Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'finał' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 27 wyników

  1. Think Blue. Challenge 2015. - polski finał rozstrzygnięty Poznań, 18 maja 2015 r. – W miniony weekend w Kołobrzegu odbył się polski finał mistrzostw Volkswagena na najoszczędniej jeżdżącego kierowcę. Zwyciężył w nim Jacek Zarzycki, który konkursową trasę pokonał ze średnim spalaniem 3,3 l na 100 km. W nagrodę Polak będzie reprezentował barwy kraju podczas światowego finału, który w listopadzie odbędzie się w San Francisco. Mistrzostwa Think Blue. World Championship., w których Polska bierze udział po raz drugi, organizowane są po raz czwarty. W ramach polskich eliminacji pierwszym etapem było zakwalifikowanie dziesięciu najlepszych kierowców do krajowego finału. W miniony weekend, na polskim wybrzeżu wzięli w nim udział kierowcy, którzy przebrnęli eliminacyjne sito uzyskując w swoich autach znakomite wyniki średniego spalania, a przy tym wyróżniając się błyskotliwością przy odpowiedzi na konkursowe pytanie. Finał rozegrany został w Kołobrzegu. Uczestnicy przed przystąpieniem do rywalizacji przeszli teoretyczne szkolenie oraz mieli okazję do wzięcia udziału w przejazdach treningowych z wykwalifikowanymi instruktorami eco drivingu. Następnie finaliści przystąpili do rywalizacji o tytuł najoszczędniej jeżdżącego kierowcy w Polsce. Przy okazji rywalizacji mogli oni także bezpośrednio spotkać się, a nawet zmierzyć z polskim mistrzem olimpijskim w chodzie, Robertem Korzeniowskim – ambasadorem Volkswagena, który był gościem specjalnym polskiego finału. Pomiar dokonywany był odcinku liczącym 22 km, wiodącym przez ulice miasta oraz okolic. Na trasie przejazdu kierowcy musieli odpowiednio reagować na przejścia dla pieszych, liczne skrzyżowania i sygnalizację świetlną, aby utrzymać spalanie na jak najniższym poziomie. Najlepiej z trasą przejazdu poradził sobie Jacek Zarzycki z Gdańska, który finałową trasę przejechał w czasie 40 minut i 56 sekund, zużywając średnio 3,3 l paliwa na 100 km. Dla porównania Robert Korzeniowski uzyskał na tej samej trasie wynik 3,9 l na 100km. Uczestnicy finału rywalizowali w ekonomicznym Golfie, wyposażonym w silnik 1.6 TDI o mocy 105 KM z pakietem BlueMotion Technology. Katalogowo auto zużywa średnio 3,8 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Wynik uzyskany przez zwycięzcę udowadnia jednak, że samochodem można jeździć zdecydowanie oszczędniej. W nagrodę Polak weźmie udział w światowym finale, który rozegrany zostanie w listopadzie. Uczestników z całego świata czeka wycieczka do Stanów Zjednoczonych Ameryki, gdzie na ulicach San Francisco rozegrane zostaną finałowe zmagania konkursu. Zawody Think Blue. World Championship 2015. są rozgrywane w ramach idei Think Blue Volkswagena, która została stworzona w celu ochrony środowiska. Od momentu przedstawienia idei Think Blue w 2010 roku, na całym świecie w jej ramach zostało zrealizowanych ponad 360 projektów w ponad 35 krajach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Dramatyczny finał w Szwecji - Ogier wygrywa przed Neuvillem i Mikkelsenem - Finałowy Power Stage decydował o zwycięstwie w rajdzie - Rajd Szwecji po raz trzeci z rzędu wygrany przez załogę Polo R WRC Poznań, 16 lutego 2015 r. – Napięcie aż do ostatnich metrów: Sebastien Ogier z pilotem Julienem Ingrassią wygrali Rajd Szwecji. Francuzi z zespołu Volkswagena stoczyli jeden z najdramatyczniejszych pojedynków w historii rajdów WRC, odnosząc zwycięstwo nad załogami Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai) oraz nad swoimi kolegami z zespołu Volkswagena - Andreasem Mikkelsenem/Ola Floene. Miejsce na prowadzeniu zmieniało się do ostatnich kilometrów, a wszystkie trzy zespoły toczyły coraz bardziej zaciętą walkę, by do ostatniego odcinka startować z różnicą wynoszącą zaledwie 4,6 s. Dla Sebastiena Ogiera było to 26. zwycięstwo w cyklu WRC, porównywalne z rekordem jaki osiągnął legendarny Carlos Sainz. Ogier plasuje się teraz na 3. miejscu listy najlepszych kierowców wszechczasów. Poza tym załoga Ogier/Ingrassia jest jedyną spoza Skandynawii, której dwukrotnie udało się wygrać Rajd Szwecji. Andreas Mikkelsen po raz drugi z rzędu stanął na podium tego rajdu – jeszcze kilkaset metrów przed metą wygrywał z dwukrotnym mistrzem świata, dając z siebie wszystko i zmuszając rywala do maksymalnego wysiłku. Jak w thrillerze: walka Mikkelsena, Ogiera i Neuville’a trwała aż do ostatniego metra 4,6 sekundy – w przeliczeniu na odległość, jaką w tym czasie pokonuje rajdówka to zaledwie 162,84 metra – tyle dzieliło pierwsze trzy załogi przed ostatnim odcinkiem specjalnym. Trudno wyobrazić sobie bardziej emocjonująca walkę. To, który zespół stanął na najwyższym, a który na najniższym stopniu podium rozstrzygnęło się na ostatnich kilometrach spośród wszystkich 308 km odcinków specjalnych. Pojedynek między trzema kierowcami - Andreasem Mikkelsenem, Sebastienem Ogierem i Thierry Neuvillem zaostrzał się przez cały czas trwania rajdu. W historii tego sportu nigdy jeszcze nie rozegrano bardziej dramatycznego finałowego pojedynku pomiędzy trzema kierowcami. Wszystko rozstrzygnęło się kilkaset metrów przed metą – Sebastien Ogier uzyskał najlepszy czas na 16 kilometrach ostatniego odcinka specjalnego i tym samym zwyciężył w rajdzie. Jednak aż do ostatniego odcinka na trasie Rajdu Szwecji z minimalną przewagą prowadził Andreas Mikkelsen. Norweg swoje 2,7 s przewagi roztrwonił na 5,37 km przed metą wpadając w śnieżną zaspę i grzebiąc swoje nadzieje na zwycięstwo. Wypadnięcie z trasy oznaczało utratę 40 sekund, jednak załoga Mikkelsen/Floene powróciła na trasę i dojechała do mety, kończąc Rajd Szwecji na trzecim miejscu. Szczęśliwa trójka: trzeci Rajd Szwecji, trzecie zwycięstwo Volkswagena Sebastien Ogier w roku 2013, Jari-Matti Latvala w roku 2014 i ponownie Sebastien Ogier – Rajd Szwecji jest pierwszą rundą w kalendarzu eliminacji MŚ, którą Volkswagen wygrał po raz trzeci, wystawiając do walki Polo R WRC. Dla Volkswagena rajd ten oznacza 24. zwycięstwo w 28 startach oraz 45. i 46. miejsce na podium od chwili wystawienia do walki Polo R WRC w styczniu 2013 roku. Od tego czasu World Rally Car z Wolfsburga uzyskał najlepszy czas na 361 odcinkach specjalnych spośród ogółem 521. Odnosząc łącznie 25 zwycięstw – wliczając wynik Kennetha Erikssona/Petera Diekmanna (S/D) na Wybrzeżu Kości Słoniowej w 1987 r. – VW na liście rajdowych zwycięzców wszechczasów prześcignął Audi i zajmuje obecnie 8. miejsce. Kraina Śniegu – wyśmienite warunki na trasach Szwecji Mnóstwo lodu i śniegu, malowniczy zimowy krajobraz i świetne warunki