Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'golfa' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 90 wyników

  1. Światowa premiera nowego Golfa GTD Variant - Perfekcyjne połączenie: sportowy, oszczędny, komfortowy i przestronny - Premiera targowa podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Poznań, 29 stycznia 2015 r. – Już od 1982 roku Volkswagen oznacza skrótem GTD - „Gran Turismo Diesel” samochody gwarantujące sportową i oszczędną jazdę. Po raz pierwszy skrót ten pojawia się na nadwoziu Golfa Varianta, który podobnie jak Golf GTD, wyposażony jest w silnik TDI o mocy 184 KM (135 kW). Światowa premiera Golfa GTD Varianta odbędzie się podczas Genewskiego Salonu Samochodowego, w Polsce do oferty zostanie wprowadzony już w maju. Golf GTD Variant ma wszelkie warunki ku temu, aby stać się kultowym samochodem doskonale sprawdzającym się podczas długich tras. Silnik TDI o mocy 184 KM przyspiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy, a maksymalny moment obrotowy dwulitrowej jednostki napędowej wynosi 380 Nm. Sportowe kombi robi wrażenie niskim zużyciem paliwa, wynoszącym 4,4 l/100 km. Sportowy charakter widać także na zewnątrz: oprócz specyficznych dla GTD zderzaków i osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu, Golf GTD Variant posiada przyciemnione tylne światła i nakładki poszerzające progi. Jego wygląd zewnętrzny uzupełniają 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Curitiba, czarne relingi dachowe i chromowane, podwójne końcówki rur wydechowych. Do wyposażenia seryjnego Golfa GTD Varianta w Niemczech należą także bi-ksenonowe reflektory, sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm oraz progresywny układ kierowniczy, zapewniający lepsze zachowanie się przy dynamicznej jeździe oraz większy komfort w codziennej eksploatacji. Dynamiczny styl zauważalny jest także we wnętrzu. Podkreślają go sportowe siedzenia obszyte tkaniną Clark, podświetlone listwy na progach, czarna podsufitka oraz czarne poszycie słupków. Do tego dochodzą liczne aplikacje dekoracyjne w kolorze Checkered Black oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej. Całość uzupełnia multifunkcyjna kierownica obszyta skórą z aluminiowymi aplikacjami oraz gałka dźwigni zmiany biegów w formie piłki golfowej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. https://www.youtube.com/watch?v=cEW64zoBQd8
  3. Uczniowie z kołobrzeskiej szkoły zbudowali Golfa z zabawek Poznań, 17 grudnia 2014 r. – Uczniowie z województwa zachodniopomorskiego zmierzyli się z nietypowym wyzwaniem - stworzyli model kultowego samochodu marki Volkswagen w skali 1:1 z setek zużytych plastikowych zabawek. W zbiórkę zaangażowało się ponad 400 uczniów. Projekt „Golf II z plastikowych zabawek” realizowany przez młodzież z Zespołu Szkół nr 2 im. Bolesława III Krzywoustego w Kołobrzegu związany jest z budowaniem świadomości ekologicznej uczniów oraz lokalnej społeczności. W tym wypadku główny temat to właściwa segregacja odpadów. Inicjatywa wpisuje się w trend, polegający na „przetwarzaniu” już istniejących przedmiotów w zupełnie nową rzecz. Bezpośrednią inspiracją był wykonany w podobny sposób człowiek z plastiku, wystawiony w Narodowym Muzeum Nauki i Techniki im. Leonarda da Vinci w Mediolanie. „Pomysł stworzenia czegoś równie wyrazistego w przekazie spodobał się wszystkim – praktycznie każdy uczeń przyniósł swoją starą plastikową zabawkę żeby wesprzeć akcję”. – mówi Dominika Pfeif nauczycielka języka niemieckiego i koordynatorka projektu. Akcję wsparły również inne kołobrzeskie szkoły oraz instytucje. Zbiórka plastiku trwała prawie 3 miesiące. W budowę samochodu zaangażowanych było 10 chłopców kształcących się w zawodzie mechanika, do zespołu dołączyły również 2 uczennice ze specjalizacji cukierniczej oraz przyszły piekarz. Jak mówią – „Jest to najbardziej wymagający etap, w którym potrzeba sporej precyzji i starannej selekcji materiałów, tak żeby nadać rzeźbie rzeczywiście artystyczny wymiar”. Jednak nie tylko o samą ekologię i sztukę chodzi. „Chcemy uświadomić ludziom, że szkoła zawodowa to nie tylko nauka i praktyka. Ten projekt pokazał, że uczniowie w zawodówce również mają ambicje i cele, a co najważniejsze – osiągają je”. – mówi Krzysiek Domański z klasy III B. „Chcieliśmy pokazać jak ze śmieci może powstać dzieło sztuki”. – dodaje Piotr Wojda z II B. Ekologiczny Volkswagen Golf II stanie przed szkołą w centrum Kołobrzegu. Uczniowie już teraz liczą, że będzie to jedna z lokalnych atrakcji turystycznego miasta oraz symbol dbania o środowisko. Projekt wspierany jest przez markę Volkswagen w ramach ekologicznej idei Think Blue. Wykracza ona poza produkcję oszczędnych samochodów i obejmuje szerokie spektrum działań wspierających ochronę środowiska. „W ramach Think Blue inicjujemy różnorodne projekty angażujące ludzi na całym świecie. Współpracujemy również z organizacjami promującymi odpowiedzialne, ekologiczne zachowania oraz wspieramy inicjatywy innych. Tak było i tym razem, bez wahania zdecydowaliśmy się wspomóc realizację budowy Golfa II, bardzo się cieszę, że uczniowie zdecydowali się właśnie na ten model”. – mówi Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Światowa premiera Golfa Alltracka w Paryżu Crossover będący połączeniem Golfa Varianta i SUVa Zdjęcia: VW Golf Alltrack fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Na każdy teren: Golf Alltrack z napędem na wszystkie koła i terenową stylistyką Cztery mocne silniki: nowy TSI o mocy 180 KM i trzy TDI z mocą do 184 KM Dziesięć ważnych faktów dotyczących światowej premiery Golfa Alltracka: 1. Samochód osobowy i SUV w jednym: nowy Golf Alltrack pod względem technicznym i stylistycznym łączy dwa światy. 2. Wszechstronny Golf Alltrack, podobnie jak większy Passat Alltrack, opiera się na nadwoziu Varianta. 3. Seryjnie ze stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION. 4. Profil jazdy Offroad i zwiększony nawet o 20 mm prześwit poprzeczny ułatwiają poruszanie się poza utwardzonymi drogami. 5. Silniki rozwijają moc 81 kW/110 KM (TDI), 110 kW/150 KM (TDI), 132 kW/180 KM (TSI) i 135 kW/184 KM (TDI). 6. Wersje 180 KM i 184 KM będą wyposażone seryjnie w automatyczną, 6-biegową przekładnię DSG. 7. Charakterystyczna stylistyka przedniej i tylnej części nadwozia oraz poszerzone nadkola i progi. 8. Zmodyfikowane wnętrze, z oferowanymi tylko dla Golfa Alltracka materiałami i aplikacjami dekoracyjnymi, koresponduje ze sportowym charakterem samochodu. 9. Golf Alltrack pojawi się na rynku wiosną 2015 roku. 10. Golf Alltrack jest kontynuacją ofensywy produktowej Volkswagena: jest dwunastą nową wersją Golfa w ciągu 24 miesięcy. Paryż, październik 2014 r. – Modelem Passat Alltrack Volkswagen zamknął w 2012 roku lukę między samochodami przeznaczonymi do poruszania się po utwardzonych drogach a samochodami na bezdroża. Teraz nowym Golfem Alltrackiem Volkswagen przenosi tę koncepcje na kolejną klasę samochodów. Światowa premiera modelu z napędem na wszystkie koła odbędzie się podczas Mondial de l`Automobile w Paryżu (2 – 19 października). Charakterystyczne cechy Golfa Alltracka to napęd na wszystkie koła 4MOTION, zwiększony prześwit poprzeczny, nadwozie z poszerzonymi nadkolami i progami, nowe zderzaki i wiele innych elementów zewnętrznych i wewnętrznych, dostępnych tylko dla tego modelu. Jako jednostka napędowa oferowany jest dla Golfa Alltracka jeden silnik benzynowy (TSI) i trzy silniki wysokoprężne (TDI), wszystkie z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Całkowitą nowością w ofercie Golfa jest silnik 1.8 TSI o mocy 132 kW/180 KM. Moc silników TDI wynosi 81 kW/110 KM (1.6 TDI), 110 kW/150 KM (2.0 TDI) i 135 kW/184 KM (2.0 TDI). W wersjach o mocy 180 KM i 184 KM siła napędowa jest przenoszona na wszystkie koła przez seryjną, 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. Nowy Golf Alltrack został tak zaprojektowany, aby równie dobrze zachowywał się na utwardzonych drogach, jak i w terenie. Techniczną podstawę tej wszechstronności stanowi napęd na wszystkie koła 4MOTION. System wyposażony w sprzęgło Haldex najnowszej generacji uaktywnia się jeszcze przed wystąpieniem poślizgu, co prawie całkowicie wyklucza utratę trakcji. 4MOTION wykorzystuje przy tym sterowanie wstępne zależne od aktualnej sytuacji. Przy niewielkim obciążeniu lub podczas jazdy bez przyspieszania napęd przenoszony jest na przednią oś, a tylna oś jest odłączona. Takie podstawowe ustawienie pozwala zaoszczędzić paliwo. W razie potrzeby tylna oś zostaje dołączona w ciągu ułamka sekundy przez sprzęgło Haldex 5, uruchamiane elektrohydrauliczną pompą olejową. Moduł sterowania w sposób stały oblicza optymalny moment napędowy dla tylnej osi i reguluje poprzez pompę olejową stopień zamknięcia sprzęgła wielopłytkowego. W razie potrzeby, na tylną oś może być skierowane prawie 100 procent momentu napędowego. EDS i XDS. Równolegle do działającego jako blokada podłużna sprzęgła Haldex, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, zintegrowana z systemem ESC, przejmuje na obu osiach funkcję blokad poprzecznych. Dodatkowo Golf Alltrack jest wyposażony na przedniej i tylnej osi w funkcję XDS, która przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła optymalizując zachowanie się samochodu. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że jedno z wewnętrznych kół zostało zbyt mocno odciążone, układ hydrauliczny systemu ESC generuje na tym kole odpowiednie ciśnienie hamowania w celu przywrócenia optymalnej trakcji. Profil jazdy i zawieszenie Offroad. Najnowszy Golf ze zwiększonym nawet o 20 mm prześwitem poprzecznym, profilem jazdy Offroad i napędem 4MOTION może pochwalić się umiejętnościami terenowymi na poziomie przypisywanym zazwyczaj tylko SUVom. Po wybraniu profilu jazdy Offroad aktywowana zostaje funkcja asystenta zjazdu ze wzniesień (automatycznie przyhamowuje samochód), zmieniana jest charakterystyka pedału przyspieszenia oraz ustawiona zostaje terenowa konfiguracja ABS (inny interwał przy hamowaniu powoduje utworzenie się klina szutru przed kołami). Golf Alltrack nie tylko oferuje doskonałe zachowanie się poza utwardzonymi drogami i dodatkowe aktywne bezpieczeństwo, lecz jest także idealnym samochodem do holowania przyczepy (masa hamowanej przyczepy do 2000 kg, nachylenie terenu 12%). Silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa Jeden TSI, trzy TDI. Jak już wspomniano, nowy Golf Alltrack pojawi się na rynku z czterema czterocylindrowymi silnikami. