Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'gte' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 11 wyników

  1. Światowa premiera Sport Coupe Concept GTE w Genewie: Czterodrzwiowe coupe otwiera nową erę w stylistyce Volkswagena VW Sport Coupe Concept GTE fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Sport Coupe Concept GTE fascynuje jedyną w swoim rodzaju sportową stylistyką Studyjny model z techniką high-tech, interfejsem nowej generacji i z hybrydowym zespołem napędowym w technice plug-in Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Sport Coupe Concept GTE: Sport Coupe Concept GTE wyznacza nowy, innowacyjny język stylistyki Volkswagena. Studyjny model ma czterodrzwiowe nadwozie i unoszoną ku górze pokrywę bagażnika, a jednocześnie niepowtarzalną stylistykę sportowego auta. Sport Coupe Concept GTE w hierarchii modeli Volkswagena zajmuje pozycję powyżej Volkswagena CC. Długość nadwozia coupe wynosi 4.870 mm, a rozstaw osi całe 2.841 mm – dzięki temu samochód ma obszerne wnętrze. Active Info Display (w pełni cyfrowy zestaw wskaźników) wyświetla trójwymiarową grafikę w wysokiej rozdzielczości. System nawigacyjny może wykorzystywać dane biometryczne kierowcy do obliczania tras. Sport Coupe Concept GTE ma hybrydowy zespół napędowy typu plug-in (silnik TSI oraz dwa silniki elektryczne), łączna moc zespołu napędowego wynosi 380 KM. Samochód osiąga maksymalną prędkość 250 km/h, a w trybie „E-Mode” pokonuje dystans 50 km korzystając wyłącznie z silników elektrycznych. Sport Coupe Concept GTE w trybie „GTE-Mode” przyspiesza zaledwie w 5,0 s do prędkości 100 km/h. Innowacyjny układ napędowy 4x4 wykorzystuje „elektryczny wał Kardana”. Poznań/Genewa, Marzec 2015 r. – Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie odbywa się światowa premiera Sport Coupe Concept GTE. Awangardowy model pełni rolę prekursora nowej, innowacyjnej stylistyki samochodów Volkswagena. „W Sport Coupe Concept GTE ewolucja splata się z rewolucją; wykorzystując to, co w stylistyce Volkswagena najbardziej charakterystyczne i wzmacniając te cechy, ten studyjny model pokazuje, jak fascynująco będą w najbliższej przyszłości wyglądały auta największej marki naszego koncernu”, stwierdził Walter de Silva, główny stylista Volkswagen AG. Dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju, zauważył: „to studyjne coupe wygląda niewiarygodnie dynamicznie, jak żaden inny samochód w tej klasie. Dzięki designowi nadającemu mu niepowtarzalny sportowy wygląd oraz dzięki funkcjonalności tego auta, którą zawdzięcza on m.in. bagażnikowi z unoszoną pokrywą, uważamy Sport Coupe Concept GTE za przekonującą alternatywę dla klasycznych samochodów segmentów B i C”. Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen, uzupełnia: „Sport Coupe Concept GTE to kolejny kamień milowy ekspresyjnej stylistyki. Jedyny w swoim rodzaju, zaprojektowany od nowa od pierwszego do ostatniego pociągnięcia ołówkiem. To kompas naszej stylistyki. Przy pomocy tego studyjnego auta Volkswagen prezentuje nie tylko nowy design konkretnego modelu, lecz zapowiada nową erę w stylistyce”. Nowoczesny Interfejs. Równie przyszłościowe jak nadwozie Sport Coupe Concept GTE jest jego wnętrze. Nadzwyczaj ascetyczna stylistyka, perfekcyjna ergonomia i nowe interaktywne urządzenia pozwalające na komunikowanie się człowieka z pojazdem – m.in. wykorzystanie danych biometrycznych kierowcy i nowy ekran Active Info z trójwymiarowym obrazem – stwarzają na pokładzie coupe atmosferę nowoczesności, idealnie współgrającą z ekspresyjną stylistyką nadwozia. GTE – hybryda typu plug-in od Volkswagena. Nie tylko stylistyka, także rozwiązania techniczne wyznaczają nowe standardy. Już sam skrót „GTE” wskazuje na rewolucyjne rozwiązania w dziedzinie techniki napędowej. Te trzy litery oznaczają w Volkswagenie – od debiutu Golfa GTE oraz planowanego na ten rok debiutu Passata GTE – samochody z hybrydowym napędem typu plug-in. Pojazdy te przejeżdżają w trybie czysto elektrycznym 50 km, a jednocześnie są w stanie pokonywać samodzielnie dużo większe dystanse. Wszystko to przy zachowaniu najwyższej dynamiki. Teraz można sobie wyobrazić modele GTE w każdej klasie aut – przykładem jest także pokazany niedawno (w styczniu) na Auto Show w Detroit studyjny SUV. Prezentując w Genewie model Sport Coupe Concept GTE Volkswagen wzbogaca tę rodzinę aut o wyjątkowo awangardowy model. Samochód ten ma zespół napędowy o mocy 279 kW/380 KM, który zapewnia mu osiągi takie, jakie mają auta typu Gran Turismo, a jednocześnie – dzięki dwóm silnikom elektrycznym i ładowanemu także z zewnątrz akumulatorowi – może poruszać się nie emitując żadnych szkodliwych substancji. Średnie zużycie paliwa (w trybie mieszanym) auta rozwijającego 250 km/h wynosi 2,0 l/100 km. Klasa sama dla siebie. Wśród samochodów klasy średniej oraz wyższej Volkswagen rozróżnia modele segmentu B, C oraz D. Np. najnowszy Passat wyznacza nowe standardy w klasie średniej, należąc do popularnego segmentu B; Volkswagen CC plasuje się w wyższym przedziale segmentu B; Phaeton z kolei, jako limuzyna wyższej klasy, jest typowym przedstawicielem auta z segmentu D. Studyjny model prezentowany w Genewie z wyższego przedziału segmentu B przenosi się do groma aut segmentu C. Klaus Bishoff: „Sport Coupe Concept GTE jest samochodem, który w naszej wewnętrznej hierarchii zajmuje pozycję powyżej aktualnego Volkswagena CC. Rodzinę aut tego segmentu wzbogacamy dzisiaj o pojazd wyróżniający się stylistyką równie wyjątkową, co dynamiczną, nadającą nowe znaczenie pojęciu awangardy”. Główny stylista Volkswagena uzupełnia dalej: „Tworząc Sport Coupe Concept GTE mieliśmy jeden cel – to czterodrzwiowe sportowe auto absolutnie musi budzić pożądanie, wywoływać efekt „chcę to mieć” ”. Proporcje wywołujące wrażenie ruchu. Punktem wyjścia do stworzenia porywającego designu dostarczyła m.in. modułowa platforma MQB Volkswagena. Umożliwia ona uzyskanie fascynujących proporcji i odpowiednie rozłożenie mas. Centralnym punktem jest stosunek długości zewnętrznej do rozstawu osi. Samochód ma długość 4.870 mm, rozstaw osi to z kolei 2.841 mm. Dzięki temu długość wnętrza wynosi 1.871 mm, a zwisy nadwozia są krótkie, co sprawia, że wygląd auta stał się tym bardziej atrakcyjny. Z przodu nadwozie jest wysunięte poza przednią oś na odległość 909 mm, tylny zwis ma natomiast 1.120 mm – w obydwu przypadkach mierzone od środka osi. Czterodrzwiowe coupe Volkswagena jest przy tym bardzo niskie (1.407 mm) i szerokie (1.865 mm), a porusza się na 21-calowych kołach. Dzięki platformie MQB idealnie rozplanowano wnętrze – chociaż wyposażone w panoramiczny dach Sport Coupe Concept GTE ma tak dynamiczne proporcje, zarówno pasażerowie zasiadający z przodu, jak i ci z tyłu nie będą narzekać na brak przestrzeni nad głowami. Pod wielką pokrywą bagażnika, która z zewnątrz wcale nie wydaje się tak duża, kryje się 480-litrowy bagażnik. Awangarda bez ograniczeń! Wygląd zewnętrzny Stylistyka przykuwająca wzrok. Awangardowym wyglądem Sport Coupe Concept GTE wprowadza wiele zamieszania do samochodowego świata. Gdyby weszło do seryjnej produkcji, to sportowe auto byłoby atrakcyjną cenowo propozycją dla wszystkich, którzy potrzebują pojazdu mającego więcej niż tylko dwoje drzwi, a jednocześnie cenią doskonałą formę. Spowodowanie, aby pojazd, który teraz jest stylistycznym manifestem stał się samochodem produkowanym seryjnie jest ambitnym przedsięwzięciem. Jednak, dzięki modułowej platformie MQB i charakterystycznej dla marki stylistyce, Volkswagen stworzył przesłanki do myślenia o tym, by owo przedsięwzięcie można było w niezbyt dalekiej przyszłości zrealizować: „Nasze know-how i ogromna kreatywność przejawiają się w ekspresyjnej stylistyce Sport Coupe Concept GTE”, twierdzi główny stylista Klaus Bischoff. I dodaje: „Czterodrzwiowe coupe, przykuwające wzrok niczym najbardziej awangardowe sportowe samochody – ten pojazd dokonuje rzeczy dotąd nieznanej i pokazuje, jak wielkie możliwości stwarza nasz nowy język stylistyczny”. Szczegóły