Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'kompakt' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 14 wyników

  1. Już od momentu prezentacji PEUGEOT 308 z niecierpliwością oczekiwano na pojawienie się jego sportowej wersji. Marka powierzyła zadanie stowrzenia najbardziej sportowej wersji ekspertom - konstruktorom z zespołu PEUGEOT SPORT, którzy zdobywali doświadczenie na trasach i torach całego świata. Kierowca siedzący za kierownicą PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT dysponuje ekstremalną jednostką - silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 270 lub 250 KM, samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen®, możliwością regulacji zawieszenia oraz PEUGEOT i-Cockpit. Silnik 1.6 THP S&S wyróżnia się ponadto najwyższą sprawnością energetyczną w tej kategorii. Emituje zaledwie 139 g CO2/km i spala 6,0 l/100 km. Od dnia debiutu rynkowego kultowego Peugeot 205 GTi ponad 800 tys. sportowych wersji modeli PEUGEOT było źródłem radości dla swoich właścicieli: 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16… 208 GTi, RCZ R, a obecnie również nowy PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT. 308 GTi by PEUGEOT SPORT - nowa wersja nosi nazwę zespołu konstruktorów, któremu zawdzięcza swoje powstanie. Samochód jest napędzany silnikiem 1.6 THP S&S dostępnym w dwóch poziomach mocy: 182 kW (250 KM) i 200 kW (270 KM). Emisja CO2 w tej jednostce produkowanej zgodnie z normą Euro6, wyposażonej w system Stop&Start, wynosi zaledwie 139 g/km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km. Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM, 308 GTi 270 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy PEUGEOT 308 GTi 270 jest wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen® i opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone. W układzie hamulcowym 308 GTi 270 zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami PEUGEOT SPORT oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu. Dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącemu jedynie 4,82 kg/KM, 308 GTi 250 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,6 sekundy. Wersja ta jest dostępna w zależności od kraju. PEUGEOT 308 GTi wyróżnia się unikalnym, dynamicznym stylem, na który składa się obniżone o 11 mm zawieszenie oraz odmienny kolor przodu i tyłu nadwozia. Sportowe jest również wnętrze samochodu. Dostępne wyłącznie w wersji 308 GTi 270 dwukolorowe nadwozie stanowi połączenie nowego, ognistego odcienia czerwieni Ultimate z czernią Perla Nera. Wchodzą one w skład palety 6 dostępnych kolorów nadwozia gamy 308 GTi. Do wyboru klientów będą następujące lakiery czerwony Ultimate, niebieski Magnetic, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy oraz szary Hurricane. Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, błyskawicznie reagujący w całym zakresie obrotów silnik, wydech o unikalnym brzmieniu, PEUGEOT i-Cockpit, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia … efekt robi wrażenie! Atletyczny design GTi Dwa kolory - czerwony Ultimate i czarny Perla Nera tworzą rasową kompozycję.. Dwubarwne nadwozie doskonale oddaje dynamiczny charakter nowego 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Dzięki czystej i rasowej linii PEUGEOT 308 nie potrzebował specjalnych zabiegów w celu stworzenia sportowej wersji. PEUGEOT 308 GTi zwraca uwagę wyrazistym i prostym stylem, który jednocześnie sprzyja wysokim osiągom. Obniżone o 11 mm zawieszenie i duże 19’’ obręcze kół Carbone19 nadają mu sportowy wygląd. Wersja GTi 270 jest wyposażona w opony Michelin Super SPORT i obręcze typu Reverse, o ażurowej linii, przez które widać imponujące przednie hamulce tarczowe o średnicy 380 mm i czerwone czterotłoczkowe zaciski, na których pojawia się logo konstruktora: PEUGEOT SPORT. Masywny przedni zderzak zapowiada wysoki poziom osiągów. W jego górnej części pomiędzy światłami typu Full LED pojawia się grill opracowany specjalnie dla tego modelu. Czarne listwy są miejscami wycięte i wykończone na błyszcząco, co daje efekt szachownicy. Ten sam motyw szachownicy pojawia się na szerokim dolnym wlocie powietrza. Umożliwia on dopływ powietrza do chłodnicy układu doładowania i jest obramowany kierunkowskazami z sekwencyjnie zapalającymi się diodami LED oraz czerwoną lub chromowaną listwą z czerwonym akcentem Ultimate. Zderzak kończy się deflektorem, który potęguje wrażenie wyjątkowej stabilności tego samochodu, a także zapewnia doskonałą aerodynamikę ze współczynnikiem SCx wynoszącym zaledwie 0,69. Stabilność samochodu podkreślają dwie potężne końcówki wydechu. Charakterystyczny znak GTi, którego nie sposób pomylić z żadnym innym, pojawia się na przednich błotnikach i tylnej klapie. Nadwozie jest dostępne w sześciu kolorach: nowej, dynamicznej czerwieni Ultimate, niebieskim Magnetic, czarnym Perla Nera, szarym Artense, białym Perłowym oraz szarym Hurricane. Wersja 270 KM może mieć unikalne dwukolorowe nadwozie łączące czerwień Ultimate z czarnym odcieniem Perla Nera. Ekstremalny charakter tej wersji dodatkowo podkreślają matowo czarne (a nie chromowane) listwy wokół szyb. Niezależnie od koloru uwagę zwraca staranne dopracowanie i spasowanie poszczególnych elementów nadwozia. Zdecydowanie sportowa kabina utrzymana łącznie z podsufitką w ciemnej kolorystyce zapewnia spójność stylistyczną z nadwoziem. Na desce rozdzielczej, siedzeniach, bokach drzwi, osłonie dźwigni zmiany biegów i wysokiej klasy dywanikach pojawiają się czerwone przeszycia. Nakładka na progi z oznakowaniem „PEUGEOT SPORT” i „GTi” została wykonana z aluminium, podobnie jak nakładki pedałów, oparcie dla stopy i gałka dźwigni zmiany biegów. W wersji GTi 270 kubełkowy fotel pokryty skórą i alkantarą z oznakowaniem „PEUGEOT SPORT” zapewnia doskonałe podparcie boczne i umożliwia lepsze wyczucie samochodu i drogi w każdej sytuacji. Kompaktowa kierownica 351 x 329 mm doskonale leży w rękach i zapewnia precyzję sterowania. Jest pokryta licową skórą. W jej dolnej części umieszczono logo GTi, a u góry czerwone oznaczenie punktu środkowego. Nie zasłania ona umieszczonych wysoko zegarów z wzorem szachownicy na tarczach i powitalnego napisu „GTi” pojawiającego się na centralnym wyświetlaczu. Duży ekran dotykowy z grafiką Redline, idealnie wkomponowany w wykończoną miękkim tworzywem deskę rozdzielczą, stanowi ukoronowanie PEUGEOT i-Cockpit. Dzięki naturalnej ergonomii tego rozwiązania powadzenie auta jest intuicyjne i bezpieczne, co stanowi kluczowy element w przypadku samochodu dysponującego takimi osiągami. Sportowy klimat wnętrza może dodatkowo wzmocnić pakiet Driver SPORT. Naciśnięcie na przycisk SPORT umieszczony na centralnej konsoli powoduje zmianę koloru podświetlenia zegarów z białego na czerwony, na centralnym wyświetlaczu pojawiają się dodatkowe informacje (moc, moment obrotowy, ciśnienie doładowania, przyspieszenie boczne i wzdłużne), wzmacnia się brzmienie silnika i zmienia charakterystyka pracy pedału gazu. Nie pominięto żadnego elementu pozwalającego w pełni wykorzystać potencjał modelu opracowanego przez PEUGEOT SPORT. Doznania z jazdy sygnowane „PEUGEOT SPORT” W PEUGEOT SPORT, dysponującym ogromnym doświadczeniem w zakresie wyścigów samochodowych, powołano zespół zajmujący się wyłącznie opracowywaniem najbardziej wyczynowych wersji w gamie modeli osobowych Peugeot. Konstruktorzy z tego zespołu użyli całego swojego doświadczenia w celu zapewnienia ekstremalnych doznań za kierownicą 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Aby obniżyć masę tej wersji, pracowano na rozwiązaniach wprowadzonych przy projektowaniu 308: wykorzystano platformę EMP2, tylną klapę stworzono z materiałów kompozytowych i stali o bardzo wysokiej granicy sprężystości. To odchudzanie można podsumować jedną liczbą: 4,46. Tyle wynosi wyrażony w kg/KM, rekordowy w tym segmencie stosunek masy do mocy wersji GTi 270, gwarantujący ekstremalnie dynamiczne zachowanie auta na drodze. PEUGEOT 308 stanowi doskonałą bazę do stworzenia wersji sportowej - nasza praca polegała na jego optymalizacji w celu uzyskania auta o perfekcyjnej dynamice. Aby w pełni docenić możliwości 308 GTi by PEUGEOT SPORT trzeba udać się w trasę lub na tor wyścigowy. Pierre Budar - szef projektu PEUGEOT SPORT Przy konstruowaniu nowego 308 GTi, PEUGEOT SPORT opierał się na jasno określonych założeniach technicznych - chodziło o stworzenie kompaktowego, żywiołowego i bezpiecznego auta zapewniającego maksimum przyjemności z jazdy. Zmiany objęły wszystkie podzespoły: układ jezdny, silnik, układ hamulcowy, elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia. Nowy PEUGEOT 308 GTi doskonale trzyma się drogi dzięki poszerzonemu rozstawowi kół (1570 mm z przodu i 1554 mm z tyłu) oraz oponom Michelin Super SPORT w rozmiarze 235/35 R19. Dzięki swoim optymalnym parametrom zapewniają one ekstremalną przyczepność wzdłużną i poprzeczną. Dziewiętnastocalowe obręcze kół typu Reverse są o 2 kg lżejsze w porównaniu do aluminiowych obręczy 18’’ Diamant. Przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm zapewniają skuteczne hamowanie w każdej sytuacji. Zamontowane na aluminiowych kielichach, są hamowane za pomocą klocków dociskanych czterema tłoczkami (o średnicy 38 i 41 mm) pracującymi w stałych zaciskach. Średnica tylnych tarcz hamulcowych wynosi 268 mm. Konstrukcja ta wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością, skutecznością i stabilnością parametrów działania. Precyzyjne ustawienia układu jezdnego umożliwiają dynamiczną i dającą poczucie pełnego bezpieczeństwa jazdę. Przednie zawieszenie typu McPherson zapewnia wyjątkową precyzję toru jazdy, podczas gdy tylne zawieszenie z belką skrętną w naturalny sposób podąża za przednim. Elementy te mają również swój wkład w obniżanie masy pojazdu - stabilizator poprzeczny jest częściowo wydrążony, a przednie wahacze są wykonane z aluminium. Auto precyzyjnie wchodzi w najostrzejsze zakręty, optymalnie wykorzystując przyczepność opon dzięki starannie dopracowanej charakterystyce pracy przedniego zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia kół, który wynosi obecnie -1,67° (zamiast -0,6° w 308). Twardość tylnych tulei wahaczy została zwiększona ze 110 do 1800 daN/mm. Wszystkie elementy przedniego zawieszenia pracujące w płaszczyźnie pionowej posiadają specjalnie dobrane parametry: sztywność sprężyn, nastawy amortyzatorów, wyposażonych dodatkowo w hydrauliczny tłumik odbicia, umożliwiający ograniczenie hałasów zawieszenia, progresywne tłumiki dobicia, usztywnione i wydłużone w celu zapewnienia ich działania od początku fazy ściskania amortyzatorów, gdy w kabinie znajduje się tylko sam kierowca. Sztywność stabilizatora poprzecznego została zmniejszona w celu zapewnienia odpowiedniej równowagi z tylnym zawieszeniem. W zawieszeniu tylnym zwiększona została sztywność belki skrętnej oraz elementów tłumiących, z 30 do 500 daN/mm w płaszczyźnie poprzecznej i z 170 do 490 daN/mm w płaszczyźnie pionowej. Pracujące w płaszczyźnie pionowej elementy tylnego zawieszenia również posiadają specjalnie dobrane parametry: sztywność sprężyn, nastawy amortyzatorów, sztywność progresywnych tłumików dobicia. Montowany wyłącznie w wersji GTi 270 samoblokujący mechanizm różnicowy (Torsen®) jest zespolony ze skrzynią biegów, co pozytywnie wpływa na dynamikę pokonywania zakrętów. Dzięki skierowaniu momentu obrotowego silnika na koło o największej przyczepności, umożliwia on również wcześniejsze przyspieszanie przy wychodzeniu z zakrętów. Elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia także zostały dopasowane do sportowego temperamentu auta. Algorytm elektrycznego wspomagania układu elektronicznego dobrano pod kątem zapewnienia jego synchronizacji z pracą samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsen®. Wyczucie nawierzchni jest wyjątkowo precyzyjne, kierowca w każdej chwili wie, co dzieje się z samochodem. Samochód precyzyjnie reaguje też na każdy wykonywany przez kierowcę ruch kierownicą. Zastosowanie samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsen® wymagało również zmiany charakterystyki pracy układu kontroli trakcji w celu optymalizacji jego działania. Bardziej sportowe nastawy ESP pozostawiają kierowcy więcej swobody, w szczególności jeśli chodzi o uślizgi przy pokonywaniu serii zakrętów. Istnieje także możliwość całkowitego wyłączenia ESP. Nowy, zgodny z normą Euro6 silnik o mocy 270 KM W celu pełnego wykorzystania możliwości sportowego zawieszenia, pod maską PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT zamontowano silnik 1.6 THP 270 S&S. Ta 4-cylindrowa, rzędowa jednostka może poszczycić się największą jednostkową mocą w swoim segmencie: 169 KM/l. Jednocześnie, wyposażona w system Stop&Start oraz inne rozwiązania świadczące o know-how jej konstruktorów, emituje zaledwie 139 g CO2 /km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km, stanowiącemu rekord w tej klasie. Jednostka jest przystosowana do zasilania benzyną o liczbie oktanowej RON 95 lub RON 98 i rozwija moc 200 kW oraz moment obrotowy 330 Nm. Niezależnie od tych suchych danych liczbowych, silnik ten robi wyjątkowe wrażenie podczas jazdy dzięki rewelacyjnemu wchodzeniu na obroty, jakie umożliwia zwiększone do 200 barów ciśnienie wtrysku. Zapewnia to błyskawiczną reakcję silnika w każdej chwili i w pełnym zakresie obrotów. Charakterystyka mocy jest bardzo spłaszczona aż do osiąganego w błyskawicznym tempie momentu odcięcia zasilania przy 6 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 1900 do 5000 obr/min. Ponadto moc i moment obrotowy dają się precyzyjnie dozować, nawet w najwyższym zakresie obrotów, dzięki specjalnej konstrukcji