Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'group' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 77 wyników

  1. Nowy rekord sprzedaży BMW Group w listopadzie 2014. W listopadzie br. BMW Group w skali globalnej wydała klientom łącznie 188 342 pojazdy BMW, MINI i Rolls-Royce, a więc o 7,6% więcej niż rok przedtem (174 992). W ciągu pierwszych 11 miesięcy 2014 r. BMW Group dostarczyła klientom łącznie 1 902 699 pojazdów, o 7,1% więcej niż rok wcześniej (1 777 012). Sprzedaż marki BMW wzrosła w listopadzie o 6,2%, do łącznie 158 953 pojazdów, co jest nowym rekordem miesiąca (poprzedni wynosił 149 659 sztuk). Rok do roku sprzedaż również wzrosła o 9% (1 633 722 wobec 1 499 303). W ciągu 2 miesięcy sprzedaży nowy modem BMW serii 2 Active Tourer znalazł 6918 nabywców. W br. sprzedano 104 910 sztuk BMW serii 4 oraz 16 204 – BMW X4, które weszło na rynek w lipcu. Stabilny wzrost sprzedaży notują modele o ugruntowanej już pozycji rynkowej: BMW serii 3 o 2,8% (432 064 wobec 420 401), BMW serii 5 o 2,5% (340 423 wobec 332 274), a BMW X5 o rekordowe 34,7% (131 425 wobec 97 574). Sprzedaż innowacyjnych modeli BMW i wyniosła w tym roku niemal 15 000 sztuk, z czego i3 – 13 849, a i8 – 1129. MINI zanotowało w listopadzie kolejny rekord miesiąca. Globalna sprzedaż wyniosła 29 018, co oznacza wzrost o 16,7% (24 873 rok temu). Nowa generacja MINI 3D: wzrost o 26,3% (13 248 wobec 10 488), a nowy model MINI 5D znalazł w ciągu miesiąca już 4033 nabywców. Zmiana generacyjna wciąż wpływa na globalny roczny wynik, wynoszący –3,3% (265 404 wobec 274 575). BMW Motorrad wciąż się rozwija. W listopadzie wydano 7411 motocykli i maxi-scooterów (+0,9%), w skali roku wzrost wyniósł 7,0%. Źródło: BMWGroup
  2. [h=1]Wzrost sprzedaży BMW Group również w sierpniu.[/h] Wzrost sprzedaży BMW Group również w sierpniu – 145 902 pojazdy sprzedane w sierpniu: wzrost o 4,5% – w całym roku 1 330 077 sprzedanych pojazdów: wzrost rok do roku o 6,7%. BMW Group zanotowała najlepszy sierpień w historii: w skali globalnej klientom dostarczono 145 902 pojazdy (w sierpniu ub.r.: 139 650, +4,5%). Również sprzedaż w skali roku jest wyższa niż kiedykolwiek: klienci odebrali 1 330 077 pojazdów marek BMW, MINI i Rolls-Royce, co oznacza wzrost o 6,7% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego (1 246 502). W sierpniu sprzedaż marki BMW wzrosła o 6,2% – klienci odebrali 126 152 pojazdy (ub.r.: 118 744), zaś w skali roku sprzedaż wzrosła dla marki BMW aż o 9,5% (1 151 904 wobec 1 051 567 szt.). Klienci odebrali o 5,0% więcej modeli serii 3 (305 612 szt.), wprowadzona w zeszłym roku do sprzedaży seria 4 jest wielkim sukcesem (sprzedano 67 375 aut), wzrost sprzedaży zanotowała także seria 5 – o 5,4% (250 924). Imponująco wygląda dynamika sprzedaży modeli X: X3 znalazło 103 876 nabywców (+3,8%), a nowe BMW X4, sprzedawane dopiero od lipca br., już 3640. Sprzedaż BMW X5 poszybowała w górę aż o niesłychane 33,1% (90 633 sztuk). Elektryczne i superinnowacyjne BMW i3 skusiło w ciągu roku 8401 klientów. Sprzedaż marki MINI zmniejszyła się w sierpniu – wydano 19 504 auta (–5,6%), a w skali roku (w związku ze zmianą modelową MINI hatchback) – o 9,0% (175 658). BMW Motorrad zwiększyło sprzedaż o 7,6% (90 226 motocykli i maksiskuterów) w skali roku. W sierpniu wydano 7587 sztuk (–1,6%). Sprzedaż BMW Group w/do 08.2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD]sprzedaż 08.2014 szt. [/TD] [TD]dynamika % wobec 08.2013 [/TD] [TD]w skali roku z 08.2014 włącznie [/TD] [TD]dynamika % wobec 2013 [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW Group Samochody [/TD] [TD]145 092 [/TD] [TD]+4,5 [/TD] [TD]1 330 077 [/TD] [TD]+6,7 [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW [/TD] [TD]126 152 [/TD] [TD]+6,2 [/TD] [TD]1 151 904 [/TD] [TD]+9,5 [/TD] [/TR] [TR] [TD]MINI [/TD] [TD]19 504 [/TD] [TD]–5,6 [/TD] [TD]175 658 [/TD] [TD]–9,0 [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW Motorrad [/TD] [TD]7587 [/TD] [TD]–1,6 [/TD] [TD]90 226 [/TD] [TD]+7,6 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: BMW Group
  3. Rekordowa sprzedaż BMW Group w lipcu. Sprzedaż wzrosła o 7,6% do 163 959 sztuk – Dostawy do klientów rok do roku wyższe o 7,0%, 1 184 170 szt. – Ponad milion pojazdów marki BMW sprzedano w pierwszych 7 miesiącach. Monachium. W lipcu br. sprzedaż BMW Group sięgnęła nowego rekordu: łącznie 163 959 sztuk w skali świata, wzrost o 7,6% rok do roku (2013: 152 351 szt.). Także globalna sprzedaż rok do roku najlepsza w historii: 1 184 170 pojazdów dostarczono do klientów w ciągu pierwszych 7 miesięcy roku (2013: 1 106 852, +7,0%) Globalna sprzedaż marki BMW wzrosła o 8,4% d 139 399 szt. w lipcu (2013: 128 596), dając łącznie 1 025 747 szt. w br. – to pierwszy raz, kiedy sprzedano ponad milion aut w tak wczesnym okresie roku (2013: 932 823, +10%). Wiele segmentów modelowych wykazuje stałą tendencję wzrostową. Dostawy bestsellera, BMW serii 3, wzrosły do 271 720 szt. (2013: 255 745, +6,2%), a nowo wprowadzona seria 4 zanotowała sprzedaż 57 524 szt. Sprzedaż serii 5 wzrosła o 7,4% w pierwszych 7 miesiącach roku, do 223 587 szt. (2013: 208 093). Sprzedaż rodziny X wciąż rośnie: w lipcu pierwszy klient odebrał model X4, a w pierwszym miesiącu sprzedaży zamówiono 1296 szt. przy stałym wysokim popycie. Trwa spektakularny wzrost sprzedaży BMW X5 ze wzrostem rok do roku na poziomie 31,4%, do 79 537 szt. (2013: 60 544). W rok po międzynarodowej premierze elektrycznego modelu i3 jego sprzedaż wzrosła do 6620 rok do roku. Sprzedaż MINI jest wyższa niż rok temu, to najlepszy lipiec w historii marki: do klientów na całym świecie dostarczono 24 259 szt. (2013: 23 515, +3,2%) i spodziewa się, że ten pozytywny trend utrzyma się w drugiej połowie roku). Sprzedaż nowego MINI htb. 3. generacji, wzrosła o 22,3% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, do 11 970 szt. dostarczonych w lipcu (2013: 9785). Rok do roku sprzedano 156 154 szt. MINI (2013: 172 314, –9,4%). BMW Motorrad uzyskało najwyższy wynik w historii, dostarczając 11 661 motocykli i maxiskuterów (2013: 11 241, +3,7%). W ciągu br. sprzedano 82 639 szt., co oznacza poważny wzrost o 8,5% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Zyski BMW Group na wszystkich kontynentach W pierwszych 7 miesiącach br. w Azji dostarczono 373 594 pojazdów BMW i MINI – wzrost o 17,2% (2013: 318 821). Chiny kontynentalne zanotowały imponujący wzrost o 21,8%, łącznie do 261 919 szt. (2013: 214 994). Innym tygrysem tego regionu jest Korea Południowa, gdzie wydano 25 736 szt. (2013: 22 053, +16,7%). Sprzedaż BMW i MINI stale rośnie w regionie Ameryk. Rok do roku region zanotował wzrost o 3,6%, do 259 658 szt. (2013: 250 517). W samych USA za pierwszych 7 miesięcy sprzedaż wyniosła 213 754 pojazdy, wzrost o 5,4% (2013: 202 780). Rekordowa sprzedaż BMW Group w lipcu W Europie sprzedaż wzrosła o 2,8% od początku roku, 513 707 szt. BMW i MINI (2013: 499 902). W lipcu zdecydowanie wzrosła sprzedaż w Wielkiej Brytanii – na 4. największym rynku Grupy – o 9,3% (12 920, 2013: 11 825), a rok do roku o 2,5% do 111 261 pojazdów (2013: 108 578). Rynek niemiecki wzrósł znacznie w lipcu, o 8,7% do 23 646 pojazdów. Źródło: BMW Group