dotyczące stylistyki Sport Coupe Concept GTE: Przód nadwozia – osłona chłodnicy łączy się z reflektorami. Bardziej niż w jakimkolwiek poprzednim modelu osłona chłodnicy łączy się w Sport Coupe Concept GTE ze znakiem VW i z reflektorami, tworząc całość i w zupełnie nowy sposób interpretując stylistykę przodu aut Volkswagena. Twórcom zależało na osiągnięciu wrażenia trójwymiarowości, dzięki niemu nadwozie zyskało absolutnie niepowtarzalny i nadzwyczaj dynamiczny wygląd. Wydaje się, że osłona chłodnicy zlewa się z boku z podwójnymi reflektorami wykonanymi w technice LED. Każdy z nich jest obramowany aluminiową szczebliną, będącą elementem „grilla”, której końcówki, niczym skrzydła, wznoszą się ku górze. Ten element designu można odnaleźć w różnych miejscach nadwozia oraz wnętrza i jako stały motyw określa on ogólną stylistykę auta. - Nietypowe reflektory. Górna szczeblina osłony chłodnicy otacza diodowe moduły znajdujące się w wewnętrznej części reflektora (światła drogowe i punktowe światła do jazdy dziennej), drugi szczebelek „grilla” jest obramowaniem zewnętrznych modułów LED-owych (światła mijania i punktowe światła do jazdy dziennej). Same obramowania, dzięki wbudowanym w nie diodom pełnią ponadto funkcję świateł do jazdy dziennej, ramka znajdująca się wyżej jest jednocześnie kierunkowskazem, bo umieszczone w niej LED-y zmieniają kolor światła. Diodowe moduły w kształcie litery C znajdują się też wokół wlotów powietrza w dolnej części nadwozia (to znak rozpoznawczy samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in Volkswagena). - Sześć szczebli osłony chłodnicy. Pod dwoma górnymi szczebelkami, obejmującymi szerokość niemal całego przodu auta, znajdują się kolejne cztery. Zostały wykonane z aluminium, a im są niżej, tym każdy z nich jest krótszy, więc układają się w kształt szerokiego V. Jego dolną krawędź wyznacza element lakierowany w kolorze nadwozia. Po prawej i lewej stronie w oczy rzuca się diodowy pas w kształcie litery C. Sylwetka. Sport Coupe Concept GTE nie jest hatchbackiem ani sedanem, lecz właśnie coupe z czworgiem drzwi i unoszoną ku górze pokrywą bagażnika. Ma to wpływ na stylistykę, której rola polega m.in. na podkreśleniu długości nadwozia oraz jego niewielkiej wysokości, a także masywnych kształtów. Auto widziane z boku stanowi dowód, że zamiar ten się powiódł. Dach rozpościera się na niedużej wysokości, szeroko od słupka A (cofniętego, by pokrywa silnika była długa) aż ku tyłowi nadwozia. Z tyłu, patrząc na profil samochodu, widać wyjątkowo niski słupek C, będący częścią dachu. Całość sylwetki wzbogacają m.in. wyloty powietrza w przednich nadkolach i drzwiach (takie same znajdują się na pokrywie silnika), ich chromowane elementy nawiązują do uniesionych „skrzydeł” , tworzonych przez szczebelki osłony chłodnicy. Gdy dobrze się przyjrzeć, ten sam kształt można odnaleźć w stylistyce 21-calowych kół. Boczne linie łączą się z pokrywą silnika. O tym, jak precyzyjnie zaprojektowano i wykonano nadwozie studyjnego modelu świadczą dwa przykłady. Pierwszy to dolna krawędź okien. Tworząca ją ostra, jakby wycięta nożem linia biegnie w postaci ostrego przetłoczenia karoserii aż do błotnika, by tam zlać się w całość z jednym ze szczebelków osłony chłodnicy. Drugi przykład to przetłoczenie biegnące poniżej okien – jest ono najważniejszą linią wyznaczającą stylistykę samochodu. Z tyłu przetłoczenie to tworzy tzw. undercut, element wysunięty nieco poza obrys bryły nadwozia; dzięki niemu tył auta wydaje się masywniejszy. Z przodu to najważniejsze dla stylistyki auta wyprofilowanie pociągnięto aż do nadkola. Jednocześnie tworzy ono obrys potężnej pokrywy silnika, która zdaje się obejmować nawet błotniki i górną część nadkoli. Po podniesieniu pokrywy ukazuje się widok znany z aut wyścigowych – wszystkie elementy osprzętu silnika i oczywiście sam silnik są widoczne jak na dłoni. Smakowitym detalem okazują się klamki całkowicie schowane w nadwoziu. Tył nadwozia. Tylna część Sport Coupe Concept GTE pokazuje, z jak wielkim zamiłowaniem do szczegółu zaprojektowano ten samochód. Linia dachu, a wraz z nią słupki C, tworzą z tyłu pionowe powierzchnie. To typowy element klasycznych samochodów sportowych. Zabieg ten sprawia, że tył samochodu wydaje się dłuższy, a wrażenie to wzmacnia wysunięty spojler. Sam spojler płynnie, ponad reflektorami, łączy się z boku z głównym przetłoczeniem nadwozia. Ekspresyjnym nawiązaniem do klasycznych aut sportowych, nadającym czterodrzwiowemu coupe szczególnego charakteru jest linia dachu łagodnie opadająca ku tyłowi i wyznaczająca przestrzeń dla masywnej tylnej części nadwozia. Ta z kolei przechodzi w nadkola, tworząc z nimi masywną całość. Właśnie tak powinien wyglądać sportowy samochód. - Tylne lampy. Lampy z tyłu nadwozia są trójwymiarowe, mają kształt trapezu i wyposażono je w diody LED. Wzór w jaki ułożono diody nawiązuje do „skrzydeł” szczebelków osłony chłodnicy. Klosze tylnych lamp są czerwone, ich wnętrze utrzymano natomiast w czerni. W nocy czarnych powierzchni nie widać, dlatego diody LED zdają się wisieć w powietrzu. Ułożono je w charakterystyczny kształt pozwalający od razu rozpoznać z jakim autem mamy do czynienia. Wnętrze Active Info Display w technologii 3D. Moduły interfejsu znajdujące się na pokładzie Sport Coupe Concept GTE nie tylko przyciągają wzrok, ale znacznie ułatwiają życie kierowcy. Głównym urządzeniem jest prototypowy ekran Active Info wyświetlający trójwymiarowe obrazy. Przekątna monitora wynosi 12,3 cala; wirtualna przestrzeń wokół niego stapia się ze stylowym podświetleniem tak, że granica między ekranem a otoczeniem staje się płynna. Nie jest to więc czarny panel z widocznym obrysem lecz jakby zawieszona w przestrzeni płaszczyzna, która dzięki odpowiedniemu oświetleniu tworzy trójwymiarową strukturę. Cyfrowe urządzenie w swojej zasadniczej konfiguracji zawiera dwa okrągłe wskaźniki: po lewej stronie znajduje się powermeter (pokazujący jak mocno kierowca wciska pedał gazu), po prawej – prędkościomierz. Między nimi pozostawiono pole, na którym pojawiają się dodatkowe informacje potrzebne kierowcy. Dzięki nowym rozwiązaniom okrągłe tarcze wskaźników wyglądają jak zawieszone w wirtualnej przestrzeni. Grafika wskaźników zmienia się stosownie do wybranego trybu jazdy („E-Mode” albo „GTE”). Cztery ekrany. Dotykowy ekran centralnego urządzenia multimedialnego ma przekątną 10,1 cala. Obok niego znajdują się suwaki do obsługi klimatyzacji. Dotykowy ekran (12,3 cala) pełniący rolę modułu systemu media-control znajduje się także z tyłu pomiędzy fotelami, służy on do obsługi multimediów, telefonu i nawigacji. Ponadto, za pomocą systemu media-control pasażerowie podróżujący z tyłu korzystają z dwóch ekranów znajdujących się w oparciach przednich foteli (każdy o przekątnej 10,1 cala). Obok 12,3-calowego monitora także znajdują się suwaki – dzięki nim, pasażerowie siedzący z tyłu mogą zmieniać ustawienia automatycznej, czterostrefowej klimatyzacji. Nawigacja rozpoznaje dane biometryczne. Po raz pierwszy Volkswagen wykorzystuje samochodową elektronikę do bardzo bezpośredniego kontaktu z kierowcą. Poprzez smartwatch lub bransoletę mierzącą funkcje organizmu Sport Coupe Concept GTE decyduje na podstawie biometrycznych danych kierowcy, czy wybrać np. wymagającą krętą drogę, czy może raczej zmierzać do celu wygodniejszą trasą, zapewniającą spokojniejsze prowadzenie auta. Sczytywanie danych biometrycznych rozpoczyna się w chwili, gdy kierowca głosem lub używając dotykowego ekranu poda cel podróży, i oczywiście tylko wtedy, gdy sam zezwoli na pobranie danych. Przy takim sposobie wyznaczania optymalnej trasy w mniejszym stopniu uwzględnia się czas podróży czy liczbę kilometrów – tak działająca nawigacja ma przede wszystkim zapewnić kierowcy jak największą przyjemność z jazdy. System nawigacyjny wybiera różne warianty trasy i przedstawia je w postaci listy lub poprzez tzw. Cover Flow. W tym drugim przypadku, dzięki aplikacjom jak np. Instagram, proponowanym trasom