Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'hybrid' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 202 wyników

  1. PEUGEOT 308 R HYbrid, kompakt o osiągach supersamochodu Od momentu debiutu rynkowego PEUGEOT 308 zdobył na całym świecie 280 tys. nabywców. Niezależnie od napędu i silnika, PEUGEOT 308 zapewnia wysokie osiągi dzięki uniwersalnej konstrukcji platformy EMP2, która posłużyła również PEUGEOT Sport do opracowania nowego hybrydowego zespołu napędowego typu „plug-in” z silnikiem benzynowym. Moc 500 KM i napęd na cztery koła wyznaczają nowe standardy sportowego samochodu w tym segmencie i zapewniają wręcz niewiarygodne osiągi. Przy tej okazji PEUGEOT 308 R HYbrid prezentuje nowy wystrój wnętrza z czterema indywidualnymi siedzeniami oraz niebiesko-czarne nadwozie z wyraźnie odcinającym się tyłem. Wyważony i zarazem ekstremalny PEUGEOT 308 R HYbrid zwraca uwagę idealnymi proporcjami sprzyjającymi ekstremalnym osiągom: jest kompaktowy, koła zostały umieszczone w narożach nadwozia, co zapewnia idealną stabilność. Osiągnięcie takich wyników było możliwe dzięki wyborze modelu 308 i jego platformy EMP2. Natychmiast rozpoznawalna elegancja i sportowy styl 308 wpisują się w kanony stylistyczne proponowane przez concept Quartz i wręcz stanowią jego ekstremalną interpretację. Niezwykle stabilny dzięki kołom z oponami 235/35 R19 i poszerzonemu o 80 mm rozstawowi osi, PEUGEOT 308 R HYbrid wydaje się stworzony do pożerania szos - uwagę zwraca zwłaszcza maska z wyrazistymi wlotami powietrza i kształt zderzaka z włókien mineralnych o gładkiej powierzchni i ostrych krawędziach. Grill z wzorem szachownicy doprowadza powietrze do innowacyjnego zespołu napędowego rozwijającego moc 500 KM. W boczne wloty wbudowano listwę diod LED dającą efekt przesuwających się kierunkowskazów, w centralnym wlocie znajduje się wycięte oznaczenie modelu 308 R HYbrid. Linie nadwozia zaprojektowanego jak najbliżej podzespołów mechanicznych załamują światło i prowadzą spojrzenie, zachęcając do odkrycia samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid przyciąga uwagę wyjątkowo intensywnym niebieskim lakierem z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła. Kolor stanowi nawiązanie do hybrydowego zespołu napędowego i zarazem odcienia tradycyjnie zarezerwowanego dla wyścigowych francuskich samochodów. Na wysokości tylnych drzwi ostra linia oddziela niebieską część nadwozia od matowego, czarnego tyłu, tworząc układ charakterystyczny dla najbardziej ekstremalnych modeli PEUGEOT. O ekstremalnym charakterze PEUGEOT 308 R HYbrid świadczy również minimalistyczna linia tyłu. Przód nadwozia sugeruje doskonałe trzymanie się drogi, a cienki spojler na klapie bagażnika dodatkowo poprawia aerodynamikę. Dwa otwory w zderzaku odprowadzające ciepłe powietrze ułatwiają chłodzenie akumulatora. Pojawiające się na obramowaniach wylotów powietrza i w dolnej części nadwozia białe akcenty o ceramicznym wyglądzie podkreślają dynamikę auta.  PEUGEOT i-Cockpit zapewnia sprawne kierowanie samochodem Po otwarciu drzwi odkrywamy imponujące wnętrze z przechodzącą przez całą kabinę środkową konsolą i czterema kubełkowymi fotelami. Zastosowane kolory i materiały wyraźnie świadczą o nastawieniu tego modelu PEUGEOT 308 R HYbrid na sportowe osiągi. Wstawki z drewna w górnej części kabiny oraz dach mają grafitowy kolor. Kubełkowe siedzenia pokrywa spatynowana płowa skóra. Zgodnie z tradycją sportowych samochodów w całym wnętrzu napotkamy czerwone akcenty: obramowania zegarów, oznaczenie środka kierownicy czy elementy środkowej konsoli. Po raz pierwszy w modelu opracowanym na bazie seryjnie produkowanego samochodu PEUGEOT proponuje materiały zarezerwowane dotychczas wyłącznie dla concept carów. Deska rozdzielcza jest pokryta tkaną cyfrowo tkaniną. Ten innowacyjny proces