Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'czasów' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 5 wyników

  1. Mercedes-AMG C 63 Coupé Najbardziej sportowa Klasa C wszech czasów Affalterbach. Oto kolejny przełomowy moment w historii marki Mercedes-AMG - najnowsza Klasa C 63 Coupé reprezentuje następny etap technologicznej i wizualnej odrębności. Daleko idące modyfikacje widoczne są tu już na pierwszy rzut oka: poszerzone nadkola, szerszy rozstaw kół i większe koła nadają Coupé muskularną prezencję, a jednocześnie zapewniają warunki dla osiągania wysokich przyspieszeń poprzecznych i wzdłużnych. C 63 Coupé napędza 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM), skonstruowany przez inżynierów Mercedes-AMG. W Affalterbach zaprojektowano również wyrafinowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, specjalnie zestrojony system wyboru profilu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu oraz aktywne poduszki silnika. Jako najczęściej wybierany model Mercedes-AMG, Klasa C stanowi podstawę sukcesu sportowej marki Mercedes-Benz. Udział wersji Coupé systematycznie rósł od chwili jej premiery w 2011 roku - a kulminacyjnym momentem tej kariery był debiut wariantu C 63 AMG Coupé Black Series. „Nowa Klasa C 63 Coupé ucieleśnia naszą koncepcję rozwoju: oferuje imponującą dynamikę jazdy i łączy ją z większą efektywnością paliwową” - mówi Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH. „Zmiany te podkreśla muskularny design Coupé. Nasi klienci mogą więc doświadczyć postępu każdym ze swoich zmysłów: widzieć go, słyszeć, czuć, no i oczywiście poprowadzić!”. Światowa premiera Mercedesa-AMG C 63 Coupé odbędzie się 15 września, w dniu inauguracji targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi w marcu 2016 roku. Fascynujący design wizualizuje niezrównane osiągi Mercedes-AMG C 63 Coupé fascynuje od pierwszego spojrzenia. Ma imponujące proporcje, a wyrazisty design zdecydowanie odróżnia go od modelu Mercedes-Benz - oba samochody dzielą jedynie te same drzwi, dach i pokrywę bagażnika. Mocarny, 8-cylindrowy silnik w połączeniu z szerszym rozstawem przednich i tylnych kół wymagały znacznego przeprojektowania przedniego pasa oraz poszerzenia nadkoli. Coupé w wydaniu AMG jest więc o 64 mm szersze z przodu i o 66 mm z tyłu - wszystko w imię lepszego trzymania się drogi. Większe nadkola mieszczą szersze ogumienie (do 255 mm na przedniej osi i do 285 mm na tylnej), przyczyniające się do poprawy dynamiki poprzecznej, zapewnienia lepszej trakcji oraz większej zwinności. Równocześnie, aby skutecznie przenieść i skompensować ekstremalne siły generowane w układzie napędowym i jezdnym, w kluczowych miejscach wzmocniono strukturę nadwozia. Model otrzymał też specjalną ramę tylnej osi. Dłuższą o 60 mm aluminiową pokrywę silnika zdobią dwa charakterystyczne wybrzuszenia, podkreślające muskularne oblicze nowego Coupé. Ekstremalnie szeroki przedni pas wyróżnia się także imponującymi wlotami powietrza i prowadnicami powietrza, które zapewniają odpowiedni „oddech” elementom układu chłodzenia. Nisko poprowadzona, przedzielona „podwójnym ostrzem” osłona chłodnicy w kształcie strzały optycznie obniża środek ciężkości samochodu. Typowy dla maszyn AMG przedni spojler w kształcie litery „A” pełni też funkcję deflektora powietrza dla trzech wlotów powietrza w zderzaku, a splitter pomaga w ograniczeniu zjawiska unoszenia przedniej osi. Także z profilu Coupé prezentuje się w unikalny sposób - ma duże koła z charakterystycznymi obręczami i specjalnie wyprofilowane progi. Zastosowanie całkiem nowych elementów karoserii zamiast dokładania spojlerów sprawia, że nie ma tu żadnych estetycznych kompromisów - każde połączenie i każdy kontur tworzą harmonijną całość. Widziany z tyłu, C 63 Coupé zwraca uwagę płynnie opadającą linią dachu oraz głębokim przetłoczeniem tylnego błotnika, którego rzeźbę podkreślają zmienne warunki oświetlenia. Nie zabrakło też istotnych detali: typowo dla aut sportowych, boczne lusterka zamontowano nie w rogach przednich szyb, ale na drzwiach. Tylny pas inspiracje czerpie z Klasy S Coupé, uzupełnia je jednak o elementy charakterystyczne dla świata wyścigów - masywny dyfuzor oraz pionowe otwory w zderzaku, poprawiające przepływ powietrza i aerodynamikę karoserii. Z dyfuzorem zintegrowano dwie podwójne, chromowane końcówki sportowego układu wydechowego AMG, a na klapie bagażnika pojawił subtelny spojler, który nie tylko wygląda elegancko, ale i znacznie zwiększa siłę docisku tylnej osi. Sportowe akcenty w parze z najwyższą jakością Starannie dobrane, wysokiej klasy materiały o przyjemnej w dotyku fakturze i precyzyjny montaż sprawiają, że w zakresie postrzegalnej jakości kabina C 63 Coupé reprezentuje standardy niespotykane nawet w pojazdach wyższych klas. Szereg typowych dla AMG elementów podkreśla jej sportowe dziedzictwo. Alternatywą dla standardowych, sportowych foteli obitych mieszanką skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA są siedzenia Performance - zamocowane niżej i z mocniejszym podparciem bocznym. Topowa wydajność C 63 Coupé zajmuje szczególną pozycję także pod względem silnika - to jedyny w klasie model zasilany widlastą „ósemką” biturbo. Mercedes-AMG spełnia w ten sposób życzenia tych, którzy oczekują połączenia emocjonującego, niepowtarzalnego dźwięku jednostki napędowej i niesłabnącej siły ciągu. Model zapewnia niezrównane osiągi: C 63 S Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a C 63 Coupé - w 4,0 s. Coupé jest tym samym ułamek szybsze od limuzyny - dzięki szerszym oponom i skróconym przełożeniom tylnej osi. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h (z dodatkowym pakietem - do 290 km/h). Silnik V8 biturbo blisko spokrewniony z sercem Mercedesa-AMG GT 4-litrowa jednostka V8 biturbo jest już stosowana w limuzynie i kombi C 63. W wersji z suchą miską olejową służy także do napędu modelu GT. Jej elementem charakterystycznym są turbosprężarki umieszczone między głowicami. Takie rozwiązanie ma szereg zalet, m.in. pozwala zachować kompaktowe wymiary konstrukcji, zapewnia optymalną reakcję na obciążenie i sprzyja obniżeniu zużycia paliwa. Układ wydechowy z aktywnymi klapami - zmienne brzmienie silnika Typowe, basowe brzmienie V-ósemki było jednym z głównych kryteriów rozwoju nowej jednostki. Dopasowano je specjalnie do charakteru Coupé. Model standardowo otrzymał specjalny układ wydechowy z automatycznie sterowanymi klapami - ich pozycja zależy od wybranego trybu AMG DYNAMIC SELECT, położenia pedału gazu i prędkości obrotowej silnika. Dźwięk silnika zmienia się od dyskretnego pomruku, dopasowanego do jazdy na długich dystansach, aż do głębokiego, agresywnego ryku. Z opcjonalnym wydechem Performance brzmienie można zmieniać także za naciśnięciem przycisku. Niezależnie od wybranego programu i warunków, układ spełnia wszystkie obowiązujące w Europie normy hałasu. Szybsza zmiana biegów: 7-stopnowa sportowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT Zamontowana w C 63 Coupé 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT imponuje sprawnością i zmiennym charakterem. Niezależnie od tego, czy pracuje w trybie automatycznym, czy też kierowca sam wybiera poszczególne biegi za pomocą manetek przy kierownicy, zmiany przełożeń w górę i w dół następują zauważalnie szybciej niż w poprzedniku. To zasługa jeszcze bardziej sportowego zestrojenia układu napędowego. Specjalnie opracowane zawieszenie - maksymalna dynamika jazdy Fascynującą zwinność i wysokie prędkości w zakrętach zapewnia C 63 Coupé również całkowicie przeprojektowane zawieszenie. Z przodu zastosowano oś czterowahaczową wraz ze spotykanymi w wyścigach hamulcami radialnymi. Z myślą o zwiększeniu przyspieszeń poprzecznych model otrzymał specjalne zwrotnice oraz szerzej rozstawione koła. Także tylna oś została zaprojektowana na nowo - wielowahaczowa konstrukcja o większej sztywności imponuje precyzyjnym prowadzeniem kół. Specjalna, zarezerwowana dla wersji AMG rama umożliwiła poszerzenie ich rozstawu. W porównaniu z sedanem powierzchnie styku łożysk kół zostały przesunięte o 25 mm na zewnątrz. Ponadto, zawieszenie Coupé ma sztywniejsze nastawy, nowe piasty i wyróżnia się większym negatywem. Seryjnie C 63 Coupé przemieszcza się na kołach z 10-ramiennymi obręczami w rozmiarze 9,0 x 18" (przód) i 10,5 x 18" (tył) oraz ogumieniem, odpowiednio, 255/40 R 18 (przód) i 285/35 R 18 (tył). W wersji C 63 S Coupé zastosowano 5-ramienne felgi 9,0 x 19" (przód) i 10,5 x 19" (tył) z oponami 255/35 R 19 (przód) i 285/30 R 19 (tył). Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aktywnym tłumieniem pozwala kierowcy wybrać jeden z trzech trybów pracy - od sztywnego, torowego zestrojenia do komfortowego ustawienia na dalekie trasy. Tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu: optymalna trakcja na torze By jeszcze bardziej wyśrubować poziom przyczepności i dynamiki jazdy, model C 63 Coupé został zaopatrzony w tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. szperę). W wersji „S” ma on dodatkowo elektroniczne sterowanie. Oba dyferencjały ograniczają w zakręcie poślizg wewnętrznego koła bez interwencji układu hamulcowego. To pozwala kierowcy na wcześniejsze przyspieszenie na wyjściu z łuku. Ponadto, samochód sprawniej rusza z miejsca i zachowuje się stabilniej podczas hamowania z wysokich prędkości. Kompletnie przeprojektowana tylna oś została specjalnie zaadaptowana na potrzeby wyższej dynamiki jazdy wersji Coupé. Największą zaletą elektronicznie sterowanej szpery w C 63 S Coupé jest większa czułość i precyzyjniejsza, szybsza kontrola - a w konsekwencji jeszcze wyższa granica przyczepności. Układ ESP ma trzy tryby działania: całkowicie aktywny, sportowy oraz nieaktywny i w pełni współpracuje z tylnym dyferencjałem w celu zapewnienia najwyższej dynamiki. Wybór trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT Kierowca ma bezpośredni wpływ na charakter C 63 Coupé - dzięki AMG DYNAMIC SELECT może wybrać jeden z czterech zróżnicowanych profili, od komfortowego i zorientowanego na ekonomiczną jazdę do wybitnie sportowego. Wystarczy sięgnąć ręką do sterownika po lewej stronie panelu dotykowego. Wariant C 63 S Coupé oferuje dodatkowo piąty, wyczynowy program Race. Tryb Individual pozwala na osobne ustawienia charakterystyki pracy poszczególnych układów. C 63 S Coupé standardowo z aktywnymi poduszkami silnika C 63 S Coupé - podobnie jak limuzyna i kombi - jako jedyny model w segmencie jest wyposażony w aktywne zawieszenie silnika. Rozwiązanie to w dalszym stopniu pomaga rozwiązać konflikt między komfortem a sportowymi osiągami. Dynamiczne poduszki na bieżąco dostosowują swoją sztywność do warunków jazdy i wymagań kierowcy. Ich łagodne zestrojenie poprawia komfort dzięki skuteczniejszej izolacji hałasów i wibracji, z kolei sztywniejsze nastawy zwiększają zwinność prowadzenia. Podczas dynamicznej jazdy poduszki same się usztywniają, gwarantując jeszcze precyzyjniejsze reakcje auta na polecenia kierowcy. Bezpieczeństwo najwyższego kalibru Coupé zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in.: asystenta monitorowania zmęczenia ATTENTION ASSIST oraz układ COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, który zapobiega kolizjom polegającym na uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu. Lista opcji obejmuje wiele innych systemów zwiększających zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo podróżujących oraz pozostałych uczestników ruchu. Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. SKODA Octavia RS: najszybsza seryjna Octavia wszech czasów › Prędkość maksymalna 248 km/h: nowa Octavia RS 2.0 TSI/162 kW przyspiesza w 6,8 sekundy od 0 do 100 km/h › Dwa silniki: większa moc przy mniejszym zużyciu paliwa i mniejszej emisji CO2 › Nowoczesny progresywny układ kierowniczy, funkcje i układy wspomagania bezpieczeństwa oraz komfortu › Seryjnie sportowe zawieszenie z wielowahaczową osią tylną i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS Mladá Boleslav/Genewa, marzec 2014 – wprowadzona na rynek w połowie 2013 roku nowa Octavia RS jest najszybszą seryjną Octavią wszech czasów – osiąga prędkość maksymalną 248 km/h. Trzecia generacja modelu RS oferuje w wersji limuzyny i kombi oszczędne silniki o dużej mocy, rasową stylistykę i nowoczesną technikę. Obie wersje modelowe zachwycają wszystkimi wyjątkowymi własnościami nowej Octavii: najwyższą funkcjonalnością, dużą ilością miejsca, najwyższym poziomem bezpieczeństwa, najnowocześniejszymi funkcjami i układami wspomagania oraz komfortu, a także najlepszym stosunkiem ceny do jakości. „Nowa ŠKODA Octavia RS jest dynamicznym, a zarazem bardzo przemyślanym, kompaktowym sportowcem. Zarówno jako limuzyna, jak i kombi, ustanawia nowe wzorce w swojej klasie