Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'gama' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 28 wyników

  1. Nowy Jeep Renegade już w Polsce: ceny i gama modelowa na rynku polskim. Zdjęcia: Jeep Renegade fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Polska premiera nowego Jeepa Renegade. Jeep Renegade to dzieło współpracy włosko-amerykańskiej. Model oferowany będzie w ponad 100 krajach całego świata. Ceny od 69 900 zł za wersję Sport napędzaną 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 KM. Rozpoczęcie sprzedaży w Polsce od 27 października. Jeep Renegade to pierwszy w historii tej marki model produkowany we Włoszech i pierwszy samochód Fiat Chrysler Automobiles stworzony wspólnie przez zespół designerów oraz inżynierów włoskich i amerykańskich. Rozszerzając globalną gamę modelową Jeepa, nowy Renegade wprowadza legendarną markę rodem z USA do segmentu małych samochodów sportowo-użytkowych („Small SUV") a oferowany będzie w ponad 100 krajach świata, w tym również w Stanach Zjednoczonych. Debiut handlowy na rynku polskim Jeep Renegade rozpoczyna 27 października 2014 r. Dostępny będzie w gamie modelowej, która obejmuje cztery poziomy wyposażenia: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk. Klienci mają do wyboru wersje napędzane ekonomicznymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi w konfiguracji napędu zarówno 4x2, jak i 4x4. Ceny Jeepa Renegade rozpoczynają się od 69 900 zł brutto za wersję Sport z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 KM. Cennik Jeepa Renegade wygląda następująco (szczegółowy cennik w zał.): Silniki benzynowe cena (zł brutto) Sport 1.6 E-TorQ /110 KM / M5 4x2 69 900 Longitude 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4x2 / S&S 81 300 Limited 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4x2 / S7S 87 900 Limited 1.4 Tmair / 170 KM /AT9 4x4 / S7S 109 700 Silniki diesla cena (zł brutto) Sport 1.6 MJD / 120 KM/ M6 4x2 / S&S 83 900 Longitude 1.6 MJD / 120KM / M6 4x2 S&S 89 000 Limited 1.6 MJD / 120 KM / M6 4x2 / S&S 95 600 Limited 2.0 MJD / 140 KM / M6 4x4 / S&S 107 300 Limited 2.0 MJD / 140KM /AT9 4x4 Low / S&S 117 500 Trailhawk 2.0 MJD / 170 KM / AT9 4x4 Low/ S&S 123 900 Model w skrócie. Jeep Renegade emanuje pełną wyrazistości stylistyką i charakterem a jego wymiary czynią go idealnym samochodem zarówno w ruchu miejskim, jak i na szlakach off-roadowych. Może śmiało szczycić się największą w swej klasie obszernością wnętrza, znakomitą dynamiką w jeździe szosowej oraz niezrównaną dzielnością w warunkach terenowych. Zaawansowany system napędu 4x4 posiada jedyną w tej kategorii samochodów funkcję dezaktywacji napędu osi tylnej, który w miarę potrzeb niewyczuwalnie zmienia się z 4x2 na 4x4 i odwrotnie, ograniczając w ten sposób straty energii i zużycie paliwa. Pierwsza w tym segmencie automatyczna przekładnia dziewięciostopniowa zapewnia doskonale osiągi zarówno w warunkach na autostradzie, jak i off-roadu. Bogata gama oszczędnych jednostek napędowych oraz dziewięć kombinacji łączenia silników ze skrzyniami biegów, jakie oferuje model Renagade, stanowią odpowiedź na praktycznie wszelkie potrzeby Klientów. Nadwozie. Jeep Renegade wyróżnia się nową, zewnętrzną stylizacją, inspirowaną wartościami marki Jeep: wolnością i wielkią przygodą. Cechą charakterystyczną Renegade jest wyrazisty obrys bryły nadwozia podkreślony „agresywną" proporcją wielkości kół do całości. Z każdej dosłownie strony dostrzec można specyficzne akcenty designu tradycyjnego dla marki Jeep w postaci okrągłych reflektorów, „autograficznej" siedmioszczelinowej atrapy chłodnicy i trapezoidalnych nadkoli. Dwa systemy ruchomego dachu zapewniają pełną swobodę jazdy „otwartej na niebo": sterowane elektrycznie szklane okno dachowe lub panelowe MySky. To jedyne tego typu rozwiązanie w segmencie „Small SUV", a obie części dachu są łatwe do zdejmowania i mieszczą się bez trudu w przedziale bagażowym. Wnętrze. Wnętrze Renegade zaprojektowano w sposób nowoczesny i wyrafinowany, zgodnie z markowym DNA Jeepa. Na uwagę zasługuje staranność wykonania, trafność zestawów kolorystycznych, jakość materiałów wykończeniowych oraz zaawansowane technologicznie wyposażenie w funkcjonalne i praktyczne schowki/skrytki na podręczne drobiazgi. Jednostki napędowe. Gama jednostek napędowych oferowanych w Europie obejmuje dziewięć kombinacji łączenia silników i zespołów przenoszenia mocy: 140-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem oszczędnościowym Stop&Start w parze z sześciostopniową skrzynią DDCT (dwusprzęgłowa ze sprzęgłem suchym) i napędem 4x2. 170-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start, dziewięciostopniową przekładnią automatyczną i napędem 4x4. 120-konny turbodiesel 1.6 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową skrzynią manualną i napędem 4x2. 140- lub 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową przekładnią manualną w konfiguracji napędu 4x4. 140- oraz 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, dziewięciostopniową przekładniąautomatyczną i napędem 4x4. 110-konny 1.6 E.torQ z systemem Start&Stop, pięciostopniową skrzynią manualną i napędem 4x2. Automatyczna przekładnia dziewięciostopniowa. Jeep Renegade to pierwszy samochód w tej kategorii wyposażony w automatyczną przekładnię dziewięciostopniową ze sterowaniem elektronicznym. W połączeniu z 2.0-litrowym turbodieslem MultiJet II albo 1,4-litrowym silnikiem benzynowym MultiAir2 Turbo, skrzynia ta prezentuje swe niezaprzeczalne zalety, zapewniając m.in. doskonałe przyspieszenia, płynność pracy podczas jazdy z prędkościami na autostradzie oraz obniżenie zużycie paliwa. Do jej ważnych cech należy możliwość bieżącej zmiany mapy przełożeń oraz manualnej, sekwencyjnej zmiany biegów AutoStick pod kątem oszczędności paliwa, lepszych osiągów, nie wspominając już o czystej przyjemności z jazdy. Napęd 4x4: „Jeep Active Drive" i „Jeep Active Drive Low". Najkorzystniejsze w klasie kąty najazdu i zejścia oraz dwa systemy 4x4 do wyboru - „Jeep Active Drive" oraz „Jeep Active Drive Low" z przełożeniem pełzania 20:1 - to gwarancja legendarnej sprawności w warunkach terenowych. Każdy z tych systemów zdolny jest przenosić odpowiednią moc w dowolnej sytuacji trakcyjne: na nawierzchniach o niskiej przyczepności, w warunkach agresywnego startu i przyspieszania czy też podczas dynamicznej jazdy szosowej. Oba układy napędu - „Jeep Active Drive" oraz „Jeep Active Drive Low" współpracują z systemem kontroli trakcji Selec-Traction o czterech trybach pracy Auto, Snow, Sand i Mud (Auto, Śnieg, Piach i Błoto (piąty tryb Rock dostępny jest w wersji modelowej Trailhawk) dla optymalnej charakterystyki trakcyjnej na każdym podłożu. Za sprawą niezależnego zawieszenia kół o maksymalnej artykulacji 205 mm oraz 220-milimetrowego prześwitu, Jeep Renegade wyznacza nowe standardy w segmencie „Small SUV", wykazując najwyższą w tej klasie samochodów sprawność w warunkach off-roadu. Jeep Renegade to również pierwszy mały SUV z funkcją całkowitej dezaktywacji napędu osi tylnej celem zmniejszenia zużycia paliwa do poziomu 4x2, gdy napęd 4x4 nie jest potrzebny. Przełączanie pomiędzy 4x2 a 4x4 „full time" odbywa się bez ingerencji kierowcy Infotainment i bezpieczeństwo. Jeep