Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'gla' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 25 wyników

  1. Mercedes-Benz TV: With the GLA 45 AMG 4MATIC from Tokyo to Mount Fuji.
  2. Mercedes-Benz TV: Highsnobiety x GLA 45 AMG
  3. Mercedes-Benz GLA 45 AMG 360 KM w kompaktowym SUV-ie Affalterbach. Mercedes-AMG kontynuuje ofensywę modelową i wraz z GLA 45 AMG debiutuje w dynamicznie rosnącym segmencie kompaktowych SUV-ów. To najmocniejszy model w swojej klasie. Jego 4-cylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 2 litrów generuje imponującą moc 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a jednocześnie zużywa niewiele paliwa (średnio 7,5 l/100 km w cyklu NEDC). GLA 45 AMG ma przy tym osiągi godne maszyn z Affalterbach. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,8 s i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Połączenie napędu na obie osie AMG 4MATIC oraz 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT zapewnia najwyższą wydajność i niezawodną trakcję. Cel: młodsi klienci GLA 45 AMG to trzeci po A 45 AMG i CLA 45 AMG model z 4-cylindrowym silnikiem turbo, skierowany do młodszych grup klientów - śledzących aktualne trendy, przywiązujących dużą wagę do stylizacji, dynamiki i niezależności. Te właśnie cechy ucieleśnia nowy SUV z Affalterbach. Najmocniejszy na świecie seryjny silnik 4-cylindrowy 2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 265 kW (360 KM) oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - plasuje się na równi z autami supersportowymi. Oto dane techniczne modelu w skrócie: [TABLE] [TR] [TD] [/TD] [TD]Mercedes-Benz GLA 45 AMG [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność skokowa [/TD] [TD]1991 ccm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica x skok [/TD] [TD]83,0 x 92,0 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maks. [/TD] [TD]265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maks. moment obrotowy [/TD] [TD]450 Nm przy 2250-5000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnie zużycie paliwa (NEDC) [/TD] [TD]7,5 l/100 km [/TD] [/TR] [TR] [TD]Emisja CO2 [/TD] [TD]175 g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD]Norma emisji spalin [/TD] [TD]EU 6 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przyspieszenie 0-100 km/h [/TD] [TD]4,8 s [/TD] [/TR] [TR] [TD]Prędkość maksymalna [/TD] [TD]250 km/h* [/TD] [/TR] [/TABLE] * ograniczona elektronicznie W trakcie rozwoju 4-cylindrowej jednostki turbo projektanci skupili się na ograniczeniu emisji cząstek stałych. W efekcie GLA 45 AMG już dzisiaj spełnia wymagania drugiego etapu normy Euro 6, które wejdą w życie w 2017 roku. Silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ciśnienie wtrysku do 200 barów). Połączenie wielofazowego wtrysku i wieloiskrowego zapłonu pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji spalin. System działa wyjątkowo elastycznie - po rozruchu na zimno może podać do pięciu dawek paliwa na jeden cykl pracy. Ograniczenie indywidualnych porcji paliwa ma kluczowe znaczenie w obniżeniu ilości cząstek stałych. Turbosprężarka twin-scroll i sportowy układ wydechowy AMG Aby uzyskać żywiołową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, zapewniającą bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara). Sportowy układ wydechowy GLA 45 AMG emituje głęboki, fascynujący dźwięk. Wyposażono go w automatycznie sterowaną klapę wydechu, która pozwala pogodzić emocje płynące z dynamicznej jazdy oraz typowy dla Mercedesów komfort na trasach. Jej położenie jest dostosowane do obrotów silnika. Opcjonalny układ wydechowy AMG Performance, również z klapą wydechu, generuje jeszcze bardziej gardłowy pomruk. 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT Dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 przełożeniach ma trzy tryby pracy, a także funkcje podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Czas zmiany przełożeniach w trybie ręcznym (M) oraz sportowym (S) jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy model SLS AMG GT. Kolejnym atutem przekładni jest "czasowy tryb M", znany z ekstremalnego modelu SLS AMG Coupé Black Series. W trybie "C" (Controlled Efficiency) charakterystykę pracy skrzyni dostosowano do oszczędnego i komfortowego stylu jazdy. Zorientowany na osiągi: napęd na obie osie AMG 4MATIC GLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC z elektrohydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Gdy tylko układ sterowania wykryje poślizg przednich kół, hydrauliczna pompa natychmiast zespala tarcze i kieruje siłę napędową do tylnej osi. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy warunki tego wymagają, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50. Z układem AMG 4MATIC współpracuje układ ESP z trzema trybami pracy: ESP ON, SPORT Handling Mode oraz ESP OFF. Jego uzupełnieniem jest funkcja ESP Curve Dynamic Assist, która przyhamowuje wewnętrzne koło w zakręcie, ograniczając w ten sposób podsterowność. Sportowe zawieszenie AMG oraz wysokowydajny układ hamulcowy AMG Przednie zawieszenie GLA 45 AMG wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne – układ wielowahaczowy. Odpowiednio zestrojone amortyzatory i sprężyny oraz większe stabilizatory skutecznie zapobiegają przechyłom karoserii w ciasnych, podwójnych zakrętach. Na życzenie oferowane jest zawieszenie AMG o sztywniejszych nastawach. Progresywny układ kierowniczy z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości zapewnia błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy. W układzie hamulcowym zastosowano cztery wentylowane i perforowane tarcze. Standardowo GLA 45 AMG porusza się na grafitowych obręczach AMG z pięcioma podwójnymi ramionami i błyszczącym wykończeniem, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/45 R 19. Opcjonalnie oferowane są 10-ramienne felgi AMG z oponami 235/40 R 20, również w kolorze grafitowym, dostępne w dwóch wersjach - lśniącej lub matowej. Design: muskularny i pewny siebie GLA 45 AMG emanuje mocą jeszcze na postoju. Jego możliwości zdradzają typowe dla AMG elementy - spojler przedniego zderzaka w kolorze tytanowym, polakierowane na czarno prowadnice powietrza, szerokie wloty powietrza, a także świeży detal w postaci logo AMG na osłonie chłodnicy. Z tyłu dominuje masywny dyfuzor z dwiema chromowanymi, prostokątnymi końcówkami sportowego wydechu AMG. Na życzenie oferowany jest m.in. pakiet aerodynamiczny, elementy karoserii z włókien węglowych, pakiet Night (przyciemniane szyby, dodatki pokryte lśniącym lakierem w kolorze czarnym) oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe. Wnętrze GLA 45 AMG reprezentuje cechy tożsame dla wszystkich modeli AMG - sportowa atmosfera łączy się tu z najwyższą jakością. Po otwarciu drzwi uwagę zwracają mocno wyprofilowane fotele pokryte mieszanką skóry ARTICO i tkaniny DINAMICA z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy ze szczotkowanego aluminium. Trójramienna kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą nappa zapewnia pełną kontrolę nad autem, a wskaźniki w tubach rozdzielone kolorowym wyświetlaczem dostarczają kierowcy niezbędne informacje. Wyrazisty i ekskluzywny: GLA 45 AMG "Edition 1" Z okazji debiutu GLA 