Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'efektywnością' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 1 wynik

  1. Nowe, imponujące efektywnością modele Audi ultra: A4, A5 i A6 · Nowe modele Audi ultra o mocy 136 KM, 163 KM i 190 KM · Większa efektywność przy niezmienionej dynamice · Emisja dwutlenku węgla w zakresie od zaledwie 104 do 119 g na km Ingolstadt, 4 lutego 2014 r. Audi poszerza swoją strategię ultra o jedenaście nowych modeli. Szczególnie efektywne wersje silnikowe serii A4, A5 i A6 pojawią się na rynku w początkach tego roku. Napędza je nowy, mocny, dwulitrowy silnik TDI o mocy 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM) lub 140 kW (190 KM). Zależnie od modelu, na kilometr jednostka emituje od 104 do 119 g CO2. Określenie „ultra” oznacza wzorcową, zrównoważoną mobilność z pełnymi możliwościami codziennego użytkowania. Dzięki zużyciu paliwa w jeździe mieszanej od 3,9 do 4,6 l na 100 km, emisji dwutlenku węgla od 104 do 119 g na km, nowe Audi ultra należą do najbardziej efektywnych samochodów w swoich segmentach. Jednocześnie dynamika jazdy i komfort z których są znane, w żaden sposób nie zostały ograniczone. Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego opisuje je w ten sposób: „Najnowsza technika TDI, najbardziej efektywne skrzynie biegów, sportowy układ wydechowy. Kierowca tego prawie nie zauważa, ale odczuwa przy szybkim przyspieszaniu oraz – dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu – przy płaceniu rachunku na stacji benzynowej. Nasze modele ultra mają też wiele zalet w codziennym użytkowaniu – to coś, co zawsze doceniają klienci.“ Rodziny modelowe A4, A5 i A6 wyposażono teraz w nowo zaprojektowany silnik 2.0 TDI – wzorcowe połączenie efektywności i siły. Wysoki moment obrotowy (320 lub 400 Nm), także przy niskiej liczbie obrotów, daje sportową moc przy niewielkim zużyciu. Dr Stefan Knirsch, kierownik ds. rozwoju silników w Audi mówi: „Innowacyjny, wysoce efektywny system SCR oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Dzięki temu oczywistym jest, że nowe modele ultra spełniają wymogi mającej obowiązywać w przyszłości normy emisji spalin Euro 6, zużywając jednocześnie mniej paliwa.“ Modele ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest innowacyjna siedmiostopniowa przekładnia S tronic, która obniża średnie zużycie do 4,4 l na 100 km (4,6 litra w przypadku modelu Avant). Odpowiada to emisji 114 g CO2 na km (119 g w przypadku wersji Avant). Ta na nowo zaprojektowana, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia, wyraźnie daje odczuć jak szybko i komfortowo może przebiegać zmiana biegów. Zastosowano w niej szereg innowacji: zminimalizowane tarcie wewnętrzne, wysoko efektywne zaopatrywanie w olej oraz wahadło odśrodkowe zapobiegające niepożądanym drganiom i umożliwiające jazdę na niskich obrotach, co przekłada się na niewielki hałas dobiegający z silnika. Harmonijnie zestopniowane biegi, w połączeniu z dużą rozpiętością przełożeń, zapewniają komfortową jazdę. Siedmiobiegowa przekładnia S tronic, podobnie jak sześciobiegowa skrzynia manualna, przekazuje siły napędowe na koła przedniej osi. Efektywność nowych modeli ultra to również w dużej mierze zasługa seryjnie montowanego systemu Start-Stop i systemu informacji kierowcy z programem efektywnej jazdy. W modelach A4 i A4 Avant, zużycie obniżają także modyfikacje detali aerodynamiki i niżej zawieszona karoseria. Efektem połączenia różnych zabiegów zwiększających efektywność są niewielkie wartości zużycia paliwa i emisji CO2, od zaledwie 3,9 l/100 km (104 g/km) w Audi A4 Limousine (100 kW), przez 4,2 l/100 km (109 g/km) w Audi A4 Avant (100 kW) i w Audi A5 Coupé (120 kW) po 4,3 l/100 km (111 g/km) w Audi A5 Sportback (120 kW). Nieco później na rynku pojawi się model A5 Sportback 2.0 TDI ultra o mocy 100 kW. Model A6 2.0 TDI ultra, bez jakiegokolwiek uszczuplenia wyposażenia, ma wyjątkowo niską wartość emisji CO2 – 114 g/km (117 g/km ze skrzynią manualną), a na 100 km zużywa średnio 4,4 l paliwa (4,5 l ze skrzynią manualną). Jego siostrzany model Avant, niezależnie od zastosowanej w nim przekładni, zadowala się 4,6 litrami na 100 km (119 g/km). Do palety ultra marki Audi należy także Audi A3 1.6 TDI ultra, które zadebiutowało jesienią 2013 jako pierwszy model ultra. Samochód ten zużywa średnio jedynie 3,2 l paliwa na 100 km (85 g CO2 na km). Wszystkie wersje ultra można rozpoznać po dyskretnym emblemacie umieszczonym z tyłu pojazdu. [TABLE=width: 576] <tbody>[TR] [TD]Model [/TD] [TD]Moc maks. w kW (KM) [/TD] [TD]Maks. moment obrotowy w Nm przy obr./min [/TD] [TD]Przyspieszenie 0-100 km/h w sekundach [/TD] [TD]Prędkość maksymalna w km/h [/TD] [TD]Zużycie (tryb mieszany) w l/100 km [/TD] [TD]Emisja CO2 w g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD]A4 Limousine 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]100 (136) [/TD] [TD]320 / 1500 - 3000 [/TD] [TD]9,3 [/TD] [TD]215 [/TD] [TD]3,9 [/TD] [TD]104 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A4 Limousine 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]120 (163) [/TD] [TD]400 / 1750 - 2750 [/TD] [TD]8,3 [/TD] [TD]225 [/TD] [TD]4,2 [/TD] [TD]109 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A4 Avant 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]100 (136) [/TD] [TD]320 / 1500 - 3000 [/TD] [TD]9,6 [/TD] [TD]208 [/TD] [TD]4,2 [/TD] [TD]109 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A4 Avant 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]120 (163) [/TD] [TD]400 / 1750 - 2750 [/TD] [TD]8,6 [/TD] [TD]216 [/TD] [TD]4,4 [/TD] [TD]114 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A5 Coupé 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]120 (163) [/TD] [TD]400 / 1750 - 2750 [/TD] [TD]8,3 [/TD] [TD]225 [/TD] [TD]4,2 [/TD] [TD]109 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A5 Sportback 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]120 (163) [/TD] [TD]400 / 1750 - 2750 [/TD] [TD]8,6 [/TD] [TD]221 [/TD] [TD]4,3 [/TD] [TD]111 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A6 Limousine 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]140 (190) [/TD] [TD]400 / 1750 - 3000 [/TD] [TD]S tronic: 8,2 Przekładnia manualna: 8,4 [/TD] [TD]232 [/TD] [TD]S tronic: 4,4 Przekładnia manualna: 4,5 [/TD] [TD]S tronic: 114 Przekładnia manualna: 117 [/TD] [/TR] [TR] [TD]A6 Avant 2.0 TDI ultra [/TD] [TD]140 (190) [/TD] [TD]400 / 1750 - 3000 [/TD] [TD]S tronic: 8,5 Przekładnia manualna: 8,7 [/TD] [TD]226 [/TD] [TD]4,6 [/TD] [TD]119 g/km [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
×