Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'gti' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 95 wyników

  1. Już od momentu prezentacji PEUGEOT 308 z niecierpliwością oczekiwano na pojawienie się jego sportowej wersji. Marka powierzyła zadanie stowrzenia najbardziej sportowej wersji ekspertom - konstruktorom z zespołu PEUGEOT SPORT, którzy zdobywali doświadczenie na trasach i torach całego świata. Kierowca siedzący za kierownicą PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT dysponuje ekstremalną jednostką - silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 270 lub 250 KM, samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen®, możliwością regulacji zawieszenia oraz PEUGEOT i-Cockpit. Silnik 1.6 THP S&S wyróżnia się ponadto najwyższą sprawnością energetyczną w tej kategorii. Emituje zaledwie 139 g CO2/km i spala 6,0 l/100 km. Od dnia debiutu rynkowego kultowego Peugeot 205 GTi ponad 800 tys. sportowych wersji modeli PEUGEOT było źródłem radości dla swoich właścicieli: 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16… 208 GTi, RCZ R, a obecnie również nowy PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT. 308 GTi by PEUGEOT SPORT - nowa wersja nosi nazwę zespołu konstruktorów, któremu zawdzięcza swoje powstanie. Samochód jest napędzany silnikiem 1.6 THP S&S dostępnym w dwóch poziomach mocy: 182 kW (250 KM) i 200 kW (270 KM). Emisja CO2 w tej jednostce produkowanej zgodnie z normą Euro6, wyposażonej w system Stop&Start, wynosi zaledwie 139 g/km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km. Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM, 308 GTi 270 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy PEUGEOT 308 GTi 270 jest wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen® i opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone. W układzie hamulcowym 308 GTi 270 zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami PEUGEOT SPORT oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu. Dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącemu jedynie 4,82 kg/KM, 308 GTi 250 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,6 sekundy. Wersja ta jest dostępna w zależności od kraju. PEUGEOT 308 GTi wyróżnia się unikalnym, dynamicznym stylem, na który składa się obniżone o 11 mm zawieszenie oraz odmienny kolor przodu i tyłu nadwozia. Sportowe jest również wnętrze samochodu. Dostępne wyłącznie w wersji 308 GTi 270 dwukolorowe nadwozie stanowi połączenie nowego, ognistego odcienia czerwieni Ultimate z czernią Perla Nera. Wchodzą one w skład palety 6 dostępnych kolorów nadwozia gamy 308 GTi. Do wyboru klientów będą następujące lakiery czerwony Ultimate, niebieski Magnetic, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy oraz szary Hurricane. Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, błyskawicznie reagujący w całym zakresie obrotów silnik, wydech o unikalnym brzmieniu, PEUGEOT i-Cockpit, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia … efekt robi wrażenie! Atletyczny design GTi Dwa kolory - czerwony Ultimate i czarny Perla Nera tworzą rasową kompozycję.. Dwubarwne nadwozie doskonale oddaje dynamiczny charakter nowego 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Dzięki czystej i rasowej linii PEUGEOT 308 nie potrzebował specjalnych zabiegów w celu stworzenia sportowej wersji. PEUGEOT 308 GTi zwraca uwagę wyrazistym i prostym stylem, który jednocześnie sprzyja wysokim osiągom. Obniżone o 11 mm zawieszenie i duże 19’’ obręcze kół Carbone19 nadają mu sportowy wygląd. Wersja GTi 270 jest wyposażona w opony Michelin Super SPORT i obręcze typu Reverse, o ażurowej linii, przez które widać imponujące przednie hamulce tarczowe o średnicy 380 mm i czerwone czterotłoczkowe zaciski, na których pojawia się logo konstruktora: PEUGEOT SPORT. Masywny przedni zderzak zapowiada wysoki poziom osiągów. W jego górnej części pomiędzy światłami typu Full LED pojawia się grill opracowany specjalnie dla tego modelu. Czarne listwy są miejscami wycięte i wykończone na błyszcząco, co daje efekt szachownicy. Ten sam motyw szachownicy pojawia się na szerokim dolnym wlocie powietrza. Umożliwia on dopływ powietrza do chłodnicy układu doładowania i jest obramowany kierunkowskazami z sekwencyjnie zapalającymi się diodami LED oraz czerwoną lub chromowaną listwą z czerwonym akcentem Ultimate. Zderzak kończy się deflektorem, który potęguje wrażenie wyjątkowej stabilności tego samochodu, a także zapewnia doskonałą aerodynamikę ze współczynnikiem SCx wynoszącym zaledwie 0,69. Stabilność samochodu podkreślają dwie potężne końcówki wydechu. Charakterystyczny znak GTi, którego nie sposób pomylić z żadnym innym, pojawia się na przednich błotnikach i tylnej klapie. Nadwozie jest dostępne w sześciu kolorach: nowej, dynamicznej czerwieni Ultimate, niebieskim Magnetic, czarnym Perla Nera, szarym Artense, białym Perłowym oraz szarym Hurricane. Wersja 270 KM może mieć unikalne dwukolorowe nadwozie łączące czerwień Ultimate z czarnym odcieniem Perla Nera. Ekstremalny charakter tej wersji dodatkowo podkreślają matowo czarne (a nie chromowane) listwy wokół szyb. Niezależnie od koloru uwagę zwraca staranne dopracowanie i spasowanie poszczególnych elementów nadwozia. Zdecydowanie sportowa kabina utrzymana łącznie z podsufitką w ciemnej kolorystyce zapewnia spójność stylistyczną z nadwoziem. Na desce rozdzielczej, siedzeniach, bokach drzwi, osłonie dźwigni zmiany biegów i wysokiej klasy dywanikach pojawiają się czerwone przeszycia. Nakładka na progi z oznakowaniem „PEUGEOT SPORT” i „GTi” została wykonana z aluminium, podobnie jak nakładki pedałów, oparcie dla stopy i gałka dźwigni zmiany biegów. W wersji GTi 270 kubełkowy fotel pokryty skórą i alkantarą z oznakowaniem „PEUGEOT SPORT” zapewnia doskonałe podparcie boczne i umożliwia lepsze wyczucie samochodu i drogi w każdej sytuacji. Kompaktowa kierownica 351 x 329 mm doskonale leży w rękach i zapewnia precyzję sterowania. Jest pokryta licową skórą. W jej dolnej części umieszczono logo GTi, a u góry czerwone oznaczenie punktu środkowego. Nie zasłania ona umieszczonych wysoko zegarów z wzorem szachownicy na tarczach i powitalnego napisu „GTi” pojawiającego się na centralnym wyświetlaczu. Duży ekran dotykowy z grafiką Redline, idealnie