  4. BMW Group intensywnie pracuje nad opracowaniem systemów indukcyjnego ładowania samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in. Monachium. Przyjemność z jazdy i zrównoważony rozwój łączą się w niespotykany dotąd, znakomity sposób we w pełni elektrycznym BMW i3 oraz w sportowym samochodzie hybrydowym plug-in BMW i8. Ich wysokonapięciowe akumulatory można naładował łatwo i szybko dzięki BMW Wallbox, stanowiącemu element portfolio 360° ELECTRIC. Jednak BMW podjęło rolę lidera w poszukiwaniach innowacyjnych technologii, które uczynią jazdę bezemisyjną jeszcze bardziej atrakcyjną. Następnym krokiem w rozwoju technologii ładowania powinny być systemy indukcyjnego ładowania baterii wysokonapięciowych. Najważniejszą zaletą takich systemów jest bezkablowe połączenie między akumulatorami pojazdu a źródłem zasilania. Producenci samochodów Daimler i BMW Group podpisali umowę o wspólnym konstruowaniu i wdrażaniu zestandaryzowanej technologii indukcyjnego ładowania samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. System składa się z dwóch elementów: wtórnej pętli w podłodze samochodu oraz płyty bazowej z pierwotną pętlą indukcyjną pod samochodem, np. w podłodze garażu. System ma wytwarzać elektromagnetyczne pole, transmitujące bezprzewodowo energię poprzez zmienne pole magnetyczne między pętlami indukcyjnymi, z wydajnością 3,6 kW. Wydajność tego typu systemu – 90% – pozwala na efektywne i bardzo dogodne ładowanie akumulatorów. Dalszy rozwój systemu ma na celu minimalizację czasu ładowania. Dziś w pełni funkcjonalny prototyp stacji indukcyjnej pozwala naładować do pełna akumulatory BMW i8 w ciągu 2 godzin. Przewiduje się, że w przyszłości moc ładowania można będzie zwiększyć do 7 kW, dzięki czemu także wyłącznie elektryczne pojazdy można będzie ładować od zera do pełnej pojemności w ciągu nocy. Ładowanie indukcyjne ma wiele zalet, nie tylko w kwestii komfortu użytkowania bez konieczności podłączania kabli. Indukcyjna stacja ładowania działa bezproblemowo we wszelkich warunkach pogodowych, ani śnieg, ani deszcz nie mają wpływu na jej wydajność i funkcjonowanie, więc przy należytym zabezpieczeniu wszystkich jej elementów można ją montować na dworze. Podczas procesu ładowania promieniowanie elektromagnetyczne jest utrzymywane na minimalnym poziomie i w minimalnej przestrzeni. Procedura jest stale monitorowana i zostaje przerwana, jeśli między pętle dostanie się jakiekolwiek obce – żywe czy martwe – ciało. Podobnie jak w przypadku dzisiejszych stacji ładowania, każdy z elementów procesu ładowania będzie można nadzorować, obserwować i regulować zdalnie – także za pomocą aplikacji smartfonowych. Źródło: BMW Group
  5. BMW Group sprzedała ponad milion pojazdów w pierwszych 6 miesiącach roku 2014 – więcej niż kiedykolwiek dotąd w ciągu jednego półrocza. Klientom na całym świecie wydano 1 020 211 pojazdów, co oznacza wzrost o 6,9% w porównaniu z tym samym okresem ub.r. (954 501 szt.). Także sprzedaż w samym czerwcu osiągnęła rekordowy poziom: wydano o 4,8% więcej pojazdów – 193 342 (w ub.r. – 184 489). „Po raz pierwszy sprzedaliśmy ponad miliona samochodów w pierwszej połowie roku – to dowód na siłę naszych marek premium w BMW Group” – powiedział Ian Robertson, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Czerwiec to kolejny z długiej serii miesięcy rekordowych, potwierdzających iż jesteśmy na dobrej drodze do sprzedania ponad 2 mln pojazdów w roku 2014. Mamy zamiar kontynuować wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku, gdy w salonach pojawią się tak ekscytujące auta jak BMW X4 czy BMW serii 2 Active Tourer.’ W skali świata sprzedaż pojazdów marki BMW wzrosła w czerwcu o 7,3%, do 164 214 (153 075). Od początku roku klienci na całym świecie odebrali 886 347 pojazdów marki BMW – to wzrost o 10,2% wobec zeszłorocznych 804 227 sztuk. Sprzedaż aut marki MINI zgodnie z przewidywaniami jest wciąż niższa od zeszłorocznej (131 896 sztuk wobec 148 799 w ub.r., –11,4%). Jednak sprzedaż nowego MINI hatchback, podstawowego modelu, który w nowej swej generacji pojawił się w salonach w marcu, zaczyna odzwierciedlać pozytywną reakcję klientów, wykazując wzrost o 3,2%. Pozytywny trend wzrostowy będzie obserwowany przez resztę roku. Sprzedaż marki Rolls-Royce w pierwszej połowie roku wyniosła 1968 sztuk, 0 33,4% więcej niż w ub.r. (1475). Rolls-Royce notuje wciąż bardzo duży popyt na model Wraith, wyraźną reakcję rynku na świeżo wprowadzony model Ghost Series II oraz popyt na rodzinę Phantom. Dobrą sprzedaż raportują region Azji i Pacyfiku, Bliski Wschód i Europa. W połowie roku USA wyprzedziły Chiny jako największy rynek marki na świecie. Marka planuje dalszy silny wzrost i rekordowy rok 2014. Globalna sprzedaż BMW Motorrad wyniosła w pierwszej połowie roku 70 978 motocykli i skuterów, co oznacza wzrost o 9,3% wobec ub.r. (64 941). W samym czerwcu sprzedano 11 827 pojazdów (12 541, –5,7%). Na trzech głównych rynkach zanotowano globalny wzrost. W Azji BMW Group dostarczyła klientom 321 915 pojazdów BMW i MINI, co oznacza wzrost o 18,3% (272 100). Rekordowe wzrosty zanotowano w Korei Południowej (+19,3%) oraz w Chinach kontynentalnych (+23,1%). W regionie Ameryk wzrost jest stały, dla marek BMW i MINI wyniósł 3,4%. W samych USA wyniósł 5,1%, w Meksyku – o 6,2%. Sprzedaż BMW Group w Europie także poszła w górę, wzrastając o 2,1%. W samym czerwcu na rodzimym rynku, w Niemczech, o 2,4%. Źródło: BMW Group
  6. Fiat Group Automobiles w piątej edycji „NGVA Europe”. Podczas imprezy organizowanej przez NGVA (Natural Gas Vehicle Association), odbywającej się w Brukseli od 7 do 10 lipca, Fiat umacnia swoją pozycję lidera w branży samochodów zasilanych gazem ziemnym. Gotowe do jazd próbnych są wersje Natural Power Fiata Punto i Fiata Doblò Cargo, reprezentujące najszerszą dostępną w Europie gamę bi-fuel (metan/benzyna). Od 1997 roku aż po dziś, Fiat sprzedał ponad 600.000 samochodów osobowych i dostawczych w wersji Natural Power. Możliwość przetestowania również Fiata Pandy Natural Power wyposażonego w silnik TwinAir Turbo zasilanego metanem – „Best Green Engine of the Year 2013", który łączy zalety ekologiczne płynące z zasilania metanem z mocą oraz przyjemnością jazdy gwarantowaną przez technologię Turbo TwinAir. Fiat Group Automobiles jest obecny ze swoim stoiskiem na wystawie „NGV Europe International Show and Workshops" w Brukseli, trwającej od 7 do 10 lipca. Piąta edycja imprezy jest organizowana przez NGVA Europe (European Natural and bio Gas Vehicles Association), Europejskie Stowarzyszenie Pojazdów Zasilanych Gazem Ziemnym, które skupia czołowe przedsiębiorstwa europejskie, wśród których znajduje się FGA, a którego misją jest rozwijanie zrównoważonego i korzystnego rynku dla tego typu pojazdów w całej Europie. Fiat Group Automobiles zdecydował się również objąć funkcję „złotego” sponsora imprezy, potwierdzając swoje zaangażowanie w zrównoważony transport, zarówno, by przyczynić się do rozpowszechnienia użytkowania metanu, jak i przedstawić szerszej publiczności bardziej ekologiczne rozwiązania, które już teraz pojawiają się rynku. Jakiś konkretny przykład? Trzy egzemplarze uczestniczące w teście: Fiat Punto 1.4 Fire Natural Power (70 KM i 115 g/km CO2), Doblò 1.4 T-Jet Natural Power (120 KM i 134 g/km CO2) oraz Panda 0.9 TwinAir Turbo Metan (80 KM i 86 g/km CO2). Wyróżniony tytułem „Best Green Engine of the Year 2013" i dostępny w modelach Fiat 500L i 500L Living, silnik ten łączy technologie MultiAir, turbo i „downsizingu” z technologiami zasilania metanem. W porównaniu do wersji benzynowej, ten rewolucyjny, dwucylindrowy silnik bi-fuel posiada specyficzne elementy układu zasilania, takie jak: kolektor ssący, wtryskiwacze, elektroniczny system sterowania silnikiem oraz gniazda zaworowe o specjalnej geometrii, wykonane z wytrzymałych materiałów. To doskonałe połączenie wszystkich komponentów z najbardziej zaawansowanymi technologiami, takimi jak system MultiAir i turbosprężarka, oprócz tego, że gwarantuje maksymalną niezawodność, to nie wpływa w żaden sposób na osłabienie osiągów i sterowności samochodu, kiedy napędzany jest on metanem. Wśród bogatego programu warsztatów, okrągłych stołów oraz konferencji, na pierwszy plan wysuwa się wystąpienie Massimo Ferrera (EMEA Powertrain Engineering, Research & Technology - Alternative Fuels) oraz Maurizio Consalvo (EMEA Product Planning, Head of 2020 project). Ten ostatni, 8 lipca uczestniczyć będzie w warsztatach „Successful policies" i przedstawi bogate doświadczenia Fiata na rynku włoskim i europejskim w produkcji samochodów zasilanych metanem, podkreślając znaczenie zintegrowanego podejścia, które obejmuje zarówno przemysł, jak i instytucje, do zapewnienia rozwoju tej kluczowej dla zrównoważonego rozwoju technologii. 