych z dwóchpojazdów wyróżnionych licznymi nagrodami: najlepiej sprzedającegosię samochodu elektrycznego na świecie, czyli Nissana LEAF, orazMiędzynarodowego Vana Roku 2010, czyli NV200. „Po rozpoczęciu produkcjie NV200 w roku obrachunkowym 2013 umocni on pozycję Nissanajako światowego lidera zeroemisyjnej mobilności". „Dzięki niemal bezgłośnejpracy silnika i zerowej emisji spalin e NV200 otworzy nowemożliwości biznesowe dla naszych klientów" - powiedziałHideto Murakami, Wiceprezes Nissan Motor Co., Ltd. i szef GlobalnegoDziału Lekkich Pojazdów Dostawczych. Nissan e NV200 to pojazdbezkompromisowy. Model, który obecnie znajduje się w połowie fazytestów prototypu prowadzonych przez niezależne podmioty zewnętrzne,zaoferuje takie same możliwości pod względem przewozu ładunku,jak NV200 z tradycyjnym napędem, ale będzie wyposażony w zespółnapędowy z Nissana LEAF z akumulatorem, który za pomocą szybkiejładowarki można naładować do 80 procent pojemności w zaledwie 30minut. Nie jest to jedyny pojazd zsilnikiem elektrycznym na stoisku Nissana. Na przykładzie dwóchkolejnych pojazdów koncepcyjnych Nissan prezentuje możliwościwykorzystania energii z akumulatorów w przyszłości. Pierwszy z nich to zeroemisyjnyciężarowy e-NT400 Cabstar Concept, który mógłby wjeżdżać dostref niedostępnych dla lekkich pojazdów dostawczych z tradycyjnymnapędem. Mimo że wykorzystano w nim technologie, którezadebiutowały w elektrycznym Nissanie LEAF, na razie firma nieplanuje produkcji tego modelu. Na przykładzie drugiego samochodu koncepcyjnego zaproponowanoniezwykle innowacyjny sposób wykorzystania akumulatorów. WCabstarze e-Refrigerator akumulator i silnik elektryczny nienapędzają samochodu, ale sam agregat chłodniczy, przejmując częśćzadań wykonywanych zazwyczaj przez silnik wysokoprężny pojazduciężarowego i przyczyniając się do obniżenia emisji CO2 i hałasuoraz zmniejszenia zużycia paliwa. Na stoisku Nissana możnabędzie zapoznać się także z innymi przykładami innowacyjnych iinteresujących rozwiązań świadczących o globalnym zasięgu firmyi niekonwencjonalnym podejściu do zagadnień technicznych. Mieszkańcy Nowego Jorku, atakże osoby pracujące w tym mieście lub odwiedzające je w celachturystycznych już wkrótce bezpośrednio zetkną się z dowodem naszczególną zdolność firmy do spełniania specyficznych wymagańużytkowników, ponieważ Nissan to marka kolejnej generacji słynnychżółtych taksówek. Na stoisku nie może oczywiściezabraknąć NV200 w barwach nowojorskiej „Taksówki przyszłości".Pierwsze egzemplarze bezpiecznych, wygodnych i praktycznych NissanówNV200 Taxi pojawią się na ulicach Nowego Jorku pod koniec 2013roku. Obecnie Nissany NV200 i NV400 wwersji van i kombi wchodzą w skład taboru lekkich pojazdówdostawczych Nissana obsługującego zespół Red Bull Racingstartujący w wyścigach Formuły 1 całym świecie. W ramachstrategicznego partnerstwa zawiązanego przez zespół w ubiegłymroku z Infiniti Nissan ma przyjemność wspierać zespół Red Bull wobronie tytułów mistrzowskich. Dla zaprezentowaniaróżnorodności modeli na stoisku znajdą się także pojazdy zaktualnej oferty samochodów dostawczych Nissana. Będą to zarównopojazdy powstające w całości na linii produkcyjnej, takie jakNV200 i NV400 w wersji van i kombi, jak i egzemplarze z fabrycznązabudową typu chłodnia czy wywrotka. Można będzie obejrzeć takżetakie modele, jak Primastar kombi, Cabstar z podnośnikiem koszowym iAtleon z zabudową kontenerową. Z wyjątkiem NV200 Taxi, którybędzie produkowany Ameryce Północnej, wszystkie Nissanyprezentowane na stoisku powstają w Europie. Hiszpańskie zakłady Nissanaprodukujące NV200, Primastara, Cabstara, Atleona, Navarę