Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'ducati' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 42 wyników

  1. Światowa premiera XL Sport z silnikiem Ducati Volkswagen prezentuje studyjny, wyjątkowo efektywny samochód sportowy Ikony – XL Sport będzie napędzany silnikiem V2 Ducati Superleggera Efektywność w czystej postaci – 200 KM pozwoli nowemu XL Sport rozwinąć prędkość 270 km/h Zdjęcia: XL Sport fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Dziesięć ważnych faktów dotyczących światowej premiery XL Sport: 1. XL Sport został zaprojektowany na bazie XL1. 2. Wyposażony w najmocniejszy dwucylindrowy silnik na świecie. 3. Silnik V2 firmy Ducati rozwija moc 147 kW/200 KM. 4. Aerodynamika XL Sport najlepsza ze wszystkich samochodów sportowych. 5. W XL Sport 200 KM wystarczy na rozwinięcie prędkości 270 km/h. To rekordowa wartość. 6. Silnik V2 z Ducati Superleggera rozwija prędkość obrotową 11.000 obr./min. 7. Nowoczesny silnik z tytanowymi korbowodami i stopami magnezu. 8. Silnik Ducati jest wyposażony w legendarny rozrząd desmodromiczny. 9. Całkowicie nowe zawieszenie o konstrukcji typowej dla samochodów wyścigowych. 10. Niektóre elementy stylistyczne zaprojektowane całkowicie od nowa. Paryż, październik 2014 r. – To samochód sportowy, jakiego jeszcze nie było. Volkswagen zaprezentuje jako światową premierę podczas Paryskiego Salonu Samochodowego studyjny model XL Sport. Auto, które w sposób bezkompromisowy podąża za wzorcem lekkich, rasowych samochodów sportowych. Rozwijający 270 km/h pojazd powstał na bazie XL1 – najbardziej efektywnego samochodu na świecie. Efektywność i emocje połączono w fascynującą całość. Z tyłu XL Sport pracuje silnik będący technicznym dziełem sztuki – zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera – najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Podobnie jak XL1, którego produkcja jest ograniczona do 250 egzemplarzy, także Superleggera będzie wytwarzany ręcznie i jednocześnie z wykorzystaniem precyzyjnych przemysłowych technologii w limitowanej liczbie 500 sztuk. XL1 i Superleggera – dwie ikony technologii wykonane z lekkich materiałów, jak karbon i magnez - połączono w wyjątkowy sportowy samochód. Marki koncernu Volkswagen i Ducati pokazują koncepcyjnym XL Sport, jak nowoczesne technologie mogą wykraczać poza granice marki i zostać wykorzystane jako moduły dla nowych koncepcji. Technika Wzorcowa aerodynamika. Ducati 1199 Superleggera posiada najlepszy stosunek masy do mocy ze wszystkich seryjnie produkowanych motocykli. To samo wśród samochodów dotyczy XL Sport. Stosunek masy (890 kg), mocy (147 kW/200 KM) i aerodynamiki (cw x A = 0,44 m2) sprawia, że studyjny model będzie najszybszym obecnie samochodem z silnikiem 200 KM. 200 KM i 270 km/h – tego nie udało się dotąd uzyskać w żadnym innym sportowym aucie. Tutaj trzeba szczególnie podkreślić znaczenie aerodynamiki. Współczynnik oporu powietrza (0,258) pomnożony przez powierzchnię czołową (1,7 m2) daje wartość 0,44 m2, jedną z najlepszych, jakie udało się dotychczas uzyskać. To wybitne osiągnięcie inżynierów Volkswagena – specjalistów od aerodynamiki oraz stylistów. Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę, że studyjny model jest typowym samochodem sportowym, który potrzebuje między innymi szerokich opon, dużej ilości powietrza do chłodzenia oraz optymalnego docisku osi. Oprócz aerodynamicznych kształtów nadwozia, także inne szczegółowe rozwiązania sprawiły, że XL Sport jest szybki jak strzała, są to na przykład specjalne Air Curtains (kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów), odpowietrzenia nadkoli, zoptymalizowana podłoga, kanały prowadzące powietrze w przedniej pokrywie i poprawiające docisk, wysuwany