Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'geneva' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 112 wyników

  1. Top 10 Cars of the Geneva Motor Show - Fast Lane Daily
  2. [h=1]2014 Porsche 911 GT3 - 2013 Geneva Auto Show[/h]
  3. [h=1]Chevrolet Corvette Stingray convertible at the Geneva Motor Show 2013 1080p HD from MSN Cars[/h]
  4. [h=1]Porsche in Geneva 2013: Designing a new 911 GT3[/h]
  5. Ferrari LaFerrari: The 'New Enzo' - 2013 Geneva motor show
  6. [h=1]Geneva Motor Show 2013: Dunlop prezentuje Winter Response 2[/h] Nowa opona Dunlopa wyróżnia się znakomitymi osiągami w zimowych warunkach Warszawa, 15 marca 2013 r. – Dunlop prezentuje nowe opony zimowe Winter Response 2, przeznaczone do małych i kompaktowych samochodów. Opona oferuje imponujące parametry hamowania i prowadzenia auta w warunkach zimowych. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon, obowiązującego od listopada ubiegłego roku, opony Winter Response 2 – w rozmiarach od 16 do 22 cali – osiągnęły klasę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Winter Response 2 to następna generacja cieszącej się powodzeniem opony Winter Response i doskonałe uzupełnienie modelu SP Winter Sport 4D, a tym samym całej palety zimowych opon high-performance Dunlop. Winter Response 2 są dostępne w 22 rozmiarach, od 155/65 R14 do 195/65 R 15 i będą sprzedawane w sezonie zimowym 2013 r. Opony Winter Response 2 zaprojektowano z uwzględnieniem ważnych szczególnie zimą parametrów, mających wpływ na bezpieczeństwo, takich jak hamowanie, skręcanie na śniegu i lodzie oraz jazda na mokrej nawierzchni. Dzięki innowacyjnym technologiom osiągi te zostały udoskonalone w stosunku do poprzedniego modelu. Wśród nowych rozwiązań znalazły się elementy barkowe nachylone pod kątem 45 stopni, które zwiększają przyczepność podczas pokonywania zakrętów na śniegu i lodzie. Nowy profil z innowacyjną geometrią bloków bieżnika poprawia trakcję podczas przyspieszania i hamowania na drogach pokrytych śniegiem. Natomiast zagęszczone lamele zwiększają powierzchnię „wgryzania się” opony w nawierzchnię, zapewniają stabilniejszą jazdę na mokrej drodze oraz gwarantują krótszą drogę hamowania i bardziej stabilne pokonywania zakrętów na śniegu. Winter Response 2 wyróżniają się również udoskonaloną efektywnością paliwową. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Wskazane parametry są szacunkowe i mogą ulec zmianie. Aktualne oceny parametrów zostaną podane w momencie wprowadzania opony na rynek. Źródło: Goodyear
  7. [h=1]Geneva Motor Show 2013: Goodyear prezentuje oponę klasy AA[/h] Koncepcyjna opona EfficientGrip AA Edition spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska Warszawa, 15 marca 2013 r. – Podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie, Goodyear prezentuje oponę klasy AA: EfficientGrip AA Edition. Koncepcyjna opona, wyprodukowana w czterech rozmiarach, wprowadza nowe standardy, oferując wybitne wyniki w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i efektywności paliwowej. Opony EfficientGrip AA Edition posłużą przede wszystkim do dalszych prac badawczo-rozwojowych nad ogumieniem wysokiej klasy, które wejdzie do produkcji w niedalekiej przyszłości, a także jako opony pokazowe podczas wydarzeń motoryzacyjnych. EfficientGrip AA Edition reprezentują duży postęp technologiczny i uzyskują najwyższe oceny w kategoriach bezpieczeństwa i parametrów kluczowych dla ochrony środowiska naturalnego, określonych przez europejskie rozporządzenie dotyczące obowiązku etykietowania opon[1]. System etykietowania opon w UE jest podobny do oznaczeń klas energetycznych dla urządzeń gospodarstwa domowego, więc A oznacza najlepszą oponę w danej kategorii, a G – najsłabszą. Opona koncepcyjna powstała na bazie technologii opracowanych przez Goodyeara w Centrum Innowacji koncernu w Luksemburgu. Jedną z nich jest znacząco udoskonalona mieszanka, która stanowi skok o kilka generacji technologicznych. Sam skład mieszanki to oczywiście nie wszystko – opona wyróżnia się również ulepszoną strukturą bieżnika, a nawet specjalnie dostosowanym procesem produkcyjnym. „Podobnie jak w przypadku kryteriów stosowanych w odniesieniu do urządzeń gospodarstwa domowego, etykieta na oponie pozwala ocenić produkt według standardów, których przestrzeganie sprzyja ochronie środowiska. Dla nas – producentów opon – to z kolei test naszych umiejętności zaprojektowania opony, która osiąga najlepsze parametry w trudnych warunkach, np. podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Ocenie podlega również nasza troska o środowisko naturalne poprzez redukcję zużycia paliwa przez pojazd, co przekłada się na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Aby osiągnąć te cele, nasze Centrum Innowacji w Luksemburgu przekraczało obowiązujące obecnie granice technologiczne, żeby uzyskać jedne z najlepszych ocen według nowego europejskiego systemu etykietowania opon. To niewątpliwie wspaniałe osiągnięcie techniczne” – powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Według