Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'leaf' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 22 wyników

  1. więcej -> 30 000 aut Nissan LEAF w samej Japonii, nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży motocykli, rynek motoryzacyjny | www.samar.pl źródlo: IBRM Samar
  2. NISSAN LEAF Z ZAAWANSOWANYM SYSTEMEM WSPOMAGANIA KIEROWCY DOPUSZCZONY DO TESTÓW NA DROGACH PUBLICZNYCH W JAPONII Po raz pierwszy na japońskich drogach publicznych testowany będzie pojazd z zaawansowanym systemem wspomagania kierowcy Kluczowe znaczenie testów przeprowadzanych w realnym świecie dla dalszego rozwoju rewolucyjnego systemu autonomicznej jazdy i zaplanowanej na 2020 rok realizacji wizji Nissana Prezes i dyrektor generalny firmy Nissan, Carlos Ghosn, odebrał pierwszą japońską tablicę rejestracyjną do samochodu z wysoce zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy. Umożliwi to przeprowadzenie po raz pierwszy na drogach publicznych w Japonii testów specjalnego egzemplarza modelu LEAF wyposażonego w tę technologię. Program badawczy przyspieszy rozwój rozwiązań istotnych dla funkcjonowania układu jazdy autonomicznej. Systemy zaprojektowano w taki sposób, aby kierowca mógł w każdej chwili przejąć kontrolę nad pojazdem. Widniejący na tablicy rejestracyjnej numer 2020 ma znaczenie symboliczne - to oznaczenie roku, do którego Nissan zamierza przygotować komercyjną ofertę pojazdów z systemem autonomicznej jazdy. „To zwykła tablica rejestracyjna do niezwykłego pojazdu" powiedział Carlos Ghosn. „Miesiąc temu poinformowaliśmy świat o naszych planach związanych z systemem autonomicznej jazdy do 2020 roku. Testy drogowe technologii składających się na ten system mają kluczowe znaczenie dla utrzymania przez Nissana pozycji lidera. Jesteśmy wdzięczni japońskim władzom za wsparcie w tym zakresie". Przygotowany do testów Nissan LEAF prezentuje następujące funkcjonalności: Utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, Automatyczny zjazd z autostrady, Automatyczna zmiana pasa ruchu, Automatyczne omijanie stojących lub wyprzedzanie wolniejszych pojazdów, Automatyczne zwalnianie przed zatorem na autostradzie, Automatyczne zatrzymanie na czerwonym świetle. Nissan rozwija układ autonomicznej jazdy w ramach prac, których celem jest ograniczenie wypadków śmiertelnych z udziałem pojazdów tego producenta niemal do zera. Obok technologii bezemisyjnych to jeden z głównych filarów prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez markę. Autonomous Drive jest rozszerzeniem systemu Nissan Safety Shield, który monitoruje strefę w promieniu 360 stopni wokół pojazdu pod kątem ewentualnych zagrożeń i ostrzega kierowcę w razie potrzeby. Na terenie zakładów Nissana w Oppama w Japonii trwa jednocześnie budowa specjalnego poligonu doświadczalnego do testowania systemu autonomicznej jazdy. Wiceprezes zarządu ds. badań i rozwoju w firmie Nissan, Mitsuhiko Yamashita, powiedział: „Stworzenie systemu autonomicznej jazdy jest jednym z naszych najważniejszych osiągnięć, ponieważ zerowa śmiertelność obok zerowej emisji to główne cele pionu badawczo-rozwojowego Nissana. Testy na drogach publicznych umożliwią nam dalsze rozwijanie naszej technologii pod kątem bezpieczeństwa, wydajności i niezawodności". O Nissan Motor Co. Nissan Motor Co. Ltd., druga co do wielkości firma motoryzacyjna w Japonii, ma główną siedzibę w Jokohamie i należy do koncernu Renault-Nissan. Nissan zatrudnia na całym świecie około 236 000 pracowników, a w roku obrachunkowym 2012 sprzedał ponad 4,9 miliona pojazdów, generując przychód w kwocie 9,6 biliona jenów (116,16 mld dolarów amerykańskich). Nissan posiada w swojej kompleksowej ofercie ponad 60 modeli dostępnych pod markami Nissan oraz Infiniti. W 2010 roku Nissan wprowadził do oferty model LEAF i pozostaje liderem w segmencie pojazdów bezemisyjnych. LEAF jest pierwszym masowo produkowanym w pełni elektrycznym samochodem oferowanym na całym świecie, a obecnie jest także najlepiej sprzedającym się samochodem z napędem elektrycznym w historii. źródło: NISSAN
  3. Nissan Leaf Nismo - bezsensowny pakiet Co z tego, że zmienili zawieszenie, skoro silnik jest słaby, a jak będziemy mocniej wciskać gaz, to po chwili konieczne będzie podpięcie auta pod gniazdko : /
  4. więcej -> 10 000 sztuk Nissana LEAF sprzedanych w Europie, CEP, centrum badań rynku, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. Nissan Leaf (2014)
  6. [h=1]Leaf-Blower Supercharging a 1978 Chevrolet Monza Spyder! - Roadkill Episode 16[/h]
  7. więcej -> Nissan rozpoczyna sprzedaż modelu LEAF w Polsce. Ceny od 126 000 złotych, ranking sprzedaży pojazdów, najnowsze modele samochodów, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. Nissan rozpoczyna sprzedaż modelu LEAF w Polsce Po sprzedaży prawie 60 000 sztuk Nissan przedstawia 2gą generację swego elektrycznego bestsellera - Większy zasięg - Większy bagażnik, więcej miejsca na nogi dla pasażerów - Zawieszenie dostosowane do warunków europejskich W swojej krótkiej, dwuipółletniej karierze Nissan LEAF zrewolucjonizował sposób myślenia o przyszłości rozwiązań mobilności. Jako pierwszy na świecie samochód w 100% elektryczny, wyprodukowany przez duży koncern, Nissan LEAF dowiódł, że „zero emisji" to nie sen, ale namacalna rzeczywistość. Obecnie na całym świecie jeździ prawie 60 000 egzemplarzy samochodów, które jeżdzą niemal bezgłośnie i nie emitują spalin ani dwutlenku węgla. W nowym Nissanie LEAF wprowadzono ok. 100 zmian - niektóre są kluczowe, inne mniej istotne. Wszystkie jednak przyczyniły się do tego, że ten