Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'gwiazdek' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 27 wyników

  1. Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Jeepa Renegade. Najmłodsze „dziecko” z rodziny Jeepa uzyskało wynik 85% w zakresie ochrony dorosłych i dzieci oraz 65% w zakresie ochrony pieszych, osiągając pozytywne wyniki we wszystkich głównych testach. Ocena systemów bezpieczeństwa była równia 74%, dzięki opcjonalnemu systemowi automatycznego hamowania oraz dostępności w wyposażeniu standardowym, ogranicznika prędkości. Jest to tym bardziej istotna ocena, zważając na fakt, że w tym roku Euro NCAP zaostrzył progi przyznania 5 gwiazdek w zakresie ochrony dorosłych, dzieci i pieszych. Do uzyskania prestiżowego wyróżnienia przyczyniła się innowacyjna „architektura 4x4 Small Wide” oraz liczne systemy bezpieczeństwa, oferowane w standardzie lub na zamówienie, w tym 6 poduszek powietrznych, montowanych w standardzie. W zeszłym roku 5 gwiazdek Euro NCAP zdobył również nowy Jeep Cherokee. Nowy Jeep Renegade zdobywa pięć prestiżowych gwiazdek Euro NCAP z końcową punktacją 80/100, uzyskaną dzięki zdobyciu 87% w zakresie ochrony dorosłych, 85% w zakresie ochrony dzieci, 65% - pieszych i 74% za systemy bezpieczeństwa samochodu. Tysiące godzin wirtualnych symulacji pozwoliły opracować innowacyjną „architekturę 4x4 Small Wide”. Renegade jest pierwszym samochodem FCA, w którym została ona zastosowana i która oferuje strukturę jednobryłową zrealizowaną dzięki szerokiemu zastosowaniu stali wysokowytrzymałościowej i ultra wysokowytrzymałościowej oraz tej „tłoczonej na gorąco”, czego rezultatem jest doskonała sztywność skrętna. Dzięki strukturze czołowej z trzema liniami obciążenia, przednia cześć odkształca się jednakowo, niezależnie od rodzaju przeszkody czy uderzonego samochodu. Zresztą, pomimo wyraźnego off-roadowego charakteru modelu, który wyraża się również w solidnym i regularnym kształcie przodu, nowy Renegade zapewnia również dobrą ochronę osób pieszych. Jakość wirtualnego projektu została później zweryfikowana fizycznie na samochodach wyprodukowanych w zakładzie SATA w Melfi poprzez przeprowadzenie 300 prób na częściach i podzespołach, ponad 100 symulacji zderzeń i ponad 100 crash testów, z uwzględnieniem różnych typów zderzeń: czołowych, bocznych, dachowania, uderzenia w inny samochód oraz potrącenia pieszego, biorąc pod uwagę różne prędkości, przy jakich może do nich dojść, jak również różne cechy fizyczne pasażerów. Jeśli chodzi o pełną ochronę, nowy Jeep Renegade oferuje w standardzie 6 poduszek powietrznych (czołowe dla pasażerów siedzących z przodu, boczne kurtynowe dla wszystkich rzędów oraz boczne na siedzeniach przednich) oraz ESC (elektroniczną kontrolę stabilności) z ERM (elektronicznym systemem zapobiegającym dachowaniu). Wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa, w zależności od rynków i wersji, oferuje w standardzie lub na zamówienie, również inne ważne systemy, takie jak: system monitorowania martwego pola, system detekcji obiektów na drodze cofania, „inteligentny” Cruise Control (dostępny od 2015 roku) i kamerę cofania ParkView z siatką dynamicznych linii. Jednym z najbardziej innowacyjnych systemów nowego Jeepa Renegada jest system ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę (Forward Collision Warning-Plus), pierwszy w kategorii pod względem niezawodności i precyzji, który wykorzystuje czujniki radarowe oraz video do oceny czy samochód nie zbliża się zbyt szybko do innego pojazdu czy przeszkody znajdującej się przed samochodem. W takich przypadkach system ostrzega lub pomaga kierowcy ominąć przeszkodę lub zmniejszyć skutki ewentualnego zderzenia. Wreszcie, Jeep Renegade może zostać wyposażony w systemy „Lane Sense Departure Warning-Plus” (system monitorujący i alarmujący opuszczenie pasa ruchu) oraz „Blind-spot Monitoring” (system monitorowania martwego pola). Pierwsze urządzenie wykorzystuje czujnik optyczny kamery do ustalenia pozycji samochodu na drodze w stosunku do sygnalizacji poziomej znajdującej się na jezdni. W przypadku niezamierzonej zmiany pasa ruchu, którą system rozpoznaje po zmianie toru jazdy bez włączenia kierunkowskazu, sygnałowi świetlnemu towarzyszy impuls wysyłany przez elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). Jeśli kierowca szybko nie zareaguje, system wysyła kolejny alarm świetlny. System „Blind-spot Monitoring” natomiast wykorzystuje czujniki radarowe o ultra szerokim paśmie, które wspomagają kierowcę podczas zmian pasa ruchu, sygnalizując obecność samochodów w martwych polach za pomocą podświetlonych ikon na lusterkach bocznych i włączając wybrany przez kierowcą sygnał dźwiękowy. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Najwyższy poziom bezpieczeństwa: SKODA Superb na pięć gwiazdek! Nowa ŠKODA Superb uzyskała najwyższy, pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP. Ocena organizacji potwierdza, że wprowadzona niedawno na wybranych rynkach nowa ŠKODA Superb zapewnia najlepszy poziom bezpieczeństwa. Ostatnie wyniki Euro NCAP poświadczają, że wysokie standardy ochrony pasażerów charakteryzują całą gamę modeli ŠKODY. Każdy z nich otrzymał bowiem maksymalne, pięciogwiazdkowe noty w testach zderzeniowych Euro NCAP. Ocena końcowa Euro NCAP składa się z kilku części składowych: ochrony dorosłych, bezpieczeństwa dzieci, ochrony pieszych oraz oceny systemów bezpieczeństwa. Nowa ŠKODA Superb została nagrodzona maksymalnymi notami we wszystkich czterech kategoriach. Nowa ŠKODA Superb oferuje szereg nowych systemów wspomagających kierowcę oraz imponuje wysokimi standardami bezpieczeństwa, które do chwili obecnej nie były dostępne w tej klasie pojazdów. Zaawansowana technologia wspiera kierowcę w rozmaitych sytuacjach mających miejsce na drodze - począwszy od zachowania bezpiecznej odległości od samochodu poprzedzającego i utrzymywania pasa ruchu, aż do awaryjnego hamowania w przypadku nadchodzącej kolizji. ŠKODA Superb już w standardzie oferuje układ stabilizacji toru jazdy wraz z hamulcem antykolizyjnym Multi-Collision Brake. Układ Front Assistant z funkcją automatycznego hamowania, system kontroli ciśnienia w oponach oraz zaawansowany system elektronicznego dyferencjału XDS+ są również oferowane w standardzie. Najwyższa ocena przyznana przez organizację Euro NCAP dla ŠKODY Superb potwierdza, że obecnie oferowana gama