Renegade nie znajduje porównania w swym segmencie także pod względem poziomu komfortu oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Należy do nich system infotainment Uconnect z pięciocalowym wyświetlaczem dotykowym (standard dla wszystkich wersji modelowych) lub 6,5-calowym, system Uconnect Access (dostępny na wybranych rynkach) oraz największy w tej klasie samochodów - 7-calowy kolorowy ekran wielofunkcyjnym. W procesie konstrukcyjnym Jeepa Renegade priorytetowe znaczenie nadano bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów. Stąd obecność nawet 70 standardowych lub opcjonalnych elementów i systemów, m.in. sześciu poduszek powietrznych w wyposażeniu seryjnym, ESC z systemem zapobiegania dachowaniu (Electronic Rollover Mitigation), tylnej kamery Parkview, systemu ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Plus), tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control) czy ostrzegania przed mimowolnym zjeżdżaniem z pasa ruchu (Lane Sense Departure Warning-Plus). Wersje modelowe (wyposażenia). Na rynkach europejskich Jeep Renegade dostępny będzie w czterech wersjach modelowych (poziomach wyposażenia) uwzględniających możliwe potrzeby Klienta. Gamę modelową otwiera wersja Sport, poprzez bardziej komfortową i funkcjonalną Longitude, aż do najwyższej pod względem technologicznym, indywidualizacji i standardowego wyposażenia wersji Limited. Do zdecydowanych amatorów jazdy terenowej adresowana jest wersja Renegade Trailhawk o wiodącej w segmencie sprawności off-roadowej klasy 4x4 Trail Rated oraz wzbogaconym wyposażeniu seryjnym. W jego skład wchodzi m.in. napęd 4x4 „Jeep Active Drive Low", system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z trybem pracy Rock, podwyższone o 20 mm do 220 mm zawieszenie, zestaw płyt osłonowych podwozia oraz przednich i tylnych zaczepów holowniczych. Jazdę w warunkach terenowych ułatwiają korzystne kąty charakterystyczne Renegade: najazdu 30,50, rampowy 25,70 i zejścia 34,30. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Gama najpopularniejszego w Polsce modelu Mitsubishi ASX powiększyła się właśnie o 2 wersje – napędzaną turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 1.8 l. i mocy 150 KM z napędem na jedną oś oraz limitowaną serię 1.6 Invite Navi. Ponadto polska filia Mitsubishi Motors przedłużyła korzystne warunki zakupu samochodów, które obowiązywały w listopadzie. ASX Invite Navi Nabywcy bestsellera Mitsubishi – modelu ASX mają teraz większy wybór wersji tego pojazdu. Do gamy dołączył model ASX 1.6 Invite Navi, w wyposażeniu którego znajdzie się multimedialna stacja Alpine INE-W970BT zintegrowana z nawigacją satelitarną. Stacja z ekranem LCD o przekątnej 6,1 cala i gniazdem USB, umożliwia odtwarzanie płyt DVD/CD i plików w formatach WMA/MP3/AAC/DivX, oferuje menu w 19 językach (w tym polskim) i współpracuje z urządzeniami iPhone/Pod. Nawigację z asystentem pasa ruchu i wbudowanym tunerem TMC obsługuje system iGO PRIMO 2. Oprócz podstawowej funkcji nawigowania przy wykorzystaniu map Polski i 45 państw europejskich wysokiej rozdzielczości, rozszerzonej bazy punktów POI oraz instrukcji głosowych w 29 językach (w tym polskim), urządzenie wyposażono w moduł Bluetooth, dzięki któremu może ono pełnić rolę zestawu głośnomówiącego. Stacja multimedialna Alpine może także zostać rozbudowana o funkcję kamery cofania. Wersja 1.6 Invite Navi zastąpi oferowaną dotąd specyfikację 1.6 Invite. Cena ASX 1.6 Invite Navi wynosi 69 990 zł po rabacie w wysokości 13 000 zł. Decydując się na ten pojazd klienci mogą skorzystać z opisanego rabatu lub dwóch opcji kredytu w połączeniu ze zniżką w wysokości 13 000 zł. ASX 1.8 DiD 2WD Dla zwolenników dynamicznego, lecz zaawansowanego technicznie i niezwykle oszczędnego silnika Diesla, opracowanego przez Mitsubishi, przygotowano wersję ASX 1.8 DiD o mocy 150 KM z napędem na przednią oś w specyfikacji Invite w cenie 83 990 zł, po zniżce w kwocie 9000 zł. Okazyjne zakupy w salonach Mitsubishi w grudniu W ostatnim miesiącu tego roku Mitsubishi ASX nadal jest dostępny w cenie od 61 990 zł, po zniżkach sięgających nawet 14 000 zł. Klienci, którzy zdecydują się na zakup bogato wyposażonego ASX Blue Sky z panoramicznym dachem nadal mogą wybierać pomiędzy zniżką w wysokości 12 000 zł oraz taką samą obniżką w połączeniu z jedną z propozycji promocyjnego kredytu. Nabywcy modelu z silnikiem Diesla mogą korzystać ze zniżki 14 000 zł, także w zestawieniu z promocyjnym kredytem. O 7000 zł taniej i w cenie od od 52 990 zł można nabyć Mitsubishi Lancera 2014, wyprodukowanego w bieżącym roku. Mitsubishi Outlander jest dostępny w cenie od 81 990 zł. Klienci, którzy zdecydują się na zakup Outlandera mogą wybierać pomiędzy zniżką w wysokości 10 000 zł (silnik DiD) i 8000 zł (silnik benzynowy) oraz obniżkami w wysokości 10 000 zł (silnik DiD) i 8000 zł (silnik benzynowy) w połączeniu z jedną z 2 propozycji promocyjnego kredytu lub leasingu 102% Santander Consumer Multirent. Ta atrakcyjna propozycja leasingu 102% jest także aktualna w odniesieniu do rewolucyjnego hybrydowego modelu Mitsubishi Outlander PHEV. Cena ostatnich sztuk Mitsubishi Pajero 2014 w bogato wyposażonej wersji Instyle AT jest obniżona aż o 43 900 zł i wynosi 186 090 zł a model ten jest dostępny już od 149 990 zł. Zakup pickupa Mitsubishi L200 MY 2015 jest premiowany rabatem w wysokości 5000 zł. Modele Mitsubishi Lancer, ASX, Outlander, L200, Pajero Sport i Pajero są dostępne w naszym kraju z bezpłatną, 4-letnią, przedłużoną gwarancją obowiązującą do przebiegu 300 000 km. Klienci mogą też wykupić dodatkową, rozszerzoną gwarancję. źródło: MMC Car Poland
  3. Zupełnie nowy Nissan X-Trail dołącza do modeli Qashqai i Juke w kompleksowej ofercie crossoverów Nissana, oferując innowacyjne technologie, funkcjonalność i styl na najwyższym w swojej klasie poziomie. Zaprezentowany po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2013 r. nowy X-Trail otwiera kolejny, ekscytujący rozdział w historii sukcesów Nissana w segmencie crossoverów. Od sierpnia model będzie dostępny w sieci dealerów w Polsce. Nowy X-Trail łączy w sobie uznane tradycje Nissana w segmencie 4x4 z nowymi rozwiązaniami technicznymi czerpiącymi inspiracje z przełomowych crossoverów marki. Wynikiem tego połączenia jest samochód definiujący na nowo formułę kompaktowego pojazdu sportowo-użytkowego. Gama nowego Nissana X-Trail składa się z trzech poziomów wyposażenia: Visia, Acenta oraz Tekna. Już od wersji Visia samochód imponuje bogatym wyposażeniem, obejmującym klimatyzację, 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich, 6 poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej w technologii LED, pięciocalowy kolorowy wyświetlacz w zestawie wskaźników, moduł Bluetooth, system wspomagania ruszania pod górę oraz tempomat i ogranicznik prędkości. W standardzie oferowany jest także system aktywnej kontroli zawieszenia, przesuwane i składane tylne siedzenia oraz system aranżacji przestrzeni bagażowej. W wersji Acenta wyposażenie poszerzono o prestiżowe elementy, takie jak dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, przednie światła przeciwmgłowe, wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, włączający reflektory czujnik zmierzchu, kierownica