pozwala na uzyskanie dużych, złożonych i miękkich w dotyku powłok, bez uciekania się do pianki, co jest korzystne dla masy samochodu. Tkanina ta pojawia się również na płatach drzwi w połączeniu z czarną i spatynowaną płową skórą. Innowacyjne rozwiązanie PEUGEOT i-Cockpit umożliwia kierowcy bezproblemowe ujarzmienie mocy 500 KM rozwijanych przez zespół napędowy. Kompaktowa kierownica pokryta perforowaną skórą z wytłoczonym logo 308 R HYbrid doskonale leży w rękach zapewniając precyzyjne i zdecydowane wchodzenie w zakręty. Umieszczone tuż obok łopatki umożliwiają sterowanie końcem palców skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Wysoko umieszczone zegary podają kierowcy wszystkie potrzebne informacje bez konieczności odrywania oczu od drogi. Dwa przyciski umieszczone na środkowej konsoli zapewniają sterowanie zespołem napędowym. Pierwszy służy do uruchamiania zespołów napędowych, a drugi zapewnia dostęp do czterech trybów jazdy.  Hybrydowy, benzynowy układ napędowy typu „plug-in” o ekstremalnych osiągach Opracowanie modelu PEUGEOT 308 R HYbrid powierzono PEUGEOT Sport. Chodziło o nie lada wyzwanie - stworzenie hybrydowego, benzynowego układu napędowego o rekordowo wysokich osiągach, umieszczenie go na platformie EMP2 i ustanowienie nowych rekordów pod względem osiągów. Uzyskany efekt jest adekwatny do podjętego wyzwania: oszołamiający. Dysponujący mocą 500 KM i napędem na cztery koła PEUGEOT 308 R HYbrid osiąga prędkość 250 km/h, ograniczoną elektronicznie, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,0 sekundy i pokonuje 1000 m ze startu zatrzymanego w 22,0 sekundy. Pomimo tego emituje zaledwie 70 g CO2/km. Doskonale wyważony, z rozkładem masy 60% na przód i 40% na tył, PEUGEOT 308 R HYbrid wykazuje się żywiołowym temperamentem i rewelacyjnie małym stosunkiem masy do mocy, wynoszącym zaledwie 3,1 kg /KM. PEUGEOT Sport systematycznie korzysta ze swojego technicznego know-how i osiągnięć w wyścigach samochodowych przy określaniu charakterystyki poszczególnych komponentów i ich idealnego umiejscowienia w aucie. Układ napędowy w tym samochodzie stanowi połączenie trzech źródeł mocy przystosowanych do niezależnego napędzania samochodu: - 4-cylindrowego silnika benzynowego 1.6 THP 270 S&S, o najwyższej na świecie mocy jednostkowej wśród silników o takiej pojemności skokowej, - silnika elektrycznego o mocy 85 kW / 115 KM, współpracującego z 6-stopniową skrzynią biegów, - silnika elektrycznego o identycznych parametrach, napędzającego oś tylną. Dla zapewnienia idealnego zachowania na drodze, maksymalnie obniżono środek ciężkości i przesunięto go do środka auta. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 3 kWh i doskonałym stosunku mocy względem zwartości budowy jest umieszczony pod tylną kanapą w miejscu zbiornika paliwa. Natomiast 50-litrowy zbiornik paliwa został przeniesiony do bagażnika i umieszczony nad tylnym silnikiem elektrycznym i dwoma transformatorami. W dążeniu do perfekcji, konstruktorzy z PEUGEOT Sport zmodyfikowali dno zbiornika, by jak najdokładniej dopasować jego kształt do podzespołów auta. Zyskano tym sposobem kilka dodatkowych milimetrów w pionie, z korzyścią dla osiągów auta. Umieszczony na środkowej konsoli przełącznik umożliwia wybór jednego z czterech trybów jazdy: - Tryb „Hot Lap”, zapewniający najwyższe osiągi, w którym wykorzystywany jest całkowity potencjał wszystkich trzech źródeł mocy, czyli łącznie 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego.  - Tryb „Track”, pozwalający uzyskać 400 KM i 530 Nm, głównie z silnika spalinowego i tylnego silnika elektrycznego. Przedni silnik elektryczny pełni w tym przypadku rolę „dopalacza” w fazach przyspieszania. - Tryb „Road”, przeznaczony w szczególności do przejazdów pozamiejskich, z maksymalną mocą 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W tym trybie wykorzystywana jest pełna moc silnika spalinowego, silnik elektryczny pełni rolę wspomagania w fazach przyspieszania, a przedni silnik elektryczny nie działa. - Tryb „ZEV”, w którym napęd PEUGEOT 308 R HYbrid jest zapewniany głównie przez tylny silnik elektryczny. Przedni silnik elektryczny jest uruchamiany w zależności od stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia. Dzięki napędowi na cztery koła zachowanie PEUGEOT 308 R HYbrid na drodze jest wzorcowe, zwłaszcza przy wychodzeniu z zakrętów. Układ hamulcowy jest idealnie dostosowany do osiągów auta - jest wyposażony z przodu w hamulce tarczowe wentylowane o średnicy 380 mm z zaciskami czterotłoczkowymi i hamulce tarczowe o średnicy 290 mm z tyłu. Nie są one jednak wykorzystywane przy każdym hamowaniu. PEUGEOT Sport zaprojektował układ napędowy w sposób umożliwiający hamowanie silnikami elektrycznymi w pełnym zakresie prędkości, czyli nawet z 250 km/h. Pozwala to nie tylko na oszczędzanie tarcz i klocków hamulcowych, ale ten sposób hamowania z odzyskiwaniem energii jest także jednym z trzech sposobów doładowywania akumulatora trakcyjnego. Drugim sposobem ładowania akumulatora jest wykorzystywanie przedniego silnika elektrycznego w charakterze prądnicy napędzanej silnikiem spalinowym. Trzecim sposobem jest podłączenie do terminala szybkiego ładowania pozwalającego na całkowite naładowanie akumulatora w ciągu 45 minut. PEUGEOT 308 R HYbrid stanowi znakomite świadectwo wyjątkowego talentu konstruktorów i stylistów oraz doskonałości PEUGEOT 308. Jazda PEUGEOT jest zawsze źródłem unikalnych doznań. Źródło: Peugeot
  2. Nowa generacja modeli plug-in hybrid. Prowadząc wielką operację transferu technologii „i” do konwencjonalnych modeli BMW, BMW Group planuje ogromną kampanię ekspansji plug-in. W planach są inwestycje 8-cyfrowe oraz średnioterminowo stworzenie 200 nowych miejsc pracy w dziale electro-mobility. W przyszłości BMW Group planuje wprowadzenie do swej oferty głównej marki BMW modeli wyposażonych w innowacyjne i rewolucyjne technologie stosowane w modelach serii „i” – technologii plug-in hybrid. Właśnie zaprezentowano prototyp BMW serii 3 wyposażony w technologię plug-in hybrid oraz nowej generacji modele hybrydowe. Hybrydowe prototypy zaprezentowane w Centrum Badawczo-Rozwojowym BMW Group w Miramas we Francji są wyposażone w wysokowydajne silniki spalinowe oraz elektryczne jednostki zasilane z akumulatorów doładowywalnych zewnętrznie. W czasie krótkich przejazdów wykorzystują one wyłącznie napęd elektryczny, zaś w trasie – mieszany. W prototypie BMW serii 3 plug-in hybrid zastosowano 4-cylindrowy, benzynowy silnik 2.0 wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo, oraz elektryczny silnik i elektronikę sterującą bazujące bezpośrednio na technologii BMW eDrive, stosowanej w modelach BMW i3 oraz i8. Na doświadczeniach i rozwiązaniach z BMW i opierają się także litowo-jonowe akumulatory nowego prototypu oraz system zarządzania bateriami i wysokowydajny układ chłodzenia. Technologia plug-in hybrid jest tak elastyczna, że można ją zintegrować w szerokiej palecie samochodów, a więc będzie się szybko rozprzestrzeniać w modelach w ofercie głównej marki BMW. Samochody czysto elektryczne, jak BMW i3, przeznaczone są do użytku miejskiego, podczas gdy hybrydowe – także do dłuższych podróży. Ponadto prace trwają i nad opcją elektrycznych napędów opartych na zasilanych wodorem ogniwach paliwowych. Wszystkie najważniejsze technologie związane z programem eDrive opracowano wewnątrzkoncernowo – a niedługo produkcja wszystkich związanych z nimi komponentów będzie się odbywać w BMW. Program przewiduje rozbudowę fabryki w Dingolfing i stworzenie przeszło 200 nowych miejsc pracy w dziedzinie electro-mobility. W program w ciągu najbliższych 5 lat