i będzie kontynuować historię sukcesów modeli RS ŠKODY”, powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. Od startu rynkowego nowego „sportowca” ŠKODY sprzedano dotąd (do 31.01.2014) łącznie ponad 115.000 Octavii RS. Dwa silniki o większej mocy i mniejszym zużyciu paliwa Nową ŠKODĘ Octavię RS może napędzać dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 162 kW (220 KM) lub dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 135 kW (184 KM). W porównaniu z Octavią RS drugiej generacji nowe silniki mają wyraźnie większą moc przy zużyciu paliwa mniejszym nawet o 19 procent. Do obu silników do wyboru jest ręczna skrzynia biegów albo automatyczna z podwójnym sprzęgłem DSG – obie sześciostopniowe. Octavia RS z silnikiem benzynowym 2.0 TSI 162 kW (220 KM) rozpędza się w ciągu zaledwie 6,8 sekundy od 0 do 100 km/h. Mimo wyraźnie poprawionych osiągów nowy silnik benzynowy w połączeniu z ręczną skrzynią biegów jest oszczędniejszy o 17 procent, czyli o 1,3 l/100 km niż poprzedni model i zużywa średnio tylko 6,2 l benzyny na 100 km. Emisja CO2 została zmniejszona o 33 g i wynosi 142 g/km. Duża moc i małe zużycie paliwa charakteryzują także nowy silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 135 kW (184 KM). Octavia RS napędzana tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/w ciągu 8,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. W wersji limuzyny z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów średnio potrzebuje tylko 4,6 l oleju napędowego na 100 km i emituje 119 g CO2 na kilometr – poprawa o 19 procent. Nowa ŠKODA Octavia RS seryjnie ma zawieszenie sportowe obniżone o 15 mm. Precyzję prowadzenia zapewniają na przedniej osi kolumny MacPhersona z dolnymi wahaczami trójkątnymi. Z tyłu zastosowano oś wielowahaczową. Do wyposażenia seryjnego należy również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Dobre prowadzenie i dynamikę zapewnia także progresywny układ kierowniczy. Sportowy design: szyk i klasa na pierwszy rzut oka Nowa ŠKODA Octavia RS już na pierwszy rzut oka emanuje czystą emocją. Widok przodu robi wrażenie dzięki współgraniu charakterystycznej atrapy chłodnicy, wyrazistym wlotom powietrza o strukturze plastra miodu, dynamicznemu spoilerowi i reflektorom przeciwmgłowym w stylistyce RS oraz seryjnym bi-ksenonowym reflektorom głównym ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED. Charakterystyczną cechą w widoku bocznym jest zawieszenie nadwozia obniżone w porównaniu ze standardową Octavią oraz seryjnie na czerwono lakierowane zaciski hamulcowe. Tył jest zdominowany przez dużą, czarną wstawkę, która pełni rolę dyfuzora, umieszczony nad nią szeroki pasek lampki odblaskowej i trapezoidalne, chromowane końcówki rur wydechowych. Szczególnie sportowym akcentem ŠKODY Octavii RS są atrakcyjne felgi ze stopu metali lekkich. Styliści opracowali cztery sportowe wzory kół RS o rozmiarach 17-, 18- i 19-cali. We wnętrzu nowej ŠKODY Octavia RS dominuje sportowa czerń. Przednie drzwi mają nastrojowe podświetlenie wewnętrznych klamek. Dla kierowcy i pasażera do dyspozycji są specjalnego kształtu sportowe fotele w stylistyce RS. Seryjnie na pokładzie: sportowa trójramienna kierownica z perforowanej skóry. Skórą jest także obłożona gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt hamulca ręcznego. Listwy progowe i pedały są ze stali szlachetnej. Zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem Maxi DOT ma specjalne wzornictwo RS. Kierownica, dźwignia zmiany biegów, listwy progowe, fotele i dywaniki podłogowe noszą emblemat RS. Dużo miejsca, liczne rozwiązania „Simply Clever”, najwyższy poziom bezpieczeństwa Oprócz sportowych cech nowa ŠKODA Octavia RS ma wszystkie wyjątkowe atrybuty nowej Octavii. Należą do nich zwłaszcza duża ilość miejsca i liczne rozwiązania „Simply Clever”. Żaden inny sportowy kompakt nie oferuje wnętrza o większej długości niż 1.782 mm, więcej miejsca na nogi (73 mm) i więcej przestrzeni w linii głowy z tyłu (980 mm). Bagażnik przedstawia kolejną najlepszą wartość w klasie: pojemność w limuzynie RS wynosi 590 litrów, a w Octavii Combi RS nawet 610 litrów. Nowa ŠKODA Octavia RS przekonuje wysokim poziomem bezpieczeństwa. Do funkcji i układów bezpieczeństwa czynnego należą: funkcja kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem, Front Assistant, asystent pasa ruchu, Lane Assistant, hamulec antykolizyjny, Multicollision Brake, który automatycznie włącza się podczas wypadku, ochrona jadących dla kierowcy i pasażera, Crew Protect Assistant oraz funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, Driver Activity Assistant. W razie wypadku obszerny pakiet elementów bezpieczeństwa biernego zapewnia najlepszą możliwą ochronę jadących. Pasażerów chroni także do dziewięciu poduszek bezpieczeństwa łącznie z poduszką kolanową kierowcy (seryjna w krajach UE) i opcjonalnymi bocznymi poduszkami bezpieczeństwa z tyłu. Nowoczesne układy komfortu W zakresie komfortu niemal żadne życzenia nie pozostają otwarte. Nowa ŠKODA Octavia RS ma m.in. opcjonalny aktywny tempomat, Adaptive Cruise Assistant. Funkcja automatycznego włączania świateł, w tym także świateł drogowych, Intelligent Light Assistant, poprawia komfort i bezpieczeństwo. Wspomaganie parkowania, Automatic Parking Assistant, ułatwia zaparkowanie i wyjechanie z miejsca postoju. Rozpoznawanie znaków drogowych w pakiecie „Traveller Assistant” wyświetla znaki drogowe. Na życzenie nowa Octavia RS może być wyposażona także w układ bezkluczykowego dostępu do samochodu, KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System) oraz w elektryczny dach panoramiczny. Nowa ŠKODA Octavia RS oferuje cały szereg radioodbiorników i nawigacji samochodowych, które pełnią rolę urządzeń multimedialno-informacyjnych. Seryjnie montowane jest radio Bolero. Na życzenie dostępne są inne radioodbiorniki i nawigacje. Czystą przyjemność dla uszu oferuje zestaw dźwiękowy CANTON. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Nowa SKODA Octavia RS: najszybsza Octavia wszech czasów › Czysta emocja: nowa SKODA Octavia RS –doskonałe połączenie sportowego charakteru, przestronności i funkcjonalności › Maksymalna prędkość 248 km/h: nowa Octavia RS 2,0 TSI/162 kW przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,8 sekundy › Dwa nowe silniki: większa moc przy mniejszym zużyciu paliwa i mniejszej emisji spalin › Innowacyjne układy: progresywny układ kierowniczy, układy wspomagania bezpieczeństwa i komfortu › Seryjnie: zawieszenie sportowe z wielowahaczową osią tylną i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS › Pełen siły wygląd, sportowe wnętrze i specjalne sportowe brzmienie, pięć atrakcyjnych wzorów aluminiowych obręczy kół › Wprowadzenie na rynki Octavii RS i Octavii kombi RS od lipca 2013 Mladá Boleslav/Goodwood, lipiec 2013 – z nową Octavią RS czeski producent samochodów ŠKODA kontynuuje swoją ofensywę modelową. Nowy RS jest najszybszą seryjną Octavią wszystkich czasów – osiąga prędkość maksymalną 248 km/h. Sprzedaż trzeciej generacji RS-a w wersjach sedan i kombi rozpoczyna się w lipcu. Obie wersje modelowe mają oszczędne silniki dużej mocy, rasową stylistykę i nowoczesną technikę. Do tego najnowsze modele RS oferują wszystkie znakomite właściwości nowej ŠKODY Octavii: najlepszą funkcjonalność, dużo miejsca, najwyższe bezpieczeństwo, najnowocześniejsze funkcje i układy wspomagania w zakresie bezpieczeństwa i komfortu oraz najlepszy stosunek ceny do jakości. „Nowa ŠKODA Octavia RS jest dynamicznym a zarazem pełnym ciekawych rozwiązań sportowym kompaktem. Zarówno jako sedan jak i kombi ustanawia nowe wzorce w swojej klasie i z pewnością będzie kontynuatorem historii sukcesów modeli RS ŠKODY.” – mówi Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. Trzecia generacja Octavii RS jest sportowym i zarazem nadzwyczaj praktycznym autem. Jako najszybsza seryjna Octavia wszystkich czasów nowy RS jest szczytowym modelem rodziny Octavii i koronuje 112-letnią historię sportu motoryzacyjnego. „Przy tym nowa Octavia RS oferuje wszystkie znakomite właściwości modelu seryjnego: dużą ilość miejsca, świetną funkcjonalność, jakość, precyzję wykończenia, nowoczesne funkcje i układy wspomagania bezpieczeństwa i komfortu, małe zużycie paliwa, dynamiczną stylistykę i najlepszy stosunek ceny do jakości” dodaje Vahland. Od zawsze ŠKODA Octavia oznacza „trochę więcej auta”. Tej tradycji odpowiada także nowa Octavia RS. „Mamy tu auto, któremu nie trzeba szczędzić pochwał: jest najszybszą a zarazem