Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'japończyk' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 10 wyników

  1. NOWEMITSUBISHIOUTLANDER – JAPOŃCZYKNOWEJ GENERACJI JUŻ W POLSCE! Więcej zdjęć: Nowy Outlander 2013 fot. MMC Car Poland - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Napolskim rynku zadebiutował właśnie nowy model: innowacyjnyMitsubishi Outlander trzeciej generacji. Ten przestronny, produkowanyw japońskiej fabryce Okazaki, siedmioosobowy SUV to niezwykledopracowany i bezpieczny pojazd. Wyróżniają go znakomite osiągi iwłasności jezdne, niskie spalanie oraz najwyższa jakośćwykonania i materiałów. Mocnąstroną Mitsubishi Outlanderajest zaawansowany technicznie napęd 4x4, sprawdzony w najcięższychterenowych rajdach. Dobre osiągi gwarantują nowe silniki: cicha,2-litrowa benzynowa jednostka o mocy 150 KM i wysokiej kulturzepracy, współpracująca z automatyczną, bezstopniową skrzyniąbiegów CVT i 5-biegową przekładnią manualną oraz oszczędny,turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM,który jest dostępny z nową automatyczną przekładnią oraz6-biegową manualną skrzynią biegów. Dziękiobniżonej masie pojazdu, niskiemu współczynnikowi oporu powietrzaoraz nowemu trybowi pracy układu napędu na 4 koła zwanemu ECO 4WDużytkowanie nowego Outlandera wiąże się z wyjątkowomałym spalaniem i niższymi kosztami. Nowe,wielowahaczowe zawieszenie Outlandera gwarantuje większą stabilnośćoraz lepsze prowadzenie. Elektromechaniczny układ kierowniczyprecyzyjnie dostosowuje się do sposobu kierowania, który zależy odmiejsca i warunków jazdy. Outlandertrzeciej generacji tworzy nowy standard w zakresie bezpieczeństwa wtej klasie samochodów. Oferuje 7 poduszek bezpieczeństwa,wzmocnioną konstrukcję nadwozia RISE i najnowocześniejszerozwiązania dotąd stosowane w samochodach wyższejklasy: systemzapobiegania kolizjom czołowym, adaptacyjny tempomat zogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania przed opuszczaniempasa ruchu. Doskonaleznany rodzimym klientom i słynący z niezawodności Outlander jestterazoferowany z 4-letnią gwarancją do 300 000 km i możliwościąprzedłużenia tej gwarancji do 5 lat. Naliście wyposażenia nowego Outlandera znajdują się dwustrefowaklimatyzacja, kamera cofania z monitorem dotykowym, multimedialnysystem MMCS z nawigacją i ekranem o wysokiej rozdzielczości oraznajwyższej jakości zestawem nagłośnienia Rockford Fosgate,elektrycznie sterowana klapa bagażnika i wiele innych elementów,które zapewniają komfort i wygodę użytkownikom. Wpolskiej ofercie klienci znajdą 11 wersji nowego Outlandera aceny tego modelu zaczynają się od 98 990 zł. Protoplastacrossoverów Nazwacrossover weszła do motoryzacyjnego słownika 11 lat temu wraz zpojawieniem się koncepcyjnego samochodu Mitsubishi pokazanego naDetroit Motor Show 2001. Pierwszewcielenie Outlandera to zatem prekursor samochodów typu crossover.Od czerwca 2001 roku do końca kwietnia 2012 roku na całym świeciesprzedano łącznie ponad 960 tysięcy Outlanderów dwóchpoprzednich generacji. W 2009 i 2010 roku Mitsubishi Outlander byłnajczęściej kupowanym SUV-em w Polsce. Po polskich drogach jeździobecnie ponad 10 000 takich samochodów. Zzewnątrz Przypodobieństwie wymiarów zewnętrznych do poprzedniego modelu,Outlander nowej generacji pokazuje wyraźnie nowy stylprojektów Mitsubishi, którego kluczowymi wyznacznikami są pojęcia“jakość– bezpieczeństwo – prostota“i kształty, które z nich wynikają – dynamiczny wygląd i gładkiepowierzchnie. Zpunktu widzenia architektury konstruktorzy i projektanci poszukiwalisposobów na uzyskanie jak najwyższej sztywności struktury wpołączeniu z jak najniższą masą. Stąd kształt karoserii, któryzapewnia dużą sztywność nadwozia i najefektywniejsze przenoszenieobciążeń. Aerodynamika Kształtnadwozia musiał być odpowiedni dla zapewnienia komfortu podróżywszystkim pasażerom i pomieszczenia ich bagaży. Jednocześnie bryłata musiała być na tyle aerodynamiczna, by obniżyć zużycie paliwai emisję spalin, a także hałasy wywołane opływem powietrza. Wrezultacie Outlander nowej generacji uzyskał współczynnikczołowego oporu powietrza równy 0,33 (według badań MMC), czyli o7% niższy, niż jego poprzednik. Wynik taki osiągnięto stosującnajnowsze techniki symulacji komputerowej i weryfikując wszystko wczasie rozbudowanych testów w tunelu aerodynamicznym. 