BMW Group zainwestuje wiele dziesiątek milionów euro. Produkcja będzie zorganizowana w system inteligentnego dzielenia komponentów eDrive – co w praktyce oznacza, że na jednej i tej samej linii produkowane będą komponenty dla różnych systemów i różnych modeli. Przyszłość rozwoju technologii eDrive obejmuje między innymi nową generację „wysoko zelektryfikowanych pojazdów” – samochodów Power eDrive, w których montowane będą o wiele potężniejsze silniki elektryczne i akumulatory o pojemności dwukrotnie wyższej od stosowanych obecnie. Pojazdy takie będą rozwijać moce powyżej 500 kW. Również tego rodzaju pojazd zaprezentowano w Miramas. Źródło: BMW Group
  3. Mercedes-Benz S500 Plug-In Hybrid (2015)
  4. więcej -> Toyota Auris Hybrid punktuje w teście długodystansowym, testy samochodów osobowych, park samochodowy w Polsce, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. Porsche Cayenne S E-Hybrid
  6. Innowacyjne Mitsubishi Outlander PHEV - pierwszy na świecie SUV z napędem 4x4 wyposażony w technologię hybrydową typu plug-in - w praktyce potwierdziło swoje osiągi – przebyło 830-kilometrową trasę z Härkingen (siedziba szwajcarskiego importera) do Amsterdamu (siedziba holenderskiego importera) na jednym pełnym zbiorniku paliwa i po jednym ładowaniu akumulatora, bez ładowania z gniazdka po drodze. Średnie zużycie energii wyniosło 1 kWh i 5,44 l. benzyny na 100 km. Mitsubishi Outlander PHEV został wyposażony w trzy silniki (dwa elektryczne i jeden benzynowy o łącznej mocy systemowej 203 KM), dzięki czemu oferuje najlepsze cechy trzech różnych konstrukcji: samochodu elektrycznego zasięg do 52 km, a w trybie hybrydowym do 824 km SUV-a 4x4 stały napęd 4x4 z dwoma silnikami elektrycznymi rodzinnego kombi dużo miejsca dla pięciorga pasażerów i ich bagażu Firma Mitsubishi Switzerland chciała sprawdzić, czy podany przez producenta zasięg tego modelu w trybie hybrydowym (824 km) jest możliwy do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach eksploatacji. W tym celu przedstawiciele szwajcarskiego oddziału Mitsubishi przeprowadzili długodystansowy test, wykorzystując Outlandera PHEV z pełnym zbiornikiem paliwa (45 litrów) i w pełni naładowanym akumulatorem. Za kierownicą testowego Outlandera PHEV zasiadł Szwajcar Felix Egolf, pionier hypermilingu (odmiana ekologicznej jazdy samochodem) i były kapitan Airbusa A330/A340, który zdobył już w imieniu Mitsubishi Switzerland kilka rekordów w zakresie zużycia paliwa. Test został przeprowadzony w dniach od 12 do 14 maja na trasie wiodącej z siedziby Mitsubishi Switzerland w Härkingen, przez Bazyleę i Wogezy do Metz, a następnie przez południową część terytorium Luksemburgu do Belgii, przez Ardeny do Eindhoven w Holandii i ostatecznie do siedziby holenderskiego importera Mitsubishi w Amstelveen w pobliżu Amsterdamu. Trasa była częściowo górzysta, a autostrady stanowiły 38 procent. Po dotarciu do celu licznik przebiegu wskazywał 729 km, a licznik zasięgu 90 km. W związku z tym Outlander PHEV udał się do Amsterdamu na sesję zdjęciową, a następnie do Utrecht, gdzie komputer pokładowy poinformował o przejechaniu łącznie 830,2 km. W tym miejscu odbyło się też pierwsze tankowanie auta: do baku dolano dokładnie 45,14 litra paliwa, co oznacza średnie zużycie 5,44 l/100 i dodatkowo około 1 kWh/100 km. „Test został zdany celująco: zasięg podawany przez producenta (824 km) jest możliwy do osiągnięcia w praktyce. W trasie, poza miastem należy jedynie pamiętać o zasadach ekojazdy i odpowiednio wykorzystywać zalety technologii Plug-in-Hybrid, czyli na przykład ładować akumulator podczas jazdy (CHARGE) lub oszczędzać energię (SAVE), a także korzystać z systemu odzysku energii podczas hamowania. Przyszłość rozpoczyna się tu i teraz!” - podsumował tę próbę kierowca testowy Outlandera PHEV. źródło: MMC Car Poland
