Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'clubman' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 17 wyników

  1. Mini Clubman Mini Clubman i 1275GT (1969 — 1980) W roku 1969 już jako własność koncernu British Leyland Mini przeszedł modernizację pod kierownictwem stylisty Roya Haynesa, który wcześniej pracował dla Forda. Odnowioą wersję nazwano Mini Clubman, a przednia część jej nadwozia o kwadratowym kształcie była wizualnie zbliżona do większego Austina Maxi (De facto, Clubman i 1275GT wyposażono dokładnie te same wskaźniki i zewnętrzne światła, które były montowane w Austinie Maxi). Mini Clubman był pomyślany jako następca ekskluzywnych wersji Riley i Wolseley. Nowym modelem oznaczonym 1275GT planowano zastąpić Mini Coopera o pojemności silnika 998 cm³. (Produkcję Mini Coopera S z silnikiem o pojemności 1275 cm³ kontynuowano równolegle do produkcji modelu 1275GT przez dwa lata do 1971 roku). Clubman Estate miał wypełnić lukę po wersjach Countryman i Traveller. Nazwa 1275GT jest często niepoprawianie zapisywana jako "Mini Clubman 1275GT". Oficjalna nazwa zawsze brzmiała "Mini 1275GT" i podkreślała odseparowanie modelu od Clubmana (aczkolwiek, oba samochody dzieliły tę samą przednią część nadwozia i były sprzedawane w tym samym okresie). Mini Clubman Estate z 1983 roku Po roku 1971, gdy zaprzestano wytwarzania Mini Coopera S z silnikiem o pojemności 1275 cm³, Mini 1275GT pozostawał jedynym sportowym Mini w sprzedawanym w Wielkiej Brytanii przez resztę dekady. (Jednakże Innocenti we Włoszech kontynuowało produkcję własnej wersji Mini Coopera, a w Australii we wczesnych latach 70. wytwarzano unikalnego Coopera z przodem Clubmana nazywanego Clubman GT, wyposażonego w dwugaźnikowy silnik Coopera S o pojemności 1275 cm³.) Model 1275GT był miał niższą cenę od swojego poprzednika, a także był tańszy w użytkowaniu i ubezpieczeniu. Był on pierwszym Mini wyposażonym w obrotomierz (tachometr). Do przenoszenia napędu stosowano standardową skrzynię biegów. Osiągi Mini 1275GT były wysoki jak na ówczesne czasy: przyśpieszenie od 0 do 60 mil/h (96 km/h) wynosiło 12,9 sekundy, dzięki doskonale dobranemu momentowi obrotowemu na najwyższym biegu można było zwiększyć prędkość o 30-50 mil/h zaledwie w 9 sekund. Mało aerodynamiczna przednia część nadwozia sprawiła jednak, że autu trudno było osiągnąć prędkość rzędu 90 mil/h. Silnik serii A o pojemności 1275 cm³ mógł być ekonomiczniejszy i lepiej zestrojony, choć niska cena i rzucające się w oczy drzwi ozdobione listwami sprawiły, że model zyskał reputacje popularnej "męskiej wyścigówki" w latach 70. i 80. Mini 1275GT W konstrukcji Mini Clubman i 1275GT zastosowano dwie innowacje. Były to pierwsze samochody wyposażone w instalację z płytek z obwodem drukowanym przeznaczona do montażu podzespołów elektronicznych (powszechnymi w dzisiejszych czasach, a technicznie zaawansowanymi w roku 1969). Ponadto od 1974 roku 1275GT był pierwszym autem oferowanym z oponami, na których można było kontynuować jazdę po ich przebiciu, model można było zamawiać z 12-calowymi oponami Dunlop Denovo. Ogumienie to nie pękało i nie uchodziło z niego szybko powietrze, dzięki temu można było bezpiecznie kontynuować jazdę z prędkością nieprzekraczającą 50 mil/h. Jednakże hałas podczas jazdy i relatywnie zła przyczepność sprawiły, że ta opcja często była ignorowana przez nabywców 1275GT. Do końca lat 70. British Leyland kontynuował produkcję klasycznych Mini równolegle do modeli Clubman i 1275GT. Clubman i 1275GT o dłuższej komorze silnika oferowały większe bezpieczeństwo podczas czołowych zderzeń, były też lepiej wyposażone i miały znacznie lepsze dostęp do silnika, ale były droższe. Oba samochody zostały zastąpione w 1980 roku przez nowy hatchback Austin Metro, podczas gdy produkcje oryginalnego Mini kontynuowano jeszcze przez 20 lat. Łącznie wytworzono 275 583 egzemplarzy modelu Mini Clubman w wersji sedan, 197 606 kombi Clubman Estate i 110 673 1275GT.
  2. niems

    Nowy MINI Clubman.

