Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'l200' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 8 wyników

  1. Polski oddział Mitsubishi Motors planuje przedpremierowy pokaz zupełnie nowego modelu pickupa L200 podczas zbliżającej się wystawy Poznań Motor Show, która odbędzie się między 9 a 12 kwietnia bieżącego roku. Przybyłe do Poznania prosto wystawy w Genewie Mitsubishi L200 5. serii to całkowicie nowa konstrukcja i prekursor nowej generacji pickupów. Konstruktorom udało się stworzyć nieosiągalną dotąd kombinację – nowe Mitsubishi L200 to pierwszy na rynku pojazd do ciężkiej pracy w terenie, który oferuje komfort i własności jezdne samochodu osobowego. Na poznańskim stoisku marki spod znaku Trzech Diamentów będzie można także zobaczyć debiutujące niedawno w Polsce Mitsubishi Pajero 2015 w wersji przystosowanej do jazdy w trudnym terenie. 5. seria Mitsubishi L200 – prekursor nowej ery pickupów tuż po debiucie w Genewie Nowe Mitsubishi L200 miało swoją europejską premierę na 85. Genewskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym i prosto stamtąd przewieziono je do Poznania na przedpremierowy pokaz w Polsce. Pojazd jest pierwszym pickupem, który może służyć do ciężkiej pracy, ale zapewnia przy tym własności jezdne i wygodę samochodu osobowego. Muskularne nadwozie L200 piątej generacji wyróżnia całkowicie nowa, atletyczna stylistyka nadwozia zbudowanego na nowej ramie konstrukcyjnej. Masę samochodu utrzymano na niskim poziomie, uzyskując znakomity stosunek mocy do masy a współczynnik oporu powietrza Cx udało się obniżyć do wielkości 0,40. Powiększono ilość miejsca w kabinie, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów samochodu (uzyskując też najmniejszy promień skrętu w tym segmencie pojazdów, wynoszący 5,9 m) i zapewniając długość przestrzeni ładunkowej na konkurencyjnym poziomie. Nowy silnik i przekładnie Pojazd napędza nowoczesny, niskoprężny silnik Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 181 KM z systemem zmiennych faz rozrządu. Całkowicie nowa 6-biegowa przekładnia manualna (oraz nowy 5-biegowy automat) pozwoliły poprawić osiągi samochodu, obniżyć emisję CO2 i ograniczyć zakres czynności obsługowych. Wnętrze – wyższa jakość i komfort We wnętrzu nowego Mitsubishi L200 uzyskano znaczący, łatwo zauważalny postęp w jakości wykonania, zapewniono wygodniejsze fotele i lepszą pozycję za kierownicą, zredukowano drgania i hałasy, co przekłada się na lepsze wrażenia z jazdy i wyższy komfort podróżowania. Wyższa trwałość, niezawodność i bezobsługowe podzespoły Znacząco poprawiono też trwałość samochodu już na etapie konstrukcyjnym – od wzmocnionego nadwozia i ramy, po wydłużone przebiegi międzyobsługowe układu napędowego (wymiana oleju w silniku co 20.000 km zamiast 15.000 km, przekładnia automatyczna bezobsługowa, zamiast obsługi co 80.000 km), czy bardziej rozbudowane zabezpieczenie przed korozją. Najwyższy poziom bezpieczeństwa Nowe L200 oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa: napędu na dwie osie Super Select 4WD II (z reduktorem), z nowym, elektronicznym wyborem trybu pracy za pomocą przełącznika obrotowego, uzyskano o 7% wyższą sztywność skrętną ramy podwozia o całkowicie nowej konstrukcji, zoptymalizowano geometrię zawieszenia kół, wprowadzono systemy aktywnego bezpieczeństwa, jak ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu (LDW), wspomaganie stabilności przyczepy (TSA), wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HSA), wprowadzono reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe) zapewniające wyższe bezpieczeństwo jazdy nocą, szczególnie w warunkach zimowych. Nowa wersja opatentowanej przez MMC struktury nadwozia RISE i 7 poduszek bezpieczeństwa, w tym kolanowa dla kierowcy zapewnia znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa biernego. Bogate wyposażenie Nowe Mitsubishi L200 oferuje wyjątkowo bogate wyposażenie w skład którego wchodzą między innymi kamera cofania, bezkluczykowy rozruch przyciskiem Engine Stop/Start, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, regulacja kąta i odległości kierownicy czy dwustrefowa automatyczna klimatyzacja wnętrza. W Polsce już jesienią Polski debiut rynkowy nowego Mitsubishi L200 jest planowany na jesień bieżącego roku. Ekstremalne Mitsubishi Pajero 2015 Drugim modelem eksponowanym przez Mitsubishi w Poznaniu jest debiutujący niedawno na polskim rynku, rozsławiony dzięki sukcesom w Dakarze, terenowy SUV Mitsubishi Pajero 2015 po face liftingu w wersji przygotowanej do jazdy w ciężkim terenie. Słynna terenówka i dotąd niepobity rekord 12 zwycięstw w Dakarze … Mitsubishi Pajero to jeden z dwóch najbardziej znanych modeli spod znaku Trzech Diamentów. Światową sławę zdobył dzięki rajdowi Dakar, który uchodzi za najtrudniejszą dla człowieka i samochodu próbę sportową. Mitsubishi Pajero jest najbardziej utytułowanym samochodem w 36-letniej historii tego rajdu-maratonu i ma na swoim koncie dwanaście zwycięstw. Aż w pięciu edycjach Dakaru wszystkie miejsca na podium przypadły zawodnikom zasiadającym za kierownicą Pajero. Żaden z producentów samochodów, motocykli bądź ciężarówek nie osiągnął takich rezultatów, jak Mitsubishi a rekord 12 zwycięstw nie został dotąd pobity przez inną markę. … dzięki niezrównanemu napędowi 4x4 i niezawodności Wkraczając na nowe terytoria – jak to miało miejsce np. w 1983 roku w przypadku debiutującego wtedy, pierwszego modelu Pajero – samochody terenowe firmy Mitsubishi Motors nigdy nie czyniły tego kosztem wytrzymałości, dzięki czemu te niezwykle twarde pojazdy chętnie znajdowały nabywców wśród architektów, farmerów czy weterynarzy. W odróżnieniu od luksusowych SUV-ów, terenówki, takie jak model Pajero znalazły sobie unikalną niszę rynkową, gdzie przede wszystkim liczą się możliwości terenowe w połączeniu z komfortem i niezawodnością. Te cechy i dobre osiągi są gwarantowane dzięki solidnej konstrukcji Mitsubishi Pajero (rama zintegrowana z nadwoziem), mocnej, oszczędnej, wysokoprężnej, turbodoładowanej jednostce napędowej z układem wtryskowym Common Rail o pojemności 3.2 litra i mocy 200 KM oraz znakomitemu układowi napędu na 4 koła Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Z silnikiem współpracuje inteligentna, automatyczna, pięciobiegowa skrzynia biegów INVECS-II (Innovative Vehicles Electronic Control System) z sekwencyjnym trybem “Sport Mode”, która dopasowuje