samochodów jest najbezpieczniejszą w historii czeskiej marki. Wszystkie oferowane obecnie ŠKODY otrzymały bowiem maksymalną, pięciogwiazdkową notę. Przed nową ŠKODĄ Superb otrzymała ją w listopadzie 2014 roku trzecia generacja ŠKODY Fabia. Najwyższa ocena została przyznana również ŠKODZIE Octavia (2013), ŠKODZIE Rapid (2012), ŠKODZIE Citigo (2011) oraz ŠKODZIE Yeti (2008). Wybitne oceny osiągnięte przez samochody marki ŠKODA w testach Euro NCAP są wynikiem intensywnych działań producenta podjętych w celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa, zarówno aktywnego, jak i pasywnego. Traktując niezwykle poważnie społeczną odpowiedzialność firmy, ŠKODA jest zaangażowana w wiele akcji mających na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach i autostradach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Pięć gwiazdek US NCAP dla Audi A3 i Audi S3 Limousine Obu modelom przyznano pięć gwiazdek US NCAP za najlepsze wyniki w testach zderzenia czołowego, bocznego i dachowania Najwyższe noty Euro NCAP także dla Audi A3 Sportback e-tron Ingolstadt, 19 grudnia 2014 r. Nowe Audi A3 i Audi S3 Limousine zdobyły najwyższą notę – pięć gwiazdek – w amerykańskim teście zderzeniowym US NCAP. Tym samym potwierdzono status tych modeli jako jednych z najbardziej bezpiecznych w swojej klasie. By uzyskać ocenę w testach US NCAP, samochód musi przejść szereg rygorystycznych prób zderzeniowych. Testuje się zachowanie pojazdu podczas zderzenia czołowego, bocznego oraz podczas dachowania. Siła uderzenia w poszczególne części ciała kierowcy czy pasażerów mierzona jest na specjalnych manekinach, umieszczonych wewnątrz auta. Najwyższa nota, pięć gwiazdek, zarezerwowana jest dla pojazdów, które według federalnych przepisów Stanów Zjednoczonych zapewniają najwyższe bezpieczeństwo w przypadku zderzenia bądź dachowania. Więcej szczegółów dotyczących testów. W Europie, Audi A3 Sportback e-tron otrzymało niedawno również pięć gwiazdek w testach Euro NCAP. Wyniki europejskich testów postawiły ten pierwszy w palecie Audi hybrydowy model typu plug-in w gronie najbezpieczniejszych samochodów swojego segmentu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Pięć gwiazdek dla nowego Passata w teście Euro NCAP - Passat i Passat Variant otrzymały najwyższe noty - W razie wypadku pasażerowie i piesi są optymalnie chronieni Poznań, 11 grudnia 2014 r. – Niezależna europejska organizacja ochrony konsumentów Euro NCAP wyróżniła nowego Passata najwyższą notą 5 gwiazdek. Jest to dowód, że także ósma generacja tego modelu należy do najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Nowy Passat kontynuuje tradycję swojego poprzednika, który w 2010 roku również otrzymał pięć gwiazdek. NCAP (New Car Assessment Program) od 1997 roku jest uznawany za jeden z ważniejszych wyznaczników bezpieczeństwa pojazdów. W tym roku wymagania zostały zaostrzone. Nowy Passat zaliczył serię trudnych testów Euro NCAP z doskonałym wynikiem, między innymi dzięki poprawiającej bezpieczeństwo, zoptymalizowanej strukturze nadwozia, kombinacji pasów bezpieczeństwa, siedzeń i poduszek powietrznych gwarantującej najwyższą skuteczność ochrony oraz innowacyjnym systemom wspomagającym kierowcę. Pięć gwiazdek za bezpieczeństwo ogólne dla nowego Passata jest wynikiem rezultatów uzyskanych w czterech dziedzinach: ochrona dorosłych pasażerów i dzieci w samochodzie, ochrona pieszych oraz wspieranie bezpieczeństwa. Podczas testów w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, obejmujących oprócz uderzenia czołowego w aluminiową barierę (z prędkością 64 km/h i 40-procentowym pokryciem) także uderzenie boczne (z prędkością 50 km/h) oraz boczne zderzenie ze słupem (prędkość 29 km/h), Passat otrzymał 85 procent maksymalnej liczby punktów. Także w zakresie ochrony dzieci w samochodzie, dzięki seryjnym mocowaniom ISOFIX i top teather, nowy Passat uzyskał ponad 87 procent możliwych punktów. Przy badaniu bezpieczeństwa pieszych oceniane były detale konstrukcyjne Passata, które redukują niebezpieczeństwo obrażeń pieszych, na przykład ukształtowanie zderzaków i maski silnika. Przy ocenie systemów bezpieczeństwa uwzględnione zostały zagłówki zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa, które w razie uderzenia od tyłu minimalizują ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego oraz czujniki zapięcia pasów na wszystkich miejscach siedzących. Pozytywnie oceniony został także system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, dostępny od wersji wyposażenia Comfortline i zaliczany do systemów zwiększających bezpieczeństwo. Nowy Passat, dostępny na rynku od kilku tygodni, jest wyposażony seryjnie w liczne elementy i rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo. Należą do nich poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (z możliwością dezaktywacji prawej poduszki) oraz system kurtyn powietrznych chroniących głowy wraz z bocznymi poduszkami powietrznymi. Dodatkowo nowy Passat posiada seryjnie takie systemy, jak Electronic Stability Control (ESC) z ABS i asystentem hamowania, system automatycznego hamowania po kolizji, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. W ofercie wyposażenia Passata znajdują się także bardzo zaawansowane systemy, które pomagają uniknąć kolizji w wyniku najechania na inny pojazd lub znacznie minimalizują skutki zderzenia. Należą do nich proaktywny system ochrony pasażerów, asystent jazdy w korkach, Emergency Assist oraz Trailer Assist (z funkcją stabilizacji przyczepy). Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Pięć gwiazdek dla Audi A3 Sportback e-tron w testach Euro NCAP Najlepsza ocena w kategorii ochrony w przypadku kolizji przedniej, bocznej i tylnej Audi A3 Sportback e-tron zapewnia także najwyższe standardy bezpieczeństwa dzieci Specjalna nagroda za system Audi pre sense basic i za asystenta hamowania zapobiegającego następnej kolizji Ingolstadt, 10 grudnia 2014 r. Konsorcjum Euro NCAP przyznało nowemu Audi A3 Sportback e-tron pięć gwiazdek - najwyższą notę za bezpieczeństwo podczas zderzenia. Oznacza to, że pierwsza seryjna hybryda plug-in marki Audi należy do najbezpieczniejszych samochodów w swej klasie. Audi A3 Sportback e-tron bez trudu wypełniło wysokie wymagania we wszystkich kategoriach. Otrzymało najlepsze noty za ochronę dorosłych pasażerów i dzieci podczas kolizji przedniej, bocznej i tylnej. Również w testach ochrony pieszych samochód wypadł doskonale. W tym roku po raz pierwszy konsorcjum Euro NCAP testowało również systemy wsparcia kierowcy. Audi A3 Sportback e-tron wyposażone w system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front oraz w aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist, przeszło przez wszystkie testy w tej kategorii. Za system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense basic oraz za standardowego asystenta hamowania zapobiegającego następnej kolizji, A3 Sportback e-tron otrzymało nagrodę specjalną „Euro NCAP advanced“. Podczas wypadku, funkcja ta – inicjując automatyczne hamowanie – może pomóc kierowcy w zredukowaniu niebezpieczeństwa poślizgu i dalszych kolizji, będących następstwem danego wypadku. Niezależne konsorcjum Euro NCAP (ang. European New Car Assessment Programme), utworzono w 1997 roku, a w jego skład wchodzą przedstawiciele ministerstw transportu i komunikacji, klubów motoryzacyjnych, ubezpieczycieli i organizacji ochrony praw konsumenta. Gremium to bada zachowanie nowych pojazdów podczas kolizji. Surowe wymogi testów Euro NCAP są znacznie ostrzejsze niż wymogi Unii Europejskiej. Aktualne wyniki testów zostaną opublikowane dziś w Internecie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Pięć gwiazdek dla Golfa Sportsvana w teście Euro NCAP - Doskonały wynik dla nowego, wszechstronnego, kompaktowego vana marki Volkswagen Poznań, 1 lipca 2014 r. – Nowy Golf Sportsvan otrzymał od niezależnej europejskiej organizacji ochrony konsumentów Euro NCAP najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. Z bogatym pakietem bezpieczeństwa, składającym się z nadwozia o nowoczesnej strukturze, skutecznych, dopasowanych do siebie systemów pasów bezpieczeństwa, foteli i poduszek powietrznych oraz innowacyjnych systemów wspomagających, Golf Sportsvan należy do najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Euro NCAP (New Car Assessment Program = europejski program oceny nowych pojazdów) uznawany jest od lat jako ważny wskaźnik bezpieczeństwa samochodów. Ocena pięciu gwiazdek dla nowego Golfa Sportsvana to wynik rezultatów uzyskanych w czterech kategoriach: ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych oraz wspieranie bezpieczeństwa. Przy szeroko zakrojonych badaniach bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, które obok testu zderzenia czołowego z aluminiową barierą przy prędkości 64 km/h (40 procentowe uderzenie przodem w barierę) obejmuje także zderzenie boczne (uderzenie w drzwi kierowcy przy prędkości 50 km/h) oraz uderzenie boczne w słupek (z prędkością 29 km/h), Golf Sportsvan otrzymał 87 procent maksymalnej liczby punktów. Także w testach ochrony dzieci Golf Sportsvan wypadł doskonale i uzyskał 85 procent punktów. Przy ocenie samochodów przez Euro NCAP uwzględniane są także elektroniczne systemy poprawiające bezpieczeństwo i systemy wspomagające, pomagające uniknąć wypadków lub znacznie redukujące ich skutki. Gwarantujący maksimum bezpieczeństwa Golf Sportsvan jest wyposażony seryjnie w Electronic Stability Control (ESC) wraz z ABS z asystentem hamowania, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, hamulec multikolizyjny, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach, funkcję stabilizacji przyczepy, uchwyty dla fotelików samochodowych ISOFIX na tylnej kanapie oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera z możliwością dezaktywacji prawej poduszki, a także poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy i system kurtyn powietrznych dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu wraz z poduszkami bocznymi. Volkswagen oferuje także liczne systemy wspomagające jako opcję dla Golfa Sportsvana, które dodatkowo poprawiają bezpieczeństwo. Należą do nich automatyczny tempomat ACC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash oraz systemy regulacji świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist. Zastosowany po raz pierwszy w Golfie Blind Spot Sensor z asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego, który ostrzega przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia względnie – przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego – przed zbliżającymi się z boku innymi uczestnikami ruchu, uzupełnia bogatą ofertę systemów wspomagających Golfa Sportsvana. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Pięć gwiazdek dla Audi A6 w amerykańskich testach zderzeniowych US NCAP · Audi A6 otrzymało najlepszą ocenę za bezpieczeństwo bierne podczas zderzenia · Luksusowa limuzyna jest też wzorcowym modelem pod względem bezpieczeństwa czynnego Ingolstadt, 26 lutego 2014 r. W amerykańskim programie testów zderzeniowych US NCAP, Audi A6 (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 9,8 – 4,4; emisja dwutlenku węgla w trybie jazdy mieszanej w g/km: 229 – 114) uzyskało najwyższą notę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo bierne. Wyniki testów ochrony bezpieczeństwa dorosłych pasażerów w teście zderzeniowym, czołowym i bocznym oraz podczas dachowania, jednoznacznie udowadniają, że obecna wersja Audi A6 jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. Audi A6 już w roku 2011 zdobyło najlepsze oceny w testach Euro NCAP. Teraz maksymalną notę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo bierne podczas zderzenia przyznał mu NHTSA (Narodowy Urząd ds. Bezpieczeństwa Drogowego Stanów Zjednoczonych). Wyniki testów ochrony bezpieczeństwa dorosłych pasażerów w teście zderzeniowym czołowym i bocznym oraz podczas dachowania są dowodem na to, że Audi A6 to obecnie jeden z najbezpieczniejszych samochodów w klasie luksusowych limuzyn. W roku 2010, NHTSA po raz kolejny zaostrzył kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by prowadzone próby w rzeczywisty sposób oddawały warunki podczas wypadków. Przeprowadzający testy, zarówno w przypadku bezpieczeństwa kierowcy, jak i pasażera siedzącego z przodu, przyznali Audi A6 w czołowym i bocznym teście zderzeniowym takie oceny, które dały w sumie najlepszą notę pięciu gwiazdek. Pasażerowie siedzący z tyłu są w Audi A6 chronieni równie dobrze, o czym świadczy pięć gwiazdek za najwyższe bezpieczeństwo tylnej części pojazdu w teście zderzeniowym bocznym. Audi przywiązuje najwyższą wagę nie tylko do kwestii, które podlegały ocenie NHTSA, ale również do szerzej rozumianych zagadnień