Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'goodwood' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 33 wyników

  1. Mercedes-Benz TV: Goodwood Festival of Speed 2014 - Impressions of day 2
  2. Abarth 695 biposto na Goodwood Festival: światowa podróż supersamochodu trwa. · „Najbardziej sportowy ze wszystkich Abarthów” będzie gwiazdą prestiżowego „Goodwood Festival of Speed 2014”, zaplanowanego od 26 do 29 czerwca w angielskim hrabstwie West Sussex. · Abarth 695 biposto stawi czoła wymagającej Goodwood Hillclimb, na której wystawione będą na próbę wszystkie uczestniczące samochody. · Na „Goodwood Moving Motor Show” Abarth pokaże wszystkie nowości związane z marką. Zdjęcia: Abarth 695 biposto fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Po debiucie podczas Gumball 3000 - nietypowego wyścigu, otwartego tylko dla 120 niesamowitych supersamochodów – „najszybszy Abarth wszech czasów” jest gotowy, by zademonstrować całą swoją moc w królestwie supersamochodów podczas prestiżowego „Goodwood Festival of Speed 2014”, zaplanowanego na 26-29 czerwca, w angielskim hrabstwie West Sussex. „Goodwood Festival of Speed 2014” to nie tylko wystawy, pokazy oraz parady samochodów zabytkowych i aktualnie produkowanych. ale także trudne próby sportowe: każdego roku impreza przyciąga ponad 150 000 miłośników, kolekcjonerów i znawców pochodzących ze wszystkich stron świata. W tym roku uwaga skierowana będzie z pewnością na najmłodsze „dziecko” marki z logo Skorpiona, które kilka dni temu zostało oficjalnym samochodem Gumball 3000, rajdzie rozegranym na trasie prawie 3.000 kilometrów - z Edynburga na Ibizę – ze specjalnym, wyraźnie widocznym z boku, numerem #1. Teraz Abarth 695 biposto jest gotowy na nowe wyzwanie: wymagająca trasa Goodwood Hillclimb, główna atrakcja „Goodwood Festival of Speed 2014”. Prawie 2 kilometry drogi, która od południowego zakrętu Goodwood Estate, skręca przed Goodwood House w stronę toru wyścigowego Goodwood. Trasa bardzo wymagająca pod względem technicznym, ale i widowiskowa, która poprzez różnice wzniesień wystawia na próbę właściwości jezdne wszystkich uczestniczących samochodów. Jest to idealna sceneria do ponownego zaprezentowania mocy i stylu Abartha 695 biposto: silnik 1.4 T-jet o mocy 190 KM (najmocniejszy silnik, który kiedykolwiek został zamontowany w cywilnym Abarthcie) - dzięki wadze wynoszącej zaledwie 997 kg, to jeden z niewielu samochodów sportowych ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym tylko 5.2 kg/KM (najlepszym w tej kategorii); a dzięki przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy - jest to obecnie najszybszy hatchback z napędem na przód dostępny na rynku. Wszystkie te cechy zostaną wyeksponowane podczas Goodwood Hillclimb. Osiągi prawdziwego supersamochodu, jakim jest „najbardziej sportowy ze wszystkich Abarthów”, pierwszy samochód na świecie, który oferuje skrzynię biegów z pierścieniami zapadkowymi, z lewarkiem skrzyni działającym w układzie H oraz homologacją pozwalająca na jazdę po publicznych drogach - to wszystko wpływa na jeszcze większe emocje podczas jazdy. Wersja „biposto” to idealna kwintesencja ducha Abartha: osiągi jak na torze wyścigowym plus wszechstronność samochodu „cywilnego”, co zostało udowodnione podczas Gumball, na którym Abarth brylował na drodze oraz na angielskim torze Dunsfold Park, któremu sławę przyniósł program Top Gear i na francuskim torze D’Albi. W zaledwie cztery miesiące od chwili wprowadzenia na rynek, Abarth 695 biposto stał się już ikoną dla wszystkich jego miłośników - również dzięki wsparciu najlepszych partnerów, takich jak: Selenia, Akrapovic (układ wydechowy), Extreme Shox (regulowane amortyzatory), MXL (cyfrowy rejestrator danych). I dalej - fotele Abarth Corsa firmy Sabelt z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, układ hamulcowy Brembo, 18- calowe felgi OZ z lekkich stopów aluminium oraz tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini. Abarth będzie również gwiazdą „Goodwood Moving Motor Show”, który odbywać się będzie przez cały Festival of Speed​​, gdzie pasjonaci motoryzacji będą mieć możliwość zobaczenia z bliska najnowszych modeli, a producenci będą mogli