się do stylu prowadzenia kierowcy i dobiera przełożenia odpowiednio do zapamiętanych danych. Ogromne możliwości w terenie dają znakomite parametry – 700 mm głębokość brodzenia, 45-stopniowy kąt pochylenia, 35-stopniowa zdolność wspinania czy 34,5-stopniowy kąt natarcia. Mitsubishi Pajero może holować przyczepy o masie 3500 kg. Facelift 2015 Zachęcona świetnymi wynikami sprzedaży (do dziś sprzedano ponad 3 miliony egzemplarzy Mitsubishi Pajero) firma MMC nieustannie pracuje nad udoskonalaniem swojego wciąż niezwykle popularnego modelu Pajero, jednocześnie zachowując wyjątkowy charakter tego auta. Najnowszy model 2015 otrzymał nowy przedni zderzak i atrapę chłodnicy oraz nową osłonę koła zapasowego w kolorze nadwozia na tylnych drzwiach pojazdu. Standardem w Polsce są ponadto światła do jazdy dziennej w technologii LED, znakomity system audio prestiżowej firmy Rockford Fosgate 2 DIN z dużym wyświetlaczem, system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS i nowy kluczyk ze składanym grotem. Oferta w Polsce W Polsce Mitsubishi Pajero Wagon (5-drzwiowe) i Mitsubishi Pajero 3D (trzydrzwiowe) są dostępne w bogato wyposażonej wersji Instyle AT. Na długiej liście standardowego wyposażenia tej wersji znajdują się światła dzienne LED, automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka siedzeń wraz z pokrytą skórą kierownicą i gałką zmiany biegów, tempomat i zestaw Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, kamera cofania, okno dachowe, elektryczna regulacja siedzenia kierowcy (w Pajero 5D także pasażera), przednie reflektory ksenonowe i elektrochromatyczne lusterko wsteczne a Pajero 5D oferuje dodatkowo zestaw audio Rockford Fosgate. O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów Mitsubishi Pajero 2015 dbają systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, układy wspomagania hamowania i priorytetu hamulca, wzmocnienia boczne w przednich drzwiach, zestaw 6 poduszek bezpieczeństwa – czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera a także kurtynowe poduszki powietrzne dla 1. i 2. rzędu siedzeń. Mitsubishi Pajero 2015 jest dostępne w 7 kolorach nadwozia. Wersja 5-drzwiowa kosztuje 229 990 zł (auta wyprodukowane w 2014 roku - 186 090 zł). 3-drzwiowa odmiana Mitsubishi Pajero 2015 (produkcja 2015) jest dostępna w cenie 159 990 zł (po zniżce 10 000 zł). Poznań - jeszcze bardziej terenowo Wersję Pajero 2015 prezentowaną na poznańskiej wystawie wyposażono dodatkowo w pakiet akcesoriów do jazdy w terenie. W jego skład wchodzi zestaw sprężyn i amortyzatorów Ironman +2, który podnosi zawieszenie auta o 5 cm, wyciągarka Superwinch Tiger Shark 9500 z liną syntetyczną i ślizgiem oraz płytą montażową, komplet aluminiowych, 5-milimetrowych osłon silnika, skrzyni biegów i reduktora, snorkel Safari, aluminiowe, 18-calowe obręcze kół z oponami typu AT firmy Yokohama, bagażnik dachowy Front Runner oraz 4 reflektory dalekosiężne Max Tel.
  2. MITSUBISHI L200 – 5. seria Sport Utility Truck – kolejna generacja Po 9 latach produkcji (i 1.300.000 wyprodukowanych samochodach*), obecnie sprzedawany Mitsubishi L200 pickup opuszcza taśmy produkcyjne, na których pojawił się całkowicie nowy model 5. serii – czekający na swoją europejską premierę na 85. Genewskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym. Jest on prekursorem nowej generacji jednotonowych pickupów, a nie powtórką konstrukcji opartej o znane schematy. Ponad 4 miliony L200 Mimo, że zwyczaj “cywilnego” wykorzystywania takich pickupów w Europie jest dosyć świeży, nabywcy L200 mogą korzystać z 6 dekad doświadczeń konstrukcyjnych MMC i znajomości rynków tego typu pojazdów. Zaczynając prace nad nowym modelem pickupa, Mitsubishi Motors budowało go na tradycji wywodzącej się jeszcze z sukcesów wprowadzonego na rynek w 1946 roku dostawczego trójkołowca Mizushima. Był to bardzo prosty pojazd o ładowności 0,4 tony opracowany przez należącą do Mitsubishi firmę Mizushima Motor Vehicle Works. Po latach powstał model L200, który produkowano dotychczas w 4 seriach, łącznie wypuszczając z fabryk 4.077.000* samochodów, poczynając od roku 1978, aż do jesieni roku 2014. Blisko 440.000 z nich jeździ obecnie po drogach całej Europy. * Według stanu na wrzesień 2014 Strategia L200 (znany też jako “Triton” lub “Strada” poza Europą) to dla Mitsubishi Motors Corporation model o strategicznym znaczeniu. Dla ekosystemu produkcyjnego w Tajlandii jest on produktem kluczowym, jako że począwszy od 3. generacji modelu L200, tam koncentruje się cała jego produkcja. Powstający w “drugiej fabryce” Mitsubishi Motors Thailand, czyli w zakładach Laem Chabang, całkowicie nowy model L200 ma do wypełnienia ambitny plan sprzedaży wynoszący 200.000 samochodów rocznie (przy130.000 samochodach poprzedniej serii L200) na rynkach całego świata (z wyjątkiem Japonii, USA i Kanady), z Europą jako drugim najważniejszym rynkiem (12%), niedaleko za krajami stowarzyszenia ASEAN. W Europie odchodzący model L200 został sprzedany łącznie w ilości około 220.000 egzemplarzy, licząc do końca produkcji modelu, co czyniło z niego ważne źródło przychodów w tym regionie świata. W roku 2014 – ostatnim pełnym roku sprzedaży poprzedniej serii, model L200 sprzedał się w liczbie 18.371 egzemplarzy (bez Rosji i Ukrainy), co ilościowo stanowiło 13% europejskiej sprzedaży MMC (w 34 krajach), a pierwsza piątka największych rynków zbytu tego modelu składała się z Wielkiej Brytanii, Turcji, Francji, Niemiec i Austrii. Nowy od A do Z Piąta seria L200 została opracowana w 100% przez MMC w ciągu 28 miesięcy, jako najnowsze wcielenie koncepcji sportowo-użytkowego pickupa (Sport Utility Truck), którą po raz pierwszy zrealizowano w roku 2005 w poprzedniej generacji L200. W nowym samochodzie trzeba było wyjść naprzeciw coraz bardziej zróżnicowanym oczekiwaniom klientów kupujących pickupy na całym świecie, oferując im jednocześnie więcej stylu i komfortu, lepsze własności drogowe, lepsze wyposażenie i wyższą niezawodność. Co więcej, całkowicie nowy model L200 został również zaprojektowany tak, by jego oddziaływanie na środowisko było jak najmniejsze, stąd minimalna w poprzedniej serii emisja CO2 wynosząca 199 g/km* została obniżona do 169 g/km** w nowym L200 (przy poziomie emisji od 180 do 265 g/km w konkurencyjnych samochodach innych producentów). W tej delikatnej dziedzinie, Mitsubishi Motors Corporation patrzy na sprawę dalej, niż