do zmagań - Rajd Szwecji to idealny rajd zimowy. Duże opady śniegu tuż przed drugą rundą MŚ sprawiły, że trasa wyśmienicie nadawała się do rajdowej walki. Jej przebieg wyznaczały metrowe zaspy, od których kierowcy mogą odbijać się autami, by zyskać lepszy czas. To ryzykowna gra – jeśli samochód zbyt mocno wbije się w śnieżną ścianę, może obrócić się wokół własnej osi: to typowy błąd kierowców na Rajdzie Szwecji. Przydarzył się on co najmniej raz niemal każdemu z czołowych kierowców na którymś spośród 308 km odcinków specjalnych. Power Stage – trzy dodatkowe punkty dla Sebastiena Ogiera Zrezygnować z dodatkowych punktów w Power Stage, by spokojnie dowieźć zwycięstwo lub miejsce na podium? Nie podczas tegorocznego rajdu Szwecji. W cieniu niezwykle emocjonujących zmagań finałowych podczas Power Stage rozegrała się nie mniej ekscytująca walka o punkty dla trzech najszybszych zawodników. Zwyciężył i zdobył trzy punkty dwukrotny mistrz świata, Ogier. Spośród 27 Power Stage’ów dla Volkswagena był to 20., podczas którego kierowca fabryczny z Wolfsburga uzyskał maksymalną liczbę punktów. Dobrowolna rezygnacja: Latvala/Anttila wycofują się z rajdu Po nieudanym starcie zeszłoroczni zwycięzcy Jari-Matti Latvala i Miikka Attila pozostali bez punktów i w porozumieniu z zespołem zdecydowali się wycofać z rajdu po końcowym Power Stage’u. Powodem był przepis ograniczający zmianę pewnych komponentów samochodu. Dla Latvali/Anttili Rajdy Szwecji, Meksyku i Argentyny byłyby traktowane łącznie, zaś wycofanie się z rywalizacji w Szwecji sprawia, że przepis ten nie będzie miał zastosowania i da załodze większe możliwości zestrojenia ich Polo R WRC w następnych rundach. Wypowiedzi po Rajdzie Szwecji Sebastien Ogier, Volkswagen Polo WRC numer 1 „Niesamowity finał. Jestem naprawdę dumny z tego zwycięstwa, to jedno z moich najlepszych do tej pory. Pierwsze zwycięstwo w Szwecji, przed dwoma laty, gdy wygrałem z Sebastienem Loebem, było świetne, ale tegoroczne zostało okupione jeszcze trudniejszą walką. Julien i ja od pierwszego dnia aż do Power Stage’u dawaliśmy z siebie wszystko na każdym odcinku i jechaliśmy na maksymalnym limicie. I to się opłaciło. Na pewno końcówka rajdu należała do najbardziej emocjonujących – i to nie tylko dla widzów, ale też dla mnie osobiście. Oczywiście współczuję Andreasowi, któremu tak niewiele brakowało do pierwszego zwycięstwa i tak zaciekle z nami walczył. Jestem jednak pewien, że to nie był nasz ostatni pojedynek. On i Thierry Neuville pokazali wspaniałą walkę”. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC numer 2 „To był zwariowany tydzień. Szkoda, że mój kolega z zespołu Andreas Mikkelsen nie wygrał swojego pierwszego rajdu w karierze. Gratuluję Sebastienowi Ogierowi, na pewno zasłużył na te 28 punktów. Jeśli chodzi o mnie, to muszę szukać w tym wszystkim pozytywów. Po moim błędzie w piątek, oczywiście nie brałem udziału w finałowej walce. Ale miałem czas, żeby wypróbować ustawienia auta i dzięki temu zdobyć trochę nowej wiedzy. Teraz jeszcze lepiej dogaduję się z moim Polo i to było widać już dzisiaj. Sezon dopiero się rozkręca i wszystko jeszcze może się zdarzyć. W Meksyku będę miał dobrą pozycję startową i na pewno ostro zaatakuję”. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC numer 9 „Daliśmy z siebie wszystko do ostatniego metra, ale niestety przegraliśmy. Nigdy bym nie przypuszczał, że będę niezadowolony z miejsca na podium. W końcu, w mojej karierze nie tak znowu często na nim stawałem. Ale miałem tu szansę na świętowanie pierwszego zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata i byłem już naprawdę blisko. Popełniłem jeden mały błąd, obróciło mnie i straciłem tę szansę. Czuję gorycz i duże rozczarowanie, chociaż w sumie możemy być dumni z naszych osiągnięć. Jestem pewien, że moje pierwsze zwycięstwo to tylko kwestia czasu. Ale tak bardzo chciałem tę walkę trzech załóg rozstrzygnąć na swoją korzyść! Teraz pojedziemy na maksa w Meksyku, jeszcze raz spróbujemy powalczyć o wygraną.” Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport „Naprawdę emocjonujący rajd. Jestem pewien, że dzięki niemu mistrzostwa zyskały wielu fanów. O miejscu na podium zadecydowały dosłownie ostatnie metry. Aż do ostatniego odcinka prowadził Andreas Mikkelsen i był już blisko pierwszego zwycięstwa w Mistrzostwach Świata. Naprawdę wycisnął ostatnie poty z naszego dwukrotnego mistrza Sebastiena Ogiera i swojego przyjaciela Thierry Neuville’a i może być dumny z tego, co pokazał w tym rajdzie. Jego czas nadejdzie prędzej czy później, nie mam co do tego wątpliwości. Sebastien Ogier wykazał się wielką siłą charakteru i zasłużenie wygrał. Chylę czoła przed kierowcami i pilotami”. A był przecież jeszcze… … chyba jedyny pilot, który podczas rajdu osobiście kierował samochodem WRC: Ola Floene. Podczas Rajdu Szwecji pilot Andreasa Mikkelsena przejechał 220 km odcinków dojazdowych. Zamiana miejsc między kierowcą, a pilotem to w przypadku Mikkelsena i Floena żadna nowość – w 2012 roku podczas Rajdu Cypru Floene (już jako mistrz klasy IRC) poprowadził Skodę Fabię S2000 na końcowym OS-ie „Stavros”. Wykazał się przy tym dużymi umiejętnościami – na 16 kilometrach okazał się tylko o 45,7 s wolniejszy niż najszybszy kierowca na tym odcinku i jednocześnie zwycięzca całego rajdu - Nasser Al-Attiyah. Rajdowe mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – zestawienie wyników Czwartek, 12 lutego 2015 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 01S Karlstad I 01.90 km P07 (+ 1.1s) P03 (+ 0.4s) P05 (+ 0.7s) Klasyfikacja generalna 01.90 km P07 (+ 1.1s) P03 (+ 0.4s) P05 (+ 0.7s) Piątek, 13 lutego 2015 SS 02 Torsby I 14.76 km P01 P02 (+ 2.7s) P05 (+ 8.6s) SS 03 Röjden I 18.73 km P01 P05 (+ 5.8s) P02 (+ 2.2s) SS 04 Finnskogen I 20.76 km P02 (+ 1.6s) P01 P03 (+ 4.6s) SS 05 Kirkenćr I 07.07 km P01 P02 (+ 2.9s) P04 (+ 6.2s) SS 06 Kirkenćr II 07.07 km P08 (+ 8.0s) P02 (+ 2.2s) P05 (+ 4.1s) SS 07 Finnskogen II 20.76 km P04 (+ 2.3s) P01 P03 (+ 2.2s) SS 08 Röjden II 18.73 km P04 (+ 4.1s) P06 (+ 6.0s) P01 SS 09 Torsby II 14.76 km P20 (+ 38.6s) P41 (+ 8m 36.5s) P02 (+ 1.0s) SS 10S Karlstad II 01.90 km P01 P07 (+ 1.5s) P06 (+ 1.4s) Klasyfikacja generalna 124.54 km P04 (+ 24.7s) P23 (+ 8m 27.0s) P01 Sobota, 14 lutego 2015 SS 11 Fredriksberg I 18.15 km P03 (+ 6.0s) P02 (+ 3.1s) P01 SS 12 Rämmen I 22.76 km P01 P02 (+ 1.3s) P04 (+ 8.0s) SS 13 Hagfors Sprint I 01.87 km P01 P02 (+ 1.6s) P03 (+ 1.9s) SS 14 Vargĺsen I 24.63 km P01 P17 (+ 48.2s) P06 (+ 19.1s) SS 15 Fredriksberg II 18.15 km P13 (+ 14.6s) P09 (+ 10.8s) P02 (+ 3.7s) SS 16 Rämmen II 22.76 km P05 (+ 4.0s) P03 (+ 3.2s) P08 (+ 6.2s) SS 17 Hagfors Sprint II 01.87 km P11 (+ 2.0s) P13 (+ 2.7s) P05 (+ 1.4s) SS 18 Vargĺsen II 24.63 km P03 (+ 5.9s) P08 (+ 10.8s) P07 (+ 8.8s) Klasyfikacja generalna 134.82 km P03 (+ 9.6s) P17 (+ 9m 01.1s) P02 (+ 1.5s) Niedziela, 15 lutego SS 19 Lesjöfors 15.00 km P01 P04 (+ 9.8s) P02 (+ 1.3s) SS 20 Värmullsĺsen I 15.87 km P02 (+ 0.9s) P01 P03 (+ 4.7s) SS 21P Värmullsĺsen II 15.87 km P01 P04 (+ 11.5s) P19 (+ 42.8s) Klasyfikacja generalna 46.76 km P01 P12 (+ 9m 11.9s) P03 (+ 39.8s) Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki końcowe 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2h 55m 30.5s 02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 6.4s 03. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 39.8s 04. Ott Tänak/Raigo Mőlder (EST/EST), Ford + 2m 26.0s 05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 3m 31.5s 06. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3m 53.0s 07. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 4m 05.8s 08. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 4m 26.0s 09. Yurii Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Citroën + 5m 32.2s 10. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 6m 50.9s … 12. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 9m 11.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki Power Stage 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 8m 05.6s 02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 4.8s 03. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 9.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja* Kategoria kierowców 1. Sébastien Ogier, 53 punkty; 2. Andreas Mikkelsen, 30; 3. Thierry Neuville, 30; 4. Jari-Matti Latvala, 19; 5. Mads Ostberg, 14; 6. Elfyn Evans, 14; 7. Ott Tänak, 12; 8. Kris Meeke, 10; 9.Hayden Paddon, 10; 10. Dani Sordo, 8; Kategoria producentów 1. Volkswagen Motorsport, 71 punktów; 2. Hyundai Motorsport, 55; 3. M-Sport, 32; 4. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 20; 5. Volkswagen Motorsport II, 15; 6. Jipocar Czech National Team,10; 7. FWRT, 1; 8. Hyundai Motorsport N, 1 * wymaga zatwierdzenia przez FIA Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Finał Ligi Mistrzów już za kilkanaście dni Nie wiem jak wy - ale ja już nie mogę się tego doczekać Jakie są wasze typy ? Ja nie mam wątpliwości, że górą będzie Atletico Madryt... To co zrobili z Chelsea Londyn w półfinale zasługuje na mistrzostwo świata Ehh... Fajnie byłoby byłoby być w tym dniu w Lizbonie Ehh ale to raczej niemożliwe Ceny biletów są zaporowe.
  4. Finał kampanii społecznej Inspekcje Fotelików Już w najbliższą sobotę każdy rodzic będzie mógł bez opłaty sprawdzić, czy fotelik jego pociechy jest odpowiednio dobrany i bezpiecznie przypięty. A przy okazji… wygrać weekend z Mercedesem Klasy A! A wszystko to w ramach ogólnopolskiej kampanii „Inspekcje fotelików”. Swoich gościnnych progów kampanii użyczył diler firmowy Mercedes-Benz w Warszawie. W 2012 w Polsce w wypadkach komunikacyjnych zginęło 89 dzieci, a 3945 zostało rannych. - Jedną z głównych przyczyn śmierci lub poważnych obrażeń odnoszonych w wypadkach samochodowych jest nieprawidłowe przewożenie dzieci w fotelikach samochodowych. Badania wykazują, iż jest to 70-85% dzieci - mówi Paweł Kurpiewski, ekspert ogólnopolskiej kampanii „Inspekcje Fotelików”. Te dane zasmucają. Po wejściu ustawy o przewożeniu dzieci w samochodach w 1999, Mercedes przeprowadził akcje uświadamiającą. W latach 2001-2004 wolontariusze odwiedzili 412 klinik położniczych w całej Polsce i przeprowadzili kampanię edukacyjną („Zapnij dziecko”) wśród rodziców niemowlaków. I tak w 2004 roku już ponad 80% kierowców przewoziło dzieci zapięte w fotelikach. Teraz stopień świadomości wśród rodziców jest zdecydowanie wyższy, ale wielu wciąż brakuje praktycznej umiejętności prawidłowego doboru i montażu fotelika oraz zapięcia w nim dziecka. Podczas kampanii „Inspekcje fotelików” sprawdzane są takie aspekty jak ocena fotelika w niezależnych testach zderzeniowych, kompatybilność fotelika z samochodem, poprawność i stabilność montażu, a także to, czy fotelik jest odpowiednio dobrany do wagi i wzrostu dziecka, i czy jest ono w nim odpowiednio zapięte. Potem jest czas dla rodziców na praktyczną naukę pod okiem specjalistów. Podczas tegorocznej kampanii zostało wykonanych około 500 inspekcji fotelików. Tylko około 5% fotelików było zamontowane całkowicie poprawnie (tzn. fotelik był dobrze dobrany, montaż wykonany bezbłędnie i dziecko poprawnie zabezpieczone w foteliku). - Tegoroczna trasa inspekcji jest już trzecią, jaką odbywamy po Polsce. Cieszymy się, że tysiące rodziców, wybierając fotelik samochodowy dla swojego dziecka zaczyna ten proces od sprawdzenia jego wyników w niezależnych testach zderzeniowych fotelików. Niestety, nie zda się to zupełnie na nic, jeśli fotelik będzie nieprawidłowo użyty – podkreśla Paweł Kurpiewski. Finał tegorocznej kampanii Inspekcje Fotelików odbędzie się w najbliższą sobotę (30 listopada) w godz. 10. – 16. w Warszawie przy salonie Mercedes-Benz Warszawa przy ulicy Gottlieba Daimlera 1. - Bezpieczeństwo jest i od zawsze było jednym z naszych priorytetów – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska. – Jesteśmy członkiem-założycielem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego, stale wspieramy inicjatywy zmniejszające zagrożenia na naszych drogach. Podczas naszej trzyletniej kampanii „Zapnij dziecko”, przeszkoliliśmy ponad 20tys. młodych rodziców. Jak widać z niepokojących danych – trzeba to robić stale. Cieszymy się, że możemy wesprzeć również kampanię „Inspekcje Fotelików”. Kochajmy dzieci mądrze i nie narażajmy ich na niebezpieczeństwo. Serdecznie zapraszamy na inspekcje wszystkich zainteresowanych. Bez względu na to, w jakim samochodzie przewożą dzieci. Każdy rodzic zaproszony jest z własnym samochodem i dzieckiem zapiętym w foteliku. Na najmłodszych i ich rodziców czekają także gry i zabawy. Przez cały czas trwania inspekcji będzie odbywał się konkurs na szybkość i poprawność montowania fotelika w samochodzie. Wyniki będą zbierane przez cały dzień i na koniec zostanie wyłoniony zwycięzca, który uzyskał najwięcej punktów. Nagrodą w konkursie jest weekend z Mercedesem Klasy A (w terminie do ustalenia). Głównym organizatorem akcji społecznej są serwis fotelik.info i firma 4CPS – for Child Passenger Safety zajmująca się szkoleniami, ekspertyzami i doradztwem z zakresu bezpieczeństwa dzieci w samochodach oraz producenci fotelików Maxi-Cosi, BeSafe i Britax Römer, a także Mercedes-Benz Warszawa i Mercedes-Benz Polska.. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  5. Wielki finał Volkswagen Castrol Cup na Torze Poznań Poznań, 30 września 2013 r. – W dniach 4 – 5 października na Torze Poznań zostanie rozegrana siódma, finałowa runda pucharu Volkswagen Castrol Cup. To podczas zawodów w Poznaniu rozstrzygną się losy tytułu mistrzowskiego, na który matematyczne szanse ma jeszcze aż siedmiu zawodników. Na starcie stanie 25 kierowców z 9 krajów. W stawce tej znajdą się kierowcy VIP, a wśród nich Jerzy Dudek oraz Jacek Jurecki. Dla tego pierwszego, jednego z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy ostatnich lat będzie to już trzecia okazja, aby sprawdzić swoje umiejętności w gronie profesjonalnych zawodników. Dudek miał już okazję startować za kierownicą pucharowego Golfa podczas poprzednich rund w Poznaniu, gdzie ukończył jeden z wyścigów na wysokiej, trzynastej pozycji. Dodatkowo gościnnie wystartują Sebastian Arriola oraz Dominik Kotarba-Majkutewicz. Tor Poznań areną finałowych zmagań Ostatnie dwa wyścigi w sezonie 2013 pucharu Volkswagen Castrol Cup rozegrane zostaną na torze w podpoznańskim Przeźmierowie. Po zmaganiach na słynnych zagranicznych torach w Austrii (Red Bull Ring) i na Węgrzech (Hungaroring) kierowcy startujący w markowym pucharze Volkswagena powrócą na finałową rywalizację do Polski. Tor Poznań został oficjalnie otwarty w 1977 roku. Długość jednego okrążenia wynosi 4083m. Tor ma 14 zakrętów – 5 lewych i 9 prawych, a jego najdłuższa prosta ma długość 560m. Rekord okrążenia należy do czeskiego kierowcy Thomasa Kostki, który w 2011 roku w samochodzie Mercedes C-klasse DTM potrzebował na to 1:24,01 min. Kwalifikacje Kwalifikacje do pierwszego wyścigu siódmej rundy Volkswagen Castrol Cup na Torze Poznań odbędą się w piątek 4 października. Wyniki „czasówki”, która rozpocznie się o godzinie 16:20 i potrwa trzydzieści minut, ustalą kolejność, w jakiej na starcie do pierwszego sobotniego wyścigu (5 października) ustawią się zawodnicy. Wyścig ten rozpocznie się o godzinie 10:30. Drugi, popołudniowy wyścig pucharu Volkswagen Castrol Cup rozpocznie się tego samego dnia o godzinie 14:35. Zawodnicy podczas obu wyścigów pokonają 14 okrążeń toru. VIP Drivers z doświadczeniem Podczas finałowych wyścigów na Torze Poznań wśród stałych uczestników cyklu w pucharowych Golfach zasiądzie dwóch kierowców VIP – Jerzy Dudek oraz Jacek Jurecki. Obaj kierowcy mieli już okazję ścigać się podczas poprzednich rund na tym obiekcie. Jerzy Dudek, ma już za sobą pierwsze starty za kierownicą wyścigowego Golfa. Ten jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy (występy w takich klubach jak Feyenoord Rotterdam, Liverpool FC czy Real Madryt), który niedawno zaliczył sześćdziesiąty występ w reprezentacji Polski i dołączył do Klubu Wybitnego Reprezentanta, wziął udział w poprzednich eliminacjach na Torze Poznań, gdzie podczas jednego z wyścigów zajął bardzo dobre 13. miejsce. W drugim aucie pojedzie Jacek Jurecki. Dziennikarz, dyrektor serwisu motoryzacja.interia.pl, który także wystąpił podczas rund na poznańskim torze. Dodatkowo stawkę zawodników uzupełnią gościnnie startujący Sebastian Arriola, gwatemalczyk który wystąpi w pucharze dzięki programowi wymiany młodych talentów Volkswagena oraz Dominik Kotarba-Majkutewicz. Push – to – Pass Podczas finałowej rundy na torze Poznań zawodnicy będą mogli skorzystać z systemu Push – to – Pass, który zwiększy moc wyścigowego Golfa o dodatkowe 50 KM (do 310 KM). Każdy z zawodników będzie mógł użyć systemu 19 razy podczas jednego wyścigu. Poprzednie rundy pokazały, jak istotny wpływ na rywalizację oraz kolejność na mecie ma ten element. Za każdym razem zwiększy on moc wyścigowego Golfa na 10 sekund, z tym, że kolejny „strzał” zawodnik będzie mógł wykonać dopiero po 10 sekundach. Decydujące rozstrzygnięcia i cenne nagrody Przed finałową rundą matematyczne szanse na zwycięstwo w pucharze Volkswagen Castrol Cup ma aż siedmiu zawodników. Aktualnym liderem cyklu z dorobkiem 450 punktów jest Mateusz Lisowski. Drugi w klasyfikacji generalnej jest Jan Kisiel, który dobrymi występami podczas ostatniej rundy na torze Hungaroring zapewnił sobie drugie miejsce w aktualnej klasyfikacji (403 pkt). Tuż za Kisielem, na zwycięstwo w pucharze ma szansę kolejny Polak Jakub Litwin (398 pkt). W walce o końcowe zwycięstwo będzie się także liczył, najlepszy do tej pory zawodnik zagraniczny, czyli Szwed Rasmus Marthen, który do trzeciego Kuby Litwina traci obecnie 23 punkty. Sytuacja w tabeli jest także dobra dla kolejnych zawodników w stawce – Macieja Steinhofa (348 pkt), Robertasa Kupcikasa (338 pkt) i Marcusa Flucha (337 pkt), którzy jeśli nie powalczą o zwycięstwo, to na pewno o miejsce na podium pucharu. Dodatkową motywacją dla zawodników oprócz samego tytułu będą z pewnością nagrody – zwycięzca pucharu otrzyma nowego Volkswagena Golfa 7 oraz czek na 30.000 EUR, drugi zawodnik klasyfikacji otrzyma czek na 20.000, a trzeci na 10.000 EUR. Pieniądze te będą przeznaczone na dalszy rozwój kariery zawodników. Wypowiedzi przed rundą w Poznaniu Mateusz Lisowski, 1. miejsce w klasyfikacji generalnej „Jestem bardzo pozytywnie nastawiony przed nadchodzącym weekendem. Oczywiście moim celem jest wyjechanie z Poznania z mistrzowskim tytułem i za wszelką cenę będę do niego dążył. Wspólnie z zespołem bacznie przyglądaliśmy się punktacji i wynika z niej, że już po pierwszym sobotnim wyścigu mogę zostać triumfatorem tegorocznej edycji Volkswagen Castrol Cup. Zrobię co w mojej mocy, aby po raz kolejny wygrać kwalifikacje, jak i pierwszy bieg. Jeżeli mi się to uda i przy okazji mój największy konkurent Janek Kisiel nie uplasuje się na drugiej pozycji, tytuł będzie już mój. Do tego jednak bardzo daleka droga, a jak wiemy sporty motorowe są nieprzewidywalne i wszystko może się zdarzyć. Mam jednak nadzieję, że tym razem fortuna będzie po mojej stronie.” Jan Kisiel, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej „Za nami już prawie cały sezon, a ostatnia gorąca runda w Poznaniu za niecałe kilka dni. Emocje są wielkie, lecz ja myślę tylko o jak najszybszej, bezbłędnej i perfekcyjnej jeździe, a nie o wyniku. Ten przyjdzie sam. Głównym konkurentem dla mnie w tej chwili jest Jakub Litwin – traci do mnie zaledwie kilka punktów w „generalce”, więc trzeba będzie mu mocno uciekać i utrzymać moje dobre drugie miejsce w pucharze. Oczywiście jest też duży apetyt na zwycięstwo, ale nic na silę. Nastawienie po rundzie na Hungaroringu jest świetne – aby do przodu w Poznaniu!" Jakub Litwin, 3. miejsce w klasyfikacji generalnej „Przed nami ostatnia runda Volkswagen Castrol Cup. Na zakończenie sezonu przyjdzie nam ścigać się w Poznaniu, który