Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'cztery' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 30 wyników

  1. SKODA Octavia liftback dostępna również w wersji z napędem na cztery koła Nowa ŠKODA Octavia 4×4 w wersji liftback łączy praktyczność pojazdu z napędem na cztery koła ze sprawdzonymi zaletami modelu ŠKODA Octavia. Model ten dostępny jest w wersji z silnikiem benzynowym lub diesla. Obecnie linia Octavia to 7 różnych wariantów, z których trzy posiadają napęd na cztery koła. Oznacza to również, iż ŠKODA rozszerza swą atrakcyjną ofertę pojazdów z napędem na cztery koła do siedmiu aut. „Wprowadzając model ŠKODA Octavia 4×4, poszerzamy swą ofertę najważniejszych modeli o atrakcyjną wersję modelu Octavia oraz, po raz kolejny, dowodzimy naszych wysokich kompetencji w segmencie samochodów z napędem na cztery koła” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Nowa ŠKODA Octavia 4x4 to auto, które prowadzi się znakomicie, zarówno na asfalcie, drogach o różnym nachyleniu, w wymagającym terenie oraz trudnych sytuacjach. Wszystko to dzięki technice napędu na cztery koła wykorzystującej sprzęgło Haldex piątej generacji oraz potężnym silnikom i podwoziu, które dostosowano w sposób zapewniający wysoki komfort. ŠKODA Octavia 4x4 została standardowo wyposażona w system elektronicznego sterowania blokady mechanizmu różnicowego EDS. Od 45 tygodnia br. każda ŠKODA Octavia jest wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Dzięki XDS samochód jeszcze dynamiczniej może pokonywać zakręty - funkcja ta zapewnia optymalne przekazywanie momentu napędowego na nawierzchnię, zmniejszając tendencję do podsterowności. W konstrukcji tylnej osi zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, które obejmuje jeden wahacz wzdłużny oraz trzy wahacze poprzeczne dla każdego koła, jak również stabilizator. Zastosowane rozwiązania zapewniają idealne prowadzenie samochodu, świetne ruszanie oraz bardzo dobre przyspieszenie i maksymalny uciąg. Z drugiej strony, najnowszy członek rodziny Octavia posiada te same fantastyczne cechy, które oferuje ŠKODA Octavia z napędem na przednią oś: jest królewsko przestronny i wysoce funkcjonalny, wyposażony w rozwiązania „Simply Clever”, innowacyjne systemy bezpieczeństwa i komfortu oraz cechuje się niskim zużyciem paliwa i dynamicznym, eleganckim wyglądem. System napędowy modelu ŠKODA Octavia 4×4 to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych technologii napędów na cztery koła. Za pomocą jednostki sterowania sprzęgła Haldex 5, system napędu na cztery koła programowany jest w taki sposób, by w normalnych warunkach oraz przy lekkim obciążeniu pojazdu moment obrotowy przeniesiony był zasadniczo na przednią oś. W razie konieczności, w ciągu ułamka sekundy aktywowane są tylne koła. Aktywacja następuje z prędkością uniemożliwiającą utratę trakcji. Nowa ŠKODA Octavia 4x4 wyróżnia się również wysokim uciągiem maksymalnym. Pojazd jest w stanie uciągnąć ładunek o masie do dwóch ton (2.0 TDI o mocy 150 KM). W wersjach liftback oraz Combi dostępne są cztery rodzaje silników: trzy silniki turbo diesel oraz jeden silnik benzynowy w wersji turbo. Pojawienie się nowej Octavii 4x4 w wersji liftback oznacza, iż ŠKODA rozszerza swoją ofertę 4x4 do 7 modeli: ŠKODA Octavia 4×4, ŠKODA Octavia Combi 4×4, ŠKODA Octavia Scout, ŠKODA Yeti 4×4 oraz ŠKODA Yeti Outdoor 4×4, a ponadto ŠKODA Superb 4×4 i ŠKODA Superb Combi 4×4. ŠKODA może się pochwalić w tym momencie najświeższą i najszerszą ofertą samochodów kompaktowych oraz średniej klasy z napędem na cztery koła w Europie. Na polskim rynku model będzie dostępny w ofercie od stycznia 2015 roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Cztery MINI ALL4 Racing na rajdzie Baja Poland – Vasilyev na czele World Cup – ojczysty rajd dla Hołowczyca i Kaczmarskiego. Zespół Monster Energy X-raid Team nie ma chwili oddechu w cyklu rajdów 2014 FIA World Cup Cross-Country – aktualny mistrz wysyła aż cztery załogi w MINI ALL4 Racing na rajd 2014 Baja Poland (28-30 sierpnia 2014) w zaledwie dwa tygodnie po zajęciu drugiego i trzeciego miejsca w Baja Hungary. Biorąc pod uwagę, że załoga Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov (RU/RU) przewodzi klasyfikacji generalnej w MINI ALL4 Racing, a dwaj polscy kierowcy – Krzysztof Hołowczyc i Martin Kaczmarski – walczą przed własną publicznością, rajd Baja Poland będzie wyjątkową imprezą serii World Cup dla zespołu X-raid Team. W czwartym samochodzie zespołu startuje w polskiej imprezie niemiecki duet Stephan Schott/Holm Schmidt. W rajdzie Baja Poland kierowcy zespołu X-raid Team startują ponownie w MINI ALL4 Racing, które dobitnie dowiodły swych możliwości, 3-krotnie pod rząd wygrywając ikonę rajdową Dakar Rally (2012-2014). MINI ALL4 Racing, którego produkcyjną bazą jest MINI John Cooper Works Countryman, ma też imponującą listę dokonać w serii World Cup. Również dwa ostatnie tytuły mistrzowskie w Pucharze Świata zdobył MINI ALL4 Racing – dzięki swej zwycięskiej formule: kombinacji niezawodności, siły i szybkości. Baja Poland to łącznie 522 km zmagań w ciągu 3 dni. W piątek zespoły wyruszają z parku serwisowego w Szczecinie na mierzony prolog (8 km). Wyniki piątkowe ustalają porządek startowy na pozostałe dwa dni. W sobotę są dwa odcinki specjalne po 192 km. Potem park serwisowy przenosi się o ok. 100 km, do Drawska Pomorskiego. Tu rajd Baja Poland 2014 dopełnią dwa kolejne odcinki po 65 km. Zespoły MINI na 2014 Baja Poland: #201 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov (RU/RU) #208 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Krzysztof Hołowczyc/Xavier Panseri (PL/FR) #TBD MINI ALL4 Racing. X-raid Team Martin Kaczmarski/Tapio Suominen (PL/FI) #TBD MINI ALL4 Racing. X-raid Team Stephan Schott/Holm Schmidt (DE/DE) Klasyfikacja w FIA World Cup w rajdach Cross-Country (Top 10). 