Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'czołówce' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 8 wyników

  1. SKODA w czołówce: rewelacyjny wynik i promocje modelu Superb Czeska marka odnotowała w 2014 roku doskonałe wyniki sprzedaży w średniej klasie aut. Flagowy model, ŠKODA Superb, uplasował się w ścisłej czołówce, a dodatkowo jest teraz dostępny w jeszcze korzystniejszych warunkach. ŠKODA w czołówce: rewelacyjny wynik i promocje modelu Superb Druga generacja modelu Superb, który w 2013 roku przeszedł gruntowną modernizację, cieszy się na polskim rynku nieustającą popularnością. Na przestrzeni 2014 roku w Polsce zarejestrowano aż 5 050 egzemplarzy tego samochodu. Wynik ten gwarantuje pozycję drugiego najpopularniejszego samochodu klasy średniej na polskim rynku. Wielki sukces modelu Superb wpisuje się w nieustający wzrost sprzedaży wszystkich modeli ŠKODY w Polsce. Osiągnięty rezultat jest aż o 50% lepszy od liczby rejestracji tego modelu w roku poprzedzającym. Udział najwyżej pozycjonowanego modelu ŠKODY w tym segmencie wzrósł tym samym już do przeszło 10%. Superb należy do grona modeli ŠKODY okupujących czołowe lokaty w swoich klasach na polskim rynku. Jego niezaprzeczalne zalety – doskonały stosunek wysokiej jakości do korzystnych warunków zakupu, zawsze trochę więcej oferowanego samochodu od konkurencji oraz nowoczesna technologia w służbie wyższego komfortu i bezpieczeństwa przy obniżonych kosztach eksploatacji – doceniają zarówno Klienci flotowi, jak i indywidualni. Teraz ten lubiany przez Polaków elegancki i komfortowy model dostępny jest w jeszcze korzystniejszych warunkach zakupu. W ramach zimowej promocji na samochody z rocznika 2014, polski importer oferuje dla modelu Superb upust o wartości do 15 000 zł. Oferowane są już także atrakcyjne warunki sprzedaży modelu Superb z rocznika 2015: promocja obejmuje między innymi zestaw kół zimowych i pakiet przeglądów zawarte w bardzo konkurencyjnej cenie samochodu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. SKODA Octavia w ścisłej czołówce finału Car of the Year 2014! Nowa Octavia jest coraz bliżej zdobycia jednej z najbardziej pożądanych nagród w przemyśle motoryzacyjnym – tytułu „Car of the Year”. Z grona trzydziestu kandydatów awansowała do finałowej siódemki. Zaprezentowana na początku 2013 roku trzecia generacja bestsellera ŠKODY to najlepsza Octavia w historii. Kolejne wyróżnienie jeszcze mocniej potwierdza jej wyjątkową pozycję rynkową. Zarówno wersja liftback, jak i combi, zapewnia doskonałą relację ceny do jakości przejawiającej się rekordową przestrzenią i maksymalną funkcjonalnością wzbogaconą przemyślanymi rozwiązaniami. Na rynku europejskim dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia, liftback i combi, każda także w sportowej odmianie RS. Dodatkowo dla wersji combi dostępny jest napęd 4x4. Z takimi referencjami Octavii udało się zostać jednym z najlepiej przyjętych tegorocznych debiutantów na bardzo trudnym europejskim rynku. „Niezmiernie cieszymy się z faktu nominacji naszego samochodu do finału plebiscytu „Car of the Year” przez tak uznane jury” – przyznaje prezes ŠKODY, prof. Winfried Vahland. „Octavia to serce naszej marki i cały zespół ŠKODY ciężko pracował nad jej najnowszą generacją. Takie wyróżnienie to dla nas wielki zaszczyt.” Awans do siódemki najlepszych samochodów plebiscytu potwierdza rewelacyjny odbiór, jakim cieszy się Octavia. W parze idzie sukces komercyjny – w listopadzie 2013 sprzedaż Octavii w Europie Zachodniej wzrosła o 60,9%, w stosunku do listopada 2012 roku. Octavia od początku istnienia była bardzo ważnym modelem dla ŠKODY – pierwsza generacja, debiutująca w 1996 roku, wyznaczyła początek współpracy pomiędzy czeskim producentem a koncernem Volkswagena. Od