nowego systemu etykietowania, nowe koncepcyjne opony Goodyear kategorii AA uzyskały najwyższą ocenę zarówno w kategorii efektywności paliwowej, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni. Osiągnięcie to pokazuje, że Goodyear wciela w życie swoje priorytety: projektowania opon, które przyczyniają się do poprawy ogólnego bezpieczeństwa na drogach, dzięki najbardziej zaawansowanym technologiom oponiarskim, a zarazem troski o środowisko naturalne poprzez minimalizowanie negatywnego wpływu na przyrodę dzięki niższym oporom toczenia. Goodyear wyprodukował na razie ograniczoną liczbę nowych opon, które będą przeznaczone do prac badawczo-rozwojowych, a także do prezentacji możliwości technologicznych marki. Opony kategorii AA nie będą obecnie dostępne w sprzedaży. [1] Opony testowane pod kątem zgodności z wymogami Rozporządzenia UE 1222/2009 i towarzyszących rozporządzeń wykonawczych. Źródło: Goodyear
  8. Geneva Motor Show 2013: Goodyear rozwija wielokrotnie nagradzaną technologię AMT Utrzymanie optymalnego ciśnienia w oponie bez zewnętrznego kompresora staje się możliwe Warszawa, 14 marca 2013 r. – Czasy, kiedy ciśnienie w oponach musiało być sprawdzane ręcznie, mogą przejść do historii dzięki innowacji Goodyeara. Technologię AMT (ang. Air Maintenance Technology) po raz pierwszy przedstawiono publicznie w ubiegłym roku, na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Od tego czasu nowa technologia otrzymała szereg nagród, w tym wyróżnienie magazynu „TIME” dla jednego z 25 najlepszych wynalazków 2012 roku. Goście Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie 2013 będą mogli przekonać się, jak można utrzymywać odpowiednie ciśnienie w oponach bez zewnętrznych kompresorów, układów elektronicznych czy interwencji kierowcy. Zachowanie optymalnego ciśnienia przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i spadek emisji CO2. AMT pomaga utrzymać idealne ciśnienie powietrza, co przekłada się na oszczędności przy tankowaniu. Jak wynika z rządowych i branżowych badań[1], niedostatecznie napompowana opona zwiększa bowiem zużycie paliwa od 2,5 do 3,3%. Europejskie badania Goodyear Dunlop pokazały, że konsumenci nie są świadomi znaczenia, jakie niesie ze sobą właściwe ciśnienie[2] w oponach. Połowa ankietowanych nie wie, kiedy należy je kontrolować, a jeden na trzech kierowców przyznaje, że raczej nie sprawdziłby go nawet przed wyruszeniem w długą podróż[3]. Tymczasem właściwe ciśnienie jest niezbędne, by zachować optymalną charakterystykę prowadzenia pojazdu. Niedostatecznie napompowane opony oznaczają mniej równomierne rozłożenie nacisku na nawierzchnię. „Konsumenci często nie przykładają należytej wagi do utrzymania opon w odpowiednim stanie. Właśnie dlatego stworzyliśmy technologię AMT, która będzie miała pozytywny wpływ na wiele aspektów związanych z eksploatacją opon, w tym na efektywność paliwową, wydłużenie żywotności ogumienia i ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Przygotowujemy się już do wprowadzenia tego innowacyjnego rozwiązania na rynek” – wyjaśnia Joe Zekoski, pełniący obowiązki dyrektora technicznego Goodyear. W 2011 roku Biuro ds. Techniki Motoryzacyjnej amerykańskiego Departamentu Energii udzieliło dotacji w wysokości 1,5 miliona dolarów na badania, rozwój i prezentację systemu AMT do komercyjnych pojazdów ciężarowych. Prace prowadziło Centrum Innowacji Goodyeara w Akron w stanie Ohio. Goodyear otrzymał również dotację rządu luksemburskiego na badania i rozwinięcie systemu AMT do opon do samochodów osobowych. Prowadzi je Centrum Innowacji Goodyeara w Colmar-Berg w Luksemburgu. Obecnie jest zbyt wcześnie, by przewidzieć, kiedy AMT pojawi się na rynku, jednakże amerykańskie i luksemburskie dotacje z pewnością przyspieszą rozwój tej technologii. [1]Owner Related Fuel Economy Improvements, grudzień 2001. http://www.fueleconomy.gov/feg/pdfs/OwnerRelatedFuelEconomyImprovements.pdf [2]Badanie bezpieczeństwa ruchu drogowego Goodyear Dunlop, przeprowadzone na grupie 3500 kierowców, 2010 r. Metodologia badania : - Badanie ankietowe przeprowadził instytut APCO Insight na zlecenie Goodyear Dunlop Europe. Celem ankiety było poznanie poziomu wiedzy, przekonań i praktyk kierowców w zakresie bezpieczeństwa drogowego. Badaniem objęto kierowców posiadających prawo jazdy. - Łącznie ankietowano 3500 kierowców w Europie, po 500 w Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. - Badanie przeprowadzono od 31 sierpnia do 9 września 2010 r. Ankiety realizowane były w Internecie w lokalnym języku danego kraju wśród reprezentatywnej – biorąc pod uwagę płeć i wiek - grupy kierowców. - Wymagania wobec ankietowanych: posiadanie ważnego prawa jazdy, wiek powyżej 18 lat, status aktywnego kierowcy. [3]Badanie bezpieczeństwa ruchu drogowego Goodyear Dunlop przeprowadzone na grupie 5622 kierowców, 2011 r. Metodologia badania: - Badanie przeprowadził instytut APCO Insight na zlecenie Goodyear Dunlop Europe. Celem ankiety było poznanie poziomu wiedzy, przekonań i praktyk kierowców w zakresie bezpieczeństwa drogowego. - Łącznie ankietowano 5622 europejskich kierowców w następujących krajach: Austria (350), Belgia (378), Bułgaria (378), Republika Czeska (378), Francja (378), Niemcy (378), Włochy (378), Polska (378), Rumunia (378), Rosja (378), Słowacja (378), Słowenia (378), Hiszpania (378), Szwajcaria (354) i Wielka Brytania (377). - Badanie przeprowadzono od 12 do 31 maja 2011 r. Ankiety realizowane były w Internecie w lokalnym języku danego kraju. - Wymagania wobec ankietowanych: posiadanie ważnego prawa jazdy, wiek powyżej 18 lat, status aktywnego kierowcy. Źródło: Goodyear