    Nowy MINI Clubman. Więcej zdjęć: MINI Clubman fot BMW Group - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Kontynuacja zmiany pokoleniowej w rodzinie modelowej MINI; nowy MINI Clubman jako innowacyjna koncepcja pojazdu w kompaktowym segmencie premium; unikatowe połączenie funkcjonalności, praktyczności na co dzień oraz przydatności nawet w najdłuższych trasach, zapewniające frajdę z jazdy, charyzmę klasy premium i indywidualizm w stylu MINI. Nowa interpretacja koncepcji shooting brake zaadaptowanej po raz pierwszy do wymagań klasy kompaktowej; potężny przedni pas z wlotami szczelin kurtyn powietrznych w przednich nadkolach; dynamicznie wyciągnięta sylwetka z czworgiem bocznych drzwi oraz linią boczną podkreślającą szerokość pojazdu; wyciągnięta linia dachu i antena „płetwa” z czerwoną statusową lampką alarmu; stromy tylny pas z charakterystycznymi drzwiami portalowymi, inskrypcją „Clubman” oraz zintegrowanymi, poziomymi lampami; nowe metalizowane lakiery do nadwozia Metling Silver i Pure Burgundy; dach i osłony bocznych lusterek w kontrastowych kolorach – białym, czarnym lub srebrnym. W porównaniu z poprzednikiem, nowy MINI Clubman ma zdecydowanie dojrzalszy charakter pod względem wszechstronności, przestronności i treści; wyraźnie większe wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, również w porównaniu z nowym MINI 5d: długość większa o 27 cm, szerokość o 9 cm, rozstaw osi o 10 cm; pięć pełnowymiarowych siedzeń; pojemność przestrzeni bagażowej: 360-1250 l, tylne oparcie dzielone 40:20:40. Zupełnie nowy wystrój kabiny; szeroka konsola z ramą kokpitu w górnej części; zestaw zegarów na kolumnie kierownicy; harmonijnie zintegrowany centralny okrągły instrument z diodowym LED pierścieniem świetlnym oraz wyświetlaczem dla funkcji samochodu, multimediów, telefonu i nawigacji; panel sterowania klimatyzacją oraz ikoniczny zestaw lotniczych przełączników przestawnych poniżej centralnego instrumentu; konsola centralna z elektrycznym hamulcem postojowym, schowkami, dwoma uchwytami na kubki, sterownikiem systemu operacyjnego MINI Controller i podłokietnikiem; wysokiej jakości detale ozdobne dla konsoli centralnej i obić drzwiowych. Premiera rynkowa nowego MINI Clubmana z trzema wariantami silnikowymi (średnie spalanie 6,2-4,1 l/100 km, emisja CO2 144-109 g/km); silniki benzynowe i wysokoprężny nowej generacji z technologią MINI TwinPower Turbo; Premiera 4-cylindrowego silnika dieslowskiego 110 kW/150 KM w MINI Cooper D Clubman; MINI Cooper Clubman z 3-cylindrowym benzynowym silnikiem 100 kW/136 KM, MINI Cooper S Clubman z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 141 kW/192 KM. Przeniesienie napędu na oś przednią – standardowo przez 6-stopniową skrzynią manualną; 8-stopniowa automatyczna przekładnia Steptronic po raz pierwszy dostępna w MINI (w modelach MINI Cooper S Clubman i MINI Cooper D Clubman), także w wersji sportowej (MINI Cooper S Clubman); dla MINI Cooper Clubman opcjonalnie 6-stopniowa skrzynia automatyczna Steptronic; szerokie zastosowanie technologii MINIMALISM, w tym funkcji auto start/stop i opcjonalny tryb pracy GREEN. Najwyższy poziom komfortu jazdy oraz typowe dla marki poczucie prowadzenia gokarta dzięki sięgnięciu po najlepszą technologię zawieszeniową, unikatową w tej klasie; jednowahaczowe kolumny McPhersona w przedniej osi ze skonstruowanymi od nowa elementami; wielowahaczowa oś tylna zoptymalizowana dla konkretnej wersji konkretnego modelu; maksimum zwinności dzięki wyjątkowo szerokiemu rozstawowi kół, zoptymalizowanej pod względem masy konstrukcji o wysokiej sztywności; elektromechaniczne wspomaganie kierownicy seryjnie z funkcją Servotronic. Dynamiczna kontrola stabilności DSC seryjnie, włącznie z dynamiczną kontrolą trakcji DTC oraz elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego EDLC, w modelu MINI Cooper S Clubman również z wektorowaniem siły napędowej Performance Control; zestrojenie sprężyn i amortyzatorów zoptymalizowane dla konkretnej wersji konkretnego modelu; opcjonalnie sportowe zawieszenie oraz dynamiczna kontrola amortyzatorów DDC; standardowo koła aluminiowe o średnicy 16" (w MINI Cooper S Clubman – 17), opcjonalnie koła w rozmiarach do 19 cali. Opcjonalnie dostępny system wyboru trybów jazdy MINI Driving Modes dla indywidualizacji zachowań auta; obrotowy pierścień-przełącznik w podstawie dźwigni zmiany biegów do wybierania trybów MID, SPORT i GREEN; wybór oznacza wpływ na charakterystykę reakcji na gaz, czułość kierownicy, dynamikę zmian przełożeń w automatycznej skrzyni biegów Steptronic oraz twardość amortyzatorów; tryb GREEN w połączeniu z automatyczną skrzynią Steptronic obejmuje wybieg (żeglowanie) przy odłączonym silniku. Struktura nadwozia zoptymalizowana pod względem masy i bezpieczeństwa zderzeniowego; standardowe wyposażenie ochronne obejmuje czołowe i boczne airbagi, airbagi kurtynowe, 3-punktowe pasy automatyczne na wszystkich siedzeniach, z przodu z napinaczami i ogranicznikami napięcia, kotwiczenia fotelików dziecięcych ISOFIX na miejscach tylnych i opcjonalnie na przednim pasażerskim, wyświetlacz ciśnienia w oponach; znakomity komfort akustyczny i wibracyjny. Szeroka paleta innowacyjnych systemów wsparcia kierowcy: MINI Head-Up-Display, Parking Assistant, kamera cofania i Driving Assistant obejmujący także oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, ostrzeżenie o obecności pieszych i ryzyku kolizji z funkcją wstępnego hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych. Wysoki standard wyposażenia obejmujący m.in. klimatyzację, radio ze złączem USB oraz AUX-IN, bezprzewodowy zestaw głośno