1. Vladimir Vasilyev (RU) / X-raid Team 171 p. 2. Yazeed Al-Rajhi (SA) 120 p. 3. Nasser Al-Attiyah (QT) 106 p. 4. Marek Dąbrowski (PL) 83 p. 5. Miroslav Zapletal (CZ) 74 p. 6. Adam Małysz (PL) 68 p. 7. Reinaldo Varela (BR) 56 p. 8. Erik van Loon (NL) 48 p. 9. Martin Kaczmarski (PL) / X-raid Team 38 p. 10. Nani Roma (ES) / X-raid Team 30 p. Źródło: BMW Sports Communications
  3. Cztery wygrane Audi w konkursie Auto Trophy - Najwyższe podium dla Audi A1, A3 Cabriolet i A6 - Nagroda „Quality Trophy“ za wysoką jakość i niezawodność Ingolstadt/Düsseldorf, 27 listopada 2013 r. Cztery trofea dla marki Audi. W tegorocznej edycji konkursu „Auto Trophy“, Audi zdobyło aż cztery najwyższe nagrody. Po raz dwudziesty szósty, magazyn „Auto Zeitung“ poprosił swoich czytelników by wybrali najlepsze ich zdaniem samochody. Głos w plebiscycie oddały 103 074 osoby. Pierwsze miejsca w swoich klasach zdobyły Audi A1, Audi A3 Cabriolet i Audi A6. Do konkursu stanęło 400 modeli w 29 kategoriach. Audi A1 zwyciężyło, zdobywając 32,1 procent głosów, w kategorii samochodów małych. Audi A6, mając 16,5 procent głosów, wygrało w klasie luksusowych limuzyn. Audi A3 Cabriolet – zyskując uznanie 29 procent uczestników plebiscytu – pokonało konkurentów w kategorii „kabriolety do 30 tys. euro“. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się wczoraj wieczorem w siedzibie Classic Remise w Düsseldorfie. Nagrody odebrali prof. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego i Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. Audi zdobyło również nagrodę specjalną za wyjątkową jakość - „Quality Trophy“. Odebrał ją Werner Zimmermann, kierownik służb kontroli jakości Audi AG. Nagroda „Quality Trophy“, to wyróżnienie przyznawane przez magazyn „Auto Zeitung“ i Towarzystwo Nadzoru Technicznego GTÜ (niem. Gesellschaft für Technische Überwachung), za wysoką jakość i niezawodność samochodów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. [h=2]·Wszechstronny i nowoczesny Outlander: drugie miejsce w kategorii „wyższa klasa średnia”[/h][h=2]·Kompaktowy crossover ASX: czwarta lokata w kategorii „klasa średnia”[/h][h=2]·Legendarne, terenowe Pajero: dziewiąta pozycja w kategorii „wyższa klasa średnia”[/h][h=2]·Nowe Mitsubishi Space Star: zwycięzca wśród małych samochodów[/h] Firma Mitsubishi Motors, która słynie z pojazdów terenowych, najnowocześniejszych technologii oraz ogromnego doświadczenia w budowie aut z napędem elektrycznym, okazuje się również producentem samochodów, które nie pustoszą portfeli użytkowników. Dowodzą tego najnowsze wyniki porównania dokonanego przez niemiecki automobilklub ADAC, które pokazują, iż – pod względem niskich kosztów użytkowania – cztery modele japońskiego producenta plasują się w pierwszej dziesiątce swoich segmentów. Prymat w kategorii małych samochodów wiedzie Mitusbishi Space Star 1.0, którego konstrukcja zapewnia optymalną funkcjonalność kabiny i wykorzystanie dostępnej przestrzeni. Ogólne wyliczenia ADAC dotyczące kosztów stałych (podatek drogowy, składki na ubezpieczenie), warsztatowych (obsługa, opony) oraz eksploatacyjnych (paliwo, olej, obsługa serwisowa i przeglądy), a także utraty wartości dają wydatek 28,7 centów za każdy przejechany kilometr, co stanowi najlepszy wynik w segmencie. W klasie średniej pod lupę wzięto dynamiczny crossover ASX w wersji przednionapędowej z silnikiem 1.6 ClearTec Inform 2WD. Model ten zajął wysokie czwarte miejsce z wynikiem zaledwie 45,7 centa na kilometr. Natomiast w pierwszej dziesiątce klasy wyższej średniej znalazły się dwa modele Mitsubishi. Drugą lokatę wywalczył nowoczesny, funkcjonalny Outlander 2.0 2WD ClearTec Inform (52,4 centa na kilometr), a dziewiątą legendarne, terenowe Pajero 3.2 DI-D Inform z napędem na cztery koła w pięciodrzwiowej wersji z silnikiem diesla (67,9 centa na kilometr). „Te wyniki napawają nas dumą”, wyjaśnia Harald Schallberg, dyrektor ds. sprzedaży Mitsubishi Motors Germany GmbH. „Widać wyraźnie, że samochody firmy Mitsubishi Motors stanowią bogatą ofertę pod względem oszczędnej eksploatacji, technologicznego zaawansowania oraz jakości, dzięki czemu możemy z optymizmem spoglądać w przyszłość”. źródło: MMC Car Poland
  5. Nowa Mazda 3 MPS otrzyma napd na cztery koa Niegłupi pomysł. Łatwiej wykorzystać parametry silnika przy napędzie na 4 koła
  6. BMW z serii M bd wyposaone w napd na cztery koa? Jeśli będą oferować taki napęd w opcji, jestem za, ale jeśli nie będzie można zamówić wersji z napędem tylnym, jestem przeciwko!