  9. [h=1]Geneva Motor Show 2013: Goodyear zaangażowany w wyjątkowy projekt StreetScooter[/h] Goodyear współpracuje z projektantami elektrycznego auta nowej generacji, wspierając rozwiązania motoryzacyjne przyszłości Warszawa, 13 marca 2013 r. – Podczas Targów Motoryzacji w Genewie 2013, Goodyear poinformował o udziale w projekcie StreetScooter – zainicjowanym przez środowisko uniwersyteckie wielowymiarowym przedsięwzięciu, którego celem jest stworzenie pojazdu elektrycznego nowej generacji. Jego nazwa nawiązuje do popularnych „autoscooterów”, czyli samochodzików elektrycznych, które cieszą dzieci i dorosłych w wesołych miasteczkach na całym świecie. StreetScooter to nowy pomysł na auto przyszłości. Zaprojektowano go tak, aby sprawdzał się w centrach miast. StreetScooter jest pojazdem kompaktowym, ale równocześnie przestronnym, zasilanym energią elektryczną, cichobieżnym i nie wydzielającym prawie żadnych substancji szkodliwych dla środowiska. Goodyear wspiera to przedsięwzięcie, ponieważ jest ono w pełni zgodne z jego wizją zrównoważonego rozwoju motoryzacji w przyszłości. Pojazd StreetScooter nie jest produktem jednej firmy, lecz efektem partnerskiej współpracy około dwudziestu małych i średnich przedsiębiorstw: dostawców części samochodowych, firm technologicznych, producentów oprogramowania, badaczy uniwersyteckich i innych. Firmy uczestniczą nie tylko w budowie samochodu, ale także w jego projektowaniu. Każdy z partnerów może dostarczyć własne technologie, które pomogą stworzyć miejskie auto. Rezultatem jest modułowy pojazd, do którego można dokładać i odejmować elementy, w zależności od preferencji klienta. Modułowe podejście pozwala również oferować samochód szybko i niedrogo. „StreetScooter wypełnia lukę między jednośladami a samochodami i zaspokaja potrzebę przemieszczania się w ruchu miejskim. Zapotrzebowanie to szacujemy na 45 do 130 km dziennie, przy rocznych przebiegach do 15 000 km i prędkości maksymalnej 105 km/h. Pojazd zabiera dwóch lub 1+3 pasażerów, przy pojemności bagażnika do 850 l. Ma przy tym optymalną relację ceny do osiągów auta” – powiedział prof. Achim Kampker, prezes firmy StreetScooter GmbH. StreetScooter narodził się w niemieckim Aachen. Jednak szybko, dzięki zaangażowaniu specjalistów z różnych przedsiębiorstw, stał się pojazdem międzynarodowym. „Każda z firm uczestniczących w projekcie wnosi własne doświadczenia i możliwości produkcyjne. Wyzwanie, jakie stanęło przed Goodyearem w związku z udziałem w projekcie, polegało na zaprojektowaniu opony spełniającej szczególne wymagania pojazdów elektrycznych. Samochody te często wyróżniają się względnie stałym poziomem momentu obrotowego, nawet przy bardzo niewielkich prędkościach, co przekłada się na lepsze przyspieszenie w porównaniu z pojazdem z silnikiem spalinowym o podobnej mocy” – dodał prof. A. Kampker. StreetScooter zadebiutuje na kilku europejskich rynkach jeszcze w tym roku. „Naszym celem było nie tylko zaprojektowanie pojazdu elektrycznego, lecz także wyprodukowanie samochodu zaspokajającego potrzeby konsumentów za ułamek ceny pojazdów elektrycznych obecnie dostępnych na rynku. W ten sposób powstało kompaktowe auto o zerowym poziomie emisji, wyposażone w innowacyjny system informacyjny-rozrywkowy i nowoczesne, funkcjonalne i łatwo modyfikowalne wnętrze, dopasowane do potrzeb klientów, przy koszcie użytkowania poniżej 3 euro na 100 kilometrów. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z wkładu Goodyeara – doświadczenie tej firmy było niezbędne dla sukcesu tego przedsięwzięcia” – dodał prof. A. Kampker. „Goodyear prezentuje w Genewie różnorodne projekty dotyczące zrównoważonego rozwoju transportu w przyszłości, w tym opony o niskim oporze toczenia, uzyskujące klasę A w europejskim systemie etykietowania opon pod względem efektywności paliwowej. Inne z prezentowanych przez nas rozwiązań, z których jesteśmy dumni, to technologia AMT, utrzymywania właściwego poziom ciśnienia w oponach, czy też opona wyścigowa zaprojektowana do samochodu napędzanego wodorem. Działania te odzwierciedlają naszą koncepcję wspierania zrównoważonego rozwoju motoryzacji w przyszłości w oparciu zmniejszanie szkodliwych emisji zarówno na tradycyjnych drogach, jak i torach wyścigowych. To część naszego wkładu w zrównoważony rozwój w przyszłość” – dodała Lie Junius, Dyrektor Spraw Publicznych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Źródło: Goodyear