modułu sterowania pracą zaworu upustowego wastegate układu doładowania. Silnik EP6 FDTR, spełniający wymagania normy czystości spalin Euro6, ma stopień sprężania wynoszący 9,2:1 i jest wyposażony w zaawansowane technologicznie ruchome elementy: kute tłoki wykonane z aluminium stosowanego w Formule 1, wzmocnione pierścienie i korbowody, panewki korbowodów pokryte powłoką polimerową, wzmocnione śruby korbowodów. W celu zapewnienia stałych, wysokich osiągów silnika, tłoki są chłodzone od spodu dwiema dyszami natryskowymi oleju. Kolektor wydechowy został wykonany ze stali, aby sprostać wysokim, sięgającym 1000°C temperaturom spalin. Aktywacja pakietu Driver SPORT Pack pozwala wzmocnić sportowe brzmienie układu wydechowego. W celu maksymalnego wykorzystania możliwości tego silnika, wiele uwagi poświęcono zmniejszeniu oporów przepływu zarówno w układzie dolotowym jak i wydechowym. Aby zapewnić odpowiedni dopływ powietrza, tak pod względem objętości jak i temperatury, PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT został wyposażony w specjalnie opracowaną chłodnicę powietrza doładowującego umieszczoną w dolnej części przedniego zderzaka. Odprowadzanie spalin z silnika ułatwia całkowicie zmieniony układ wydechowy, od katalizatora po podwójną końcówkę wydechu. Dbałość o szczegóły jest również widoczna w twardszych silentblokach silnika. Korzyść z tego zabiegu jest natychmiast odczuwalna. Przy wchodzeniu w zakręt, samochód błyskawicznie skręca, bez niepożądanych przechyłów nadwozia. Manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów została odpowiednio wzmocniona, aby sprostać 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Obydwa wałki skrzyni są obecnie poddawane kulkowaniu, a koła zębate obrabiane powierzchniowo przez głębokie węgloazotowanie. Dzięki temu cieplno-chemicznemu procesowi zwiększono wytrzymałość elementów zarówno pod względem zużycia jak i zmęczenia materiałowego, poprzez wzbogacenie metalu w węgiel i azot. Ponadto „skrócono” przełożenie mostu na wyjściu ze skrzyni biegów w celu poprawy przyspieszenia. Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, błyskawicznie reagujący w całym zakresie obrotów silnik, wydech o unikalnym brzmieniu, PEUGEOT i-Cockpit, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia … efekt robi wrażenie! Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,0 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie 25,3 s. 308 GTi 250 by PEUGEOT SPORT Gama 308 GTi by PEUGEOT SPORT jest oferowana z silnikami o dwóch poziomach mocy: 270 KM i 250 KM. Druga z wersji, dostępna zależnie od kraju i stanowiąca wstęp do gamy 308 GTi jest wyposażona w ten sam silnik, co mocniejsza wersja. Zamontowany pod maską nowego 308 GTi 250 silnik EP6 FDTR rozwija moc 182 kW (250 KM) i osiąga moment obrotowy 330 Nm. Sprzężony z manualną, 6-stopniową, wzmocnioną skrzynią biegów zapewnia autu rewelacyjne osiągi dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącemu zaledwie 4,82 kg/KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,2 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie 25,6 s. Układ hamulcowy wyposażono w tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm z przodu i 268 mm z tyłu. Moc silnika jest przenoszona na nawierzchnię za pośrednictwem opon Michelin Pilot SPORT 3 w rozmiarze 225/40 R18. PEUGEOT 308 GTi 250, oferowany w standardzie z obręczami kół 18’’ Diamant i tapicerką ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą z czerwonymi przeszyciami, może być wyposażony w opcji w aluminiowe obręcze kół 19’’ Carbone19 oraz kubełkowe fotele PEUGEOT SPORT. Auto jest oferowane w następujących kolorach nadwozia: czerwony Ultimate, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy, szary Hurricane i niebieski Magnetic. Już sama lektura danych technicznych daje przedsmak przyjemności, jakie oferuje ten model, ale pełni wrażeń można doświadczyć tylko za kierownicą! PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT jest tego spektakularnym dowodem. Śledź i współtwórz aktualności o tym modelu na #PEUGEOT308GTi. źródło: Peugeot Polska
  2. PEUGEOT 308 R HYbrid, kompakt o osiągach supersamochodu Od momentu debiutu rynkowego PEUGEOT 308 zdobył na całym świecie 280 tys. nabywców. Niezależnie od napędu i silnika, PEUGEOT 308 zapewnia wysokie osiągi dzięki uniwersalnej konstrukcji platformy EMP2, która posłużyła również PEUGEOT Sport do opracowania nowego hybrydowego zespołu napędowego typu „plug-in” z silnikiem benzynowym. Moc 500 KM i napęd na cztery koła wyznaczają nowe standardy sportowego samochodu w tym segmencie i zapewniają wręcz niewiarygodne osiągi. Przy tej okazji PEUGEOT 308 R HYbrid prezentuje nowy wystrój wnętrza z czterema indywidualnymi siedzeniami oraz niebiesko-czarne nadwozie z wyraźnie odcinającym się tyłem. Wyważony i zarazem ekstremalny PEUGEOT 308 R HYbrid zwraca uwagę idealnymi proporcjami sprzyjającymi ekstremalnym osiągom: jest kompaktowy, koła zostały umieszczone w narożach nadwozia, co zapewnia idealną stabilność. Osiągnięcie takich wyników było możliwe dzięki wyborze modelu 308 i jego platformy EMP2. Natychmiast rozpoznawalna elegancja i sportowy styl 308 wpisują się w kanony stylistyczne proponowane przez concept Quartz i wręcz stanowią jego ekstremalną interpretację. Niezwykle stabilny dzięki kołom z oponami 235/35 R19 i poszerzonemu o 80 mm rozstawowi osi, PEUGEOT 308 R HYbrid wydaje się stworzony do pożerania szos - uwagę zwraca zwłaszcza maska z wyrazistymi wlotami powietrza i kształt zderzaka z włókien mineralnych o gładkiej powierzchni i ostrych krawędziach. Grill z wzorem szachownicy doprowadza powietrze do innowacyjnego zespołu napędowego rozwijającego moc 500 KM. W boczne wloty wbudowano listwę diod LED dającą efekt przesuwających się kierunkowskazów, w centralnym wlocie znajduje się wycięte oznaczenie modelu 308 R HYbrid. Linie nadwozia zaprojektowanego jak najbliżej podzespołów mechanicznych załamują światło i prowadzą spojrzenie, zachęcając do odkrycia samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid przyciąga uwagę wyjątkowo intensywnym niebieskim lakierem z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła. Kolor stanowi nawiązanie do hybrydowego zespołu napędowego i zarazem odcienia tradycyjnie zarezerwowanego dla wyścigowych francuskich samochodów. Na wysokości tylnych drzwi ostra linia oddziela niebieską część nadwozia od matowego, czarnego tyłu, tworząc układ charakterystyczny dla najbardziej ekstremalnych modeli PEUGEOT. O ekstremalnym charakterze PEUGEOT 308 R HYbrid świadczy również minimalistyczna linia tyłu. Przód nadwozia sugeruje doskonałe trzymanie się drogi, a cienki spojler na klapie bagażnika dodatkowo poprawia aerodynamikę. Dwa otwory w zderzaku odprowadzające ciepłe powietrze ułatwiają chłodzenie akumulatora. Pojawiające się na obramowaniach wylotów powietrza i w dolnej części nadwozia białe akcenty o ceramicznym wyglądzie podkreślają dynamikę auta.  