i dźwignia dźwigni zmiany biegów pokryte wysokogatunkową skórą, podgrzewane przednie fotele, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania z tyłu oraz aktywny hamulec silnikowy (dostępny ze skrzynią Xtronic). Najbogatsza wersja Tekna oferuje dodatkowo reflektory w technologii Full LED, skórzaną tapicerkę foteli, elektryczną regulację fotela kierowcy oraz 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich. Ponadto X-Trail Tekna wyróżnia się elektrycznie otwieraną tylną klapą, inteligentnym kluczykiem i przyciskiem do uruchamiania silnika na desce rozdzielczej oraz pakietem bezpieczeństwa (dostępnym opcjonalnie także w wersjach Visia i Acenta), zawierającym elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, adaptacyjne światła drogowe oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Pakiet Safety Shield, dostępny w standardzie w wersji Tekna, zawiera następujące systemy podnoszące bezpieczeństwo: inteligentny asystent parkowania, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, ostrzeżenie o poruszających się obiektach oraz ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy. Zaawansowany system NissanConnect najnowszej generacji oraz system kamer 360° są oferowane w wersji Tekna jako wyposażenie standardowe, a w wersji Acenta - jako wyposażenie dodatkowe. Nowy X-Trail wchodzi na rynek z zaawansowanym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym dCi 130, w połączeniu z napędem na przednią lub obie osie (ALL MODE 4x4i). Wersje z napędem na jedną oś mogą być wyposażone w automatyczną skrzynię Xtronic. Turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 DIG-T o mocy 163 KM dołączy do oferty w 2015 r. Przyjmowanie zamówień na nowego Nissana X-Trail rozpoczęło się w czerwcu 2014 r., a pierwsze egzemplarze trafią do salonów w sierpniu. Cena podstawowej wersji modelu X-Trail (Visia z silnikiem dCi 130, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów) to 114 900 zł. W związku z wprowadzeniem modelu na rynek w ofercie promocyjnej Nissan proponuje gratis pakiet trzech przeglądów okresowych oraz atrakcyjne oferty finansowania w ramach programu Nissan Finance. źródło: NISSAN
  4. Po nieco ponad trzech latach od stworzenia koncepcji crossovera w segmencie B, Nissan wprowadza na rynek innowacyjny model Juke w nowej, gruntownie zmodernizowanej odsłonie. Na wskroś oryginalny Juke potwierdza niekwestionowaną pozycję Nissana - lidera w segmencie crossoverów - jako marki oferującej liczne wzbudzające emocje i innowacyjne rozwiązania techniczne i stylistyczne. Nowy Juke zawita do polskich salonów już w lipcu. Dzięki dynamicznej stylistyce i zaawansowanym technologiom, Juke stał się niedoścignionym wzorem w swoim segmencie. Połączenie wysoce oryginalnego stylu, znakomitych osiągów i bogatego wyposażenia przyniosło sukces w postaci 500 000 egzemplarzy sprzedanych od początku obecności modelu na rynku, czym Juke bez trudu przyćmił konkurencję. Teraz, zgodnie z ugruntowaną strategią ciągłego doskonalenia produktów, Nissan otwiera nowy rozdział w historii modelu Juke. Zdobywszy pozycję oryginalnego i jedynego w swoim rodzaju pojazdu na rosnącym rynku małych crossoverów, dzięki unikatowemu połączeniu stylistyki samochodu sportowego i SUV-a, nowy Juke jest gotów ponownie zaprezentować się jako lider segmentu, któremu dał początek. Opracowano dla niego szereg modyfikacji stylistycznych, nowe silniki, nowe technologie oraz bogaty program personalizacji. Wśród zmian należy wymienić nową stylistykę przodu i tyłu, gdzie nacisk położono zarówno na prestiżowy wizerunek, jak i sportową elegancję, nowy turbodoładowany silnik 1.2, który mimo niewielkiej pojemności oferuje doskonałe osiągi przy niskim zużyciu paliwa i emisji, zmodernizowany silnik 1.6 DIG-T, nowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, zaawansowane wyposażenie, w tym nowy system audio, system NissanConnect najnowszej generacji, pełniący rolę interfejsu między kierowcą a pojazdem, pakiet Safety Shield, system Nissan Dynamic Control oraz otwierany, panoramiczny szklany dach oferowany jako opcja. Modyfikacje bagażnika przyniosły powiększenie jego pojemności o 40% (do 354 litrów) w odmianach z napędem na przednią oś, a w ramach nowego programu personalizacji Nissan Design Studio klientom zaoferowano paletę nowych kolorów oraz motywów indywidualizacji wnętrza i nadwozia. Nissan nie tylko spełnia obietnicę ciągłego wprowadzania ekscytujących innowacji w segmencie B, ale także utrzymał przystępne ceny nowego modelu: nowy Juke jest oferowany w cenie od 60 300 zł za wersję Visia z benzynowym silnikiem 1.6 l o mocy 96 KM. W związku z wprowadzeniem modelu na rynek w ofercie promocyjnej Nissan proponuje gratis pakiet trzech przeglądów okresowych, pakiet akcesoryjny do wyboru oraz atrakcyjne oferty finansowania w ramach programu Nissan Finance. źródło: NISSAN
  5. Gama 4x4 Jeeprzuca wyzwanie Juventusowi na torze off-roadowym w Balocco. · Mistrzowie Klubu “Bianconeri” na specjalnym torze rajdowym Balocco testowali kultowego Jeepa Wranglera, flagowego Jeepa Grand Cherokee oraz nową generację Jeepów Cherokee. · 16 maja 2014 r. emocjonującym dniem terenowej jazdy dla zawodników Juventusu. · Drugi sezon z rzędu, marka Jeep występuje jako Oficjalny Sponsor u boku zwycięskiej drużyny Mistrzów Włoch i wraz z “ Bianconeri” przygotowuje się do zdobycia Mistrzostwa w piłce nożnej w serii A 2013-2014. · W 2013 roku, dzięki ponad 730 tysiącom sprzedanych egzemplarzy, Jeep po drugi raz z rzędu ustanowił nowy rekord świata sprzedaży. Na Balocco Proving Ground – torze próbnym samochodów marek Fiat Chrysler Automobiles – 16 maja br. był dniem pełnym emocji: na specjalnym torze rajdowym, Mistrzowie Włoch wraz ze swoimi instruktorami testowali legendarne osiągi 4x4 modeli Jeep. Flota 10 samochodów, począwszy od kultowego Wranglera, poprzez nową generację niedawno wprowadzonych na rynek włoski i europejski średnich SUV-ów Cherokee aż po flagowy model Grand Cherokee (najwyższy wyraz wartości takich jak: wolność, autentyczność, przygoda czy pasja, stanowiący punkt odniesienia pod względem mocy, komfortu, innowacyjności i jakości technicznej) pozwoliła mistrzowskiej drużynie przeżyć niezapomniany dzień, wypełniony dobrą zabawą i przygodą, które charakteryzują styl życia ludzi wybierających modele Jeepa. Samochody testowane przez Mistrzów z Juventusu to nowa generacja średnich SUV-ów Jeep Cherokee w wersji Trailhawk, najlepiej przystosowanej do jazdy terenowej, wyposażonej w silnik 3.2 benzyna o mocy 272 KM montowany z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów i wyróżniającej się również z zewnątrz elementami, które sugerują duże możliwości jazdy terenowej, charakterystyczne dla tej wersji, takie jak: specjalne zderzaki i opony oraz większy prześwit. Charakterystyczny dla wersji Trailhawk Jeepa Cherokee jest również dwubiegowy układ napędowy Jeep Active Drive Lock z PTU, zarządzanie momentem obrotowym, reduktor terenowy, Selec-Speed Control oraz blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego, aby zapewnić większą moc podczas ekstremalnej jazdy terenowej. Piłkarze testowali ponadto legendarne możliwości terenowe kultowego Jeepa Wranglera w wersji Rubicon, najwyższej i najsprawniejszej w jeździe terenowej