tylny spojler (z mechanizmem z Lamborghini Aventador) oraz regulowane otwory wentylacyjne w tylnej pokrywie (żaluzje, otwierające się w przypadku konieczności odprowadzenia ciepła z silnika). Najmocniejszy silnik dwucylindrowy na świecie. Silnik V2 z Ducati 1199 Superleggera, zastosowany w XL Sport został nieznacznie zmodyfikowany. Dzięki lekkim i wytrzymałym tytanowym korbowodom silnik DOHC o pojemności 1199 cm3 rozwija prędkość obrotową do 11.000 obr./min. Wysokie prędkości obrotowe tego „superquadro” udało się uzyskać także dzięki ekstremalnemu stosunkowi średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) i wynikającemu z tego niezwykle krótkiemu skokowi wału korbowego. Dwa ustawione względem siebie pod kątem 90° czterozaworowe cylindry posiadają desmodromiczny rozrząd (wymuszone sterowanie zaworami), typowy dla silników Ducati o dużych prędkościach obrotowych, który pod względem ustawienia luzu zaworowego wymaga najwyższego poziomu umiejętności z zakresu mechaniki precyzyjnej. Kolejne cechy najmocniejszego dwucylindrowego silnika na świecie to pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonane ze stopu magnezu oraz dwie przepustnice i po dwa wtryskiwacze na każdy cylinder. Trzeba jeszcze dodać, że XL Sport ma nową przekładnię pośrednią, która redukuje prędkość obrotową silnika o współczynnik 1,86. Moc silnika V2 (134 Nm) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DSG). Zawieszenie rodem z samochodów wyścigowych. Fascynujący jest sposób, w jaki silnik wprawia w ruch ten lekki samochód sportowy. Przyspieszenie – 5,7 sekundy od 0 do 100 km/h – jest tutaj w zasadzie sprawą drugorzędną. Ważniejsza jest kombinacja silnika V2 o dużej prędkości obrotowej, niskiej masy samochodu, perfekcyjnej aerodynamiki i w dużym stopniu zmodyfikowanego zawieszenia, która sprawia, że XL Sport idealnie sprawdzi się na torach wyścigowych. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu „spaceframe” wykonaną ze stali o wysokiej wytrzymałości, składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem „pull-rod” amortyzatorów (przegub na dole jako drążek ciągnięty) i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie „push-rod” (przegub na górze jako drążek popychany). Także tutaj nie sposób nie zauważyć podobieństw do samochodów wyścigowych. Opony dostosowane do dużych prędkości w rozmiarze 205/40 R 18 (z przodu) i 265/35 R 18 (z tyłu) nałożone są na kute obręcze z magnezu, lżejsze od obręczy aluminiowych łącznie o 23,9 kg. Za hamowanie XL Sport odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi. Nadwozie z CFK. XL Sport jest bratem XL1. Oba XL mają taką samą podstawę konstrukcyjną. Głównym wspólnym elementem jest nadwozie wykonane w znacznej części z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFK) z kabiną monocoque i nieznacznie przesuniętymi względem siebie fotelami kierowcy i pasażera. Volkswagen zastosował tutaj komponenty z CFK wykonane metodą RTM (Resin Transfer Moulding). Gęstość materiału względnie jego ciężar właściwy wynosi zaledwie 20 procent porównywalnej karoserii stalowej. I to przy porównywalnej sztywności i wytrzymałości. Podnoszone do góry drzwi. Skrzydłowe, podnoszone w górę drzwi XL1 i XL Sport przypominają drzwi supersportowych samochodów. Są one zamocowane w dwóch punktach, na dole do słupków A i do ramy dachu tuż nad przednią szybą i unoszą się nie tylko w górę, lecz także lekko do przodu. Ponadto sięgają daleko ku środkowej części dachu, zatem po otwarciu wsiadanie i wysiadanie jest wyjątkowo wygodne. Szyby w drzwiach wykonane są z poliwęglanu. Ze względu na redukcję masy, górna część szyb jest na stałe połączona ze skorupą drzwi, natomiast dolny segment można otwierać. Przednia szyba obu