Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'international' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 61 wyników

  1. Silnik Audi 2.5 TFSI po raz szósty zdobywcą tytułu International Engine of the Year - Najnowszy silnik 2.5 TFSI sprawia, że Audi RS 3 Sportback jest najmocniejszym autem klasy premium w segmencie aut kompaktowych. - Członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, prof. dr Ulrich Hackenberg podkreśla: „jednostka 2.5 TFSI w nowym Audi RS 3 Sportback uosabia motoryzacyjną pasję” - Jedenaste z rzędu zwycięstwo Audi w swojej klasie Ingolstadt/Stuttgart, 17 czerwca 2015 r. 2,5-litrowy silnik TFSI Audi otrzymał tytuł „International Engine of the Year” 2015, w kategorii silników o pojemności 2 - 2,5 litra. Pięciocylindrowa jednostka zdobyła ten tytuł już szósty raz z rzędu. Międzynarodowe jury złożone z 65 dziennikarzy z branży motoryzacyjnej, uznało 2,5-litrowy silnik TFSI za najlepszy w swej klasie. „Niezawodna jakość Audi i doskonałe zestrojenie sprawiają, że dzięki temu silnikowi czuje się prawdziwą radość z jazdy. Żaden stworzony przez człowieka dźwięk nie mógłby zastąpić emocjonalnego brzmienia tej wspaniałej pięciocylindrowej, rzędowej jednostki” - czytamy w uzasadnieniu jury. Członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, prof. dr Ulrich Hackenberg powiedział przy tej okazji: „Pięciocylindrowe motory mają u nas długą tradycję. W latach 80. uczyniły z Audi sportową markę. Jednostka napędowa 2.5 TFSI nowego Audi RS 3 Sportback, dzięki potężnemu momentowi obrotowemu i dzięki charakterystycznemu brzmieniu, jest uosobieniem samochodowych emocji. Ten tytuł to piękne zwieńczenie naszych prac nad rozwojem tego silnika.“ W nowym Audi RS 3 Sportback, turbodoładowana jednostka napędowa 2.5 TFSI z bezpośrednim wtryskiem ma moc 270 kW (367 KM). Dzięki niej, RS 3 Sportback jest najmocniejszym wśród kompaktowych samochodów klasy premium. Jej maksymalny moment obrotowy 465 Nm, dostępny jest już przy 1625 obr./min i pozostaje niezmienny aż do 5550 obr./min. Do przyspieszenia od 0 do 100 km/h wystarcza jej 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 280 km/h. W Audi RS Q3, silnik rozwija moc 250 kW (340 KM) i osiąga moment obrotowy 450 Nm. Wyposażony w tę pięciocylindrową jednostkę napędową topowy model serii Q3, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość, wynosi 250 km/h. Audi zwyciężyło w plebiscycie „International Engine of the Year" już po raz jedenasty. W latach 2005 – 2009, pięć razy z rzędu, tytuł ten zdobywał inny silnik koncernu z Ingolstadt: 2.0 TFSI w kategorii od 1,8 do 2 litrów. Z kolei dla TFSI o pojemności 2,5 litra, to już szóste zwycięstwo z rzędu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. RACE15M- INTERNATIONAL STANCE FESTIVAL W czerwcu Stadion Miejski we Wrocławiu ponownie zapełni się miłośnikami motoryzacji. Właśnie w tym miejscu odbędzie się kolejna edycja międzynarodowego festiwalu- RACE15M. Wydarzenie zgromadzi posiadaczy 300 wyselekcjonowanych aut z całego świata. Szacuje się, że w ciągu 2 dni imprezy obiekt odwiedzi kilka tysięcy widzów. Wydarzenie zostało objęte patronatem The World Games oraz miasta Wrocław. Wrocławski event jest swoistą odpowiedzią na zapotrzebowanie na wydarzenia takiej rangi. Jest to pierwsza tego typu impreza, która skupia w jednym miejscu niemal wszystkie marki i modele samochodów. Organizatorzy przyjmowali zgłoszenia właścicieli stuningowanych aut z całego świata. Wszystkie przeszły paromiesięczną selekcję, która rozpoczęła się w lutym 2014 roku. Finalnie wybrano 300 modeli, których poziom modyfikacji wzbudza podziw wśród pasjonatów. Imprezę odwiedzą między innymi samochody z ponad 12 krajów, w tym między innymi z Niemiec, USA, Francji, Rosji, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Finlandii czy Szwecji. Jest to już V edycja tego wydarzenia. Z każdym rokiem festiwal odwiedza coraz więcej gości, zwracających uwagę na nowe trendy, które na stałe wpisały się w dziedzinie modyfikacji samochodów. Właściciele aut, przyjeżdżający na wrocławski stadion zadbali o zamontowanie gwintowanych zawieszeń lub air-ride’ów, które sprawiają że samochody dzieli od ziemi odległość zaledwie 2 centymetrów. Częstym widokiem będą też customowe felgi, których wartość jest wyższa od cen niektórych aut. W ciągu dwóch dni będzie można zobaczyć przekrój marek z całego świata. Od japońskich Nissanów 350Z, 370Z, Skyline'y, Lexusy, Hondy NSX, Infiniti, Subaru, Toyoty, Mitsubishi,przez niemieckie Mercedesy, BMW, Audi, Volkswageny, po amerykańskie klasyki, takie jak Shelby Cobra. Każde z aut uległo kompleksowej modyfikacji, przez co stanowią czołówkę światowej sceny. Na Stadionie Miejskim zagości między innymi Audi R8, którego właściciel zaopatrzył się w felgi uznanej firmy Rotiform. Wystawę odwiedzi również Porsche na 21 calowych felgach o niestandardowej szerokości 13, 5 cala oraz wiele innych interesujących modeli. „Z niecierpliwością czekamy na przyjazd BMW E91, które zastało poddane kompleksowej przebudowie na M3 E92.Warto wspomnieć, że jest to jedyny tego rodzaju projekt na całym świecie. Dzięki dokładnej i czasochłonnej selekcji wszystkich zgłoszeń na wystawie pojawią się modele, na które wyczekuje większość fanów motoryzacji. Wybraliśmy najlepsze z ponad 900 zgłoszeń. Poprzednia edycja pozwoliła na postawienie poprzeczki wysoko, w tym roku chcemy ją zawiesić jeszcze wyżej”- mówi Adrian Kapica, współorganizator eventu. RACE15M dzięki swojemu specyficznemu klimatowi, z każdym rokiem przyciąga coraz więcej fanów. Międzynarodowy charakter imprezy sprawia, że jest to niezwykła okazja do nabycia nowych znajomości wśród pasjonatów tuningu z całego świata. W tym roku wydarzenie