wkomponowany w wykończoną miękkim tworzywem deskę rozdzielczą, stanowi ukoronowanie PEUGEOT i-Cockpit. Dzięki naturalnej ergonomii tego rozwiązania powadzenie auta jest intuicyjne i bezpieczne, co stanowi kluczowy element w przypadku samochodu dysponującego takimi osiągami. Sportowy klimat wnętrza może dodatkowo wzmocnić pakiet Driver SPORT. Naciśnięcie na przycisk SPORT umieszczony na centralnej konsoli powoduje zmianę koloru podświetlenia zegarów z białego na czerwony, na centralnym wyświetlaczu pojawiają się dodatkowe informacje (moc, moment obrotowy, ciśnienie doładowania, przyspieszenie boczne i wzdłużne), wzmacnia się brzmienie silnika i zmienia charakterystyka pracy pedału gazu. Nie pominięto żadnego elementu pozwalającego w pełni wykorzystać potencjał modelu opracowanego przez PEUGEOT SPORT. Doznania z jazdy sygnowane „PEUGEOT SPORT” W PEUGEOT SPORT, dysponującym ogromnym doświadczeniem w zakresie wyścigów samochodowych, powołano zespół zajmujący się wyłącznie opracowywaniem najbardziej wyczynowych wersji w gamie modeli osobowych Peugeot. Konstruktorzy z tego zespołu użyli całego swojego doświadczenia w celu zapewnienia ekstremalnych doznań za kierownicą 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Aby obniżyć masę tej wersji, pracowano na rozwiązaniach wprowadzonych przy projektowaniu 308: wykorzystano platformę EMP2, tylną klapę stworzono z materiałów kompozytowych i stali o bardzo wysokiej granicy sprężystości. To odchudzanie można podsumować jedną liczbą: 4,46. Tyle wynosi wyrażony w kg/KM, rekordowy w tym segmencie stosunek masy do mocy wersji GTi 270, gwarantujący ekstremalnie dynamiczne zachowanie auta na drodze. PEUGEOT 308 stanowi doskonałą bazę do stworzenia wersji sportowej - nasza praca polegała na jego optymalizacji w celu uzyskania auta o perfekcyjnej dynamice. Aby w pełni docenić możliwości 308 GTi by PEUGEOT SPORT trzeba udać się w trasę lub na tor wyścigowy. Pierre Budar - szef projektu PEUGEOT SPORT Przy konstruowaniu nowego 308 GTi, PEUGEOT SPORT opierał się na jasno określonych założeniach technicznych - chodziło o stworzenie kompaktowego, żywiołowego i bezpiecznego auta zapewniającego maksimum przyjemności z jazdy. Zmiany objęły wszystkie podzespoły: układ jezdny, silnik, układ hamulcowy, elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia. Nowy PEUGEOT 308 GTi doskonale trzyma się drogi dzięki poszerzonemu rozstawowi kół (1570 mm z przodu i 1554 mm z tyłu) oraz oponom Michelin Super SPORT w rozmiarze 235/35 R19. Dzięki swoim optymalnym parametrom zapewniają one ekstremalną przyczepność wzdłużną i poprzeczną. Dziewiętnastocalowe obręcze kół typu Reverse są o 2 kg lżejsze w porównaniu do aluminiowych obręczy 18’’ Diamant. Przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm zapewniają skuteczne hamowanie w każdej sytuacji. Zamontowane na aluminiowych kielichach, są hamowane za pomocą klocków dociskanych czterema tłoczkami (o średnicy 38 i 41 mm) pracującymi w stałych zaciskach. Średnica tylnych tarcz hamulcowych wynosi 268 mm. Konstrukcja ta wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością, skutecznością i stabilnością parametrów działania. Precyzyjne ustawienia układu jezdnego umożliwiają dynamiczną i dającą poczucie pełnego bezpieczeństwa jazdę. Przednie zawieszenie typu McPherson zapewnia wyjątkową precyzję toru jazdy, podczas gdy tylne zawieszenie z belką skrętną w naturalny sposób podąża za przednim. Elementy te mają również swój wkład w obniżanie masy pojazdu - stabilizator poprzeczny jest częściowo wydrążony, a przednie wahacze są wykonane z aluminium. Auto precyzyjnie wchodzi w najostrzejsze zakręty, optymalnie wykorzystując przyczepność opon dzięki starannie dopracowanej charakterystyce pracy przedniego zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia kół, który wynosi obecnie -1,67° (zamiast -0,6° w 308). Twardość tylnych tulei wahaczy została zwiększona ze 110 do 1800 daN/mm. Wszystkie elementy przedniego zawieszenia pracujące w płaszczyźnie pionowej posiadają specjalnie dobrane parametry: sztywność sprężyn, nastawy amortyzatorów, wyposażonych dodatkowo w hydrauliczny tłumik odbicia, umożliwiający ograniczenie hałasów zawieszenia, progresywne tłumiki dobicia, usztywnione i wydłużone w celu zapewnienia ich działania od początku fazy ściskania amortyzatorów, gdy w kabinie znajduje się tylko sam kierowca. Sztywność stabilizatora poprzecznego została zmniejszona w celu zapewnienia odpowiedniej równowagi z tylnym zawieszeniem. W zawieszeniu tylnym zwiększona została sztywność belki skrętnej oraz elementów tłumiących, z 30 do 500 daN/mm w płaszczyźnie poprzecznej i z 170 do 490 daN/mm w płaszczyźnie pionowej. Pracujące w płaszczyźnie pionowej elementy tylnego zawieszenia również posiadają specjalnie dobrane parametry: sztywność sprężyn, nastawy amortyzatorów, sztywność progresywnych tłumików dobicia. Montowany wyłącznie w wersji GTi 270 samoblokujący mechanizm różnicowy (Torsen®) jest zespolony ze skrzynią biegów, co pozytywnie wpływa na dynamikę pokonywania zakrętów. Dzięki skierowaniu momentu obrotowego silnika na koło o największej przyczepności, umożliwia on również wcześniejsze przyspieszanie przy wychodzeniu z zakrętów. Elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia także zostały dopasowane do sportowego temperamentu auta. Algorytm elektrycznego wspomagania układu elektronicznego dobrano pod kątem zapewnienia jego synchronizacji z pracą samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsen®. Wyczucie nawierzchni jest wyjątkowo precyzyjne, kierowca w każdej chwili wie, co dzieje się z samochodem. Samochód precyzyjnie reaguje też na każdy wykonywany przez kierowcę ruch kierownicą. Zastosowanie samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsen® wymagało również zmiany charakterystyki pracy układu kontroli trakcji w celu optymalizacji jego działania. Bardziej sportowe nastawy ESP pozostawiają kierowcy więcej swobody, w szczególności jeśli chodzi o uślizgi przy pokonywaniu serii zakrętów. Istnieje także możliwość całkowitego wyłączenia ESP. Nowy, zgodny z normą Euro6 silnik o mocy 270 KM W celu pełnego wykorzystania możliwości sportowego zawieszenia, pod maską PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT zamontowano silnik 1.6 THP 270 S&S. Ta 