Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'dostawcą' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 9 wyników

  1. Abarth będzie dostawcą silników na Mistrzostwa ADAC Formuły 4 w Niemczech. Pierwsza runda w sezonie 2015 zaplanowana jest od piątku 17 do niedzieli 19 kwietnia na torze Oschersleben. W najbliższym sezonie nowe samochody wyścigowe ADAC Formuły 4 będą wyposażone w silniki Abarth`a. Po długiej serii testów, ADAC wybrało Abarth`a na partnera odbywających się w Niemczech Mistrzostw Formuły 4, które zajmują miejsce dotychczasowej Formuły ADAC. „Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że „wyścigowy duch” marki ze znaczkiem Skorpiona nadal przekłada się na tak prestiżową aktywność, jaką jest Formuła 4 ADAC, certyfikowana przez FIA – powiedział Marco Magnanini, szef Abarth`a na rynkach EMEA - Z jednej strony Abarth dostarcza Klientom na całym świecie produkty doskonałej jakości i o dużym zaawansowaniu pod względem technologicznym, z drugiej nadal zachowuje swoje „wyścigowe DNA”. „Jesteśmy zaszczyceni, że możemy powitać Abarth`a w rodzinie ADAC – powiedział prezes ADAC Sport Hermann Tomczyk - Dzięki Abarth`owi, ADAC zyskuje na partnera Mistrzostw ADAC Formuły 4 w 2015 roku nowego cennego producenta. Poza tym, Abarth dostarczał już swój silnik na Mistrzostwa Formuły 4 we Włoszech i była to ogromna przyjemność zarówno dla zespołu, jak i dla Federacji”. Abarth będzie dostarczał silniki na Formułę 4, która, biorąc również pod uwagę bardzo niski wiek kierowców, spełnia funkcję przygotowawczą do następnych kategorii: to okazja dla marki ze znakiem Skorpiona, aby wyszkolić i promować młodych sportowców, którzy w przyszłości mają szansę stać się wielkimi kierowcami. Od wielu lat zresztą, program rozwoju młodych kierowców startujących w bolidach był podstawą do wykształcenia generacji kierowców, którzy dzisiaj biorą udział w Formule 1, takich jak czterokrotny Mistrz Świata Sebastian Vettel, Nico Hulkenberg, Nico Rosberg i Ralf Schumacher, a w DTM, jak: Martin Tomczyk, Pascal Wehrlein i Timo Glock, wywodzący się z Mistrzostw ADAC, które ich wypromowały. „Na początek nowego sezonu ADAC Formuły 4 stworzyliśmy wspólnie solidny „pakiet”– dodał Lars Soutschka, dyrektor ADAC Motorsport i Classic, który przewiduje Abarth`a, jako dostawcę silników, Tatuusa - jednoosobowych bolidów, Pirelli - opon oraz Motec, naszego legendarnego partnera, na dostawcę obręczy kół. Niecierpliwie czekam na debiut na torze naszej ADAC Formuły 4, napędzanej silnikiem Abarth”. Silnik Abarth 1.4 T-Jet 160 KM będzie montowany w bolidzie skonstruowanym przez włoskiego Tatuusa. Samochód ten zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, wymagany przez FIA. Pierwsza runda w sezonie 2015 ADAC Formuły 4 jest zaplanowana od piątku 17 do niedzieli 19 kwietnia na torze Oschersleben. Będzie to pierwsze z 8 zaplanowanych wydarzeń, z których dwa odbędą się na torach poza Niemcami. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Goodyear dostawcą opon do nowych wersji Fiata 500 EfficientGrip dla Fiata 500 i Fiata 500C, Vector 4Seasons dla nowego Fiata 500L Trekking Warszawa, 8 października 2013 r. – Opony Goodyear EfficientGrip i Vector4Seasons zostały wybrane na pierwsze wyposażenie samochodów Fiat 500, Fiat 500C oraz do nowego Fiata 500L Trekking. Dostępny w ponad 100 krajach stylowy Fiat 500 odniósł ogromny sukces rynkowy: od 2007 r. wyprodukowano już ponad 1,1 miliona sztuk tego modelu. Aby podtrzymać dobrą passę, Fiat wybrał markę Goodyear na dostawcę dwóch wiodących modeli opon jako wyposażenia fabrycznego. Fiat 500 i kabriolet Fiat 500C będą teraz oferowane z oponami Goodyear EfficientGrip, natomiast Fiat 500L Trekking z modelem Vector 4Seasons. Wybór opon EfficientGrip do Fiata 500 i Fiata 500C (rozmiar: 195/45R16 84V) pozwoli użytkownikom tych aut oszczędzać paliwo i wydłużać przebiegi. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologicznie mieszanki bieżnika, która zmniejsza opory toczenia. „Opona EfficientGrip powstała z myślą o zwiększaniu efektywności i wydłużaniu żywotności ogumienia. Mieszanka bieżnika z zawartością krzemionki sprawia, że opona charakteryzuje się dłuższymi przebiegami, a obniżony opór toczenia pomaga zmniejszyć wydatki na paliwo i ograniczyć emisję dwutlenku węgla” – wyjaśnił Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Opony EfficientGrip umożliwiają cichą i wygodną jazdę dzięki redukującej hałas konstrukcji bloków bieżnika. Natomiast specjalna powierzchnia bieżnika i układ jego lameli zapewniają bardzo dobre zachowanie na mokrej nawierzchni i krótką drogę hamowania. Prezentowany na tegorocznych Targach Motoryzacyjnych w Genewie Fiat 500L Trekking to połączenie dwóch żywiołów: auta przeznaczonego do sprawnej jazdy w mieście, a jednocześnie umożliwiającego drobne, ale emocjonujące przygody podczas jazdy w terenie. Fiat 500L Trekking łączy praktyczność i elastyczność – jest wyróżniającym się oraz wszechstronnym pojazdem w duchu i stylu słynnej pięćsetki. Fiat 500L jest także pierwszym autem wyposażonym w eco:Drive LIVE, czyli system, który pomaga kierowcom ograniczać spalanie i emisję dwutlenku węgla poprzez monitorowanie stylu jazdy oraz oferowanie im na bieżąco porad na temat bardziej ekologicznej jazdy. Opony Goodyear Vector 4Seasons z symbolem płatka śniegu posiadają całoroczną mieszankę oraz bardziej płaski kontur, dzięki któremu ciśnienie rozkłada się w nich bardziej równomiernie. Takie rozwiązanie umożliwia kierowcom pokonywanie dłuższych dystansów na mniejszej ilości paliwa. Opona jest również bardziej odporna na aquaplaning i wyróżnia się krótszą drogą hamowania na lodzie. „Fiat 500 to kultowy model, jeden z najbardziej stylowych samochodów na świecie. Jesteśmy dumni z tego, że opony Goodyear po raz kolejny został wybrane, aby kierowcy mogli jeszcze bardziej cieszyć się jazdą tym samochodem”– powiedział H. Despres. Źródło: Goodyear
  3. więcej -> Michelin wyłącznym dostawcą opon do nowego Ferrari, nowości na rynku samochodowym, nowości na rynku samochodowym, rynek motoryzacyjny | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  4. więcej -> Panie i Panowie! Dostawcą opon do Formuły E jest..., nowości na rynku samochodowym, najnowsze modele samochodów, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. więcej -> Yokohama oficjalnym dostawcą opon dla Top Gear, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, testy samochodów osobowych, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. więcej -> Brembo dostawcą dla nowego Chevroleta Corvette, nowe samochody osobowe, testy samochodów osobowych, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. Dunlop dostawcą opon klasy AA dla Nissana podczas hiszpańskiej Eco Series Opony Sport BluResponse AA wyposażeniem samochodów wyścigowych marki Nissan Warszawa, 11 września 2012 r. – Dunlop zawarł umowę z marką Nissan i jej nowym zespołem wyścigowym Eco Racing Team na dostawę opon Sport BluResponse AA. Opony te oznaczone klasą AA będą montowane w pojazdach Nissan Juke 1,5 dCi, Nissan Micra 1,2 DIG-S oraz dwóch modelach Nissan LEAF z napędem elektrycznym, które wezmą udział w organizowanych w Hiszpanii wyścigach Eco Series. Pierwsze opony klasy AA marki Dunlop (BluResponse AA) zaprezentowano w Europie 31 maja br. Oznaczenie AA na oponach oznacza, że uzyskały one najlepszą możliwą ocenę w zakresie efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, zgodnie z nową europejską regulacją dotyczącą etykietowania opon. Wyścigi Eco Series 2012 to pierwsze europejskie mistrzostwa na stałych torach, których celem jest wydajna jazda, oszczędność energii i wykorzystanie alternatywnych źródeł energii. Łącznie w Hiszpanii odbywa się pięć wyścigów w ciągu roku. Obecnie uczestniczy w nich kilka uznanych marek samochodowych – Nissan, BMW, MINI, Ford i Mercedes – które wystawiają do wyścigów swoje najbardziej ekologiczne auta. W drugim wyścigu Eco Series, który odbył się w lipcu br. na torze Calafat Circuit niedaleko Ametlla de Mar, zespół Nissan EcoTeam startował już na oponach Dunlop Sport BluResponse AA. Były one jednym z czynników, który przyczynił się do zwycięstwa zespołu Nissana