45 AMG do sprzedaży trafi specjalna wersja "Edition 1", wyposażona w większy przedni spojler w kolorze lśniącej czerni, dodatkowe prowadnice powietrza i tylne skrzydło. Bezkompromisowy charakter modelu podkreślają grafitowo-czerwone pasy ozdobne i czerwone akcenty na osłonie chłodnicy, lusterkach oraz tylnym spojlerze. W kabinie uwagę zwracają m.in.: sportowa kierownica AMG z elementami z Alcantary i dźwignia zmiany biegów E-SELECT z wytłoczonym logo AMG, deska rozdzielcza obszyta skórą ARTICO, wykończenie ze szczotkowanego aluminium oraz panel AMG DRIVE UNIT ozdobiony napisem "Edition 1". Model będzie oferowany przez pierwszy rok po rynkowym debiucie. Do wyboru będą cztery odcienie karoserii: biały cirrus, czarny cosmos, srebrny polar oraz szary mountain. Więcej informacji o standardowym oraz opcjonalnym wyposażeniu, a także o GLA 45 AMG "Edition 1" można znaleźć w sekcji "Design i wyposażenie". Rynkowa premiera GLA 45 AMG odbędzie się 14 marca, a sprzedaż ruszy w lipcu br. Ceny modelu w Niemczech (z VAT): GLA 45 AMG: 55 870,50 euro GLA 45 AMG "Edition 1": 63 248,50 euro Zarząd Mercedes-AMG wypowiada się na temat GLA 45 AMG "Rasowa maszyna AMG" - Kompaktowe SUV-y są dzisiaj najszybciej rosnącym segmentem na rynku, wprowadzenie GLA 45 AMG jest więc dla nas naturalnym posunięciem. Pod względem dynamiki jazdy to rasowa maszyna ze stajni AMG – nie tylko z uwagi na zorientowany na osiągi napęd 4MATIC. Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH - Nowy GLA 45 AMG to nasz trzeci sportowy samochód zasilany 2-litrową jednostką turbo AMG - najmocniejszą seryjną, rzędową "czwórką" na świecie. Silnik zapewnia znakomite osiągi, a przy tym wiedzie prym w kwestii wydajności i emisji spalin. Christian Enderle, szef rozwoju silników i układów napędowych Mercedes-AMG GmbH - Dynamiczny, wyrazisty design, ekskluzywne wyposażenie, jak również bezkonkurencyjna moc i osiągi - nowy GLA 45 AMG to prawdziwie wszechstronny reprezentant filozofii Driving Performance. Unikalny charakter i szeroki wachlarz opcji indywidualizacji pozwalają nam pozyskać nowe grupy docelowe. Mario Spitzner, szef marketingu Mercedes-AMG GmbH Mercedes-Benz GLA 45 AMG Silnik [TABLE] [TR] [TD]Liczba i ukł. cylindrów [/TD] [TD] [/TD] [TD]4/rzędowy, 4 zawory na cylinder [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność skokowa [/TD] [TD]ccm [/TD] [TD]1991 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica x skok [/TD] [TD]mm [/TD] [TD]83,0 x 92,0 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maks. [/TD] [TD]kW/KM [/TD] [TD]265/360 przy 6000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maks. moment obrotowy [/TD] [TD]Nm [/TD] [TD]450 przy 2250-5000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Stopień kompresji [/TD] [TD] [/TD] [TD]8,6 : 1 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Zasilanie [/TD] [TD] [/TD] [TD]Bezpośredni wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, turbodoładowanie [/TD] [/TR] [/TABLE] Układ przeniesienia napędu [TABLE] [TR] [TD]Napęd [/TD] [TD] [/TD] [TD]Na obie osie [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przekładnia [/TD] [TD] [/TD] [TD]7-biegowa, dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przełożenia [/TD] [TD]Główne 1 Główne 2 1. bieg 2. bieg 3. bieg 4. bieg 5. bieg 6. bieg 7. bieg Wsteczny [/TD] [TD]4,13 (biegi 1, 2, 4, 5 and R) 2,39 (biegi 3, 6, 7) 3,86 2,43 2,67 1,05 0,78 1,05 0,84 3,38 [/TD] [/TR] [/TABLE] Podwozie i zawieszenie [TABLE] [TR] [TD]Oś przednia [/TD] [TD=colspan: 2]Kolumny MacPhersona, sprężyny, amortyzatory gazowe, stabilizator [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Oś tylna [/TD] [TD=colspan: 2]Zawieszenie czterowahaczowe, sprężyny, amortyzatory gazowe, stabilizator [/TD] [/TR] [TR] [TD]Układ hamulcowy [/TD] [TD=colspan: 2]Tarcze hamulcowe, nawiercane i rowkowane, elektryczny hamulec postojowy z tyłu, ABS, Brake Assist, ESP [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Układ kierowniczy [/TD] [TD=colspan: 2]Zębatkowy, z elektromechanicznym wspomaganiem [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Koła [/TD] [TD=colspan: 2]8,0 J x 19 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Ogumienie [/TD] [TD=colspan: 2]235/45 R 19 [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] Wymiary i masy [TABLE] [TR] [TD]Rozstaw osi [/TD] [TD]mm [/TD] [TD]2699 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozstaw kół przód/tył [/TD] [TD]mm [/TD] [TD]1568/1569 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Długość całkowita [/TD] [TD]mm [/TD] [TD]4445 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Szerokość całkowita [/TD] [TD]mm [/TD] [TD]1804 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wysokość całkowita [/TD] [TD]mm [/TD] [TD]1479 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica zawracania [/TD] [TD]m [/TD] [TD]11,8 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność bagażnika* [/TD] [TD]l [/TD] [TD]421-836 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Masa własna zgodnie z EC** [/TD] [TD]kg [/TD] [TD]1510 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ładowność [/TD] [TD]kg [/TD] [TD]520 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Dopuszczalna masa całkowita [/TD] [TD]kg [/TD] [TD]2105 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność zbiornika paliwa/rezerwa [/TD] [TD]l [/TD] [TD]56/8 [/TD] [/TR] [/TABLE] Osiągi i zużycie paliwa [TABLE] [TR] [TD]Przyspieszenie 0-100 km/h [/TD] [TD]s [/TD] [TD]4,8 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Prędkość maks. [/TD] [TD]km/h [/TD] [TD]250*** [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnie zużycie paliwa (NEDC) [/TD] [TD]l/100 km [/TD] [TD]7,5 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Emisja CO2 [/TD] [TD]g/km [/TD] [TD=colspan: 2]175 [/TD] [/TR] [/TABLE] * VDA; ** ze zbiornikiem paliwa zatankowanym w 90% , bez kierowcy i bagażu; *** ograniczona elektronicznie Silnik Zaawansowana technologia 4 cylindrów · 4-cylindrowy silnik turbo AMG o pojemności 2 litrów i mocy 265 kW (360 KM) · Najmocniejsza produkowana seryjnie jednostka 4-cylindrowa na świecie · Fascynujący charakter · Średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km (NEDC) · Zgodność z normą emisji spalin Euro 6 Podczas projektowania 4-cylindrowego silnika turbo o pojemności 2 litrów inżynierowie Mercedes-AMG czerpali inspiracje z wielu odległych źródeł - włącznie z technologią 5,5-litrowej jednostki AMG V8 biturbo oraz podwójnie turbodoładowanej, widlastej "dwunastki" AMG o pojemności 6 litrów. Nowa konstrukcja z rodziny BlueDIRECT, wewnętrznie oznaczona jako M 133, korzysta także z paru dekad doświadczeń na arenie sportu motorowego. Moc 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego czynią ją najmocniejszym seryjnym motorem 4-cylindrowym na świecie, a stosunek mocy do pojemności - 133 kW (181 KM) z 1 litra - plasuje na równi z autami supersportowymi. M 133 przoduje także pod względem ciśnienia doładowania, sięgającego 1,8 bara, oraz wydajności. GLA 45 AMG zużywa średnio 7,5 l/100 km (cykl NEDC) i już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6. Fascynujący charakter, imponujący moment obrotowy Reakcja na wciśnięcie pedału gazu, elastyczność, siła