towarzyszą dodatkowe informacje oraz zdjęcia. Na ekranie kierowca może jeszcze przed wyruszeniem w drogę obejrzeć którędy i jak ona przebiega, uzyskuje też szczegółowe informacje na temat rodzaju drogi, natężenia ruchu, pogody i innych warunków drogowych. Aby przywoływać te informacje w czasie rzeczywistym, system korzysta z danych, których anonimowo dostarczają inne samochody (car-to-car) znajdujące się na wybranym fragmencie drogi, nim pojawi się na nim Sport Coupe Concept GTE. System stale konfrontuje te dane ze stanem samego pojazdu. Tak więc Sport Coupe Concept GTE sprawdza jeszcze przed startem kondycję kierowcy, warunki drogowe oraz kontroluje sam siebie. We wnętrzu, jak w kokonie. Elementy dekoracyjne tablicy rozdzielczej oraz wewnętrzne poszycie drzwi zaprojektowano tak, by wyglądały jak jeden element, który otacza czterech pasażerów niczym kokon. Tablica rozdzielcza z umieszczonymi w poziomie elementami i wykończona skórą łączy się niezauważalnie z poszyciem przednich drzwi, te z kolei znajdują swoją stylistyczną kontynuację w tylnych drzwiach, obitych tym samym materiałem. Stąd ten biegnący wzdłuż całego wnętrza element, otaczający kabinę jak kokon, łączy się z poszyciem pod tylną szybą. Czytelna struktura tablicy rozdzielczej. Tablica rozdzielcza jest prosta i logicznie podzielona, liczbę elementów zredukowano na niej do tego, co niezbędne. Trzy wąskie otwory obramowane aluminium są nawiewami powietrza. Pod nimi znajduje się, również wąska, ozdobna listwa w kolorze fortepianowej czerni. Pod nią umieszczono kolejny otwór nawiewu, otoczony aluminiową aplikacją, zajmujący (z przerwą na ekran Active Info) całą szerokość tablicy. Od jej jednego krańca do drugiego biegnie aluminiowa listwa, której kontynuacją z boku są uformowane na kształt skrzydła, wewnętrzne klamki drzwi. Kształt poziomej linii przybrało również stylowe oświetlenie wnętrza. Delikatna, wąska linia światła o zmiennej barwie otacza całą tablicę (sięgając poszycia przednich drzwi), centralne urządzenie multimedialne oraz środkową konsolę, sięgającą aż tylnej części kabiny. Ta świetlna linia podkreśla kształty wymienionych elementów wnętrza. Konsola centralna jak w sportowym aucie. Środkowa konsola znajdująca się między fotelami wznosi się ku tablicy rozdzielczej, jak w samochodach sportowych; także ją ozdobiono lśniącymi czernią elementami oraz delikatnymi, cienkimi wstawkami z aluminium. Kontrastuje z nimi powierzchnia z surowego drewna, które zastosowano także w poszyciu drzwi oraz na kierownicy. Praktycznym detalem okazują się uchwyty na kubki z napojami, znajdujące się po prawej stronie dźwigni zmiany biegów. Umieszczone w nich kubki można podgrzewać lub schładzać. Dźwignia 6-biegowej przekładni DSG, działająca na zasadzie shift-by-wire, zawsze znajduje się w tym samym centralnym położeniu. Jej przyciśnięcie powoduje wybór przełożenia – R, N lub D. Pozycję P aktywuje się osobnym przyciskiem umieszczonym na dźwigni zmiany biegów. Napęd Hybryda typu plug-in. Hybrydowy zespół napędowy typu plug-in w Sport Coupe Concept GTE pozwala na oszczędną jazdę i zapewnia autu sportowe osiągi. Zastosowany w nim silnik spalinowy to doładowana trzylitrowa sześciocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem (TSI), osiągająca moc 220 kW/299 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm. Elektrycznymi komponentami układu napędowego są litowo-jonowe akumulatory (umieszczone w tunelu środkowym) oraz dwa silniki elektryczne. Ten z przodu umieszczono w obudowie 6-biegowej przekładni DSG (DQ400E), generuje on moc 40 kW. Drugi silnik elektryczny, umieszczony z tyłu, wytwarza moc 85 kW. Moc systemowa całego układu wynosi 279 kW/380 KM. Dzięki silnikowi znajdującemu się z tyłu auta oraz dzięki „elektrycznemu wałowi Kardana” siła napędowa systemu może być w razie potrzeby przekazywana do każdego z czterech kół. Coupe osiągające prędkość 250 km/h, a w sportowym trybie „GTE-Mode” przyspiesza do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,0 s. Mimo że jest tak dynamiczny, studyjny Sport Coupe Concept GTE okazuje się bardzo oszczędny – średnie zużycie paliwa (w trybie mieszanym) wynosi tylko 2,0 l/100 km. W trybie „E-Mode” samochód może pokonać 50 km wyłącznie jako auto elektryczne, a więc nie emitujące żadnych szkodliwych substancji. Korzystając z możliwości całego zespołu napędowego, po jednokrotnym zatankowaniu do pełna, coupe Volkswagena może pokonać ponad 1.200 km. Tryb „Hybrid”. Standardowo samochód uruchamia się w trybie „Hybrid”. Sport Coupe Concept GTE jest tzw. pełną hybrydą, która odzyskuje energię hamowania wykorzystując ją do ładowania akumulatorów i zależnie od sytuacji drogowej, automatycznie korzysta z silnika spalinowego TSI i/lub z silników elektrycznych. Gdy tylko kierowca zdejmie stopę z pedału przyspieszenia, a akumulatory są dostatecznie naładowane, silniki zostają wyłączone i odłączone od reszty układu napędowego. Mamy wtedy do czynienia z tzw. żeglowaniem. Również podczas korzystania z tej funkcji auto nie emituje żadnych spalin. Gdy zaś kierowca zwalnia pedał przyspieszenia albo zaczyna hamować, a akumulatory nie są odpowiednio naładowane, pracę przejmują silniki elektryczne pełniące rolę generatorów i magazynują w litowo-jonowych akumulatorach energię powstającą podczas hamowania. Jednostka TSI także w tym przypadku nie pracuje. Gdy z kolei w aucie pracuje tylko spalinowy silnik V6, coupe staje się klasycznym samochodem przednionapędowym. Dzięki technice TSI Sport Coupe Concept GTE również w tym wypadku okazuje się pojazdem bardzo oszczędnym. „E-Mode”. Tryb „E-Mode” kierowca uruchamia przyciskiem, pracuje wtedy wyłącznie elektryczny silnik o mocy 85 kW, znajdujący się na tylnej osi. Podczas jazdy w trybie elektrycznym spalinowa jednostka V6 TSI zostaje wyłączona oraz odłączona od zespołu napędowego poprzez otwarcie sprzęgła. Jeśli sześciocylindrowy TSI, z powodu rozładowania baterii lub za sprawą innych czynników, ma znowu podjąć pracę, w ciągu ułamka sekundy i bez najmniejszych szarpnięć zostaje ponownie włączony do pracy układu napędowego. Silniki elektryczne zaopatruje w energię akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 10,7 kWh. Komputer znajdujący się z przodu w komorze silnika steruje przepływem energii z i do akumulatora albo do silników elektrycznych. W pokładowej sieci elektrycznej panuje napięcie 12 V. Akumulator można ładować z zewnętrznego źródła prądu, może on też być zaopatrywany w energię podczas jazdy. „GTE”. Przyciskiem GTE kierowca uruchamia szczególnie dynamiczny tryb jazdy sportowego coupe. Charakterystyka pracy pedału przyspieszenia, skrzyni biegów i układu kierowniczego staje się w tym trybie bardziej sportowa. Ponadto, silnik TSI oraz jednostki elektryczne współpracują ze sobą w trybie „GTE”, by w pełni wykorzystać moc i moment obrotowy całego układu napędowego. „Battery Charge/ Battery Hold”. Podwójny tryb „Battery Hold” (zawartość energetyczna akumulatora pozostaje na stałym poziomie) i „Battery Charge” (akumulator ładuje się podczas jazdy) uruchamia się w podmenu systemu multimedialnego. Tryb ten służy np. do tego, by po przybyciu do celu podróży znajdującego się w mieście auto poruszało się wyłącznie korzystając z prądu („E-Mode”), a więc bezemisyjnie. Napęd 4x4 dzięki „elektrycznemu wałowi Kardana”. Jeśli wymaga tego sytuacja, Sport Coupe Concept GTE może mieć napęd na cztery koła. W tym przypadku (a także przy niskim stanie naładowania akumulatora), znajdujący się z przodu silnik elektryczny zaopatrywany w energię kinetyczną poprzez spalinowy V6 TSI, pełni rolę generatora, a tym samym staje się źródłem prądu dla drugiej jednostki elektrycznej znajdującej się na tylnej osi. Ponieważ energia potrzebna do napędu tylnej osi jest przekazywana w systemie „by wire”, a nie mechanicznie, można mówić o „elektrycznym wale Kardana”. Z tego powodu, że silnik TSI napędza (poprzez znajdujący się z przodu silnik elektryczny) elektryczną jednostkę napędową umieszczoną z tyłu, napęd na cztery koła