Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'kolejne' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 63 wyników

  1. Kolejne podwójne zwycięstwo dla SKODY Fabia w APRC ŠKODA nie ustaje w dominacji Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku: w egzotycznym Rajdzie Nowej Kaledonii, załogi fabrycznego zespołu ŠKODA MRF zdobyły dwie pierwsze lokaty. Z dwóch rozegranych dotychczas rund najważniejszych w tej części świata mistrzostw rajdowych, czeska załoga Jan Kopecký/Pavel Dresler i hindusko-nowozelandzki duet Gaurav Gill/Glenn Macneall za każdym razem zajmowali dwa pierwsze miejsca. Tym razem najszybsi okazali się debiutujący w rajdzie, urzędujący Mistrzowie Europy Kopecký i Dresler. To ich pierwsza wygrana w tej serii. Mimo bardzo wymagających warunków atmosferycznych, ŠKODY przez cały rajd nie miały sobie równych: wygrały wszystkie jedenaście odcinków specjalnych, systematycznie zbierając dużą przewagę w klasyfikacji generalnej. Po dwóch z sześciu rund APRC (Asia-Pacific Rally Championships), z dwoma załogami aex aequo na pierwszym miejscu w klasyfikacji punktowej kierowców, ŠKODA z dużą przewagą prowadzi wśród producentów. „Drugiego dnia rajdu mieliśmy już całkiem dużą przewagę, więc skupiałem się na nie popełnieniu błędu na tych błotnistych drogach. Nie byłem pod żadnym naciskiem, więc mogłem się zrelaksować w Fabii Super 2000, która była perfekcyjna – jak zawsze zresztą” – powiedział Kopecký, zachwycony swoją pierwszą wygraną w dopiero drugim starcie w APRC. „Mamy teraz tyle samo punktów co Guarav, co jest dobre dla tych mistrzostw. Bliska walka jest zawsze ciekawsza.” Czeski kierowca ukończył Rajd Nowej Kaledonii całe 6:12,8 minuty przed swoim zespołowym kolegą. Hindus początkowo prowadził w rajdzie pierwszego dnia, ale uszkodził swój samochód przy wyjechaniu z trasy i zanotował kluczową dla ostatecznego wyniku stratę czasową. Kierowcy po raz kolejny musieli się zmierzyć z wymagającymi warunkami na tej francuskiej wyspie na Oceanie Spokojnym, gdzie większość trasy za sprawą dużych opadów deszczu zmieniło się w błotniste rozlewisko. Warunki ostatecznie stały się na tyle złe, że sześć z siedemnastu zaplanowanych odcinków specjalnych musiało zostać odwołanych. Względy bezpieczeństwa sprawiły, że obaj kierowcy ŠKODA MRF rozpoczęli przedostatni etap później, niż planowano. W wyniku tego opóźnienia przyznano im karę czasową, która po odwołaniu się przez zespół została anulowana. Zanim się to jednak stało, załogi ŠKODY musiały czekać kilka godzin, by móc świętować zajęcie dwóch najwyższych stopni podium. "Pierwszego dnia byliśmy ofiarą bardzo ciężkich warunków atmosferycznych, przez które wypadliśmy z trasy. Ostatecznie, udało nam się jednak zapracować na możliwie najlepszy wynik dla nas i całego zespołu” – powiedział Guarav Gill, który w Nowej Kaledonii zajął rewelacyjne drugie miejsce. Po tak dobrym kolejnym wyniku, Jan Kopecký myślami jest już przy kolejnej rundzie APRC, która odbędzie się w Australii w dniach 20-22 czerwca. Sam przyznaje: „Nigdy nie byłem w Australii, więc ten rajd będzie dla mnie czymś zupełnie nieznanym. To kolejne ekscytujące wyzwanie.” Starty w Rajdowych Mistrzostwach Azji i Pacyfiku mają dla czeskiego producenta strategiczne znaczenie. Celem startów jest zwiększenie świadomości marki na tej szerokości geograficznej, co jest niezbędne przy planowanej globalnej ekspansji. ŠKODA w ciągu kilku lat ma osiągnąć sprzedaż na poziomie półtora miliona samochodów rocznie, w osiągnięciu czego szczególne znaczenie będzie miała obecność na wschodzących rynkach w Azji. Liczba Rajdu Nowej Kaledonii: 6 Podobnie jak przed rokiem, także i w tym Rajdzie Nowej Kaledonii odwołano aż sześć odcinków specjalnych z powodu ciężkich opadów deszczu, przez który trasy rajdu stały się nieprzejezdne. W wyniku tego rozegrano tylko jedenaście z siedemnastu odcinków specjalnych. Po odwołaniu piątego i ósmego odcinka w pierwszym i drugim dniu rajdu, w ostatni dzień mogły zostać rozegrane tylko cztery z ośmiu odcinków specjalnych. Ostatnie trzy z tych odcinków pominięto w zupełności. Pozostałe wydarzenia Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku 2014 20-22 czerwca: Rajd Queensland – Australia 15-17 sierpnia: Rajd Malezji – Malezja 26-28 września: Rajd Hokkaido – Japonia 7-9 listopada: Rajd Chin – Chiny Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii Kolejne wyzwanie przed Volkswagenem podczas Rajdu Portugalii - Gruby szuter wyzwaniem dla zawodników oraz Polo R WRC - Duety Volkswagena startują jako pierwsza, druga i czwarta załoga - Pięć dni testów odbytych przed czwartym rajdem w tym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) Poznań, 1 kwietnia 2014 r. – Najtrudniejsze szutrowe odcinki specjalne w sezonie kontra światowa elita rajdowa – Rajd Portugalii (3-6 kwietnia) stanowi jedno z największych wyzwań dla samochodów i kierowców w kalendarzu MŚ. Na trzy duety fabryczne Volkswagena w czwartym rajdzie w tegorocznej edycji Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) czekają oprócz grubego szutru na twardym podłożu także technicznie trudne i ze względu na liczne pagórki i zakręty – trudno przewidywalne odcinki. Zgodnie z nowym regulaminem MŚ, obrońcy tytułu Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) jako pierwsi w klasyfikacji będą otwierać trasę. Ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) w swoim World Rally Car pojadą bezpośrednio za nimi. Czwartą załogą na starcie będzie Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) w trzecim Polo R WRC. „Rajd Portugalii jest pierwszym prawdziwym sprawdzianem w sezonie” – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Jest to pierwszy szutrowy rajd w roku, rozgrywany w wiosennych temperaturach i na niewielkiej wysokości nad poziomem morza, dlatego jest porównywalny z kolejnymi rajdami w Argentynie, Włoszech i Polsce. Tutaj widać, jak naprawdę wypada się w porównaniu z konkurencją. Myślę jednak, że nie musimy obawiać się tego porównania. W ubiegłym roku wygraliśmy tu, także trzy pierwsze rajdy w tym sezonie rozstrzygnęliśmy na swoją korzyść. Wiemy jednak, że aby także tym razem osiągnąć maksimum mimo najbardziej niekorzystnych pozycji startowych, musimy dać z siebie wszystko i nie popełnić żadnego błędu.” Typowa Portugalia: rajdowa codzienność Po „nieobliczalnym” Rajdzie Monte Carlo, jedynym rajdzie w sezonie na śniegu w Szwecji oraz przyprawiających o zawrót głowy wysokościach w Meksyku, uczestników Rajdowych MŚ czeka teraz rajdowa codzienność. Ale na pewno nie będzie to nudna codzienność. Rajd Portugalii stawia przed ludźmi i sprzętem wymagania prawie nieporównywalne z inną imprezą w kalendarzu Mistrzostw Świata. Wąskie drogi bezlitośnie karzą za każdy błąd kierowcy, gruby szuter trzęsie samochodami od pierwszego do ostatniego z łącznie 338,46 kilometrów odcinków specjalnych. Rajd Portugalii w ubiegłym roku odgrywał ważną rolę przy udoskonalaniu Polo R WRC. Doświadczenia, które inżynierowie Volkswagena tutaj zebrali, wpłynęły na modyfikację części zawieszenia na sezon 2014. Właśnie z powodu ekstremalnych wyzwań Rajdu Portugalii, Polo R WRC jest teraz mocniejsze, niż przed rokiem. Re-aklimatyzacja: pięć dni testów Volkswagena w południowej Portugalii Volkswagen przygotowywał się na specjalne warunki Rajdu Portugalii podczas pięciodniowych testów. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila oraz Sébastien Ogier/Julien Ingrassia mieli przez dwa dni okazję do intensywnego testowania Polo R WRC wokół Almodóvar w południowej Portugalii, Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula sprawdzali swoje możliwości przez jeden dzień. Po Rajdzie Meksyku, zespół Volkswagena podczas testów przyzwyczajał się do „normalnych” warunków na niewielkiej wysokości ponad poziomem morza i przy temperaturach w okolicach 20 stopni Celsjusza. Trzy nadwozia Polo R WRC, które wystartują w Portugalii, mają re-aklimatyzację jeszcze przed sobą. Ostatni raz startowały w Rajdzie Szwecji, przy temperaturach w pobliżu zera, na śniegu i błocie pośniegowym. Jeszcze raz, Séb: trzy zwycięstwa w Portugalii, trzy różne World Rally Car Rajdowi mistrzowie świata Sébastien Ogier i Julien Ingrassia mają wyjątkowe wspomnienia związane z Portugalią. W 2010 roku odnieśli tutaj w Citroënie C4 WRC swoje pierwsze zwycięstwo w Rajdowych MŚ. Rok później także wygrali, tym razem w Citroënie DS3 WRC. Swoje trzecie zwycięstwo w Rajdzie Portugalii francuska załoga świętowała w ubiegłym roku w Polo R WRC. Trzy zwycięstwa w trzech różnych World Rally Car udały się dotychczas tylko Markku Alénowi. Alén jest także jedynym kierowcą Rajdowych MŚ, który z pięcioma zwycięstwami w Portugalii ma ich na koncie więcej, niż Sébastien Ogier i jego pilot Julien Ingrassia. Rajd Portugalii jest dla Ogiera/Ingrassii jedynym rajdem WRC, który dotychczas trzykrotnie wygrali. Jeszcze raz, Jari: pierwsze podium Latvali w Polo R WRC przed rokiem W ubiegłym roku w Portugalii Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila po raz pierwszy wywalczyli w Polo R WRC miejsce na podium. Łącznie fiński duet ma na swoim koncie 16 miejsc na podium w startach dla Volkswagena. W ostatnich siedmiu rajdach stali na podium sześć razy, w tym raz na najwyższym – w Szwecji. Przed Rajdem Portugalii Finowie zajmują drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i tylko trzy punkty dzielą ich od liderów – Ogiera i Ingrassii. Jeszcze raz, „Mikkel”: drugi Rajd Portugalii w barwach Volkswagena Dla kolegi Ogiera i Latvali z zespołu – Andreasa Mikkelsena, od Rajdu Portugalii zaczęła się nowa rachuba czasu w Volkswagenie. Będzie to pierwszy rajd, w którym wystartuje po raz drugi w Polo R WRC. Dotychczasowe dwanaście startów w 315-konnym World Rally Car z Wolfsburga było dla Mikkelsena i jego pilota Mikko Markkuli ziemią nieznaną. Rajd Portugalii jest pierwszym startem, w którym będą mogli korzystać ze swoich zeszłorocznych doświadczeń. Korzystny dla Mikkelsena, na którego przyjaciele mówią „Mikkel”, jest fakt, że prawie 71 procent odcinków specjalnych w 2014 roku będzie podobnych do odcinków z zeszłego roku, 19 procent rozegranych zostanie w przeciwnym kierunku i tylko dziesięć procent przeprowadzonych jest zupełnie nowymi trasami. Potencjalnie możliwy rekord: najdłuższa seria zwycięstw w historii Rajdowych MŚ Dodatkowa motywacja dla Volkswagena wynika z listy rekordów Rajdowych Mistrzostw Świata. Zwycięstwem w Portugalii załoga z Wolfsburga mogłaby wyrównać historyczny rekord swojego rajdowego rywala – Citroëna. Najdłuższa seria zwycięstw w Rajdowych MŚ pochodzi z 2011 roku, gdy wielokrotny mistrz świata Sébastien Loeb i jego ówczesny kolega z zespołu Sébastien Ogier odnosili zwycięstwa dla Citroëna od Rajdu Meksyku do Rajdu Niemiec: łącznie osiem zwycięstw pod rząd. Volkswagen może się szczycić faktem, że z siedmioma zwycięstwami jest na drugim miejscu tej listy. W 2013 roku Volkswagen otrzymał puchary dla zwycięzcy w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, w 2014 roku w Monte Carlo, Szwecji i Meksyku. Na 16 rajdów MŚ z Polo R WRC, Volkswagen 23 razy kończył na podium. Wypowiedzi przed Rajdem Portugalii Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Portugalia to zdecydowanie jeden z moich ulubionych rajdów w kalendarzu. W 2010 roku odniosłem tutaj moje pierwsze zwycięstwo w WRC, łącznie Julien i ja w ubiegłych czterech latach wygraliśmy tutaj trzy razy. Dlatego podchodzimy do czwartego rajdu MŚ pełni wiary w siebie. Rajd Portugalii ma dwa oblicza: jeżeli jest sucho, podłoże jest bardzo twarde i daje dobrą przyczepność. Ale gdy pada, ziemia staje się miękka i błotnista i przyczepność jest niewielka. Normalnie wolę, gdy jest sucho. Ale tym razem musimy wyjechać na trasę jako pierwsi, wtedy lekki deszcz pierwszego dnia nie byłby zły.