przyciągnie znanych w środowisku sędziów. Swoją obecność potwierdził między innymi Rodolfo Lamaestra. Jest to założyciel najmłodszej, a jednocześnie intensywnie rozwijającej się grupy Dapper z USA, która nie boi się nowych wyzwań w tuningu. Oprócz niego pojawi się także Petr Gavrilin, który jest reprezentantem grupy Rad&ROLL. Jego auto w poprzedniej edycji RACE15Mu zdobyło wyróżnienie. Zobaczymy też Luisa Vivasa (Cambergang USA), Matta Cartera ( Lownatics Gemrany) czy Mario Matticka ( FLGN TLT Germany). Tradycyjnie wystawa jest jedną z głównych atrakcji, dla której gromadzą się fani motoryzacji z wielu rejonów Europy. Jednak oprócz niej, równolegle w innych strefach stadionu będą się odbywać inne wydarzenia. Zaplanowano konferencję oraz panel dyskusyjny z udziałem sędziów oraz widowni. Pomyślano też o tych, którzy chcą poczuć dreszcz adrenaliny; dla nich przygotowano widowiskowy pokaz driftu modeli RC oraz zawody TimeAttack. Spragnieni jeszcze większych wrażeń będą mogli skoczyć na bungee z dachu wrocławskiego stadionu. W planie są także między innymi zawody sprawnościowe „You can stance” dla kierowców, turniej tańca breakdance czy wyczynowa jazda na bmx’ach. Po sobotnich koncertach gwiazd wieczoru organizatorzy zapraszają na afterparty, które odbędzie się na pobliskim WakeParku. „Ogromne zainteresowanie imprezą uczestników, mediów oraz widzów pozwala nam pozytywnie patrzyć w przyszłość. Dzięki zaangażowaniu sponsorów i miasta Wrocław udało się obniżyć cenę eventu do 45 zł. W cenę biletu wchodzi wejście na 2 dni wydarzenia razem z sobotnim koncertem oraz pełnego atrakcji afterparty na WakeParku. Biorąc pod uwagę prestiż imprezy jest to nie lada wyzwanie. Serdecznie zapraszamy już 28 na wrocławski stadion wszystkich entuzjastów motoryzacji, sportu i Hip Hopu. Będzie się działo!”- mówi Kajetan Maćkowiak z Acapulco.pl, współorganizator eventu. Sobotni program ma zakończyć występ formacji hip hopowej- Liknuts. Jej solistów wcześniej można było słuchać w dwóch oldschoolowych zespołach The Beatnuts oraz Tha Alkaholiks. The Beatnuts zostało legendą Nowego Jorku. W skład zespołu wchodzili Al Tariq, Psycho Les oraz Ju- Ju. Tha Alkaholiks są grupą, której korzenie sięgają Los Angeles. Tworzyli ją J-Ro, Tash i DJ E- Swift. Festiwal przykuje uwagę nie tylko znawców motoryzacji. Do udziału w wydarzeniu i przybyciu na stadion zachęcą sami uczestnicy przedsięwzięcia. Zorganizowany bowiem zostanie przejazd kolumną 300 aut, które zostaną pokazane na wystawie. Pojawią się one na ulicach Wrocławia w pierwszym dniu eventu. Mieszkańcy zobaczą najbardziej znane marki samochodów w nowych, starannie przygotowanych odsłonach. Bilety są już do nabycia drogą internetową na Eventim Bilety na Koncerty, Bilety na Imprezy, będą także dostępne w trakcie trwania imprezy w kasach stadionu. Więcej informacji na temat biletów oraz szczegółowy harmonogram dostępne są na stronie współorganizatora eventu: Acapulco | Sport, Event, Media, Promotion Duża międzynarodowa konkurencja, dokładna selekcja zgłoszonych aut, zastosowanie innowacyjnych rozwiązań w świecie motoryzacji, wzbudzające podziw i przykuwające uwagę sposoby modyfikacji aut- to wszystko sprawia, że 28 czerwca miłośnicy oraz znawcy tuningu ponownie pojawią się na Stadionie Miejskim we Wrocławiu.
  3. Porozumienie Fiat Group Automobiles, Chrysler Group International i GAC Group o produkcji pojazdów Jeep w Chinach na rynek lokalny. Fiat Group Automobiles S.p.A., Chrysler Group International LLC i Guangzhou Automobile Group Co., Ltd (GAC Group) poinformowały o rozszerzeniu współpracy w ramach joint-venture na rynku chińskim. Stosowne porozumienie pomiędzy trzema partnerami zostało podpisane 19 kwietnia br. w Pekinie. Zgodnie z tym porozumieniem, joint-venture GAC-Fiat rozpocznie zlokalizowaną w Chinach produkcję trzech nowych modeli Jeep’a z przeznaczeniem na rynek lokalny, powiększając w ten sposób portfolio pojazdów typu SUV tej marki, dostępnych obecnie dla chińskiej klienteli tylko z dostaw importowych. Rozszerzenie współpracy i związany z tym pakiet projektów rozwojowych został już zaaprobowany przez odpowiednie agendy rządowe. Finalizacja planów lokalnej produkcji, w tym także modelu przeznaczonego tylko na rynek chiński, przewidziane jest już w najbliższym czasie – z założeniem jej rozpoczęcia pod koniec 2015 roku. „Opublikowany dzisiaj komunikat o poszerzeniu współpracy to kolejny rozdział ukierunkowanej ekspansji marki Jeep w skali globalnej.” – powiedział Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiat S.p.A oraz przewodniczący i dyrektor generalny Chrysler Group LLC – „Równie istotna jest dla nas rosnąca obecność na rynku Chin we współpracy z tak renomowanym i cenionym partnerem jak Guangzhou Automobile Group.” „Wprowadzenie marki Jeep, światowego producenta pojazdów SUV do GAC-Fiat oznacza nową fazę współpracy pomiędzy Grupami GAC i Fiata-Chryslera. Oprócz istotnego impulsu dla dalszego rozwoju naszego joint-venture, jest to także perspektywa oferty produktowej i obsługowej klasy Premium dla klienta chińskiego.” – stwierdził w odpowiedzi Zhang Fangyou, przewodniczący GAC Group. Pojazdy marki Jeep powstawać będą w Guangzhou, gdzie celem stworzenia niezbędnego potencjału produkcyjnego na potrzeby rynku Państwa Środka, GAC-Fiat otwiera nowy zakład wytwórczy. Zamiarem Fiat-Chrysler i GAC Group jest stałe zacieśnianie współpracy pod kątem oczekiwań i potrzeb klienteli chińskiej oraz przyspieszenie lokalizacji wybranych modeli Jeep’a w ramach rozwoju działalności joint-venture GAC-Fiat. W roku 2013 sprzedaż światowa pojazdów marki Jeep wyniosła 731.000 sztuk, wykazując wzrost rok do roku w wysokości 4 procent oraz 29 procent na samym tylko rynku Chin. Marzec 2014 zamknął się najlepszym w 73-letniej historii Jeep’a wynikiem globalnej sprzedaży niemal 85.000 sztuk. Największym poza Ameryką Północną rynkiem sprzedaży dla marki Jeep jest obecnie Chińska Republika Ludowa, gdzie w roku 2013 nabywców znalazło prawie 63.000 pojazdów z logo Jeep. Źródło:Fiat Auto Poland