iPathfindera w 2011 roku zwiększyły produkcję o prawie 50 procent wstosunku do 2010 roku. Łącznie w ubiegłym roku wyprodukowały one154 492 pojazdy w porównaniu z 104 702 w 2010 roku.Największy udział w tej liczbie miały Primastary (prawie 70 000)oraz NV200 (21 296). W ciągu najbliższych dwóchlat zakłady w Barcelonie i Avilii uruchomią produkcję trzechnowych pojazdów: w Barcelonie będzie produkowany e-NV200 oraz nowypickup o ładowności 1 tony, zaś Avila przygotowuje się dorozpoczęcia produkcji średniego pojazdu ciężarowego. „Do zaprezentowania pełnejgamy modeli i wersji z naszej światowej oferty potrzebowalibyśmycałej hali, a może nawet dwóch hal na targach, ale wybraliśmysamochody, które są najbardziej reprezentatywne dla gamy lekkichpojazdów dostawczych Nissana przeznaczonych na rynek europejski". „Aktualna oferta Nissana w tym segmencie jestjedną z najszerszych wśród marek obecnych w Europie, co potwierdzanasze zrozumienie dla zróżnicowanych potrzeb klientów. Wraz zwprowadzeniem e-NV200 będzie ona jeszcze bardziej innowacyjna. ZakupNissana to naprawdę dobry interes" - powiedział HidetoMurakami. Źródło: Nissan
  4. LEKKIEPOJAZDY DOSTAWCZE NISSANA: MODEL DLA BIZNESU Od pickupów, poprzezkompaktowe vany, kombi i wersje skrzyniowe, aż do dużych ciężarówek- Dział Lekkich PojazdówDostawczych Nissana oferuje modele spełniające potrzeby każdejfirmy Szeroki asortyment pojazdów dla klientów o zróżnicowanych potrzebach Niskie koszty eksploatacji poszczególnych modeli Specjalistyczne zabudowy objęte pełną gwarancją Nissana HANOWER (17 września 2012 r.) - Nissandysponujący najszerszą ofertą lekkich pojazdów dostawczych naeuropejskim rynku może zaoferować idealny model dostosowany dospecyfiki każdego odbiorcy. Od docenionego licznyminagrodami kompaktowego vana NV200 - który wkrótce będzie dostępnytakże w wersji elektrycznej - do 8-tonowego Atleona, poprzezpickupy, kombi, furgony, samochody dostawcze z zabudową kontenerową,wywrotki i nadwozia skrzyniowe w najróżniejszych rozmiarach ikonfiguracjach, Dział Lekkich Pojazdów Dostawczych sprostapotrzebom każdej firmy. Wśród pojazdów eksponowanychw Hanowerze znajdzie się przynajmniej jeden egzemplarz każdegomodelu. NV400 Najnowszy model z ofertylekkich pojazdów dostawczych Nissana jest w sprzedaży od niespełnaroku, ale już wypracował sobie solidną renomę jako jeden znajsolidniejszych i najbardziej uniwersalnych pojazdów tego typu narynku. Opracowany wspólnie z partnerem z Sojuszu,firmą Renault, NV400 zwraca uwagę coraz popularniejszą estetykąprzodu „balanced angle strut" podkreślającą etos ciężkiejpracy, do jakiej został stworzony. Charakterystyczne elementy tejestetyki to wyrazista maska, przednie błotniki, reflektory zezintegrowanymi światłami do jazdy dziennej oraz grill i przednizderzak. Jako jeden z najbardziej urozmaiconych pod względem liczby wersjimodel na rynku NV400 jest dostępny z przednim lub tylnym napędem, wczterech długościach, trzech wysokościach oraz z pojemnościąprzestrzeni ładunkowej od 8 do 17 m3 (furgony) oraz od 20 do 22 m3(zabudowy kontenerowe). Wszystkie trzy silniki to skonstruowane wramach Sojuszu czterocylindrowe jednostki wysokoprężne 2.3 dCi,którym mogą towarzyszyć sześciobiegowe przekładnie manualne lubzautomatyzowane. Silniki różnią się mocą: od 100, poprzez 125 do150 KM (odpowiednio 74, 92 i 107 kW) oraz wartościami maksymalnegomomentu obrotowego: 285, 310 i 350 Nm. Do najważniejszych atutów pojazdu należąniskie koszty eksploatacji wynikające z obniżonej emisji spalin,niewielkiego zużycia paliwa i wydłużonych okresówmiędzyprzeglądowych. Samochód charakteryzuje się wysokim poziomembezpieczeństwa