mówiący Bluetooth, czujnik deszczu i zmierzchu czy elektryczny hamulec postojowy. Innowacyjne opcje oświetleniowe: lampy główne LED, światła dzienne LED, światła tylne LED; adaptacyjny rozkład strumienia światła, lampy doświetlające zakręty LED, lampy przeciwmgłowe LED. Dostosowane dla konkretnej wersji konkretnego modelu MINI Excitement Package z oświetleniem kabinowym i ambientowym LED oraz rzutnikiem logo MINI z podstawy lusterka przed drzwi kierowcy podczas otwierania i zamykania samochodu; pakiety MINI Yours Interior Style z podświetlanymi ramkami drzwi, systemem alarmowym obejmującym czerwoną lampkę statusową LED zintegrowaną w antenie-płetwie na dachu. Obfita oferta opcji podnoszących komfort i funkcjonalność: elektrycznie sterowanie fotela kierowcy z funkcją pamięci (po raz pierwszy w MINI), fotele sportowe i fotele sportowe John Cooper Works; Comfort Access (dostęp bezkluczykowy) w wydaniu ekskluzywnym dla MINI Clubmana z bezkontaktowym otwieraniem tylnych drzwi portalowych (easy opener); dwustrefowa automatyczna klimatyzacja; podgrzewanie foteli; elektrycznie otwierany szklany szyberdach panoramiczny; elektrycznie podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne; lusterka z funkcją automatycznego ściemniania; wielofunkcyjna kierownica; system transportowania długich przedmiotów z tylną kanapą dzieloną w proporcji 40:20:40; hak holowniczy; system nawigacyjny MINI Professional; Radio MINI Visual Boost; system audio hi-fi Harman Kardon. Obfita oferta opcji służących indywidualizacji nadwozia i wnętrza auta: zestaw aerodynamiczny John Cooper Works; pakiet karoseryjny Chrome Line; relingi dachowe; szeroka paleta obić, tapicerek, inkrustacji i kolorystyki wnętrza; ekskluzywne opcje z oferty John Cooper Works i MINI Yours. Unikatowy w skali całej klasy i segmentu program multimediów i connectivity MINI Connected; inteligentny telefon alarmowy IEC i usługi zdalne MINI TeleServices dostępne dzięki wbudowanej na stałe karcie SIM; szeroka oferta funkcji i możliwość jej dalszej rozbudowy dzięki oprogramowaniu apps integrowalnym w samochodzie poprzez smartfon; ekskluzywne funkcje MINI, jak Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement oraz MINIMALISM Analyser; MINI Conneted XL Journey Mate z informacją drogową w czasie rzeczywistym RTTI; łączność online pozwalająca także na użytkowanie społecznościowych mediów (Twitter, foursquare i Glympse), odbiór informacji RSS i programów rozrywkowych jak Spotify, GoPro, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody i TuneIn. Warianty silnikowe: MINI Cooper S Clubman: silnik benzynowy, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1998 cm3, moc maksymalna 141 kW/192 KM przy 5000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1250 obr./min (300 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s), prędkość maksymalna 228 km/h (228 km/h), średnie zużycie paliwa: 6,3-6,2 l/100 km (5,9-5,8 l/100 km), emisja CO2: 147-144 g/km (137-134 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6. MINI Cooper Clubman: silnik benzynowy, 3-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1499 cm3, moc maksymalna 100 kW/136 KM przy 4400 obr./min, maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1250 obr./min (230 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s (z automatyczną skrzynią biegów: 9,1 s), prędkość maksymalna 205 km/h (205 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,3-5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisja CO2: 123-118 g/km (123-118 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6. MINI Cooper D Clubman: silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, wtrysk bezpośredni common rail), pojemność 1955 cm3, moc maksymalna 110 kW/150 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1750 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,5 s), prędkość maksymalna 212 km/h (212 km/h), średnie zużycie paliwa: 4,4-4,1 l/100 km (4,4-4,1 l/100 km), emisja CO2: 115-109 g/km (115-109 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6. (dane oparte na cyklu testowym UE, wielkości uzależnione od rozmiaru ogumienia) Wymiary zewnętrzne: długość: 4253 mm szerokość: 1800 mm wysokość: 1441 mm rozstaw osi: 2670 mm Gotów do nowych podbojów. NOWY MINI CLUBMAN Nowa generacja rodziny MINI rozrasta się. Najnowszy model, MINI Clubman, oferuje najwyższy poziom codziennej praktyczności, ekologiczność i ekonomiczność w skali całego życia technicznego, wszechstronność i komfort jazdy. Wyposażony w czworo drzwi oraz charakterystyczne drzwi portalowe z tyłu, 5 pełnowartościowych miejsc oraz przestronne, wygodne wnętrze, MINI Clubman spełnia wszystkie wymagania stawiane wobec aut kompaktowych – ale na własny, niekonwencjonalny sposób. Indywidualistyczny w stylu, wyjątkowy pod względem zapewnianej frajdy z jazdy oraz wykończony jak przystało na pojazd klasy premium, jest fenomenem pozwalającym kolejnym klientom zapoznać się z niezrównanym światem MINI. Dojrzały charakter nowego MINI Clubmana znajduje odzwierciedlenie w wyraźnie większych rozmiarach od poprzednika, wyjątkowej koncepcji nadwozia, wysokiej jakości materiałów i wykończenia, a także nowych elementach w dziedzinach napędu, komfortu resorowania, bezpieczeństwa, sterowania i connectivity w oparciu o nową generację MINI. Jego status największego przedstawiciela nowego pokolenia MINI widać także natychmiast przy zestawieniu z nowym MINI 5d: nowy MINI Clubman jest od niego o 27 cm dłuższy i 9 cm szerszy, ma też o 10 cm większy rozstaw osi. Jego bagażnik ma pojemność 360 l, ale można go powiększyć aż po 1250 l po złożeniu