może być realizowany także wtedy, gdy stan naładowania akumulatora jest niski. Dane techniczne Sport Coupe Concept GTE Nadwozie/koła Rodzaj nadwozia: 4-drzwiowe, 4-miejscowe coupe Długość/szerokość/wysokość: 4.870 mm/1.865 mm/1.407 mm Rozstaw osi: 2.841 mm Pojemność bagażnika: 480 l Wielkość kół/rozmiar opon: 9,5 J x 21, ET45/265/30 R21 Układ napędowy Zespół napędowy: hybryda typu plug-in Przeniesienie napędu: na cztery koła przy pomocy „elektrycznego wału Kardana” Silnik benzynowy: 3.0 V6 TSI (turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa), 220 kW/299 KM, 500 Nm Silniki elektryczne przód/tył: 40 kW/220 Nm i 85 kW/270 Nm Moc zespołu napędowego: 279 kW/380 KM Przekładnia: 6-biegowa DSG (DQ400E) Rodzaj akumulatora: litowo-jonowy Pojemność akumulatora: 10,7 kW Osiągi/zużycie paliwa Prędkość maksymalna w trybie hybrydowym: 250 km/h (elektronicznie ograniczona) Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s Zużycie paliwa, średnio wg NEDC: 2,0 l/100 km Emisja CO2, średnio wg NEDC: 46 g/km Zasięg w trybie elektrycznym: > 50 km Zasięg całkowity: > 1200 km Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Światowa premiera SUVa - nowy Cross Coupé GTE Światowa premiera Cross Coupé GTE w Detroit: SUV zwiastunem nowego amerykańskiego języka designu Volkswagena Niemiecki design i technologie połączone z American Way of Life Cross Coupé GTE pokazuje, jak będzie wyglądała nowa seria SUVów Volkswagena VW Cross Coupe GTE fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Dziesięć ważnych faktów dotyczących światowej premiery Cross Coupé GTE: 1. Volkswagen Cross Coupé GTE to Midsize-SUV z napędem hybrydowym V6-plug-in. 2.Cross Coupé GTE łączy niemiecką myśl techniczną i design z motoryzacyjnym „American Way of Life”. 3.Prototypowy SUV wprowadza nowy język designu Volkswagena, opracowany na rynek amerykański. 4.Przód studyjnego modelu pokrytego lakierem w kolorze Grand Pacific Glacier pokazuje, jak będzie wyglądało oblicze nowego amerykańskiego SUVa. 5. Deska rozdzielcza z interaktywną funkcją sterowania gestami otwiera nowy wymiar jakości obsługi i przekazywania informacji. 6.Silnik 3.6 V6 FSI (206 kW), dwa silniki elektryczne (40 kW i 85 kW) i napęd na wszystkie koła z „elektrycznym wałem Kardana”. 7.Moc systemowa 265 kW i zasięg 70 MPGe[1] (w cyklu mieszanym). 8.Ekstremalnie sportowy „tryb GTE”, zero emisji na dystansie do 20 mil (32 kilometry) w trybie elektrycznym. 9.Studyjny model z pięcioma miejscami siedzącymi oferuje na długości 190,8 cali (4,85 metra) doskonały komfort podczas długich podróży. 10.Volkswagen będzie produkował siedmioosobowego Midsize-SUVa od końca 2016 roku w amerykańskim zakładzie w Chattanooga (Tennessee). Poznań/ Detroit, styczeń 2015 r. – Pod koniec 2016 roku Volkswagen of America rozpocznie w Chattanooga (Tennessee) produkcję nowego modelu, jednego z najważniejszych dla przedsiębiorstwa od pięćdziesięciu lat: siedmioosobowego Midsize-SUVa. Trwa końcowe odliczanie do premiery mierzącego około pięciu metrów (ok. 197 cali) wszechstronnego samochodu. Zwiastunem tego nowego bestsellera jest prezentowany przez Volkswagena podczas North American International Autoshow (NAIAS, 12 – 15 stycznia) w Detroit pięcioosobowy Cross Coupé GTE. Jest to ekskluzywny SUV z układem hybrydowym plug-in, napędem na wszystkie koła z „elektrycznym wałem Kardana”, maksymalną mocą systemową 265 kW/360 KM i zasięgiem 70 MPGe. „Cross Coupé GTE jest zwiastunem nowego amerykańskiego języka designu Volkswagena” – stwierdził Klaus Bischoff, szef designu marki Volkswagen. I dodał – „Studyjny model jest wyjątkowy, mocny, i charakteryzuje się agresywną sylwetką. Wiele z jego detali zdradza, jak wyobrażamy sobie przyszłego seryjnego SUVa przeznaczonego na rynek północnoamerykański. Pod względem koncepcyjnym studyjne auto łączy niemiecką myśl technologiczną i design ze stylem motoryzacyjnego American Way of Life”. A to oznacza wysoką efektywność, czyste i wyraźne linie, logiczną obsługę i doskonałą jakość połączone z przestronnością, znakomitymi osiągami i najwyższym komfortem. Sportowy i oszczędny. Skrót GTE to oznaczenie koncepcji tego Cross Coupé oraz modeli Volkswagena z napędem hybrydowym plug-in. Są to samochody o sportowym charakterze z nowoczesnymi silnikami. Oferują komfort na długich trasach typowy dla Gran Tourismo (GT), a dzięki silnikowi/silnikom elektrycznym i ładowanej zewnętrznie baterii umożliwiają poruszanie się bez emisji szkodliwych substancji. W Europie pierwszy GTE jest już na rynku, drugi stoi w blokach startowych. Prezentowany w Detroit SUV przez 20 mil (32 kilometry) może być samochodem zeroemisyjnym (zasięgi z napędem elektrycznym w USA i Europie nie są identyczne ze względu na odmienne cykle testowe). Wszystkie modele GTE mogą poruszać się w różnych trybach. W przypadku Cross Coupé GTE są to tryby E (elektryczny), GTE, Hybrid, Offroad i Battery Hold/Battery Charge. Innowacyjne technologie. Cross Coupé GTE jest trzecią wersją studyjną średniej wielkości SUVa, prezentowaną przez Volkswagena przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Wszystkie trzy samochody koncepcyjne – pokazany w Detroit w styczniu 2013 roku CrossBlue, przedstawiony w listopadzie 2013 roku w Los Angeles CrossBlue Coupé oraz wystawiony teraz na NAIAS Cross Coupé GTE – stanowią fragment szerokiego spektrum wariantów SUVów, jakie są możliwe do zrealizowania na bazie modułowej platformy MQB Volkswagena. Celem przyświecającym projektantom przy ich konstruowaniu było stworzenie w niedalekiej przyszłości SUVa przeznaczonego specjalnie na rynek północnoamerykański. Wygląd zewnętrzny Wymiary. Cross Coupé GTE w kolorze niebieskim Grand Pacific Glacier wygląda jeszcze bardziej wyjątkowo, niż modele studyjne zaprezentowane w 2013 roku. Mimo że wszystkie trzy prototypowe SUVy powstały na bazie DNA designu Volkswagena i w związku z tym wykazują stylistyczne podobieństwa, Cross Coupé GTE różni się wieloma detalami od wcześniejszych wersji i zdecydowanie zmierza w kierunku produkcji seryjnej. Prezentowany w Detroit samochód koncepcyjny ma długość 190,8 cala (4.847 mm) i wysokość 68,3 cala (1.736 mm). Jego szerokość wynosi 79,9 cala (2.030 mm). Klaus Bischoff opisuje nowe auto następująco: „Ten samochód jest niezwykły z każdej perspektywy. Obojętnie, czy wyobrazimy sobie Cross Coupé GTE na Manhattanie, nad Pacyfikiem w Kalifornii czy w Górach Skalistych – zaprojektowany specjalnie dla USA SUV wszędzie będzie prezentował się doskonale”. Przód nadwozia. W masywnym i ekskluzywnym wyglądzie zewnętrznym dominuje bardzo czysty układ linii. Precyzyjne krawędzie długiej maski wyglądają jak wycięte laserem. Pokrywa komory silnika na środku jest wyższa niż po bokach, a jej tylne zewnętrzne krawędzie przechodzą w masywne błotniki. Dominującą cechą bardzo wysokiego przodu jest osłona chłodnicy. Bardziej niż w poprzednich wersjach, reflektory, kierunkowskazy i osłona chłodnicy stapiają się w jeden moduł stylistyczny. Podstawową konstrukcję osłony chłodnicy stanowią dwie masywne aluminiowe, poziome listwy (od przodu polerowane, od góry szczotkowane). Listwy zwężają się w kierunku podwójnych diodowych reflektorów co sprawia, że ich kształt przypomina skrzydła. Równie atrakcyjną formę, jak osłona chłodnicy, ma dolny wlot powietrza. Na zewnątrz jest on obramowany czarną, błyszczącą listwą, na środku widać element z polerowanego aluminium, którego zbliżony do skrzydła kształt koresponduje z formą listwy osłony chłodnicy. Efekt „spojrzenia” podwójnych diodowych reflektorów uzyskano między innymi dzięki kompaktowym modułom LED (które w każdym reflektorze stanowią centralny punkt świetlny) oraz umieszczonym na zewnątrz i nad nimi „brwiom”. Zewnętrzne moduły reflektorów są odpowiedzialne za światła mijania, wewnętrzne za światła drogowe. Z pewnością każdy zwróci uwagę na niepowtarzalną grafikę świateł dziennych. Składają się one łącznie z czterech punktów świetlnych podwójnych reflektorów diodowych oraz czterech diodowych „skrzydeł świetlnych”, z których dwa znajdują się na górze w osłonie chłodnicy, a dwa w dolnym wlocie powietrza. Sylwetka. Przednie, ostre załamanie maski silnika rozpoczyna linię, która rozciąga się po bokach przez przednie błotniki, pod bocznymi szybami i sięga aż do tylnej pokrywy Cross Coupé GTE. Całe nadwozie ma atletyczne proporcje. Przesunięty daleko do tyłu słupek A (i podkreślona w ten sposób długa maska) oraz mocno pochylony słupek C tworzą sylwetkę, która w pełni zdradza sportową ekskluzywność i jednocześnie podkreśla masywność tego dużego SUVa. Z wizerunkiem tym koresponduje płaszczyzna między wysoką linią okien a nisko umieszczoną linią załamującą światło, tzw. linią charakteru z precyzyjnie zintegrowanymi klamkami drzwi. Linia charakteru przechodzi bezpośrednio w mocno wysunięte na zewnątrz nadkola. Same nadkola podkreślają siłę i wielkość SUVa. W nadkolu po stronie kierowcy znajduje się przyłącze ładowania baterii litowo-jonowej; po drugiej stronie nadwozia w tym samym miejscu znajduje się wlew paliwa. 