zademonstrować swoje nowości. Abarth 695 biposto oraz dwa Abarthy 595 MY 2014 ożywią stoisko brandu z logo Skorpiona, stawiając znowu akcent na unikalność marki, która poprzez swoje samochody, kontynuuje ścieżkę odnowy, pamiętając o swojej historii i filozofii, w której osiągi oraz cechy techniczne i stylistyczne odnajdywały zawsze doskonałą równowagę. Abarth to brand o dwóch naturach: zrodził się ze świata osiągów i wyścigów, ale stawia również na styl i odmienność. Obecność brandu na Moving Motorshow jest właśnie dowodem więzi tych dwóch „wymiarów” świata Abarth: aktualne i wzbogacone wersje Abartha 595 na rok 2014 oddają sportowe „powołanie”, bez rezygnacji ze stylu, natomiast czysto sportowy charakter wyraża się poprzez Abartha 695 biposto, mały supersamochód z prawdziwego zdarzenia. Te dwa Abarthy 595 MY prezentują nowości marki na 2014 rok zarówno z punktu widzenia technologii, poprzez wprowadzenie do produkcji seryjnej całej gamy nowego zestawu wskaźników z cyfrowym, 7-calowym wyświetlaczem ciekłokrystalicznym TFT, który znajduje coraz większe zastosowanie w sportowych samochodach, jak i od strony oferty kolorystycznej nadwozi. Podwaja się faktycznie aktualna oferta: do klasycznych kolorów, takich, jak szary Campovolo, czerwony Officina, biały Gara i jasnoniebieski Leggenda, dołącza szary Pista, do tej pory dostępny tylko w wersjach dwukolorowych, a do kolorów pastelowych - beżowy Rally. Jeśli chodzi o lakiery metalizowane, nową opcją, po szarym Record i czarnym Scorpione, jest szary Trofeo. Gamę zamyka czerwony lakier Cordolo. W obecnej gamie mamy dwa razy więcej opcji o dwóch odcieniach: szary Pista w połączeniu z jasnoniebieskim Leggenda, beżowy Rally z czerwonym Officina lub szarym Trofeo. Dodatkowo, dostępna będzie również opcja nowego beżowego koloru Rally w połączeniu z beżowym dachem dla wersji cabrio. Na koniec, 16-calowe obręcze kół w stylu retro dają w sumie liczbę 6 dostępnych opcji. Samochody w wersji „Competizione" i „Turismo" są natomiast przeznaczone dla tych, którzy każdego dnia chcą podejmować wyzwania, szukając "everyday performance", nie rezygnując ze stylu. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Trzy duże jubileusze Audi w Goodwood - 100 lat temu: wygrana w Austriackim Rajdzie Alpejskim - 80 lat temu: wyścigowy debiut „srebrnych strzał“ Auto Union - 25 lat temu: start Audi w serii IMSA-GTO (USA) Ingolstadt, 17 czerwca 2014 r. Podczas Festival of Speed, odbywającego się w dniach od 27 do 29 czerwca w angielskim Goodwood, Audi Tradition świętować będzie trzy duże jubileusze i pokaże trzy ikony historii sportów motorowych spod znaku czterech pierścieni. Pierwsza z nich to Audi Typ C „Alpensieger“, którew sierpniu tego roku zawita także do Polski. Równo przed 100 laty, ten otwarty samochód turystyczny wygrał Międzynarodowy Austriacki Rajd Alpejski. Przed 80 laty z kolei, w wyścigach zadebiutowały Silberpfeile - „srebrne strzały “ marki Auto Union, o czym Audi Tradition przypomni prezentując samochód wyścigowy Auto Union Typ C z 1936 roku. Dodatkowo podziwiać będzie można także Audi 90 quattro IMSA-GTO, startujące przed 25 laty w serii wyścigów w Ameryce Północnej. Wraz z Audi Tradition, do Goodwood zawitają zwycięzcy z Le Mans: Frank Biela i André Lotterer. Co roku, ta światowej rangi impreza skupiająca się na historycznych samochodach sportowych, gromadzi około 160 tysięcy gości z całego świata. W tym roku, po raz pierwszy na Festival of Speed, Audi Tradition zaprezentuje Audi Typ C „Alpensieger“ – „Alpejskiego Zwycięzcę“. W roku 1909, założyciel firmy Auto Union August Horch odszedł z niej, ale w niedługim czasie założył przedsiębiorstwo Audi, którego nazwa stanowi łacińskie tłumaczenie jego nazwiska. Trzeci z modeli Audi stworzonych przez Horcha – „Typ C“ – zaprezentowano w 1911 roku. Był to jeden z jego lepszych i najdojrzalszych projektów. „Typ C” uwodnił swą klasę, gdy w latach 1912-1914 trzy razy z rzędu zwyciężył w Austriackim Rajdzie Alpejskim, będącym wówczas najtrudniejszym na świecie wyścigiem długodystansowym. Warto tu wspomnieć, że ten sam „Alpejski Zwycięzca” pojawi się w dniach od 15 do 17 sierpnia na imprezie MotoClassic Wrocław 2014, na zamku Topacz w