  7. Nissan i Mitsubishi łączą siły tworząc cztery wspólne modele No proszę, nie tylko z Renault i Daimlerem Nissan chętnie współpracuje
  8. [h=2]Cztery światowe premiery Opla podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie[/h] Światowy debiut Cascady — nowego eleganckiego kabrioletu Miejski crossover ADAM ROCKS w wersji koncepcyjnej — wolność w najbardziej indywidualnym wydaniu ADAM R2 w wersji koncepcyjnej gotowy do udziału w międzynarodowych rajdach Zafira Tourer z najnowszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra ADAM — najbardziej zindywidualizowany samochód miejski, wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink oraz system rozpoznawania głosu Siri Eyes Free Genewa/Rüsselsheim. Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w dniach 7–17 marca 2013 r. czekają nas aż cztery premiery Opla. Kabriolet Cascada, miejski crossover ADAM ROCKS w wersji koncepcyjnej, rajdowy ADAM R2 w wersji koncepcyjnej oraz Zafira Tourer 1,6 CDTI zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej Opla, która odbędzie się 5 marca o godzinie 9:00 w Hali nr 2, stoisko 2231, Geneva Palexpo. Opel Cascada — elegancki, czteromiejscowy kabriolet — to atrakcyjna i przystępna cenowo alternatywa w segmencie kabrioletów zdominowanym przez droższe modele. Koncepcyjny ADAM ROCKS, łączący solidność crossovera z lekkością jazdy pod gołym niebem, daje szansę na powstanie nowego segmentu rynkowego. ADAM R2, który już w tym roku ma wziąć udział w międzynarodowych rajdach, uzupełnia ofertę nowości w segmencie mini. Natomiast wprowadzenie całkowicie nowej rodziny średniej wielkości silników wysokoprężnych Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Nowa generacja silników CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra zadebiutuje w Genewie w kompaktowym vanie Zafira Tourer. Miejski ADAM, najbardziej zindywidualizowany model Opla w segmencie mini, wzbudził duże zainteresowanie zarówno przed, jak i po pojawieniu się na rynku. Jego najnowsza wersja, którą zobaczymy w Genewie, jeszcze bardziej zaawansowana technologicznie dzięki dodatkowym funkcjom IntelliLink (np. rozpoznawanie głosu Siri Eyes Free) oraz dostępnym aplikacjom (np. program Tuneln umożliwiający słuchanie radia internetowego) z pewnością zwróci uwagę wielu osób. Światowa premiera: Opel Cascada — efektowny kabriolet na każdą pogodę Nowy Opel Cascada to elegancki, czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), lecz także atrakcyjnym wyglądem oraz ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi. Sztywna konstrukcja nadwozia, zawieszenie przednie z kolumnami HiPerStrut oraz adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne FlexiRide zapewniają komfort i dynamikę jazdy. Wszyscy podróżujący mogą poczuć wiatr we włosach, gdyż miękki dach otwiera się po naciśnięciu guzika w ciągu zaledwie 17 sekund przy prędkości jazdy do 50 km/h. W trakcie postoju dach można otworzyć także za pomocą pilota. W porównaniu z innymi kabrioletami Cascada jest wyjątkowo ładowna. Pojemność jej bagażnika wynosi do 380 litrów (przy zamkniętym dachu). To dowód na to, że efektowny wygląd nie wyklucza praktyczności. Samochód jest również wyposażony w system FlexFold, który ułatwia składanie tylnych foteli (dzielonych 50:50), powiększając przy tym przestrzeń bagażową. Rozwiązanie to jest niedostępne w kabrioletach z twardym dachem. Specjalne elementy wyposażenia, takie jak automatyczne podajniki pasów bezpieczeństwa, skórzana tapicerka Nappa, wentylowane fotele o ergonomicznym kształcie, a także szeroka gama rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa sprawiają, że Cascada to samochód wygodny, przyjemny i bezpieczny podczas prowadzenia. Ceny modeli standardowych są wyjątkowo atrakcyjne i zaczynają się już od 25 945 euro (rekomendowana cena detaliczna z VAT w Niemczech). Nowa Cascada będzie dostępna w salonach od kwietnia. Światowa premiera: koncepcyjny ADAM ROCKS — wolność w najbardziej indywidualnym wydaniu ADAM to najbardziej zindywidualizowany i „kontaktowy” samochód miejski Opla w segmencie A. Jednak w kwestii tego modelu producent nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Podczas genewskiego Salonu zobaczymy najnowszą koncepcję samochodu miejskiego typu mini crossover nazwanego ADAM ROCKS. Ten trzydrzwiowy model o długości 3,7 m, zdecydowanych proporcjach, śmiałej stylistyce i otwieranym dachu może zainicjować powstanie nowego segmentu rynkowego. ADAM ROCKS stworzono dla osób poszukujących wolności z dala od „utartych szlaków”, poza miejskim krajobrazem. Model ten, zainspirowany entuzjastami dyscypliny parkour, posiada wyższe i szersze koła oraz bardziej muskularny i kompaktowy wygląd. Jego zdecydowany charakter uwydatniają reflektory wykonane w technologii LED oraz wyrazista przednia krata wlotu powietrza. Kierunkowskazy w kształcie bumerangu nadają stylistyce ADAM ROCKS jeszcze więcej indywidualności, podobnie jak ciekawie zaprojektowane nakładki na dużych, 18-calowych felgach. Atmosferę wolności osobistej modelu ADAM ROCKS dodatkowo podkreśla jego stylizacja na kabriolet. Pozwalający cieszyć się widokiem nieba zwijany dach na całej szerokości i długości (aż do tylnych słupków) wykonany jest z materiału. Jedna z jego atrakcyjniejszych cech to „inteligencja”: specjalna aplikacja pogodowa zintegrowana z multimedialnym systemem IntellLink informuje o nadchodzącym froncie atmosferycznym — na kolorowym wyświetlaczu pojawia się stosowny komunikat, dzięki czemu dach zamyka się automatycznie. ADAM ROCKS rządzi! Światowa premiera: ADAM Rally R2 — ADAM w wersji rajdowej Opel powrócił do sportu motorowego w listopadzie 2012 roku, dzięki Modelowi ADAM „Cup”. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to okazja do zaprezentowania kolejnego osiągnięcia firmy — nowej studyjnej wersji powstałej na bazie niedawno wprowadzonego na rynek miejskiego modelu ADAM skonstruowanego z uwzględnieniem przepisów FIA dotyczących samochodów klasy R2. Specjalne elementy nadwozia m.in. spoilery na dachu i tylnej klapie, pochodzące z linii produktowej OPC, oraz przednie i tylne osłony podwozia podkreślają całkowicie sportowy i wyczynowy charakter tego samochodu. ADAM R2 napędzany jest silnikiem ECOTEC 16V o pojemności 1,6 litra ze zmiennymi fazami wałka rozrządu o mocy około 136 kW/185 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym około 190 Nm. Regulowane zawieszenie, z możliwością ustawienia trybu do jazdy po nawierzchni asfaltowej lub szutrowej, gwarantuje maksymalną przyczepność i dynamikę prowadzenia. Układ hamulcowy z hydraulicznym hamulcem ręcznym typu „fly-off”, czterotłoczkowymi zaciskami Brembo oraz regulacją ciśnienia osi tylnej zapewnia wyjątkową skuteczność hamowania. Wnętrze R2 ma wszystkie cechy profesjonalnego samochodu rajdowego. Jego wyposażenie obejmuje całą gamę zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa: fotele sportowe SPARCO Competition kompatybilne z systemem bezpieczeństwa kierowcy HANS; kabinę z ciekłokrystalicznym sygnalizatorem zmiany biegów, lampką kontrolną i komputerem pokładowym MONIT; centralny panel sterowania; lampkę do czytania map oraz system gaśniczy. Po uzyskaniu homologacji ADAM R2 będzie najwyższej klasy samochodem rajdowym przeznaczonym dla sportowców amatorów uczestniczących w międzynarodowych zawodach rozgrywanych w całej Europie. Światowa premiera: Nowy Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI — najbardziej wydajny turbodiesel CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra to całkowicie nowy i najbardziej ekologiczny silnik w historii firmy, który zadebiutuje w Genewie w modelu Zafira Tourer. Zastosowanie technologii „BlueInjection” SCR (selektywna redukcja katalityczna) sprawiło, że CDTI ECOTEC 1,6 jest pierwszym, czterocylindrowym silnikiem Opla nowej generacji spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Maksymalna moc oraz moment obrotowy silnika CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra w nowej Zafirze Tourer wynoszą odpowiednio 100 kW/136 KM oraz 320 Nm przy wyjątkowo oszczędnym zużyciu paliwa w cyklu mieszanym (zaledwie 4,1 litra/100 km) oraz niskim poziomie emisji (109 g/km CO2). Żaden z dostępnych na rynku kompaktowych vanów nie łączy tak imponujących osiągów (maksymalna prędkość 193 km/h) z tak niewielkim zużyciem paliwa. Najnowszy silnik Opla wyróżnia się w swojej klasie dzięki optymalnej korelacji wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także dzięki redukcji poziomu hałasu i wibracji oraz wyższej kulturze pracy. Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra wraz z jego innowacyjnym układem regulacji jest autorskim projektem Opla stworzonym przez globalny zespół inżynierów pracujących w Turynie, Rüsselsheim i w Stanach Zjednoczonych. Wzbogacony system informacyjno-rozrywkowy: ADAM IntelliLink — teraz z funkcją rozpoznawania głosu Siri Eyes Free ADAM to najbardziej zindywidualizowany i „kontaktowy” samochód miejski Opla w segmencie A. System informacyjno-rozrywkowy IntelliLink jest kompatybilny ze wszystkimi smartfonami pracującymi w systemie operacyjnym Android i Apple iOS, co umożliwia korzystanie z ich funkcji w samochodzie. Dzięki aplikacji Siri Eyes Free służącej do rozpoznawania głosu (dostępnej dla iPhonów wyposażonych w system Apple iOS6) i innym aplikacjom, jak np. program Tuneln umożliwiający słuchanie radia internetowego, ADAM pozostaje liderem pod względem innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Aplikacja Siri Eyes Free jest bardzo wygodna, a ponadto zwiększa bezpieczeństwo i poprawia komfort jazdy. Program TuneIn daje dostęp do 70 tys. stacji radiowych z całego świata i ponad 2 mln programów na żądanie. Ponadto System IntelliLink oferuje wiele innych aplikacji m.in. globalny serwis radiowy Stitcher oraz nawigację BringGo dla Europy Zachodniej i Wschodniej. Wszystkie pobrane materiały wyświetlane są na kolorowym, 7-calowym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości. źródło: General Motors
  9. więcej -> Audi A3 zdobywa cztery nagrody Euro NCAP Advanced | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. EuroNCAP: Pięć gwiazdek i cztery nagrody Poznań,30 listopada 2012 r. – Nowy Golf otrzymał od europejskiejorganizacji ochrony konsumentów – Euro NCAP – najwyższą notępięciu gwiazdek. Ponadto został wyróżniony prestiżową „EuroNCAP Advanced Awards” za innowacje w dziedzinie integralnegobezpieczeństwa. Obok Lane Assist i Front Assist, jako najwyższejklasy innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, docenione zostałytakie systemy jak proaktywna ochrona pasażerów i seryjny hamulecmultikolizyjny. Golf potwierdza zatem, że także pod względembezpieczeństwa zajmuje czołową pozycję wśród konkurencji wswojej klasie. Całypakiet systemów bezpieczeństwa nowego Golfa, składający się zochrony pasażerów, dzieci, pieszych i systemów wspierającychkierowcę, został wyróżniony przez Euro NCAP za doskonałe wyniki.Tak więc,również siódma generacja Golfa udowadnia, że model ten w pełnizasłużenie od dziesięcioleci zajmuje czołowe miejsce na rynku. DrUlrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju markiVolkswagen powiedział: „Cieszy nas, że także Golf siódmejgeneracji spełnił wysokie wymagania Euro NCAP i otrzymał najwyższenoty. Szczególnie dumni jesteśmy z czterech wyróżnień zainnowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, które Euro NCAP przyznałonowemu Golfowi. Zgodnie z filozofią naszego przedsiębiorstwa, żebezpieczeństwo powinno być dostępne dla wszystkich, nasiinżynierowie od samego początku intensywnie pracowali nad pakietemsystemów bezpieczeństwa, który w takim zakresie jeszcze nigdy niebył dostępny w klasie samochodów kompaktowych.” I dodał: „Tewyniki po raz kolejny potwierdzają, że jesteśmy na właściwejdrodze. Będziemy konsekwentnie podążać tą drogą także wprzyszłości, dla dobra naszych klientów.” NowyGolf uzyskał najwyższe noty w kategorii ochrony pasażerów.Oceniane były wyniki tekstów zderzeń czołowych i bocznych, testubocznego zderzenia ze słupem i tak zwanego testu Whiplash, w którymokreślane jest obciążenie szyjnego odcinka kręgosłupa wprzypadku uderzenia od tyłu. Nie tylko dorośli, lecz także malipasażerowie mogą czuć się bezpiecznie w nowym Golfie. Wykazałyto między innymi testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy itrzech lat. Ponadto Golf uzyskał doskonałe wyniki w testachbezpieczeństwa pieszych. Opróczznakomitej ochrony pasażerów nowy Golf oferuje także szeroki wybórsystemów wspierających kierowcę. Obok seryjnego hamulcamultikolizyjnego i opcjonalnego proaktywnego systemu ochronypasażerów, można indywidualnie rozszerzyć wyposażenie o systemautomatycznej regulacji odległości, Front Assist z funkcjąawaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający zmęczeniekierowców oraz system Lane Assist ułatwiający utrzymanie pasaruchu. W sumie w nowym Golfie oferowanych jest siedem systemówwspierających kierowcę, które znacznie podwyższają poziombezpieczeństwa. Hamulecmultikolizyjny, nagrodzony już przez ADAC „Żółtym Aniołem”za innowacje, po poważnej kolizji przyhamowuje samochódminimalizując pozostałą energię kinetyczną. Pozwala to nauniknięcie kolejnego uderzenia lub co najmniej na zmniejszenieprędkości, z jaką to uderzenie nastąpi. Statystyki wypadkówpokazują, że przy około jednej czwartej wszystkich wypadkówdochodzi do kolejnych zderzeń. Są one wyjątkowo niebezpieczne,ponieważ pasażerowie nie są już chronieni poduszkami powietrznymiani ogranicznikami siły napięcia pasów. Tak jak przy wszystkichsystemach wspierających kierowcę, oferowanych przez Volkswagena,kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad hamulcemmultikolizyjnym. Proaktywnaochrona pasażerów została przeniesiona przez Volkswagena z wyższejklasy samochodów, podobnie jak system rozpoznający zmęczeniekierowcy. W ten sposób Volkswagen realizuje swoją myśl przewodnią,iż zaawansowana technologia poprawiająca bezpieczeństwo powinnabyć dostępna dla szerokiego grona nabywców. Pierwszy z tychsystemów rozpoznaje na podstawie ingerencji ESC lub gwałtownegohamowania w połączeniu z innymi parametrami, czy pojawiła sięsytuacja krytyczna. Aby w razie wypadku zagwarantować optymalnąochronę pasażerów przez system poduszek powietrznych i pasów,przednie pasy bezpieczeństwa zostają automatycznie wstępnienaprężone. W przypadku zagrożenia dachowaniem dodatkowo zamykanesą prawie całkowicie boczne szyby i rozsuwany dach, aby poduszkichroniące głowę i poduszki boczne miały dostateczne oparcie. Gdysytuacja stanie się jeszcze poważniejsza, nastąpi kolejnenaprężenie pasów. Oddebiutu w marcu 1974 roku na świecie sprzedanych zostało ponad 29milionów Golfów. Ponadczasowy i niepowtarzalny design tego modelumiał ogromny wpływ na historię motoryzacji. Pojawiła się nawetoddzielna klasa samochodów – klasa Golfa. Razem z równiepopularnymi wariantami tego modelu, jak Cabrio i Variant, Golf jestjednym z najczęściej kupowanych samochodów na świecie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Audi A3 zdobywa cztery nagrody Euro NCAP advanced - Konsorcjum Euro NCAP wręczyło nagrody dla najbardziej innowacyjnych systemów aktywnego bezpieczeństwa - Wyróżniono również układy wspomagania nagłego hamowania i funkcje ostrzegania Konsorcjum Euro NCAP uhonorowało Audi A3 czterema tytułami “Euro NCAP advanced”. Wyróżnienia te przyznawane są za innowacyjne systemy zapobiegające wypadkom, których skuteczność wykracza poza standardy bezpieczeństwa określone przepisami prawa. Nowe Audi A3 to jeden z pierwszych samochodów klasy compact, który oferuje co najmniej cztery systemy bezpieczeństwa nagrodzone przez konsorcjum Euro-NCAP: System ochrony bezpieczeństwa pasażerów Pre sense basic, to niezależny system identyfikujący potencjalnie niebezpieczne sytuacje na drodze i inicjujący odpowiednie działania w celu lepszej ochrony pasażerów podczas ewentualnej kolizji. W krytycznym momencie, system napina pasy bezpieczeństwa i automatycznie zamyka okna oraz otwierany dach samochodu. Funkcja ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front informuje kierowcę, czy zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu jadącego przed nim. Ponadto system ostrzega o krytycznych sytuacjach, a jeśli to konieczne, automatycznie inicjuje awaryjne hamowanie. Dzięki temu, prędkość pojazdu podczas kolizji jest mniejsza, a w niektórych przypadkach funkcja ta pomaga całkowicie uniknąć zderzenia. Jeśli jest to niemożliwe, drugi asystent hamowania awaryjnego wspiera kierowcę inicjując specjalne manewry hamowania podczas wypadku. Zapobiegają one dalszemu niekontrolowanemu poruszaniu się samochodu, co z kolei pozwala uniknąć kolejnych zderzeń. Wykorzystując obrazy przesyłane przez kamerę zintegrowaną z lusterkiem na przedniej szybie, asystent toru jazdy Audi active lane assist rozpoznaje oznaczenia oddzielające poszczególne pasy ruchu na drodze. Jeśli pojazd zjeżdża z obranego toru jazdy, system koryguje ruchy kierownicy. Rozwiązanie to stworzono z myślą o poruszaniu się po autostradzie i drogach poza obszarem zabudowanym, gdzie dopuszczona jest prędkość powyżej 65 km/h. Najnowsze wyniki testów zostaną podane dziś do publicznej wiadomości. Można się z nimi zapoznać na stronie internetowej: http://www.euroncap.com/home.aspx Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Jaguar XJ i XF od teraz dostpne take z napdem na cztery koa