związanych z bezpieczeństwem. Jednym z głównych elementów rekomendowanych w strategii bezpieczeństwa koncernu z Ingolstadt, jest automatyczna regulacja odstępu pomiędzy samochodami marki Audi i innymi uczestnikami ruchu drogowego, jaką zapewnia korzystający z radaru tempomat adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop & Go. Dzięki tej właśnie funkcji, samochód może się samoczynnie zatrzymać w określonej sytuacji. Po krótkim postoju, np. przed sygnalizacją świetlną, auto automatycznie przyspiesza i jedzie za poprzedzającym go pojazdem w zaprogramowanym przez kierowcę odstępie. Inne proponowane przez cztery pierścienie systemy bezpieczeństwa to na przykład aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist czy asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist. Milowym kamieniem położonym przez Audi w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, jest system bezpieczeństwa Audi pre sense. W sytuacjach, w których zachodzi prawdopodobieństwo kolizji, Audi pre sense plus może zainicjować częściowe hamowanie. Jeśli kolizji nie da się uniknąć, po częściowym hamowaniu może nastąpić hamowanie pełne. W ten sposób siła uderzenia wydatnie się zmniejsza. Dopasowane do konkretnej sytuacji hamowanie wspiera kierowcę wtedy, gdy mimo uprzednich świetlnych i akustycznych sygnałów ostrzegawczych, prowadzący nie wciska pedału hamulca lub wciska go z nieodpowiednią siłą. System bezpieczeństwa Audi pre sense jest zalecany przez NHTSA, jako „rekomendowane rozwiązanie techniczne“. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Nowy model to piąta Mazda, która otrzymała najwyższą możliwą ocenę w Europie. Doskonała dynamika jazdy i właściwości jezdne dodatkowo zmniejszają ryzyko wypadku. Kolejny model przełamujący konwencje, kolejna najwyższa ocena: nowa Mazda3 otrzymała od Euro NCAP* pięć gwiazdek, najwyższą ocenę w kategorii bezpieczeństwa. Oznacza to, że jest jak dotąd najbezpieczniejszym z europejskich kompaktów ocenionych przez NCAP w 2013 roku. Najnowsza wersja najpopularniejszego modelu Mazdy otrzymała doskonałe noty we wszystkich czterech kategoriach, uzyskując odpowiednio 93%i 86% w kategorii ochrony dorosłych pasażerów i ochrony dzieci (oba wyniki należą do najwyższych uzyskanych w Europie w tym roku) oraz 65% i 81% w kategorii ochrony pieszych i systemów wspomagania bezpieczeństwa. Wartości te są znacznie wyższe od wartości progowych Euro NCAP wymaganych do uzyskania pięciu gwiazdek**. To pierwsza nota dla nowej Mazdy3 przyznana przez jedną z głównych organizacji zajmujących się oceną bezpieczeństwa. Nowy model, dostępny jako hatchback lub sedan, to już piąta Mazda, która dołączyła do ekskluzywnego grona pojazdów wyróżnionych pięcioma gwiazdkami od 2009 roku, kiedy to agencja Euro NCAP wprowadziła nowy rygorystyczny system oceny (w 2009 roku). Nowa Mazda poszła więc w ślady poprzedniej wersji Mazdy3, wcześniejszej i obecnej Mazdy6 oraz Mazdy CX-5. Podobnie jak dwa pierwsze modele, nowa Mazda3 posiada wyjątkowo lekkie nadwozie SKYACTIV, amortyzujące uderzenia, oraz podwozie SKYACTIV. Około 60% nadwozia wykonano ze stali o dużej i bardzo dużej wytrzymałości na rozciąganie. To o połowę więcej niż w przypadku poprzedniej wersji, co sprawia, że nowa kompaktowa Mazda jest lżejsza, a zarazem o 30% sztywniejsza. To oznacza jeszcze większe bezpieczeństwo bierne uzupełnione przez innowacyjną technologię i-ACTIVSENSE, wspierającą bezpieczeństwo czynne. Od 2014 roku tego rodzaju systemy będą uwzględniane w ocenach dokonywanych przez Euro NCAP. Kolejny ważny element nowej Mazdy3, która trafiła do sprzedaży w Europie w zeszłym miesiącu, to lepsze przyspieszenie oraz udoskonalony układ hamulcowy i kierowniczy. Takie rozwiązania, ułatwiające bezpieczne prowadzenie pojazdu, dodatkowo obniżają ryzyko wypadku, bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy, tak charakterystycznej dla Mazdy. Całkowicie przeprojektowano również wnętrze. Zmiany wprowadzono z myślą o ułatwieniu kierowcy optymalnego wykorzystania wszystkich informacji przekazywanych przez samochód. * European New Car Assessment Programme, niezależna agencja oceniająca bezpieczeństwo pojazdów od 1997 roku. ** Ochrona dorosłych podróżujących pojazdem: 80%; ochrona dzieci podróżujących pojazdem: 60%; ochrona pieszych: 60%; systemy wspomagania bezpieczeństwa: 65%; ocena ogólna: 80%. Punktacje w poszczególnych kategoriach zależą od wyników testów zderzeniowych, takich jak zderzenie czołowe przy prędkości 64 km/h, uderzenie w bok przez inny pojazd z prędkością 50 km/h, uderzenie bokiem w słup przy prędkości 29 km/h oraz uderzenia z udziałem pieszych (dzieci i dorosłych). Euro NCAP poddaje również ocenie elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), który Mazda nazywa systemem dynamicznej kontroli stabilności (DSC). źródło: Mazda Motor Poland
  9. 5 GWIAZDEK MITSUBISHI OUTLANDER PHEV W TESTACH ZDERZENIOWYCH EURO NCAP Mitsubishi Outlander PHEV otrzymało najwyższą, 5-gwiazdkową ocenę podczas testów zderzeniowych niezależnej organizacji Euro NCAP, badającej poziom bezpieczeństwa, jaki zapewniają nowe modele samochodów. Plany Mitsubishi zakładają, iż do 2020 roku pojazdy z napędem elektrycznym(1) (EV oraz PHEV) stanowić będą 20% globalnej produkcji koncernu. W tym celu firma prowadzi zdecydowane działania mające na celu popularyzację modeli elektrycznych w motoryzacyjnym mainstreamie. Między innymi właśnie w tym celu Mitsubishi opracowało elektryczną technologię napędową typu plug-in, która po raz pierwszy znalazła zastosowanie w nowej generacji modelu Outlander PHEV, niosąc za sobą korzyści związane z nowymi możliwościami ładowania i zwiększeniem zasięgu. Wysoki poziom bezpieczeństwa(2) W 2011 roku elektryczne Mitsubishi i-MiEV znakomicie wypadło w testach zderzeniowych Euro NCAP, a dziś 5 gwiazdek otrzymuje Outlander PHEV, który wyróżnia się między innymi perfekcyjnym zabezpieczeniem zespołu akumulatorów, umieszczonego pod podłogą, oraz podzespołów elektrycznego układu napędowego. W testach zderzeniowych, podczas których nie zanotowano uszkodzenia tych elementów, pojazd uzyskał następujące noty: Ochrona dorosłych: 88% Ochrona dzieci: 84% Ochrona pieszych: 64% Systemy wspomagające bezpieczeństwo: 81% Ponadto Outlander PHEV posiada zaawansowany technologicznie system zapobiegania kolizjom czołowym (ang. Front Collision Mitigation), który został ostatnio z