100kg lżejszy 10%redukcji masy samochodu pozwala na zaoszczędzenie do 6,5%paliwa i na analogiczne ograniczenie emisji spalin. Ten efektuzyskano dzięki wykorzystaniu metody odpowiedniego naprężaniablach nadwozia, by zwiększyć ich sztywność i przenosić za ichpomocą większe obciążenia. Uzyskano też mniejszą masę surowegonadwozia poprzez optymalizację struktury nadwozia za sprawąszerszego korzystania ze stali nadwoziowej o podwyższonejwytrzymałości, rezygnację z systemu zmiennych faz rozrządu MIVECw silniku 2.2 DiD Clean Dieseli nowąkinematykę mechanizmów trzeciego rzędu siedzeń (-10 kg nasamochód). Funkcjonalnei komfortowe wnętrze Zajmująctę samą powierzchnię, co poprzedni, całkiem komfortowy model,Outlander nowej generacji miał oferować więcej miejsca,szczególnie pasażerom podróżującym w ostatnim rzędzie siedzeń.Zadanie było utrudnione dodatkowym wymogiem powiększeniaprzestrzeni bagażowej. Samochód,któremu wpodróży ma towarzyszyć cisza i atmosfera relaksu, musiał zostaćdrobiazgowo dopracowany we wszystkich szczegółach i bardzostarannie wykończony. Wnętrze samochodu daje wrażenie kontaktu zmateriałami wysokiej jakości, które nie tylko dobrze wyglądają,ale też są rzeczywiście starannie dobrane pod kątem wytrzymałościi trwałości. Zadbano o jakość każdego detalu i wybrano prostszekształty elementów; są one teraz większe i jest ich mniej, copozwala na lepsze dopasowanie w rejonie deski rozdzielczej.Zastosowano miękkie pokrycie deski rozdzielczej, osłony wskaźnikówi przednich paneli drzwiowych. Poprzednio stosowaną “technicznąstrukturę“ powierzchni zastąpiono bardziej naturalną strukturąprzypominającą wykończenie skórą. Skórzane elementy tapicerkiobszyto podwójnym ściegiem, a w przypadku tapicerki materiałowejzastosowano nowe satynowe wykończenie. Panel centralny i panelwentylacji po stronie kierowcy wykonano w czerni fortepianowej. Postronie pasażera umieszczono poziomo biegnący srebrny pas otrójwymiarowej strukturze, kontynuując ten motyw na paneludrzwiowym. Nowe przyciskowe włączniki trybu pracy systemu 4WDumieszczone na konsoli centralnej zastąpiły poprzednio stosowanepokrętło, poprawiając ergonomię obsługi i wygląd tychelementów. Tarcze zegarów oraz pokrętła regulacyjne klimatyzacjizostały obwiedzione srebrnymi pierścieniami. Poprzezstaranne i cierpliwe rozważanie różnych możliwościrozmieszczenia komponentów w dostępnej przestrzeni, inżynierowie zośrodka badawczego w Okazaki wypełnili postawione przed nimiwzajemnie sprzeczne cele, uzyskując następujące wyniki: 80 mm więcej miejsca między drugim i trzecim rzędem siedzeń (na wysokości bioder), powiększoną do 872 mm przestrzeń ładunkową przy złożonych siedzeniach trzeciego rzędu, o 335 mm dłuższą przestrzeń ładunkową przy złożonych siedzeniach drugiego i trzeciego rzędu (uzyskując 1685 mm długości przestrzeni bagażowej), całkowicie płaską przestrzeń bagażową, dzięki nowo zaprojektowanym kładzionym oparciom i odchylanym siedziskom foteli, nowy schowek o dużej pojemności pod podłogą bagażnika za trzecim rzędem siedzeń, objętość przestrzeni bagażowej wynoszącą: [TABLE=width: 726] [TR] [TD=width: 138] [/TD] [TD=width: 219] Objętość przestrzeni bagażowej 5 miejsc [/TD] [TD=width: 325] Objętość przestrzeni bagażowej 2 miejsca [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 138] Poprzedni Outlander [/TD] [TD=width: 219] 541 l [/TD] [TD=width: 325] 989 l [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 138] Nowy Outlander [/TD] [TD=width: 219] do 591 l (bez schowka pod podłogą) [/TD] [TD=width: 325] do 1022 l (bez schowka pod podłogą) [/TD] [/TR] [/TABLE] Oszczędnei dynamiczne silniki Nowageneracja Outlandera będzie oferowana z dwoma opcjami silnikowymi: Benzynowym “4J11” konstrukcji MMC – 110 kW (150KM) 2.0 l MIVEC Tensilnikzostał zbudowany jako następca jednostek benzynowych rodziny “4B1“nazywanej w MMC “WorldEngine“.Nowy silnik o oznaczeniu “4J1“może się poszczycić znacznie lepszą sprawnością, a