z gamy Wranglera. Wyposażony w przednie zawieszenie ze sztywną osią Dana 44, niepokonany Jeep Wrangler Rubicon może poszczycić się wyjątkowymi umiejętnościami terenowymi, dzięki systemowi napędu 4x4 typu „part-time" z przełożeniem reduktora Rock-Trac-, występującym wyłącznie w tej wersji, charakteryzującym się doskonałym przełożeniem redukcyjnym 4.0:1; elektronicznym blokadom przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego i systemowi rozłączania stabilizatora przedniego - Active Sway Bar System, ułatwiającemu pokonywanie ekstremalnych przeszkód terenowych. Wreszcie, na torze w Balocco nie mogło zabraknąć najwyższej klasy Grand Cherokee, wyposażonego w doskonały turbodiesel o pojemności 3,0 litra V6 z bezpośrednim elektronicznym wtryskiem Common Rail, wyposażonym w technologię Multijet II, o mocy 250 KM i momencie obrotowym równym 570 Nm oraz układy napędowe Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z samoblokującym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu wewnętrznym ELSD (Electronic Limited-slip Differential). Obydwa systemy umożliwiają bezpieczne pokonywanie najbardziej ekstremalnych tras, dzięki doskonałemu przełożeniu redukcyjnemu 2,72:1. Obok Juventusu, w charakterze Oficjalnego Sponsora, drugi raz z rzędu, również marka Jeep, która tak jak Klub “Bianconeri”, który w niedzielę 18.05. rozegrał ostatnie spotkanie Mistrzostw i świętować będzie trzecie z rzędu zdobycie „Scudetto”, udowodniła determinację w dążeniu do celu i osiąganiu rekordowych wyników. W zeszłym roku amerykańska marka zanotowała kolejny sukces , osiągając drugi raz z rzędy absolutny światowy rekord sprzedaży ponad 730 tysięcy egzemplarzy i odnotowując nieprzerwalny wzrost, trwający od czterech lat zarówno na świecie, jak i w Ameryce. Juventus i marka Jeep to dwie ikony, w których DNA wpisane są autentyczność, pasja oraz ogromny potencjał do podejmowania i pokonywania wyzwań. Od wprowadzenia pierwszego egzemplarza w 1941 roku, Jeep może faktycznie poszczycić się światową sławą i ponad 15 milionami wyprodukowanych i sprzedanych na świecie samochodów. Również Juventus ma za sobą chlubną przeszłość: założony w 1897 roku, ma ponad dwieście pięćdziesiąt milionów kibiców na całym świecie (11 milionów w samych tylko Włoszech) i może się poszczycić szeregiem sukcesów, w tym: 32 oficjalne tytuły Mistrza Włoch, 9 Pucharów Włoch, 5 Superpucharów Włoch, 3 Puchary UEFA, 1 Puchar Zdobywców Pucharów, 2 Superpuchary europejskie, 2 Puchary w Lidze Mistrzów i 2 Puchary międzykontynentalne. Sprzedawana od kwietnia we Włoszech i na głównych rynkach europejskich, nowa generacja Cherokee, to całkowicie nowy samochód, potrafiący zaoferować Klientom nowoczesną interpretację hasła "Go anywhere, do anything", które od zawsze towarzyszy tej legendarnej amerykańskiej marce i proponuje trzy wersje wyposażenia: Longitude, Limited i Trailhawk wyposażone w nowy silnik turbodiesel Multijet II o pojemności 2,0 litrów oraz Pentastar benzyna o pojemności 3,2 litra. 2- litrowy turbodiesel będzie dostępny w wersjach o mocy 140 i 170 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. 170-konna wersja dwulitrowego silnika jest montowana z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, która po raz pierwszy pojawia się w tej kategorii w nowym Jeepie Cherokee, natomiast wersja 140-konna jest montowana z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. System Stop/Start zmniejszający zużycie paliwa oraz emisję CO2 jest montowany w standardzie w obydwóch wersjach 2-litrowego turbodiesela. V6 Pentastar o pojemności 3,2 litra, mocy 272 KM i momencie 315 Nm jest dostępny tylko i wyłącznie w połączeniu z nowym, dziewięciostopniowym, automatycznym napędem. Wprowadzony na rynek europejski w połowie 2013 roku, Jeep Grand Cherokee MY 2014 jest sprzedawany w wersji wyposażenia Laredo, Limited, Overland, SRT oraz ekskluzywnej wersji gamy- Summit. Każdy element wyposażenia Grand Cherokee wygląda teraz jeszcze bardziej prestiżowo i jest jednoznacznie rozpoznawalny jako premium. Również nagrodzone wnętrza kultowego Jeepa wyróżniają się zaawansowaną technologią oraz wysokiej jakości wykończeniem. Dostępne są cztery wersje silnikowe, wszystkie montowane z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów: obok doskonałego 3-litrowego turbodiesela V6 CRD z technologią Multijet II o mocy 190 i 250 KM, gama obejmuje silniki benzynowe V6 Pentastar 3,6 litra i V8 5,7 litra (dostępne tylko i wyłącznie w wersji Overland oraz Summit) oraz V8 HEMI 6,4 litra (tylko w wersji SRT). Kultowy model marki - Wrangler- zawsze był i pozostaje najsłynniejszym na świecie egzemplarzem gamy Jeep: to samochód o niepowtarzalnym charakterze, który od zawsze potrafił zapewnić swoim Klientom jedyną w swoim rodzaju wolność, dzięki umiejętnościom bezpiecznego pokonywania najbardziej ekstremalnych tras rajdowych. Nowsza wersja Jeepa Wranglera, Jeep Wrangler Unlimited, dzięki szerszemu rozstawowi osi 52 cm i większemu wnętrzu, jest w stanie wygodnie pomieścić pięciu pasażerów. Jeep Wrangler Unlimited łączy doskonałe umiejętności jazdy w terenie z przestronnością i wszechstronnością samochodu do codziennego użytku, aby przekształcić króla off-road w czterodrzwiowy kabriolet 4x4. Jeep Wrangler jest dostępny w wersji wyposażenia Sport, Sahara i Rubicon i wyposażony jest w doskonałą jednostkę napędową 2,8 litra turbodiesel common-rail o mocy 200 KM z systemem Stop/Start. Czterodrzwiowa wersja Jeepa Wrangler Unlimited występuje w dwóch wersjach: Sahara i Rubicon napędzanych turbodieselem 2,8 litra Common-Rail. Tylko i wyłącznie w wersji Sahara z automatyczną skrzynią biegów Jeepa Wranglera i Jeepa Wranglera Unlimited dostępny jest silnik V6 benzyna o pojemności 3,6 litra. Źródło: Fiat Auto Poland
  6. więcej -> Nowy Nissan Qashqai i gama silnikowa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. więcej -> Bogatsza gama nowego BMW X5, nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży motocykli, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. więcej -> Nowy Golf Sportsvan i gama silnikowa, badania rynku motoryzacyjnego, park samochodowy w Polsce, statystyki sprzedaży | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. więcej -> NOWOŚĆ | Gama Renault Megane po zmianach, nowe modele samochodów, nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. więcej -> Nowy Mercedes GLA i gama silnikowa, park samochodów, rynek nowych samochodów, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. więcej -> Nowa gama pojazdów dalekobieżnych Renault Trucks, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. więcej -> Nowa Mazda3 i gama silnikowa, ranking sprzedaży pojazdów, baza rejestracji pojazdów, CEPIK | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Gama pojazdów wojskowych Mercedes-Benz Szeroka gama pojazdów przystosowanych do potrzeb armii i innych służb mundurowych Actros 3841 8x8 Unimog U5000 4x4 Zetros 2733 A 6x6 Zetros 1833 4x4 G 300 6x6 z kabiną załogową G 280 CDI LAPV Sulejówek – Samochody specjalne Mercedes-Benz są znane z przystosowania do najtrudniejszych warunków terenowych. W niektórych sytuacjach pojazd poza pokonywaniem przeszkód musi być również odporny na zewnętrzne uszkodzenia mechaniczne, a jednocześnie chronić