kanapy dzielonej w proporcjach 40:20:40. W chwili wejścia na rynek nowy MINI Clubman dostępny będzie w trzech wariantach silnikowych (średnie spalanie 6,2-4,1 l/100 km, emisja CO2 144-109 g/km). W modelu MINI Cooper D Clubman premierę ma silnik wysokoprężny R4 o mocy 110 kW/150 KM. Ponadto dostępne będą dwie wersje benzynowe: R3 o mocy 100 kW/136 KM w MINI Cooper Clubman oraz R4 o mocy 141 kW/192 KM w MINI Cooper S Clubman. Kolejną nowością w skali MINI jest 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic dostępna jako opcja w MINI Cooper S Clubman i MINI Cooper D Clubman. Jak przystało na MINI, którego wszystkie wcielenia mają najlepsze własności jezdne w segmencie, wszystkie elementy układu jezdnego nowego MINI Clubmana zostały skonstruowane i zoptymalizowane specjalnie dla tego modelu i każdej wersji. Nowy MINI Clubman oferuje też wiele elementów wyposażenia, które po raz pierwszy pojawiają się w samochodzie tej marki – dla podniesienia frajdy z jazdy, komfortu i bezpieczeństwa. Wśród nich znajdziemy elektryczny hamulec postojowy, elektryczną regulację foteli oraz pakiety MINI Yours Interior Styles z podświetlanymi ramkami drzwiowymi. MINI Excitement Package obejmuje diodowe (LED) oświetlenie wnętrza i ambientowe, a także rzutnik w podstawie lusterka zewnętrznego, wyświetlający logo MINI na podłoże przy drzwiach kierowcy podczas ich otwierania i zamykania. Inna nowa opcja, wyjątkowa w tym segmencie, to bezkluczykowy dostęp do auta Comfort Access, obejmująca także bezdotykowe otwieranie drzwi portalowych bagażnika. Wśród opcji dostępnych dla MINI znajdziemy także diodowe lampy główne LED, wybieralne tryby jazdy MINI Driving Modes czy adaptacyjne amortyzatory DDC. Program opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy obejmuje wyświetlacz przezierny Head-Up-Display na kolumnie kierowniczej, system Driving Assistant z opartym na kamerze aktywnym regulatorem prędkości, system ostrzegania o obecności pieszego i kolizji z funkcją hamowania wstępnego, asystenta świateł drogowych, system rozpoznawania znaków drogowych, aktywnego asystenta parkowania i kamerę cofania. Dostępny jest także kompletny program MINI Connected z samochodowymi multimediami. Nowy MINI Clubman może być wyposażony w zamontowaną na stałe w samochodzie kartę SIM, co oznacza pełną funkcjonalność inteligentnego telefonu alarmowego IEC z automatycznym wykrywaniem położenia samochodu i powagi kolizji, a także usług zdalnych MINI Teleservices. Na inteligentny i typowy dla marki sposób system MINI Connected XL Journey Mate pomaga kierowcy w planowaniu podróży, a także podaje zindywidualizowane informacje w czasie rzeczywistym w trasie. W samochodzie można zintegrować także wiele funkcji z zakresu multimediów i sieci społecznościowych za pośrednictwem oprogramowania (apps) smartfonowego, z którego można bezpiecznie i wygodnie korzystać za pośrednictwem systemu operacyjnego MINI. Design nadwozia: Wyraziste proporcje, typowe dla marki elementy, innowacyjne detale. Nowy MINI Clubman to współczesna translacja i interpretacja uświęconego tradycją, klasycznego nadwozia shooting brake. Ten typ karoserii – szczególnie popularny w kraju pochodzenia marki MINI, a więc Wielkiej Brytanii, łączy w sobie sportowy styl i funkcjonalność, a cechuje się wydłużoną sylwetką, długą linią dachu i stromym tylnym pasem. Te formy nie tylko łączą MINI Clubmana z jego bezpośrednim poprzednikiem. Wariant nadwoziowy ułatwiający transport został zaprezentowany w klasycznym historycznym Mini już 55 lat temu! Identyczne strukturalnie modele Morris Mini Traveller i Austin Seven Countryman były o 25 cm dłuższe od oryginalnych Mini, miały też rozstaw osi większy od niego o 10 cm. Inną paralelą w najnowszym dodatku do rodziny MINI są dwudzielne pionowo (portalowe) drzwi tylne, przydające Clubmanowi unikatowego statusu w segmencie – auta 6-drzwiowego o wyjątkowej użyteczności. Po raz pierwszy nowy MINI Clubman łączy tę charakterystyczną interpretację koncepcyjna marki z funkcjonalnymi cechami nowoczesnego samochodu segmentu kompaktowego. Mając długość 4253 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1441 mm, charakteryzuje się wyrazistymi proporcjami unikatowymi zarówno w programie modelowym marki, jak i klasie kompaktowej jako takiej. Rozstaw osi wynosi 2670 mm, a rozstaw kół 1564 z przodu i 1565 z tyłu. Takie rozmiary zapewniają idealną podstawę dla stylowego, indywidualistycznego i ekskluzywnego wyglądu, zwinności zachowań i świetnych własności jezdnych oraz – dzięki inteligentnemu zarządzaniu przestrzenią w typowym stylu MINI – przestronnego wnętrza. Klasyczne cechy stylistyczne oraz emocjonalny design jednoznacznie wskazują na pokrewieństwo nowego MINI Clubmana z nową rodziną marki, a zarazem wyraźnie odróżniają go od wszystkich rywali. Okrągłe lampy główne z chromowymi ramkami, heksagonalne kontury grilla i pełne siły wyoblenie maski definiują przednią część auta w charakterystycznym stylu MINI. Dolny wlot powietrza jest wyjątkowo szeroki, podkreśla solidność postawy auta. Zderzak w miejscu montażu tablicy rejestracyjnej wykończono lakierem fortepianowym. W modelach MINI Cooper Clubman i MINI Cooper D Clubman część grilla powyżej jest rozdzielana przez 3 czarne żebra. Grill w modelu MINI Cooper S Clubman ma tu chromowane żebro z logo „S” na chromowym tle. Ten wariant napędowy można też rozpoznać po specjalnie uformowanym przednim spoilerze z paskiem w lakierze fortepianowym, a także dodatkowym wlotem powietrza w masce. Dla optymalnej widoczności: lampy główne LED, adaptacyjny rozkład strumienia światła, lampy przeciwmgłowe LED. Łuki świetlne