przez toniższym zapotrzebowaniem na paliwo i niższą emisją spalin, dziękinastępującym zmianom: płynnej regulacji skoku zaworów dolotowych VVL w systemie zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych MIVEC przy jednoczesnym .. ..zmniejszeniu wymiarów oraz masy silnika oporze zastosowanie systemu SOHC, co poskutkowało lepszą sprawnością wytwarzania energii uzyskano poprawę sprawności mechanicznej silnika , dzięki zastosowaniu niesymetrycznych tłoków i oleju o klasyfikacji lepkościowej 0W-20. [TABLE=width: 728] [TR] [TD=width: 102] [/TD] [TD=width: 86] Moc maksymalna [/TD] [TD=width: 90] Maksymalny moment obrotowy [/TD] [TD=width: 81] Masa własna [/TD] [TD=width: 90] 0 – 100 km/h [/TD] [TD=width: 90] 120-140 km/h [/TD] [TD=width: 90] Emisja CO2 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 102] Outlander 2.0 MIVEC M/T 2WD 5-miejscowy [/TD] [TD=width: 86] 147 KM (108 kW) przy 6000 obr/min [/TD] [TD=width: 90] 199 Nm przy 4200 obr/min [/TD] [TD=width: 81] 1465 kg [/TD] [TD=width: 90] 10,9 s [/TD] [TD=width: 90] 10,6 s [/TD] [TD=width: 90] 189 g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 102] Nowy Outlander 2.0 MIVEC M/T 2WD 5-miejscowy (AS&G) [/TD] [TD=width: 86] 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min [/TD] [TD=width: 90] 195 Nm przy 4100-4200 obr/min [/TD] [TD=width: 81] 1380 kg [/TD] [TD=width: 90] 10,6 s [/TD] [TD=width: 90] 9,3 s [/TD] [TD=width: 90] 157 g/km [/TD] [/TR] [/TABLE] MMC “4N14” – 110 kW (150KM) 2.2 l Clean Diesel Wprowadzonydo produkcji w 2010 w Outlanderze poprzedniej generacji, “4N14“jest wspólnym dziełem Mitsubishi Motors Corporation oraz MitsubishiHeavy Industries, Ltd. Wraz z mniejszym silnikiem 1,8 l “4N13“,silnik o pojemności 2,2 l należy do zupełnie nowej rodzinyzaawansowanych technicznie, czystych silników Diesla o oznaczeniu“4N1”. Silniki rodziny “4N1” są ultraefektywnymi, całkowiciealuminiowymi czterocylindrowymi jednostkami napędowymi z dwomawałkami rozrządu w głowicy (DOHC), 16 zaworami, bezpośrednimwtryskiem paliwa common rail, zbudowanymi z myślą o ograniczeniuoddziaływania na środowisko i spełniającymi normy czystościspalin Euro 5. Wśród silników Diesla obecnych na rynku mają onejeden z najniższych stopni sprężania (14,9:1).Silnikispełniająobowiązującą dzisiaj normę Euro 5, ale “4N1” opracowywano jużz myślą o spełnieniu przyszłej, jeszcze ostrzejszej normy Euro 6,z zostawieniem zapasu na kolejne zaostrzenie przepisów. Przewidzianotakże spełnienie norm obowiązujące w innych rejonach świata(“Tier 2 Bin 5” w USA oraz “PostNew Long Term”w Japonii). KonstruktoromMMC udało się zachować dynamikę i elastyczność silnika, znanąz poprzedniego modelu Outlandera dzięki zmianie geometrii łopatekturbosprężarki a także sposobu jej sterowania, co spowodowałooptymalizację ciśnienia doładowania bez konieczności stosowaniasystemu MIVEC. InżynierowieMMC uzyskali obniżenie emisji spalin bez dodatkowego komplikowaniabudowy silnika wynikającego ze stosowania systemu zmiennych fazrozrządu MIVEC.Te i inne rozwiązania pozwoliły na bardzo znaczącą redukcjęzużycia paliwa i emisji spalin i zejście poniżej granicy 130g CO2na kilometr. Wpołączeniu z obniżoną masą i poprawioną aerodynamiką, noweukłady napędowe pozwoliły na obniżenie zużycia paliwa i emisjispalin, przy utrzymaniu osiągów na poziomie zbliżonym doOutlandera wyposażonego debiutujący w 2010 roku silnik „4N14”: [TABLE=width: 728] [TR] [TD=width: 102] [/TD] [TD=width: 86] Moc maksymalna [/TD] [TD=width: 80] Maksymalny moment obrotowy [/TD] [TD=width: 52] Masa własna [/TD] [TD=width: 90] 0 – 100 km/h [/TD] [TD=width: 90] 120-140 km/h [/TD] [TD=width: 127] Emisja CO2 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 102] Outlander 2.2 DiD M/T 2WD 5-miejscowy [/TD] [TD=width: 86] 177 KM (130 kW) przy 3500 obr/min [/TD] [TD=width: 80] 380 Nm przy 2000 obr/min [/TD] [TD=width: 52] 1650 kg [/TD] [TD=width: 90] 9,8 s [/TD] [TD=width: 90] 6,7 [/TD] [TD=width: 127] 165 g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 102] Nowy Outlander 2.2 DiD M/T 2WD 5-miejscowy (AS&G) [/TD] [TD=width: 86] 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min [/TD] [TD=width: 80] 380 Nm przy 1750-2500 obr/min [/TD] [TD=width: 52] 1495 kg [/TD] [TD=width: 90] 9,7 s [/TD] [TD=width: 90] 6,9 s [/TD] [TD=width: 127] Poniżej 130 g/km [/TD] [/TR] [/TABLE] Skrzyniebiegów Nowageneracja Outlandera wykorzystujecztery przekładnie: manualną 5-biegową, manualną 6-biegową,automatyczną 6-biegową oraz bezstopniową przekładnię CVT. Przekładniabezstopniowa CVT INVECS* III (wyłącznie dla silników benzynowych): Nowerozwiązania zastosowane w najnowszej wersji przekładni CVT obejmująmiędzy innymi: -nową funkcję kontroli przyspieszania: prędkość obrotowa silnikai prędkość jazdy samochodu są ze sobą zsynchronizowane, a obrotysilnika zależą od położenia pedału przyspieszenia, dzięki czemuwrażenie poślizgu przekładni typowe dla samochodów wyposażonychw CVT zostało zredukowane, -nowe funkcje dodane do opracowanego przez MMC systemu INVECSwzbogacające jego możliwości „uczenia się”: -kontrolazjeżdżania ze wzniesienia:system posiada obecnie funkcję określania nadmiaru lub niedostatkumomentu hamującego pochodzącego od silnika, poprzez analizowaniepołożenia pedału przyspieszenia i hamulca, co umożliwia dobranieoptymalnego momentu hamującego do danych warunków jazdy, -kontrolajazdy po płaskiej nawierzchni i wjeżdżania na wzniesienie:zależnie od warunków drogowych, wstępnie dobrana prędkośćobrotowa jest zwiększana, celem niedopuszczenia do nadmiernegospadku obrotów silnika. -jednocześnieokreślany jest aktualny styl jazdy kierowcy – im bardziej sportowoprowadzony jest samochód, tym bardziej podwyższane są obrotysilnika. Nowysystem Automatic Stop&Go Dążącdo dalszego obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin, w MMCopracowano nowy system AS&G mogący współpracować zprzekładniami CVT. Rozwiązanie to wprowadzono na rynku japońskim wpaździerniku 2011 roku, a obecnie będzie ono oferowane w Europiepod maską nowegoOutlandera z silnikiem benzynowym.Dodanienowego elektronicznego modułu sterującego (AS&G ECU) do systemuelektronicznej kontroli pojazdu oznacza, że nowy system AS&Gjest integralnie związany z układami sterującymi pracą silnika,przekładni CVT, systemem aktywnej kontroli stabilności (ASC) orazpracą klimatyzacji. Systemten współpracuje także z przekładnią manualną. Najnowsza wersjasystemu AS&G, którą opracowano dla nowego Outlandera, zostaławyposażona w tzw. “inteligentny czujnik akumulatora”,umożliwiający precyzyjniejsze działanie systemu w zależności odstanu naładowania akumulatora. Co więcej, dostosowanie systemu AS&Gdo nowego silnika benzynowego “4J11” MIVEC umożliwia szybkirestart tego silnika i natychmiastowe ruszanie z miejsca w sposób,który nie różni się od ruszania samochodempozbawionym systemu AS&G. *INVECS :skrót od “Intelligent& InnovativeVehicleElectronicControlSystem”– system opracowany przez MMC Przekładniamanualna 5-biegowa (silnik benzynowy) oraz 6-biegowa (Diesel) Przekładniemanualne opracowywano z myślą o obniżeniu emisji spalin, poprawiecichobieżności i uzyskaniu lepszych osiągów. Charakteryzują sięone między innymi następującymi rozwiązaniami: przełożenia biegów 4, 5 i przełożenie główne (oraz przełożenie biegu 6 w przekładni 6-biegowej) zostały zoptymalizowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa, w mechanizmie sterowania zmianą biegów zastosowano łożyska ślizgowe zmniejszające opory tarcia, biegi 1, 2 (oraz 3 w przekładni 6-biegowej) wyposażono w potrójne synchronizatory celem uzyskania wyższego komfortu zmiany biegów. Przekładnia 6-biegowa posiada także podwójny synchronizator 4 biegu, w przekładni 6-biegowej powierzchnie zębów kół 2 i 3 biegu oraz przełożenia głównego są poddawane honowaniu, by wyciszyć pracę przekładni, obudowy przekładni i sprzęgła mocowane są wahliwie, celem obniżenia hałasów przedostających się do kabiny, ze względów środowiskowych (recykling) zrezygnowano ze stosowania materiałów z zawartością sześciowartościowego chromu oraz cynku. Przekładniaautomatyczna6-biegowa INVECS II (wyłączniedla silników Diesla) Kolejnąistotną różnicą w porównaniu z poprzednią generacją Outlanderajest dostępność nowej,opartej na systemie Lepelletier, 6-biegowej