tego momentu, Klientom na całym świecie dostarczono już blisko cztery miliony egzemplarzy Octavii – wynik ten to około 38% łącznej sprzedaży marki z tego okresu, co czyni Octavię numerem 1 w 118-letniej historii marki. „Car of the Year” to jedna z najbardziej prestiżowych i pożądanych przez producentów nagród w przemyśle motoryzacyjnym, historią sięgająca do 1964 roku. Przyznawana jest przez grono 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 europejskich krajów. Podczas testów w lutym 2014 roku panel jurorski oceni kandydatów ze ścisłego finału pod względem takich cech jak innowacja, jakość, korzystność ceny i design. Uroczysta ceremonia ogłoszenia wyników i rozdania nagród będzie miała miejsce 3 marca 2014 roku podczas targów Geneva Motor Show. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Dębica w czołówce firm przemysłowych w Polsce Ranking polskich przedsiębiorstw „Gazety Finansowej” i Bisnode D&B Polska Dębica, 22 listopada 2013 r. – Firma Oponiarska Dębica S.A. zajęła 46. pozycję wśród 400 największych przedsiębiorstw w Polsce, które zostały wytypowane do Rankingu firm przemysłowych. Podstawowym kryterium zestawienia były przychody przedsiębiorstw osiągnięte w 2012 roku. Ranking przygotowały wspólnie wywiadownia gospodarcza Bisnode D&B Polska oraz tygodnik „Gazeta Finansowa”. Oponiarska Spółka z Dębicy uzyskała w 2012 roku przychody w wysokości ponad 2.1 mld zł, plasując się tym samym na 46. miejscu, przed takimi firmami, jak np. Orlen Gaz Sp. z o.o., Grupa Azoty S.A., Mostostal Warszawa S.A., czy Stalprodukt S.A. „Cieszy nas wysoka pozycja w rankingu, ponieważ warunki w jakich nasza Spółka funkcjonowała w 2012 roku były bardzo trudne i wymagały od nas szczególnej elastyczności, zwłaszcza w takich sferach, jak zarządzanie kosztami oraz kontynuacja rozpoczętych inwestycji w Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Ponadto, podstawowy wpływ na przychody naszej Spółki ma eksport, który poprzez współpracę z naszym strategicznym partnerem, koncernem Goodyear, powoduje, że należymy do ścisłej czołówki polskich firm-eksporterów” – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. Ranking 400 największych firm przemysłowych w Polsce powstawał dwustopniowo. W pierwszej fazie zostały wyselekcjonowane spółki działające w szeroko pojętej gałęzi przemysłu, wykorzystując kody branżowe PKD. W drugim etapie, dzięki danym wywiadowni gospodarczej Bisnode D&B Polska, zostały wyłonione przedsiębiorstwa, które mają bardzo dobrą i dobrą kondycję finansową, nie są w upadłości i złożyły sprawozdania finansowe za ostatnie dwa lata. W 2013 roku Firma Oponiarska Dębica S.A. znalazła się na 54. miejscu rankingu 100 najszybciej rozwijających się spółek giełdowych, prestiżowego magazynu ekonomicznego „Forbes”. Spółka otrzymała ogólną ocenę 5,14, tym samym wyprzedzając tak znane firmy, jak PZU, KGHM, Pekao, czy InterCars. Spółka otrzymała także wyróżnienie konsumentów. Opony marki Dębica zdobyły najwyższą liczbę wskazań w ogólnopolskim badaniu postaw i preferencji konsumenckich „Dobry Produkt 2012”. Badanie przeprowadziła Redakcja ‘Forum Biznesu’ - dodatku do ‘Dziennika Gazety Prawnej’. Marka Dębica jest także, według opublikowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” IX rankingu najcenniejszych polskich marek, 13-stą najczęściej wybieraną marką w Polsce i zajmuje 14-stą pozycję wśród najmocniejszych marek produktów niespożywczych oraz pierwszą wśród konkurencji. W ogólnej klasyfikacji, marka Dębica awansowała na 107. miejsce wobec 126., które przypadło jej w 2011 roku. Firma Oponiarska Dębica S.A. otrzymała także w 2013 roku certyfikat Top Employers, przyznawany co roku przez międzynarodowy Instytut CRF tym firmom, które prowadzą najlepszą politykę personalną. Źródło: Dębica S.A.
