Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'consumer' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 8 wyników

  1. Audi na Consumer Electronics Show 2015 Audi słucha Z toru wyścigowego na drogę publiczną – autonomiczna jazda Nowa architektura kokpitu w Audi Q7 Ingolstadt/Las Vegas, 8 stycznia 2015 r. Czterordzeniowy procesor przeprowadzający osiem miliardów operacji obliczeniowych na sekundę. Wirtualny prędkościomierz ze wskaźnikiem odnawiającym swe położenie 60 razy na sekundę, by oddać płynność jego ruchów. Dźwięk w formacie 3D podobny do dźwięku w sali koncertowej i zdający się dochodzić z każdego miejsca, tablet Audi w roli centrali multimedialnej i prosta, bezprzewodowa komunikacja między urządzeniami mobilnymi pasażerów a pojazdem pokazują – tak zróżnicowana jest przyszłość motoryzacji według Audi. Wszystko najwyższej jakości. Zdalne parkowanie i innowacyjny sposób ładowania Audi wireless charging (AWC) torują drogę mobilności elektrycznej. Laserowe reflektory o zasięgu kilkuset metrów i samochód, który bez kierowcy pokonuje tor wyścigowy w Hockenheim z prędkością 240 km/h. Na wszystkich polach dotyczących działania systemów elektronicznych i elektrycznych, cztery pierścienie zajmują czołowe pozycje. Podczas wystawy CES w Las Vegas, najważniejszych na świecie targach elektroniki, Audi prezentuje całą paletę nowoczesnych rozwiązań technicznych. Już dziś, dla wielu klientów samochód jest czymś więcej niż tylko środkiem lokomocji – jest mobilnym narzędziem pracy – „mobile device“. Audi intensywnie pracuje nad dalszą rozbudową wirtualnej sieci łączącej pojazdy tej marki. Na targach CES, koncern prezentuje innowacyjne rozwiązania dotyczące samochodowych zegarów i wyświetlaczy, infotainmentu, connectivity, systemów oświetlających drogę, systemów wsparcia kierowcy i autonomicznej jazdy. Sprzęt i oprogramowanie Audi są elastyczne i inteligentne, a ich obsługa intuicyjna i komfortowa. W nowym Audi TT i w nowym Audi Q7 kierowca, używając funkcji sterowania głosowego, wydaje jedynie krótkie polecenie, na przykład: „zawieź mnie do najbliższej włoskiej restauracji“, i nawigacja pokaże mu odpowiednią trasę. Pole dotykowe systemu MMI all-in-touch tego dużego SUV-a, pozwala prowadzącemu przewijać listy i powiększać obrazy niczym na ekranie smartphona. Każde wprowadzone polecenie jest dodatkowo potwierdzane sygnałem odczuwalnym pod palcami. Audi connect, będące zbiorem sieciowych aplikacji, również oferuje szereg nowości. W nowym Audi Q7, kierowca za pomocą swego smartfona może się połączyć z oprogramowaniem Apple Car Play i Android Auto, ma dostęp do świata muzyki Napster i Aupeo!, może też online aktualizować mapę nawigacji. W Audi TT (standardowo) i w Audi Q7 (opcjonalnie), wszystkie wskaźniki i zegary wyświetlane są na Audi virtual cockpit – cyfrowej tablicy rozdzielczej fascynującej złożonymi grafikami, animacjami 3D oraz dużymi możliwościami indywidualizacji. Systemy wsparcia kierowcy w nowym Audi Q7 to kolejny innowacyjny rozdział otwarty przez koncern z Ingolstadt. Rozwiązania takie jak asystent wydajności i adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control wraz z asystentem korków, już teraz wyznaczają drogę, której ukoronowaniem jest autonomiczna jazda. Ile emocji może ona dostarczać, udowodniło Audi RS 7 piloted driving concept, gdy bez kierowcy, z maksymalną prędkością rzędu 240 km/h, pokonało pętlę Grand Prix wyścigowego toru Hockenheim. To niezaprzeczalnie najbardziej sportowy na świecie samochód, który opanował sztukę autonomicznej jazdy. Przy okazji otwarcia CES 2015, testowe Audi A7 piloted driving concept pokonało bez pomocy kierowcy trasę ze Stanford w Silicon Valley do Las Vegas. Dane dostarczane podczas jazdy przez czujniki można przenieść online do chmury, tam opracować i z powrotem wysłać do samochodu. W ten sposób, pojazd stale zyskuje większą wiedzę i większe umiejętności – stając się samochodem inteligentnym i uczącym się. Dopełnieniem prezentacji Audi w Las Vegas są cztery niezwykłe samochody: seryjne modele TT Roadster, RS 7 Sportback i R8 LMX oraz przygotowany specjalnie na CES pojazd studyjny Audi prologue piloted driving. Streszczenie Audi na Consumer Electronics Show 2015 „Kolejny rozdział" – „Next