zdrowie i życie kierowcy oraz pasażerów. Do takich właśnie okoliczności stworzona została gama pojazdów wojskowych Mercedes-Benz. O ich wszechstronności mogli się przekonać uczestnicy prezentacji na terenie Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku. Pojazdy wojskowe Mercedes-Benz Pojazdy wojskowe Mercedes-Benz zostały zaprojektowane, by sprostać wymaganiom użytkowym w zastosowaniach wojskowych i ułatwić niezawodne dostawy materiałów. Ich oferta stanowi element koncepcji ukierunkowanej na strategiczne i operacyjne potrzeby sił zbrojnych. Najnowocześniejsza konstrukcja zapewnia wzorowy stopień solidności, a zdolności terenowe pozwalają zabezpieczyć procesy logistyczne w najbardziej wymagającym terenie - nawet w ekstremalnych warunkach. Opancerzone pojazdy oferują odpowiedni zakres ochrony, mobilności i ładowności, niezbędny dla zabezpieczenia zadań, w których istnieje ryzyko ostrzału lub ataku bombowego. Szeroka gama pojazdów wojskowych Mercedes-Benz obejmuje samochody o ładowności od 0,5 do 18 ton. Każdy z nich wykorzystuje doświadczenie i wiedzę największego producenta pojazdów użytkowych na świecie. Oferta produktów opiera się na wariantach ciężarówek cywilnych i składa się z wersji wojskowych o ładowności od 0,6 do 2,95 t dla Klasy G, od 0,5 do 2 t dla samochodów dostawczych Mercedes-Benz, ponad 2 t dla Unimoga, od 3 do 5 t dla Atego, od 5 do 7 t dla Axora, od 4 do 10 t dla Zetrosa oraz od 7 do 18 t dla Actrosa, dostępnego z dwiema, trzema lub czterema osiami. Specjalistyczna gama pojazdów wojskowych dostosowana jest do wymagań stawianych w operacjach wojskowych. Przykłady? Wersje z napędem na wszystkie koła i pojedynczym ogumieniem (w tym z oponami w rozmiarach specjalnych), znakomite zdolności terenowe, szeroki zakres ochrony balistycznej, możliwość transportu koleją i drogą lotniczą, głębokość brodzenia do 1195 mm, odporny na uszkodzenia obwód oświetlenia, luk dachowy, system kontroli ciśnienia w oponach i wiele innych. Pojazdy Mercedes-Benz z napędem na wszystkie koła zaprojektowano w celu uzyskania maksymalnych zdolności terenowych i uzbrojono w międzykołowe i międzyosiowe blokady dyferencjałów oraz silniki o wysokim momencie obrotowym, gwarantujące przejezdność nawet w ekstremalnych sytuacjach. Technologia napędu na wszystkie koła Mercedes-Benz zapewnia imponujące możliwości pokonywania wzniesień - do 80 proc. lub nawet do 100 proc. w przypadku Unimoga i Klasy G. Opancerzone pojazdy logistyczne (GLF) Jedną z atrakcji prezentacji w Sulejówku jest rodzina opancerzonych pojazdów logistycznych (GLF – niem. Geschützte Logistikfahrzeuge) Mercedes-Benz, obejmująca modele: Unimog U5000 GLF, Zetros GLF oraz Actros GLF - wszystkie dostępne w różnych wersjach podwozia i zabudowy. Wspólną cechą pojazdów GLF jest opancerzona kabina, chroniąca kierowcę i pasażerów przed ostrzałem z broni palnej, pocisków artyleryjskich i eksplozji, łącznie z minami i IED (improwizowany ładunek wybuchowy, ang. Improvised Explosive Devices). Istotną rolę odgrywają tu nowe, specjalnie opracowane fotele z rozłączanymi mocowaniami i automatycznymi, 4-punktowymi pasami. Opancerzone kabiny są w większości projektowane jako gazoszczelne; mogą być także wyposażone w wydajną klimatyzację oraz układ wentylacji ochronnej ABC. Deska rozdzielcza została zaadaptowana z pojazdów seryjnych i tak jak one, zapewnia dopracowaną ergonomię i maksymalne bezpieczeństwo obsługi. Dodatkowe elementy, takie jak awaryjne oświetlenie, system komunikacji głosowej z ludźmi na zewnątrz kabiny, kamera cofania czy schowki dostosowane do wymogów klienta itd. zintegrowano zgodnie z wymogami wojskowymi. Kabiny w opancerzonych pojazdach logistycznych zostały zaprojektowane i przetestowane przez Mercedes-Benz zgodnie ze standardami STANAG 4569 i AEP 55. Są one produkowane seryjnie w sposób sprawny i niedrogi przy zachowaniu wysokiej jakości, charakterystycznej dla pojazdów spod znaku trójramiennej gwiazdy, i montowane do podwozia. Opancerzone pojazdy logistyczne Mercedes-Benz stanowią warianty seryjnie produkowanych ciężarówek Mercedes-Benz, każdego dnia dostarczanych w tysiącach sztuk na rynek cywilny. Producent ze Stuttgartu ma do dyspozycji szeroką gamę komponentów i zespołów układu napędowego, podwozi, kabin oraz nadwozi, z których wytwarzane są pojazdy wszystkich klas ładowności. Lata prób w wymagających zastosowaniach na co dzień, w zróżnicowanych warunkach terenowych i klimatycznych dowiodły ich poziomu technologicznego zaawansowania oraz niezrównanej wytrzymałości. Modernizacja pojazdów cywilnych z myślą o celach wojskowych odbywa się w zakładach produkcyjnych Mercedes-Benz Special Trucks. Specjalne rozwiązania wdraża się wyłącznie tam, gdzie konieczna jest taka potrzeba - na przykład w przypadku kabin opancerzonych. Takie podejście pozwala na skrócenie okresu projektowania, co oznacza, że pojazdy mogą być dostarczane niezwłocznie po złożeniu zamówienia, a dostawa części zamiennych gwarantowana jest na całym świecie i w całym okresie użytkowania określonym przez nabywcę. Unimog U 5000 i U 5000 GLF Przedstawiciele terenowych Unimogów serii U 4000 i U 5000 do trudnych zastosowań terenowych to już legendy, bezkonkurencyjne w swoim środowisku. Unimog jest najbardziej uniwersalnym pojazdem terenowym na świecie w klasie o dopuszczalnej masie całkowitej od 7,5 do 14,1 t. Dzięki swoim ekstremalnym zdolnościom może sprostać najtrudniejszym zadaniom wojskowych z dala od utwardzonych dróg - w organizacjach wojskowych i pomocy humanitarnej (NGO), służbach pożarniczych (przede wszystkim walka z pożarami lasów) i ratowniczych (pomoc w przypadku katastrof), jako podwozie bazowe podczas ekstremalnych wypraw, a także przy konserwacji i pracy w miejscach szczególnie trudno dostępnych. W Sulejówku zaprezentowane zostały dwa tego typu pojazdy – standardowy U 5000 w barwach wojskowych, a także U 5000 w wersji GLF, czyli opancerzony. Unimog U 5000 w wersji opancerzonej o ładowności 2 t testowany jest przez niemieckie siły zbrojne w ramach programu "opancerzonych pojazdów transportowych" (GTF). Modułowy zestaw elementów ochronnych pozwala na spełnienie standardów STANAG 4569. Kabina ciężarówki otrzymała podłogę wykonaną ze stali pancernej oraz dodatkowe wzmocnienia i mocowania w celu instalacji płyt ochronnych, a także nowe drzwi i okna. W efekcie Unimog zapewnia ochronę przed atakami balistycznymi, minami oraz improwizowanymi ładunkami wybuchowymi. Kąt dwuścienny większy niż w przypadku konwencjonalnych kabin - rezultat specyficznej konstrukcji pojazdu - skutecznie przeciwdziała przemieszczeniom kabiny względem ramy, zwiększając znacznie komfort jazdy. Unimogi wyposażone są w sprawdzoną technologię Mercedes-Benz BlueTec i spełniają normę emisji spalin Euro V. Na zamówienie dostępne są również wersje zgodne z normą Euro III. Silnik Mercedes-Benz OM 924 generuje moc 160 kW. Pojazd z długim rozstawem osi, równym 3850 mm, ma osie portalowe i ramę o wykrzyżowaniu diagonalnym do 600 mm, co zapewnia wysoki prześwit i nisko położony środek ciężkości oraz niezawodną przyczepność wszystkich kół. Długi skok sprężyn ułatwia bezpieczny transport - również materiałów niebezpiecznych - nawet w najtrudniejszym terenie. Dzięki dystrybucji siły hamowania w stosunku 50/50 