  13. Główna atrakcja Salonu Samochodowego w Moskwie: nowa Astra sedan. Dodatkowe debiuty: nowe modele w wersji pięciodrzwiowej i Sports Tourer. Opel wznawia produkcję jednostek napędowych w postaci silników benzynowych nowej generacji. Większe zaangażowanie w dynamicznie rozwijający się rynek rosyjski. Rüsselsheim/Moskwa. Opel po raz pierwszy organizuje światową premierę swojego samochodu w Rosji. Prezentacja czterodrzwiowego modelu Astra sedan podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie (który odbędzie się w dniach 29 sierpnia–9 września) będzie główną atrakcją Opla. Stoisko Opla jeszcze nigdy nie było tak ogromne. Na moskiewskim pokazie w Hali 14 przestrzeń wystawowa będzie miała aż 1750 metrów kwadratowych. Odwiedzający będą mieli okazję zobaczyć tu dwie kolejne premiery. Po raz pierwszy zostaną przedstawione publiczności pięciodrzwiowa Astra oraz model Astra Sports Tourer w nowej, świeżej stylistyce. Ponadto, podczas salonu odbędzie się światowy debiut średniego rozmiaru silników benzynowych nowej generacji. Dla ponad miliona spodziewanych odwiedzających Opel przygotował dwie kolejne premiery. Po raz pierwszy na rosyjskim rynku zostaną zaprezentowane Astra OPC z silnikiem o mocy 206 kW/280 KM oraz Opel Mokka — pierwszy SUV niemieckiego producenta z segmentu B.\ Astra Sedan kluczowym elementem strategii rozwoju „Najnowsza Astra sedan, ze swoją sportową i elegancką sylwetką, wprowadza nowe elementy do segmentu czterodrzwiowych aut kompaktowych" — powiedział Wiceprezes Opla ds. sprzedaży, marketingu i rynku wtórnego, Alfred E. Rieck. "Podobnie jak wszystkie Astry, nowy sedan łączy w sobie zaawansowane technologie i wysoką jakość. Nowy notchback Astry stanowi jeden z najważniejszych elementów naszej oferty, która odgrywa kluczową rolę w strategii rozwoju Opla. To stylowa i przystępna cenowo alternatywa dla wielu czterodrzwiowych sedanów w segmencie średnich samochodów. Dlatego naszym zdaniem ma on duży potencjał — może podbić nie tylko rynek rosyjski, ale również rynki w wielu innych krajach europejskich". Sedan ten stanowi ważne uzupełnienie linii Astry, która obecnie jest jeszcze bardziej zróżnicowana i oferuje nowe jednostki napędowe i systemy wspomagania kierowcy połączone ze świeżą sportową stylistyką. Elegancka sylwetka, znana jakość Astry oraz wiele atrakcyjnych rozwiązań technologicznych — zarówno tych unikalnych, jak i nietypowych na skalę segmentu — sprawiają, że najnowszy czterodrzwiowy kompaktowy notchback Opla (długość/szerokość/wysokość: 4658/1814/1476 mm) to idealna propozycja dla najbardziej wymagających klientów. Rozstaw osi (2685 mm) zapewnia dużo przestrzeni we wnętrzu samochodu. Oddzielny bagażnik ma 460 litrów pojemności, czyli o 90 litrów więcej niż w modelu pięciodrzwiowym. Dzięki składanej tylnej kanapie dzielonej w proporcji 60:40 przestrzeń bagażową można dodatkowo powiększyć aż do 1010 litrów. Odnowiona oferta jednostek napędowych: silnik benzynowy 1,6 l o wysokim momencie obrotowym Opel zapowiedział odświeżenie oferty jednostek napędowych. Pierwszy etap tego planu jest w trakcie realizacji. Trzy zupełnie nowe rodziny silników są już w przygotowaniu. Turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1598 cc, z centralnym bezpośrednim wtryskiem paliwa i technologią Start/Stop jest pierwszym z nowych silników, które zostaną zaprezentowane podczas premiery w Moskwie. Nowy silnik SIDI ECOTEC (z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem paliwa) zapewnia niezwykle wysoki, maksymalny moment obrotowy aż do 300 Nm. Jego produkcja rozpocznie się pod koniec bieżącego roku. Zgodnie z przewidywaniami to właśnie Rosja będzie jednym z największych rynków zbytu. Rosja jest trzecim co do wielkości rynkiem zbytu Astry, z dużym popytem na kompaktowe sedany Rosja ma ogromne znaczenie dla Opla, ponieważ jest obecnie drugim w Europie, zaraz po Niemczech, rynkiem zbytu. Tylko w ubiegłym roku firma sprzedała tam 70 000 samochodów. W tym roku, w okresie od stycznia do lipca, marka Opel odnotowała wzrost o 29% — ponad dwukrotnie większy od wzrostu rynku. Według przewidywań Rosja ma szansę stać się głównym europejskim rynkiem, a sprzedaż samochodów wzrośnie tam do 3,4 miliona aut już w 2014 roku. Tak duży potencjał rozwoju wynika z niewielkiej przeciętnej liczby pojazdów na jednego mieszkańca. Na przykład, w Rosji liczba pojazdów przypadająca na 1000 mieszkańców jest o połowę mniejsza niż w Niemczech. Co drugi samochód na rosyjskich drogach liczy więcej niż dziesięć lat. We wszystkich segmentach ponad 60 procent wszystkich sedanów sprzedanych w Europie zostało kupionych właśnie w Rosji. W ostatnim roku, w segmencie samochodów kompaktowych, ponad 51 procent klientów wybrało auto w wersji notchback. Rosja jest również trzecim pod względem wielkości rynkiem zbytu Astry w Europie, zaraz po Niemczech i Wielkiej Brytanii. Z tego powodu Opel zdecydował się uczcić światową premierę nowych wersji sedan oraz modeli pięciodrzwiowych i Sports Tourer w rodzinie modeli Astra właśnie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie. Astra cieszy się największą popularnością spośród wszystkich modeli Opla w Rosji. W pierwszej połowie roku 2012 zwiększyła swój udział w segmencie samochodów kompaktowych z 4,4 do 6 procent. W Polsce można już składać zamówienia na nową Astrę sedan. Jej cena zaczyna się od 72 950 PLN, za wersję Business, z silnikiem o pojemności 1.6l, i mocy 115 KM. źródło: General Motors