podwrocławskiej Ślęzy. Auto Union Typ C z roku 1936 jest maszyną dobrze znaną bywalcom festiwalu w Goodwood. Wyścigowy samochód, w którym Bernd Rosemeyer w roku 1936 podbił europejskie tory, ma w Anglii szeroką rzeszę fanów. W 1937, Rosemeyer wygrał w nim pierwsze angielskie Grand Prix w Donington Park. Typ C, o mocy 520 KM i 16 cylindrach, wzbudza podziw gości zwłaszcza w chwili odpalania silnika. W tym roku, za jego kierownicą zasiądzie pięciokrotny zwycięzca z Le Mans Frank Biela, którego kariera nierozerwalnie wiąże się z największymi sukcesami sportowymi marki Audi. „Wystąpić w Goodwood jako kierowca, to zawsze ekscytujące przeżycie. Nie mogę się doczekać zajęcia miejsca za sterami Auto Union Silberpfeil“ – mówi Biela. W 1988, po zakończeniu zaangażowania w rajdy, Audi powróciło na międzynarodową scenę sportów motorowych, ale tym razem na tor wyścigowy. Modelem Audi 200 quattro cztery pierścienie zrobiły wtedy furorę w północnoamerykańskich mistrzostwach TransAm. W kolejnym roku, pozostając cały czas w Ameryce Północnej, wystartowały po raz pierwszy w klasie GTO serii IMSA. Audi 90 quattro IMSA-GTO, za kierownicą którego Hans-Joachim Stuck zdobył tytuł wicemistrza, miało moc 720 KM. W Goodwood, w kokpicie Audi 90 quattro IMSA-GTO zasiądzie trzykrotny zwycięzca z Le Mans, André Lotterer. „To dla mnie ogromna frajda. Uwielbiam samochody wyścigowe Audi z lat osiemdziesiątych“ – cieszy się Lotterer. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Nowa SKODA Octavia RS: światowa premiera w Goodwood › ŠKODA prezentuje nową Octavię RS jako gwiazdę na „Festival of Speed” › Sportowa klasa sama dla siebie; najszybsza Octavia wszech czasów › Największy na świecie festiwal sportu motoryzacyjnego od 11 do 14 lipca 2013 w Goodwood › Nowa ŠKODA Octavia RS jest częścią trwającej ofensywy modelowej › Także w 2013 bardzo udany udział ŠKODY w sporcie samochodowym Mladá Boleslav/Goodwood, lipiec 2013 – w sportowej atmosferze „Goodwood Festival of Speed” nowa ŠKODA Octavia RS święci swoją światową premierę. Z trzecią generacją Octavii RS czeski producent samochodów prezentuje najszybszą seryjną Octavię wszystkich czasów. Octavia RS, będąca najnowszym elementem trwającej ofensywy modelowej ŠKODY, rozwija prędkość do 248 km/h. Nowa ŠKODA Octavia RS jest jedną z gwiazd tegorocznego „Festival of Speed”. Po światowej premierze dla międzynarodowego grona dziennikarzy ŠKODA prezentuje nowy model przez cztery dni w pawilonie ŠKODY tuż przy torze wyścigowym. „Festival of Speed w Goodwood tworzy fantastyczne ramy dla światowej premiery nowej ŠKODY Octavii RS”, powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. „Dziesiątki tysięcy fanów mogą tu mieć bezpośredni kontakt ze sportem samochodowym. I dokładnie to oferuje nowa Octavia RS. Nasz najmłodszy model jest nie tylko najszybszą Octavią wszech czasów, lecz także jest większa, przestronniejsza i bardziej praktyczna niż kiedykolwiek dotąd. Nowa Octavia RS jest sama dla siebie sportową klasą”, dodał Vahland. Nowa Octavia RS przekonuje świetnymi osiągami i oszczędnym zużyciem paliwa. Do dyspozycji jest albo dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 162 kW (220 KM), albo dwulitrowy wysokoprężny o mocy 135 kW (184 KM). W porównaniu z Octavią RS drugiej generacji nowe silniki rozwijają większą moc przy jednocześnie aż do 19 procent mniejszym zużyciu paliwa. Obecnie można osiągnąć prędkość 248 km na godzinę. Co roku „Festival of Speed” w Goodwood, będący największą atrakcją dla fanów sportu motoryzacyjnego, ściąga do hrabstwa Sussex w południowej Anglii wielu prominentów i dziesiątki tysięcy entuzjastów. Oprócz wyścigu, który jako wyścig górski odbywa się raczej w tle, można podziwiać samochody sportowe i wyścigowe, motocykle wyścigowe i samochody rajdowe z wszystkich epok historii sportu motoryzacyjnego. Od 2007 dla samochodów rajdowych organizowane są oddzielne zawody „Forest Rally Stage” na torze w kształcie litery „U” o długości 2,5 km. Największa ofensywa modelowa w historii firmy Z nową ŠKODĄ Octavią RS Czesi konsekwentnie kontynuują największą ofensywę modelową w historii firmy. Celem jest zwiększenie sprzedaży modeli marki do roku 2018 do 1,5 miliona egzemplarzy