Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'ds3' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 23 wyników

  1. Citroen DS3 Cabrio (2015)
  2. Citroen DS3 (2015)
  3. Test-Essais A. Bengué Citroen DS3 R5 |Sardinia 10 December 2013| [HD]
  4. Citroen DS3 World Paris Limited Edition - powstanie tylko 15 sztuk Bardzo lubię DS-y za ich "inność" i ekskluzywny charakter. Takie auta potrafią robić chyba tylko Francuzi. No, może również Włosi
  5. ROBERT KUBICA WRC2 CHAMPION 2013 CITROËN DS3 RRC
  6. Citroen DS3 Cabrio Racing Concept (2013)
  7. Podczas Goodwood Festival of Speed, corocznej parady zabytkowych samochodów wyścigowych, CITROËN po raz pierwszy zaprezentuje swój nowy prototyp - CITROËNA DS3 Cabrio Racing, który jest ukłonem w stronę sportowej pasji Marki i zaangażowania w Rajdowe Mistrzostwa Świata WRC. Będzie to debiut tego modelu przed oficjalną prezentacją podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Od 12 do 14 lipca 2013 roku CITROËN DS3 Cabrio Racing eksponowany będzie na Goodwood Festival of Speed, słynnej imprezie motoryzacyjnej, która odbywa się w posiadłości Goodwood w zachodnim Sussex w Wielkiej Brytanii. Ten wyjątkowy concept car przejął wszystkie atuty CITROËNA DS3 Racing i połączył je z wyrafinowaniem DS3 Cabrio. To logiczny wybór, gdyż CITROËN DS3 Cabrio, poza licznymi możliwościami personalizacji, jakie oferuje, korzysta z udoskonalonej konstrukcji (tylko 25 kg więcej w stosunku do wersji hatchback), która zapewnia mu zwinne i dynamiczne zachowanie na drodze. Sam Sebastian LOEB dowiódł tego podczas jazdy testowej przeprowadzonej kilka tygodni temu w Col du Corbier w Górnej Sabaudii (patrz: link do youtube na końcu). Już od pierwszego momentu CITROËN DS3 Cabrio Racing przenosi nas do świata niezliczonych możliwości personalizacji i sportowej rywalizacji, dumnie prezentując szary matowy lakier 2 Moondark, obręcze kół 19’’ w czarnym błyszczącym kolorze i czarne chromowane wstawki Black Chromes na klamkach, elementach dekoracyjnych pokrywy bagażnika i lusterkach bocznych. Ten prototyp to przede wszystkim prawdziwy DS o wyrazistych cechach, które zdradzają jego przynależność do prestiżowej linii CITROËNA, takich jak wzór DS nakreślony błyszczącą nitką na czarnym materiale dachu, przez co nadaje mu wygląd tkaniny technicznej przypominającej włókno węglowe, i wygrawerowany na lusterkach bocznych, karminowy lakier na zaciskach hamulcowych, w środkowej części obręczy kół, na drzwiach z szerokimi listwami bocznymi, jak również na części napisu i logo. Wiedza technologiczna i doświadczenie CITROËN Racing znajdują odzwierciedlenie w zestawie elementów z włókna węglowego, specyficznym układzie hamulcowym i zawieszeniu. Ta nowa seria zachowuje osiągi wersji Racing z silnikiem 1,6 l o mocy 202 KM. We wnętrzu CITROËNA DS3 Cabrio Racing elegancja łączy się z dynamizmem, czego przykładem są chociażby kubełkowe fotele z nową wersją tapicerki z szyciem wzorowanym na bransolecie zegarka, składająca się z trzech różnych materiałów (najwyższej jakości skóry Nappa, skóry ze wzorem DS i Alcantary), czy też niezwykłe karminowe przeszycia wykonane ściegiem charakterystycznym dla linii DS na brzegach siedzisk, desce rozdzielczej i gałce dźwigni zmiany biegów. Karminowy kolor odnajdujemy też na obudowie foteli i desce rozdzielczej, która powiela kolor listwy bocznej drzwi. Prototyp CITROËN DS3 Cabrio Racing to również pewien stan ducha, którego wyrazem jest linia produktów lifestylowych obejmująca między innymi fotelik dla dziecka, również uszyty z trzech materiałów i wykończony w stylu bransolety zegarka, który idealnie komponuje się z tapicerką foteli, oraz kaski w kolorze lakieru karoserii. Prototypowy model CITROËN DS3 Cabrio Racing to samochód „szyty na miarę”, to bezkompromisowy charakter i wyrafinowanie w najdrobniejszych szczegółach. To połączenie DS3 w wersji kabriolet z wysokimi osiągami i sportowym zacięciem firmy sygnowane przez CITROËN Racing. Nowy concept car zaprezentowany zostanie we wrześniu podczas tegorocznego, 65. Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. źródło: Citroen Polska
  8. [h=1]On board Sébastien Loeb Citroen DS3 WRC Fafe rally stage in Portugal[/h]
  9. więcej -> Citroen DS3 Cabrio kosztuje w Polsce od 70 950 złotych, CEP, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. [h=1]Kubica crash ERC Canarias Citroen DS3 RRC[/h]
  11. [h=1]Kubica crash ERC Canarias Citroen DS3 RRC[/h]
