Znajdź zawartość
Wyświetlanie wyników dla tagów 'dodge' .
Znaleziono 372 wyników
-
Rysunek dawno temu wrzucony na forum Dodge Charger A4 / Ołówek
-
Dodge Charger Daytona Dodge Charger Daytona to limitowana edycja Chargera produkowana w lecie 1969 roku, wyłącznie w celu wygrania wyścigów serii NASCAR. Cechowała się ona nadwoziem z przedłużoną o 18 cali (460 mm) przednią częścią, z charakterystycznym noskiem oraz ogromyn spoilerem na tylnej klapie. Jako podstawowe źródło napędu służył silnik V8 440, opcjonalnie dostępny był 426 HEMI. Dodge Charger Daytona był pierwszym samochodem, który w zawodach Nascar przekroczył magiczną granicę prędkości 200 mil na godzinę. Dokonał tego 24 marca 1970 roku Buddy Baker. W sumie zbudowano około 500 sztuk Chargera w wersji Daytona.
-
Dodge Charger III Dodge Charger był odpowiedzią Dodge’a na nową modę samochodów typu muscle car zapoczątkowaną przez Pontiaca GTO. Bazą dla Chargera był średniej wielkości Dodge Coronet oparty na płycie podłogowej Chrysler B-body. Pierwszy model zjechał z taśm produkcyjnych w 1966 roku, cechował się 2-drzwiowym nadwoziem typu fastback. Produkcję Chargera zakończono w 1978, powstały cztery generacje modelu. Ostatnia z nich oparta została na Chryslerze Cordoba. Dodge Charger '1971: III generacja: Trzecia generacja Chargera zadebiutowała jako rocznik 1971. Dodge Charger R/T '1971: Cechowała się zupełnie nowym nadwoziem z dwuczęściową atrapą chłodnicy. Chowane reflektory przednie zniknęły z listy wyposażenia standardowego, wciąż były jednak dostępne jako opcja. W tym samym roku nastąpiło scalenie linii Chargera i Coronet. Wszystkie 4-drzwiowe pojazdy Dodge'a oparte na płycie podłogowej B-body otrzymały nazwę Coronet, 2-drzwiowe zaś Charger. Dodge Charger R/T Hemi 1971: Był to ostatni rocznik z silnikiem 426 HEMI. Rozstaw osi wynosił 2921 mm, długość nadwozia zaś 5217 mm. Z powodu gwałtownego wzrostu cen paliw i taryf ubezpieczeniowych rozpoczęło się sukcesywne zmniejszanie mocy jednostek napędowych. Moc silnika 5.2 318 zmalała do 157 KM (118 kW), moment obrotowy do 352 Nm. Wersja 6.3 383 z gaźnikiem 4-gardzielowym generowała 253 KM (186 kW) i 440 Nm, z gaźnikiem 2-gardzielowym zaś 193 KM (142 kW) i 414 Nm. Najsłabszy wariant R6 3.7 225 osiągał 112 KM (82 kW) i 251 Nm, wersja 426 HEMI produkowała 335 KM (246 kW) i 529 Nm, 7.2 440 zaś 309 KM (227 kW) i 542 Nm. Pojazd corocznie poddawany był drobnym zmianom, w 1972 wersję R/T zastąpiono przez pakiet "Rallye". Źródło: Wikipedia Dodge Charger Super Bee 440 Six-Pack 1971: Dodge Charger '1972: Dodge Charger Rallye 340 Magnum '1972: Dodge Charger SE '1973: Dodge Charger SE '1974:
-
Dodge Charger II Dodge Charger był odpowiedzią Dodge’a na nową modę samochodów typu muscle car zapoczątkowaną przez Pontiaca GTO. Bazą dla Chargera był średniej wielkości Dodge Coronet oparty na płycie podłogowej Chrysler B-body. Pierwszy model zjechał z taśm produkcyjnych w 1966 roku, cechował się 2-drzwiowym nadwoziem typu fastback. Produkcję Chargera zakończono w 1978, powstały cztery generacje modelu. Ostatnia z nich oparta została na Chryslerze Cordoba. II generacja: Dodge Charger '1968: Dodge Charger R/T '1968: 1968 W roku 1968 cała gama modeli opartych na płycie podłogowej Chrysler B-body została przeprojektowana. Chrysler przy projektowaniu nadwozia wykorzystał nowy nurt stylistyczny coke bottle. Wnętrze pojazdu zostało zmienione. Podstawowym źródłem napędu był silnik V8 318 o mocy maksymalnej 233 KM (172 kW) i momencie obrotowym 461 Nm. Jednostka V8 6.3 (383) dostępna była w wersji z gaźnikiem 2-gardzielowym (moc 294 KM, moment obrotowy 529 Nm oraz 4-gardzielowym (moc 335 KM, moment 576 Nm). Osiągi wersji 426 HEMI i 440 pozostały niezmienione. Rozstaw osi wynosił 2972 mm, długość nadwozia zaś 5283 mm. Od połowy roku 1968 dostępny był silnik R6 3.7 (225) o mocy 147 KM (108 kW) i momencie obrotowym 292 Nm. W roku 1968 zaprezentowano także wersję Charger 500 - cechowała się ulepszoną aerodynamiką nadwozia, dostępna była tylko z silnikami V8 440 i 426 HEMI. Dodge Charger R/T 426 Hemi '1968: 1969 Dla rocznika 1969 przygotowano zestaw niewielkich zmian, główną z nich było przestylizowanie przedniego grilla. Moc jednostek