biernego i czynnego dzięki takiemu wyposażeniu, jakABS z EBD i układem wspomagania hamowania awaryjnego w standardzie,ESP (standard z napędem na tylne koła i opcja z napędem przednim)oraz czołowe i boczne poduszki powietrzne. Mimo żemodel jest na rynku dopiero od kilku miesięcy, Nissan nieustannie gorozwija i już wprowadził kilka ulepszeń, takich jak dalszeograniczenie emisji CO2 i zużycia paliwa w silnikach o mocy 100 i125 KM. Ulepszenia te są efektem szeregu zmiantechnicznych w silniku i jego osprzęcie, takich jak nowa pompa olejui wspomagania układu kierowniczego, lepsza sprawność cieplna orazzmodyfikowane parametry oleju w skrzyni biegów, a takżewprowadzenie opon o obniżonych oporach toczenia. Dzięki tymzabiegom udało się znacznie obniżyć emisję CO2. Najniższa jejwartość to 197 g/km, czyli o 16 g/km mniej niż poprzednio - wwersjach z silnikiem 125 KM - natomiast zużycie paliwa w cyklumieszanym spadło o 0,6 l/100 km. Oprócz korzystnegowpływu na środowisko, zmiany te oznaczają dalszy spadek kosztóweksploatacji: szacuje się, że oszczędności mogą sięgnąć nawet3000 euro w ciągu trzech lat. Kolejne nowości to zmodernizowane radio zestandardowym gniazdem USB i modułem Bluetooth. Stacja dokująca dosmartphone'a jest dostępna w ofercie akcesoriów. Zawieszenie pneumatyczne można zamówić wpojazdach z napędem przednim: vanie, wersji z nadwoziem skrzyniowymi 4-drzwiową kabiną oraz w wersji sprzedawanej jako nadwozie dozabudowy. Z kolei wersje 3,5-tonowe z tylnym napędem i bliźniaczymikołami na tylnej osi mogą holować przyczepę o masie do 3,5 tony. Dlazapewnienia klientom szerokiego wyboru silnik 100 KM jest terazdostępny w wersji skrzyniowej z kabiną 2- lub 4-drzwiową, znadwoziem do zabudowy oraz w wersji z nadwoziem skrzyniowym zopuszczanymi burtami. U dealerów można także zamawiać nowerodzaje zabudowy nadwozia z fabrycznym atestem i standardowątrzyletnią gwarancją Nissana. Są to jedno i trzystronne wywrotki,nadwozia kontenerowe o kubaturze 20 i 22 m3, siedmiomiejscowe wersjeosobowe oraz zabudowy skrzyniowe z opuszczanymi burtami. Navara Wychodząc naprzeciw Europejskim firmomzmagającym się z kryzysem Nissan wprowadza nową, oferowaną wbardzo przystępnej cenie podstawową wersję popularnego pickupaNavara. Samochód został opracowany specjalnie podkątem walorów praktycznych, solidności i funkcjonalności pickupadostępnego w cenie na miarę obecnych czasów. Nowy model występujew wersji ze słabszą wersją cenionego czterocylindrowego diesla 2.5dCi common rail, rozwijającego moc 144 KM i 350 Nm momentuobrotowego. Maksymalnaprędkość samochodu wynosi 168 km/h, a na osiągnięcie 100km/h potrzebuje on 13,1 sekundy. Zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklumieszanym wynoszą odpowiednio 8,4 l/100 km i 222 g/km. Nowa Navara z kabiną czterodrzwiową właśniedociera do salonów, a wersje z kabiną przedłużaną będądostępne na początku 2013 roku. Na drugim biegunie gamy wersji plasuje sięNavara Platinum, w której przydatne rozwiązania technicznepołączono z wyrazistą estetyką. Navara Platinum oparta na modelu z silnikiem2.5 dCi 190 KM ma wszystkie atuty masywnego pickupa z napędem 4x4oraz wyposażenie wspomagające kierowcę w każdej sytuacji, takiejak nawigacja satelitarna i kamera cofania. Uzupełnieniem ekskluzywnego wyposażeniaPlatinum jest unikatowe matowe oksydowane wykończenie detalinadwozia, w tym grilla, lusterek bocznych i klamek drzwi, którekontrastuje z czterema dostępnymi kolorami: czarnym, białym,srebrnym oraz eleganckim brązowo-czarnym metalizowanym lakierem„czarny pieprz". Navara w pozostałych wersjach wciąż jestjednym z najchętniej kupowanych pickupów