jest dla mnie bardzo szczęśliwy. To właśnie tam w czterech wyścigach w tym sezonie trzy razy stałem na podium i dwukrotnie obejmowałem pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Liczę, że nie inaczej będzie tym razem. Walczę o mistrzostwo, dodatkowo jestem podbudowany po ostatniej eliminacji na Węgrzech, gdzie dwa razy stałem na podium. Chcę pokazać się z jak najlepszej strony i liczę na świetny wynik. Jestem optymistą i dam z siebie wszystko. Dodatkowo mobilizuje mnie fakt, że na te zawody wybiera się bardzo wielu ważnych dla mnie gości. Zrobię wszystko, żeby ich usatysfakcjonować. Trzymajcie za mnie kciuki!" Marcus Fluch, 7. miejsce w klasyfikacji generalnej „Przed nami kolejny wyścigowy weekend w Poznaniu. Ostatnią rundę na tym torze wspominam bardzo pozytywnie – udało mi się zająć pole position dzięki wygranym kwalifikacjom, a następnie dowieźć ten wynik do mety pierwszego wyścigu. Bardzo lubię konfigurację tego toru, odpowiada ona mojemu stylowi jazdy. Jest dużo ciasnych zakrętów co sprawi, że walka na torze będzie bardzo ciekawa. Oczekiwania wobec rundy są jasne – zająć dobre miejsce w kwalifikacjach no i ukończyć wyścigi na podium! Muszę jednak pamiętać, że wciąż mam szansę aby znaleźć się na podium klasyfikacji generalnej sezonu, dlatego z tyłu głowy będę miał myśli, aby dowieźć do mety dobrze punktowaną pozycję. Nie mogę się już doczekać nadchodzącej rundy. Liczę na ciekawe zawody zarówno dla zawodników jak i kibiców.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. 28 i 29 sierpnia w Krakowie odbył się Finał Grupowy GT Academy 2013. Do rozgrywek przystąpiło 24 najlepszych zawodników z Polski, Czech, Słowacji i Węgier, wyłonionych w trwających ponad miesiąc eliminacjach. Zawodnicy walczyli o udział w wielkim międzynarodowym finale na torze Silverstone. Nissan oraz Sony Computer Entertainment Polska mają przyjemność ogłosić, że zwycięzcami GT Academy 2013 z Polski zostali Paweł Ledwoń z Opola oraz Jacek Górlicki z Szydłowca. Tegoroczna edycja GT Academy jest największą imprezą w historii tych zawodów. Bierze w niej udział rekordowa liczba krajów, a możliwość zagrania w specjalną wersję demo GT6 uczyniło ją jeszcze bardziej atrakcyjną dla wszystkich potencjalnych kierowców wyścigowych. Zapoczątkowana w 2008 r. bezprecedensowa współpraca pomiędzy firmami Nissan i Sony Computer Entertainment przyciągnęła już ponad dwa miliony uczestników. W eliminacjach do GT Academy 2013 wzięło udział ponad 765 000 osób z 18 krajów europejskich uczestniczących w projekcie. Na całym świecie ponad 1,3 mln osób pobrało specjalną demonstracyjną wersję gry Gran Turismo®6. W Polsce w tym roku projekt GT Academy przyciągnął prawie 33 tysięcy uczestników, którzy wzięli udział w kwalifikacyjnej próbie czasowej online. Oprócz eliminacji w sieci zainteresowanych nie brakowało także na zawodach prowadzonych „na żywo" w sześciu największych miastach Polski: Gdańsku, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Warszawie i Katowicach. W toku eliminacji wyłonionych zostało 4 zawodników z klasyfikacji online oraz 2 zawodników, którzy osiągnęli najlepsze czasy spośród wszystkich uczestników sesji kwalifikacyjnej „na żywo". To właśnie oni reprezentowali nasz kraj podczas Finału Grupowego w Krakowie i walczyli o udział w międzynarodowym finale na torze Silverstone. Podczas finału grupowego, 28-29 sierpnia w Krakowie, wraz z najlepszymi zawodnikami z Czech, Słowacji i Węgier, Polacy rywalizowali w rozgrywkach w grze Gran Turismo 5 oraz testach sprawnościowych i psychologicznych, a następnie sprawdzili swoje umiejętności za kierownicą prawdziwego samochodu Nissan Juke Nismo na specjalnie zaaranżowanym w tym celu torze. Pierwszy dzień finału pozwolił sprawdzić umiejętności uczestników w wirtualnym świece PlayStation typując 16-stkę faworytów finału z najlepszymi czasami na symulatorach jazdy PlayStation®3. Drugiego dnia również nie zabrakło emocji. Na zawodników czekała runda medialna, test samochodowy, czyli wyścig sportowym Nissanem Juke Nismo oraz test sprawności fizycznej. Dwa dni pozwoliły na to, aby spośród wszystkich finalistów wyłonić najlepszą szóstkę (po jednym zawodniku z każdego z czterech krajów + dwie osoby wyłonione w dogrywce). Polskimi zwycięzcami Gran Turismo Academy 2013 w Polsce zostali Paweł Ledwoń z Opola oraz Jacek Górlicki z Szydłowca, który wygrał w dogrywce. Obaj zmierzą się z najlepszymi podczas obozu Race Camp w Wielkiej Brytanii. Odbędzie się on na początku września na słynnym torze Silverstone. Uczestnicy GT Academy, którzy zwyciężą w zawodach Race Camp, zostaną poddani niezwykle intensywnemu i szczegółowemu Programowi Szkolenia Kierowców, który przygotuje ich do profesjonalnej kariery kierowcy wyścigowego. W ubiegłym roku w Międzynarodowym Finale GT Academy na słynnym torze Silverstone w Wielkiej Brytanii udział wzięli dwaj Polacy: Tomasz Bogusławski i Krystian Korzeniowski. Szczegóły na temat GT Academy 2013 znaleźć można na platformach: www.facebook.com/GTAcademy, Gran Turismo: The Official Site - Country / Region Selector oraz @GTAcademy. źródło: NISSAN
  7. Polski finał Volkswagen Junior Masters Poznań, 10 czerwca 2013 r. – W sobotę i niedzielę w podpoznańskiej Opalenicy odbyły się polskie eliminacje do prestiżowego turnieju Volkswagen Junior Masters 2014. W tym roku w turnieju bierze udział 350 najlepszych młodzieżowych drużyn na całym świecie. To 5.000 młodych piłkarzy, którzy walczą o udział w wielkim światowym finale, który rozegrany zostanie w przyszłym roku w Rzymie. W zawodach udział biorą zawodnicy w wieku 11 i 12 lat. Volkswagen Junior Masters jest wydarzeniem o międzynarodowej randze, organizowanym pod patronatem Volkswagena od 1999 roku. Finały odbywają się na czterech kontynentach, za każdym razem w innym kraju. Niezależnie od tego gdzie mają miejsce rozgrywki, zawsze obowiązują te same zasady gry, zgodne z regulacjami FIFA. „Volkswagen od wielu lat wspiera sport oraz młode talenty. Z dużą radością obserwowałem olbrzymie zaangażowanie i wolę walki młodych zawodników. Na boisku, na którym rozegrano finałowe mecze polskich eliminacji Volkswagen Junior Masters, podczas Euro 2012 trenowali Cristiano Ronaldo, Nani i Pepe. Nie mam wątpliwości, że wielu młodych zawodników uczestniczących w turnieju Volkswagena, w przyszłości odniesie wielkie sukcesy, podobnie jak gwiazdy portugalskiej reprezentacji.” – powiedział Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen podczas ceremonii wręczenia medali. W polskiej edycji wzięło udział 16 drużyn z rocznika 2001 – 2003: Arka Gdynia, Zawisza Bydgoszcz, Korona Kielce, Lech Poznań, Jagiellonia Białystok, Wisła Kraków, Legia Warszawa, Piast Gliwice, Cracovia Kraków, GKS Bełchatów, Warta Poznań, Ruch Chorzów, Polonia Warszawa, Pogoń Szczecin, Zagłębie Lubin oraz Lechia Gdańsk. Mecze rozegrane zostały na terenach należących do Hotelu Remes, który był centrum pobytowym reprezentacji Portugalii podczas Euro 2012. Turniej wygrała drużyna Lecha Poznań - po emocjonującym finale, w którym pokonała Ruch Chorzów 6:1. Lech Poznań będzie reprezentować Polskę podczas Światowego Finału w Rzymie, który odbędzie się w 2014 r. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Finał SKODA Service Challange 2012 Międzynarodowy finał ŠKODA Service Challange 2012 wyłonił najlepszych techników i doradców serwisowych marki ŠKODA. Trzeci międzynarodowy finał ŠKODA Service Challange 2012 odbył się w dniach 21-24 marca 2013 roku w Pradze/Kosmonosach. Na końcowy etap konkursu przyjechali technicy i doradcy serwisowi ŠKODY z całego świata, którzy wcześniej zwyciężyli w eliminacjach krajowych. W tegorocznym finale udział wzięło 36 zespołów z Europy, Azji i Ameryki Południowej. Uczestnicy konkursu musieli zmierzyć się z zadaniami teoretycznymi i praktycznymi ze swoich dziedzin zawodowych. Ich dobranie odpowiadało wysokiej kompetencji i doświadczeniu wszystkich zawodników. Technicy musieli stawić czoła trzem zadaniom praktycznym z zakresu techniki ŠKODY, a doradcy serwisowi – z umiejętności miękkich. Na końcu konkursu na wszystkich czekał test z wiedzy ogólnej na temat marki ŠKODA. Zwycięzcami ŠKODA Service Challange 2012 zostali: - Najlepszy Doradca Serwisowy - János Vízkeleti z Węgier, - Najlepszy Technik Serwisowy - Thijs Veenstra z Holandii. W finale ŠKODA Service Challange 2012 brali udział również Polacy. Maciej Podlecki, reprezentujący firmę PEHAMOT Sp. z o.o. ze Szczecina, w kategorii Technik Serwisowy zajął 10. miejsce. W kategorii Doradca Serwisowy, reprezentujący firmę Wątarski Sp. z o.o. z Włocławka, startował Marek Ochocki, który uplasował się na 11. pozycji. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się w Muzeum ŠKODY. „Wraz z nowymi samochodami, zwiększają się także wymagania wobec ich serwisowania. Nasi pracownicy, którzy pozostają w codziennym kontakcie z Klientami, zapewniają bardzo wysoką jakość usług. Mają oni bezpośredni wpływ na zadowolenie i lojalność użytkowników samochodów marki ŠKODA” – powiedział Pan Havlásek, szef działu Serwis, Części i Akcesoria. Gratulujemy wszystkim zwycięzcom, dziękujemy za wyjątkowy wkład w pracę oraz profesjonalne przygotowanie do codziennych obowiązków. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. FINAŁ ZMAGAŃ ZAWODNIKÓW CITROËN RACING TROPHY POLSKA 22.RAJD DOLNOŚLĄSKI Tak wyrównanej rywalizacji nie mieliśmy w całej dotychczasowej historii Citroën Racing Trophy Polska!Przed ostatnią odsłoną rundą programu – 22. Rajdem Dolnośląskim - dwie czołowe załogi startujące Citroënami DS3 R3, dzieli zaledwie jeden punkt!Tak oto na Ziemi Kłodzkiej rozstrzygnie się trwająca od początku sezonu zacięta walka pomiędzy broniącym tytułu Janem Chmielewskim pilotowanym przez Jakuba Gerbera a ambitnie ich atakującym Szymonem Kornickim z Robertem Hundląna prawym siedzeniu. Jan Chmielewski jest bardzo doświadczonym kierowcą - startuje w cyklu Citroën Racing Trophy Polska od jego początków w 2009 roku. Rok wcześniej krakowski kierowca zdobył pierwsze miejsce w C2 R2 Teams’ Challenge, które było prekursorem obecnego programu. Chmielewski ma za sobą poprzedni i obecny sezon w Citroënie DS3 R3, więc zna wszystkie tajniki tego mistrzowskiego samochodu. Jest jednym z niewielu polskich zawodników, którego całe życie obraca się wokół rajdów. Sam stara się organizować cały zespół i dopinać budżet. Jego celem jest zdobycie w przyszłości tytułu Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej RSMP. Jego pilot, Jakub Gerber również ma na swoim koncie wiele kilometrów oesowych i spore doświadczenie. Wspólnie tworzą doskonałą załogę, w której łączą się żywiołowość i szybkość kierowcy ze spokojem i opanowaniem pilota. Na pewno będą walczyć zarówno o zwycięstwo w tegorocznym Citroën Racing Trophy Polska jak i o najwyższe miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Szymon Kornicki z Robertem Hundlą tworzą załogę już drugi sezon. Citroënem DS3 R3 dysponują od początku tego roku, więc również mieli okazję poznać wszystkie jego możliwości. Ich cechą charakterystyczną jest to, że od początku rajdu narzucają wysokie tempo i starają się nie zwalniać do mety. Szymon nie miał jeszcze okazji poznać smaku zwycięstwa w końcowej klasyfikacji programu, więc postawi wszystko na jedną kartę i jak zwykle ostro ruszy do boju od pierwszego oesu. Zawsze jest dobrze przygotowany do każdej imprezy, zarówno pod względem sprzętowym, organizacyjnym jak i fizycznym. Podobnie jego pilot Robert, który w rajdach startuje od 1999 roku. Zasiadał na prawym fotelu u wielu znanych kierowców i ma na koncie zwycięstwa w klasyfikacji generalnej rajdów do Mistrzostw Polski oraz tytuły Mistrza Słowacji zarówno w klasach jak i w klasyfikacji generalnej. Możemy być pewni, że zrobią wszystko, aby to im przypadło pierwsze miejsce w Citroën Racing Trophy Polska. Pozostałe trzy załogi, co prawda nie mają już szans na końcowe zwycięstwo, ale na pewno będą ambitnie walczyć o trzecie miejsce na podium w tegorocznej rywalizacji. Największe szanse mają Radosław Raczkowski z Łukaszem Gwiazdą, załoga trzeciego Citroëna DS3 R3. Ich plany na ten sezon, w którym zadebiutowali w Mistrzostwach Polski, zakładały poznawanie samochodu i stopniowe zbliżanie się w wynikach do bardziej doświadczonych kolegów. Teraz przed ostatnią rundą mogą powiedzieć, że cel ten zrealizowali, czego dowodem może być wygrany w klasyfikacji grupy R, ostatni oes Rajdu Polski, szutrowej rundy Mistrzostw Europy. Nieco trudniej mają dwie załogi mniejszych Citroënów C2R2 MAX, Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem oraz Tomasz Żerebecki z Maciejem Machelą. Ich samochody dysponują mniejszą mocą niż turbodoładowane deesy, ale w tym sezonie wiele razy pokazywali, że są wyjątkowo szybcy. Gryc z Kuśnierzem mają na swoim koncie kilka wygranych oesów w grupie R oraz zwycięstwa w klasie 5-tej a Żerebecki z Machelą triumfowali w CRTP w zagranicznej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajdzie Koszyc. Pewnym jest, że na ostatniej tegorocznej rundzie Citroën Racing Trophy Polska, która rozegra się na 13-tu asfaltowych oesach 22 Rajdu Dolnośląskiego, nasze załogi po raz kolejny stworzą wspaniałe widowisko, które od lat stanowi główną siłę rywalizacji zarówno w naszym krajowym czempionacie, jak i w innych zagranicznych mistrzostwach, bo Citroën Racing Trophy rozgrywane jest w aż dziesięciu różnych krajach Europy! Zapraszamy do śledzenia rywalizacji w ramach Citroën Racing Trophy Polska! Klasyfikacja Citroën Racing Trophy Polska 2012 przed Rajdem Dolnośląskim: 1. Chmielewski/Gerber DS3 R3 35 pkt 2. Kornicki/Hundla DS3 R3 34 pkt 3. Raczkowski/Gwiazda DS3 R3 16 pkt 4. Żerebecki/Machela C2R2 MAX 13 pkt 5. Gryc/Kuśnierz C2R2 MAX 13 pkt 6. Cerny/Kohout (CZ) DS3 R3 10 pkt Źrodło: Citroen
