Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'europie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 66 wyników

  1. Rekordowy 2014 rok: sprzedaż marki Jeep wzrosła w Europie o 70%. Liczba zarejestrowanych w Europie Jeepów rośnie trzeci rok z rzędu, a grudzień 2014 roku był czternastym miesiącem ciągłego wzrostu. Wzrost w 2014 roku wyniósł 70%. W 2014 roku Jeep był marką, której tempo wzrostu na tle całej Europy było najszybsze (źródło ACEA). W grudniu nowy Jeep Renegade odniósł podwójny sukces: otrzymał prestiżowych 5 gwiazdek Euro NCAP oraz pierwsze miejsce we Włoszech wśród najlepiej sprzedających się samochodów w tym segmencie. Z europejskich portów wyruszają pierwsze Jeepy Renegade przeznaczone na rynki pozaeuropejskie, głównie dla Ameryki Północnej. Wśród inicjatyw podjętych przez markę Jeep w 2014 roku, największy sukces związany jest z powstaniem Jeep Owners Group (JOG) oraz przekroczeniem liczby 2 milionów fanów na Facebooku. Rok 2014 był rekordowym dla marki Jeep, zarówno pod względem sprzedaży, jak i inicjatyw oraz wydarzeń towarzyszących wprowadzeniu na rynek nowych modeli, które miały miejsce w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). Sukces potwierdzony jest również gwałtownie rosnącą liczbą fanów na kanałach społecznościowych marki, biorąc pod uwagę wszystkie oficjalne strony Jeepa na Facebooku w regionie EMEA, liczba ta obecnie wynosi dwa miliony fanów, przy niesamowitych skokach popularności w niektórych krajach (we Włoszech na przykład, w ciągu jednego roku liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła o 600%). Rekordowa liczba zarejestrowanych pojazdów w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). W 2014 roku liczba zarejestrowanych samochodów Jeep osiągnęła bezprecedensowy jak dotąd poziom, w tym 42% wzrost w regionie EMEA i 70% w samej Europie (EU 28 + EFTA), odnotowując rekordowe wyniki w wielu największych krajach, wśród których na największą uwagę zasługuje Francja ze swoimi 110% wzrostu, Włochy- 95%, po nich Belgia - 87%, UK - 75% i Niemcy - 50% wzrostu. Grudzień był czternastym z rzędu miesiącem wzrostu rok do roku, zarówno na poziomie regionu, jak i w wielu głównych krajach, takich jak na przykład: Rosja, Włochy, Niemcy, Francja, Belgia i Szwajcaria. Na poziomie produktu, na sukces wpłynęły doskonałe wyniki flagowego Grand Cherokee, który przez cały 2014 rok był stale obecny na pierwszych miejscach pod względem sprzedaży, zarówno w klasyfikacji europejskiej, poprawiając swój wynik o 3 pozycje w stosunku do ubiegłego roku, jak i w niektórych głównych krajach europejskich, w tym na przykład w Niemczech. We Włoszech Grand Cherokee zajmował pierwsze miejsce w swoim segmencie przez 5 z 12 miesięcy, w tym w grudniu, zamykając rok na drugim miejscu. Poza tym, Grand Cherokee był drugim najczęściej sprzedawanym samochodem w Szwajcarii i w Polsce w tym segmencie. Trzeba podkreślić, że w 2014 r. w Polsce marka Jeep odnotowała rekordową sprzedaż z wynikiem 1674 sprzedanych samochodów i wzrostem o imponujące 51,4% w stosunku do roku ubiegłego.Pierwszą nowością produktową Jeepa w 2014 roku był nowy Cherokee debiutujący w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie, który odnotował najwyższą sprzedaż od 2008 roku po dzień dzisiejszy i pozwolił na podwojenie sprzedaży marki w tym segmencie, przekraczając liczbę miesięcznie zarejestrowanych aut poprzedniej generacji w ciągu roku. Nowy Cherokee odebrał wiele nagród, wśród których na szczególną uwagę zasługuje tytuł „Best Small SUV” przyznany w ramach „Car Of The Year Awards 2014” na Bliskim Wschodzie, jak i tytuł „SUV of the Year” nadany przez Association of Scottish Motoring Writers. Nowy Renegade, najmłodsze „dziecko” w rodzinie Jeepa, które naznacza wejście marki do segmentu kompaktowych SUVów, jest sprzedawany we Włoszech od końca września, natomiast od października w pozostałych, głównych krajach europejskich. Plasujący się od razu na liście „top ten" najlepiej sprzedających się we Włoszech aut w swojej kategorii, w grudniu Jeep Renegade zajął pierwsze miejsce w swoim segmencie. Z Salerno do San Diego: pierwsze Jeepy Renegade docierają do Ameryki Północnej. W styczniu rusza wysyłka pierwszych partii Jeepów Renegade przeznaczonych na rynki spoza Europy, w tym głównie do Ameryki Północnej. Najpierw z Southampton i Antwerpii, później z Salerno i Civitavecchia, w różnych kierunkach popłyną statki o zdolności przewozowej od 300 do 500 sztuk w przypadku najmniejszych statków, do prawie 3.000 sztuk w przypadku tych największych, a sama przeprawa potrwa od 2 do 3 tygodni. Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Jeepa Renegade.Nowy Jeep Renegade zdobył prestiżowych pięć gwiazdek Euro NCAP, z końcową punktacją 80/100, uzyskaną dzięki uzyskaniu 87% w zakresie ochrony dorosłych, 85% w zakresie ochrony dzieci oraz pozytywne wyniki w głównych testach. Tak wysoki wynik Renegade uzyskał dzięki innowacyjnej „architekturze 4x4 Small Wide” oraz najbardziej nowoczesnym technologiom bezpieczeństwa aktywnego, takim jak dostępny po raz pierwszy w tym segmencie system „Front Collision Warning Plus”. Jeep Owners Group (JOG) dostępny w 9 krajach europejskich.2014 był rokiem, w którym pojawił się również Jeep Owners Group (JOG), jedyny oficjalny klub Jeepa i grupa społecznościowa zarządzana przez markę centralnie, aktywna już w 9 krajach europejskich. JOG jest „miejscem”, w którym marka spotyka się z tzw. „Jeepersami”, posiadaczami samochodów i fanami marki, integrując się z już istniejącymi lokalnymi klubami. Jeep Owners Group obecny jest również w głównych sieciach społecznościowych, za pośrednictwem specjalnych kanałów umożliwiających użytkownikom otrzymywanie informacji i współpracę z członkami społeczności, jako prawdziwymi ambasadorami marki w świecie. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Nissan wyznacza odważny kierunek rozwoju w Europie ˇ Crossovery, samochody elektryczne i technologie autonomiczne integralnymi elementami strategii marki ˇ Najnowocześniejsze, najmocniejsze i najbardziej spójne portfolio produktów w historii Nissana ˇ Inwestycje w badania i rozwój przesuwają granice innowacyjności Nissan potwierdza swoją strategię wzrostu w Europie, wyznaczając precyzyjną ścieżkę do uzyskania pozycji najbardziej pożądanej marki azjatyckiej. Crossovery, samochody elektryczne i technologie autonomiczne mają odegrać kluczową rolę w realizowaniu tych aspiracji, a Nissan będzie bronił swojej pozycji lidera w tych obszarach i starał się ją umacniać. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Nissan wprowadził na rynek 12 nowych modeli w Europie i sprzedał ponad 724 000 pojazdów. Firma zaspakaja gwałtownie rosnący popyt w segmencie crossoverów poprzez zaoferowanie nowych wersji modeli Qashqai, Juke i X-Trail, ustanawia kolejne rekordy w segmencie samochodów elektrycznych oraz zapewnia powszechny dostęp do emocji za kierownicą wersji NISMO. Nissan potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz odważnego wzornictwa, znakomitej jakości i powszechnego dostępu do technologii prezentując nowy, atrakcyjny model koncepcyjny Sway, zapowiadający nowe pomysły w segmencie małych samochodów. „Odnotowujemy wzrost już piąty rok z rzędu. Nasze podejście do wzmacniania marki Nissan oraz oferty jej produktów i usług najwyraźniej się sprawdza. Będziemy nadal inwestować w silną bazę produkcyjną w Europie i mamy doskonałe perspektywy na wzrost w tym regionie” – powiedział Paul Willcox, prezes Nissan Europe. „Osiągamy najlepsze wyniki sprzedaży w Europie w dotychczasowej historii marki – w ciągu 5 lat poprawiliśmy je o 50%. Nowe wersje modeli Qashqai, Juke i X-Trail, sprzedawane w liczbie