9 lipca wystąpi natomiast Massimo Ferrera, który na warsztatach „Vehicles & Engines Technologies" skoncentruje się na postępie technologicznym, który wyprowadził Fiata na pozycję aktualnego lidera tej branży oraz na dalszych pracach badawczo-rozwojowych, takich jak na przykład prace nad biogazem, dzięki którym metan będzie przynosił korzyści analogiczne do tych, płynących z energii produkowanej przez odnawialne źródła. Fiat uważa, że na polu alternatywnych paliw silniki metanowe są aktualnie najwłaściwszym wyborem technologicznym, przyczyniającym się do redukcji zanieczyszczeń w rejonach miejskich i do zmniejszenia emisji spalin. Silniki zasilane metanem redukują do minimum najbardziej szkodliwe spaliny, takie jak cząstki stałe (zredukowane praktycznie do zera), tlenki azotu i węglowodory, które powodują tworzenie się innych zanieczyszczeń. Poza tym, w porównaniu do silników benzynowych o 23% zmniejszona jest emisja CO2. Tak więc metan jest najczystszym i najbardziej ekonomicznym paliwem dostępnym na dzień dzisiejszy, a oprócz tego jest potencjalnie odnawialnym źródłem, dzięki rozwojowi prac nad biogazem. Od ponad 15 lat, Grupa Fiat jest głównym europejskim producentem samochodów zasilanych metanem (OEM), jedynym oferującym najszerszą gamę pojazdów przyjaznych dla środowiska z zasilaniem bi-fuel (metan/benzyna), który spełnia oczekiwania szerokiej rzeszy Klientów, w tym tych z branży dostawczej: od 1997 roku do dzisiaj Fiat sprzedał ponad 600 tysięcy samochodów osobowych i dostawczych w wersji Natural Power. Źródło: Fiat Auto Poland
  7. BMW Group mocno wystartowała w nowy rok finansowy. Monachium. BMW Group zanotowała w pierwszym kwartale roku 2014 wzrost sprzedaży, obrotów i wyników finansowych w skali koncernu, a także umocniła się na pozycji wiodącego w skali świata producenta samochodów klasy premium. Obroty koncernu wzrosły o 3,9% – do 18 235 mln euro. Mimo wysokich nakładów na nowe technologie, wzrostu kosztów osobowych oraz zwiększonej intensywności konkurencji, wynik EBIT wzrósł o 2,6% do 2 090 mln euro. Przychód przed opodatkowaniem wzrósł o 11,9%, a nadwyżka koncernowa – o 11,4% (do 1 462 mln euro). W segmencie samochodów zanotowano wynik finansowy przed opodatkowaniem 1 643 mln euro przy obrotach wyższych o 4,1% (16 559 mln euro). Marka BMW potwierdziła w ubiegłym kwartale swą wiodącą pozycję w segmencie premium, po raz pierwszy wydając ponad 400 000 pojazdów. Sprzedaż globalnie wzrosła o 12,3% do 428 259 samochodów. Modele BMW serii 3, 5 i 6 oraz X5 były liderami swoich segmentów. Niezmiennie wysoki jest popyt na BMW i3. W pierwszym kwartale wydano w skali świata 2022 sztuki tego innowacyjnego samochodu elektrycznego, ale liczba ta z pewnością zostanie poprawiona wraz z poprawą dostępności modelu, jako że dotąd większość wyprodukowanych egzemplarzy stanowiła samochody testowe i prezentacyjne. W samym miesiącu marcu sprzedano ok. 1000 i3. Zgodnie z przewidywaniami w pierwszym kwartale spadła sprzedaż marki MINI, jako że po zapowiedzi wejścia na rynek nowej generacji najważniejszego wariantu modelowego klienci wstrzymali się z decyzjami o zakupie (-12,5%), ale zainteresowanie nowym modelem jest tak duże, że już od lata trend powinien się nie tylko odwrócić, ale skokowo się poprawić. Za to sprzedaż pozostałych modeli jest co najmniej zadowalająca: Countryman: +6,6%, a Paceman z 729 sztuk w zeszłym roku do 4075 sztuk. Rolls-Royce pozostał bezdyskusyjnym liderem ultraluksusowych pojazdów. Po czterech latach rekordowej sprzedaży pierwszy kwartał 2014 r. przyniósł kolejny wzrost sprzedaży o niesamowite 39,7%. BMW Motorrad: wzrost sprzedaży, obrotów i zysku. Łagodna zima w Europie i wcześniejszy start sezonu motocyklowego pozwoliły na poprawę wyników: sprzedaż wzrosła o 16,1%, obroty wzrosły o 8,3%, EBIT aż o 25,5%, a wynik przed opodatkowaniem o 26%, do 60 mln euro. Źródło: BMW Group
  8. Tomasz Jakubek laureatem nagrody BMW Group Polska w konkursie FameLab 2014! BMW Group Polska już po raz trzeci wspierała ten prestiżowy konkurs dla młodych naukowców. Jego finał odbył się 10 maja w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Warszawa. Tomasz Jakubek otrzymał specjalną nagrodę BMW dla najbardziej elektryzującego i innowacyjnego famelabera. Laureat odwiedzi w nagrodę fabrykę samochodów BMW w Lipsku, gdzie produkowane jest BMW i3, pierwszy elektryczny samochód w segmencie premium. „Tomasz Jakubek zachwycił nas swoją prezentacją dotyczącą katalizatorów obniżających temperaturę spalania i eliminujących szkodliwą substancję powstającą przy spalaniu węgla, zwaną sadzikiem, która odzwierciedla priorytety BMW - marki stawiającej na innowacyjność“ powiedziała Katarzyna Gospodarek, Corporate Communications Manager BMW Group Polska. „BMW od wielu lat inwestuje w badania, których wynikiem są dziesiątki innowacyjnych wynalazków prowadzących do udoskonalania pojazdów mających istotny wpływ na środowisko naturalne oraz komfort życia zarówno kierowców, jak i pieszych.” Zwyciężczynią tegorocznej edycji konkursu FameLab 2014 została dr Joanna Bagniewska, który zaprezentowała wyniki badań przeprowadzonych na chomikach. Jak się okazało, pod wpływem dużej ilości melatoniny, czyli hormonu snu, wydzielającego się w okresach ciemności, chomikom zaczęły kurczyć się jądra. Jednak – jak przekonywała zwyciężczyni – pomimo faktu, że melatonina jest odpowiedzialna za czuwanie i sen również u człowieka, to ta przypadłość nie grozi jednak mężczyznom. Tym samym, badaczka zwróciła uwagę na konieczność ostrożnej analizy wyników badań przeprowadzanych na zwierzętach. Laureat konkursu otrzymał 30 000 zł na cele naukowe oraz 5 000 zł na wybrany przez siebie cel. Dr Joanna Bagniewska będzie reprezentowała Polskę podczas międzynarodowego finału projektu w Cheltenham w Wielkiej Brytanii. FameLab to międzynarodowy konkurs adresowany do młodych fizyków, inżynierów, biotechnologów oraz innych eksploratorów nauk ścisłych. Każdy z nich ma zaledwie trzy minuty, by w jasny, zrozumiały i atrakcyjny sposób przedstawić wybrane zagadnienie ze swojej dziedziny oraz przekonać do siebie jury i publiczność. W prezentacji można użyć dowolnych rekwizytów, które nie są multimedialne i badacz jest w stanie sam wnieść je na scenę. Organizatorem polskiej edycji FameLabu jest Centrum Nauki Kopernik. Tegoroczne jury konkursowe tworzyli: profesor Marek Abramowicz, światowej sławy astrofizyk, dr hab. Jacek Wiśniewski, badacz zajmujący się konstruowaniem przekazów społecznych oraz kreacją znaczeń, dziennikarka i popularyzatorka nauki oraz zastępczyni dyrektora Centrum Nauki Kopernik - Irena Cieślińska, a także dziennikarz Piotr Najsztub. Galę poprowadził znany historyk i publicysta, Jan Wróbel. Źródło: BMW Group