przekładniautomatycznej, produkowanej przez japońskiego producenta JATCO. Nowaprzekładnia charakteryzuje się niską masą i gwarantuje świetnądynamikę i niskie zużycie paliwa. Charakterystycznecechy nowej przekładni, to między innymi: blokada przekładni hydrokinetycznej na 3,4,5 i 6 biegu. Dzięki tej blokadzie wyeliminowano poślizg i zminimalizowano zużycie paliwa. Tryby pracy “Ds” i “L”: “Ds”: automatyczne wybieranie biegów od 1 do 5, “L”: automatyczne wybieranie biegów od 1 do 2, Ręczna zmiana biegów łopatkami w trybie “Sport”. Nowysystem napęduna 4 koła “Multi-Select” 4WD Opróczwersji z napędem na przednią oś, nowy Outlander będzie teżoferowany z najnowszą wersją opracowanej przez MMC, wysoko cenionejtechnologii napędu 4WD, która znalazła się w systemie napędowym4 kół “Multi-Select”, gwarantującym poprawę stabilnościjazdy, lepsze wykorzystanie przyczepności kół do nawierzchni orazobniżenie emisji spalin. Systemten wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosioweoraz moduł 4WD ECU sterujący pracą tego sprzęgła. Moduł 4WD ECUjest z kolei połączony za pośrednictwem magistrali CAN z każdymczujnikiem znajdującym się w samochodzie i z innymi modułamisterującymi (ECU), co pozwala na analizowanie w czasie rzeczywistymzachowań kierowcy i dynamiki pojazdu. Mimopodniesienia o 10% wartości maksymalnego momentu obrotowegoprzenoszonego przez sprzęgło międzyosiowe, największą zaletąnowego systemu MMC Multi-Select jest zakres informacjiwykorzystywanych do sterowania pracą sprzęgła. Zwiększono liczbędanych przesyłanych do modułu sterującego 4WD ECU, zwiększono teższybkość ich transmisji. [TABLE=width: 726] [TR] [TD=width: 158] Informacje czujników [/TD] [TD=width: 115] Poprzedni Outlander [/TD] [TD=width: 91] Nowy Outlander [/TD] [TD=width: 304] Moduł ECU przekazujący informację [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 158] Prędkość kół [/TD] [TD=width: 115] ● [/TD] [TD=width: 91] ● [/TD] [TD=width: 304] ASC ABS [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 158] Pozycja pedału przepustnicy [/TD] [TD=width: 115] ● [/TD] [TD=width: 91] ● [/TD] [TD=width: 304] Moduł sterujący silnika [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 158] Obroty silnika [/TD] [TD=width: 115] ● [/TD] [TD=width: 91] ● [/TD] [TD=width: 304] Moduł sterujący silnika [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 158] Moment obrotowy silnika [/TD] [TD=width: 115] [/TD] [TD=width: 91] ● [/TD] [TD=width: 304] Moduł sterujący silnika [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 158] Załączony bieg [/TD] [TD=width: 115] [/TD] [TD=width: 91] ● [/TD] [TD=width: 304] Moduł sterujący przekładni [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 158] Kąt skrętu kół [/TD] [TD=width: 115] [/TD] [TD=width: 91] ● [/TD] [TD=width: 304] Czujnik obrotu kierownicy [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 158] Przyspieszenie wzdłużne [/TD] [TD=width: 115] [/TD] [TD=width: 91] ● [/TD] [TD=width: 304] ASC ABS [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 158] Przyspieszenie poprzeczne [/TD] [TD=width: 115] [/TD] [TD=width: 91] ● [/TD] [TD=width: 304] ASC ABS [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 158] Prędkość kątowa [/TD] [TD=width: 115] [/TD] [TD=width: 91] ● [/TD] [TD=width: 304] ASC ABS [/TD] [/TR] [/TABLE] Podwyższeniepoziomu bezpieczeństwa czynnego uzyskano także poprzez wprowadzeniekilku nowych rozwiązań, jak informacja o prędkości kątowejsamochodu dostarczana do modułu sterowania sprzęgłemmiędzyosiowym. Pozwala to monitorować i korygować zachowaniesamochodu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. SystemMulti-Select 4WD oferuje 3 tryby pracy: [TABLE=width: 726] [TR] [TD=width: 72] Tryb [/TD] [TD=width: 624] Zastosowanie trybu [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 72] 4WD ECO [/TD] [TD=width: 624] Tryb jazdy ekonomicznej Zapewnia stały napęd przedniej osi 2WD i załącza napęd wszystkich kół 4WD, gdy zostanie wykryty uślizg kół przednich [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 72] 4WD AUTO [/TD] [TD=width: 624] Tryb normalnej jazdy. Zapewnia dobre warunki trakcyjne