wynika to z obowiązujących norm i uznaje swoją odpowiedzialność za stan środowiska naturalnego, a L200 jest bardzo dobrym przykładem takiego odpowiedzialnego, prośrodowiskowego, inżynierskiego podejścia do tematu. Dla MMC jest najważniejsze, by zaoferować klientom pojazdy o niskim wpływie na środowisko, niezależnie od segmentu, kategorii lub możliwych korzyści podatkowych. * od199 do 234 g/km ** od 169 (2WD) do 193 g/km W skrócie Całkowicie nowa, atletyczna stylistyka nadwozia, z zachowaniem ekspresyjnego kształtu dolnej krawędzi kabiny w kształcie litery “J”, co stało się znakiem rozpoznawczym odchodzącego modelu L200. Współczynnik oporu powietrza Cx udało się obniżyć do wielkości 0,40, utrzymano też masę samochodu na rozsądnym poziomie, uzyskując znakomity stosunek mocy do masy samochodu. Powiększono ilość miejsca w kabinie, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów samochodu (uzyskując też najmniejszy promień skrętu w tym segmencie pojazdów, wynoszący 5,9 m), zapewniono także długość przestrzeni ładunkowej na konkurencyjnym poziomie. Uzyskano znaczący, łatwo zauważalny postęp w jakości wykonania, wprowadzono wygodniejsze fotele i lepszą pozycję za kierownicą, wyższy komfort jazdy, zredukowano drgania i hałasy, co przekłada się na lepsze wrażenia z jazdy i wyższy komfort podróżowania. Szczególną funkcjonalność uzyskano w wersji Club Cab z podwójnymi, dwuzawiasowymi drzwiami (4 drzwi). Nowy silnik MIVEC Diesel o pojemności 2,4 litra i mocy 154 KM lub 181 KM oznaczony jako 4N15 jest powiększoną pojemnościowo wersją silników 4N13 (napędzających modele ASX i Lancer) i 4N14 (znanego z Outlandera). Różni się od nich między innymi niższą emisją CO2, którą zmniejszono ze 199 g/km w L200 poprzedniej generacji do 169 g/km w najnowszym L200 (w porównaniu do emisji od 190 do 250 g/km w modelach innych producentów). Całkowicie nowa 6-biegowa przekładnia manualna (oraz nowy 5-biegowy automat) pozwoliły poprawić osiągi samochodu, obniżyć emisję CO2 i ograniczyć zakres czynności obsługowych. Trwałość samochodu zwiększono już na etapie konstrukcyjnym – od wzmocnionego nadwozia i ramy, po wydłużone przebiegi międzyobsługowe układu napędowego (wymiana oleju w silniku co 20.000 km zamiast 15.000 km, przekładnia automatyczna bezobsługowa, zamiast obsługi co 80.000 km), bardziej rozbudowane zabezpieczenie przed korozją itp. Podwyższone bezpieczeństwo aktywne: zachowano przeniesienie napędu Super Select 4WD II (z reduktorem), z elektronicznym wyborem trybu pracy za pomocą przełącznika obrotowego, uzyskano o 7% wyższą sztywność skrętną ramy podwozia o całkowicie nowej konstrukcji, zoptymalizowano geometrię zawieszenia kół, wprowadzono systemy aktywnego bezpieczeństwa, jak ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu (LDW), wspomaganie stabilności przyczepy (TSA), wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HSA), wprowadzono reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe) zapewniające wyższe bezpieczeństwo jazdy nocą, szczególnie w warunkach zimowych. Podwyższono bezpieczeństwo bierne (nowa wersja opatentowanej przez MMC struktury nadwozia RISE, dodano kolanową poduszkę bezpieczeństwa dla kierowcy). Nowe funkcje i elementy wyposażenia (dostępność zależna od wersji modelowej i rynku przeznaczenia): kamera cofania, bezkluczykowy rozruch przyciskiem Engine Stop/Start, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja wnętrza, łopatki zmiany biegów przy kierownicy, regulacja kąta i odległości kierownicy, system audio z technologią cyfrową Digital Audio Broadcasting, gniazdo USB, itp.... Atletyczna stylizacja Gdy Mitsubishi Motors wprowadziło 4 serię L200 w 2005 roku, rynek szybko uznał ten model za trwały, wytrzymały i praktyczny jednotonowy pickup, który dzięki zewnętrznej stylizacji bardziej przypomina pojazd klasy SUV. Stylizacja była rzeczywiście pierwszym elementem wyróżniającym koncepcję "Sport Utility Truck", którą ten samochód zapoczątkował, ze swoją kabiną wyraźnie inspirowaną terenową wyścigówką Pajero/Montero Evolution, skrzynią ładunkową zintegrowaną stylistycznie z kabiną i odważnym znakiem rozpoznawczym w postaci linii o kształcie litery „J” oddzielającej kabinę i skrzynię ładunkową modelu Double Cab. Tradycyjny, pudełkowaty pickup został odesłany do lamusa. Od tego czasu rynek ewoluował, oczekując bardziej wyrazistego wyglądu. Równolegle inżynierowie MMC pracowali również nad aerodynamiką – ze sporym powodzeniem. Ograniczając współczynnik czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40 (z 0,46 w poprzednim L200), a utrzymując ciężar w rozsądnych granicach uzyskano doskonały stosunek mocy do masy (10,36 kg/KM*), dodatkowo optymalizując przestrzeń we wnętrzu i wspierając w ten sposób cel Mitsubishi w postaci minimalizacji zużycia paliwa i emisji CO2. *Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T Przy zachowaniu jednolitej formy kabiny i skrzyni ładunkowej, 5. seria L200 pozostała przy miękkich, zaokrąglonych kształtach poprzednika o wyrafinowanej rzeźbie i kształcie powierzchni nadwozia. Nieco muskularną i dynamiczną stylistykę zapożyczono z modelu Concept GR-HEV z 2013 roku, który przywołuje postać dobrze zbudowanego sportowca, wzbogacając tę sylwetkę o linię „J” tworzącą ciekawy efekt wizualny i dającą poczucie ruchu. W widoku z przodu wykorzystano te same ekspresyjne motywy, używając kompozycji krzywizn z wyraźnie prowadzonymi liniami wzmacniającymi wrażenie dużej szerokości i solidności. W centralnym miejscu wlotu powietrza znalazły się firmowe trzy diamenty, z których pociągnięto gładko biegnące linie prowadzące do potężnych reflektorów HID (ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED i projekcyjnym oświetleniem biksenonowym) i do masywnego zderzaka, który swoim kształtem podkreśla funkcję ochronną. Skrzynia ładunkowa jest zgrabnie wystylizowana - ale bez utraty własności użytkowych – co dodatkowo wzmocniono “zawinięciem” na jej bokach tylnych lamp zespolonych lub (opcjonalnie) zderzaka, sprawiającego wrażenie wyfrezowanego wprost z litego metalu. W nawiązaniu do przedstawionego w 2013 roku studyjnego samochodu Concept GR-HEV, który podpowiadał, czego można spodziewać się po wyglądzie nowego L200, w ofercie akcesoryjnej MMC znajdzie się nowa, stylowa pokrywa skrzyni ładunkowej “full box”. Inteligentne narzędzie Tak jak w poprzedniej serii, wszystkie warianty nowego L200 otrzymały