  4. Porsche GT3 Cup Challenge Middle East - Race 2 at the Losail International Circuit, Q
  5. Porsche 911 GT3 and 911 GT3 Cup at Autosport International Show 2014
  6. Inicjatywa Audi Urban Future na wystawie elektroniki International CES - Interaktywny model symuluje rozwiązania w zakresie mobilności trzech typów osób dojeżdżających do pracy - Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler przedstawił pierwszych uczestników konkursu Audi Urban Future Award 2014 Ingolstadt/Las Vegas, 8 stycznia 2014 r. Ile minut będę stać dziś w korku? Ile czasu będę szukać miejsca parkingowego? Na całym świecie, osoby dojeżdżające do pracy codziennie stawiają sobie takie właśnie pytania. Podobnie ponad 330 tys. osób, które codziennie dojeżdżają do miejsca zatrudnienia w centrum Bostonu. Wliczając tych właśnie ludzi, liczba poruszających się po tym mieście wzrasta w ciągu dnia o 41 procent. To olbrzymie wyzwanie dla systemów komunikacyjnych. Na odbywającej się od 6 do 10 stycznia w Las Vegas wystawie International CES, inicjatywa Audi Urban Future, w oparciu o wyniki badań, przedstawia jak osoby dojeżdżające do pracy „przebijają się” przez miasto i pokazuje, jak technika może przyczynić się do tego, by w sposób efektywny i komfortowy dostać się z punktu A do B. Za pomocą interaktywnego eksponatu - futurystycznej makiety miasta, Audi Urban Future Initiative demonstruje potrzeby osób dojeżdżających do pracy w dużych miastach. Dane do jej stworzenia zaczerpnięto z City Dossier Boston, projektu badawczego Audi i biura architektonicznego Höweler+Yoon, zwycięzcy konkursu Audi Urban Future Award 2012. Uzyskane w ten sposób informacje można odnieść także do innych miast. W ramach badań, zespół realizujący ten projekt przeanalizował problemy z siecią komunikacyjną i zaproponował dla nich wizjonerskie rozwiązania. Zwiedzający CES mogą przyjąć perspektywę jednego z trzech typów osób dojeżdżających do pracy - Road Warrior, Straphanger i Reverse Commuter - by osobiście wypróbować, jak technika będzie w stanie umożliwić w przyszłości bezproblemową mobilność. Road Warrior mieszka na przedmieściach i dojeżdża samochodem do pracy w centrum miasta. Przybywszy tu, rozpoczyna szukanie wolnego miejsca postojowego. Makieta zaprezentowana na CES wskazuje ogromne znaczenie zdalnego parkowania dla tego typu osoby dojeżdżającej do pracy. Kierowca zatrzymuje samochód przed wielopoziomowym parkingiem i przy pomocy smartfona rozpoczyna szukanie miejsca parkingowego. Podczas gdy Road Warrior pokonuje ostatnie metry do biura, jego samochód samodzielnie parkuje, zachowując minimalny odstęp do innych pojazdów, z racji tego, że nie trzeba przecież otwierać jego drzwi. Odpada też konieczność zachowania bezpiecznego odstępu od innych zaparkowanych pojazdów. Również miasto odnosi korzyść z tego rozwiązania, bowiem efektywne wykorzystanie parkingów sprawia, że zostają wolne powierzchnie, które można obsadzić zielenią. Także Straphanger mieszka poza miastem i pracuje w centrum. W drodze do pracy korzysta z kilku środków transportu, które jeżdżą w kilkuminutowych odstępach. Najpierw jedzie swoim samochodem do parkingu park & ride. Tam wsiada do komunikacji miejskiej, a ostatni odcinek do celu pokonuje pieszo. Przesiadki pomiędzy poszczególnymi środkami lokomocji muszą odbywać się bez jakichkolwiek problemów. Dla tego typu osoby dojeżdżającej do pracy, decydujące znaczenie ma komfort. Już dziś kierowcy Audi mogą za pomocą Audi connect wyświetlić na monitorze pokładowym informacje o połączeniach autobusowych i kolejowych w okolicy. Reverse Commuter mieszka w centrum i dojeżdża do pracy na przedmieściach lub pod daną aglomeracją – w sposób niecykliczny i najczęściej nie stojąc w korkach. Jednak wieczorem, blisko miejsca zamieszkania w śródmieściu, i on może utknąć w korkach. Światła i ruch w godzinach szczytu męczy takiego człowieka, jeszcze zanim zacznie szukać wolnego miejsca do zaparkowania. Audi pracuje nad tym, jak w takich sytuacjach ułatwić mu życie. Zdalne parkowanie w ruchu miejskim umożliwia niezależne nawigowanie samochodem po mieście. To fascynująca perspektywa i tylko jedno z rozwiązań zaprezentowanych przez Audi na CES. Z pomocą filmów i wizualizacji, zwiedzający CES mogą doświadczyć, jak technologie przyszłości, np. powstałe w ramach wstępnych projektów rozwojowych Audi, mogą zaowocować zrównoważoną mobilnością miejską. „Na całym świecie miasta dynamicznie rosną. Nasze rozwiązania techniczne zmierzają do tego, by spełniać wymagania stawiane przed mobilnością w megametropoliach. Audi connect, Car-to-X, zdalne parkowanie i zdalna jazda, to tylko kilka przyszłościowych rozwiązań, posuwających do przodu pomysły dotyczące połączenia pojazdów i miast w sieć. Jestem przekonany o tym, że w przyszłości samochód jeszcze bardziej niż dzisiaj będzie wchodził w inteligentny kontakt z miastem“ – stwierdza Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Audi Urban Future Award wspiera dialog z ekspertami i naukowcami w dziedzinie urbanistyki, architektury i planowania metropolii oraz jest źródłem nowych impulsów do dyskusji o mobilność w miastach przyszłości. Od 16 grudnia 2013, do 5 stycznia 2014, wszyscy zainteresowani tymi zagadnieniami mogli oddawać internetowo głos na amerykańskiego kandydata do nagrody Audi Urban Future Award 2014. Tematyka tegorocznej edycji konkursu dotyczy kwestii, jak dalece dane