modeli XL wykonana jest z cienkiego szkła. Wymiary i stylistyka Fascynujące proporcje. Mimo wspólnej podstawy konstrukcyjnej, XL Sport różni się optycznie od XL1. Stylistyka XL1 była nastawiona przede wszystkim na minimalne zużycie paliwa, XL Sport dodaje do tego jeszcze bezkompromisową dynamikę. Specyficzne wymagania dotyczące docisku osi dla samochodu rozwijającego prędkość 270 km/h oraz parametry napędu spowodowały, że XL Sport jest dłuższy i szerszy, niż XL1: jego długość to 4291 mm (XL1: 3888 mm), szerokość 1847 mm (XL1: 1664 mm), a wysokość 1152 mm (XL1: 1153 mm). Wydłużył się także rozstaw osi – do 2424 mm (XL1: 2224 mm). Już same te proporcje sprawiają, że XL Sport zachwyca wyglądem. Koncepcja stylistyczna. Jeżeli tak ekstremalne proporcje połączone zostaną z innowacyjną stylistyką, powstaje niezwykły samochód. Taki jak XL Sport. Jak już wspomniano, studyjny model opiera się na dynamicznej i ekstrawaganckiej stylistyce XL1. Jednak monolityczne płaszczyzny opierają się na wyraźnie szerszych błotnikach i większych kołach. Dzięki swoim proporcjom i precyzyjnie poprowadzonym liniom, XL Sport zdaje się być bardziej płaski i mocniej przylegać do drogi i nawet stojąc emanuje dynamiką. Niezwykły układ płaszczyzn w XL Sport jest nie tylko wyrazem sportowej estetyki, lecz w głównej mierze wynikiem współpracy specjalistów od aerodynamiki i designerów, którzy wspólnie stworzyli perfekcyjnie aerodynamiczną i maksymalnie emocjonalną bryłę nadwozia. Przód nadwozia. Szeroki przód XL Sport z diodowymi podwójnymi reflektorami i charakterystyczną dla XL1 grafiką diodowych świateł dziennych jest niebywale charyzmatyczny. Po bokach reflektorów XL Sport znajdują się wloty powietrzne dla Air Curtains, dzięki którym powietrze optymalnie opływa przód i boki przedniej części nadwozia. Podobnie jak XL1, także XL Sport nie ma typowej osłony chłodnicy, a jednak przód wyraźnie nawiązuje do aktualnego DNA designu Volkswagena. Linie te utworzone są przez czarny poprzeczny pas i podwójne reflektory. Powietrze do silnika Ducati doprowadzane jest przez otwory w tylnych błotnikach. Sylwetka. Podczas gdy XL1 jest najszerszy z przodu i zwęża się ku tyłowi, w XL Sport tył nadwozia ma taką samą szerokość, jak przód. Patrząc z góry ma zatem kształt klasycznego samochodu wyścigowego z przewężeniem na wysokości drzwi. Jeżeli spojrzymy na błotniki i drzwi z boku, będziemy natychmiast wiedzieli, skąd wzięło się to przewężenie: w okolicach słupka A i B znajdują się duże wloty i wyloty zapewniające optymalny przepływ powietrza i chłodzenie jednostki napędowej. Rozciągnięta sylwetka emanuje siłą, a jednocześnie jest niezwykle elegancka i ponadczasowa. Na próżno szukalibyśmy w XL Sport lusterek. Zamiast nich w drzwiach zamontowane są małe, opływowe kamery. Rejestrowany przez nie obraz otoczenia za samochodem prezentowany jest na wyświetlaczach w kabinie (e-Mirrors, cyfrowe lusterka zewnętrzne, premiera światowa w XL1). Napis „Motore Ducati” przed tylnymi nadkolami informuje, że pod tylną pokrywą pracuje silnik motocykla 1199 Superleggera. Tył nadwozia. Jak już wspomniano, XL Sport różni się od XL1 szczególnie z tyłu, bowiem jest znacznie szerszy. Oprócz tego ma cztery cechy charakterystyczne, szczególnie rzucające się w oczy. Po pierwsze: niezwykle szeroki i płaski tył nadwozia z mocno zaznaczonym obszarem „barków” (atletyczne i szerokie płaszczyzny nad kołami) i wysuwanym tylnym spojlerem, rozciągającym się prawie na całą szerokość samochodu. Po drugie: linia dachu nawiązująca do coupé, taka jak w XL1, bez tylnej szyby. Z linią tą zintegrowana jest tylna pokrywa, pod którą kryje się silnik Ducati, 7-biegowa DSG i bagażnik o pojemności 107 litrów. Kolejna nowość w porównaniu z XL1: pięć