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Jeszcze nigdy tak dobrze nie rozpocząłem sezonu – 60 punktów po trzech rajdach i tylko trzy punkty za liderem, moim kolegą z zespołu Sébastienem Ogierem. W ubiegłym roku trzecie miejsce w Rajdzie Portugalii było moim pierwszym miejscem na podium dla Volkswagena. W przeszłości był to trudny rajd dla mnie. Dobry wynik z 2013 roku pozwolił mi zyskać pewność siebie. Cieszę się na rajd i jestem pełen optymizmu. Przez dwa dni mieliśmy testy w pobliżu odcinków specjalnych w Portugalii. Warunki były typowe dla tego kraju: szutrowe trasy, zakręty z kiepską widocznością, sucho i około 20 stopni powyżej zera. Mam nadzieję, że teraz też tak będzie podczas rajdu. Normalnie w Portugalii jest sucho, ale w przeszłości były już imprezy rozgrywane w deszczu. W tym roku mam zupełnie inne podejście do Polo R WRC. Mamy dobrze funkcjonujące podstawowe ustawienie i teraz chodzi tylko o poprawienie drobiazgów. Podobnie jak często w ostatnich dziesięciu latach, moje urodziny przypadają w rajdowy weekend. Przyzwyczaiłem się już, że nie mogę ich świętować na luzie. Zamiast tego czeka mnie ciężka praca. Ale bardzo się na nią cieszę i chcę sam sobie sprawić prezent miejscem w pierwszej trójce.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „W zeszłym roku Portugalia była moim pierwszym rajdem w Polo R WRC. Wypadliśmy z Mikko bardzo dobrze, zajmując szóste miejsce. Miło jest wrócić z Volkswagenem do tych miejsc. Rajd Portugalii jest znany z zakrętów o niewielkiej widoczności, które trzeba pokonywać prawie na ślepo. Do tego wiele zjazdów i podjazdów. To bardzo ładny rajd, ale jednocześnie dość trudny dla kierowców. „Recce” będzie zatem bardzo ważne, abym mógł się przyzwyczaić do układu. Jest też jeden kompletnie nowy odcinek specjalny, a inne zostały trochę zmienione lub będą pokonywane w odwrotnym kierunku, niż w 2013 roku. W porównaniu z zeszłym sezonem zrobiliśmy krok do przodu. Mamy prędkość, która pozwoli nam nadążać za najlepszymi. Dla mnie jest jednak ważne, aby pracować nad utrzymaniem poziomu. Celem na następne imprezy są kolejne miejsca na podium.” Czy wiecie, że… … w Rajdzie Portugalii 2013 po raz pierwszy w historii Rajdowych MŚ na podium stanęli dwaj kierowcy Volkswagena? Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) na najwyższym stopniu, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) na trzecim stopniu podium. … w ubiegłym roku w Portugalii po raz pierwszy na starcie pojawiło się trzecie Polo R WRC z Andreasem Mikkelsenem/Mikko Markkulą (N/FIN)? Duet zakończył rajd na szóstej pozycji. … najwięcej zwycięstw w historii Rajdu Portugalii odniósł kierowca z Finlandii? Markku Alén wygrał Rajd pięć razy (1975, 1977, 1978, 1981 i 1987). Trzynastu spośród 34 zwycięzców Rajdu Portugalii to Finowie. … w 2007 roku Rajd zmienił miejsce? Wtedy, po pięcioletniej nieobecności w kalendarzu WRC, Rajd został przeniesiony z północy na południe – z Porto w okolice Faro, stolicy regionu Algarve. … Rajd Portugalii rozgrywany był wcześniej zarówno na asfalcie, jak i na szutrze? Od przeniesienia w region Faro w 2007 roku Rajd Portugalii jest rajdem wyłącznie szutrowym. … ambasador Volkswagen Motorsport Luís Moya (E) dwa razy w swojej karierze wygrał Rajd Portugalii? W 19991 roku jako pilot w Toyota Celica i w 1995 roku jako pilot w Subaru Impreza. Kierowcą w obu przypadkach był Carlos Sainz (E), który w 2010 roku wygrał z Volkswagenem Rajd Dakar. … Polo R WRC nie jest pierwszym rajdowym samochodem Volkswagen Motorsport, który w Rajdzie Portugalii znalazł się w pierwszej trójce? W 1987 roku Kenneth Eriksson/Peter Diekmann (S/D) zajęli w Golfie GTI 16V trzecie miejsce. … Audi, należące do koncernu Volkswagen, zaliczyło w latach 80-tych hattrick w Rajdzie Portugalii? Michèle Mouton/Fabrizia Pons (F/I) w 1982 roku, Hannu Mikkola/Arne Hertz (FIN/S) 1983 i 1984 roku wywalczyli zwycięstwo dla producenta z Ingolstadt. … Rajd Portugalii został już pięć razy wybrany „Najlepszym rajdem świata”? Liczba na Rajd Portugalii: 74,8 W ostatnim rajdzie, w Meksyku, Sébastien Ogier osiągnął w Polo R WRC maksymalne ciśnienie hamowania 74,8 barów. Odpowiada to ciśnieniu atmosferycznemu na głębokości 748 metrów – to zbyt dużo dla konstrukcji większości nowoczesnych łodzi podwodnych. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – punktacja Klasyfikacja kierowców 1. Sébastien Ogier, 63 punkty; 2. Jari-Matti Latvala, 60 punktów; 3. Mads Østberg, 32 punkty; 4. Andreas Mikkelsen, 24 punkty; 5. Elfyn Evans, 20 punktów; 6. Bryan Bouffier, 18 punktów; 7. Mikko Hirvonen, 18 punktów; 8. Kris Meeke 17 punktów; 9. Thierry Neuville, 15 punktów; 10. Ott Tänak, 10 punktów; Klasyfikacja producentów 1. Volkswagen Motorsport, 115 punktów; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 60 punktów; 3. M-Sport, 40 punktów; 4. Hyundai Motorsport, 31 punktów; 5. Volkswagen Motorsport II, 28 punktów; 6. Jipocar Czech National Team, 10 punktów; 7. RK M-Sport WRT, 4 punkty Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – harmonogram Środa, 2 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Shakedown (Vale Judeu), 120 min. [/TD] [TD]04,98 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:30 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Czwartek, 3 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Start (Estoril) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Regrouping (Lizbona) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01s [/TD] [TD]SSS Lisboa [/TD] [TD]22,20 km [/TD] [TD]03,27 km [/TD] [TD]288,28 km [/TD] [TD]godz. 18:01 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 21:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]310,48 [/TD] [TD]03,72 [/TD] [TD]S 313,75 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Piątek, 4 kwietnia 2013 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service A (stadion Algarve), 15 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Silves 1 [/TD] [TD]56,71 km [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Ourique 1 [/TD] [TD]25,80 km [/TD] [TD]25,04 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 11:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Almodôvar 1 [/TD] [TD]09,54 km [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]56,42 km [/TD] [TD]godz. 11:49 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Regrouping (stadion Algarve), [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:15 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service B (stadion Algarve), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Silves 2 [/TD] [TD]56,71 km [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:51 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Ourique 