pełniące rolę kierunkowskazów umieszczono w dolnej części lamp głównych. W wersji standardowej zarówno światła dzienne, jak i pozycyjne są realizowane przez dodatkowe lampy zintegrowane w przednim fartuchu. Opcjonalne lampy przeciwmgłowe również umieszczone są w tym miejscu. Lampy główne LED są dostępne jako wyposażenie specjalne. Ich diody LED emitują jasne, białe światło zarówno dla funkcji mijania, jak i dalekosiężnej. Lampy te otaczają pierścienie świateł dziennych LED, których dolna część sięga aż białych kierunkowskazów. Jeśli auto ma lampy główne LED, także tylne lampy zespolone wykonane są w tej technologii. Inna opcja to lampy główne LED z dodatkowymi funkcjami, zapewniającymi optymalne oświetlenie powierzchni drogi i poboczy – w zależności od sytuacji i profilu drogi – a także doświetlanie zakrętów. Opcjonalne lampy przeciwmgłowe są dostępne w wersjach halogenowej lub LED – w połączeniu z lampami głównymi LED. Nowe elementy w MINI: kurtyny powietrzne i skrzela optymalizują prowadzenie powietrza. Aerodynamiczne właściwości nowego MINI Clubmana są optymalizowane dzięki specjalnie zaprojektowanym elementom prowadzącym strugi powietrza, które po raz pierwszy zastosowano w autach tej brytyjskiej marki. Tak zwane kurtyny powietrzne są tworzone przez wąskie, pionowe szczeliny w zewnętrznych częściach przedniego fartucha, na skrajach dolnego wlotu powietrza. Stąd powietrze prowadzone jest selektywnie wokół nadkoli, opływa z zewnątrz koła, redukując w ogromnym stopniu turbulencje, i wypływa przez „skrzela” w tylnej części przednich błotników. Obniżeniu aerodynamicznych oporów służy także opracowany specjalnie dla tego modelu spoiler dachowy. Dolną część nadwozia akcentują czarne wykończenia. W nowy sposób wystylizowano także gniazda, w których osadzone są boczne kierunkowskazy. W modelach MINI Cooper Clubman i MINI Cooper D Clubman są wykończone czernią matową i błyszczącą, w MINI Cooper S Clubman – chromem i noszą logo „S”. Portalowe tylne drzwi i nowe lampy tylne. Portalowe drzwi bagażnika ze swymi uderzającymi metalowymi wykończeniami to najbardziej zauważalne elementy tylnego pasa auta. Centralny „słupek” tworzony przez ramki drzwiowe pośrodku, u zbiegu drzwi, jest teraz dużo węższy, przez co widoczność do tyłu jest o wiele lepsza niż w poprzedniku. Drzwi otwiera się chromowaną klamką, ale jeśli auto jest wyposażone w bezkluczykowy dostęp, wystarczy poruszyć stopą poniżej drzwi, by się automatycznie otworzyły. Zaprojektowane od nowa, poziome lampy tylne są zintegrowane w drzwiach i mają chromowe wykończenie. Dodatkowe lampy umieszczone poniżej drzwi pełnią funkcję sygnalizacyjną, kiedy drzwi są otwarte. Wersja MINI Cooper S Clubman ma aerodynamicznie zoptymalizowany tylny pas i fartuch, w tym dyfuzor, i dwie szeroko rozstawione końcówki wydechu. Karoserię można pokryć czterema lakierami niemetalizowanymi i ośmioma metalizowanymi. W ofercie po raz pierwszy znalazły się metalizowane lakiery Melting Silver i Pure Burgundy, a także (w palecie MINI Yours) Lapisluxury Blue. Dach i obudowy zewnętrznych lusterek mogą być wykończone w kontrastujących barwach – białej, srebrnej lub czarnej – co jest bezpłatną opcją. Indywidualne akcenty to m.in. białe lub czarne pasy na masce oraz pakiet Chrome Line. Wnętrze: przestronne i w nowej stylistyce. Pięć pełnowartościowych miejsc, wygodne wsiadanie i wysiadanie, mnóstwo swobody dla wszystkich podróżnych i funkcjonalna przestrzeń transportowa to najważniejsze cechy nowego MINI Clubmana na tle kompaktowego segmentu premium. Dzięki nim frajda z jazdy – tak typowa dla marki – przeżywana może być w wyjątkowej atmosferze. Typowy dla MINI centralny instrument zintegrowano w szerokim panelu centralnym w wyjątkowo harmonijny sposób. Wyposażony albo w dwubarwny wyświetlacz o przekątnej 2,7 cala, albo w kolorowy ekran o przekątnej 6,5 lub 8,8 cala (w zależności od poziomu specyfikacyjnego), służy do wyświetlania informacji nt. pojazdu, multimediów, telefonu lub nawigacji i ma pierścień LED, który może reagować na aktualną sytuację na drodze czy też konkretne procedury na zasadzie interaktywnego świetlnego sygnalizatora. Wybór i sterowanie wszystkimi funkcjami ułatwia przełącznik Controller umieszczony w konsoli środkowej między fotelami, łączący się także z Radio MINI Visual Boost, nawigacją MINI i MINI Professional. W tym modelu sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją również umieszczono pod instrumentem centralnym, podobnie jak ikoniczne przełączniki przestawne. Jeden z nich, czerwony, służy jak przycisk rozrusznika i gaszenia silnika. Gniazdo USB i AUX-IN oraz schowek są umieszczone o pułap niżej, a dwa uchwyty na napoje – przed dźwignią zmiany biegów. Również w konsoli środkowej osadzono opcjonalny sterownik Controller oraz aktywator elektrycznego hamulca postojowego. Opcjonalnie konsolę środkową można rozbudować o podłokietnik ze zintegrowanym uchwytem na telefon. Prędkościomierz i obrotomierz są umieszczone na kolumnie kierowniczej – jak w nowym MINI 3d i 5d. Eliptycznie uformowane obramowania w obiciach drzwi otaczają głośniki i wewnętrzne klamki. Dekoracyjne paski obiciowe płyną miękkim konturem do tyłu kabiny, co tworzy wizualne połączenie między dwoma rzędami siedzeń, podkreślające przestronność wnętrza. Nowe opcje: nastrojowe oświetlenie, elektrycznie regulowane fotele Z nową opcją MINI Yours Interior Styles ten uderzający designersko wzór zostaje podkreślony podświetleniem dekoracyjnych pasków. Są one połączone z wykończeniem kabiny na różne sposoby do wyboru. Opcjonalny pakiet oświetleniowy z oświetleniem ambientowym w technologii LED