pionierski model stał się jeszcze lepszy. Nowy LEAF ma większy zasięg, większy bagażnik oraz jest bardziej komfortowy i przestronny. Niektóre zmiany podyktowane były sugestiami pierwszych użytkowników Nissana LEAF, grupy entuzjastów zachwyconych swoimi samochodami i tym, że mogą podróżować bez szkody dla środowiska płacąc nieporównywalnie mniej za przejechane 100km niż dotychczas. Zmiany zbiegły się w czasie z rozpoczęciem produkcji Nissana LEAF w skali globalnej. Podczas gdy pierwsza wersja produkowana była wyłącznie w Japonii, produkcja nowego Nissana LEAF na rynki lokalne będzie odbywać się również w Ameryce Północnej i Europie. Europejska produkcja nowego Nissana LEAF rozpoczęła się w brytyjskim Sunderland z końcem marca. Wśród zmian wymienić można następujące elementy: - Dłuższy zasięg; homologowany zasięg to obecnie 199 km - Opcjonalna ładowarka 6,6 kW, która skraca czas ładowania o połowę - Subtelne zmiany wyglądu wlotu powietrza poprawiające aerodynamikę pojazdu - Przeniesienie ładowarki do komory silnikowej, co umożliwiło powiększenie przestrzeni bagażowej - Obniżenie masy pojazdu średnio o 32kg a w wersji Visia nawet o ok. 50kg - Zestrojenie zawieszenia pod kątem europejskich warunków drogowych - Udoskonalenie przednich foteli - dzięki wprowadzonym modyfikacjom zwiększono ich komfort oraz przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy - Szersza gama kolorów Nowy LEAF jest produkowany w trzech głównych poziomach specyfikacji: Visia, Acenta i Tekna. Wersje Acenta i Tekna są wyposażone w system komunikacji Carwings, natomiast wersja Visia posiada nowy system nawigacji Nissan Connect 2.0. Ponieważ Carwings nie jest jeszcze dostępny w regionie Europy środkowo - wschodniej , Nissan Sales Central & Eastern Europe postanowił wprowadzić na rynek model LEAF początkowo w wersji Visia. Wprowadzenie wyższych wersji jest planowane w terminie późniejszym, zgodnie z oczekiwaniami klientów. Cena w Polsce nowego Nissana LEAF w podstawowej wersji Visia będzie wynosić 126 000 PLN. Elementy wyposażenia opcjonalnego: - System NissanConnect 2.0 z kamerą cofania za dopłatą: 3 200 PLN - Ładowarka 6,6 kW za dopłatą: 4 000 PLN - Lakier metaliczny za dopłatą; 2 400 PLN Podczas pierwszego etapu wprowadzania Nissana LEAF na rynek oficjalnymi dealerami w Polsce będą: - Zaborowski, Warszawa, ul. Puławska 276 - Japan Motors, Kraków, ul. Jasnogórska 60 Wydania pierwszych samochodów nastąpią z początkiem lipca. Źródło: Nissan
  9. niems

    Nowy nissan leaf

    NOWY NISSAN LEAF Znaczące, niewidoczne na pierwszy rzut oka zmiany wprowadzają w kolejny etap „elektrycznej rewolucji" w motoryzacji z chwilą rozpoczęcia produkcji Nissana LEAF w Europie Silnik zintegrowany z ładowarką umożliwił powiększenie przestrzeni bagażowej Więcej przestrzeni, lepsze fotele, bogatsze wyposażenie Podwozie dostosowane do warunków europejskich Większy zasięg Opcjonalna szybka ładowarka 6,6 kW Szersza gama dostępnych modeli wyprodukowanych w Europie OSLO, Norwegia (19 kwietnia 2013 r.) - W swojej krótkiej, dwuipółletniej karierze Nissan LEAF zrewolucjonizował sposób myślenia o przyszłości rozwiązań mobilności. Jako pierwszy na świecie samochód w 100% elektryczny wyprodukowany przez duży koncern, Nissan LEAF dowiódł, że „zero emisji" to nie sen, ale namacalna rzeczywistość. Obecnie na całym świecie jeździ ponad 54 000 egzemplarzy samochodów, które pracują niezwykle cicho i nie emitują gazów wydechowych do atmosfery. Wiele z nich znaleźć można na ruchliwych ulicach w centrach miast - niektóre jako taksówki - gdzie brak emisji spalin w istotny sposób przyczynia się do poprawy jakości powietrza. Pomimo iż LEAF był jednym z najbardziej zaawansowanych samochodów dostępnych na rynku, droga postępu nigdy się nie kończy. Oto nadchodzi Nissan LEAF nowej generacji. Wygląd zewnętrzny odświeżonego modelu jest zbliżony do nadwozia pionierskiego poprzednika, jednak wnętrze pojazdu skrywa wiele znaczących udoskonaleń, które stanowią jeszcze bardziej przekonujący argument za przesiadką do samochodu elektrycznego. W nowym Nissanie LEAF wprowadzono 100 zmian - niektóre bardziej, inne mniej istotne. Wszystkie jednak przyczyniły się do tego, że ten pionierski model stał się jeszcze lepszy. Nowy LEAF ma większy zasięg, większy bagażnik, jest bardziej komfortowy i przestronny, a także zapewnia klientom większy wybór. Niektóre zmiany podyktowane były sugestiami pierwszych użytkowników nissanów LEAF, grupy entuzjastów zachwyconych swoimi samochodami i tym, że mogą podróżować bez szkody dla środowiska. Zmiany zbiegły się w czasie z rozpoczęciem produkcji Nissana LEAF w skali globalnej. Podczas gdy pierwsza wersja produkowana była wyłącznie w Japonii, produkcja nowego Nissana LEAF będzie odbywać się również w Ameryce Północnej i Europie. Wśród zmian wymienić można następujące elementy: Większy zasięg Opcjonalna ładowarka 6,6 kW, która skraca czas ładowania o połowę Subtelne zmiany wyglądu wlotu powietrza poprawiające aerodynamikę pojazdu Zintegrowanie silnika z ładowarką, co umożliwiło powiększenie przestrzeni bagażowej Obniżenie masy pojazdu średnio o 32 kg Zestrojenie podwozia pod kątem europejskich warunków drogowych Udoskonalone przednie fotele - dzięki wprowadzonym modyfikacjom zwiększono ich komfort oraz przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy Udoskonalony system CarWings, wyposażony w funkcję Eco-Routing i rozbudowane opcje zdalnego sterowania Trzy wersje - Visia, Acenta i Tekna Bogatsze wyposażenie, w tym skórzana tapicerka i system kamer 360°(AVM) Szersza gama kolorów Nowe opcje