w ciągu roku. „2013 jest rokiem nowych modeli”, powiedział Vahland. Tylko w tym roku ŠKODA wprowadzi na rynek osiem nowych lub zmodernizowanych modeli. Do końca 2015 producent chce odświeżyć całą swoją paletę modelową i zwiększyć udział w ważnych segmentach rynku. W ramach strategii wzrostu do 2018 ŠKODZIE udało się w minionych dwóch latach wyraźnie zwiększyć sprzedaż. W 2012 producent, sprzedając 939.200 samochody na całym świecie, pobił nowy rekord – ósmy raz z kolei. Od początku 2013 do końca maja marka dostarczyła na całym świecie 377.200 samochody, spadek o siedem procent. „Spodziewaliśmy się, że w pierwszej połowie roku, ze względu na rozpoczęcie produkcji nowej Octavii sedan i Octavii kombi, nie osiągniemy poziomu ubiegłorocznego. Nie mogliśmy także uwolnić się od wpływu słabości niektórych rynków”, powiedział Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „W odniesieniu do drugiej połowy roku jesteśmy ostrożnie optymistyczni. Z nowymi modelami złapiemy wiatr w żagle”, dodał Eichhorn. ŠKODA: sukcesy w sporcie motoryzacyjnym RS jest szczytowym modelem rodziny Octavii, seryjną ŠKODĄ Octavią o największej mocy. Pozwala przeżywać na co dzień sportowe doświadczenia marki. Od 112 lat ŠKODA pokazuje swą rajdową kompetencję na wymagających trasach na świecie. Zwycięstwa w Rajdzie Monte Carlo w 1977, także stałe sukcesy w Międzynarodowych Mistrzostwach Rajdowych IRC mówią same za siebie: z trzema kolejnymi zwycięstwami, od 2010 do 2012, i dzięki 27 różnym wygranym od 2009 ŠKODA jest marką, która odniosła najwięcej sukcesów w historii IRC. Zwycięstwo w IRC, zdobycie tytułu w Rajdowych Mistrzostwach Europy, w Mistrzostwach Azji i Pacyfiku (APRC) i sześć krajowych mistrzostw rajdowych sprawiają, że rok 2012 zalicza się do najbardziej udanych w historii sportu motoryzacyjnego ŠKODY. ŠKODA w tym roku intensyfikuje działania nie tylko w odniesieniu do nowych modeli, lecz także w sporcie samochodowym. I tak swoją aktywność w sporcie samochodowym ŠKODA zwiększyła w regionie Azji i Pacyfiku. W tegorocznych Mistrzostwach Azji i Pacyfiku (APRC) nowo utworzony zespół ŠKODA MRF po raz pierwszy bierze udział z pełnym wsparciem producenta w składzie dwóch par kierowców. W pierwszych wyścigach sezonu na początku maja w Nowej Zelandii osiągnięte zostało od razu podwójne zwycięstwo. Z wielkimi sukcesami marka brała udział także w Europejskich Mistrzostwach Rajdowych. Obecnie ŠKODA z parą czeskich kierowców, Janem Kopeckým i Pavlem Dreslerem wyraźnie prowadzi w łącznej klasyfikacji FIA w European Rally Championship (ERC). Tym samym Czesi kontynuują swoje sukcesy z minionego roku. W roku 2012 czeski producent samochodów trzeci raz z kolei zdobył tytuł w klasyfikacji IRC kierowców marek. Podwójne zwycięstwo oraz zdobyte tytuły w Europejskich Mistrzostwach Rajdowych i w Mistrzostwach Azji i Pacyfiku oraz sześć mistrzostw rajdowych w różnych krajach sprawiają, że rok 2012 był najbardziej udanym w obecnie już 112-letniej historii sportu samochodowego marki. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Dacia Duster Black Edition - gwiazda Festiwalu w Goodwood Myślę, że zamiast tych wielkich kół z szosowymi oponami do Dustera bardziej pasowałyby surowe "stalówki" z off-roadowym ogumieniem. Do tego wyciągarka, dodatkowe osłony nadwozia/podwozia i można ruszać w teren
  6. [h=1]Mercedes SLS Black Series - Flybys on Track at Goodwood[/h]
  7. [h=1]Jaguar Project 7 - Burnouts, Slides and Flybs at Goodwood[/h]
  8. Festiwal Prdkoci w Goodwood 2013 - jak zwykle z rozmachem Dacie w galerii wyglądają dość osobliwie