  12. CHARAKTERYSTYKA CITROENA DS3 RRC Świetnie dopracowane, podczas żmudnych testów w tunelu aerodynamicznym, nadwozie Citroëna DS3 RRC dobrze oddaje bryłę oryginalnego modelu. Spoilery i zderzaki zostały przeprojektowane w celu osiągnięcia maksymalnej dopuszczalnej szerokości 1820 mm oraz schowania 18 calowych kół (w wersji asfaltowej). Przedni zderzak wyposażony jest w poprawiający przepływ powietrza element aerodynamiczny, ale docisk aerodynamiczny tylnego skrzydła został ograniczony. Zmniejszona została również całkowita powierzchnia przekroju dolotu powietrza układu chłodzenia. Zbudowane na bazie seryjnego modelu nadwozie DS3 RRC wyposażono w klatkę bezpieczeństwa wykonaną z rur stalowych, których łączna długość wynosi ponad 40 metrów. Jej dolna część zaznała kilka istotnych zmian strukturalnych: dodano punkty podparcia bazujące na górnych mocowaniach tylnych kolumn McPhersona, zoptymalizowano dolne punkty mocowania zawieszeń, a integracja z tunelem środkowym wału napędowego i tylnym mechanizmem różnicowym pozwoliła wzmocnić całą strukturę nadwozia. Ponieważ przepisy pozwalały wprowadzić jedynie niewielkie modyfikacje w stosunku do poprzedniej generacji World Rally Cars, inżynierowie z biura projektowego musieli wykorzystać całe swoje doświadczenie, aby wdrożyć sprawdzone wcześniej rozwiązania. Regulowane trójstopniowo amortyzatory (ściskanie przy niskiej i wysokiej prędkości oraz rozciąganie) zostały skonstruowane i wykonane przez Citroën Racing. Przednie tarcze hamulcowe, nieco mniejsze niż poprzednio (aby spełnić wymogi przepisów od 2011 roku), o średnicy 350 mm (asfalt) i 300 mm (szuter), oraz tarcze tylne o średnicy 300 mm, współpracują z cztero-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. W przeciwieństwie do wersji WRC, system chłodzenia hamulców cieczą nie może być stosowany. Po raz pierwszy Citroën Racing zaprojektował wszystkie podzespoły silnika, włączając w to blok cylindrów i głowicę. Blok silnika przypomina dzieło sztuki, obrabiane maszynowo z bloku stopu lekkiego. Silnik posiada 4 cylindry i pojemność 1,6 litra, specyficzne koło zamachowe, spełnia też idealnie wymagania regulaminowe określające jego minimalną wagę i położenie środka ciężkości. Jednak najważniejsze zmiany dla samochodu zostały dokonane w 16-to zaworowej głowicy. Bezpośredni wtrysk paliwa, obowiązkowy w RRC-WRC, stanowił duże wyzwanie dla specjalistów z Citroën Racing. Paliwo jest mieszane z powietrzem dopiero w komorze spalania. Ponieważ odcinki specjalne rozgrywane są na oblodzonych drogach w Szwecji, ostrych szutrach Grecji i gładkich asfaltach Katalonii, DS3 RRC musi dobrze sobie radzić na wszystkich rodzajach nawierzchni. Mimo, że pozbawiony elektronicznego sterowania, nowoczesny napęd na cztery koła został zaprojektowany tak, aby do maksimum wykorzystać możliwości samochodu we wszystkich warunkach. Sześcio-biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów i przedni mechanizm różnicowy są zintegrowane w aluminiowej obudowie. Centralny mechanizm różnicowy jest obecnie zabroniony, ale napęd tylnych kół może być odłączany w momencie użycia hydraulicznego hamulca ręcznego (dla Roberta Kubicy kierunek działania pompy hamulcowej jest odwrócony). Samochód podstawowy posiada ręczną dźwignią zmiany biegów. Dla Roberta Kubicy władze FIA wydały zgodę na stosowanie półautomatycznego systemu zmiany biegów, zamontowanego po lewej stronie kierownicy, pod warunkiem takiej kalibracji aby system ten nie pozwalał uzyskiwać żadnej przewagi przy zmianie biegów. Dane techniczne DS3 RRC: PODWOZIE Struktura Podwozie wzmocnione przez wielopunktową spawaną klatkę bezpieczeństwa Nadwozie Stal i materiały kompozytowe SILNIK Typu Citroën Racing - 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa Średnica x skok 82 x 75,5 mm Pojemność skokowa 1598 cm3 Moc maksymalna 250 KM przy 6000 obr/min, zwężka w układzie dolotowym 30 mm (33 mm w WRC) Moment maksymalny 350 Nm przy 3250 obr/min Moc z litra 156 KM/L Rozrząd Dwa wałki rozrządu w głowicy napędzane paskiem zębatym 4 zawory na cylinder Układ zasilania Bezpośredni wtrysk paliwa sterowany przez moduł Magneti Marelli SRP-HP SPRZĘGŁO Typu Dwu tarczowe, ceramiczno metalowe UKŁAD NAPĘDOWY Typu 4 x 4 Skrzynia biegów sekwencyjna 6 biegowa Sadev – Sterowanie mechaniczne Mechanizmy różnicowe Przedni i tylny mechaniczne, samoblokujące HAMULCE Przednie Tarcze wentylowane 350 mm (asfalt) i 300 mm (szuter) Zaciski 4 tłoczkowe Tylne Tarcze wentylowane 300 mm Zaciski 4 tłoczkowe Rozdział sił hamowania Regulowany z kabiny Hamulec ręczny Sterowany hydraulicznie ZAWIESZENIE Typu McPherson Amortyzatory Citroën Racing Regulowane trójstopniowo (ściskanie przy niskiej i wysokiej prędkości oraz rozciąganie) UKŁAD KIEROWNICZY Typu Wspomagany hydraulicznie KOŁA Asfalt Felgi 8x18" - Opony Michelin Szuter i śnieg Felgi 7x15" - Opony Michelin WYMIARY, MASY i POJEMNOŚCI Długość / szerokość 3848 mm / 1820 mm Rozstaw osi 2461 mm Rozstaw kół 1618 mm (przód i tył) Zbiornik paliwa 75 litrów Masa 1200 kg minimum / 1350 kg z załogą (regulamin) Źródło: CITROËN