PEUGEOT i-Cockpit zapewnia sprawne kierowanie samochodem Po otwarciu drzwi odkrywamy imponujące wnętrze z przechodzącą przez całą kabinę środkową konsolą i czterema kubełkowymi fotelami. Zastosowane kolory i materiały wyraźnie świadczą o nastawieniu tego modelu PEUGEOT 308 R HYbrid na sportowe osiągi. Wstawki z drewna w górnej części kabiny oraz dach mają grafitowy kolor. Kubełkowe siedzenia pokrywa spatynowana płowa skóra. Zgodnie z tradycją sportowych samochodów w całym wnętrzu napotkamy czerwone akcenty: obramowania zegarów, oznaczenie środka kierownicy czy elementy środkowej konsoli. Po raz pierwszy w modelu opracowanym na bazie seryjnie produkowanego samochodu PEUGEOT proponuje materiały zarezerwowane dotychczas wyłącznie dla concept carów. Deska rozdzielcza jest pokryta tkaną cyfrowo tkaniną. Ten innowacyjny proces pozwala na uzyskanie dużych, złożonych i miękkich w dotyku powłok, bez uciekania się do pianki, co jest korzystne dla masy samochodu. Tkanina ta pojawia się również na płatach drzwi w połączeniu z czarną i spatynowaną płową skórą. Innowacyjne rozwiązanie PEUGEOT i-Cockpit umożliwia kierowcy bezproblemowe ujarzmienie mocy 500 KM rozwijanych przez zespół napędowy. Kompaktowa kierownica pokryta perforowaną skórą z wytłoczonym logo 308 R HYbrid doskonale leży w rękach zapewniając precyzyjne i zdecydowane wchodzenie w zakręty. Umieszczone tuż obok łopatki umożliwiają sterowanie końcem palców skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Wysoko umieszczone zegary podają kierowcy wszystkie potrzebne informacje bez konieczności odrywania oczu od drogi. Dwa przyciski umieszczone na środkowej konsoli zapewniają sterowanie zespołem napędowym. Pierwszy służy do uruchamiania zespołów napędowych, a drugi zapewnia dostęp do czterech trybów jazdy.  Hybrydowy, benzynowy układ napędowy typu „plug-in” o ekstremalnych osiągach Opracowanie modelu PEUGEOT 308 R HYbrid powierzono PEUGEOT Sport. Chodziło o nie lada wyzwanie - stworzenie hybrydowego, benzynowego układu napędowego o rekordowo wysokich osiągach, umieszczenie go na platformie EMP2 i ustanowienie nowych rekordów pod względem osiągów. Uzyskany efekt jest adekwatny do podjętego wyzwania: oszołamiający. Dysponujący mocą 500 KM i napędem na cztery koła PEUGEOT 308 R HYbrid osiąga prędkość 250 km/h, ograniczoną elektronicznie, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,0 sekundy i pokonuje 1000 m ze startu zatrzymanego w 22,0 sekundy. Pomimo tego emituje zaledwie 70 g CO2/km. Doskonale wyważony, z rozkładem masy 60% na przód i 40% na tył, PEUGEOT 308 R HYbrid wykazuje się żywiołowym temperamentem i rewelacyjnie małym stosunkiem masy do mocy, wynoszącym zaledwie 3,1 kg /KM. PEUGEOT Sport systematycznie korzysta ze swojego technicznego know-how i osiągnięć w wyścigach samochodowych przy określaniu charakterystyki poszczególnych komponentów i ich idealnego umiejscowienia w aucie. Układ napędowy w tym samochodzie stanowi połączenie trzech źródeł mocy przystosowanych do niezależnego napędzania samochodu: - 4-cylindrowego silnika benzynowego 1.6 THP 270 S&S, o najwyższej na świecie mocy jednostkowej wśród silników o takiej pojemności skokowej, - silnika elektrycznego o mocy 85 kW / 115 KM, współpracującego z 6-stopniową skrzynią biegów, - silnika elektrycznego o identycznych parametrach, napędzającego oś tylną. Dla zapewnienia idealnego zachowania na drodze, maksymalnie obniżono środek ciężkości i przesunięto go do środka auta. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 3 kWh i doskonałym stosunku mocy względem zwartości budowy jest umieszczony pod tylną kanapą w miejscu zbiornika paliwa. Natomiast 50-litrowy zbiornik paliwa został przeniesiony do bagażnika i umieszczony nad tylnym silnikiem elektrycznym i dwoma transformatorami. W dążeniu do perfekcji, konstruktorzy z PEUGEOT Sport zmodyfikowali dno zbiornika, by jak najdokładniej dopasować jego kształt do podzespołów auta. Zyskano tym sposobem kilka dodatkowych milimetrów w pionie, z korzyścią dla osiągów auta. Umieszczony na środkowej konsoli przełącznik umożliwia wybór jednego z czterech trybów jazdy: - Tryb „Hot Lap”, zapewniający najwyższe osiągi, w którym wykorzystywany jest całkowity potencjał wszystkich trzech źródeł mocy, czyli łącznie 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego.  - Tryb „Track”, pozwalający uzyskać 400 KM i 530 Nm, głównie z silnika spalinowego i tylnego silnika elektrycznego. Przedni silnik elektryczny pełni w tym przypadku rolę „dopalacza” w fazach przyspieszania. - Tryb „Road”, przeznaczony w szczególności do przejazdów pozamiejskich, z maksymalną mocą 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W tym trybie wykorzystywana jest pełna moc silnika spalinowego, silnik elektryczny pełni rolę wspomagania w fazach przyspieszania, a przedni silnik elektryczny nie działa. - Tryb „ZEV”, w którym napęd PEUGEOT 308 R HYbrid jest zapewniany głównie przez tylny silnik elektryczny. Przedni silnik elektryczny jest uruchamiany w zależności od stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia. Dzięki napędowi na cztery koła zachowanie PEUGEOT 308 R HYbrid na drodze jest wzorcowe, zwłaszcza przy wychodzeniu z zakrętów. Układ hamulcowy jest idealnie dostosowany do osiągów auta - jest wyposażony z przodu w hamulce tarczowe wentylowane o średnicy 380 mm z zaciskami czterotłoczkowymi i hamulce tarczowe o średnicy 290 mm z tyłu. Nie są one jednak wykorzystywane przy każdym hamowaniu. PEUGEOT Sport zaprojektował układ napędowy w sposób umożliwiający hamowanie silnikami elektrycznymi w pełnym zakresie prędkości, czyli nawet z 250 km/h. Pozwala to nie tylko na oszczędzanie tarcz i klocków hamulcowych, ale ten sposób hamowania z odzyskiwaniem energii jest także jednym z trzech sposobów doładowywania akumulatora trakcyjnego. Drugim sposobem ładowania akumulatora jest wykorzystywanie przedniego silnika elektrycznego w charakterze prądnicy napędzanej silnikiem spalinowym. Trzecim sposobem jest podłączenie do terminala szybkiego ładowania pozwalającego na całkowite naładowanie akumulatora w ciągu 45 minut. PEUGEOT 308 R HYbrid stanowi znakomite świadectwo wyjątkowego talentu konstruktorów i stylistów oraz doskonałości PEUGEOT 308. Jazda PEUGEOT jest zawsze źródłem unikalnych doznań. Źródło: Peugeot
  3. Mazda 3 2.0 MZR Sport Moc maksymalna: 150 KM Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10,4 s <acronym title="Google Page Ranking">Pr</acronym>ędkość maksymalna: 206 km/h Cena wersji podstawowej: 64 900 zł (1.6 MZR Comfort) Cena wersji testowej: 90 400 zł Cena modelu testowego: 90 400 zł Zapraszamy do lektury i czekamy na wszelakie komentarze oraz opinie. www.auto-strefa.pl