powodzeniem przetestowany przez Euro NCAP. W Europie do 18 listopada 2013 roku zebrano 12 tys. zamówień na model Outlander PHEV, który zadebiutuje na rynku holenderskim, gdzie obecnie składane jest 100 zamówień tygodniowo, a liczba ta systematycznie rośnie. Outlander PHEV – przegląd systemów bezpieczeństwa biernego - Wzmocniona konstrukcja podwozia ze wzmocnioną czterema wspornikami ramą zespołu akumulatorów bezpośrednio połączoną z ramą podwozia zwiększa wytrzymałość całego nadwozia i poziom bezpieczeństwa. - Dzięki wodoszczelnej obudowie zespołu akumulatorów możliwe jest bezpieczne użytkowanie SUV-a nawet w skrajnie trudnych warunkach. - Dolną płytę obudowy zespołu akumulatorów, wykonaną z niezwykle sztywnej blachy, przyspawano do solidnej konstrukcji ramowej, co zwiększa trwałość zespołu akumulatorów oraz skutecznie powstrzymuje przepływ fal elektromagnetycznych. - Dolną płytę obudowy zespołu akumulatorów pokryto dodatkową warstwą zabezpieczającą, która chroni zespół akumulatorów przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych (np. odpryskujących kamieni) (1) EV = pojazdy całkowicie elektryczne / PHEV = elektryczne pojazd hybrydowe typu plug-in (2) Naturalnie, mowa tu o dodatkowych zabezpieczeniach, ponad standardowe systemy bezpieczeństwa aktywnego i czynnego. Źródło: MMC Car Poland
  10. więcej -> Mazda6 zdobywa komplet gwiazdek Euro NCAP, nowości na rynku samochodowym, testy samochodów osobowych, rynek nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. więcej -> Nowy Citroen C4 Picasso zdobywa 5 gwiazdek Euro NCAP, wiadomości ze świata motoryzacji, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. CITROËN C4 Picasso zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP. Wynik ten jest nagrodą za pracę nad nowym minivanem Marki, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa, ale również nad nową platformą EMP2, z której model ten korzysta jako pierwszy. Nowy CITROËN C4 Picasso otrzymał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP, dowodząc tym samym skuteczności w zakresie bezpieczeństwa nowej modułowej platformy EMP2, z której model ten korzysta jako pierwszy. Ocena ta jest nagrodą za trud włożony w pracę nad tym minivanem i za zastosowanie w nim licznych elementów wyposażenia zwiększających poziom komfortu i bezpieczeństwa. CITROËN C4 Picasso uzyskał globalny wynik 82% według protokołu z 2013 roku, zdobywając 5 gwiazdek w 4 kategoriach: ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych i systemy wspomagające. CITROËN C4 Picasso to rodzinny samochód, który zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa najmłodszym pasażerom i wyróżnia się łatwością instalacji różnych modeli fotelików dziecięcych. CITROËN C4 Picasso zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP. Wynik ten jest nagrodą za pracę nad nowym minivanem Marki, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa, ale również nad nową platformą EMP2, z której model ten korzysta jako pierwszy. 2 W Nowym CITROËNIE C4 Picasso dostępne są następujące systemy wspomagające prowadzenie, które poprawiają bezpieczeństwo jazdy: Aktywny regulator prędkości System ostrzegania przed kolizją, który obejmuje 3 poziomy alarmów: wizualny, dźwiękowy i napięcie pasa bezpieczeństwa, Inteligentny System Kontroli Trakcji, który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na śliskich nawierzchniach, Aktywne pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, które napinają się w momencie wykrycia niebezpiecznej sytuacji na drodze, Alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) z kamerą, który ostrzega kierowcę o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu za pomocą wibracji pasa bezpieczeństwa, System automatycznego przełączania świateł System kontroli martwego pola, CITROËN eTouch, wachlarz bezpłatnych usług, dostępnych 24 godziny na dobę. W razie wypadku lub incydentu na drodze, sygnał jest wysyłany, ręcznie lub w sposób automatyczny, do centrum alarmowego CITROËNA, które lokalizuje samochód i wysyła na miejsce odpowiednie służby ratunkowe źródło: Citroen Polska
  13. Pięć gwiazdek Euro NCAP dla Fiata 500L z ogólną punktacją 83/100. Prestiżowy dowód uznania dla nowego Fiata 500L za bezpieczeństwo osób dorosłych, dzieci, ochronę pieszych i wyposażenie bezpieczeństwa biernego według nowych, zaostrzonych wymogów. Nowa budowa „Small Wide” sprawdzona podczas tysięcy godzin wirtualnych symulacji: 200 sprawdzianów na komponentach i podzespołach, ponad 100 rzeczywistych symulacji wypadkowych, ponad 100 różnorodnych testów zderzeniowych. Bezpieczeństwo prewencyjne: reflektory ze standardową funkcją świateł do jazdy dziennej i światła przeciwmgielne z funkcją samoczynnego doświetlania zakrętów. Bezpieczeństwo bierne: systemy ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego, ESP (elektronicznej stabilizacji toru jazdy) z kontrolą trakcji ASR, Hill-Holder (wspomaganie ruszania na wzniesieniu), MSR (przeciwpoślizgowy), DST (dynamicznej kontroli skrętu) oraz ERM (zapobiegający dachowaniu). Bezpieczeństwo bierne: trzypunktowe pasy bezpieczeństwa ze wstępnymi napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz poduszki powietrzne czołowe, przednie boczne i kurtynowe w standardzie wyposażenia, opcjonalna poduszka kolanowa. Fiat 500Luzyskał prestiżową klasyfikację 5-gwiazdek EuroNCAP z ogólnąpunktacją 83/100 w podziale: 94% za stopień bezpieczeństwa osóbdorosłych, 78% za stopień bezpieczeństwa przewożonych dzieci, 65%za ochronę osób pieszych oraz 71% za wyposażenie bezpieczeństwa. Wynik ten nabiera jeszczewiększego znaczenia zważywszy na fakt, że od roku 2012 Euro NCAPstosuje zaostrzone progi klasyfikacji 5-gwiazdkowej w odniesieniu dostopnia bezpieczeństwa osób dorosłych, dzieci oraz ochronypieszych. Jest to więc kolejny dowód na ogromne zaangażowaniefirmy Fiat w zapewnienie maksimum bezpieczeństwa dla wszystkichuczestników ruchu drogowego. Aby zapewnić skutecznąochronę swoich pasażerów, ale także innych osób na drodze, nowy500L zaprojektowanyzostał pod kątem spełnienia wszelkich międzynarodowychstandardów, zapewniających najwyższy stopień bezpieczeństwa,jaki zapewnić może współczesny samochód osobowy. Tysiące godzinwirtualnych symulacji złożyły się na powstanie debiutującej w500L nowejkonstrukcji „Small Wide” oraz nowego samochodu, bez koniecznościbudowy floty prototypów. Wartość i jakość wirtualnych