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin EU6, a ich spektrum mocy wynosi od 81 kW/110 KM do 135 kW/184 KM. 1.8 TSI o mocy 180 KM. Po raz pierwszy w Golfie Volkswagen oferuje silnik TSI o pojemności 1,8 litra i mocy 132 kW/180 KM (od 4500 obr./min). Ta czterocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem jest idealna dla Golfa Alltracka, bowiem już od 1350 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm i utrzymuje go na stałym poziomie do 4500 obr./min. Seryjnie Golf Alltrack 1.8 TSI będzie wyposażony w 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Rozwijający prędkość 217 km/h nowy Golf przyspiesza do 100 km/h w 7,8 sekundy, zużywając przy tym zaledwie 6,8 l/100 km (emisja CO2 158 g/km). Nowoczesne silniki wysokoprężne. Wszystkie trzy turbodiesle (TDI) Golfa Alltracka są silnikami serii EA288. Te zaprezentowane po raz pierwszy w Golfie siódmej generacji czterocylindrowe jednostki z wtryskiem Common Rail należą do najefektywniejszych silników na świecie. Mimo różnych pojemności i mocy, zastosowano w nich wspólne istotne moduły techniczne. Należą do nich między innymi elementy mające wpływ na emisję spalin, jak system wtrysku, doładowanie i chłodzenie powietrza doładowującego w module kolektora dolotowego. Zastosowano także nowoczesny system recyrkulacji spalin oraz katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych oraz katalizator zasobnikowy NOx. 1.6 TDI o mocy 81 kW/110 KM. Najmniejszym silnikiem nowego Golfa Alltracka jest TDI o pojemności 1593 cm3 i mocy 81 kW/110 KM, który zużywa tylko 4,7 l/100 km (emisja CO2 124 g/km). Maksymalna moc jest dostępna między 3200 a 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 250 Nm – między 1500 a 3000 obr./min. Z tym silnikiem Golf Alltrack 1.6 TDI przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 187 km/h. 2.0 TDI o mocy 150 KM. Kolejną jednostką w Golfie Alltracku jest silnik TDI o pojemności 1968 cm3 i mocy 110 kW/150 KM. Jego średnie zużycie paliwa to tylko 4,9 l/100 km (127 g/km CO2). Dwulitrowy TDI Golfa Alltracka posiada dwa wałki wyrównujące, dzięki czemu pracuje wyjątkowo spokojnie. Swoją maksymalną moc rozwija między 3500 a 4000 obr./min. Już od 1750 obr./min dostępny jest maksymalny moment obrotowy 340 Nm (do 3000 obr./min). Golf Alltrack 2.0 TDI osiąga prędkość 207 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 8,9 sekundy. 2.0 TDI o mocy 184 KM. Z mocą 135 kW/184 KM (przy 3500 do 4000 obr./min) Golf Alltrack 2.0 TDI ustanawia nowy rekord: jest najmocniejszym Golfem w nadwoziu Varianta. Dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem przekazuje seryjnej 6-biegowej DSG już od 1750 obr./min maksymalny moment obrotowy 380 Nm i utrzymuje go do 3250 obr./min. Wartości mocy i momentu obrotowego oraz napęd na wszystkie koła nie tylko optymalizują zachowanie się w terenie, lecz również umożliwiają holowanie przyczepy o masie 2000 kg (hamowana, nachylenie do 12%). Silnik zaadaptowany z Golfa GTD pozwala także na uzyskanie sportowych osiągów: przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 219 km/h. Golf Alltrack 2.0 TDI zużywa zaledwie 5,1 l paliwa na 100 km (134 g/km CO2) Stylistyka i cechy szczególne Wygląd zewnętrzny. Golf Alltrack, z zawieszeniem podwyższonym o 20 mm, ma nadwozie Golfa Varianta, jednak z wieloma typowymi dla Alltracka elementami, które wyostrzają jego charakter. Patrząc z boku, natychmiast zauważa się czarne nakładki poszerzające nadkola. Ten element ochronny znajduje się również powyżej progów i w dolnej części nowych zderzaków. Progi pokryte lakierem w kolorze srebrnym Reflex są sportowo poszerzone i również pełnią funkcję ochronną. Modele Alltrack wyposażone są w zaprojektowane specjalnie dla nich 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley. Kolejne cechy charakterystyczne Golfa Alltracka to obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym Reflex, logo Alltrack na błotnikach, matowa chromowana listwa pod bocznymi oknami oraz srebrne, anodowane relingi dachowe. Przód i tył nadwozia. Charakterystyczny przód Golfa Alltracka wyróżnia się aluminiową (matową) listwą w osłonie chłodnicy, sięgającą aż do reflektorów. Osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu jest czarna, matowa i zdobi ją chromowane logo Alltrack. Dolny wlot powietrza w nowym zderzaku również ma strukturę plastra miodu. Kolejnym elementem stylistycznym, typowym dla Golfa Alltracka, jest poprzeczna listwa w kolorze srebrnym Reflex, rozciągająca się przez całą szerokość zderzaka i obejmująca seryjne reflektory przeciwmgielne (ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi zakręty). Zderzak zakończony jest od dołu osłoną podwozia w kolorze srebrnym; również zderzak tylny otrzymał nową formę z dominującą osłoną. Tylne światła mają ciemnoczerwone klosze. Wersję TSI 180 KM można poznać po chromowanych końcówkach dwustrumieniowego układu wydechowego, umieszczonych z lewej i prawej strony. Wersje TDI mają z lewej strony chromowaną podwójną końcówkę układu wydechowego. Wnętrze. Ze sportowo-terenowym charakterem Golfa Alltracka koresponduje doskonale wyposażone wnętrze. O jego stylu decydują takie detale, jak obszyte skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów, specjalna tapicerka siedzeń z napisem Alltrack na przednich oparciach, aplikacje Dark Magnesium (na konsoli środkowej) i Tracks (na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi) oraz oświetlenie Ambient w drzwiach. Do wyposażenia seryjnego Golfa Alltracka, jako uzupełnienie wyposażenia Comfortline, należą między innymi: automatyczna klimatyzacja Climatronic, diodowe lampki do czytania z przodu i z tyłu, oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu, system Infotainment Composition Touch, system rozpoznający zmęczenie kierowcy oraz tempomat. Elegancję do wnętrza wprowadza chromowana listwa z logo 4MOTION na pokrywie schowka w konsoli środkowej, listwy na progach przednich drzwi ze stali nierdzewnej z napisem Alltrack oraz chromowane aplikacje przy przełącznikach i przyciskach (światła, otwieranie/zamykanie okien, regulacja lusterek). Natomiast sportowymi akcentami są: (opcjonalna) czarna podsufitka i poszycie górnych części słupków oraz nakładki na pedały i podpórkę lewej stopy w kolorze aluminium. Volkswagen Golf Alltrack pojawi się na rynku wiosną przyszłego roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Pięć gwiazdek dla Golfa Sportsvana w teście Euro NCAP - Doskonały wynik dla nowego, wszechstronnego, kompaktowego vana marki Volkswagen Poznań, 1 lipca 2014 r. – Nowy Golf Sportsvan otrzymał od niezależnej europejskiej organizacji ochrony konsumentów Euro NCAP najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. Z bogatym pakietem bezpieczeństwa, składającym się z nadwozia o nowoczesnej strukturze, skutecznych, dopasowanych do siebie systemów pasów bezpieczeństwa, foteli i poduszek powietrznych oraz innowacyjnych systemów wspomagających, Golf Sportsvan należy do najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Euro NCAP (New Car Assessment Program = europejski program oceny nowych pojazdów) uznawany jest od lat jako ważny wskaźnik bezpieczeństwa samochodów. Ocena pięciu gwiazdek dla nowego Golfa Sportsvana to wynik rezultatów uzyskanych w czterech kategoriach: ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych oraz wspieranie bezpieczeństwa. Przy szeroko zakrojonych badaniach bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, które obok testu zderzenia czołowego z aluminiową barierą przy prędkości 64 km/h (40 procentowe uderzenie przodem w barierę) obejmuje także zderzenie boczne (uderzenie w drzwi kierowcy przy prędkości 50 km/h) oraz uderzenie boczne w słupek (z prędkością 29 km/h), Golf Sportsvan otrzymał 87 procent maksymalnej liczby punktów. Także w testach ochrony dzieci Golf Sportsvan wypadł doskonale i uzyskał 85 procent punktów. Przy ocenie samochodów przez Euro NCAP uwzględniane są także elektroniczne systemy poprawiające bezpieczeństwo i systemy wspomagające, pomagające uniknąć wypadków lub znacznie redukujące ich skutki. Gwarantujący maksimum bezpieczeństwa Golf Sportsvan jest wyposażony seryjnie w Electronic Stability Control (ESC) wraz z ABS z asystentem hamowania, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, hamulec multikolizyjny, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach, funkcję stabilizacji przyczepy, uchwyty dla fotelików samochodowych ISOFIX na tylnej kanapie oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera z możliwością dezaktywacji prawej poduszki, a także poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy i system kurtyn powietrznych dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu wraz z poduszkami bocznymi. Volkswagen oferuje także liczne systemy wspomagające jako opcję dla Golfa Sportsvana, które dodatkowo poprawiają bezpieczeństwo. Należą do nich automatyczny tempomat ACC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash oraz systemy regulacji świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist. Zastosowany po raz pierwszy w Golfie Blind Spot Sensor z asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego, który ostrzega przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia względnie – przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego – przed zbliżającymi się z boku innymi uczestnikami ruchu, uzupełnia bogatą ofertę systemów wspomagających Golfa Sportsvana. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Agnieszka Szulim testuje sportowego Volkswagena Golfa GTI! Dziennikarka przygotowuje się do startu w profesjonalnych wyścigach samochodowych – serii Volkswagen Castrol Cup. Agnieszka Szulim po raz pierwszy przejechała po torze wyścigowym w profesjonalnie przygotowanym aucie wyścigowym w ramach 2. rundy Volkswagen Castrol Cup. - Bardzo mi się podobały moje pierwsze okrążenia za kierownicą Golfa, choć na torze panowały bardzo trudne warunki. Padał deszcz, więc asfalt był śliski, a w samochodzie było bardzo gorąco – tak wysiadając z samochodu, w strugach padającego deszczu, dziennikarka na gorąco skomentowała swój przejazd. W sobotę, 24 maja na torze wyścigowym EuroSpeedway Lausitz, Agnieszka Szulim zaprezentowała się w profesjonalnym kombinezonie i przejechała testowe okrążenia pucharowym, 310 konnym Golfem GTI. Prezenterka w ten sposób przygotowuje się do wyścigu, w którym weźmie udział w połowie czerwca w Poznaniu podczas 3. rundy Volkswagen Castrol Cup. Pierwszy kontakt Agnieszki Szulim z pucharowym Golfem GTI okazał się być bardzo ekscytujący. Dziennikarka swoją wizytę na niemieckim torze wyścigowym w Lausitz rozpoczęła od zajęć teoretycznych oraz przymiarek do samochodu. Kierowca wyścigowy, koordynator sportowy Volkswagen Castrol Cup, Adam Gładysz - opiekun merytoryczny Agnieszki podczas pucharu, zaznajomił ją z profesjonalnymi systemami Golfa oraz z systemem gaśniczym, który Agnieszka musi umieć obsłużyć w razie wypadku. Po niezbędnej teorii przyszła pora na okrążenie na profesjonalnym torze.- Choć to był mój pierwszy raz w samochodzie wyścigowym, czułam się w nim dużo lepiej niż na motocyklu, który znam. Cieszę się, że mogłam sprawdzić ten świetny samochód, jakim ścigają się kierowcy w Volkswagen Castrol Cup.- powiedziała Agnieszka po przejechaniu pierwszych okrążeń. - Wcześniej już jeździłam po torze, ale tylko motocyklem. Miałam także okazję pobawić się za kierownicą samochodu rajdowego na szutrze – dodaje. Szulim, Chajzer i Prokop – VIP Drivers Do jazdy w tegorocznym cyklu Volkswagen Castrol Cup Agnieszka Szulim przygotowuje się razem z Filipem Chajzerem oraz Marcinem Prokopem. Cała trójka pierwsze próbne jazdy przed startami ćwiczyła na torze w Poznaniu na usportowionych wersjach Golfa. – Poziom jazdy Filipa, Marcina i mojej był bardzo wyrównany. Chociaż na końcu nasz instruktor przyznał że jeden z najtrudniejszych zakrętów na tym torze wychodzi mi dużo lepiej niż chłopakom – chwali się Agnieszka i dodaje ze śmiechem – okazało się także, że mam silną tendencję do jeżdżenia bokiem. Faktycznie, to sprawia mi ogromną przyjemność, ale w wyścigach jest to bardzo niewskazane, więc będę musiała powstrzymać moje zapędy. Emocje przed startem w Volkswagen Castrol Cup Podczas kolejnej, 3. rundy Volkswagen Castrol Cup, Agnieszka Szulim razem z Filipem Chajzerem stanie na starcie Toru Poznań. Gwiazdy TVN w pucharowych Golfach GTI, osiągających prędkość ponad 250 km/h, będą mogły wykazać się swoimi wyścigowymi aspiracjami. - Myślę, że Filip jest nastawiony bojowo, bo chyba nie chce żeby objechała go dziewczyna. Dlatego przypuszczam, że jego podejście będzie bardzo ambitne. Tak jak i moje, bo nastawiam się na to, że jednak będę szybsza - zapowiada wyzywająco Agnieszka. Jerzy Dudek zamienił piłkę na sportowego Golfa Jednym z kierowców tegorocznego pucharu jest także Jerzy Dudek – międzynarodowa gwiazda piłki nożnej, która w tym roku bierze udział w pełnym cyklu Volkswagen Castrol Cup. Po pierwszych doświadczeniach jako VIP Driver w ubiegłorocznej edycji serii, Dudek w tym roku stanął do równej walki o podium z profesjonalnymi kierowcami. Podczas ostatniej rundy, były piłkarz wykazał się bardzo waleczną postawą i zajął 16. miejsce w stawce 22 zawodników, zdobywając kolejne punkty w walce o puchar. Znany ze swojego profesjonalnego podejścia do sportów, Dudek z wyścigu na wyścig osiąga coraz lepsze wyniki i tym samym stanowi realne wyzwanie dla grona profesjonalnych kierowców. Być może nowa pasja Jerzego Dudka przerodzi się w kolejne sukcesy na skalę międzynarodową. Castrol wspiera najlepszych W ramach globalnego partnerstwa, marki Castrol i Volkswagen już od wielu lat razem opracowują nowoczesne rozwiązania technologiczne i udoskonalają oleje oraz inne płyny eksploatacyjne, które są stosowane fabrycznie w autach grupy Volkswagen. Współpraca oznacza również wspólne projekty w sportach motorowych i liczne sukcesy takie jak na przykład zwycięstwo Sebastiana Ogiera w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Sponsorzy główni: Castrol, Hankook, VW Bank Polska oraz STS Centrum Dystrybucji Samochodów. Partnerzy: VW Motorsport, Volkswagen R GmbH, PZM, ATS, OMP, Bilstein oraz Eibach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Cel Wörthersee: uczniowie z koncernu Volkswagen stworzyli wyjątkowego Golfa GTI - Światowa premiera na 33. Zlocie GTI w Austrii Poznań, 26 maja 2014 r. – Około 950 kilometrów i prawie dziewięć godzin jazdy pokazała nawigacja, gdy dwunastu uczniów z Wolfsburga wprowadziło do niej swój wspólny cel: Reifnitz nad Wörthersee, Austria. To właśnie tam dwunastu młodych ludzi (cztery kobiety i ośmiu mężczyzn) przedstawi na 33. Zlocie GTI (28-31 maja) specjalny projekt edukacyjny – wyjątkowego Golfa GTI. Samochód powstał według pomysłu młodych, liczących od 18 do 24 lat przyszłych specjalistów, został przez nich w przeważającej części wykonany ręcznie i w ciągu dziewięciu miesięcy postawiony na kołach. Młodzież kształcąca się w Volkswagenie i Sitech Sitztechnik w czterech technicznych zawodach intensywnie pracowała nad wykonaniem swojego Golfa GTI. Teraz niecierpliwie czekają na premierę w Karyntii 29 maja i na reakcje miłośników motoryzacji z całego świata. „Uczniowie z zespołu Wörthersee mogą być dumni ze swojego samochodu” – stwierdził dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu ds. rozwoju marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Wcielili w życie dobre pomysły, zastosowali nowe technologie i stworzyli unikalnego GTI, który robi wrażenie dopracowaniem detali, brzmieniem i wyjątkowym wyglądem.” Wörthersee GTI 2014 jest dowodem wysokiego poziomu kształcenia teoretycznego i praktycznego w Volkswagenie: przyszli mechatronicy samochodowi, lakiernicy, specjaliści od wyposażenia wnętrza i technologowie tworzyw sztucznych i kauczuku prawie wszystko - od koncepcji i designu po lakierowanie, wyposażenie wnętrza i silnik – zaprojektowali samodzielnie, wypróbowali, wykonali i zdobyli przy tym wiele specjalistycznej wiedzy. Młode kobiety i mężczyźni, jedni z najlepszych uczniów w swoich rocznikach, zostali wybrani do zespołu „Wörthersee GTI 2014” i otrzymali specjalne zlecenie od Zarządu – zinterpretowania na nowo seryjnego Golfa GTI Performance* i zrealizowania swojej wersji na zlot nad Wörthersee. Zadanie to pochłonęło wiele godzin ich pracy i sprawiło, że stali się zgranym zespołem, kierowanym przez managera projektu i nauczyciela Holgera Schülke. „Przy projekcie tego samochodu uczniowie zdobyli szeroką wiedzę o różnorodności technologicznej i kompetencji Volkswagena” – powiedział zleceniodawca prof. dr Werner Neubauer, Członek Zarządu ds. Komponentów marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Tworząc pierwszego GTI Wörthersee na bazie aktualnego Golfa mogli wybierać najlepsze podzespoły z całej oferty koncernu. Młodzi specjaliści doświadczyli osobiście, począwszy od pierwszego szkicu aż pod końcową prezentację, jak wysokie są wymagania jakościowe w Volkswagenie.” Od 2008 roku Volkswagen oferuje swoim uczniom szansę rozszerzenia specjalistycznej wiedzy oraz wykazania kreatywności i umiejętności pracy zespołowej podczas realizacji specjalnych projektów samochodów. „Przy projekcie Wörthersee GTI nasi uczniowie poznają kompleksowość budowy pojazdów. Podczas tworzenia swojego pojazdu przyszli specjaliści współpracują z ekspertami z różnych zawodów” – podkreślił Ralph Linde, szef Volkswagen Group Academy. „Ten projekt daje im doskonałą możliwość skorzystania z wiedzy doświadczonych kolegów. Dlatego Wörthersee GTI jest wielką atrakcją i ważnym projektem w ramach kształcenia zawodowego w Volkswagenie.” „Jestem zachwycony naszymi uczniami, ich umiejętnościami i pomysłami związanymi ze zlotem GTI” – stwierdził Bernd Osterloh, Przewodniczący Rady Zakładowej koncernu. „W Volkswagenie kształcenie teoretyczne połączone z praktyką jest bardzo ważne. Podstawą naszych sukcesów jest wykwalifikowana i zmotywowana załoga.” Uczestnicy zespołu Wörthersee 2014 według zawodów: Mechatronicy samochodowi: Philipp Landgraf (22), Nathalie Magnus (23), Fabian Saust (23), Sebastian Wagner (21). Lakiernicy: Timo Riegenring (20), Sarah Till (22). Technologowie tworzyw sztucznych i kauczuku: Sina Golkowski (19), Andre Meier (22). Specjaliści wyposażenia wnętrz, wszyscy z Sitech Sitztechnik: Nick Bauer (19), Theresa Evers (18), Alex Lich (19), Dimitri Schell (22). Sitech Sitztechnik jest spółką zajmującą się rozwojem i produkcją foteli samochodowych w koncernie Volkswagen. * Golf GTI Performance – zużycie paliwa w l/100 km: 8,1-7,5 (w cyklu miejskim) / 5,3-5,1 (w cyklu pozamiejskim) / 6,4-6 (w cyklu mieszanym); emisja CO2 w g/km: 149-148 (w cyklu mieszanym), klasa efektywności: C, D Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Jeśli chodzi o silnik 1.6 to ogólnie do gazu się nie nadaje. Byłem świadkiem dziwnych zdarzeń w silnikach 8v jak i 16v. Sonda lambda szaleje,zaczyna znikać olej,pojawiają się problemy z odpaleniem. Myślałem,że to wina gazownika lub samej instalacji,ale jak stag czy brc nie podchodzi 1.6 to ta jednostka po prostu źle znosi gaziora. Spalanie w 1.6 w gazie to 9-11l na sete,a na benzynie w moich pomiarach 7,2-9l (10 przy ostrym deptaniu). Tak możesz zmienić same tuleje,ale nie radzę samemu chyba,że masz prasę. Dzięki Bogu nie zastosowali w nich wielo-wahaczy więc tanio wychodzi. Ja za zestaw naprawczy do zawiechy na przód dałem 235 zł,gdzie w zestawie były części marki febi bilstena itp (ważne,że nic chińskiego). Ogólnie takie częsci eksploatacyjne typu zawiecha (tuleje,sworznie,gumy itp) są na każdą kieszeń,ale ja nigdy nie kupuje najtańszych i zawsze biore coś z pułki średniej+. Przykładowo zamówiłem amory Bilsteina i za komplet na przód zapłaciłem 300 zł w hurtowni. Osłony (gumy) na maglownice wyniosły mnie 28 zł firmy SWAG. Co tam jeszcze kupowałem... poduszki na amory+łożyska 58 zł bardzo dobrej jakości. Ogólnie części karoserii też są tanie i ogólno dostępne do wyboru do koloru. Jeśli chodzi zaś o części silnika to bywa różnie np.wymiana rozrządu z pompą wody wyniosła mnie 580 zł. Czy to dużo?? Nie wiem,bo do preludy kosztował mnie trochę więcej... Jestem tego przekonania,że na takich rzeczach nie ma co oszczędzać. Jeśli chodzi o różnice między 1.6,a 2.0 jest znaczna mimo tego,że 2 litrówka ma 8v,ale dłuższe przełożenie ma i jest ekonomiczniejszy. Przy 2.0 golfik nie czuje tak już swojej wagi i spalanie jest mniejsze lub porównywalne do 1.6 i 1.8. Nie wiem dlaczego,ale przyjęło się tak w jednostach 1.4 do 2.0,że czym większy silnik tym mniej pali. Mój tato ma 1.4 16v,a czesem jemu spali więcej niż mi. Co do gazu w 2.0 zachowuje się spoko,spalanie jest o 1l-1,5l większe. Tylko załóż instalacje pokroju BRC lub Stag. Wiem,że trzeba 400 zł dołożyć,ale spokój masz gwarantowany do tego gazownik jeszcze kumaty. Co do 4motion w 2.0 to nie wiem co ci napisać,bo się jeszcze z nim nie spotkałem,ale na pewno będzie palić więcej z tego względu,że jest cięższy i ma większe obciążenie silnika,ale komfortowa jazda gwarantowana. Patrze po ocenach tego silnika i powiem,że poniżej 4,0 nie schodzi Taki 2.0 to już stabilna jednostka. Co do eksploatacji 4motion to nie mam pojęcia,ale oceny w tym temacie ma dobre. Za te pieniądze kupisz już coś poczciwego na luzie,choć ja mam plany zakupić 2.3 V5 i są także 4motion (150km i 170km) już na łańcuszku. Pozytywem dla aut Vaga jest ogólnie to,że : 1.Jest ich od groma i koszt wyprodukowania części nie jest tak duży jak do nietypowego japońca,daje to również duży dostęp do części używanych 2.Możliwość diagnostyki komputerowej u siebie w garażu za pomocą lapka i kabla za parę złotych (i oczywiście trochę chęci) 3.Opcja samodzielnych wymian np. zawieszenia jeśli lubisz się usmarować. 