  4. Nowa SKODA Fabia: przemyślany kompakt z dużym wnętrzem Najnowsza generacja Fabii zwraca uwagę nie tylko emocjonującym wyglądem - jest też bardziej praktyczna niż kiedykolwiek wcześniej. Przestronne wnętrze mieści największy bagażnik w klasie i wiele przemyślanych rozwiązań. Nowa ŠKODA Fabia przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych posiada bardzo pojemne wnętrze, mieszczące komfortowo pięć osób i ich bagaż. To idealny towarzysz codziennych podróży: praktyczny, nowoczesny i zachwycająco zwinny. Design trzeciej generacji Fabii jest pełen emocji, a jednocześnie funkcjonalny - tak, by była to stuprocentowa ŠKODA, ceniona za swoje przemyślane rozwiązania. „Nowa ŠKODA Fabia to prawdziwy mistrz praktyczności, oferujący szereg możliwości - to idealny środek do nowoczesnego, a przy tym praktycznego poruszania się po mieście, posiadający perfekcyjną kombinację funkcjonalności i ekscytującego wyglądu” - mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. rozwoju technicznego. ŠKODA Fabia zapewnia niezrównanie dużo miejsca dla osób w środku i ich bagażu. Wobec poprzednika zwiększono przestronność zarówno wszerz, wzdłuż, jak i wzwyż. Choć nowa generacja czeskiego bestselleru jest o 8 mm krótsza od poprzedniczki, długość wnętrza została powiększona o około 8 mm, do 1 674 mm. Jest także 21 mm więcej miejsca na łokcie z przodu (teraz to razem 1 401 mm) i 2 mm z tyłu (powiększenie do wartości 1 386 mm). Samochody ŠKODA wyróżniają się niezrównaną pojemnością bagażników i nowa Fabia wpisuje się w tę tradycję, mogąc pochwalić się największą pojemnością w klasie: 330 litrów to o 15 litrów więcej niż dotychczas i zdecydowanie więcej niż u któregokolwiek z konkurentów. Po złożeniu tylnych siedzeń zdolności przewozowe rosną do aż 1 150 litrów. Dostęp do tylnej kanapy jest komfortowy dzięki dużemu otworowi o szerokości 1 098 mm, pokrywa bagażnika otwiera się do 1 915 mm, a niska krawędź załadunkowa ułatwia umieszczenie bagażu. Przestrzeń ładunkowa ma aż 960 mm szerokości - to o 20 mm więcej niż miała poprzednia generacja Fabii. ... Kolejną bardzo przydatną funkcją jest system SmartGate, umożliwiający transfer najważniejszych informacji o samochodzie - jego zużycia paliwa, średniej prędkości, kosztów aplikacji - do aplikacji smartfona w celu przechowywania i wykorzystania poza samochodem. Przesył danych jest bezprzewodowy dzięki wykorzystaniu sieci wi-fi. Wprowadzono wiele przemyślanych rozwiązań, ułatwiających codzienną eksploatację: skrobaczkę do szyb schowaną w schowku wlewu do baku, miejsce na urządzenia multimedialne w konsoli środkowej, gdzie można wygodnie odłożyć swój telefon albo odtwarzacz muzyki. W drzwiach kierowcy znajduje się schowek na kamizelkę odblaskową, obowiązkową w wielu krajach. W kabinie znalazł się także pojemnik na odpadki, a na krawędziach siedzeń - siatki do przechowania małych przedmiotów. Nowa Fabia zapewnia też więcej miejsca na butelki. Tylne drzwi pomieszczą półlitrowe butelki, a schowek w desce rozdzielczej pomieści litrową. Razem we wnętrzu jest więc miejsce na aż siedem butelek: po jednej na każde z drzwi, na jedną w schowku deski rozdzielczej i na dwie w tunelu środkowym. Nowa ŠKODA zachowuje także przemyślane rozwiązania sprawdzone i cenione w Fabii drugiej generacji. W samochodzie znajduje się uchwyt na bilet parkingowy w słupku A koło kierowcy, a bagażnik można wyposażyć w dwa haki i dwie siatki ułatwiające utrzymanie porządku i bezpieczne przewiezienie ładunku. Przemyślane rozwiązania poprawiają także bezpieczeństwo: przednie światła przeciwmgielne wyposażono w funkcję doświetlania zakrętów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. ŠKODA Rapid Spaceback: najmłodszy kompakt ŠKODY – cytaty Mladá Boleslav/Frankfurt, wrzesień 2013 Prof. dr h.c. Winfried Vahland, Prezes Zarządu ŠKODY: „Nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest kamieniem milowym dla ŠKODY. Oznacza to, że wchodzimy do strategicznie ważnego segmentu kompaktowych hatchbacków.” „Rapid Spaceback wzbogaca tę klasę i łączy dobre, praktyczne cechy ŠKODY z popularną formą hatchbacka. Nowa stylistyka ŠKODY nadaje Rapidowi Spacebackowi świeży i dynamiczny wygląd. To kompaktowy samochód o sportowym szyku, przestronny i praktyczny, idealny dla młodych ludzi i rodzin.” Dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego: „ŠKODA Rapid Spaceback jest klasyczną ŠKODĄ. Samochód ten łączy mocne strony ŠKÓD: przestronność, funkcjonalność i świeżą stylistykę.” „Nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest nowym wzorcem przestronności i funkcjonalności w klasie kompaktowych hatchbacków.” „Nasi projektanci i styliści opracowali sprytne rozwiązania, aby klientom ułatwić życie z samochodem. Stworzyli niezwykle obszerny i zmyślny samochód, który dobrze pasuje do każdej sytuacji.” „Dzięki swoim możliwościom indywidualizacji jest to ŠKODA z dużym ładunkiem emocji.” Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu: „Ze swoją atrakcyjną kombinacją przestronności, funkcjonalności i stylistyki Rapid Spaceback jest nowością w segmencie samochodów kompaktowych. To jest bardzo przestronne auto, które reprezentuje jedną z kluczowych wartości firmy.” „W sposób charakterystyczny dla ŠKODY wnętrze Rapida Spacebacka wyznacza nowy standard w swojej klasie.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. ŠKODA Rapid Spaceback – nowy kompakt ŠKODY › ŠKODA Rapid Spaceback: pierwszy hatchback ŠKODY w obszernym segmencie kompaktów › Stylistyka: dynamiczna, atrakcyjna dla młodych klientów › Typowa ŠKODA: przestronna, funkcjonalna i z pomysłami „Simply Clever” › Indywidualna: panoramiczny dach szklany i tylna szyba Spacebacka › Środowisko: oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne; emisja CO2 od 99 g/km › Start: światowa premiera na IAA we Frankfurcie, początek sprzedaży w Europie od października 2013 Mladá Boleslav/Frankfurt nad Menem, wrzesień 2013 –ŠKODA Rapid Spaceback, powiększa gamę modeli ŠKODY w obszernym segmencie kompaktów pomiędzy ŠKODĄ Fabią a ŠKODĄ Octavią. Po raz pierwszy ŠKODA oferuje samochód kompaktowy, który łączy praktyczność ŠKODY z nadwoziem z krótkim tyłem. Dynamiczna i świeża stylistyka ŠKODY Rapid Spaceback z pewnością spodoba się młodszym klientom. Rapid Spaceback typowo dla ŠKODY oferuje mnóstwo miejsca, liczne rozwiązania „Simply Clever”, najlepsze bezpieczeństwo, interesujące możliwości indywidualizacji, małe zużycie paliwa i znakomity stosunek ceny do jakości. Przestronność ŠKODY Rapid Spaceback ustanawia nowe wzorce w segmencie. Wprowadzanie na rynki europejskie rozpocznie się od października 2013. „Nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest kamieniem milowym dla ŠKODY. Oznacza to, że wchodzimy do strategicznie ważnego segmentu kompaktowych hatchbacków”, powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. „Rapid Spaceback wzbogaca tę klasę i