  13. ROBERT KUBICA WYBIERA CITROËNA DS3 RRC Kilka tygodni po dwóch startach w C4 WRC, Robert Kubica postanawia kontynuować swoją rajdową karierę w Citroënie DS3 RRC. Rajdowy program Polaka otworzy Rajd Islas Canarias – trzecia runda Mistrzostw Europy FIA. Następnie program kontynuowany będzie w WRC2 począwszy od Rajdu Portugalii. Program sportowy Roberta Kubicy na 2013 rok, tak bardzo oczekiwany przez jego fanów, stanie pod znakiem intensywnych występów na rajdowych trasach. Po dotychczasowych występach głównie na trasach rajdów na szczeblu krajowym, polski kierowca odkryje odcinki specjalne Rajdowych Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata za kierownicą Citroëna DS3 RRC. „Przed podjęciem ostatecznej decyzji startów w tym programie, rozważałem różne opcje”- mówi kierowca z Krakowa. „Byliśmy w stałym kontakcie z Citroën Racing – chęć kontynuowania przygody była obustronna. Cieszę się, że po przerwie będę mógł powrócić do rywalizacji na wysokim poziomie. Start w Rally Islas Canarias będzie dla mnie ciekawym wyzwaniem i nie mogę się już doczekać rywalizacji na odcinkach, ale nie stawiam sobie konkretnych celów. Muszę jeszcze sporo się nauczyć na rajdowych trasach, zebrać doświadczenie przejeżdżając wiele kilometrów odcinków specjalnych.” Trzy tygodnie po Rajdzie Islas Canarias, Robert Kubica będzie na starcie pierwszego w swojej karierze rajdu z cyklu WRC – Rajdzie Portugalii. Udział w serii WRC2 będzie oznaczał siedem startów w tegorocznym sezonie. Kalendarz Roberta Kubicy może w trakcie sezonu wzbogacić się o dodatkowe rundy Mistrzostw Europy. Wywodzący się bezpośrednio z wersji WRC, Citroën DS3 RRC różni się od swojego pierwowzoru ograniczonymi regulaminowo właściwościami aerodynamicznymi oraz zredukowana zwężką układu dolotowego turbodoładowanego silnika. Dzięki derogacji przyznanej przez FIA samochód Roberta Kubicy będzie wyposażony w dodatkową dźwigienkę do przełączania biegów usytuowaną po lewej stronie kierownicy. „Jestem szczególnie zadowolony z faktu, że w grupie naszych kierowców startujących w 2013 roku jest Robert Kubica.” – mówi Yves Matton, Dyrektor Citroën Racing. „Przy wsparciu ze strony jego partnerów budujemy dla Roberta program, który pozwoli mu rozwijać się za kierownicą samochodu bardzo zbliżonego właściwościami do samochodu klasy WRC. Determinacja Roberta jest dla nas wzorowa, jesteśmy dumni mogąc połączyć wizerunek Citroën Racing z jego niezwykle pozytywną osobowością. Chciałbym także podziękować FIA, za okazane wsparcie dla tego projektu.” Źródło: Citroen
  14. Citroen DS3 Cabrio (2014)
  15. więcej -> Wyprodukowano już 200 000 sztuk modelu Citroen DS3 | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. CITROËNY DS3 R3 ZNÓW POKAZAŁY KLASĘ! 69. Rajd Polski, rozgrywany na mazurskich szutrowych odcinkach specjalnych, rozgrywany w miniony weekend, był po raz piąty w tym roku areną zmagań kierowców rywalizujących w Citroën Racing Trophy Polska. Ta jedyna w tym roku runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski rozgrywana na luźnej nawierzchni oraz dziesiąta runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy zgromadziła na starcie rekordową ilość załóg startujących samochodami marki Citroën. W Mikołajkach mogliśmy zobaczyć sześć Citroënów DS3 R3 i dwa Citroëny C2R2 MAX. Oprócz dobrze znanych polskich zawodników do rywalizacji włączyli się, korzystając z międzynarodowego charakteru programu, goście z zagranicy. Deesami w klasie R3 walczyli Czesi - Jan Černy i Pavel Kohout, Włosi - Francesco Parli i Andrea Marco Cecchi, oraz Węgrzy – Kornel Lukacs i Mark Mesterhazi. Ci ostatni po raz pierwszy mieli okazję zasiąść za sterami DS3 R3 i start ten traktowali treningowo. W przyszłym roku mają zamiar na stałe zagościć w cyklu CRT. Rajd został poprzedzony rozgrywanym po raz pierwszy w Polsce „odcinkiem kwalifikacyjnym”. Szybsze niż w przypadku konkurentów pokonanie trasy toru