2 [/TD] [TD]25,80 km [/TD] [TD]25,04 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:51 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Almodôvar 2 [/TD] [TD]09,54 km [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]56,42 km [/TD] [TD]godz. 16:34 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service C (stadion Algarve), 45 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:10 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]296,94 km [/TD] [TD]146,04 km [/TD] [TD]Σ 442,98 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Sobota, 5 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service D (stadion Algrave) 15 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Santa Clara 1 [/TD] [TD]73,42 km [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:55 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Santana da Serra 1 [/TD] [TD]25,70 km [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Malhão 1 [/TD] [TD]23,38 km [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]39,63 km [/TD] [TD]godz. 12:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Regrouping (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service E (stadion Algarve), 30 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Santa Clara 2 [/TD] [TD]73,42 km [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Santana da Serra 2 [/TD] [TD]25,70 km [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:55 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Malhão 2 [/TD] [TD]23,38 km [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]39,63 km [/TD] [TD]godz. 17:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service F (stadion Algarve), 45 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]324,26 km [/TD] [TD]146,28 km [/TD] [TD]Σ 470,54 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Niedziela, 6 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service G (stadion Algrave) 15 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 07:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Loulé 1 [/TD] [TD]40,92 km [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]São Brás de Alportel 1 [/TD] [TD]19,23 km [/TD] [TD]16,21 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16P [/TD] [TD]Loulé 2 [/TD] [TD]26,20 km [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD]47,06 km [/TD] [TD]godz. 11:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service H (stadion Algarve), 10 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 12:15 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Dekoracja zwycięzców (stadion Algrave) [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]133,41 km [/TD] [TD]43,87 km [/TD] [TD=colspan: 2]Σ 177,28 km [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]1.065,09 km [/TD] [TD]339,46 km [/TD] [TD=colspan: 2]Σ 1.404,55 km [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Kolejne trofeum dla Alfy Romeo 4C - tym razem z Portugalii. · Głosami Czytelników branżowego pisma „Autohoje”, Alfa Romeo 4C została wybrana “Najlepszym Samochodem Sportowym 2014 Roku”. · W konkursie uczestniczyło około 400 modeli z wszystkich segmentów i zakresów cenowych. · W poprzednich edycjach triumfowała Alfa Romeo Giulietta, MiTo, 159, 8C i 8C Spider. Prestiżowa kolekcja tytułów dla Alfy Romeo 4C została wzbogacona o nowe, międzynarodowe wyróżnienie: “Najlepszy Samochód Sportowy 2014 Roku”, które zostało jej przyznane przez Czytelników portugalskiego pisma „Autohoje”. 21 raz z rzędu, wraz z innymi 19 publikacjami grupy Motorpress, branżowy tygodnik „Autohoje” zaprosił swoich Czytelników do głosowania na ulubiony samochód, wybierany spośród około 400 modeli startujących w konkursie. W kategorii „Auto Sportowe” na szczycie znalazł się włoski, kompaktowy supersamochód, który sukces zawdzięcza m.in. ogromnemu wrażeniu, jakie wywarł na szerokiej publiczności, różnorodnej pod względem narodowości, upodobań i kultury. Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, Alfa Romeo 4C jest nowoczesną ikoną marki, ponieważ stanowi kwintesencję sportowego ducha, ukrytego w samym sercu „DNA Alfy Romeo”: to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. W poprzednich edycjach portugalskiego konkursu zwyciężały już inne modele Alfy Romeo, takie jak: Giulietta, MiTo, 159, 8C i 8C Spider. Źródło: Fiat Auto Poland
  4. Alfa Romeo 4C - w Hiszpanii i w Polsce kolejne nowe wyróżnienia dla włoskiego supersamochodu. Alfa Romeo 4C zwycięża w piątej edycji MQC Motor Award, w kategorii „Best Sport Cars", wypromowaną przez „MQC"- program Grupy Mediaset Hiszpania dotyczący silników. W Polsce kolejna prestiżowa nagroda: dziennikarze polskiej edycji Top Gear przyznali Alfie Romeo 4C tytuł „Najlepszego Samochodu Roku” w kategorii „Coupé Roku”. Przy okazji piątej edycji konkursu prowadzonego przez „MQC"- program Grupy Mediaset Hiszpania dotyczący silników, którego oglądalność jest najwyższa w tym zakresie godzinowym, Alfa Romeo 4C zdobyła tytuł „Best Sport Car". Ceremonia wręczenia nagród odbyła się w wieczór 18 lutego br. w Westin Palace Hotel w Madrycie, w obecności wielu osobowości ze świata sportu, mediów i branży motoryzacyjnej. Wśród nich był obecny Luca Napolitano, dyrektor Fiat Group Automobiles Hiszpania, który odebrał nagrodę zdobytą przez supersamochód Alfa Romeo, a wręczoną Mu przez Gonzalo Serrano, dyrektora „MQC". Według Gonzalo Serrano: „Samochód sportowy musi nas w sobie rozkochać już od pierwszego momentu. Musi nas zachwycić swoim stylem i ująć magią swojego wyposażenia oraz osiągami silnika. Alfa Romeo 4C potrafi to i jeszcze więcej: to prawdziwe coupé z tylnym napędem, wykonane z aluminium i włókna węglowego. I jakby tego jeszcze było mało, silnik oferuje moc 240 KM. To auto o zdecydowanym charakterze”. „MCQ” przyznaje nagrody najlepszym samochodom w kategoriach: Zrównoważonego Transportu, Koncepcji Technologicznej, Kompaktowego Samochodu, Business Development, Najlepszego Spotu Reklamowego, Samochodu Miejskiego, Samochodu Sportowego Roku, Legendarnych Silników, Kierowcy Roku i Motocykla Roku. W skład jury wchodzą profesjonaliści z dużym doświadczeniem w dziedzinie silników, którzy uczestniczą w cotygodniowej realizacji programów dla Grupy Mediaset, takich jak: „Más Que Coches”, „Más Que Coches GT", „Más Que Motos" i "Si Parpadeas". Kolejna nagroda dla zachwycającego supersamochodu Alfa Romeo została przyznana w Polsce, gdzie dziennikarze magazynu Top Gear – najlepiej sprzedawanego magazynu motoryzacyjnego w kraju – przyznali Alfie Romeo 4C tytuł w kategorii „Coupé Roku”. Redaktor naczelny „TOP GEAR”, Szymon Sołtysik, w uzasadnieniu werdyktu stwierdził: „Takiej Alfy nie spodziewaliśmy się w najśmielszych snach. Efekt końcowy, który zaprezentowali Włosi, cudownie wpisuje się w tradycję Alfy Romeo – lekkie, mocne coupé o pięknych liniach i charakternym brzmieniu małego silnika. 