tworzy nastrojowe otoczenie. W kombinacji ze specjalnym pakietem MINI Excitement Package oświetlenie to oferuje możliwość nieprzerwanej zmiany kolorów podświetlenia, a w jego skład wchodzi także rzutnik aktywowany w chwili otwierania i zamykania drzwi. Po naciśnięciu kluczyka-pilota przez 20 s na podłoże przy drzwiach kierowcy rzucana jest projekcja logo MINI z podstawy lusterka bocznego drzwi kierowcy. Inną nową opcją jest elektryczna regulacja siedzeń przednich z pamięcią ustawień dla fotela kierowcy. Po raz pierwszy w tej marce pełna regulacja siedziska i oparcia oraz podparcia lędźwiowego możliwa jest za pomocą elektrycznych siłowników. Do tego modelu przewidziano szeroką paletę opcji indywidualizacyjnych z zakresu tapicerki, kolorystyki, inkrustacji oraz pakietu Chrom Line. Tapicerka siedzeń może być opcjonalnie z kombinacji skóry i materiału oraz ze skóry, w różnych fakturach i z różnymi rodzajami oraz kolorami przeszyć. MINI Cooper S Clubman jest seryjnie wyposażony w sportowe fotele, które są opcjonalnie dostępne w innych modelach. Alternatywą mogą być topowe sportowe fotele John Cooper Works. Poza typowymi dla MINI siedzeniami z wizualną strukturą tubularną, dostępne są także nowe wzory – w romby (Chester pattern), również w kolorze Indigo Blue z diagonalnymi przeszyciami i z lamówką Pure Burgundy. Nowy MINI Clubman jest świetnie przystosowany do wyprawy w najdłuższe trasy, w czym pomaga obfitość schowków i uchwytów, w tym duży schowek przed pasażerem, schowki w portalowych drzwiach i stojaki na napoje – nawet 1-litrowe butelki. Jeśli wszystkie miejsca są zajęte, do dyspozycji jest bagażnik o pojemności 360 l (liczone do dolnej krawędzi okien i pokrywy bagażowej). Jeśli trzeba przewieźć coś większego, oparcie kanapy składa się w proporcji 60:40, a opcjonalnie 40:20:40 z możliwością ustawienia pochylenia oparcia. Maksymalne wykorzystanie przestrzeni bagażowej oznacza dostępność 1250-litrowego bagażnika – do którego można dodatkowo dokupić elementy porządkujące wnętrze, siatki mocujące, podłogę o regulowanej wysokości. Mocne silniki z technologią MINI TwinPower Turbo. W chwili premiery nowy MINI Clubman będzie dostępny z trzema silnikami, dwoma benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Wszystkie z najnowszej generacji silników, wszystkie wyposażone w najnowszej generacji technologię MINI TwinPower Turbo, wszystkie spełniające normę czystości spalin Euro 6. 4-cylindrowy silnik wysokoprężny montowany w MINI Cooper D Clubman rozwija moc 110 kW/150 KM i maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1750 obr./min. Jednostka ta zapewnia samochodowi nie tylko wyjątkową siłę uciągi i przyspieszenia, ale także wzorcową ekonomikę. Ten dwulitrowy silnik – po raz pierwszy zastosowany w MINI – ma doładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny i wtrysk bezpośredni common rail o ciśnieniu wtrysku do 2000 barów, umożliwiający najwyższą precyzję dozowania i czysty proces spalania. Z tym nowym silnikiem MINI Cooper D Clubman przyspiesza do 100 km/h w 8,6 s (z automatyczną skrzynią Steptronic – 8,5) i maksymalnie rozpędza się do 212 km/h. Ekonomika jest tu wzorowa: średnie spalanie wynosi 4,4-4,1 l/100 km, a emisja CO2 – 115-109 g/km (dla obu rodzajów przekładni). Pakiet technologiczny dla silników benzynowych obejmuje turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk benzyny z centralnie umieszczonymi piezowtryskiwaczami, w pełni zmienny wznios zaworów (VALVETRONIC, patent BMW) i w pełni zmienne fazy rozrządowe po obu stronach silnika (Double-VANOS). W przypadku silnika 4-cylindrowego 2.0 w modelu MINI Cooper S Clubman pakiet ten pozwala rozwijać moc 141 kW/192 KM i maksymalny moment obrotowy 280 Nm już od 1250 obr./min (w trybie chwilowym Overboost – 300 Nm). Tak zmotoryzowany model rozpędza się do 100 km/h w 7,2 s (aut.: 7,1) i maksymalnie do 228 km/h. Tym świetnym osiągom towarzyszy wysoka wydajność: średnie spalanie to 6,3-6,2 l/100 km (aut.: 5,9-5,8), a emisja CO2 wynosi 147-144 g/km (137-134). Bardzo energiczny jest również drugi z silników benzynowych. To 3-cylindrowa jednostka 1,5 l o mocy 100 kW/136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm (Overboost: 230) od 1250 obr./min. Przyspieszenie do 100 km/h trwa dla obu rodzajów skrzyń biegów 9,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Zużycie paliwa tego ekonomicznego MINI wynosi średnio 5,3-5,1 l/100 km, a emisja CO2 – 123-118 g/km. Premiera w MINI: 8-stopniowa skrzynia automatyczna. Modele MINI Clubman z silnikami 4-cylindrowymi mogą być opcjonalnie wyposażone w 8-stopniową skrzynię automatyczną Steptronic, który to typ przekładni jest dostępny w marce MINI po raz pierwszy, a zapewniają jeszcze wyższy komfort i wydajność, ale także sportowe doznania są dzięki niemu intensywniejsze. Do MINI Cooper S Clubman można zamówić jeszcze wersję sportową skrzyni automatycznej, którą można sterować manualnie za pośrednictwem łopatek pod kierownicą i która obejmuje także funkcję startową Launch Control – maksymalnie szybkiego ruszania z miejsca. Jeśli chodzi o najmniejszy silnik w modelu MINI Cooper Clubman, przewidziano dla niego jako opcję automatyczną skrzynię 6-stopniową najnowszej generacji, która poprawia wydajność i podnosi komfort. Wszystkie skrzynie automatyczne mają system zdolny pozyskiwać informacje z systemu nawigacji, by ekonomiczniej dobierać przełożenia w zależności od profilu drogi, zbliżających się skrzyżowań, ostrych zakrętów itp. Seryjnie każdy z silników łączony jest z manualną skrzynią biegów o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym, niskiej masie i karbonowych