4.Das Auto!! Trzeba zwrócić uwagę na wnętrze:kierownice,tapicerkę,gałkę i mieszek skrzyni biegów,uchwyty na drzwiach i schowki i porównać do przebiegu,odkręcić korek wlewu oleju i zerknąć czy nie osadził się na nim "smalec" jeśli tak jest to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą klęka lub została źle wymieniona. Pamietaj,że lany olej mineralny do silnika z przebiegiem poniżej 200 tyś też nie wróży nic dobrego. Posprawdzać elektrykę,spojrzeć na kontrolki czy wszystko działa i nie wierzyć na słowo,że coś raz działa,raz nie,bo ja przez to do tej pory nie wiem czemu nie mam ABS. Prześledzić zachowanie silnika przy włączonej klimie,bo zdarza się,że silnik wariuje pod obciązeniem klimy. Zwrócić uwagę na wycieraczkę tylną i spryskiwacz,ponieważ to najczęstsza usterka i zmora golfa IV !! Dobrym sposobem na sprawdzenie czy macie oryginalną szybę jest zerknięcie w kratkę ściekową przedniej szyby między szybą,a maską bardzo często ludzie zapominają wybrać stamtąd drobne pozostałości szkła. Obejrzeć sobie bagażnik,sprawdzić ostatni wpis w książce serwisowej. Jeśli chcecie sprawdzić czy lakier jest oryginalny to w bagażniku pod zasłoną zapasówki po lewej stronie jest karta na której widnieje nr koloru. Sprawdzić czy w silniku żadne kable sobie nie wiszą,choć powinny być podpiete do czujnika. Dokładnie trzeba dopatrywać się śladów rąk czyli podrapań,źle założonych plastików,połamanych zatrzasków. Szukać usterek i schodzić z ceny w miarę możliwości. Pamiętaj on tego nie naprawił i koszt poniesiecie wy,gdyby to naprawił nie było by tematu i obniżania ceny. Warto także w miarę możliwości popytać o historię auta:skąd,gdzie naprawiane,jak często i przez kogo użytkowane,najczęstsze usterki,może jakieś faktury,paragony za części bądź usługi świadczone na cel auta. Sprawdź także opony czy równomiernie są zużyte,bo jeśli nadmiernie zużywa się wewnątrz,ząbkuje itp to jest problem z częściami zawieszenia,a co za tym idzie zbieżność jest nieprawidłowa. Każde podejrzenia należy dobrze zbadać pytając,drążąc temat. I to tyle Jeśli macie jakieś pytania to piszcie,ale tylko silniki benzynowe
  9. Volkswagen prezentuje Golfa GTE z napędem hybrydowym plug-in Zdjęcia: Volkswagen Golf GTE fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Nowy Golf GTE łączy elektryczną mobilność z dynamiką GTI Golf GTE może przejechać do 50 km korzystając tylko z napędu elektrycznego i do 939 km w trybie hybrydowym Dziesięć ważnych faktów związanych ze światową premierą nowego Golfa GTE: 1. Golf, po prezentacji GTE, jest pierwszym samochodem na świecie, oferowanym ze wszystkimi liczącymi się obecnie rodzajami napędu. 2. Nowy Golf GTE jest jednocześnie samochodem „zero-emisyjnym” i autem przeznaczonym do pokonywania długich tras. 3. Golf GTE może przejechać w trybie elektrycznym do 50 kilometrów; zasięg łączny wynosi 939 kilometrów. 4. Niskie średnie zużycie paliwa (NEFZ) – 1,5 l/100 km - odpowiada emisji CO2 na poziomie 35 g/km. 5. Silnik 1.4 TSI Golfa GTE rozwija moc 110 kW/150 KM, silnik elektryczny – do 75 kW/102 KM. 6. Moc systemowa osiąga 150 kW/204 KM; maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. 7. Po GTI i GTD, wariant GTE jest trzecim GT w tej serii modeli. 8. Golf GTE rozwija prędkość 217 km/h i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy. 9. Do wyposażenia seryjnego należą reflektory diodowe i system radiowy Composition Media z 6,5-calowym wyświetlaczem. 10. Golf GTE zadebiutuje jesienią 2014 roku. Poznań, 24 lutego 2014 r. – Volkswagen jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który – w ramach jednej serii modeli – może zaoferować wszystkie liczące się obecnie rodzaje napędu. Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego (4-16 marca 2014) niemiecki producent przedstawi jako światową premierę nowego Golfa GTE z systemem hybrydowym plug-in i uzupełni w ten sposób tę serię modeli o piąty rodzaj napędu (benzynowy, wysokoprężny, na gaz ziemny, elektryczny i hybrydowy plug-in). Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa (NEFZ dla samochodów hybrydowych) na poziomie 1,5 l/100 km (emisja CO2 35 g/km) oraz zasięg z elektrycznym napędem wynoszący 50 kilometrów; łączny zasięg Golfa GTE o mocy 150 kW/204 KM wynosi 939 kilometrów. GTI, GTD, GTE. Nazwa Golf GTE stoi w jednym rzędzie ze skrótami GTI i GTD – dwoma sportowymi ikonami w ofercie Golfa. GT oznacza Gran Tourismo i jest synonimem sportowego charakteru. Pierwszy GTI z 1976 roku był wzorcem tej klasy; dzisiaj jest najpopularniejszym kompaktowym samochodem sportowym na świecie. „I” w GTI jest skrótem od elektronicznego wtrysku. GTD od 1982 roku po raz pierwszy połączył ideę GT z silnikiem wysokoprężnym, i tak narodził się drugi bestseller GT. W 2013 roku zostały zaprezentowane najnowsze generacje obu sportowych Golfów – GTI i GTD. Teraz, w 2014 roku, Volkswagen przenosi filozofię kompaktowego sportowego auta GT na trzeci model, Golfa GTE. To, co najlepsze z dwóch rodzajów napędu. Nowy Golf GTE jest napędzany dwoma silnikami: silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 1.4 TSI o mocy 110 kW/150 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW/102 KM. Te dwa silniki dają razem moc systemową 140 kW/204 KM. Gdy napęd przejmuje tylko silnik elektryczny, Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h. Przy wykorzystaniu pełnej mocy TSI, GTE przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy; na niemieckich autostradach i torach wyścigowych nowy Volkswagen może rozpędzić się do 217 km/h. Prędkość maksymalna nie jest tutaj najważniejsza, bardziej interesujący jest sposób, w jaki rozwijana jest doskonała siła ciągu i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, wynikające z połączenia silnika benzynowego i elektrycznego w Golfie GTE. Ta dynamika wyróżnia GTE spośród wszystkich konkurencyjnych modeli hybrydowych plug-in w swojej klasie. Samochód „zero-emisyjny” i przeznaczony do długich tras. Przy świetnej dynamice, Golf GTE jest jednym z najbardziej efektywnych samochodów na świecie. Kierowcy, którzy codziennie pokonują głównie krótkie trasy, mogą w razie potrzeby korzystać tylko z elektrycznego napędu i nie generować szkodliwych emisji. Wystarczy wieczorem podłączyć baterię do normalnego gniazdka domowej instalacji elektrycznej, ładować przez około trzy i pół godziny (do osiągnięcia 100 procent pojemności baterii) i gotowe. Jeżeli bateria ładowana jest z Wallbox (stacja ładowania do domowego garażu) lub publicznych stacji ładowania, naładowanie baterii w 100 procentach trwa około dwie i pół godziny. Interesujący jest fakt, że także podczas dłuższych tras, dzięki inteligentnym możliwościom sterowania Golfa GTE, kierowca może zadbać, aby na koniec trasy – na przykład po wjeździe do miasta – za napęd odpowiedzialny był wyłącznie silnik elektryczny. Czyli innymi słowy: Golf GTE jest dynamicznym, lecz ekstremalnie oszczędnym wszechstronnym autem na długie trasy i jednocześnie samochodem nieemitującym szkodliwych substancji. Motoryzacyjna rewolucja nazywa się MQB. Golfem GTE Volkswagen zamyka koło, które obejmuje wszystkie liczące się obecnie systemy napędowe. Volkswagen poszedł tą drogą, aby wykorzystać potencjał wszystkich rodzajów napędu i w ten sposób – w zależności od indywidualnych wymagań – móc zaoferować każdemu klientowi idealnie dopasowanego do jego potrzeb Golfa. Taka różnorodność oferty – Golf TSI (wraz z GTI), Golf TDI (z GTD), Golf TGI, e-Golf i Golf GTE – stała się możliwa dzięki modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, zwanej w skrócie MQB. Ta technologia modułowa, wprowadzona w 2012 roku wraz z aktualną generacją Golfa jest motoryzacyjną rewolucją. Inżynierowie Volkswagena stworzyli tym systemem podstawy techniczne, pozwalające połączyć wolumenowy model, jakim jest Golf, ze wszystkimi rodzajami napędu. Dlatego w niemieckich zakładach Volkswagena w Wolfsburgu będą powstawały w przyszłości, zderzak w zderzak, wersje Golfów z napędami benzynowymi, wysokoprężnymi, na gaz ziemny, elektrycznymi i hybrydowymi. Gdy tylko rozwój techniczny na to pozwoli, pewnego dnia do tego aktualnie najnowocześniejszego spektrum napędów na świecie, dołączy także pierwszy Golf z ogniwem wodorowym. System hybrydowy plug-in Golfa GTE Komponenty napędowe. Jak wspomniano, nowy Golf GTE jest napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 110 kW/150 KM (1.4 TSI) oraz silnikiem elektrycznym 75 kW/102 KM. Połączona moc obu silników wynosi 150 kW/204 KM. Silnik elektryczny zasilany jest energią z wysokonapięciowej baterii litowo-jonowej chłodzonej cieczą, której pojemność wynosi 8,8 kWh. Bateria jest ładowana przy użyciu gniazda ukrytego za znaczkiem VW na osłonie chłodnicy i waży 120 kg (cały Golf GTE waży 1.524 kg). Jako przekładnię Volkswagen