4C to jednak coś więcej niż tylko wygląd i emocje. Gwarantuję, że po przejażdżce 4C zapragniecie jej bez względu na cenę, bo odciśnie na Was tak mocne piętno, że często będziecie wracać do niej myślami”. Hiszpańska i polska nagroda wzbogacają prestiżową kolekcję tytułów przyznanych Alfie Romeo 4C. Wśród nich na wyjątkową uwagę zasługują: „Samochód Roku 2013" przyznany przez brytyjski magazyn FHM; „Coup de cœur 2013" przyznany przez francuski Automobile Magazine; „Auto Trophy 2013"- tytuł nadany przez Czytelników niemieckiego magazynu Auto Zeitung; „The most beautiful car of the year 2013", nagroda przyznana we Francji przy okazji XXIX Międzynarodowego Festiwalu Samochodowego; „Best Cars 2014"- tytuł przyznany przez niemiecki magazyn „Auto, Motor und Sport"; nagroda „Ulubione samochody” w kategorii „Auta sportowe” przyznana przez Czytelników miesięcznika „Quattroruote” (Włochy); „Auto Lider 2013” w kategorii „Samochody Sportowe i Coupé” - tytuł przyznany przez polskich Czytelników tygodnika „Motor” i miesięcznika ”Auto Moto”. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Nowy Hyundai Genesis - kolejne zdjcia i informacje Byłoby ładne auto... gdyby nie ten grill!
  6. Dacia Duster po face liftingu - kolejne zdjcia i informacje Rozwija się Dacia, a Duster po liftingu przypadł mi do gustu
  7. więcej -> Elektryczny Volkswagen Golf i kolejne fakty, ceny samochodów, nowe modele samochodów, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. - Samochody pokonały już trzy pierwsze odcinki na lądzie i ponad 5 000 km trasy, - Wszystkie Mazdy3 przeszły dzisiaj przegląd techniczny ze świetnym wynikiem, - Załogi są gotowe to dalszej podróży na zachód, przez Syberię do Moskwy. Nowe Mazdy3, biorące udział w wyprawie „Mazda Route3 – Hiroshima to Frankfurt Challenger Tour 2013” z powodzeniem pokonały już ok. 5 300 km i wczoraj bezpiecznie dotarły do syberyjskiego miasta Krasnojarsk. Oznacza to, że mimo częstych zmagań z trudnymi warunkami drogowymi, samochody przebyły zgodnie z planem trzy pierwsze odcinki lądowe liczącej 15 000 km ekspedycji. Co więcej, wszystkie samochody są w świetnym stanie, co potwierdził dzisiejszy przegląd przeprowadzony przez lokalnego dealera Mazdy. Pierwszy odcinek trasy, który rozpoczął się we Władywostoku i wiódł wzdłuż granicy z Chinami, miał zdecydowanie wschodnioazjatycki charakter, przejawiający się głównie w lokalnym jedzeniu i targowiskach. Niewątpliwie jednym z najciekawszych punktów tego odcinka był przejazd mostem nad rzeką Amur w mieście Chabarowsk, który jest mierzącym 3,9 km długości inżynieryjnym dziełem sztuki, uwiecznionym na banknocie o nominale 5000 rubli. Etap zakończył się konwojem Mazd3 przez Błagowieszczeńsk, który leży nieopodal chińskiej metropolii Heihe. Drugi odcinek wyprawy, z nową grupą uczestników, wiódł wzdłuż Kolei Transsyberyjskiej. W planie liczącej 2300 km trasy znalazła się wycieczka do Dacanu Iwołgińskiego, najważniejszej świątyni i klasztoru buddyjskiego w Rosji. Ten etap obejmował ponadto najdłuższy odcinek przebyty w jeden dzień – ponad 900 km – i obfitował w zachwycające pejzaże. Pomimo bardzo dziurawych i sypiących się dróg, załogi Mazdy3 pozostały w wyśmienitych nastrojach. Główną atrakcją trzeciego odcinka ekspedycji było jezioro Bajkał. Nowych uczestników wyprawy zaproszono na rejs statkiem po tym najgłębszym, najstarszym, najczystszym Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, ul. Iłżecka 24, 02-135 Warszawa 2 / 2 i najrozleglejszym słodkowodnym jeziorze na świecie. Po przystanku w przybrzeżnej miejscowości Listwianka, samochody powróciły na drogę, by w dniu wczorajszym dotrzeć przez Irkuck do Krasnojarska, który wyznacza metę liczącego 1620 km etapu. Dzisiaj dealer Mazdy dokonał przeglądu technicznego wszystkich samochodów Mazda Route3, poświęcając szczególną uwagę zawieszeniu, podwoziu, filtrom powietrza i innym komponentom narażonym na większe zużycie. Jak dotąd nowe Mazdy3 bohatersko przeszły wszystkie próby stawiane im przez warunki syberyjskie. Jest to bardzo dobra wiadomość, ponieważ następny przegląd ma odbyć się dopiero w Moskwie, czyli o kolejne 7 000 km na zachód trasą wiodącą przez niebezpieczne górskie pasma i obfitującą w długie żwirowe odcinki. Czwarty etap podróży rozpocznie się dzisiaj. O wyprawie Mazda Route3. Podróż przez pół świata prosto z fabryki w Hiroszimie aż na Międzynarodowy Salon Samochodowy (IAA) we Frankfurcie – licząca 15000 km wyprawa „Mazda Route3 – Hiroshima to Frankfurt Challenger Tour 2013” – to łamiąca konwencje prezentacja nowej Mazdy3. Po podobnych zmaganiach w 1977 r. i 1990 r. modele Mazdy już trzeci raz biorą udział w tak ekstremalnej jeździe testowej. Tym razem osiem modeli Mazda3 hatchback nowej generacji, kierowanych przez zespoły złożone z dziennikarzy, blogerów i fanów Mazdy z Europy i innych części świata, przemierzy dziewięć stref czasowych po nieprzewidywalnych drogach, wiodących przez malownicze krajobrazy i niesamowitą różnorodność kulturową. Lądowa część trasy składa się z siedmiu odcinków, przebiegających przez Rosję, Białoruś i Polskę. Konwój samochodów Mazda Route3, który według planu ma dotrzeć do Frankfurtu 7 września, można śledzić online na stronie Mazda3 Route lub na Twitterze na #mazdaroute3. źródło: Mazda Motor Poland
  9. Aston Martin i Zagato szykują kolejne dwa modele Czuć ducha klasycznych modeli, ale dzisiaj taka stylistyka raczej by się nie przyjęła.