22-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (opony: 285/40) z dziesięcioma połyskującymi ramionami uzupełniają niezwykły wygląd samochodu. W oczy rzucają się także niezwykle krótkie zwisy nadwozia, które gwarantują optymalny kąt najazdowy i zjazdowy w terenie. Tył nadwozia. Boczna linia charakteru w Cross Coupé GTE przechodzi z tyłu w listwę z polerowanego aluminium. Nad tą listwą umieszczone są diodowe światła tylne w kształcie trapezu. Także z tyłu Cross Coupé GTE nawiązuje do wytycznych północnoamerykańskiego języka designu Volkswagena i także tutaj dominują czyste, poziome linie. W obraz ten harmonijnie wpasowują się tylne światła, wyraźnie poziomy podział pokrywy bagażnika i umieszczone wysoko w sposób charakterystyczny dla SUVów końcówki rur wydechowych, które stanowią element poprzecznej, aluminiowej listwy w zderzaku. Dolną krawędź stanowi umieszczona centralnie osłona podwozia z dyfuzorem. Równie interesującą formę, jak diodowym reflektorom przednim i światłom dziennym, zespół stylistów Volkswagena nadał diodowym światłom tylnym. Czerwone główne moduły posiadają zróżnicowane osłony (bezbarwne przejrzyste) i obudowy (czarne i chromowane, w obu przypadkach z połyskiem). Nawet zgaszone, tylne światła z wewnętrznymi detalami podejmującymi zewnętrzne kształty modułów świateł, wykazują wyjątkowy, „techniczny” charakter. Po zmroku powstaje wrażenie, jakby pojedyncze segmenty świetlne unosiły się w ciemnej przestrzeni modułów świateł. Wnętrze Progresywne i intuicyjne. Cross Coupé GTE stanowi okno, przez które można zobaczyć przyszły design marki Volkswagen. Odnosi się to nie tylko do wyglądu zewnętrznego, także wnętrze studyjnego modelu pokazuje, jak styliści Volkswagena wyobrażają sobie Midsize-SUVa przyszłości. Wizja ta w żadnym przypadku nie oznacza odejścia od aktualnej stylistyki, lecz jest konsekwentnie udoskonaloną wersją dwóch charakterystycznych cech wnętrza Volkswagenów. Pierwszą cechą jest czysty, poziomy podział architektury wnętrza, szczególnie tablicy rozdzielczej. Drugą cechą charakterystyczną wnętrza każdego Volkswagena jest intuicyjna obsługa i logiczny układ wszystkich elementów i systemów. Te założenia Volkswagen będzie konsekwentnie realizował również w czasach interaktywnych systemów obsługowych i Infotainment. Przykładem może być Cross Coupé GTE: tutaj ostateczne przejście z ery analogowej systemów wyposażenia wnętrza do ery w pełni elektronicznej dokonało się z całkowitym zachowaniem tej zasady. Pozytywnych rezultatów nie sposób nie zauważyć: konsekwentnie poziomy podział deski rozdzielczej tworzy czytelną, przestronną, a jednocześnie dokładnie przemyślaną, nowoczesną atmosferę. Aplikacje utrzymane w błyszczącej czerni z precyzyjnie zintegrowanymi wyświetlaczami i elementami chromowanymi wyglądają, jakby były detalami nowoczesnych modułów ekranów dotykowych, a czysta architektura wzorowana na języku formy niemieckiego Bauhausu tworzy całkowicie nową jakość we wnętrzu samochodu. Wyraźnie podzielona deska rozdzielcza. Pod przednią szybą we wnętrzu studyjnego auta znajduje się poziomy obszar otoczony granatową skórą Nappa. Ciemnoniebieski odcień skóry (Ing Blue) koresponduje z niebieskim lakierem nadwozia (Grand Pacific Glacier). Po bokach skórzana płaszczyzna przechodzi płynnie w dolne obramowanie bocznych okien, pokryte taką samą skórą. Właściwa płaszczyzna Infotainment i obsługowa rozciąga się jak skrzydło przez całą szerokość Cross Coupé GTE. Dominującymi kolorami i materiałami w tej części wnętrza są polerowane aluminium i błyszcząca pleksi w kolorze czarnym Piano, pokryta powłoką odporną na zadrapania. Po bokach znajdują się poziome wloty powietrza wykonane z polerowanego aluminium. Do umiejscowionego na środku deski rozdzielczej ekranu dotykowego systemu Infotainment o rozmiarze 10,1 cala przylegają z prawej i lewej strony po trzy, umieszczone jeden pod drugim, wloty wentylacji. Ekran dotykowy systemu Infotainment, umieszczony jest wysoko na desce rozdzielczej. Cały ten obszar charakteryzuje całkowicie nowa architektura, a system Infotainment i deska rozdzielcza optycznie stanowią całość. Wszystkimi funkcjami steruje się przy użyciu ekranu dotykowego. Kierowca ma do dyspozycji cyfrowy Active Info Display, pozwalający na indywidualne ustawienie wyświetlanych treści. Poniżej szczegółowe informacje o ekranie dotykowym systemu Infotainment i Active Info Display: Ekran dotykowy Infotainment / sterowanie. Korzystając z 10,1-calowego ekranu dotykowego z czujnikami zbliżeniowymi i z funkcją sterowania gestami, kierowca i pasażer mogą zarządzać wszystkimi funkcjami Infotainment i podstawową konfiguracją samochodu. Czujniki zbliżeniowe są znanym już rozwiązaniem, natomiast całkowitą nowością jest funkcja sterowania gestami. Wystarczy na przykład odpowiednio poruszyć palcem w pewnej odległości, by przeglądać listę utworów i wybrać do odtwarzania inną piosenkę. Ekran dotykowy Infotainment / grafika. W zależności od profilu jazdy – Snow, Sport, Onroad lub Offroad – zmienia się układ graficzny wyświetlacza. Ponadto dane nawigacji mogą być wyświetlane w formacie dwu- lub trójwymiarowym. W formacie 3D użytkownik ma możliwość skonfigurowania indywidualnej formy prezentacji, mianowicie trzech lub większej ilości płaszczyzn, które unoszą się nad sobą w wirtualnej przestrzeni. Wszystkie pokazują mapę, na której znajduje się samochód, lecz z innymi informacjami. Dla przykładu: na najwyższej płaszczyźnie kierowca ustawił Point-of-Interest, na środkowej płaszczyźnie przedstawione są dane geograficzne, na przykład aktualna wysokość nad poziomem morza; na najniższej płaszczyźnie „Car” wyświetlana jest trasa i pozycja Cross Coupé GTE. Płaszczyzny można dowolnie przesuwać z góry na dół, przy czym indywidualne ustawienia wykonywane są zawsze w płaszczyźnie znajdującej się na wierzchu. Mapa skonfigurowana w 3D może być wyświetlana także w 2D. Informacje odnoszące się do treści system pobiera w zależności od rodzaju z Internetu, przez satelitę lub z nośników danych (oprogramowanie nawigacji). Na ekranie wyświetlane są także dane dotyczące pogody. Kierowca i pasażer mogą wybrać płaszczyzny i informacje także korzystając z funkcji sterowania gestami. Naturalnie możliwe jest również bezpośrednie dotknięcie i przesuwanie okien na ekranie dotykowym. Active Info Display. Ten duży, cyfrowy wyświetlacz ma formę klasycznej tuby. Wszystkie wskazania instrumentów generowane są czysto wirtualnie przez oprogramowanie. Tylko lampki z symbolami umieszczone w górnej części wyświetlacza są nadal wykonane jako hardware. Tutaj także informacje nawigacji mogą być wyświetlane w formie 2D i 3D. Wyświetlacz ma przekątną 12,3 cala, rozdzielczość 1.440 x 530 pikseli pozwala na niezwykle precyzyjną graficznie i interaktywną prezentację wszystkich detali. Poszczególne funkcje podstawowe są powiązane z indywidualną interakcją lub grafiką. Grafika ta zmienia się na przykład analogicznie do wybranego trybu napędu (np. tryb E lub GTE). W razie potrzeby możliwe