symulacjizostała następnie potwierdzona na samochodach przedprodukcyjnych,poddanych 200 praktycznym testom komponentów i podzespołów, ponad100 próbom wypadkowym oraz ponad 100 testom zderzeniowym wewszystkich możliwych konfiguracjach: kolizja czołowa i boczna,wywrócenie się pojazdu, najechanie kilku pojazdów na siebie orazzderzenie z pieszym/i. Pod uwagę brano nie tylko rozpiętośćprędkości kolizyjnych, ale także różnorodność przeszkód orazcech fizycznych pasażerów samochodu. Efektem finalnym jeststruktura karoserii w postaci klatki bezpieczeństwa wraz zbliźniaczymi słupkami przednimi, odpowiadająca obecnym wymogomobowiązującym w USA pod względem odporności kolizyjnej(crash-test) orazspecyfikacjom wymiarowo-materiałowym. Zastosowanie trzeciej ścieżkirozproszenia energii w konstrukcji przedniej części 500Lzapewnia jednorodność struktury, a więc i wytrzymałość w raziekolizji czołowej bez względu na rodzaj przeszkody lub uderzonegopojazdu. Jest to rozwiązanie przełomowe w tzw. partnerstwieochrony, ponieważ500L wykazuje mniejszą „agresywność”w przypadku kolizji czołowej lub bocznejz innym pojazdem i lepiej „sam się chroni” , ponieważ zjawiskojednorodnej deformacji kolizyjnej podnosi efektywność całegosystemu bezpieczeństwa niezależnie od rodzaju kolizji. Kompleksową ochronępasażerów Fiata 500Lzapewniają seryjne poduszki powietrzne czołowe, przednie boczne ikurtynowe (poduszka kolanowa występuję jako opcja wyposażenia)wraz z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa ze wstępnyminapinaczami i ogranicznikami napięcia. Ważnym elementembezpieczeństwa jest także konstrukcja nadwozia, maski silnika,drzwi oraz wspornika przegrody czołowej oraz foteli. W przypadkukolizji, kolumna kierownicy ulega złożeniu, by zapobiec gwałtownemuprzemieszczeniu i chroni w ten sposób kierowcę przed obrażeniami,szczególnie podczas kolizji czołowej o sile wykraczającej pozastandardy przyjęte przez Euro NCAP. Istotny element bezpieczeństwaprewencyjnego stanowią reflektory ze standardową funkcją światełdo jazdy dziennej (DRL) oraz światła przeciwmgielne z funkcjąsamoczynnego doświetlania zakrętów. Do wyposażeniastandardowego 500Lnależą systemy bezpieczeństwa czynnego: przeciwblokowania kółABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS oraz zaawansowany systemstabilizacji toru jazdy ESP, „wchodzący do akcji” w sytuacjachkrytycznych, pomagając kierowcy w odzyskaniu panowania nadsamochodem. Fiat 500Lposiada także szereg użytecznych systemów wspomagającychkierowcę, m.in.: ASR (Anti Slip Regulation) − optymalizujący trakcję w całym zakresie prędkości jazdy przy pomocy hamulców i modulacji mocy silnika, aby ułatwić pokonywanie zakrętów w warunkach niskiej przyczepności, Hill Holder − system wspomagający ruszanie na wzniesieniu bez użycia hamulca pomocniczego (ręcznego), utrzymujący ciśnienie w układzie hamulcowym przez około 2 sekundy, zanim kierowca przeniesie stopę na pedał przyspieszenia, MSR (Motor Schleppmoment Regelung) − system działający podczas zmiany biegu w warunkach niskiej przyczepności, aby zapobiec blokadzie i poślizgowi napędzanych kół, DST (Driving Steering Torque) − system aktywnego wspomagania elektrycznego kierownicy dokonuje automatycznie korekt toru jazdy, reagując także na zjawisko nadsterowności na podłożu o niskiej przyczepności w różnych warunkach drogowych, ERM (Electronic Rollover Mitigation) − system zapobiegający dachowaniu, działający w momencie oderwania się koła od nawierzchni. W sytuacjach nadmiernie dynamicznych ERM pomaga odzyskać stabilność ruchu i kontrolę nad pojazdem. Na bliższą uwagęzasługuje również zupełnie nowy system „City Brake Control”,który zdolny jest rozpoznawać przeszkody przed samochodem i wprzypadku braku reakcji kierowcy − automatycznie uruchamiaćhamulce, unikając nieuchronnej, zdawałoby się, kolizji. Zależnieod pewnych parametrów (nawierzchnia, dynamika i kierunek ruchupojazdu, pozycja przeszkody, stan opon, itp.) interwencja tegosystemu może zapobiec kolizji całkowicie lub przynajmniejzminimalizować jej skutki („CollisionMitigation”). System „City BrakeControl” nowego 500Lkoordynuje działanie trzech układów: automatycznego hamowaniaawaryjnego (AEB), Prefill i wspomagającego hamowanie awaryjne (BAS).Pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem, układ AEBreaguje na lokalizację i prędkość przeszkody, prędkośćprowadzonego pojazdu (poniżej 30 km/h), przeciążenie poprzeczne,kąt skrętu kierownicy oraz zmienny nacisk na pedał przyspieszenia.Funkcja Prefill z kolei, błyskawicznie zwiększa ciśnienie wukładzie hamulcowym, przyspieszając jego działanie zarówno nasygnał AEB, jak i w wyniku rozpoczęcia hamowania przez kierowcę.Działanie układu BAS polega na rozpoznaniu sytuacji awaryjnegohamowania i maksymalnym zwiększeniu ciśnienia w układziehamulcowym, aby maksymalnie zwiększyć skuteczność jego działania. Źródło: Fiat Auto Poland
  14. więcej -> 5 gwiazdek Euro NCAP dla Mitsubishi Outlandera | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. MITSUBISHIOUTLANDER ZDOBYWA 5 GWIAZDEK W TESTACH EURO NCAP Outlander- nowycrossover Mitsubishi Motors, który zadebiutował w Europie kilkatygodni temu, został poddany nowej serii testów zderzeniowych,organizowanych przez instytut Euro NCAP. Samochód uzyskałmaksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Wynikinajnowszych testów zderzeniowych Mitsubishi Outlandera wposzczególnych kategoriach prezentują się następującohttp://www.euroncap.com/results/mitsubishi/outlander/492.aspx: Bezpieczeństwodorosłych pasażerów: 94% Bezpieczeństwodzieci: 83% Ochronapieszych: 64% Systemybezpieczeństwa wspomagające kierowcę: 100% Nowageneracja NowyOutlander powstał w oparciu o nową, globalną płytę podłogową ijest pierwszym przedstawicielem nowej generacji produktów firmyMitsubishi. Mimo, iż jest to wciąż duży crossover segmentu Dwyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa aktywnego ibiernego, samochód stracił około 100 kg w stosunku do poprzednika,co poprawiło jego wydajność paliwową i ekologiczną. Wnajważniejszym obszarze działania, jakim pozostaje bezpieczeństwo,inżynierowie przeanalizowali trzy różne aspekty: Zaawansowane bezpieczeństwo, wprowadzając nowe, zaawansowane systemy, takie jak: Tempomat adaptacyjny ACC (+ ogranicznik prędkości), System zapobiegania kolizjom czołowym FCM, System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu LDW, Bezpieczeństwo