w tej rundzie zawodów. „Wyścigi Eco Series to doskonała okazja do pokazania zarówno sportowego dziedzictwa marki Dunlop, jak i jej osiągnięć w pracy na rzecz wzrostu efektywności paliwowej. Dunlop po raz kolejny udowodnił, że właściwie dobrane opony są jednym z elementów decydujących o sukcesie samochodów w wyścigach. Dostarczenie opon do aut startujących w Eco Series to kontynuacja naszej udanej współpracy sportowej z Nissanem” – powiedział Carlos Manuel García, menedżer marki Dunlop na Półwyspie Iberyjskim. Zespół Nissan Eco Team wspierany jest przez Europejskie Centrum Techniczne Nissan mieszczące się w Barcelonie i realizuje program Nissana pod nazwą Performance Innovation, którego celem jest ulepszanie produktów. Idea Nissan Eco Team powstała w związku z chęcią udoskonalenia wydajności i sprawności aut, wykorzystania wiedzy pozyskanej w wyścigach, oraz jako pole rozwoju nowych technologii, których celem jest redukcja emisji spalin. Zespół Nissan Eco Team to 65 pracowników Nissana z różnych obszarów i specjalizacji, którzy dobrowolnie poświęcają czas na przygotowanie pojazdu i organizację wyścigów. Członkowie zespołu są również kierowcami i przed każdym wyścigiem przechodzą szkolenia z technik efektywnej jazdy. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie. Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. Źródło: Goodyear
  8. GoodyearDunlop dostawcąopondla GE Equipment Services Europe Umowaobejmuje 70 000 pojazdów ogólnoeuropejskiej floty TIP TrailerServices Warszawa,18 lipca 2012 r. –Goodyear Dunlop Tires Europe zawarł jedną z największych wEuropie umów na dostawę opon z GE Equipment Services Europe B.V.Trzyletni kontrakt obejmuje dostawę i serwis opon dlaogólnoeuropejskiej floty TIP Trailer Services, w skład którejwchodzi 70 000 pojazdów. GoodyearDunlopobsługuje flotę TIP Trailer Services od 2006 roku. Tegoroczneodnowienie kontraktu jest wynikiem udanej współpracy obu firm iświadczy o wysokiej jakości opon oraz usług serwisowychświadczonych przez Goodyear Dunlop. Kontraktobejmuje nie tylko dostawę opon dla floty TIP, ale też usługizwiązane z zarządzaniem ogumieniem, na czele zinternetowym systemem FleetOnlineSolutions (FOS), który łączyklienta z Goodyear Dunlop i zarządza wszystkimi aspektami umów zklientami. Klienci kontraktowi Goodyear Dunlop mają dostęp dosystemu, który łączy dostawców usług z bazą danych GoodyearDunlop FOS. Gdy potrzebny jest serwis, lokalna placówka TruckForcepobiera informacje z bazy danych i uzyskuje dostęp do szczegółówumowy z danym klientem oraz wymogów technicznych w lokalnym języku.System zajmuje się również fakturowaniem i kontrolą stanówmagazynowych, zapewniając naliczanie należności i fakturowaniezgodnie z umową danego klienta. Wbudowane systemy sprawozdawczepozwalają menedżerom flot monitorować konta i analizowaćnajważniejsze wskaźniki użytkowe. FOS przyczynia się również doznacznego ograniczenia obrotu dokumentacją papierową. FlotaTIP Trailer Services, dysponując ok. 70 tys. pojazdów jest liderembranży wynajmu i leasingu naczep oraz posiada jedną z najbardziejzróżnicowanych flot naczep, cystern, rozwiązań intermodalnych ipojazdów ciężarowych w Europie. Firma dostarcza szeroki zakresurządzeń zarówno na krótkoterminowy wynajem, jak i długoterminowyleasing. TIP Trailer Services oferuje również szereg usługdodatkowych, takich jak przeglądy, opony, assistance i naprawypowypadkowe czy inteligentne rozwiązania z zakresu zarządzaniaflotą, takie jak monitoring aktywów i systemy monitorowaniaciśnienia w oponach. W ramach ścisłej współpracy przewidzianej wramach ww. kontraktu, Goodyear Dunlop zapewnia TIP Trailer Serviceswsparcie, pozwalające na dalsze udoskonalanie obsługi klientów. Najważniejszeprodukty objęte umową to opony marek Goodyear i Dunlop doprzewozów długodystansowych i regionalnych, głównie wrozmiarach 385/65R22.5 i 435/50R19.5. Są wśród nich opony oniskim oporze toczenia Goodyear Marathon LHT II 435/50R19.5, któreuzyskały klasy „A” i „C” w ramach unijnej klasyfikacji opon,odpowiednio w kategorii efektywności paliwowej i przyczepnościna