zastosował zmodyfikowaną specjalnie do napędu hybrydowego automatyczną, 6-biegową skrzynię DSG z potrójnym sprzęgłem. Silnik elektryczny został wbudowany w korpus przekładni. Kolejne komponenty napędu hybrydowego to między innymi układ elektroniki mocy (zmienia prąd stały baterii w prąd zmienny dla silnika elektrycznego) i moduł ładowania. Elektromechaniczny wzmacniacz siły hamowania oraz elektryczny kompresor klimatyzacji zapewniają optymalne wykorzystanie energii i działanie hamulców i klimatyzacji także wtedy, gdy Golf jest napędzany tylko przez silnik elektryczny. Samochód elektryczny po wciśnięciu przycisku. Golf GTE może jeździć w różnych trybach, które kierowca wybiera w sposób intuicyjny. Po wciśnięciu przycisku „E”, napęd przechodzi w tryb elektryczny i Golf GTE staje się samochodem zero-emisyjnym. GTE może poruszać się wtedy z prędkością do 130 km/h, a maksymalny zasięg wynosi 50 km (przy w pełni naładowanej baterii, w zależności od temperatury zewnętrznej i stylu jazdy). Przyciskiem „GTE” kierowca przechodzi w tryb GTE i może w pełni wykorzystywać wybitnie sportowe cechy nowego Golfa. Stylistyka i wyposażenie Golfa GTE Harmonijne połączenie techniki i stylistyki. W Golfie GTE zastosowano ekologiczny i jednocześnie sportowy system hybrydy plug-in. Jest on połączony z układem jezdnym, który oferuje sportowe i jednocześnie komfortowe zachowanie. Ten dynamiczny pakiet technologii wbudowany został w samochód, który zachwyca stylistyką i intuicyjną obsługą. Wygląd zewnętrzny. Zespół Volkswagena Klausa Bischoffa – szefa designu, stworzył model, w którym cechy charakterystyczne GTI stopiły się w jedną, niepowtarzalną całość z cechami e-Golfa. Klaus Bischoff wyjaśnił to następująco: „Wizualizacja napędu elektrycznego została zrealizowana także w Golfie GTE poprzez charakterystyczną grafikę świateł dziennych w formie litery C. Natomiast wszystkie inne elementy stylistyczne przodu nadwozia stanowią nawiązanie do GTI.” Czerwone zastąpione przez niebieskie. Tam, gdzie w GTI dominuje kolor czerwony, w GTE jest to kolor niebieski. Jak wyjaśnia szef designu: „Poprzeczna, niebieska listwa na osłonie chłodnicy, sięgająca aż do reflektorów, stanowi kolejny sportowy akcent w kontekście elektrycznej mobilności Volkswagena.” Podobnie jak e-Golf, także pięciodrzwiowy Golf GTE jest wyposażony seryjnie w diodowe podwójne reflektory. Także w kierunkowskazach i światłach postojowych zastosowano technologię LED, podobnie jak w przyciemnionych światłach tylnych. Boczne osłony na progi i spojler dachowy z elementami aerodynamicznymi stanowią nawiązanie do GTI i GTD. Specjalnie dla GTE zaprojektowane zostały natomiast wyjątkowo aerodynamiczne obręcze ze stopu metali lekkich w rozmiarze 16 cali (seryjne), 17 cali i 18 cali. Wnętrze. Podobnie jak na zewnątrz, sportowe wnętrze Golfa GTE wykazuje wyraźne pokrewieństwo z dwoma innymi GT tej serii modeli; ale także tutaj kolor czerwony został zastąpiony niebieskim. „Niebieski kolor e-mobilności Volkswagena wprowadza ciekawy kontrast przy siedzeniach, szwach ozdobnych i deseniu tkaniny. Ponadto niebieskie oświetlenie stanowi optyczny pomost do świata elektrycznej mobilności” – stwierdził Klaus Bischoff. Odcień jasnoniebieskich szwów na skórzanej kierownicy, przy dywanikach, na siedzeniach i osłonie dźwigni zmiany biegów oraz niebieskie elementy ozdobne na gałce dźwigni zmiany biegów kolorystycznie doskonale pasują do niebieskich detali na zewnątrz Golfa GTE. Specjalne wskaźniki i wyświetlacze Golfa GTE Ekran dotykowy. Każdy Golf jest wyposażony w ekran dotykowy. W przypadku Golfa GTE jest to wysokiej rozdzielczości, 6,5 calowy ekran seryjnego systemu radiowego Composition Media. Jako opcja dostępny jest system nawigacji Discover Pro. Oba urządzania w GTE posiadają kilka dodatkowych funkcji. Jest to między innymi monitor zasięgu, wyświetlacz przepływu energii, statystyka zero-emisji, e-manager i – w przypadku opcjonalnej nawigacji – zasięg 360°. Właściciele Golfa GTE będą mogli także pobrać na swoje smartfony bezpłatną aplikację Volkswagen Car-Net e-Remote. Aplikacja ta pozwala na zarządzanie wybranymi funkcjami samochodu. Poniżej zestawienie dodatkowych funkcji systemu radiowego lub nawigacyjnego: Monitor zasięgu: ilustruje aktualny zasięg GTE z napędem wyłącznie elektrycznym; dodatkowo wyświetlany jest zasięg osiągalny po wyłączeniu ewentualnych dodatkowych odbiorników energii. Wskaźnik przepływu energii: przy użyciu animowanej grafiki przedstawia przepływ mocy przy przyspieszaniu (niebieska strzałka) oraz przy hamowaniu i rekuperacji (zielona strzałka). e-Manager: tutaj można zaprogramować maksymalnie trzy czasy odjazdu i ładowania. W zdefiniowanym momencie Golf GTE zapewni odpowiednie ustawienie klimatyzacji i stan naładowania baterii. Ponadto korzystając z seryjnej klimatyzacji postojowej można włączyć ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza podczas ładowania. W tym przypadku klimatyzacja nie korzysta z energii elektrycznej baterii, co przedłuża zasięg z napędem elektrycznym. Zasięg 360°: aktualny promień zasięgu w trybie elektrycznym jest prezentowany w formie zasięgu 360° na mapie okolicy. Zaznaczony zakres opisuje zasięg tylko z elektrycznym napędem przy podróży w jedną stronę. Istnieje możliwość wyświetlenia stacji ładowania i uwzględnienia ich w obliczaniu trasy. Car-Net e-Remote. Aplikacja Volkswagen Car-Net e-Remote pozwala na wykonanie wielu ustawień i sprawdzenie informacji przy użyciu smartfona lub internetowego portalu Car-Net. Aplikacja ta umożliwia dostęp do funkcji programowania czasu odjazdu, ustawienia klimatyzacji, ładowania baterii oraz pobierania danych dotyczących samochodu i jego statusu. Powermeter jako centralny wskaźnik. Z lewej strony zestawu wskaźników znajduje się Powermeter jako uzupełnienie obrotomierza. Pokazuje on między innymi, czy bateria jest ładowana poprzez rekuperację, czy też energia pobierana jest aktualnie z baterii. Oznacza to, że kierowca widzi, ile mocy systemowej pobiera lub jak intensywna jest rekuperacja. Prędkościomierz znajduje się tradycyjnie z prawej strony. Między powermeter a prędkościomierzem umieszczony jest kolorowy wyświetlacz (Premium), na którym cały czas wyświetlany jest między innymi zasięg z napędem elektrycznym oraz aktualny tryb pracy. W dolnym segmencie wyświetlacza wielofunkcyjnego, w oddzielnym polu LED, napis READY po uruchomieniu silnika informuje o gotowości silnika elektrycznego do jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. więcej -> CENY | Szykuj kasę na 300-konnego Golfa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Bilans jednego roku: dwa tuziny nagród dla nowego Golfa Poznań, 4 grudnia 2013 r. – Golf także w siódmej generacji pisze kolejny rozdział historii sukcesów i zachwyca zarówno klientów, jak i specjalistyczną prasę. W minionych dwunastu miesiącach Golf otrzymał dwa tuziny prestiżowych wyróżnień. Został wybrany między innymi „Car of the Year 2013” oraz „World Car of the Year 2013”. Także w Japonii nowy Golf okazał się lepszy od konkurentów i jako pierwszy importowany samochód w 34-letniej historii plebiscytu został „Car of the Year 2013/2014 Japan”. Kolejne wyróżnienia to między innymi „Złota Kierownica 2013”, „Auto Trophy”, „Auto der Vernunft” („Samochód rozsądku”) oraz „Die besten Autos 2013” („Najlepsze samochody 2013”). Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG, podsumował sukcesy Golfa: „Golf jest i pozostanie najważniejszym modelem i siłą napędową marki Volkswagen.” Mimo że nowy Golf jest na rynku dopiero od roku, to w najbliższych dniach sprzedany zostanie półmilionowy egzemplarz. Warto tutaj nadmienić, że w ważnych krajach, jak Chiny czy USA, Golf siódmej generacji nie trafił jeszcze do sprzedaży. W Europie w salonach niedawno pojawił się Golf Variant, a w pierwszej połowie przyszłego roku dołączy do niego Golf Sportsvan, zaprezentowany przez Volkswagena podczas IAA we Frankfurcie. W kolejce czekają jeszcze dalsze nowości, jak e-Golf i hybrydowy Golf plug-in. „Cieszymy się, że nowy Golf doskonale przyjęty na rynku i spotkał się z pozytywną reakcją klientów. Jest to przede wszystkim zasługa pracującej z wielkim zaangażowaniem załogi. Nasi pracownicy bardzo przyłożyli się do Golfa i wykonali wspaniałą pracę” – powiedział Winterkorn. W Europie Golf od lat jest najczęściej kupowanym samochodem. Także w poszczególnych krajach potwierdza swój status bestsellera i jest liderem sprzedaży między innymi w Belgii, Finlandii, Irlandii, Chorwacji, Luksemburgu, Norwegii, Austrii, Szwajcarii i naturalnie na niemieckim rynku. Pierwsza generacja Volkswagena Golfa trafiła do salonów w maju 1974 roku jako następca Garbusa. Już od prawie 40 lat Golf kontynuuje sukcesy swojego poprzednika i stał się bazą dla nowej klasy samochodów – klasy Golfa. Golf jest oferowany obecnie w różnych wariantach, od wyjątkowo oszczędnego Golfa TDI BlueMotion po sportowego GTI, od trzydrzwiowego hatchbacka po przestronne kombi – Golfa Varianta. Każdy znajdzie Golfa spełniającego jego potrzeby, czego dowodem jest wielkość sprzedaży: w czerwcu 2013 roku taśmy produkcyjne opuścił 30-milionowy Golf. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. więcej -> Godny uwagi wyczyn VW Golfa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Dobry wieczór. Chciałabym kupić model Herpa 030519 VW Golf II Gti, metallic H0 1:87 i samodzielnie go przemalować. Nigdy nie miałam do czynienia z modelarstwem, przepraszam za zupełny brak wiedzy w tym temacie i proszę o wyrozumiałość. Chciałam stworzyć oryginalny prezent, jednak po przejrzeniu wielu wątków, pytań, odpowiedzi i porad nie wiem jak się do tego zabrać. Chciałabym podany model przerobić na biały, niskokosztowo. Bardzo proszę o wszelkie rady/ sprostowania mojego wywodu/ instrukcje Wybrany model jest prawdopodobnie plastikowy. Z tego co wyczytałam potrzebuję podkład oraz farbę (w moim przypadku białą i czarną) i ewentualnie wierzchnią przeźroczystą? Jakiej firmy najlepsze i tanie produkty polecacie (do tego typu modelu), i czy farba biała ma być matowa/ satynowa/ blyszcząca, żeby przypominała typowy model golfa II? A czarna (zderzaki) powinna być matowa i bez wierzchniej (żeby zderzak się nie błyszczał, bo w naturze tego nie robi)? Czy do tych farb trzeba coś dokupić- rozpuszczalnik/ rozcieńczalnik? Po co jakieś ścieranie lakieru? Nie powinnam tego pominąć? (czym to wykonywać i jak?) I pytanie kolejne czy MUSZĘ zdjąć w jakiś sposób oryginalną farbę-lakier? nie da rady pomalować tylko z wierchu, żeby nie odchodziła farba czy co innego się nie działo? Jeśli MUSZĘ, to tu poprosiłabym o szczegółowe informacje, bo informacje z FAQ są dla mnie zupełnie magiczne: "Jak sciągnąc farbe z modelu plastikowego Dot-3 czyli płyn hamulcowy Ale uwaga! : 1. DOT rozpuszcza szpachle Tamiya. 2. DOT rozkleja elementy klejone klejem Revell. 3. 3.Plastik wyjęty z DOTa jest dużo bardziej kruchy, więc uwaga." -> Stądmoje obawy, jeśli robi się kruchy, to czy nie lepiej tego nie ruszać? Czy ten "mój" model można rozkręcać w łatwy sposób w celu pomalowania wnętrza? (jeśli nie to zostawię je jak jest). Na koniec dodam, że bardzo zależy mi na każdej chęci pomocy i nie planuję stworzyć ideału, zdaję sobie sprawę, że moje umiejętności mi na to nie pozwolą, za to motywację mam ogromną. Starałam się umiejscowić post we właściwym miejscu, przepraszam jeśli jednak nie trafiłam. Pozdrawiam