  9. Porozumienie Fiat Group Automobiles, Chrysler Group International i GAC Group o produkcji pojazdów Jeep w Chinach na rynek lokalny. Fiat Group Automobiles S.p.A., Chrysler Group International LLC i Guangzhou Automobile Group Co., Ltd (GAC Group) poinformowały o rozszerzeniu współpracy w ramach joint-venture na rynku chińskim. Stosowne porozumienie pomiędzy trzema partnerami zostało podpisane 19 kwietnia br. w Pekinie. Zgodnie z tym porozumieniem, joint-venture GAC-Fiat rozpocznie zlokalizowaną w Chinach produkcję trzech nowych modeli Jeep’a z przeznaczeniem na rynek lokalny, powiększając w ten sposób portfolio pojazdów typu SUV tej marki, dostępnych obecnie dla chińskiej klienteli tylko z dostaw importowych. Rozszerzenie współpracy i związany z tym pakiet projektów rozwojowych został już zaaprobowany przez odpowiednie agendy rządowe. Finalizacja planów lokalnej produkcji, w tym także modelu przeznaczonego tylko na rynek chiński, przewidziane jest już w najbliższym czasie – z założeniem jej rozpoczęcia pod koniec 2015 roku. „Opublikowany dzisiaj komunikat o poszerzeniu współpracy to kolejny rozdział ukierunkowanej ekspansji marki Jeep w skali globalnej.” – powiedział Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiat S.p.A oraz przewodniczący i dyrektor generalny Chrysler Group LLC – „Równie istotna jest dla nas rosnąca obecność na rynku Chin we współpracy z tak renomowanym i cenionym partnerem jak Guangzhou Automobile Group.” „Wprowadzenie marki Jeep, światowego producenta pojazdów SUV do GAC-Fiat oznacza nową fazę współpracy pomiędzy Grupami GAC i Fiata-Chryslera. Oprócz istotnego impulsu dla dalszego rozwoju naszego joint-venture, jest to także perspektywa oferty produktowej i obsługowej klasy Premium dla klienta chińskiego.” – stwierdził w odpowiedzi Zhang Fangyou, przewodniczący GAC Group. Pojazdy marki Jeep powstawać będą w Guangzhou, gdzie celem stworzenia niezbędnego potencjału produkcyjnego na potrzeby rynku Państwa Środka, GAC-Fiat otwiera nowy zakład wytwórczy. Zamiarem Fiat-Chrysler i GAC Group jest stałe zacieśnianie współpracy pod kątem oczekiwań i potrzeb klienteli chińskiej oraz przyspieszenie lokalizacji wybranych modeli Jeep’a w ramach rozwoju działalności joint-venture GAC-Fiat. W roku 2013 sprzedaż światowa pojazdów marki Jeep wyniosła 731.000 sztuk, wykazując wzrost rok do roku w wysokości 4 procent oraz 29 procent na samym tylko rynku Chin. Marzec 2014 zamknął się najlepszym w 73-letniej historii Jeep’a wynikiem globalnej sprzedaży niemal 85.000 sztuk. Największym poza Ameryką Północną rynkiem sprzedaży dla marki Jeep jest obecnie Chińska Republika Ludowa, gdzie w roku 2013 nabywców znalazło prawie 63.000 pojazdów z logo Jeep. Źródło:Fiat Auto Poland
  10. Reorganizacja Fiat S.p.A. w wyniku przejęcia Chrysler Group LLC. Dzisiaj Zarząd Fiat S.p.A. („Fiat”) zatwierdził reorganizację spółki oraz utworzenie Fiat Chrysler Automobiles („FCA”), w pełni zintegrowanego, światowego producenta samochodów. Po przejęciu przez Fiata udziałów mniejszościowych Chrysler Group LLC od VEBA Trust, Zarząd Fiata rozpatrywał najwłaściwsze sposoby nowego zarządzania i nowej struktury firmy. Celem stworzenia Spółki, która pod względem wielkości i atrakcyjności dla rynków finansowych byłaby porównywana do najlepszych światowych konkurentów, Zarząd zadecydował o stworzeniu Fiat Chrysler Automobiles N.V., spółki zarejestrowanej w Holandii, która stanie się holdingiem Grupy. Akcje FCA będą notowane na giełdzie w Nowym Jorku i w Mediolanie. „Powstanie Fiat Chrysler Automobiles naznacza początek nowego rozdziału naszej historii. Podróż, która rozpoczęła się ponad dziesięć lat temu poszukiwaniem rozwiązań, które zapewniłyby Fiatowi właściwe miejsce na coraz bardziej złożonym rynku, zakończyła się połączeniem dwóch firm, każdej ze wspaniałą historią w przemyśle motoryzacyjnym, ale różnych, choć wzajemnie się uzupełniających pod względem cech i położenia geograficznego. FCA pozwala nam stawić czoła przyszłości z nową motywacją i energią”, powiedział John Elkann, prezes Fiata. “Dzisiejszy dzień – stwierdził Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata oraz prezes i dyrektor generalny Chrysler Group – jest jednym z najważniejszych w mojej karierze w Fiacie i Chryslerze. Pięć lat temu zaczęło w nas kiełkować marzenie o przemysłowej współpracy na światowym szczeblu, ale również o integracji kulturowej na wszystkich poziomach. Pracowaliśmy nad tym projektem z uporem i bez wytchnienia, aby przekształcić różnice w mocne strony i obalić wszelkie uprzedzenia narodowościowe i kulturowe. Teraz możemy powiedzieć, że udało nam się stworzyć solidne podstawy dla światowego producenta samochodów z bagażem doświadczeń i umiejętności na tym samym poziomie, co światowej klasy konkurenci. Przyjęcie międzynarodowej struktury zarządzania oraz przewidywane notowania, które poprawią wejście Grupy na światowej rynki z oczywistymi korzyściami finansowymi, będą dopełnieniem tego projektu”. Propozycja zatwierdzona przez Zarząd Fiata przewiduje, że udziałowcy Fiata otrzymają jedną nowo wyemitowaną akcję FCA dla każdej posiadanej akcji Fiata oraz że akcje FCA będą notowane na New York Stock Exchange (NYSE) a także na Mercato Telematico Azionario (MTA) w Mediolanie. Oczekuje się, że FCA będzie miało siedzibę dla celów podatkowych w Wielkiej Brytanii, ale wybór ten nie będzie miał wpływu na opodatkowanie, któremu podlegać będą spółki Grupy w poszczególnych krajach, w których prowadzona będzie ich działalność. Aby wesprzeć rozwój i obecność grupy stałych akcjonariuszy, FCA przyjmie system, który umożliwi również emisję specjalnych akcji z prawem do głosowania. Akcjonariusze Fiata, którzy będą uczestniczyć (nawet jako reprezentanci) w zgromadzeniu spółki, które zostanie zwołanie, aby przegłosować propozycję i zostaną udziałowcami spółki aż do zakończenia całej operacji, niezależnie od głosu oddanego na zgromadzeniu, będą mieć prawo do otrzymania, oprócz nowo wyemitowanych akcji FCA, takiej samej ilość akcji specjalnych z prawem głosu, które regulowane będą specjalnymi warunkami. Akcjonariusze FCA, którzy zatrzymają akcje zwyczajne przez okres trzech lat od chwili zamknięcia, nabędą prawo dostępu do systemu głosowania w oparciu o ich przywiązanie. Akcjonariusze FCA będą uprawnieni do zatrzymania akcji specjalnych z prawem głosu aż do momentu cesji akcji zwyczajnych. Celem tego systemu jest ułatwienie zbudowania stabilnej podstawy akcyjnej i długoterminowe nagradzanie akcjonariuszy, zapewniając jednocześnie Grupie większą elastyczność w dążeniu do realizacji celów strategicznych. Proponowana operacja wymaga zatwierdzenia odnośnej dokumentacji formalnej przez Zarząd, a następnie przez Zgromadzenie Akcjonariuszy Fiat. Doprowadzenie operacji do końca zależeć będzie od kilku warunków, takich jak stanie się spółką notowaną na giełdzie nowojorskiej NYSE oraz, że maksymalna kwota odszkodowań z tytułu skorzystania przez akcjonariuszy Fiata z prawa odstąpienia, a także z ewentualnego prawa sprzeciwu przez wierzycieli nie przekroczy 500 milionów euro. Spółka będzie notowana na MTA w Mediolanie po rozpoczęciu jej notowania na NYSE. Zakończenie operacji spodziewane jest przed końcem roku. Podjęte dzisiaj decyzje odnośnie spółki, zwłaszcza ta dotycząca siedziby podyktowane są potrzebami i możliwościami związanymi z faktem, że dzięki połączeniu koncernów Fiat i Chrysler powstaje jeden wielki międzynarodowy koncern samochodowy obecny na całym świecie. Aktualna organizacja oparta na czterech regionach operacyjnych nadal pozostanie centralną osią nowej Spółki. Wszystkie struktury, które wejdą w skład FCA będą kontynuowały swoją misję, w tym oczywiście zakłady produkcyjne we Włoszech i na świecie, bez żadnego wpływu na poziom zatrudnienia. Na początku maja 2014 Grupa zaprezentuje przedstawicielom świata finansów długoterminowy plan strategiczny. Źródło: Fiat Auto Poland