równoległego upoważniało do pierwszeństwa przy wyborze pozycji startowej do pierwszego dnia rajdu. Najlepiej poradzili sobie na tej próbie goście z Czech – Jan Černy z Pavelem Kohoutem, którzy przyjechali do nas walczyć o tytuł Mistrzów Europy w grupie R. Byli najszybszą załogą dysponującą samochodem z napędem na jedną oś, co pozwoliło im wyruszyć na trasę na początku. Ich czarny dees poruszał się bardzo szybko zarówno podczas sobotnich jak i niedzielnych odcinków specjalnych. Przez cały rajd ani kierowca ani pilot nie popełniali błędów i punktowali konkurencję w klasie 5-tej oraz w grupie R. Efekt tej dobrej postawy mógł być tylko jeden: Załoga ta zwyciężyła we wszystkich klasyfikacjach, w których rywalizowała na tym rajdzie, czyli grupie R, klasie 5-tej i Citroën Racing Trophy. Z mikołajek wyjeżdżają bogatsi o 3000 Euro nagrody oraz co najważniejsze, z tytułem Mistrzów Europy. Gratulujemy! Załogą, która nawiązywała z nimi równorzędną walkę, byli liderzy tegorocznej klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska: Jan Chmielewski z Jakubem Gerberem. Po pierwszym dniu tracili do nich tylko niecałe 17 sekund, i kiedy wydawało się, że po wygraniu dwóch pierwszych oesów drugiego dnia i odrobieniu ponad 12-tu sekund, na trzecim oesie wyjdą na prowadzenie, dopadł ich pech. Zawodnicy złapali gumę na początku długiego ponad 20-kilometrowego oesu Mrągowo i konieczna stała się wymiana uszkodzonego koła na trasie próby czasowej. Strata 4 minut pogrzebała ich szanse na całkiem realne zwycięstwo w rajdzie zaliczanym do Mistrzostw Europy. Warto jednak zauważyć, że ich postawa dawała szanse na walkę, a nawet zwycięstwo z aktualnym już Mistrzem Europy. Dowodzi to, iż możemy obserwować stały i systematyczny rozwój tej krakowsko-poznańskiej załogi, dysponującej świetnie przygotowanym Citroënem DS3 R3. Wiceliderzy tegorocznego cyklu CRT: Szymon Kornicki z Robertem Hundlą, początkowo nie mogli znaleźć właściwych ustawień w swoim samochodzie, przez co ich tempo pierwszego dnia nie było takie jakby sobie tego życzyli. Po wielu konsultacjach, przeprowadzonych podczas wizyt w parku serwisowym, zarówno ze swoimi mechanikami jak i inżynierami Citroën Racing, którzy specjalnie na ten rajd przyjechali z Wersalu, udało się wprowadzić poprawki do ich DS3 R3 i poprawić tempo w drugim dniu rajdu. Owocem tej zespołowej współpracy była druga pozycja we wszystkich poprzednio wymienionych klasyfikacjach. Na koniec rajdu załodze tej przydarzyła się jeszcze dość groźna przygoda, ich auto przeturlało się przez dach na jednym z zakrętów OS 11, ale poza kosmetycznymi uszkodzeniami nadwozia, na szczęście obyło się bez poważniejszych strat czasowych. Po wymianie zniszczonej przedniej szyby, zawodnicy zameldowali się na mecie rajdu położonej na rynku w Mikołajkach. Dzięki zdobytym punktom, zawodnicy krakowskiego zespołu zbliżyli się na 1 punkt do liderujących Chmielewskiego i Gerbera. Zapowiada to gorącą walkę na ostatniej tegorocznej eliminacji CRTP, która rozegra się podczas Rajdu Dolnośląskiego. Trzecią załogą wśród Citroënów na mecie 69. Rajdu Polski, byli zawodnicy trzeciego startującego w tym roku na trasach Mistrzostw Polski Citroëna DS3 R3, Radosław Raczkowski z Łukaszem Gwiazdą. Ich debiut na luźnej nawierzchni zakładał naukę oraz stałą poprawę tempa pokonywania długich i szybkich odcinków specjalnych mazurskiego rajdu. Okazało się to być bardzo trudnym zadaniem. Ich tempo poprawiało się jednak z odcinka na odcinek i zawodnicy pod koniec rajdu poczuli się bardzo pewnie postanawiając przypuścić atak na ostatnim, najtrudniejszym odcinku specjalnym w rajdzie – Mrągowo. Ryzyko było duże, ale załoga doskonale zdała ten niełatwy egzamin, osiągając rewelacyjny wynik. Pokonali na tej próbie wszystkich konkurentów i oprócz satysfakcji do domów zabrali puchary i nagrodę w wysokości 750 Euro. Bardzo dzielnie walczyli na tym rajdzie Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem w Citroënie C2R2 MAX. W opinii obserwujących rywalizację na tegorocznym Rajdzie Polskim kibiców, byli jedną z najbardziej dynamicznie poruszających się załóg rajdowych. Pokazywali dobre tempo, jednocześnie prezentując duże możliwości tego szybkiego samochodu. Wielokrotnie wygrywali na odcinkach z mocniejszymi samochodami z wyższych klas, dzięki temu osiągając na mecie dobrą pozycję w klasyfikacji. Ich wynik byłby jeszcze lepszy, gdyby nie skrzywiony tylny wahacz, który został uszkodzony podczas kontaktu z kamieniem na trasie