Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'dwa' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 22 wyników

  1. Dwa „Klasyki Przyszłości” - Alfa Romeo 4C i Abarth 595 będą podziwiane również za 30 lat. Kiedy mówi się o współczesnych modelach samochodów, które mają szansę stać się kolekcjonerskimi „cackami”, w rankingu Czytelników magazynu poświęconego klasykom w historii motoryzacji „Motor Klassik" prym wiodą dwie nazwy: Alfa Romeo 4C, która po raz drugi wygrała konkurs „Klasyka Przyszłości" w kategorii coupé, oraz Abarth 595, który został wybrany spośród samochodów o małej pojemności.Włoski design oraz technologia inspirowana wyścigami będą wiodły prym również w kolejnych dekadach. Nowoczesne wersje coupé Alfy Romeo 4C, w której została wykorzystana technologia z Formuły 1 i współczesna wersja Abarth`a 595, wzbudzają entuzjazm miłośników włoskiego wzornictwa, technologii inspirowanej wyścigami oraz osiągów supersamochodów. Niezrównany urok tych samochodów nie osłabnie także w kolejnych dekadach. Taka jest opinia znających się na rzeczy Czytelników magazynu "Motor Klassik", którzy drugi raz z kolei wybrali Alfę Romeo 4C, jako „Klasyka Przyszłości" w kategorii samochodów coupé, gdzie walka jest wyjątkowo zacięta. Wśród samochodów o małej pojemności zwyciężył po raz pierwszy Abarth 595, na którego głosowało ponad20 000 pasjonatów „oldtimerów”, którzy wzięli udział w „Motor Klassik Awards 2015". W ramach konkursu znany magazyn branżowy zapytał swoich Czytelników będących jednocześnie posiadaczami przynajmniej jednego samochodu zabytkowego, jakie aktualnie produkowane modele samochodów mają szanse stać się ponadczasowymi ikonami. Tytuł „Klasyka Przyszłości" jest więc ważnym wskaźnikiem trendów w branży samochodów kolekcjonerskich nadchodzących czasów. Dwukrotna zwyciężczyni, Alfa Romeo 4C oraz debiutujący Abarth 595 przejmują istotną spuściznę. Już w przeszłości inne modele Grupy Fiat Chrysler Automobiles były wyróżniane tytułem „Klasyka Przyszłości". W 2009 roku Alfa Romeo 159 i Alfa Romeo 8C Competizione triumfowały w swoich kategoriach, natomiast w roku 2012 i 2013 to jedno z najbardziej pożądanych trofeów zostało przyznane Fiatowi 500. W przeszłości Alfa Romeo została nagrodzona również w innych kategoriach „Motor Klassik Awards". W roku 2012 na przykład, Czytelnicy wybrali Alfę Romeo 6C 1750, model podchodzący z lat 30., jako „Klasyka Roku". Drugie trofeum uzyskane w konkursie „Klasyka Przyszłości" jest kolejnym dowodem na atrakcyjność Alfy Romeo 4C. Wcześniej, w Niemczech, to fascynujące coupé zostało wyróżnione przez „Auto Motor und Sport" tytułem „Najlepszego Samochodu" oraz wygrało „Auto Trophy", zorganizowane przez „Auto Zeitung", a brytyjski magazynu FHM ogłosił je „Samochodem Roku". Ci, którzy wzięli udział w światowym sondażu online, przeprowadzonym przez francuski Festival Automobile, uznali Alfę Romeo 4C po prostu za „Najpiękniejszy Samochód Roku ". Alfa Romeo została wyprodukowana z wykorzystaniem najlepszych technologii wywodzących się ze świata wyścigów. Dzięki kabinie pasażerskiej (nadwozie samonośne) wykonanej z włókna węglowego i szerokiemu zastosowaniu aluminium w konstrukcji ramy i komory silnika oraz materiałów specjalnych (kompozytów) w nadwoziu, masa własna dwuosobowego coupé wynosi zaledwie 895 kg, a stosunek masy do mocy to nieco poniżej 4 kg: rekordowy wynik, również pośród supersamochodów. Tak samo, jak nowa i prawie identyczna (za wyjątkiem otwieranego dachu) wersja spider, Alfa Romeo 4C wyposażona jest w czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, który przy pojemności 1750 cm³ rozwija moc 176 kW (240 KM). Również Abarth 595 nosi w sobie „geny” sportowego auta. Już sama nazwa jest hołdem złożonym jednemu z samochodów wyścigowych odnoszącemu największe sukcesy w latach 60., którzy przyczynił się do rozsławienia wielkiego konstruktora pojazdów, Carlo Abarth`a. Legendarny Abarth 595 odnosił kolejne zwycięstwa ze swoimi, według dzisiejszych standardów, skromnymi 32 KM, natomiast jego nowoczesny odpowiednik „uwalnia” pięciokrotnie większą moc, równą 132 kW (180 KM), pod maską silnika zdecydowanie nowoczesnego 1.4 turbo. W ten sposób włoski samochód z legendarnym skorpionem na osłonie chłodnicy, występujący na rynku w wersji Turismo i Competizione, jest jednym z najmocniejszych samochodów w swojej kategorii. Podwójny sukces Alfy Romeo 4C i Abarth`a 595 w „Motor Klassik Awards 2015" dowodzi niezmiennego uroku włoskiego przemysłu motoryzacyjnego. Mając na uwadze rosnące znaczenie „oldtimerów” także, jako lokaty kapitału, za 30 lat nikt nie będzie mógł zarzucić Czytelnikom „Motor Klassik", że tego nie przewidzieli. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Dwa unikalne, historyczne modele Audi na MotoClassic Wrocław 2014 Audi bierze udział w prestiżowym, polskim zlocie zabytkowych pojazdów Zamek Topacz w podwrocławskiej Ślęzy gości historyczne samochody z Polski i Europy Wśród uczestników: Audi 14/35 PS, Typ C „Alpensieger” i Audi Front 225 Roadster Poznań, 4 sierpnia 2014 r. W dniach od 15 do 17 sierpnia tego roku, na Zamku Topacz, w Ślęzy niedaleko Wrocławia, odbędzie się kolejna edycja zlotu pojazdów zabytkowych MotoClassic Wrocław 2014. Podczas imprezy pojawią się historyczne pojazdy z całej Europy. Na zlocie nie zabraknie także samochodów z czterema pierścieniami na masce. Specjalnie na tą okazję, Audi Tradition, dział koncernu zajmujący się wyłącznie pojazdami zabytkowymi, przywiezie na Dolny Śląsk dwa unikalne modele - Audi 14/35 PS, Typ C "Alpensieger" oraz Audi Front 225 Roadster. Podczas zlotu, wszyscy pasjonaci dawnej motoryzacji będą mieli okazję zobaczyć samochody wyprodukowane na przestrzeni prawie całego XX wieku. Uczestniczące w imprezie pojazdy podzielono na dwie kategorie wiekowe – wyprodukowane do roku 1945 oraz z lat 1945 – 1980. „Historia Audi to w dużej mierze historia europejskiej motoryzacji. Nie mogło nas zabraknąć na tak ważnej imprezie pojazdów zabytkowych.” – mówi Leszek Kempiński, PR Manager Audi. „Zaprezentujemy tu dwa unikalne samochody: Audi 14/35 PS, Typ C, który pojedzie w paradzie uczestników oraz Audi Front 225 Roadster – jeden z zaledwie dwóch istniejących egzemplarzy.” Audi 14/35 PS, Typ C, pojawi się na Zamku Topacz świętując wyjątkowy jubileusz. Dokładnie 100 lat temu, w 1914 roku, taki właśnie samochód, po raz trzeci z rzędu zwyciężył w Österreichische Alpenfahrt, będącym w tamtych czasach najtrudniejszym na świecie rajdem długodystansowym. Stąd jego przydomek „Alpensieger” – alpejski zwycięzca. Kierowcą, który wtedy prowadził auto i tryumfował w rajdzie był sam August Horch – twórca marki Audi. Samochód produkowano w latach 1911- 1925. Pod jego maską montowano rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 3560 cm3. Pojazd rozwijał maksymalną prędkość 80 km/h, spalając przy tym ok. 16 litrów benzyny na 100 km. Model nazywany Audi 14/35 PS (z powodów podatkowych samochód oficjalnie miał 14 KM, choć faktyczna moc silnika wynosiła 35 KM) był dostępny z różnymi wersjami karoserii. Prezentowany na zlocie egzemplarz, wyprodukowany w roku 1919, ma otwartą karoserię samochodu turystycznego, określaną także mianem Phaeton. Drugim modelem z czterema pierścieniami na masce, który pojawi się na tej prestiżowej imprezie, jest Audi Front 225 Roadster. Pokazany po raz pierwszy na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Berlinie w roku 1935, atrakcyjny, elegancki, sportowy model Roadster, zbudowano na podwoziu limuzyny Audi Front 225. Auto wyróżniało się tym, że miało napęd na przednią oś, centralną ramę typu skrzynkowego i napędzane było sześciocylindrowym silnikiem marki Wanderer o pojemności 2257 cm3 i mocy 50 KM. Ten wyjątkowo elegancki model jest jednocześnie bardzo unikalny. Stosunkowo wysoka cena spowodowała, że auto nie cieszyło się zbyt dużym zainteresowaniem nabywców, dlatego ostatecznie nie wyprodukowano planowanej krótkiej serii tego modelu. Poprzestano jedynie na dwóch prototypach, z których niestety żaden nie dotrwał niestety do czasów współczesnych. Pokazany tu samochód to wierna kopia, zbudowana na oryginalnym podwoziu Audi Front. Organizatorem zlotu jest Muzeum Motoryzacji Topacz, które w zabytkowych pomieszczeniach folwarcznych zlokalizowanych obok zamku, na 600 metrach kwadratowych powierzchni zgromadziło imponującą kolekcję 130 pojazdów muzealnych marek polskich i zagranicznych. Obok tak unikatowych pojazdów polskich jak Fiat 508, Podkowa czy Sokół 1000 znalazły się tam niepowtarzalne pojazdy zagraniczne, m.in. wyjątkowa kolekcja Bentleya. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Hyundai zaprezentował dwa premierowe modele podczas targów motoryzacyjnych w Poznaniu · Genesis – sedan klasy Premium, już w połowie roku na polskim rynku · Nowa odsłona Hyundaia Elantra Podczas zakończonych w niedzielę największych w Polsce targów motoryzacyjnych Motor Show 2014 Poznaniu firma Huyndai zaprezentowała dwa nowe modele, mające jednocześnie swoja polską premierę. Podczas oficjalnej konferencji prasowej jako pierwszy pokazany został Hyundai Elantra. Samochód zwraca uwagę wyróżniającą się, nowoczesną stylistyką i jest najlepiej sprzedającym się modelem tej marki zarówno w Korei, jak i na świecie. Elantra została wyposażona w ekonomiczny silnik Gamma 1.6 MPI o mocy 132 KM, a na liście wyposażenia znalazły się podgrzewane przednie i tylne siedzenia oraz podgrzewane koło kierownicy, wspomaganie układu kierowniczego z systemem Flex Steer z trzema trybami pracy, a także zestaw wskaźników Supervision z wyświetlaczem 3,5” OLED. Drugą nowością i jednocześnie flagowym modelem na stoisku Hyundaia był Genesis – luksusowy sedan klasy Premium, łączący w sobie technologię, komfort i elegancki design. Stylowy sedan odzwierciedla umiejętności inżynierskie firmy Hyundai. Duży rozstaw osi Genesisa i krótkie zwisy nadają profilowi nadwozia elegancki i zwarty charakter oraz podkreślają dynamikę auta. Samochód został wykonany w ponad 50% ze stali o zwiększonej sztywności, a nad bezpieczeństwem i komfortem pasażerów czuwają takie rozwiązania, jak: system utrzymywania pasa ruchu, aktywny tempomat, wyświetlacz typu ‘head-up’, czy system autonomicznego hamowania awaryjnego. . Genesis został wyposażony w silnik 3.8 V6 GDI o mocy 315 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów i jest pierwszym sedanem Hyundaia, który posiada napęd na wszystkie koła H-TRAC. Rozpoczęcie sprzedaży Genesisa w polskich salonach planowane jest w połowie roku. Źródło: Hyundai Motor Poland
  4. Bilans jednego roku: dwa tuziny nagród dla nowego Golfa Poznań, 4 grudnia 2013 r. – Golf także w siódmej generacji pisze kolejny rozdział historii sukcesów i zachwyca zarówno klientów, jak i specjalistyczną prasę. W minionych dwunastu miesiącach Golf otrzymał dwa tuziny prestiżowych wyróżnień. Został wybrany między innymi „Car of the Year 2013” oraz „World Car of the Year 2013”. Także w Japonii nowy Golf okazał się lepszy od konkurentów i jako pierwszy importowany samochód w 34-letniej historii plebiscytu został „Car of the Year 2013/2014 Japan”. Kolejne wyróżnienia to między innymi „Złota Kierownica 2013”, „Auto Trophy”, „Auto der Vernunft” („Samochód rozsądku”) oraz „Die besten Autos 2013” („Najlepsze samochody 2013”). Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG, podsumował sukcesy Golfa: „Golf jest i pozostanie najważniejszym modelem i siłą napędową marki Volkswagen.” Mimo że nowy Golf jest na rynku dopiero od roku, to w najbliższych dniach sprzedany zostanie półmilionowy egzemplarz. Warto tutaj nadmienić, że w ważnych krajach, jak Chiny czy USA, Golf siódmej generacji nie trafił jeszcze do sprzedaży. W Europie w salonach niedawno pojawił się Golf Variant, a w pierwszej połowie przyszłego roku dołączy do niego Golf Sportsvan, zaprezentowany przez Volkswagena podczas IAA we Frankfurcie. W kolejce czekają jeszcze dalsze nowości, jak e-Golf i hybrydowy Golf plug-in. „Cieszymy się, że nowy Golf doskonale przyjęty na rynku i spotkał się z pozytywną reakcją klientów. Jest to przede wszystkim zasługa pracującej z wielkim zaangażowaniem załogi. Nasi pracownicy bardzo przyłożyli się do Golfa i wykonali wspaniałą pracę” – powiedział Winterkorn. W Europie Golf od lat jest najczęściej kupowanym samochodem. Także w poszczególnych krajach potwierdza swój status bestsellera i jest liderem sprzedaży między innymi w Belgii, Finlandii, Irlandii, Chorwacji, Luksemburgu, Norwegii, Austrii, Szwajcarii i naturalnie na niemieckim rynku. Pierwsza generacja Volkswagena Golfa trafiła do salonów w maju 1974 roku jako następca Garbusa. Już od prawie 40 lat Golf kontynuuje sukcesy swojego poprzednika i stał się bazą dla nowej klasy samochodów – klasy Golfa. Golf jest oferowany obecnie w różnych wariantach, od wyjątkowo oszczędnego Golfa TDI BlueMotion po sportowego GTI, od trzydrzwiowego hatchbacka po przestronne kombi – Golfa Varianta. Każdy znajdzie Golfa spełniającego jego potrzeby, czego dowodem jest wielkość sprzedaży: w czerwcu 2013 roku taśmy produkcyjne opuścił 30-milionowy Golf. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Nowy Volkswagen Passat zadebiutuje już za dwa lata - zdjęcia szpiegowskie Stawiam, że Volkswagen wykorzysta w nowym Passacie język designu tego conceptu:
  6. Alfa Romeo 4C w wersji na dwa koła Rower drogi, ale to nie dziwi. Za to Alfa mogłaby być trochę tańsza...
  7. Sytuacje na drodze przedstawia ponizszy rysunek Za rondem jezdnia dwukierunkowa, przedzielona podwójną linią ciągłą, dwa pasy w jednym kierunku ktore bo kilku metrach przechodzą w jeden pas - w miejscu zaznaczonym na czerwono kończą się linie przerywane i dalej nie ma miejsca żeby dwa auta zmiesciły się jadąc obok siebie. Kto w takim przypadku ma pierwszeństwo, czerwony czy zielony? Po mojemu zielony jedzie pierwszy a czerwony sobie czeka, mamy ruch prawostronny wiec jeździmy jak nabliżej prawej krawędzi jezdni, poza tym kierujący wjezdzajac na pas musi ustapić pierwszeństwa pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony ale ostatnio jadąc tą drogą zauważyłem że kilka aut jadących prawym pasem zatrzymało się i zaczęło puszczać tych co jechali lewym pasem i wtedy zgłupiałem Jak ktoś jest z Lublina to chodzi o rondo na ul. Zana przy Lecleru (zjazd z ronda w stronę Kraśnickiej) Link do StreetView
  8. Alfa Romeo 4C Spider zadebiutuje nie wcześniej niż za dwa lata Kolejna piękna Alfa, jestem ciekaw następcy 159-ki
  9. Samochód elektryczny o zwiększonym zasięgu do codziennego wykorzystania, jako wóz reporterski Współpraca Opla z Telewizją Polsat udowodni zalety korzystania w firmie z samochodu elektrycznego Warszawa. 17 lipca 2013 pod siedzibą Telewizji Polsat nastąpiło przekazanie dwóch Opli Ampera. Telewizja Polsat w trakcie 10-miesięcznego testu długodystansowego będzie mogła sprawdzić możliwości tych innowacyjnych i nowoczesnych samochodów. Opel zamierza wciąż promować nowy segment na polskim rynku motoryzacyjnym i tym samym zamierza wcielić się w rolę trendsettera w zakresie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Telewizja Polsat jest firmą otwartą na nowoczesne technologie i dlatego model Ampera idealnie wpisuje się w jej filozofię. W ciągu 10 miesięcznej współpracy Opla i Telewizji Polsat, reporterzy Polsat News będą mogli przygotowywać swoje relacje z różnych miejsc naszego kraju, również dzięki elektrycznym Oplom Ampera. Ople Ampera – samochody elektryczne o zwiększonym zasięgu - przekazane na potrzeby Telewizji Polsat, jako wozy reporterskie Polsat News będą mogły dotrzeć w różne rejony Polski, gdzie dzieje się coś istotnego dla kraju i społeczeństwa, a tym samym sprawdzić się zarówno w pracy, jak i w codziennym użytkowaniu. Amperę prowadzi się tak jak każdy inny samochód, ale jako samochód elektryczny posiada ona całą gamę inteligentnych funkcji, które wspomagają kierowcę w łatwym i efektywnym obsługiwaniu pojazdu. Opel Ampera o rozszerzonym zasięgu nie wymaga zmian w nawykach kierującego, oferuje natomiast nieograniczoną mobilność nawet w przypadku spontanicznego wypadu. Koła Ampery napędzane są elektrycznie przez cały czas jazdy. Wyjątkowa bateria litowo-jonowa o mocy 16 kWh napędza zaawansowaną, elektryczną jednostkę napędową o mocy 111 kW/150 KM dostarczając pomiędzy 40 a 80 km czystej, elektrycznej jazdy przy zerowej emisji zanieczyszczeń. Osiągi te zapewnione są przy naładowanej baterii i zależne od warunków na drodze. W uroczystości przekazania samochodów udział wziął przedstawiciel General Motors Poland – Wojciech Mieczkowski, Dyrektor Generalny Opla w Polsce. Telewizja Polsat reprezentowana była przez Jerzego Sikorę, Szefa Sekretariatu Programowego Pionu Informacji i Publicystyki, Sekretarza Redakcji Polsat News, oraz Adama Nowe, Dyrektora Biura Zarządu i Kontroli Spółki. „Samochody elektryczne to jedno z najlepszych długoterminowych rozwiązań ekologicznych, będące w stanie zaspokoić potrzeby energetyczne społeczeństwa. Zamiar wprowadzenia przez Polsat Opla Ampery w swoją bieżącą działalność biznesową jest najlepszym dowodem na to, że nasz elektryczny samochód o rozszerzonym zasięgu nadaje się idealnie do codziennego użytkowania. Jesteśmy dumni z zaufania jakim obdarzyła nas Telewizja Polsat, wybierając Opla Ampera na testowy wóz reporterski”, powiedział Wojciech Mieczkowski. „Wykorzystamy te samochody, aby dotrzeć wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ważnego i by móc na bieżąco informować o tym naszych widzów. Dodatkowo Ople Ampera pozwolą nam promować nowoczesne rozwiązania, które są wpisane w filozofię naszej działalności.” Powiedział Jerzy Sikora odbierając kluczyki. O codziennych zmaganiach Opli Ampera w 10 miesięcznym teście specjalnym będziemy na bieżąco informować na łamach Opel Polska na Facebooku. źródło: General Motors
  10. Aston Martin i Zagato szykują kolejne dwa modele Czuć ducha klasycznych modeli, ale dzisiaj taka stylistyka raczej by się nie przyjęła.
  11. cześć, ostatnio dałem znajomemu moje stare lekko uszkodzone auto, nie ma ono ubezpieczenia, przeglądu, skończyła się homologacja na butle LPG a na dodatek znajomy ten nie ma prawa jazdy. Skręcił on na zakazie i zatrzymała go straż miejska (duze miasto wojewodzkie). Dali mu dwa mandaty, pierwszy za brak prawa jazdy a drugi za popełnione wykroczenie 500zł + 5pkt (NA NIEGO!). Ten przyjął mandaty bo nie chciał żebym nie miał nieprzyjemności i przy straży po podpisaniu mandatów odjechał Siedzimy i zastanawiamy sie jak to możliwe i czy czasem nie byli to przebierańcy. Czy możliwe jest że dostał pkt karne i mandat za skręt na zakazie nie mają prawa jazdy? Co z tym dalej zrobić? Kolega przyjął mandat ale nie chce sie odwoływać bo boi sie, że dojdą do mnie i wyjdzie że nie mam ubezp. przeglądu i homologacji. Ktoś miał podobnie?