  11. [h=1]BMW Group Design uhonorowany pięcioma nagrodami GOOD DESIGN 2013.[/h] Wyróżnione zostały BMW serii 3 Gran Turismo, MINI Paceman, BMW R 1200 GS, BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe, a także film „The BMW Concept Ninety Story”. Monachium. BMW Group Design został pięciokrotnie uhonorowany za znakomitą stylistykę nagrodą GOOD DESIGN 2013: w kategorii „Transportation 2013” otrzymały ją BMW serii 3 Gran Turismo, MINI Paceman, BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe oraz BMW R 1200 GS. W kategorii „Graphics/Identity/Packaging 2013” triumfatorem został film „The BMW Concept Ninety Story”. Nagroda GOOD DESIGN jest najstarszą nagrodą za stylistykę na świecie i jedną z najbardziej renomowanych. Ustanowiona została w roku 1950 przez architektów Eero Saarinena, Raya i Charlesa Eamesów oraz kuratora MoMa Edgara Kaufmanna Jr. w Chicago. Przyznają ją Chicago Athenaeum, Muzeum Architektury i Designu oraz Europejskie Centrum Architektury, Sztuki Designu i Studiów Urbanistycznych. Międzynarodowe jury już od ponad 60 lat wyróżnia designerów i producentów za wyjątkowo innowacyjne, wizjonerskie produkty, koncepcje i idee. Za rok 2013 Chicago Athenaeum otrzymało kilka tysięcy zgłoszeń od wiodących przedsiębiorstw z 48 krajów świata. Łącznie jury wyróżniło przeszło 700 wyjątkowych produktów w najróżniejszych kategoriach, które przekonały do siebie formą, funkcją i estetyką. Zwycięzcy będą ogłoszeni w katalogu GOOD DESIGN 2013/2014. BMW serii 3 Gran Turismo gwarantuje wysoki komfort podróżowania w wyjątkowej atmosferze salonki. łączy w sobie sportowe geny, klasę limuzyny i funkcjonalność kombi, charakteryzującą BMW serii 3 Touring. Wyjątkowa osobowość auta znajduje podkreślenie w pozbawionych ramek szybach, dach o miękkiej linii coupe oraz elektrycznie sterowaną, automatycznie podnoszoną i zamykaną klapę bagażnika. MINI Paceman to pierwsze sportowo-rekreacyjne coupe SAV w segmencie premium w klasie samochodów małych i kompaktowych. Kombinacja sportowego designu, sylwetki coupe i wysokiej jakości wnętrza czynią z Pacemana pioniera wśród innowacyjnych środków komunikacji miejskiej. Bezdyskusyjnym wzorcem perfekcyjnego opakowania dla perfekcyjnej konstrukcji jest BMW R 1200 GS. Znakomicie dobrana mowa form w połączeniu z atletyczną konstrukcją – oto najlepszy opis nowego wcielenia tej motocyklowej ikony. Typowe BMW, ale widziane oczami najwyższej klasy włoskich stylistów: BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe to wynik pierwszej współpracy dwóch spośród najbardziej utytułowanych przedsiębiorstw na świecie. Szczytowy wytwór stylistyczny powstały w ścisłej współpracy najlepszych: pełna charakteru osobowość w luksusowej klasie wyższej. Nagrodzony film „The BMW Concept Ninety Story” pokazuje historię tworzenia prototypu tak właśnie nazwanego motocykla, który powstał z okazji 90-lecia BMW Motorrad we współpracy z renomowaną manufakturą motocykli typu custom – „Roland Sands Design”. Wykonana ręcznie karoseria nawiązuje do samej esencji motocykla: jedności człowieka i maszyny. BMW Group Design otrzymywał już w poprzednich latach wielokrotnie wyróżnienia tą renomowaną nagrodą za design. Wśród triumfatorów z lat ubiegłych znalazły się m.in. BMW serii 6 Gran Coupe, BMW serii 3 limuzyna, BMW serii 6 Coupe, MINI Roadster, system BMW Travel & Comfort, a także BMW M5. Źródło: BMW Group
  12. więcej -> Fiat przejmuje pozostałe udziały Chrysler Group | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Fiat przejmuje pozostałe udziały Chrysler Group LLC od VEBA Trust. W opublikowanym wczoraj komunikacie Fiat S.p.A. („Fiat”) informuje o zawarciu porozumienia z VEBA Trust1, na mocy którego Fiat North America LLC („FNA”) przejmuje całość udziałów własnościowych VEBA Trust w Chrysler Group LLC („Chrysler Group”) stanowiących 41,4616% wartości Chrysler Group poza władztwem FNA. Finalizacja tej transakcji przewidziana jest najpóźniej do 20 stycznia 2014 roku. W wyniku sprzedaży swoich udziałów w Chrysler Group, VEBA Trust otrzyma zagregowaną kwotę 3 mld 650 mln USD złożoną z: · kwoty specjalnej, płatnej przez Chrysler Group członkom VEBA Trust w wysokości ok. 1,9 mld USD (w tym wykład FNA na rzecz VEBA Trust w formie zaliczkowej)2 oraz · kwoty pozostałej w wysokości ok. 1,75 mld USD, płatnej w gotówce przez FNA z chwilą zamknięcia transakcji. Obie te kwoty pochodzić będą z aktualnie posiadanych zasobów gotówkowych Fiata i Chrysler Group. Równolegle z tą transakcją Chrysler Group i związek zawodowy UAW (United Automobile, Aerospace and Agricultural Workers of America) zawarły porozumienie w formie Memorandum of Understanding o dodatkowej wypłacie 700 mln USD przez Chrysler Group na rzecz VEBA Trust, płatnej w czterech równych ratach, z których pierwsza zapłacona będzie w momencie zamknięcia transakcji głównej, a pozostałe raty – w kolejne trzy rocznice po pierwszej płatności. Pierwsza rata na rzecz VEBA Trust uregulowana zostanie ze środków gotówkowych w dyspozycji Chrysler Group. W zamian za powyższe świadczenia UAW podjął szereg zobowiązań dotyczących kontynuacji wsparcia dla reorganizacji produkcji w Chrysler Group oraz dalszej implementacji aliansu organizacyjnego Fiat-Chrysler, m.in. aktywnej współpracy w zakresie należytego wdrażania programów Fiat-Chrysler World Class Manufacturing (zarządzania produkcją według najwyższych standardów światowych) we wszystkich zakładach produkcyjnych koncernu, w tym metod oceny skuteczności i wydajności, a także intensyfikacji współdziałania w zakresie długoterminowych planów rozwoju Grupy. „Czekałem na ten moment od czasu, gdy przypadł nam udział w rekonstrukcji Chryslera jeszcze w roku 2009.” – stwierdził John Elkann, przewodniczący rady nadzorczej Fiata – „Ogrom pracy, zaangażowania i osiągnięć, jakie wykazał Chrysler w ciągu ostatnich czterech i pół lat to coś bardzo wyjątkowego, stąd z wielką przyjemnością chciałbym oficjalnie powitać dosłownie wszystkich z Chryslera w naszym zintegrowanym świecie, świecie Fiata i Chryslera.” Dyrektor generalny Fiata i szef Chryslera (CEO) Sergio Marchionne powiedział: „W życiu każdej korporacji i jej ludzi są chwile, które zapisują się w historii. Dla Fiata i Chryslera porozumienie z VEBA to właśnie taka chwila. Brak mi wprost słów uznania dla całego zespołu za wsparcie i dedykację wobec tego projektu integracji, który udało się nam dzisiaj doprowadzić do pomyślnego finału. Zunifikowana struktura własności pozwoli nam zrealizować wizję globalnego producenta samochodów o unikalnej kompozycji doświadczenia, wyobraźni i know-how, potężnej i zarazem otwartej organizacji zapewniającej swym pracownikom pełnię wyzwań zawodowych i osobistej satysfakcji.” W ramach obecnego porozumienia FNA i VEBA Trust uzgodniły rezygnację z postępowania cywilnego przed sądem Delaware w sprawie interpretacji umowy opcji kupna, na mocy której Fiat poprzez FNA, ubiegał się o możliwość wykupu udziałów VEBA Trust w Chryslerze. Udziały te przejęte zostają obecnie przez FNA na mocy zawartego porozumienia z VEBA Trust. Biorąc pod uwagę założenia transakcji o zakupie udziałów VEBA Trust w Chrysler Group, Fiat nie przewiduje konieczności zwiększenia kapitału własnego poprzez dodatkową emisję akcji. 1 VEBA – Voluntary Employees’ Beneficiary Association jest niezależnym funduszem ubezpieczeniowym (zdrowotnym) dla emerytowanych pracowników firmy Chrysler. 2 W przypadku braku zapłaty od Chrysler Group w przewidzianym terminie do 20 stycznia 2014, całość uzgodnionej kwoty zostanie zapłacona VEBA Trust przez Fiata w zamian za 100% tytuł własności Chryslera. Źródło: Fiat Auto Poland
  14. Volkswagen Group Polska z nowoczesnym centrum logistycznym Volkswagen Group Polska, oficjalny importer marek Volkswagen, Audi, Seat, ŠKODA, Porsche i Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce podpisał umowę dot. budowy nowoczesnego centrum logistycznego o powierzchni 30.000 mkw. Będzie to pod względem powierzchni druga inwestycja w Wielkopolsce i siódma w Polsce. Volkswagen Group Polska to dzisiaj największa grupa motoryzacyjna w Polsce, blisko co czwarty nowy samochód sprzedany w naszym kraju pochodzi z tej grupy*. „Cieszymy się niezmiernie z tej inwestycji. Nowe centrum logistyczne będzie większe od obecnej przestrzeni magazynowej o 6.000 mkw co gwarantuje nam zdecydowanie wyższą produktywność i znaczący wzrost efektywności procesu logistycznego” - powiedział Ralf Jochen Berckhan, Prezes Zarządu VW Group Polska. Nowe centrum logistyczne spowoduje również wzrost jakości świadczonych usług oraz możliwość ich poszerzenia. Stanislav Pekar, Dyrektor ds. Obsługi Posprzedażnej w VW Group Polska wyjaśnił: „Przygotowujemy się do wprowadzenia tzw. usługi SDD (Same Day Delivery) polegającej na realizacji zamówienia dealera w dniu, w którym ją zleca. Volkswagen Group Polska będzie tym samym prawdopodobnie pierwszą firmą w Polsce świadczącą tę usługę dla tak szerokiego