wyboru kół „Światowy sukces Nissana LEAF bezsprzecznie dowodzi, że elektryczne samochody zeroemisyjne stały się rzeczywistością, a nie utopijną wizją, jak sugerowali niektórzy rywale. Nasza decyzja o rozwijaniu gamy pojazdów zasilanych akumulatorami pomoże zapewnić rozwiązania mobilności dla przyszłych pokoleń" - mówi Paul Willcox, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe. „LEAF jest pierwszym samochodem w 100% elektrycznym w ofercie Nissana. Wkrótce dołączy do niego e-NV200, dostępny zarówno jako mały samochód dostawczy, jak i osobowy. Pracujemy również nad elektryczną wersją modelu NV200 przeznaczonego do użytkowania w funkcji taksówki, a także nad kompaktowym elektrycznym modelem Infiniti. „Nowe modele oraz rozszerzenie produkcji Nissana LEAF pozwolą koncernowi utrzymać pozycję lidera technologii zerowej emisji spalin. Technologia ta nadal znajduje się w początkowej fazie rozwoju, a rządy wszystkich krajów świata mają jeszcze dużo do zrobienia w ramach poprawy dostępności infrastruktury ładowarek oraz uzgodnienia światowych standardów szybkich ładowarek, jeśli samochody elektryczne mają w pełni realizować swój potencjał" - dodał. Wielokrotnie nagradzany Nissan LEAF nie jest więźniem miejskich ulic. Błyskawicznie rozwijająca się sieć szybkich ładowarek oznacza, że „korytarze mocy" znaleźć można już wzdłuż głównych tras w Azji, Europie i Ameryce Północnej, gdzie łączą one ze sobą główne aglomeracje i umożliwiają korzystanie z Nissana LEAF jako codziennego środka transportu. Szybkie ładowarki dostarczają 50 kW prądu stałego do rozładowanego akumulatora za pomocą specjalnego bezpiecznego łącznika. Potrafią one naładować akumulator do około 80% pojemności w czasie wynoszącym zaledwie 30 minut, dzięki czemu można podróżować dalej bez obaw o zbyt mały zasięg pojazdu. Europejska produkcja nowego Nissana LEAF rozpoczęła się w brytyjskim Sunderland z końcem marca, a model ten będzie dostępny w sprzedaży od połowy 2013 r. Źródło: Nissan
  10. Nissan Leaf przypadł do gustu Norwegom. Sprzedaje się świetnie Ciekaw jestem, jak radzą sobie baterie w norweskich warunkach - specjalnie ciepło to w Skandynawii nie jest
  11. NOWY NISSAN LEAF: NASTĘPNY ROZDZIAŁ - Podkreślając swojezaangażowanie w tworzenie środków transportu o zerowym poziomieemisji, Nissan przygotowuje model LEAF z myślą o przyszłości - Wkrótce początek europejskiej produkcji Duży wybór w zakresie gamy obejmującej trzy wersje Usprawnienia techniczne zapewniają większy zasięg jazdy Usprawnienia w zakresie komfortu na podstawie informacji zwrotnych od klientów, tj. - więcej przestrzeni bagażowej - lepsze siedzenia - lepsze wyposażenie Podwozie zostało przeprojektowane w Europie, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne oraz wyższy komfort jazdy Wydajniejsze ładowanie dźwięki opcjonalnej ładowarce o mocy 6,6 kW GENEWA, Szwajcaria (28 lutego, 2013 r.) -Dzięki ponad 50 000 egzemplarzy poruszających się na drogachcałego świata oraz dwóm latom doświadczeń z faktycznie zerowąemisją spalin, właśnie rozpoczyna się nowy rozdział historiimodelu Nissan LEAF. Choć cała historia może przypominaćzdobycie nagrody Europejski Samochód Roku dla pierwszego w pełnielektrycznego samochodu, ale w rzeczywistości nowy Nissan LEAFzostał kompleksowo zmodernizowany i udoskonalony. Dotychczas najlepiej sprzedający się wpełni elektryczny samochód produkowany był wyłącznie w Japonii.Ale dopiero rozpoczęcie produkcji w Europie i Ameryce Północnejzaowocowało wprowadzeniem ponad 100 zmian w tym wielokrotnienagrodzonym samochodzie. Udoskonalenia obejmują zwiększony zasięgjazdy, wyższy poziom zdatności do recyklingu, więcej przestrzeni wkabinie, wyższą efektywność ładowania, lepsze wyposażenie oraztrzy dostępne wersje i większy wybór opcji modelu. Subtelne zmiany stylistyczne wprowadzone zprzodu samochodu umożliwiły obniżenie i tak już imponującejsprawności aerodynamicznej. Wiele zmian zostało wprowadzonych na skutekbezpośrednio uzyskanych informacji zwrotnych i opinii pierwszychwłaścicieli modelu LEAF. Dzięki jednym z bardziej aktywnych forinternetowych właścicieli samochodów, kierowcy modelu LEAF stalisię pełnymi entuzjazmu adwokatami przemieszczania się z zerowąemisją spalin oraz fanami samego samochodu - model LEAF cieszy sięnajwyższą oceną zadowolenia klientów ze wszystkich modeliNissana: uzyskał wynik 93 punkty procentowe. Oprócz dyskusji dotyczących różnychaspektów użytkowania modelu LEAF, fora są wykorzystywane przezwłaścicieli do oferowania wskazówek i porad innym użytkownikom,jak również do sugerowania licznych usprawnień, które możnawprowadzić w tym rewolucyjnym samochodzie. Monitorując te informacje zwrotne orazorganizując regularne spotkania z właścicielami, Nissan wprowadziłw nowym modelu LEAF wiele z tych sugestii. Oprócz opinii wyrażanych przez właścicieli,firma Nissan zdołała również uzyskać informacje zwrotnepochodzące z globalnego unikatowego systemu telemetrycznegoCarwings, który stanowi serce modelu LEAF. Ta potężna opcja umożliwia klientom zdalnekontrolowanie nagrzewania oraz ładowania samochodu, jak równieżrejestrowanie informacji dotyczących ładowania, standardówużytkowania oraz pokonanego dystansu. Dzięki temu, że model LEAFjest w sprzedaży od ponad dwóch lat, inżynierowie Nissana mogąwykorzystać część pozyskanych danych w celu optymalizacjisamochodu, uwzględniając jego realne parametry eksploatacyjne. Zmiany obejmują nowy zespół napędowy,który w znacznym stopniu zwiększa praktyczność samochodu, jakrównież proste modyfikacje, jak np. dodatkowa lampka kontrolna LEDprzy gnieździe