ponad 410 000 egzemplarzy rocznie, wzmacniają pozycję Nissana w segmencie crossoverów” – dodał. Duże zaplecze produkcyjne Nissana w Europie będzie stymulować wzrost firmy, umożliwiając marce zwiększenie udziału w 65% rynków w Europie, na których jest obecna. Colin Lawther, starszy wiceprezes ds. produkcji, łańcucha dostaw, zarządzania i zakupów w Europie, powiedział: „W zeszłym roku finansowym wyprodukowaliśmy ponad 675 000 pojazdów marki Nissan w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji. Jesteśmy siłą, z którą trzeba się liczyć na największych rynkach w Europie, o czym świadczą dane dotyczące sprzedaży”. Oprócz bardzo dobrych wyników sprzedaży i dużej skali produkcji sukcesem Nissana jest także obecność w najszybciej rozwijających się segmentach, takich jak samochody elektryczne. W 2014 r. firma sprzedała w Europie 15 000 egzemplarzy modelu LEAF. Na rok, w którym mija piąta rocznica obecności Nissana LEAF na rynku, Nissan przygotował kolejne nowości w segmencie samochodów elektrycznych: siedmiomiejscową wersję e-NV200 oraz edycję specjalną modelu LEAF. Nissan nadal kształtuje przyszłość mobilności, inwestując znaczące środki w badania i rozwój w celu udostępniania pionierskich technologii jak najszerszej grupie klientów. Firma będzie starała się wprowadzić na rynek samochody autonomiczne nie później niż w 2020 r., opierając zróżnicowaną ofertę w tym zakresie na rozwiązaniach cechujących się prostotą, bezpieczeństwem i dostępnością. Wiele z tych futurystycznych innowacji Nissan oferuje już dziś jako lider w zakresie takich rozwiązań, jak ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system kontroli odległości, system kamer 360° czy ostrzeganie o pojeździe w martwym polu. „Przez ostatnie lata całkowicie zmieniliśmy wizerunek Nissana w oczach klientów. Zasłynęliśmy tym, że oferujemy to, co najlepsze, jak największej grupie klientów – w dodatku jako pierwsi. Już dziś mamy w swojej ofercie nagradzane crossovery, samochody elektryczne oraz technologie niezbędne do autonomicznej jazdy, takie jak pakiet Safety Shield czy system kamer 360°” – dodał Willcox. źródło: NISSAN
  3. Flagowy salon Hyundaia znajduje się we Frankfurcie, niedaleko europejskiej siedziby marki Do końca 2014 roku 200 salonów Hyundaia w Europie będzie miało nowe oznakowanie Nowoczesne podejście do wykorzystania przestrzeni i doboru wyposażenia wpłynie na wzmocnienie standardów obsługi Klienta Hyundai otworzył największy w Europie salon dealerski odzwierciedlający nowe, globalne standardy marki w zakresie oznakowania i wyposażenia salonów. Zlokalizowany we Frankfurcie obiekt powstał w niewielkiej odległości od siedziby przedstawicielstwa marki Hyundai w Europie i jest jednym z 200 europejskich salonów reprezentujących nowe, wizualne standardy marki. Liczącą w sumie 2 466 m² przestrzeń sprzedażową zaaranżowano na dwóch piętrach, natomiast strefa serwisowa zajęła 2 000 m². Operatorem obiektu będzie nowy partner w sieci Hyundaia, firma Delta Automobile. Wprowadzenie nowego wizerunku salonów jest naturalną konsekwencją polityki Hyundaia, dążenia do oferowania Klientom jakości ponad ich oczekiwania i zdobycia statusu najbardziej przyjaznej i lubianej marki motoryzacyjnej. ”Wszystkie działania podejmujemy z myślą o satysfakcji naszych Klientów i ta sama przesłanka wpłynęła na decyzję o stworzeniu nowego projektu salonów dealerskich. Odpowiednia aranżacja przestrzeni sprzedażowej i serwisowej pozwoli Klientom na jeszcze lepsze poznanie naszej marki.” – powiedział Byung Kwon Rhim, Prezes Hyundai Motor Europe. W zewnętrznych elementach architektonicznych dominuje ciepły brązowy kolor, a wnętrze jest przestrzenne i jasne dzięki aranżacji wykorzystującej w maksymalnym stopniu światło dzienne. Do 2018 roku, wszystkie salony Hyundaia na świecie (6 000) będą spełniały nowe standardy wizualne i aranżacyjne marki. źródło: Hyundai Motor Poland
  4. Po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym w Europie - turyński zakład Abarth`a na Google Street View. · Emocjonująca wirtualna podróż do siedziby marki spod znaku Skorpiona, by poznać całą gamę produktów poprzez wyjątkowe doświadczenie full immersion. · Dostęp przez oficjalną stronę internetową Abarth i platformę Google Maps. · Oprócz samochodów i miejsc ich produkcji, innowacyjne narzędzie - ewolucja aktualnego katalogu - umożliwia poznanie zestawów tuningowych, akcesoriów oraz produktów merchandisingowych z logo Abarth. · Projekt został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu za pomocą Oculus Rift, rewolucyjnych gogli, które pozwalają „zanurzyć się” w wirtualnej rzeczywistości. Po raz pierwszy w Europie, marka samochodowa „otwiera” drzwi swojego zakładu, wykorzystując technologię Google Street View. Powstaje w ten sposób „Virtual Tour Abarth”, wyjątkowe doświadczenie full immersion, pozwalające odkryć turyński zakład Abarth`a, w którym dzięki pasji i know-how powstają wyjątkowe samochody. Zrealizowana przez agencję kreatywną xister z dostępem przez oficjalną stronę Abarth i platformę Google Maps, sugestywna podróż umożliwia użytkownikowi zwiedzenie każdego zakątka siedziby marki spod znaku Skorpiona. Podróż rozpoczynamy w showroomie, gdzie wystawione są historyczne modele, samochody Racing i nowa gama Abarth`a. Następnie spacerujemy korytarzami, w których podziwiamy dziedzictwo i historię marki, docierając do miejsca, gdzie w sugestywny sposób odtworzono biuro Karla Abarth`a. Fascynująca podróż dociera do serca zakładu, na halę warsztatową: tu znajdują się podnośniki, na których umieszczone są samochody, przy których pracują mechanicy, poszczególne działy techniczne, gdzie auta są montowane oraz kabina lakiernicza. Innowacyjne narzędzie pozwalające odkryć gamę Abarth`a, z możliwością „surfowania po” wszystkich samochodach w wizualizacji 360° wewnątrz kabiny. Najciekawszą strefą, którą z pewnością należy odwiedzić jest obszar dedykowany Abarth`owi 695 Biposto, prawdziwe „wirtualne atelier”, gdzie możemy podziwiać go pod każdym kątem, zarówno nadwozie, jak i wnętrze, a także poznać dzięki rysunkom technicznym i filmom video jego ekskluzywne wyposażenie oraz zastosowane technologie. Wirtualna podróż Abarth`a gwarantuje zatem wyjątkowe doznania podczas odkrywania świata i wartości spod znaku Skorpiona. Dzięki licznym hotspotom, obecnym na każdym ekranie surfowania, którym odpowiadają zakładki ze szczegółowymi informacjami, użytkownik może przeglądać fascynujące multimedialne zawartości. Dodatkowo, dzięki zindywidualizowanemu graficznemu interfejsowi Abarth oraz intuicyjnym przyciskom surfowania emocjonująca podróż online na Street View jeszcze bardziej wciąga, dzięki funkcjom zoom, fullscreen, automatyczny widok 360°, help i wielu innym narzędziom. Wirtualna podróż do zakładu Abarth`a w Turynie jest doskonałą okazją, by odkryć całą gamę produktów bezpośrednio w miejscu, gdzie są one produkowane. Nie tylko samochody, ale także zestawy tuningowe, akcesoria i produkty merchandisingowe zaprojektowane dla pasjonatów marki Skorpiona. Ten innowacyjny projekt jest pierwszym krokiem Abarth`a w kierunku „nowej ery” marki, która raz jeszcze potwierdza ogromne zaangażowanie i umiejętność dostosowania się do otaczającej nas rzeczywistości technologicznej. Narzędzie stanowi ewolucję aktualnego katalogu, umożliwiając wygodniejsze przeglądanie zawartości i szybszą aktualizację, pozwalającą przeżyć „Abarth experience” w wizualizacji 360°. Projekt „Virtual Tour Abarth” został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu za pomocą Oculus Rift, rewolucyjnych gogli, które pozwalają „zanurzyć się” w wirtualnej rzeczywistości, odtwarzając w 3D miejsca znane z codziennego życia, w tym przypadku turyński zakład i hale montażowe Abarth`a. Technologia zastosowana w goglach Oculus Rift umożliwia poruszanie się w świecie wirtualnym, obracając jedynie głowę, tak jak robimy to w rzeczywistości. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Największy zlot Garbusów w Europie: Travemünde, Volkswageny i muzyka - Jubileuszowy dziesiąty zlot Beetle Sunshinetour - Ponad 470 samochodów i ponad 3 tysiące gości z całego świata na bałtyckiej plaży Poznań, 18 sierpnia 2014 r. – Od piątku w Travemünde nad Bałtykiem trwał największy prywatny zlot miłośników zaokrąglonych Volkswagenów (Garbusy, New Beetle, Beetle): Beetle Sunshinetour. Wzięło w nim udział ponad 470 oryginalnych pojazdów. Muzyczną atrakcją był koncert gwiazdy „Voice of Germany” Ole „Soul” Feddersena, który w duecie z Nathalie Dorra wykonał utwór skomponowany specjalnie na Sunshinetour. Wśród gości był między innymi Sidney Hoffmann, znany z serii programów PS-Profi, z przyjaciółką Leonie – ubiegłoroczną Miss Tuning. Podczas jubileuszowego zlotu na plaży Travemünde można było podziwiać trzy generacje Garbusów, najstarsze sprzed sześćdziesięciu lat. Na imprezę zgłosiło się tak wielu uczestników, iż punkt startu przeniesiono na lotnisko w Lubece. Z Lubeki konwój przejechał do Brügmanngarten w Travemünde. Po raz pierwszy oprócz fanów z Europy i Chin, udział wzięli także miłośnicy Garbusów z Meksyku i Korei. O muzyczną oprawę weekendu zadbali Urban Beach Band, Projekt Carramba i didżej oraz Ole Feddersen z zespołem. Jedną z atrakcji Beetle Sunshinetour jest konkurs na najlepsze przebranie dla uczestników i samochodów. W tym roku można było podziwiać Garbusy w wersji anioł i diabeł, 4-cylindry, Rock’n’Roll, Garbusa weselnego i Garbusa-żaglówkę. Tytuł „Najpiękniejszego plażowego Garbusa Roku” zdobył Erick Siegel, specjalista od budowy nadwozi i samochodów, który nakładem ponad 1000 roboczogodzin zmienił swojego Beetle w szlachetnego pickupa z poszyciem z drewna teakowego. Nawet jego pies miał swoje miejsce na skrzyni ładunkowej, pokryte taką samą skórą, jak fotele w kabinie kierowcy. Beetle pickup holował przyczepę kampingową Eriba, której nowy lakier i nowe wyposażenie wnętrza zachwyciły innych fanów i zagwarantowały Erickowi Siegel zwycięstwo w konkursie. Organizatorka Gabrielle Kraft była zachwycona kreatywnością uczestników: „Co roku w Travemünde możemy podziwiać inne pomysły.” Także Volkswagen, wieloletni partner imprezy, przywiózł w tym roku kilka motoryzacyjnych ciekawostek. Wielkim zainteresowaniem publiczności cieszył się 560-konny Beetle GRC z amerykańskiej serii wyścigów RallyCross, przyspieszający do 100 km/h w 2,1 sekundy. Wyścigowy debiut tego auta planowany jest na wrzesień w Los Angeles. Można było także obejrzeć model Beetle Dune - studyjną wersję cross oraz model specjalny Beetle Cabriolet Karmann. Volkswagen R zaprezentował model Beetle Cabriolet1 o mocy 210 KM z wyposażeniem wewnętrznym i zewnętrznym R-Line. Pakiet ten obejmuje między innymi specjalne zderzaki w stylu „R” z czarnymi, karbowanymi wlotami powietrza z przodu i dyfuzorem z tyłu, sportowe fotele pokryte charakterystyczną tkaniną Kyalami lub skórą Vienna, sportową kierownicę obszytą skórą oraz aplikacje dekoracyjne Dark Vanadium. Po raz pierwszy na zlocie obecne były Oryginalne akcesoria Volkswagen – w VW Lifestyle Shop oferowano bogaty asortyment akcesoriów do Beetla. Zespół ufundował również specjalną nagrodę dla Hansa-Jürgena Schulza, który brał udział we wszystkich dziesięciu zlotach Beetle Sunshinetour – elegancką skórzaną kurtkę z Beetle Kollektion. [1] Zużycie paliwa Beetle Cabrio 2.0 TSI w l/100 km: 10,0 (w cyklu miejskim)/ 6,1 (w cyklu pozamiejskim)/ 7,5 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 174 (w cyklu mieszanym), klasa efektywności: E. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Hyundai konsekwentnie umacnia swoją pozycję w Europie w 2014 roku Wiodąca w branży sprzedaż marki Hyundai do Klienta indywidualnego i korporacyjnego Modele dedykowane na rynek europejski najbardziej popularne wśród nabywców Fabryki Hyundaia w Europie wyprodukują w 2014 roku 500 000 samochodów Sprzedaż Hyundaia w Europie wzrosła w 2014 roku dzięki popularności wśród nabywców modeli dedykowanych na rynki europejskie. Na pięciu wiodących pod względem sprzedaży rynkach w Europie¹ Hyundai zwiększył w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku sprzedaż do Klienta indywidualnego i flotowego odpowiednio o 13,1% i 17,8% wyprzedzając branżę w obu sektorach. ”Hyundai koncentruje się na zwiększeniu sprzedaży w wybranych obszarach, zamiast dążyć do wzrostu udziału w rynku za wszelką cenę. Europejskie fabryki Hyundaia mają znaczny wpływ na nasz sukces.” - powiedział Allan Rushforth, Wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe. Zdolności produkcyjne dwóch fabryk Hyundaia zlokalizowanych w Czechach i Turcji to 500 000 samochodów rocznie. Przewiduje się, że zostaną one maksymalnie wykorzystane w tym roku, dzięki popytowi na modele dedykowane na rynki europejskie. W pierwszej połowie 2014 roku Hyundai wyprodukował w Czechach 159 529 samochodów, co stanowi 2,6% wzrost w stosunku do 2013 roku. Liczba aut sprzedanych na terenie Unii Europejskiej, pochodzących z Czech wzrosła o 5% rok do roku, a 70% produkcji trafiło na rynki państw członkowskich. Popularny SUV ix35, jeden z trzech modeli produkowanych w fabryce w Nošovicach, sprzedał się w liczbie 46 610 co stanowi 6% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. 40 800 egzemplarzy tego modelu trafiło do Klientów poza Unią. Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Francja i Hiszpania Fabryka Hyundaia w tureckim Izmit wyprodukowała ponad 100 000 samochodów w pierwszej połowie roku, z czego 50% stanowił model i10 Nowej Generacji. Nowy reprezentant segmentu A, którego produkcja rozpoczęła się na początku tego roku sprzedał się w liczbie 42 344 egzemplarzy w okresie od stycznia do czerwca, co stanowi 42% wzrost w stosunku do poprzednika. Fabryka, w której powstaje także model i20 - reprezentant segmentu B, wyprodukowała już ponad milion samochodów. ”Popyt na samochody produkowane w Europie znacznie wzrósł w tym roku, co jest bardzo motywujące. Jednocześnie globalny popyt na te modele umożliwia nam skoncentrowanie się na rozwijaniu naszego europejskiego biznesu w sposób organiczny, bez potrzeby sztucznego stymulowania wzrostu.” - skomentował Allan Rushforth. ”Zakładamy, że zbalansowanie naszego udziału w rynku nastąpi w efekcie ofensywy produktowej, którą rozpoczniemy jeszcze w tym roku.” – dodał. Udział Hyundaia w rynku europejskim w pierwszej połowie tego roku wyniósł 3,2% (219 617 zarejestrowanych samochodów) według danych opublikowanych przez Europejską Agencję Motoryzacyjną ACEA. Źródło: Hyundai Motor Poland