łączy dobre, praktyczne cechy ŠKODY z popularną formą hatchbacka. Nowa stylistyka ŠKODY nadaje Rapidowi Spacebackowi świeży i dynamiczny wygląd. To kompaktowy samochód o sportowym szyku, przestronny i praktyczny, idealny dla młodych ludzi i rodzin”, dodał Vahland. Świeży, przestronny kompakt o sportowych cechach Dynamiczną sylwetkę ŠKODY Rapid Spaceback podkreślają wyraziste linie, dynamiczne kontury i charakterystyczna grę światła i cienia – główny stylista ŠKODY, Jozef Kabaň, i jego zespół wykonali kawał dobrej roboty. Nowa ŠKODA Rapid Spaceback ma wyrazisty, indywidualny wygląd ze szczególnym szykiem. To samochód, który wręcz tryska sportową świeżością i dynamiczną elegancją, co sprawia, że jest atrakcyjny i pociągający już od pierwszego spojrzenia. Profil boczny ŠKODY Rapid Spaceback ma szczególne akcenty. W porównaniu z tradycyjnymi hatchbackami wydaje się być bardziej sportowy i rozciągnięty. Odróżnia go to od konkurencji zarówno optycznie jak i funkcjonalnie. Dynamiczna sylwetka ŠKODY Rapid Spaceback jest podkreślona wyrazistymi liniami, dużym rozstawem osi (2.602 milimetrów) i ostrą, wysoko umieszczoną linią bocznego przetłoczenia. Rapid Spaceback ma C i słupek D z trzecim oknem bocznym. Duże powierzchnie okien wraz ze smukłymi słupkami tworzą jasną i przyjemną atmosferę wewnątrz i zapewniają doskonałą widoczność. Duży akcent w tym aucie położono na możliwości indywidualizacji. Jedną z atrakcji jest ogromny, opcjonalny dach panoramiczny ciągnący się od przedniej szyby aż do tylnej, zapewniający pasażerom niezakłócony widok nieba. „To jest największy kiedykolwiek dostępny dach panoramiczny w samochodach ŠKODY. W rezultacie pasażerowie cieszą się dużą ilością światła, poczuciem przestrzeni i świeżości. Dach panoramiczny ma wymiary 1.713 x 1.155 milimetrów i oferuje przejrzystą powierzchnię o wymiarach 1.210 x 780 milimetrów. Dach panoramiczny Rapida Spacebacka wygląda jeszcze bardziej atrakcyjnie w połączeniu z wydłużoną tylną szybą. Powierzchnia przeszklona sięga wtedy od szyby przedniej, poprzez dach panoramiczny aż do pokrywy bagażnika. Przyciemniona, wydłużona tylna szyba sięga prawie o dziesięć centymetrów dalej niż zwykła szyba tylna Rapida Spacebacka. Właśnie te dwa nowe, charakterystyczne elementy nadają Rapidowi Spacebackowi niepowtarzalną indywidualność. Tył podkreśla sportowy charakter Rapida Spacebacka. Linie są czyste i wyraziste. Czarna wstawka i reflektory w zderzaku a także szerokie światła tylne w charakterystycznym dla marki kształcie litery „C” podkreślają orientację poziomą. Umieszczonemu centralnie logo marki towarzyszą napisy: ŠKODA po lewej stronie i nazwa modelu, RAPID, po prawej. Stylistyka przodu ŠKODY Rapid Spaceback zawiera charakterystyczne elementy Rapida: wydatną atrapę chłodnicy z 19 pionowymi listewkami i chromowaną ramką, logo ŠKODA na zaokrąglonym przedzie maski i reflektory główne oraz przeciwmgłowe rozmieszczone na planie liścia koniczyny. Już od wprowadzenia na rynek Rapid Spaceback na życzenie jest dostępny z pakietem ksenonowym. W jego skład wchodzą ksenonowe reflektory główne i reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. Przestronne, atrakcyjne wnętrze – do gruntu „Simply Clever” „Ze swoją atrakcyjną kombinacją przestronności, funkcjonalności i stylistyki, Rapid Spaceback jest nowością w segmencie samochodów kompaktowych. To jest bardzo przestronne auto, które reprezentuje jedną z kluczowych wartości firmy”, powiedział Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „W sposób charakterystyczny dla ŠKODY wnętrze Rapida Spacebacka wyznacza nowy standard w swojej klasie”, dodał Eichhorn. Rapid Spaceback ma tyle samo miejsca dla pasażerów jak „starszy brat”, pomimo, że jest z zewnątrz krótszy o 18 centymetrów od Rapida sedana: tył Rapida Spacebacka oferuje najwięcej miejsca na nogi (64 milimetry) i przestrzeni w linii głowy (980 milimetrów) w swoim segmencie. Bagażnik o pojemności 415 litrów lub 1.380 litrów po złożeniu kanapy jest jednym z największych w segmencie. Liczne rozwiązania „Simply Clever” uzupełniają tę wielką przestronność: nowy Rapid Spaceback ma podwójną podłogę w bagażniku, która umożliwia podzielenie bagażnika na dwa poziomy, zapewniając lepsze jego wykorzystanie. Ponadto Rapid Spaceback ma wszystkie praktyczne rozwiązania znane z Rapida sedana, w tym: skrobaczkę do szyb po wewnętrznej stronie pokrywy wlewu paliwa z centralnym zamkiem, kieszeń na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy, dwustronną matę w bagażniku i pojemnik na odpadki w drzwiach. Inne przykłady to uchwyt na kwit parkingowy, uchwyt na urządzenia multimedialne, uchwyty na kubki z przodu i z tyłu oraz półka bagażnika, którą można schować za kanapą. Wnętrze nowego Rapida Spacebacka może się także pochwalić sportową, trójramienną kierownicą, eleganckimi listwami dekoracyjnymi i nowymi wzorami obić foteli. Bezpieczeństwo bez kompromisów Nowa ŠKODA Rapid Spaceback oferuje tak samo wysoki standard bezpieczeństwa, jakiego zwykło się oczekiwać od ŠKODY. Obszerny zestaw bezpieczeństwa chroni pasażerów w razie wypadku. Składają się na niego czołowe i boczne poduszki bezpieczeństwa, kurtyny gazowe, trójstopniowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości zaczepienia i napinaczami z przodu i zagłówki z regulacją wysokości. W krajach UE w standardzie znajdują się układy ABS i ESC (Electronic Stability Control, stabilizacja toru jazdy). Innymi opcjonalnymi funkcjami bezpieczeństwa są ksenonowe reflektory główne, nadzór ciśnienia w oponach, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów i wspomaganie ruszania pod górę. Rapid Spaceback jest pierwszym modelem Rapida wyposażonym w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy C-EPS (Column-Electric Power Steering). Aż do teraz Rapid był wyposażony w elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zależy od prędkości. W C-EPS ruchy kierownicą są wspomagane przez sterowany programowo silnik elektryczny osadzony na kolumnie kierownicy. Dotychczas stosowany zespół hydrauliczny wraz z pompą hydrauliczną, wężami i płynem hydrauliczny nie są już potrzebne. Najważniejsze korzyści to lepsza sterowność, mniejsza masa i mniej miejsca potrzebnego na zabudowę. Cztery silniki benzynowe, dwa wysokoprężne W Europie ŠKODA Rapid Spaceback od wprowadzenia na rynek będzie dostępna z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Te nowoczesne jednostki napędowe mają mocy od 55 kW do 90 kW. Silnik 1,6 TDI/66 kW świętuje swoją premierę w modelu Rapid sedan wraz z premierą Rapida Spaceback. Rozszerza on ofertę silnika wysokoprężnego 1,6 TDI/77 KW. W wersji GreenLine tego silnika Rapid Spaceback zużywa zaledwie 3,8 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi zaledwie 99 g/km. Silnik ten można zamówić w połączeniu z automatyczną siedmiostopniową skrzynią biegów DSG. Wszystkie