  10. [h=1]Porsche 911 GT3, Geneva 2013 Motor Show - XCAR[/h]
  11. [h=1]Geneva Motor Show 2013: wyścigowa opona przyszłości od Dunlopa[/h] [h=1]Dunlop prezentuje nowe opony wyścigowe Sport BluResponse zaprojektowane dla GreenGT H2, pierwszego auta wyścigowego zasilanego ogniwami wodorowymi, startującego w Le Mans[/h] Warszawa, 12 marca 2013 r. – 125. rocznica powstania Dunlopa będzie okazją nie tylko do spojrzenia na historię udziału firmy w wyścigach samochodowych i rozwoju motoryzacji, ale także do wyznaczenia celów na kolejne 125 lat. Wynalazca opony pneumatycznej i wiodący światowy dostawca opon do sportu samochodowego coraz mocniej wspiera rozwój energooszczędnych technologii i zastosowanie alternatywnych źródeł energii – również na torach wyścigowych. Choć Dunlop od wielu lat rozwija technologie do pojazdów hybrydowych, elektrycznych i zasilanych paliwami alternatywnymi, firmowy ośrodek opon do sportów motorowych niedawno jeszcze poszerzył swoją działalność w tym zakresie. Dunlop zapowiedział dostarczenie opon dla GreenGT H2 – pierwszego samochodu wyścigowego zasilanego ogniwami wodorowymi, który startuje w Le Mans. Informacji tej towarzyszy rozpoczęcie programu rozwoju opon do wyścigowych aut nowej generacji, zasilanych energią elektryczną i wodorem. Przedstawiciele Dunlopa zwracają uwagę na trzy główne wyzwania stojące przed projektantami opon dla wyścigów. „W przypadku takich pojazdów jak GreenGT H2, musimy uwzględniać masę pojazdu, odmienną charakterystykę silnika oraz poprawę w zakresie efektywności paliwowej. Zmiana masy pojazdu oznacza zwiększenie sił przenoszonych przez opony, natomiast odmienna charakterystyka momentu obrotowego wymaga zwiększenia sztywności wzdłużnej opony. Efektywność paliwowa musi zostać zoptymalizowana za sprawą mniejszego oporu toczenia projektowanych przez nas opon” – wyjaśnił Sebastien Montet, menedżer ds. projektowania i rozwoju opon wyścigowych Dunlop Motorsport. Nacisk na obniżenie oporu toczenia poprzez zastosowanie mieszanek wytwarzających mniej ciepła oraz optymalizacja kształtów karkasu to priorytety konstrukcyjne, które zastosowano również w nowej oponie drogowej Sport BluResponse, debiutującej podczas targów w Genewie. GreenGT H2, który wystartuje w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, to pierwszy samochód wyścigowy napędzany ogniwami wodorowymi i wyposażony w elektryczny układ przenoszenia napędu. Ogniwa wodorowe mają szansę stać się źródłem zasilania dla sportów motorowych w przyszłości, dlatego opony projektowane do takich pojazdów muszą w szczególny sposób uwzględniać maksymalizację przyczepności i efektywności paliwowej. Kierowanie momentem obrotowym W przyszłości pojazdy wyścigowe zasilane alternatywnymi paliwami będą w dużym stopniu opierać się na technice kierowania momentem obrotowym. Technologia ta ma istotny wpływ na projektowanie opon. „Kierowanie pojazdem na zakrętach poprzez odpowiednią kontrolę momentu obrotowego postrzegane jest jako przełom zarówno na drodze, jak i torze wyścigowym. Korzyści wynikających z tej technologii nie można jednak osiągnąć bez wykorzystania odpowiednich opon” – powiedział S. Montet. „Mechaniczne dyferencjały nierównomiernie rozkładają moment obrotowy na lewe i prawe koło. Technika kierowania momentem obrotowym pozwala mechanizmowi różnicowemu odpowiednio rozkładać moment na poszczególne koła, co optymalizuje przyspieszenie boczne. Zawieszenie może wówczas pełnić rolę mechanizmu kontrolującego reakcję pojazdu, a układ różnicowy zapewnia stabilność” – dodaje S. Montet. Wpływ konstrukcji opon „Skład mieszanki bieżnika wpływa na takie aspekty, jak optymalizacja zachowania samochodu na różnych nawierzchniach i w zakrętach, równomierność zużycia, kontrolowanie temperatury opony oraz opór toczenia. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, mieszanki bieżnika należy optymalizować mając na uwadze konkretny tor. Dunlop opracował proces ‘charakteryzacji toru’, który wykorzystuje czas przejazdu symulowanych okrążeń do oszacowania pracy wykonywanej przez poszczególne opony. Na tej podstawie opracowuje podstawowe parametry mieszanki dla każdego toru. Zastosowanie różnych map rozkładu momentu obrotowego dla danego pojazdu może pomóc w doborze opon i składu ich mieszanki pod kątem poszczególnych torów” – wyjaśnił S. Montet. „Wyścigi tego rodzaju potwierdzają znaczenie efektywności paliwowej jako czynnika, który pozwala zespołom zwyciężać na torze. Paliwo stanowi przecież masę, która obniża osiągi pojazdu. Jednocześnie im wyższa efektywność paliwowa, tym więcej okrążeń przejechanych bez tankowania, które powoduje stratę czasu. Tutaj właśnie ważną rolę odgrywa Dunlop, optymalizując efektywność paliwową i równoważąc ten parametr z innym osiągami. Pomagamy sięgać po zwycięstwo, obniżając zapotrzebowanie na paliwo. To duże wyzwanie i kolejna przełomowa innowacja, jaką Dunlop wprowadza zarówno na tory wyścigowe, jak i tradycyjne drogi w 125. rocznicę powstania firmy” – powiedział Sanjay Khanna, dyrektor zarządzający marki Dunlop. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Źródło: Goodyear