rozstaw osi pozwalający zaoferować długość wnętrza należącą do najlepszych w tej klasie pojazdów, bez kompromisów dotyczących ładowności samochodu. Najwyraźniej widać to w wariancie Double Cab, gdzie użycie charakterystycznej linii podziału „J” między kabiną i skrzynią ładunkową pozwoliło uzyskać przestronne wnętrze, zapewniając jednocześnie solidną powierzchnię ładunkową, a wszystko kosztem minimalnego wzrostu długości całkowitej samochodu (o 2 cm). Nowe Mitsubishi L200 pozostaje pickupem klasy “5 metrów” (przy długości 5205 mm w wersji Double Cab), co stanowi ułatwienie przy parkowaniu i manewrowaniu (szczególnie w połączeniu z najmniejszym w tej klasie promieniem skrętu 5,9 m). Utrzymanie niskiej masy własnej jest z kolei kluczem do uzyskania niskiego zużycia paliwa oraz niskiej emisji CO2, co będzie skutkowało niższymi kosztami eksploatacji, na które zwracają szczególną uwagę niezależni profesjonaliści i właściciele małych firm. Mimo konsekwentnego utrzymywania ograniczonych wymiarów samochodu, inżynierowie MMC zdołali uzyskać bardzo rozsądną długość skrzyni ładunkowej (1520 mm), która stanowi 29,2% długości samochodu i jest parametrem całkowicie porównywalnym z konkurencją*, której pojazdy mają bez wyjątku większą długość całkowitą. * od 28.5% do 29.6% Udało się także powiększyć głębokość skrzyni ładunkowej (do 475 mm w nowym L200, z 460 mm w poprzedniej serii). Dzięki starannemu opracowaniu struktury nośnej (z wykorzystaniem dużej ilości stali o wysokiej wytrzymałości*, sztywniejszą ramą podwozia itp.), udało się utrzymać masę na rozsądnym poziomie (tylko 1875 kg w wersji Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T), a przy tym powiększyć dopuszczalną masę holowanej przyczepy do maksymalnie 3100 kg (zależnie od wersji modelowej), zwiększono też sztywność struktury, podwyższono bezpieczeństwo bierne, a także obniżono poziom hałasów i drgań w kabinie. *21 % blach o wytrzymałości na rozciąganie 440 MPa lub wyższej, co stanowi wzrost o 9 % w porównaniu do poprzedniej serii L200 (wersja Double Cab). Odporność na korozję jest szczególnie istotna dla profesjonalistów i klientów użytkujących samochód częściowo do celów prywatnych. Użycie blach odpornych na korozję* zarówno w kabinie, jak i w przestrzeni ładunkowej, szczególnie w połączeniu z uszczelnieniem połączeń, pozwoli zwiększyć odporność samochodu na upływ czasu, co znajduje wyraz w udzielanej na samochód gwarancji korozyjnej (standardowo w Europie 12 lat). * W stosunku masowym 62 % blach ma wysoką odporność na korozję, co stanowi wzrost o 12 % w porównaniu do poprzedniej serii L200 (wersja Double Cab). Dopracowane wnętrze Inżynierowie MMC szczególnie zadbali o wnętrze nowego L200, zapewniając jego efektywność począwszy od łatwości wsiadania i wysiadania, poprzez komfort, widoczność, ilość miejsca, a na elementach wyposażenia kończąc. Dostępne w Europie wersje Double Cab oraz Club Cab będą oferowały szczególną wygodę przy zajmowaniu miejsc w kabinie. Wersja Club Cab będzie dysponowała podwójnymi drzwiami, czyli dwoma parami drzwi. Główne drzwi z przodu są uzupełniane przez tylne, mniejsze i nieco ukryte skrzydła zawieszone na słupku „C” na końcu kabiny. Oznacza to znaczne ułatwienie przy wsiadaniu i wysiadaniu oraz przy przewozie przedmiotów w kabinie, w czym pomaga brak słupka „B” pomiędzy przednimi i tylnymi drzwiami. Po zajęciu miejsca w nowym L200 łatwo zauważyć, że kabina jest większa niż poprzednio, z przodu więcej jest miejsca nad głowami, większa jest też szerokość samochodu na wysokości ramion, a z tyłu wzrosła ilość miejsca na nogi. W L200 w wersji Double Cab pasażerowie podróżujący z tyłu otrzymają dodatkowo bardziej odchylone do tyłu oparcia siedzeń. Za kierownicą nowego L200 spore zmiany dotyczą pozycji kierowcy, jeśli porównywać ją z poprzednią serią. Jest to wynik wsłuchiwania się w opinie klientów i dokonywania zmian, których klienci sobie życzą. W zakresie ergonomii zmiany te obejmują: szersze i dłuższe siedzisko oraz oparcie fotela, solidniejsze podparcie boczne, bardziej miękki i bardziej elastyczny materiał poduszki siedziska fotela, regulację kierownicy obejmującą zarówno kąt, jak i odległość od fotela kierowcy, optymalizację wysokości siedzenia kierowcy, dobrą widoczność przedniej krawędzi maski, konstrukcję słupków minimalizującą martwe pole widzenia – do przodu, jak i na boki i do tyłu, delikatniejsze, spłaszczone ramiona wycieraczek. Promień 
skrętu Taka liczba udoskonaleń, wraz z najmniejszym w klasie promieniem skrętu oraz zmniejszonym przełożeniem przekładni kierowniczej powinna zdecydowanie ułatwić codzienne poruszanie się po mieście i manewry. Celem konstruktorów było wzmocnienie koncepcji samochodu określonej terminem “Sport Utility Truck”, z wyraźnym podkreśleniem wysokiej jakości wykonania, komfortu i bezpieczeństwa, także poprzez wprowadzenie nowych elementów wyposażenia. Biorąc panel środkowy jako punkt odniesienia, nowej desce rozdzielczej nadano symetryczne kształty, co przynosi poczucie uspokajającej ciągłości od paneli drzwi do konsoli centralnej, a efekt ten wzmocniono przez stosowanie wyższej klasy, delikatniejszych materiałów w kolorach czarnym i szarym. Pracując nad wyższą jakością wykończenia wnętrza, w nowym L200 szeroko wykorzystano materiały o eleganckim wyglądzie, takie jak panele wykończone w czerni fortepianowej i chromowane akcenty konsoli centralnej, panelu środkowego i ramki przełączników sterowania okien. W wersji z napędem 4 kół, przełącznik trybu jazdy – wykończony w czerni fortepianowej - dodaje technicznego piękna wnętrzu nowego jednotonowego pickupa Mitsubishi Motors. Bardziej komfortowe wrażenia z jazdy L200 ułatwiające pracę za kierownicą zostały wzmocnione przez istotne udoskonalenia projektu struktury nośnej dokonane przez inżynierów MMC. Jak już wspomniano, doprowadziło to między innymi do wzrostu o 7% sztywności skrętnej ramy, wpływając korzystnie na prowadzenie i stabilność samochodu, a także spowodowało zmniejszenie poziomu hałasów i wibracji w kabinie. Wraz z większą sztywnością ramy podwozia, kabiny i skrzyni ładunkowej, strategiczne rozmieszczenie izolacji akustycznej, materiałów absorbujących i tłumiących drgania, zapewnia jeszcze cichsze i bardziej komfortowe warunki we wnętrzu samochodu. Efekt potęguje bogate wyposażenie, które zaskoczy wielu użytkowników nowego L200, takie jak: reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe), kamera cofania, bezkluczykowy rozruch przyciskiem Engine Stop/Start, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja wnętrza, łopatki zmiany biegów przy kierownicy, regulacja kąta i odległości kierownicy, system audio z technologią cyfrową Digital Audio Broadcasting, gniazdo USB, itp.... Bezpieczeństwo aktywne Stosując ponownie architekturę nadwozia umieszczonego na ramie, co jest oczywistym wyborem w przypadku pickupa przeznaczonego do ciężkiej pracy (ładowność, holowanie), nie zrezygnowano w 5 serii L200 z udoskonalenia ramy podwozia w stosunku do poprzednika. Bardzo trwała, solidna konstrukcja została opracowana także z myślą o bezpieczeństwie - przednia część struktury lepiej absorbuje energię w przypadku czołowego zderzenia, co jest wynikiem dalszej ewolucji opatentowanego przez MMC systemu bezpieczeństwa struktury pojazdu RISE*, z kabiną pasażerską o bardzo wysokiej odporności na deformacje zderzeniowe, z podłużnicami ramy wyposażonymi z przodu w dodatkowe wzmocnienia i ze wzmocnionymi poprzeczkami ramy celem zwiększenia zdolności przejmowania energii uderzenia. * RISE - “Reinforced Impact Safety Evolution”: system opracowany przez MMC, zapewniający zasadniczą poprawę zachowania się struktury nośnej samochodu przy uderzeniach z różnych kierunków, pozwalający na skuteczne rozpraszanie energii zderzeń bocznych i tylnych oraz pozwalający na kontrolowanie odkształceń, co zapewnia istotne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa biernego. Bezpieczeństwo na pokładzie L200 jest kompleksowo podwyższane przez kolejne nowo wprowadzone rozwiązania, spośród których najważniejszymi są: kolanowa poduszka bezpieczeństwa dla kierowcy, z którą system SRS liczy 7 poduszek, system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDW), system wspomagania stabilności przyczepy (TSA), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA), reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe) zapewniające wyższe bezpieczeństwo jazdy nocą, szczególnie w warunkach zimowych. Wymienione nowe funkcje bezpieczeństwa dołączają do stosowanych wcześniej funkcji i systemów, jak system aktywnej stabilności i kontroli trakcji, wspomaganie hamowania awaryjnego, układ priorytetu hamowania, system ABS z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania, awaryjny sygnał stopu, itp. Na drodze i w terenie Prawdziwie wielozadaniowy, jednotonowy pickup, jakim jest L200, musi działać w każdych warunkach terenowych, zapewniając zawsze dynamiczną sprawność, komfort i bezpieczeństwo. Jak już wspomniano, całkowicie nowa rama podwozia jest punktem wyjścia, a jej o 7% większa sztywność skrętna umożliwia zawieszeniu kół dbanie o prowadzenie i stabilność samochodu bez zakłóceń wynikających z odkształceń sprężystych struktury nośnej. Korzystając z takich własności struktury nośnej z priorytetem dla trwałości i niezawodności, nowe Mitsubishi L200 zachowuje ogólny układ konstrukcyjny swojego poprzednika, czyli podwójne wahacze poprzeczne i sprężyny walcowe z przodu oraz resory piórowe z tyłu, przy czym wybór tych ostatnich podyktowany jest dostosowaniem do ciężkich warunków eksploatacyjnych. W wersjach 2WD High Rider oraz 4WD, nowo zaprojektowane resory piórowe są inaczej umieszczone względem ramy, a ich długość została zwiększona. W przednim zawieszeniu, przy okazji wprowadzanych zmian geometrii zwiększono średnicę stabilizatora przechyłów. Wprowadzone modyfikacje zapewnią lepszy komfort jazdy na drodze oraz lepszą stabilność w czasie jazdy terenowej. Podsumowując najważniejsze zmiany w podwoziu, to: zmiana stabilizatora przechyłów w przednim zawieszeniu, optymalizacja sztywności sprężyn i resorów piórowych (przód i tył), a także zmiana charakterystyk amortyzatorów, powiększone elementy mocujące nadwozie do ramy, mniejsze przełożenie przekładni kierowniczej ograniczające wysiłek kierowcy, optymalizacja siły wspomagania kierownicy, celem precyzyjniejszego przekazywania sygnałów z drogi na kierownicę, co poprawiło kierowalność i stabilność samochodu, w układzie hamulcowym zmniejszono skok pedału i siłę, z jaką kierowca musi naciskać na pedał hamulca. Wszystkie te ulepszenia są równie skuteczne na gładkiej drodze, jak i w terenie, gdzie nowe L200 dysponuje atutami swojego poprzednika: opracowany przez MMC stały napęd wszystkich kół "Super Select 4WD II" z reduktorem*, będzie teraz załączany za pomocą obrotowego elektronicznego przełącznika na konsoli środkowej. Dodatkowo uzyskano podział momentu napędowego w proporcji 40:60, co poprawiło własności jezdne samochodu. * Na niektórych rynkach i w niektórych wersjach modelowych dostępny jest ulepszony system Easy Select pozwalający na wykorzystanie napędu 4WD tylko w razie potrzeby. Oryginalnie opracowany dla modelu Pajero/Montero/Shogun, system Super Select (obecnie “Super Select 4WD-II”) firmy Mitsubishi Motors pozwala kierowcy na wybór najwłaściwszego trybu pracy w zależności od warunków terenowych i innych czynników zaobserwowanych przez kierowcę. Możliwe jest przełączanie pomiędzy trybami jazdy 2WD i 4WD bez zatrzymywania samochodu (przy prędkości poniżej 100 km/h), bez względu na aktualny rodzaj nawierzchni. Dużym atutem systemu Super Select jest ustawienie “4H” stałego napędu 4WD, czyli możliwość korzystania z niego przy dowolnej prędkości jazdy (w granicach obowiązujących przepisów) i na dowolnym rodzaju nawierzchni Jest to wciąż rzadkość w tym segmencie rynkowym, szczególnie w samochodach dysponujących reduktorem. W szczególnym przypadku pickupa, jakim jest L200, Super Select 4WD dodaje w znaczący sposób przyczepności, gdy samochód porusza się bez obciążenia skrzyni ładunkowej. Oferuje on blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, co gwarantuje wyjątkową sprawność w terenie, ale również kontroluje rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w trybie 4H, zapewniając znakomite i łatwe prowadzenie samochodu na bardzo zróżnicowanych nawierzchniach, od asfaltowych dróg, po śliskie, nieutwardzone trakty. W przeciwieństwie do niektórych swoich konkurentów, Super Select wyposażony jest również w zakres niskich przełożeń ("4LLc") umożliwiających rzeczywiście terenową jazdę, z załączoną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, służącą uzyskaniu maksymalnej przyczepności na luźnej nawierzchni (dostępność w zależności od rynku i wersji modelowej), podnosząc