bierne, które wzrosło dzięki najnowszej wersji struktury nadwozia o podwyższonej wytrzymałości zderzeniowej RISE* (Reinforced Impact Safety Evolution). Opracowana przez Mitsubishi Motors struktura RISE jest systemem rozpraszania energii podczas zderzeń. Nowa konstrukcja chroni skuteczniej podczas zderzeń bocznych i tylnych przy ściśle kontrolowanych odkształceniach, co podwyższa poziom ochrony pasażerów i układu paliwowego przy uderzeniach w tylną część Outlandera. Niektóreelementy systemów bezpieczeństwa nowego Outlandera: nowo opracowana podwójna podłużnicowa przednia rama pomocnicza, która między innymi lepiej przejmuje i rozprasza energię zderzenia czołowego, nadpodłogowe i podpodłogowe wzmocnienia, (lewe i prawe) redukują odkształcenia kabiny podczas zderzenia czołowego, ograniczono ewentualne obrażenia dolnej części nóg kierowcy poprzez niedopuszczenie do cofania się pedałów w czasie bardzo silnego zderzenia czołowego, pasy bezpieczeństwa przy fotelu przedniego pasażera wyposażono w podwójne napinacze, poprawiono ochronę głowy pieszego poprzez przekonstruowanie maski silnika, przednich błotników i podszybia przedniej szyby samochodu, nowo zaprojektowany zderzak przedni otrzymał strukturę lepiej pochłaniającą energię, co pozwoliło na poprawę ochrony nóg pieszego. Bezpieczeństwo aktywne, które podwyższono poprzez udoskonalenie rozwiązań stosowanych w poprzednim Outlanderze i dzięki wprowadzeniu nowych systemów, wymienionych wyżej. Integralność+ zawartość = jakość Wynikitestów bezpieczeństwa Euro NCAP potwierdzają dążenie koncernuMitsubishi Motors do zaoferowania swoim klientom produktównajwyższej jakości. Kolejnymważnym krokiem będzie wprowadzenie do gamy modelu Outlander PHEV(„Plug-in Hybrid Electric Vehicle”), który pojawi się na rynkuw Japonii na początku 2013 roku, natomiast do Europy trafi latem2013 roku. Outlander PHEV od samego początku był projektowany zmyślą o układach napędowych opartych nie tylko o silnikispalinowe, ale także o elektrycznych systemach hybrydowych typuplug-in. Źródło: MMC Car Poland
  16. więcej -> 5 gwiazdek Euro NCAP dla nowego Golfa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Model Rapid został poddany testom zderzeniowym Euro NCAP, w których uzyskał 5 gwiazdek za swój bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. „Model Rapid jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie” - mówi Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za rozwój technologiczny. „Wyniki Euro NCAP potwierdzają, że nasza kompaktowa limuzyna oferuje nie tylko ponadprzeciętną przestrzeń, korzystny stosunek ceny do jakości, ale także spełnia bardzo wysokie normy bezpieczeństwa” - dodaje Welsch. ŠKODA Rapid poradziła sobie bez zarzutu podczas próby, w której badano bezpieczeństwo pasażerów przy zderzeniu czołowym i bocznym. Wyniki pokazały, że samochód zapewnia ochronę osób siedzących na przednich fotelach na poziomie 94 proc. Kolejnym obszarem, w którym Rapid osiągnął doskonałe rezultaty, było bezpieczeństwo dzieci. Samochód podczas testu uzyskał bardzo wysoką skuteczność w ogólnej ochronie trzyletniego dziecka, umieszczonego w foteliku Isofix. Ponadto, model Rapid otrzymał bardzo korzystne wyniki przyznane podczas próby wypadku z pieszym. Specjalna konstrukcja przedniego zderzaka zapewnia 100 proc. bezpieczeństwa dla potrąconego przechodnia. Eksperci z Euro NCAP docenili także dostępny w wyposażeniu standardowym system ESP i funkcję przypominania o niezapiętych pasach. Za ochronę pasywną w ŠKODZIE Rapid odpowiadają m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne oraz regulowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Na bezpieczeństwo aktywne składają się halogeny przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, ABS, a także system wspomagania ruszania pod wzniesienia dla systemu ESP. Euro NCAP to znana i niezależna organizacja, która przeprowadza testy zderzeniowe. Symulują one większość typowych wypadków drogowych. Wykorzystywane w nich manekiny dokładnie pokazują, co dzieje się z ciałem kierowcy i pasażera, w przypadku różnego rodzaju zderzeń. źródło: Skoda
  18. EuroNCAP: Pięć gwiazdek i cztery nagrody Poznań,30 listopada 2012 r. – Nowy Golf otrzymał od europejskiejorganizacji ochrony konsumentów – Euro NCAP – najwyższą notępięciu gwiazdek. Ponadto został wyróżniony prestiżową „EuroNCAP Advanced Awards” za innowacje w dziedzinie integralnegobezpieczeństwa. Obok Lane Assist i Front Assist, jako najwyższejklasy innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, docenione zostałytakie systemy jak proaktywna ochrona pasażerów i seryjny hamulecmultikolizyjny. Golf potwierdza zatem, że także pod względembezpieczeństwa zajmuje czołową pozycję wśród konkurencji wswojej klasie. Całypakiet systemów bezpieczeństwa nowego Golfa, składający się zochrony pasażerów, dzieci, pieszych i systemów wspierającychkierowcę, został wyróżniony przez Euro NCAP za doskonałe wyniki.Tak więc,również siódma generacja Golfa udowadnia, że model ten w pełnizasłużenie od dziesięcioleci zajmuje czołowe miejsce na rynku. DrUlrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju markiVolkswagen powiedział: „Cieszy nas, że także Golf siódmejgeneracji spełnił wysokie wymagania Euro NCAP i otrzymał najwyższenoty. Szczególnie dumni jesteśmy z czterech wyróżnień zainnowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, które Euro NCAP przyznałonowemu Golfowi. Zgodnie z filozofią naszego przedsiębiorstwa, żebezpieczeństwo powinno być dostępne dla wszystkich, nasiinżynierowie od samego początku intensywnie pracowali nad pakietemsystemów bezpieczeństwa, który w takim zakresie jeszcze nigdy niebył dostępny w klasie samochodów kompaktowych.” I dodał: „Tewyniki po raz kolejny potwierdzają, że jesteśmy na właściwejdrodze. Będziemy konsekwentnie podążać tą drogą także wprzyszłości, dla dobra naszych klientów.” NowyGolf uzyskał najwyższe noty w kategorii ochrony pasażerów.Oceniane były wyniki tekstów zderzeń czołowych i bocznych, testubocznego zderzenia ze słupem i tak zwanego testu Whiplash, w którymokreślane jest obciążenie szyjnego odcinka kręgosłupa wprzypadku uderzenia od tyłu. Nie tylko dorośli, lecz także malipasażerowie mogą czuć się bezpiecznie w nowym Golfie. Wykazałyto między innymi testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy itrzech lat. Ponadto Golf uzyskał doskonałe wyniki w