w większości sytuacji drogowych, przekazując napęd w systemie 4WD. Jest optymalnym trybem pracy na wysychającej kostce, mokrym asfalcie, w czasie jazdy po śniegu itp. [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 72] 4WD LOCK [/TD] [TD=width: 624] Tryb maksymalnej przyczepności kół Odpowiedni w bardzo trudnych warunkach drogowych, w terenie, w czasie ruszania „zakopanym” samochodem. Dodatkowo tryb ten umożliwia zachowanie pełnych zdolności trakcyjnych na zwykłej drodze, zapewniając napęd 4WD od najmniejszych do dużych prędkości jazdy. [/TD] [/TR] [/TABLE] Bardziejprecyzyjny, a to dzięki rozbudowanej elektronice, nowy system“Multi-Select” przyczynia się do poprawy parametrówśrodowiskowych Outlandera nowej generacji, także dziękizastąpieniu trybu pracy 2WD trybem 4WD ECO. Pracę nowego układunapędowego w trybie 4WD ECO można w największym skróciezobrazować następująco: przez większość czasu moc przekazywana jest tylko na koła przednie, jeśli warunki drogowe będą tego wymagały (np. na śliskiej drodze), system działający w trybie 4WD ECO zacznie dodatkowo napędzać tylne koła, zapewniając w ten sposób wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego, ale przy niższym zużyciu paliwa, niż w trybie pracy “4WD AUTO“. Zawieszeniei własności jezdne Niskamasa poprawia własności dynamiczne samochodu (a w tym przypadkuobniża także środek ciężkości) i chociaż poprzedni Outlanderbył znany z dobrych manier na drodze, postęp będzie zawsze milewidziany – szczególnie w Europie, gdzie kierowcy cenią sobieradość z jazdy bardziej, niż w jakimkolwiek innym rejonie świata. Chcączadowolić europejskie gusta, oprócz odchudzenia całego samochodu,pracowano też nad charakterystycznym dla MMC zawieszeniem zkolumnami MacPherson z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu,a w rezultacie w nowym Outlanderze zastosowano: wzawieszeniu przednim: podwójną ramę pomocniczą, która podwyższa sztywność, dzięki czemu poprawie ulega prowadzenie samochodu i stabilność jazdy, a także zachowanie nadwozia w razie zderzenia, nowo zaprojektowane górne mocowania kolumn MacPherson, co redukuje hałasy i podwyższa komfort jazdy, precyzyjnie dobrano charakterystyki sprężyn i amortyzatorów, wzawieszeniu tylnym: wprowadzono bierną zmianę zbieżności kół, poprzez odpowiednią konstrukcję geometrii wahaczy, wahacze wykonano z wytłoczek, celem ograniczenia masy nieresorowanej, wprowadzono geometrię drążków zapewniającą precyzyjniejszą kontrolę zbieżności, co zapewnia płynniejsze ruchy pionowe koła i podwyższa komfort jazdy Bezpieczeństwo Wnajważniejszym obszarze działania, jakim pozostaje bezpieczeństwo,inżynierowie wzięli pod lupę trzy różne obszary. Bezpieczeństwo aktywne, które podwyższono, precyzyjnie doskonaląc rozwiązania stosowane w poprzednim Outlanderze i wprowadzając nowe systemy. Bezpieczeństwo bierne, które wzrosło dzięki najnowszej wersji opracowanej przez MMC struktury nadwozia o podwyższonej wytrzymałości zderzeniowej RISE*. *RISE - Reinforced Impact Safety Evolution Opracowanaprzez MitsubishiMotors struktura nadwozia RISE* jest strukturą samonośną, któraprzynosi radykalną poprawę ochrony pasażerów w przypadkuwielokierunkowych zderzeń pod różnymi kątami. RISE jest systememrozpraszania energii zderzeń bocznych i tylnych przy ściślekontrolowanych odkształceniach, co podwyższa poziom ochronypasażerów oraz układu paliwowego przy uderzeniach w tylną częśćOutlandera. Niektóreelementy systemów bezpieczeństwa nowego Outlandera: nowo wprowadzona podwójna podłużnicowa przednia rama pomocnicza, która między innymi lepiej przejmuje i rozprasza energię zderzenia czołowego, nadpodłogowe i podpodłogowe wzmocnienia, (lewe i prawe) redukują odkształcenia kabiny podczas zderzenia czołowego, ewentualne obrażenia dolnej części nóg kierowcy ograniczono zapobiegając cofaniu się pedałów w czasie bardzo silnego zderzenia czołowego. pasy miejsca przedniego pasażera wyposażono w podwójne napinacze, ochronę głowy pieszego poprawiono inaczej konstruując maskę silnika, przednie błotniki i podszybie przedniej szyby samochodu, nowo zaprojektowany zderzak przedni otrzymał strukturę lepiej pochłaniającą energię, co pozwoliło na poprawę ochrony nóg pieszego. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym zastosowane po raz pierwszy przez Mitsubishi Motors: Tempomat adaptacyjny ACC* Wprzednim wlocie powietrza zamontowano głowicę radaru pracującegona częstotliwości 77 GHz, radar mierzy względną odległość iprędkość samochodu jadącego przed Outlanderem. SystemACC utrzymuje bezpieczną odległość od samochodu jadącego przedOutlanderem, przy zasięgu działania systemu do 200 m. Odległość,jaką system ACC będzie utrzymywał za poprzedzającym pojazdem jestustawiana przez kierowcę mającego do wyboru 3 możliwe odległości.Gdyprzed Outlanderem nie ma innych pojazdów, adaptacyjny tempomat ACCpracuje, jak zwykły tempomat utrzymujący zadaną prędkość jazdy.Gdyz przodu pojawia się inny samochód, tempomat przechodzi w trybutrzymywania ustawionej odległości. Jeżeli samochód z przoduzwalnia, ACC zredukuje także prędkość Outlandera. Gdy samochód zprzodu przyspiesza, Outlander również przyspieszy, ale nieprzekraczając ustawionej przez kierowcę prędkości.Jeślisamochód z przodu zwalnia lub się zatrzymuje, tempomat adaptacyjnyrobi to samo z Outlanderem. Po zatrzymaniu się, system ACC po około1 sekundzie zwolni hamulec, przywracając pełną kontrolę kierowcynad samochodem.Szerokikąt widzenia radaru wykorzystywanego przez tempomat pozwalasystemowi sprawnie działać na zakrętach, a także wykrywaćpojazdy włączające się do ruchu. *Adaptacyjnytempomat ACC nie jest w stanie prawidłowo działać w każdejsytuacji drogowej i przy każdym natężeniu ruchu, a także wdowolnych warunkach pogodowych i drogowych. *Adaptacyjnytempomat ACC nie może wykrywać wszelkich typów pojazdów. SystemAAC pracuje najlepiej wykrywając pojazdy o rozmiarach samochoduosobowego lub większe. System zapobiegania kolizjom czołowym FCM* Systemzapobiegania kolizjom czołowym (FCM) korzysta z tego samego radaru77 Ghz. Jestto system wykrywający przeszkody znajdujące się na drodze przedpojazdem i automatycznie rozpoczynający hamowanie celem uniknięciakolizji lub złagodzenia jej skutków.Gdypojawia się niebezpieczeństwo kolizji czołowej, kierowca jestostrzegany sygnałem dźwiękowym i zapaleniem sygnalizatora wzespole wskaźników. Jeśli kierowca rozpocznie hamowanie, funkcjawspomagania hamowania awaryjnego zostanie aktywowana wcześniej, niżw normalnie,Jeśliryzyko kolizji staje się bardzo wysokie, zostaje uruchomionadwustopniowa funkcja automatycznego hamowania: przy pierwszym stopniu działania nastąpi stosunkowo spokojne przyhamowanie pojazdu, mające na celu skłonienie kierowcy do uniknięcia kolizji, przy drugim stopniu działania, hamulce zostaną włączone z dużą siłą, by uniknąć, bądź złagodzić skutki zderzenia. Skutecznapomoc systemu FCM w unikaniu kolizji może mieć miejsce, gdysamochód porusza się z prędkością do 30 km/h, a przeszkoda jestnieruchoma. W przypadku innych poruszających się pojazdów, systemFCM również może pomóc w uniknięciu wypadku, jeśli różnicaprędkości między Outlanderem, a innym pojazdem wynosi mniej, niżprzy 30 km/h. Przy większych różnicach prędkości system FCM niebędzie w stanie zapobiegać kolizjom, ale będzie przyczyniał siędo łagodzenia ich skutków. *Systemzapobiegania kolizjom czołowym (FCM) nie jest w stanie prawidłowodziałać w każdej sytuacji drogowej i przy każdym natężeniuruchu, a także w dowolnych warunkach pogodowych i drogowych. *Systemzapobiegania kolizjom czołowym (FCM) nie może wykrywać wszelkichtypów pojazdów. System FCM pracuje najlepiej wykrywając pojazdy orozmiarach samochodu osobowego lub większe. System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW)* Pozycjasamochodu na pasie ruchu określana jest za pomocą kamery systemuLDW znajdującej się za przednią szybą. System LDW pomaga kierowcyw unikaniu niekontrolowanej zmiany pasa ruchu w wyniku utratykoncentracji lub zmęczenia.System LDW działa przy prędkościach powyżej 65 km/h, jeślipozwalają na to warunki drogowe, między innymi szerokość pasaruchu powyżej2,60 m. *Systemostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW) nie jest w stanieprawidłowo działać w każdej sytuacji drogowej i przy każdymnatężeniu