pomiędzy przednią a tylną osią pojazd może bez wysiłku pokonywać wzniesienia lub zjazdy o nachyleniu do 70 proc. i zachować stabilność przy przechyle bocznym do 32 proc. Nadwozie nie jest przykręcone na sztywno, ale połączone z ramą za pomocą dwóch trzypunktowych łożysk. Podwozie terenowego Unimoga U 5000 łączy tradycyjne dla tego modelu cechy, takie jak wysoka wytrzymałość, odporność, trwałość, niezawodność i niemal już legendarna koncepcja napędu na obie osie, z najnowszymi układami napędowymi i ergonomią na najwyższym poziomie. Terenowe Unimogi zawdzięczają swoją wysoką elastyczność skrętną elastycznej ramie złożonej z dwóch belek o przekroju U i spawanych poprzeczek rurowych. Osie portalowe z przodu i z tyłu z blokadami dyferencjałów, napędzane piasty kół, rura reakcyjna, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe oraz stabilizatory z przodu i z tyłu należą do wyposażenia standardowego. Tak jak w przypadku silnika, skrzyni i nadwozia skrzyniowego, trzypuntkowe ułożyskowanie zapewnia tłumienie każdego ruchu pojazdu. Unimog to pojazd z kabiną nad silnikiem - za sprawą kompaktowych wymiarów jest więc wyjątkowo zwrotny. System kontroli ciśnienia w ogumieniu pozwala indywidualnie sterować ciśnieniem w każdym kole. Głębokość brodzenia sięga 1200 mm. Dopuszczalna masa własna Unimoga U 5000 wynosi do 12,5 t (w przypadku samochodów strażackich - do 14,1 t). Specjalna przekładnia z elektronicznym/pneumatycznym sterowaniem EPS, pneumatycznie dołączanym napędem wszystkich kół i zintegrowaną skrzynią rozdzielczą ma osiem biegów do jazdy do przodu i sześć wstecznych. Na życzenie dostępne są również dodatkowe przełożenia terenowe. W opcji oferowana jest zautomatyzowana skrzynia manualna EAS, w trybie automatycznym pozwalająca kierowcy w pełni skupić się na prowadzeniu lub samodzielnie zmieniać biegi w trakcie jazdy w terenie. [TABLE=width: 477] <tbody>[TR] [TD]Model [/TD] [TD]Unimog U 5000 GLF [/TD] [/TR] [TR] [TD]Silnik [/TD] [TD]Mercedes-Benz OM 924 LA [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maks. [/TD] [TD]160 kW [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maks. moment obrotowy [/TD] [TD]810 Nm od 1200 do 1600 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Standard emisji spalin [/TD] [TD]EURO III/EURO V [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przekładnia [/TD] [TD]UG100-8 z elektroniczną kontrolą napędu, osiem biegów do przodu i sześć wstecznych, funkcja szybkiej zmiany kierunku jazdy (EQR) [/TD] [/TR] [TR] [TD]Długość, wysokość [/TD] [TD]6,40 m, 2,35 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wysokość nad kabiną [/TD] [TD]3,00 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wysokość nad plandeką i ramą [/TD] [TD]3,50 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wysokość po opuszczeniu ramy [/TD] [TD]3,10 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica zawracania [/TD] [TD]18 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Głębokość brodzenia [/TD] [TD]1,20 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Dop. masa całkowita [/TD] [TD]12,5 t [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ładowność militarna [/TD] [TD]2 t [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Zetros GLF z kabiną za silnikiem - nowy wzorzec wśród pojazdów wojskowych Mercedes-Benz Zetros GLF to właściwe rozwiązanie logistyczne w trakcie operacji militarnych lub pomocy ofiarom katastrof, niezależnie od stanu dróg i w każdym terenie. Wymagania dotyczące pojazdów i ich zespołów stale rosną, podczas gdy budżety na całym świecie kurczą się. Klienci z sektora wojskowego szukają modeli, które zaoferują im koszty eksploatacji na poziomie normalnych samochodów użytkowych i zdolności pojazdów specjalnych. Aby sprostać tym potrzebom, w oparciu o rozwiązania stosowane w produkcji seryjnej Mercedes-Benz opracował Zetrosa GLF. Zetros GLF kontynuuje tradycję pojazdów Mercedes-Benz z kabiną za silnikiem, znanych na całym świecie jako wytrzymałe i niezawodne środki transportu na bezdrożach oraz w terenie. Modele z zaokrągloną maską w przeszłości znakomicie realizowały najtrudniejsze zadania w wielu armiach świata. Dzisiaj te same właściwości charakteryzują Zetrosa GLF. Niewielka wysokość kabiny nad silnikiem ułatwia jego transportowanie koleją lub samolotem i, co więcej, zapewnia załodze jeszcze większe bezpieczeństwo w każdej sytuacji. Zetros GLF pojawia się na prezentacji w dwóch wersjach. Dwuosiowa platforma z opancerzoną kabiną zamawiana jest przez niemiecką armię jako opancerzony pojazd transportowy (GTF) o 5-tonowej ładowności. Ładowność trzyosiowego ciągnika siodłowego - również z opancerzoną kabiną - sięga 25 t. Do charakterystycznych cech Zetrosa GLF należą przede wszystkim: wysoka mobilność strategiczna i taktyczna, wytrzymałość i maksymalna niezawodność, ekonomika oraz przyjazność środowisku. Seryjne rozwiązania i elastyczne procesy produkcji, sprawdzone setki tysięcy razy, pozwalają Mercedes-Benz na dostarczenie dużej partii specjalnych pojazdów wojskowych w wyjątkowo krótkim czasie. Zetros GLF udowodnił swoje imponujące zdolności w trakcie najtrudniejszych testów w siłach zbrojnych na całym świecie, zdobywając bardzo dobre oceny. Zalety koncepcji kabiny za silnikiem w pojazdach wojskowych Pod charakterystyczną maską Zetrosa pracuje układ napędowy zlokalizowany przed przednią osią. W celu konserwacji lub naprawy pokrywę można obrócić do przodu, zyskując łatwy dostęp do komory silnikowej. Oznacza to, że kabina jest gotowa do działań operacyjnych, a załoga może kontynuować realizację swoich zadań bez przerwy. Podłoga kabiny zapewnia możliwość szybkiego opuszczenia pojazdu po bezpiecznie stronie w każdej sytuacji. Żeby wysiąść z Zetrosa GLF, jego drzwi nie muszą być otwarte na całą szerokość, tak jak w przypadku konwencjonalnych modeli z kabiną nad silnikiem, co ułatwia użytkowanie na ograniczonej przestrzeni. Korzystne położenie fotela za przednią osią ułatwia wygodne prowadzenie pojazdu w warunkach terenowych. Z drugiej strony, charakterystyka prowadzenia Zetrosa GLF jest podobna do tej z aut osobowych, a instrumenty z modeli seryjnych zapewniają łatwą i przyjazną obsługę. Poza dwoma lub trzema pełnowymiarowymi miejscami kabina oferuje liczne schowki na osprzęt taki jak krótkofalówki, system nawigacji czy przedmioty osobiste. Koncepcja podwozia, kabiny i nadwozia spełnia obecne wymagania dotyczące mobilnych pojazdów zarówno na drodze, jak i w wymagającym terenie. Położenie maski ułatwia montaż osprzętu, nie wspominając o czyszczeniu okien. Kabina za silnikiem zapewnia wreszcie dodatkowe rezerwy ładowności - dzięki niej przednia oś jest mniej obciążona, co w połączeniu z korzystnym rozkładem nacisków otwiera unikalne możliwości w kwestii projektowania pojazdów opancerzonych. Z uwagi na niewielką wysokość kabiny pojazdy 4x4 i 6x6 (ze standardową kabiną) można po chwili przygotowań transportować na pokładzie statków powietrznych takich jak Hercules C 130 lub Transall C 160. Ponieważ wymiary Zetrosa zachowują międzynarodowe wymagania ładunków kolejowych, może być on transportowany również koleją. System wymiany kabiny: ekonomiczna ochrona na najwyższym poziomie Zaopatrzenie wojskowych pojazdów logistycznych w opancerzone