  9. Podczas Goodwood Festival of Speed, corocznej parady zabytkowych samochodów wyścigowych, CITROËN po raz pierwszy zaprezentuje swój nowy prototyp - CITROËNA DS3 Cabrio Racing, który jest ukłonem w stronę sportowej pasji Marki i zaangażowania w Rajdowe Mistrzostwa Świata WRC. Będzie to debiut tego modelu przed oficjalną prezentacją podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Od 12 do 14 lipca 2013 roku CITROËN DS3 Cabrio Racing eksponowany będzie na Goodwood Festival of Speed, słynnej imprezie motoryzacyjnej, która odbywa się w posiadłości Goodwood w zachodnim Sussex w Wielkiej Brytanii. Ten wyjątkowy concept car przejął wszystkie atuty CITROËNA DS3 Racing i połączył je z wyrafinowaniem DS3 Cabrio. To logiczny wybór, gdyż CITROËN DS3 Cabrio, poza licznymi możliwościami personalizacji, jakie oferuje, korzysta z udoskonalonej konstrukcji (tylko 25 kg więcej w stosunku do wersji hatchback), która zapewnia mu zwinne i dynamiczne zachowanie na drodze. Sam Sebastian LOEB dowiódł tego podczas jazdy testowej przeprowadzonej kilka tygodni temu w Col du Corbier w Górnej Sabaudii (patrz: link do youtube na końcu). Już od pierwszego momentu CITROËN DS3 Cabrio Racing przenosi nas do świata niezliczonych możliwości personalizacji i sportowej rywalizacji, dumnie prezentując szary matowy lakier 2 Moondark, obręcze kół 19’’ w czarnym błyszczącym kolorze i czarne chromowane wstawki Black Chromes na klamkach, elementach dekoracyjnych pokrywy bagażnika i lusterkach bocznych. Ten prototyp to przede wszystkim prawdziwy DS o wyrazistych cechach, które zdradzają jego przynależność do prestiżowej linii CITROËNA, takich jak wzór DS nakreślony błyszczącą nitką na czarnym materiale dachu, przez co nadaje mu wygląd tkaniny technicznej przypominającej włókno węglowe, i wygrawerowany na lusterkach bocznych, karminowy lakier na zaciskach hamulcowych, w środkowej części obręczy kół, na drzwiach z szerokimi listwami bocznymi, jak również na części napisu i logo. Wiedza technologiczna i doświadczenie CITROËN Racing znajdują odzwierciedlenie w zestawie elementów z włókna węglowego, specyficznym układzie hamulcowym i zawieszeniu. Ta nowa seria zachowuje osiągi wersji Racing z silnikiem 1,6 l o mocy 202 KM. We wnętrzu CITROËNA DS3 Cabrio Racing elegancja łączy się z dynamizmem, czego przykładem są chociażby kubełkowe fotele z nową wersją tapicerki z szyciem wzorowanym na bransolecie zegarka, składająca się z trzech różnych materiałów (najwyższej jakości skóry Nappa, skóry ze wzorem DS i Alcantary), czy też niezwykłe karminowe przeszycia wykonane ściegiem charakterystycznym dla linii DS na brzegach siedzisk, desce rozdzielczej i gałce dźwigni zmiany biegów. Karminowy kolor odnajdujemy też na obudowie foteli i desce rozdzielczej, która powiela kolor listwy bocznej drzwi. Prototyp CITROËN DS3 Cabrio Racing to również pewien stan ducha, którego wyrazem jest linia produktów lifestylowych obejmująca między innymi fotelik dla dziecka, również uszyty z trzech materiałów i wykończony w stylu bransolety zegarka, który idealnie komponuje się z tapicerką foteli, oraz kaski w kolorze lakieru karoserii. Prototypowy model CITROËN DS3 Cabrio Racing to samochód „szyty na miarę”, to bezkompromisowy charakter i wyrafinowanie w najdrobniejszych szczegółach. To połączenie DS3 w wersji kabriolet z wysokimi osiągami i sportowym zacięciem firmy sygnowane przez CITROËN Racing. Nowy concept car zaprezentowany zostanie we wrześniu podczas tegorocznego, 65. Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. źródło: Citroen Polska
  10. Podczas „Festival of Speed” w Goodwood, Audi świętuje trzy duże jubileusze - Przed 30 laty, jeżdżący Audi Hannu Mikkola, został rajdowym mistrzem świata - Przed 25 laty, Audi wygrało amerykańską serię wyścigów samochodowych TransAm - Przed 20 laty, lord March po raz pierwszy zaprosił na „Festival of Speed“ Ingolstadt, 8 lipca 2013. Podczas odbywającego się od 12 do 14 lipca, w brytyjskim miasteczku Goodwood, Festiwalu Prędkości „Festival of Speed“, Audi Tradition będzie świętować trzy duże jubileusze. Światowej rangi zlot miłośników zabytkowych samochodów sportowych odbywa się już po raz dwudziesty. Program festiwalu, którego tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Najlepsi z najlepszych“, zgromadzi zapewne ok. 150 tysięcy gości z całego świata. Z tej właśnie okazji, Audi zaprezentuje w Goodwood ikonę - unikatowy egzemplarz wyścigowego samochodu Auto Union Typ C z 1936 roku. Podczas festiwalu, cztery ringi świętować będą również rocznice dwóch innych, ważnych dla marki wydarzeń. Przed 30 laty, w 1983, Hannu Mikkola za kierownicą Audi Rallye quattro A2 został rajdowym mistrzem świata. Było to pierwsze rajdowe zwycięstwo kierowcy ze stajni Audi. Z kolei przed 25 laty, zespół Audi Sport wystawiając w rywalizacji model