  14. Nowy Golf Sportsvan przenosi koncepcję Golfa Plus w przyszłość Frankfurt, 11 września 2013 r. – Podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie (10- 22 września), w otoczeniu nowego Golfa R (okręt flagowy rodziny Golfów z napędem na wszystkie koła) i przyszłościowego e-Golfa (seryjne auto „zero-emisyjne”) Volkswagen prezentuje, także jako światową premierę, studyjny model nowego Golfa Sportsvan. Ten wszechstronny Volkswagen stanowi połączenie auta kompaktowego i vana i oferuje więcej przestrzeni dla rodziny, pracy i aktywnego spędzania wolnego czasu. Golf Sportsvan dysponuje między innymi bardzo przestronnym, dającym wiele możliwości aranżacji wnętrzem (tylna kanapa przesuwana o 180 mm, pojemność bagażnika wynosi ponad 1.500 litrów) i najnowocześniejszymi systemami wspierającymi kierowcę. Do systemów tych należy dostępny po raz pierwszy w Golfie Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego, który ostrzega podczas jazdy przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu. Przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego system rozpoznaje także pojazdy zbliżające się z boku, bardzo często niewidoczne dla kierowców. W przypadku zagrożenia kolizją, system automatycznie zainicjuje awaryjne hamowanie. Kompaktowy van. Sportsvan, jako trzeci rodzaj nadwozia Golfa, zaprojektowany został zgodnie z zasadami modułowej platformy dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (zoptymalizowany układ podzespołów, nowe silniki) i wykazuje tym samym genetyczne pokrewieństwo ze sportowymi ikonami, takimi jak Golf GTI. Z Golfa GTI wywodzi się między innymi seryjna elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS+ oraz wbudowana w ESC (Electronic Stability Control) funkcja dynamiki jazdy. XDS+ umożliwia bardziej sportowe, szybsze i precyzyjniejsze pokonywanie zakrętów. Kompaktowy van Golf Sportsvan pojawi się w połowie przyszłego roku jako następca Golfa Plus. Seria z dużym potencjałem. Poprzednik Golfa Sportsvan zdobył liczący się udział w rynku samochodów kompaktowych. Powodem sukcesu była między innymi podwyższona pozycja siedząca i związana z tym lepsza widoczność oraz przesuwana tylna kanapa. Golf Plus był dobrą alternatywą dla tych klientów, którzy chcieli mieć wnętrze o dużych możliwościach aranżacji, a jednocześnie nie potrzebowali klasycznego vana. Tę koncepcję Volkswagen udoskonalił teraz w Golfie Sportsvan, zinterpretował w sposób bardziej dynamiczny i nadał jej jeszcze bardziej wyjątkową formę stylistyczną. Nowy kompaktowy van ma zatem potencjał, aby uzyskać jeszcze większy udział w rynku. Największymi rynkami zbytu dla nowego Sportsvana będą Niemcy, Francja i Włochy, a także Austria, Rosja, Belgia, Wielka Brytania, Holandia, Hiszpania i Szwajcaria. Wyposażenie Bogate wyposażenie seryjne. Tak jak klasyczny Golf i Golf Variant, także Sportsvan będzie oferowany w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Już w wersji podstawowej będzie posiadał seryjnie XDS+, hamulec multikolizyjny, klimatyzację, siedem poduszek powietrznych, wskaźnik ciśnienia w oponach, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, dwupoziomową podłogę bagażnika, osłonę przestrzeni bagażowej oraz wygodną funkcję zwalniania blokady oparcia tylnych siedzeń bezpośrednio z bagażnika. Jako opcja dostępne będzie po raz pierwszy w Golfie ogrzewanie kierownicy. Technologie z klasy wyższej samochodów. Do Golfa Sportsvan wprowadzone zostaną także najnowocześniejsze systemy wspierające kierowcę. Po raz pierwszy w Golfie pojawi się Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego. Dostępne będą także takie technologie, jak adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, automatyczny tempomat ACC, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, proaktywny system ochrony pasażerów, funkcje regulacji świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist, funkcja wyboru profilu jazdy, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist, asystent parkowania Park Assist, całkowicie nowa generacja systemów radiowych i nawigacyjnych (najwyższa opcja Discover Pro z hotspotem WLAN) i 400-watowy system nagłaśniający (Dynaudio Excite) z subwooferem i nowym głośnikiem centralnym (umieszczonym w desce rozdzielczej). Nowością w Golfie Sportsvan będzie także system Car-Net, służący do przekazywania informacji online, takich jak mapy Google Earth™. Silniki Nawet o 19 procent oszczędniejsze. Golf Sportsvan w momencie wprowadzania na rynek w przyszłym roku będzie dostępny z sześcioma nowymi silnikami. Wszystkie jednostki wyposażone są seryjnie w system Start-Stop, zużywają nawet o 19 procent mniej paliwa, niż ich poprzednie wersje i spełniają wymagania normy emisji spalin Euro6. Cztery silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) rozwijają moc 63 kW/85 KM, 81 kW/110 KM, 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM. Silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem (TDI) będą dysponowały mocą 81 kW/110 KM i 110 kW/150 KM. Wszystkie jednostki napędowe z wyjątkiem TSI 63 kW/85 KM oferowane będą opcjonalnie z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. O efektywności nowych silników Golfa Sportsvan może świadczyć na przykład silnik 1.6 TDI BlueMotion o mocy 110 KM: przewiduje się, że będzie on zużywał zaledwie 3,7 l/100 km (emisja CO2 95 g/km). Jest to najlepsza wartość w klasie kompaktowych vanów. Wymiary zewnętrzne MQB pozwala na maksymalną elastyczność. Studyjny Golf Sportsvan jest trzecią wersją nadwozia tej serii po klasycznym Golfie i Golfie Variancie, która powstała na bazie modułowej platformy dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Dzięki takiej konstrukcji i zwiększeniu rozstawu osi do 2.685 mm (+107 mm w stosunku do Golfa Plus) nadwozie stało się bardziej atletyczne. W porównaniu z klasycznym Golfem i Golfem Variantem rozstaw osi jest większy o około 50 mm. Dłuższy niż Golf, krótszy niż Variant. Z długością 4.338 mm od zderzaka do zderzaka, model studyjny jest o 134 mm dłuższy, niż Golf Plus, o 83 mm dłuższy od klasycznego Golfa i o 224 mm krótszy, niż Variant. Szerokość Sportsvana to 1.807 mm, jest zatem mniej więcej tak samo szeroki, jak Golf i Golf Variant, natomiast poprzednik był o 48 mm węższy. Pod względem wysokości, bez relingów dachowych, Sportsvan i Plus są prawie identyczne (1.578/ 1.580 mm). Golf Hatchback jest niższy o 126 mm, a Golf Variant bez relingów o 117 mm. Dynamiczną sylwetkę Golfa Sportsvan podkreśla skrócony o 20 mm przedni zwis. Natomiast tylny zwis został przedłużony o 46 mm, między innymi w celu powiększenia bagażnika. Jednoznaczne pozycjonowanie. Jak widać z porównania wymiarów Golf Sportsvan został doskonale przygotowany by przejąć zadania Golfa Plusa. Z ciągle jeszcze kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi – dłuższy niż Golf, krótszy niż Golf Variant – oferuje on maksimum przestrzeni i zmienności aranżacji wnętrza. Większa wysokość nie tylko oznacza większą przestrzeń bagażową, lecz także cenioną przez użytkowników wyższą pozycję siedzącą. Jednocześnie Sportsvan jest niższy (-56 mm bez relingów dachowych) i krótszy (-59 mm) niż Touran, który z maksymalnie trzema rzędami siedzeń jest przedstawicielem innej koncepcji wnętrza. Wygląd zewnętrzny Dynamiczne proporcje. Wydłużone wymiary zewnętrzne Golfa Sportsvan w porównaniu z Golfem Plusem razem z nową, ostrzej zarysowaną stylistyką powodują, że nowy model różni się wyglądem od innych Golfów. Precyzyjne, wyraźnie wymodelowane linie Golfa Sportsvan przenoszą charakterystyczną stylistykę nowego Golfa do klasy kompaktowych vanów. Jednak dłuższy rozstaw osi, nawet w przypadku wyższego Golfa Sportsvan, nadaje mu dynamiczne proporcje. „Dla nas nowy Golf Sportsvan jest ambasadorem nowego języka designu. Jego jakość i precyzja tworzą fundament dla dynamicznego, ale także funkcjonalnego wyglądu” – wyjaśnia Klaus Bischoff, szef designu Volkswagena. Sylwetka. Sylwetka Golfa Sportsvan została wyraźnie wydłużona, aby samochód w porównaniu z Golfem Plus wyglądał bardziej płasko i sportowo. W jego stylistyce w oczy rzuca się bardzo długi pas okien, mocno zaznaczona linia na wysokości klamek drzwi ze specjalnie dla Golfa Sportsvan zaprojektowanymi klamkami, lusterka boczne osadzone na drzwiach oraz słupki D. Klaus Bischoff tak wyjaśnia koncepcję stylistyczną: „Dla naszego zespołu było wyzwaniem, a zarazem przyjemnością, przeniesienie doskonałych proporcji Sportsvana na język formy. Typowe cechy nowego designu to podkreślona linia załamująca światło na drzwiach. Takie rzeczy udaje się zrealizować tylko wtedy, gdy designerzy i inżynierowie mają ten sam cel – jakość i precyzję.” Zespół stylistów stworzył, poprzez zaznaczoną linię na drzwiach, wyraźnie podkreślone „barki”, dzięki którym nadwozie wygląda na bardziej atletyczne, mocniejsze i szersze. Precyzja widoczna jest nie tylko w ukształtowaniu tej załamującej światło linii, lecz także w jej wykonaniu – w przemyślanym wbudowaniu w drzwi, przednie błotniki, słupki D oraz przednie i tylne światła. Także klamki są precyzyjnie wkomponowane w linię boczną – oglądane z daleka wtapiają