4-cylindrowa, rzędowa jednostka może poszczycić się największą jednostkową mocą w swoim segmencie: 169 KM/l. Jednocześnie, wyposażona w system Stop&Start oraz inne rozwiązania świadczące o know-how jej konstruktorów, emituje zaledwie 139 g CO2 /km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km, stanowiącemu rekord w tej klasie. Jednostka jest przystosowana do zasilania benzyną o liczbie oktanowej RON 95 lub RON 98 i rozwija moc 200 kW oraz moment obrotowy 330 Nm. Niezależnie od tych suchych danych liczbowych, silnik ten robi wyjątkowe wrażenie podczas jazdy dzięki rewelacyjnemu wchodzeniu na obroty, jakie umożliwia zwiększone do 200 barów ciśnienie wtrysku. Zapewnia to błyskawiczną reakcję silnika w każdej chwili i w pełnym zakresie obrotów. Charakterystyka mocy jest bardzo spłaszczona aż do osiąganego w błyskawicznym tempie momentu odcięcia zasilania przy 6 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 1900 do 5000 obr/min. Ponadto moc i moment obrotowy dają się precyzyjnie dozować, nawet w najwyższym zakresie obrotów, dzięki specjalnej konstrukcji modułu sterowania pracą zaworu upustowego wastegate układu doładowania. Silnik EP6 FDTR, spełniający wymagania normy czystości spalin Euro6, ma stopień sprężania wynoszący 9,2:1 i jest wyposażony w zaawansowane technologicznie ruchome elementy: kute tłoki wykonane z aluminium stosowanego w Formule 1, wzmocnione pierścienie i korbowody, panewki korbowodów pokryte powłoką polimerową, wzmocnione śruby korbowodów. W celu zapewnienia stałych, wysokich osiągów silnika, tłoki są chłodzone od spodu dwiema dyszami natryskowymi oleju. Kolektor wydechowy został wykonany ze stali, aby sprostać wysokim, sięgającym 1000°C temperaturom spalin. Aktywacja pakietu Driver SPORT Pack pozwala wzmocnić sportowe brzmienie układu wydechowego. W celu maksymalnego wykorzystania możliwości tego silnika, wiele uwagi poświęcono zmniejszeniu oporów przepływu zarówno w układzie dolotowym jak i wydechowym. Aby zapewnić odpowiedni dopływ powietrza, tak pod względem objętości jak i temperatury, PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT został wyposażony w specjalnie opracowaną chłodnicę powietrza doładowującego umieszczoną w dolnej części przedniego zderzaka. Odprowadzanie spalin z silnika ułatwia całkowicie zmieniony układ wydechowy, od katalizatora po podwójną końcówkę wydechu. Dbałość o szczegóły jest również widoczna w twardszych silentblokach silnika. Korzyść z tego zabiegu jest natychmiast odczuwalna. Przy wchodzeniu w zakręt, samochód błyskawicznie skręca, bez niepożądanych przechyłów nadwozia. Manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów została odpowiednio wzmocniona, aby sprostać 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Obydwa wałki skrzyni są obecnie poddawane kulkowaniu, a koła zębate obrabiane powierzchniowo przez głębokie węgloazotowanie. Dzięki temu cieplno-chemicznemu procesowi zwiększono wytrzymałość elementów zarówno pod względem zużycia jak i zmęczenia materiałowego, poprzez wzbogacenie metalu w węgiel i azot. Ponadto „skrócono” przełożenie mostu na wyjściu ze skrzyni biegów w celu poprawy przyspieszenia. Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, błyskawicznie reagujący w całym zakresie obrotów silnik, wydech o unikalnym brzmieniu, PEUGEOT i-Cockpit, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia … efekt robi wrażenie! Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,0 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie 25,3 s. 308 GTi 250 by PEUGEOT SPORT Gama 308 GTi by PEUGEOT SPORT jest oferowana z silnikami o dwóch poziomach mocy: 270 KM i 250 KM. Druga z wersji, dostępna zależnie od kraju i stanowiąca wstęp do gamy 308 GTi jest wyposażona w ten sam silnik, co mocniejsza wersja. Zamontowany pod maską nowego 308 GTi 250 silnik EP6 FDTR rozwija moc 182 kW (250 KM) i osiąga moment obrotowy 330 Nm. Sprzężony z manualną, 6-stopniową, wzmocnioną skrzynią biegów zapewnia autu rewelacyjne osiągi dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącemu zaledwie 4,82 kg/KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,2 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie 25,6 s. Układ hamulcowy wyposażono w tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm z przodu i 268 mm z tyłu. Moc silnika jest przenoszona na nawierzchnię za pośrednictwem opon Michelin Pilot SPORT 3 w rozmiarze 225/40 R18. PEUGEOT 308 GTi 250, oferowany w standardzie z obręczami kół 18’’ Diamant i tapicerką ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą z czerwonymi przeszyciami, może być wyposażony w opcji w aluminiowe obręcze kół 19’’ Carbone19 oraz kubełkowe fotele PEUGEOT SPORT. Auto jest oferowane w następujących kolorach nadwozia: czerwony Ultimate, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy, szary Hurricane i niebieski Magnetic. Już sama lektura danych technicznych daje przedsmak przyjemności, jakie oferuje ten model, ale pełni wrażeń można doświadczyć tylko za kierownicą! PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT jest tego spektakularnym dowodem. Śledź i współtwórz aktualności o tym modelu na #PEUGEOT308GTi. źródło: Peugeot Polska
  2. Volkswagen Golf GTI na drugim miejscu w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju Poznań, 13 stycznia 2015 r. – 24H Dubai – morderczy wyścig w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, który odbył się w dniach 8-10 stycznia, był niezwykle wymagającym testem dla samochodów i kierowców. Na polach startowych ustawiło się 89 samochodów. Wśród nich znalazł się Volkswagen Golf GTI przygotowany przez Volkswagen Racing Polska. Był to samochód, który brał udział w dwóch sezonach pucharu Volkswagen Castrol Cup. Za kierownicą zasiadali Dominik Kotarba-Majkutewicz, Adam Gładysz, Robertas Kupcikas, Dylan Pereira i Marcin Jaros tworząc zespół R8 Motorsport. Kierowcy nie tylko doprowadzili Golfa do mety, ale zajęli świetne, drugie miejsce w klasie A3T podczas tej ekstremalnej, całodobowej rywalizacji. Czwartek 8 stycznia był pierwszym dniem zmagań na Dubai Autodrome. Przygotowany w Tarnowie przez Volkswagen Racing Polska Volkswagen Golf GTI spisywał się bez zarzutów i każdy z zawodników miał okazję potrenować przed startem w 24-godzinnym wyścigu, a także sprawdzić modyfikacje