  12. [h=1]Droga ma tylko dwa pasy? Nie ma problemu znajdzie się i trzeci.[/h]
  13. Podczas wystawy Techno Classica, Audi świętuje dwa jubileusze - Przed 25 laty Audi zaprezentowało Audi V8, a 80 lat temu historycznie powiązana z Audi marka Horch przedstawiła pierwszy model z silnikiem V8 - Ponad 180 tys. osób spodziewanych na największej na świecie wystawie oldtimerów Ingolstadt, 8 kwietnia 2013. Podczas tegorocznych targów samochodów zabytkowych Techno Classica w Essen, które odbędą się od 10 do 14 kwietnia, Audi Tradition będzie świętować dwie znaczące rocznice. W hali numer siedem, marka z czterema ringami zaprezentuje historię jednostek napędowych V8. Upłynęło już 80 lat, odkąd Horch na Wystawie Motoryzacyjnej w Berlinie pokazał samochód Horch 830 wyposażony w pierwszy silnik V8. Natomiast przed 25 laty na rynku pojawiło się Audi V8, kamień milowy w historii koncernu z Ingolstadt, potwierdzający wejście marki Audi do segmentu samochodów premium. Dużo przestrzeni wystawowej poświęcono historii. Dział Historii Marki Audi AG zajmie aż 700 metrów kwadratowych hali nr 7. Natomiast w hali nr 7.1 członkowie Audi Club International (ACI) prezentować będą samochody które miały znaczący wpływ na rozwój marki z czterema ringami. W ten sposób fani Audi odwiedzający największe na świecie targi oldtimerów będą mieli okazję obejrzeć aż dwie intersujące ekspozycje. Auto Union, prezentując w 1933 roku na Wystawie Motoryzacyjnej w Berlinie pierwszy model marki Horch z silnikiem V8, nawiązało do rozwiązań technicznych zastosowanych wcześniej w USA. Silnik V8, kojarzony dziś z zaawansowaną jednostką napędową o dużej mocy i o charakterystycznym brzmieniu, skonstruowano jednak z zupełnie innego powodu. Nowy silnik miał być po prostu mniejszy i bardziej ekonomiczny. Luksusowa, przedwojenna niemiecka marka Horch, od roku 1927 produkowała wyłącznie pojazdy z ośmiocylindrowymi silnikami rzędowymi. Horch 830, nazywany też „małym Horchem”, wyposażony w nową jednostkę V8 o pojemności trzech litrów, debiutujący w Berlinie, był pierwszym w ofercie marki mniejszym samochodem. Oznaczenie 830 to kombinacja liczby cylindrów i pojemności silnika. Na Techno Classica Audi Tradition wystawi bardzo rzadki model Horch 830 Sport-Cabriolet. Jego karoseria to dzieło firmy Gläser z Drezna. Egzemplarz z 1933 roku, wypożyczony z Muzeum Augusta Horcha w Zwickau, w owym czasie generował moc 70 KM. Drugi wystawowy rarytas, Horch 930 S Stromlinie z 1939 roku, jest postrzegany jako najbardziej zaawansowana technicznie konstrukcja wykorzystująca silnik V8, jaką stworzono przed II wojną światową. Światło dzienne ujrzały tylko dwa egzemplarze tego luksusowego, aerodynamicznego samochodu, który wyprzedzał swoje czasy. Wybuch wojny przeszkodził w podjęciu produkcji seryjnej. Jedną z gwiazd na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym w roku 1988, było Audi V8. Dzięki niemu, marka Audi potwierdziła swoje miejsce w klasie samochodów luksusowych. Ośmiocylindrowa limuzyna wzbudzała podziw dzięki dużej liczbie nowatorskich rozwiązań technicznych, takich jak stały napęd na cztery koła, silnik z lekkich stopów z czterema zaworami na cylinder, elektronicznie sterowana, automatyczna skrzynia biegów i bardzo skuteczne hamulce tarczowe. Audi V8 było pierwszym modelem w którym zastosowano kombinację napędu quattro i przekładni automatycznej. Na tegorocznych targach pojazdów zabytkowych Techno Classica, Audi Tradition, dział Audi odpowiedzialny za pielęgnowanie tradycji, pokaże aż trzy unikalne eksponaty. Obok Audi V8 pierwszej generacji, stanie stworzone dwa lata później Audi V8 L, wyprodukowane jedynie w krótkiej serii, oraz Audi V8 w wersji Avant, skonstruowane na bazie Audi 200 Avant. Naturalnie na stoisku Audi Tradition nie może zabraknąć samochodów sportowych. Hans-Joachim Stuck, prowadząc w roku 1990 Audi V8 quattro, wygrał niemiecką serię wyścigów Deutsche Tourenwagen Meisterschaft już w pierwszym sezonie startów. Goście wystawy zobaczą nie tylko tę „szoferską limuzynę“ o mocy 462 KM, ale też inny legendarny model, Audi R8. Ich uwagę z pewnością przyciągnie „Krokodyl”. Dlaczego „Krokodyl”? W finałowym wyścigu American Le Mans-Serie (ALMS), 31 grudnia 2000 roku w australijskiej Adelaidzie, niejeden fan sportu motorowego nie wierzył własnym oczom. W kraju „Krokodyla Dundee“, kierowcy Audi Allan McNish i Rinaldo Capello na linię startu podjechali R8 pomalowanym we wzór skóry krokodyla. Allan McNish zdobył wówczas tytuł najlepszego kierowcy, a Audi – najlepszej marki. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. [h=1]Krynki 4x4 Dwa Patrole w akcji.[/h]
  15. Dacia obiecuje dwa nowe modele na Genew Ciekaw jestem, jak będzie wyglądał Duster po lifcie, bo obecny na żywo wygląda całkiem nieźle
  16. Fiat 500L Nowa nowe silniki dla dalszego wzrostu. Zdjęcia Fiata 500L Gama Fiata 500L wzbogacona została o dwa nowe silniki: 1.6 MultiJet II o mocy 105 KM oraz 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM. Zwycięska formuła Fiat City Lounge: osiągi, przestrzeń i wyposażenie z segmentu C, cena z segmentu B. W ciągu zaledwie 5 miesięcy sprzedaży 38.300 zamówień z całej Europy, z czego ponad połowa spoza Włoch. W styczniu, 500L okazała się najlepiej sprzedawanym autem we Włoszech wśród samochodów klasy średniej. Cennik i wyposażenie na rynku polskim. Fiat500L łączy kultowy styl 500 z funkcjonalnością projektu Madein Fiat.Z tego wyjątkowego połączenia zrodziło się pojęcie "CityLounge", nowej koncepcji miejskiego samochodu. Przeobraża onakategorię samochodów kompaktowych dla nowoczesnej rodziny poprzeznadanie modernistycznych form cechom charakterytyczym klasycznej500-ki. Modelten często pełni rolę głównego samochodu rodzinnego lub jedynegoauta młodych rodzin, ponieważ łączy w jednym cechy pozornie niedo pogodzenia: kompaktowe wymiary zewnętrzne pojazdu, połączone zprzestronnością wnętrza i bogatym wyposażeniem typowym dlasamochodu z segmentu C. Całość oferowana w przystępnej cenie autamiejskiego, posiada unikalną, dodatkową zaletę: wyjątkowąosobowość Fiata 500, prawdziwej ikony Madein Italy. Fiat500L udowadnia, że dorastanie nie jest ograniczeniem, ale szansą,która teraz staje się jeszcze większa dzięki osiągom właściwymdla aut z segmentu C. Jest to zasługanowego silnika turbodiesel 1.6 MultiJet IIo mocy 105 KM, który razem z wersjąbenzynową 0.9 TwinAir Turbo 105 KM odzwierciedlają dwa różnecharaktery tej samej mocy. Technologiczniezaawansowane, obydwa silniki z turbodoładowaniem o mocy 105 KM wodmienny sposób zaspakajają gusta klientów, różnych pod względemupodobań, wieku i codziennych celów, do jakich wykorzystująsamochód. Stupięciokonny silnik 1.6 MultiJet II stawia 500L uszczytu segmentu, dzięki efektywnemu napędowi, który jednocześniepotrafi dać dużą frajdę z jazdy, oferując zarazem wszystko, conajlepsze w dieselu: zasięg, komfort i doskonałe osiągi,zapewnione przez system MultiJet drugiej generacji. Zupełnieodmienny, mimo tej samej mocy 105KM, okazuje się silnik 0.9 TwinAir.Trafia on w gusta klienta wyjątkowo wrażliwego na zużycie paliwa iemisję spalin, szczególnie w jeździe po mieście. “Świadomy iodpowiedzialny” silnik jest więc szczególnie