próby. Gryc i Kuśnierz zajęli drugie miejsce w klasie 6-tej i piąte w Citroën Racing Trophy Polska. Młodzi zawodnicy z Węgier, którzy do Mikołajek przyjechali po naukę, byli nieco zaskoczeni wysokim poziomem rywalizacji w Mistrzostwach Polski. Z uznaniem wypowiadali się o konkurentach i trasie rajdu. Zapowiedzieli, że pojawią się w przyszłym roku w pełnym cyklu Citroën Racing Trophy i jeszcze będziemy mieli okazję zobaczyć ich za kierownicą Citroëna DS3 R3. Tym razem zajęli 6-tą pozycję w CRTP na mecie. Rajdu nie udało się ukończyć dwóm naszym załogom. Jedną z nich byli zwycięzcy poprzedniej rundy Citroën Racing Trophy Polska: Tomasz Żerebecki z Maciejem Machelą, a drugą goście z Włoch, startujący ze szwajcarskimi licencjami, Francesco Parli i Andrea Marco Cecchi. Obie te załogi wycofały się z rajdu po awariach technicznych. Kolejną, ostatnią rundą Citroën Racing Trophy Polska 2012, będzie 22. Rajd Dolnośląski, który zostanie rozegrany w dniach 18-20 października na Ziemi Kłodzkiej, z bazą w Polanicy Zdroju. Zapraszamy do śledzenia rywalizacji! Nieoficjalna klasyfikacja Citroën Racing Trophy Polska 2012 po Rajdzie Polski: 1. Chmielewski/Gerber DS3 R3 35 pkt 2. Kornicki/Hundla DS3 R3 34 pkt 3. Raczkowski/Gwiazda DS3 R3 16 pkt 4. Żerebecki/Machela C2R2 MAX 13 pkt 5. Gryc/Kuśnierz C2R2 MAX 13 pkt 6. Cerny/Kohout (CZ) DS3 R3 10 pkt Źródło: Citroen
  17. CITROËN DS3 R1 – RAJDY DLA WSZYSTKICH! Zaprojektowany, aby ułatwić dostęp do motorsportu, Citroën DS3 R1 jest nowym produktem w ofercie Citroën Racing. Ma on za zadanie pomóc w osiąganiu dobrych wyników sportowych i stać się doskonałym narzędziem treningowym, dzięki któremu jego właściciele będą mogli uczyć się rajdowej jazdy w bezpieczny sposób, pozostawiając koszty na rozsądnym poziomie. Stworzona przez FIA, kategoria R1 ma za zadanie promować wprowadzanie przystępnych i łatwych w obsłudze samochodów rajdowych, potrzebnych zwłaszcza na początku kariery. Aby obniżyć koszty do minimum, większość części mechanicznych, takich jak układ napędowy, układ jezdny, zawieszenie, hamulce, itd. muszą pozostać standardowe. Ponieważ osiągi nie są tu najważniejsze, większość dozwolonych zmian, ma na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa dla kierowcy i pilota. Oparty na modelu DS3 So Chic VTi 120, Citroën DS3 R1 przejął większość zalet modelu produkcyjnego, w tym silnik 1.6 VTi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, będący owocem współpracy koncernów PSA Peugeot Citroën i BMW. Połączony jest on ze standardową, zsynchronizowaną skrzynią biegów, z krótkim przełożeniem głównym. Ponieważ bezpieczeństwo jest głównym priorytetem zarówno Citroën Racing jak i FIA, Citroën DS3 R1 wyznacza nowy standard w swojej kategorii. W celu zapewnienia wysokiej jakości wykonania i bezprecedensowego poziomu niezawodności, samochody są dostarczane "gotowe do rajdu" po montażu w fabryce koncernu PSA w Poissy. Nadwozie jest zabierane bezpośrednio z linii produkcyjnej, w celu wspawania klatki bezpieczeństwa, której konstrukcja jest oparta na modelu DS3 R3. Wszystkie obowiązkowe elementy wyposażenia bezpieczeństwa, takie jak fotele kubełkowe, pasy, gaśnice, wyłącznik prądu, itd. są również zamontowane. Wszystkie elementy wyposażenia nadwozia i zawieszenie są standardowe, za wyjątkiem amortyzatorów, które pochodzą z modelu DS3 Racing. Hamulce zostały ulepszone poprzez zastosowanie dedykowanych sportowych klocków i płynu hamulcowego. Identycznie jak w modelu C2 R2 MAX, zastosowano sportowe obręcze kół, wyposażone w opony Pirelli RX (slick) lub Pirelli RE, na mokrą nawierzchnię. Citroën DS3 R1 zapewnia prawdziwą przyjemność z jazdy i komfort użytkowania, przy zachowaniu najwyższego poziomu konkurencyjności w swojej kategorii. Ten atrakcyjny produkt przeznaczony dla zawodników rajdowych pozwala stanąć na pierwszym szczeblu drabiny, która prowadzi do modelu DS3 R3, a tych najbardziej utalentowanych do DS3 WRC… Nadwozie i zawieszenie Dostarczane bezpośrednio z linii produkcyjnej fabryki koncernu PSA Peugeot Citroën w Poissy, seryjne nadwozie jest przed zamontowaniem klatki bezpieczeństwa dodatkowo wzmacniane poprzez spawanie. Oparta na modelu DS3 R3 klatka została uproszczona aby spełnić regulaminowe wymagania, zachowując jednocześnie podparcia w punktach mocowania zawieszenia. Ta swoista « strefa życia » dla zawodników, pozwala zaoferować wysoki poziom bezpieczeństwa, szczególnie chroniąc boczne strefy nadwozia. Podobnie jak w DS3 R3, podnośnik