ciągu czy dźwięk - GLA 45 AMG wyzwala adrenalinę od pierwszego przekręcenia kluczyka. To między innymi zasługa ogromnej dawki momentu obrotowego (maksymalnie 450 Nm, dostępne w szerokim zakresie od 2250 do 5000 obr./min) oraz spontanicznego charakteru. Wskazówka obrotomierza błyskawicznie dobija do granicznych 6700 obr./min, a do uszu kierowcy i pasażerów dociera emocjonująca ścieżka dźwiękowa sportowego wydechu AMG z aktywną klapą. Dane techniczne w skrócie: [TABLE] [TR] [TD] [/TD] [TD]Mercedes-Benz GLA 45 AMG [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność skokowa [/TD] [TD]1991 ccm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica x skok [/TD] [TD]83,0 x 92,0 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Stopień kompresji [/TD] [TD]8,6:1 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maks. [/TD] [TD]265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maks. moment obrotowy [/TD] [TD]450 Nm przy 2250-5000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Masa jednostki (bez płynów) [/TD] [TD]148 kg [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnie zużycie paliwa (NEDC) [/TD] [TD]7,5 l/100 km [/TD] [/TR] [TR] [TD]Emisja CO2 [/TD] [TD]175 g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD]Norma emisji spalin [/TD] [TD]EU 6 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przyspieszenie 0-100 km/h [/TD] [TD]4,8 s [/TD] [/TR] [TR] [TD]Prędkość maksymalna [/TD] [TD]250 km/h* [/TD] [/TR] [/TABLE] * ograniczona elektronicznie Jednostka M 133 dzieli liczne rozwiązania z 5,5-litrowym silnikiem V8 AMG biturbo: bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami pracującymi wielofazowo (ciśnienie wtrysku od 100 do 200 barów) w połączeniu z wieloiskrowym zapłonem zapewnia wysoką sprawność termodynamiczną, pozwalając na lepsze wykorzystanie mieszanki. System działa wyjątkowo elastycznie - po rozruchu na zimno może podać do pięciu dawek paliwa na jeden cykl pracy. Ograniczenie indywidualnych porcji paliwa ma kluczowe znaczenie w obniżeniu ilości cząstek stałych. GLA 45 AMG już dzisiaj spełnia drugi etap normy emisji spalin Euro 6, który wejdzie w życie w 2017 roku. Czterozaworowa głowica z bezstopniową regulacją wałka rozrządu, zarządzanie alternatorem oraz funkcja ECO start/stop to również elementy znane z podwójnie turbodoładowanej, widlastej "ósemki". Turbosprężarka twin-scroll Aby uzyskać żywiołową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll. W przeciwieństwie do konwencjonalnych rozwiązań, spaliny prowadzone są do jej turbiny dwoma kanałami. W rezultacie poziom ciśnienia wstecznego spalin i ich temperatura pozwalają na optymalną wymianę gazów, ograniczone zostają tendencje do spalania stukowego oraz ilość gazu resztkowego, spada też zużycie paliwa. Kolektor dolotowy turbiny z krótkimi kanałami zapewnia bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara). Zintegrowany zawór wastegate jest kontrolowany podciśnieniowo za pomocą elektropneumatycznego siłownika, który pozwala na zmniejszenie ciśnienia wstecznego gazów przy częściowym obciążeniu, co również pozytywnie wpływa na ilość zużywanego paliwa. Czysty high tech wewnątrz silnika Pozostałe elementy 2-litrowej jednostki turbo są równie wyrafinowane, co turbosprężarka. Wyróżniają go elementy znane z supersamochodu SLS AMG: kute tłoki ze zoptymalizowanymi pod kątem tarcia pierścieniami oraz zoptymalizowany pod względem masy układ korbowy z kutym, stalowym wałem. Dzięki niższej masie przyczyniają się one do bardziej żywiołowej charakterystyki silnika. Sterowane ciśnieniowo dysze natryskujące olej skutecznie chłodzą obciążone tłoki. Kolejna innowacja wprost z modelu SLS AMG to technologia NANOSLIDE - proces optymalizacji ścianek cylindrów, w wyniku którego są one znacznie twardsze, charakteryzują się niższym tarciem i wyjątkową trwałością. Specjalny rodzaj honowania to z kolei wizytówka 5,5-litrowego, wolnossącego silnika V8 AMG z modelu SLK 55 AMG. W ramach tego procesu tuleje cylindrowe otrzymują mechaniczną powłokę już po przykręceniu. Ponieważ honowanie nie mogłoby zostać przeprowadzone po zamontowaniu głowicy, do skrzyni korbowej przykręcany jest uchwyt przypominający okulary. Tuleje cylindrowe ulegają zniekształceniu, jakby głowica była na miejscu, a następnie zostają poddane obróbce mechanicznej. Do zalet tej techniki należą mniejsze straty tarcia oraz niższe zużycie oleju i paliwa. Zaawansowany układ chłodzenia Również architektura układu chłodzenia 4-cylindrowej jednostki turbo AMG bazuje na rozwiązaniach stosowanych już w silnikach V8 oraz V12. Główny moduł umieszczony za centralnym wlotem powietrza współpracuje z chłodnicą pomocniczą przed przednim nadkolem, elektryczną pompą oraz połączonym szeregowo intercoolerem. Układ chłodzenia oleju w skrzyni biegów jest zintegrowany z obiegiem silnika. Wentylator zlokalizowany za przednim pasem jest wspomagany wymiennikiem ciepła zamontowanym bezpośrednio przy przekładni, zasilanym cieczą chłodzącą za pośrednictwem pompy pomocniczej. W celu zapewnienia optymalnej efektywności turbosprężarka twin-scroll ma zaawansowany system chłodzenia po unieruchomieniu silnika - osobna pompa pozwala cieczy dalej krążyć, zabezpieczając przed skokami temperatury przy wyłączaniu rozgrzanej jednostki napędowej. Znaczne obciążenia towarzyszące sportowej jeździe nie mają dzięki temu negatywnego wpływu na żywotność układu doładowania. Kolejne wyróżniki 4-cylindrowego silnika turbo AMG: · w pełni aluminiowa skrzynia korbowa odlewana kokilowo z otworem wentylacyjnym (optymalizacja komfortu i wydajności) · zmienna regulacja wałka rozrządu (optymalizacja mocy, zużycia paliwa i emisji spalin) · niskooporowy filtr powietrza (optymalizacja mocy) · sterowana pompa oleju (optymalizacja zużycia paliwa) · dwumasowe koło zamachowe z wahadłem odśrodkowym (optymalizacja komfortu) · tłumik drgań napędu pasowego (optymalizacja komfortu) Sportowy układ wydechowy AMG z automatyczną klapą Sportowy układ wydechowy GLA 45 AMG emituje głęboki, fascynujący dźwięk. Wyposażono go w automatycznie sterowaną klapę wydechu, która pozwala pogodzić emocje płynące z dynamicznej jazdy oraz typowy dla Mercedesów komfort na trasach. Jej położenie jest dostosowane do obrotów silnika. Opcjonalny układ wydechowy AMG Performance, również z klapą wydechu, zapewnia jeszcze bardziej gardłowy. Funkcji podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji towarzyszą wyjątkowo emocjonujące odgłosy, zarezerwowane dla jednostek o większej liczbie cylindrów. Zgodny z normą Euro 6 GLA 45 AMG spełnia już wymogi normy emisji spalin Euro 6, które wejdą w życie nie wcześniej niż w 2015 roku, oraz mieści się w limicie cząstek 6 * 1011/km, obowiązującym od roku 2017. Katalizator zamontowany w pobliżu ściany grodziowej szybko osiąga temperaturę eksploatacyjną, co pozytywnie wpływa na ilość zużywanego paliwa. Proces nagrzewania się przyspiesza dodatkowo specjalna izolacja rury wydechowej pomiędzy turbosprężarką a katalizatorem. Duże przekroje rur wydechowych (średnica 75-80 mm) minimalizują ciśnienie wsteczne spalin i przyczyniają się do optymalizacji mocy oraz momentu obrotowego. Produkcja silnika - tradycyjny, ręczny montaż Podobnie jak agregaty V8 i V12, 2-litrowa jednostka AMG jest