jest włączenie w grafikę informacji takich jak funkcje pojazdu, nawigacji i systemów wspomagających. Kierowca może przenieść na Active Info Display również dane prezentowane na ekranie dotykowym w konsoli środkowej, na przykład zdjęcia z książki adresowej telefonu lub okładki płyt. Sterowanie klimatyzacją przy użyciu ekranu dotykowego. Poprzeczna listwa ze szczotkowanego aluminium, przebiegająca przez całą szerokość wnętrza, oraz dalsze poziome elementy i oświetlenie Ambiente zdobią obszar poniżej systemu Infotainment i Active Info Display. Podobnie jak system Infotainment, także sterowanie klimatyzacją wnętrza wraz z klimatyzacją siedzeń wykonane jest w formie ekranu dotykowego. Na poziomej płaszczyźnie środkowej konsoli, idealnie dostosowanej pod względem ergonomii do kierowcy, umieszczona jest z lewej strony dźwignia zmiany biegów 6-biegowej DSG, sterowanej „by wire”. Dźwignia, jak joystick, znajduje się zawsze w centralnej pozycji, stopnie R, N i D przełączane są krótkim przesunięciem dźwigni, pozycja P ustawiana jest oddzielnym przyciskiem w dźwigni zmiany biegów. Również po lewej stronie, za dźwignią DSG i optymalnie w zasięgu kierowcy, umieszczony został moduł umożliwiający wybór jednego z profilu jazdy: Onroad, Offroad, Sport i Snow. Moduł ten swoją nowoczesną stylistyką idealnie wkomponowuje się w całościowy obraz wnętrza. Wykonany jest on z elementów tzw. „light pipe” (przezroczyste, wypełnione światłem diodowym) z wyświetlaczem HD. Na środku (między dźwignią DSG a modułem wyboru profilu jazdy oraz zagłębieniami na kubki) znajdują się czarne przyciski ESC, trybu E i trybu GTE oraz aluminiowy przycisk Start/Stop Engine. Z prawej strony dźwigni zmiany biegów, wygodnie w zasięgu kierowcy i pasażera, umieszczono dwa uchwyty na kubki, przesłaniane osłoną w kolorze czarnym Piano. Panoramiczny rozsuwany dach. W dachu nad konsolą środkową znajduje się kolejna konsola z przyciskami dotykowymi do obsługi panoramicznego szklanego dachu, rolety przeciwsłonecznej i funkcji oświetlenia wnętrza. Pięć miejsc siedzących i płaska podłoga bagażnika. Siedzenia obszyte są dwukolorową skórą Nappa (także skórą semianilinową). Ciemny kolor Ink Blue podkreśla formę siedzeń, które dzięki kontrastowi kolorystycznemu sprawiają wrażenie siedzeń kubełkowych. Wyprofilowane sportowe fotele gwarantują doskonałe podparcie ciała oraz wysoki poziom komfortu na długich trasach. Skóra na środkowej części siedzeń jest perforowana, a wzór perforacji nawiązuje do aluminiowych pokryw głośników w drzwiach. Tylną kanapę (trzy miejsca siedzące) można składać w stosunku 1/3 do 2/3. Po złożeniu powstaje płaska podłoga bagażnika. Podobnie jak z przodu, także z tyłu w konsoli środkowej znajduje się panel obsługowy klimatyzacji z ekranem dotykowym. Rear Seat Entertainment. W zagłówki siedzeń wbudowane są uchwyty na tablety. Po zainstalowaniu aplikacji Volkswagena Media Control użytkownicy tabletów otrzymują przez WLAN dostęp do różnych funkcji systemu Infotainment, na przykład radia, wszystkich źródeł multimedialnych oraz nawigacji. Układ napędowy Jeden samochód, wszystkie rodzaje napędu. Cross Coupé GTE pod względem konstrukcyjnym bazuje na opracowanej przez Volkswagena modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Ta modułowa konstrukcja należy do najbardziej innowacyjnych konstrukcji w przemyśle motoryzacyjnym, bowiem pozwala Volkswagenowi na zastosowanie w poszczególnych modelach nie tylko klasycznych rodzajów napędów (benzynowych i wysokoprężnych), lecz także hybrydowych plug-in, wersji na gaz ziemny oraz zeroemisyjnych (napęd elektryczny i ogniwo wodorowe). Zatem Cross Coupé GTE teoretycznie może być napędzamy wszystkimi rodzajami układów napędowych. 3.6 FSI i dwa silniki elektryczne. Studyjny SUV napędzany jest silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,6 litra i dwoma silnikami elektrycznymi. Sześciocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem (FSI) rozwija moc 206 kW/280 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Dwa silniki elektryczne mają moc 40 kW i moment obrotowy 220 Nm (przedni) oraz 85 kW i 270 Nm (tylny). Silniki te zasilane są baterią litowo-jonową, umieszczoną w tunelu wału Kardana. Pojemność baterii wynosi 14,1 kWh. Całkowita moc systemowa napędu to 265 kW/360 KM. W przypadku poboru całej mocy, Cross Coupé GTE rozwijający prędkość maksymalną 130 mph (209 km/h) przyspiesza do 60 mph (97 km/h) zaledwie w 6 sekund. Profile jazdy. W Cross Coupé GTE dostępne są następujące profile jazdy zmieniające parametry poszczególnych podzespołów: Onroad (z podprofilami Comfort i Eco), Offroad (z wariantami Rocks, Sludge&Sand i Gravel), Sport i Snow. Tryby pracy napędu. Jak już wspomniano, Cross Coupé GTE może poruszać się w pięciu różnych, wybieranych intuicyjnie trybach pracy napędu: tryb E, Hybrid, GTE, Offroad i Battery Hold / Battery Charge. Tryb E (elektryczny). Dzięki baterii litowo-jonowej wbudowanej w tunel środkowy, Cross Coupé GTE może przejechać odległość do 20 mil (32 kilometry) z napędem wyłącznie elektrycznym. W trybie E, włączanym przez kierowcę przyciskiem, o napęd dba tylko silnik elektryczny o mocy 85 kW, zamontowany na tylnej osi. Podczas jazdy z napędem elektrycznym silnik V6 FSI nie pracuje, jest on odłączany od układu napędowego poprzez otwarcie sprzęgła. Gdy poziom naładowania baterii spadnie poniżej określonej wartości lub w grę będą wchodziły inne parametry wymagające dołączenia sześciocylindrowego silnika spalinowego, zostanie on płynnie i w ciągu ułamka sekundy uruchomiony i połączony ponownie z układem napędowym. Za zasilanie silników elektrycznych odpowiedzialna jest bateria litowo-jonowa o pojemności 14,1 kWh. Układ elektroniki mocy, umieszczony w przedniej części komory silnika, zarządza przepływem energii wysokonapięciowej z baterii i do baterii, względnie do silników elektrycznych. Wewnętrzna instalacja elektryczna zasilana jest przez przetwornik DC/DC napięciem 12 V. Bateria ładowana jest z zewnętrznych źródeł energii elektrycznej lub podczas jazdy. Hybrid. Standardowo model studyjny uruchamiany jest w trybie Hybrid. Cross Coupé GTE jest wtedy klasyczną pełną hybrydą, która przy hamowaniu ładuje baterię przez rekuperację i w zależności od sytuacji automatycznie wykorzystuje silnik FSI i/lub silniki elektryczne. W tym trybie stan naładowania baterii utrzymywany jest na stałym poziomie. Kierowca może także mieć wpływ na poziom naładowania poprzez funkcję Battery-Hold. „Żeglowanie”. Gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, a bateria jest dostatecznie naładowana, wszystkie silniki zostają odłączone od układu napędowego. Mamy wtedy do czynienia z tzw. żeglowaniem, w którym nie są generowane żadne emisje. Tryb rekuperacji. Gdy kierowca puści pedał przyspieszenia względnie hamuje, a bateria nie jest dostatecznie naładowana, oba silniki elektryczne pracują jak prądnice i przesyłają energię odzyskaną podczas hamowania do baterii litowo-jonowej. W tym przypadku FSI także jest wyłączony i odłączony od układu napędowego. Napęd z silnikiem FSI. Jeżeli pracuje tylko silnik benzynowy, napęd przenoszony jest na przednie koła. Dzięki efektywnej technologii sześciocylindrowego silnika z bezpośrednim wtryskiem, Cross Coupé GTE jest bardzo oszczędny także z napędem spalinowym. GTE. Po wciśnięciu przez kierowcę przycisku GTE, studyjne auto przechodzi w tryb GTE i pokazuje całą swoją dynamikę. Charakterystyki pedału przyspieszenia, przekładni i układu kierowniczego są teraz jeszcze bardziej sportowe. Ponadto w trybie GTE przy „boostowaniu” silnik FSI i silniki elektryczne pracują razem, generując pełną moc systemową i maksymalny systemowy moment obrotowy. Offroad. Naturalnie w każdym SUVie szczególne znaczenie ma tryb Offroad. Po jego włączeniu napędzane są zawsze wszystkie cztery koła. W tym przypadku i przy niskim poziomie naładowania baterii, przedni silnik elektryczny zasilany energią przez benzynowy V6 FSI pracuje tylko jako prądnica, a tym samym źródło prądu dla elektrycznego silnika przy tylnej osi. Ponieważ energia do napędu tylnej osi przekazywana jest „by wire”, a nie mechanicznie, mówimy o „elektrycznym wale Kardana”. W związku z faktem, że FSI w trybie Offroad napędza tylny silnik poprzez przedni silnik elektryczny, napęd na wszystkie koła działa także przy niskim poziomie naładowania baterii. Zatem także w wersji hybrydowej plug-in, Cross Coupé jest w pełni przydatnym do jazdy terenowej SUVem. Battery Charge / Battery Hold. Podwójny tryb Battery Hold (poziom naładowania baterii pozostaje niezmieniony), względnie Battery Charge (bateria jest ładowana podczas jazdy) jest aktywowany w podmenu systemu Infotainment. Stosuje się go na przykład wtedy, gdy kierowca zamierza u celu swojej podróży – w mieście – poruszać się tylko w trybie elektrycznym, czyli bez emisji substancji szkodliwych. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Volkswagen Passat GTE (2015)