doceniamy w tychkrajach, w których obowiązują surowe normy i opłaty za posiadaniei eksploatację samochodu o wysokiej emisji spalin. Nieprzypadkowoemisja spalin jest tak niska, że już dzisiaj mieści się wparametrach standardów europejskich wyznaczonych na 2020 rok. Połączonez 6 stopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów (C514 w 0.9 TwinAirTurbo i C635 w 1.6 MultiJet II), oba silniki montowane we Fiacie 500Lwprowadzają pojęcie “Cool & Capable” również pod maskąsilnika: obydwa są “inteligentne” ze względu na stosowanetechnologie, odmienną charakterystykę i niskie koszty obsługi.Jednocześnie są to doskonałe napędy pod względem emisji spalin,zużycia paliwa i osiągów, gwarantujące faktyczne i wymiernekorzyści dla klienta. Stupięciokonnysilnik TwinAir jest już dostępny w ofercie, natomiast obecniedołacza do niego silnik 1,6 Multijet 105 KM, który w drugiejpołowie marca będzie wystawiany w salonach sprzedaży Fiatawszystkich największych rynków europejskich. W tym też miesiącuzakończy się plan wprowadzania modelu w Europie (w krajach zobowiązującym ruchem prawostronnym), jak również zostanierozpoczęta dystrybucja w Afryce Północnej. Wrazz wzrostem liczby koni mechanicznych, wzbogaca się też ofertahandlowa Fiat 500L w Europie: w zasadzie, moc od 100 do 120 KMpokrywa nawet 25% całej sprzedaży tego segmentu. Jest to więc poledo popisu, które z pewnością pozwoli przyczynić się doutrwalenia doskonałych wyników Fiata 500L: w ciągu zaledwie 5miesięcy wpłynęło około 38.300zamówień z całejEuropy,z czego ponad połowa spoza Włoch. To właśnie we Włoszech, Fiat500L okazał się najlepiej sprzedawanym samochodem segmentu i drugimw klasyfikacji silników diesel.Nawiasem mówiąc, pomimo, że nie został jeszcze zakończony całyplan wprowadzania modelu na poszczególne rynki europejskie, Fiat500Ljest jedynym modelem, który stale się umacnia w swoim segmencie wEuropie,pomimo trudnej sytuacji ekonomicznjej Starego Kontynentu. Zresztą,nowy “city lounge” doskonale wciela w życie formułęantykryzysową Fiata, ponieważ jest to auto, które tworzy nowezasady w segmencie: ikona stylu, kompaktowa na zewnątrz, przestronnawewnątrz, wyjątkowo wszechstronna i z pełną ochroną pasażerów,potwierdzoną prestiżowymi 5 gwiazdkami EuroNCAP - równocześniepotrafi być oszczędna w eksploatacji i dostępna w konkurencyjnejcenie. To właśnie te cechy zdecydowały o przyznaniu temu modelowitytułu „NowośćRoku 2013” przez czytelników włoskiego magazynu Quattroruotei uplasowaniu go przed najlepszymi konkurentami z Niemiec. Interesującejest, że 57% klientów 500L poprzednio jeździło samochodami innychmarek, a 61% miało wcześniej samochody bardzo od siebie różne:37%z segmentu B, 16%z C i 8% z A.Wsumie, 500L to samochód wszechstronny,który zaspakajagusta klientów, różnych pod względem upodobań, wieku icodziennych celów, do jakich wykorzystywane jest auto. Na przykład,dzięki swojej funkcjonalności podoba się on tradycjonalistom,rodzinom,które zwykle interesują się samochodami z wyższych segmentów,właśnie dlatego, że są funkcjonalne, przestronne, wygodne i którez tych samych względów wybierają Fiata 500L. Taksamo, dzięki swojemu zabawnemu i sympatycznemu wyglądowi, 500Lpodoba się również ludziom, którzy są zdecydowanie młodsi, niżwskazuje na to średnia statystyczna wieku użytkowników tegosegmentu. Są oni wymagający i doceniają wyszukane, acz łatwodostępne rozwiązania technlologiczne, które spełniają zarównokonkretne potrzeby codziennego, swobodnego przemieszczania jak ibiorą pod uwagę coraz mocniej akcentowane aspekty ochronyśrodowiska. Nawiasem mówiąc, kolejny rok z rzędu Fiat jest markąz najniższą emisją CO2wsamochodach sprzedawanych w Europie: 118,2 g/km. Wreszcie,nowy model Fiata pełni rolę głównegosamochoduw młodych rodzinach, właśnie. Tak więc, wierny koncepcji“Dorastanie z 500L jest cool”, innowacyjny Fiat 500L rośnie, abypomieścić wszystkie małe przyjemności i wielkie życiowe emocje:dzieci, znajomi, podróże, muzyka i wspólnota. W tym kontekście,gama 500 podąża za zmianami dokonującymi się w rodzinie, dającniekonwencjonalne możliwości nowego stylu życia i „byciarodziną”. Jest to zatem inteligentny i doskonały model, który,jak wskazuje na to pięć prestiżowych gwiazdek EuroNCAP, zapewniapełną ochronę dzięki uzyskaniu ogólnej punktacji 83/100, w tym:94% za ochronę osób dorosłych, 78% za ochronę przewożonychdzieci, 65% za ochronę osób pieszych oraz 71% za systemybezpieczeństwa pojazdu. Tojednak nie wszystko. Ostatnio Fiat 500L wzbogacił się o innowacyjnysystem “City Brake Control”, system czynnego bezpieczeństwa,który rozpoznaje obecność innych samochodów lub przeszkód przedsamochodem i, w przypadku braku reakcji kierowcy, automatycznieuruchamia hamulce, zapobiegając w ten sposób kolizji. MultijetII: moc 105 KM Maksymalna prędkość 182 km/h i 4,5 litra/100 km w cyklu mieszanym MultiJet drugiej generacji i Common Rail trzeciej generacji Seryjnie montowany system Start&Stop Spadek kosztów eksploatacji “Werwa”jest z pewnością kluczowym słowem, określającym nowy turbodiesel1.6 Multijet II o mocy 105 KM. Istotnie, aby pewnieprowadzić500L w każdych warunkach jazdy, a szczególnie poza miastem,potrzebny jest niezawodny silnik, taki jak nowyMultijetdrugiej generacji, który zapewnia mnóstwo zabawy, dużą swobodę,niskie koszty eksploatacji i długie odstępy między przegladąmi. Dziękinowemu 1.6 MultiJet II z homologacją Euro 5+, Fiat 500L osiągamaksymalną prędkość 181 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h wzaledwie 11,3 sekundy. W cyklu mieszanym samochód spala 4,5litra/100 km i emituje 117 g/km CO2.To jednak nie wszystko - podobnie jak inne wersje diesel, abyutrzymać doskonałą formę, 1.6 MultiJet II wymaga przeglądu tylkoco35.000 km (lub co 2 lata). MultiJetdrugiej generacji i Common Rail trzeciej generacji W500L debiutuje technologia MultiJet II, w połączeniu z silnikiemturbodiesel 1.6 o mocy 105 KM. Połączenie to wydobywa zaletysilnika, pozwalając na znaczne wyciszeniehałasów oraz ograniczenie zużycia paliwai emisji spalin. Zastosowanieniewielkiej turbosprężarki o stałej geometrii łopatek pozwalajednostce napędowej zapewnić wysoki moment obrotowy przy niskiejprędkości obrotowej (320 Nm przy 1.750 obrotach/min), zachowująccały czas elastyczność jazdy. Jednaksercem 1.6 MultiJet II nowej 500L jest bez wątpienia system wtryskuCommon Rail trzeciej generacji, który wykorzystuje innowacyjnewtryskiwacze, zdolne do szczególnieszybkiego i elastycznego podawania paliwa, dzięki precyzjihydraulicznego sterowania w krótkich odstępach czasowych. Dziękitym wtryskiwaczom można sterować zwiększoną liczbą wtrysków(nawet do 8) w jednym cyklu spalania i realizować coraznowocześniejsze strategie mające na celu zoptymalizowanie procesuspalania, m.in. dzięki zastosowaniu wtrysku "Injection RateShaping" (dwa wtryski następujące po sobie). Tym sposobempoprawia się proces spalania, redukując poziom hałasu i emisjęcząstek stałych i tlenków azotu (NOx).Ponadto, dzięki prostszej konstrukcji oraz ograniczeniu ilościkomponentów o 40%, cała jednostka staje się prostsza i bardziejniezawodna. Celefektywność Połączonaz 6- stopniową manualną skrzynią biegów C635, jednostka napędowa1.6 MultiJet