  10. Mazda 3 jako Coupe, czyli kolejne dzieło niezależnego stylisty W coupe dałbym subtelniejszy przód, ten jest zbyt masywny
  11. MG3 planuje podbi Europ - kolejne zdjcia i informacje Autko wygląda całkiem nieźle, ma wystarczająco mocny silnik, tylko to pochodzenie...
  12. Nowy Mercedes S - kolejne fotografie wntrza Za dużo wyświetlaczy, zbytnie zróżnicowanie materiałów (np. na kierownicy widzę trzy w różnych miejscach) i przesadnie masywny kokpit. Szału nie ma : /
  13. więcej -> Kolejne miasta wprowadzają darmowe parkowanie dla aut elektrycznych i hybryd, ceny samochodów, rynek motoryzacyjny, ranking sprzedaży aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Kolejne historyczne zwycięstwo Audi -Hybrydowy samochód wyścigowy po raz pierwszy zwycięża w Sebring -Podwójny tryumf Audi R18 e-tron quattro podczas jego amerykańskiego debiutu -Trio kierowców: Fässler, Jarvis i Tréluyer wygrało klasyczny wyścig długodystansowy Audi odniosło kolejny historyczny sukces w sporcie motorowym. Wygrana Audi R18 e-tron quattro w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring na Florydzie, to jednocześnie pierwsze zwycięstwo wyścigowej hybrydy w tym klasycznym amerykańskim wyścigu długodystansowym. W ostatnim - jak na razie - wyścigu zaawansowanych technologicznie samochodów sportowych LMP1, zespół Audi Sport Team Joest odniósł pewne, podwójne zwycięstwo. Od startu oba Audi R18 e-tron quattro narzuciły tempo, a podczas całego wyścigu zawsze jedno z nich znajdowało się na czele peletonu 42 prototypów i samochodów sportowych GT. Sklasyfikowany na trzeciej pozycji samochód teamu Lola-Toyota, miał pięć okrążeń straty do zwycięzców. Oba Audi R18 e-tron quattro rozegrały między sobą zacięty dwunastogodzinny pojedynek, podczas którego ciągle zmieniały się na prowadzeniu. Sędziowie i widzowie naliczyli aż dwadzieścia takich zmian. O ból głowy przyprawił zespół Audi Sport Team Joest uszkodzony spód podwozia późniejszego zwycięskiego auta z numerem startowym „1“. Na szczęście konieczne naprawy udało się przeprowadzić, bez strat czasowych, podczas przerw w wyścigu. Po pasjonującym starciu, dzięki niewielkiej przewadze, zwyciężyli dwaj tryumfatorzy z Le Mans, a zarazem mistrzowie świata na długim dystansie, Szwajcar Marcel Fässler i Francuz Benoît Tréluyer. Wraz z debiutującym w Sebring Brytyjczykiem Oliver’em Jarvis’em stanowili zgrane trio. Dla całej trójki był to pierwszy tryumf w Sebring. Dla Jarvisa, po jego wygranej w kategorii GT za kierownicą Audi R8 GRAND-AM na torze Daytona pod koniec stycznia, to drugie zwycięstwo w wyścigu długodystansowym rozgrywanym w Ameryce. Pochodzący z Brazylii Lucas di Grassi, wraz z Duńczykiem Tom’em Kristensen’em i Brytyjczykiem Allan’em McNish’em, ze stratą tylko 7,679 sekundy, wywalczyli sobie drugą lokatę i zapewnili Audi dwa najwyższe miejsca na podium. Być może to właśnie ten zespół zająłby pierwsze miejsce, gdyby nie kolizja z innym pojazdem i kara czasowa, 60 sekund, nałożona na ich Audi R18 e-tron quattro rocznik 2013, krótko przed końcem trzeciej godziny wyścigu. Na czternaście startów na torze w Sebring, Audi zwyciężało jedenaście razy, z czego aż osiem to zwycięstwa podwójne. Łącznie, kierowcy Audi dwadzieścia cztery razy wywalczyli miejsca na podium. Dziesięciokrotnie pojazdy w barwach Audi ruszały z „pole position”, częściej niż inne marki, które startowały w tym organizowanym od 1952 roku wyścigu. Udany debiut w Sebring miały także Audi R8, R10 i R15 TDI. Zwycięstwo sportowego samochodu z silnikiem diesla w 2006 roku, a teraz tryumf wyścigowej hybrydy, to dla Audi dwa najbardziej spektakularne sukcesy. To tutaj, w Sebring, Audi po raz pierwszy zdobyło miejsce na podium i po raz pierwszy zwyciężyło w wyścigu samochodów sportowych. Warto dodać, że tor na Florydzie służy Audi do przygotowań do startów w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans. Zespół Audi Sport Team Joest po zakończeniu zmagań pozostał w Sebring, by odbyć jazdy testowe ulepszonego Audi R18 e-tron quattro. Nie wiadomo jeszcze, czy możliwe będą dalsze starty Audi w tym prestiżowym amerykańskim wyścigu. Po połączeniu American Le Mans Series (ALMS) i GRAND-AM-Serie i powstaniu w ten sposób nowej serii „United SportsCar Racing“, od 2014 roku do startów w Sebring nie będą dopuszczone samochody sportowe LMP1. Jednak już wkrótce amerykańscy fani znów będą mogli podziwiać Audi R18 e-tron quattro. 