lameli w tylnej pokrywie, otwierających się automatycznie, jeżeli konieczne jest dodatkowe chłodzenie jednostki napędowej. Po trzecie: czerwony pas świateł LED, podkreślający kształt tylnej części nadwozia. Po bokach dodany został kolejny, pionowy element diodowy, którym styliści dodatkowo zaakcentowali szerokość XL Sport. Po czwarte: czarny dyfuzor, który płynnie przechodzi w całkowicie zasłoniętą podłogę, a po bokach ograniczony jest chromowanymi końcówkami układu wydechowego. Wnętrze. Wnętrze XL Sport opiera się na wnętrzu XL1, jednak zostało zmodyfikowane i zindywidualizowane uwzględniając wprowadzoną do tego modelu dynamikę. Przykładem może być specjalny, cyfrowy wskaźnik wielofunkcyjny, sprawdzający się na torach wyścigowych, który oprócz ciśnienia oleju pokazuje także czasy okrążeń. Płaski element z karbonu przedłuża „daszek” nad wyświetlaczem eliminując wszelkie odbicia światła. Aby umożliwić szybką zmianę biegów, kierownica XL Sport, ozdobiona czerwonymi szwami, posiada aluminiowe przyciski zmiany przełożenia. Starannie wykonane detale z anodowanego aluminium w obrębie wlotów wentylacji, panelu klimatyzacji i osłony dźwigni DSG wprowadzają do wnętrza sportowe akcenty. Analogicznie do szwów kontrastowych na kierownicy, także pasy bezpieczeństwa są czerwone. Niezmieniona pozostała natomiast perfekcyjna ergonomia dla kierowcy i pasażera. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. [h=1]World Ducati Week 2014[/h]
  3. Motocklista skądinąd znany.
  4. [h=1]Misano - Ducati in Action[/h]
  5. [h=1]Kawasaki NInja 650 vs Ducati Monster 795 by Autocar India[/h]
  6. [h=1]Misano - Ducati OnBoard[/h]
  7. Audi we wsppracy z Ducati wyprodukuje wasny motocykl Oby to nie była tylko jakaś popierdółka
  8. [h=1]Ducati 1199 Panigale vs BMW S1000RR! - On Two Wheels Episode 13[/h]
  9. [h=1]Ducati 1199 Panigale vs BMW S1000RR! - On Two Wheels Episode 13[/h]
  10. [h=1]Ducati 1199 Panigale S vs BMW S1000RR! - On Two Wheels Episode 13[/h]
  11. NSU, Wanderer, DKW, Ducati – motocyklowe dziedzictwo Audi W kwietniu tego roku do koncernu AUDI AG dołączyło Ducati – włoski producent sportowych motocykli. W ten sposób marka z czterema pierścieniami została wzmocniona prężną marką motocyklową. Jednocześnie dołączenie Ducati do Grupy Audi pozwoliło na odnowienie motocyklowych tradycji producenta z Ingolstadt. Ducati produkuje motocykle inspirowane sportem wyścigowym, o unikalnej charakterystyce silników, innowacyjnym wzornictwie, zaawansowanej konstrukcji oraz najwyższych walorach technicznych - dlatego świetnie pasuje do Audi. Motocykle Ducati sprzedawane są w ponad 60 krajach na całym świecie, głównie na rynkach Europy Zachodniej i rynku północnoamerykańskim. Niepowtarzalność marki Ducati jest wynikiem stosowania najlepszych konstrukcji i najnowocześniejszego wzornictwa, a także szczególnych rozwiązań technicznych takich jak m.in. silnik z rozrządem desmodromicznym, stalowa rama z rurową kratownicą oraz silnik typu L-twin z dwoma wałkami rozrządu na cylinder. Włączenie marki Ducati w struktury AUDI AG, nie jest jednak debiutem czterech pierścieni w świecie jednośladów. Wanderer i DKW – marki wchodzące w skład Auto Union oraz marka NSU, które dały podstawy dzisiejszej pozycji Audi, w pierwszej połowie XX wieku słynęły z produkcji motocykli. Podobnie jak samochody Audi, charakteryzowały się doskonałą jakością i nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi. NSU Firmą szczycącą się najdłuższymi tradycjami w produkcji motocykli było NSU – od 1969 roku wchodzące w skład koncernu VW/Audi. Druga co do wielkości i ważności fabryka Audi w Neckarsulm, to dawna siedziba i fabryka NSU. Dziś produkuje się w niej m.in. Audi A6 i A8. W roku 1901 w fabryce NSU