mogą służyć jako instrument do planowania miejskiej mobilności. W wieczór poprzedzający rozpoczęcie International CES, prof. Rupert Stadler ogłosił zwycięzców tego plebiscytu: Philipa Parsonsa, urbanistę i założyciela Sasaki Strategies oraz Federica Parolotto, eksperta w dziedzinie mobilności i zarządzającego firmą Mobility in Chain, którzy wygrali dzięki projektowi „Nowy parking online dla mobilności“ (szczegóły na stronie Audi Urban Future Initiative). W ten sposób wyłoniono pierwszego z czterech potencjalnych laureatów Audi Urban Future Award 2014. Nagroda Audi Urban Future Award przyznawana jest co dwa lata. W 2014 roku odbędzie się jej trzecia edycja. Konkurs zainicjowano w roku 2010, nagradzając wizjonerskie projekty mobilności miejskiej. W 2012 pokazano scenariusze mobilności w światowych aglomeracjach. By jeszcze bardziej skupić się na meritum sprawy, edycja 2014 stawia na badania dotyczące możliwości realizacji już istniejących projektów urbanistycznych. Audi nagrodzi najlepszą koncepcję w październiku 2014 wyróżnieniem Audi Urban Future Award i nagrodą pieniężną w wysokości 100 tys. euro. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. [h=1]2014 Cadillac CTS V-Sport - 2013 New York International Auto Show[/h]
  8. [h=1]Raceism Event | International Edition 2013[/h]
  9. więcej -> Sukces technologii TSI Volkswagena w konkursie International Engine of the Year 2013, rynek nowych samochodów, ranking samochodów osobowych, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. 2,5-litrowy silnik TFSI zdobywa nagrodę „International Engine of the Year 2013” - Czwarte z rzędu wyróżnienie dla tej jednostki w kategorii silników od 2 do 2,5 l. - Po raz dziewiąty z rzędu, technika TFSI dała Audi zwycięstwo w swojej klasie 2,5-litrowy silnik TFSI otrzymał międzynarodowe wyróżnienie dla najlepszego silnika roku 2013 „International Engine of the Year”, w kategorii jednostek od 2 do 2,5 l. Tak zadecydowało jury złożone z 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata. W ten sposób, motor 2,5 TFSI zwyciężył w swej klasie już czwarty raz z rzędu. W 2,5-litrowym silniku montowanym w modelach Audi TT RS plus Coupé i Roadster, zastosowano dwa flagowe rozwiązania techniczne Audi: turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa FSI. To dzięki nim jednostka zwyciężyła w konkursie. „Model TT RS zdecydowanie wyróżnia się wśród dostępnych na rynku aut sportowych. Zarówno dźwięk, jak i moc jego niekonwencjonalnego silnika sprawiają, że kierowca ma wrażenie uczestniczenia w samochodowym wyścigu“ – brzmiało uzasadnienie decyzji jury. Audi TT RS plus Coupé i Roadster, przy pojemności skokowej 2480 cm³, generują w zakresie od 5,5 do 6,7 tys. obr./min. potężną moc 265 kW (360 KM). Maksymalny moment obrotowy 465 Nm jest dostępny od 1650 do 5400 obr./min. Dzięki temu, pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,1 sekundy (Roadster: 4,2 sek.). Opcjonalnie, auta z takim silnikiem mogą osiągać prędkość maksymalną 280 km/h. Technika TFSI przyniosła Audi zwycięstwo w konkursie „International Engine of the Year“ po raz dziewiąty z rzędu. W latach 2005-2009, tytuł w kategorii silników o pojemności od 1,8 do 2,0 l zdobywała jednostka 2.0 TFSI 2,5-litrowy silnik TFSI będzie również montowany w modelu RS Q3, który jesienią 2013 roku pojawi się na rynku. W nim, ta benzynowa jednostka generuje moc 228 kW (310 KM) przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym tylko 8,8 l na 100 km. Pierwszy RS w dobrze sprzedającej się rodzinie SUV-ów Audi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 sekundy, a jego prędkość ograniczono do 250 km/h. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. więcej -> Konkurs International Engine of the Year znów wygrywa Ford i silnik 1.0 EcoBoost, rynek nowych samochodów, CEP, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. [h=1]2014 Scion tC - New York International Auto Show[/h]
  13. [h=1]2014 Acura MDX - 2013 New York International Auto Show[/h]
  14. MINI na 83 salonie samochodowym Geneva International Motor Show 2013 Pasjaw dążeniu do ekstremalnej radości z jazdy, zróżnicowana gamamodeli i charakterystyczny dla MINI szeroki wybór opcjipersonalizacji samochodu będą najważniejsze na stoisku brytyjskiejmarki premium na salonie samochodowym 2013 Geneva International MotorShow. MINI wciąż wzbogaca i uatrakcyjnia swoją ofertę modelispecjalnych – w tym roku salon w Genewie będzie miejscem światowejpremiery MINI Clubman Bond Street. Bogato wyposażony, dopieszczony wdetalach samochód jest przykładem charakterystycznego stylu MINItrafiającego do szczególnie wymagających, świadomych klientów. Genewabędzie również świadkiem nadejścia modelu przeznaczonego dozdobywania serc kierowców, którzy cenią samochód za jegosportowego ducha. MINI John Cooper Works Paceman łączy charyzmępierwszego Sports Activity Coupé w swojej klasie ze zrodzonymi natorach wyścigowych technologiami zastosowanymi w układzie napędowymi w podwoziu. Submarka John Cooper Works – tak jak i główna markaMINI – dysponuje obecnie siedmioma modelami samochodów w swojejofercie. Dziełodesignerskiego rzemiosła: MINI Clubman Bond Street. Jednymz filarów światowej popularności MINI jest szczególnie bliskizwiązek między właścicielami i ich samochodami - związek, któryzaczyna się zanim jeszcze przyszły właściciel dozna pierwszychwrażeń za kierownicą swojego samochodu. MINI oferuje wyjątkowoszeroki wachlarz wyposażenia opcjonalnego i akcesoriów, dziękiczemu każda wersja każdego modelu może być przekształcona wniepowtarzalny egzemplarz, precyzyjnie dostosowany do osobistychpotrzeb i upodobań swojego właściciela. Ponadto starannieskonfigurowane modele specjalne pozwalają dodatkowo