Chapter“ – to motto przyświecające prezentacji Audi na odbywających się od 6 do 9 stycznia 2015 r. w Las Vegas targach Consumer Electronics Show (CES). Podczas tych najważniejszych na świecie targów poświęconych elektronice, Audi przedstawia aktualne rozwiązania techniczne i projekty przyszłości. Prezentacja Audi na CES skupia się wokół komunikacji pojazdu z otoczeniem. Jej centralnymi punktami są: autonomiczna jazda, nowe rozwiązania z zakresu Audi connect, nowe elementy infotainment, nowe koncepcje wyświetlaczy i wskaźników, a także nowatorskie rozwiązania dotyczące oświetlenia. Ozdobami stoiska są: studyjne Audi prologue piloted driving z napędem hybrydowym oraz model wnętrza nowego Audi Q7, którego światowa premiera odbędzie się na targach w Detroit. „Cyfryzacja i osieciowanie to najważniejsze współcześnie trendy“ – objaśnia prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Samochód staje się coraz bardziej mobilnym narzędziem pracy - mobile device - na czterech kółkach. Connectivity jest kluczem do przyszłości i zasadniczą dziedziną naszych prac badawczo rozwojowych. Podkreślić należy, że już od wielu lat jesteśmy rynkowym pionierem pod względem samochodowej elektroniki.” Zapewniające najwyższej jakości komfort: systemy wsparcia kierowcy i autonomiczna jazda Systemy wsparcia kierowcy sprawiają, że jazda jest jeszcze bardziej przyjemna, bardziej bezpieczna i bardziej efektywna. Są one dostępne w prawie wszystkich seriach modelowych Audi. W nowym Audi Q7, które pojawi się na rynku w roku 2015, zadebiutują pionierskie rozwiązania takie jak: asystent wydajności, asystent jazdy z przyczepą i adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z asystentem korków. Kolejnym milowym krokiem Audi będzie autonomiczna jazda, przewidziana do wdrożenia jeszcze w tej dekadzie. System taki, jeśli zażyczy sobie tego kierowca i w określonych sytuacjach, przejmie kontrolę nad pojazdem. Audi od lat wyznacza trendy w tej dziedzinie. Ile emocji może dostarczać autonomiczna jazda, Audi RS 7 piloted driving concept udowodniło w październiku 2014, gdy bez kierowcy, z maksymalną prędkością rzędu 240 km/h, pokonało pętlę Grand Prix wyścigowego toru Hockenheim. To niezaprzeczalnie najbardziej sportowy na świecie samochód, który opanował sztukę autonomicznej jazdy. Już w latach ubiegłych, na targach CES, Audi prezentowało własne rozwiązania dotyczące zdalnego parkowania i jazdy w korkach. Na tegorocznej edycji imprezy, producent uczynił następny krok: Audi A7 piloted driving concept, wyposażone w szereg czujników stosowanych w pojazdach produkcji seryjnej lub bardzo do nich podobnych technicznie, pokonało trasę ze Stanford w Silicon Valley przez Bakersfield do Las Vegas. Przewaga, jaką w dziedzinie autonomicznej jazdy posiada Audi, jest głównie zasługą sterującego urządzenia przetwarzającego dane pozyskiwane z czujników i tworzącego szczegółowy obraz otoczenia pojazdu. Dzięki superszybkiemu połączeniu online Audi connect, dane te są przesyłane do oprogramowania w chmurze. Tutaj są przetwarzane z wykorzystaniem algorytmów Machine Learning i sztucznej inteligencji, a następnie wysyłane z powrotem do pojazdu. W ten sposób, samochód podczas jazdy stale się uczy, nieustannie doskonaląc swój styl jazdy w złożonych sytuacjach. Równocześnie, dzięki temu, że wiedza ta jest przechowywana, korzystać z niej mogą także inni użytkownicy. Daleka perspektywa: innowacje świetlne Audi Audi od wielu lat jest liderem w dziedzinie samochodowego oświetlenia. Najważniejsze opracowane w Ingolstadt rozwiązania techniczne z tej dziedziny, dostępne już w niektórych seriach modelowych, to reflektory diodowe Matrix LED, inteligentnie i elastycznie oświetlające drogę oraz kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Inną światową nowością są laserowe światła drogowe montowane w ekskluzywnym, limitowanym modelu R8 LMX. Podczas CES, cztery pierścienie prezentują kolejny stopień rozwoju techniki oświetlenia czyli Audi Matrix Laser – reflektory laserowe wysokiej rozdzielczości, precyzyjnie oświetlające całą drogę. Kolejne innowacyjne rozwiązanie to „reflektory konstrukcyjne”. Rzucają one dwa wyraziste, jasne snopy światła na jezdnię i wizualizują w ten sposób szerokość pojazdu. Atrakcyjne