leżach suwaków wybieraka oraz pierścieniach synchronizatorów. Czujnik przełożeń wspiera redukcję przełożeń przez automatyczne podniesienie obrotów silnika, by podnieść komfort zmiany biegu. Poza funkcją auto start/stop, która może być wykorzystywana również ze skrzyniami automatycznymi, a także wieloma innymi elementami obniżającymi masę i opory powietrza, technologia MINIMALISM stosowana seryjnie we wszystkich wersjach MINI Clubmana obejmuje również wskaźnik punktu zmiany biegu, odzysk energii hamowania, aktywne klapy systemów chłodzenia i uruchamiane tylko w razie potrzeby pompy chłodziwa, paliwa i inne pomocnicze agregaty. Zoptymalizowany proces wstępnego grzania obniża zapotrzebowanie na energię podczas uruchomienia silnika dieslowskiego w MINI Cooper D Clubman o 50%. MINI Driving Modes: tryb jazdy sportowej lub ultrawydajnej po przekręceniu przełącznika. Opcjonalny system wyboru trybu jazdy MINI Driving Modes regulowany jest za pośrednictwem pierścienia na podstawie dźwigni zmiany biegów. Poza standardowym trybem MID do wyboru są tryby SPORT i Green. W trybie SPORT reakcje na ruchy pedału gazu i kierownicy są ostre, a czasy zmiany biegów w automatycznej skrzyni – bardzo skrócone. W trybie GREEN elektronika sterująca wspiera zdecydowanie bardziej zrelaksowaną, ekonomiczną jazdę, co obejmuje także specjalne zarządzanie energią i klimatyzacją, a w samochodach z automatyczną skrzynią biegów uruchamia funkcję żeglowania (wybiegu) z wysprzęglaniem silnika. Nowy wymiar doznań typu gokart: zawieszenie z kompletnie nowymi elementami Typowe dla MINI zawieszenie otrzymało nie tylko zoptymalizowane nastawy, ale i częściowo nową geometrię, a także konstrukcję. Zastosowano aluminium i wysokowytrzymałą stal, by maksymalnie obniżyć masę, a jednocześnie zwiększono dostępność użytecznej przestrzeni w kabinie i w bagażniku dzięki oddzielnemu mocowaniu sprężyn i amortyzatorów. Z przodu odbyło się to dzięki trójdrożnym łożyskom wspierającym. Opcjonalnie MINI Clubman może być wyposażony w amortyzatory o adaptacyjnej twardości DDC. Zmiana charakterystyki tłumienia sterowana jest elektronicznie, automatycznie lub ręcznie, a realizowana dzięki zaworom EDC. Modele MINI Cooper Clubman i MINI Cooper D Clubman są seryjnie wyposażone w koła aluminiowe o średnicy 16 cali, zaś MINI Cooper S Clubman – w 17-calowe, ale wśród opcji są koła o rozmiarach do 19 cali. Indywidualizacja i jeszcze większa frajda z jazdy. Standardowe wyposażenie MINI Clubmana obejmuje takie elementy jak elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, klimatyzacja, czujnik deszczu i mroku, MINI Radio ze złączami USB i AUX-IN oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Ale do dyspozycji jest szeroka paleta opcji podnoszących komfort, funkcjonalność i personalizację, pozwalających dopasować samochód do osobistych wymagań. Poza dwustrefową klimatyzacją automatyczną są tu np. podgrzewanie siedzeń przednich, podgrzewanie przedniej szyby, panoramiczny szklany szyberdach o długości 120 cm, sportowe kierownice ze skórzanym obiciem (seryjna w MINI Cooper S Clubman), skórzana kierownica MINI Yours i skórzana kierownica John Cooper Works. Są też relingi dachowe, hak holowniczy ze zdejmowaną kulą, elektrycznie podgrzewane i składane lusterka boczne z automatyczną funkcją ściemniania oraz system audio Harman Kardon. Indywidualizacji i personalizacji służy także unikatowy w skali całej klasy i segmentu program multimediów i connectivity MINI Connected. Znajdziemy tu inteligentny telefon alarmowy IEC i usługi zdalne MINI TeleServices dostępne dzięki wbudowanej na stałe karcie SIM. Jest szeroka oferta funkcji i możliwość jej dalszej rozbudowy dzięki oprogramowaniu apps integrowalnym w samochodzie poprzez smartfon, są ekskluzywne funkcje MINI, jak Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement oraz MINIMALISM Analyser. W planowaniu i ekonomizacji długiej trasy pomoże MINI Conneted XL Journey Mate z informacją drogową w czasie rzeczywistym RTTI. A dla fanów łączności online – funkcje pozwalające także w samochodzie na użytkowanie społecznościowych mediów (Twitter, foursquare i Glympse), odbiór informacji RSS i programów rozrywkowych jak Spotify, GoPro, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody i TuneIn. Źródło: BMW Group
  3. Mini Clubman Concept (2014)
  4. Styl skrojony na miarę: MINI Clubman Bond Street. MINI prezentuje specjalną edycję modelu Clubman z bogatym wyposażeniem i ekskluzywną kolorystyką. Światowa premiera odbędzie się w marcu 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Kolejne nowości to MINI oraz MINI Clubman w wersji MINI Hyde Park o jeszcze atrakcyjniejszej i bardziej wyrazistej stylizacji kolorystycznej. Monachium. Choć moda się zmienia, prawdziwy styl i szyk to wartości ponadczasowe. Stanowiąc absolutnie wyjątkową ofertę w segmencie małych samochodów klasy premium, modele marki MINI dzięki swej niepowtarzalnej stylistyce na stałe wpisały się już we współczesny, nowoczesny miejski krajobraz. Brytyjska marka przygotowuje się obecnie do premiery kolejnej edycji specjalnej modelu Clubman - MINI Clubman Bond Street, który ma zachwycać wyrazistą stylistyką i jakością klasy premium. Bogato wyposażony i drobiazgowo wykończony pojazd skrojono na miarę potrzeb klientów poszukujących ponadprzeciętnie oryginalnego, niepowtarzalnego stylu. MINI Clubman Bond Street zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerszej publiczności w marcu 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. MINI Clubman Bond Street swoje imię zawdzięcza najsłynniejszej ulicy handlowej Londynu, miejscu przepełnionemu