się w nadwozie. Ponieważ lusterka zewnętrzne umieszczone są bezpośrednio na drzwiach poniżej okien Golfa Sportsvan, w obrębie słupka A powstało miejsce na dodatkowe szyby boczne. Poprawia to widoczność i stylistycznie przedłuża płaszczyznę okien. To samo dotyczy piątego okna bocznego w słupku D. Jednocześnie kształt tylnego słupka w formie litery C stanowi stylistyczne nawiązanie do tylnego słupka klasycznego Golfa. W wersji Highline przyszłego samochodu seryjnego okna boczne będą otoczone chromowanymi ramkami. Przód nadwozia. W Golfie Sportsvan dla maski silnika i przejścia maski w przednią szybę opracowany został nowy design – bardziej wydłużony i elegancki. W osiągnięciu tego celu pomogła wyraźnie zaznaczona linia załamująca światło, rozciągnięta aż do reflektorów. Jednocześnie kolejna linia załamująca światło, rozpoczynająca się na dachu, poprowadzona została przez słupki A aż do osłony chłodnicy. Między tymi liniami i wyprofilowaną w kształcie litery V pokrywą silnika styliści umieścili masywne błotniki. W rezultacie cały przód jest optycznie wydłużony, masywniejszy i niepowtarzalny. Nowoczesne dopasowanie płaszczyzn przodu nadwozia i charakterystyczny układ osłony chłodnicy, reflektorów i zderzaków dodaje Golfowi Sportsvan charakteru. Trzy poprzeczne listwy osłony chłodnicy, razem z bi-ksenonowymi reflektorami (opcja) i wbudowanymi w nie diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery U, tworzą nowoczesną linię stylistyki przodu nadwozia. Uwagę zwracają także tak zwane „winglets” – poprzeczne elementy w dolnej części zderzaka wyglądające jak małe skrzydła, otaczające środkowy wlot powietrza i reflektory przeciwmgielne. Tył nadwozia. W porównaniu z poprzednikiem tylna szyba jest znacznie szersza, co poprawia widoczność. Od góry szyba jest zakończona spojlerem dachowym z umieszczonymi po bokach elementami aerodynamicznymi. Poniżej szyby znajdują się dwuczęściowe światła tylne, które ze względu na swoją formę stanowią aerodynamiczną krawędź obrysową i kontynuują boczną linię załamująca światło, łącząc się optycznie z bokami nadwozia. Stylistyka wnętrza Wnętrze Golfa Sportsvan. Projektanci wnętrza Golfa Sportsvan stworzyli wysokiej klasy, szlachetne i stylistycznie świeże wnętrze. Dominującym elementem jest nowa deska rozdzielcza. Kierowcy aktualnego Golfa i Golfa Varianta rozpoznają sportowe tuby wskaźników, centralny ekran dotykowy w konsoli środkowej oraz inne elementy obsługowe, ale design deski rozdzielczej, w której wbudowane są te elementy, został zaprojektowany od pierwszego do ostatniego milimetra od nowa. To samo dotyczy poszycia drzwi z wbudowanym oświetleniem Ambient (seryjne w Highline, opcjonalne w Comfortline). Konsola środkowa. Deska rozdzielcza w Golfie Plus była prosta, natomiast w Sportsvanie jest niższa, szersza i otacza wnętrze jak rozłożone skrzydła. Na środku znajduje się zwrócona w stronę kierowcy konsola środkowa z ekranem dotykowym, elementami obsługowymi klimatyzacji i dźwignią zmiany biegów. Na wysokości dźwigni zmiany biegów konsola wznosi się ku górze, jak w klasycznych samochodach sportowych, co tworzy ergonomiczną płaszczyznę. Między kierowcą a pasażerem znajduje się – w zależności od wyposażenia – podłokietnik (z regulacją wysokości i odległości) ze schowkiem i dwoma uchwytami na kubki. Kolejne praktyczne schowki umieszczono między innymi na górze deski rozdzielczej i w poszyciu drzwi (z przodu możliwość umieszczenia 1,5-litrowej butelki; z tyłu 1-litrowej). Od linii wyposażenia Comfortline wersja seryjna Golfa Sportsvan posiada szuflady pod przednimi siedzeniami oraz kieszenie i składane stoliki w oparciach przednich siedzeń. Uwagę przyciągają wysokiej klasy tworzywa sztuczne i aplikacje dekoracyjne. Koncepcja wnętrza Wysoki komfort podczas długich podróży. Nowy Golf Sportsvan jest samochodem, przy którym Volkswagen po raz kolejny postawił na maksymalny komfort. Wsiadanie do samochodu jest bardzo wygodne dzięki szeroko otwierającym się drzwiom i wyższym siedzeniom, niż u poprzednika. Tak zwany punkt H (punkt bioder) przednich foteli jest wprawdzie o 7 mm niższy, niż u poprzednika, lecz w zależności od ustawienia wysokości fotela leży o 59 mm i 85 mm powyżej punktu bioder niż w Golfie i Golfie Variancie. Nowością w Golfie Sportsvan jest opcjonalny fotel ergoActive z 14-pozycyjną regulacją. Ten wyjątkowo ergonomiczny fotel kierowcy posiada między innymi 4-pozycyjną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i funkcję masażu. Długość wnętrza wzrosła w porównaniu z poprzednikiem o 30 mm. Pozytywna atmosfera. O wyjątkowo pozytywną atmosferę dba oferowana po raz pierwszy w Golfie jasna tapicerka Ceramique oraz duży, opcjonalny panoramiczny dach, którego przeszklona powierzchnia rozciąga się aż nad tylne siedzenia. Korzystnie na wnętrze nowego Golfa Sportsvan wpłynęła koncepcja modułowej platformy podłogowej MQB. Mimo że wysokość studyjnego modelu jest dokładnie taka sama, jak Golfa Plus, wysokość wnętrza wzrosła z przodu o 10 mm do 1.017 mm i o 32 mm z tyłu, do 1.008 mm. Więcej miejsca w drugim rzędzie. Dzięki przedłużonemu rozstawowi osi i większemu zwisowi tylnemu, Golf Sportsvan oferuje z tyłu znacznie więcej miejsca, niż poprzednik. Maksymalna odległość między punktem bioder przednich i tylnich siedzeń wzrosła w drugim rzędzie z 865 do 898 mm (przy tylnej kanapie przesuniętej maksymalnie do tyłu). Te prawie 30 mm jest zauważalne w praktyce, bowiem nawet osoby o wzroście 1,90 metra mogą wygodnie usiąść jedna za drugą. Wielofunkcyjna tylna kanapa. Główną cechą nowego modelu jest przesuwana wzdłużnie i dzielona w stosunku 60:40 tylna kanapa. Trzyosobową kanapę można przesunąć nawet o 180 mm (poprzednik: 160 mm); alternatywnie pojedyncze siedzenie z prawej strony (40 procent) i podwójne siedzenie z lewej strony (60 procent) mogą być przesunięte pojedynczo o 180 mm. Pasażerowie mają także możliwość regulacji pochylenia oparcia tylnej kanapy. Praktyczna jest również funkcja zwalniania blokady oparcia tylnych siedzeń bezpośrednio z bagażnika. Można przy tym złożyć oddzielnie wszystkie trzy części oparcia (lewe = 40 procent / środek = 20 procent / prawe = 40 procent). Pętle do składania są umieszczone w łatwo dostępnym miejscu, w dolnej części oparć. Po odblokowaniu oparć automatycznie przechylają się do przodu i tworzą prawie równą z podłogą bagażnika płaszczyznę. Podłogę bagażnika można szybko zdemontować lub zmienić jej wysokość. Pozycja górna to wysokość krawędzi klapy bagażnika, wysokość dolna: 130 mm poniżej krawędzi bagażnika. Pojemność bagażnika większa nawet o 74 litry. Pojemność bagażnika wzrosła w porównaniu z poprzednikiem o 74 litry do 498 litrów (tylna kanapa w standardowym ułożeniu: 50 mm przed skrajną tylną pozycją). Jeżeli dwie części kanapy są przesunięte maksymalnie do przodu, bagażnik Golfa Sportsvan ma pojemność 585 litrów (plus 66 litrów). W przypadku wykorzystania przestrzeni bagażowej aż do oparć przednich siedzeń i załadunku po dach, maksymalna pojemność wynosi 1.512 litrów, co oznacza wzrost o 62 litry. Imponująca długość. Także maksymalna długość wnętrza studyjnego modelu, wynosząca 1.791 mm, jest najlepszą wartością w tej klasie aut. Poprzednik mógł się pochwalić długością o 31 mm mniejszą. Jeżeli dodatkowo złożymy oparcie przedniego prawego fotela (opcja dla wszystkich wersji wyposażenia), otrzymujemy długość 2.484 mm i całkowicie płaską powierzchnię. Wkładanie bagażu jest również łatwe: obniżona o 13 mm do 652 mm krawędź bagażnika zmniejsza obciążenie kręgosłupa przy wyjmowaniu bagażu. Jedno z najbardziej wszechstronnych aut w klasie kompaktowej. Suma szczegółowych rozwiązań pokazuje, że Volkswagen w przyszłym Sportsvanie połączy wszystko, co najlepsze w hatchbackach, kombi i vanach, tworząc nowy, sportowy i uniwersalny samochód. Europejski rynek samochodowy wzbogaci się zatem w przyszłym roku o jeden z najbardziej wszechstronnych samochodów w klasie kompaktowej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Światowa premiera Golfa R podczas IAA Poznań, 2 września 2013 r. – Nowy Golf R będzie miał swoją światową premierę podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Samochód robi wrażenie mocą 300 KM i przyspieszeniem do 100 km/h w 4,9 sekundy. Wyjątkowa stylistyka dodatkowo podkreśla sportowy charakter auta. Nowy Golf R, zaprojektowany przez Volkswagen R GmbH, w pełni stawia na dynamikę. Ten sportowy samochód napędzany jest nowym silnikiem TSI o mocy 300 KM (221 kW), nie tylko o 30 KM mocniejszym, niż jego poprzednik, lecz także o 18 procent oszczędniejszym. Moment obrotowy wzrósł o 30 Nm do 380 Nm. Aby osiągnąć te wartości, silnik przeszedł fazy rozwoju typowe dla silników używanych w sportach motorowych. Udoskonalony napęd na wszystkie koła 4MOTION gwarantuje optymalną trakcję we wszystkich warunkach, zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Ciesząca się uznaniem koncepcja Golfa R została zmodyfikowana także stylistycznie. Duże wloty powietrza, specjalnie zaprojektowane zderzaki i progi oraz układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami jednoznacznie świadczą o sportowym charakterze auta. Swoim wyjątkowym wyglądem Golf R podkreśla sportowe możliwości. Klaus Bischoff, szef designu Volkswagena wyjaśnia: „Golf R tworzy interesujące połączenie powagi i sportowych cech, a także powściągliwości i niepowtarzalności.” Nowy Golf R pojawi się na rynku pod koniec 2013 roku, do wyboru z manualną skrzynią biegów lub automatyczną przekładnią dwusprzęgłową (DSG). Wyposażenie seryjne będzie obejmowało między innymi nowy, progresywny układ kierowniczy, reflektory biksenonowe i 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z oponami 225/40. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. Światowe premiery e-Golfa i e-up! podczas IAA 2013 - e-Golf - 190 km zasięgu i seryjne reflektory LED - e-up! - mistrz świata w wydajności: 11,7 kWh/100 km wyznacza nowe standardy Poznań, 29 sierpnia 2013 r. – Podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodów IAA we Frankfurcie (10 – 22 września) Volkswagen przedstawi dwa nowe, ekstremalnie wydajne elektryczne modele: e-up! i e-Golf. W ten sposób wielkoseryjne samochody przeniesione zostaną do epoki elektromobilności. Te nieemitujące szkodliwych substancji auta nadają się do codziennego użytku, są pięciodrzwiowe i atrakcyjnie wyposażone. Do elementów wyposażenia seryjnego należą: klimatyzacja automatyczna, system radionawigacyjny, ogrzewanie przedniej szyby, światła do jazdy dziennej LED, a w przypadku e-Golfa, po raz pierwszy w Volkswagenie, reflektory LED. Oprócz tego obydwie nowości są pionierami w wydajności: e-up! zużywa jedynie 11,7 kWh prądu na 100 kilometrów – jest to nowy światowy mistrz wydajności. Usytuowany dwie klasy wyżej e-Golf osiąga wspaniałą wartość 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,58 zł za kWh (Polska, stan na 23.07.2013 r.) 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-up! jedynie 6,79 zł, a w przypadku e-Golfa około 7,37 zł. Made in Germany. Innowacyjne technologie napędu należą do głównych wyróżników Volkswagena. Dlatego również e-silniki, skrzynie biegów i baterie litowo-jonowe w e-up! i e-Golfie są produkowane w niemieckich fabrykach komponentów Volkswagena. Typowy Volkswagen. Wszystkie Volkswageny są obsługiwane intuicyjnie, nadają się do codziennego użytku oraz są wykonane z najwyższej jakości materiałów. Powyższe cechy zostały uwzględnione również w nowych pojazdach elektrycznych tej marki. Nieemitujące spalin samochody Volkswagena są produkowane w tych samych zakładach, w których wytwarza się ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi. Dane e-Golfa. e-Golf, prezentowany jako światowa premiera we Frankfurcie, będzie napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW/115 KM. Pojazd osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu już po 10,4 sekundach napędzany na przednią oś e-Golf osiąga 100 km/h. Prędkość tego pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h. Dane e-up! Czteromiejscowy e-up! debiutuje również podczas IAA. Jego elektryczny silnik osiąga moc 60 kW/82 KM. Silnik przenosi od razu 210 Nm momentu na napędzaną przednią oś. Do 100 km/h rozpędza się w czasie 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna: 130 km/h. Zasięg dostosowany dla osób dojeżdżających do pracy. e-up! osiąga przy jednym ładowaniu baterii (18,7 kWh) zasięg 160 kilometrów; e-Golf z uwagi na większą baterię (24,2 kWh) może przejechać 190 kilometrów. Oba modele są wyposażone również w dwa szczególnie oszczędne tryby jazdy (Eco i Eco+) i cztery w prosty sposób aktywowane stopnie rekuperacyjne (D1, D2, D3 i , które pomagają osiągnąć maksymalny zasięg. Badania Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast w Niemczech wykazały, że około 80 procent wszystkich kierowców w Niemczech przejeżdża dziennie mniej niż 50 kilometrów. Szybkie ładowanie. Czas pobytu e-up! i e-Golfa w najszybszych stacjach ładowania CCS (prąd stały) skraca się do około pół godziny, aby naładować baterię do 80 procent jej pojemności. Strategia napędu i paliwa. Już w ostatnim dziesięcioleciu Volkswagen rozwijając strategię napędu i paliwa określał konsekwentnie działania na przyszłość, a wraz z nimi także punkt startowy dla pojazdów elektrycznych, takich jak e-up! i e-Golf. Strategia ta przyporządkowuje wprowadzenie alternatywnych napędów jak system hybrydowy, elektryczny czy wodorowy realistycznym ramom czasowym. Czysty napęd elektryczny występuje w tym scenariuszu – pokazują to nowy e-up! i e-Golf. Ponieważ samochody elektryczne wykorzystują odnawialną energię do ładowania baterii, są najbardziej przyjazne środowisku spośród wszystkich źródeł paliw. Równocześnie uzyskują one możliwość odciążenia aglomeracji miejskich dzięki mobilności wolnej od emisji spalin. Volkswagen będzie w przyszłości wzmacniał pracę nad inteligentnym współdziałaniem najbardziej wydajnych systemów napędu. W rytmie dużego miasta. Faktem jest, że grupa docelowa samochodów elektrycznych powiększa się. Zrównoważona mobilność wywiera coraz większy wpływ na zachowania ludzi. Jednakże produkty wdrażające tę ekologiczną świadomość muszą sprawiać przyjemność i być praktyczne, tak jak e-up! i e-Golf, które świetnie wpisują się w rytm wielkiego miasta. Nowe nieemitujące spalin Volkswageny mają potencjał do zasilenia segmentu samochodów elektrycznych innowacyjną technologią, wysokim poziomem codziennej praktyczność i dynamiką jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. więcej -> To już 30 milionów sztuk VW Golfa, sprzedaż nowych samochodów, nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. [h=1]Wyprzedzanie golfa[/h]
  19. [h=1]Wyprzedzanie golfa[/h]
  20. Rozpoczęła się seryjna produkcja nowego Golfa GTI Poznań, 16 kwietnia 2013 r. – Legenda powraca: pierwszy seryjny, nowy Golf GTI opuścił w ubiegłym tygodniu linię montażową fabryki Volkswagena w Wolfsburgu. Premierowe auto to pięciodrzwiowy GTI z pakietem Performance w kolorze czerwonym Tornado ze sportowymi fotelami w klasyczną kratę i dwulitrowym silnikiem benzynowym TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 169 kW/230 KM. Światowa premiera nowego Golfa GTI odbyła się na początku marca podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu wprowadziła właśnie auto do seryjnej produkcji. „GTI jest obecnie najbardziej sportowym modelem dużej rodziny Golfów, które produkujemy tutaj, w Wolfsburgu. Jestem pewien, że GTI, podobnie jak jego poprzednicy, odniesie wielki sukces” – powiedział dyrektor zakładu Siegfried Fiebig podczas uroczystego rozpoczęcia produkcji. Członek Rady Zakładowej Jürgen Hildebrandt dodał: „Nowy GTI nie tylko przyczyni się do pełniejszego wykorzystania mocy produkcyjnych zakładu, lecz także będzie miał niemały wkład w sportowy wizerunek Volkswagena.” Od pierwszego GTI z 1976 roku, model ten jest jednym z najpopularniejszych sportowych Volkswagenów. Do dnia dzisiejszego wyprodukowanych zostało około dwóch milionów egzemplarzy (bez Chin). Nowy GTI jest dostępny w dwóch wariantach mocy – 220 KM i z pakietem Performance 230 KM. W mocniejszej wersji przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h. Jednocześnie dzięki funkcji Start-Stop, lekkiej konstrukcji nadwozia i wielu innym udoskonaleniom jest znacznie oszczędniejszy: zużycie paliwa zmniejszyło się w stosunku do poprzedniej generacji GTI o 18 procent. Nowy Volkswagen Golf GTI będzie dostępny w polskich salonach w czerwcu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. więcej -> BMW Group Polska partnerem Polskiego Związku Golfa, nowe samochody osobowe, nowości na rynku samochodowym, rynek nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. Premiera nowego Golfa GTD wGenewie Sportowy Golf idealnie nadający się do długich podróży, z silnikiem o mocy 184 KM, zużywa tylko 4,2 litra paliwa Czterocylindrowy silnik TDI nowego Golfa GTD spełnia wymagania normy emisji spalin EU6 Poznań, 21lutego 2013 r. – Podczas tegorocznego Genewskiego SalonuSamochodowego Volkswagen zaprezentuje najnowszą wersję sportowegoGolfa GTD, którego silnik TDI o mocy 184 KM już dzisiaj spełniasurowe wymagania normy EU6. Ekstremalnie oszczędny, a przy tymbardzo sportowy – tymi cechami Golf GTD od ponad trzydziestu latzachwyca swoich wielbicieli. Pierwszy Golf GTD zsilnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem, sportowymdostrojeniem i wyposażeniem w stylu Golfa GTI zrewolucjonizował w1982 roku segment kompaktowych samochodów wysokoprężnych. W tymroku, na bazie siódmej generacji Golfa, pojawi się najmocniejszyGTD w historii. Z mocą 135 kW/184 KM nowy Golf GTD jest równiedynamicznym, co oszczędnym samochodem doskonale sprawdzającym sięna długich trasach. Rozwijający prędkość 230 km/h Volkswagen, wwersji z 6-biegową manualną skrzynią biegów, zużywa zaledwie 4,2litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2wynoszącej 109 g/km. Z opcjonalną, 6-biegową DSG, spalanie wynosi 4,7 l/100 km. Moment obrotowy wynoszący 380 Nm dostępny jestjuż od 1750 obrotów na minutę. Golf GTD wyróżniasię przyciemnionymi diodowymi światłami tylnymi i diodowymoświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz chromowaną, podwójnąkońcówką rury wydechowej. Dynamikę tego modelu podkreślają17-calowe obręcze GTD z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor,sportowe zawieszenie i duży spojler na krawędzi dachu. We wnętrzu równieżmożna znaleźć liczne elementy typowe dla GTD: obok sportowychsiedzeń pokrytych tkaniną w kratę Clark, czarnej podsufitki,sportowej kierownicy, nakładek na pedały i podpórki pod nogę zestali nierdzewnej należą do nich także specjalna gałka dźwignizmiany biegów, listwy dekoracyjne oraz wyświetlacz komputerapokładowego z logiem GTD. Komfort na długich trasach zapewniajątakie elementy wyposażenia jak progresywny układ kierowniczy,oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja Climatronic, radioComposition Touch, reflektory bi-ksenonowe, tempomat i systemrozpoznający zmęczenie kierowcy. Ceny nowego GolfaGTD w Niemczech rozpoczynają się od 29.350 euro. W Polsceprzyjmowanie zamówień rozpocznie się w maju. Zestawienieinformacji: Wprowadzenie na rynek w Europie: od czerwca 2013 Debiut pierwszej generacji Golfa GTD: 1982 Silnik: czterocylindrowy TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem), wbudowany poprzecznie z przodu; pojemność 1.968 cm3; średnica cylindra/ skok 81,0/95,5 mm; sprężanie 15,8:1. Moc: 135 kW/184 KM przy 3.500 do 4.000 obr./min. Moment obrotowy: 380 Nm przy 1.750 do 3.250 obr./min. Skrzynia biegów/układ przeniesienia siły: manualna skrzynia 6- biegowa; automatyczna 6-biegowa DSG; napęd na przednią oś. Zużycie paliwa/emisja CO2 (manualna skrzynia biegów): 4,2 l/100 km; 109 g/km CO2. Osiągi jezdne (manualna skrzynia biegów): 0-100 km/h w 7,5 s; V/max 230 km/h. Masa własna: 1.377 kg (wersja podstawowa z kierowcą [68 kg], bagażem [7 kg] i zbiornikiem wypełnionym w 90 %; określone wg RL 92/21/WE. (*dane tymczasowe) Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. więcej -> Dlaczego pas przedni nowego VW Golfa jest wyjątkowy?, statystyki sprzedaży, nowe modele samochodów, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło; IBRM Samar
  24. więcej -> Volkswagen angażuje nowe siły do produkcji Golfa, ranking sprzedaży aut, najnowsze modele samochodów, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. więcej -> Już ponad 100 000 zamówień na nowego Golfa, ceny samochodów, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×