w Neckarsulm zbudowano pierwszy motocykl, wyposażony w szwajcarski, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik Zendel o mocy 1,3 kW (1,75 KM). Jednostki napędowe, początkowo były sprowadzane z wyspecjalizowanych firm, dopiero później opracowano własne konstrukcje. W 1903 roku, firma rozpoczęła produkcję motocykla swojej konstrukcji, a w 1904 miała w ofercie już sześć takich modeli. Podczas pierwszej wojny światowej produkowano motocykle głównie na potrzeby wojska. Pierwszy powojenny model NSU, z 1919 roku, miał wypróbowany dwucylindrowy silnik widlasty, zamontowany w ramie rurowej i przekładnię pasową. Ówczesne motocykle NSU, to masywne pojazdy z dwucylindrowymi silnikami 500 cm3, 600 cm3, 750 cm3, i 1000 cm3 o dużej mocy (oczywiście jak na tamte czasy). Właśnie ze względu na duże moce silników, przekładnia pasowa została w miarę upływu czasu wyparta przez przekładnie łańcuchowe. Od 1911 roku, w niektórych modelach motocykli stosowano resorowane tylne koło. Ze względu na stan nawierzchni ówczesnych dróg, nie można było rozwijać zbyt dużych prędkości jazdy, dlatego dwustopniowa skrzynia biegów była w tych motocyklach w zupełności wystarczająca. Dopiero w 1922 roku, zastąpiono ją skrzynią o trzech przełożeniach. Jak każda licząca się firma, NSU startowało w wyścigach, osiągając przez wiele lat bardzo dobre wyniki. Związek ze sportami motorowymi będzie się przewijał przez całą historię firmy i z sukcesem przejdzie na swego sukcesora – markę Audi. Sport, stał się siłą napędową nowoczesnych motocykli NSU, co umiejętnie przekładano na sukces handlowy konstrukcji dla przeciętnego użytkownika i klienta. Sportowe zwycięstwa w znacznym stopniu wynikały z zaangażowania w 1930 roku, wybitnego konstruktora motocykli angielskiej firmy Norton, Waltera Williama Moore'a. Moore był konstruktorem modelu Norton CS 1. W 1931 roku Paul Ruttchen na tym właśnie motocyklu wygrał Grand Prix Austrii, a angielski zawodnik Tom Bullus, który przeszedł do NSU wraz z Moorem, zdobył Wielką Nagrodę Narodów w Monzie. Skonstruowany na bazie tego modelu super sportowy motocykl NSU SS 500 o mocy 14,7 kW (20 KM), zwany w świecie sportowym "Bullus - NSU", dał początek pojazdom nowej generacji, z silnikami wyposażonymi w górnozaworowy rozrząd (OHV). W oparciu o sukcesy sportowe, stworzono całą nową grupę motocykli przeznaczonych na rynek. Modele oznaczane OS i OSL, obejmowały klasy pojemności 200 cm3, 250 cm3, 350 cm3, 500 cm3 i 600 cm3. W latach trzydziestych, program produkcyjny wzbogacił się ponadto o motocykle z silnikami dwusuwowymi o pojemnościach 200 cm3 i 175 cm3. W roku 1936, kiedy NSU przejęło fabrykę rowerów Adama Opla, wprowadziło bardzo dobrze sprzedające się modele, o nazwach "Quick" i "Pony". Były to lekkie motory z silnikami o pojemności 98 cm3, które różniły się między sobą sposobem rozruchu, liczbą przełożeń w skrzyni biegów oraz maksymalną szybkością. Podczas II wojny świtowej NSU stworzyło motocyklowy ciągnik artyleryjski NSU Kettenkraftrad HK 101. Była to interesująca konstrukcja - połączenie motocykla i pojazdu gąsienicowego. W latach 1941-44 wyprodukowano prawie 8 tysięcy tych pojazdów, potocznie nazywanych "brytfannami". Napędzał je czterocylindrowy silnik Opla Olimpii o mocy 37 KM. Po wojnie z sukcesem wznowiono wytwarzanie motocykli. Już w 1945 roku, NSU ruszyło z ponowną produkcją Quick’a oraz modeli 125 ZDB oraz 251 OSL. W 1948 roku zaprezentowano motocykl FOX (model 101 OSB). Na początku lat 50-tych zaczęto produkować skuter Lambretta na włoskiej licencji. Na rynek wprowadzono także modele Konsul I i II, o pojemności 350 cm3 i 500 cm3. W 1953 roku rozpoczęto produkcję nowoczesnej konstrukcji Max 250. W latach pięćdziesiątych, wyczynowe motocykle