i intuicyjne: wyświetlacze i wskaźniki w modelach TT i Q7 Prosta, intuicyjna obsługa to jedna z mocnych stron Audi. W nowych modelach TT i Q7 pokazywanych na CES, koncern prezentuje najnowsze pomysły techniczne dotyczące pokładowych wskaźników i wyświetlaczy. Niewątpliwie najwyższym jak dotąd stopniem ich rozwoju jest Audi virtual cockpit. Ta w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza z monitorem o przekątnej 12,3 cala, pokazuje wszystkie niezbędne kierowcy informacje w postaci doskonałych grafik 3D. Widok i ułożenie wskaźników mogą się tu zmieniać. Audi virtual cockpit bazuje na szybkim procesorze graficznym T 30, dostarczanym przez kooperanta Audi, firmę NVIDIA. Również w dziedzinie obsługi pokładowej Audi prezentuje zupełnie nowe rozwiązania. Audi TT i nowe Audi Q7 wyposażono w terminal MMI, którego struktura kieruje się całkowicie nową logiką, identyczną z logiką smartfona, gdzie pozioma hierarchia zastąpiła rozgałęzione drzewka menu. Cztery elementy: tradycyjne pokrętło, wielofunkcyjna kierownica, sterowanie naturalnym głosem ludzkim przetwarzające także wyrażenia potoczne oraz pole dotykowe, służące do wprowadzania znaków i złożonych gestów, służą do sterowania wieloma funkcjami, w tym telefonem, radiem, mediami i nawigacją. W Audi TT pole dotykowe umieszczono na pokrętle, a w Audi Q7 jest to osobna powierzchnia, tzw. MMI allintouch. Każde wprowadzone polecenie jest dodatkowo potwierdzane sygnałem odczuwalnym pod palcami. Pełne osieciowanie: Audi connect Audi connect to zindywidualizowane usługi i aplikacje umożliwiające skomunikowanie samochodu z kierowcą, internetem, infrastrukturą i z innymi pojazdami. Również na tym polu Audi nieustannie powiększa swą przewagę. Centralny komputer Audi connect, łączy samochód z internetem wykorzystując szybki standard transmisji danych LTE. Dzięki zintegrowanemu punktowi dostępu Hotspot (WLAN), pasażerowie mogą korzystać w samochodzie ze swych urządzeń przenośnych, a kierowca, z dopasowanych do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect. Nowością jest możliwość streamingu z dostępem do portali muzycznych Napster i Aupeo!, a także aktualizacja online mapy nawigacji. W nowym Audi Q7 pojawią się kolejne usługi, w tym Audi smartphone interface. Zależnie od tego, czy klient ma telefon komórkowy z systemem IOS czy z systemem Android, na monitorze MMI wyświetlą są platformy Apple Car Play lub Android Auto. Główna zaleta tej oferty to olbrzymi wybór utworów muzycznych. Ponadto obie platformy oferują funkcję nawigacji, przesyłania wiadomości czy przypominania o zadaniach. W portfolio Audi connect dużą rolę odgrywają także przyszłościowe rozwiązania spod znaku car-to-X. Mogą one dla przykładu służyć do komunikacji samochodu Audi ze światłami sygnalizacji ulicznej, by poruszanie po mieście uczynić szybszym i bardziej wydajnym. Inne rozwiązanie umożliwia bezgotówkowe uiszczanie opłat na parkingach oraz w parkometrach, a kolejne – rozpoznawanie ograniczeń prędkości i niebezpiecznych punktów oraz przekazywanie odpowiednich informacji innym samochodom. Kolejną nowością na targach CES jest Audi mobile key. To rozwiązanie, w którym smartfon lub zegarek smartwatch, a nie tradycyjny kluczyk, otwierają samochód. W tym celu wykorzystują komunikację bliskiego zasięgu Near Field Communication (NFC), która funkcjonuje także przy wyczerpanej baterii danego urządzenia. Powered by NVIDIA: infotainment Na targach CES cztery pierścienie prezentują również szereg atrakcyjnych nowości z dziedziny infotainment. Jedną z nich, montowaną w nowym modelu Q7, jest Audi phone box. Dzięki niemu można teraz indukcyjnie ładować przystosowane do tego telefony komórkowe, zgodnie ze standardem Qi. Nowością jest także dźwięk 3D. W nowym Audi Q7, sprzęt nagłaśniający premium marek Bose i Bang & Olufsen posiada dodatkowe głośniki, dające wrażenie wysokości pomieszczenia. Za pomocą skomplikowanego algorytmu, z tradycyjnych nagrań stereo lub w formacie 5.1, wydzielane są informacje o trzecim wymiarze, a następnie odpowiednio przygotowywane do odtworzenia przez głośniki. Dzięki Modułowemu Systemowi Infotainment, Audi wyznacza nowe standardy w tej dziedzinie. Rewolucyjna wręcz architektura elektroniki sprawia, że postęp