grona odbiorców”. Piotr Cegieła, Dyrektor Logistyki w Volkswagen Group Polska podkreślił: „Nowy magazyn odznaczać się będzie wysokim stopniem automatyzacji w zakresie rozwiązań dla transportu wewnątrzmagazynowego oraz składowania. Wśród nowoczesnego wyposażenia wyróżnić możemy m.in. przenośniki rolkowe czy regały automatyczne. Nowa infrastruktura znacznie podwyższy komfort pracy, również w kontekście dostępnego zaplecza socjalnego. Budynek będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych”. Z myślą i w trosce o środowisko nowe centrum zostanie wybudowane w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne gwarantujące m.in.: duży dopływ naturalnego oświetlenia dziennego (okna będą stanowić 4% powierzchni dachu i 13% powierzchni ścian**), zachowanie temperatury 17 st. C w obiekcie dzięki nowoczesnym rozwiązaniom izolacyjnym. Deweloper zobowiązany jest dostarczyć budynek zgodny z certyfikacją BREEAM świadczącą o najwyższych standardach ekologicznych. Umowa została podpisana z firmą Segro***, która specjalizuje się w budowie nowoczesnych centrów logistycznych na terenie całej Europy. „Z radością witamy VW Group Polska wśród naszych klientów w Poznaniu. Zgodnie z założeniem strategicznym SEGRO, oferujemy naszym Klientom powierzchnie w pełni dostosowane do indywidualnych potrzeb prowadzonej przez nich działalności” – powiedział Paweł Sapek, Dyrektor ds. Rozwoju SEGRO na Europę Centralną. W procesie wyboru lokalizacji oraz negocjacji warunków komercyjnych inwestycji VW Group Polska reprezentował Jones Lang LaSalle. „Jesteśmy przekonani, że nowe centrum dystrybucyjne w Poznaniu w najwyższym stopniu spełni zakładane funkcje operacyjne, a warunki umowy pozwolą na maksymalizację korzyści płynących z inwestycji” – powiedział Tomasz Mika, Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych Jones Lang LaSalle w Polsce. Nowy obiekt zostanie wybudowany w miejscowości Komorniki, w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A2 łączącej Poznań ze Świeckiem, co pozwoli również w znaczący sposób obniżyć natężenie ruchu ciężarówek w centrum Poznania****. Uruchomienie inwestycji planowane jest na pierwszy kwartał 2015 roku. W przyszłości VW Group Polska planuje także rozbudowę nowego centrum logistycznego. * Liczba zarejestrowanych samochodów osobowych marek dostarczanych na rynek przez Volkswagen Group Polska w okresie od stycznia do listopada: Volkswagen: 23.597 szt., Audi: 5.010 szt., Seat: 1.640 szt., Skoda: 33.411 szt., Porsche: 389 szt. ** Standardem w Polsce są przeszklenia na poziomie 2% powierzchni dachu i 0% powierzchni ścian. *** SEGRO jest wiodącym Europejskim właścicielem-zarządcą oraz deweloperem nieruchomości przemysłowych, obsługującym ponad 1.600 klientów prowadzących działalność w różnych branżach przemysłu oraz skupionych w rożnych krajach. **** Obsługa magazynu przy ul. Krańcowej generuje roczny ruch na poziomie 7.500 ciężarówek. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. więcej -> DEALERZY | BMW Group rozbudowuje sieć | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. 2014 Kia Cadenza (Technology Group) Start Up, Exhaust, and In Depth Review
  17. Niezłe według mnie...
  18. The Ferrari 288 GTO - Group B Spec!!
  19. [h=3]BMW Group na targach IAA 2013 – Nieskończona radość z jazdy. Z Frankfurtu do San Francisco: na targach IAA BMW i3 pokona na napędzie elektrycznym 9100 km.[/h] Monachium. Na tegorocznych targach IAA BMW przedstawi kolejną odsłonę swojej koncepcji dynamiki jazdy: na prawie 300-metrowym torze na trzech poziomach zwiedzający będą mieli okazję poznać nieskończoną radość z jazdy, jaką oferują nowe modele BMW. BMW nawiązuje tym samym w nowy sposób do zapoczątkowanej w roku 2009 koncepcji ekspozycji targowej połączonej z aktywną jazdą. Z każdego punktu zwiedzający na IAA będą mogli podziwiać nowe produkty z różnej perspektywy. Takie połączenie targów i eventu, światowych premier aut i niezwykłej architektury wystawienniczej sprawi, że ekspozycja BMW będzie miała dla zwiedzających „panoramiczny” charakter. Steven Althaus, szef działu Brand Management BMW i Marketing Services BMW Group, o tegorocznej wystawie na IAA: „IAA to jedne z najważniejszych targów motoryzacyjnych na świecie, na którym zaprezentujemy nasze najnowsze produkty w bardzo emocjonalny sposób. Unikalnym elementem będzie przy tym prezentacja pojazdów na torze nawiązująca do hasła BMW „Radość z jazdy”. W tym roku na IAA jednym z najważniejszych naszych tematów będzie oczywiście mobilność elektryczna oraz prezentacja BMW i3 opartego wyłącznie na napędzie elektrycznym. Cieszymy się, że będziemy mogli przybliżyć zwiedzającym ten samochód, a także inne nowe produkty BMW Group.” Tegorocznym gwoździem programu BMW na IAA będą premiery modeli BMW i: w pełni elektrycznego BMW i3 oraz sportowej hybrydy plug-in BMW i8. W samym środku stoiska firmy znajdować się będzie tor w kształcie ósemki, na którym przedstawiciele prasy i po raz pierwszy również zwiedzający będą mieli okazję przejechać się BMW i3 oraz innymi debiutującymi modelami jeszcze przed wprowadzeniem ich na rynek. W ciągu dwunastu dni targów BMW i3 pokona na napędzie elektrycznym, a tym samym bezemisyjnie, łącznie 9100 km – co odpowiada odległości z Frankfurtu do San Francisco. Oprócz cogodzinnych BMW i Show na dużej scenie zwiedzający będą mogli zasiąść w pięciu różnie wyposażonych BMW i3 na „BMW i Walk”. Specjalnie wyszkoleni eksperci, tzw. „geniusze produktowi BMW”, będą przy tym odpowiadać na wszelkie pytania związane z koncepcją tych pojazdów. W uzupełnieniu do tego na wystawie zewnętrznej przed halą 11. będą prezentowane jeszcze inne samochody BMW i oraz temat infrastruktury ładowania. BMW i łączy wizjonerskie pojazdy, usługi mobilnościowe, inspirującą stylistykę oraz nową definicję pojęcia premium mocno zorientowaną na zrównoważony rozwój. Tym samym marka BMW i na nowo definiuje indywidualną mobilność. BMW i3 jest pierwszym na świecie samochodem elektrycznym premium zaprojektowanym od początku pod ten rodzaju napędu. Powstał przy tym samochód, który oferuje typową dla BMW autentyczną radość z jazdy i brak emisji spalin. BMW i8 to nowoczesny samochód sportowy doskonale sprawdzający się również w codziennej eksploatacji. Łączy on dynamikę samochodu sportowego ze zużyciem paliwa auta kompaktowego. Napęd hybrydowy plug-in umożliwia pokonywanie większości codziennych tras w bezemisjnym trybie elektrycznym. Oprócz tego na targach światową premierę będzie miał nowy przedstawiciel sportowo-eleganckich samochodów dwudrzwiowych BMW: BMW serii 4 Coupé. W segmencie premium klasy średniej model ten jest synonimem estetyki i radości z jazdy na najwyższym poziomie. We Frankfurcie będzie można będzie też zobaczyć nowe BMW X5, najpopularniejszy na całym świecie Sports Activity Vehicle, wyznaczający nowe standardy w zakresie radości z jazdy, luksusu i innowacyjności, oraz nowe modele BMW serii 5 i nowe modele BMW M Performance. BMW Concept Active Tourer Outdoor zaprezentuje na IAA wizję sprytnego, funkcjonalnego wnętrza dla miłośników sportów i spędzania czasu na wolnym powietrzu – w samochodzie kompaktowym segmentu premium. Oprócz tego na IAA 2013 zaprezentowane zostaną najnowsze innowacje z zakresu BMW EfficientDynamics i BMW ConnectedDrive. Podobnie jak w roku 2011 BMW Group będzie wystawiać auta swoich marek BMW, MINI i Rolls-Royce pod jednym dachem, na powierzchni 10 000 m2 w hali nr 11. Na zewnątrz przed halą 11. zaprezentuje się BMW Bank i BMW Motorsport. Pod hasłem „Drive like Bruno” przedstawiony będzie udział BMW w mistrzostwach DTM. Wystawa MINI będzie stać całkowicie pod znakiem aktualnej kampanii reklamowej marki „MINI – Not normal”. Globalna kampania niesie przekaz indywidualnego, pełnego energii stylu tej marki. Zwiedzający będą mogli też zobaczyć na IAA „MINI Curiocity”. Stoisko targowe MINI zaprojektowane jest architektonicznie i tematycznie