  12. Mercedes-Benz TV: Premieres at the 83. Geneva Motor show
  13. [h=1]Geneva Motor Show 2013: opona może być źródłem inspiracji – udowadniają projektanci Goodyeara [/h] Warszawa, 11 marca 2013 r. – Projektanci Goodyeara przygotowali specjalną atrakcję na stoisko firmy na tegorocznych Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Efektem ich pracy jest opona odzwierciedlająca wartości marki Goodyear, w tym także informacje zawarte w nowym haśle „Made To Feel Good“. „Stworzenie opony odzwierciedlającej nowe pozycjonowanie marki Goodyear było wyzwaniem dla naszego zespołu projektowego. Przedsięwzięcie ekscytujące, a to dopiero początek – zapowiedź tego, jak ważną rolę w przyszłości będzie odgrywać wzornictwo Goodyeara w kontekście komunikowania osiągów opon i ich postrzegania” – powiedział Sébastien Fontaine, projektant przemysłowy w biurze projektowym Goodyear Advanced Design Studio. Projektując oponę w Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu, zespół Goodyear Advanced Design Studio działał w oparciu o nowy plan marketingowy i wytyczne co do pozycjonowania marki. „Stworzyliśmy oponę odzwierciedlającą wartości firmy, przekazującą emocje. Tożsamość naszej marki zbudowana jest na zapewnianiu konsumentom poczucia bezpieczeństwa i spokoju. Jednocześnie podkreślamy wizualną rolę symbolu uskrzydlonego buta (ang. Wingfoot), będącego elementem składowym logo Goodyeara. To było trudne zadanie, ale rezultat jest naprawdę inspirujący” – powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Opona komunikuje szereg wartości Goodyeara, które znajdują odzwierciedlenie w technologiach związanych z bezpieczeństwem: niskie opory toczenia za sprawą innowacyjnej konstrukcji opony, większa odporność na aquaplaning dzięki węższemu bieżnikowi, większa efektywność energetyczna dzięki specjalnej budowie bieżnika (zniekształcenie bloków bieżnika jest redukowane), aerodynamiczna konstrukcja ściany bocznej opony – wszystkie oznaczenia są nadrukowane na gładkiej powierzchni ściany bocznej. Goodyear odświeża pozycjonowanie marki, rozpoczynając jednocześnie nową kampanię reklamową w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Pozycjonowanie oparte na nowym haśle „Made to Feel Good“ wykracza poza komunikaty na temat bezpieczeństwa oraz zwraca uwagę na ogólną jakość i komfort podróży. Nowa kampania ma za zadanie dać kierowcom poczucie pewności w podróży, a także zachęcić do podróży i pokazać, że wszystko co dobre jeszcze przed nami. „Projekt opony ma wywoływać pozytywne odczucia. Inspirowały nas takie elementy, jak ogrody Zen, emanujące spokojem i porządkiem” – dodał S. Fontaine. Źródło: Goodyear
  14. [h=1]Tesla Motors at Geneva Motor Show 2013[/h]
  15. [h=1]BMW 3 Series GT at the 2013 Geneva Motor Show - Auto Express[/h]
  16. [h=1]An Inside Look into Covering the 2013 Geneva Auto Show[/h]
  17. [h=1]2014 Bentley Continental Flying Spur -- 2013 Geneva Auto Show[/h]
  18. [h=1]New Nissan Note at the 2013 Geneva Motor Show - Auto Express[/h]
  19. [h=1]FIRST LOOK: Ferrari Sergio by Pininfarina - Geneva 2013[/h]
  20. [h=1]Porsche in Geneva 2013: A tour of the stand[/h]
  21. [h=1] Geneva Motor Show 2013: premiera Goodyear EfficientGrip Performance[/h] Nowe letnie opony klasy BA do samochodów osobowych potwierdzają wiodącą pozycję firmy Goodyear Warszawa, 7 marca 2013 r. – Goodyear odświeża asortyment opon letnich do samochodów osobowych, wprowadzając linię EfficientGrip Performance. Nowe opony są dostępne w ponad 60 rozmiarach i osiągają jedne z najwyższych ocen w europejskim systemie etykietowania wśród ogumienia dostępnego na rynku. EfficientGrip Performance posiadają klasę A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni i klasę B w kategorii oporu toczenia. Pod względem trzeciego parametru widocznego na etykiecie, czyli hałasu zewnętrznego, nowe opony uzyskują jedne z najniższych poziomów hałasu wśród dostępnych na rynku opon w tym zakresie rozmiarów[1]. Goodyear EfficientGrip Performance wchodzi na rynek zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu nowego europejskiego obowiązku etykietowania opon, lecz już jest jedną z wiodących pod tym względem opon na europejskim rynku. Nowa opona uzupełnia szeroki asortyment produktów z rodziny Goodyear EfficientGrip. Ta rodzina opon pasuje do pełnej palety samochodów, od małych pojazdów miejskich, do których przeznaczony jest model EfficientGrip Compact, aż po opony EfficientGrip SUV. „W nadchodzących latach EfficientGrip Performance będzie naszym kluczowym produktem. Linia ta nie tylko obejmuje najszersze spektrum rozmiarów do aut od klasy średniej do luksusowej, ale także będzie stanowić pierwszy krok w realizacji naszego celu bycia jednym z europejskich liderów w dziedzinie unijnej klasyfikacji opon. Sądzimy, że etykietowanie opon zmieni rynek i wpłynie na sposób, w jaki w przyszłości konsumenci będą wybierać opony. Wprowadzenie EfficientGrip Performance to milowy krok Goodyeara w tym kierunku i prawdziwe osiągnięcie” – powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Nowe opony EfficientGrip Performance są oferowane w ponad 60 rozmiarach (od 14 do 18 cali) w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Rozmiary Goodyear EfficientGrip Performance: [TABLE=width: 602] [TR] [TD=colspan: 5]Rozmiary dostępne od 1 stycznia br. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozmiar opony [/TD] [TD]Opór toczenia [/TD] [TD]Przyczepność na mokrej nawierzchni [/TD] [TD]Poziom hałasu zew. [/TD] [TD]Poziom hałasu zew. w decybelach [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50R15 82V EFFIGRIP PERF FP [/TD] [TD]C [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]67 [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 98V EFFIGRIP PERF XL FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 98W EFFIGRIP PERF XL FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 92V EFFIGRIP PERF [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 91H EFFIGRIP PERF [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD])) [/TD] [TD]69 [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 91V EFFIGRIP PERF [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD])) [/TD] [TD]69 [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 91H EFFIGRIP PERF FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 91V EFFIGRIP PERF FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 91W EFFIGRIP PERF FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 93W EFFIGRIP PERF FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]Rozmiary dostępne od 1 lutego br. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozmiar opony [/TD] [TD]Opór toczenia [/TD] [TD]Przyczepność na mokrej nawierzchni [/TD] [TD]Poziom hałasu zew. [/TD] [TD]Poziom hałasu zew. w decybelach [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 88H EFFIGRIP PERF XL [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]67 [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 87H EFFIGRIP PERF FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 87V EFFIGRIP PERF FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R17 101W EFFIGRIP PERF XL FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]69 [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/50R17 93W EFFIGRIP PERF XL [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]69 [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55/R16 97H EFFIGRIP PERF XL FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]69 [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 97W EFFIGRIP PERF XL FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]69 [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/45R17 99Y EFFIGRIP PERF XL FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD])) [/TD] [TD]70 [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 84H EFFIGRIP PERF [/TD] [TD]C [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]67 [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 88H EFFIGRIP PERF [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 88V EFFIGRIP PERF [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 92H EFFIGRIP PERF [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 93V EFFIGRIP PERF FP [/TD] [TD]B [/TD] [TD]A [/TD] [TD]) [/TD] [TD]68 [/TD] [/TR] [/TABLE] XL – opona wzmocniona [1] Od 1 marca br. dostępne są łącznie 23 rozmiary opon, z czego 21 posiada klasę BA, co stanowi ok. 91% dostępnego obecnie asortymentu. Źródło: Goodyear
  22. [h=1]Geneva motor show: the best of the rest - evo magazine[/h]
  23. [h=1]Porsche 911 GT3 - Geneva 2013[/h]
  24. smart podczas Geneva Motor Show 2013 Miejski design i innowacyjne koncepcje mobilności Nowości smarta podczas salonu samochodowego w Genewie Podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie smart zaprezentuje unikalną aplikację smart drive app 2.0 oraz dwa specjalne modele - fortwo BoConcept signature style oraz fortwo edition cityflame. W 2010 roku smart jako pierwszy producent samochodów wprowadził własną aplikację dla iPhone'a. Podczas tegorocznych targów w Genewie zaprezentuje jej najnowszą wersję o nazwie smart drive app 2.0. Poza znanymi już funkcjami, takimi jak prognoza pogody, nawigacja, dostęp do Google Maps czy Facebooka, oferuje ona szereg nowych usług mobilnych, zarezerwowanych dla kierowców smarta. Przykład? Za pomocą "smart community parking" mogą oni dzielić się z informacjami o wolnych miejscach parkingowych w okolicy. Projektanci smarta połączyli swoje spojrzenie na formę i funkcjonalność z BoConcept, duńskim specjalistą w dziedzinie wykończenia wnętrz. Rezultatem tej współpracy jest kolekcja mebli i akcesoriów smartville oraz specjalna wersja smarta fortwo - BoConcept signature style. W oparciu o smarta BRABUS cabrio powstał samochód łączący trendy wzornictwa charakterystyczne dla obu firm. Eleganckie nadwozie kryje przytulną kabinę, w której dominują naturalne materiały, takie jak skóra i drewno. Od marca br. model ten będzie ambasadorem smarta w sklepach BoConcept