tradycją klasycznego stylu, brytyjskim stylem życia i uznaniem dla prawdziwej jakości. Robienie zakupów właśnie tu, w sercu City of Westminster, to wyraz najlepszego gustu, a MINI Clubman Bond Street ma do zaoferowania znacznie więcej aniżeli atrakcyjny wygląd. Czarny, metalizowany lakier (Midnight Black) kontrastuje z szampańskim odcieniem (Cool Champagne) dachu, lusterek zewnętrznych, dolnej części słupków C oraz pasów na masce. Taka stylizacja skutecznie podkreśla dynamiczne linie i szeroki rozstaw osi MINI Clubman. O wyjątkowym charakterze wersji decyduje również niezwykle bogate wyposażenie oraz dedykowana mu kolorystyka i materiały wykończeniowe zaskakująco przestronnego i wygodnego wnętrza, w którym znajdziemy specjalnie zaprojektowane sportowe fotele i panel instrumentów obszyty skórą naturalną. Nowa odmiana MINI pojawi się w salonach dilerskich w marcu 2013 roku, a nabywcy – zależnie od rynku zbytu – będą mogli wybierać wśród czterech wersji silnikowych: MINI Cooper Clubman (90 kW/122 KM) i MINI Cooper D Clubman (82 kW/112 KM) konkurować będą z MINI Cooper S Clubman (135 kW/184 KM) oraz MINI Cooper SD Clubman (105 kW/143 KM). Wszystkie jednostki napędowe standardowo współpracować mają z sześciostopniową przekładnią manualną, ale opcjonalnie samochód zamówić będzie również można z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Dzięki harmonijnie dopasowanej stylistyce oraz wyposażeniu nadwozia i wnętrza, MINI Clubman Bond Street może w dyskretny, acz zdecydowany sposób wybijać się w motoryzacyjnym tłumie. Poza ekskluzywną kolorystyką karoserii, nadwozie pojazdu wyróżniają również inne elementy takie jak 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich Twin Spoke Black z kontrastującymi obręczami kół w kolorze Cool Champagne czy obudowy bocznych kierunkowskazów i listwy progowe z napisem Bond Street. Kolejne wyjątkowe elementy wersji specjalnej znajdziemy w kabinie. Będą to sportowe, skórzane fotele w kolorze Carbon Black z obszyciem i lamówką w odcieniu Deep Champagne, a także obszyty skórą panel instrumentów w kolorze Black/Carbon Black. Modyfikacje te zostały idealnie wkomponowane we wnętrze, w którym pełno kolorystycznych śladów wersji specjalnej Bond Street. Odnajdziemy tu elementy dekoracyjne w kolorze Deep Champagne, akcenty skórzane, podłokietnik oraz dywaniki podłogowe z kontrastującym przeszyciem i lamówką o barwie szampana, a także pakiet Chrome Line Interior. Wyrafinowaną stylistykę nadwozia i wnętrza uzupełnia niezwykle bogate wyposażenie. MINI Clubman Bond Street wyróżnia się przednimi światłami przeciwmgłowymi, pakietem Chrome Line Exterior oraz wyższym poziomem wygody i radości z jazdy dzięki takim elementom wyposażenia jak klimatyzacja, komputer pokładowy, przycisk Sport, czujnik deszczu z funkcją automatycznego włączania przednich reflektorów, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą naturalną, tempomat czy system regulacji wysokości położenia przedniego fotela pasażera. Listę wyposażenia MINI Clubman Bond Street uzupełnia również pakiet schowków oraz oświetlenia dodatkowego. Umiłowanie brytyjskiego stylu życia zdradza kolejna wersja specjalna przygotowana przez firmę MINI. MINI Hyde Park swą nazwę również zawdzięcza słynnej londyńskiej lokalizacji i stanowi połączenie klasycznego stylu oraz oszczędnych środków wyrazu. Jasny lakier Pepper White zestawiono z nowym lakierem Cool Champagne. Pokryto nim dach, obudowy lusterek zewnętrznych, pokrywę silnika oraz boczne pasy, które dodatkowo posiadają czarne obwódki. Uzupełnienie modyfikacji stylistycznych MINI Hyde Park stanowią mleczne klosze kierunkowskazów oraz pasy dekoracyjne wnętrza w kolorze Pepper White. Poza tym nabywca może indywidualnie dobrać kolorystykę kabiny. Edycja specjalna Hyde Park dostępna jest w modelach MINI oraz MINI Clubman z tymi samymi jednostkami napędowymi, co wersja MINI Bond Street. Źródło: BMW Group
  5. Mini Clubman Bond Street (2013)
  6. Intersujący Clubman z UK... Więcej: The Clubby That Could // James’ Mini Cooper Clubman. | Stance:Nation - Form > Function
  7. taszar

    Mini Clubman (PL)

    230-konne kombi. więcej -> http://promotormocy.pl/mods/mini-cooper-s-clubman
  8. MINI Cooper S Clubman Airstream Design Study <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=KVzeD2RhQt4&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=KVzeD2RhQt4&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  9. Mini Clubman (2008) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Mini&m=2008-Clubman"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Mini&m=2008-Clubman" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  10. <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=h3RlYUnUFqI&hl=pl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=h3RlYUnUFqI&hl=pl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
  11. kuczor23

    Mini Clubman S Chateau

    http://www.autokrata.pl/ogien/3981/mini_clubman_s_chateau/
  12. 226 KM i 285 Nm http://www.autokrata.pl/ogien/4016/mini_clubman_po_zmianach/
  13. http://www.autokrata.pl/ogien/3540/rasowe_miniaki/
  14. Mini Clubman John Cooper Works (2009) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Mini&m=2009-Clubman_John_Cooper_Works"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Mini&m=2009-Clubman_John_Cooper_Works" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  15. http://www.roadlook.pl/wrazenia-z-jazdy/mini-clubman-pierwsze-wrazenia-z-jazdy.html
  16. http://video.google.com/videoplay?docid=608595115079109855&hl=pl http://video.google.com/videoplay?docid=-9198190675265843802&hl=pl
×