jak miasto, w którym zwiedzający mogą w bezpośredni i unikalny sposób poznawać aktualne modele MINI. Poszczególne modele uporządkowane są tematycznie w różnych „dzielnicach miasta”. Strefa MINI John Cooper Works poświęcona będzie tematowi prędkości: na MINI Speed Slide, 15-metrowej zjeżdżalni dla dorosłych, zwiedzający będą mogli bić rekordy prędkości. Potem na dużym ekranie wyświetlane będą zdjęcia i wyniki zmagań na zjeżdżalni. W centrum MINI Curiocity na rondzie krążyć będą modele MINI Design. A nad dachami miasta, w „chmurze”, unosić się będzie MINI Roadster i MINI Cabrio. Rolls-Royce Motor Cars wystawiać się będzie we Frankfurcie pod znakiem Bespoke, oferty specjalnej producenta luksusowych samochodów umożliwiającej indywidualizację i personalizację auta wykraczającą poza i tak już niezwykle bogaty program wyposażenia. Wystawa na targach będzie adekwatna do marki: indywidualna, wysublimowana i nowoczesna. Centralnym elementem prezentacji będzie Celestial Phantom, samochód, którego design inspirowany jest wyglądem nieba w nocy w styczniu 2003 r. nad West-Sussex. Ghost Extended Wheelbase z Home of Rolls-Royce Bespoke Collection podkreślać będzie fakt, że Rolls-Royce produkowany jest już od 10 lat w Goodwood na południu Anglii. Model Ghost z kolekcji Alpine Trial Centenary Bespoke przypomni rajdy Alpine Trials, w których przed 100 laty Rolls-Royce zdobył sobie renomę producenta niezawodnych i zaawansowanych technicznie samochodów. Wraith, nowy model w portfolio i najmocniejszy Rolls-Royce wszech czasów, w indywidualnym kolorze Diamond Black i Twilight Purple Two Tone Design pokaże we Frankfurcie, że z programem Bespoke Rolls-Royce może być tak indywidualny jak linie papilarne jego właściciela. Za całą koncepcję komunikacyjną i architektoniczną prezentacji BMW odpowiada agencja Mutabor z Hamburga. Prezentacja MINI zaprojektowana została przez agencję Meiré und Meiré z Kolonii. Za projekt i realizację prezentacji Rolls-Royce'a odpowiedzialne są agencje Pentagram z Berlina i Puchner p3 z Monachium. Więcej informacji o nowych produktach BMW Group na IAA można będzie znaleźć od 22 sierpnia 2013 r. na stronie: www.press.bmwgroup.com W mediach społecznościowych informacje dotyczące udziału marek BMW i MINI na targach IAA oznaczone będą hashtagiem #BMWIAA i #MININOTNORMAL. Umożliwi to łatwe filtrowanie wpisów w wyszukiwarce danego portalu i szybki przegląd najbliższych atrakcji oraz aktualnych informacji. Źródło: BMW Group
  20. [h=1]2014 Kia Cadenza (Technology Group) Start Up, Exhaust, and In Depth Review[/h]
  21. [h=3]BMW Group informuje o cenie BMW i3[/h]Cena podstawowa w Polsce wyniesie 140 900 PLN brutto Robertson: Atrakcyjna oferta mobilności elektrycznej w klasie premium Monachium. BMW Group ogłosiła dzisiaj podstawową cenę BMW i3, pierwszego seryjnie produkowanego w pełni elektrycznego samochodu producenta, która na rynku polskim będzie wynosić140 900 PLN brutto. BMW i3 będzie dostępne dla polskich klientów od listopada 2013 roku. Ian Robertson, członek zarządu BMW Group odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział w Monachium: „BMW i3 zwiastuje początek nowej ery dla indywidualnej mobilności, a także dla BMW Group. BMW i3, jak na prawdziwe BMW przystało, budzi emocje, oferuje najwyższą jakość oraz gwarantuje radość z jazdy. Ten wyznaczający standardy pojazd w połączeniu z atrakcyjną ceną stanowić będzie dla naszych klientów atrakcyjną ofertę mobilności elektrycznej”. Światowa premiera BMW i3 odbędzie się 29 lipca podczas równoległych wydarzeń w metropoliach na trzech kontynentach: w Londynie, Nowym Jorku i Pekinie. Koncept BMW i zakłada holistyczne podejście 360°, aby odpowiedzieć na wszystkie zagadnienia i potrzeby użytkowników związane z elektryczną mobilnością. Umożliwia ono zaspokajanie potrzeb klientów w pełni elektrycznego BMW i3 w zakresie mobilności – nawet na dystansie powyżej 150 kilometrów. W tym celu BMW i będzie wspierać klientów poprzez pakiet usług premium, bazujący na czterech filarach: Ładowanie w domu: Ścienna stacja ładowania Wallbox to pierwsze i jedyne rozwiązanie w dziedzinie ładowania domowego oferowane przez BMW. Jedyna w swoim rodzaju stacja Wallbox powstała z myślą o zapewnieniu klientom najwyższej klasy kompleksowej mobilności zgodnej z zasadą zrównoważonego rozwoju. Wallbox zaprojektowano specjalnie po to, aby ułatwić domowe ładowanie i zwiększyć jego wydajność. Instalacja modułu będzie dokonywana w domu klienta. Ładowanie w miejscach publicznych: BMW Group będzie współpracować z operatorami publicznych stacji ładowania we wszystkich krajach, w których będą wprowadzone modele BMW i. Rozwiązania elastycznej mobilności: BMW Group stworzy całkowicie nowy mobilny styl życia oparty na usługach dodatkowych; przykładowo klienci będą mieli możliwość wypożyczenia samochodu z silnikiem spalinowym, gdy będą potrzebować pokonać duże odległości. Assistance: Klienci będą mogli korzystać z usług, takich jak aplikacje ConnectedDrive czy przyszłych usług drogowych, takich jak mobilne urządzenia do ładowania. Produkty i usługi BMW i3 będą oferowane klientom w Polsce w jednym punkcie partnerskim Inchcape Motor Warszawa, rozpoczynając tym samym nowy model biznesowy BMW Group opracowany na rzecz dystrybucji samochodów elektrycznych. Klienci BMW i3 będą mieli również możliwość wyboru spośród gamy atrakcyjnych pakietów finansowania, leasingu, ubezpieczenia oraz innowacyjnych usług, dostosowanych do unikatowej koncepcji BMW i3. BMW Financial Services Polska przygotowało BMW Financial Services Electrify Program z dedykowanym eLeasingiem. Miesięczna rata będzie kształtować się na poziomie 1350 PLN netto (rata obliczona została przy założeniu 25% opłaty wstępnej, 36 miesięcy okresu finansowania, 10.000 km deklarowanego, średniorocznego przebiegu oraz 45,15% gwarantowanej przez BMW Financial Services Polska wartości rezydualnej). BMW i. BORN ELECTRIC. BMW i oznacza wizjonerskie samochody elektryczne i usługi mobilne, inspirujący design oraz nową definicję klasy premium, w której decydującą rolę odgrywa zasada zrównoważonego rozwoju stosowana na każdym etapie. BMW Group dzięki BMW i redefiniuje koncepcję indywidualnej mobilności. BMW i3 to pierwszy na świecie samochód segmentu premium zaprojektowany od podstaw z myślą o współpracy z elektrycznym układem napędowym oraz z zastosowaniem rewolucyjnie lekkiej konstrukcji. Rezultatem tego podejścia jest typowa dla BMW radość z jazdy w najczystszej postaci, osiągana przy zerowej emisji spalin i wyzwalająca niezrównane emocje, jakich nie sposób doświadczyć w żadnym innym samochodzie elektrycznym. Źródło: BMW Group
  22. BMW Group Polska notuje świetne rezultaty w pierwszych 6 miesiącach roku, potwierdzając pozycję lidera w motoryzacyjnym segmencie premium w Polsce. Warsaw. Do czerwca 2013 w Polsce zarejestrowano 3286 aut BMW oraz MINI. Wynik dla marki BMW wzrósł o 8%, osiągając poziom 2947 rejestracji, zaś MINI zanotowało ich 339. Rezultaty półroczne oraz plany BMW w zakresie nowych modeli wchodzących na rynek w drugiej połowie roku pozwalają z optymizmem przewidywać dalszy rozwój marki na lokalnym rynku. BMW po raz kolejny daje dowód zasłużonej pozycji lidera w obszarze aut i usług segmentu premium. W ciągu 6 miesięcy 2013 roku wiele modeli marki dominowało w swoich kategoriach: BMW serii 3, serii 5, serii 6, serii 7oraz BMW X3, X5 i X6, a także Z4. Model X3 pozostaje najpopularniejszym w gamie BMW, notując 743 rejestracje. Rodzina BMW serii 5 Limuzyna, Touring oraz GranTurismo lokuje się na drugim miejscu z 612 autami, co jest świetnym wynikiem dla auta tuż przed odświeżeniem. Także BMW serii 3 obecnej generacji pozostaje silnym liderem segmentu, a w czerwcu wzbogaciło się o nowy model GranTurismo, który posiada wszelkie cechy potrzebne do odniesienia sukcesu na polskim rynku. “BMW Group kształtuje przyszłość segment premium, co wyraźnie widać na przykładzie