montowana ręcznie zgodnie z tradycyjną zasadą AMG: "jeden człowiek, jeden silnik". Specjalna linia produkcyjna na potrzeby nowej konstrukcji powstała w zakładach Mercedes-Benz w Kölledzie, gdzie wytwarzane są już wszystkie 4-cylindrowe jednostki BlueDIRECT, napędzające nowe Klasy A, B, CLA i GLA. Każdy egzemplarz silnika AMG zdobi emblemat z sygnaturą inżyniera odpowiedzialnego za jego montaż, potwierdzający najwyższą jakość produkcji i niepowtarzalne DNA sportowej marki Mercedes-Benz. Układ przeniesienia napędu Dynamiczny, elastyczny i wydajny · Zorientowany na osiągi napęd na obie osie AMG 4MATIC · Kompaktowa, lekka budowa · 3-stopniowy układ ESP z funkcją ESP Curve Dynamic Assist · 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT · Trzy tryby jazdy, funkcja podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START · Czasowy tryb M GLA 45 AMG jest standardowo zaopatrzony w zorientowany na osiągi napęd na obie osie AMG 4MATIC ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Siła napędowa płynie do tylnego zespołu napędowego poprzez kompaktową przystawkę odbioru mocy (PTU), zintegrowaną z 7-stopniową skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT DCT, oraz dwuczęściowy wał napędowy. System nie posiada własnego obiegu oleju - korzysta z układu smarowania przekładni, dzięki czemu jest nawet o 25 proc. lżejszy od konkurencyjnych rozwiązań. Aby ograniczyć masę, elektrohydrauliczne sprzęgło wielotarczowe zostało zintegrowane z tylnym dyferencjałem. Natychmiast wykrywa ono poślizg przednich kół, a hydrauliczna pompa błyskawicznie zespala tarcze i w razie potrzeby kieruje siłę napędową do tylnej osi. Wszystko dzieje się automatycznie, bez udziału kierowcy. W celu zapewnienia niezwłocznej reakcji pompa jest zawsze aktywna - nie musi być uruchamiana za każdym razem, jak ma to miejsce w konkurencyjnych systemach. Do akcji wkracza już przy niewielkiej różnicy prędkości przednich i tylnych kół; jej ciśnienie reguluje zawór sterowany przez układ ESP. Zmienna dystrybucja momentu obrotowego Dystrybucja momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Jeśli wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50. Gdy przednie koła znajdą się na oblodzonej nawierzchni, siła napędowa niemal natychmiast w całości trafia do tylnej osi, po czym błyskawicznie może wrócić do osi przedniej. W ten sposób inżynierowie połączyli dwa kluczowe wymagania: optymalną wydajność oraz dynamiczne i bezpieczne prowadzenie. Na rozdział momentu obrotowego wpływa prędkość samochodu, przyspieszenia poprzeczne i wzdłużne, kąt obrotu kierownicy, różnica prędkości pomiędzy poszczególnymi kołami, wybrane przełożenie oraz pozycja pedału gazu. Kolejnym atutem napędu AMG 4MATIC jest zwiększenie dynamiki jazdy bez uszczerbku na bezpieczeństwie. W przypadku wystąpienia podsterowności lub nadsterowności pod obciążeniem, głównym zadaniem napędu jest stabilizacja pojazdu. Gwarantuje to pełną przyczepność i przyjemność z jazdy podczas jazdy krętymi odcinkami. Jeśli „żonglowanie” siłą napędową nie przyniesie oczekiwanego skutku, w celu przywrócenia stabilności zainterweniują systemy takie jak układ ESP lub 4ETS. Elektroniczna kontrola trakcji 4ETS stanowi element układu ESP i odpowiada za indywidualne przyhamowywanie kół, które wpadną w poślizg. Jej zadaniem jest zapewnienie trakcji nawet na śliskiej nawierzchni. 3-stopniowy układ ESP z funkcją ESP Curve Dynamic Assist Z układem AMG 4MATIC współpracuje 3-stopniowy układ ESP z funkcją ESP Curve Dynamic Assist. Rozbudowane ustawienia pozwalają dostosować jego działanie do indywidualnych preferencji za naciśnięciem przycisku. Ukierunkowany na bezpieczeństwo tryb "ESP ON" pomaga w utrzymaniu neutralnej charakterystyki jazdy. System inicjuje hamowanie jednego lub kilku kół i ogranicza moment obrotowy silnika w przypadku utraty stabilności. Krótkie naciśnięcie przycisku ESP aktywuje dynamiczny tryb "ESP SPORT Handling". System zaczyna reagować z opóźnieniem, a na tylne koła trafia dodatkowa porcja momentu obrotowego. Dłuższe przytrzymanie przycisku ESP dezaktywuje działanie układu, uruchamiając tryb "ESP OFF". Powinien być on używany wyłącznie na zamkniętych torach wyścigowych. Jeśli w trakcie hamowania w trybie "SPORT Handling" lub "ESP OFF" kierowca gwałtownie wciśnie pedał hamulca, funkcje ESP zostaną przywrócone. Uzupełnieniem układu ESP jest funkcja Curve Dynamic Assist. Podczas jazdy krętą drogą niezauważalne przyhamowanie wewnętrznego koła zapewnia jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie. Działanie Curve Dynamic Assist uzależnione jest od aktualnego trybu ESP i pozwala zachować pełną kontrolę nad autem, zwiększając aktywne bezpieczeństwo w krytycznych warunkach. 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT Z napędem AMG 4MATIC współpracuje kompaktowa, lekka przekładnia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 przełożeniach. Kluczowe moduły jej osprzętu zostały zaadaptowane z supersportowego modelu SLS AMG. Spontaniczna, gładka zmiana biegów odbywa się bez przerw w dostawie siły napędowej. Efekt? Znakomite osiągi przy zachowaniu wysokiego poziomu wydajności. Przekładnia oferuje trzy programy pracy oraz funkcję podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Wzmocnione koła zębate zapewniają jej maksymalną stabilność, a pierścienie synchronizujące z okładzinami z włókna węglowego zwiększają wytrzymałość konstrukcji i pozwalają na skrócenie czasu potrzebnego na ręczną zmianę przełożenia. Trzy tryby pracy - Controlled Efficiency ("C"), Sport ("S") oraz Manual ("M") - pozwalają kierowcy zdefiniować charakter samochodu, włącznie z natężeniem dźwięku, i dopasować go do własnych wymagań. W trybie "C" (Controlled Efficiency) sposób działania przekładni i silnika służy oszczędnej, komfortowej jeździe. Zmiana przełożeń odbywa się łagodniej, mniejszy jest poziom hałasu, a funkcja ECO start/stop jest aktywna. Czas zmiany przełożeń w manualnym trybie "M" i sportowym "S" jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy SLS AMG GT. W trybie "M" skrzynia nie redukuje biegów samodzielnie, pozwalając kierowcy w pełni decydować o wybranym przełożeniu za pomocą łopatek przy kierownicy. Funkcja podwójnego wysprzęglenia działa we wszystkich trzech trybach, w każdym z nich różni się jednak charakterystyką. "Czasowy tryb M" zwiększa przyjemność z jazdy Kolejnym atutem nowej skrzyni jest "czasowy tryb M". W trybie C lub S kierowca może aktywować program ręcznej zmiany przełożeń ("M") bez odrywania ręki od kierownicy - wystarczy, że wciśnie jedną z manetek. Jednocześnie funkcja automatycznej zmiany biegów w przypadku osiągnięcia granicznych obrotów lub wykrycia kickdownu pozostaje aktywna i pozwala w pełni skupić się na prowadzeniu. System samodzielnie odłącza "czasowy tryb M" w oparciu o analizę stylu jazdy. Najlepsze czasy przyspieszeń z funkcją RACE START Funkcja RACE START służy do jak najszybszego ruszenia z miejsca: podczas postoju kierowca musi aktywować tryb "SPORT Handling Mode" oraz program "M", a następnie wcisnąć lewą stopą pedał hamulca. Po pociągnięciu obu łopatek zmiany biegów i ponownym pociągnięciu prawej nastąpi aktywacja funkcji RACE START. Wystarczy już tylko wcisnąć pedał gazu "do dechy", puścić pedał