Audi 200 quattro, wygrał amerykańską serię wyścigową TransAm, i to w już w pierwszym sezonie startów w tej imprezie. Podczas tegorocznego „Festival of Speed”, Hannu Mikkola może spojrzeć wstecz na pasmo swoich sukcesów. Przed 30 laty, za kierownicą Audi Rallye quattro A2, właśnie w Anglii wywalczył rajdowe mistrzostwo świata. Decydujący o tryumfie dzień nastąpił w listopadzie 1983. Rajd RAC, rozgrywany na Wyspach Brytyjskich, był ostatnią rundą sezonu i ostatnim etapem przed zdobyciem mistrzostwa świata. Mikkola miał przed finałem najwięcej punktów, ale Walter Röhrl deptał mu po piętach. Nie udało mu się jednak „dopaść” Fina, któremu pozostało tylko ukończyć rajd. Mikkola tak wspomina rywalizację: „Panowało olbrzymie napięcie, ale kiedy dostałem informacje z obozu przeciwnika ustąpiło i pojechałem całkowicie zrelaksowany.“ Nie było jednak łatwo. Mikkola zajął ostatecznie drugie miejsce, za swoim kolegą Stigiem Blomqvistem, również jadącym Audi. Korzystny bilans punktów zadecydował mimo wszystko, że mistrzostwo świata zdobył Mikkola. Audi Tradition przygotowało dla fińskiego kierowcy niespodziankę: Dział Historii Marki koncernu Audi AG, przed laty nabył samochód, który zwyciężył w RAC Rallye w roku 1983. Żmudną restaurację pojazdu i malowanie na oryginalny kolor zakończono niedawno, a Mistrz Świata z roku 1983 został zaproszony do odbycia premierowej jazdy odnowionym autem. „To, że znów będę mógł poprowadzić ten niesamowity pojazd bardzo mnie wzruszyło.“ – przyznał Hannu Mikkola. By niespodzianka była pełna, Audi Tradition zaprosiło również Arne Herz’a, który przez jedenaście lat był wraz z Mikkolą w jednym teamie Audi. Pięć lat później, w roku 1988, gdy koncern z Ingolstadt powoli zamykał rozdział rajdów, a Audi Sport postawiło na udziały w wyścigach, cztery ringi ponownie zatryumfowały na międzynarodowej arenie. Audi 200 quattro bezapelacyjnie zdobyło mistrzostwo w amerykańskiej serii wyścigowej TransAm. Auto mogące z powodzeniem brać udział w wyścigach zbudowano w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Na bazie Audi 200 quattro z seryjnym pięciocylindrowym silnikiem, powstał samochód wyścigowy o mocy 510 koni mechanicznych. Sezon 1988 serii TransAm, Audi zakończyło wygraną w ośmiu na trzynaście wyścigów, zdobywając tym samym tytuł najlepszego producenta. Ówcześni tryumfatorzy to: Hurley Haywood, Hans-Joachim Stuck i Walter Röhrl. Tytuł najlepszego kierowcy powędrował wtedy do Hurley’a Haywood’a. Podczas tegorocznego zlotu w Goodwood, miejsce w kokpicie Audi 200 quattro TransAm zajmie Hans-Joachim Stuck. Nie ma prawdziwego Festiwalu Prędkości bez Nicka Masona. Perkusista zespołu Pink Floyd i miłośnik wyścigowych samochodów, bierze udział w zlocie już od pierwszej edycji, kiedy to lord March zaprosił jemu podobnych entuzjastów do swej posiadłości na Południu Anglii. Ojciec lorda miał tam tor wyścigowy, który popadłby w zapomnienie, gdyby syn nie stworzył Festival of Speed i dzięki niemu nie ożywił tego wyjątkowego miejsca. W tym roku Nick Mason po raz siódmy wystąpi w barwach Audi Tradition. Gwiazda rocka chętnie wykorzystuje każdą okazję do przejażdżki „Srebrną Strzałą“ czyli samochodem Auto Union Silberpfeil z 1930 roku. Dzięki temu, zdobył żartobliwy przydomek „ostatniego fabrycznego kierowcy Auto Union“. Z okazji jubileuszu festiwalu, na specjalne życzenie lorda Marcha, Audi Tradition zaprezentuje w Goodwood House egzemplarz Auto Union Typ C. W roku 1936, Bernd Rosemeyer zdobywał za kierownicą tego 16-cylindrowego samochodu tory wyścigowe w całej Europie. Ta „perła w koronie” w historii koncernu, stworzona specjalnie do wyścigów górskich i wyposażona w podwójne ogumienie tylnych kół, poprowadzona będzie oczywiście przez Nicka Masona. Perkusista Pink Floyd mówi: „Za każdym razem, gdy mogę siąść za kierownicą Auto Union Silberpfeil, czuję ogromną radość i odbieram to jako przywilej dla mojej skromnej osoby.