wprowadzone specjalnie na potrzeby tej rywalizacji. W porównaniu do samochodu znanego z Volkswagen Castrol Cup, wersja przystosowana do wyścigów długodystansowych miała powiększony zbiornik paliwa, zwiększona została także moc silnika, który dysponował mocą 310-koni mechanicznych. Do 24-godzinnego wyścigu wystartowało aż 89 samochodów co stanowi rekord w 10-letniej historii 24H Dubai. Jako pierwszy za kierownicą Volkswagena Golfa GTI usiadł Robertas Kupcikas. Aktualny mistrz Volkswagen Castrol Cup przez całą swoją zmianę utrzymał pozycję wicelidera w klasie A3T. Później zmienił go Adam Gładysz, który zdołał wysunąć się na prowadzenie. W nocy auto przejęli kolejno Dylan Pereira, Dominik Kotarba-Majkutewicz i Marcin Jaros. Podczas następnych zmian zespół przesuwał się na kolejne pozycje w klasyfikacji generalnej, by ostatecznie zatrzymać się na 39. miejscu oraz drugim w klasie A3T. Golfy GTI pokonały w sumie kilka tysięcy kilometrów w wyścigowym tempie podczas Volkswagen Castrol Cup, udowodniły w tym czasie swoją bezawaryjność i niezawodność. Cechy te potwierdził start wyścigowego Golfa w Dubaju, który w ekstremalnych warunkach przejechał 509 okrążeń, pokonując w ciągu doby ok. 2700 kilometrów. Mechanicy w tym czasie nie zanotowali żadnych poważnych problemów. Wyścigowy Golf GTI okazał się niezawodny nawet w najtrudniejszych warunkach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Nowe Polo GTI już w sprzedaży - Silnik małego GTI dysponuje teraz mocą 192 KM, a auto osiąga prędkość 236 km/h - Emisja CO2 mniejsza o 10 g/km w Polo GTI z przekładnią DSG Więcej zdjęć: VW Polo GTI fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Poznań, 24 listopada 2014 r. – Kultowe sportowe samochody Volkswagena mają logo GTI – tak jak Polo GTI, którego nowa generacja zadebiutowała na paryskim Salonie Samochodowym. Nowe Polo GTI jest wyposażone w wiele technicznych nowości – od silnika rozwijającego moc 192 KM i spełniającego wymagania normy Euro 6, po systemy multimedialne z aplikacją MirrorLink. Nowy Volkswagen Polo GTI – najmłodsze dziecko z logo GTI w rodzinie Volkswagena, napędzane silnikiem 1.8 TSI, osiągającym moc 141 kW/192 KM – jest teraz o 9 kW/12 KM mocniejszy niż dotychczas i może pochwalić się typowymi dla GTI osiągami. To Polo od zera do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 6,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi aż 236 km/h. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 320 Nm (wersja z manualną skrzynią biegów*), zapewnia doskonałą dynamikę jazdy w każdej sytuacji. O tym, jak bardzo efektywne jest nowe Polo GTI, świadczy średnie zużycie paliwa – jedynie 5,6 litra na 100 km (129 g/km CO2) dla Polo GTI ze skrzynią biegów DSG i 6 litrów na 100 km (139 g/km CO2) dla Polo GTI z 6-biegową przekładnią manualną*. Charakterystyczne zderzaki, czerwone logo GTI, masywne progi i tylny spojler zarezerwowany wyłącznie dla modeli GTI sprawiają, że już przy pierwszym spojrzeniu wiadomo, że mamy do czynienia z Polo GTI. Do wyposażenia seryjnego należą także sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich oraz reflektory przeciwmgielne. O sportowych genach we wnętrzu Polo GTI świadczą: sportowa, multifunkcyjna kierownica obszyta skórą, komputer pokładowy MFA Plus, czarna podsufitka, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej i sportowe fotele w stylu większego brata – Golfa GTI. Polo GTI wyposażone jest seryjnie również w klimatyzację, system radiowy Composition Touch z 5 calowym, ekranem dotykowym, czytnikiem kart SD i 4 głośnikami oraz w XDS czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która pozwala na dynamiczniejsze pokonywanie zakrętów. Jako opcja dostępne są teraz w pełni diodowe reflektory główne. Zmodyfikowana została również oferta systemów multimedialnych, obejmująca teraz trzy radioodtwarzacze z CD i jeden system radiowo-nawigacyjny z CD. Urządzenia te – w zależności od modelu – dysponują takimi funkcjami, jak Bluetooth Audio Streaming (zależnie od smartfona, z opcją wyświetlania okładek płyt CD i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujnik zbliżeniowy oraz podłączenie telefonu komórkowego do zewnętrznej anteny samochodowej przez złącze indukcyjne. Aplikacja MirrorLink pozwala natomiast na zarządzanie aplikacjami smartfona na ekranie dotykowym systemu multimedialnego. Polo GTI można zamawiać już teraz, ceny rozpoczynają się od 85.590 zł (Polo GTI, 3 drzwi, ze skrzynią DSG). * na rynku polskim wersja dostępna w terminie późniejszym Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Światowa premiera nowego Polo GTI w Paryżu Kompaktowy Volkswagen GTI z mocą 192 KM Zdjęcia: VW Polo GTI fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Polo GTI z nowym silnikiem 1,8 l z turbodoładowaniem i nowoczesnymi systemami Infotainment Opcjonalnie z elektrycznie regulowanymi amortyzatorami i reflektorami LED Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Polo GTI: 1. Czwarta generacja Polo GTI kontynuuje zapoczątkowaną w 1985 roku modelem Polo G40 serię mocnych samochodów kompaktowych. 2. Z mocą 141 kW/192 KM z silnika 1.8 TSI nowe Polo GTI jest o 9 kW/12 KM mocniejsze, niż poprzednik. 3. Alternatywnie do 7-biegowej DSG, dostępny jest wariant z 6-biegową przekładnią manualną. 4. Typowe dla GTI osiągi: 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy; prędkość maksymalna do 236 km/h. 5. Nowe Polo GTI rozwija moment obrotowy do 320 Nm. 6. Opcjonalne zawieszenie Sport Select (elektronicznie regulowane amortyzatory) ze Sport Performance Kit (bardziej sportowe dostrojenie poszczególnych parametrów). 7. Charakterystyczne zderzaki, czerwone insygnia GTI, masywne progi, specyficzny spojler GTI. 8. Pierwsze Polo GTI z opcjonalnymi reflektorami diodowymi. 