w Europie, zapewniającychkomfort dla pasażerów i umożliwiających dynamiczną jazdę bezuszczerbku dla funkcjonalności lekkiego pojazdu dostawczego. Solidnarama kratownicowa oraz dołączany napęd na cztery koła wraz zreduktorem sprawiają, że Navara idealnie sprawdza się na przykładw branży budowlanej, gdzie wymagana jest dobra przyczepność nakażdej nawierzchni. Oprócz czterocylindrowych diesli Navara możebyć wyposażona w techniczne zaawansowany silnik wysokoprężny V6 opojemności 3 litrów, rozwijający moc 231 KM i 550 Nm momentuobrotowego. Primastar Średni van, plasujący się między NV200 iNV400, to efekt współpracy z partnerem w Sojuszu, firmą Renault.Najnowsza wersja obecna na rynku od nieco ponad 3 lat zostałapoddana istotnym modyfikacjom podnoszącym komfort i wygodęużytkowania. Wprowadzono między innymi automatyczną klimatyzacjęi moduł Bluetooth umożliwiający bezprzewodowe podłączenietelefonu. Dodano także bezobsługowy filtr cząstek stałychoczyszczający spaliny i wydłużono przerwy międzyprzeglądowe. Wszystkie silniki napędzają koła przedniei są zgodne z normą Euro 5. Diesle 2.0 dCi rozwijając moc 90 KMlub 115 KM. Silniki Primastara zapewniają możliwośćprzewożenia ciężkiego ładunku i bardzo dobre przyspieszenie, atakże oznaczają się niskim poziomem hałasu. Należące do najlepszych w swojej klasiesilniki dwulitrowe są dostępne z filtrami cząstek stałych (DPF)poprawiającymi czystość spalin bez wzrostu zużycia paliwa.Odpowiednio dobrane wartości momentu obrotowego zapewniająimponujące osiągi w obu wersjach jednostki napędowej (260 Nmw wersji 90-konnej i 300 Nm w wersji 115-konnej). Firma użytkująca Primastary zmniejsza swoje oddziaływanie naśrodowisko naturalne. Nowo wprowadzone rozwiązanie OPTI, czyliopcjonalna kalibracja silnika oferowana w kombi i vanie, zmniejszaemisję CO2 do imponującego poziomu 180 g/km w wersjach z manualnymiskrzyniami biegów. Rozwiązanie to obejmuje techniczne udoskonaleniaobniżające emisję CO2, takie jak nowe pompy oleju i wspomaganiaukładu kierowniczego, lepsza sprawność cieplna, zmodyfikowanacharakterystyka oleju przekładniowego, zmodyfikowany zawór EGR, atakże opony o obniżonych oporach toczenia. Primastar to nowoczesny i innowacyjny van oładowności do 1285 kilogramów, oferowany w wersji furgon lub kombido przewozu osób. Primastar jest produkowany przez Nissana wBarcelonie i występuje na rynku także jako Renault Trafic i OpelVivaro. Cabstar Solidny i uniwersalny Cabstar, produkowanytakże w Hiszpanii (Avila), jest dostępny w wielu wersjach, w tym zeskrzynią ładunkową z opuszczanymi burtami, jako wywrotka i znadwoziem skrzyniowym, z pojedynczą lub podwójną kabiną oraz zpojedynczymi i lub bliźniaczymi kołami na tylnej osi. Samochódwystępuje z trzema rozstawami osi. Dopuszczalna masa całkowitawynosi od 2,8 do 4,5 tony, a ładowność 2729 kilogramów wnajmocniejszej wersji jest rekordowa w tej klasie pojazdów. Obydwie wersje silnika o pojemności 2,5litra oraz czterocylindrowy 16-zaworowy silnik 3-litrowy zbezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem spełniają normyEuro 5, a w przypadku silnika trzylitrowego, nawet bardziejrygorystyczne normy EEV. Jednostki te rozwijają moc odpowiednio120 KM i 140 KM (2,5 litra) oraz 150 KM (3 litry)Wartości maksymalnego momentu obrotowego to odpowiednio 250 Nm,270 Nm i 350 Nm. Wszystkie Cabstary są wyposażone w filtrcząstek stałych z podwójnym układem regeneracji: opróczregeneracji automatycznej użytkownik może uruchomić systemręcznie, jeżeli warunki automatycznej regeneracji - czyli jazda zprędkością 60 km/h przez 30 minut - nie mogą zostać spełnione,lub jeżeli wynika to z harmonogramu