uwypuklićwybrane cechy charakteru MINI, czyniąc to z wyjątkowo atrakcyjnąautentycznością. Najnowszymprzykładem takiego szczególnego samochodu jest MINI Clubman BondStreet, który świętuje swoją światową premierę na 2013 GenevaInternational Motor Show. Wyjątkowy wygląd i wyposażenie czynią zniego świadomego swoich atutów ambasadora brytyjskiego stylu życiai jakości premium w stylu MINI. Główny kolor nadwozia MidnightBlack Metallic współgra z kontrastowym kolorem Cool Champagne,którym pokryto płat dachu, obudowy zewnętrznych lusterek, dolneczęści słupków C i wykonano pasy na pokrywie silnika, uzyskującwyjątkowo udane podkreślenie dynamicznie płynących linii nadwoziaMINI Clubman i powiększonego rozstawu osi. Wnętrze zaopatrzono wcałą gamę wysokiej jakości akcesoriów, perfekcyjnie dobranokolory i materiały – w tym ekskluzywnie zaprojektowanesportowe fotele oraz skórzane wykończenie deski rozdzielczej,otrzymując w rezultacie niezwykły samochód ze szczególnieperfekcyjnym estetycznie i przestronnym wnętrzem. MINIClubman Bond Street na genewskiej scenie wystąpi w towarzystwie MINIHyde Park. Ten model specjalny, który dostępny jest zarówno wwersji MINI, jak i MINI Clubman, oferuje kombinację koloru nadwoziaPepper White z nowym kontrastowym kolorem Champagne Cool. Ponadto, nasalonie w Genewie można zobaczyć piękny i stylowy przykład sztukidesignerskiej – kabriolet MINI Convertible Highgate. Tenczteromiejscowy samochód z miękkim składanym dachem ucieleśniaaurę ekskluzywności, prawdziwego indywidualizmu i bardzobrytyjskiego poczucia swobody. Odwiedzający salon w Genewiew dniach 7 - 17 marca 2013 roku będą również mogli zapoznać sięz paletą innych opcji indywidualizacji dla całej obecnej rodzinymodelowej. Będą wśród nich najnowsze dodatki z programu MINIYours i elementy z oferty John Cooper Works Tuning przeznaczone domontażu w wyprodukowanych już samochodach, dostępne w ramachoferty oryginalnych akcesoriów MINI. Ultrasportowyw każdym terenie, niemożliwy do przeoczenia: MINI John CooperWorks Paceman. Elitarnaoferta sportowych modeli sygnowanych przez John Cooper Workswzbogaciła się o kolejny samochód. MINI John Cooper Works Pacemanrobi piorunujące wrażenie jeszcze zanim zaczną obracać się jegokoła. Dzięki wyraziście poprowadzonej linii przedniej częścinadwozia, eleganckim i sportowym konturom tyłu nadwozia, linii dachuopadającej w sposób typowy dla modeli coupé i szerokiemu pasowitylnemu, nowy trzydrzwiowy samochód zdradza swoje sportowe zacięciei wyjątkową zwinność już przy pierwszym spojrzeniu. Standardowyzestaw aerodynamiczny, obniżone sportowe zawieszenie i 18-calowefelgi aluminiowe Twin Spoke Black Burnished Design dodająsamochodowi jeszcze więcej charakteru i wyjątkowości w sportowymstylu. Układnapędowy i podwozie MINI John Cooper Works Paceman korzysta obficiez technicznych detali dopracowanych w trakcie opracowywaniasamochodów wyścigowych. Czterocylindrowy silnik z turbosprężarkątypu Twin-Scroll, z bezpośrednim wtryskiem benzyny i układemzmiennych faz rozrządu rozwija moc 160 kW / 218 KM i wysyła ją nakoła poprzez sześciobiegową manualną skrzynię biegów oferowanąw standardzie. Sześciobiegowa automatyczna przekładnia z systememSteptronic i łopatkami przy kierownicy dostępna jest jako opcja.MINI John Cooper Works Paceman to drugi model po MINI John CooperWorks Countryman wyposażony standardowo w system przeniesienianapędu na wszystkie koła All4. Pozwala to zamienić mocturbodoładowanego silnika w ekstremalne wrażeniaz jazdy zarówno na drodze, jak i poza nią. Elektronika kontrolującapracę systemu All4 została zintegrowana i wbudowana bezpośrednio wmoduł sterowania systemem dynamicznej kontroli stabilności (DSC),pozwalając błyskawicznie dostosować do aktualnej sytuacji rozkładmocy przekazywanej z silnika na poszczególne koła. Takierozwiązanie daje MINI John Cooper Works Paceman możliwośćznakomitego wykorzystania przyczepności kół na luźnejnawierzchni, a także pozwala na uzyskiwanie ekstremalnie sportowychcharakterystyk na zakrętach. Światowa premiera MINI Clubman Bond Street. Wyjątkowecechy konstrukcyjne i najwyższej jakości wyposażenie orazwykończenie czynią MINI Clubman Bond Street szczególnymambasadorem brytyjskiego stylu życia i jakości klasy premium. Nowymodel specjalny łączy podstawowy metalizowany kolor nadwoziaMidnight Black z kontrastowym kolorem Cool Champagne którym pokrytopłat dachu, obudowy zewnętrznych lusterek, dolne części słupkówC i wykonano pasy na pokrywie silnika. Samochód otrzymałzaprojektowane wyłącznie dla niego sportowe fotele oraz skórzanewykończenie deski rozdzielczej. Zależnie od rynku przeznaczenia,MINI Clubman Bond Street może być dostępny nawet w czterechwersjach silnikowych. Magnes dla oczu: MINI John Cooper Works Paceman. W ofercie John Cooper Works pojawia się właśnie już siódmy samochód o wyjątkowo ostrej sportowej charakterystyce. MINI John Cooper Works Paceman ma za zadanie przeniesienie niepowtarzalnego uczucia zasiadania za kierownicą samochodu wyścigowego do segmentu Sports Activity Coupé. Z muskularnymi proporcjami, dynamicznie poprowadzonymi liniami nadwozia i standardowym zestawem aerodynamicznym, trzydrzwiowy samochód już na pierwszy rzut oka domaga się jazdy i sprawdzenia czy jest aż tak szybki i zwinny, na jakiego wygląda. Elegancja prawdziwego salonu panująca za kierowcą i pasażerem zachęca, by do samochodu zaprosić jeszcze kolejne dwie osoby, by razem cieszyć się osiągami wywołującymi dreszczyk u każdego kierowcy, co samochód zawdzięcza współpracy turbodoładowanego silnika o mocy 160 kW / 218 KM z obniżonym sportowym zawieszeniem i systemem przeniesienia napędu na wszystkie koła All4. Szyk skrojony na miarę: MINI Clubman Bond Street. Choć moda się