  10. NISSAN GT ACADEMY - EUROPEJSKI FINAŁ NASILVERSTONE DZIEŃ1 Najszybsi gracze w Gran Turismo5 naPlayStation z całej Europy przybyli do Silverstone - centrumbrytyjskiego sportu samochodowego - gdzie już od piątkuprzygotowują się do Europejskiego Obozu Wyścigowego GT Academy2012. W sobotę przystąpiono do realizacji trudnego zadania, jakimjest wyłonienie spośród 36 uczestników tego jedynego, któryzostanie prawdziwym kierowcą wyścigowym i w styczniu wystartuje w24-godzinnym wyścigu w Dubaju za kierownicą Nissana 370ZGT4. Inauguracja Obozu Wyścigowego odbyła się wwielkim stylu. Zawodnicy przelecieli nad Silverstone helikopterami,po czym spotkali się z zespołem doświadczonych mentorów, którzyprzez najbliższy tydzień będą im służyć radą i pomocą wczasie wyczerpujących zajęć. Pierwszego dnia sprawdzono potencjałkażdego zawodnika przed oddaniem go pod opiekę zespołu sportowychznakomitości z Silverstone. Pierwszą konkurencją był testporównawczy na Torze Stowe w Silverstone, gdzie mieści się bazaobozu. Zawodnikom oddano dyspozycji Nissany 370Zs. Jeszcze przedtestem porównawczym pod okiem członków zespołu GT Academyzawodnicy przeszli indywidualne szkolenia w 370Z na TorzePołudniowym. 36uczestników obozu wyłoniono spośród 830 000 osób, któreprzystąpiły do rywalizacji w specjalnej edycji Gran Turismo GTAcademy na PS3TM. Wcześniej osoby te musiały jeszcze pokonaćrywali w trudnych finałach krajowych. W ramach Europejskiego Obozu Wyścigowegowyodrębniono sześć mini-obozów odpowiadających sześciuterytoriom. Skład poszczególnych grup jest następujący: [TABLE=width: 680] [TR] [TD=width: 201]FRANCJA Sebastien BERTRAND Anthony DUVAL Pierre LENOIR Steven GASSIOT Quentin VANDURA Kevin BARTSCH [/TD] [TD=width: 222] WŁOCHY Andrea COSARO Andrea FASULO Darian ROJNIC Francesco Paolo BASSO MatteoMASIERA Moreno COVERI [/TD] [TD=width: 257] WIELKA BRYTANIA I IRLANDIA Daniel GLOVER David WILLIAMS Istvan DEMES Jack O'NEILL Thomas GIBSON Des FOLEY (IRL) [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 201]HISZPANIA I PORTUGALIA DiogoSOUSA (P) Hugo GONÇALVES (P) Raul PEREIRA (P) Daniel HERRERA (E) JesusSICILIA (E) Luis MUÑOZ (E) [/TD] [TD=width: 222] BENELUKS Wolfgang REIP ( SachaGORLÉ ( Maxim ANDRE ( Frank VAN GASTEREN (NL) Enrico MELE (NL) Hani AL SABTI (NL) [/TD] [TD=width: 257] SZWAJCARIA, AUSTRIA, POLSKA Rolf UELTSCHI (CH) Guillaume BLANC (CH) ChristophSTINGEDER (A) MatthiasREISNER (A) Tomasz BOGUSŁAWSKI (PL) Krystian KORZENIOWSKI (PL) [/TD] [/TR] [/TABLE] Zawodnicy trafili pod opiekę mentorów zimponującym doświadczeniem w wyścigach. Są to: kierowcy Formuły1 Johnny Herbert (Wielka Brytania), RenéArnoux (Francja),VitantonioLiuzzi (Włochy), SébastienBuemi (Szwajcaria) i Dani Clos(Hiszpania), kierowcy samochodów sportowych Bas Leinders (Belgia),Rob Barff (Wielka Brytania), FranckMailleux (Francja) oraz absolwenciGT Academy Lucas Ordoñez (Hiszpania), Jordan Tresson (Francja) iJann Mardenborough (Wielka Brytania), a także kierowca ścigającysię samochodami turystycznymi Tim Coronel (Holandia). Na zakończenie dnia cały obóz GT Academyprzeniósł się na pobliski tor kartingowy, na którym rozegrano dwawyścigi. Cała grupa 36 zawodników wyjechała na tor jednocześnie,ale klasyfikację przeprowadzono w taki sposób, aby wyłonićmistrzów w ramach każdego z sześciu terytoriów. Zwycięstwobędzie dla nich przepustką do finału zaplanowanego na dwa ostatniedni obozu. Przebieg Obozu Wyścigowego GT Academy 2012 można śledzić naróżnych platformach, w tym: www.facebook.com/GTAcademy;www.twitter.com/GTAcademy;www.youtube.com/gtacademyeurope;http://www.flickr.com/photos/gtacademyeuropep. Komentarzepo pierwszym dniu Obozu Wyścigowego Zwycięzca pierwszej edycji GT Academy w 2008roku, Lucas Ordoñez (Hiszpania): „Rozmach tegorocznego obozu robiwrażenie. Mamy aż 36 uczestników. Zmienił się też format.Cieszę się, że obóz tak się rozrasta, że pracuje przy nim tyleosób i że organizowanych jest tyle zajęć, w tym mnóstwo naprawdętrudnych wyścigów. Jestem zadowolony, że mogę tu być, chociażczuję, że powinienem pomagać przede wszystkim Hiszpanom iPortugalczykom. Trudno jest mi także podejmować decyzje pod presjączasu". Zwycięzca drugiej edycji GT Academy w 2010roku, Jordan Tresson (Francja): „Cały dzień spędziłem zFrancuzami, dlatego jeszcze nie poznałem pozostałych uczestników.Z tego, co zdążyłem się zorientować, są to mocni zawodnicy,których jak zwykle czeka trudna walka. Cieszę się jednak, żejestem tylko obserwatorem, a nie jednym z nich. Dzięki temu mogęsię zrelaksować i traktować całą imprezę bardziej jak rozrywkę.Przynajmniej do najbliższego piątku, kiedy sam będę startował wWytrzymałościowych Mistrzostwach Świata na Silverstone". „Udzieliłem już zawodnikom kilku rad.Przede wszystkim muszą oni słuchać instruktorów - to jestnajważniejsze w całym tygodniu - ale także czerpać radość, ztego co robią, ponieważ mogą nauczyć się wielu rzeczy opróczszybkiej jazdy. To ciężka praca, ale warto ją wykonać". Zwycięzca GT Academy z 2011 roku, JannMardenborough (Wielka Brytania): „To wspaniale, że GT Academyrozwija się i ma się coraz lepiej. Mamy dużo więcej czasu naSilverstone, dzięki czemu możemy organizować interesujące formyrywalizacji dla zawodników". „Wśród Brytyjczyków jest paru dobrzezapowiadających się kierowców, ale staram się też obserwowaćinnych. Zauważyłem Portugalczyka, który jest naprawdę szybki. Jakzwykle silna ekipa przyjechała z Francji. Jestem pewien, że wkażdej grupie znajdzie się przynajmniej jeden szybki kierowca, alenie ulegajmy pierwszemu wrażeniu - to dopiero pierwszy dzień iniewykluczone, że niektórzy nieco później pokażą, na co ichstać lub wykorzystają to, czego nauczyli się od mentorów". „Moim zadaniem, które realizuję wspólniez RobemBarffem i Johnnym Herbertem, jest wyłowienie szybkichBrytyjczyków i śledzenie ich rozwoju jako kierowców przeznajbliższe dni. Cieszę się, że mogę obserwować funkcjonowanieGT Academy niejako z drugiej strony barykady. Przyglądam siękierowcom i jestem pewien, że czeka nas bardzo interesującytydzień!". Tomasz Bogusławski, zawodnik z Polski, którapo raz pierwszy uczestniczy w GT Academy: „Po dzisiejszym dniudochodzę do wniosku, że