NSU - Rennmax, a zwłaszcza prostsze w konstrukcji Sportmax, były nie do pokonania w sportowych konfrontacjach. Wyniki zawodów z 1953 roku potwierdzają, iż NSU było klasą samą w sobie. Prędkości dochodzące wtedy do 130 km/h do dziś robią wrażenie. W 1955 roku licencja na produkcje skuterów Lambretta wygasła. Koniec licencji był impulsem dla konstruktorów NSU, którzy rozpoczęli prace nad własnym projektem skutera o pojemności 147 cm3 o nazwie Prima D. Model pojawił się na rynku w 1956 roku. W niedługim czasie wyprodukowano kolejne wersje Prima III (150 cm3) i Prima V (175 cm3). Na początku lat 60-tych NSU miało gotowy model skutera opartego na konstrukcji motoru z 4-suwowym silnikiem, ale ponieważ sprzedaż skuterów wówczas spadała, wycofano się z wprowadzenia go do produkcji. Ostatni skuter opuścił taśmę produkcyjną w 1964 roku, a era motocykli NSU zakończyła się w roku 1965 wraz z modelem Quick 50. Wanderer Inną marką produkującą motocykle, która była jedną z marek grupy Auto Union – protoplasty dzisiejszej marki Audi, jest Wanderer. Pierwszy motocykl wyprodukowano w fabryce tej firmy w Chemnitz, w roku 1902. Był to model 1.5 hp, który mimo że posiadał silnik o pojemności 217 cm3, był właściwie przebudowanym i wzmocnionym rowerem. Jego moc – 1,5 KM, pozwalała na rozwinięcie prędkości 50 km/h. W latach 1902-1903 zbudowano ok. 200 sztuk tego modelu. Zaprezentowany w roku 1905 model 3 hp był już motocyklem w pełni tego słowa znaczeniu. Charakteryzował się nowoczesnym silnikiem, z pionowymi zaworami po bokach i nożnym rozrusznikiem. Osadzony był na stabilnej ramie, a opcjonalnie dostępna była wersja z teleskopami przedniego koła. W następnych latach, Wanderer prezentował kolejne modele, m.in. 3 hp z dwucylindrowym silnikiem i dwoma biegami z roku 1912, czy 2 hp z roku 1914, z silnikiem o pojemności 251 cm3. Ten właśnie motocykl zapoczątkował praktykę konstruowania silników o pojemności 250 i 500 cm3, przyjętą później przez wielu producentów. W latach kolejnych, firma Wanderer skonstruowała szereg jednośladów, m.in. Wanderer V z silnikiem o pojemności 616 cm3, zaprezentowany w roku 1920, czy Wanderer OHV z roku 1926 o pojemności 703 cm3. W roku 1924 Wanderer wprowadził niezwykłą na owe czasy koncepcję techniczną. W dwucylindrowym silniku w układzie V zastosowano po raz pierwszy cztery zawory na cylinder, co pozwoliło na wyposażenie modelu 5.4 hp w jednostkę napędową o pojemności 708 cm3, która dawała 15 KM mocy. Nastąpiło to wiele lat wcześniej, zanim zasada czterech zaworów na cylinder stała się obowiązująca dla wszystkich typów silników. Wielki kryzys, który rozpoczął się w roku 1929 zmusił firmę Wanderer do zakończenia produkcji motocykli i skupienia się na konstrukcji samochodów. Ostatnim modelem, jaki wyjechał z fabryki w Chemnitz był k 500. Jego jednocylindrowy silnik o pojemności 500 cm3 dostarczał 16 KM, a moc była przenoszona na tylne koło nie za pomocą łańcucha, a poprzez wał. W tym samym roku, plany produkcji modelu k 500 zostały sprzedane czeskiemu przedsiębiorcy Frantiskowi Janečkowi i posłużyły do uruchomienia produkcji tego modelu w Czechach, pod nazwą JAWA. Ta znana do dziś marka motocykli wzięła swoją nazwę od pierwszych liter założycieli – Janeček & Wanderer. DKW Zajmująca się pierwotnie produkcją małych silników do rowerów firma DKW, pierwszy motocykl zaprezentowała w roku 1922. Był to model DKW-Reichsfahrtmodell. Posiadał on dwusuwowy, jednocylindrowy silnik o pojemności 142 cm3 i mocy 1,5 KM. Mimo, że osadzony na ramie typu rowerowego, motocykl posiadał teleskopy przedniego koła, zbiornik paliwa podwieszony pod ramą i pasowy napęd tylnego koła. Dwa lata później przedstawiono ulepszony model nazwany DKW-Modell ZM, o pojemności silnika