  4. Warszawa nadal w czołówce najbardziej zakorkowanych miast ~ TomTom publikuje kwartalny raport Congestion Index, który identyfikuje korki na europejskich drogach ~ Warszawa, 11 października 2012 r. – Firma TomTom opublikowała dziś raport Congestion Index, który precyzyjnie identyfikuje i analizuje korki w dużych europejskich miastach. Z raportu, obejmującego 58 miast, wynika, że w drugim kwartale 2012 Warszawa zajęła 2. miejsce, jeśli chodzi o poziom zakorkowania. Średni czas podróży w Warszawie jest dłuższy o 45 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz dłuższy o 93 proc. podczas porannych godzin szczytu. Raport TomTom Congestion Index, łącznie z charakterystyką poszczególnych miast, można znaleźć pod adresem: www.tomtom.com/congestionindex. Pierwsze miejsce zajął Stambuł, gdzie średni czas podróży jest dłuższy o 57 proc. niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz o 89 proc. podczas porannych godzin szczytu. Jest to debiut Stambułu w raporcie Congestion Index. TomTom Congestion Index to najdokładniejszy na świecie barometr zatorów drogowych w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży, gromadzonych przez pojazdy, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza danych ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad sześć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. Od czerwca do lipca ogólny poziom zatorów dla wszystkich przeanalizowanych miast w Europie wynosił 23 proc., co oznacza, że podróż zajmuje o 23 proc. więcej czasu niż w sytuacji, gdy ruch przepływa swobodnie. Jest to spadek zaledwie o 1 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2012. „Raport Congestion Index oferuje obywatelom, firmom, przedstawicielom sektora przemysłowego i administracji państwowej precyzyjne, obiektywne informacje o poziomie zatorów drogowych w obszarach miejskich” — powiedział Andrzej Kasprzyk, Senior Vice President CEE & Russia w firmie TomTom. — „Ponieważ informacje TomTom o ruchu drogowym są tak dokładne, możemy skutecznie identyfikować zakorkowane obszary. Korzystając z aktualizowanych na bieżąco informacji o ruchu oraz technologii wyznaczania tras, możemy skierować ruch na inne drogi, łagodząc problem zatorów w miastach i obszarach miejskich”. Warszawa w porównaniu do pierwszego kwartału okazała się być jeszcze bardziej zakorkowana. Średnia wzrosła o 3 punkty proc. z 42 do 45 proc., w porannym korku o 4 punkty proc. Z 89 do 93 proc., natomiast w wieczornym z 86 do 91 proc. „Komentując wyniki od strony psychologicznej należy zwrócić uwagę przede wszystkim na ogromną ilość zmarnowanego w korkach czasu, i niepotrzebnie zużytego paliwa. Sytuację pogarsza brak dobrej informacji i czytelnych oznakowań” – tłumaczy dr hab. Adam Tarnawski, psycholog transportu, Uniwersytet Warszawski. – „W analizach zwraca uwagę nieduża różnica między drogami szybkiego ruchu i zwykłymi. Sugeruje to małą drożność nawet na stosunkowo niedawno modernizowanych arteriach. Subiektywnie jednak dla mieszkańca kolejne inwestycje polepszają komfort komunikacji, i można mieć nadzieję że za pewien czas przełożą się na obiektywne wskaźniki”. Oto dziesięć najbardziej zakorkowanych miast, według ogólnego poziomów zatorów, między kwietniem a czerwcem 2012 roku: [TABLE] [TR] [TD]1. Stambuł 57% [/TD] [TD]6. Paryż 34% [/TD] [/TR] [TR] [TD]2. Warszawa 45% [/TD] [TD]7. Stuttgart 33% [/TD] [/TR] [TR] [TD]3. Marsylia 42% [/TD] [TD]8. Bruksela 33% [/TD] [/TR] [TR] [TD]4. Palermo 40% [/TD] [TD]9. Hamburg 32% [/TD] [/TR] [TR] [TD]5. Rzym 34% [/TD] [TD]10. Sztokholm 30% [/TD] [/TR] [/TABLE] „Warszawa ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej zatłoczonych miast Europy, tym razem na drugim miejscu. Poruszając