finał krajowy w Warszawie to byłaniedzielna przejażdżka! Poziom zawodników jest bardzo wysoki. Tobardzo intensywne doświadczenie. To wspaniale, że mogę rywalizowaćw tylu różnych konkurencjach jeżdżąc różnymi samochodami. Taknaprawdę nie wiem jeszcze, czego powinienem się spodziewać w tymtygodniu. Wiem za to, że czekają mnie niespodzianki. Sądzę też,że już za kilka dni organizatorzy będą zaskoczeni naszym tempem,kiedy bardziej przyzwyczaimy się do miejsca i okolicy". „Pomoc ze strony Sebastiena Buemiego jestogromna. Pokazał nam jak przejeżdżać krawężniki i zakręty.Uczę się od niego mnóstwa rzeczy. Nigdy nie jeździłem gokartem,nie mówiąc o prowadzeniu takich samochodów, więc to dla mniewspaniała przygoda i mogę być z siebie dumny". „Sam jeszcze nie do końca mogę uwierzyć, że znalazłem sięwśród najlepszych graczy i spotkałem takie sławy, jak JohnnyHerbert. Muszę się jednak skoncentrować i zrobić na nichwrażenie, jeżeli chcę przejść do kolejnych etapów. To dla mniewspaniała motywacja". Źródło: Nissan
  11. Wielkifinał wyprawy Mazdy „Północ – Południe SKYACTIV” z udziałemHaliny Mlynkovej i Łukasza Nowickiego. WyprawaMazdy „Północ-Południe SKYACTIV” dotarła do mety. Właśniezakończyła się dwutygodniowa podróż Haliny Mlynkovej i ŁukaszaNowickiego w ramach projektu Północ-Południe SKYACTIV,realizowanego przez Mazdę. Halina i Łukasz pokonaliponadcztery tysiące kilometrów. Zwiedzili najpiękniejsze, chociażnadal mało znane zakątki północnej i południowej Polski.Jednocześnie trwało głosowanie internautów na ulubioną częśćPolski i na ciekawszą trasę. Polacy wybrali Północ z wybrzeżemMorza Bałtyckiego i Mazurami, finalnie głosując na wyprawę HalinyMlynkovej. Jednakże to piękno Tatr z Doliną Kościeliską doceniliinternauci i to właśnie ona zebrała najwięcej głosów wkonkursie na najciekawsze miejsce w Polsce. Oswoich wyprawach gwiazdy opowiadały codziennie na Facebooku iantenie radia RMF, a pokonaną przez nich trasę można zobaczyć waplikacji Północ- Południe (http://bit.ly/PolnocPoludnie),gdzie odbywało się głosowanie na wybrany region. Stosunkiemgłosów 57% do 43% zwyciężyła Północ i Halina Mlynkova oraz jejtowarzyszka w podróży, czyli Mazda MX-5.Internauci mogli równieżdodawać własne propozycje miejsc wartych odwiedzenia w Polsce.Autor najciekawszego zdjęcia z opisem, które przedstawiało właśnieDolinę Kościeliską otrzymał nagrodę – weekend z Mazdą MX-5. Wramach wyprawy „Północ-Południe” Halina Mlynkova przemierzałapółnocną Polskę kultowym roadsterem Mazda MX-5, odwiedzającmiędzy innymi Jezioro Turkusowe koło Międzyzdrojów i ruchomewydmy, w skansenie w Klukach spotkała przemiłą, starsząautostopowiczkę, która opowiedziała jej historie swojego życia.Dotarła też do krzywego domu w Szymbarku i Grot Mechowskich,zagubiła się odrobinę w lasach Mirachowskich i podziwiaławiadukty w Stańczykach, a zakończyła swą podróż w DolinieRospudy na Suwalszczyźnie. ŁukaszNowicki testował najnowszą Mazdę CX-5 na górskich zakrętach ipodjazdach południa Polski. Zwiedził Zamek Grodziec, gdzie czekałogo „rycerskie” przyjęcie, stuletnią zaporę na rzece Bóbr itajne laboratoria Hitlera z czasów II wojny światowej, wmiejscowości Kamienna Góra. Wdrapał się na szczyt śląskiejFudżijamy i strzelał z armaty w Twierdzy na Srebrnej Górze. Dotarłdo Pcimia i Zamku w Odrzykoniu, w którym spotkał nowożeńców zzepsutym autem i zaoferował im podwiezienie. Na Małpią Wyspę naJeziorze Rożnowskim dotarł kajakiem, by znów przesiąść się doswojej Mazdy CX-5 i przemierzyć bieszczadzkie serpentyny,podziwiając stare cerkwie i znów trafiając na autostopowiczów. Atak opowiadają o swoich przygodach Halina i Łukasz: „To byłafantastyczna podróż, emocjonująca jazda roadsterem MX-5, aż sięnie chciało kończyć i wracać do rzeczywistości. Spotkałam podrodze tylu przyjaznych ludzi, wysłuchałam czasem historii ichżycia, odwiedziłam tak piękne miejsca, że będę tę wyprawęwspominać z uśmiechem jeszcze długo” powiedziała HalinaMlynkova. Łukasz z kolei doceniał uroki prawdziwie męskiej wyprawyw góry, podczas której odkrył zalety Mazdy CX-5: „PołudniePolski to piękne tereny, ale bardzo wymagające drogi, zarówno dlakierowcy, jak i samochodu. Mazda świetnie sobie radziła na stromychpodjazdach, szutrowych terenach, a nawet w szczerym polu. Z uśmiechemwspominam szczególnie przystanek w Pcimiu, gdzie okazało się, żenie mam gdzie przenocować i zdecydowałem się na nocleg w bagażniku– po złożeniu jednym ruchem oparć foteli dysponowałem takwielką przestrzenią, że spokojnie zmieściłaby się tu całarodzina”. Wynikigłosowania w obu konkursach potwierdzają, że zarówno północna,jak i południowa Polska mają swoje powody do dumy, a liczbapięknych i nieodkrytych jeszcze miejsc na mapie zachęca do tego, byodkrywać je samodzielnie podczas samochodowych wypraw. Źródło: Mazda Motor Poland
  12. To chyba też Toruń 2011
  13. <iframe src="http://player.vimeo.com/video/30514435?color=c9ff23" width="600" height="255" frameborder="0" webkitAllowFullScreen allowFullScreen></iframe> Autor: Łukasz Kaliszewski
  14. http://www.rallycross.pl/czytaj99.html
  15. Red Bull As w Karcie ť Finał w Warszawie <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=XoAzJsqQfZo?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=XoAzJsqQfZo?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  16. czarna mamba Lotus vs Shelby GT500++ finał Turbo Plus <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=CjHOf5FmK80&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=CjHOf5FmK80&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  17. Finał Grand Prix w Lesznie 24.04.2010 1 podejście Upadek Sajfutdinova http://www.youtube.com/watch?v=-9EG5k-yC-I
  18. Finał Gecko Cup Warszawa - Litewskie Corrado 9:15 na 1/4mili <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=lHR568VIfKU&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=lHR568VIfKU&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  19. Finał Pucharu Polski '09 <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=NGNup6H-RkE&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=NGNup6H-RkE&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  20. Niesamowity finał teleturnieju "1 z 10" <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=4K1lL-TnMWw&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=4K1lL-TnMWw&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Hehe gościu dobry [/b]
  21. info: http://www.carracing.pl/index.php/2008/11/final-ta-2008/
  22. Relacja: http://www.carracing.pl/index.php/2008/10/final-superoes-18102008/#more-7690
  23. http://www.carracing.pl/index.php/2008/10/otwarty-puchar-polski-wst-runda-5/
×