serwisowy jest integralnie przymocowany do nadwozia. Wewnątrz, deska rozdzielcza i poszycia drzwi zostały zmodyfikowane, w celu umożliwienia montażu klatki. Wszystkie urządzenia i elementy wyposażenia potrzebne do wyczynowej jazdy, takie jak sportowa kierownica, aluminiowe pedały, gaśnica, fotele kubełkowe i pasy przystosowane do systemu HANS, główny wyłącznik prądu, podnośnik, klucz do kół, itp. również są montowane w Poissy. Układ kierowniczy jest standardowy, ale mapowanie systemu wspomagania kierownicy zostało zmienione tak, aby prowadzenie było bardziej precyzyjne. Wyjątkowo w Citroënie DS3 R1, dolna płyta ochronna mocowana jest jednocześnie do kołyski silnika i podłużnic, zapewniając w ten sposób większą sztywność nadwozia. Przednie (McPherson) i tylne (typu-H) zawieszenie wyposażone jest w amortyzatory pochodzące z modelu DS3 Racing. Układ hamulcowy jest wspomagany standardowo, ale systemy ABS i ESP są wyłączone. Obwód został zmodyfikowany, w celu zamontowania hydraulicznego hamulca ręcznego. Tarcze hamulcowe i zaciski pozostały seryjne, ale płyn hamulcowy i klocki zastosowano takie same jak w DS3 R3, poprawiając w ten sposób wydajność i trwałość hamulców. Obręcze sportowe o wymiarach 6.5 x 16’’ są wyposażone w opony Pirelli 200 x 60 x 16 - RX (slick) lub RE (media). Silnik i skrzynia biegów Citroën DS3 R1 posiada czterocylindrowy, atmosferyczny silnik 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing Injection), o zmiennym skoku zaworów i zmiennych fazach rozrządu, będący owocem współpracy pomiędzy PSA Peugeot Citroën i BMW. W silniku tym zastosowano wiele komponentów z silnika 1.6 THP (high pressure turbo) i jest on pierwszym, który osiągnął tak duży poziom mocy w swojej klasie. Dodatkowo, dzięki regulowanym fazom zarówno dolotowego, jak i wydechowego wałka rozrządu, oraz regulowanej wysokości otwarcia zaworów dolotowych, możliwe jest dostosowanie parametrów pracy silnika do głębokości wciśnięcia pedału gazu. Kombinacja tych dwóch systemów poprawia wydajność termodynamiczną silnika benzynowego, powodując bardziej spontaniczną reakcję na gaz i większą elastyczność. Niezmieniona została konstrukcja silnika, co jest wymogiem określonym przez regulamin FIA dla tej kategorii, więc inżynierowie Citroën Racing skupili się na poprawie wydajności poprzez udoskonalenie urządzeń zewnętrznych. Obok przesuniętego do środkowej części układu wydechowego katalizatora, największą widoczną zmianą jest kolektor wydechowy. W połączeniu ze sportowym filtrem powietrza oraz poprawionym mapowaniem, pozwoliło to na uzyskanie zwiększonej do 125 KM mocy, przy jednoczesnym zwiększeniu maksymalnego momentu obrotowego silnika do 165 Nm, którego 90% jest dostępne już od 2000 obr/min. Ręczna, pięciobiegowa, zsynchronizowana skrzynia biegów jest identyczna do tej, jaka stosowana jest w modelu produkcyjnym, ale w celu poprawy przyspieszenia samochodu i reakcji silnika, zamontowano krótkie przełożenie główne (13x64). Rozwój samochodu Citroën DS3 R1 uzyskał homologację na początku 2012 roku. Przeprowadzone testy pozwoliły sprawdzić i potwierdzić jego niezawodność i skuteczność a przez to zaoferować użytkownikom łatwy w obsłudze i konkurencyjny samochód. Citroën DS3 R1 został również powierzony zwycięzcom programu “Rallye Jeunes” Francuskiej Federacji Sportów Motorowych (FFSA), w pierwszych pięciu rundach Rajdowych Mistrzostw Francji. Dzięki takiej formie testowania nowego samochodu, młodzi i utalentowani kierowcy rajdowi mogli nabrać doświadczenia i doskonalić swoje umiejętności przed przesiadką do Citroëna DS3 R3, na koniec sezonu. Dzięki temu że silnik, skrzynia biegów, układ kierowniczy i hamulcowy są zbliżone do tych stosowanych w modelu produkcyjnym, ten samochód jest wyjątkowo łatwy dla mniej doświadczonych kierowców, którzy “szukają przyczepności”. Ponadto, oferowany przez Citroën Racing jako samochód “na start”, zapewnia najwyższy poziom konkurencyjności w swojej kategorii, dając jednocześnie poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy, dzięki doskonałej przyczepności i łatwemu prowadzeniu. Sprzedaż i dystrybucja Citroën DS3 R1 jest oferowany jako gotowy samochód, przygotowany do rejestracji. Jest sprzedawany przez Citroën Racing klientom indywidualnym, filiom, sieciom dilerskim i oficjalnym dystrybutorom. Samochód wyposażony jest w cztery standardowe koła z oponami oraz dodatkowo cztery obręcze sportowe bez opon. Opcje: - Podnóżek dla pilota - Dachowy wlot powietrza - Lusterka boczne Citroën Racing Światła dodatkowe wraz z wiązką elektryczną Specyfikacja techniczna: - Nadwozie Wzmocniona struktura wraz z klatką bezpieczeństwa, wzmocnienia boczne typu "pyramid-style" - Silnik Pojemność - 1598 ccm Moc maksymalna - 125 KM przy 6000 obr/min Maks. moment obr. - 165 Nm przy 4200 obr/min - Sprzęgło Ceramiczno-metalowe, jednotarczowe średnica 200 mm - Przeniesienie Pięciobiegowa przekładnia manualna MA5/S napędu krótkie przełożenie (13x64) - Hamulce Przód - tarcze wentylowane 266x22 mm zaciski jednotłoczkowe Tył - tarcze 247x9 mm zaciski jednotłoczkowe - Zawieszenie Przód - McPherson, dedykowane sworznie i zwrotnice Tył - belka skrętna, nieregulowane amortyzatory Citroen Racing - Koła Obręcze - 6,5x16" - Opony 200/60 R 16 Pirelli sliki - RX, deszczowe – RE - Wymiary i masy Długość - 3948 mm szerokość - 1715 mm zbiornik paliwa - 50 l masa (regulaminowa) - 1180 kg wraz z załogą Źródło: CITROËN
  18. CITROËNY NA SZUTRACH W 69. RAJDZIE POLSKI/ PREMIERA CITROËNA DS3 R1! Tym razem załogi w barwach Citroën Racing Trophy Polska będą rywalizować na luźnych nawierzchniach szóstej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 69. Rajd Polski, który wpisuje się w kalendarz Mistrzostw Europy, rozegrany zostanie po raz kolejny na Mazurach, w dniach 28-30 września, a jego baza będzie zlokalizowana w gościnnych Mikołajkach. Organizator przygotował w tym roku nieco bardziej kompaktową trasę, z nowym odcinkiem specjalnym w pobliżu Mrągowa, którego długość wynosi aż 23 km oraz zmienioną konfiguracją doskonale znanych z poprzednich edycji rajdu, oesów o nazwach Kruklanki, Sady, Tałty, Miłki i Paprotki. Tradycyjnie jeden z odcinków specjalnych – Mikołajki - rozegra się na jedynym tego typu w Polsce torze do rywalizacji równoległej o długości 2,5 km, który został wybudowany specjalnie na Rajdowe Mistrzostwa Świata, które zagościły na Mazurach w 2009 roku. Również na tym obiekcie zostaną przeprowadzone - po raz pierwszy w historii Mistrzostw Polski i Mistrzostw Europy - jazdy kwalifikacyjne, które zadecydują o kolejności startu w pierwszym dniu rajdu. Najszybsza załoga będzie mogła jako pierwsza wybrać pozycję startową, która na rajdach szutrowych ma duże znaczenie. Pierwsze samochody w stawce muszą bowiem „odkurzać” drogę, tracąc w ten sposób cenne sekundy. W drugim dniu, co również jest nowością, pierwsza piątka wystartuje w odwrotnej kolejności do zajmowanych miejsc. Międzynarodowa stawka zawodników będzie liczyła ponad 50 załóg, wśród których powalczą wszystkie zespoły, startujące w tym roku w Citroën Racing Trophy Polska. Będzie to piąta odsłona polskiej edycji programu, w którym aktualnie liderami są Jan Chmielewski z Jakubem Gerberem w Citroënie DS3 R3. Wygrali oni w tym roku dwie pierwsze rundy, prezentując doskonałą i równą formę również w Rzeszowie i Koszycach, ale tam dopadł ich pech i zgubili nieco punktów. Zawodnicy nie poddają się jednak i zapowiadają ostrą walkę o zwycięstwa w ostatniej części tegorocznego sezonu. Największymi ich konkurentami są zawodnicy z Małopolski, również używający do walki doskonałego DS3 R3 – Szymon Kornicki i Robert Hundla. Do tej pory zgromadzili oni w naszej klasyfikacji 26 punktów, o 5 mniej niż liderzy, i choć ich konto nie wzbogaciło się na poprzednim rajdzie, na którym uszkodzili samochód, to po przebudowie zawieszenia i hamulców na specyfikację szutrową, przystępują do startu w Rajdzie Polski z ambicjami sięgającymi najwyższych pozycji, licząc na pokonanie rywali w pasjonującej walce. Doskonały wynik osiągnięty przez załogę Citroëna C2R2 MAX – Tomasza Żerebeckiego i Macieja Machelę – podczas słowackiej eliminacji pozwolił im awansować na 3-ie miejsce w klasyfikacji CRTP. Teraz będą się starali utrzymać swoją pozycję, odpierając ataki tracących do nich zaledwie 2 punkty i debiutujących w DS3 R3 na luźnej nawierzchni, Radosława Raczkowskiego i Łukasza Gwiazdy. Wydawałoby się, że mniejsza cedwójka stoi na straconej pozycji w walce z mocniejszym DS3 R3, ale jak pokazują wyniki startujących wyłącznie na szutrach, zawodników skandynawskich, nie jest to takie oczywiste. W tegorocznym Rajdzie Finlandii, zaliczanym do klasyfikacji WRC, załoga Lindroos/Kilpelainen Citroënem C2R2 MAX zwyciężyła wśród samochodów napędzanych na jedną oś, pozostawiając w tyle kilkanaście „czterołapów” Uzyskania takiego tempa na pewno życzyła by sobie również druga załoga używająca maxa – Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem - którzy w tym roku wyciskają ze swojej rajdówki wszystkie możliwości. Choć ten sezon przebiega im ze zmiennym szczęściem, mogą być oni zadowoleni z rezultatów jakie osiągają na poszczególnych odcinkach specjalnych. Powoli myślą już o zmianie samochodu na przyszły sezon. Na tegorocznej edycji Verva Street Racing pokazali się w nowym DS3 R3 i miejmy nadzieję, że takim samochodem przystąpią do rywalizacji w przyszłym sezonie. Miło nam zakomunikować, że nadchodzący Rajd Polski będzie okazją do polskiej premiery nowego samochodu rajdowego z oferty Citroën Racing. Citroën DS3 R1, który będzie prezentowany w strefie serwisowej na stoisku Citroëna, należy do stworzonej przez FIA, we współpracy z producentami samochodów - kategorii R1, która w założeniach ma być doskonałą szkołą rajdowego rzemiosła. Ten łatwy w obsłudze i przystępny samochód, pozwoli jego kierowcom na zdobywanie cennego doświadczenia w bezpieczny sposób, gwarantując utrzymanie kosztów na rozsądnym poziomie. Wszystkich zainteresowanych prezentacją nowej rajdówki, oraz sportową rywalizacją na trasie 69. Rajdu Polski, zapraszamy do Mikołajek! Źródło: Citroen
  19. CITROËNY DS3-R3 WŚRÓD GWIAZD VERVA STREET RACING Szalona sportowa rywalizacja, widowiskowe przejazdy ulicami wokół Teatru Wielkiego, pokazy najszybszych samochodów, tysiące kibiców, to wszystko będzie można zobaczyć już w najbliższą sobotę w Centrum Warszawy!Wśród gwiazd, które uświetnią trzecią edycję Verva Street Racing, nie mogło zabraknąć załóg Citroën Racing Trophy Polska, pragnących pokazać możliwości Citroënów DS3-R3! Na ulicznym torze wyścigowym zbudowanym specjalnie na potrzeby kolejnej już edycji Verva Street Racing, zaprezentują się trzy ekipy w przednionapędowych, turbodoładowanych DS3-R3, dysponujących mocą ponad dwustu koni mechanicznych i wyposażonych w nowoczesne sportowe skrzynie biegów, których konstrukcja jest oparta na rozwiązaniach stosowanych w Formule 1. Zobaczymy m.in. zespół lidera tegorocznych rozgrywek Citroën Racing Trophy Polska – Jana Chmielewskiego, który już drugi sezon pokazuje wysokie możliwości tego rajdowego samochodu. W swoim pierwszym roku startów deesem, pewnie zwyciężył w naszej klasyfikacji, wygrywając wszystkie rozegrane rundy!Jest on aktualnym Mistrzem Polski w grupie R, nieoficjalnej klasyfikacji samochodów napędzanych na przednią oś oraz Mistrzem Polski w klasie 5-tej, w której rywalizują samochody turbodoładowane, o pojemności skokowej do 1600 cm3. Startując w Verva Street Racing, na pewno będzie chciał pokazać swoje umiejętności, rywalizując podobnie jak inne nasze zespoły, w kategorii „Rally Cars”. Specjalnie na tegoroczną edycję, nowe barwy i nowy samochód przygotował Tomasz Gryc, który do tej pory startował doskonale sprawdzonym w rajdowych bojach Citroënem C2R2 w wersji MAX. Na VSR zaprezentuje się w drugim DS3-R3 i ma ambicje powalczyć nie tylko z załogami CRTP, ale również pozostałymi kierowcami w innych samochodach. Zobaczymy jak sprawdzi się za kierownicą tej stosunkowo nowej dla niego rajdówki. Będzie to dla niego pierwszy test, dzięki któremu ma podjąć decyzję o wyborze samochodu na przyszły sezon. Trzecim kierowcą, prezentującym na masce swojego samochodu logo Citroëna, będzie tegoroczny debiutant w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i Citroën Racing Trophy, Radosław Raczkowski. Czy ten obiecujący kierowca ustrzeże się błędów i sprawi nam niespodziankę, zwyciężając w tych emocjonujących wyścigach? Przekonamy się o tym już 15 września. Zapraszamy od samego rana nie tylko na udział w sportowej rywalizacji, ale również na organizowane obok toru „Pit Party”, podczas którego będzie można osobiście spotkać się z uczestnikami Citroën Racing Trophy Polska 2012 oraz z bliska podziwiać pracę profesjonalnych zespołów rajdowych.Ile czasu zajmuje zmiana kół w rajdowym samochodzie? Jakiego paliwa używa się w rajdówkach? Ile opon zużywa się podczas rajdu? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można uzyskać, odwiedzając stanowiska serwisowe ekip Citroëna ! Źródło: CITROËN
  20. Citroen DS3 Cabrio (2014) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Citroen&m=2014-DS3_Cabrio"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Citroen&m=2014-DS3_Cabrio" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  21. Citroen DS3 Cabrio zadebiutuje na wrześniowym salonie w Paryżu
  22. no no ... coraz lepiej i odwazniej http://www.v10.pl/galeria/citroen,ds3,racing,07,artykul,39596,0,jpg.html
×