zwiększonej do 175 cm3 i mocy 2,5 KM. Silnik wyposażono w rozrusznik nożny, sprzęgło z tarczami korkowymi i dwubiegową skrzynię przekładniową sterowaną ręcznie. Motocykl posiadał zmodernizowaną, wzmocnioną ramę, przednie zawieszenie nie zmienionej konstrukcji i zbiornik umieszczony pomiędzy górnymi rurami ramy. Wszystkie popularne motocykle DKW produkowane do 1925 roku, posiadały hamulec działający na tylne koło. Hamulec bębnowy w kole przednim występował jedynie w maszynach sportowych. Pierwszym popularnym motocyklem DKW, posiadającym przedni hamulec, był model E 206, produkowany w latach 1926 - 1927. Motor ten posiadał pojemność skokową 206 cm3. Silnik osiągający moc 4 KM, wyposażony został w wentylator i iskrownik umieszczony w kole zamachowym. W połowie lat dwudziestych, motocykle DKW ugruntowały już swoją pozycję na rynku. Łączna produkcja jednośladów tej marki, osiągnęła w 1925 roku liczbę 50 000 sztuk, a do 1926 roku wyprodukowano łącznie 80 000 motorów. Tak masowe wytwarzanie możliwe było dzięki wprowadzeniu produkcji taśmowej (pierwsza taśma produkcyjna w Niemczech), znakomitej organizacji pracy i zaangażowaniu pracowników. Dzięki masowej produkcji modelu E 206, DKW stała się największym producentem motocykli na świecie. W kolejnych latach prężnie rozwijająca się firma prezentowała kolejne modele popularnych motocykli. W 1928 wprowadzono do sprzedaży model E 200 będący rozwojową wersją znanego od 1926 roku modelu E 206. Opracowano także kolejne motocykle bazujące na E 206, były to DKW E 250, E 300, Sport 250 i Sport 300. Pojazdy te weszły do produkcji w początkach 1929 roku. Posiadały one skrzynię biegów o trzech przełożeniach i nożny rozrusznik. Nowością było zastosowanie w tych modelach łańcucha napędowego w miejsce pasa występującego w modelach E 206 i E 200. Firma DKW wytwarzała nie tylko popularne i tanie motocykle użytkowe. Pojazdy ze znakiem DKW brały udział w sportowej rywalizacji. Pierwszą wyczynową maszyną przedstawioną przez firmę był model „Sport 500”. Motocykl ten wyposażono w dwusuwowy, dwucylindrowy silnik chłodzony wodą. Z pojemności 500 cm3 osiągał on 18 KM. Napęd z silnika przenoszono za pośrednictwem sprzęgła, na trzybiegową skrzynię biegów sterowaną ręcznie. Cechami charakterystycznymi modelu „Sport 500” były krótkie tłumiki tłoczone z blachy i mały reflektor przedni. Model „Sport 500” nie był wówczas największym i najsilniejszym motocyklem znajdującym się w ofercie handlowej DKW. Pierwsze miejsce zajął „Super Sport 600”, motocykl o pojemności silnika 600 cm3, uzyskiwanej z dwóch cylindrów. Pojazd ten niewiele różnił się od „pięćsetki”. Posiadał także ramę rurową i zespół napędowy o podobnym kształcie. Cechami wyróżniającymi „sześćsetkę” były okrągłe, długie tłumiki zwijane z blachy i spawane oraz duży, wysoko zamocowany reflektor przedni. Lata trzydzieste XX w. to okres, w którym DKW rozwijało produkcję lekkich jednośladów, z których najpopularniejsze to: DKW RT 125 oraz seria oznaczona symbolami KM, KS i SB. Najnowocześniejszymi użytkowymi motocyklami DKW produkowanymi przed II wojną światową, były maszyny z serii NZ w klasach pojemnościowych 250 cm3, 350 cm3 i 500 cm3. Po II wojnie światowej w przeniesionych do Niemiec Zachodnich zakładach DKW wznowiono produkcję popularnego DKW RT 125. Produkowane w Ingolstadt DKW RT 125 miało moc silnika 5 KM. Motocykl obciążony jedną osobą, rozwijał prędkość maksymalną zaledwie 76 km/h lecz przy prędkości 50 km/h zużywał tylko 2,6 litra benzyny na 100 km. Firma DKW/Auto-Union wychodząc na przeciw temu zapotrzebowaniu, opracowała również rodzinę nowocześniejszych modeli RT, o pojemnościach 175 cm3, 200 cm3 i 250 cm3. DKW RT 175 z 1954 roku, napędzane było jednocylindrowym, dwusuwowym