  7. • Hyundai zwiększa moce produkcyjne fabryki w Turcji do 200 tys. samochodów rocznie • Inwestycja wartości 475 mln euro stworzy nowe miejsca pracy i wzmocni sieć dostawców • Do 2014 r. w Europie produkowanych będzie 90% samochodów sprzedawanych na tutejszych rynkach Hyundai zakończył rozbudowę swojej fabryki w Turcji i tym samym zwiększył moce produkcyjne w Europie do 500 tys. sztuk rocznie. Wybudowany w 1997 roku, w tureckim ĺzmit, Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) jest najdłużej działającym zakładem produkcyjnym firmy poza Koreą Południową. Pierwotnie fabryka była w stanie produkować 60 tys. samochodów rocznie, jednak od 2007 r. jej moce wzrosły do 125 tys. samochodów. Dzięki ostatnim inwestycjom, do 2014 fabryka będzie w stanie produkować 200 tys. samochodów rocznie. Powstawać tu będzie nowy model Hyundai i10, który dołączy do produkowanego już i20. W ślad za sukcesem fabryki HAOS, w którą Hyundai zainwestował ponad 1 mld euro, firma wybudowała w 2008 r. drugi zakład w Europie, w czeskich Nošovicach. Powstała jedna z najnowocześniejszych fabryk, z której już w pierwszym roku wyjechało 114 tys. samochodów, a w maju br. z taśmy produkcyjnej zjechał milionowy egzemplarz. Aktualnie fabryka pracuje przez całą dobę, przy wykorzystaniu pełnych mocy i produkuje 300 tys. pojazdów rocznie. 95% wszystkich samochodów Hyundai sprzedawanych na rynku europejskim zostało zaprojektowanych i opracowanych właśnie w Europie. Najnowsza inwestycja w tureckim zakładzie Hyundaia oznacza, że ​​do końca bieżącego roku 90% pojazdów, które trafią do europejskich salonów, będzie również w Europie produkowane. Allan Rushforth, wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe, powiedział: "Rozbudowa fabryki w Turcji i zwiększanie zdolności produkcyjnych to dowód rosnącego zaangażowania Hyundaia w Europie. Nasze fabryki nie tylko umożliwiają produkowanie samochodów zaprojektowanych z myślą o europejskich Klientach, ale także generują zatrudnienie i pozwalają wspierać tutejszych dostawców.” Rozbudowa fabryki Hyundaia w ĺzmit pozwoliła Hyundaiowi na stworzenie kolejnych 2 804 miejsc pracy – zarówno w samej fabryce, jak i u dostawców. Jednocześnie firma nadal posiada wolne moce, pozwalające na produkcję kolejnych 150 tys. samochodów rocznie, w fabryce w St. Petersburgu. Produkowane tam auta trafiają na rynek rosyjski i do Europy Wschodniej. źródło: Hyundai
  8. Dla podkreślenia ważnej, czterdziestej rocznicy obecności Mitsubishi Motors w Europie, polski oddział marki spod znaku Trzech Diamentów wprowadził do sprzedaży jubileuszową serię 40 egzemplarzy legendarnego, supersportowego modelu Mitsubishi Lancera Evolution z 2014 roku modelowego. Limitowana seria tego kultowego pojazdu jest dostępna w wielu opcjach, także w mocniejszych wersjach 330 KM i 360 KM, z bogatymi pakietami wyposażenia, w wyjątkowo przystępnej cenie - już od 154 990 zł. Legenda Mitsubishi Lancera Evolution i 40 lat marki w Europie Niewielu producentów samochodów może pochwalić się pojazdem, który zyskał status motoryzacyjnej ikony, na trwałe wpisanej się do annałów historii rozwoju motoryzacji. Jedną z nich jest niewątpliwie model Mitsubishi Lancer Evolution. Bogate dziedzictwo sportowe Mitsubishi Motors związane z Lancerem Evolution to między innymi 5 tytułów w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. Ten niezwykły, napędzany na 4 koła pojazd wyróżnia się perfekcyjnymi własnościami jezdnymi, osiągami i znakomitym prowadzeniem, szczególnie na zakrętach. Do napędu Lancera Evolution służy 2-litrowy, turbodoładowany, benzynowy silnik o mocy 295 KM, który współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią TC-SST. Według opinii ekspertów i entuzjastów motoryzacji system napędu 4x4 Lancera Evolution - Super All Wheel Control (S-AWC) - nie ma sobie równych. Liczne rankingi i testy przeprowadzane przez fachowe wydawnictwa motoryzacyjne na całym świecie plasują model Mitsubishi Lancer Evolution wśród najbardziej cenionych i emocjonujących konstrukcji a porównania z dużo droższymi i ekskluzywnymi modelami konkurencji najczęściej kończą się wygraną kultowego Lancera EVO. Rok 2014 stanowi istotny kamień milowy w historii firmy Mitsubishi Motors w Europie. W tym roku mijają bowiem 4 dekady od momentu powstania oddziału MMC na Starym Kontynencie. Dla uczczenia 40. rocznicy obecności marki Mitsubishi w Europie na rynku debiutuje obecnie specjalna seria flagowego modelu marki – Mitsubishi Lancera Evolution z roku modelowego 2014. Mitsubishi Lancer Evolution 2014 – cała paleta możliwości i atrakcyjne ceny Flagowy model spod znaku Trzech Diamentów z roku modelowego 2014 spełnia normę Euro 5. Specjalna jubileuszowa seria dostępna w niespotykanie niskich cenach (od 154 990 zł) obejmuje 295-konne wersje 2.0 GSR z manualną, pięciobiegową przekładnią 5MT i 2.0 MR TC-SST - ze sportową, 6-biegową, półautomatyczną przekładnią Twin Clutch SST (TC-SST), która łączy precyzję skrzyni manualnej z komfortem automatycznej przekładni. To gratka dla amatorów mocnych wrażeń - podczas jazdy w trybie Super Sport biegi zmieniane są w sposób, jaki robiłby to profesjonalny kierowca na torze wyścigowym. W gamie modelu 2014 znalazła się też nieoferowana dotąd wersja 2.0 GSR 5MT GT330 i znana już 2.0 MR TC-SST GT330 w których klienci znajdą dodatkowo układ wydechowy HKS a centralna jednostka sterująca ECU regulowana jest przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC. Lancer Evolution GSR 5MT GT330 i MR TC-SST GT330 o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm osiąga prędkość 100 km/h w 4,9 sekundy. Lancer Evolution MR GT330, podobnie jak MR TC-SST dostępny jest z fabrycznym pakietem High Performance, który obejmuje kolejne udoskonalenia w zakresie osiągów, przyczepności, prowadzenia i stabilności toru jazdy. W skład pakietu wchodzą: jednorurowe amortyzatory Bilstein, sprężyny śrubowe Eibach, 18-calowe obręcze kół BBS z kutego aluminium, dwuczęściowe przednie tarcze hamulcowe Brembo, które pozwalają zredukować masę każdego koła o 1,3 kg oraz zapewniające lepszą przyczepność opony z usztywnionym opasaniem bocznym. Mitsubishi Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT GT360 z pięciobiegową skrzynią manualną oferuje dodatkowy pakiet wyposażenia, w skład którego wchodzi układ wydechowy i dolotowy firmy HKS (tylny tłumik oraz regulacja centralnej jednostki sterującej ECU przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC), orurowanie intercoolera i turbotimer. Dla bezpieczeństwa zamontowano tu zestaw zegarów kontrolnych firmy DEFI, które dają obraz prawidłowej pracy silnika pokazując temperaturę oleju, ciśnienie doładowania oraz temperaturę spalin. Lancer Evolution 5MT GT360 dysponuje mocą 360 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm. Za dodatkowe 6500 zł nabywcy wersji GSR mogą dokupić tak zwany pakiet NAVI. Oznacza on wyposażenie samochodu w stację multimedialną Alpine INE-W970BT z ekranem dotykowym LCD o przekątnej 6,1 cala, nawigacją satelitarną, odtwarzaczem płyt CD/DVD, obsługą formatów MP3/WMA/ACC, wbudowanym modułem Bluetooth i portem USB. Stacja jest kompatybilna z urządzeniami iPod/iPhone. W pakiecie z nawigacją znajdą się również głośniki renomowanej firmy DLS: przednie - DLS RS6N (system dwudrożny odseparowany i tylne współosiowe DLS 126. Przednie i tylne drzwi samochodu są specjalnie wyciszone. Dzięki pakietowi ALCANTARA w cenie 5000 zł klienci decydujący się na zakup Lancera Evolution 2014 otrzymają obszycie górnej części kokpitu oraz boczków drzwi oryginalną Alcantarą w kolorze grafitowym. Warunki gwarancji na jubileuszowe wersje Lancera Evolution pozostają niezmienione. Oto cennik jubileuszowej serii 40 egzemplarzy modelu Mitsubishi Lancer Evolution 2014: [h=1]Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT 154 990 zł[/h] [h=1]Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT GT330 164 990 zł[/h][h=1][/h][h=1]Mitsubishi Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT GT360 186 990 zł[/h] [h=1]Lancer Evolution 2.0 MR TC-SST 179 990 zł[/h] [h=1]Lancer Evolution 2.0 MR TC-SST GT330 189 990 zł[/h] Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy 1900 zł. Pakiet Alcantara 5000 zł Pakiet NAVI 6500 zł Mitsubishi Lancer Evolution X generacji – krótka charakterystyka Nadwozie Lancer Evolution to od początku do końca starannie dopracowana i w pełni zintegrowana konstrukcja. Ostro i wyraziście poprowadzona linia nadwozia zbliża go stylistycznie do pozostałych wersji modelu Lancer oraz idealnie odpowiada sportowemu zacięciu auta. Nadwozie Lancera Evolution cechuje duża