w różnych miastach świata. Podobny styl reprezentuje kolekcja mebli smartville z modułową sofą na czele. Jej długość - 2,69 m - wynosi dokładnie tyle, ile mierzy smart fortwo. Pełen kontrastu, pełen życia - smart fortwo w specjalnej edycji cityflame skutecznie przyciąga spojrzenia i rozświetla serca miast. Połączenie słonecznego koloru z czarnymi dodatkami ma swój ciąg dalszy we wnętrzu, gdzie czekają skórzane fotele z żółtymi akcentami. Nowy smart fortwo cityflame dostępny jest jako coupé i kabriolet w cenie od 55 966 złotych. Pierwsze egzemplarze modele trafią do dealerów w kwietniu br. smart drive app 2.0 Mnóstwo informacji i rozrywki za grosze W 2010 roku smart jako pierwszy producent samochodów wprowadził własną aplikację dla iPhone'a. W Genewie debiutuje jej najnowsza wersja - smart drive app 2.0. Poza znanymi już funkcjami, takimi jak prognoza pogody, nawigacja, dostęp do Google Maps czy Facebooka, oferuje ona szereg mobilnych usług, dopasowanych do charakteru smarta. Aplikacja smart drive app 2.0 dla iPhone'a korzysta ze stacji dokującej "smart Drive kit dla iPhone'a". Jej przyjazny interfejs dzieli się na cztery sekcje: nawigację, muzykę, informacje i rozrywkę oraz telefonię. Pod piątą pozycją - "dodatki" - kryją się dodatkowe usługi dla kierowców smarta, takie jak ułatwienia w odnalezieniu wolnych miejsc parkingowych. Korzystając z funkcji "smart community parking" użytkownicy mogą dzielić się położeniem i zdjęciami miejsc, na których tylko smart będzie w stanie zaparkować. Przegląd funkcji smart drive app 2.0: § Nawigacja: aplikacja uzbrojona jest w jedną z najtańszych na rynku nawigacji offline z dostępem do map całego świata. Liczne jej funkcje dostosowano do użytkowania w mieście. Kierowca może, na przykład, zlokalizować parkingi w najbliższej okolicy lub w pobliżu miejsca docelowego, a jeśli zarządca parkingu udostępnia takie dane, uzyskać dostęp do informacji o opłatach za parkowanie oraz liczbie wolnych miejsc. § Muzyka: poza utworami przechowywanymi w pamięci iPhone'a funkcja radia internetowego zapewnia dostęp do ponad 7000 stacji radiowych z całego świata, a Song ID pozwala użytkownikowi identyfikować tytuły i wykonawców nieznanych piosenek. § Informacje i rozrywka: z pomocą funkcji "smart Event Finder" użytkownicy mogą sprawdzić, co aktualnie dzieje się w mieście - przejrzeć informacje o imprezach i wydarzeniach w okolicy, skontaktować się z organizatorami i zaplanować swój wolny czas. § Dodatki: ta funkcja zapewnia użytkownikom dostęp do usług zarezerwowanych tylko dla kierowców smarta. Mogą oni wyszukiwać na mapie i korzystać z parkingów APCOA biorących udział w programie mobilności smart add-on na promocyjnych warunkach, bez potrzeby pobierania biletów. Funkcja pozwala również lokalizować wszystkie punkty Europcar, w których kierowca smarta może w razie potrzeby wynająć większy samochód w specjalnej cenie. W przyszłości oferta zostanie rozszerzona o niższe opłaty wjazdowe na mosty i promy, tańsze bilety na myjnie, a także unikalne funkcjonalności dla smarta electric drive, obejmujące wyszukiwanie i rezerwację stacji ładowania. Dodatkowo, szeroka gama usług wzbogaci się o możliwość dzielenia się prywatnymi miejscami parkingowymi - na standardowym miejscu postojowym można bowiem bez trudu zaparkować dwa smarty i ograniczyć w ten sposób koszty użytkowania parkingu. Współpraca projektantów smarta i BoConcept smart & BoConcept: mobilność i wnętrze w miejskim formacie Smart - ekspert od miejskiej mobilności - połączył swoje doświadczenia w dziedzinie formy i funkcjonalności z firmą BoConcept - duńskim specjalistą od projektowania wnętrz. Zespoły designerów obu marek stworzyły wspólnie kolekcję mebli i akcesoriów oraz specjalną edycję smarta fortwo cabrio. Zamysłem projektantów było połączenie najlepszych cech produktów z obu światów: komfortu i domowej atmosfery z witalnością i szybkością życia w mieście. Współpraca rozpoczęła się od kreatywnej wymiany doświadczeń z dziedziny miejskiego designu i zaowocowała dwoma projektami - obie marki reprezentują bowiem podobne podejście do funkcjonalności. Deficyt powierzchni w środowisku miejskim staje się coraz większym wyzwaniem - zarówno dla producentów samochodów, jak i dla projektantów. Właśnie dlatego smart i boConcept wspólnie podjęli się stworzenia inteligentnych, kompaktowych rozwiązań, bezkompromisowych pod względem designu i jakości. Przykład? Nowoczesna koncepcja mobilności smarta to odpowiedź na problemy z parkowaniem, a wielofunkcyjne meble BoConcept pomagają zoptymalizować ograniczoną przestrzeń życiową. Jednocześnie obie firmy dostarczają klientom szerokie możliwości indywidualizacji swoich produktów. - Smart i BoConcept łączy jeden wspólny cel - optymalne zagospodarowanie ograniczonej przestrzeni miejskiej z wykorzystaniem atrakcyjnie opakowanych produktów. Produktów, które pozwolą nabywcom wyrazić ich osobowość i zorganizować codzienność. Intensywna wymiana doświadczeń pozwoliła stworzyć niepowtarzalne meble i specjalną edycję smarta, w którym można