22 września Mistrzostwa Świata FIA na Długich Dystansach zostaną rozgrane gościnnie na torze Circuit of the Americas w Austin, w Teksasie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. więcej -> Renault Clio zdobywa kolejne cenne nagrody, nowości na rynku samochodowym, testy samochodów osobowych, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> Opel zapowiada kolejne inwestycje na Węgrzech, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, testy samochodów osobowych, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Zainteresowanie Mazdą CX-5 nie słabnie, mimo iż jest obecna na rynku już prawie od roku. Długa i stale rosnąca lista wyróżnień dla tego modelu potwierdza jego możliwości - podobnie jak wyniki sprzedaży, które przerosły najśmielsze oczekiwania. W Polsce od kwietnia do końca 2012 r. nabywców znalazły 773 Mazdy CX-5, a zainteresowanie tym modelem w salonach sprzedaży jest wciąż bardzo duże. Od czasu wejścia na rynek na początku 2012 r., Mazda CX-5 na stałe zagościła również na uroczystościach wręczania nagród motoryzacyjnych w Europie i na świecie. Model został uhonorowany wyróżnieniami za swoje znakomite osiągi, innowacyjne technologie, stylizację, bezpieczeństwo, niskie zużycie paliwa itp. Najnowszą nagrodą zdobytą przez CX-5 jest przyznane mu w Paryżu (w grudniu 2012 r.) przez francuski tygodnik l’Argus de l’Automobile „trofeum SUV”, które CX-5 zdobył, wyprzedzając Opla Mokkę i Range Rovera. Niewiele wcześniej, 29 listopada, CX-5 ogłoszono japońskim samochodem roku 2012–2013. Publikując nadspodziewanie zgodny werdykt jury - składające się z 60 ekspertów motoryzacyjnych - doceniło CX-5 przede wszystkim za „rewolucyjną” TECHNOLOGIĘ SKYACTIV, w tym za ekonomiczny, czysty silnik diesla SKYACTIV-D, oraz za wyjątkowe właściwości jezdne. Model CX-5 zajął też pierwsze miejsce w rankingu Auto + Verkehr niemieckiej stacji telewizyjnej SWR obejmującym 23 nowe modele, wyprzedzając Volvo V40 i Hyundaia i30, które uplasowały się odpowiednio na drugiej i trzeciej pozycji. Z kolei w Austrii CX-5 zdeklasował samochody takie jak Audi A3, BMW serii 3 i Mercedes klasy A, zdobywając nagrodę ARBÖ (Automobilklubu Austrii) w kategorii obejmującej samochody osobowe w cenie od 20 tys. do 40 tys. euro. Pozostałe wyróżnienia to m.in.: „Najlepszy crossover w Wielkiej Brytanii” (Auto Express), „Najlepszy SUV” na rozdaniu nagród Green Awards 2012 (WhatCar?) przed Nissanem Qashqai i BMW X3 oraz „SUV roku 2012” (hiszpański magazyn Motor Mundial). Poza Europą, gdzie CX-5 zdobył jeszcze nagrodę 2012 European Design Award magazynu Auto Bild w kategorii „SUV, Van i AWD”, model ten został ogłoszony najlepszym samochodem typu SUV przez kilka wydawnictw i organizacji w Ameryce Północnej i Azji. Europejscy konsumenci są podobnego zdania, ponieważ do końca listopada zamówili 40 tys. egzemplarzy CX-5. Model ten jest szczególnie popularny na rynkach północnoeuropejskich, np. w Holandii, gdzie od początku roku wypracował 11,6% udziału w rynku kompaktowych SUV-ów, w Danii (7,6 %) i Norwegii (6,7 %), mimo iż do sprzedaży trafił dopiero w lutym 2012 r. Mazda musiała już dwukrotnie zwiększyć prognozowaną roczną wielkość produkcji: ze 160 tys. egzemplarzy do 200 tys., a następnie do 240 tys. Fakty mówią same za siebie: dzięki wyróżniającej się stylizacji „KODO - Dusza Ruchu” oraz bogatej gamie rozwiązań technologicznych SKYACTIV, bezkompromisowy CX-5 przełamuje konwencje, gwarantując najlepsze w swoim segmencie osiągi, bezpieczeństwo i skuteczność w połączeniu z atrakcyjną sylwetką. Najistotniejsze parametry tego modelu to najniższe w klasie zużycie paliwa i emisja CO2 na poziomie odpowiednio 4,6 l/100 km i 119g/km**. Wszystkie silniki SKYACTIV - dwa diesle i jedną jednostkę benzynową - wyposażono w funkcję i-stop, czyli unikatowy system Mazdy pozwalający zaoszczędzić paliwo poprzez wyłączenie silnika podczas postoju i zapewniający niezwykle szybkie ponowne uruchomienie. Jednostki dieslowskie SKYACTIV są już zgodne ze standardem Euro 6 - bez konieczności instalowania kosztownych układów oczyszczania spalin. Te niekonwencjonalne silniki osiągają najniższy na świecie stopień sprężania. Najbardziej optymalny w tym segmencie rozstaw osi umożliwił stworzenie niezwykle przestronnej kabiny - co odczują szczególnie pasażerowie siedzący z tyłu - a także jednego z największych i najbardziej wszechstronnych bagażników dostępnych na rynku. Mazda CX-5 jest także jednym z najbezpieczniejszych współczesnych samochodów - wyposażono ją w imponujące rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa aktywnego oraz nowatorskie systemy bezpieczeństwa pasywnego, zapewniające zaawansowaną ochronę pasażerów i pieszych. Organizacja Euro NCAP (podobnie jak ANCAP w Australii), pomimo zastosowania najsurowszych w swojej historii kryteriów oceny bezpieczeństwa, przyznała modelowi CX-5 maksymalną ocenę: pięć gwiazdek. Samochód otrzymał również tytuł „Top Safety Pick 2012” przyznany mu przez IIHS*** w Stanach Zjednoczonych. „CX-5 ma kluczowe znaczenie dla wyników sprzedaży Mazdy i dla pozycji naszej marki w Europie” - mówi szef Europejskiego Działu ds. Badań i Rozwoju Mazdy, Ichiro Hirose. „Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z rozgłosu, jakim cieszy się ten model, jednocześnie wierząc, że zasługuje on na taką uwagę”. *Dane za okres od stycznia do listopada 2012 r. **Dane dotyczące cyklu mieszanego dla wersji z napędem na przednie koła i standardowym silnikiem diesla SKYACTIV-D 2.2 oraz sześciobiegową ręczną skrzynią zmiany biegów SKYACTIV-MT ***Insurance Institute for Highway Safety [instytut Ubezpieczeń i Bezpieczeństwa Drogowego] źródło: Mazda Motor Poland