zmienia, prawdziwy styl i szyk to wartości ponadczasowe. Stanowiąc absolutnie wyjątkową ofertę w segmencie małych samochodów klasy premium, modele marki MINI dzięki swej niepowtarzalnej stylistyce na stałe wpisały się już we współczesny, nowoczesny miejski krajobraz. Brytyjska marka przygotowuje się obecnie do premiery kolejnej edycji specjalnej modelu Clubman - MINI Clubman Bond Street, który ma zachwycać wyrazistą stylistyką i jakością klasy premium. Bogato wyposażony i drobiazgowo wykończony pojazd skrojono na miarę potrzeb klientów poszukujących ponadprzeciętnie oryginalnego, niepowtarzalnego stylu. MINI Clubman Bond Street zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerszej publiczności na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. MINI Clubman Bond Street zawdzięcza swoje imię najsłynniejszej ulicy handlowej Londynu, miejscu przepełnionemu tradycją klasycznego smaku, brytyjskim stylem życia i uznaniem dla prawdziwej jakości. Robienie zakupów właśnie tu, w sercu City of Westminster, to wyraz najlepszego gustu, a MINI Clubman Bond Street ma do zaoferowania znacznie więcej aniżeli atrakcyjny wygląd. Czarny, metalizowany lakier (Midnight Black) kontrastuje z szampańskim odcieniem (Cool Champagne) dachu, lusterek zewnętrznych, dolnej części słupków C oraz pasów na masce. Taka stylizacja skutecznie podkreśla dynamiczne linie i duży rozstaw osi MINI Clubman. O wyjątkowym charakterze nowej wersji decyduje również niezwykle bogate wyposażenie oraz dedykowana mu kolorystyka i materiały wykończeniowe zaskakująco przestronnego i wygodnego wnętrza, w którym znajdziemy specjalnie zaprojektowane sportowe fotele i obszytą skórą deskę rozdzielczą. Cztery silniki do wyboru, przekładnia automatyczne jako opcja. Nowa odmiana MINI pojawi się w salonach dilerskich w marcu 2013 roku, a nabywcy – zależnie od rynku zbytu – będą mogli wybierać wśród czterech wersji silnikowych: MINI Cooper Clubman (90 kW / 122 KM) i MINI Cooper D Clubman (82 kW / 112 KM) konkurować będą z MINI Cooper S Clubman (135 kW / 184 KM) oraz MINI Cooper SD Clubman (105 kW / 143 KM). Wszystkie jednostki napędowe standardowo współpracować mają z sześciostopniową przekładnią manualną, ale opcjonalnie samochód będzie można zamówić również z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Dzięki harmonijnie dopasowanej stylistyce oraz wyposażeniu nadwozia i wnętrza, MINI Clubman Bond Street może w dyskretny, acz zdecydowany sposób wyróżniać się w motoryzacyjnym tłumie. Poza ekskluzywną kolorystyką karoserii, nadwozie pojazdu wyróżniają również inne elementy takie jak 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich Twin Spoke Black z kontrastującymi obręczami kół w kolorze Cool Champagne czy obudowy bocznych kierunkowskazów i listwy progowe z napisem Bond Street. Ekskluzywnie zaprojektowane wnętrze, najlepsze materiały, precyzyjny montaż. Kolejne wyjątkowe elementy wersji specjalnej znajdziemy w kabinie. Będą to sportowe, skórzane fotele w kolorze Carbon Black z obszyciem i lamówką w odcieniu Deep Champagne, a także obszyty skórą panel instrumentów w kolorze Black/Carbon Black. Modyfikacje te zostały idealnie wkomponowane we wnętrze, w którym pełno kolorystycznych śladów wersji specjalnej Bond Street. Odnajdziemy tu elementy dekoracyjne w kolorze Deep Champagne, akcenty skórzane, podłokietnik oraz dywaniki podłogowe z czarną lamówką i kontrastującym przeszyciem i o barwie szampana, a także pakiet Chrome Line Interior. Wyrafinowaną stylistykę nadwozia i wnętrza uzupełnia niezwykle bogate wyposażenie. MINI Clubman Bond Street wyróżnia się przednimi światłami przeciwmgłowymi, pakietem Chrome Line Exterior oraz wyższym poziomem wygody i radości z jazdy dzięki takim elementom wyposażenia jak klimatyzacja, komputer pokładowy, przycisk Sport, czujnik deszczu z funkcją automatycznego włączania przednich reflektorów, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, tempomat czy system regulacji wysokości położenia przedniego fotela pasażera. Listę ekskluzywnego wyposażenia MINI Clubman Bond Street uzupełnia również pakiet schowków oraz pakiet oświetlenia dodatkowego. Kolejny ambasador brytyjskiego stylu: MINI Hyde Park. Inspirację brytyjskim stylem życia zdradza kolejna wersja specjalna samochodu. MINI Hyde Park swoją nazwę zawdzięcza z kolei słynnemu londyńskiemu parkowi i stanowi połączenie klasycznego stylu oraz oszczędnych środków wyrazu. Jasny lakier Pepper White zestawiono z nowym lakierem Cool Champagne. Pokryto nim dach, obudowy lusterek zewnętrznych, pasy na pokrywie silnika oraz pasy na bokach nadwozia posiadające dodatkowo czarne obwódki. Uzupełnienie modyfikacji stylistycznych MINI Hyde Park stanowią mleczne klosze kierunkowskazów oraz pasy dekoracyjne wnętrza w kolorze Pepper White. Poza tym nabywca może indywidualnie dobrać kolorystykę kabiny. Edycja specjalna Hyde Park dostępna jest w modelach MINI oraz MINI Clubman z tymi samymi jednostkami napędowymi, co wersja MINI Bond Street. Ekstremalnie sportowe osiągi i niepowtarzalny styl: MINI John Cooper Works Paceman. Firmy MINI i John Cooper Works łączyły swoje siły wielokrotnie na przestrzeni lat, zapewniając swoim samochodom legendarne sukcesy w wyścigach i rozwijając współpracę prowadzącą również do wyjątkowo spektakularnych efektów w zapewnianiu radości z jazdy po zwykłych drogach. Najnowszym przykładem tej słynnej już kooperacji jest MINI John Cooper Works Paceman, siódmy członek elitarnej sportowej linii marki MINI. Nowy samochód dołącza do MINI John Cooper Works Countryman jako drugi model o ekstremalnych osiągach, w którym moc turbodoładowanego silnika przenoszona jest na wszystkie cztery koła. MINI John Cooper Works Paceman łączy