II Fiata 500L proponujewiele rozwiązań, których celemjest redukcja zużycia paliwa oraz emisji spalin. Spośród niechwarto wspomnieć o inteligentnym alternatorze, który odzyskujeenergię na wybiegu silnika, magazynując ją w akumulatorze; ooptymalizacji układu chłodzenia skracającymczas rozgrzewania silnika; oenergooszczędnej pompie oleju o zmiennej wydajności, któraodpowiednio reguluje ciśnienie oleju, redukując pobieraną przezsiebie moc. Do standardu należy także system Start&Stop orazolej silnikowy i przekładniowy o niskiej lepkości. Układprzetwarzania spalin przewiduje wykorzystanie technologii DPF typu“close-coupled”, który integruje katalizator z filtrem cząstekstałych (CCDPF). Kompaktowe rozmiary tego elementu nie zwiększająoporów przepływu, uzyskując redukcję spalania paliwa i emisjiCO2.Położenie filtra cząstek stałych w pobliżu wylotu zturbosprężarki pozwala ponadto na uzyskanie wyższych temperaturspalin na wejściu do filtra cząstek stałych i zredukowanie ilościoleju napędowego potrzebnego do przeprowadzenia regeneracji. Pozatym, zintegrowanie tych dwóch elementów pozwala na zredukowanieciężaru układu wydechowego i poprawia jego ogólną wydajność. Zfiltrem cząstek stałych (CCDPF) połączony jest systemrecyrkulacji spalin (EGR), w którym wszystkie komponenty tworząjeden element (moduł EGR) o wyjątkowo małych rozmiarach. Przeglądy Fiat500L wyposażony w silnik 1.6 MultiJet II, aby utrzymać doskonałąformę, wymaga przeglądu co 35.000 km. Świadczy to o wysokiejjakości oraz opłacalnych wysiłkach włożonych w poprawęwytrzymałości i niezawodności wszystkich elementów samochodu.Korzyści jasno więc przekładają się na zmniejszenie kosztóweksploatacji: na przykład, po przejechaniu 100.000 km oszczędza sięjeden przegląd. TwinAir 105 KM: przeznaczenie miejskie 112 g/kmCO2: poziom, który już dzisiaj spełnia standardy europejskie wyznaczone na 2020 rok. Tryb “ECO”: maksymalna wydajność, mniejsze zużycie spalin Seryjnie montowany system Start&Stop System kontroli zaworów ssących MultiAir 2 Wysokie osiągi według potrzeb: moc 120 KM/litr, maksymalna prędkość 180 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy. NazwaFiata 500L zawiera w sobie literę “L” rozumianą także jako„Lightness - Lekkość” zmierzającejdo uproszczenia i poprawy jakości życia wrozumieniu innowacji, ukierunkowanej zarówno na poszanowanieśrodowiska jak i oszczędności paliwa w codziennej eksploatacji. StupięciokonnyTwinAir stanowi tego wyraźny dowód, co potwierdzone jest zużyciempaliwa oraz emisją CO2plasującymi go u szczytu swojej kategorii: w cyklu mieszanym są toodpowiednio 4,8 litra/100km i 112 g/km..Nawiasem mówiąc, emisja spalin jesttak niska, że już dzisiaj mieści się w parametrach standardóweuropejskich wyznaczonych na 2020 rok. StupięciokonnyTwinAir ukazuje więc “bardziej miejski” charakter 500L, ponieważzapewnia wysoki komfort, jest ekonomiczny, ekologiczny, ale niczegonie można mu odmówić pod względem osiągów: uzyskuje prędkośćmaksymalną 180 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 12,3sekundy, szczycąc się ponadto mocą 120 KM/litr, wartością napoziomie sportowych jednostek napędowych. Technologiai wydajność bez rezygnacji z osiągów Wnajnowszej wersji Turbo 105 KM, wielokrotnie nagradzany silnik 0.9TwinAir charakteryzuje się niezwykłym temperamentem i niskimzużyciem paliwa. Nowa jednostka napędowa z rodziny silnikówTwinAir łączy koncepcję downsizingu(zmniejszenia pojemności skokowej i masy)z wyszukanymi technologiami, takimi jak zastosowanie wysokowydajnejturbosprężarki, integracja kolektora wydechowego w głowicycylindrów oraz nowy system sterowania zaworami dolotowymi MultiAir2. Dziękispecjalnemu profilowi krzywki napędzającej zawory dolotowe, drugageneracja MultiAir optymalizuje wydajność termodynamiczną silnikapoprzez modulację wewnętrznej (tzw. internal EGR) recyrkulacjispalin wydechowych w komorze spalania. Zintegrowanie kolektora wydechowego z głowicącylindrów przyczynia się do obniżenia temperatury spalin (którechłodzone są bezpośrednio przez układ chłodzenia silnika). Ma topozytywny wpływ na zużycie paliwa, szczególnie w trudniejszychwarunkach jazdy, ponieważ optymalizuje się wówczasjednorodność mieszanki, uzyskującw potrzebnych warunkach ograniczenie maksymalnej temperatury spalinw celu zachowania prawidłowych warunków pracy turbosprężarki.Poza tym, w fazie nagrzewania silnika można wykorzystać ciepło zespalanych gazów, które w przeciwnym razie, zostałoby oddane nazewnątrz. W ten sposób, skraca się przemiana termiczna i zwiększaczas, w którym silnik pracuje w optymalnej temperaturze, uzyskującw ten sposób wyjątkowo korzystne zużycie paliwa i emisji CO2. Silnikbenzynowy 0.9 TwinAir Turbo połączony z 6- stopniową, manualnąskrzynią biegów C514, dostarcza 105 KM przy 5.500 obrotach/min. iosiąga maksymalny moment obrotowy równy 145 Nm przy 2.000obrotów/min. (80% maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest jużprzy 1.700 obrotach). TrybECO Tak, jak w innych samochodach Fiat GroupAutomobiles, w których montowany jest silnik Turbo TwinAir, równieżw nowym Fiacie 500L dostępny jest tryb pracy “ECO”: po jegowłączeniu maksymalny moment obrotowy jest ograniczony do 120 Nm, amoc do 98 KM, umożliwiając w ten sposób jednostce napędowejdziałanie w zakresie maksymalnej wydajności i w konsekwencji zmniejszenie zużycia paliwa. Poza tym, w wyposażeniu seryjnymwystępuje system Start&Stop. Silnik TwinAir jest „perełką"konstrukcyjną również z uwagi na poziom komfortu zapewnianegoprzez przeciwbieżny wałek wyrównoważający oraz dwumasowe kołozamachowe, co pozwala ograniczyć wibracje oraz zoptymalizowaćdźwięk pracy. Szczególną uwagę zwrócono także na poprawęwygłuszenia i jakość materiałów wygłuszających, mających nacelu obniżenie hałasów odczuwalnych w kabinie pasażerskiej iwyeliminowanie niepożądanych drgań. Cenniki wyposażenie na rynku polskim Szczegółowy cennik oraz wyposażenie gamy Fiata 500L na rynkupolskim (w tym z silnikami 1.6 Multijet II oraz 0,9 TwinAir) znajdujesię w załączonym pliku PDF. Danetechniczne [TABLE=width: 675] [TR] [TD=width: 381, colspan: 2][/TD] [TD=width: 144] 0.9 TwinAir Turbo 105 KM[/TD] [TD=width: 118] 1.6 MultiJet II 105 KM[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] WYMIARY[/TD] [TD=width: 273] Ilość miejsc[/TD] [TD=width: 144] 5[/TD] [TD=width: 118] 5[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Ilość drzwi[/TD] [TD=width: 144] 5[/TD] [TD=width: 118] 5[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Długość (mm)[/TD] [TD=width: 144] 4.147[/TD] [TD=width: 118] 4.147[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Szerokość (mm)[/TD] [TD=width: 144] 1.784[/TD] [TD=width: 118] 1.784[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Wysokość (mm)[/TD] [TD=width: 144] 1.665[/TD] [TD=width: 118] 1.665[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Rozstaw osi (mm)[/TD] [TD=width: 144] 2.612[/TD] [TD=width: 118] 2.612[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Rozstaw kół przód/ tył (mm)[/TD] [TD=width: 144] 1.522 – 1.519[/TD] [TD=width: 118] 1.522 – 1.519[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Pojemność bagażnika (litry): - kanapa tylna