9. Sportowa kierownica, zestaw wskaźników i sportowe siedzenia w stylu większego Golfa GTI. 10. Przedsprzedaż w Niemczech rozpocznie się w październiku 2014; wprowadzenie na rynek europejski od lutego 2015. Paryż, październik 2014 r. – GTI – te trzy litery to znak dwóch motoryzacyjnych ikon: Golfa GTI i Polo GTI. Często kopiowanych, lecz żadna kopia nie może równać się z oryginałem. Oryginały tworzy tylko Volkswagen. W 2013 roku niemiecki producent przedstawił Golfa GTI w najnowszej wersji. Teraz debiutuje – jako światowa premiera podczas Mondial de l`Automobile w Paryżu (2 – 19 października) – najnowsza generacja jego kompaktowego brata: Polo GTI. W Paryżu Volkswagen kontynuuje zatem prawie 30-letnią historię wyjątkowo sportowych Polo. Rozpoczęła się ona w 1985 roku legendarnym Polo G40, w tym roku nadeszła kolej na czwartą już generację Polo GTI. Jego jednostką napędową jest silnik 1.8 TSI o mocy 141 kW/192 KM, czyli o 12 KM mocniejszą, niż w przypadku poprzednika (1.4 TSI). Pod względem osiągów zbliża się ono do najmocniejszego w historii seryjnego Polo: Polo R WRC – nawiązującego do Polo, którym Volkswagen Motorsport zdobył w 2013 roku tytuł rajdowego mistrza świata, a w tym roku obronił mistrzostwo jeszcze przed zakończeniem sezonu. GTI porównywalny z R WRC. Nowe Polo GTI rozwija prędkość 236 km/h, czyli brakuje mu 7 km/h do Polo R WRC o mocy 162 kW/220 KM, który – warto wspomnieć – został już wyprzedany. Od 0 do 100 km/h Polo GTI z każdym z wariantów przekładni przyspiesza w 6,7 sekundy. W tym przypadku różnica w stosunku do Polo R WRC jest prawie niezauważalna: 0,3 sekundy. Wartości zużycia paliwa przez nowe Polo GTI jednoznacznie świadczą o jego niezwykłej efektywności: 5,6 l/100 km (129 g/km CO2) z 7-biegową DSG, 6,0 l/100 km (139 g/km CO2) z manualną przekładnią 6-biegową. Pod tym względem nowe Polo GTI jest lepsze od Polo R WRC, które zużywa 7,5 l/100 km. Wygląd zewnętrzny Zdradzająca moc stylistyka, typowe elementy GTI. Po prezentowanym w Paryżu Polo GTI można natychmiast poznać, że jest to sportowy okręt flagowy tej serii modeli. Jego dynamikę podkreślają nowe zderzaki, typowe elementy GTI, jak charakterystyczne obręcze kół i czerwone pasy na osłonie chłodnicy oraz seryjne zawieszenie sportowe. Przód nadwozia GTI. Po raz pierwszy Polo GTI będzie dostępne opcjonalnie z diodowymi światłami mijania i drogowymi. W tym przypadku również diodowe są także światła do jazdy w dzień. Do typowych cech Polo GTI należy czerwony pas na osłonie chłodnicy, która ma typową strukturę plastra miodu. W nowym Polo GTI pas ten jest poprowadzony aż do reflektorów. Dolny, wyraźnie większy wlot powietrza otrzymał także nową osłonę o strukturze plastra miodu. Zakończony jest on po bokach seryjnymi reflektorami przeciwmgielnymi (z funkcją statycznego doświetlania zakrętów) oraz tak zwanymi „splitterami” (spojlery stosowane w sporcie motorowym). Boki i tył nadwozia GTI. Sportowe elementy widać także z boku i z tyłu nowego Polo GTI. Są to na przykład poszerzone progi czy nowe, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich w stylistyce GTI, spod których widoczne są czerwone zaciski hamulców. Ten dynamiczny wizerunek uzupełnia spojler dachowy GTI, charakterystyczna antena dachowa, ciemnoczerwone tylne światła, czarny dyfuzor i umieszczona z lewej strony chromowana podwójna końcówka układu wydechowego oraz emblematy GTI: z tyłu, na osłonie chłodnicy i na błotnikach nowego Polo. Kolory GTI. Dla nowego Polo GTI dostępnych jest siedem kolorów lakieru: lakiery uniwersalne biały Pure, czerwony Flash i czarny, lakiery metaliczne srebrny Reflex, czarny Deep i niebieski Silk oraz biały lakier Oryx. Wnętrze Typowe GTI. Kolor czerwony – charakterystyczny kolor GTI – występuje także we wnętrzu. Skórę na sportowej, zaadaptowanej z Golfa GTI kierownicy zdobią czerwone szwy, podobnie jak dźwignię zmiany biegów i hamulca ręcznego. Dywaniki obszyte są czerwoną lamówką. Na kierowcę i pasażera czekają sportowe fotele z regulacją wysokości i ogrzewaniem. Ich środkowa część obszyta jest typową dla GTI tkaniną Clark (części zewnętrzne w kolorze czarnym z czerwonymi szwami); sportowe siedzenia z tapicerką w kratę należą do podstawowego wyposażenia GTI od czasu wprowadzenia tej wersji w 1976 roku. Podłokietnik z przodu (ze schowkiem), zestaw wskaźników w stylistyce GTI, czarna podsufitka i srebrne nakładki na uzupełniają dynamiczno-sportową stylistykę. Wszystko na miejscu. Do wyposażenia seryjnego należą także oświetlenie przestrzeni wokół nóg, tak zwany „soundaktor” – aktywny tłumik podkreślający brzmienie silnika, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, system Infotainment Composition Touch, czujniki parkowania (z przodu i z tyłu), ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby i spryskiwacze reflektorów. To tylko niektóre pozycje z długiej listy seryjnych elementów wyposażenia nowego Polo GTI. Systemy Infotainment. Polo GTI otrzymało nowe systemy radiowe i radiowo-nawigacyjne, należące do drugiej generacji tak zwanego modułowego systemu Infotainment (MIB). Systemy te, w zależności od wersji, oferują między innymi takie funkcje, jak audio streaming przez Bluetooth (zależnie od typu smartfona z prezentacją okładek płyt i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujniki zbliżeniowe (wyświetlanie szczegółów menu po zarejestrowaniu zbliżenia dłoni do ekranu), powiększanie map w trybie nawigacji przy użyciu dwóch palców (jak w smartfonie) oraz bezprzewodowe połączenie smartfona z anteną zewnętrzną poprzez złącze Comfort. Wszystkie cztery systemy – Composition Touch (seryjny w Polo GTI), Composition Colour, Composition Media i Discover Media – mogą być wyposażone w opcję cyfrowego odbioru radiowego DAB+. Aplikacja MirrorLink™ pozwala na korzystanie z niektórych aplikacji smartfona przy użyciu ekranu dotykowego. Silnik z turbodoładowaniem, manualna skrzynia biegów i skrzynia dwusprzęgłowa 1.8 TSI o mocy 192 KM. Nowe Polo GTI będzie napędzane czterocylindrowym silnikiem serii EA888 o mocy 141 kW/192 KM i pojemności 1798 cm3. Między Polo kolejnej niższej klasy mocy, Polo GT (110 kW/150 KM) a Polo GTI różnica wynosi 42 KM. Silnik 1.8 TSI nowego Polo GTI rozwija swoją maksymalną moc między 4200 a 6200 obr./min (z 6-biegową manualną przekładnią); w przypadku 7-biegowej DSG maksymalna moc jest dostępna między 5400 a 6200 obr./min. Różnice wynikają z parametrów konstrukcyjnych skrzyni biegów. To samo dotyczy momentu obrotowego. Wariant DSG rozwija maksymalny moment 250 Nm między 1300 a 5400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wersji z manualną skrzynią biegów wynosi 320 Nm i jest dostępny między 1400 a 4200 obr./min. Jednak jak widać, różnice momentu obrotowego nie mają wpływu na klasyczne osiągi (prędkość maksymalna i przyspieszenie 0-100 km/h). Wersja manualna być może jest