mokrej nawierzchni. TIP Trailer Services ceni też szczególniewysokiej jakości opony bieżnikowane Goodyear NextTread, które wpołączeniu z nowymi oponami zapewniają użytkownikomoptymalizacje kosztów. „TIPTrailer Services zawsze stara się oferować klientom to, conajlepsze. Dzięki współpracy z Goodyear Dunlop mamy nie tylkonajlepiej sprawujące się opony z doskonałą obsługątechniczną, lecz także system sprawozdawczości i fakturowania,który umożliwia najsprawniejsze zarządzanie” – powiedziałPaul Beadle, Dyrektor ds. działalności operacyjnej TIP TrailerServices w Europie. „Cieszymysię, że firma TIP Trailer Services po raz kolejny wybrała GoodyearDunlop na dostawcę opon i usług. W trakcie realizacji tegokontraktu znajdą zastosowanie wszystkie nasze usługi, w tymFleetOnlineSolutions, energooszczędne opony Goodyear, oponybieżnikowane NextTread oraz nasza rozbudowana, ogólnoeuropejskasieć obsługi”– powiedziałBorisStevanovic, Dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowychGoodyear Dunlop wEuropie, na BliskimWschodzie i w Afryce. OfertaGoodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon dopojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach.Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowychmontuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśródnich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo.Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największychproducentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład którejwchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, usługaMobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraztechnologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszyw branży zakres usług dedykowanych. Goodyearjest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumoweoraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swojądziałalność prowadzi w większości krajów świata. Dwaośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg wLuksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, którewyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii iparametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polscefirma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Savai Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy OponiarskiejDębica S.A. Źródło: Goodyear
  9. Goodyearwyłącznym dostawcą opon podczas Europejskich Mistrzostw WyścigówPojazdów Ciężarowych FIA Warszawa,12lipca 2012 r. –W najbliższy weekend, 14-15 lipca br., na słynnym niemieckim torzewyścigowym Nürburgring odbędzie się kolejna eliminacjaEuropejskich Mistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA.Wszyscy zawodnicy startujący w tym cyklu jeżdżą na oponachGoodyear Truck Racing. Goodyearjest producentem i dostawcą opon do wyścigów pojazdów ciężarowych od 2004 roku. Obecnie wyposażeniem ciężarówek stanowi oponaGoodyear Truck Racing 315/70R22.5 opracowana specjalnie z myślą oww. wyścigach. Zaprojektowano ją po intensywnych testach wlaboratoriach Goodyeara i doświadczeniach zdobytych na torachwyścigowych. Opony Goodyear Truck Racing nie tylko spełniająwysokie wymagania techniczne FIA, są także zgodne zarówno zewszystkimi aktualnymi standardami jakości Goodyear, jak i europejskąregulacją UNECE 54. Badaniai rozwój opon Goodyear Truck Racing Goodyearprzeprowadził różnorodne testy, umożliwiające certyfikacjęprototypów opon. Obejmowały one m.in. test stopki opony, testwytrzymałościowy UNECE-R54, jak również badania przy wysokichprędkościach oraz wewnętrzne, rygorystyczne własne próbyjakościowe Goodyeara w Centrum Innowacji Goodyeara wLuksemburgu. Dalsze badania charakterystyki zużycia, trwałościoraz właściwości jezdnych przeprowadzono na torze wyścigowym oraztestowym Goodyeara. W oponach Goodyear Truck Racing zastosowanotechnologię FEM (ang. FiniteElement Metod –Metoda Elementów Skończonych), uwzględniającą szereg warunkówdotyczących obciążenia, ciśnienia i kąta pochylenia koła.Zespoły wyścigowe używające opony Goodyeara mają dostęp dowyników ww. testów, aby móc lepiej przygotowywać pojazdyciężarowe do wyścigów. RFIDwe