  14. Pełnapaleta samochodów użytkowych Volkswagena z napędem na cztery koła Volkswageny z napędem na 4 koła - 4x4 fot. Volkswagen Group Polska - Album - FORUM samochodowe - opinie o samochodach MarkaVolkswagen Samochody Użytkoweod wielu lat oferuje wybrane modele z napędem na cztery koła, odtego roku w salonach dostępna jest pełna paleta produktów z4MOTION. Najdłuższej z napędem na cztery koła sprzedawany jestTransporter, który w serii T3 w 1985 roku został wyposażony wnapęd Syncro. W 2009 roku paletę wzbogacił produkowany w PoznaniuCaddy 4MOTION, a od 2010 roku dostępny jest pickup Amarok. W tymroku we współpracy z austriacką firmą Achleitner Volkswagenwprowadził do sprzedaży Craftera 4MOTION. Tego rodzaju samochodamizainteresowane są przede wszystkim firmy, których siedziby mieszcząsię w trudno dostępnych regionach np. obszary górzyste,przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją energii ze źródełalternatywnych, firmy budowlane oraz służby ratunkowe. W Europieudział samochodów z napędem na cztery koła w całej sprzedażymarki Volkswagen Samochody Użytkowe wynosi około 20%. Crafter4MOTION z napędemfirmy Achleitner VolkswagenSamochody Użytkowe wyposażył w tym roku swój największy model wnapęd na wszystkie koła. Duża masa Craftera z ładunkiem wymagałazastosowania specjalnej konstrukcji napędu. Skorzystano z systemufirmy Achleitner z przełożeniem terenowym (2,5:1). System tenrozdziela siły w sposób stały między obie osie w stosunku 50:50 iposiada seryjną blokadę mechanizmu różnicowego w przekładnirozdzielczej i na tylnej osi. Jako opcję można zamówić takżeblokadę przedniej osi. Z takim wyposażeniem granice możliwościCraftera 4MOTION wyznaczają tylko prawa fizyki, bowiem gdy włączonesą wszystkie blokady, każde z kół może przenosić samodzielniedo 100 procent momentu napędowego. Poślizg występuje tylko wnajsłabszym miejscu: między bieżnikiem opony a podłożem. FirmaAchleitner wprowadziła wiele zmian do przedniej osi z niezależnymzawieszeniem kół i sztywnej osi tylnej. Wzmocnione zostałysprężyny z większą drogą ugięcia, amortyzatory z progresywnącharakterystyką są bardziej twarde, zmodyfikowane zostały takżestabilizatory. Zmiany te spowodowały podwyższenie nadwozia o okołodziesięć centymetrów, w zależności od rodzaju opon (terenowe lubdrogowe). Crafter4MOTION jest napędzany wyłącznie najmocniejszym silnikiem bi-turboo mocy 120 kW (164 KM). Znana również z Amaroka i Transportera2-litrowa jednostka (odpowiednio zmodyfikowana na potrzeby potężnegoCraftera) rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 1800obr./min. To wystarczająca siła, aby w razie potrzeby po wciśnięciuprzycisku na zredukowanym pierwszym biegu pokonać najtrudniejszyteren z pełnym obciążeniem 3,5 lub 5 ton. Podstawęoferty Craftera tworzy kilka wersji nadwozia. Do wyboru jest Crafterw wersji kombi z maksymalnie dziewięcioma miejscami siedzącymi,Crafter furgon i skrzyniowy oraz samo podwozie z pojedynczą lubpodwójną kabiną, przeznaczone do zabudowy specjalnej. Do tegodochodzą trzy rozstawy osi od 3250 mm (krótki rozstaw) przez 3665mm (średni rozstaw) do 4325 mm (długi rozstaw). W zależności odzabudowy i rozstawu osi dopuszczalna masa całkowita Craftera 4MOTIONwynosi od 3500 kg (Crafter 35) do 5000 kg (Crafter 50). T5 4MOTION Napędzanena wszystkie koła Volkswageny T5 - Transporter, Caravelle, Multivani California cieszą się coraz większą popularnością. Dla4MOTION z 6-biegową przekładnią manualną do wyboru są silnikiTDI o mocy 103 kW/140 KM i 132 kW/180 KM oraz silnik TSI o mocy 150kW/204 KM. W połączeniu z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnymi silnikiem benzynowym dostępna jest również kombinacja napędu nawszystkie koła i 7 stopniowej automatycznej skrzyni biegów DSG. Najnowszageneracja sprzęgławielotarczowego zoptymalizowanego pod kątem tarcia wyznaczastandardy pod względem trakcji, bezpieczeństwa, komfortu ioszczędności. W odróżnieniu od stosowanego wcześniej,regulowanego mechanicznie modułu Haldex2, nowe sprzęgło sterowanejest elektronicznie. Dlatego ciśnienie oleju wewnątrz sprzęgławielotarczowego, potrzebne do rozdziału momentów obrotowych natylne koła, nie jest już generowane przez różnicę prędkościobrotowych między przednią a tylną osią, lecz przez pompęelektryczną. Jednocześnie zbiornik ciśnieniowy pozwala natymczasowe odłączenie pompy elektrycznej i w ten sposób zmniejszazużycie paliwa. Dzięki sterowanemu elektronicznie zaworowiciśnienie ze zbiornika może być przekazywane na tarcze sprzęgła,a wysokość ciśnienia reguluje w sposób płynny przepływ sił natylne koła. W ekstremalnym przypadku możliwe jest nawet przekazanie100 procent momentu obrotowego na tylną oś. Sprzęgło Haldexnapędzane jest przez wał Kardana. Najmłodszymczłonkiem rodziny Transporterów z 4MOTION jest Rockton. To typowoterenowy Transporter przeznaczony do dowożenia ludzi i sprzętu dotrudno dostępnych miejsc. Firmy budowlane, przedsiębiorstwaukładające tory, ratownicy górscy, leśnicy i wiele innych grupzawodowych potrzebuje samochodu, który może elastycznie dostosowaćsię do ich potrzeb, a do tego poradzi sobie w każdej sytuacji. Rocktonbazuje na Transporterze Kombi, lecz dzięki seryjnemu napędowi nawszystkie koła dysponuje o wiele lepszą przyczepnością nanieutwardzonych drogach. Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION zesprzęgłem Haldex IV generacji, seryjna blokada mechanizmuróżnicowego tylnej osi, podwyższone o 30 mm zawieszenie orazmocniejsze amortyzatory (DMC 3,2 t) pozwalają niezawodnie dowieźćnie tylko załogę, lecz także ładunek w miejsca, do których nieprowadzi utwardzona droga. Amarok Amarokjest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jegoprodukcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012roku samochód powstaje także w fabryce w Hanowerze. DlaAmaroka przygotowano trzy różne układy przenoszenia napędu: stałynapęd na wszystkie koła (4Motion), załączany napęd na wszystkiekoła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). Ten ostatniprzeznaczony jest dla podstawowej wersji i skierowany do klientów,którzy zainteresowani są przede wszystkim specjalnymiwłaściwościami nadwozia typu pickup i szerokim spektrum jegozastosowania. Wszystkie warianty z napędem na cztery koła doskonaleczują się poza utwardzonymi drogami. Dopracy w każdym rodzaju terenu idealnym rozwiązaniem jest Amarok4Motion z załączanym napędem na wszystkie koła i czerwoną „4”w napisie. Wykorzystuje on sprawdzone w pickupach sprzęgło kłowe wskrzyni rozdzielczej. Po naciśnięciu przycisku załącza się stałeprzenoszenie siły na obie osie w stosunku 50:50. Do najtrudniejszychzadań przekładnia ma dodatkowo przełożenie redukcyjne. Pozwala tona pokonywanie wyjątkowo trudnych odcinków, 100-procentowewzniesienia nie stanowią żadnej przeszkody nawet przy pełnymobciążeniu. Ponadto pakiet resorów Heavy Duty z trzema głównymii dwoma dodatkowymi piórami gwarantuje dużą odporność naprzeciążenia i jednakowy komfort niezależnie od stopniazaładowania. Napędzanyw sposób stały na wszystkie koła Amarok 4Motion z czarną „4”jest bardziej komfortowy. Pozwala on poczuć zalety napędu nawszystkie koła także na utwardzonych drogach. Mechanizm różnicowytypu Torsen jest nowością w tej klasie. Rozdziela on siły napędowew sposób zmienny między przednią a tylną oś; w podstawowymustawieniu siły są rozdzielane w stosunku 40:60. Dzięki temumożliwe jest uzyskanie doskonałej dynamiki jazdy połączonej zdobrą trakcją. Wszystkiewarianty napędu posiadają ponadto elektroniczną blokadęmechanizmu różnicowego, która dzięki automatycznym ingerencjom wukład hamulcowy poprawia trakcję na wszystkich rodzajach podłoża.Dla Amaroków, które będą musiały wykonywać wyjątkowo trudnezadania, jako opcja oferowana jest mechaniczna blokada mechanizmuróżnicowego tylnej osi. Caddy 4MOTION VolkswagenCaddy z napędem na cztery koła oferowany jest od 2009 roku. W 2010roku marka zaprezentowała nową wersję tego najbardziej popularnegosamochodu dostawczego Volkswagena w Polsce. Samochód zostałudoskonalony pod każdym względem. Całkowicie nowa konfiguracjaserii wyposażenia, design w stylu nowego Amaroka oraz jeszcze niższekoszty utrzymania czynią nowe Caddy jednym z najbardziejinnowacyjnych miejskich samochodów dostawczych i kompaktowych vanówna świecie. Caddyoferowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych: w wersji Furgon(dwuosobowej) oraz w wersji Kombi (pięcio lub siedmioosobowej). Dlawymagających klientów przygotowano cztery wersje stylistyczneStartline, Trendline, Comfortline i Highline różniące się międzysobą standardem wyposażenia.Ponadto w ofercie znajduje się wariant dla aktywnych turystów –wersja Tramper. Wszystkie wymienione wersje dostępne są z napędem4MOTION, zarówno z krótkim, jak i długim rozstawem osi (CaddyMaxi). Każde z tych wszechstronnych aut dysponuje seryjnie nowągeneracją ESP. Caddymożebyć napędzane jednym z ośmiu silników. W ofercie są dwa silnikiTSI doładowywane turbosprężarką, a paliwo jest wtryskiwanebezpośrednio do komór spalania czterech cylindrów. Z pojemnościskokowej 1,2 litra rozwijają one moc 63 kW/85 KM i 77 kW/104 KM.Silniki wysokoprężne dysponują mocą 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81kW/110 KM i 103 kW/140 KM. Każda z tych czterocylindrowych jednostekpracuje z wyjątkowo cichym bezpośrednim wtryskiem Common Rail.Seryjnie wszystkie TDI są połączone z filtrem cząstek stałych.TDI o mocy 102 KM może być połączony z 7-biegową DSG. Dlamocniejszego, 140-konnego TDI do dyspozycji jest 6-biegowa DSG. Wofercie są także silniki zasilane gazem: ziemnym – EcoFuel o mocy109 KM oraz LPG – BiFuel o mocy 102 KM. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. 2 silniki V8 , cztery turbosprężarki 2 kompresory plus podtlenek azotu !!! http://www.youtube.com/watch?v=ImGBO8Jf7KY
  16. Ma napęd na wszystkie cztery koła. Ceny samochodu zaczynają się od 95 690 zł.
  17. Nowe Audi A6 3.0 TDI Quattro - luksus na cztery koła <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=MZVYTSE54ys&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=MZVYTSE54ys&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  18. 2009 Audi A4 Allroad. Kuty na cztery buty. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=6PCftWoZvKk&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=6PCftWoZvKk&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  19. Cozal

    Maluszek 2

    Cztery wydechy w bączku??? !!!
  20. http://www.autokrata.pl/ogien/6147/cztery_wyjatkowe_veyrony/
  21. Nowe Audi A6 3.0 TDI Quattro - luksus na cztery kołach <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=MZVYTSE54ys&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=MZVYTSE54ys&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  22. Szczęściarze W większości przypadków rozchodzi się o motoryzację. Scen nie w tym temacie było bardzo mało, trzy lub cztery Miłego oglądania. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=zFJeP_dzK74&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=zFJeP_dzK74&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  23. http://www.autokrata.pl/lod/3524/cl_z_napedem_na_cztery_kola/
×