testachbezpieczeństwa pieszych. Opróczznakomitej ochrony pasażerów nowy Golf oferuje także szeroki wybórsystemów wspierających kierowcę. Obok seryjnego hamulcamultikolizyjnego i opcjonalnego proaktywnego systemu ochronypasażerów, można indywidualnie rozszerzyć wyposażenie o systemautomatycznej regulacji odległości, Front Assist z funkcjąawaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający zmęczeniekierowców oraz system Lane Assist ułatwiający utrzymanie pasaruchu. W sumie w nowym Golfie oferowanych jest siedem systemówwspierających kierowcę, które znacznie podwyższają poziombezpieczeństwa. Hamulecmultikolizyjny, nagrodzony już przez ADAC „Żółtym Aniołem”za innowacje, po poważnej kolizji przyhamowuje samochódminimalizując pozostałą energię kinetyczną. Pozwala to nauniknięcie kolejnego uderzenia lub co najmniej na zmniejszenieprędkości, z jaką to uderzenie nastąpi. Statystyki wypadkówpokazują, że przy około jednej czwartej wszystkich wypadkówdochodzi do kolejnych zderzeń. Są one wyjątkowo niebezpieczne,ponieważ pasażerowie nie są już chronieni poduszkami powietrznymiani ogranicznikami siły napięcia pasów. Tak jak przy wszystkichsystemach wspierających kierowcę, oferowanych przez Volkswagena,kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad hamulcemmultikolizyjnym. Proaktywnaochrona pasażerów została przeniesiona przez Volkswagena z wyższejklasy samochodów, podobnie jak system rozpoznający zmęczeniekierowcy. W ten sposób Volkswagen realizuje swoją myśl przewodnią,iż zaawansowana technologia poprawiająca bezpieczeństwo powinnabyć dostępna dla szerokiego grona nabywców. Pierwszy z tychsystemów rozpoznaje na podstawie ingerencji ESC lub gwałtownegohamowania w połączeniu z innymi parametrami, czy pojawiła sięsytuacja krytyczna. Aby w razie wypadku zagwarantować optymalnąochronę pasażerów przez system poduszek powietrznych i pasów,przednie pasy bezpieczeństwa zostają automatycznie wstępnienaprężone. W przypadku zagrożenia dachowaniem dodatkowo zamykanesą prawie całkowicie boczne szyby i rozsuwany dach, aby poduszkichroniące głowę i poduszki boczne miały dostateczne oparcie. Gdysytuacja stanie się jeszcze poważniejsza, nastąpi kolejnenaprężenie pasów. Oddebiutu w marcu 1974 roku na świecie sprzedanych zostało ponad 29milionów Golfów. Ponadczasowy i niepowtarzalny design tego modelumiał ogromny wpływ na historię motoryzacji. Pojawiła się nawetoddzielna klasa samochodów – klasa Golfa. Razem z równiepopularnymi wariantami tego modelu, jak Cabrio i Variant, Golf jestjednym z najczęściej kupowanych samochodów na świecie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. więcej -> 5 gwiazdek zderzeniowych Euro NCAP dla Skody Rapid | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. więcej -> Nowy Ford Kuga i Fiesta z kompletem gwiazdek Euro NCAP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. Pięć gwiazdek dla Audi A3 w testach Euro NCAP - Najlepsza ocena za bezpieczeństwo bierne w teście zderzeniowym - Wysokie bezpieczeństwo dzieci w nowym Audi A3 - Seryjnie montowane przypomnienie o zapięciu pasów z przodu i z tyłu Organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów Euro NCAP, przyznała nowemu Audi A3 najwyższą notę – pięć gwiazdek, za bezpieczeństwo bierne podczas zderzenia. Wyniki testów bezpieczeństwa pasażerów dorosłych podczas zderzenia czołowego, tylnego i bocznego oraz wyniki testów ochrony dzieci i pieszych pokazują jednoznacznie, że nowe Audi A3 jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swoim segmencie. Model A3 otrzymał od jurorów Euro NCAP najwyższą ocenę za ochronę kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, w teście zderzeniowym przednim i bocznym. Również dzieci są bezpieczne w nowym Audi A3. Euro NCAP oceniło pozytywnie także funkcję przypominania o zapięciu przednich, a zwłaszcza tylnych pasów bezpieczeństwa. W obu przypadkach, funkcja ta w nowym Audi A3 montowana jest seryjnie. Ochrona pieszego jest dla Audi kwestią najwyższej wagi. Audi A3 doskonale spełnia wszystkie wymagania w tej dziedzinie. Specjalnie zaprojektowany przód auta i aktywna maska silnika, która podczas kolizji, przy pomocy ładunków pirotechnicznych wypychana jest w górę, łagodzą skutki wypadku. Dzięki temu rozwiązaniu, Audi A3 otrzymało dobre oceny również za ochronę bezpieczeństwa pieszego. Audi przykłada dużą wagę nie tylko do obszarów, które podlegały ocenie Euro NCAP, ale również do kwestii bezpieczeństwa czynnego. Światła do jazdy w dzień, będące elementem wyposażenia seryjnego sprawiają, że samochód jest lepiej widoczny dla pieszych. Inne systemy wsparcia kierowcy, jak np. Audi adaptive cruise control z funkcją ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu pre sense front, Audi active lane assist, Audi side assist, tempomat ograniczający prędkość i funkcja automatycznej rekomendacji przerw podczas jazdy, dzięki nowemu Audi A3 są obecnie dostępne opcjonalnie również w klasie aut kompaktowych. To samo dotyczy systemów oświetlenia drogi, takich jak np. płynna regulacja zakresu wiązki świateł reflektorów i opcjonalnie montowane reflektory diodowe, które dotychczas dostępne były jedynie w klasie luksusowych limuzyn. Dodatkową funkcją w zakresie ochrony bezpieczeństwa jest nagrodzona przez ADAC funkcja unikania następnych kolizji. W przypadku wypadku, funkcja ta – poprzez zainicjowanie automatycznego hamowania – może pomóc kierowcy w zredukowaniu niebezpieczeństwa poślizgu i dalszych kolizji, będących następstwem danego wypadku. Niezależna organizacja Euro NCAP (ang. European New Car Assessment Programme), utworzona w 1997 roku, w skład której wchodzą przedstawiciele ministerstw transportu i komunikacji, klubów motoryzacyjnych, ubezpieczycieli i organizacji ochrony praw konsumenta z całej Europy, poddaje testom zderzeniowym nowe modele samochodów. Surowe wymogi testów Euro NCAP są znacznie ostrzejsze niż wymogi Unii Europejskiej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. więcej -> Nowa Kia cee'd ma 5 gwiazdek Euro NCAP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. http://www.autochiny.pl/pl/ADAC_Zero_gwiazdek_dla_Brilliance_BS4
  24. http://www.roadlook.pl/bezpieczenstwo/euro-ncap-hyundai-i30-piec-gwiazdek-za-drugim-podejsciem.html Gratulacje dla samochodu, na dole macie filmik:)
  25. http://www.roadlook.pl/bezpieczenstwo/euro-ncap-mercedes-benz-c-klasa-5-gwiazdek-bez-zawahania.html
×