sztywność skrętna i sztywność zginania. Lancer Evolution dziesiątej generacji świetnie się prowadzi i pewnie trzyma drogi, oferując przestronne, dobrze wyciszone wnętrze. Jest również bezpieczny w przypadku kolizji. Najnowocześniejszy system napędu na 4 koła S-AWC Mitsubishi to prawdziwy ekspert w dziedzinie napędu wszystkich kół. Nowy Lancer Evolution wyposażony jest standardowo w system aktywnej kontroli napędu na cztery koła S-AWC (Super All Wheel Control). Oprócz systemów Sport ABS (sportowy ABS), ACD (aktywny centralny mechanizm różnicowy) i AYC (aktywna kontrola znoszenia) zastosowano dodatkowo układ ASC (aktywna stabilizacja toru jazdy). S-AWC koordynuje pracę powyższych systemów, regulując tym samym moc silnika i siłę hamowania każdego koła z osobna. Zapewnia to większą przyczepność w trakcie wykonywania manewrów oraz lepszą kontrolę nad pojazdem w każdych warunkach drogowych. System S-AWC może pracować w trzech trybach: TARMAC (suche, utwardzone nawierzchnie), GRAVEL (mokre i nieutwardzone drogi) oraz SNOW (drogi pokryte śniegiem). System pozwala kierowcy wybrać najbardziej odpowiedni dla danych warunków drogowych tryb i zapewnia większą stabilność toru jazdy. W skład systemu S-AWC wchodzą: Aktywny centralny mechanizm różnicowy ACD (Active Center Differential): Aktywny centralny mechanizm różnicowy wykorzystuje elektronicznie sterowane, hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe do rozdziału momentu napędowego na przednią/tylną oś, uzyskując optymalną równowagę pomiędzy reakcją układu kierowniczego a charakterystyką przyczepności. System kontroli znoszenia AYC (Active Yaw Control): W zależności od warunków drogowych system AYC wykorzystuje układ przeniesienia momentu w tylnym mechanizmie różnicowym do regulacji różnicy napędu między tylnym kołami i ogranicza moment uślizgu poprawiając zdolność do pokonywania zakrętów. System AYC działa w układzie zamkniętym i wykorzystuje czujnik stopnia uślizgu poprzecznego do dokładnego określania dynamiki pokonywania zakrętów w czasie rzeczywistym. Ponadto, regulacja siły hamowania pozwala systemowi na zapewnienie takiego zachowania pojazdu, które dokładnie odzwierciedla zamiary kierowcy. Sportowy system ABS (Sport ABS): System ABS pozwala kierowcy zachować kontrolę nad kierunkiem jazdy i utrzymuje jej stabilny tor, zapobiegając uślizgowi kół przy gwałtownym hamowaniu lub podczas hamowania na śliskiej nawierzchni. Wyposażenie sportowego systemu ABS w czujniki stopnia uślizgu, toru jazdy oraz siły nacisku na pedał hamulca poprawia skuteczność hamowania na zakrętach. Aktywna stabilizacja toru jazdy ASC (Active Stability Control): Dzięki regulacji mocy silnika i kontroli siły hamowania każdego koła, system ASC stabilizuje tor jazdy i jednocześnie utrzymuje optymalne właściwości trakcyjne. System ASC zwiększa stabilność pojazdu poprzez ograniczenie uślizgu w czasie nagłych manewrów lub przy gwałtownych ruchach kierownicą. System ASC zwiększa również przyczepność, co pozwala zapobiec buksowaniu kół podczas przyśpieszania na śliskiej nawierzchni. System można wyłączyć. Silnik Silnik 4B11, należący do rodziny silników światowych (World Engine) wytwarza wysoki moment obrotowy i charakteryzuje się szybką reakcją. Wykorzystanie technologii bezstopniowej regulacji faz rozrządu (MIVEC), zarówno dla zaworów dolotowych, jak i wylotowych, pozwala na optymalne dopasowanie faz rozrządu do obrotów i obciążenia silnika w celu stabilizacji charakterystyki spalania oraz umożliwia silnikowi dostarczanie większej mocy w pełnym zakresie prędkości obrotowych. W silniku zastosowano odlany z aluminium blok silnika, pokrywy głowicy oraz obudowy łańcucha. Turbosprężarka o zoptymalizowanej geometrii, z aluminiowym wirnikiem sprężarki i turbiną wykonaną ze stopu aluminiowo-tytanowego, poprawia czas reakcji i podnosi moment obrotowy dostarczany przez silnik pracujący na niskiej i średniej prędkości obrotowej. Zastosowanie skierowanego do tyłu kolektora wylotowego, oprócz poprawienia skuteczności odprowadzania spalin, pozwoliło na niższe usytuowanie silnika, a tym samym obniżenie środka ciężkości. Dwusprzęgłowa, sportowa skrzynia biegów Twin Clutch SST Lancer Evolution MR TC-SST jest dostępny z nową 6-biegową, półautomatyczną przekładnią Twin Clutch SST, która nie wymaga pedału sprzęgła oraz zapewnia płynną zmianę biegów. W przekładni Twin Clutch SST nieparzyste (1-szy, 3-ci i 5-ty) i parzyste (2-gi, 4-ty i 6-ty) przełożenia przyporządkowane są do oddzielnych wałków sprzęgłowych z własnymi sprzęgłami. Dzięki współpracy z układem sterowania silnikiem przełączenia pomiędzy tymi sprzęgłami gwarantują płynną i szybką zmianę biegów oraz przyśpieszenie podczas wyprzedzania (patrz porównanie osiągów dla 5-biegowej manualnej skrzyni biegów i SST).Przekładnia Twin Clutch SST zapewnia doskonałą sprawność przenoszenia napędu z niewielką utratą mocy i dużą oszczędnością paliwa, ponieważ zamiast przekładni hydrokinetycznej, używa sprzęgieł. Twin Clutch SST pozwala na wybór pomiędzy trybem całkowicie automatycznym a ręcznym (Manual Shift), w którym kierowca może zmieniać biegi manualnie. Przełącznik umieszczony w podstawie selektora umożliwia kierowcy wybór pomiędzy trybem normalnym, sportowym i "super sportowym". Pozwala to wybrać tryb optymalny dla danej sytuacji drogowej – począwszy od jazdy miejskiej, aż po jazdę na wąskiej i krętej drodze. Modele z przekładnią Twin Clutch SST standardowo wyposażone są również w łopatki zmiany biegów umieszczone na kolumnie kierowniczej. Pozwalają one na obsługę bez odrywania rąk od kierownicy. Manualna 5-biegowa przekładnia Dla kierowców, którzy chcą mieć większą kontrolę nad pojazdem, Lancer Evolution jest dostępny z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Korzystając z praktycznej wiedzy zdobytej przez Mitsubishi Motors na arenie sportowej, przekładnia manualna – przy zachowaniu dotychczasowych gabarytów – znakomicie radzi sobie z wyższym momentem obrotowym dostarczanym przez turbodoładowany silnik. Biegi od pierwszego do czwartego mają wąskie zakresy. 1-szy bieg ma przełożenie niższe niż poprzednio, co pozwala na szybszy start, natomiast 5-ty bieg wykorzystuje przełożenie przystosowane do wygodnej, jednostajnej jazdy z dużą prędkością. Skrzynia biegów wyposażona jest w wielostożkowe pierścienie synchronizatorów dla wszystkich biegów, co pozwala na płynniejsze przełączanie biegów, lepsze „czucie” skrzyni przez kierowcę, oraz zapewnia większą trwałość. Zawieszenie i opony Sportowy samochód o wysokich osiągach, w których doskonałe właściwości jezdne odgrywają pierwszoplanową rolę musi posiadać znakomity system zawieszenia, zapewniający maksymalny kontakt opon z nawierzchnią. To samo dotyczy systemu S-AWC, który działa najbardziej efektywnie tylko wtedy, gdy opony samochodu utrzymują optymalny kontakt z nawierzchnią. Układ zawieszenia Lancera Evolution zaprojektowano tak, by uzyskać niezwykle wysoką przyczepność kół. Całość zestrojono z myślą o jak najlepszych właściwościach jezdnych w zakrętach, mając na uwadze komfort jazdy, jakiego oczekują nabywcy sportowych sedanów. Zastosowanie odwróconych amortyzatorów i wielu innych zaawansowanych elementów w przednim zawieszeniu z układem kolumn MacPhersona pozwoliło podnieść poprzeczkę w zakresie osiągów jeszcze wyżej. W wielowahaczowym układzie tylnego zawieszenia zmieniono punkty mocowania oraz sam rozkład wahaczy, co zwiększyło sztywność i poprawiło kontakt kół z podłożem. Zwiększono rozstaw kół przednich i tylnych oraz dołożono 18-calowe koła. Zoptymalizowana geometria i większa sztywność zapewniają lepszy kontakt opony z podłożem oraz pozwalają w pełni wykorzystać możliwości systemu S-AWC, co przyczynia