kabiny powoduje znaczny wzrost masy i ma ogromny wpływ na koszty zamówień oraz obsługi. Dla flot pojazdów, których zastosowania obejmują zarówno zagrożenia atakami ognia czy wybuchu, jak i okresy pokojowe, Mercedes-Benz opracował system wymiany kabin dla Zetrosa GLF. Ułożyskowanie podwozia i kabiny może na życzenie zostać przygotowane do montażu opancerzonej (i cięższej) kabiny. Jej wymiany można dokonać w ciągu jednego dnia roboczego zgodnie z poziomem zagrożenia wymaganym przez aktualną misję. Z wymianą poradzą sobie sami żołnierze w normalnych warunkach warsztatowych. W czasie operacji pokojowych pojazdy są zwolnione z obciążenia opancerzoną kabiną - zużywają wówczas mniej płynów eksploatacyjnych i mają wyższą ładowność. Elastyczne, opcjonalne zastosowanie podwozi i nadwozi z opancerzonymi oraz nieopancerzonymi kabinami pozwala na ograniczenie liczby używanych pojazdów i zwiększenie stopnia ich wykorzystania. Zetros 1833A GLF 4x4 Zetros 1833A GLF 4x4 to pierwszy produkowany seryjnie pojazd dla niemieckiego wojska - jako jedyny z kabiną za silnikiem wyłoniony w przetargu w klasie 5-tonowej ładowności. Flota 110 egzemplarzy zamówionych w maju 2012 roku będzie do dyspozycji armii w połowie 2014 . Tak krótki okres realizacji zamówienia możliwy jest wyłącznie dzięki zastosowaniu przez Mercedes-Benz sprawdzonych podzespołów, pochodzących z produkcji masowej. Opancerzona kabina za przednią osią gwarantuje wymagany poziom ochrony przed ogniem, odłamkami, minami oraz improwizowanymi ładunkami wybuchowymi i zapewnia dwa lub trzy pełnowymiarowe siedzenia plus schowki na przedmioty osobiste lub urządzenia komunikacyjne. W ramach standardowej specyfikacji kabina wyposażona jest w wydajną wentylację ABC i klimatyzację. Sercem układu napędowego jest 6-cylindrowy, rzędowy silnik Diesla OM 926 LA, zgodny z normą Euro III lub Euro VI, dostarczający moc 240 KW i 130 Nm maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów. Może on również pracować na niskiej jakości płynach. Siła napędowa płynie do dwóch permanentnie napędzanych osi za pośrednictwem automatycznej przekładni automatycznej Allison 3000 SP z sześcioma biegami do jazdy do przodu. Oznacza to, że optymalna trakcja jest dostępna zawsze i bez przerwy, przede wszystkim w terenie. [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Model [/TD] [TD]Zetros 1833A GLF 4x4 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Silnik [/TD] [TD]Mercedes-Benz OM 926 LA [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maks. [/TD] [TD]240 kW przy 2200 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maks. moment obrotowy [/TD] [TD]1300 Nm przy 1200 – 1600 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Klasa emisji spalin [/TD] [TD]EURO3 (dostępna także EURO5) [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przekładnia [/TD] [TD]Allison 3000 SP, sześć biegów do przodu, przełóżenie pełzające, jeden bieg wsteczny [/TD] [/TR] [TR] [TD]Długość, wysokość [/TD] [TD]7,80 m, 2,50 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wysokość nad kabiną [/TD] [TD]3,00 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wysokość nad plandeką i ramą [/TD] [TD]3,69 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wysokość po opuszczeniu ramy [/TD] [TD]3,25 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica zawracania [/TD] [TD]20,6 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Głębokość brodzenia [/TD] [TD]1,20 m [/TD] [/TR] [TR] [TD]Dop. masa całkowita [/TD] [TD]16,5 t [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ładowność militarna [/TD] [TD]5 t [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ogumienie [/TD] [TD]14.00 R20 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Zetros 2733A GLF 6x6 Podwozie Zetros 6x6 demonstruje elastyczną koncepcję produkcji, na której bazują wszystkie ciężarówki Mercedes-Benz i która - jako niewielka seria - w szczególności musi dowodzić swojej wartości w zastosowaniach wojskowych. Pojazd bazujący na podwoziu Zetros 6x6 również ma permanentny napęd na wszystkie koła, trzy blokady dyferencjałów i układ przeniesienia napędu z 6-stopniową przekładnią automatyczną i dwustopniową skrzynią rozdzielczą. Tylne osie tandemowe zapewniają ładowność do 10,5 t na oś w połączeniu z pojedynczym ogumieniem i obręczami dobranymi w celu zagwarantowania maksymalnej mobilności. Opancerzona kabina i podwozie są - z wyjątkiem konfiguracji tylnej osi - tożsame z tymi w Zetrosie GLF 4x4. Oznacza to, że obsługa i naprawy przebiegają w dużej mierze identycznie, dzięki czemu rośnie bezpieczeństwo użytkowania pojazdów w mieszanych flotach, a jednocześnie ich eksploatacja nie wymaga dodatkowych szkoleń. Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie - Mercedes-Benz Actros 3841 AK 8x8 GLF z kabiną opancerzoną na poziomie 4/4b Ciężko opancerzony Mercedes-Benz Actros 3841 AK 8x8 GLF ustanawia nowe standardy wśród pojazdów logistycznych o specjalnych zastosowaniach. Actros zapewnia ochronę balistyczną na poziomie 4 i przeciwminową na poziomie 4b zgodnie ze standardem STANAG 4569. Dzięki efektywnemu opancerzeniu przed wybuchami i odłamkami, Actros ustanawia także nowe standardy w kwestii zabezpieczenia przed improwizowanymi ładunkami wybuchowymi i bombami samochodowymi. Maksymalna ochrona Systemy ciężko opancerzonego Actrosa 3841 AK 8x8 GLF zostały w dalszym stopniu zoptymalizowane w oparciu o wieloletnie doświadczenie. Pozycję wzorca zawdzięcza on rozmieszczeniu ponad 100 pojazdów w sześciu różnych wariantach w rejonach kryzysowych na całym świecie. Teraz Mercedes-Benz dodatkowo zwiększa potencjał tego modelu i wzmacnia poziom ochrony kabiny przed ogniem z broni, odłamki i wybuchami. Układ napędowy został zaprojektowany w zgodzie z obowiązującą w Europie normą Euro V. Wyższa ochrona i lepsza ergonomia Opancerzona kabina Actrosa, wyposażona w nowe szkło zbrojone, może być pochylona do przodu, zapewniając dostęp do komory silnikowej - również opancerzonej. Nowy system siedzeń z pięciopunktowymi pasami bezpieczeństwa zapewnia optymalną podstawę do ochrony kierowcy i pasażerów przed atakiem, także z boku. Jednocześnie fotele gwarantują komfortową swobodę ruchów oraz skuteczne podparcie ciała podczas jazdy w terenie. Wydajny układ klimatyzacji pomaga zapewnić we wnętrzu odpowiednią temperaturę nawet w skrajnych warunkach klimatycznych. Optymalny rozkład obciążenia Szczególnym wyzwaniem dla ciężkich pojazdów zabezpieczenia technicznego jest rozkład obciążenia osi we wszystkich sytuacjach logistycznych - od zastosowań przy obsłudze technicznej aż po jazdę bez ładunku. Podczas gdy masa opancerzonej kabiny spoczywa wyłącznie na przednich osiach, w trakcie udzielania pomocy technicznej tylne osie - niczym wielka dźwignia - muszą uporać się z masą podniesionego, holowanego pojazdu. Actros 4151 AK 8x8 Recovery został jednak zaprojektowany w sposób, który zasadniczo zapewnia jednakowy rozkład obciążenia osi. Dostępny w szerokiej gamie wersji Actros GLF oferuje maksymalny poziom ochrony kabiny i szeroką gamę podwozi oraz nadwozi do wyboru - od ciężkiego ciągnika siodłowego czy wywrotki z żurawiem, aż po platformę z dźwigiem lub pojazd zabezpieczenia technicznego. Dostępna jest także szeroka paleta silników. Bazując na