hamulca i... system automatycznie dobierze obroty niezbędne do uzyskania optymalnej trakcji. Nie ma też potrzeby ręcznej zmiany przełożeń - w trybie RACE START skrzynia zmienia biegi w najkrótszym możliwym czasie. Podwozie, zawieszenie i układ hamulcowy Precyzja i zwinność · Sportowe zawieszenie AMG z nowo opracowaną przednią i tylną osią · Wyczynowe zawieszenie AMG w opcji · Elektromechaniczny, dwuzębatkowy układ kierowniczy AMG ze wspomaganiem zależnym od prędkości · Wysokowydajne hamulce AMG Przednie zawieszenie GLA 45 AMG wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne – układ wielowahaczowy z 4 wahaczami na koło. Z przodu zastosowano nowe, sztywniejsze zwrotnice, dzięki czemu samochód jest zwinniejszy w zakrętach i precyzyjniej podąża obranym torem jazdy. Nowe łożyska stabilizatorów tylnej osi zapewniają maksymalną przyczepność. Tradycyjnie dla AMG, zwiększono negatyw kół i zoptymalizowano elastokinematykę osi, by umożliwić uzyskanie znacznie wyższych przyspieszeń bocznych. Sportowe zawieszenie AMG ze specjalnie zestrojonymi amortyzatorami i sprężynami oraz większymi stabilizatorami pozwala do minimum ograniczyć przechyły karoserii w ciasnych zakrętach. GLA 45 AMG oferowany jest także z opcjonalnym, wyczynowym zawieszeniem AMG o sztywniejszych nastawach. Elektromechaniczny, dwuzębatkowy układ kierowniczy AMG z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości i stałym przełożeniem (14,5:1) zapewnia błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy. Aby efektywnie wykorzystać przestrzeń, elektryczną pompę zamontowano na przekładni kierowniczej. Z układem współpracuje jednostka sterująca, która przetwarza parametry rejestrowane przez ESP, w tym prędkość auta, zmiany kąta skrętu kół, przyspieszenie boczne oraz charakterystykę nad-/podsterowności, i w ułamku sekund oblicza siły, jakie kierowca musi przyłożyć do kierownicy w różnych sytuacjach - od parkowania do podróży autostradą. System aktywnego tłumienia drgań zwiększa poczucie bezpieczeństwa podczas szybkiej jazdy na wprost. Elektromechaniczny, dwuzębatkowy układ kierownicy AMG ze wspomaganiem zależnym od prędkości ma dodatkowo funkcje wspomagające aktywowane przez jednostkę sterującą ESP. Należą do nich: · kontra w obliczu nadsterowności; · korekcja podczas hamowania na nawierzchniach o różnej przyczepności; · kompensacja efektów działania bocznego wiatru lub nachylenia drogi; · Active Parking Assist (opcja). Wysokowydajny układ hamulcowy AMG Dynamika jazdy GLA 45 AMG wiele zawdzięcza również skuteczności układu hamulcowego AMG. Przy wszystkich kołach zamontowano wentylowane, nawiercane i rowkowane tarcze; na przedniej osi zastosowano 4-tłoczkowe, stałe zaciski aluminiowe, a na tylnej - zaciski 1-tłoczkowe. Hamulce GLA 45 AMG skrócie: [TABLE] [TR] [TD] [/TD] [TD]Wysokowydajny układ hamulcowy AMG [/TD] [/TR] [TR] [TD]Oś przednia: [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Zaciski Tarcze Średnica Grubość Masa* [/TD] [TD]4-tłoczkowe, aluminiowe, stałe Wentylowane, nawiercane, rowkowane 350 mm 32 mm 12,2 kg [/TD] [/TR] [TR] [TD]Oś tylna: [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Zaciski Tarcze Średnica Grubość Masa* [/TD] [TD]1-tłoczkowe Wentylowane, nawiercane, rowkowane 330 mm 22 mm 7,2 kg [/TD] [/TR] [/TABLE] *Masa jednej tarczy GLA 45 AMG wyposażono w elektryczny hamulec postojowy, sterowany za pomocą siłowników zamontowanych przy zaciskach tylnej osi. Hamulec postojowy uruchamia się przyciskiem umieszczonym pod włącznikiem świateł, po lewej stronie deski rozdzielczej. W rezultacie w tunelu środkowym, gdzie normalnie znajdowałaby się dźwignia mechanicznego hamulca, wygospodarowano miejsce na dodatkowy schowek. Jeśli przycisk zostanie wciśnięty podczas jazdy z prędkością wyższą niż 4 km/h, elektryczny hamulec postojowy zadziała jak hamulec awaryjny - hydrauliczna jednostka ESP uruchomi hamulce przy wszystkich kołach. Szczególnie wygodna jest funkcja HOLD, znana już z wyższych modeli: po zatrzymaniu pojazdu, na przykład na skrzyżowaniu, kierowca musi tylko raz wcisnąć mocniej pedał hamulca, aby samochód stał nieruchomo; hamulce zwalniane są automatycznie po wciśnięciu pedału gazu. Dwa zestawy opon i felg do wyboru Standardowo GLA 45 AMG porusza się na grafitowych obręczach AMG z pięcioma podwójnymi ramionami i błyszczącym wykończeniem (wymiary 8 x 19 cali), zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/45 R 19. Opcjonalnie oferowane są 10-ramienne felgi AMG (wymiary 8 x 20 cali) z oponami 235/40 R 20, również w kolorze grafitowym, dostępne w dwóch wersjach - lśniącej lub matowej. Design i wyposażenie Zmysłowa przejrzystość i ekskluzywny charakter AMG · Dynamiczne, atletyczne rysy · Wlot powietrza przedzielony "podwójnym ostrzem" AMG w kolorze tytanowym · Biksenonowe reflektory w standardzie · Wysoka jakość i sportowy design kabiny · Szeroka gama dodatkowych opcji · Wyrazisty i ekskluzywny: GLA 45 AMG "Edition 1" Dynamiczne, atletyczne rysy GLA, efekt najnowszego języka projektowania Mercedes-Benz zwanego "zmysłową przejrzystością", w odmianie sygnowanej przez AMG prezentują swoją agresywną stronę. Potencjał kompaktowego SUV-a zdradza spojler przedniego zderzaka w kolorze tytanowym, polakierowane na czarno prowadnice powietrza, szerokie wloty powietrza, a także świeży detal w postaci logo AMG na osłonie chłodnicy. Jego muskularny profil zwraca uwagę 19- lub 20-calowymi obręczami, aluminiowym relingami oraz emblematem "TURBO AMG" na przednich błotnikach. Z tyłu dominuje masywny dyfuzor z dwiema chromowanymi, prostokątnymi końcówkami sportowego wydechu AMG. Na życzenie oferowany jest m.in. pakiet aerodynamiczny z większym przednim spojlerem, dodatkowymi prowadnicami powietrza i tylnym skrzydłem, obudowy bocznych lusterek oraz elementy dekoracyjne wykonane z włókien węglowych, pakiet Night (przyciemniane szyby, dodatki pokryte lśniącym lakierem w kolorze czarnym), a także polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe z logo AMG. Wnętrze GLA 45 AMG reprezentuje cechy tożsame dla wszystkich modeli AMG - sportowa atmosfera łączy się tu z najwyższą jakością. Po otwarciu drzwi uwagę zwracają mocno wyprofilowane fotele pokryte mieszanką skóry ARTICO i tkaniny DINAMICA z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy ze szczotkowanego aluminium. Trójramienna, obszyta skórą nappa kierownica wielofunkcyjna ze spłaszczonym wieńcem zapewnia pełną kontrolę nad autem, a wskaźniki w tubach rozdzielone kolorowym wyświetlaczem dostarczają kierowcy niezbędne informacje. Kabinę można wzbogacić o liczne elementy opcjonalne: · pakiet Exclusive · kierownica AMG Performance obszyta skórą nappa i Alcantarą, dźwignia zmiany biegów E-SELECT z wytłoczonym logo AMG oraz elektroniczny kluczyk z emblematem AMG · przednie fotele AMG Performance z mocniejszym wyprofilowaniem i zintegrowanymi zagłówkami · element ozdobne z włókien węglowych · tapicerka w kolorze czarnym, szarym, orzechowym lub czarnym i czerwonym Standardowe wyposażenie GLA 45 AMG obejmuje m.in.: · dywaniki AMG · funkcję ECO start/stop · klimatyzację · układ monitorowania zmęczenia ATTENTION ASSIST · radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z funkcją adaptacyjnego hamowania Brake Assist · Audio 20 CD · sportowe