się po stolicy w czasie godzin szczytu tracimy prawie dwa razy więcej czasu, niż normalnie. Kierowca podróżujący każdego dnia przeciętnie 2 godziny, ponosi dodatkowe koszty w wysokości ok. 17 zł dziennie, a rocznie prawie 4300 zł” – mówi Jan Jakiej, prezes SISKOM. – „Pomimo rosnących cen paliwa i rezygnacji z użytkowania samochodu przez część kierowców sytuacja pogorszyła się w porównaniu z poprzednim badaniem Tom Tom Congestion Index. Z pewnością na ten stan miała wpływ postępująca budowa II linii metra, która będzie powodować utrudnienia jeszcze przez najbliższe 1,5 roku”. „Ważne jest żeby planując przejazd w Warszawie brać poprawkę na czas przejazdu- gdyż pośpiech jest głównym powodem stresu. Napięcie i frustracja powodują zachowania agresywne i nieżyczliwość wśród użytkowników dróg. Zjawiska te są dla wielu bardziej uciążliwe od korków na drogach” – radzi Adam Tarnawski. – „Z pewnością należy zastanowić się czy istotnie używanie samochodu jest dla nas niezbędne. Czas przejazdu komunikacją miejską (działającą w Warszawie coraz lepiej) jest obecnie porównywalny z samochodem, znika ponadto uciążliwe parkowanie. Należy ponadto więcej mówić o technice jazdy w korkach, np. zasadzie suwaka. Również zaawansowane funkcje nawigacji GPS mogą pozwolić na lepsze planowanie trasy. Ograniczając podróże samochodem, planując rozsądnie czas i trasę oraz stosując właściwą technikę jazdy możemy mimo fatalnych wskaźników poprawić komfort podróżowania”. TomTom Congestion Index — informacje W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS. Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatorów w ponad 58 europejskich miastach, ale również analizuje poziom zatorów w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800000 mieszkańców. Ponadto uwzględniono wybrane mniejsze miasta ze względu na ich znaczenie dla regionalnej sieci transportowej. Dodano je po to, aby uzyskać pełniejszy obraz poziomu zatorów drogowych w poszczególnych krajach. Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych. Dostępny jest również oddzielny raport Congestion Index dla Ameryki Północnej. Europejski lub północnoamerykański raport Congestion Index można pobrać pod adresem www.tomtom.com/congestionindex. Źródło: TomTom
  5. Dębica w czołówce najlepszych polskich firm Ranking 500 Bloomberg Businessweek Dębica, 6 września 2012 r. – Firma Oponiarska Dębica S.A. zajęła wysokie 40. miejsce w „Rankingu 500. Najlepsze polskie firmy 2012” Bloomberg Businessweek, polskiej edycji jednego z najbardziej wpływowych magazynów ekonomicznych na świecie. Ranking powstał w oparciu o wyniki finansowe po pierwszym kwartale 2012 roku. Wysoka pozycja Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. w „Rankingu 500” wynika z dobrych wyników finansowych na początku 2012 roku, ale przede wszystkim z wyraźnej dynamiki wzrostu przychodów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Przychody netto Spółki były imponujące i wyniosły w I kwartale 2012 roku niemal 737 mln zł, a w analogicznym okresie 2011 roku, blisko 521 mln zł. „Firma Oponiarska Dębica S.A. utrzymuje czołową pozycję rynkową, mimo rosnącej presji kosztów surowców i zmian kursu walut. Wysoka pozycja Spółki w Rankingu 500 na tle pozostałych polskich firm, to zasługa konsekwentnych działań, które umożliwiły rozszerzenie produkcji opon o wysokich osiągach do nowoczesnych samochodów osobowych i wysoce specjalistycznych opon do pojazdów ciężarowych. To także dowód na bardzo dobrą współpracę pomiędzy Spółką a Grupą Goodyear, której sprzedajemy produkowane u nas opony takich marek, jak Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda czy Sava” – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. W tym roku