modułowym systemie montażu, Mercedes-Benz dostarcza także kabiny o niższym poziomie ochrony i w różnych wariantach długości dla Actrosa 8x8, w niektórych przypadkach również z wentylacją ABC. Mercedes-Benz G300 CDI 6x6 z kabiną załogową Mobilność i wysoka ładowność w Klasie G Gama wojskowej Klasy G została w 2012 roku poszerzona o nowy model, łączący wysoką ładowność ze zminimalizowaną sylwetką: dzięki dodaniu trzeciej osi, zdolności przewozowe G300 CDI 6x6 mogły zostać zwiększone do niemal 3 t. Sześć napędzanych kół i dołączane blokady dyferencjałów zapewniają mu doskonałą sprawność w terenie. Klasa G 6x6 z kabiną załogową dostępna jest w wersji przystosowanej do ruchu lewo- i prawostronnego. Kabina jest w standardzie wyposażona w elementy wstępnej ochrony w celu modernizacji do poziomu STANAG 1. Bazując na wariantach z kierownicą po prawej stronie, z sukcesem wprowadzonych w liczbie ponad 1000 egzemplarzy do floty australijskiego wojska, powstają wersje z kierownicą po lewej stronie. Jako pierwsza zamówiła je szwedzka armia. Kolejne odmiany Klasy G Szerokie portflolio Klasy G obejmuje także pojazdy opancerzone, od wersji Station Wagon FB6 ze specjalnymi mocowaniami elementów opancerzenia aż do zapewniających wysoką ochronę pojazdów, takich jak LAPV 5.4, używanych na co dzień przez liczne armie na całym świecie. Najmniejszy model, LAPV 5.4, korzysta z układu napędowego G 280 CDI i standardowo zapewnia poziom ochrony balistycznej 2 oraz chroni przed minami zgodnie ze standardem NATO STANAG (w opcji dostępny jest wyższy poziom ochrony przeciminowej). Jednostka napędowa pojazdu napędza wszystkie cztery koła za pośrednictwem 5-biegowej przekładni automatycznej ze zintegrowanym przełożeniem redukcyjnym i trzema 100-proc. blokadami dyferencjałów. Do wyboru są dwie wersje nadwoziowe: 5-drzwiowe kombi z w pełni opancerzoną kabiną i bagażnikiem lub model 4-drzwiowy z tylną partią nadwozia do zabudowy. [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Model [/TD] [TD]G 300 CDI 6x6 z kabiną załogową [/TD] [/TR] [TR] [TD]Silnik [/TD] [TD]Mercedes-Benz OM 642.8 DE 30 LA [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc, moment obr. [/TD] [TD]135 kW, 400 Nm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Klasa emisji spalin [/TD] [TD]EURO 5 / EURO 3 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przekładnia [/TD] [TD]5-stopniowa, automatyczna [/TD] [/TR] [TR] [TD]Długość, szerokość, wysokość [/TD] [TD]6229 mm, 2514 mm, 2090 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Głębokość brodzenia [/TD] [TD]600 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Dop. masa całkowita [/TD] [TD]6500 kg [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ładowność [/TD] [TD]2850 kg [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ogumienie [/TD] [TD]285/75 R16 all-terrain [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Mercedes-Benz Sprinter w wersji 4x4 oraz 6x6 Gamę pojazdów do zadań specjalnych uzupełnia sztandarowy model dostawczy spod znaku gwiazdy – Sprinter. Podczas prezentacji w Sulejówku można było podziwiać możliwości dwóch przystosowanych do ciężkiego terenu modeli. Największymi możliwościami technicznymi, wyróżnia się Sprinter z napędem 6x6 firmy Oberaigner, którego dopiero co zadebiutował w Polsce. Z pozoru jest to zwykłe podwozie Mercedesa: seryjna kabina, seryjnie produkowana rama, 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów i trzylitrowy 190-konny silnik V6. Tyle, że pojazd wyposażony został w stały napęd 6x6 z możliwością blokady mechanizmu różnicowego osi tylnej i środkowej, a za dopłatą nawet przedniej. W ten sposób powstało pięć różnych kombinacji stosowania blokad, możliwych do stosowania w zależności od potrzeb. Ogromne możliwości jazdy w terenie pojazd ten zawdzięcza optymalnie podzielonemu momentowi w stosunku 33/67. Poza rozwiniętymi możliwościami jazdy w terenie, trzecia oś zwiększyła również ładowność pojazdu do 4 ton, przy jednoczesnym stosowaniu pojedynczych opon, a nie bliźniaków. Istotną dla zastosowań militarnych jest zdolność do montażu w opisywanym pojeździe rozmaitych zabudów – od najprostszych skrzyń, do skomplikowanych urządzeń strażackich oraz karetek pogotowia, które będą w stanie dostać się w najcięższy teren, także w warunkach bojowych. Również we współpracy z firmą Oberaigner powstał drugi z prezentowanych modeli - Sprinter 316 z seryjnym 163-konnym silnikiem 2,2 litra. Wyposażenie w napęd na cztery koła dają mu możliwość przejazdu niemal przez każdy rodzaj terenu, który jest choć trochę łatwiejszy niż ekstremalny. [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Model [/TD] [TD]Sprinter 316 CDI 4x4 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Silnik [/TD] [TD]Mercedes-Benz OM 651 DE22LA [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc, moment obr. [/TD] [TD]120 kW, 360 Nm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Klasa emisji spalin [/TD] [TD]EURO 5 / EURO 3 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przekładnia [/TD] [TD]6-stopniowa, manualna [/TD] [/TR] [TR] [TD]Długość [/TD] [TD]622r mm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Głębokość brodzenia [/TD] [TD]680 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Dop. masa całkowita [/TD] [TD]7000 kg [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ładowność [/TD] [TD]4000kg [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ogumienie [/TD] [TD]R285//75R16 all terrain [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Mercedes-Benz Polska
  14. więcej -> Nowe Audi A3 Limousine i gama silnikowa [VIDEO], wiadomości ze świata motoryzacji, nowości na rynku samochodowym, nowe samochody osobowe | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. więcej -> Nowy Suzuki SX4 i gama silnikowa, testy samochodów osobowych, badania rynku motoryzacyjnego, park samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> Teraz jeszcze bogatsza gama modelu Opel Mokka, testy samochodów osobowych, nowości na rynku samochodowym, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. więcej -> Gama modeli Nismo zawita do Warszawy, badania rynku motoryzacyjnego, sprzedaż nowych samochodów, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. więcej -> Renault Captur i gama silnikowa, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, testy samochodów osobowych, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. więcej -> Opel Cascada i gama silnikowa, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, park samochodowy w Polsce, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. więcej -> Nowy Ford Kuga i gama silnikowa, wiadomości ze świata motoryzacji, najnowsze modele samochodów, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. więcej -> Nowy Mercedes Antos i gama silnikowa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. więcej -> Nowa Skoda Octavia i gama silnikowa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. więcej -> Nowa Mazda6 i gama silnikowa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. więcej -> Nowy Ford Fiesta i gama silnikowa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. więcej -> Nowy SEAT Toledo i gama silnikowa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×