wybitny sportowy talent z niepowtarzalnym stylem, wprowadzając w rezultacie nowy wymiar przyjemności z jazdy w segmencie kompaktowych samochodów klasy premium. Wyścigowy rodowód jego układu napędowego i technologii stosowanych w podwoziu tworzy recepturę samochodu o zachwycającej zwinności, a cała koncepcja pierwszego pojazdu Sports Activity Coupé w tej klasie daje natychmiastowy, piorunujący efekt wizualny. W MINI John Cooper Works Paceman moc czterocylindrowej, turbodoładowanej jednostki o mocy 160 kW / 218 KM jest precyzyjnie przekazywana na wszystkie koła przy pomocy układu napędowego ALL4. Silnik standardowo łączony jest z sześciobiegową przekładnią manualną, którą opcjonalnie zastępuje sześciobiegowa przekładnia automatyczna. Niezależnie od wybranej przekładni, MINI John Cooper Works Paceman rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 6,9 sekundy. Obniżone zawieszenie kół i pakiet aerodynamiczny potęgują wyścigowe doznania u kierowcy i trzech pasażerów zasiadających w oddzielnych, sportowych fotelach. W wyposażeniu standardowym umieszczono pakiet aerodynamiczny, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, sportowy układ wydechowy z chromowanymi końcówkami, nakładki progowe z logo John Cooper Works oraz sportowe fotele dla kierowcy i przedniego pasażera. Właściwości jezdne i stylistyka MINI John Cooper Works Paceman gwarantują, iż model ten będzie się wyróżniał w ruchu miejskim, a jednocześnie będzie dostarczał maksimum radości podczas jazdy na dłuższych trasach. Silnik: ogromna moc i symboliczne spalanie dzięki technologii MINIMALISM oraz doświadczeniom z torów wyścigowych. Sercem MINI John Cooper Works Paceman jest czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1598 cm3. Silnik najnowszej generacji, jaka powstała w John Cooper Works, łączy szczegóły techniczne inspirowane sportami motorowymi z najnowszymi rozwiązaniami układów napędowych opracowanymi przez ekspertów BMW Group. Mowa tu między innymi o wzmocnionej konstrukcji tłoków, wale napędowym o obniżonej masie, aluminiowym bloku cylindrów oraz oprawach łożysk głównych, a także zoptymalizowanym układzie chłodzenia, układzie dolotowym oraz wylotowym. Dodatkowo podwójną turbosprężarkę wyposażono w rzeczywiście pokaźnych rozmiarów chłodnicę ładunku. Turbosprężarka typu twin-scroll w połączeniu z układem bezpośredniego precyzyjnego wtrysku benzyny oraz układem zmiennych faz rozrządu opartym na technologii BMW Group VALVETRONIC zwiększa zarówno sprawność, jak i dynamikę pracy silnika. Jednostka napędowa MINI John Cooper Works Paceman generuje maksymalnie 160 kW / 218 KM mocy przy 6000 obr/min. Maksymalna wartość 280 Nm momentu obrotowego dostępna jest w zakresie od 1900 do 5000 obr/min, a za sprawą funkcji overboost moment obrotowy może chwilowo wzrastać do 300 Nm w zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Podczas dynamicznego przyspieszania niecodzienne wrażenia z jazdy potęguje nie tylko brzmienie samego silnika, ale również rasowy pomruk standardowego sportowego układu wydechowego z chromowanymi końcówkami. Napęd na wszystkie koła ALL4 w standardzie, sześciostopniowa przekładnia automatyczna w opcji. Standardowo MINI John Cooper Works Paceman wyposażony jest standardowo w napęd na cztery koła, który przekazuje ogromną moc generowaną przez umieszczony poprzecznie z przodu silnik na koła obu osi. Opracowany specjalnie dla MINI układ napędowy ALL4 wykorzystuje centralny, elektromagnetyczny mechanizm różnicowy, dzięki czemu rozdział mocy między obie osie odbywa się wyjątkowo płynnie. Oznacza to, że moc, dzielona jest na poszczególne koła w sposób optymalnie odpowiadający aktualnym możliwościom zamienienia jej w efektywną siłę napędową. W normalnych warunkach jazdy układ ALL4 przekazuje maksymalnie 50% mocy na tylną oś, ale w sytuacjach wyjątkowych może tam trafić nawet 100% dostępnej mocy. Dzięki temu charakterystyką i pewnością prowadzenia nowy model w pełni odpowiada najwyższym standardom marki MINI, i to niezależnie od warunków atmosferycznych i stanu nawierzchni. Elektronika sterująca pracą układu ALL4 została zintegrowana z jednostką sterującą układu DSC (Dynamiczna Kontrola Stabliności), co znacznie skraca czas reakcji układu napędowego ALL4 i pozwala na prewencyjne zmiany w rozdziale mocy silnika. Układ ALL4 wykorzystuje dane z czujników systemu DSC aby już zawczasu przygotować właściwy rozkład mocy, np. podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Oznacza to, że kierowca może cieszyć się niezwykłą zwinnością i precyzją prowadzenia w stylu charakterystycznym dla samochodów MINI. MINI John Cooper Works Paceman można zamówić z sześciostopniową przekładnią automatyczną zamiast standardowej przekładni manualnej o takiej samej liczbie przełożeń. Obie przekładnie i mechanizm sprzęgła przekładni manualnej przystosowano do pracy z niezwykle mocnym silnikiem, a cały układ zestrojono tak, aby zapewniał optymalne wykorzystanie osiągów i poprawiał efektywność korzystania z paliwa. Dzięki funkcji Steptronic w pojazdach z przekładnią automatyczną kierowca ma możliwość manualnej zmiany przełożeń przy pomocy dźwigni umieszczonej w konsoli środkowej lub łopatek przy kole kierownicy. Wybór rodzaju przekładni nie ma wpływu na dynamikę MINI John Cooper Works Paceman, który od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 6,9 sekundy zarówno wersji z manualną jak i automatyczną przekładnią. Prędkość maksymalna z tą pierwszą wynosi 226 km/h, a z drugą 224 km/h. MINI John Cooper Works Paceman oferuje niezwykle dynamiczne osiągi oraz ponadprzeciętnie niskie zużycie paliwa. Kluczowe znaczenie ma tu zarówno oszczędna jednostka napędowa, jak i szeroki wachlarz rozwiązań technologicznych