najoszczędniejszą, największą, najobszerniejszą, najbezpieczniejszą, najciekawiej wyposażoną i najbardziej komfortową Octavią RS, jaką kiedykolwiek oferowano. Nowa Octavia RS jednoczy moc, technikę i wartości użytkowe i jest znakomitym samochodem do codziennego użytku i od święta”, mówi dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. rozwoju technicznego. Nowe silniki o większej mocy i mniejszym zużyciu paliwa Pod maską nowej ŠKODY Octavii RS pracuje albo dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 162 kW (220 KM), albo dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 135 kW (184 KM). W porównaniu z Octavią RS drugiej generacji nowe silniki mają do dziesięciu procent lepsze osiągi przy mniejszym nawet o 19 procent zużyciu paliwa. Start-Stop i odzysk energii hamowania należą do wyposażenia seryjnego. Oba silniki mogą współpracować bądź z ręczną skrzynią biegów, bądź z automatyczną DSG z podwójnym sprzęgłem – w obu przypadkach sześciostopniową. Octavia RS z silnikiem benzynowym 2,0 TSI o mocy 162 kW (220 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,8 sekundy. Nowej generacji model w wersji sedan z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów jest tym samym szybszy o 0,4 sekundy od poprzednika. Prędkość maksymalna 248 km/h jest o sześć kilometrów na godzinę większa niż Octavii RS drugiej generacji. Mimo wyraźnie lepszych osiągów nowy silnik benzynowy w połączeniu z ręczną skrzynią biegów jest o 17 procent, czyli o 1,3 l/100 km oszczędniejszy niż poprzedni model. Nowa Octavia RS w cyklu łączonym zużywa zaledwie 6,2 l benzyny na 100 km. Emisja CO2 jest mniejsza o 33 g i wynosi 142 g/km. Także nowy silnik wysokoprężny 2,0 TDI/135 kW (184 KM) cechuje duża moc i małe zużycie paliwa. Octavia RS z takim silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 8,1 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. W wersji sedan z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów w cyklu łączonym na 100 km zużywa tylko 4,6 l oleju napędowego na 100 km i emituje 119 g CO2 na kilomtr – poprawa o 19 procent. Seryjnie sportowe zawieszenie, progresywny układ kierowniczy i blokada mechanizmu różnicowego XDS Nowa ŠKODA Octavia RS seryjnie ma sportowe zawieszenie. Nadwozie wersji sedan w porównaniu ze standardową Octavią jest zawieszone o 12 mm niżej, nadwozie Octavii kombi RS – nawet o 13 mm niżej. Precyzję prowadzenia zapewnia przednia oś z kolumnami MacPhersona i dolnymi wahaczami trójkątnymi. W tylnej osi zastosowano nowo opracowane zawieszenie wielowahaczowe. Do zakresu wyposażenia standardowego należy także funkcja elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS będąca rozszerzeniem układu stabilizacji toru jazdy ESC. Funkcja ta polepsza prowadzenie samochodu i zmniejsza skłonność do podsterowności przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Dzięki XDS samochód może bardziej dynamicznie, szybciej i dokładniej „brać” zakręty. Lepsze prowadzenie i większą dynamikę Octavii RS trzeciej generacji zapewnia także nowy progresywny układ kierowniczy. Dzięki temu rozwiązaniu kierowcy wystarczają mniejsze ruchy kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu. Oznacza to mniej przekładania rąk przy pokonywaniu ciasnych zakrętów. Jest to możliwe dzięki nowemu układowi kierowniczemu z progresywną przekładnią kierowniczą. Sportowa prezencja: klasa i rasowy wygląd na pierwszy rzut oka Nowa ŠKODA Octavia RS już na pierwszy rzut oka budzi emocje. Czy jako sedan, czy kombi Octavia RS ma sportowe geny – bez żadnej przesady. Wystarczy tylko spojrzeć: to nowa, sportowa Octavia RS. Widok przodu prezentuje udane połączenie charakterystycznej atrapy chłodnicy, dużych otworów wlotu powietrza z maskownicą o strukturze plastra miodu, nowego przedniego spoilera, reflektorów przeciwmgłowych w stylistyce RS oraz nowych, teraz seryjnych reflektorów biksenonowych ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED. Plakietka RS w atrapie chłodnicy stanowi oficjalne przypieczętowanie sportowego charakteru auta. W widoku boku zauważalne jest obniżone zawieszenie nadwozia w porównaniu ze standardową Octavią. Nowy model z porównaniu z Octavią RS drugiej generacji ma wyraźnie większą długość i szerokość. Nowa Octavia RS jest