ładowania, która zdecydowanie ułatwia ładowaniesamochodu w nocy. „Właściciele modelu LEAF podchodząentuzjastycznie do swoich samochodów a ich komentarze orazdoświadczenia miały istotny wpływ na zmiany wprowadzone w nowejwersji LEAF", powiedział Paul Willcox, starszy wiceprezes ds.sprzedaży i marketingu, Nissan Europa. Inne aspekty związane z posiadaniem modeluLEAF również uległy istotnym zmianom od chwili pojawienia siępierwszego samochodu na drogach Europy, chociażby dziękirozbudowanej infrastrukturze ładowania oraz zwiększeniu w ciąguostatnich 12 miesięcy liczby dealerów Nissana, którzy sprzedają iserwisują samochód. Dla przykładu podczas targówmotoryzacyjnych w Genewie w 2012 r. W Europie było 150 dealerówNissana LEAF i 195 urządzeń do szybkiego ładowania, któreumożliwiają naładowanie akumulatora do poziomu 80% pojemności wczasie krótszym niż 30 minut. Obecnie, jedynie 12 miesięcypóźniej, dostępnych jest 1400 dealerów oraz ponad 600 urządzeńdo szybkiego ładowania, natomiast liczba konwencjonalnychogólnodostępnych ładowarek wzrosła z 12 000 do ponad 20 000. Gwałtowny wzrost liczby szybkich ładowarekjest częściowo zasługą Nissana, który przekazał wiele urządzeńlokalnym władzom w celu przyspieszenia rozwoju „autostrad"szybkiego ładowania pomiędzy miastami w całej Europie. Obecnie Nissan właśnie ukończyłinstalację 200 szybkich ładowarek, zarówno u dealerów, jak i wstrategicznych lokalizacjach i planuje potroić tę liczbę w ciągukolejnych 12 miesięcy. Nowy kompleksowy plan gwarancyjny dotyczącyakumulatorów również wpłynął korzystnie na samopoczucieklienta. Gwarancja obejmuje materiałowe i techniczne usterkiakumulatorów przez okres pięciu lat/100 000 km, jak równieżklauzulę „stan sprawności", która obejmuje stopniowy spadekpojemności. W przypadku akumulatorów litowo-jonowych zczasem następuje spadek pojemności - jest to normalne zjawisko. Alejeśli żywotność akumulatora spada szybciej niż założono wramach okresu gwarancyjnego, akumulator zostanie naprawiony lubwymieniony. Jedną z istotnych zmian w Nissanie LEAF w2013 r. jest rozpoczęcie produkcji samochodów w trzech różnychlokalizacjach: w Ameryce Północnej, Europie i Japonii. W Europie produkcja wkrótce rozpocznie sięw Sunderland w Wielkiej Brytanii, gdzie model LEAF będzieprodukowany na linii razem z modelem Qashqai i dołączy do fabrykiprodukującej najwięcej modeli Note i Juke w Europie. W tym samymczasie zaawansowane technologicznie akumulatory litowo-jonowe sąprodukowane w nowej fabryce w pobliżu placówki Sunderland. „WytwarzającNissana LEAF oraz jego akumulatory w Europie, nie tylkoobdarzamy naszym zaufaniem naszą fabrykę w Sunderland w zakresieprodukcji naszego najbardziej zaawansowanego technologiczniesamochodu, ale również jesteśmy przekonani, że samochodyelektryczne mogą być traktowane jako oryginalna alternatywa dlasamochodów napędzanych w sposób konwencjonalny", powiedziałWillcox. „W ciągu dwóch lat sprzedaży NissanaLEAF na świecie okazało się, że samochody elektryczne stanowiąsensowny codzienny środek transportu dla osób, które codziennieprzemieszczają się. „A dzięki nieustannie rozwijającej sięsieci szybkich ładowarek łączących poszczególne miasta w Europieoraz wprowadzonym przez nas udoskonaleniom akumulatorów oraz napęduw modelu LEAF, tradycyjne problemy sygnalizowane przez sceptykówjako powód do porzucenia idei napędu elektrycznego, wkrótce stracąrację bytu", dodał Willcox. Generowaniezerowych ilości CO2 na etapie użytkowania a zatem brak emisjispalin z układu wydechowego przekładają się na zerową emisjęNOx oraz emisji cząstek stałych. Wszystkie te aspekty mająznaczący wpływ na zdrowie. Wiele władz lokalnych usilnie stara sięzredukować te wielkości, aby uniknąć kar UE. Nowy LEAF, który zostanie wprowadzony dosprzedaży w Europie w połowie roku, stanowi ważny punkt w historiiprzywództwa Nissana w zakresie zerowej emisji. Wkrótce dołącządo niego całkowicie elektryczne wersje nagradzanego modelu NV200,który będzie nosił nazwę e-NV200, w wersji samochodu dostawczegooraz siedmiomiejscowego vana. Rozwój również następuje wdziedzinie wersji e-NV200 przeznaczonej jako taksówka EV. InfinityEV zostanie prawdopodobnie wprowadzony do produkcji w 2015 r. NOWYLEAF - SZCZEGÓŁY Danetechniczne: Nowy, w pełni zintegrowany układ napędowy Ulepszone właściwości jezdne oraz lepsze prowadzenie dzięki podwoziu przystosowanemu do warunków europejskich Zwiększony realny zasięg jazdy Opcja szybszego ładowania Lepsza technologia i więcej trybów jazdy Nazewnątrz: Zmodernizowana krata wlotu powietrza zapewniająca lepszy współczynnik Cd Nowa gama kół Rozszerzona paleta kolorów Wnętrze: Nowe, lepiej dopasowane siedzenia Nowe ekologiczne materiały tapicerki siedzeń Dostępna tapicerka skórzana Więcej przestrzeni bagażowej Większy wybór wyposażania, w tym system kamer 360° Trzy poziomy wykończenia Na pierwszy rzut oka nowy LEAF nie wyglądana zbytnio odmienionego w porównaniu do wielokrotnie nagradzanegooryginału. Ale zakres i stopień zmian oznacza, że mamy doczynienia z zupełnie nowym samochodem. Jest on bardziej komfortowy iprzestronniejszy, a nawet lepiej się nim jeździ. Po naładowaniujest on w stanie pokonać dłuższy dystans niż poprzednia wersja iw zależności od rynku, można go naładować dwa razy szybciej. „Kompleksowe udoskonalenia, którewprowadziliśmy w tym pionierskim samochodzie, wzmacniają jegounikatowy charakter: nieoczekiwany, inteligentny, dostępny iprogresywny", powiedział Paul Willcox. Wszystkie te zmiany razem wzięte podkreślająi rozszerzają innowacyjność oraz atrakcyjność oryginału. Zachwyt wzbudza największa zmiana