się do poprawy właściwości jezdnych, stabilności pojazdu oraz bezpieczeństwa na drodze. Wersja GSR standardowo wyposażona jest w opony o rozmiarze 245/40 R18 oraz 18-calowe felgi aluminiowe Enkei, a także wentylowane tarcze hamulcowe Brembo (350 mm z przodu i 330 mm z tyłu). Dzięki zastosowaniu większych niż w Lancerze Evolution IX tarcz hamulcowych, zwiększono siłę oraz skuteczność hamowania, a także „czucie” pedału hamulca. Amortyzatory i sprężyny Z przodu, Lancer Evolution posiada odwrócone amortyzatory, zapewniające doskonałe właściwości i cechujące się dużą sztywnością poprzeczną. Zamontowanie tylnych amortyzatorów i sprężyn na przegubach zwiększyło efektywność skoku zawieszenia. Zapewnia to również lepszy kontakt kół z nawierzchnią, większy komfort podróżowania i lepsze właściwości jezdne. Zastosowanie progresywnych sprężyn oraz wydłużenie ich skoku zwiększyło kontakt wewnętrznej części koła z nawierzchnią podczas pokonywania zakrętów i zaowocowało bardziej elastycznymi właściwościami skoku. Bezpieczeństwo Podobnie jak wszystkie modele Mitsubishi, konstrukcję nadwozia nowego Lancera Evolution oparto na należącej do MMC technologii RISE (Reinforced Impact Safety Evolution - Wzmocniona Ewolucja Bezpieczeństwa Przeciwuderzeniowego), która rozprasza energię podczas bocznych i tylnych uderzeń oraz kontroluje zniekształcenie kabiny, zwiększając ochronę pasażerów i systemu paliwowego przy uderzeniach z tyłu. Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów zapewnia także niezwykle sztywna struktura nadwozia. Nadwozie Lancera Evolution jest dużo sztywniejsze dzięki wzmocnieniu wielu elementów, maksymalnemu wykorzystaniu komputerowej technologii CAE (Computer Aided Engineering) oraz wyczerpującym testom. Pełny pakiet bezpieczeństwa oferuje 7 poduszek powietrznych, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów (napinacze i ograniczniki siły dla kierowcy i pasażera z przodu), mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX w 2 rzędzie siedzeń oraz tylną lampę przeciwmgielną z funkcją automatycznego wyłączania. Kabinę wykonano w całości z materiałów ognioodpornych. Wyposażenie Lancer Evolution oferuje bogate wyposażenie już w wersji GSR: automatyczną klimatyzację sportowe fotele RECARO ETACS – elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu (interfejs człowiek/maszyna mający za zadanie indywidualne dostrajanie i uruchamianie wielu elementów bezpieczeństwa i wyposażenia jak np. system zdalnego odblokowywania drzwi, uruchamiania silnika, świateł, podnośników szyb) Automatyczne światła oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu Przednie reflektory ksenonowe AFS z zaawansowanym systemem doświetlenia zakrętów Pełen pakiet bezpieczeństwa z 7 poduszkami powietrznymi Mitsubishi Lancer Evolution MR GT330 i MR TC-SST w porównaniu do wersji GSR 5MT i GSR GT360 oferuje dodatkowo między innymi system nagłośnienia Rockford Fosgate, nawigację z twardym dyskiem, sterowanie radiem w kierownicy, zestaw głośnomówiący Bluetooth, tempomat oraz system dostępu bezkluczykowego. źródło: MMC Car Poland
  9. Dacia numerem 1 w Europie pod wzgldem wzrostu sprzeday Jak widać, w taniości siła. Nie wszyscy się rzucają na auta droższe, tym bardziej auta premium
  10. Aglomeracja warszawska nadal na podium najbardziej zakorkowanych miast w Europie III miejsce w rankingu najbardziej zakorkowanych miast Europy Warszawa, 6 listopada 2013 – Firma TomTom opublikowała dziś wyniki raportu TomTom Traffic Index za drugi kwartał 2013, który precyzyjnie mierzy poziom zatłoczenia dróg w 59 największych miastach europejskich i porównuje te wyniki z drugim kwartałem 2012 roku. Z raportu wynika, że aglomeracja warszawska jest trzecim – po Moskwie i Stambule – najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. W raporcie zostały uwzględnione najważniejsze europejskie metropolie powyżej 800 000 mieszkańców. Z globalnego raportu TomTom Traffic Index wynika, że kierowcy na całym świecie średnio tracą w korkach 8 dni roboczych w ciągu roku. Aglomeracja warszawska na 3. miejscu Z europejskiej części globalnego raportu wynika, że średni poziom zatłoczenia w aglomeracji warszawskiej w drugim kwartale 2013 wyniósł 44 proc. Oznacza to, że średni czas podróży w stolicy Polski był dłuższy o 44 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływał swobodnie. W szczytach porannym i wieczornym poziom zakorkowania wynosił 89 proc. i 95 proc odpowiednio. Takie wyniki uplasowały aglomerację warszawską na trzecim miejscu spośród 59 największych europejskich miast, objętych raportem. Największe spowolnienie ruchu przypadało na poniedziałkowe poranne godziny szczytu oraz wieczorne godziny szczytu w piątki. Najbardziej zakorkowanym dniem w aglomeracji warszawskiej był 25 maja 2013r., było to związane ze znacznymi opadami deszczu od samego rana i zalanymi ulicami. Co pocieszające poziom zakorkowania w analizowanym kwartale był nieco niższy niż w analogicznym okresie w 2012 roku: ogólny był o 1 punkt procentowy niższy, a poranny o 4. Przy czym wskaźnik ten wzrósł w przypadku wieczornych korków: z 91 do 95 proc. W praktyce oznacza to, że jeśli w drugim kwartale 2013 codziennie podróżowaliśmy pół godziny, to w korkach spędziliśmy 110 godzin (średnia na cały rok). Przy czym w odniesieniu do szczytów porannych i wieczornych czas podróży był niemal dwa razy dłuższy niż w przypadku swobodnego ruchu. „Analizując dane z 2011 i 2012 roku warto zauważyć, że sytuacja praktycznie nie ulega zmianie, nawet pomimo otwarcia autostrady A2 i drogi ekspresowej S8 Konotopa-Powązkowska. Niestety podobna sytuacja mogła nastąpić także po otwarciu drogi ekspresowej S2 Konotopa - Puławska, co będzie można sprawdzić po opublikowaniu wyników Tom Tom Traffic Index za cały 2013 rok” – powiedział Jan Jakiel, prezes SISKOM. – „Spadek zatłoczenia po otwarciu nowej inwestycji jest chwilowy, a w dłuższej perspektywie na skutek wzbudzenia ruchu następuje powrót zatłoczenia do pierwotnego poziomu. Pewną poprawę może tutaj przynieść dopiero uruchomienie II linii metra, planowane na koniec 2014 r.”. Co ciekawe takie zakorkowanie miasta jest jedną z głównych przyczyn tzw. efektu „zatrzymania – ruszania” opisanego w badaniu firm Castrol i TomTom (1). Duża ilość takiego zatrzymywania – ruszania przyczynia się do szybszego zużywania silnika. Dla Warszawy wskaźnik ten wynosi 16200 postojów/ rocznie/ pojazd. W Polsce króluje aglomeracja łódzka Równolegle do raportu dotyczącego największych miast w Europie firma TomTom zbadała również zakorkowanie miast poniżej 800 tysięcy mieszkańców. W zestawieniu znalazły się dwie polskie aglomeracje: łódzka oraz krakowska. Okazało się, że zakorkowanie w tej pierwszej było wyższe niż nawet w aglomeracji warszawskiej: ogólny współczynnik wyniósł aż 53 proc., w porannym szczycie – 76,8 proc., a w wieczornym – 103 proc.. Kraków w tym zestawieniu wypadł zdecydowanie lepiej niż stolica: ogólny współczynnik wyniósł 29,8 proc., w porannym szczycie – 54,9 proc., a w wieczornym – 66,8 proc. Korki w Europie Najbardziej zakorkowaną aglomeracją w Europie w drugim kwartale 2013 była Moskwa. Średni czas podróży w stolicy Rosji był dłuższy o 65 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, i o 114 proc. dłuższy podczas porannych godzin szczytu. Wieczorem czas podróży wydłużał się o 133 proc. Na drugim miejscu uplasowała się aglomeracja stambulska. Średni czas podróży w tureckiej stolicy był dłuższy o 57 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie oraz o 81 proc. podczas porannych godzin szczytu. W szczycie wieczornym czas spędzony za kierownicą wydłużał się o 127 proc. Kolejne miejsca zajęły Palermo, Marsylia, Rzym, Paryż, Sztokholm, Bruksela oraz Lyon. TomTom Traffic Index to najdokładniejszy na świecie barometr zatorów drogowych w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży, gromadzonych przez pojazdy z nawigacjami, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza danych ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad sześć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. TomTom Traffic Index — informacje W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS. Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatorów w ponad 161 miastach na całym świecie, ale również analizuje poziom zatorów w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800000 mieszkańców. Ponadto uwzględniono wybrane mniejsze miasta ze względu na ich znaczenie dla regionalnej sieci transportowej. Dodano je po to, aby uzyskać pełniejszy obraz poziomu zatorów drogowych w poszczególnych krajach. Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych. 1) W badaniach przeprowadzonych przez firmę TomTom na zlecenie Castrol przeanalizowano informacje z satelitarnych systemów nawigacyjnych używanych przez kierowców z 50 miast na całym świecie. Celem było podkreślenie obciążeń, jakim poddawane są samochody przy zmiennych warunkach na drodze. Źródło: TomTom
  11. więcej -> Toyota znów wyróżniona za najniższą emisję CO2 w Europie | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. W Balocco przekazano Klientom pierwsze w Europie egzemplarze Alfy Romeo 4C Launch Edition. - Limitowana i numerowana seria „Launch Edition” - 500 egzemplarzy w Europie - ekskluzywna wersja, którą charakteryzują między innymi wykończenia z włókna węglowego i matowy kolor nadwozia „Bianco Carrara”. - Oficjalna ceremonia dla pierwszych 5 Klientów przybyłych ze Szwajcarii, Francji, Niemiec, Holandii i Włoch. - Specjalnie dla nich - wyjątkowe doznania za kierownicą w obecności kierowców testowych Alfa Romeo i testowanie nowego supersamochodu Alfa Romeo w idealnie nadającym się do tego miejscu: na torze. - Gość honorowy wydarzenia - kierowca Nicola Larini, zdobywca pucharu w 20. rocznicę zwycięstwa DTM za kierownicą Alfy Romeo 155 V6 Ti. - W prezencie dla 5 Właścicieli 4C „Launch Edition” ekscytujące okrążenia toru w towarzystwie sławnego kierowcy. W Ośrodku Badawczym w Balocco (koło Vercelli) na torze testowym Grupy FIAT-CHRYSLER odbyła się uroczystość przekazania Klientom pierwszych 5 egzemplarzy Alfy Romeo 4C z limitowanej i numerowanej serii „Launch Edition”, liczącej w Europie 500 egzemplarzy - serii, która podkreśla powrót marki do świata lekkich samochodów sportowych coupé. Pierluigi De Silvestro (Szwajcaria), Philippe Walch (Francja), Carlos Diniz (Niemcy), Aldo Mariani (Holandia) i Stefano Zanotti (Włochy) - oto dumni właściciele tych fascynujących samochodów, którzy zostali zaproszeni do przeżycia swoistego „brand experience” oraz odkrywania i czerpania z autentycznych wartości marki, takich jak: włoski styl, świetne osiągi i doskonałość techniczna, ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. W scenerii dawnych warsztatów Autodelty w Balocco, honory gospodarza pełnił Louis Carl Vignon, szef marki Alfa Romeo na Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę, natomiast Alessandro Maccolini, główny projektant Alfy Romeo 4C, odkrył sekrety prac nad modelem. Poza tym, goście mieli okazję poczuć smak doskonałych możliwości 4C dzięki sesji testowej na torze, prowadzonej w obecności pracujących tam ekspertów, na którym prace nad rozwojem i doskonaleniem wszystkich modeli Alfy Romeo są prowadzone od 1962 roku. W ceremonii uczestniczył również kierowca Nicola Larini, który otrzymał puchar upamiętniający zdobycie w 1993 roku tytułu w DTM za kierownicą Alfy Romeo 155 V6 Ti, do dziś jedynego samochodu innego niż niemiecki, który wygrał prestiżowe niemieckie mistrzostwa DTM. To właśnie sam Mistrz zafundował pierwszym Klientom jedyne w swoim rodzaju emocje, prowadząc u Ich boku Alfę Romeo 4C na torze w Balocco. Cała piątka Bohaterów wydarzenia to prawdziwi „Alfisti”, którzy zarezerwowali swoje „Launch Edition” przy okazji 83. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, kiedy oficjalnie zostało rozpoczęte składanie zamówień: w zaledwie 10 dni zebrano prawie dwa razy więcej zamówień niż dostępnych samochodów, co potwierdza jak silne, autentyczne i powszechne na całym świecie jest zamiłowanie do Alfy Romeo. Alfa Romeo 4C „Launch Edition” może „przybrać dwie szaty” - „Czerwoną Alfa” (Rosso Alfa) lub specjalną matową „Białą Carrara” (Bianco Carrara). Linia tej limitowanej serii wzbogacona jest przez pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego, obejmujący reflektory, spoiler i obudowy lusterek zewnętrznych, który oprócz podkreślenia stylu samochodu, redukuje dodatkowo jego ciężar. Ponadto pakiet ten jest wzbogacony o tylny wlot powietrza z aluminium z ciemnym wykończeniem, reflektory Bi-Led oraz obręcze ze stopów lekkich 18” (koła przednie) i 19” (koła tylne) z ciemnym wykończeniem. Poza tym, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy wygląd auta, zamontowano zaciski hamulcowe w określonym kolorze, sportowy układ wydechowy oraz zestaw zawieszenia ze specjalną regulacją amortyzatorów i tylnego drążka poprzecznego. Ten sam styl widoczny jest wewnątrz samochodu, gdzie oprócz charakterystycznego, znaczka z numerem od 1 do 500, na pierwszy plan wysuwają się sportowe fotele oraz kierownica, obszyta skórą i mikrowłóknem z białymi obszyciami. W przypadku czerwonej barwy, Alfa Romeo 4C „Launch Edition” posiada czerwone obszycia na kierownicy, drążku hamulca ręcznego, wycieraczkach, klamkach i sportowych fotelach. Oczywiście, ekskluzywna Alfa Romeo 4C „Launch Edition” jest kwintesencją sportowego ducha ukrytego w samym sercu „DNA Alfa Romeo”: to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowana na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Alfa Romeo 4C jest więc prawdziwą „driving machine”, która bez żadnych kompromisów na torze daje z siebie wszystko. Na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania pierwszorzędnych czasów przejazdu, a Alfa 4C może zaoferować przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, 258 km/h maksymalnej prędkości oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskuje się dzięki optymalnemu i zrównoważonemu rozłożeniu obciążeń 40% na oś przednią, 60% na tylną, co daje stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/ KM. Doskonałe osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego silnika 1750 turbo benzyna o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race." Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, dzięki wartościom odpowiednio ponad 200Nm/l oraz 137KM/l, natomiast maksymalna moc wynosi 240 KM (176 kW) przy 6000 obrotów na minutę. Poza tym, niesamowita elastyczność i sportowy charakter zapewnione są przez maksymalny moment obrotowy 350 Nm, dostępny w zakresie od 2100-4000 obrotów, a 80% tej wartości jest osiągana już przy 1800 obrotów. Wreszcie, 5 nabywców Alfy Romeo 4C „Launch Edition” mogło z bliska zobaczyć egzemplarz 33 Stradale z 1967 roku, należący do Muzeum Alfy Romeo. Samochód, który łączył wyjątkowe wymagania mechaniczne i funkcjonalne ze stylem, eksponując poprzez silnik i nadwozie niepowtarzalne cechy Alfy Romeo. Tym kultowym modelem, dla wielu jednym z najpiękniejszych samochodem coupé wszech czasów, inspirowali się projektanci Alfy Romeo podczas realizacji nowego supersamochodu, nawiązując do jego wymiarów i „sylwetki”. Źródło: Fiat Auto Poland
  13. Nowy Hyundai Genesis bdzie dostpny w Europie Ciężko będzie się przebić Hyundaiowi w klasie premium - mimo, że ostatnio poczynił znaczne postępy jakościowe, stylistyczne itd.