pedały ze szczotkowanej stali z gumowymi wypustkami Wyrazisty i ekskluzywny: GLA 45 AMG "Edition 1" Z okazji premiery GLA 45 AMG do sprzedaży trafi specjalna wersja "Edition 1". Bezkompromisowy charakter modelu podkreśla polakierowany na czarno pakiet aerodynamiczny (większy przedni spojler, dodatkowe prowadnice powietrza, skrzydło tylnej klapy), grafitowo-czerwone pasy ozdobne, naklejki "Edition 1" i czerwone akcenty na osłonie chłodnicy, lusterkach oraz tylnym dyfuzorze. Z całością komponują się matowe, ażurowe obręcze AMG z ogumieniem 235/40 R 20 i deklami nawiązującymi do felg z centralną śrubą, a także polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe. W kabinie dominuje czerń i czerwień. Lista wyposażenia obejmuje m.in. fotele AMG Performance obite mieszanką sztucznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA, sportową kierownicę AMG z elementami ze skóry nappa i Alcantary, dźwignię zmiany biegów E-SELECT z wytłoczonym logo AMG, deskę rozdzielczą obszytą skórą ARTICO oraz panel AMG DRIVE UNIT ozdobiony napisem "Edition 1". Mieszanka matowych i lśniących elementów ozdobnych współgra z diamentowymi przeszyciami foteli oraz napisem AMG po prawej stronie tablicy przyrządów. GLA 45 AMG "Edition 1" oferowany będzie w czterech odcieniach do wyboru: białym cirrus, czarnym cosmos, srebrnym polar oraz szarym mountain. Model pozostanie w sprzedaży przez około rok po premierze GLA 45 AMG. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  4. więcej -> Jedzie nowy Mercedes GLA | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. Mercedes-Benz TV: The GLA 45 AMG - Trailer
  6. Nowy Mercedes-Benz GLA 45 AMG 360 KM w kompaktowym SUV-ie Affalterbach. Mercedes-AMG kontynuuje ofensywę modelową i prezentuje GLA 45 AMG – najmocniejszego kompaktowego SUV-a na rynku. Jego 4-cylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 2 litrów generuje imponującą moc 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a jednocześnie zużywa niewiele paliwa (średnio 7,5 l/100 km w cyklu NEDC). GLA 45 AMG ma przy tym osiągi godne maszyn z Affalterbach. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,8 s i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Połączenie napędu na obie osie AMG 4MATIC oraz 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT zapewnia najwyższą wydajność i niezawodną trakcję. - Reakcje na premierę koncepcyjnego GLA 45 AMG podczas targów w Los Angeles tylko potwierdziły naszą decyzję o uruchomieniu produkcji nowego modelu AMG. Kompaktowe SUV-y to obecnie najszybciej rosnący segment na rynku, wprowadzenie GLA 45 AMG jest więc dla nas naturalnym posunięciem - mówi Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH. Cel: młodsi klienci GLA 45 AMG to trzeci po A 45 AMG i CLA 45 AMG model z 4-cylindrowym silnikiem turbo, skierowany do młodszych grup klientów - śledzących aktualne trendy, przywiązujących dużą wagę do stylizacji, dynamiki i niezależności. Te właśnie cechy ucieleśnia nowy, piąty już SUV z Affalterbach. Najmocniejsza na świecie seryjna jednostka 4-cylindrowa 2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 265 kW (360 KM) oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - plasuje się na równi z autami supersportowymi. Oto dane techniczne modelu w skrócie: [TABLE=width: 453] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD]Mercedes-Benz GLA 45 AMG [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność skokowa [/TD] [TD]1991 ccm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica x skok [/TD] [TD]83,0 x 92,0 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maks. [/TD] [TD]265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maks. moment obrotowy [/TD] [TD]450 Nm przy 2250-5000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnie zużycie paliwa (NEDC) [/TD] [TD]7,5 l/100 km [/TD] [/TR] [TR] [TD]Emisja CO2 [/TD] [TD]175 g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD]Norma emisji spalin [/TD] [TD]EU 6 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przyspieszenie 0-100 km/h [/TD] [TD]4,8 s [/TD] [/TR] [TR] [TD]Prędkość maksymalna [/TD] [TD]250 km/h* [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] * ograniczona elektronicznie W trakcie rozwoju 4-cylindrowej jednostki turbo projektanci skupili się na ograniczeniu emisji cząstek stałych. W efekcie GLA 45 AMG już dzisiaj spełnia wymagania drugiego etapu normy Euro 6, które wejdą w życie w 2017 roku. Silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ciśnienie wtrysku wynosi 200 barów). Połączenie wielofazowego wtrysku i wieloiskrowego zapłonu pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. System działa wyjątkowo elastycznie - po rozruchu na zimno może podać do pięciu dawek paliwa na jeden cykl pracy. Ograniczenie indywidualnych porcji paliwa ma kluczowe znaczenie w obniżeniu ilości cząstek stałych. Turbosprężarka twin-scroll i sportowy układ wydechowy AMG Aby zapewnić spontaniczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, zapewniającą bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara). Sportowy układ wydechowy GLA 45 AMG emituje głęboki, fascynujący dźwięk. Wyposażono go w automatycznie sterowaną klapę wydechu, która pozwala pogodzić emocje płynące z dynamicznej jazdy oraz typowy dla Mercedesów komfort na trasach. Jej położenie jest dostosowane do warunków jazdy oraz obrotów silnika. Opcjonalny układ wydechowy AMG Performance, również z klapą wydechu, zapewnia jeszcze bardziej gardłowy pomruk. 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT Dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 przełożeniach ma trzy tryby pracy oraz funkcje podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Czas zmiany przełożeniach w trybie ręcznym (M) oraz sportowym (S) jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy model SLS AMG GT. Kolejnym atutem przekładni jest "czasowy tryb M", znany z ekstremalnego modelu SLS AMG Coupé Black Series. W trybie "C" (Controlled Efficiency) charakterystykę pracy skrzyni dostosowano do oszczędnego stylu jazdy, a funkcja ECO start/stop jest aktywna. Zorientowany na osiągi: napęd na obie osie AMG 4MATIC GLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC z elektrohydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Natychmiast wykrywa ono poślizg przednich kół, a hydrauliczna pompa natychmiast zespala tarcze i kieruje siłę napędową do kół tylnej osi. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50. Z układem AMG 4MATIC współpracuje układ ESP z trzema trybami pracy: ESP ON, SPORT Handling Mode oraz ESP OFF. Jego uzupełnieniem jest funkcja ESP Curve Dynamic Assist, która przyhamowuje wewnętrzne koło w zakręcie, ograniczając w ten sposób podsterowność. Sportowe zawieszenie AMG oraz wysokowydajny układ hamulcowy AMG Przednie zawieszenie GLA 45 AMG wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne – układ wielowahaczowy. Odpowiednio zestrojone amortyzatory i sprężyny oraz większe stabilizatory skutecznie zapobiegają przechyłom karoserii w ciasnych, podwójnych zakrętach. Na życzenie oferowane jest zawieszenie AMG o sztywniejszych nastawach. Progresywny układ kierowniczy z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości zapewnia błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy. W układzie hamulcowym zastosowano cztery wentylowane i perforowane tarcze. Standardowo GLA 45 AMG porusza się na grafitowych obręczach AMG z pięcioma podwójnymi ramionami i błyszczącym wykończeniem, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/45 R 19. Opcjonalnie oferowane są 10-ramienne felgi AMG z oponami 235/40 R 20, również w kolorze grafitowym, dostępne w dwóch wersjach - lśniącej lub matowej. Design: muskularny i pewny siebie GLA 45 AMG emanuje mocą jeszcze na postoju. Jego możliwości zdradzają typowe dla AMG elementy - spojler przedniego zderzaka w kolorze tytanowym, polakierowane na czarno prowadnice powietrza, szerokie wloty powietrza, a także świeży detal w postaci logo AMG na osłonie chłodnicy. Z tyłu dominuje masywny dyfuzor z dwiema chromowanymi, prostokątnymi końcówkami sportowego wydechu AMG. Na życzenie oferowany jest m.in. pakiet aerodynamiczny, elementy karoserii z włókien węglowych, pakiet Night (przyciemniane szyby, dodatki pokryte lśniącym lakierem w kolorze czarnym) oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe. Wnętrze GLA 45 AMG reprezentuje cechy tożsame dla wszystkich modeli AMG - sportowa atmosfera łączy się tu z najwyższą jakością. Po otwarciu drzwi uwagę zwracają mocno wyprofilowane fotele pokryte mieszanką skóry ARTICO i tkaniny DINAMICA z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy ze szczotkowanego aluminium. Trójramienna kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą nappa zapewnia pełną kontrolę nad autem, a wskaźniki w tubach rozdzielone kolorowym wyświetlaczem dostarczają kierowcy niezbędne informacje. Wyrazisty i ekskluzywny: GLA 45 AMG "Edition 1" Z okazji debiutu GLA 45 AMG do sprzedaży trafi specjalna wersja "Edition 1", wyposażona w większy przedni spojler w kolorze lśniącej czerni, dodatkowe prowadnice powietrza i tylne skrzydło. Bezkompromisowy charakter modelu podkreślają grafitowo-czerwone pasy ozdobne i czerwone akcenty na osłonie chłodnicy, lusterkach oraz tylnym spojlerze. Model oferowany będzie w czterech odcieniach: białym cirrus, czarnym cosmos, srebrnym polar oraz szarym mountain. Lista jego wyposażenia obejmuje m.in. sportową kierownicę AMG z elementami z Alcantary i dźwignię zmiany biegów E-SELECT z wytłoczonym logo AMG, deskę rozdzielczą obszytą skórą ARTICO oraz panel AMG DRIVE UNIT ozdobiony napisem "Edition 1". Specjalny serwis internetowy - interaktywna prezentacja GLA 45 AMG Nowego SUV-a z Affalterbach można poznać bliżej, odwiedzając specjalny serwis internetowy pod adresem www.mercedes-amg.com/webspecial/gla45. Mercedes-Benz GLA 45 AMG zadebiutuje oficjalnie 13 stycznia br. podczas salonu samochodowego (NAIAS) w Detroit. Zamówienia na nowy model ruszają w połowie marca, a jego rynkowa premiera odbędzie się w czerwcu. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  7. Mercedes GLA - znamy polski cennik Ceny podobne jak w przypadku Audi Q3, więc wybór będzie pewnie głównie kwestią gustu
  8. więcej -> Mercedes GLA na start | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. Nowy GLA już od 109 900zł! Zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Mercedes-Benz GLA pojawi się w polskich salonach 15 marca 2014r. Jako pierwszy z gamy pięciu SUV-ów z gwiazdą, GLA otrzyma kolejną generację napędu na obie osie 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Najoszczędniejsza wersja 200 CDI będzie średnio zużywać zaledwie 4,3 l ON/100 km. Nowy model dołączy do szerokiej gamy SUV-ów marki Mercedes-Benz - najszerszej spośród europejskich producentów aut premium. Obecnie liczy ona pięć modeli (GLA, GLK, ML, GL oraz G). Jednocześnie GLA jest czwartym z rodziny pięciu nowych samochodów kompaktowych spod znaku trójramiennej gwiazdy. Te już oferowane - Klasy A, B i CLA - spotkały się na rynku ze znakomitym przyjęciem. Gama silnikowa GLA składa się z 1,6- i 2-litrowych jednostek benzynowych o mocy od 115 kW (156 KM) w GLA 200 do 155 kW (211 KM) w GLA 250 oraz dwóch turbodiesli o pojemności 2,2 litra. Słabszy z nich - GLA 200 CDI - generuje moc 100 kW (136 KM) i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a mocniejszy - GLA 220 CDI - odpowiednio, 170 KM i 350 Nm. Ceny nowej Klasy GLA (w PLN, brutto): [TABLE] <tbody>[TR] [TD]GLA 200 CDI [/TD] [TD]145 000 [/TD] [/TR] [TR] [TD]GLA 200 CDI DCT 4MATIC [/TD] [TD]155 000 [/TD] [/TR] [TR] [TD]GLA 220 CDI DCT [/TD] [TD]157 000 [/TD] [/TR] [TR] [TD]GLA 220 CDI DCT 4MATIC [/TD] [TD]166 500 [/TD] [/TR] [TR] [TD]GLA 180* [/TD] [TD]109 900 [/TD] [/TR] [TR] [TD]GLA 200 [/TD] [TD]114 500 [/TD] [/TR] [TR] [TD]GLA 250 DCT [/TD] [TD]134 000 [/TD] [/TR] [TR] [TD]GLA 250 DCT 4MATIC [/TD] [TD]141 900 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] *- dostępny od września 2014r. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  10. Spojrzenie na nowego SUV-a Mercedes-AMG Koncepcyjny Mercedes-Benz GLA 45 AMG Affalterbach/Los Angeles - Podczas salonu samochodowego w Los Angeles (od 20 listopada do 1 grudnia br.) Mercedes-AMG prezentuje wizję kompaktowego SUV-a o wysokich osiągach. Muskularnie wyrzeźbione nadwozie koncepcyjnego modelu GLA 45 AMG skrywa najmocniejszą na świecie, produkowaną seryjnie jednostkę 4-cylindrową. Turbodoładowany silnik AMG o pojemności 2 litrów łączy imponujące parametry - moc 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego - z niewielkim zużyciem paliwa. - Wraz z koncepcyjnym GLA 45 AMG debiutujemy w coraz popularniejszym segmencie kompaktowych SUV-ów. Nasi klienci - młodzi ludzie, którzy wielką wagę przywiązują do designu, osiągów i niezależności - mogą niebawem spodziewać się nowego modelu - mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG. Średnie zużycie paliwa na 100 km z cyfrą "7" przed przecinkiem i zgodność z normą Euro 6 to dowód, że niezrównana wydajność jednostek Mercedes-AMG nie została uzyskana kosztem zgodności środowiskowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 5 s demonstruje typowy dla maszyn z Affalterbach dynamizm, a połączenie napędu na obie osie AMG 4MATIC oraz 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT pozwala na pełne wykorzystanie potencjału 360-konnego silnika. Design: muskularny i efektowny Zaawansowana technologia łączy się ze zjawiskową stylizacją koncepcyjnego GLA 45 AMG. Jego karoseria spoczywa na kołach z kutymi obręczami AMG i ogumieniem w rozmiarze 255/35 R21. Z czarnym odcieniem felg kontrastuje czerwony rant oraz zaciski wysokowydajnych hamulców AMG w tym samym kolorze. Korespondują z nimi czerwone akcenty na masce, słupkach, zderzakach i lusterkach. Imponujący przedni spojler ze lśniącym wykończeniem i czarne prowadnice powietrza w połączeniu z szerokimi wlotami manifestują wyścigowe tradycje Mercedes-AMG, podobnie jak skrzydło tylnej klapy oraz dyfuzor z dwiema końcówkami sportowego wydechu AMG oraz. Dynamiczny wygląd SUV-a podkreślają również emblematy "TURBO AMG" na błotnikach, numer startowy "45" na drzwiach i logo AMG przy górnej krawędzi przedniej szyby. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  11. Mercedes GLA Edition 1 - na start Podoba mi się to, że projektanci nie starali się na siłę stylizować auto na off-roadera, bo w końcu GLA to tylko crossover