techniczna- nowy, w pełni zintegrowany układ napędowy, który po razpierwszy zespala ze sobą zespół ładowarki, falownik oraz silnik. Obecnie elementy te są zespolone w jedenmoduł. Nowy zespół napędowy ponownie opiera się na wydajnymsilniku synchronicznym o mocy 80 kW AC zasilanym przez opracowaneprzez Nissana kompaktowe 48-modułowe akumulatory litowo-jonowe,które są zamontowane pod kabiną w celu obniżenia środkaciężkości. Ma to zapewnić optymalne właściwości jezdne. Przeniesienie ładowarki z tyłu modelu LEAFdo przestrzeni pod pokrywą silnika umożliwiło zwiększenieprzestrzeni bagażowej o 40 litrów. Mówiąc obrazowo, można włożyćdo bagażnika o jedną standardową walizkę podróżną więcej.Pojemność bagażnika wzrosła do 370 litrów. Co bardziej istotne, usunięcie ładowarkizza tylnych siedzeń uczyniło z modelu LEAF jeszcze bardziejpraktyczniejszą propozycję. Obecnie nie ma już żadnych przeszkódna środku podłogi bagażnika po złożeniu siedzeń, natomiastprzestrzeń na nogi z tyłu została powiększona dzięki modyfikacjipoduszek siedzeń, co pozwala pasażerom siedzącym z tyłu włożyćnogi pod przednie siedzenia. Ulepszenia układu ogrzewania oraz wentylacjibazują na nowej pompie ciepła, która zastępuje oryginalnąnagrzewnicę ceramiczną PTC. Zapewnia to znaczne ograniczeniezużycia energii elektrycznej i przekłada się na zwiększenierealnego zasięgu jazdy. Jest to szczególnie istotne w krajach, wktórych kierowcy intensywnie korzystają z układu ogrzewania iklimatyzacji. Nowy realny zasięg jazdy modelu LEAFrównież został zwiększony jedynie przez drobną poprawkęwizualną: subtelną zmianę przedniej kraty wlotu powietrza, któraumożliwiła poprawienie współczynnika oporu z i tak jużimponującego 0,29 na 0,28. Zasięg jazdy nowego modelu LEAF wynosi 200km wg nowych wytycznych New European Driving Cycle (NEDC). Dlaporównania w poprzednim modelu wynosił 175 km. Prowadzenie nowego modelu LEAF sprawiawięcej radości z powodu zmian wprowadzonych w zawieszeniu, układziekierowniczym oraz hamulcowym, które zostały opracowane w centrumtechnicznym Nissana - Nissan Technical Centre Europe (NTCE). Zasadnicze zmiany wprowadzono wcharakterystyce amortyzatorów, które zapewniają mniejsze kołysaniei umożliwiają bardziej dynamiczną i zwrotną jazdę bezpogorszenia komfortu jazdy. Układ kierowniczy został lepiejdociążony, aby zapewnić lepsze wyczucie w trakcie jazdy, zgodnie zeuropejskimi realiami. Poprawiono również skuteczność działaniahamulców, dzięki czemu stały się bardziej progresywne w użyciu,umożliwiając jednocześnie większe wykorzystanie energii. Zmiany objęły również tryb jazdy Eco.Nowe ustawienie „B" skrzyni biegów zwiększa hamowanieregeneracyjne podczas zwalniania, a oddzielny przycisk „Eco"na kierownicy umożliwia zwiększenie zasięgu jazdy poprzezróżnicowanie mapowania przepustnicy w celu zniechęcania dogwałtownego przyspieszania. Te dwa systemu mogą działaćniezależnie od siebie, co było niemożliwe w poprzedniej wersjiLEAF. Kolejne najważniejsze usprawnienia wukładzie napędowym modelu LEAF obejmują zmniejszone tarciewewnętrzne oraz większą pojemność akumulatora, jak równieżsystem zarządzania energią. Lepsze właściwości praktyczne zapewniarównież nowa opcja umożliwiająca skrócenie o połowękonwencjonalnego czasu ładowania, z ośmiu do czterech godzin. Nowaładowarka o mocy 6,6 kW umożliwia użycie opcji ładowania 32 A wodpowiednich miejscach (typowe domowe gniazdo elektryczne ma 10 A). Niektóre samorządy instalują publiczniedostępne ładowarki umożliwiające zasilanie 32 A, co stanowibardziej przystępną opcję szybkiego ładowania. Zastosowanieładowarki 6,6 kW pozwoli kierowcom w krótkim czasie podładowaćakumulatory, nawet w trakcie krótkiego postoju. Techniczne udoskonalenia obejmują nowysystem audio marki Bose, który został specjalnie opracowany podkątem modelu LEAF. Oszczędna seria Bose systemów audiozapewnia wydajny i wysokiej jakości dźwięk. Różnica polega natym, że obecny system jest bardziej kompaktowy niż podobne systemypremium i wykorzystuje mniej więcej dwa razy mniej energiielektrycznej. Nowy model LEAF wprowadza równieżzmodernizowaną i zaktualizowaną wersję uznanego systemu nawigacjiNissana - Carwings. Ta innowacyjna opcja pozwala właścicielomzarządzać i zdalnie sterować funkcjami za pomocą komputeralub smartfonu, stanowiąc unikatowa właściwość modelu LEAF. Zaktualizowana wersja nawigacji Carwingsdodaje wiele nowych funkcji, w tym dodatkowe opcje zdalnegoogrzewania oraz klimatyzacji, lepszą integrację ze smartfonem,udoskonalone rozpoznawanie głosu, ekologiczne wyznaczanie trasy orazinformacje w czasie rzeczywistym na temat najbliższych punktówładowania. Nowy system, wraz z dużym kolorowym ekranemdotykowym, nawigacją satelitarną oraz interfejsem Bluetoothumożliwiającym podłączanie telefonów komórkowych i odtwarzaczymuzyki, obejmuje technologię Google Send-To-Car, która pozwalawłaścicielowi zaplanować podróż na komputerze lub tablecie wdomu bądź w biurze, a następnie przesłać instrukcje dosamochodu. System ten obejmuje inne zaawansowanefunkcje, w tym dostęp do wyszukiwarki POI Google oraz umożliwiakierowcom uzyskanie dostępu do aktualnych prognoz pogody, lokalnychcen paliwa oraz informacji o lotach. System nawigacji obejmuje obecnie funkcjęoświetlenia po opuszczeniu samochodu, asystenta pasa ruchupomagającego zjeżdżać z autostrady, jak również wyświetlaobowiązujące limity prędkości z ostrzeżeniami konfigurowanymiprzez kierowcę, które wysyłają wizualne i dźwiękowe alarmy wmomencie gdy samochód przekroczy określoną prędkość. Innowacyjny system Nissana - system kamer360° to kolejna innowacja