trochę dynamiczniejsza, podczas gdy wersja DSG oszczędniej obchodzi się z paliwem. Zmienne sterowanie zaworami. Niezależnie od typu przekładni i związanego z tym maksymalnego momentu obrotowego, silnik 1.8 TSI jest niezwykle nowoczesną jednostka napędową. Jedną z cech technicznych tego silnika z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa jest chłodzony wodą układ doprowadzania spalin do turbosprężarki, która z kolei jest w pełni zintegrowana z głowicą cylindrów. Taki rodzaj chłodzenia spalin ma istotny wpływ na obniżenie zużycia paliwa podczas jazdy „na pełnym gazie”. TSI posiada także zmienne sterowanie zaworami z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo zawory po stronie wylotowej mają dwustopniowy skok. Pozwala to na optymalne pod względem osiągów, zużycia paliwa i emisji spalin sterowanie wymianą ładunku. Czterocylindrowy silnik dysponuje także podwójnym systemem wtrysku z wtryskiem bezpośrednim i wtryskiem do rury dolotowej. Tak jak wszystkie Polo najnowszej generacji, także GTI spełnia wymagania normy emisji spalin EU6. Zawieszenie i układ hamulcowy McPherson z przodu, wahacze zespolone z tyłu. Sportowe zawieszenie Polo GTI zapewnia maksymalną zwrotność, dynamikę i bezpieczeństwo. Wynika to z podstawowego układu zawieszenia z przednią osią z kolumnami McPhersona i tylną z wahaczami zespolonymi. W porównaniu ze słabszymi modelami Polo, nadwozie GTI zostało obniżone z przodu o 10 mm, a z tyłu o 15 mm. Inżynierom udało się ograniczyć do minimum odchylenie boczne niezwykle zwrotnego Polo GTI, między innymi dzięki mocniejszemu stabilizatorowi przedniej osi. Zachowanie się podczas jazdy optymalizują także 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich o szerokości 7 ½ J zamiast 7 J z oponami 215/40. Reakcję na ruchy kierownicy poprawia także nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, gwarantujący wysoką precyzję. Zawieszenie Sport Select ze Sport Performance Kit. Volkswagen oferuje dla Polo GTI po raz pierwszy elektronicznie sterowane amortyzatory. Stanowią one podstawowe rozwiązanie technologiczne nowego, opcjonalnego zawieszenia Sport Select, oferowanego dla GTI w połączeniu z pakietem Sport Performance Kit. Podstawowe dostrojenie tego zawieszenia jest sportowe, jednak bardziej komfortowe, niż w przypadku tradycyjnego zawieszenia sportowego. Wciskając przycisk Sport (w górnej części konsoli środkowej) kierowca aktywuje elektromechaniczny zawór sterujący, który zmienia ustawienie zawieszenia na sztywną charakterystykę zawieszenia typowo sportowego. Sport Performance Kit pozwala także na wybór bardziej sportowej charakterystyki nowego elektromechanicznego układu kierowniczego oraz charakterystyki pedału przyspieszenia. Równolegle aktywny tłumik „soundaktor” zmienia słyszalne w kabinie brzmienie silnika. Jeżeli Polo GTI posiada 7-biegową DSG, przekładnia przechodzi automatycznie z trybu D na S. Hamulce. Polo GTI jest wyposażone w 16-calowy układ hamulcowy przystosowany do dużych obciążeń. Z przodu zastosowane zostały wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm, z tyłu tarcze o średnicy 230 mm. Typowe dla GTI są czerwone zaciski hamulców. ESC Sport. Polo GTI jest wyposażone seryjnie w elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESC. Jeżeli Polo GTI ma się ścigać na torze, można zmienić sposób działania ESC. Krótkie wciśnięcie przycisku ESC powoduje wyłączenie systemu ASR. Wciśnięcie przycisku ESC na dłużej niż trzy sekundy, włącza tryb ESC Sport. W tym przypadku opóźniony zostaje próg reakcji ESC, co pozwala na bardziej dynamiczną jazdę na torze. Nie trzeba więc całkowicie dezaktywować ESC. Kierowca ma również możliwość wybrania trybów ESC „ASR off” lub „ESC Sport” poprzez menu systemu Infotainment. Dalszymi elementami ESC są: system ABS, asystent ruszania pod górę, system MSR, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) oraz nowa w Polo GTI funkcja dynamiki jazdy (XDS+). Te elektroniczne systemy w połączeniu z neutralnym i sportowym zawieszeniem oraz nowym, precyzyjnym elektromechanicznym wspomaganiem układu kierowniczego gwarantują maksimum aktywnego bezpieczeństwa i dynamiki jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Volkswagen Polo GTI (2015)
  6. mati220

    VW Golf VII GTI

    VW Golf VII GTI autor: mati220 Golfian VII GTI rysowany ołówkami 2h-8b, pisak czerwony i niebieski (szkoda, że żółtego nie miałem). Format A4. Czas pracy jakieś 8-10 h. https://lh5.googleusercontent.com/-mEXMpcXc_pU/U67JZy1tk3I/AAAAAAAABRg/jJOrak3eU70/w1219-h853-no/skanuj0023.jpg
  7. Peugeot 208 GTi 30th Anniversary Edition (2015)
  8. Golf GTI Paints with Light! - Motor Trend presents The Golf GTI Project - Captured Wi
  9. VW Golf Mk3 GTI@20VT ANTILAG ME7.5
  10. VW Golf GTI Roadster - Weltpremiere beim GTI-Treffen 2014 am Wörthersee
  11. Światowa premiera „GTI Roadster”: wirtualny super GTI z gry na Sony PS3 stał się rzeczywistością - Podczas zlotu GTI nad Wörthersee Volkswagen zaprezentował „GTI Roadster” o mocy 503 KM, stworzonego dla gry „Gran Turismo 6” - Kolejna premiera: studyjny sportowy Golf R 400 Więcej zdjęć: VW GTI Roadster fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Poznań, 2 czerwca 2014 r. – Zlot GTI nad Wörthersee to kultowa impreza dla wszystkich fanów motoryzacji. W dniach 28 – 31 maja austriackie Reifnitz stało się mekką dla ponad 150 tysięcy miłośników GTI. Tradycyjnie największą atrakcją zlotu jest światowa premiera studyjnego samochodu, zaprojektowanego przez inżynierów i stylistów Volkswagena specjalnie na tę okazję. Prezentowany w tym roku model jest rezultatem współpracy między Volkswagenem i Sony Computer Entertainment i został stworzony dla gry „Gran Turismo 6” na Sony PS3. Volkswagen przeniósł „GTI Roadster, Vision Gran Turismo” ze świata wirtualnego w rzeczywisty. Najnowsze auto z kultowej serii modeli z Wolfsburga przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekundy. W tym roku nad Wörthersee zaprezentowany został także wyjątkowy Golf GTI, o którego tuning zadbali uczniowie Volkswagena. 