wszystkich wyścigowych oponach dla pojazdów ciężarowych Wszystkieopony Goodyeara wykorzystywane w wyścigach wyposażone są wtechnologię identyfikacji radiowej (RFID), która nadaje każdejoponie niepowtarzalny identyfikator, wykorzystywany przez sędziówFIA (FédérationInternationale de l'Automobile).Mikrochip RFID jest wprowadzany do opony podczas procesu produkcji.Układ zawiera dane o oponie, w tym jej niepowtarzalny identyfikator.Dzięki tej technologii FIA może monitorować wszystkie opony bymieć pewność, że zespoły wyścigowe przestrzegają przepisydotyczące ilości i sposobu wykorzystania opon wyścigowych. Popomyślnych testach w terenie, w tym zastosowaniu opony z RFID wwyścigach ciężarówek, Goodyear niedawno wprowadził tętechnologię do standardowych opon do pojazdów ciężarowych. TechnologiaRFID jest wykorzystywana również w oponach naoś wleczoną Goodyear Regional RHT II w rozmiarze 435/50R19.5. Jestto najpopularniejszy rozmiar użytkowany przez operatorów wielkichnaczep, umożliwiający maksymalizację załadunku w ramacheuropejskiego limitu wysokości naczepy, wynoszącego cztery metry.Kilka dużych flot wykorzystujących wielkie naczepy korzysta zinternetowego systemu Goodyeara zarządzania oponamiFleetOnlineSolutions (FOS)1,którego niezbędnym elementem jest ścisły monitoring ogumienia.Nowe opony z RFID oferują użytkownikom m.in. skrócenie przestojów,lepsze zarządzanie stanem opon i większe bezpieczeństwo. Ciśnienieoraz stan opony należy regularnie sprawdzać i rejestrować.Identyfikowanie opon na podstawie oznaczeń ścian bocznych może byćczasochłonne, szczególnie gdy opony są poocierane, co się dosyćczęsto zdarza. Identyfikacja RFID za pomocą ręcznego skanera jestprecyzyjna i szybka. Oponyz RFID podnoszą również bezpieczeństwo użytkowania, ponieważmikroukładu nie można usunąć nie niszcząc opony. To przyczyniasię do ograniczenia kradzieży, bowiem każdą oponę możnaprzypisać do określonej naczepy, a tym samym ustalić jejwłaściciela. Technologiabieżnika opon Truck Racing Ciężarówkastartująca w wyścigach waży co najmniej 5.5 tony i rozpędza siędo 160 km/h. W tak ekstremalnych warunkach opony najwyższej jakościsą kluczowe dla osiągów pojazdu. Opony Goodyear Truck Racepowstają na podobnej osnowie co Goodyear Regional RHS II315/70R22.5. Dla podwyższenia osiągów, a głównie dlazmniejszenia ryzyka przegrzania i zwiększenia sztywnościpoprzecznej, oponę nieco zmodyfikowano, jednakże to bieżnikodgrywa najważniejszą rolę, rozgrzewając się do wysokiejtemperatury, gdy ciężarówka wymaga optymalnej przyczepności wczasie wyścigu. OponyGoodyear Truck Racing wyróżniają się specjalnie zaprojektowanymbieżnikiem. Zapewnia on doskonałą przyczepność na mokrej isuchej nawierzchni. Ponadto zachowuje się tak samo w szerokimzakresie temperatur, których można się spodziewać podczaskolejnych zmagań w dziewięciu różnych europejskich krajach. Wpołączeniu z asymetryczną konstrukcją barku i rowkamiobwodowymi, mieszanka bieżnika opon Goodyear Truck Racing oferujestałe osiągi wszystkim kierowcom na każdym torze. Dobracharakterystyka zużycia oznacza również utrzymanie wysokichwłaściwości opony przez cały jej cykl życia. Dystrybucjaopon Truck Racing Od2011 roku dystrybucja opon Goodyear Racing prowadzona jest wyłącznieprzez EuropejskieStowarzyszenie Zespołów Wyścigowych TRO. Zespoły zamawiają oponyna oficjalnej stronie TRO lub na torze, gdzie montują je ekipy TRO.Opony są przechowywane i przewożone na tory przez TRO we współpracyz Robineau Logistics. Jeżeli pozwalają na to stany magazynowe,opony można również nabywać na torach. Aby zapewnić sprawiedliwądystrybucję opon, przed każdym wyścigiem TRO organizuje losowaniewe współpracy z FIA. W ten sposób aż do losowania nikt nie wiektóry zespół otrzyma które sztuki opon. TROdostarcza nie tylko opony Goodyear Racing na wyścigi Mistrzostw FIA,lecz także zamawia opony Goodyear do testów oraz do serii wyścigówpojazdów ciężarowych. Na każdej imprezie pracuje wyspecjalizowanyzespół TRO, który montuje opony w specjalnie przeznaczonym dotego obszarze serwisowym. Opony są zarządzane za pośrednictwemsystemu