ruchu, a także w dowolnych warunkach pogodowych idrogowych. hamulce: udoskonalone układy wspomagania hamowania (tarcze wentylowane i pełne) i układy wspomagania, a w tym: hydrauliczne wspomaganie awaryjnego hamowania (poprzednio mechaniczne), dostosowanie do systemu adaptacyjnego tempomatu i systemu zapobiegania kolizjom czołowym. nowe funkcje i rozwiązania współpracują z systemami, które posiadał już Outlander poprzedniej generacji: ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania, kontrola trakcji, system aktywnej kontroli stabilności, system światła stopu przy hamowaniu awaryjnym i wspomaganie ruszania na wzniesieniu. Bogatewyposażenie Nakoniec nie sposób nie wspomnieć o możliwości zaspokojenianajróżniejszych potrzeb i gustów przyszłych klientów, a todzięki jeszcze dłuższej liście wyposażenia opcjonalnego, jakiebędzie dostępne w nowym Outlanderze. Na liście tej znajdzie sięmiędzy innymi: dwustrefowa klimatyzacja z podziałem stref na lewą i prawą. Klimatyzacja ta jest pierwszą tego typu w ofercie MMC, lżejsza od stosowanej w poprzednim modelu klimatyzacji jednostrefowej i bardziej ergonomiczna w obsłudze (panel znajduje się bliżej oczu) i bardziej elegancko zaprojektowana (prosta graficznie, z ograniczoną ilością elementów regulacji, z estetycznym czarnym panelem), ekran systemu audio najnowszej generacji: kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 6,1’ i 4-krotnie zwiększonej rozdzielczości, system monitorowania sytuacji za pojazdem, obsługa formatów MP3/WMA/AAC/WAV cyfrowe złącze audio (dla wersji europejskich), wbudowane przyłącze USB/iPod, specjalnie i wyłącznie opracowany do stosowania w Outlanderze zestaw audio klasy premium 710W “Rockford Fosgate” z 9 głośnikami rozmieszczonymi w 7 miejscach wnętrza, wyposażony w nowe funkcje (regulowana kompensacja głośności, zależna od prędkości jazdy, selektor pozycji słuchacza pozwalający dostosować dźwięk do miejsca zajmowanego w samochodzie przez słuchającego, wielokanałowy system konwersji dźwięku “DTS Neural Surround” itp.), nowa wielofunkcyjna kierownica z regulacją wzdłużną i pionową, nowy zespół wysokokontrastowych wskaźników z kolorowym wyświetlaczem LCD wysokiej rozdzielczości o przekątnej 4,2’, z prostą i logiczną grafiką ułatwiającą obsługę urządzeń w samochodzie, szczególnie przy korzystaniu z zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa Outlandera, jak adaptacyjny tempomat. Przyszłośćmodelu Outlandertrzeciej generacji - bardzo starannie opracowany i wykonany samochódzapowiada pojawienie się całej gamy zupełnie nowych produktówMMC. Od samego początku był projektowany z myślą o układachnapędowych opartych nie tylko o silniki spalinowe, ale także osystemach hybrydowych z zewnętrznym doładowaniem i z silnikamielektrycznymi (PHEV). NowyOutlander PHEVjest pierwszym na świecie samochodem typu SUV z napędem 4x4,zasilanym hybrydowym systemem typu plug-in.Światowa premiera Outlandera Źródło: MMC Car Poland
  2. Japończyk na niemieckim felunku z Północej Irlandii. Można? Można! Więcej ---> http://ilovebass.co.uk/article/221/peter-matthews-mx5/#photo-6
  3. BMW czy Mazda , Audi czy Toyota,
  4. Kultowy Japończyk z USA... Więcej ---> http://www.juststance.com/exclusive/trueno/
  5. I jeszcze jeden gustownie zrobiony Japończyk... Więcej ---> http://www.juststance.com/exclusive/restyle/
  6. Klasyczny Japończyk w bardzo przyzwoitym wykonaniu. Like it? Więcej ---> http://www.superstreetonline.com/featuredvehicles/sstp_1201_1970_datsun_510/index.html Galeria fotografii ---> http://www.superstreetonline.com/featuredvehicles/sstp_1201_1970_datsun_510/photo_01.html
  7. ZVIP-owany Japończyk z Japonii... Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/03/06/r-a-b-odyssey/
  8. Japończyk z Japonii. Mi się podoba... Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/02/04/dumped-accord-wagon/
  9. I jeszcze jeden japonczyk VIP style... Wiecej ---> http://www.stancenation.com/2010/12/10/and-so-it-ends/
  10. Kolejny japonczyk po kalifornijskim tuningu... Podoba sie? Wiecej, w tym "wieksze" zdjecia ---> http://www.stancenation.com/2010/12/14/one-in-a-million/#
×