  4. Volkswagen prezentuje Golfa GTE z napędem hybrydowym plug-in Zdjęcia: Volkswagen Golf GTE fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Nowy Golf GTE łączy elektryczną mobilność z dynamiką GTI Golf GTE może przejechać do 50 km korzystając tylko z napędu elektrycznego i do 939 km w trybie hybrydowym Dziesięć ważnych faktów związanych ze światową premierą nowego Golfa GTE: 1. Golf, po prezentacji GTE, jest pierwszym samochodem na świecie, oferowanym ze wszystkimi liczącymi się obecnie rodzajami napędu. 2. Nowy Golf GTE jest jednocześnie samochodem „zero-emisyjnym” i autem przeznaczonym do pokonywania długich tras. 3. Golf GTE może przejechać w trybie elektrycznym do 50 kilometrów; zasięg łączny wynosi 939 kilometrów. 4. Niskie średnie zużycie paliwa (NEFZ) – 1,5 l/100 km - odpowiada emisji CO2 na poziomie 35 g/km. 5. Silnik 1.4 TSI Golfa GTE rozwija moc 110 kW/150 KM, silnik elektryczny – do 75 kW/102 KM. 6. Moc systemowa osiąga 150 kW/204 KM; maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. 7. Po GTI i GTD, wariant GTE jest trzecim GT w tej serii modeli. 8. Golf GTE rozwija prędkość 217 km/h i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy. 9. Do wyposażenia seryjnego należą reflektory diodowe i system radiowy Composition Media z 6,5-calowym wyświetlaczem. 10. Golf GTE zadebiutuje jesienią 2014 roku. Poznań, 24 lutego 2014 r. – Volkswagen jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który – w ramach jednej serii modeli – może zaoferować wszystkie liczące się obecnie rodzaje napędu. Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego (4-16 marca 2014) niemiecki producent przedstawi jako światową premierę nowego Golfa GTE z systemem hybrydowym plug-in i uzupełni w ten sposób tę serię modeli o piąty rodzaj napędu (benzynowy, wysokoprężny, na gaz ziemny, elektryczny i hybrydowy plug-in). Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa (NEFZ dla samochodów hybrydowych) na poziomie 1,5 l/100 km (emisja CO2 35 g/km) oraz zasięg z elektrycznym napędem wynoszący 50 kilometrów; łączny zasięg Golfa GTE o mocy 150 kW/204 KM wynosi 939 kilometrów. GTI, GTD, GTE. Nazwa Golf GTE stoi w jednym rzędzie ze skrótami GTI i GTD – dwoma sportowymi ikonami w ofercie Golfa. GT oznacza Gran Tourismo i jest synonimem sportowego charakteru. Pierwszy GTI z 1976 roku był wzorcem tej klasy; dzisiaj jest najpopularniejszym kompaktowym samochodem sportowym na świecie. „I” w GTI jest skrótem od elektronicznego wtrysku. GTD od 1982 roku po raz pierwszy połączył ideę GT z silnikiem wysokoprężnym, i tak narodził się drugi bestseller GT. W 2013 roku zostały zaprezentowane najnowsze generacje obu sportowych Golfów – GTI i GTD. Teraz, w 2014 roku, Volkswagen przenosi filozofię kompaktowego sportowego auta GT na trzeci model, Golfa GTE. To, co najlepsze z dwóch rodzajów napędu. Nowy Golf GTE jest napędzany dwoma silnikami: silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 1.4 TSI o mocy 110 kW/150 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW/102 KM. Te dwa silniki dają razem moc systemową 140 kW/204 KM. Gdy napęd przejmuje tylko silnik elektryczny, Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h. Przy wykorzystaniu pełnej mocy TSI, GTE przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy; na niemieckich autostradach i torach wyścigowych nowy Volkswagen może rozpędzić się do 217 km/h. Prędkość maksymalna nie jest tutaj najważniejsza, bardziej interesujący jest sposób, w jaki rozwijana jest doskonała siła ciągu i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, wynikające z połączenia silnika benzynowego i elektrycznego w Golfie GTE. Ta dynamika wyróżnia GTE spośród wszystkich konkurencyjnych modeli hybrydowych plug-in w swojej klasie. Samochód „zero-emisyjny” i przeznaczony do długich tras. Przy świetnej dynamice, Golf GTE jest jednym z najbardziej efektywnych samochodów na świecie. Kierowcy, którzy codziennie pokonują głównie krótkie trasy, mogą w razie potrzeby korzystać tylko z elektrycznego napędu i nie generować szkodliwych emisji. Wystarczy wieczorem podłączyć baterię do normalnego gniazdka domowej instalacji elektrycznej, ładować przez około trzy i pół godziny (do osiągnięcia 100 procent pojemności baterii) i gotowe. Jeżeli bateria ładowana jest z Wallbox (stacja ładowania do domowego garażu) lub publicznych stacji ładowania, naładowanie baterii w 100 procentach trwa około dwie i pół godziny. Interesujący jest fakt, że także podczas dłuższych tras, dzięki inteligentnym możliwościom sterowania Golfa GTE, kierowca może zadbać, aby na koniec trasy – na przykład po wjeździe do miasta – za napęd odpowiedzialny był wyłącznie silnik elektryczny. Czyli innymi słowy: Golf GTE jest dynamicznym, lecz ekstremalnie oszczędnym wszechstronnym autem na długie trasy i jednocześnie samochodem nieemitującym szkodliwych substancji. Motoryzacyjna rewolucja nazywa się MQB. Golfem GTE Volkswagen zamyka koło, które obejmuje wszystkie liczące się obecnie systemy napędowe. Volkswagen poszedł tą drogą, aby wykorzystać potencjał wszystkich rodzajów napędu i w ten sposób – w zależności od indywidualnych wymagań – móc zaoferować każdemu klientowi idealnie dopasowanego do jego potrzeb Golfa. Taka różnorodność oferty – Golf TSI (wraz z GTI), Golf TDI (z GTD), Golf TGI, e-Golf i Golf GTE – stała się możliwa dzięki modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, zwanej w skrócie MQB. Ta technologia modułowa, wprowadzona w 2012 roku wraz z aktualną generacją Golfa jest motoryzacyjną rewolucją. Inżynierowie Volkswagena stworzyli tym systemem podstawy techniczne, pozwalające połączyć wolumenowy model, jakim jest Golf, ze wszystkimi rodzajami napędu. Dlatego w niemieckich zakładach Volkswagena w Wolfsburgu będą powstawały w przyszłości, zderzak w zderzak, wersje Golfów z napędami benzynowymi, wysokoprężnymi, na gaz ziemny, elektrycznymi i hybrydowymi. Gdy tylko rozwój techniczny na to pozwoli, pewnego dnia do tego aktualnie najnowocześniejszego spektrum napędów na świecie, dołączy także pierwszy Golf z ogniwem wodorowym. System hybrydowy plug-in Golfa GTE Komponenty napędowe. Jak wspomniano, nowy Golf GTE jest napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 110 kW/150 KM (1.4 TSI) oraz silnikiem elektrycznym 75 kW/102 KM. Połączona moc obu silników wynosi 150 kW/204 KM. Silnik elektryczny zasilany jest energią z wysokonapięciowej baterii litowo-jonowej chłodzonej cieczą, której pojemność wynosi 8,8 kWh. Bateria jest ładowana przy użyciu gniazda ukrytego za znaczkiem VW na osłonie chłodnicy i waży 120 kg (cały Golf GTE waży 1.524 kg). Jako przekładnię Volkswagen zastosował zmodyfikowaną specjalnie do napędu hybrydowego automatyczną, 6-biegową skrzynię DSG z potrójnym sprzęgłem. Silnik elektryczny został wbudowany w korpus przekładni. Kolejne komponenty napędu hybrydowego to między innymi układ elektroniki mocy (zmienia prąd stały baterii w prąd zmienny dla silnika elektrycznego) i moduł ładowania. Elektromechaniczny wzmacniacz siły hamowania oraz elektryczny kompresor klimatyzacji zapewniają