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. SKODA Octavia RS na Festiwalu Prędkości Goodwood Podczas Festiwalu Prędkości Goodwood 2013 ŠKODA po raz pierwszy zaprezentuje Nową Octavię RS. Nowa ŠKODA Octavia RS to sportowa i jednocześnie najszybsza seryjna wersja najważniejszego modelu marki. Samochód będzie dłuższy, szerszy, a także lżejszy od swojego poprzednika. Zgodnie z tradycją marki, Nowa ŠKODA Octavia RS będzie oferować bardzo dobre osiągi, ponadczasowy design, szereg innowacyjnych rozwiązań i korzystną relację ceny do jakości. „ŠKODA Octavia to serce marki. Wersja RS tego modelu stanowi hołd dla naszej tradycji i sukcesów w motorsporcie. Samochód dostarczać będzie niezapomnianych emocji. Jest to najszybsza i najmocniejsza seryjna Octavia jaka powstała dotychczas, a my zaprezentujemy ją w godnym stylu. Festiwal Prędkości Goodwood to idealne miejsce na światową premierę wersji RS” - mówi Winfried Vahland, prezes ŠKODY. Nowa Octavia RS zostanie pokazana 11 lipca br., stając się częścią „Festival of Speed Moving Motorshow” i gwiazdą pawilonu marki ŠKODA. Festiwal Prędkości Goodwood to wydarzenie przyciągające co roku największe gwiazdy sportów motorowych oraz setki tysięcy entuzjastów motoryzacji. Impreza odbywa się na terenie ogromnej posiadłości Goodwood House, leżącej w hrabstwie West Sussex w Wielkiej Brytanii. Festiwal odbywać się będzie w dniach 11-14 lipca br. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Skoda Octavia RS zadebiutuje na lipcowym Festiwalu w Goodwood Debiut na Festiwalu Prędkości. Ciekawe, jaki czas wykręci w Goodwood
  13. Ford FF1 - drogowa wyścigówka zadebiutuje w Goodwood Ma Ford odwagę - to trzeba przyznać Może FF1 spopularyzuje auta pokroju Caterhama
  14. Audi Tradition w Goodwood Revival: powrót „Srebrnych Strzał" - Audi Tradition zorganizuje jazdy pokazowe i zaprezentuje niedawno nabyty pojazd Auto Union Typ D z podwójną sprężarką. - Wspomnienie o Berndzie Rosemeyerze: Przed 75 laty kierowca rajdowy ze stajni Auto Union wygrał Grand Prix Anglii. Był to ostatni wyścig, w jakim wziął udział. Na cześć legendarnego kierowcy Audi Tradition wystawi do udziału w paradzie Goodwood Revival cztery „Srebrne Strzały" – bolidy Auto Union. Impreza odbędzie się w Południowej Anglii, 14-16 września. Przez trzy dni znani kierowcy rajdowi będą demonstrować fascynującą technikę historycznych bolidów wyścigowych. Gwiazdy, które potwierdziły swój udział w tym wydarzeniu to: ikona Formuły 1 - Jacky Ickx, pięciokrotny zwycięzca wyścigów w Le Mans – Frank Biela oraz perkusista Pink Floyd - Nick Mason. Ponadto Audi Tradition podczas Goodwood Revival pokaże po raz pierwszy niedawno nabyty pojazd Auto Union Typ D z podwójną sprężarką. 75 lat temu, a dokładniej - w październiku 1937 roku, Bernd Rosemeyer, wybitny kierowca rajdowy startujący w barwach Auto Union, wygrał swoje ostatnie Grand Prix, czyli najbardziej prestiżową nagrodę w Anglii. Trzy miesiące później uległ on niestety śmiertelnemu wypadkowi podczas próby ustanowienia kolejnego rekordu prędkości. Podczas Goodwood Revival Audi Tradition uczci pamięć o wyczynach Bernda Rosemeyera niezwykłą paradą „Srebrnych Strzał". Goodwood Revival to jedna z najważniejszych na całym świecie imprez sportu motorowego retro. Modele Auto Union zaprezentują się na niej ramię w ramię ze swoimi dawnymi konkurentami z lat 30-tych, marki Mercedes-Benz. Zapowiedziano udział wszystkich dziesięciu „Srebrnych Strzał". Oprócz nich pojawi się również replika modelu Auto Union Typ A z 1934 roku, pochodząca z kolekcji prywatnej. W trakcie Goodwood Revival specjalną atrakcją przygotowaną przez Audi Tradition będą codzienne jazdy pokazowe dwóch replik bolidów: Auto Union Typ C (1936) i Auto Union Typ D z podwójną sprężarką (1939). Dodatkowo będzie można dokładniej przyjrzeć się legendarnym „modelom Karassika“, które w dużym stopniu składają się z oryginalnych części. Będą to: bolid Auto Union Typ D (1938) i wspomniany już (dopiero niedawno zakupiony przez Audi Tradition), pojazd Auto Union Typ D z podwójną sprężarką, z 1939 roku. Oba pojazdy staną obok siebie po raz pierwszy od momentu ich odrestaurowania. To wielka zasługa Paula Karassika, któremu na początku lat dziewięćdziesiątych XX w., po wielu żmudnych poszukiwaniach, udało się odnaleźć części tych samochodów na terenie byłego ZSRR. Wielką gratką dla publiczności będą również sami kierowcy, którzy zasiądą za kierownicami zabytkowych bolidów. Po raz szósty w barwach Audi Tradition wystąpi