i zmiany są tu tak szybkie, niczym w powszechnie dostępnej elektronice domowej i osobistej. Modułowy System Infotainment (MIB) zadebiutował w roku 2012, w Audi A3. Jego sercem był wtedy procesor graficzny T 20 produkcji firmy NVIDIA. Niespełna półtora roku później, w Audi TT oraz w nowym Audi A6 i A7 Sportback, pojawił się MIB kolejnej generacji. Również tutaj kluczową rolę odgrywa procesor marki NVIDIA. T 30 to procesor czterordzeniowy, współpracujący z trójwymiarowym programem graficznym firmy Rightware i umożliwiający uzyskanie wysokiej jakości grafik równocześnie na dwóch monitorach. Dzięki modułowej budowie, MIB może być stale aktualizowany o atrakcyjne nowości z dziedziny elektroniki konsumenckiej. Procesor produkcji firmy NIVIDIA – Tegra 4 – pracuje także w tablecie Audi, który zadebiutuje w nowym Audi Q7. Dzięki jego aktywnemu wyświetlaczowi o przekątnej 10,1 cala, Audi tablet służyć może do rozrywki pasażerom tylnych siedzeń. Za pomocą WLAN można go połączyć z pokładowym systemem infotainment i z systemem nawigacji. Tablet Audi został stworzony z myślą o zastosowaniu go głównie w samochodzie. Dlatego jest on wykonany z cennych i wytrzymałych materiałów. Naturalnie można używać go także poza samochodem, korzystając z Wi-Fi. Audi jako siła napędowa: architektura elektroniki Aby nadal zwiększać swą przewagę na polu elektroniki, Audi pod koniec roku 2010 wdrożyło projekt nazwany Progressive SemiConductor Program (PSCP). Program ten, w ramach którego Audi zaopatruje się nie tylko u stałych pośredników, ale także bezpośrednio u producentów, to kluczowy czynnik na drodze do konstruowania innowacyjnych, przyszłościowych rozwiązań. Audi tworzy także własne projekty w zakresie oprogramowania, co jest zadaniem spółki - córki Audi, e.solutions GmbH. Spoglądając natomiast na samochodową elektryczność, Audi pochwalić się może stworzeniem nowej, skalowanej architektury – częściowej sieci pokładowej o napięciu 48 woltów. W niedalekiej przyszłości uzupełni ona dzisiejszą sieć 12-woltową i umożliwi stosowanie nowych, wydajnych układów elektrycznych wysokiej mocy. Koncern ma tu na myśli: elektryczną sprężarkę jako dodatkową turbosprężarkę czy mocny generator, odzyskujący znaczną energię kinetyczną i pełniący w razie potrzeby funkcję silnika elektrycznego, zmieniającego układ napędowy w napęd typu mild hybrid. Napęd przyszłości: elektromobilność – ładowanie bez kabla Pod wspólną nazwą projektową e-tron, Audi prowadzi intensywne prace nad elektryfikacją układu napędowego. Jednym z wielu aspektów tych prac jest możliwość bezprzewodowego ładowania całkowicie lub częściowo elektrycznie napędzanych modeli e-tron. Audi pracuje intensywnie również nad sposobami ładowania indukcyjnego, tzw. Audi Wireless Charging (AWC). Inżynierowie z Ingolstadt opracowali wspólną platformę zasilania, dającą możliwość zbudowania na niej wielu opcji, tak by każdemu klientowi zaproponować dopasowane do jego potrzeb rozwiązanie - od pokładowej sieci o napięciu 48 woltów, po hybrydowy napęd typu plug-in. Ten ostatni łączy zalety silnika spalinowego i elektrycznego, ma dużą moc i wydajność oraz daleki zasięg. Pojawienie się na rynku w roku 2014 modelu A3 Sportback e-tron oznaczało, że Audi z sukcesem weszło w produkcję hybrydowych napędów typu plug-in. Rozwiązanie to przyjęło się szybko, a już wkrótce pojawi się także w modelach klasy średniej i luksusowej. Koncern planuje, że co roku na rynku oferowany będzie nowy model e-tron. Równocześnie cztery pierścienie prowadzą prace nad samochodami z napędem czysto elektrycznym, posiadającymi wydajne systemy akumulatorów i systemy napędowe, które nie dopuszczają żadnych kompromisów w kwestii zasięgu i właściwości użytkowych. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Innowacje BMW na targach 2015 Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas. Już na zeszłorocznych targach BMW Group demonstrowało wiele rozwiązań, które stanowiły absolutne nowości. Ich dalszy rozwój pozwolił przygotować na najbliższe targi CES 2015 (6-9 stycznia 2015) sporo niespodzianek, w tym całkowicie bezkolizyjną jazdę czy jazdę w pełni zautomatyzowaną. Platformą do 360-stopniowego unikania kolizji jest bezpieczne rozpoznawanie pozycji i otoczenia, a samochodem badawczym jest BMW i3. Cztery zaawansowane skanery laserowe rejestrują otoczenie i prawidłowo identyfikują przeszkody, jak np. kolumny w wielopoziomowym garażu. Jeśli auto zbliża się zbyt szybko do kolumny lub ściany, system hamuje, by nie dopuścić do kolizji, i zatrzymuje samochód precyzyjnie co do centymetra w bezpiecznej odległości. Jeśli kierowca zechce odjechać od przeszkody lub zmienić kierunek, system zwolni hamulce. Zdejmując kierowcy z barków ciężar wypatrywania przeszkód w słabej widoczności, system ten zdecydowanie podnosi bezpieczeństwo. Podobnie jak wszystkie inne systemy wsparcia kierowcy w autach BMW, tak i decyzje tego systemu mogą być „przełamane” przez kierowcę w każdej chwili, jeśli postanowi on wymusić swą wolę. W pełni automatyczne parkowanie w wielopoziomowych garażach – dynamiczne i bezpieczne także bez kierowcy. Całkowicie autonomiczny system wsparcia parkingowego Remote Valet Parking Assistant w badawczym pojeździe BMW i3 opiera się na wynikach skanowania otoczenia przez laserowe skanery i na znajomości cyfrowych planów budynku, np. wielopoziomowego garażu. Po uruchomieniu systemu przez kierowcę (za pośrednictwem np. zegarka Smartwatch), system przeprowadzi samochód przez garaż, także na inny poziom, z minięciem niespodziewanych przeszkód (nieprawidłowo czy niestarannie zaparkowane inne auta itp.), podczas gdy kierowca już dawno będzie na spotkaniu, na które tu przyjechał. Po znalezieniu odpowiedniego miejsca, system zaparkuje i zablokuje zamki. Kiedy kierowca ponownie aktywuje system i przywoła samochód, Remote Valet natychmiast uruchomi auto i podąży na spotkanie ze swym kierowcą, ale kalkulując prędkość przemieszczania się tak, by podjechać w miejsce spotkania dokładnie w chwili, gdy znajdzie się tak kierowca. Z systemem Remote Valet wiąże się jeszcze jeden system, który umożliwia prawidłowe i bezpieczne manewrowanie w garażach itp. – system nawigowania bez sygnału GPS, który w zamkniętych pomieszczeniach jest bardzo nieprecyzyjny (o ile w ogóle jest dostrzegalny). System ma w pamięci cyfrowe plany garażu i w oparciu o odczyty swych skanerów i innych czujników, precyzyjnie lokalizuje swe położenie i potrafi dzięki specjalnym algorytmom we właściwy sposób odnajdować drogę, jaką powinien pokonać, by znaleźć się w wybranym miejscu – czy też by znaleźć wolne miejsce. Różne poziomy automatyzacji pojazdu. Systemy wsparcia podnoszą bezpieczeństwo jazdy, jednak stopień, w jakim wspierają kierowcę, może być różny. Najwyższym stopniem – jak w przypadku Remote Valet Parking Assistant – jest system całkowicie automatyczny, autonomiczny, niewymagający nadzoru ze strony kierowcy, a nawet jego obecności w pojeździe. Bezpośrednim poprzednikiem systemu w pełni automatycznego jest system wysoce zautomatyzowany, który potrafi samoczynnie sterować samochodem w osi wzdłużnej (do przodu lub do tyłu) i poprzecznej (skręcając za pomocą układu kierowniczego). Takie nie w pełni zautomatyzowane systemy są autonomiczne, ale wymagają nadzoru ze strony kierowcy. Najniższym poziomem są systemy wspierające, których automatyka obejmuje tylko wspieranie kierowcy w nadzorowaniu albo ruchów wzdłużnych, albo poprzecznych (jak np. automatyczny regulator prędkości). Źródło:BMW Group
  3. [h=1]2013 Tesla Model S in testing at Consumer Reports[/h]
  4. [h=1]Nowoczesne systemy oświetleniowe - Audi na Consumer Electronics Show 2013[/h] Oświetlenie samochodowe to dziedzina w której Audi od lat zajmuje wiodącą pozycję na rynku. Jako jeden z niewielu producentów, już dziś w kilku swoich modelach oferuje reflektory diodowe. Oświetleniowe technologie przyszłości rozwijane przez Audi cechują się wysoką inteligencją i są sterowane całkowicie elektronicznie. Nowoczesne technologie oświetlenia Audi konsekwentnie wprowadza kolejne innowacje w zakresie technologii oświetlenia. Diodowe światła do jazdy dziennej czy reflektory całkowicie diodowe są dostępne w wielu modelach. Reflektory to jeden z bardziej wyrazistych elementów stylistyki marki Audi. Są nie tylko charakterystyczne i rozpoznawalne, ale również dzięki swemu technicznemu zaawansowaniu, w dużym stopniu przyczyniają się do zapewnienia aktywnego bezpieczeństwa. Rozwiązania takie jak funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów Audi adaptive light, już dziś reagują na warunki zewnętrzne oraz na innych uczestników ruchu drogowego. Audi adaptive light Funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów Audi adaptive light, jest zintegrowana z reflektorami ksenonowymi Xenon plus. Jej sterownik reguluje ustawienie modułów reflektorów ksenonowych w taki sposób, że światło samoczynnie dostosowuje się do jazdy w terenie zabudowanym, poza nim oraz na autostradzie. Kąt ustawienia reflektorów kierowca może zaprogramować również sam. Światła do jazdy przy każdej pogodzie – zintegrowane z głównymi reflektorami – zastępują światła przeciwmgielne. Charakteryzują się dalszym zasięgiem, szerszym promieniem wiązki i zredukowaną siłą świecenia. Szczególnie wartą podkreślenia funkcją Audi adaptive light jest płynna regulacja zasięgu wiązki. Kamera wideo rozpoznaje światła pojazdów jadących przed naszym pojazdem* lub zbliżających się z przeciwka, a sterownik odpowiednio dopasowuje zasięg reflektorów naszego samochodu, cały czas maksymalnie oświetlając drogę. Przełomem technicznym wdrożonym przez Audi, jest zintegrowanie sterownika reflektorów z systemem nawigacji MMI Navigation plus. System nawigacji z wyprzedzeniem odczytuje dane o drodze i przekazuje je do sterownika reflektorów. Dzięki temu, światła do jazdy po autostradzie uaktywniają się już podczas wjeżdżania na nią, oferując zwiększony zasięg. Przed skrzyżowaniami system samodzielnie włącza kierunkowskazy, a w krajach takich jak np. Anglia dostosowuje reflektory do jazdy lewostronnej. Diodowe światła do jazdy dziennej i diodowe światła tylne Światła do jazdy dziennej wykonane z białych diod pojawiły się po raz pierwszy w modelu Audi A8 W12. Dziś, w najróżniejszej formie dostępne są w każdym modelu. W reflektorach Audi A1 użyto po dwie diody przesyłające światło do światłowodu, przezroczystego przewodu wykonanego z tworzywa sztucznego, dzięki czemu pasmo świetlne ma jednolite kontury. Również w Audi A7 Sportback, w przypadku opcjonalnych reflektorów diodowych, światło do jazdy dziennej ma układ linearny, wytwarzane jest jednak przez 18 pojedynczych diod i moduł wykonany z tworzywa sztucznego. W przypadku wszystkich modeli, albo seryjnie albo opcjonalnie, Audi montuje diodowe światła tylne. Wytwarzają one wyraziste światło, dające często trójwymiarowy efekt. Diody świateł błyskawicznie osiągają pełną moc świecenia. Jeśli musimy gwałtownie zahamować, kierowca pojazdu poruszającego się za naszym Audi zyskuje dzięki temu cenne ułamki sekundy. Kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania Przy okazji liftingu sportowego modelu R8, Audi wprowadziło niedawno do produkcji seryjnej kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych kierunkowskazów, sygnalizują one manewry w inny, lecz bardzo czytelny sposób. Diody dynamicznie pulsującego kierunkowskazu zapalają się sekwencyjnie i blokowo, od wewnątrz do zewnątrz, w kierunku skręcania.* Taki sposób sygnalizacji to jasna informacja dla innych uczestników ruchu drogowego. Kierunkowskazy zbudowane są z 30 połączonych szeregowo diod świetlnych, ułożonych w siedmiu segmentach, włączanych sekwencyjnie w odstępach 150 milisekund.* Zalety takiego kierunkowskazu to dodatkowa informacja o kierunku skręcania, bardziej intuicyjny sposób sygnalizacji oraz większe bezpieczeństwo ruchu drogowego. Reflektory diodowe Budowa i zastosowanie reflektorów diodowych to obszar, w którym Audi nieprzerwanie wdraża kolejne ulepszenia. Od czasu ich wprowadzenia w sportowym modelu Audi R8, producent coraz bardziej zwiększa swoją przewagę dzięki technice. Reflektory diodowe stosuje dziś nawet w nowej serii A3. Dzięki temperaturze barwowej 5,5 tysiąca kelwinów światło diodowe przypomina światło dzienne, dlatego nie męczy oczu kierowcy. Diody prawie w ogóle nie wymagają konserwacji, a ich żywotność jest równa żywotności pojazdu. Charakteryzują się dodatkowo niewielkim poborem energii. Światła mijania czerpią zaledwie ok. 40 W na jednostkę, pięć procent mniej niż najefektywniejsze dotąd reflektory ksenonowe Xenon plus. Efektem zastosowania innowacyjnej technologii diodowej, jest zupełnie nowa stylistyka reflektorów. Światła mijania Audi A8 zbudowane są z dziesięciu