Firma Oponiarska Dębica S.A. została już wyróżniona w elitarnym „Rankingu 100 Najcenniejszych Firm Newsweeka”, w którym zajęła trzecią pozycję wśród przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej. Spółka została wyróżniona także w rankingu „Filarów Polskiej Gospodarki”, przygotowanym przez dziennik „Puls Biznesu” oraz agencję badania opinii TNS Pentor. Ranking jest pierwszym w Polsce katalogiem dużych firm, odgrywających czołową rolę w poszczególnych województwach, a finaliści zostali wskazani przez lokalne samorządy. Wyróżnione pięć przedsiębiorstw z województwa podkarpackiego, tak jak Firma Oponiarska Dębica S.A., charakteryzuje się stabilnością ekonomiczną oraz posiada znaczący udział w rozwoju regionu zarówno jako pracodawca, jak i podmiot wspierający działania na rzecz rozwoju lokalnej społeczności. Z kolei, według rankingu największych eksporterów - przygotowanego przez „Rzeczpospolitą” -Spółka należy do grona 30-stu największych polskich eksporterów. O rosnącej pozycji przedsiębiorstwa w skali całego kraju świadczą także wnioski z analizy rankingu „Lista 500” również dziennika „Rzeczpospolita”, w którym Firma Oponiarska Dębica S.A. zajęła 37. lokatę pod względem udziału eksportu w całości sprzedaży. Źródło: Dębica
  6. więcej -> Auto-Boss w ścisłej czołówce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. 21. RAJD RZESZOWSKI - CITROËNY ZNÓW W CZOŁÓWCE Trzydniowe zmagania na próbach sportowych 21. Rajdu Rzeszowskiego przyniosły załogom Citroën Racing Trophy Polska oraz Citroën Rally Challenge czołowe pozycje w klasyfikacjach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i Rajdowego Pucharu Polski ! Citroëny znów pokazały klasę!Na rozgrywającym się w zmieniających się z minuty na minutę warunkach pogodowych zawodnicy Citroën Racing Trophy Polska oraz Citroën Rally Challenge popisali się umiejętnościami i doświadczeniem. Początkowo w klasyfikacji grupy R, wśród załóg ścigających się w „rajdowej ekstraklasie”, prowadzenie obięli Janek Chmielewski z Jakubem Gerberem, na dobrze im znanym Citroënie DS3 R3, którym startują drugi sezon. W poprzednim zajęli 10-te miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski, co dało im priorytet gwarantujący możliwość startu do odcinków specjalnych w czołowej dziesiątce. Dawało im to minimalną przewagę, ponieważ wraz z przejazdami kolejnych zawodników na trasę nanoszone były zanieczyszczenia, którą skrzętnie wykorzystywali wygrywając kolejne oesy, aż do 7-go o nazwie „Lubenia”. Tam na łączniku szutrowym, z lewego przedniego koła uciekło powietrze i tym samym szansa na odniesienie kolejnego zwycięstwa. Depczący im od czwartkowego prologu po piętach Szymon Kornicki z Robertem Hundlą w bliźniaczym deesie pokazali, że nie zwykli marnować takich okazji. Podróżowali bardzo szybko, aż do ostatnich metrów wytyczonej trasy, pokonując nie tylko konkurentów w innych, napędzanych na przednią oś samochodach, ale również stres jaki zwykle opanowuje zawodników, mających za zadanie utrzymać zdobytą przewagę i dowieźć prowadzenie do mety. Nie mięli na szczęście żadnych nieprzewidzianych przygód i mogli cieszyć się ze zwycięstwa w klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska, grupy R, klasy 5-tej oraz dziewiątego miejsca w generalce. Jest to ich bardzo duży sukces, pozwalający im przybliżyć się w punktacji CRTP 2012 do prowadzących Chmielewskiego i Gerbera, którzy ostatecznie, dzięki ambitnej postawie drugiego dnia, przy zmiennej pogodzie, odrobili większość strat i dzięki temu zajęli w powyższych klasyfikacjach drugie miejsca. Rywalizujący trzecim DS3 R3 – Radosław Raczkowski z Łukaszem Gwiazdą zaliczyli małą przygodę na pierwszym etapie, czego efektem była skrzywiona