napędowych pozostała niezmieniona. Bazowy źródłem napędu był silnik R6 3.7 (225). W 1969 Dodge rozpoczął testy wersji Charger Daytona - cechowała się ona nadwoziem z przedłużoną o 18 cali (460 mm) przednią częścią, charakterystycznym noskiem. Jako podstawowe źródło napędu służył silnik V8 440, opcjonalnie dostępny był 426 HEMI. Dodge Charger '1969: Dodge Charger R/T '1969: Dodge Charger Daytona HEMI '1969: 1970 Rocznik 1970 charakteryzował się przestylizowanym pasem przednim nadwozia oraz nieznacznie odświeżonym wnętrzem. Nowością była wersja V8 440 Six-Pack wyposażona w silnik o mocy 396 KM (291 kW) i momencie obrotowym 664 Nm zasilany przez trzy 2-gardzielowe gaźniki. Źródło: Wikipedia Dodge Charger 500 '1970: Dodge Charger RT SE '1970: Dodge Charger RT 426 Hemi '1970:
-
Dodge Charger I Dodge Charger był odpowiedzią Dodge’a na nową modę samochodów typu muscle car zapoczątkowaną przez Pontiaca GTO. Bazą dla Chargera był średniej wielkości Dodge Coronet oparty na płycie podłogowej Chrysler B-body. Pierwszy model zjechał z taśm produkcyjnych w 1966 roku, cechował się 2-drzwiowym nadwoziem typu fastback. Produkcję Chargera zakończono w 1978, powstały cztery generacje modelu. Ostatnia z nich oparta została na Chryslerze Cordoba. Dodge Charger 383 '1966: I generacja: 1966 Pierwsza generacja dostępna była na rynku w latach 1966-67. Jedyna oferowana wersja nadwoziowa to 2-drzwiowy fastback. Pojazd cechował się obracanymi o 180° przednimi reflektorami - po wyłączeniu chowały się one za atrapą chłodnicy. Na gamę silnikową składały się benzynowe jednostki V8: 5.2 (316), 5.9 (361) i 7.0 (426 HEMI). Powstało 468 egzemplarzy rocznika 1966 z silnikiem 426 HEMI. Rozstaw osi Chargera I generacji wynosił 2972 mm, długość nadwozia zaś 5171 mm. Dodge Charger 383 '1966: Dodge Charger 426 Hemi '1966: 1967 Dla rocznika 1967 przygotowano zestaw niewielkich zmian, dotyczyły one głównie nadwozia. Do gamy silnikowej dodano silnik V8 7.2 (440) Magnum o mocy 380 KM (280 kW) i momencie obrotowym 654 Nm, wyposażony był on w 4-gardzielowy gaźnik. Jednostka 5.9 (361) o mocy 269 KM (170 kW) i momencie obrotowym 515 Nm została zastąpiona przez większą 6.3 (383) o mocy 330 KM (242 kW) i maksymalnym momencie 576 Nm. Bazowy motor V8 5.2 (316) z 2-gardzielowym gaźnikiem generował moc 233 KM (170 kW) i maksymalny moment obrotowy 461 Nm. Topowa odmiana 426 HEMI cechowała się mocą maksymalną 431 KM (317 kW) i momentem obrotowym 664 Nm. Poziom sprzedaży rocznika 1967 spadł w porównaniu z debiutanckim o prawie połowę - nabywców znalazło 15 788 egzemplarzy. Źródło: Wikipedia Dodge Charger '1967: Dodge Charger R/T 426 Hemi '1967:
-
Dodge Charger SRT Hellcat (2015)
-
Dodge Challenger SRT Hellcat (2015)
-
- 2015
- challenger
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dodge Challenger (2015)
-
- 2015
- challenger
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dodge Challenger SRT (2015)
-
- 2015
- challenger
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dodge Charger (2015)
-
Dodge Charger Pursuit (2015)
-
2014 Dodge Grand Caravan Video Review
-
Dodge Challenger SRT (2015)
-
- 2015
- challenger
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dodge Challenger SRT Hellcat (2015)
-
- 2015
- challenger
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Ferrari vs Dodge Viper - See Who Wins https://www.youtube.com/watch?v=ySLvePpB1vw&list=PLpSRYkHgz5xJhJdWyTDVgHapieynKg4DP
-
Moje pierwsze VT od długiego czasu Przed: Po:
-
Ciekawy wynalazek... Więcej: 1934 Dodge
-
Fiat Ottimo, czyli Dodge Dart Hatchback we włoskim wydaniu
matecki77 dodał temat w Niusy motoryzacyjne
Fiat Ottimo, czyli Dodge Dart Hatchback we włoskim wydaniu Jeśli tak ma wyglądać następca Bravo, to nie dziękuję! Ale na bazie Darta zrobili jeszcze Viaggio, które wygląda wg mnie duuużo lepiej: -
Dodge Charger 100th Anniversary Edition (2014)
-
Dodge Charger Scat Package (2014)
-
Dodge Dart Scat Package (2014)
-
Dodge Challenger Scat Package (2014)
-
- 2014
- challenger
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dodge Challenger RT Shaker (2014)
-
- 2014
- challenger
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dodge Durango Ron Burgundy Staring Contest