pojedynczych modułów rozmieszczonych pod „skrzydłem“ – wąskim, chromowanym konturem o płynnej linii, przebiegającym łukiem przez cały reflektor. Bezpośrednio pod nim przebiega drugi łuk, składający się z 22 białych i żółtych diod pełniących jednocześnie funkcję świateł do jazdy dziennej i kierunkowskazów. Wykonane w tzw. technologii grubościankowej, mają formę homogenicznych, tworzących jednolitą całość pasów świetlnych. Jednostka światła drogowego znajduje się powyżej „skrzydła“. Składają się na nią dwa dużej mocy czterodiodowe moduły oraz system powierzchni odbijających. Za przełączanie świateł drogowych i mijania odpowiada jedna z funkcji wsparcia kierowcy. Światła do jazdy na autostradzie i światła doświetlające zakręty zbudowane są również z diod wysokiej mocy. Diody nie nagrzewają się zbyt mocno. Czerwone diody wytwarzają temperaturę 120 stopni Celsjusza, a białe – 150 stopni, co oznacza o wiele niższą temperaturę niż w przypadku świateł halogenowych, które mogą nagrzewać się nawet do 400 stopni. Konstruktorzy Audi zastosowali tu dodatkowo otwory wentylacyjne sprawiające, że diody oddają wytwarzane przez siebie ciepło szybie obudowy reflektorów, aby zimą nie zalegał na niej śnieg czy warstwa lodu. Technologie oświetlenia – przyszłość Audi już dziś prowadzi prace nad technologiami które będą wdrażane za kilka a nawet kilkanaście lat. Badania i doświadczenia koncentrują się na trzech zasadniczych kwestiach. Po pierwsze: światła, które w przyszłości Audi zastosuje w pojazdach, będą jeszcze lepiej reagować na warunki otoczenia. Po drugie: będą się integralnie i wszechstronnie komunikować z samochodem, a tym samym zwiększać aktywne bezpieczeństwo. Po trzecie: światła będą w pełni sterowane elektronicznie, a dzięki nowym funkcjom dynamicznym staną się jeszcze bardziej praktyczne. Reflektory diodowe Audi Matrix Audi Matrix to projekt diodowych reflektorów wykonanych z użyciem najnowszych rozwiązań technicznych. W latach ubiegłych koncern Audi prezentował je na różnych wystawach i targach motoryzacyjnych. Stosowana tu zasada „Matrix Beam“, polega na podziale diodowych świateł drogowych na wiele pojedynczych segmentów. Małe, pojedyncze diody, współpracujące z połączonymi* szeregowo soczewkami lub reflektorami, zapewniają niezwykle precyzyjne oświetlenie drogi, bez konieczności zastosowania mechanizmu regulującego ich położenie. Zależnie od sytuacji są one pojedynczo włączane i wyłączane lub przyciemniane. Potrzebnych do takiego działania informacji dostarcza im kamera, system nawigacji i zespół czujników. Jeśli w polu kamery znajdą się inne pojazdy, reflektory diodowe Audi Matrix zareagują włączeniem odpowiednich segmentów. W trudnych sytuacjach reflektory mogą nawet oświetlić przestrzeń między kilkoma pojazdami. Przed zakrętami światła drogowe reagują na dane nawigacji jeszcze zanim kierowca wykona ruch kierownicą. Technologia „Matrix Beam“, przy odpowiednich rozmiarach i kształcie reflektorów, dzięki zastosowanej w nich dużej liczbie pojedynczych diod i ich właściwemu rozłożeniu, oferuje fascynujące możliwości.* Dowodem wysokiej funkcjonalności jest także ich szczególna forma. Praca poszczególnych segmentów widoczna jest również z zewnątrz. Prawdziwe wyzwanie w przypadku reflektorów „Matrix Beam“ stanowi konieczność zachowania najwyższej precyzji podczas produkcji i montażu poszczególnych elementów składowych i sterowników oraz przy łączeniu komponentów. Niezmiernie ważna jest także łączna efektywność całej jednostki oraz zapewnienie homogeniczności wiązki światła i odpowiedniej wentylacji w reflektorach. Audi potrafi sprostać wszystkim tym wyzwaniom – już w niedalekiej przyszłości to nowatorskie rozwiązanie techniczne będzie stosowane w seryjnej produkcji. Laserowe światła tylne W laserowych światłach tylnych źródłem światła są diody laserowe, dające jadącemu za nami pojazdowi jasny i zrozumiały sygnał. Przy dobrej widoczności, światło diod laserowych przyjmuje formę opadającego lekko na nawierzchnię drogi wachlarza, tworzącego na niej czerwony zarys, pokazujący nadjeżdżającym z tyłu kierowcom, że muszą zachować konieczny odstęp. Pełni więc funkcję podobną do linii stop. We mgle lub podczas ulewnego deszczu, półokrągła forma zamienia się w