własności terenowe samochodu na jeszcze wyższy poziom, - łącznie ze zdolnością brodzenia przy głębokości wody do 600 mm. MIVEC Diesel Mitsubishi Motors Corporation poważnie traktuje swoją odpowiedzialność za stan środowiska i w związku z tym oferuje samochody mające możliwie jak najmniejszy wpływ na środowisko naturalne, niezależnie od segmentu rynkowego, czy klasy pojazdu. Takie podejście do spraw środowiska skłoniło firmę do podjęcia pionierskich opracowań dotyczących napędu elektrycznego (EV) i hybrydowego typu plug-in (PHEV). Stąd też wywodzą się zaawansowane prace w zakresie aerodynamiki i oszczędności na masie w produkowanych pojazdach. Te same priorytety doprowadziły do skonstruowania całej rodziny zupełnie nowych silników MIVEC Diesel (Diesel z systemem zmiennych faz rozrządu), z których jeden znalazł się pod maską nowego modelu L200. Jest to najnowszy z tych silników - “4N15” o pojemności 2,4 litra. Silniki tej rodziny po raz pierwszy wprowadzono na rynek w 2010 roku i obecnie są one dostępne w Europie w modelach ASX, Lancer i Outlander. Jednostki o oznaczeniu "4N1" są wspólnym dziełem Mitsubishi Motors Corporation oraz Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. Są to bardzo sprawne energetycznie silniki wykonane w całości z aluminium, wyposażone w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 cylindry, 16 zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Cechą charakterystyczną tych niskoemisyjnych silników Diesla są bardzo niskie stopnie sprężania, zaliczane do najniższych używanych w motoryzacji (15,5:1 w silniku 2,4 litra stosowanym w L200). Z kolei, tak niskie stopnie sprężania umożliwiły opracowanie bardzo lekkich aluminiowych bloków silnika i stosowanie innych lekkich materiałów, prowadząc do znacznej redukcji masy jednostki napędowej, obniżenia drgań i hałasów pracy oraz podwyższenia ogólnej wydajności, uzyskiwanej poprzez zastosowanie opracowanego przez MMC systemu zmiennych faz rozrządu "MIVEC" (po stronie zaworów dolotowych), jak również turbosprężarek o zmiennej geometrii oraz systemu Auto Stop & Go (dostępnego w zależności od rynku i wersji modelowej). Celem jak najlepszego wykorzystania możliwości silników MIVEC Diesel, w MMC opracowano dwie nowe, wysokowytrzymałe przekładnie (heavy-duty) przeznaczone do 5. serii modelu L200: 6-biegowa przekładnia manualna: całkowicie nowa jednostka, której zadaniem jest ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin, a także zapewnienie krótkich i precyzyjnych ruchów dźwigni zmiany biegów przy minimalnej koniecznej do tego sile oraz ograniczenie głośności i drgań towarzyszących pracy przekładni. 5-biegowa przekładnia automatyczna z sekwencyjnym trybem pracy ”Sport”: zrównoważone połączenie osiągów, niskiej masy i rozsądnych kosztów produkcji. Jest to nowa przekładnia automatyczna używana także w modelu Pajero/Montero/Shogun, której cechą charakterystyczną jest brak planowych czynności obsługowych (w poprzedniej wersji obsługa była wymagana co 80.000 km). Przekładnia zapewnia też lepsze własności eksploatacyjne. Nowy olej przekładniowy (AFT) o niskiej lepkości ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach, ogranicza opory przyczyniając się do niższego zużycia paliwa, a także pozwala podwyższyć trwałość przekładni. W sumie, zapewniając dużą dynamikę i potężny moment obrotowy, silnik 4N15 bardzo dobrze spełnia założenia środowiskowe stawiane przez MMC. Zgodnie z metodyką pomiarową obowiązującą w Europie, jego emisja CO2 obniżyła się ze 199 g/km* w najbardziej oszczędnej wersji poprzedniego modelu L200 do 169 g/km dla najoszczędniejszej wersji nowego L200 (2WD, przy wartościach od 180 do 265 g/km dla samochodów konkurencyjnych). * od 199 do 234 g/km Takie parametry (i wynikające z nich zużycie paliwa) są tym bardziej godne uznania, jeśli wziąć pod uwagę, że nowe L200 oferuje bogatsze i bardziej kompleksowe rozwiązania, niż jego poprzednik, co wynika z potrzeby spełnienia stale rosnących wymagań funkcjonalnych pochodzących zarówno od klientów, jak i wprowadzonych przez zmiany regulacji prawnych, a także uwzględniając podwyższenie możliwości roboczych (jak maksymalna masa przyczepy wynosząca obecnie 3100 kg). Mimo że ogólna koncepcja samochodu jest dobrze znana w całej branży (jednotonowy pickup o konstrukcji ramowej), wyniki pracy inżynierów MMC w zakresie układów napędowych, aerodynamiki, zastosowania lekkich i wysokowytrzymałych materiałów, a także ogólnej lekkości konstrukcji* i rozplanowania pojazdu przyniosły znakomite rezultaty, otwierając nowy rozdział w tym segmencie rynkowym. Do podobnych rezultatów powinny doprowadzić obecnie prowadzone prace dotyczące większości pozostałych segmentów rynkowych. * maksymalnie 1875 kg dla nowego L200, przy 1950 - 2400 kg maksymalnie dla pojazdów konkurencyjnych. Koszty eksploatacji W klasie jednotonowych pickupów używanych często przez małe, niezależne firmy, koszty eksploatacji mają zasadnicze znaczenie. W związku z powyższym, od wczesnego etapu prac nad nowym modelem L200 podejmowano działania, by koszty te ograniczyć: obniżono zużycie paliwa i zapewniono najniższą w klasie emisję CO2 (wyniki podano powyżej), z 15.000 km w poprzednim L200 powiększono do 20.000 km przebiegi między wymianami oleju, z 30.000 km do 60.000 km powiększono przebiegi między kontrolami luzów zaworowych, z 60.000 km do 180.000 km powiększono przebiegi między wymianami płynu chłodniczego, zastosowano bezobsługowy łańcuch rozrządu, zamiast 80.000 przebiegu pomiędzy obsługami przekładni automatycznej wprowadzono przekładnię bezobsługową, zastosowano 62% blach o wysokiej odporności na korozję, to jest o 12% więcej, niż w poprzednim modelu (w stosunku masowym – wersja Double Cab), zastosowano szerzej materiały uszczelniające, Źródło: MMC Car Poland