  12. Mercedes GLA debiutuje we Frankfurcie Jeden z najładniejszych modeli w klasie, styl klasy A bardzo mi się podoba
  13. [h=1]Mercedes-Benz TV: The new GLA - Trailer[/h] http://www.youtube.com/watch?v=inBUGbF8CqA&feature=em-ctrl
  14. [h=1]Mercedes-Benz 2014 GLA 200 CDI, 220 CDI ,250 SUV HD Trailer[/h]
  15. więcej -> Nowy Mercedes GLA i gama silnikowa, park samochodów, rynek nowych samochodów, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. Mercedes-Benz GLA-Class (2015)
  17. więcej -> Nowy Mercedes GLA we Frankfurcie?, nowe modele samochodów, nowości na rynku samochodowym, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. [h=1]Mercedes-Benz TV: Torie at the Concept GLA premiere in Shanghai[/h]
  19. [h=1]Mercedes GLA Concept[/h]
  20. Mercedes-Benz Concept GLA Ucieczka od codzienności Podczas salonu samochodowego "Auto Shanghai" (21-29 kwietnia br.) Mercedes-Benz zaprezentuje prototyp kompaktowego SUV-a klasy premium - Concept GLA, łączący dynamiczną stylizację z rekreacyjnym charakterem. Do jego napędu służy 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 155 kW (211 KM), sprzężony z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT oraz napędem na obie osie 4MATIC. Zupełnie nowy kierunek wyznaczają przednie lampy z technologią laserową, które nie tylko skuteczniej oświetlają drogę, ale pełnią również funkcje projektorów. - Concept GLA reprezentuje nowe podejście w segmencie kompaktowych SUV-ów. To sportowa, bliższa coupé ewolucja auta tej klasy - mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes Mercedes-Benz Cars, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. - Concept GLA łączy sportowe geny z wszechstronnością samochodu rekreacyjnego. "Ucieczka od codzienności" to komunikat, który przekazuje kierowcy. Nowy model stanowi dalszy etap rozwoju kompaktowej platformy, z której korzystają już Klasy A i B - najpopularniejsze w swoich segmentach na niemieckim rynku w pierwszym kwartale br. Innowacyjne podejście projektantów ma swoje odbicie w wyrazistej stylizacji prototypu: mocnej rzeźbie maski, dynamicznym kształcie osłony chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą, otoczoną dwiema eleganckimi listwami, oraz subtelnym, geometrycznym wzorze wypełnienia wlotów powietrza, wykończenia listew progowych i rur wydechowych. Charakterystyczne obudowy zewnętrznych lusterek z podwójnymi podpórkami zaopatrzono w kratki ochronne, a przedni zderzak - w typowe dla SUV-a osłony. Atrakcyjne linie Concept GLA podkreśla wreszcie srebrny lakier Alubeam. Nadwozie samochodu mierzy 4383 mm długości, 1978 mm szerokości i 1579 mm wysokości. Widziany z boku, Concept GLA daje poczucie wewnętrznej siły - od przedniej lampy do tylnego nadkola biegnie głębokie przetłoczenie, płynnie współgrające z dolnym konturem, a linia szyb łagodnie wznosi się ku słupkowi C. Smukłe klamki drzwi są całkowicie zatopione w drzwiach i wysuwają się za naciśnięciem przycisku. Naturę coupé zdradzają boczne szyby pozbawione ram okiennych oraz 20-calowe obręcze o wzorze przypominającym wirnik turbiny z oponami w rozmiarze 255/45 R 20. Te ostatnie zaprojektowano specjalnie dla prototypu - ich bieżnik nawiązuje wyglądem do felg. Muskularny tylny pas poszerzają optycznie lampy przedzielone lakierowaną listwą, łukowate przetłoczenie oraz masywny spojler nad szybą. Chromowany dyfuzor z zatopionymi końcówkami wydechu łączy atrybuty SUV-a z dynamicznymi aspiracjami. Ponieważ tylna klapa - otwierana i zamykana elektrycznie - unosi się wraz z lampami, kryją się za nią dodatkowe światła ostrzegawcze. Dodatkowy zespół oświetlenia wbudowano we wzmocnienie łączące relingi dachowe. Wnętrze: perfekcyjne wykończenie Wzornictwo kabiny odzwierciedla styl, który panuje na pokładzie nowych, kompaktowych Mercedesów, reinterpretowany jednak z myślą o ekskluzywnym SUV-ie. Dominuje tu połączenie aluminium i naturalnej, brązowej skóry, nawiązującej do siodeł jeździeckich. Wrażenie robi nie tylko wygląd kabiny - do jej wykończenia zużyto ponad 20 metrów ręcznie wykonywanych szwów, łączących elementy tapicerki. Każdy z czterech sportowych foteli otrzymał płócienne wstawki i nastrojowe podświetlenie pod zagłówkiem. Deskę rozdzielczą zdobią niczym nieosłonięte śruby oraz kombinacja matowego i polerowanego aluminium, ukryta za podświetlaną osłoną ze szkła akrylowego. Z tego samego materiału wykonano przełączniki systemu COMAND Online. Ich dolną część pokrywa czarny lakier, na który naniesiono właściwie oznaczenia. Otwory wentylacyjne bazują na elementach zastosowanych już w prototypach Concept A-Class oraz Concept Style Coupé. Ich podświetlenie zmienia barwę zależnie od temperatury powietrza - od niebieskiego przez biel aż do intensywnej czerwieni. Światłowodowe oświetlenie ma swoją kontynuację w przestrzeni bagażowej. W zabezpieczeniu bagażu pomaga czteropunktowa siatka, podobna do używanej w helikopterach. Aby złożyć oparcia tylnych foteli i zwiększyć pojemność bagażnika, wystarczy pociągnąć za pojedynczą klamkę. Laserowe oświetlenie: nowe przednie lampy Zupełna nowość - przednie lampy Concept GLA otrzymały laserowe projektory, które nie tylko oświetlają drogę, ale umożliwiają także projekcję zdjęć lub filmów na ekranie lub innej powierzchni przed samochodem. Pliki multimedialne obsługiwane przez system COMAND Online można pobrać ze smartfona, internetu lub twardego dysku. Ale to nie wszystko - Concept GLA sam potrafi nagrywać filmy. Służą do tego dwie kamery HD, wbudowane w listwę dachową. W razie potrzeby można je zdemontować i zabrać ze sobą, np. na wycieczkę rowerową, montując urządzenie w kasku. Dodatkowa lampa przy każdej z kamer zapewnia właściwe oświetlenie niezależnie od sytuacji. Filmy mogą być wyświetlane w trybie projektora lub na ekranie systemu COMAND Online. Laserowe projektory to coś znacznie więcej niż akademickie ćwiczenia projektantów i inżynierów Mercedes-Benz. Jako dalsze uzupełnienie wyświetlacza head-up, mogą one poprawić bezpieczeństwo. Przykład? Wyświetlanie wskazówek nawigacji na drodze, bezpośrednio przed autem. Inni uczestnicy ruchu mieliby wtedy szansę obserwować zamiary kierowcy. Technologia laserowa i LED Jednak niebieskie lampy Concept GLA są interesujące nie tylko z powodu projektorów laserowych i niezamaskowanego systemu ich chłodzenia. W ramach funkcji "Coming home" niebieskie światło zaczyna pulsować, gdy samochód jest gotowy do podróży i czeka na właściciela. Podczas gdy za światła mijania odpowiadają wiązki laserowe odbijane od zwierciadeł, światła do jazdy dziennej oraz kierunkowskazy wykorzystują diody LED. Podobnie jak w modelu Concept Style Coupé, kierunkowskazy mają formę diodowych taśm, w których diody rozbłyskują jedna po drugiej. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  21. Mercedes GLA 45 AMG sfotografowany po raz pierwszy Biorąc pod uwagę to, jak wyglądają klasa A i niedawno pokazany CLA, Mercedes szykuje coś ładniejszego od większego GLK
  22. [h=1]2014 Mercedes-Benz GLA spied testing[/h]
  23. [h=1]2014 Mercedes-Benz GLA spied testing[/h]
  24. Video: Mercedes GLA sfilmowany podczas testw Jeśli projektanci postarają się tak jak z A-klasą, to szykuje się jeden z najładniejszych modeli w swojej klasie
  25. Mercedes GLA po raz pierwszy na zdjciach szpiegowskich
×