MINIMALISM, takich jak system odzysku energii kinetycznej hamowania, wskaźnik zmiany przełożenia, czy funkcja Auto Start/Stop (w wersji z manualną skrzynią biegów). W cyklu testowym EU pojazd potrzebuje średnio 7,4 litra paliwa (wersja z przekładnią automatyczną: 7,9 litra) na 100 kilometrów, emitując przy tym 172 (184) gramów CO2 na kilometr. Stworzony z myślą o ekscytujących, sportowych doznaniach: podwozie, własności aerodynamiczne, stylistyka i wnętrze zmodyfikowane zgodnie z charakterystyką wymaganą przez John Cooper Works. Kolejnym kluczowym elementem, dzięki któremu MINI John Cooper Works Paceman oferuje taką frajdę z jazdy, jest konstrukcja podwozia samochodu, zoptymalizowana specjalnie dla potrzeb nowego modelu – kolumny MacPhersona z przodu, konstrukcja z centralnym wahaczem poprzecznym z tyłu, układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym oraz niezwykle skuteczny układ hamulcowy tworzą bardzo sprawną drużynę. Oferowane w wyposażeniu standardowym sportowe za zawieszenie zostało obniżone o 10 mm i wyróżnia się zoptymalizowaną dynamicznie charakterystyką sprężyn i amortyzatorów oraz wzmocnionymi stabilizatorami. W standardzie dostępny jest również układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem dynamicznej kontroli trakcji (DTC). Ponadto MINI John Cooper Works Paceman już w wersji podstawowej wyposażony będzie w przycisk „Sport” umieszczony na konsoli centralnej, który zapewni jeszcze szybszą reakcję na zmianę położenia pedału przyśpieszenia, bardziej rasowe brzmienie silnika oraz ograniczenie siły wspomagania kierownicy. W modelach z przekładnią automatyczną naciśnięcie przycisku „Sport” zwiększa szybkość zmiany przełożeń. Standardowo MINI John Cooper Works Paceman wyposażony będzie w 18-calowe felgi aluminiowe Twin Spoke Black Burnished o polerowanym froncie ramienia i czarnej obręczy. Nowy model można jednak zamówić z ekskluzywnymi, 19-calowymi felgami Cross-Spoke Crusher ze stopu metali lekkich. Dzięki swej niepowtarzalnej stylistyce pierwsze kompaktowe Sports Activity Coupé jeszcze stojąc na parkingu wyróżnia się dynamiką, zwinnością i sportowym zacięciem. Wyraziście poprowadzona linia przedniej części nadwozia, eleganckie, sportowe kontury tyłu, opadająca linia dachu typowa dla modeli coupé i szeroki, pas tylny zdradzają sportowe inklinacje tego trzydrzwiowego auta. Uroku i dynamiki przydają mu również elementy standardowego pakietu aerodynamicznego takie jak wyjątkowo muskularne przednie i tylne spoilery pod zderzakami oraz dedykowane boczne spoilery progowe, poprawiające przepływ powietrza wokół pojazdu. Nie ma mowy o pomyłce co do wersji modelu, ponieważ na osłonie chłodnicy, pokrywie bagażnika, nakładkach progowych oraz obok bocznych kierunkowskazów znalazło się miejsce na logo John Cooper Works. Nabywca może zamówić pojazd w jednym z dziewięciu odcieni nadwozia, m.in. z lakierem Chili Red, który zarezerwowano wyłącznie dla modeli serii John Cooper Works i który w MINI John Cooper Works Paceman dostępny jest w niepowtarzalnym pakiecie z kontrastującym kolorem dachu i lusterek bocznych oraz dekoracyjnymi pasami. Wnętrze kabiny nowego modelu stanowi wyjątkową kompozycję typową dla sportowego stylu MINI serii John Cooper Works. Z tyłu znajdziemy tu dwa oddzielne fotele, dzięki czemu osoby tam podróżujące mogą w bardzo komfortowych warunkach poczuć dreszcz sportowych emocji. W skład wyposażenia standardowego wchodzi również sportowa kierownica z kontrastującym czerwonym przeszyciem i logo John Cooper Works, wyskalowany do 260 km/h prędkościomierz i obrotomierz z eleganckim, czarnym tłem, podsufitka w kolorze antracytu, dźwignia zmiany biegów z czerwonym nadrukiem rozkładu przełożeń i mieszkiem z kontrastującym czerwonym przeszyciem oraz podobnie wykończone dywaniki podłogowe i materiałowa tapicerka sportowych foteli Diagonal Track John Cooper Works Carbon Black. W opcji dostępne są również sportowe skórzane fotele Carbon Black Championship Red. W standardzie oferowane są listwy wykończone czarnym lakierem fortepianowym, które pozwalają oddać inspirowaną wyścigami atmosferę wnętrza MINI John Cooper Works Paceman. Z listy wyposażenia dodatkowego wybrać można również ekskluzywny pakiet Chili Red, w którego skład wchodzą czerwone elementy dekoracyjne kokpitu i drzwi oraz czerwone pasy ozdobne w konsoli środkowej. Źródło: BMW Group </pre></p>
  15. [h=1]Porsche Club GB - Autosport International[/h]
  16. [h=1]Tesla Motors at the North American International Auto Show in Detroit[/h]
  17. To auto jest coraz popularniejsze wśród tunerów i firm tuningowych. Ale czy w tej wersji wygląda dobrze?... Więcej: Official: 2013 Toyota GT86 by Wald International
  18. Zastanawiam się komu potrzebny jest tuning tego typu samochodów... Ale z drugiej strony, skoro firmy tuningowe tym się zjamują to pewnie klientów mają. Swoją drogą auto wygląda to nie najgorzej... Więcej: Official: Rolls-Royce Ghost Black Bison by Wald International
  19. więcej -> Porsche Holding przejął Magro International | www.samar.pl źródło: IBRM Samar ___________________________________________________________________________________________________________________________________ Może wreszcie się załapię na katalog do Audi A4
  20. [h=1]Ford Focus International Media Drive - Krabi[/h]
  21. [h=1]2012 Toyota Motorsports EV P002 Pikes Peak International Hill Climb car[/h] <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/2dLL60pY1sU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  22. http://www.tuning.v10.pl/Mercedes,CLS,od,Wald,International,wymarzone,auto,Yakuzy,73373.html
  23. http://www.tuning.v10.pl/Infiniti,G37,od,Wald,International,limuzyna,w,japonskim,stylu,73255.html
×