  3. Firma Mitsubishi Motors (Thailand) Co. Ltd. (MMTh) ogłosiła, że od momentu debiutu w 2005 roku, na całym świecie sprzedało się łącznie ponad 1 100 000 egzemplarzy pickupa L200* obecnej generacji. „W ciągu ostatnich 9 lat sprzedaliśmy łącznie 1 148 000 egzemplarzy modelu L200, z czego 263 000 na rynku w Tajlandii i 885 000 na pozostałych rynkach,” wyjaśnia Masahiko Ueki, nowy prezes firmy MMTh. „Ten 77-procentowy udział odzwierciedla duże uznanie w oczach klientów, jakim wciąż cieszy się model L200. Samochód jest oferowany na 158 rynkach całego świata, przy czym największą popularność zyskał w Europie, państwach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie”, dodał Masahiko Ueki. *„Triton” w Tajlandii i na niektórych rynkach światowych. Szczegółowe dane sprzedażowe (2005 - kwiecień 2014): [TABLE] [TR] [TD]Rok[/TD] [TD]Rynek krajowy w Tajlandii[/TD] [TD]Sprzedaż eksportowa[/TD] [/TR] [TR] [TD]2005[/TD] [TD]13 632[/TD] [TD]434[/TD] [/TR] [TR] [TD]2006[/TD] [TD]25 327[/TD] [TD]77 578[/TD] [/TR] [TR] [TD]2007[/TD] [TD]22 415[/TD] [TD]134 012[/TD] [/TR] [TR] [TD]2008[/TD] [TD]17 718[/TD] [TD]135 007[/TD] [/TR] [TR] [TD]2009[/TD] [TD]9 440[/TD] [TD]64 150[/TD] [/TR] [TR] [TD]2010[/TD] [TD]20 344[/TD] [TD]110 011[/TD] [/TR] [TR] [TD]2011[/TD] [TD]40 613[/TD] [TD]100 107[/TD] [/TR] [TR] [TD]2012[/TD] [TD]61 012[/TD] [TD]117 717[/TD] [/TR] [TR] [TD]2013[/TD] [TD]42 292[/TD] [TD]107 920[/TD] [/TR] [TR] [TD]2014[/TD] [TD]10 644[/TD] [TD]38 567[/TD] [/TR] [TR] [TD]Łącznie[/TD] [TD]263 437[/TD] [TD]885 503[/TD] [/TR] [/TABLE] Od momentu debiutu tego modelu na początku 2006 roku, Europa (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy) ze sprzedażą 198 530 sztuk pozostaje największym rynkiem eksportowym dla modelu L200. 6 państw, w których notuje się najlepsze wyniki to: Wielka Brytania (54 900 egzemplarzy), Turcja (25 367 egzemplarzy), Niemcy (16 429 egzemplarzy), Włochy (15 773 egzemplarzy), Francja (12 879 egzemplarzy) i Hiszpania (10 216 egzemplarzy). Następny krok… Mitsubishi L200 to model, dzięki któremu firma Mitsubishi Motors została pierwszym eksporterem w branży motoryzacyjnej w Tajlandii (pięć lokalnych fabryk oraz nowe lokalne oddziały R&D, który powstaną w 2015 roku) i który przynosi przedsiębiorstwu duże zyski. Model L200 firmy Mitsubishi Motors jest też produkowany w Brazylii. Ten pozytywny trend powinien się również utrzymywać w ujęciu długoterminowym w związku z zapowiedzianym właśnie wprowadzeniem na rynek nowego pickupa L200, którego premierę zaplanowano na przyszły rok. Ten wydajny ekologicznie samochód będzie nawiązywał stylizacyjnie do znakomicie przyjętego modelu Mitsubishi Concept GR-HEV 2013. źródło: MMC Car Poland
  4. Polski oddział Mitsubishi Motors wprowadził właśnie do oferty model znanego pickupa L200 po faceliftingu. Zmiany w modelu roku 2015 dotyczą nadwozia i wnętrza tego pojazdu, który słynie ze znakomitego napędu na 4 koła Super Select 4WD, umożliwiającego jazdę w trybie stałego napędu na 4 koła przy dowolnej prędkości, na każdej nawierzchni. Mitsubishi L200 jest jednym z popularniejszych samochodów typu pickup wśród polskich klientów, szczególnie cenionym wśród przedsiębiorców – spełnia on wymagania firm budowlanych, energetycznych i telekomunikacyjnych, lasów państwowych oraz służb specjalnych, takich jak Straż Pożarna, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej czy Służba Ochrony Kolei. Cenią go także właściciele gospodarstw rolnych, stadnin koni czy jachtów oraz skuterów i quadów. Spośród pojazdów konkurencji wyróżnia go znakomity układ napędu na 4 koła oraz wyjątkowa funkcjonalność. Ten uniwersalny pojazd potrafi przewieźć niemal tonę ładunku w skrzyni, może ciągnąć przyczepę nawet do trzech ton, a w jego kabinie pomieści się pięć osób. L200 2015 Odświeżone Mitsubishi L200 z roku modelowego 2015 wyróżnia się nowym wzorem chromowanej atrapy chłodnicy i nowym systemem audio z radiem 2DIN z CD/MP3 i sześcioma głośnikami w wersjach Club Cab i Double Cab. W specyfikacji Intense Plus uwagę zwracają nowe, aluminiowe 17-calowe obręcze kół oraz nowy wielofunkcyjny wyświetlacz RV z kompasem i wskaźnikami temperatry zewnętrznej i godziny. We wszystkich samochodach L200 2015 produkowanych od maja standardem będzie system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (ASTC) oraz układ wspomagania hamowania. Oferta w Polsce L200 2015 jest już dostępne w polskich salonach Mitsubishi Motors w wersji z Single Cab – z pojedynczą i Double Can - podwójną kabiną oraz Club Cab – półtorej kabiny, z turbodoładowanymi silnikami Diesla o pojemności 2.5 l. i mocy 136 KM i 178 KM, w sześciu konfiguracjach. Ceny Mitsubishi L200 zaczynają się do 95 990 zł a klienci zainteresowani zakupem wersji z podwójną, 5-osobową kabiną Double Cab mogą obecnie skorzystać ze zniżki w wysokości 5000 zł. źródło: MMC Car Poland
  5. Jak pokazują wyniki plebiscytu Auto Bild Allrad 2013, Mitsubishi L200 2.5 DI -D to obecnie najlepszy pikap na rynku niemieckim. Zwycięzców ogłoszono w najnowszym numerze magazynu (11/2013 ), a Mitsubishi L200 w wersji Double Cab wygrało dzięki przestronnemu wnętrzu, mocnemu 178-konnemu, turbodoładowanemu silnikowi wysokoprężnemu oraz stałemu napędowi na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym i reduktorem, co stanowi wyjątkową ofertę w tym segmencie. W odróżnieniu od konkurencji*, stały napęd Mitsubishi zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa na drodze nawet przy dużych prędkościach, zapobiegając uślizgowi kół i utracie przyczepności, oraz gwarantuje bardzo wydajną charakterystykę przyśpieszenia. Niewątpliwą zaletą tego modelu jest fakt, że nie występują tu niedogodności, z jakimi muszą się zmagać użytkownicy pojazdów z dołączanym napędem na cztery koła, takie jak chwilowo pogorszone hamowanie, mniej pewne zachowanie w zakrętach czy szybsze zużycie opon. W plebiscycie Auto Bild Allrad doceniono również bardzo dobry stosunek jakości do ceny klasycznego pikapa Mitsubishi, który w wersji L200 2.5 DI-D + jest standardowo wyposażony w klimatyzację, tempomat, technologię Bluetoooth, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne oraz przyciemniane tylne szyby. Za podobne udogodnienia u konkurencji trzeba sporo dopłacić. O L200 bardzo ciepło wyrażali się organizatorzy plebiscytu: „Mitsubishi wygrywa nie tylko bezkonkurencyjnym stosunkiem jakości do ceny, ale także za sprawą wszechstronnego napędu na cztery koła”. W Polsce Mitsubishi L200 to trzeci najlepiej sprzedający się model wśród samochodów typu pickup (IBRM Samar styczeń-sierpień 2013). Mitsubishi L200 jest dostępny w wersji z pojedynczą i podwójną kabiną, z turbodoładowanymi silnikami Diesla o pojemności 2.5 l. i mocy 136 KM i 178 KM, w ośmiu wersjach wyposażenia. Najtańsze Mitsubishi L200 kosztuje obecnie 73 162 zł netto. * Nissan Navara 2.5 dCi , Ford Ranger 2.2 TDCi, Isuzu D-Max 2.5 TD źródło: MMC Car Poland