belka tylnego zawieszenia i samochód trzeba było naprawiać. Na szczęście ich ekipa serwisowa szybko uporała się z wymianą uszkodzonych elementów i rzewagę konkurentów, ostatecznie ulegając kolegom z mocniejszego deesa tylko o 2,6 sekundy. Mimo to mogą być z siebie zadowoleni, gdyż na mecie zajęli drugie miejsce wzawodnicy znów mogli zabrać się do pracy. Nie było im łatwo, ponieważ zawodnicy w innych samochodach prezentowali bardzo wysoki poziom. Byli wśród nich Tomasz Żerebecki z Maciejem Machelą w znanym wszystkim dobrze C2R2 MAX. Ta młoda załoga wyjątkowo dobrze radziła sobie z wąskimi i krętymi oesami Rajdu Rzeszowskiego i zajmowała w klasyfikacji CRTP trzecie miejsce. Na ostatnim oesie musieli jednak uznać przewagę konkurentów, ostatecznie ulegając kolegom z mocniejszego deesa tylko o 2,6 sekundy. Mimo to mogą być z siebie zadowoleni, gdyż na mecie zajęli drugie miejsce w klasie szóstej i piąte w grupie R. Nie mieli szczęścia zawodnicy z drugiego MAX-a, Tomek Gryc z Michałem Kuśnierzem. Już na prologu źle ocenili odległość do nawrotu, czego efektem było spóźnione hamowanie i poślizg zakończony uderzeniem w krawężnik. Mimo urwanego tylnego koła, ambitnie i zadziwiająco szybko przemieszczali się do mety, wzbudzając wśród licznie przybyłej publiczności aplauz i uznanie, tracąc tylko około 40 sekund. Serwis miał tylko 15 minut na naprawę poważnych uszkodzeń, ale ekipa HIGH-TEC z Krakowa, obsługująca ich samochód, dzielnie wywiązała się z trudnego zadania i nasza załoga mogła przystąpić do odrabiania strat. Niestety „nieszczęścia chodzą parami” i po przejechaniu trzech odcinków awarii uległ układ chłodzenia w ich samochodzie i o kontynuowaniu jazdy nie było mowy. Kolejna okazja do zdobycia punktów będzie w drugi weekend września, na rozgrywanym u naszych południowych sąsiadów Rajdzie Koszyc. Nieoficjalna klasyfikacja Citroën Racing Trophy Polska 2012 po Rajdzie Rzeszowskim: 1. Chmielewski/Gerber DS3R3 28 pkt 2. Kornicki/Hundla DS3R3 26 pkt 3. Raczkowski/Gwiazda DS3R3 11 pkt 4. Gryc/Kuśnierz C2R2MAX 6 pkt 5. Żerebecki/Machela C2R2MAX 5 pkt W Rajdowym Pucharze Polski, który był rozgrywany na Rajdzie Rzeszowskim drugiego dnia, mogliśmy podziwiać „koncertową” jazdę załóg spod znaku srebrnego szewrona. Po raz pierwszy całe podium zajęli zawodnicy, którzy postanowili zaufać marce Citroën! Po wielu mniej udanych startach, tym razem bezapelacyjnymi zwycięzcami zostali Sławomir Ogryzek i Zbyszek Cieślar w Citroënie C2R2 MAX. Prowadzili pewnie od początku i żadna z załóg nie mogła się do nich nawet zbliżyć. Pokazali, że kiedy wszystko idzie po ich myśli, są bardzo szybcy i skuteczni. Zajęli pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej, klasie 6-tej i oczywiście w Citroën Rally Challenge. Drugie miejsca wywalczyli zwycięzcy poprzedniej eliminacji – Tomasz Hupało i Rafał Fiołek na C2R2. Widać, że ta załoga nabiera doświadczenia z każdym kolejnym startem i powoli stają się głównymi kandydatami do końcowego zwycięstwa. Trzecią załogą na mecie byli Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski również w C2R2. Marek Mularczyk z Michałem Rogóżem tym razem na trzecim miejscu w Citroën Rally Challenge, 8-mym w generalce i piątym w klasie 6-tej. Następnym rajdem, w którym rywalizować będą zawodnicy Citroën Rally Challenge będzie Rajd Wisły w połowie września. Nieoficjalna klasyfikacja Citroën Rally Challenge po Rajdzie Rzeszowskim: 1. Hupało/Fiołek C2R2 34 pkt. 2. Mularczyk/Rogóż C2R2 30 pkt. 3. Ogryzek/Cieślar C2R2MAX 20 pkt. Źródło: CITROËN POLSKA
  8. kuczor23

    Tychy w niechlubnej czołówce

    http://www.kmtychy.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=322:tychy-w-niechlubnej-czoowce&catid=43:news&Itemid=53
×