występująca w nowym modelu LEAF. SystemAVM wykorzystuje sieć kamer, które generują na centralnymwyświetlaczu obraz samochodu widziany z góry, co ułatwiaparkowanie oraz manewrowanie w trudnych warunkach. Istotne zmiany w kabinie obejmująsiedzenia. Zostały one zmodyfikowane w celu zapewnienia lepszegodopasowania do ciała. Ponadto przednie siedzenia posiadają terazregulację wysokości. Wprowadzono również nową ekologicznąwłókninę. W oryginalnym modelu materiał był wykonanyw 39% z poddanych recyklingowi plastikowych butelek, natomiast nowaekologiczna włóknina pochodzi w 100% z trzciny cukrowej,co w jeszcze większym stopniu wpływa na ekologię iprzyjazność dla środowiska. Obecnie dostępne jest równieżobicie w skórze, jak również ciemniejsze i bardziej praktycznewykończenie wnętrza. Kolejnym obszarem, gdzie Nissan w jeszczewiększym stopniu ułatwił życie jest strefa gniazda ładowania zprzodu samochodu. Dzięki wprowadzeniu nowego oświetleniakontrolnego LED kierowcy nie muszą już polegać na oświetleniuulicznym, gdy w nocy podłączają samochody do źródła zasilania. Gniazdo ładowania zostało przerobione, abyzwiększyć praktyczność oraz bezpieczeństwo. Obecnie mechanizmzwalniający wykorzystuje elektroprzełącznik. Ponadto kabel doładowania jest teraz wyposażony w mechanizm blokujący, któryeliminuje konieczność ręcznego mocowania kabla do samochodu. Inne ulepszenia obejmują nowy kluczyki-Key, który również umożliwia otwieranie pokrywy gniazdaładowania oraz blokadę kabla. Te istotne usprawnienia są uwzględnionejako część ekspansji na szerszą skalę, w ramach której modelLEAF otrzymuje znaną trójwarstwową tapicerkę obejmującą opcjeVisia, Acenta i Tekna, które w jeszcze większym stopniuwpływają na atrakcyjność modelu LEAF. Wersja Vista oferujeoferuje obniżony startowy pułap cenowy, natomiast modele Teknaposiadają jeszcze więcej standardowego wyposażenia, niż woryginalnym modelu. Nowa struktura wariantów zapewnia nabywcomwiększy wybór pod względem stylistyki, wzorów i opcji tapicerki.Modele Visia są wyposażone np. w 16-calowe stalowe felgi z pełnymikołpakami, czarne nakładki na lusterka boczne oraz halogenowereflektory. Wersja Acenta posiada 16-calowe felgi aluminiowe,wykończenie siedzeń z zamszu, nakładki na lusterka w kolorzenadwozia oraz tylną przyciemnianą szybę. Modele Tekna posiadają w standardzieskórzane siedzenia, 17-calowe alufelgi, reflektory LED, systemdźwiękowy Bose oraz system AVM. Nowa paleta kolorystyczna wewszystkich wersjach obecnie została poszerzona do siedmiu barw zdostępnym wykończeniem standardowym, perłowym i metalicznym. W nowym modelu LEAF w porównaniu dopoprzedniego modelu niezmienny pozostaje kompleksowy poziomwyposażenia w zakresie systemów bezpieczeństwa. Nowy model LEAFjest wyposażony w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtynypowietrzne, w standardzie posiada systemu ABS i EBD ze wspomaganiemhamowania, jak również elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy(ESP). „Gdy wprowadzaliśmy Nissana LEAF, był to dla nas krok wnieznane. Dwa lata później okazał się on sensownym rozwiązaniemproblemów związanych z światowym transportem i ochronąśrodowiska. Nowy model LEAF jest gotowy na podbój świata",powiedział Willcox. Źródło: Nissan
  12. Nissan Leaf (2014)
  13. Nissan sprzedał już 50 000 sztuk modelu Leaf Widziałem raz, jedyny raz Leafa na ulicy - niewiele tego jeździ. Ale cena 25.990 euro nie wydaje się zaporowa
  14. Nissan Leaf z dużymi rabatami. Powód? Słaba sprzedaż Ktoś chętny na "elektryka"?
  15. Rekordowo liczna parada pojazdów elektrycznych z udziałem Nissanów LEAF 225 Nissanów LEAF jednocześnie na brytyjskim torze Silverstone Uhonorowany wieloma nagrodami Nissan LEAF już drugi raz w 2012 roku został wpisany do księgi rekordów. Konwój 225 tych samochodów okrążył tor wyścigowy Silverstone bijąc Światowy Rekord Guinnesa w kategorii„największa parada pojazdów elektrycznych". Poprzedni rekord w tej kategorii ustanowiła firma Chrysler w USA, która zorganizowała paradę liczącą 218 pojazdów. W sobotę 24 listopada na słynny tor Formuły 1 przyjechali właściciele Nissanów LEAF z całego Zjednoczonego Królestwa, w tym z tak odległych miast, jak Aberdeen czy Belfast. Spotkanie zorganizował Nissan, aby umożliwić właścicielom najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego na świecie wymianę doświadczeń oraz informacji na temat sposobu użytkowania pojazdów. Uczestnicy parady, wśród których były tak popularne osoby, jak aktor i prezenter Robert Llewellyn oraz prezenter brytyjskiej telewizji Dallas Campbell, okrążyli tor pokonując trasę nieco ponad dwóch mil pod czujnym okiem jurorów Guinnessa. Paul Willcox, Starszy Wiceprezes w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Widok tylu Nissanów LEAF na torze w tym samym czasie był imponujący, tym bardziej, że wielu kierowców przybyło naprawdę z daleka. Cieszymy się, że wspólnie z naszymi klientami udało nam się pobić rekord Guinnessa". W 2012 roku Nissan LEAF już raz trafił do księgi rekordów - jako najszybszy samochód w wyścigu na jedną milę na wstecznym biegu. Rekord został ustanowiony w czerwcu na Festiwalu Szybkości w Goodwood przez kaskadera Terry'ego Granta. źródło: NISSAN