  6. MITSUBISHI L200 STORM JUŻ W POLSKIEJ OFERCIE W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował właśnie napędzany na obydwie osie pickup L200 w specjalnej wersji STORM. Limitowana seria L200 charakteryzuje się bogatym wyposażeniem i bardzo korzystną ceną. Mitsubishi L200 jest jednym z popularniejszych samochodów typu pickup wśród polskich klientów. Wyróżnia go funkcjonalność oraz znakomity układ napędu Super Select 4WD, dający możliwość jazdy w trybie stałego napędu na 4 koła przy dowolnej prędkości, na dowolnej nawierzchni. Kupując Mitsubishi L200 właściciele firm mogą odliczyć 23% VAT. Ten uniwersalny pojazd potrafi przewieźć niemal tonę ładunku w skrzyni, może ciągnąć przyczepę nawet do trzech ton, a w kabinie mieści się pięć osób. Mitsubishi L200 jest chętnie kupowane przez przedsiębiorstwa – przy jego zakupie można odliczyć 23% VAT i spełnia on wysokie wymagania firm. Mitsubishi L200 STORM bazuje na wersji Intense z podwójną kabiną z turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 2.5 litra i mocy 178 KM i zaawansowanym technicznie napędem na 4 koła Super Select 4WD. Samochód w wersji STORM wyposażono w czarne orurowanie z przodu i boczne stopnie firmy Steeler a także opony BF Goodrich All Terrain 245/70R16. We wnętrzu pojazdu znajdziemy stację multimedialną Alpine IVE-W530BT kompatybilną z iPodem i iPhonem, z panoramicznym ekranem dotykowym o przekątnej 6,1 cala i systemem Bluetooth, skórzaną tapicerkę z emblematem STORM, skórzaną kierownicę i pokrytą skórą dźwignię zmiany biegów oraz przyciemniane szyby. Mitsubishi L200 STORM obecnie jest dostępny w cenie od 109 990 zł. Źródło: MMC Car Poland
  7. MITSUBISHIPAJERO SPORT IMITSUBISHI L200 EXPEDITION CAMPER NA4X4 OFFROAD SHOW POLAND 2012 Więcej zdjęć: Mitsubishi L200 Expedition Camper fot. MMC Car Poland - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Wnajbliższy weekend, 17 i 18 listopada podczaswystawy 4x4 Offroad Show Poland, polski oddział Mitsubishi Motorszaprezentuje klientom model Mitsubishi Pajero Sport. To jedynyegzemplarz tego modelu w Polsce a celem prezentacji jest zbadaniezainteresowania polskich klientów tym samochodem. Wielkąciekawostką będzie także L200 Expedition Camper - pojazdkempingowy zbudowany na bazie Mitsubishi L200. MitsubishiPajero Sport jestterenowym modelem z napędem na 4 koła, wyposażonym wturbodoładowany silnik Diesla o mocy 178 KM i 5-biegowąprzekładnię manualną lub elektroniczniesterowaną,5-stopniową, automatyczną skrzynię biegów INVECS-II zsekwencyjnymtrybem sportowym. Znakomity układ napędu na 2 osie Super Select4WD, daje możliwość jazdy w trybie stałego napędu na 4 kołaprzy dowolnej prędkości i na dowolnej nawierzchni. Obecnieten samochód nie jest oferowany w Polscea model wystawowy jest jedynym egzemplarzem w naszym kraju, lecz tenspecjalny pokaz podczas targów dla miłośników off-road’u mapomóc w zbadaniu zainteresowania tym pojazdem wśród rodzimychklientów. Nastoiskufirmy Mitsubishi klienci będą także mogli zapoznać się zniezwykłym pojazdem – kamperem zbudowanym na bazie pickupaMitsubishi L200. Samochód ten został stworzony dzięki zamiłowaniudo dalekich i egzotycznych podróży przez Sławomira Wąsowicza -miłośnika pojazdów 4x4 spod znaku Trzech Diamentów i jednego zczłonków klubu Pajero Owners Club. Na podstawie doświadczeń zlicznych wypraw między innymi na Syberię, Bałkany, do Rumunii,Maroka czy na Nord Cap, właściciel firmy Cargo Travel stworzyłpojazd idealnie odpowiadający potrzebom podróżników –Mitsubishi L200 Expedition Camper. MitsubishiL200 ExpeditionCamper, przebudowany i kompletnie dostosowany do wypraw w najdzikszerejony świata, dostępny jest z silnikiem HP (178 KM) w wersji zpodwójną kabiną i półtorej kabiny (od 2013 roku). Kliencizainteresowani takim pojazdem mogą składać zamówienia w firmieCargo Travel http://cargotravel.eu/?page_id=25. Więcej informacji, zdjęcia i film przedstawiający ten samochódmożna znaleźć klikając na link:http://cargotravel.eu/index2.php/?page_id=171 Gamasamochodów 4x4 Mitsubishi nie byłaby pełna bez wsławionegodwunastoma zwycięstwami w rajdzie Dakar, terenowego MitsubishiPajero oraz Mitsubishi L200. To właśnie za kierownicą MitsubishiL200 załoga Adam Małysz/Rafał Marton zdobyli w tym rokuMistrzostwo Polski Samochodów Terenowych. Zarówno Pajero, jak iL200 będzie można podziwiać podczas weekendowej wystawy.Zwiedzający wystawę będą również mieli okazję, by spotkaćKlaudię Podkalicką i obejrzeć rajdowe Mitsubishi Pajero tejjedynej na świecie kobiecej załogi w rajdach cross-country. Tużobok stoiska MMC swoje modele przedstawi klub wielbicieli autterenowych Mitsubishi – Pajero Owners Club. Będzie tam możnazobaczyć przygotowane do wypraw Mitsubishi L200 a także poprzedniągenerację modeli Mitsubishi Pajero Sport oraz Mitsubishi Pajero. Więcejinformacji na temat wystawy4x4 Offroad Show Poland 2012, która odbędzie się w CentrumTargowo-Kongresowym MT Polska przy ulicy Marsa 56C w Warszawie wsobotę 17 listopada w godzinach 10.00-18.00 i niedzielę 18listopada w godzinach 10.00-17.00, można znaleźć na stronie:www.offroadpoland.pl Źródło: MMC Car Poland
  8. [h=2]RAJDOWEMITSUBISHIL200 ADAMA MAŁYSZA [/h] Pojazdza kierownicą którego ściga się w tym roku załoga AdamMałysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabrycznyMitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzanesilnikiem benzynowym. Nadwozietego Mitsubishi L200 z kevlarową karoserią zbudowano na konstrukcjirurowej "Faster". Pojazd napędza 4-litrowy benzynowysilnik V6 Mitsubishi o mocy 280 KM współpracujący z sekwencyjną,6-biegową skrzynią biegów Sadev. Pojazd wyposażono w dyferencjałyX-track Factory step II, 8 amortyzatorów Donnere, hamulce Alcon 320chłodzone cieczą, 450-litrowy zbiornik paliwa Continental FIA iszesnastocalowe obręcze kół Ralliart z oponami BF Goodrich AllTerrain. RajdoweMitsubishi L200 - specyfikacjatechniczna Klasa: FIA T1.1 Silnik: V6 model L200 Ralliart Japan pojemnośćskokowa 4000cm3 układi liczba cylindrów 6 cylindrów w układzie V mocmaksymalna 280KM maksymalnymoment obrotowy 480 Nm/ 3300 rpm ręcznaskrzynia biegów 6biegowa sekwencyjna Sadev Skrzyniarozdzielcza: xtrac Mostynapędowe przedni xtrac tylny xtrac Kołajezdne obręczekół rozmiar Compomotive 16‘ ogumienierozmiar BF Goodrich All Terrain245/85/16 Zawieszenieprzód i tył 8x Donerre Shocks Układhamulcowy Alcon320 mm Masy,wymiary, objętości masawłasna 1997kg długość 4700 mm rozstaw osi 2900mm objętośćzbiornika paliwa 450l ContinentalFIA Źródło: MMC Car Poland
×