Nick Mason, perkusista znanej na całym świecie grupy Pink Floyd. Kilka tygodni temu wystąpił podczas znamienitej uroczystości zamknięcia Igrzysk Olimpijskich w Londynie. Jest on jedną z najbarwniejszych postaci wśród miłośników starych samochodów na całym świecie. Żaden inny kierowca nie ma tyle doświadczenia w prowadzeniu tych wyjątkowych samochodów wyścigowych, co perkusista Pink Floyd. Jego zgoda na reprezentowanie Audi Tradition została powitana w Ingolstadt z wielkim entuzjazmem. Mason, okrzyknięty „ostatnim kierowcą w barwach Auto Union“ jest podekscytowany swoim startem: „Po brawurowym występie niemieckich „Srebrnych Strzał" przed 75 laty na torze Donington Park, sport motorowy w Anglii całkowicie zmienił swe oblicze. To wyjątkowe przeżycie, móc prowadzić taki samochód wyścigowy.“ Z podobnym sentymentem wypowiada się Jacky Ickx, wielka sława Formuły 1. Kierowca ten, stawiany na równi z mistrzami lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, Sir Jackiem Stewartem oraz Emersonem Fittipaldim, na temat swojego udziału w Goodwood Revival wypowiada się następująco: „To wielki przywilej, móc prowadzić te samochody.“ W skład teamu Audi Tradition wchodzi też reprezentant młodszego pokolenia kierowców wyścigowych Audi: Frank Biela. Urodzony w Neuss zawodnik jest nie tylko zwycięzcą mistrzostw STC i DTM. Z pięcioma zwycięstwami w Le Mans na koncie, dołączył do grona bohaterów, którzy na zawsze zapisali się w historii słynnego, dwudziestoczterogodzinnego maratonu. W latach 1934-1939, stworzone przez Mercedes-Benz i Auto Union „Srebrne Strzały" zdominowały sceny torów wyścigowych całego świata. Bez problemu rozwijały prędkość ponad 300 km/h. Szybciej nie jeździ się nawet podczas współczesnych nam wyścigów Formuły 1. Wielki podziw wzbudzają do dziś i tamci kierowcy, i same samochody, w których zastosowano genialne rozwiązania techniczne, znacznie wyprzedzające epokę. Na najwyższy szacunek zasługuje odwaga kierowców, która nadal inspiruje kolejne pokolenia. Legendarny Bernd Rosemeyer zasiadł za kierownicą bolidu Auto Union w wieku 25 lat. Było to osiągnięcie, o jakim marzyli wszyscy ówcześni kierowcy. Rok 1936 okazał się najlepszym sezonem Rosemeyera: zdobył tytuł Mistrza Europy, Mistrza Niemiec i Mistrza Niemiec w Samochodowych Mistrzostwach Górskich. W ciągu jednego tylko roku młody Niemiec stał się supergwiazdą swoich czasów. W 1937 roku nie zdobył wprawdzie mistrzostwa Europy, ale ustanowił za to rekord świata. Był pierwszym człowiekiem, któremu udało się przekroczyć prędkość 400 km/h, na zwykłej drodze. Dokonał tego jadąc bolidem Auto Union Typ C Stromliner. W 1938 roku próba pobicia kolejnego rekordu okazała się tragiczna w skutkach. Silny podmuch wiatru zepchnął z toru samochód Rosemeyera, jadącego z prędkością prawie 440 km/h. Informacja o jego śmierci była olbrzymim szokiem dla całego świata sportów samochodowych. Od tamtego wydarzenia firma Auto Union nie brała już nigdy udziału w wyścigach, których celem było ustanowienie rekordów prędkości. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Autokrata - Roztrzaskany Gumpert Apollo Szkoda. Ale Najman wyklepie i nikt się nie pozna.
  16. [h=1]Nissan Leaf sets reverse record at Goodwood[/h]
  17. [h=1]Infiniti EMERG-E prototype dynamically revealed at Goodwood[/h]
  18. Toyota GT86 Sports FR, czyli 315-konny koncept, ktory zadebiutuje w Goodwood
  19. Mazda MX-5 GT oficjalnie tuż przed debiutem w Goodwood Jaką cene obstawiacie?
  20. przemo80b4

    2011 Goodwood Revival

    Galeria z tego eventu poniżej kilka fot przedsmak całości galeria http://www.supercars.net/gallery/119513/2724/1.html
  21. 2010 Goodwood - Festival of speed - Jim Clark's Lotus
  22. Ferrari California 2010 Supercar Run at Goodwood FOS 2010 <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=lXXy_8B49n4&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=lXXy_8B49n4&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  23. McLaren MP4-12C makes flying debut at Goodwood FOS 2010 <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=L6ZSieDqMg4&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=L6ZSieDqMg4&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
×