29 maja o godzinie 13.00 Volkswagen zaprezentował największą atrakcję tegorocznego zlotu GTI – przeniesionego z gry na PS3 do realnego świata „GTI Roadster”. „GTI Roadster, Vision Gran Turismo” jest samochodem sportowym z najwyższej półki. To otwarte, dwuosobowe auto jest napędzane silnikiem V6 biturbo 3,0 l. o mocy 370 kW/503 KM. Potężna moc silnika TSI jest przenoszona na wszystkie koła (napęd 4MOTION) o rozmiarze 20 cali, przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DSG). Na przyspieszenie do 100 km/h ten ważący 1.420 kg samochód sportowy potrzebuje zaledwie 3,6 sekundy. Zespół designerów pod kierownictwem Klausa Bischoffa stworzył „GTI Roadster” jako rozwinięcie wizualnej koncepcji przedstawionego w 2013 roku nad Wörthersee studyjnego „Design Vision GTI”. Największe podobieństwa między tymi dwoma koncepcyjnymi autami widoczne są w obrębie słupków C i progów, które zostały wysunięte na zewnątrz nadwozia. Uwagę zwraca także duże tylne skrzydło pokrytego czerwonym metalicznym lakierem modelu GTI oraz drzwi otwierające się w górę i do przodu. „GTI Roadster” ma zdecydowanie krótszy rozstaw osi (2.494 mm), niż seryjne GTI i „Design Vision GTI”. Ze względu na niewielką wysokość (1.090 mm) i ekstremalną szerokość w stosunku do wysokości (1.894 mm), proporcje są wyjątkowo sportowe. Także z tyłu nadwozia styliści postawili na trójwymiarowość płaszczyzn. We wnętrzu „GTI Roadster”, zgodnie z zasadami obowiązującymi w samochodach wyścigowych, projektanci świadomie zrezygnowali z elementów dekoracyjnych i wyrazistej kolorystyki. Oprócz „GTI Roadster”, Volkswagen prezentuje także Golfa R 400. Pokazuje on sportowy potencjał serii Golfa, który zadebiutował dokładnie przed 40 laty i stał się jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Stworzone przez Volkswagen R GmbH ekstremalnie sportowe auto rozwija moc odpowiednią do swojej nazwy – 400 KM (294 kW). Silnik 2.0 TSI, z genami wyścigowego Polo WRC, przyspiesza Golfa do 100 km/h w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Maksymalny moment obrotowy 450 Nm jest dostępny już od 2.400 obr./min. Całą koncepcję wyjątkowo dynamicznego Golfa R 400 charakteryzuje dbałość o każdy detal, począwszy od silnika, przez stały napęd na wszystkie koła 4MOTION, sportowe zawieszenia aż po znacznie zmodyfikowane nadwozie. Golf R 400 pokryty jest lakierem Silver Flake, dach ma kontrastowy, czarny kolor z połyskiem, a obudowy lusterek wykonano z karbonu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Agnieszka Szulim testuje sportowego Volkswagena Golfa GTI! Dziennikarka przygotowuje się do startu w profesjonalnych wyścigach samochodowych – serii Volkswagen Castrol Cup. Agnieszka Szulim po raz pierwszy przejechała po torze wyścigowym w profesjonalnie przygotowanym aucie wyścigowym w ramach 2. rundy Volkswagen Castrol Cup. - Bardzo mi się podobały moje pierwsze okrążenia za kierownicą Golfa, choć na torze panowały bardzo trudne warunki. Padał deszcz, więc asfalt był śliski, a w samochodzie było bardzo gorąco – tak wysiadając z samochodu, w strugach padającego deszczu, dziennikarka na gorąco skomentowała swój przejazd. W sobotę, 24 maja na torze wyścigowym EuroSpeedway Lausitz, Agnieszka Szulim zaprezentowała się w profesjonalnym kombinezonie i przejechała testowe okrążenia pucharowym, 310 konnym Golfem GTI. Prezenterka w ten sposób przygotowuje się do wyścigu, w którym weźmie udział w połowie czerwca w Poznaniu podczas 3. rundy Volkswagen Castrol Cup. Pierwszy kontakt Agnieszki Szulim z pucharowym Golfem GTI okazał się być bardzo ekscytujący. Dziennikarka swoją wizytę na niemieckim torze wyścigowym w Lausitz rozpoczęła od zajęć teoretycznych oraz przymiarek do samochodu. Kierowca wyścigowy, koordynator sportowy Volkswagen Castrol Cup, Adam Gładysz - opiekun merytoryczny Agnieszki podczas pucharu, zaznajomił ją z profesjonalnymi systemami Golfa oraz z systemem gaśniczym, który Agnieszka musi umieć obsłużyć w razie wypadku. Po niezbędnej teorii przyszła pora na okrążenie na profesjonalnym torze.- Choć to był mój pierwszy raz w samochodzie wyścigowym, czułam się w nim dużo lepiej niż na motocyklu, który znam. Cieszę się, że mogłam sprawdzić ten świetny samochód, jakim ścigają się kierowcy w Volkswagen Castrol Cup.- powiedziała Agnieszka po przejechaniu pierwszych okrążeń. - Wcześniej już jeździłam po torze, ale tylko motocyklem. Miałam także okazję pobawić się za kierownicą samochodu rajdowego na szutrze – dodaje. Szulim, Chajzer i Prokop – VIP Drivers Do jazdy w tegorocznym cyklu Volkswagen Castrol Cup Agnieszka Szulim przygotowuje się razem z Filipem Chajzerem oraz Marcinem Prokopem. Cała trójka pierwsze próbne jazdy przed startami ćwiczyła na torze w Poznaniu na usportowionych wersjach Golfa. – Poziom jazdy Filipa, Marcina i mojej był bardzo wyrównany. Chociaż na końcu nasz instruktor przyznał że jeden z najtrudniejszych zakrętów na tym torze wychodzi mi dużo lepiej niż chłopakom – chwali się Agnieszka i dodaje ze śmiechem – okazało się także, że mam silną tendencję do jeżdżenia bokiem. Faktycznie, to sprawia mi ogromną przyjemność, ale w wyścigach jest to bardzo niewskazane, więc będę musiała powstrzymać moje zapędy. Emocje przed startem w Volkswagen Castrol Cup Podczas kolejnej, 3. rundy Volkswagen Castrol Cup, Agnieszka Szulim razem z Filipem Chajzerem stanie na starcie Toru Poznań. Gwiazdy TVN w pucharowych Golfach GTI, osiągających prędkość ponad 250 km/h, będą mogły wykazać się swoimi wyścigowymi aspiracjami. - Myślę, że Filip jest nastawiony bojowo, bo chyba nie chce żeby objechała go dziewczyna. Dlatego przypuszczam, że jego podejście będzie bardzo ambitne. Tak jak i moje, bo nastawiam się na to, że jednak będę szybsza - zapowiada wyzywająco Agnieszka. Jerzy Dudek zamienił piłkę na sportowego Golfa Jednym z kierowców tegorocznego pucharu jest także Jerzy Dudek – międzynarodowa gwiazda piłki nożnej, która w tym roku bierze udział w pełnym cyklu Volkswagen Castrol Cup. Po pierwszych doświadczeniach jako VIP Driver w ubiegłorocznej edycji serii, Dudek w tym roku stanął do równej walki o podium z profesjonalnymi kierowcami. Podczas ostatniej rundy, były piłkarz wykazał się bardzo waleczną postawą i zajął 16. miejsce w stawce 22 zawodników, zdobywając kolejne punkty w walce o puchar. Znany ze swojego profesjonalnego podejścia do sportów, Dudek z wyścigu na wyścig osiąga coraz lepsze wyniki i tym samym stanowi realne wyzwanie dla grona profesjonalnych kierowców. Być może nowa pasja Jerzego Dudka przerodzi się w kolejne sukcesy na skalę międzynarodową. Castrol wspiera najlepszych W ramach globalnego partnerstwa, marki Castrol i Volkswagen już od wielu lat razem opracowują nowoczesne rozwiązania technologiczne i udoskonalają oleje oraz inne płyny eksploatacyjne, które są stosowane fabrycznie w autach grupy Volkswagen. Współpraca oznacza również wspólne projekty w sportach motorowych i liczne sukcesy takie jak na przykład zwycięstwo Sebastiana Ogiera w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Sponsorzy główni: Castrol, Hankook, VW Bank Polska oraz STS Centrum Dystrybucji Samochodów. Partnerzy: VW Motorsport, Volkswagen R GmbH, PZM, ATS, OMP, Bilstein oraz Eibach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Volkswagen GTI Roadster Concept (2014)