naszych wyników. Osiągnęliśmy rekordowe rezultaty globalnie, a w Polsce utrzymujemy pozycję lidera. Jestem przekonany, że dzięki już wprowadzonym oraz planowanym na drugą połowę roku nowym modelom – z rewolucyjnym BMW i3, pierwszym elektrycznym autem segmentu premium – idziemy ścieżką sukcesu” – komentuje Paul de Courtois, General Manager BMW Group Polska. BMW do końca roku wprowadzi jeszcze kilka oczekiwanych modeli. BMW serii 5 nadal cieszy się ogromną popularnością i pozycją jednej z najpopularniejszych limuzyn w segmencie. Nowa wersja, którą klienci już mogą zamawiać, zaoferuje jeszcze wyższy poziom technologii oraz wiele nowych rozwiązań. Dynamika, komfort, efektywność, estetyka i całe morze innowacji służących radości z jazdy - BMW serii 5 dysponuje wszystkim, czego potrzebuje najchętniej kupowany model klasy executive z górnej półki segmentu premium. Z początkiem października BMW przywita całkiem nową serię 4, której pierwszym reprezentantem będzie BMW serii 4 Coupe. Auto uosabia esencję piękna oraz dynamiki. Stylistyka stanowi zapowiedź sportowych osiągów na drodze oraz niezapomnianej radości z jazdy. Cyfra '"4" w nazwie modelu oznacza nie tylko całkowicie nową jakość, ale zwraca uwagę na dedykowany design nadwozia i uwypukla techniczne różnice w stosunku do siostrzanych modeli BMW serii 3. Nowa generacja BMW X5 wyjedzie na drogi w listopadzie. Także w tym przypadku dotychczasowe modele cieszą się niesłabnącym uznaniem i stanowią silną pozycję w portfolio marki. Trzecia generacja X5, prekursora segmentu aut Sports Activity Vehicle i globalnego lidera w klasie, znów wyznaczy nowe standardy pod względem stylizacji nadwozia, przestronności wnętrza, wszechstronności, wydajności oraz przyjemności z jazdy. Z kolei od połowie listopada miejskie ulice czeka rewolucja. Urodzony jako elektryczny BMW i3 wyjedzie na szlaki miejskiej dżungli. BMW i3 to pierwszy na świecie samochód segmentu premium zaprojektowany od podstaw z myślą o współpracy z elektrycznym układem napędowym. Rezultatem tego podejścia jest typowa dla BMW przyjemność z jazdy w najczystszej postaci, osiągana przy zerowej emisji spalin i wyzwalająca niezrównane emocje, jakich nie sposób doświadczyć w żadnym innym samochodzie elektrycznym. Podobnie, jak unikatowa architektura pojazdu - zbudowana w oparciu o architekturę LifeDrive oraz klatkę kabiny pasażerskiej wykonaną z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP) – także silnik elektryczny, system układów elektronicznych oraz akumulator litowo-jonowy o wysokim napięciu zostały opracowane i wyprodukowane niezależnie przez BMW Group w ramach programu BMW eDrive. Wszystko to sprawia, że typowa dla BMW czysta przyjemność z jazdy stanowi centralną część charakteru pierwszego elektrycznego pojazdu marki BMW i. Źródło: BMW Group
  23. więcej -> Volkswagen Group Polska promuje ideę Think Blue, wiadomości ze świata motoryzacji, badania rynku motoryzacyjnego, pojazdy zasilane paliwem wodorowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. Volkswagen Group Polska promuje ideę Think Blue - Volkswagen Group Polska włącza się w globalną akcję Think Blue – sadzi kwiaty i rozdaje nasiona - Miejskie skwery w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu dzięki Volkswagenowi zakwitną na niebiesko Poznań, 2 lipca 2013 r. – Volkswagen zachęca do aktywnych działań proekologicznych. W ramach akcji Think Blue wybrane miejskie skwery w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu zakwitną na niebiesko. Przy nich staną huśtawki zachęcające do chwili relaksu i szukania inspiracji do ekologicznych gestów na co dzień. Przy skwerach pojawią się także tablice z nasionami niezapominajki, które można zasiać w ogródku, na balkonie czy miejskim placu, by wesprzeć kiełkowanie idei Think Blue. Akcja ma inspirować do poznania idei Think Blue i podkreślić związany z nią czynnik zabawy i aktywności. Niebieskie skwery to pierwszy element akcji promocyjnej Think Blue – globalnej idei Volkswagena, odpowiadającej na pytanie jak harmonijnie łączyć indywidualną mobilność z odpowiedzialnością za środowisko i działaniami proekologicznymi, które akcentują, że troska o naturę jest wspólną sprawą nas wszystkich. Inicjatywy w ramach Think Blue, podejmowane przez koncern VW na całym świecie, mają inspirować i motywować do brania odpowiedzialności za przyszłość środowiska. Podkreślają również, że ekologiczne działania nie wymagają rezygnacji z wygody, a co więcej, mogą dostarczyć sporo radości. W wielu krajach podjęte zostały już inicjatywy promujące działania proekologiczne: Włosi ustawili wielki kosz recyklingowy, Hiszpanie pobiegli w „niebieskim” maratonie, natomiast Australijczycy uczestniczyli w zawodach na przejechanie jak największej liczby kilometrów na jednym litrze paliwa. Niebieskie skwery z tablicami pojawią się w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu. W sadzeniu roślin będą uczestniczyć niebieskie drużyny Volkswagena oraz mieszkańcy miast. Nasiona niezapominajki, umieszczone na tablicach przy klombach, można samodzielnie zasiać w ogródku lub na balkonie, by przypominały o niebieskiej idei Think Blue. Kolejnym etapem akcji będzie próba odzyskania dla mieszkańców zaniedbanych miejsc, poprzez odtworzenie zieleni lub stworzenie mebla miejskiego wpisującego się w ideę Think Blue i skłaniającego do zachowań ekologicznych, nawiązywania relacji społecznych oraz prowokującego do aktywności. Ostateczna forma mebli oraz lokalizacja w danym mieście wyłonione zostaną przez mieszkańców w głosowaniu na stronie VW na portalu Facebook. W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje także konkurs, w którym wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca na świecie. W krajach biorących udział w „Think Blue. World Championship 2013” zostaną przeprowadzone lokalne eliminacje. W Polsce rozpoczną się one w połowie lipca, w ciągu kilku tygodni wyłonionych zostanie 20 najlepszych uczestników, którzy zakwalifikują się do krajowego finału. Przed rozpoczęciem rywalizacji, w której wyłoniony zostanie najlepszy proekologiczny kierowca w Polsce, uczestnicy przejdą specjalne szkolenie. Najlepszy z nich będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału konkursu we wrześniu. Atrakcyjna, zachęcająca formuła oraz nauka eco jazdy to szczególne walory rywalizacji w „Think Blue. World Championship 2013”. „Idea Think Blue kładzie nacisk na proekologiczne zachowania w każdej dziedzinie życia, nie tylko podczas jazdy samochodem. Jednak najcenniejsze w tej koncepcji jest to, że każdy może się w nią zaangażować i razem z nami wnieść swój wkład w dbanie o środowisko i ekologiczne postępowanie. Dołączone do tablic nasiona są symbolicznym elementem zachęcającym do rozsiewania idei dalej. Jako firma wierzymy, że tylko tak, codziennymi małymi krokami wielu ludzi i ich indywidualnym zaangażowaniem, jesteśmy w stanie wprowadzić realną zmianę. – powiedział Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji w Volkswagen Group Polska. Volkswagen w swoich samochodach od lat wykorzystuje ekologiczne rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa i emisję CO2. Natomiast w ramach akcji „Think Blue. Factory.” w zakładach marki na całym świecie do 2018 roku obniżone zostanie zużycie energii, wody, generowanie odpadów i emisji CO2 z produkcji o 25% na każdy wyprodukowany samochód. Postawiony przez centralę cel mają osiągnąć także polskie fabryki koncernu w Poznaniu i Polkowicach. Sadzenie kwiatów i rewitalizacja przestrzeni miejskiej to początek rozprzestrzeniania idei Think Blue w naszym kraju. Volkswagen zapowiada kolejne inicjatywy zmierzające do promowania postaw proekologicznych i indywidualnego zaangażowania w działania na rzecz środowiska i bardziej „niebieskiego” myślenia. Źródło: Volkswagen Group Polska
  25. [h=1]Bentley Continental GT Speed and Audi S4: Exploring VW Group DNA - CHRIS HARRIS ON CARS[/h]
×