  16. NISSAN LEAF NAJLEPSZYM SAMOCHODEM DODOJAZDÓW DO PRACY WEDŁUG TOTALCARSCORE.COM FRANKLIN (Tennessee), 18 września 2012 r.- Jak dotrzeć z punktu A do punktu B zużywając jak najmniej paliwai podróżując możliwie jak najwygodniej? TotalCarScore.comsugeruje skorzystanie ze stuprocentowo elektrycznego Nissana LEAF,który niedawno został uznany za najlepszy samochód do dojazdów dopracy. TotalCarScore.com to witryna internetowaoceniająca pojazdy na podstawie opinii z miarodajnych źródeł,takich jak Consumer Guide, Edmunds.com, MSN Autos, US News/WorldReport, The Car Connection, National Highway Traffic SafetyAdministration (Narodowa Agencja ds. Bezpieczeństwa Drogowego) orazInsurance Institute for Highway Safety (Instytut Ubezpieczeń iBezpieczeństwa Drogowego). Przy wyborze „10 najlepszych samochodówdo dojazdów do pracy" pod uwagę brana jest łączna punktacjaoraz zużycie paliwa w cyklu miejskim. „Kryteria te podobają nam się szczególnieze względu na fakt, że uwzględniają podstawowy atut modelu LEAF -zerową emisję bez uszczerbku dla osiągów" - powiedziałBrendan Jones, dyrektor ds. marketingu i strategii sprzedażypojazdów elektrycznych. „Z naszych danych wynika, że właścicieleNissanów LEAF przejeżdżają dziennie średnio 31 mil (50 km), cooznacza, że ten samochód idealnie zaspakaja codzienne potrzeby wzakresie przemieszczania się w przypadku większości Amerykanów". Nissan LEAF nie zużywa benzyny, oferując przy tym podróż w ciszy,dobre właściwości jezdne oraz bogate wyposażenie, dzięki któremuprowadzenie pojazdu staje się jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze.Standardowe wyposażenie Nissana LEAF SV obejmuje między innymipodgrzewane przednie i tylne fotele, podgrzewane lusterka boczne,podgrzewane koło kierownicy, automatycznie włączane i wyłączanediodowe reflektory, system nawigacji, usługę telematycznąCARWINGS, moduł Bluetooth umożliwiający korzystanie z telefonubez używania rąk oraz radio satelitarne XM (wymaga wykupieniasprzedawanego osobno abonamentu XM). Dodatkowe opcje znajdujące się wwyposażeniu Nissana LEAF SL to między innymi port szybkiegoładowania 480 V poziomu 3, światła przeciwmgielne, panelfotowoltaiczny, tylny spojler oraz kamera cofania przydatnaszczególnie przy parkowaniu na ulicy. Nissan LEAF oferowany w całych StanachZjednoczonych to pierwszy na świecie w pełni elektryczny izeroemisyjny pojazd przeznaczony na masowy rynek oraz pierwszysamochód elektryczny dostępny dla każdego, w całym kraju. Źródło: Nissan
  17. Nissan Leaf zasili szeregi portugalskiej policji
  18. Nissan LEAF najszybszym samochodem na dystansie 1 mili na wstecznym Rekord ustanowiony podczas Goodwood Festival of Speed - a następnie pobity 5 razy Rekord podkreśla prostotę, ale i wytrzymałość zastosowanej w samochodzie technologii Inne ekscytujące innowacje Nissana na Festival of Speed: Juke-R, GT-R Track Pack, LEAF NISMO RC, GT-R GT1 oraz nowy Juke Nismo Wielokrotnie nagradzany Nissan LEAF w miniony weekend pobijał kolejne rekordy. Nissan LEAF ustanowił rekord na dystansie 1,6 km, jadąc tyłem. Prowadzony przez profesjonalnego kaskadera Terry'ego Granta, Nissan LEAF przejechał na wstecznym biegu dystans słynnego górzystego odcinka w Goodwood w ramach odbywającego się tu w ostatni weekend Festival of Speed w czasie 1 m 37,02 s ze średnią prędkością 88,5k m/h. Po ustanowieniu rekordu w piątek, podczas pierwszego dnia festiwalu, Terry'emu udało się poprawić swój czas w sobotę i niedzielę aż o 26 sekund w stosunku do czasu piątkowego. Terry, który ustanowił rekord świata podczas zeszłorocznej edycji festiwalu, jadąc Nissanem JUKE pod górę na dwóch kołach, powiedział: „Miałem do dyspozycji świetny samochód - z kołami napędzanymi bezpośrednio z silnika elektrycznego, Nissan LEAF może, w teorii, poruszać się z tą samą prędkością do tyłu, co do przodu. Były momenty, że sam nie miałem pewności, w którą stronę jadę. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości - akumulatory stanowią integralną część podłogi samochodu - LEAF jest niezwykle stabilny, niezależnie od kierunku podróżowania. Rekord w jeździe tyłem Nissanem LEAF jest częścią ambitnej kampanii Nissana prowadzonej na portalach społecznościowych, ‘The Big Turn On', której celem jest promowanie samochodów elektrycznych w Europie przez portale społecznościowe i nakłonienie miliona konsumentów na przełączenie się na jazdę elektryczną w zaledwie 100 dni. Milion "włączeń elektryczności" udało się uzyskać 21 czerwca, 15 dni wcześniej, niż zakładano. Ustanowiony przez Nissana LEAF rekord to tylko jedna z atrakcji przygotowanych przez firmę Nissan na festiwal. Dramatyczny Nissan LEAF NISMO RC w specyfikacji wyścigowej ścigał się z czasem (we właściwym kierunku), próbując ustanowić górski rekord dla samochodów elektrycznych. Prowadził go aktualny mistrz świata FIA GT1, Michael Krumm, który zasiadł też za kierownicą swojego 540-konnego GT-R GT1. Najnowszy GT-R Track Pack wziął udział w Supercar Run, a zapierający dech w piersiach Juke-R - GT-R w przebraniu modelu Juke - także zachwyciły publiczność. A pozostając przy temacie Nissana Juke, publiczność miała okazję zobaczyć model Juke Nismo, crossover stworzony przez dział sportowy Nissana, który w salonach pojawi się na początku 2013 r. Więcej informacji: NISSAN LEAF - NISSAN LEAF THE BIG TURN ON źródło: Nissan Europe
  19. [h=1]Nissan Leaf sets reverse record at Goodwood[/h]
  20. [h=1]Nissan Leaf Limousine![/h] <object width="600" height="338" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" id="SFID1341065202041"><param name="movie" value="http://www.streetfire.net/flash/SPlayer.swf" type="application/x-shockwave-flash" /><param name="allowScriptAccess" value="always" /><param name="wmode" value="transparent" /><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="FlashVars" value="&video=a48a43d9-65b4-4839-b2b5-a07d0137be67&servicecfg=386" /><embed src="http://www.streetfire.net/flash/SPlayer.swf" flashvars="video=a48a43d9-65b4-4839-b2b5-a07d0137be67&servicecfg=386" allowfullscreen="true" wmode="transparent" width="600" height="338" allowscriptaccess="always" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" /><br/><a href="http://www.streetfire.net/video/nissan-leaf-limousine_2389122.htm">Nissan Leaf Limousine!</a></object>