maksymalnie cofnięta - kanapa tylna maksymalnie przesunięta w przód - kanapa tylna złożona[/TD] [TD=width: 144] 343 – 400 – 1.310[/TD] [TD=width: 118] 343 – 400 – 1.310[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] SILNIK[/TD] [TD=width: 273] Ilość cylindrów, ułożenie[/TD] [TD=width: 144] 2, rzędowo[/TD] [TD=width: 118] 4, rzędowo[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Średnica razy skok (mm)[/TD] [TD=width: 144] 80,5 x 86[/TD] [TD=width: 118] 79,5 x 80,5[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Pojemność cylindrów (cm3)[/TD] [TD=width: 144] 875[/TD] [TD=width: 118] 1.598[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Stopień sprężania [/TD] [TD=width: 144] 10 : 1[/TD] [TD=width: 118] 16,5 : 1[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Zasilanie[/TD] [TD=width: 144] Benzyna, elektroniczny wtrysk wielopunktowy, turbosprężarka z z chłodnicą powietrza doładowującego[/TD] [TD=width: 118] Olej napędowy, wtrysk bezpośredni MultiJet II "Common Rail" sterowany elektronicznie, turbosprężarka o stałej geometrii łopatek z chłodnicą powietrza doładowującego[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Rozrząd[/TD] [TD=width: 144] 1 wałek rozrządu w głowicy z systemem MultiAir, 4 zawory na cylinder [/TD] [TD=width: 118] 2 wałki rozrządu w głowicy, 4 zawory na cylinder[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Napęd rozrządu[/TD] [TD=width: 144] łańcuch[/TD] [TD=width: 118] pasek zębaty[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Sterowanie popychaczy[/TD] [TD=width: 144] hydrauliczne[/TD] [TD=width: 118] hydrauliczne[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] System Start&Stop[/TD] [TD=width: 144] TAK[/TD] [TD=width: 118] TAK[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Maksymalna moc (KM przy obrotach/min)[/TD] [TD=width: 144] 105 @ 5.500[/TD] [TD=width: 118] 105 @ 3.700[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Maksymalna moc (kW przy obrotach /min)[/TD] [TD=width: 144] 77 @ 5.500[/TD] [TD=width: 118] 77 @ 3.700[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Maksymalna moc w trybie ECO (KM przy obrotach/min) [/TD] [TD=width: 144] 98 @ 5.750[/TD] [TD=width: 118] Nie dotyczy[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Maksymalna moc w trybie ECO (kW przy obrotach/min) [/TD] [TD=width: 144] 72 @ 5.750[/TD] [TD=width: 118] Nie dotyczy[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obrotach/min)[/TD] [TD=width: 144] 145 @ 2.000[/TD] [TD=width: 118] 320 @ 1.750[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Maksymalny moment obrotowy w trybie ECO (Nm przy obrotach/min) [/TD] [TD=width: 144] 120 @ 1.750[/TD] [TD=width: 118] Nie dotyczy[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] INSTALACJA ELEKTRYCZNA[/TD] [TD=width: 273] Pojemność akumulatora (Ah)[/TD] [TD=width: 144] 63[/TD] [TD=width: 118] 63[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] PRZENOSZENIE NAPĘDU[/TD] [TD=width: 273] Napęd[/TD] [TD=width: 144] Przedni[/TD] [TD=width: 118] Przedni[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Skrzynia biegów[/TD] [TD=width: 144] Manualna, 6- stopniowa[/TD] [TD=width: 118] Manualna 6-stopniowa[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Typ skrzyni biegów[/TD] [TD=width: 144] C514[/TD] [TD=width: 118] C635[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] Przełożenie [/TD] [TD=width: 273] Pierwsze[/TD] [TD=width: 144] 4,100[/TD] [TD=width: 118] 4,154[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 273] Drugie[/TD] [TD=width: 144] 2,158[/TD] [TD=width: 118] 2,118[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 273] Trzecie[/TD] [TD=width: 144] 1,345[/TD] [TD=width: 118] 1,361[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 273] Czwarte[/TD] [TD=width: 144] 0,974[/TD] [TD=width: 118] 0,978[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 273] Piąte[/TD] [TD=width: 144] 0,766[/TD] [TD=width: 118] 0,756[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 273] Szóste[/TD] [TD=width: 144] 0,646[/TD] [TD=width: 118] 0,622[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 273] Wsteczny[/TD] [TD=width: 144] 3,818[/TD] [TD=width: 118] 4,000[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Przełożenie przekładni głównej[/TD] [TD=width: 144] 4,923[/TD] [TD=width: 118] 3,579[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] KOŁA[/TD] [TD=width: 273] Rozmiar opony 15”[/TD] [TD=width: 144] 195/65 R15[/TD] [TD=width: 118] 195/65 R15[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Rozmiar felgi 15”[/TD] [TD=width: 144] 15” x 6J[/TD] [TD=width: 118] 15” x 6J[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Rozmiar opony 16”[/TD] [TD=width: 144] 205/55 R16[/TD] [TD=width: 118] 205/55 R16[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Rozmiar felgi 16”[/TD] [TD=width: 144] 16” x 6,5J[/TD] [TD=width: 118] 16” x 6,5J[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Rozmiar opony 17”[/TD] [TD=width: 144] 225/45 R17[/TD] [TD=width: 118] 225/45 R17[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Rozmiar felgi 17”[/TD] [TD=width: 144] 17” x 7J[/TD] [TD=width: 118] 17” x 7J[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] UKŁAD KIEROWNICZY[/TD] [TD=width: 273] Przekładnia kierownicza[/TD] [TD=width: 144] Przekładnia zębatkowa z elektr. wspomaganiem układu kierowniczego Dual Drive[/TD] [TD=width: 118] Przekładnia zębatkowa z elektr. wspomaganiem układu kierowniczego Dual Drive[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Średnica skrętu pomiędzy ścianami (m)[/TD] [TD=width: 144] 11,1[/TD] [TD=width: 118] 11,1[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Średnica skrętu pomiędzy krawężnikami (m)[/TD] [TD=width: 144] 10,7[/TD] [TD=width: 118] 10,7[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] UKŁAD ZAWIESZENIA[/TD] [TD=width: 273] Przedni[/TD] [TD=width: 144] Niezależne typu McPherson[/TD] [TD=width: 118] Niezależne typu McPherson[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Tylny[/TD] [TD=width: 144] Koła wzajemnie połączone z belką skrętną[/TD] [TD=width: 118] Koła wzajemnie połączone z belką skrętną[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] HAMULCE[/TD] [TD=width: 273] Przednie tarczowe wentylowane Ø (mm)[/TD] [TD=width: 144] 284[/TD] [TD=width: 118] 284[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Tylne tarczowe pełne Ø (mm)[/TD] [TD=width: 144] 251[/TD] [TD=width: 118] 251[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] POJEMNOŚCI- MASY[/TD] [TD=width: 273] Zbiornik paliwa (litry)[/TD] [TD=width: 144] 50[/TD] [TD=width: 118] 50[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Masa samochodu gotowego do drogi (kg) *[/TD] [TD=width: 144] 1260[/TD] [TD=width: 118, bgcolor: #ffffff] 1440[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Przyczepa bez hamulca (kg) [/TD] [TD=width: 144] 400[/TD] [TD=width: 118] 400[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Przyczepa z hamulcem (kg) [/TD] [TD=width: 144] 1000[/TD] [TD=width: 118] 1100[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] OSIĄGI[/TD] [TD=width: 273] Prędkość maksymalna (km/h)[/TD] [TD=width: 144] 180[/TD] [TD=width: 118, bgcolor: #ffffff] 181[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Przyspieszenie 0-100 km/h (s)[/TD] [TD=width: 144] 12,3[/TD] [TD=width: 118, bgcolor: #ffffff] 11,3[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] ZUŻYCIE PALIWA[/TD] [TD=width: 273] Cykl miejski (l/100km)[/TD] [TD=width: 144] 5,7 [/TD] [TD=width: 118] 5,4 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Cykl mieszany (l/100km)[/TD] [TD=width: 144] 4,8 [/TD] [TD=width: 118] 4,5 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Cykl pozamiejski (l/100km) [/TD] [TD=width: 144] 4,3 [/TD] [TD=width: 118] 3,9 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98] EMISJA SPALIN[/TD] [TD=width: 273] Emisja CO2 (g/km)[/TD] [TD=width: 144] 112[/TD] [TD=width: 118] 117[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 98][/TD] [TD=width: 273] Klasa emisji[/TD] [TD=width: 144] EURO 6[/TD] [TD=width: 118] EURO 5+[/TD] [/TR] [/TABLE] *poodjęciu wagi kierowcy (75kg) Źródło: Fiat Auto Poland