  14. Cel Wörthersee: uczniowie z koncernu Volkswagen stworzyli wyjątkowego Golfa GTI - Światowa premiera na 33. Zlocie GTI w Austrii Poznań, 26 maja 2014 r. – Około 950 kilometrów i prawie dziewięć godzin jazdy pokazała nawigacja, gdy dwunastu uczniów z Wolfsburga wprowadziło do niej swój wspólny cel: Reifnitz nad Wörthersee, Austria. To właśnie tam dwunastu młodych ludzi (cztery kobiety i ośmiu mężczyzn) przedstawi na 33. Zlocie GTI (28-31 maja) specjalny projekt edukacyjny – wyjątkowego Golfa GTI. Samochód powstał według pomysłu młodych, liczących od 18 do 24 lat przyszłych specjalistów, został przez nich w przeważającej części wykonany ręcznie i w ciągu dziewięciu miesięcy postawiony na kołach. Młodzież kształcąca się w Volkswagenie i Sitech Sitztechnik w czterech technicznych zawodach intensywnie pracowała nad wykonaniem swojego Golfa GTI. Teraz niecierpliwie czekają na premierę w Karyntii 29 maja i na reakcje miłośników motoryzacji z całego świata. „Uczniowie z zespołu Wörthersee mogą być dumni ze swojego samochodu” – stwierdził dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu ds. rozwoju marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Wcielili w życie dobre pomysły, zastosowali nowe technologie i stworzyli unikalnego GTI, który robi wrażenie dopracowaniem detali, brzmieniem i wyjątkowym wyglądem.” Wörthersee GTI 2014 jest dowodem wysokiego poziomu kształcenia teoretycznego i praktycznego w Volkswagenie: przyszli mechatronicy samochodowi, lakiernicy, specjaliści od wyposażenia wnętrza i technologowie tworzyw sztucznych i kauczuku prawie wszystko - od koncepcji i designu po lakierowanie, wyposażenie wnętrza i silnik – zaprojektowali samodzielnie, wypróbowali, wykonali i zdobyli przy tym wiele specjalistycznej wiedzy. Młode kobiety i mężczyźni, jedni z najlepszych uczniów w swoich rocznikach, zostali wybrani do zespołu „Wörthersee GTI 2014” i otrzymali specjalne zlecenie od Zarządu – zinterpretowania na nowo seryjnego Golfa GTI Performance* i zrealizowania swojej wersji na zlot nad Wörthersee. Zadanie to pochłonęło wiele godzin ich pracy i sprawiło, że stali się zgranym zespołem, kierowanym przez managera projektu i nauczyciela Holgera Schülke. „Przy projekcie tego samochodu uczniowie zdobyli szeroką wiedzę o różnorodności technologicznej i kompetencji Volkswagena” – powiedział zleceniodawca prof. dr Werner Neubauer, Członek Zarządu ds. Komponentów marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Tworząc pierwszego GTI Wörthersee na bazie aktualnego Golfa mogli wybierać najlepsze podzespoły z całej oferty koncernu. Młodzi specjaliści doświadczyli osobiście, począwszy od pierwszego szkicu aż pod końcową prezentację, jak wysokie są wymagania jakościowe w Volkswagenie.” Od 2008 roku Volkswagen oferuje swoim uczniom szansę rozszerzenia specjalistycznej wiedzy oraz wykazania kreatywności i umiejętności pracy zespołowej podczas realizacji specjalnych projektów samochodów. „Przy projekcie Wörthersee GTI nasi uczniowie poznają kompleksowość budowy pojazdów. Podczas tworzenia swojego pojazdu przyszli specjaliści współpracują z ekspertami z różnych zawodów” – podkreślił Ralph Linde, szef Volkswagen Group Academy. „Ten projekt daje im doskonałą możliwość skorzystania z wiedzy doświadczonych kolegów. Dlatego Wörthersee GTI jest wielką atrakcją i ważnym projektem w ramach kształcenia zawodowego w Volkswagenie.” „Jestem zachwycony naszymi uczniami, ich umiejętnościami i pomysłami związanymi ze zlotem GTI” – stwierdził Bernd Osterloh, Przewodniczący Rady Zakładowej koncernu. „W Volkswagenie kształcenie teoretyczne połączone z praktyką jest bardzo ważne. Podstawą naszych sukcesów jest wykwalifikowana i zmotywowana załoga.” Uczestnicy zespołu Wörthersee 2014 według zawodów: Mechatronicy samochodowi: Philipp Landgraf (22), Nathalie Magnus (23), Fabian Saust (23), Sebastian Wagner (21). Lakiernicy: Timo Riegenring (20), Sarah Till (22). Technologowie tworzyw sztucznych i kauczuku: Sina Golkowski (19), Andre Meier (22). Specjaliści wyposażenia wnętrz, wszyscy z Sitech Sitztechnik: Nick Bauer (19), Theresa Evers (18), Alex Lich (19), Dimitri Schell (22). Sitech Sitztechnik jest spółką zajmującą się rozwojem i produkcją foteli samochodowych w koncernie Volkswagen. * Golf GTI Performance – zużycie paliwa w l/100 km: 8,1-7,5 (w cyklu miejskim) / 5,3-5,1 (w cyklu pozamiejskim) / 6,4-6 (w cyklu mieszanym); emisja CO2 w g/km: 149-148 (w cyklu mieszanym), klasa efektywności: C, D Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Peugeot 205 GTi Gutmann przywrcony do ycia przez woskie przedstawicielstwo marki Świetnie, że się niektóre przedstawicielstwa decydują na renowacje takich legend. Nie należy o nich zapominać
  16. Tomas Sport Tuning Installs AirLift on the Dubfest Mk5 GTI Jak się Tobie podoba?
  17. Niezły klasyk nisko. Tylko kolor mi nie podchodzi... Więcej: Cars
  18. Poprawnie ale bez szału... Więcej: http://illmotion.com/im-highlight-dcs-volkswagen-gti-mk6/
  19. Volkswagen Design Vision GTI Concept (2013)
  20. Oto mój golf. Seria: Uploaded with ImageShack.com After: Uploaded with ImageShack.com Pozdr.
  21. Peugeot 208 GTi (2014)
  22. Samo auto fajne ale felgi nie podobają mi się... A wy co sądzicie? Więcej: Cars
  23. #60 Jazdy próbne - Peugeot 208 GTI 1.6 THP 200 KM
  24. Fani Czterech Kółek - Volkswagen Golf Mk1 GTI (S01E03) Lektor PL http://www.youtube.com/watch?v=gy8DvIlnRMg&list=TLc6Biyq4LoIkO6yOB594V4-vFpGKlbJCD
  25. Golfik palce lizać. Felgii też "niezgorsze"... Więcej: Brandz Will Make Her Dance | Klutch Republik
×