poczuć się jak w domu w każdym punkcie miasta - mówi dr Annette Winkler, szefowa smarta. Claus Ditlev Jensen, dyrektor wizualny BoConcept, dodaje: - Współpraca z projektantami samochodów to dla nas oczywiście nowe doświadczenie. Kreatywna ekspresja w obrębie granic, ale i w obrębie możliwości związanych z projektowaniem auta była niezwykle inspirująca. smart fortwo BoConcept signature style Biorąc za punkt wyjściowy smarta BRABUS cabrio (75 kW), projektanci smarta i BoConcept stworzyli samochód łączący trendy wzornictwa charakterystyczne dla produktów obu marek. Świeża, elegancka karoseria kryje przytulną kabinę, w której dominują naturalne materiały. Panele nadwozia smarta pokrywa krystaliczna, matowa biel. Matowe odcienie trafiły do motoryzacji właśnie ze świata mebli. Otwarta tekstura lakieru podkreśla ekskluzywną naturę wersji BoConcept signature style. Z bielą kontrastuje tridion, obudowy lusterek oraz obręcze BRABUS Monoblock VII w kolorze orientalnego brązu. Brązowe jest także poszycie dachowe. Barwy te nawiązują wyraźnie do drewnianych elementów wykończenia wnętrz. Również w kabinie widoczny jest podpis duńskich projektantów. Dominuje tu mieszanka brązowej skóry i szarej tkaniny, pokrywająca fotele, panele drzwi, elementy deski rozdzielczej i trójramienną, sportową kierownicę BRABUS. Wzrok przyciągają także cytrynowe przeszycia, emblematy BoConcept oraz welurowe dywaniki w kolorze czarnym. Po raz pierwszy w smarcie zastosowano elementy drewniane - przycisk na dźwigni zmiany biegów wykonano z drewna dębowego. Od marca br. w sklepach BoConcept na całym świecie smart fortwo BoConcept signature style wystąpi w roli ambasadora marki. Kolekcja mebli i akcesoriów smartville Kolorystyka i materiały kolekcji smartville nawiązują do smarta fortwo BoConcept signature style, a jego funkcjonalność stała się dla projektantów siłą napędową. Sercem kolekcji jest modułowa sofa o długości 2,69 m, odpowiadająca kompaktowym wymiarom smarta fortwo. Uzupełnia ją stylowy fotel z akcentami przywodzącymi na myśl siedzenie samochodowe oraz nowoczesny, lekki w formie stolik do kawy. Lista akcesoriów obejmuje również komplet naczyń smartville, specjalne poduszki i zegar stołowy, który posiadacze smarta natychmiast skojarzą z tym na desce rozdzielczej modelu fortwo. Kolekcja smartville będzie dostępna od 5 marca br. we wszystkich sklepach BoConcept na świecie. Cityflame - nowa edycja specjalna smarta fortwo Mały, żółty, cool! Pełen kontrastu, pełen życia - smart fortwo w nowej edycji limitowanej cityflame skutecznie przyciąga spojrzenia i rozświetla serca miast. Połączenie słonecznego koloru z czarnymi dodatkami ma swój ciąg dalszy w kabinie, gdzie czekają skórzane fotele z żółtymi akcentami. Nowy smart fortwo cityflame dostępny jest jako coupé i kabriolet w cenie od 55 966 złotych. Nowe wydanie specjalne smarta fortwo nosi imię "cityflame" (ang. miejski blask). Najnowsze trendy kolorystyczne to ukłon w stronę klientów, którzy oczekują jeszcze większej indywidualizacji modelu. Od pierwszej chwili smart fortwo cityflame zwraca uwagę wyrazistym zestawieniem barw nadwozia. Panele pokryte żółtym lakierem perłowym (opcjonalnie oferowane również w kolorze czarnym) kontrastują z czarnymi dodatkami - tridionem, obudowami lusterek i 3-ramiennymi obręczami z szerokim ogumieniem (175/55 R 15 z przodu oraz 195/50 R 15 z tyłu). Motyw ten ma swoją kontynuację w kabinie: fotele pokrywa czarna tapicerka skórzana z żółtymi akcentami na oparciach i siedziskach oraz przeszyciami w tym samym kolorze. Jasna nić biegnie również przez deskę rozdzielczą i wieniec sportowej kierownicy z łopatkami do zmiany biegów. Dodatkowo, wnętrze wzbogaciło się o specjalne dywaniki z logo "cityflame". Nowa edycja specjalna smarta powstanie w limitowanej liczbie 2400 egzemplarzy i bazuje na wersji wyposażenia passion. Lista jej seryjnego wyposażenia obejmuje m.in.: zautomatyzowaną przekładnię softouch, elektrycznie sterowane szyby, automatyczną klimatyzację i panoramiczny dach z roletą. Model dostępny jest jako coupé i kabriolet, z benzynowym silnikiem o mocy 52 kW mhd lub 62 kW, w cenie od 55 966 złotych. Pierwsze egzemplarze smarta fortwo cityflame trafią do dealerów w czerwcu 2013 r. Przegląd cen I wersji: [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Silnik / moc [/TD] [TD]Typ silnika [/TD] [TD]Pojemność [/TD] [TD]Cena [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 4]smart fortwo cityflame coupé [/TD] [/TR] [TR] [TD]1,0 l (52 kW/71 KM) benz. mhd [/TD] [TD]R3, wolnossący [/TD] [TD]999 ccm [/TD] [TD]55 966 [/TD] [/TR] [TR] [TD]1,0 l (62 kW/84 KM) benz. [/TD] [TD]R3, turbo [/TD] [TD]999 ccm [/TD] [TD]58 052 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 4]smart fortwo cityflame cabrio [/TD] [/TR] [TR] [TD]1,0 l (52 kW/71 KM) benz. mhd [/TD] [TD]R3, wolnossący [/TD] [TD]999 ccm [/TD] [TD]67 866 [/TD] [/TR] [TR] [TD]1,0 l (62 kW/84 KM) benz. [/TD] [TD]R3, turbo [/TD] [TD]999 ccm [/TD] [TD]69 752 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Daimler
×