optymalne wykorzystanie energii i działanie hamulców i klimatyzacji także wtedy, gdy Golf jest napędzany tylko przez silnik elektryczny. Samochód elektryczny po wciśnięciu przycisku. Golf GTE może jeździć w różnych trybach, które kierowca wybiera w sposób intuicyjny. Po wciśnięciu przycisku „E”, napęd przechodzi w tryb elektryczny i Golf GTE staje się samochodem zero-emisyjnym. GTE może poruszać się wtedy z prędkością do 130 km/h, a maksymalny zasięg wynosi 50 km (przy w pełni naładowanej baterii, w zależności od temperatury zewnętrznej i stylu jazdy). Przyciskiem „GTE” kierowca przechodzi w tryb GTE i może w pełni wykorzystywać wybitnie sportowe cechy nowego Golfa. Stylistyka i wyposażenie Golfa GTE Harmonijne połączenie techniki i stylistyki. W Golfie GTE zastosowano ekologiczny i jednocześnie sportowy system hybrydy plug-in. Jest on połączony z układem jezdnym, który oferuje sportowe i jednocześnie komfortowe zachowanie. Ten dynamiczny pakiet technologii wbudowany został w samochód, który zachwyca stylistyką i intuicyjną obsługą. Wygląd zewnętrzny. Zespół Volkswagena Klausa Bischoffa – szefa designu, stworzył model, w którym cechy charakterystyczne GTI stopiły się w jedną, niepowtarzalną całość z cechami e-Golfa. Klaus Bischoff wyjaśnił to następująco: „Wizualizacja napędu elektrycznego została zrealizowana także w Golfie GTE poprzez charakterystyczną grafikę świateł dziennych w formie litery C. Natomiast wszystkie inne elementy stylistyczne przodu nadwozia stanowią nawiązanie do GTI.” Czerwone zastąpione przez niebieskie. Tam, gdzie w GTI dominuje kolor czerwony, w GTE jest to kolor niebieski. Jak wyjaśnia szef designu: „Poprzeczna, niebieska listwa na osłonie chłodnicy, sięgająca aż do reflektorów, stanowi kolejny sportowy akcent w kontekście elektrycznej mobilności Volkswagena.” Podobnie jak e-Golf, także pięciodrzwiowy Golf GTE jest wyposażony seryjnie w diodowe podwójne reflektory. Także w kierunkowskazach i światłach postojowych zastosowano technologię LED, podobnie jak w przyciemnionych światłach tylnych. Boczne osłony na progi i spojler dachowy z elementami aerodynamicznymi stanowią nawiązanie do GTI i GTD. Specjalnie dla GTE zaprojektowane zostały natomiast wyjątkowo aerodynamiczne obręcze ze stopu metali lekkich w rozmiarze 16 cali (seryjne), 17 cali i 18 cali. Wnętrze. Podobnie jak na zewnątrz, sportowe wnętrze Golfa GTE wykazuje wyraźne pokrewieństwo z dwoma innymi GT tej serii modeli; ale także tutaj kolor czerwony został zastąpiony niebieskim. „Niebieski kolor e-mobilności Volkswagena wprowadza ciekawy kontrast przy siedzeniach, szwach ozdobnych i deseniu tkaniny. Ponadto niebieskie oświetlenie stanowi optyczny pomost do świata elektrycznej mobilności” – stwierdził Klaus Bischoff. Odcień jasnoniebieskich szwów na skórzanej kierownicy, przy dywanikach, na siedzeniach i osłonie dźwigni zmiany biegów oraz niebieskie elementy ozdobne na gałce dźwigni zmiany biegów kolorystycznie doskonale pasują do niebieskich detali na zewnątrz Golfa GTE. Specjalne wskaźniki i wyświetlacze Golfa GTE Ekran dotykowy. Każdy Golf jest wyposażony w ekran dotykowy. W przypadku Golfa GTE jest to wysokiej rozdzielczości, 6,5 calowy ekran seryjnego systemu radiowego Composition Media. Jako opcja dostępny jest system nawigacji Discover Pro. Oba urządzania w GTE posiadają kilka dodatkowych funkcji. Jest to między innymi monitor zasięgu, wyświetlacz przepływu energii, statystyka zero-emisji, e-manager i – w przypadku opcjonalnej nawigacji – zasięg 360°. Właściciele Golfa GTE będą mogli także pobrać na swoje smartfony bezpłatną aplikację Volkswagen Car-Net e-Remote. Aplikacja ta pozwala na zarządzanie wybranymi funkcjami samochodu. Poniżej zestawienie dodatkowych funkcji systemu radiowego lub nawigacyjnego: Monitor zasięgu: ilustruje aktualny zasięg GTE z napędem wyłącznie elektrycznym; dodatkowo wyświetlany jest zasięg osiągalny po wyłączeniu ewentualnych dodatkowych odbiorników energii. Wskaźnik przepływu energii: przy użyciu animowanej grafiki przedstawia przepływ mocy przy przyspieszaniu (niebieska strzałka) oraz przy hamowaniu i rekuperacji (zielona strzałka). e-Manager: tutaj można zaprogramować maksymalnie trzy czasy odjazdu i ładowania. W zdefiniowanym momencie Golf GTE zapewni odpowiednie ustawienie klimatyzacji i stan naładowania baterii. Ponadto korzystając z seryjnej klimatyzacji postojowej można włączyć ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza podczas ładowania. W tym przypadku klimatyzacja nie korzysta z energii elektrycznej baterii, co przedłuża zasięg z napędem elektrycznym. Zasięg 360°: aktualny promień zasięgu w trybie elektrycznym jest prezentowany w formie zasięgu 360° na mapie okolicy. Zaznaczony zakres opisuje zasięg tylko z elektrycznym napędem przy podróży w jedną stronę. Istnieje możliwość wyświetlenia stacji ładowania i uwzględnienia ich w obliczaniu trasy. Car-Net e-Remote. Aplikacja Volkswagen Car-Net e-Remote pozwala na wykonanie wielu ustawień i sprawdzenie informacji przy użyciu smartfona lub internetowego portalu Car-Net. Aplikacja ta umożliwia dostęp do funkcji programowania czasu odjazdu, ustawienia klimatyzacji, ładowania baterii oraz pobierania danych dotyczących samochodu i jego statusu. Powermeter jako centralny wskaźnik. Z lewej strony zestawu wskaźników znajduje się Powermeter jako uzupełnienie obrotomierza. Pokazuje on między innymi, czy bateria jest ładowana poprzez rekuperację, czy też energia pobierana jest aktualnie z baterii. Oznacza to, że kierowca widzi, ile mocy systemowej pobiera lub jak intensywna jest rekuperacja. Prędkościomierz znajduje się tradycyjnie z prawej strony. Między powermeter a prędkościomierzem umieszczony jest kolorowy wyświetlacz (Premium), na którym cały czas wyświetlany jest między innymi zasięg z napędem elektrycznym oraz aktualny tryb pracy. W dolnym segmencie wyświetlacza wielofunkcyjnego, w oddzielnym polu LED, napis READY po uruchomieniu silnika informuje o gotowości silnika elektrycznego do jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Volkswagen Golf GTE (2015)
  6. więcej -> Volkswagen Golf GTE. Co to takiego? | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. First Start Engine 1JZ-GTE http://www.youtube.com/watch?v=-hNfdcgzqaM&list=TL0fmyMrsC5gdzHQd1Sd6Lf3plOn6Va1-Q
  8. Lamborghini Espada 400 GTE S2 Lamborghini Espada 400 GTE to sportowy model Lamborghini, produkowany w latach 1969 - 1972. Następca Espady 400 GT. Druga seria Espady, czyli 400 GTE zadebiutowała na Salonie w Brukseli w 1970 roku. Produkcja modelu rozpoczęła się w listopadzie 1969, a do salonów trafił w styczniu 1970. Konstrukcja samochodu się nie zmieniła. Dotyczy to również nadwozia. Na pierwszy rzut oka S1 i S2 są identyczne. Dopiero pod koniec produkcji pojawiły się nowe światła z tyłu. Zmiany znajdziemy wewnątrz: plastikowy panel wskaźników został zastąpiony nowym o klasycznym kształcie. W środku dominuje skóra i drewno. Jedną z wad wcześniejszej Espady była słaba wentylacja wnętrza, w modelu GTE zostało to poprawione. Zamontowano nowe wloty powietrza, m.in. na konsoli środkowej i z tyłu, dla pasażerów tylnej kanapy. Ponadto tylne okna można było teraz uchylić. Do Espady 400 GTE można było zamówić dodatkowo klimatyzację i wspomaganie kierownicy. Dla bardzo bogatych stworzono specjalną wersję Espada VIP. Była ona jeszcze bardziej luksusowa, wewnątrz był telewizor, bar i wygodniejsze fotele. Ponadto wersja VIP miała bardziej komfortowe zawieszenie. Espada GTE napędzana była zmodyfikowanym silnikiem Espady GT. Poprzez zwiększenie stopnia kompresji jego moc wzrosła do 257,5 kW (350 KM). Konsekwencją zmian we wnętrzu było zwiększenie masy do 1635 kg. Osiągi - mimo zwiększenia mocy - pozostały prawie identyczne. Aby skutecznie zatrzymać taką masę inżynierowie zastosowali wentylowane tarcze na wszystkich kołach. W ciągu 2 lat sprzedano 575 szt. Espady GTE.
  9. [h=1]BMW Z4 GTE - Video[/h]
  10. Nowy BMW Z4 GTE na szybko...
  11. [h=1]2013 BMW Z4 GTE ALMS Race Car[/h]
×