  14. więcej -> SsangYong prezentuje nowe Korando C w Europie, nowości na rynku samochodowym, ranking samochodów osobowych, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. więcej -> 40 lat Mitsubishi Motors w Europie, rynek motoryzacyjny, park samochodów, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> Nowy Chevrolet Camaro zadebiutuje w Europie, rynek motoryzacyjny, nowe samochody osobowe, pojazdy zasilane paliwem wodorowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. 10 porad drogowych dla podróżujących po Europie O czym należy pamiętać przed wyjazdem na letni wypoczynek Warszawa, 15 lipca 2013 r. – Wakacje to czas, kiedy miliony osób przygotowują się do podróży. Niezależnie od tego, jaką trasę obierzemy, należy dobrze przygotować się do długiej wyprawy. Goodyear opracował dziesięć kluczowych porad, które warto wziąć pod uwagę, zanim wsiądziemy do samochodu: 1. Przygotuj się. Gdy w grę wchodzi przejechanie tysięcy kilometrów po Europie, brak przygotowania może zmienić drobną niedogodność w poważny problem. Dlatego zawsze należy dwa razy sprawdzić, czy na pewno spakowaliśmy wszystkie potrzebne rzeczy, a dom lub mieszkanie zabezpieczyliśmy na czas naszej dłuższej nieobecności. Warto też poprosić znajomych lub rodzinę o wyjmowanie ze skrzynki korespondencji i karmienie pozostających w domu zwierząt. To pozwoli uniknąć stresujących rozmów telefonicznych w czasie jazdy lub, co gorsza, konieczności zawrócenia do domu. W dobrym przygotowaniu pomoże przygotowana wcześniej lista niezbędnych rzeczy do zrobienia i do spakowania. 2. Bądź wypoczęty. Dotyczy to zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Trzeba pamiętać, że długa jazda może być bardziej wyczerpująca niż nam się wydaje, szczególnie na nieznanych drogach lub w dużym ruchu. Kierowcy powinni być w pełni wyspani, by zwracać uwagę na otoczenie podczas jazdy. Natomiast wypoczęci i zrelaksowani pasażerowie pomogą odprężyć się kierowcy, co zmniejszy poziom stresu w samochodzie. 3. Właściwie się zapakuj. Podczas letnich podróży niejednokrotnie możemy zobaczyć na drodze przeładowany samochód. Aby uniknąć przeciążenia auta, zastanówmy się wcześniej, co będzie nam najbardziej przydatne podczas urlopu. Ogromny parasol plażowy może wydawać się niezbędny, ale jeśli ma wystawać przez okno pasażera, lepiej wypożyczyć go na miejscu, niż spędzić z nim wiele niewygodnych i potencjalnie niebezpiecznych godzin w samochodzie. Warto pomyśleć też o bagażniku dachowym, który, mimo że nie wygląda najbardziej efektownie, jest bardzo praktyczny i pozwala lepiej rozłożyć ładunek. 4. Sprawdź trasę. Chociaż GPS jest niezwykle przydatnym urządzeniem, to przed wyjazdem i tak warto obliczyć czas jazdy, przejrzeć mapy dróg i zaplanować potencjalne postoje. Takie przygotowanie znacznie ograniczy stres podczas jazdy. 5. Jedź etapami. Wszystkie organizacje do spraw bezpieczeństwa drogowego zalecają, by dzielić długie trasy na krótsze odcinki. Przerwy najrzadziej co kilka godzin pomogą kierowcy utrzymać koncentrację. Podczas jazdy należy jeść lekkie posiłki oraz pić dużo wody, aby uniknąć uczucia ciężkości i zmęczenia, które przychodzi po dużym posiłku lub tłustych potrawach. To samo dotyczy pasażerów – oni też chętnie skorzystają z przerwy na rozprostowanie nóg. 6. Zmieniajcie się za kierownicą. Jeśli to możliwe, kierowca powinien znaleźć dla siebie zastępstwo wśród jednego z pasażerów. To pozwoli odpocząć i utrzymać koncentrację. Drugi kierowca może również pomóc poradą czy ostrzeżeniem w potencjalnie niebezpiecznej sytuacji. 7. Zadbaj o serwis i przegląd samochodu. Współczesne samochody są wysoce niezawodne, jednak awaria może zdarzyć się każdemu, a postój podczas długiej podróżny może szybko przekształcić się w stresujący i kosztowny koszmar. Dlatego przed wyjazdem należy dokładnie sprawdzić stan samochodu, w tym bieżnik opon, ponieważ ogumienie nie zmienione na czas może spowodować niebezpieczne sytuacje. 8. Korzystaj z pasów awaryjnych tylko w ostateczności. Pasy te służą awaryjnym postojom, ale nie gwarantują bezpieczeństwa. Podczas takiego postoju inne pojazdy przejeżdżają obok naszego auta z dużą prędkością. Jeśli zatem jest taka możliwość, należy założyć kamizelkę odblaskową, włączyć światłą awaryjne i – jeżeli nie stanowi to zagrożenia – przeprowadzić wszystkich w bezpieczne miejsce za barierą zderzeniową. Jeżeli jedziemy z chorym lub marudnym dzieckiem, postarajmy się dojechać do najbliższej stacji benzynowej, gdzie będzie można bezpiecznie zaparkować. 9. Sprawdź opony. Aby podróż była bezpieczna i komfortowa, przed wyjazdem należy upewnić się, że opony są w dobrym stanie. Ogumienie powinno zostać zbadane nie tylko pod kątem zużycia bieżnika. Warto sprawdzić również, czy poziom ciśnienia jest odpowiednio dobrany do obciążenia pojazdu. Jeśli holujemy przyczepę kempingową lub łódź, sprawdźmy również opony przyczepy, a także mechanizm mocowania, obwód elektryczny i inne elementy wyposażenia. 10. Ściągnij aplikację bezpieczeństwa. Dla turystów podróżujących po Europie Goodyear przygotował specjalną aplikację z poradami dotyczącymi bezpieczeństwa na drodze. Program zawiera użyteczne informacje o lokalnych przepisach ruchu drogowego, a także zestaw zwrotów, dzięki którym będzie łatwiej porozumieć się w kilku językach i otrzymać pomoc w różnych sytuacjach na drodze. Aplikację można pobrać na urządzenia z systemem operacyjnym iOS i Android. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  18. więcej -> Produkcja Opla Mokki w Europie ruszy od 2014, ranking sprzedaży pojazdów, wiadomości ze świata motoryzacji, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. więcej -> 10 000 sztuk Nissana LEAF sprzedanych w Europie, CEP, centrum badań rynku, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. więcej -> Panie i Panowie! Najlepszy zakład produkcyjny w Europie to..., sprzedaż nowych samochodów, najnowsze modele samochodów, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. Audi Neckarsulm najlepszym zakładem produkcyjnym w Europie według J.D. Power Neckarsulm, 21 czerwca 2013 r. Zakłady Audi Neckarsulm zajęły pierwsze miejsce wśród europejskich i afrykańskich fabryk, w badaniu „Initial Quality Study 2013“, przeprowadzonym przez J.D. Power. To pierwsze zwycięstwo zakładów grupy Volkswagen. Badanie dotyczyło zadowolenia z nowo zakupionych samochodów po upływie 90 dni od otrzymania pojazdu. Wyniki, to dla amerykańskich klientów ważna wskazówka przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego samochodu. Zakłady Audi Neckarsulm uhonorowano złotą nagrodą za najlepszą jakość montażu. „Prestiżowe wyróżnienie „Initial Quality Study 2013” to najlepsze potwierdzenie wysokiej jakości naszego systemu produkcji, a także wyraz uznania dla wszystkich naszych pracowników“ – tak werdykt posumował Fred Schulze, dyrektor fabryki w Neckarsulm. „Nagroda napawa nas dumą i jest bodźcem do stałego podwyższania standardów jakości.“ Audi Neckarsulm to zakłady o największej w koncernie Volkswagen różnorodności produkcji, a jednocześnie najbardziej kompleksowa fabryka w Europie. Tutaj z taśmy zjeżdżają modele A4 Limousine, A5/S5Cabriolet, A6 Limousine i Avant, S6, A6 allroad, A6 hybrid, A7/S7 Sportback, A8/S8, A8 hybrid i A8L, R8 i R8 Spyder, RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant i RS 7 Sportback. Badanie „Initial Quality Study“, przeprowadzane od 27 lat, jest w branży motoryzacyjnej wyznacznikiem jakości nowych samochodów. Wyniki uzyskuje się na podstawie zestawu ponad 200 pytań. Zdobyte tą drogą informacje pozwalają producentom na zapewnienie właściwej jakości produktów i jej ciągłe podnoszenie. J.D. Power and Associates to dostawca informacji o zasięgu światowym. Zbierane przez tę firmę dane o jakości produktów i zadowoleniu klientów, pochodzą z badań ankietowych przeprowadzanych co roku wśród milionów konsumentów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. więcej -> Pierwsze ceny modelu Corvette Stingray w Europie, centrum badań rynku, statystyki sprzedaży, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. Hyundai zamierza produkowa 90% swoich aut w Europie Czyli Hyundai powoli staje się europejską marką. Może otworzą jakąś fabrykę w naszym kraju?
  24. Volkswagen rozpoczyna cicia w Europie, Co to oznacza? Gdyby nie Chiny, to pewnie wielu europejskich producentów znalazłoby się na skraju bankructwa...
  25. Peugeot i Citroen notują spadki w Europie i rekordy w Chinach Europa w kryzysie, Chiny w rozkwicie - nie ma co się dziwić takim wynikom...
×