  21. Próba pobicia rekordu świata podczas Goodwood Festival of Speed Nissan LEAF podejmie próbę pobicia światowego rekordu prędkości podczas jazdy na wstecznym Rekord podkreśla prostotę, ale i wytrzymałość zastosowanej w samochodzie technologii Wszystko w ramach atrakcji przygotowanych przez Nissana na potrzeby festiwalu Nissan LEAF NISMO RC podejmie próbę ustanowienia rekordu Festiwalu Szybkości dla samochodów elektrycznych W teorii jedzie z taką samą prędkością do tyłu, jak do przodu. A oto dowód. Podczas Goodwood Festival of Speed (29 czerwca - 1 lipca), w 100% elektryczny Nissan LEAF podejmie próbę przejechania słynnej górskiej próby o dystansie 1,866 kilometra z jak największą prędkością... tyłem, i ustanowi w ten sposób nowy rekord Guinnessa, osiągając najlepszy czas na dystansie 1,6 km na wstecznym. Nissan LEAF z napędem przekazywanym bezpośrednio z silnika elektrycznego na koła, jadąc na wstecznym biegu, powinien osiągnąć tę samą prędkość, co podczas jazdy przodem. Dzięki temu, że akumulatory zlokalizowane są pod podłogą, środek ciężkości samochodu położony jest dość nisko, co czyni go bardzo stabilnym podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. A przy mniejszej liczbie ruchomych części w porównaniu z konwencjonalnym samochodem, prawdopodobieństwo wystąpienia usterek mechanicznych jest minimalne. Prób ta jest częścią ambitnej, prowadzonej na portalach społecznościowych kampanii Nissana - The Big Turn On - propagującej samochody elektryczne w Europie. Celem kampanii jest pokazanie, że oprócz tego, że Nissan LEAF jest przyjazny dla środowiska, jest także bezpieczny, ekonomiczny w eksploatacji i praktyczny, a jazda nim to przyjemność. Próbę pobicia rekordu podejmie kaskader Terry Grant. Terry wstrząsnął publicznością podczas zeszłorocznej edycji festiwalu, jadąc Nissanem JUKE pod górę na dwóch kołach. Inną gwiazdą Nissana podczas weekendu będzie dramatyczny Nissan LEAF NISMO RC w specyfikacji wyścigowej. Będzie się ścigał z czasem, próbując ustanowić górski rekord prędkości dla samochodów elektrycznych. Prowadzić go będzie zwycięzca 2011 FIA GT1 Championship - Michael Krumm, który zdobył uznanie kibiców podczas tegorocznej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, zasiadając za kierownicą zdumiewającego wyścigowego Nissana DeltaWing. NISSAN LEAF - NISSAN LEAF THE BIG TURN ON źródło: NISSAN
  22. „Wezwanie do działania" na portalach społecznościowych, promujące samochody elektryczne z zerową emisją, osiąga założony pułap przed czasem. The Big Turn On - milion deklaracji złożonych przed czasem Kampania zachęca ludność do wyrażania poparcia dla samochodów elektrycznych Miasto z największą liczbą „włączeń elektryczności" otrzyma 30 szybkich ładowarek Najskuteczniejszy orędownik samochodów elektrycznych otrzyma w nagrodę nowego Nissana LEAF The Big Turn On, ambitna kampania internetowa Nissana, której celem jest nakłonienie miliona ludzi do „włączenia elektryczności", czyli zadeklarowania poparcia dla samochodów elektrycznych, osiągnęła planowany rezultat przed czasem. Początkowo plan zakładał dobicie do miliona w ciągu 100 dni, jednak kampania wzbudziła tak duże zainteresowanie opinii publicznej, że cel został osiągnięty w czwartek 21 czerwca, 15 dni przed czasem. „Ogromnie cieszymy się, że udało nam się dobić do miliona zdeklarowanych przed czasem" - powiedział Paul Willcox, Starszy Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu w europejskim oddziale Nissana. „To pokazuje, że coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że samochody takie jak Nissan LEAF mogą stanowić prawdziwą alternatywę. I chociaż Nissanowi udało się osiągnąć zamierzony cel wcześniej, niż planowano, to The Big Turn On nadal będzie promować w 100% elektryczny model LEAF". Oprócz zachęcania kierowców z Francji, Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii do rozważenia korzyści płynących z jazdy samochodem zeroemisyjnym, kampania pokazuje także, że jazda Nissanem LEAF jest niezwykle bezpieczna, przyjazna dla środowiska i ekonomiczna, a jego zasięg pomiędzy ładowaniami jest wystarczający do zaspokojenia większości potrzeb codziennego użytkowania . Po zakończeniu kampanii, miasto z największą liczbą nowo zadeklarowanych zwolenników samochodów elektrycznych otrzyma 30 szybkich ładowarek Nissan, a osoba, która zachęci najwięcej ludzi do „włączenia elektryczności" wygra Nissana LEAF. Te zgodne ze standardem CHAdeMO szybkie ładowarki to tylko część z puli 400, jakie Nissan planuje przekazać miastom w całej Europie do końca 2012 r. w celu przyspieszenia rozwoju infrastruktury. Akumulatory w Nissanie LEAF oraz innych zgodnych z tym standardem pojazdach mogą zostać naładowane do 80% pojemności w zaledwie 30 minut, co umożliwia odbywanie dłuższych podróży. Pierwsze szybkie ładowarki Nissana zainstalowano już w Holandii oraz we Francji. Wzięcie udziału w The Big Turn On jest tak proste, jak kliknięcie myszką komputera na stronie internetowej poświęconej tej inicjatywie - NISSAN LEAF - NISSAN LEAF THE BIG TURN ON - poprzez portale społecznościowe takie jak Twitter i Facebook lub odbycie jazdy testowej Nissanem LEAF. Więcej informacji o pojazdach elektrycznych Nissan znajduje się na stronie: NISSAN | Zero Emission Website źródło: NISSAN
×