  18. Kolejne dwie ŠKODY we flocie TOPR-u ŠKODA Polska przekazała ratownikom Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego dwa kolejne modele - Yeti i Octavię Scout. 15 stycznia 2013 roku nastąpiło oficjalne przekazanie kluczyków do dwóch modeli marki ŠKODA. Ratownicy TOPR zasiedli za kierownicami Yeti 2.0 TDI/110 KM i Octavii Scout 2.0 TDI/140 KM. Obydwa samochody zostały wyposażone w napęd na 4 koła, co w znacznym stopniu ułatwia poruszanie się po trudno dostępnych trasach i nieutwardzonych drogach. „Cieszymy się, że przekazane przez nas samochody marki ŠKODA przyczyniają się do polepszenia warunków pracy TOPR. Jest to jedna z najstarszych organizacji ratownictwa górskiego na świecie, a współpraca z nią to dla nas wielki powód do dumy” - powiedział podczas wręczania kluczyków Michał Cabaj, specjalista ds. projektów marketingowych i PR w ŠKODA Polska. „Samochody marki ŠKODA służą nam i wspierają nasze działania ratownicze od lat.Już wielokrotnie przekonaliśmy się o ich niezawodności, bezpieczeństwie i zdolnościach terenowych. Są to auta niezastąpione w trudnych warunkach. Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że nasza współpraca ze ŠKODĄ przebiega tak pomyślnie” – podziękował Jan Krzysztof, naczelnik TOPR-u. ŠKODA Polska wspiera działania TOPR już od 2003 roku. Na początku współpracy ratownicy otrzymali sześć modeli Octavia w wersji 4x4 i Scout. W 2009 roku przekazane zostały dwa modele Yeti, a w 2011 roku - Yeti i Octavia Scout. W tym roku do floty TOPR-u dołączyły również Yeti i Octavia Scout. Łącznie ŠKODA przekazała ratownikom już 12 samochodów, gotowych do niesienia pomocy w każdych warunkach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. Rok 2013 powinien przynieść kolejne obniżki cen paliwa A tu dla odmiany dobra wiadomość dla zwykłych kierowców Choć z drugiej strony, obniżki nie zmieniają faktu, że ceny paliw i tak są wysokie.
  20. Opłaty drogowe ViaToll obejmą kolejne 300 kilometrów dróg
  21. Volkswagennotuje kolejne wzrosty sprzedaży Poznań,13.09.2012 r. – Marka Volkswagen zwiększyła swoją sprzedaż wokresie od stycznia do sierpnia bieżącego roku o 11,5 procent iprzekazała klientom 3,72 mln samochodów (styczeń – sierpień2011: 3,34 mln). W sierpniu sprzedaż wyniosła 466.300 aut (sierpień2011: 389.600), wzrosła zatem o 19,7 procent. W Polsce od styczniado końca sierpnia 2012 roku zarejestrowano 14.969 nowychVolkswagenów (I-VIII 2011: 11.527; +29.86 procent). „MarkaVolkswagen nadal rozwija się stabilnie i w sierpniu znaczniezwiększyła sprzedaż, szczególnie poza Europą. Utrzymująca siętrudna sytuacja rynkowa w Europie Zachodniej jednak nadal wymagamaksymalnej uwagi” – wyjaśnił Christian Klingler, CzłonekZarządu ds. Sprzedaży i Marketingukoncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. Wcałej Europie Volkswagen sprzedał do końca sierpnia 1,15 milionów(I-VIII2011: 1,13 mln) samochodów osobowych i zwiększył sprzedaż o 2procent. Marka odnotowała wzrost przede wszystkim w EuropieŚrodkowej i Wschodniej, gdzie nabywców znalazło 177.900 samochodów(I-VIII 2011: 130.200; +36,6 procent). W Rosji, największympojedynczym rynku w regionie, wielkość sprzedaży wzrosła do108.900 sztuk (66.900; +62,8 procent). Natomiast w Europie Zachodniej(bez Niemiec), ze względu na trudną sytuację całego rynku,sprzedaż spadła o 5,4 procent do 574.500 sztuk (606.400). Naniemieckim rynku Volkswagen zwiększył sprzedaż o 1,6 procent iprzekazał klientom 401.200 samochodów (394.700). WPolsce w pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego rokuzarejestrowano 14.969 samochodów osobowych marki Volkswagen, jest too 3.442 auta więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej(I-VIII 2011: 11.527; +29,86 procent). Udział w rynku wzrósł do8,05 procent. W ogólnym zestawieniu rejestracji w naszym kraju, odstycznia do końca sierpnia, marka Volkswagen awansowała na drugiemiejsce z piątego, które zajmowała w analogicznym okresieminionego roku. Wregionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała od stycznia do sierpniawzrost sprzedaży o 15,8 procent. Klienci odebrali tam 1,46 mln samochodów (I-VIII 2011: 1,26 mln). Na Chiny (z Hongkongiem),największy pojedynczy rynek w regionie, przypadło 1,32 milionasztuk (1,13; +16,3 procent). Także na kontynencie amerykańskimsprzedaż w tym okresie rozwijała się bardzo pozytywnie. W regionieAmeryki Północnej sprzedanych zostało o 26 procent więcejosobowych Volkswagenów, niż rok wcześniej, czyli 404.000 sztuk(320.700). Wzrost sprzedaży można było zaobserwować przedewszystkim w USA, gdzie do końca sierpnia do klientów trafiło286.800 nowych aut (208.400; +37,6 procent). W Ameryce Południowejsprzedaż zwiększyła się o 10,8 procent do 567.300 (511,700)sztuk. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. Nowa Kia Carens - kolejne szkice koreaskiego minivana Patrząc na ostatnio ciekawą stylistyki Kii może być ciekawie, cóż pozostaje odliczanie do Paryża
  23. taszar

    BMW e46 320d / RH (PL)

    Kolejne e46 Touring, ale tym razem w roście fot. właściciel więcej -> http://www.bts-bmw.pl/forum/viewtopic.php?t=8313&postdays=0&postorder=asc&start=0
  24. Kwiat

    BMW E30 'The LSM3' (US)

    Kolejne BMW z LS, wrzucone przeze mnie na forum. More: Klik
  25. Witam, Zbieramy kolejne materiały do newsa - zapraszam do dodawania interesujących Was tematów.
×