identyfikacji radiowej RFID, dzięki któremu sędziowie FIAmają pewność, że zespoły przestrzegają surowych przepisówdotyczących opon. Wyścigipojazdów ciężarowych w 2012 roku Wtym roku odbyła się pierwsza w historii turecka runda Mistrzostw.Inną ważną tegoroczną zmianą jest przeniesienie hiszpańskiejrundy z Albacete do Jarama, co oznacza, że tor w Madrycie będziew tym roku gospodarzem dwóch imprez. Kalendarzwyścigów wsezonie 2012: [TABLE=width: 345] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #a6a6a6] Data [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #a6a6a6] Tor [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #a6a6a6] Kraj [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #ffffff] 14-15/07/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #ffffff] Nürburgring [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #ffffff] Niemcy [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #d9d9d9] 28-29/07/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #d9d9d9] Smoleńsk [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #d9d9d9] Rosja [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #ffffff] 01-02/09/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #ffffff] Most [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #ffffff] Czechy [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #d9d9d9] 22-23/09/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #d9d9d9] Zolder [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #d9d9d9] Belgia [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #ffffff] 06-07/10/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #ffffff] Jarama [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #ffffff] Hiszpania [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #d9d9d9] 13-14/10/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #d9d9d9] Le Mans [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #d9d9d9] Francja [/TD] [/TR] [/TABLE] OfertaGoodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon dopojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach.Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowychmontuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśródnich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo.Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największychproducentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład którejwchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, usługaMobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraztechnologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszyw branży zakres usług dedykowanych. Goodyearjest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumoweoraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swojądziałalność prowadzi w większości krajów świata. Dwaośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg wLuksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, którewyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii iparametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polscefirma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Savai Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy OponiarskiejDębica S.A. 1FleetOnlineSolutions (FOS) to internetowy system zarządzania oponami, który łączy klienta z Goodyear Dunlop i zarządza wszystkimi aspektami umów z klientami. Klienci kontraktowi Goodyear Dunlop mają dostęp do systemu, który łączy dostawców usług z bazą danych Goodyear Dunlop FOS. Gdy potrzebny jest serwis, lokalna placówka TruckForce pobiera informacje z bazy danych i uzyskuje dostęp do szczegółów umowy z danym klientem oraz wymogów technicznych w lokalnym języku. System zajmuje się również fakturowaniem i kontrolą stanów magazynowych, zapewniając naliczanie należności i fakturowanie zgodnie z umową danego klienta. Wbudowane systemy sprawozdawcze pozwalają klientom monitorować swoje konta i analizować najważniejsze wskaźniki użytkowe. FOS przyczynia się również do znacznego ograniczenia obrotu dokumentacją papierową. Źródło: GoodyearDunlop Tires Polska
×