eksploatacji pojazdu.Regeneracja uruchomiana manualnie trwa około 20 minut. Inne zmiany w pojeździe to nowy bezobsługowywał napędowy, większe sprzęgło, układ chłodzenia paliwa orazzmodyfikowany układ wydechowy. Nissan oferuje także mechanizmróżnicowy o ograniczonym poślizgu. Zmiany wizualne to nowy przednizderzak i zmienione oznaczenia modelu. W kabinie zmniejszono poziomhałasu i usprawniono wentylację. Niższe koszty eksploatacji wynikają międzyinnymi z wydłużonych do 40 000 km okresów międzyprzeglądowych(w przypadku silników 2,5 litra), natomiast zmiany wartościprzełożenia przekładni głównej i modyfikacje silnika podnoszącejego sprawność zaowocowały obniżeniem zużycia paliwa sięgającym8%. Mimo kompaktowych wymiarów pozwalającychdotrzeć z dostawą do odbiorcy przez zatłoczone miejskie ulicepojemność skrzyni ładunkowej Cabstara należy największych w tejklasie, a przestronna kabina i doskonała widoczność do przoduznakomicie ułatwiają manewrowanie. Cabstar jest wyposażony w szereg funkcjistandardowych i dodatków spotykanych zwykle tylko w samochodachosobowych. System ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (EHS) tobardzo praktyczne rozwiązanie zapobiegające stoczeniu się pojazdu.Na liście opcji znajdują się też takie pozycje jak kluczykzbliżeniowy, elektrycznie sterowane szyby i klimatyzacja, a nawetwysoce efektywny i niedrogi system nawigacji i łączności NissanConnect z ekranem dotykowym. System odbiera komunikaty o sytuacji w ruchudrogowym przez TMC (Traffic Message Channel) i jest wyposażony modułBluetooth do podłączenia telefonu oraz złącza Aux in i USBumożliwiające podłączenie pamięci zewnętrznej lub odtwarzaczaMP3/iPod do systemu nagłośnienia w kabinie. Atleon Największa ciężarówka w europejskiejofercie Nissana to jeden z najwszechstronniejszych pojazdów nadrogach, wysoko oceniany przez zawodowych kierowców. Popularny wśródfirm oferujących zabudowę podwozi Atleon z hiszpańskiej fabryki wAvilii może być dostosowany praktycznie do każdych wymagań. Masywny Atleon o wyrazistej stylistycetypowej dla marki Nissan jest oferowany w szerokiej gamie wersji orozstawie osi od 2800 do 4400 mm, dopuszczalnej masie całkowitej od3,5 do 8 ton, ładowności do 4925 kg i maksymalnej długości do6580 mm. Dostępne są dwa czterocylindrowe turbodoładowane silnikiDiesla z common rail. Pierwszy, o pojemności 3 litrów, rozwija moc150 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Drugi silnik ma pojemność4,5 litra - w jego przypadku moc i maksymalny moment wynoszą 185 KMi 700 Nm. Obydwa silniki są zgodne z normą Euro 5, a silniktrzylitrowy spełnia nawet wymagania bardziej restrykcyjnej normyEEV. Podobnie jak w Cabstarze, standardowe wyposażenie (wersje zsilnikami o pojemności 3 litrów) obejmuje filtr cząstek stałych zpodwójnym układem regeneracji uruchamianym automatycznie lubręcznie. Modyfikacje silników i przełożenia przekładni głównejzaowocowały obniżeniem zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 7,8procent. Źródło: Nissan
  5. JE1216

    DMC Porsche Panamera

    Porsche Panamera Program by DMC... 580 KM po tuningu plus "lekkie poprawki" stylistyczne... Galeria zdjec ---> http://www.gtspirit.com/2011/03/12/official-porsche-panamera-program-by-dmc/?pid=25337&show=2329 Wiecej ---> http://www.gtspirit.com/2011/03/12/official-porsche-panamera-program-by-dmc/
  6. Lekkie przegięcie http://www.youtube.com/watch?v=5dhF6bE5F7s&feature=player_embedded
  7. Mateusz.

    Fiat 126p

    Zmiany: - gleba - camber - drzwi w innym kolorze - bagażnik dachowy - lekkie wygładzenie
  8. Przed: Po: Lekkie zmiany nie zmieniałem koloru bo i tak miał być czarny
×