  7. Porsche 919 Hybrid: Spirit
  8. Porsche 919 Hybrid: Racing Laboratory
  9. Porsche 919 Hybrid (2014)
  10. Kia Optima Hybrid (2014)
  11. Acura RLX Sport Hybrid (2014)
  12. Land Rover Range Rover Hybrid (2015)
  13. Acura RLX Sport Hybrid (2014)
  14. BMW serii 4 Hybrid zadebiutuje już niebawem Hybryda w serii 3 - rozumiem. Ale hybryda w niszowej "czwórce"?
  15. więcej -> Prezentacja Volvo 7900 Hybrid na polskim rynku, testy samochodów osobowych, park samochodowy w Polsce, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. [h=1]Cadillac V-Sports, GT-R Hybrid, Chris Brown Fail, Infiniti Q30, VW E-Golf, & More![/h]
  17. [h=1]2013 Toyota Avalon Hybrid 3514A review: exterior, interior, questions[/h]
  18. Toyota Yaris Hybrid-R Concept (2013)
  19. Nowy Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID Klasa S, która zużywa 3 l/100 km Stuttgart/Frankfurt - Trzeci wariant hybrydowy w gamie nowej Klasy S - S 500 PLUG-IN HYBRID - ustanawia zupełnie nowe wzorce w zakresie wydajności oraz komfortu klimatycznego. Średnie zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km to wynik, który jeszcze kilka lat temu uchodził w segmencie luksusowych limuzyn za nieosiągalny. 109-konny silnik elektryczny i akumulatory z możliwością ładowania z gniazdka umożliwiają bezemisyjne pokonanie około 30 km. Współpracują one z nowym, doładowanym mechanicznie silnikiem V6 o pojemności 3 litrów. Mercedes-Benz zaprezentuje S 500 PLUG-IN HYBRID podczas najbliższych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Auto trafi do salonów w przyszłym roku. Gama hybrydowych odmian nowej Klasy S będzie tym samym obejmować trzy modele: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID i S 500 PLUG-IN HYBRID. Każdy z nich jest wyposażony w drugą generację układu odzyskiwania energii podczas hamowania oraz inteligentny system zarządzania energią. Podczas gdy akumulatory modeli S 400 HYBRID i S 300 BlueTEC HYBRID są ładowane w trakcie hamowania lub jazdy ze stałą prędkością oraz przez jednostkę spalinową, nowy Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID otrzymał dziesięciokrotnie pojemniejsze baterie z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu za pośrednictwem gniazda zlokalizowanego po prawej stronie tylnego zderzaka. W rezultacie może on pokonać dystans około 30 km wyłącznie przy udziale elektrycznego silnika synchronicznego o mocy 109 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Kierowca S 500 PLUG-IN HYBRID ma do wyboru jeden z czterech trybów pracy układu hybrydowego: · HYBRID · E-MODE: jazda wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego · E-SAVE: energia zgromadzona w akumulatorach jest zachowywana w celu późniejszej jazdy w trybie elektrycznym · CHARGE: akumulatory są ładowane podczas jazdy W warunkach określonych przez przepisy homologacyjne Klasa S - jako pełna hybryda - emituje 69 gramów dwutlenku węgla na kilometr, co odpowiada zużyciu paliwa na poziomie 3 l/100 km. Tym samym model wyznacza w segmencie luksusowych limuzyn standardy, które jeszcze kilka lat temu uchodziły za nieosiągalne, i to bez wyrzeczeń w kwestii osiągów, przestrzeni czy zasięgu. A dodatkowo, dzięki funkcji wstępnego programowania klimatyzacji, zapewnia też najwyższy poziom komfortu klimatycznego. S 500 PLUG-IN HYBRID - kluczowe dane: · silnik spalinowy o mocy 245 kW (333 KM) i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego plus jednostka elektryczna o mocy 80 kW (109 KM) i 340 Nm momentu obrotowego · średnie zużycie paliwa (NEDC) na poziomie 3,0 l/100 km · zasięg w trybie elektrycznym: około 30 km · prędkość maksymalna: 250 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,5 s · Intelligent HYBRID: przewidujący system zarządzania energią z optymalnym wykorzystaniem rekuperacji podczas hamowania · cztery tryby jazdy: HYBRID, E MODE, E-SAVE oraz CHARGE · dotykowy pedał gazu zapewnia pełną kontrolę: opór pedału gazu informuje o aktywacji silnika spalinowego i ułatwia dozowanie mocy · szybkie ładowanie