silniki TDI i TSI są też dostępne w ekonomicznych wersjach Green tec. Wśród silników benzynowych są dostępne cztery jednostki napędowe. Trzycylindrowy silnik 1,2 MPI 55 kW i dwa czterocylindrowe TSI (63 kW i 77 kW) są dostępne z ręczną skrzynią biegów. Najmocniejszy silnik benzynowy, 1,4 TSI o mocy 90 kW, jest oferowany z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. Największa ofensywa modelowa w historii firmy ŠKODA Rapid Spaceback powiększa ofertę w swojej klasie, plasując się pomiędzy modelami Fabia i Octavia. ŠKODA Rapid sedan odnosi sukcesy na rynku indyjskim od końca 2011 a na rynkach europejskich od blisko roku. ŠKODA ostatnio zaczęła także produkcję i sprzedaż tego modelu w Chinach. Do teraz (stan: 31 lipca 2013) sprzedano 75.000 Rapidów. ŠKODA Rapid Spaceback jest najnowszym elementem największej ofensywy modelowej w 118-letniej historii firmy. W ciągu nadchodzących lat marka planuje odświeżyć całą gamę modelową i rozszerzyć ją na nowe segmenty. Średnio co sześć będzie prezentowany miesięcy nowy albo odświeżony model. Ta ofensywa modelowa jest najważniejszą część Strategii Wzrostu ŠKODY 2018. Do tego roku sprzedaż samochodów marki powinna wzrosnąć co najmniej do 1,5 miliona sztuk rocznie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. więcej -> Przestronny kompakt dla Skody i Seata?, nowe modele samochodów, CEP, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. Dynamiczny czterodrzwiowy kompakt - Audi A3 Limousine i S3 Limousine Wprowadzając na rynek sportowy model A3 Limousine, Audi rozpoczyna podbój największego na świecie segmentu – klasy kompaktowych sedanów. Trzeci już z kolei model doskonale przyjętej linii A3, zyskuje uznanie dzięki lekkiej konstrukcji, mocnym i efektywnym układom napędowym, wielu rozwiązaniom z zakresu infotainment i najnowocześniejszym systemom wsparcia kierowcy. Topowym modelem serii A3 jest Audi S3 Limousine o mocy 221 kW (300 KM). Audi S3 Limousine fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Audi A3 Limousine, pierwszy w segmencie kompaktowych samochodów premium sedan z Ingolstadt, fascynuje swoim sportowym duchem. Zawdzięcza to w głównej mierze niewielkiemu ciężarowi. Wyposażony w silnik 1.4 TFSI i przekładnię S tronic, dzięki lekkiej konstrukcji, waży zaledwie 1250 kg. Wiele elementów przedziału pasażerskiego wykonano z najwyższej jakości hartowanych stopów stali, a maskę silnika z aluminium. Niewielki ciężar mają także silniki i podwozie. Audi A3 Limousine, limuzyna o długości 4460 mm, godzi klasyczną koncepcję podziału bryły samochodu na trzy strefy, z dynamiką auta typu coupé. Płaska powierzchnia dachu kończy się słupkiem C, który w elegancki sposób schodzi na boki karoserii. Po bokach pojazdu przebiega ostro zarysowana linia „tornado“. Wnęki kół wyraźnie wysunięto na zewnątrz. Charakterystycznym elementem przodu pojazdu – jak w przypadku każdego Audi – jest osłona chłodnicy singleframe. Wyrazisty, poziomy kontur zderzaka oraz duże wloty powietrza podkreślają szerokość limuzyny. Na życzenie, nowe Audi zjeżdża z taśmy produkcyjnej z w pełni diodowymi reflektorami. To techniczna i wizerunkowa nowinka z najwyższej półki. Dodatkowo klient może sobie zażyczyć, by jego pojazd miał również diodowe światła tylne. Przestronne wnętrze jest lekkie i przejrzyste, tablica rozdzielcza smukła, a konsola środkowa pochylona lekko ku kierowcy. Duże, okrągłe nawiewy, listwy dekoracyjne z trójwymiarowym efektem i elegancki panel klimatyzacji, to najlepsze dowody dbałości o szczegóły, z jaką Audi produkuje swoje samochody. Podobnie jak w przypadku każdego Audi, obsługa przyrządów jest tu jasna i intuicyjna. 425-litrowy bagażnik można powiększyć po złożeniu oparć tylnych siedzeń. Na początek program Audi A3 Limousine obejmować będzie trzy silniki, dwie jednostki TFSI i jeden motor TDI. Ich pojemność skokowa to odpowiednio 1,4, 1,8 i 2,0 l, a moc sięga od 103 kW (105 KM) do 132 kW (180 KM). Wszystkie silniki są efektem nowatorskiej myśli technicznej Audi. Potrafią pogodzić ogromną moc z zadziwiająco niskim zużyciem paliwa. Wartą podkreślenia nowością jest technika cylinder on demand (COD) zastosowana w silniku 1.4 TFSI. Dzięki niej, przy niskich obciążeniach podczas jazdy, można odłączyć dwa cylindry. Kolejne silniki, w tym m. in. jednostka 2.0 TDI zgodna z europejskim standardem emisji spalin Euro 6 oraz silnik 1.6 TDI, będą dostępne już po wejściu modelu do sprzedaży. Również układ przeniesienia napędu Audi A3 Limousine to najlepsze rozwiązania w swojej klasie. Zależnie od rodzaju silnika, auto jest wyposażone w przekładnię manualną lub automatyczną S tronic. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów, w połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, posiada funkcję wolnego biegu redukującą zużycie paliwa. Już po pojawieniu się modelu na rynku, przewidziano wprowadzenie wersji ze stałym napędem na cztery koła quattro. Za sportowym charakterem Audi A3 Limousine kryje się precyzyjny rozkład obciążeń między osiami (59 % – oś przednia i do 41 % – oś tylna) oraz technicznie zaawansowane podwozie. Elementy zawieszenia McPhersona osi przedniej, częściowo wykonano z aluminium. Czterowahaczowa oś tylna przyjmuje osobno siły wzdłużne i poprzeczne. Czułe wsparcie kierownicy ma efektywny napęd elektromechaniczny. Na życzenie, Audi wyposaża pojazd w progresywne wspomaganie układu kierowniczego z regulacją przełożenia. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC posiada inteligentną blokadę elektroniczną. Dzięki niej, pokonywanie szybkich zakrętów przebiega jeszcze płynniej i bezpieczniej. Elementem wyposażenia opcjonalnego nowego Audi A3 Limousine jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (montowany seryjnie w egzemplarzach linii Ambiente). System umożliwia kierowcy wybór różnych trybów pracy silnika, wspomagania kierownicy oraz przekładni S tronic. Obok podwozia z elektromagnetycznym systemem kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, można wybrać jeszcze jedno z dwóch innych podwozi sportowych. Rozmiar kół sięga od 16 do 19 cali, przy czym koła w ostatnim rozmiarze dostępne są tylko w kombinacji z podwoziem sportowym Audi magnetic ride. Pionierskie rozwiązania z zakresu infotainment Biorąc pod uwagę multimedia, Audi A3 Limousine oferuje cały szereg elementów składowych z systemem nagłaśniającym Bang & Olufsen oraz z systemem nawigacji MMI Navigation plus na czele. Bardzo cienki, 7-calowy monitor systemu wysuwa się z tablicy rozdzielczej, korzystając z napędu elektrycznego. Na terminalu obsługi umieszczono „touchwheel“ – obrotowy regulator, reagujący na nacisk, zintegrowany z panelem MMI touch, czyli polem służącym do dotykowego wpisywania liter i liczb. Audi connect świetnie uzupełnia i tak już rozbudowane funkcje nawigacji MMI Navigation plus. W miarę możliwości