dłuższa (sedan o 88 mm, kombi o 86 mm) i o 45 mm szersza niż poprzedni model. Jednocześnie rozstaw osi wzrósł o 102 mm. Podkreśla to pełen siły wygląd samochodu, podobnie jak skrócony przedni zwis. Silne wrażenia zapewniają seryjnie lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, pełne siły proporcje, linia bocznego przetłoczenia biegnąca wysoko pod oknami oraz ostre i precyzyjne krawędzie. Szczególnie sportowym akcentem ŠKODY Octavii RS są nowe koła ze stopu metali lekkich. Styliści zaprojektowali od razu cztery rasowe wzory obręczy kół o średnicy 17, 18 i 19 cali. Koła te robią wrażenie lakierowaniem w dwóch kolorach, wyrazistym wzornictwem, optyczną lekkością, ostrymi krawędziami i precyzyjnym wykończeniem aż do ostatniego szczegółu. Seryjnie nowa Octavia RS ma zamontowane srebrzyste 17-calowe koła ze stopu metali lekkich „Dorado” z oponami o rozmiarze 225/45. Opcjonalnie dostępne są dwa wzory 18-calowych kół ze stopu metali lekkich o nazwie „Gemini” i „Pictoris” z oponami 225/40. Koła „Gemini” można wybrać w dwóch kolorach: srebrnym lub czarnym-antracytowym. Dla amatorów szczególnie sportowych obręczy kół ŠKODA oferuje do Octavii RS akcesoryjne 19-calowe koła ze stopu metali lekkich „Xtrem” w kolorze czarnym. Tył Octavii RS sedan jak i kombi jest zdominowany u dołu przez dużą, czarną wstawkę i umieszczonym nad nią długim paskiem lampki odblaskowej. Oba elementy są tak samo charakterystycznymi czynnikami stylistyki nowej Octavii RS jak i szerokie, trapezoidalne chromowane końcówki rury wydechowej. Do tego dochodzą lampy tylne teraz seryjnie ze światłami LED w typowym dla marki układzie w kształcie litery C. Spoiler w wersji sedan znajduje się na pokrywie bagażnika, w kombi RS – przy krawędzi dachu. We wnętrzu nowej ŠKODY Octavii RS dominuje sportowa czerń. Nowością jest dyskretne podświetlenie wewnętrznej klamki przednich drzwi. Dla kierowcy i pasażera do dyspozycji są nowo opracowane sportowe fotele we wzornictwie RS – do wyboru z obiciem z kombinacji materiału i skóry lub całe ze skóry – ozdobione czerwonymi lub szarymi wstawkami i dekoracyjnymi szwami. Seryjnie na pokładzie: sportowa 3-ramienna kierownica obszyta perforowaną skórą. Tak samo skórą są obszyte gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego. Listwy progowe i pedały są wykonane ze stali szlachetnej. Zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem Maxi DOT ma własne wzornictwo RS. Kierownica, dźwignia zmiany biegów, listwy progowe, siedzenia i maty podłogowe mają symbol RS. Dużo miejsca, liczne elementy Simply Clever Nowa ŠKODA Octavia RS, oprócz sportowych cech, ma jako sedan jak i kombi wszystkie wyjątkowe właściwości charakteryzujące nową Octavię. Należą do nich duża ilość miejsca i liczne rozwiązania „Simply Clever” – wszystko w znanej jakości ŠKODY. Najlepsze wartości w zakresie przestronności ŠKODY Octavii RS: przy długości 1.782 mm żaden inny kompaktowy sportowiec nie oferuje dłuższego wnętrza, więcej miejsca na wysokości kolan (73 mm) i więcej miejsca nad głową z tyłu (980 mm). Także bagażnik prezentuje kolejną najlepszą wartość w swojej klasie: pojemność bagażnika sedana RS wzrosła o pięć litrów do 590 litrów, w kombi RS wynosi ona nawet 610 litrów. Do tego w nowej Octavii RS dochodzi cały szereg przemyślanych rozwiązań „Simply Clever”. W Octavii RS sedan, zależnie od wersji wyposażenia, seryjnie lub opcjonalnie dostępne są następujące elementy wyposażenia: za pomocą zginanego ogranicznika-elementu Cargo w bagażniku można pewnie na podłodze unieruchomić przedmioty. Pierwszy raz w Octavii RS w bagażniku występuje dwustronna mata podłogowa. Odporna na zabrudzenie strona jest idealna do przewożenia zabłoconych butów narciarskich lub do wędrówki. Łatwo dostępna skrobaczka do lodu jest umieszczona na pokrywie wlewu paliwa, pod fotelem kierowcy znajduje się kieszeń na kamizelkę odblaskową. W schowku w drzwiach znaleźć można pojemnik na odpadki. Uchwyt na multimedia oferuje miejsce na iPod, telefon komórkowy itp. Kolejne schowki, uchwyty i haczyki służą do utrzymania porządku w kabinie i w bagażniku nowej Octavii RS – tylko jako przykład służyć może duży schowek na okulary w przedniej części podsufitki. Ponadto na pokładzie: zabezpieczenie przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa i w sedanie półka bagażnika, którą można schować za oparciem kanapy. Nowa Octavia kombi RS ma w komorze bagażnika opcjonalną przestawną podłogę. Za pomocą przestawnej pośredniej podłogi można podzielić przestrzeń bagażnika na różne wysokości i przedziały – dzięki temu powstają różnorodne możliwości transportowe. Nowością jest schowek na płaszcz pod półką bagażnika w kombi. Jest w nim miejsce na przedmioty, które inaczej walałyby się po całej komorze bagażnika. Roletę bagażnika można schować pod przestawną podłogą. Jest tam miejsce także na opcjonalne poprzeczki bagażnika dachowego, gdy nie są używane. Oparcie kanapy można złożyć w stosunku 60:40 także od strony bagażnika. Opcjonalna siatka dzieląca zapobiega przedostawaniu się przewożonych przedmiotów do przodu. Siatkę tę można umieszczać także gdy jest złożone oparcie kanapy. Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie Nowa ŠKODA Octavia RS przekonuje wysokim poziomem bezpieczeństwa. Do nowo opracowanych elementów bezpieczeństwa czynnego należy kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania – Front Assistant, asystent pasa ruchu – Lane Assistant, hamulec antykolizyjny, który automatycznie włącza hamulce w razie wypadku, aktywna ochrona jadących – Crew Protect Assistant – chroniąca jadących w sytuacji zagrożenia wypadkiem oraz funkcja rozpoznawania zmęczenia kierowcy – Driver Activity Assistant. Funkcje te pomagają w unikaniu wypadku lub zmniejszają skutki dla jadących samochodem i innych uczestników ruchu drogowego. W razie wypadku obszerny pakiet elementów bezpieczeństwa biernego zapewnia najlepszą możliwą ochronę kierowcy i pasażerów. Do reaktywnej ochrony przed obrażeniami służy do dziewięciu poduszek bezpieczeństwa współdziałających z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Po raz pierwszy w ŠKODZIE Octavii RS występuje kolanowa poduszka bezpieczeństwa (seryjna w krajach UE) i opcjonalne boczne poduszki bezpieczeństwa z tyłu. Oprócz tego precyzyjne zawieszenie sportowe, duży rozstaw osi i sztywne i lekkie nadwozie zapewniają nadzwyczaj stabilne właściwości jezdne najmłodszego modelu ŠKODY. Nowoczesne układy komfortu W zakresie komfortu niemal żadne życzenie nie pozostają niespełnione – dzięki licznym elektronicznym układom komfortu. Nowa ŠKODA Octavia RS ma na życzenie aktywny tempomat z automatyczną regulacją odstępu – Adaptive Cruise Assistant, który utrzymuje zadany odstęp od poprzedzającego pojazdu. Nowa funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł – Intelligent Light Assistant – umożliwia automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych, polepszając tym samym komfort i bezpieczeństwo w ruchu drogowych. Wspomaganie parkowania – Automatic Parking Assistant – pomaga w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkowania nową Octavią RS – w kierunku wzdłużnym jak i poprzecznym. Funkcja rozpoznawania i wyświetlania znaków drogowych w pakiecie „Traveller Assistant” wyświetla znaki drogowe. Do tego nowa Octavia RS jest wyposażona w układ bezkluczykowego dostępu do samochodu i uruchamiania silnika KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Dostępny jest także elektryczny otwierany dach panoramiczny. Nowa ŠKODA Octavia RS zachwyca całkowicie nowo opracowaną generacją radioodbiorników i nawigacji będących zarazem urządzeniami multimedialno-informacyjnymi. Seryjnie najmłodszy model marki jest wyposażony w radio Swing z napędem CD i monochromatycznym wyświetlaczem TFT współpracujące z czterema głośnikami z przodu i z tyłu. Swing, oprócz podstawowych funkcji radia, ma napęd CD, gniazdo na kartę pamięci SD oraz przyłącze USB i AUX-In, za pomocą którego można podłączyć odtwarzacz MP3. Na życzenie do nowej Octavii RS są dostępne kolejne radia i nawigacje. W urządzeniach wyższej klasy występuje dotykowy ekran z czujnikiem zbliżeniowym o przekątnej do 8 cali. Świetną jakość dźwięku oferuje nowy, specjalnie dobrany do właściwości kabiny zestaw dźwiękowy CANTON. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. TrakerSiwy

    Volvo FH16 660

    Dam parę fotek z dawnych czasów Volvo FH16 660 RICO KOMENTUJCIE
  5. a wiec tak pierwsza praca od niepamietnych czasów... (jest to dokładnie druga praca) oceniac
×