akumulatorów z zewnętrznego źródła prądu · funkcja wstępnego programowania układu klimatyzacji wnętrza Intelligent HYBRID: przewidujący system zarządzania energią Druga generacja hybrydowej Klasy S została wyposażona w jeszcze bardziej wydajny, przewidujący system zarządzania energią. Strategia działania hybrydowego układu napędowego uwzględnia nie tylko aktualne warunki i styl jazdy kierowcy, ale bierze pod uwagę również przebieg trasy (wzniesienia, zjazdy, zakręty oraz ograniczenia prędkości) na odcinku najbliższych ośmiu kilometrów. Zarządzając procesem ładowania i rozładowywania akumulatorów, system Intelligent HYBRID korzysta z danych nawigacyjnych układu COMAND Online. Może on na przykład zadecydować o skorzystaniu z rezerw energii elektrycznej podczas wjazdu na wzniesienie, by później doładować baterie w trakcie zjazdu z wykorzystaniem rekuperacji. Układ odzyskiwania energii podczas hamowania: silnik elektryczny jako alternator Największy potencjał w ograniczaniu zużycia paliwa w przypadku układów hybrydowych tkwi w maksymalizacji odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy ze stałą prędkością. Po naciśnięciu pedału hamulca wytracanie prędkości odbywa się początkowo z wykorzystaniem jednostki elektrycznej, a nie tarcz hamulcowych. Nowa Klasa S jako pierwsza korzysta z rekuperacyjnego układu hamulcowego (RBS) drugiej generacji, koordynującego niezauważalną współpracę konwencjonalnych hamulców z jednostką elektryczną pracującą w roli alternatora. Pożądana przez kierowcę siła hamowania jest rejestrowana przez czujnik skoku pedału hamulca. Zależnie od warunków jazdy, za wytracanie prędkości wspólnie odpowiadają układ rekuperacji i tradycyjne hamulce. Ciśnienie w układzie hamulcowym tylnej osi jest kontrolowane przez RBS zgodnie z aktualnym potencjałem rekuperacji zespołu napędowego. Dodatkowo, silnik spalinowy jest unieruchamiany za każdym razem, gdy samochód porusza się ze stałą prędkością, a jednostka elektryczna wykorzystuje wtedy jego moment oporowy do rekuperacji. Bez wciśnięcia pedału hamulca nie generuje ona jednak żadnego momentu hamującego w celu doładowania baterii, toteż samochód może swobodnie "żeglować". V-szóstka jest wykorzystywana do uzupełnienia poziomu energii w możliwie ograniczonym stopniu, wyłącznie w odpowiednich i najbardziej wydajnych punktach pracy. Mercedes-Benz - pionier napędu hybrydowego w klasie aut luksusowych Pierwszy na świecie hybrydowy zespół napędowy z seryjnymi akumulatorami litowo-jonowymi zadebiutował w 2009 roku w modelu S 400 HYBRID. Przez długi czas była to najbardziej oszczędna limuzyna z silnikiem benzynowym w klasie, a przy okazji – najpopularniejsza hybryda w swoim segmencie. Na całym świecie wybrało ją około 20 tys. klientów. Nowa Klasa S kontynuuje hybrydową ofensywę Mercedes-Benz. Poza S 500 PLUG-IN HYBRID gama modelu obejmuje dwa inne warianty hybrydowe: · S 400 HYBRID zużywa średnio jedynie 6,3 l/100 km (NEDC), o 20 proc. mniej od poprzednika. Benzynową jednostkę o mocy 225 kW (306 KM) i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego wspiera tu silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM) i momencie równym 250 Nm. Do napędu S 300 BlueTEC HYBRID służy tandem złożony z 4-cylindrowego turbodiesla o pojemności 2,2 litra, mocy 150 kW (204 KM) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz motoru elektrycznego dostarczającego moc 20 kW (27 KM) i 250 Nm momentu. Model potrzebuje w cyklu mieszanym zaledwie 4,4 l/100 km i spełnia kryteria klasy energetycznej A+. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  20. Land Rover Range Rover Hybrid (2015)
  21. Mercedes-Benz S500 Plug-In Hybrid (2015)
  22. Mercedes S500 Plug-In Hybrid oficjalnie 3 litry na 100 km? Na krótkim dystansie i jeździe głównie na silniku elektrycznym pewnie jest to możliwe, ale w realnych warunkach - nie sądzę
  23. więcej -> Mocny start Subaru XV Hybrid, centrum badań rynku, nowości na rynku samochodowym, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×