technicznych, najprawdopodobniej już w listopadzie tego roku, Audi connect zapewni połączenie z internetem w szybkim standardzie LTE, który umożliwia przesyłanie do 100 megabitów danych na sekundę. To innowacja podkreślająca czołową rolę Audi w zakresie mobilnego infotainmentu. Dzięki punktowi dostępu hotspot (WLAN), zintegrowanemu z Audi connect, pasażerowie A3 Limousine mogą swobodnie surfować w Internecie i wysyłać maile. Kierowca z kolei może korzystać ze zindywidualizowanych usług internetowych. Ich oferta sięga od nawigacji przy pomocy grafik Google Earth i Google Maps Street View, poprzez informacje o ruchu drogowym online, aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. Nową usługą są informacje o parkingach, które wskazują parkingi naziemne tradycyjne i piętrowe oraz parkingi podziemne. Kolejną mocną stroną Audi A3 Limousine jest bogata oferta systemów wsparcia kierowcy. Paletę otwiera tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control. Obejmuje też asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist, aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist, układ rozpoznawania znaków drogowych, asystenta parkowania z funkcją rozpoznawania otoczenia oraz system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense. System informacji kierowcy z rekomendacją przerw podczas jazdy, to element wyposażenia seryjnego sportowej i komfortowej linii wyposażeniowej Ambition i Ambiente. W przypadku podstawowej linii Attraction, dostępny jest on na życzenie. Z każdą linią wyposażenia zharmonizowano kolory wnętrza. W pakiecie sportowym S line, całość utrzymana jest w czerni. Klient ma do wyboru obicia z tkaniny, kombinację z tkaniny i sztucznej skóry, skórę Milano lub kombinację skóry Perlnappa i Alcantary. Niektóre rozwiązania, takie jak funkcję dynamicznego doświetlania zakrętów Audi adaptive light czy szklany dach panoramiczny, zapożyczono bezpośrednio z klasy luksusowych limuzyn. Nowy model A3 Limousine, produkowany w zmodernizowanych zakładach Győr na Węgrzech, pojawi się na rynku późnym latem. Moc 221 kW (300 KM): Audi S3 Limousine Kilka miesięcy po wejściu na rynek nowego Audi A3 Limousine, zadebiutuje jego usportowiona wersja – Audi S3 Limousine. Montowany w niej silnik 2.0 TFSI generuje moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Sprint od zera do 100 km/h, w połączeniu z sześciostopniową przekładnią S tronic, wykonuje w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów – w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Czterocylindrowy silnik turbo w opcji z przekładnią S tronic, na 100 km zużywa średnio 6,9 l paliwa. Sercem układu przeniesienia napędu quattro jest hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe z elektronicznym sterowaniem. Dzięki sportowemu zawieszeniu, karoserię umieszczono o 25 mm niżej. Za 18-calowymi kołami znajdziemy silne hamulce. W połączeniu z elektromagnetycznym systemem kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, dostępne są również koła 19-calowe. Progresywne wspomaganie układu kierowniczego to element wyposażenia seryjnego. Na pierwszy rzut oka Audi A3 Limousine i S3 Limousine Stylistyka i karoseria – sportowa, elegancka stylistyka o napiętych liniach, duży rozstaw osi i krótkie zwisy, długość 4,46 m – inteligentny sposób wykorzystania wielu różnych materiałów, maska silnika z aluminium, przedział pasażerski w dużym stopniu z najlepszej jakości stopów stali – ciężar własny Audi A3 Limousine 1.4 TFSI z przekładnią S tronic to tylko 1250 kg – w pełni diodowe reflektory i diodowe światła tylne dostępne na życzenie Wnętrze – przestronne wnętrze, bagażnik o pojemności 425 litrów, składane oparcia tylnych siedzeń – intuicyjna obsługa, elegancka stylistyka i najwyższa jakość wykończenia – akcenty w postaci trójwymiarowych listew ozdobnych i okrągłych nawiewów przypominających wyloty dysz odrzutowca Napęd – na początek: jeden silnik TDI o mocy 110 kW (150 KM) i dwa silniki TFSI; o mocy 103 kW (140 KM) lub 132 kW (180 KM) – we wszystkich jednostkach zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania zwiększające wydajność, w silniku 1.4 TFSI – system odłączania cylindrów (COD) – Audi S3 Limousine o mocy 221 kW (300 KM), przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy – planowany silnik 1.6 TDI zużywać będzie tylko 3,8 litra na 100 km – przeniesienie napędu za pomocą skrzyni manualnej lub przekładni S tronic, napęd quattro w przyszłości Podwozie – elementy osi przedniej częściowo z aluminium, czterowahaczowa oś tylna – elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, progresywne wspomaganie układu kierowniczego na życzenie (w Audi S3 Limousine w wyposażeniu seryjnym). – wykonane z lekkich stopów metali koła o średnicy od 16 do 19 cali, silne hamulce – system stabilizacji toru jazdy ESC z elektroniczną blokadą w wyposażeniu seryjnym – system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, automatycznie dostosowujące się amortyzatory i dwa podwozia do wyboru Wyposażenie – bogate wyposażenie seryjne, ponadto wiele komfortowych i sportowych dodatków – na życzenie najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy – duży wybór elementów składowych infotainment, w tym system nawigacji MMI Navigation plus z regulatorem obrotowym reagującym na nacisk „touchwheel“ i 7-calowym monitorem oraz systemem nagłaśniającym Bang & Olufsen Sound System – od listopada 2013 na życzenie Audi connect w szybkim standardzie LTE Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Infiniti wprowadzi na rynek nowy kompakt, bazujący na płycie podłogowej Mercedesa
  10. Continental Renault Megane, czyli elektryczny kompakt od producenta opon
  11. <table border="0" width="435" id="table5"> <tr> <td rowspan="3" width="122" valign="top"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?195"> </a></td> <td colspan="5"> <font face="Verdana" color="#4F76A6"> <span style="text-decoration: none; "> <font color="#4F76A6" size="1"> <span style="text-decoration: none; font-weight:700"> <font color="#1C6CCF"><a href="http://www.autowizja.pl/page.php?195"><span style="text-decoration: none"> <font color="#1C6CCF">Suzuki SX4 1.6 automat</font></span></a></font></span></font></span></font></td> </tr> <tr> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?195"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?195"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?195"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?195"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?195"> </a></td> </tr> <tr> <td height="25" valign="middle" style="padding-left: 2px" colspan="5"> <font face="Verdana" size="1" color="#4F76A6">Przeczytaj artykuł i wyraź swoją opinię...</font></td> </tr> </table>
  12. jakiej klasy jest v40 klasy średniej jak passat, mondeo, vectra czy klasy kompakt jak golf, focus, astra?
×