  17. Nie wiem, może kogoś będzie interesował inkrustowany diamentami dwukołowiec. Inkrustowany diamentami motocykl Wayne'a Rooneya na sprzedaż
  18. Podczas długodystansowego wyścigu w Sebring wystartują dwa Audi R18 e-tron quattro - Ostatni występ bolidów Audi klasy LMP1 w 12-godzinnym wyścigu na Florydzie - Uroczystość pożegnalna połączona z wystawą historycznych egzemplarzy - Wystawiając R18 e-tron quattro, Audi ma zamiar wywalczyć w Sebring jedenaste z kolei zwycięstwo 16 marca 2013 roku zakończy się pewna epoka. W bogatym w tradycje 12-godzinnym wyścigu w amerykańskim Sebring, po raz ostatni wystartują sportowe samochody najwyższych mocy. Począwszy od roku 2014, prototypowe pojazdy Le Mans klasy LMP1 nie będą już mogły brać udziału w tym wyścigu. Dla Audi oznacza to zamknięcie pewnego okresu z życia marki. To właśnie na Florydzie, w 1999 roku, podczas pokazu na byłym lotnisku, miał swój debiut pierwszy pojazd klasy LMP marki Audi. Teraz na legendarnym torze po raz ostatni pojawią się dwa prototypy ze stajni z czterema ringami. „Przed nami emocjonujący weekend pod znakiem wyścigów, podczas którego chcemy zabrać fanów w podróż w przeszłość“ – wyjawił szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „W Sebring zaczęła się dla Audi obfitująca w wiele sukcesów epoka samochodów wyścigowych. W tym roku, dwa nasze hybrydowe modele, najprawdopodobniej po raz ostatni, będą tu walczyć o zwycięstwo. Fani sportów motorowych, poza wyścigiem, zobaczą cztery inne wyczynowe bolidy oraz kierowców, którzy prowadząc je na przestrzeni lat, razem z Audi tworzyli historię.“ Obok Audi R18 e-tron quattro rocznik 2012, na torze na Florydzie pojawi się bardziej zaawansowana technicznie wersja prototypu. Za kierownicami obu hybryd zasiądą wypróbowane załogi Audi: Marcel Fässler/Oliver Jarvis/Benoît Tréluyer oraz Lucas di Grassi/Tom Kristensen/Allan McNish. Kristensen, sześciokrotny zwycięzca wyścigu, to prawdziwy rekordzista Sebring. Podczas dotychczasowych trzynastu startów, w będącym już klasyką sportu motorowego wyścigu, kierowcy Audi 22 razy stanęli na podium, a dziesięciokrotnie zwyciężyli w klasyfikacji łącznej. Jeżdżący w barwach Audi Michele Alboreto, Dindo Capello i Stefan Johansson, już podczas debiutu w Sebring, 20 marca 1999 r., wywalczyli podium. Wówczas, podobnie jak dziś, reprezentowali zespół Audi Sport Team Joest. W ramach imprez towarzyszących, na marzec tego roku, Audi przygotowało wystawę, ukazującą historię samochodów sportowych marki Audi. Symbolem pełnego sukcesów okresu 2000-2005, jest niewątpliwie Audi R8. Model R10 TDI, królujący w latach 2006-2008, był pionierem w dziedzinie pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. W 2009, Audi R15 TDI wygrało w Sebring podczas swojego debiutanckiego startu. W roku 2012 sukces powtórzyło Audi R18 TDI, które również można podziwiać na wystawie. Miłośnicy sportów motorowych będą mogli spotkać się w Sebring z byłymi kierowcami wyścigowymi ze stajni Audi, otrzymać ich autograf, zrobić sobie z nimi zdjęcie czy przeprowadzić wywiad. W ten sposób producent chce odwdzięczyć się swoim amerykańskim fanom za długoletnie, wierne kibicowanie marce Audi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. więcej -> Dwa egzemplarze Lexusa LFA trafiły do Polski | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. więcej -> Mały Opel zabierze rower, a nawet dwa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. BROSRacing Teamwalczą o dwa stopnie na podium Wnajbliższy weekend odbędzie się V runda Mistrzostw Polski wMotocrossie Warszawa, 24sierpnia 2012 r. – W sobotę iniedzielę, 25-26 sierpnia br. na torze crossowym przy ulicyWyszyńskiego w Lipnie odbędzie się V runda Mistrzostw Polski wMotocrossie. Łukasz oraz Karol „Carlos” Kędzierscy startującyw barwach BROS Racing Teamu, od ponad dziesięciu lat wspieranegoprzez Dunlopa odgrywają w tegorocznej edycji pierwszoplanowerole. Przedzawodami bracia zajmują dwa pierwsze miejsca w klasyfikacjigeneralnej w niedawno utworzonej klasie MX Open – Karol jestpierwszy, przed Łukaszem. Mają nadzieję utrzymać przewagę nadrywalami do końca sezonu – czyli przez kolejne trzy rundy. „Jasne, że rywalizujemy międzysobą o to, kto będzie lepszy. Obaj już mamy na koncie sukcesy, alechcemy dalej wygrywać. Najlepiej razem, choć to nie jest sportzespołowy. Jedziemy do Lipna z bojowym nastawieniem, aby stanąćrazem na podium – co udało nam się już dwukrotnie: w Strychowiei Człuchowie. Oczywiście najlepiej, gdyby to były dwanajwyższe stopnie podium” – mówi Karol „Carlos” Kędzierski. Dunlop, marka należąca do TheGoodyear Tire & Rubber Company, jest jednym zwiodących w świecie producentów opon klasy high performance,odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych.Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera sięna ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania iprodukcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającympragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferujewszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę orazwytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszychtechnologii oponiarskich. Wielu wiodących w świecieproducentów motocykli montuje opony Dunlop jako standardowewyposażenie, włączając w to takie marki, jak Aprilia, Benelli,Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MVAgusta, Piaggio, Suzuki, Triumph i Yamaha. Źródło: Goodyear
  22. Dzień dobry, Sprawa wygląda następująco, potrzebuje auta a nie stać mnie jeszcze na mój typ. Dlatego szukam auta które przede wszystkim byłoby 1. w miarę możliwości bezawaryjne 2. moc koło 100km, z rozsądnym silnikiem, żebym mógł go ew. po 2 latach okazyjnie sprzedać znajomemu 3. nie za drogie, najlepiej jakby zapieło się w 10 000zł, myślałem o megane RENAULT MEGANE LIFT 1,4 Pb KLIMA,2001r, 5DRZWI ! ! (2426540858) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. , ale nie wiem, czy spełnia warunek bezawaryjności Auto ma być na "w razie potrzeby", na większe zakupy, wypad na weekend, do znajomych. Nie mam możliwości garażowania i mieszkam w mieście, gdzie dla większości czas jest droższy od lakieru.
×