silnikiem o mocy 9,6 KM, posiadającym żeliwny cylinder i aluminiową głowicę. Motocykl DKW RT 175 rozpędzał się do około 92 - 98 km/h, zużywał jednak między 3,3 a 3,8 litra paliwa na 100 km. Pragnąc powiększyć gamę oferowanych modeli, o zapewniający dobre osiągi, turystyczny motocykl wyższej klasy, już od początku lat pięćdziesiątych prowadzono prace badawcze nad dwucylindrowym rzędowym silnikiem dwusuwowym, mogącym stać się źródłem napędu nowoczesnego motocykla. W 1954 roku zaprezentowano model RT 350, wyposażony w taki właśnie silnik osiągający moc 18 KM. Pozwalało to na rozpędzenie dość ciężkiego motocykla (170 kg), do prędkości 120 km/h. Niestety powojenne użytkowe i sportowe modele motocykli DKW, nie powtórzyły przedwojennych sukcesów rynkowych. Kryzys na niemieckim rynku motocyklowym, zmusił DKW w 1958 roku do połączenia się z firmami Victoria i Express. Kilka lat później DKW/Auto Union weszło w skład koncernu Volkswagen i dało podstawy do rozwoju marki Audi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Ciekawa kolekcja dla... no właśnie, dla kogo? Inne zdjęcia ---> http://www.autoblog.com/photos/kristian-van-hornsleth-kill-me-fast-ducati-collection/med/#4206672 Więcej ---> http://www.autoblog.com/2011/06/08/kill-me-fast-ducati-collection-is-morbidly-named-motorcycle-ar/
  13. Ducati 749 Cored exhaust
  14. Wrooom 2011 - The new Ducati Desmosedici GP11 unveiling <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=t4vq6XH2X7w?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=t4vq6XH2X7w?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  15. Czarna edycja Ducati Diavel. Od lutego w sklepie "za rogiem"... Wiecej ---> http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/ducati/2011-ducati-diavel-diamond-black-ar101983.html
  16. Nowość Ducati - kolejny hit? Więcej ---> http://www.cycleworld.com/motorcycle_news/first_looks_articles/10q4/2011_ducati_diavel_-_first_look
  17. Tu wiecej info ---> http://www.autoblog.com/2010/10/06/2011-ducati-superbikes-gain-features-keep-prices-in-check/ Galeria zdjec Ducati 1198 SP ---> http://www.autoblog.com/photos/2011-ducati-1198-and-1198-sp/#3439691 Galeria zdjec Ducati 848 Evo ---> http://www.autoblog.com/photos/2011-ducati-848-evo/#3189672
  18. Ducati 848 EVO road test <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=HI7_B-2HoyA?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=HI7_B-2HoyA?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  19. Ducati Superbike 848 EVO - Excitement EVO <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=1J1gRBp8vgk&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=1J1gRBp8vgk&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  20. Ducati Zlot Biłgoraj 2010 <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=ZXkxiJNfJHU&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=ZXkxiJNfJHU&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  21. Gość

    Ducati jakieś tam

    Elo. znowu rysuję^ ^ Szukam teamu...
  22. Ferrari and Ducati Drivers at Wroom Ice Race <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=vP_BW_ZRvls&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=vP_BW_ZRvls&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  23. <object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
  24. Ducati Desmo vs. Ferrari 430 teaser <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=bMp8eUwd6U4&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=bMp8eUwd6U4&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  25. <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=9zbZSb55vh4&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=9zbZSb55vh4&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
×