trójkąt. Promienie lasera widoczne są bowiem w napotykanych w powietrzu cząsteczkach wody. Laserowe światła tylne działają tutaj jak duży trójkąt ostrzegawczy. Technologia OLED Technologia OLED to kolejny obszar badań i osiągnięć Audi w zakresie oświetlenia pojazdów. Skrót OLED pochodzi od angielskich słów „organic light emitting diode”, w tłumaczeniu na język polski „dioda elektroluminescencyjna“. W przeciwieństwie do obecnie stosowanych diod, zbudowanych z kryształów półprzewodnikowych, wykonane są one z materiału organicznego. Cienką warstwę takiego materiału, o grubości zaledwie kilku mikronów, nanosi się na ekstremalnie gładką powierzchnię, np. wypolerowaną szybę wyświetlacza. Po podłączeniu napięcia elektrycznego, cząsteczki oddają protony i powierzchnia się rozświetla. Emitowane światło jest rozdzielane w bardzo homogeniczny i energooszczędny sposób.* Diody elektroluminescencyjne doskonale nadają się do użytku we wnętrzu samochodów oraz w światłach tylnych. Wykonane z nich światła zewnętrzne, nad którymi pracuje obecnie Audi, będą zarówno inteligentne, jak i atrakcyjne wizualnie. Zareagują na przykład na podchodzącego do własnego samochodu kierowcę, będą się wraz z nim poruszać i pokażą mu istotne kontury lub klamkę drzwi. Gdy kierowca wsiądzie do samochodu, dyskretne diody elektroluminescencyjne zabłysną we wnętrzu pojazdu. The Swarm Jedną z najbardziej zaawansowanych koncepcji wykorzystujących technologię diod elektroluminescencyjnych jest projekt nazwany „The Swarm“. Zgodnie z nim, inżynierowie Audi zamienili tył pojazdu w jedną, dużą powierzchnię świetlną. Na niej, niczym ryby w sieci, migoczą małe punkty świetlne. Ruchy czerwonych punktów odpowiadają ruchowi pojazdu. Gdy auto skręca w prawo, punkty również płyną na prawo. Podczas hamowania, w szybkim tempie płyną wprzód. Im szybciej jedzie samochód, tym prędzej poruszają się diody. Dzięki temu, jadący za naszym Audi kierowca, natychmiast wie jaki manewr wykonujemy. Technologia AMOLED / Cyfrowe lusterko wewnętrzne Przedmiotem zainteresowania Audi jest również inny wariant technologii OLED tzw. AMOLED (active matrix organic light emitting diode), czyli ulepszona wersja technologii OLED, zaczerpnięta z elektroniki użytkowej. Audi wykorzystuje ją np. w Audi R18 e-tron quattro. W kokpicie napędzanego elektrycznie wyścigowego samochodu, system składający się z kamery i monitora zastępuje lusterko wsteczne. Rozwiązane to miało swój debiut w sportowych bolidach Audi, które wystartowały w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans. W Audi R18 e-tron quattro, które nie posiada tylnego okna, w podsufitce zamontowano wykonany w technologii AMOLED wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Jego ekran ma przekątną 6,8 cala, a każdym z jego ponad 600 tys. pikseli można sterować osobno. Wyświetlacz oferuje dziesięciokrotne lepszy kontrast i zużywa ok. 30 procent mniej energii niż porównywalny monitor LCD, a włącza się niezależnie od temperatury otoczenia zaledwie w przeciągu kilku mikrosekund. Razem z elementami mechanicznymi wyświetlacz ma grubość tylko siedmiu milimetrów. Małą i lekką kamerę umieszczono z tyłu Audi R18 e-tron quattro, poniżej krawędzi dachu. Jej osłona posiada ogrzewanie zapobiegające oszronieniu i oblodzeniu. Dzięki wysokiemu zakresowi ok. 130 dB, kamera rejestruje zmiany kontrastu w zakresie takim jak ludzkie oko. Jej obiektyw o średnicy kilku milimetrów, ma znacznie szersze pole zasięgu niż zwykłe lusterko wsteczne. Sterownik systemu, odpowiedzialny za zasilanie w energię elektryczną, tak oblicza kolory i wartości kontrastu danych dostarczanych przez kamerę, że powstały na wyświetlaczu obraz posiada doskonałą jakość i jest bogaty w detale. W ciemności sterownik zapobiega oślepianiu przez inne samochody. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. [h=1]2013 Tesla Model S first drive from Consumer Reports[/h]
  6. [h=1]2013 Cadillac ATS pierwszy dysk z Consumer Reports[/h]
  7. 2011 BMW 535i Review from Consumer Reports
  8. Toyota RAV4 Review from Consumer Reports <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Z5G5tAKz_94?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Z5G5tAKz_94?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
×